Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ten Hag wilde of durfde niet en wisselde Van de Beek, veel te gemakkelijk’

Laatste update:

Ajax kwam onlangs niet verder dan een 0-0 gelijkspel tegen FC Utrecht, terwijl de Amsterdammers afgelopen weekend in eigen huis tegen NAC Breda vroeg op achterstand kwamen. Ronald de Boer is nog niet echt onder de indruk van het spel van de ploeg onder Erik ten Hag en denkt dat de nieuwe trainer er nog niet in geslaagd is om zijn spelers te doordringen van de manier waarop hij wil spelen.

“FC Utrecht en ook NAC Breda slaagden er vrij eenvoudig in het combinatievoetbal van Ajax te ontregelen, door Frenkie de Jong vast te zetten”, schrijft de oud-Ajacied in zijn column in Voetbal International. De Boer zou graag zien dat, de op dit moment geblesseerde, Maximilian Wöber terugkeert in het hart van de verdediging, waardoor Frenkie de Jong met Lasse Schöne kan strijden om een plek op het middenveld.

“Schöne heeft zijn vrije trappen en afstandsschoten als wapen, De Jong zorgt voor meer tempo in het spel en heeft de toekomst. Ik zou voor Frenkie kiezen”, gaat De Boer, die zich de laatste tijd ook ergert aan de houding van Hakim Ziyech, verder. De voormalige rechtshalf ziet bij Ziyech een nonchalante houding op het veld en ergert zich daar vreselijk aan.

“Dat heb je als speler niet altijd in de gaten, ikzelf kwam soms óók nonchalant over. Bij Ziyech is er nu zelfs sprake van onverschilligheid”, legt De Boer uit. Hij vindt dat de spelmaker dan ook wel wat vaker voortijdig naar de kant mag worden gehaald: “Ten Hag wilde of durfde het niet en haalde Donny van de Beek naar de kant. Dat vind ik veel te gemakkelijk. Alsof Ziyech onschendbaar is. Alsof Ten Hag bang is hun verstandhouding op het spel te zetten met een wissel.”

Vind jij dat Hakim Ziyech vaker gewisseld zou moeten worden?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

From Sergiño, to you | PSV
Reacties

Zullen we ophouden over Hakim en gewoon weer gaan voetballen? Laat die jongen zijn voeten nu maar spreken. Dit wordt een beetje to much zo. Iedereen heeft zo langzamerhand zijn zegje wel gedaan. En nu weer voetballen.

7 februari 2018 om 09:05

Als Feyenoorder zijnde begin ik er zelfs moe van te worden. Laat die gozer gewoon lekker voetballen en loop niet zo te mauwen.

Ronald de Boer die Ziyech beticht van onverschilligheid. Kan me nog herinneren hoe Ronald en Frank weigerden te spelen en een arbitragezaak aanspanden om een transfer te forceren. En dat in een seizoen dat Ajax hen juist hard nodig had. En dan heb je het over onverschilligheid?

7 februari 2018 om 12:40

Mobiku, klopt niks aan gelogen! En die jongen is al hard genoeg aangepakt!

7 februari 2018 om 09:20

Filip

Is het niet andersom? Moet die Hakim niet gewoon weer eens gaan voetballen in plaats van zijn handjes laten wapperen en allerlei misbare gebaartjes maken? Het begint bij hem, niet bij Ten Hag, Van de Beek, het publiek, de schiedsrechter, de bal, het veld en de wind tegen. Hij zal het moeten laten zien en niet de supporters.

7 februari 2018 om 10:20

Waarom moet het Ajax publiek alleen specifiek hem uitfluiten? Hij is de enige die iets speciaals kan en wordt dan verguisd terwijl heel Ajax echt om te janken was tegen NAC, gelukkig is het maar een klein deel aan de lange zijde dat fluit, dat zijn de die hards die alleen maar klagen en nooit sfeer brengen dus die zijn niet serieus te nemen.. Daarentegen is er niks mis mee om even je gram te halen 2 minuten later nadat je wordtuitgefloten

7 februari 2018 om 10:25

De gebaartjes worden alleemaal wel groot uitgemeten hoor, poeh zeg. Hij heeft emotioneel gereageerd op de (niet zo nette) actie van het publiek, nou boeiend zeg. Ik zag Griezmann het dit weekend bijvoorbeeld ook doen, nog wel erger ook. Kan gebeuren in alle emotie. Ziyech heeft daarna een erg net interview gegeven direct na de wedstrijd en daarmee is voor mij de kous af. Hij had echt niet z'n dag tegen NAC, hopelijk zit hij tegen Roda weer beter in z'n vel, dan zal hij weer toegezongen worden, zo simpel is het voor de gemiddelde supporter. PS: ik vind wel dat Ten Hag ook Hakim af en toe zou mogen wisselen. Als je Wöber voor Schöne brengt, Frenkie schuift naar 6 en je wil Siem ofzo nog inbrengen en Donny zit die dag lekker in de wedstrijd en Ziyech niet, dan haal je laatstgenoemde er toch gewoon een keer af?

7 februari 2018 om 10:49

De fluitconcerten worden ook wel breed uitgemeten, het was een heel klein gedeelte en pas in de 90e minuut. Als je bedenkt wat bijvoorbeeld Blind, Traore en Boilesen over zich heen hebben gekregen.

7 februari 2018 om 11:30

Kokkieafca0341

Het publiek Moet natuurlijk helemaal niets, het publiek heeft namelijk altijd gelijk en als het publiek, om welke reden dan ook, reden ziet om voor een deel (niet allemaal natuurlijk) deze speler uiit te fluiten moet je je natuurlijk afvragen waar dat door komt (dit gebeurt niet alleen bij Ajax he, maar bij alle clubs waar deze speler speelde, is dat een veeg teken misschien of ligt dat allemaal aan die supporters van al die clubs, is mijn vraag aan jou...).

Daarnaast, er zijn wel meer spelers waar het publiek negatief op reageert. Maar niet al die spelers reageren zoals Ziyech. Heb je Brenet gezien zaterdagavond? Die werd ook, en niet voor het eerst, uitgefloten bij Psv. En ik ken het sentiment op de tribunes bij PSV over Brenet maar al te goed. Hij is zwaar impopulair. Niet omdat hij niet hard werkt of zoiets, maar omdat hij gewoon te slecht is voor Psv. Zo ook zaterdag weer. Drie knullige acties verdediugend achter elkaar daarna dom balverlies. Hierop begonnen de fluitconcerten. Vijf minuten later geeft hij de assist op Lozano, die door de keeper getorpedeerd wordt. En in de slotfase scoort hij zeer fraai de 4-0. Heb jij Brenet met zijn vingertjes gezien? Heeft hij zijn wijsvinger op zijn mond gelegd? Publiek zijn reet laten zien? Middelvinger opgestoken? Welnee. Benet lachte zich een breuk en vierde een feestje met zijn ploeggenoten.

Zo kan dat dus ook! Maar nee. Zo is Hakim niet. Die doet het op zijn manier. En dat moet het publiek dan maar pikken? Vind ik onzin. Het publiek, nogmaals, heeft altijd gelijk.

7 februari 2018 om 11:33

Clay

Precies ja! Dát is het mooiste voorbeeld. Al die spelers lieten zich niet zo kennen. Ziyech wel. Dát is het verschil.

7 februari 2018 om 11:35

Sanderkoevoets

Klopt, Ziyech had zijn dag niet. Maar daar floot het publiek niet om. Iedereen heeft weleens zijn dag niet. Waarom worden andere spelers, die ook weleens een dag niet hebben, dan niet uitgefloten? Zou daar iets in zitten misschien?

Maar als Ziyech snapt dat je niet 100 vrije trappen kunt nemen en maar twee keer kunt scoren, dan zijn we al een stukje op weg in de juiste richting.

7 februari 2018 om 16:45

Nou, de enige die iets speciaals kan, ja misschien 2 van de 15 keer een doelpunt maken uit een vrije trap?

7 februari 2018 om 16:51

William

2 van de 15? Meer 2 van de 50 of zoiets. Weet je wie een veel beter gemiddelde heeft wat cdat betreft. Lasse Schöne. Wie zie jij liever die vrije trappen nemen precies? Ziyech of Schone?

Hij heeft hem laten staan en scoort de 3-1 dus heeft de trainer gewoon gekijk gehad. Verder begin ik echt moe Hakimberichten moe te worden

7 februari 2018 om 09:31

Klopt, wat ook klopt is dat als Ziyech gewoon gewisseld was (speelde zijn slechtste wedstrijd ooit in een Ajax shirt denk ik) we al die ophef niet hadden gehad.

Laten we inderdaad hopen dat het vanavond weer gewoon over voetbal gaat.

7 februari 2018 om 13:58

Ja joh en de wedstrijd op slot en alle spanning weg bij de 3-1, helemaal gelijk. Ook logisch dat de scheids meteen affloot.

De trainer had helemaal geen gelijk als de speler in kwestie in de laatste seconden van de extra tijd scoort en het voor de rest billenknijpen was mede dankzij diezelfde speler en zijn vele balverlies, slechte corners en slechte vrije trappen.

Die laatste vrije trap deed er geen eens meer toe, want de wedstrijd was gespeeld en de 2-1 of de 3-1 is voor Ajax niet van belang, omdat ze toch al voor lopen op doelsaldo. Feit dat we de Ligt moeten missen vanavond is daarentegen veel belangrijker.

Ziyech is echt heel matig de laatste wedstrijden en speelt voor BV Ziyech, moet die lekker zelf weten, maar dan moet je niet klagen dat je niet geliefd bent bij de supporters. Zo werkt het nu eenmaal door alles te geven voor een club wordt je vanzelf een held of het nou een cultheld is een echte.

Ten Hag moet sowieso oppassen, zoveel krediet heeft die niet. Velen waren het al oneens met het moment van ontslag van Keizer, het spel is verre van (sterker nog onder de net ontslagen trainer was het bij vlagen gewoon frivoler en beter) en hij heeft geen Ajax verleden. Dan zijn er ook nog versterkingen gehaald en heb je al twee punten verloren in drie wedstrijden.

Het is gebeurd, heeft in een interview zijn excuses aangeboden en meer of minder moet er ook eigenlijk niet van worden gemaakt. Kan Ziyech soms ook niet uitstaan, maar dat heb ik wel met meerdere spelers; Zolang ze zich 100% voor de club geven, vind ik het eigenlijk wel best. Iedere speler heeft wel eens dat hij wordt gewisseld, maar het zijn dan nog altijd de keuzes van de trainer en die moet je respecteren.

7 februari 2018 om 09:46

@mitchell: ik denk dat je je daarin niet onderscheidt van Psvers, Feyenoorders en supporters van andere clubs. Het belangrijkste is dat je terugziet dat ze alles geven voor het team en de club. Of een speler dan veel techniek of talent heeft komt pas op plek 2. Daar zouden voetballers met gebaartjes best eens bij stil mogen staan.
Supporters komen niet naar het stadion voor Ziyech of Vilhena, ze komen om hun club te steunen.

7 februari 2018 om 09:55

Ik zag de afgelopen wedstrijd dat Ten Hag bang was voor de 2-2 en dus Donny eruit haalde om zo Frenkie naar het middenveld te schuiven; Dat zijn nou precies de dingen die Keizer ook deed, dus in dat ben je nog niks opgeschoten. Supporters komen inderdaad voor hun club naar het stadion, maar soms kom je toch ook wel voor een bepaalde speler (neres, frenkie of iemand anders).

Ja man Ronald, de man met de meeste balveroveringen isnonchalant/onverschillig. En de hetze zet zich voort.....

Grappig hoe iedereen in dit land denkt te weten hoe coaches en trainers denken en zelfs moeten handelen. Vorige wedstrijd had Ten Hag moeten wisselen en Zondag had hij Hakim moeten wisselen maar durfde niet, en de volgende wedstrijd moet hij De Jong op het middenveld zetten!!!

Ik kan die jongen niet uit staan!
Vind het maar een raar ventje....
Als het hem niet zint dan gaat ie zichzelf te goed vinden door de schuld weer bij anderen te leggen en dan gaat ie sjokken waardoor je hem net zo goed kan wisselen...
Ondanks dat het een goede voetballer is denk ik persoonlijk dat het beter is voor ajax om hem te verkopen.....

Serieus joh.. gaat men nu echt op die tour om hem kapot te krijgen.. wat willen jullie nou? Op basis van de statistieken kunnen we zien dat die een goede wedstrijd gespeeld heeft en heeft nog gescoord ook.. dus wat is jullie probleem nou de laatste tijd met ziyech??!
Dat de boer irritaties krijgt van ziyech doet hier totaal niet aan af.. dat is zijn keuze.
Alleen in NL de beste speler van de eredivisie, iemand waar jullie sowieso graag naar willen krijgt de meeste kritiek..! De vrouw van koeman heeft echt gelijk

Man ik ben wel klaar om te kijken naar de Ziyech show. Het is inderdaad de beste voetballer van Ajax en laat zo nu en dan fantastische dingen zien. Maar dat is geen vrijbrief om je te gedragen als een verwend kind en je boven het publiek te verheffen. Stel je eens voor als hij zich zo zou gedragen bij een Manchester United ?! De man presteert dit seizoen beduidend minder en oogt verveeld en onverschillig. Na een dramatische pot tegen NAC kun je bij Ajax dan een keer kritiek verwachten. Door zijn gedrag heeft hij totaal geen gunfactor. Ik hoop dat Ziyech voor een mooi bedrag verkocht wordt zodat Ajax weer kan werken met iemand die er wel zin in heeft.

7 februari 2018 om 10:49

wat zou jij doen als jij op je werk je best doet, meer dan gemiddeld presteert en dan nog krijg je op je kop van je baas of collega's? zou je dan zeggen dank je wel of ben je het na de zoveelste keer zat? hij heeft geen middelvinger opgestoken toch? dus laten we niet op de man spelen. vraag me wel af of iedereen wel objectief is als het gaat om Hakim.

7 februari 2018 om 11:32

Karim

Als ik vind dat ik uitstekend functioneer in mijn functie, mijn taken goed uitvoer en meer dan gemiddeld presteer maar op mijn kop krijg van baas en collega's dan zou ik echt per direct mijn contract opzeggen, al mijn vakantiedagen opnemen zodat ik geen dag meer hoef te werken en elders een baan vinden waar ik wel gewaardeerd wordt en waar mijn kwaliteiten op waarde geschat worden.

Ik denk dat Ziyech wel iets vergelijkbaars gaat doen en in de zomer na het WK vertrekt. En dan kan dat publiek strakjes, net zoals het publiek in Heerenveen en Enschede, bij de volgende bezoekjes van Ziych lekker fluiten. En hij lacht zich dan, hoop ik, gek met zijn mooie contract en salaris.

iedereen praat elkaar na! zonder feiten op tafel te leggen, kijk dat je je irriteert over zijn gedrag kan ik nog wel inkomen, maar dat komt ook mede door het publiek zelf! zijn cijfers zijn gewoon meer dan gemiddeld en daar kijkt niemand naar, alleen maar de analyse napraten die niet alle informatie vermelden. als je zegt dat 31 passes niet aankomen moet je ook erbij zetten hoeveel hij er totaal gegeven heeft, want als hij er in de zelfde wedstrijd 310 heeft gegeven is 31 niks!!

ik zeg alleen kijk naar zijn cijffers en niet elkaar napraten!!

Veldspel
Aantal Passes 1271

Succesvolle Passes 1017

Passnauwkeurigheid 75%

7 februari 2018 om 11:09

Seedorf werd ook uitgefloten in de arena.
Ze hebben liever een alibi voetballer als Klaassen die niet kan voetballen maar de schijn wekt hard te werken.

7 februari 2018 om 11:39

Bombanera99

Klopt ja, Seedorf ook. Davids ook trouwens. En Ruud Gullit ook, heel erg zelfs. Maar, wat wil je daarmee precies zeggen en wat heeft dat met het incident rond Ziyech van dit weekeinde te maken?

7 februari 2018 om 12:16

Dat het Ajax publiek makkelijke prooien aanvalt. Spelers die in de media worden aangepakt worden uitgefloten. Klaassen werd bij Ajax nooit bekritiseerd in de media terwijl er heel veel op zijn spel aan te merken was. De gunfactor speelt een hele grote rol. Ze zijn niet bereid om Klaassen kritisch te benaderen gebaseerd op gevoel en identificatie en heeft niets met objectiviteit te maken.
Boilesen verlengde zijn contract niet. Vanaf dat moment werd zijn spel kritisch benaderd. Voorheen was hij voorbeeldprof terwijl hij speltechnisch dezelfde fouten maakte.
Gunfactor heeft niets met spel te maken maar met gevoel en heeft niets met objectiviteit te maken. Daarom vind ik het altijd zo nep als supporters meegaan in een media hetze tegen bepaalde spelers. Ik zie het dan ook als schapen die de makkelijkste prooien uitkiezen

7 februari 2018 om 12:41

auwtsj voor een heel groot deel van de blaaskaken hier en in het stadion, pas op waar je aan begint he

je slaat de spijker namelijk op zijn kop. Opvallend ook die domme redenering van De Boer weer: waarom ziyech er niet af en Vd Beek wel? Vd Beek heeft heel de wedstrijd niks laten zien buiten dat doelpunt, loopt zich de laatste wedstrijden klaassen 2.0 te voelen door zich te onttrekken van het opbouwende spel en alleen mee wil doen als de bal in de buurt van de goal is. Zijn interview onlangs zegt genoeg: het steeds meer focussen op goals maken, ballen veroveren of aanvallen opbouwen loopt ie zich te verstoppen en is hij continu te laat. Maar goed, blond, blauwe ogen, komt uit de opleiding, mooi nederlandse naam, kan goed doen alsof hij veel werkt en heeft het vaak over zijn droom ajax. Dan ziet een groot deel al snel niks meer...

7 februari 2018 om 12:48

@ampie

Helemaal waar. De meest laffe voetballers die alleen maar met hun populariteit bezig zijn, worden op handen gedragen.
Het draait niet meer om voetbal maar wie je het meest gunt. Wie de camera het best kan bespelen.
Jezelf dan afvragen waarom het zo slecht gaat in NL. Dat komt omdat persoonlijkheden kapot worden gemaakt al in de jeugd en de Klaassens van deze wereld kunstmatig overeind worden gehouden.

7 februari 2018 om 17:03

@bombanera99

Ah, okay. Het ligt aan het publiek in het algemeen en het Ajaxpubliek in het bijzonder.

Nou ja, om heel eerlijk te zijn, in wat je zegt zit onmiskenbaar een waarheid. Sommige mensen zijn inderdaad sneller dan anderen geneigd oordelen te vellen en spelers en bestuursleden keihard te benaderen. Maar wat ik in dit geval mis zijn twee dingen. Zelfreflectie bij Ziyech en (nogmaals) wat meer zelfbewustzijn en zelfcontrole. Het is al gezegd, genoeg spelers die worden uitgefloten negeren dat en laten zich niet kennen. Ziyech liet zich evident compleet kennen. Jammer. Schiet die vrije trap erin en loop demonstratief met je hoofd omhoog en zonder het publiek te treiteren van het veld af. Duizend keer sterker dan dit kindergedrag. 'ja, ik heb nu eenmaal emoties.' Wat een onzin!

7 februari 2018 om 11:38

Karim

Ik mis nog wat statistieken. Waar zijn de aantallen keren dat hij balverlies lijdt, hoeveel duels won en verloor hij, hoeveel van die succesvolle passes waren keypasses, etc. etc.

Want wat jij zegt klopt voor een deel. Als je een losse statistiek noemt, zegt dat niets zonder context. Maar dat geldt ook voor jouw analyse waarin je drie statistieken noemt. Er zijn er wel tientallen volgens mij. Dus hoe zitten die anderen dan, want ook ov er jouw analyse kunnen we stellen dat die onvolledig is althans zonder context en dus niet veel zeggend.

7 februari 2018 om 16:55

Zoals ik al aangaf heb ik niks aan te merken op de voetbalkwaliteiten van Hakim Ziyech. Al moet ik wel zeggen dat ik bij hem het idee heb dat er nog zoveel meer in zit dan dat hij nu laat zien. Waar ik me aan stoor is zijn gedrag en ongeïnteresseerde interviews. Ik kijk liever naar een vrolijke De Ligt of een betrokken Schöne. Ik begrijp dat er haast geen spelers meer zijn die hun hele leven uitkomen voor Ajax maar ik kijk graag naar mensen die echt plezier hebben in hun vak en niet naar iemand die het idee heeft dat iedereen en alles hem tegenwerkt.

Ik vind het idee dat hij Ziyech niet zou 'durven' wisselen een beetje raar, hoewel Ziyech wel wat kwetsbaar over komt en je dus misschien een risico zou lopen dat het vervolgens bergafwaarts zou gaan als hij niet genoeg steun voelt. Maar ik denk eerder dat hij hem gewoon laat staan omdat het 0-0 staat en je weet dat Ziyech altijd ineens een geweldige assist kan geven, ook als hij verder een mindere wedstrijd heeft.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren