Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Update: ‘Ajax laat aankoop van 5,5 miljoen euro zondag keuren’

Laatste update:

Ajax gaat zich versterken met de Deen Rasmus Nissen Kristensen. De twintigjarige rechterverdediger komt volgens De Telegraaf per direct over van FC Midtjylland. De onderhandelingen zijn ‘op een haar na’ rond.

Hoofdscout Henk Veldmate had de international van Jong Denemarken al op het oog toen hij bij FC Groningen werkte en beschouwt hem als ‘de ideale stand-in’ van Joël Veltman, die in de zomer mogelijk uit Amsterdam vertrekt. Nissen Kristensen ligt nu nog tot medio 2021 vast bij Midtjylland; het is onbekend wat voor transfersom er betaald gaat worden.

Nissen Kristensen speelde voor Brande IF en Herning Fremad alvorens hij op veertienjarige leeftijd de overstap maakte naar Midtjylland, de werkgever van Rafael van der Vaart. Hij mocht zich op zijn achttiende bij de selectie melden, tekende een vijfjarig profcontract en debuteerde in maart 2016 in het eerste elftal van De Wolven.

Sportief directeur Claus Steinlein bevestigde in april al dat er veel buitenlandse belangstelling was voor Nissen Kristensen: “Hij is een type dat in alle competities wel terechtkan. Ik zie hem wel in de Bundesliga of Premier League spelen en kan bevestigen dat er uit de grote competities navraag naar hem is gedaan”, zei de bestuurder tegen Herning Folkeblad.

Update 20 januari 10.37 uur – ‘Ajax telt 40 miljoen Deense kronen neer voor Nissen Kristensen’
Ajax betaalt veertig miljoen Deense kronen voor rechtsback Rasmus Nissen Kristensen, omgerekend 5,37 miljoen euro. Dat meldt Ekstra Bladet zaterdagochtend. De verdediger moet nog wel tot een persoonlijk akkoord zien te komen met de nummer twee van de Eredivisie. Naar verwachting heeft het nog enkele dagen nodig voordat de deal wordt afgerond. Een keer eerder ontving FC Midtjylland een hogere transfersom voor een speler. In 2016 werd Pione Sisto voor zes miljoen euro door Celta de Vigo weggekocht.

Update 20 januari 15.12 uur: ‘Ajax laat aankoop van 5,5 miljoen euro zondag keuren’
Rasmus Nissen Kristensen lijkt zich binnenkort Ajacied te mogen noemen. Voetbal International meldt zaterdagmiddag namelijk dat de twintigjarige Deense verdediger zondag naar Amsterdam komt voor de medische keuring. Ajax betaalt FC Midtjylland naar verluidt 5,5 miljoen euro voor de rechtsback, die in de Johan Cruijff ArenA de concurrentie aan moet gaan met Joël Veltman.

Een verstandige zet van Marc Overmars?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Bijnaam NK sterke snelle rechtsback met veel drang naar voren. Keiharde tackels, goede kopper goede voorzet en maakt goals. Wat een aankoop. Ten Hag krijgt zo een wel erg sterke verdediging. Met Nico op links, NK op rechts en de Ligt en Wober in het centrum. Wat een aankoop. Wordt nu al lastig voor Veltman met deze nieuwe viking.

20 januari 2018 om 08:26

Hoezo wordt het nu al lastig voor Veltman. Iedereen zeikt over hem, maar het is gewoon een goede verdediger. Hij maakt nu weinig fouten en is gewoon zeer solide. Tegen PSV klapte hij er hard in, maar het ging binnen de regels van de scheidsrechter. Lozano heb ik destijds niet gezien. Dan zeg ik: 'Klasse Veltman.' Ik koester hem nog en heb hem graag nog even aan boord. Verder is Overmars gewoon goed bezig. Hopelijk is dit ook weer een groeibriljant

20 januari 2018 om 08:34

Ik kijk altijd hele andere wedstrijden dan jij blijkbaar want ik erger me kapot aan die jongen met al zijn domme foutjes: een veltmannetje. Hij zorgt nauwelijks voor offensieve dreiging, wil te vaak de voetballende oplossing vinden waardoor er dingen ook vaak fout gaan en het belangrijkste van alles: hij verliest elk kopduel. Bij elke hoge bal staat veltman bij de tweede paal te slapen en springt er zo een aanvaller van achter over hem heen om een bal in te koppen.

20 januari 2018 om 08:52

Als Ajax verdediger wordt er van je verwacht dat je de voetballende oplossing zoekt. Dat behoort nu eenmaal tot de filosofie van de club. Dat gaat nu eenmaal weleens mis. Bekijk daarnaast ook even zijn statistieken en dan zal je gewoon zien dat deze gewoon zeer solide zijn. Het onderbuikgevoel regeert wat mij betreft te veel bij veel supporters en ook de media en men blijft daar te lang in hangen, zodat ze niet meer objectief zijn. Ik zie een Veltman die echt gegroeid is, maar zeker nog zo zijn fouten maakt. Maar hallo mag het. En wat betreft zijn offensieve kwaliteiten: wat is zijn kerntaak? Nu is het Frenkie die inschrijft, je kan moeilijk met vier verdedigers naar voren. Daarbij was alleen Trabelsi op de RB de stoomtrein en een puike verdediger, maar daarna verder niemand meer. Van der Wiel en Van Rhijn waren bij Ajax daarin ook niet super. Dus nogmaals ik koester de degelijke Veltman en het feit dat we er nu zo weinig tegen krijgen. Maar dat is mijn mening maar.

20 januari 2018 om 10:10

Nu nog beginnen over "een Veltmannetje"? Heel zwak! Veltman maakt weinig fouten dit jaar en is echt beter gaan spelen. Hij kan het in jouw ogen nooit meer goed doen, geef maar toe.

20 januari 2018 om 10:31

Helemaal gelijk heb je, Trabelsi was echt geweldig op links, vraag me af hoe hij het had gedaan als hij naar dit City was gegaan ipv toen, wat een speler was dat zeg.

20 januari 2018 om 10:35

Trabelsi speelde op rechts en Maxwell op links. Twee helden. Trabelsi had nooit bij Ajax weg moeten gaan. Het publiek droeg hem op handen. Wat een held was dat zeg!

20 januari 2018 om 11:17

Ik stond eerder altijd vooraan om Veltman te bekritiseren, maar ik heb al een tijdje geen 'Veltmannetje' gezien. Eerlijk is eerlijk, dat moet ik dan ook zeggen.

20 januari 2018 om 11:29

Veltman heeft volgens mij de beste statistieken in de Eredivisie. Ik ben het eens met RyanBabel8. Bovendien zullen De Boer, Bosz, Keizer (die hem dagelijks zagen trainen) hem niet voor niets opstellen. Gewoon een ondergewaardeerde speler.

Dat balletje tegen Rapid Wien achtervolgt hem nog, al hoor je niemand meer over de aanvallers die toen minimaal 5x hadden moeten scoren voor rust.

20 januari 2018 om 11:33

@ryanbabel8
Het is geen kwestie van onderbuikgevoel maar constateren wat hij doet. Nagenoeg elke bal speelt hij breed of terug dus als zijn statistieken uitwijzen dat hij weinig foute passes heeft is dat logisch. Verder brengt hij opbouwend nagenoeg niets. Ik kan me nauwelijks een goede voorzet van zijn voet herinneren. Verdedigend is het helemaal matig. Hij dekt vaak aan de buitenkant, mist snelheid en gaat zijn duels of als een jonge juffrouw in of als een kamikaze met misschien wel met de gedachte "goh wat ben ik meedogenloos" voor ogen. Het is allemaal te sloom of te wild. Een tussenweg is er bij hem niet. Nee ik ben geen fan van hem en dat baseer ik op wat ik waarneem.

20 januari 2018 om 12:22

@Nico50

Zoals je Veltman omschrijft, lijkt het wel de reïncarnatie van de Daley Blind uit de periode bij Ajax, toen hij door heel Nederland als nationale pispaal werd afgezeken in zijn jonge jaren. Hij was toen ook niet zo slecht als dat hij werd neergezet en verliet Ajax uiteindelijk als aanvoerder en Speler van het jaar.

Nou zal dat laatste Joël Veltman waarschijnlijk niet gebeuren, maar Veltman zo neerzetten als jij doet slaat nergens op. Hij is momenteel gewoon één van Neerlands beste verdedigers, voetbalt goed, verdedigt heel solide en geeft op het veld leiding aan de jonkies om hem heen.

Dàt is niet gebaseerd op onderbuikgevoel, maar is een constatering, zoals die ook nog eens een keer in zijn statistieken naar voren komt komt.

Het wordt de hoogste tijd om Veltman eens ook waarde in te schatten en het rijtje vooroordelen en clichés een te laten varen voor de mensen die het nog steeds over achterhaalde Veltmannetjes hebben

20 januari 2018 om 12:59

Er is niets mis met Veldtman maar de kans dat hij deze zomer vertrekt begint wel groot te worden. Goed van Ajax om daar nu al op te anticiperen zodat je straks in de zomer al een ingespeelde vervanger hebt.

20 januari 2018 om 13:04

Beste Nico50,
Van alle rechtsbacks in de eredivisie speelt Veltman vaker de bal naar voren dan wie dan ook. In zijn verdere passing is hij ook accurater. Hij komt inderdaad minder mee op dan bijvoorbeeld een Ehizibue. Gemiddeld gezien heeft hij de meeste intercepties. Ook in de onderlinge duels, luchtduels en het opruimen van precaire momenten in de 16 scoort hij ten opzichte van andere verdedigers heel erg hoog. Ajax heeft dit seizoen maar 17 doelpunten tegen gekregen. Om op te komen, daar heeft men nu De Jong voor. Kortom ik zie een zeer nuttige Veltman die vanuit zijn taak als verdediger uitermate sterk functioneert. Wat betreft het aangaan van de duels: ja, wellicht ziet het er soms wat raar uit, maar hij wordt steeds sterker. De sterkst aanvaller, Lozano, had hij in zijn zak en dat was waarschijnlijk zijn taak. Hij stond toen geen lucht te dekken, maar klapte er als een man op. Dat mogen er meer doen. Als een Argentijnse, Italiaanse of een Braziliaanse verdediger het doet dan springen we op de banken. Veltman is een degelijke back voor Ajax.

20 januari 2018 om 14:01

Trabelsi op links???

20 januari 2018 om 14:44

Hartstikke leuk die statistieken maar bij aanvallende club als Ajax hoort gewoon een echte rechtsback te staan en niet een omgetoverde centrale verdediger die enkel kan verdedigen.

Een "echte rechtsback" moet kunnen verdedigen, opkomen en voorzetten geven, ruimtes benutten aan de flanken en nog kunnen aanvallen. Veltman beheerst enkel 1 aspect hiervan.

20 januari 2018 om 14:53

Pure onzin, bij Ajax hoort het in essentie om de inschuivende nummer 4 en de buitenspelers moeten zorgen voor het gevaar d.m.v. de backs te om spelen en het geven van een voorzet. De back zoals jij deze omschrijft hebben ze helemaal niet zo heel vaak gehad.

20 januari 2018 om 15:26

Die hebben we heel lang niet gehad, zo'n echte rechtsback. Trabelsi was de laatste, de rest daarna en ook daarvoor waren omgeturnde centrumverdedigers, middenvelders of buitenspelers.

20 januari 2018 om 20:52

@ryanbabel
Ja laten we Veltman met alle backs in de eredivisie vergelijken. Ajax speelt 80% van zijn wedstrijden op de helft van de tegenstander zodat je het als back wel iets makkelijker hebt dan een back van Roda, Excelsior, Sparta of noem maar op. Ik heb het niet over opkomen, ik heb het over opbouwen dat is heel iets anders. En als hij al eens een keer in de positie komt om een voorzet te geven dan lijkt dat meestal nergens op.
@buitenspelval
Ik hou niet zo van vergelijkingen. Blind is Blind en Veltman is Veltman.aan statistieken hecht ik geen waarde. Achteruit en breed spelen, zijn specialiteit is het minst risicovol en ik vertrouw meer op wat ik zie dan op statistieken. Ik schat Veltman op waarde in; niet van Ajax niveau dus.

21 januari 2018 om 08:43

zijn statistieken zijn ook beter dan die van de backs bij PSV en Feyenoord. Een verdediger staat er om zijn man uit te schakelen en dat gaat hem de laatste tijd een stuk beter af. Wat betreft zijn voorzetten: ze zijn niet best, maar joh... dat is zijn taak ook niet. Neres moet voor aanvallende impulsen zorgen net als de linie voor Veltman. Veltman speelt nu veel meer in dienst en zal met De Jong achterin nog minder naar voren komen, maakt hem dat slecht? Helemaal niet. Nogmaals, Veltman is een prima verdediger en zal nooit de top bereiken. Iemand met zijn beperkingen, maar voor het huidige AJAX gewoon prima.

20 januari 2018 om 08:29

Ach, eerst maar eens afwachten hoe ze werkelijk presteren. Niet iedere aankoop blijkt een succes. Maar goed.... er is iig behoorlijk wat keus.

20 januari 2018 om 08:39

@woutersl, kan je ook vertellen of dat deze speler geschikt is in een 3-mans verdediging of is het een back pur sang?

20 januari 2018 om 08:51

Hij speelde laatste tijd rm in een 3-4-3.

20 januari 2018 om 10:08

Ok, dus niet zozeer een vleugelverdediger die ook als cv in een 3-mansverdediging speelt?

20 januari 2018 om 10:49

Dat zeker niet, is er een die meer tijd op andere helft door wilt brengen dan eigen helft, dat kan bij een aanvallende ploeg. Zorgt er wel voor dat de rechtsbuiten vaker 1 op 1 gaat staan doordat hij ook echt zelf tot in de 16 van tegenstander loopt.

20 januari 2018 om 16:01

@woutersl, als het echt waar is wat jij schrijft is hij na Messi, Ronaldo en Neijmar waarschijnlijk de beste voetballer van de wereld. Hij kan alles. Zelfs Messi heeft mindere punten.

Dat was ook wel nodig. Je moet er toch niet aan denken dat je met Zeefuik de voorrondes voor Europees Voetbal in moet. Ken deze speler verder niet, maar heb het volste vertrouwen in Veldmate.

20 januari 2018 om 07:19

Zeefuik moet weg bij Ajax. Die kan er niks van en kan beter op een ander vak gaan richten. Laatst weer een mooie tegengoal.

20 januari 2018 om 11:12

Hahahaha wat was dat slecht zeg. Van alles wat die met de bal kon doen was dat misschien nog wel het lastigst.

20 januari 2018 om 08:03

Ik dacht dat het beleid 'eigen jeugd' gevoerd moest worden en alleen directe versterkingen gekocht werden. Met alleen De Ligt, de Jong en Kluivert in de basis gaat er daar wel iets mis op de toekomst.

20 januari 2018 om 08:17

Vd beek ook

20 januari 2018 om 08:21

Waar je voorheen zag dat spelers in de jeugd voor Ajax kozen omdat je daar de meeste kans hebt om door te breken zal dat door het nieuwe beleid veranderen. Ajax is op dit moment de grootste koopclub van Nederland. Hoeveel spelers hebben ze dit seizoen al gehaald?

20 januari 2018 om 08:28

Onana heeft ook nog een stuk van de jeugdopleiding doorlopen, Dolberg in principe nog . Ajax wilt weer wat betekenen en heeft het geld er ook voor. Met alleen eigen jeugd red je het niet. Tijden veranderen maar wij Nederlanders willen niet mee veranderen en daarom zijn we nu een lachertje.

20 januari 2018 om 08:28

Wat een afgunst. Er speelt nog genoeg eigen jeugd in de basis bij Ajax. Als er op bepaalde posities geen goede jeugd aanwezig is moet je kopen en dat doet Ajax nu juist

20 januari 2018 om 08:34

Tel eerst eens goed... er is genoeg jeugd die bij Ajax een kans krijgt. Daar veranderd een moment niets aan. Daarbij, vraag is of dit allemaal aankopen zijn die in het 1e staan...Volgend jaar misschien kampioen ere en eerste divisie?

20 januari 2018 om 08:50

Velen denken hier dat je op de middenstip geboren moet worden om eigen jeugd genoemd te worden. Dat je voetballen leert tussen je 5e en je 7e.

Nu ben ik niet iemand die snel over eigen jeugd rept, die hele discussie vind ik ook totaal niet interessant. Als je 2 jaar op de toekomst rondloopt leer je meer dan op de gemiddelde club doordat het beleid gewoon erg goed is. Iemand die hbo heeft gedaan en daarna universiteit is toch ook gewoon universitair geschoold? Het aantrekken van jeugd en ze klaarstomen voor het eerste van Ajax is net zo effectief als iemand die 8 jaar in de jeugd rondloopt bij wijze van spreken. Dan maakt het mij niet uit of ze op hun 5e, 11e, 18e of 20e komen. Het woord koopclub is puur geboren uit afgunst, dat is de reden dat Nederland zo achterblijft. Overal in Europa worden spelers aangetrokken, maar als je daarnaast ook nog een goede opleiding hebt krijg je het koopclub-predikaat. Als je niet inziet dat het tegenwoordig niet anders kan, dan kan ik je verder ook niet helpen. Ik ben er trots op hoe Ajax het nu doet.

20 januari 2018 om 08:51

De jong en onane jeugd van Ajax ? Maar ze hadden toch al een Colombiaanse rechtsback gekocht ?

20 januari 2018 om 09:05

Ajax wilt weer de absolute top bereiken en het beleid is daarop sterk gefocust, als basis de eigen jeugdopleiding en de aangekochte -jeugdige- toptalenten(in opleiding), niks mis mee integendeel heel erg ambitieus maar wel realistisch op basis van de(zeer gezonde) begroting.
Qua naam en faam behoort de club nog steeds tot de grootsten, met de finale liet Ajax weer internationaal van zich spreken een mooie toekomst gloort weer in Amsterdam en dat zal ook in Rotterdam, Eindhoven, de Ere-divisie èn Oranje weer nieuwe glans geven.
Laat Ajax (Overmars) maar schuiven.
"WE ARE BACK!"

20 januari 2018 om 09:21

Dus volgens jou moet dus elke positie bezet worden door een jeugdspeler. Volgens mij besef jij nog steeds niet dat Ajax een van de beste clubs is die talenten laat slagen in het voetbal. Denk je nou echt dat elke jeugd van ons zal doorbreken in Ajax1????? Tuurlijk niet!! Maar ga is nou door heel Europa of wereld eigenlijk. En kijk hoeveel spelers afkomstig zijn van Ajax. De meeste mensen zoals jij komen hier op vz alleen maar onzin uitkramen.

20 januari 2018 om 09:32

Vergeet Veltman niet. Veltman, De Ligt, Van de Beek en Kluivert hebben hun hele jeugd hier doorlopen. Frenkie, Onana en Dolberg deels. 7 van de 11 waren nog niet doorgebroken (als we dat ene invalbeurtje van Frenkie niet meetellen als "doorbraak". Wöber, Ziyech en Neres hebben veel geld gekost. Schone kwam gratis.

20 januari 2018 om 09:45

Volgens mij is aan het gedachtegoed van eigen jeugd eerst niks veranderd. Al is eigen jeugd op meerdere manieren op te vatten. Ik denk namelijk dat ze Onana, Dolberg en Frenkie ook tot eigen jeugd rekenen vanwege hun periode bij jong Ajax.

Waar het om gaat is dat Overmars een inhaalslag aan het maken is, door alle posities die de komende 2 a 3 jaar niet goed vanuit de jeugd in te vullen zijn, te bemannen met jonge aankopen die ook nog kunnen groeien. De huidige jeugdlichting is namelijk heel degelijk, maar er lopen geen spelers in die als groeibriljant zijn aangeduid. Die jongens spelen wel in de B en C jeugd. Voorlopig zullen de komende tijd alleen Eiting, Sierhuis en wellicht Zeefuik richting 1e team, maar dat zijn allemaal geen exceptionele talenten.

Wat mij betreft is Overmars goed bezig door de gaten in de selectie op te vullen en van daaruit nieuwe jeugd te laten meedraaien. In wezen precies zoals Cruijff het ooit bedoeld heeft.

20 januari 2018 om 09:45

Allemaal onder plan Cruijff met Bergkamp doorgebroken, gaat om de talenten van de toekomst, daar is weinig perspectief, Zeefuik wordt alweer te snel afgeschreven bv.

20 januari 2018 om 10:15

We are back? We staan 2e en hebben dit jaar geen Europees gespeeld. Daarnaast speelt de kampioen straks 2 voorrondes CL! We zijn verder afgezakt dan ooit. Zeker nu Oranje ook nog afwezig is op de laatste 2 toernooien

20 januari 2018 om 10:28

Ja want Ajax past geen spelers van 19 in. Zie Onana, Wober, de Ligt, Kluivert, vd Beek, de jong etc. Het gaat om kansen geven, krijgen en pakken.

20 januari 2018 om 10:36

@fcrrr, Zeefuik heeft z'n kansen gehad maar die zelf omver geholpen.
Als je kijkt wat er allemaal in de jeugd opleiding heeft gezeten dat nu bij het eerste zit dan ben je als talent heel blij. Gewoon omdat je door de opleiding komt is nog geen reden om je op te stellen. Zeefuik komt gewoon zwaar tekort en is voor geen meter op het niveau dat Ajax na streeft.
We zijn dan geen topclub meer, maar ben in de laatste maand in 6 landen geweest en overal hadden ze het over de klasse van de jeugd opleiding. Hartstikke goed dat Ajax de eigen jeugd de kans geeft en het daarbij opvult met kwaliteit's versterkingen. Soms is dat direct door een speler zoals Ziyech, soms moet dat even wachten zoals Neres. Het is ook inspelen op een vertrek want Veltman is niet de jongste meer en zal ook denken aan een stap naar een topcometitie, beter om dan de opvolger binnen te hebben ipv in e laatste week van de markt nog een vervanger te moeten halen en dan komen met jongens van het niveau Dijks.

20 januari 2018 om 10:44

En om kopen, zie ik de afgelopen twaalf maanden

20 januari 2018 om 11:40

Ja We Are Back. ..vergeet niet, de kaarten zijn nog niet uitgeschud en verdeeld, het blauwdruk staat niettemin vast als beton natuurlijk liggen er nog hindernissen die binnen een jaar zijn opgelost.
Jammer dat je zo negatief loopt te springen ipv vertrouwen houden op de toekomst en die toekomst laat het licht weer schijnen of je wel of niet mee wilt gaan, ieder zijn pad.

20 januari 2018 om 11:54

Ajax is nog niet back. Misschien onderweg. Alle aankopen moeten zich nog wel even bewijzen. Op zich heb ik niets tegen al die aankopen, maar het is natuurlijk niet zo dat ze allemaal doorbreken. Die Braziliaanse rechtsback is al afgeschreven lijkt het. Sinkgraven wordt hem ook niet meer en Cassiera krijgt ook geen kansen.

Daarnaast lees ik dat die Bande niet echt een Ajax speler is. En die Johnson van Heerenveen zet ik ook vraagtekens bij.

Pas als Ajax weer kampioen wordt en weer meedoet in de beker en Europa dan kun je zeggen Ajax is back.

Maar goed ik snap best dat je als supporter hoop krijgt van aankopen en als ze wel doorbreken hebben ze in ieder geval weer een brede selectie.

20 januari 2018 om 11:55

Het gaat er niet om of het beleid nu goed is of niet (persoonlijk vind ik dat Ajax op dit moment goed bezig is) maar veel supporters zijn zo opportunistisch als maar zijn kan en proberen altijd het beleid van andere clubs af te kraken en het beleid van hun eigen club te verdedigen. De meeste supporters van Ajax maakten PSV altijd uit voor koopclub (en dat in negatieve zin) en roemden de opleidingsclub Ajax. Ajax geeft echter al jaren meer uit aan spelers dan PSV. Ze kunnen het ook dus waarom zouden ze het niet doen? Niet het beleid van de club steekt maar de houding van supporters.
Nogmaals, persoonlijk vind ik dat Ajax het momenteel goed doet. Ze kopen spelers voor de posities waar ze versterking nodig hebben en de jeugd krijgt ook nog de kans. Het is overigens niet ondenkbaar dat Ajax volgend seizoen met 11 aangekochte basisspelers speelt. In dat geval zouden De Ligt, Kluivert, Veltman en Van de Beek wel alle vier moeten vertrekken, wat me niet waarschijnlijk lijkt.

20 januari 2018 om 12:11

Idd.. Veltman ook en denk aan de dit seizoen vertrokken Riedewald en Tete.

20 januari 2018 om 13:00

@FCRRR blijf dat maar mooi geloven. Niet schrikken als de grootste talenten blijven overstappen. Zelfs nu blijf je zien dat talenten die jong gekocht worden de kans krijgen in het eerste. Staat er behoorlijk vol mee. Dolberg krijgt zijn minuten, Onana heeft zelfs een basisplaats. Zeefuik en die Colombiaan hebben toch echt al kansen gekregen. Zeefuik was telkens dramatisch dan houdt het gewoon op. Kan ook niet anders. Met Tete, van Rhijn en van der Wiel hebben we gemiddeld om de twee jaar een back uit eigen opleiding verkocht. Dat is gewoon niet meer in te vullen met jeugd.

En die jeugdspelers van andere clubs zien dat ook. Van de ene op de andere transferperiode ben je zomaar nummer twee in de pikorde en bij schorsing of blessure komt je kans, pak die en raak.

20 januari 2018 om 13:02

@janssen

Jeugd bij Ajax moet je breder zien, Ajax koopt veel spelers voor de jeugd om ze vervolgens te laten rijpen en door te laten stromen wanneer ze er klaar voor zijn. Dat zijn inderdaad geen jongens die in de E-tjes of D-tjes instroomde maar profvoetballers aangetrokken voor jong Ajax.

Ja er is een rechtsback gekocht uit Columbia. Die zal samen met deze Deense aankoop uit gaan maken wie de rechtsback wordt zodra Veldtman Ajax gaat verlaten. Deze aankoop impliceert dat dat weleens deze zomer zou kunnen zijn.

Lijkt me duidelijk dat Zeefuik het moeilijk gaat krijgen. Tot op heden heeft die niet kunnen overtuigen. Een verhuur ligt voor de hand.

20 januari 2018 om 13:10

@Burdy M, heb meer vertrouwen in de Ajax scouting dan in die zelfbenoemde analisten en specialisten. Kijk alleen maar naar de misgelopen buitenspelers bailey en die Braziliaan. Doen het heel aardig in veel zwaardere competities dan de eredivisie. Zegt niet alles, maar twee keer in korte tijd lijkt het erop dat ze dat toch aardig in de smiezen hadden. Wat een nog sterker punt is, een van die analist die roept dat Bande niet echt een Ajax-speler is, riep ook dat Neres volgens hem een spits was en eigenlijk helemaal geen vleugelspeler....

20 januari 2018 om 13:15

Als er niet genoeg kwaliteit doorstroomt vanuit de eigen opleiding moet je aankopen doen. Dat gaat bij elke club zo, als het geld er is dan kun je dat gewoon doen.
Er zitten nog steeds genoeg spelers bij de selectie die uit de jeugd van Ajax komen, dus je kunt niet stellen dat er nu ineens van het beleid 'eigen jeugd' afgestapt zijn.

20 januari 2018 om 18:07

Vd beek veltman de ligt f. de jong kluivert S. De jong dolberg zijn er 6 van de 11.

20 januari 2018 om 23:42

BAM! ben benieuwd naar de eerste inhoudelijke reactie, perfect verwoord.

22 januari 2018 om 01:58

Ajax is afgelopen jaar echt een koopzieke club geworden. Niets eigen jeugd. Een handelsbeurs is het daar..

20 januari 2018 om 10:26

Verwachten ze dat die Orejuela niet meer zal doorbreken? Volgens het artikel halen ze deze Kristensen als back-up voor Veltman.

20 januari 2018 om 10:52

Ga ik wel vanuit, gegokt en verloren. Kan misschien nog iets worden maar moet daarvoor vlieguren maken. Die gaat hij hier niet krijgen, in potentie een leuke back maar voor nu niet goed genoeg. Al was hij tegen Jong PSV (eerste volledige pot) wel echt enorm goed, andere wedstrijden was het matig. Krijg gevoel dat Ajax daar niet op wilt wachten, extra talentvolle back haalt en inzet op een van de 2 om door te breken. (3 met Zeefuik erbij)

20 januari 2018 om 15:34

Lijkt me eerder dat ze het in Zeefuik niet zien zitten. Er vanuit gaande dat Veltman in de zomer een stap gaat maken, heb je dan volgend seizoen alvast deze jongen en Orejuela en is de positie goed bezet.

20 januari 2018 om 18:34

Nee ze verwachten dat komende zomer Veldtman vertrekt en dan heeft Ajax nu al twee rechtsbacks zodat die ingespoeeld zijn in de EL kwalificatie en evnetuele CL kwalificatie. Ajax heeft geleerd van afgelopen zomer.

Zeefuik zal niet meer doorbreken, dat lijtk nu langzamerhand wel duidelijk te worden. Het zal me niets verbazen als die nog verhuurd gaat worden.

Ondanks de vele aankopen moet ik zeggen dat ze wel gericht zijn en nodig.

20 januari 2018 om 14:42

Ja, sterker nog, de aankopen van Kristensen en Tagliafico hadden voor de start van het seizoen gedaan moeten worden. Het is zeer goed mogelijk dat Overmars, nu hij meer de vrije hand heeft, eindelijk snel kan doorpakken, waardoor een situatie als bij Richarlison, waar Watford hem voor Overmars' neus wegkaapte, omdat er te lang over overlegd werd en de RvC zijn fiat moest verlenen, niet meer voorkomt.

22 januari 2018 om 01:59

Van wie moet je dat zeggen? Van ons niet hoor

Wat is er met Orejuela dan? Die kan er dus helemaal niks van kennelijk? Dit is namelijk een echte rechtsback die ik niet snel in het centrum zie spelen (iets wat Veltman wel kan), dus kans op speeltijd voor Orejuela is dan weel heel klein.

20 januari 2018 om 07:10

Veltman vertrekt. Orejuela wordt stand in NK. Zeefuik exit

20 januari 2018 om 07:10

En wat als ze al vooruit lopen op volgend seizoen en/of ze nog niet te vreden zijn over Orejuela? Kans dat Veltman weg gaat in de zomer is groot.

20 januari 2018 om 07:16

Ja, dat is op zich oke, maar Zeefuik is dan hopelijk wat gegroeid en zou ook een prima back-up moeten zijn. In principe als je Orejuela haalt voor het bedrag waar die voor gehaald is mag je meer verwachten dan een back-up. Maar goed, niet te klagen met de bezetting van de back posities, zeker niet na het drama van de eerste seizoenshelft

20 januari 2018 om 07:21

Klopt, het is ook de vraag welk niveau je nastreeft. Als je een speler kan aantrekken die verder is al Orejuela betekend automatisch dat je daarmee je bank versterkt.

20 januari 2018 om 07:45

Zeefuik kan echt niets van. Een aanfluiting voor de jeugdopleiding van Ajax. Over een paar jaar zie je hem bij een JL wedstrijd bij bijvoorbeeld Dodrecht met Keizer als trainer.

20 januari 2018 om 07:49

Orejuela is gehaald voor 3,65 miljoen, in het licht van de huidige markt is dat gewoon een prima prijs voor een backup bij Ajax. Het is niet zo dat Ajax de hoofdprijs heeft moeten betalen voor hem.

Ik verwacht overigens niet dat Zeefuik ooit het niveau gaat halen, hij mag van mijn part in de zomer op zoek naar een andere club. Wat betreft deze NK, ik ken hem niet, maar als Veltman weg gaat moet er minstens een net zo sterke vervanger klaar staan wil je als team blijven groeien. Het lijkt me een goede zaak dus dat er alvast naar een opvolger gezocht wordt.

20 januari 2018 om 09:25

Zeefuik kan de druk niet aan bij Ajax en is op dit moment helemaal geen goeie back up voor wie dan ook. Waaruit baseer jij dat trouwens? Ik had ook meer verwacht van Orejuela, maar blijkbaar is hij er nog niet klaar voor. Onthou dit is wel Ajax waar ze spelen. Druk van binnen en buiten is immens groot. Kan je de druk mentaal niet aan dan faal je en zullen je voeten nooit van de grond komen

20 januari 2018 om 14:43

Orejuela was een dubieuze aankoop, want die speelde bij Cali al niet meer. Die 3,6 miljoen wordt gewoon afgeschreven en wellicht kan Ajax nog een paar ton vangen met doorverkoop.

Zeefuik, die wordt beschimpt door een paar foutjes en een ongelukkige eigen goal, staat nog altijd terecht voor Orejuela in de pikorde. Als Zeefuik stabieler kan worden, is hij een prima back, al blijft het de vraag of hij Ajax 1 materiaal kan worden.

20 januari 2018 om 18:17

@Doncoxx, bij Zeefuik mis ik juist iets waardoor ik er vertrouwen in heb dat hij aardig kan doorgroeien. Hij mist dat pittbull achtige waardoor je het gevoel hebt dat hij tegenstanders opvreet of dat opstomen met goede voorzet. Het is het allemaal net ziet. En doordat elk aspect matig is heb ik niet het idee dat hij met de juiste begeleiding uitgroeit tot een Ajax basisspeler.

Jeetje overmars pakt wel door hoor! Fijn dat we nu al onzr zaken op orde hebben en niet pas ergens eind augustus/begin september.

20 januari 2018 om 13:03

Het is duidelijk dat Ajax geleerd heeft van afgelopen zomer.

Wow, wat een daadkracht... De linksback positie moest sowieso voorzien worden van een goede snelle felle back. Met Nico hebben we die nu. Nu was de rechtsback positie aan de beurt. Want Veltman is geen echte back en die zal deze zomer wel vertrekken. Zeefuik gaat 'm niet worden en Orejuela heeft ook nog geen indruk kunnen maken. Dus deze Deen zou de perfecte invulling kunnen zijn !

Ik ken hem verder niet dus kan er ook niet over oordelen. Het scoutingsnetwerk is de laatste jaren zeer gericht bezig, dus ik heb er dan ook alle vertrouwen in dat dit een aanwinst zal zijn. Maar met deze aankoop blijkt dus dat Orejuela nog niet op het niveau zit dat wordt verwacht, en hij ook volgend jaar 2e rechtsback is als stand in van Kristensen. Man wat worden we verwend als Ajacied, jaren lang schreeuwen en schelden voor een RB en een LB, en kijk eens aan, in slechts 4 weken hebben ze bijna op alle posities waar nodig een nieuwe speler aangetrokken. Blij mee!

20 januari 2018 om 09:48

Echt heey. Ik kan het amper geloven. Zowaar overal dubbel bezet. Niet eens zo lang geleden hadden we amper creativiteit op het middenveld. Nu meer dan genoeg. Vleugels met amper rendement. Nu wekelijks betrokken bij goals. Aanvallend zwakke backs of gemaakte backs en nu gewoon 2 echte backs erbij. Onze selectie is al klaar voor volgend seizoen. Zeer onwennig dit, maar oooo zo fijn.

20 januari 2018 om 11:05

Hahahaha inderdaad. Nu hoef ik niet tegen beter weten in elke dag te hopen op een "geruchtje" zoals afgelopen zomer. Weg: Bosz, Klaassen, Sanchez, Riedewald, Tete, Traore en wat overbodige/jeugdspelers spelers voor 90 miljoen. Nieuw: Huntelaar, Keizer, Wöber, Siem, Dijks en een handjevol jeugdspelers voor 15 miljoen. Resultaat 75 miljoen winst en een teleurstellende selectie na een EL finale. Nu is er al ingespeeld op een vertrek van Veltman (Kristensen) en Younes (Bandé). Voor Viergever zijn ze bezig (Magallan?). Dijks zien we nooit meer terug als Tagliafico en Wöber fit blijven. Daarnaast zullen overbodige spelers als Lamprou (Kotarski van Zagreb is er nu), Alblas (Van Leer) en Zeefuik (Orejuela) nog vertrekken. Als de rest blijft dan hebben we alleen nog een vervanger voor Viergever nodig en een stand-in voor Ziyech (labyad/thomas) en voor de rest zijn we al rond. Chapeau voor Marc.

20 januari 2018 om 11:19

Vind niet dat je al heel veel kan zeggen over deze back (en iets meer over Tagliafico) maar het is in ieder geval een mooi vooruitzich voor de supporters van Ajax! Wat een verschil in selecties tov 3 jaar geleden

Lijkt er dan echt op dat Veltman gaat vertrekken in de zomer, op zich wel jammer omdat het centrum dan vrij dun bezet is.

Kristensen/orejuela - De Ligt - Wober - Tagliafico/sinkgraven is natuurlijk wel een erg sterke verdediging. Hopen dat Viergever nog tekent voor een jaar of twee maar die kans lijkt ook miniem.

20 januari 2018 om 07:23

Centrum, wober, de ligt, Schuurs en in nood frenkie

20 januari 2018 om 07:27

Schuurs helemaal vergeten, heb je als je niet meer in NL woont! Thanks.

20 januari 2018 om 09:33

Opleiding?

20 januari 2018 om 10:29

Uitlokking?

Ik vind de spoeling zelf gewoon dun op de plek van Veltman. Orejuela en Zeefuik kijken niet klaar te zijn..

20 januari 2018 om 11:00

Wie wil je doorschuiven? Hebben laatste 3-4 seizoenen 12 verdedigers met een geschiedenis op de Toekomst in Ajax 1 gespeeld. Zitten er nog paar van op de club (Veltman, Zeefuik, De Ligt en Dijks) en rest is alweer vertrokken en dan moet je denken aan Heitinga (kwam terug), Moisander (heeft in de jeugd gespeeld en vertrok vanuit Jong Ajax), Denswill, Van Rhijn, Tete, Riedewald, Blind en Boilesen (heeft ook nog op Toekomst rondgelopen) allemaal producten van de opleiding, sommige langer dan andere natuurlijk. Je kan niet elk jaar 3 nieuwe verdedigers klaar hebben staan. We hebben geen linksback die voldoet. Onze verdedigende spelers uit de opleiding zoals Tete en Riedewald zijn vertrokken en enkel de Ligt was klaar om plek in te nemen. '97-2000 is defensief niet optimaal, al had je met Fosu-Mensah en De Ligt twee van de grootste Nederlandse talenten in de opleiding. Een vertrekt ervan naar Engeland, andere staat nu basis. Riedewald en Tete die relatief jong stap maken. En niemand erachter die klaar was plek over te nemen. Van Gelderen en Bakker lijken eerste kanshebbers op termijn Ajax 1 te halen. En dat gaat nog wel 2 jaar duren ongeveer. Is dus alleen maar goed dat ze voor die periode spelers halen.

Veltman weg!!! Welke club staat te springen om hem over te nemen?? Toch een matige speler!!maar goed weer een aankoop en ik moet zeggen jullie zijn altijd snel blij als er wat gekocht wordt de laatste tijd , maar laten we even 5 maanden terug gaan toen stond er toch ook een selectie!! Dus mijn vraag is meer wat doet Ajax verkeerd in de zomer maanden.

20 januari 2018 om 07:28

Veltman doet het wel prima dit jaar, er zijn grotere problemen in het team.

20 januari 2018 om 07:29

Veltman is denk ik de sterkste verdediger in de competitie.
Wint veel duels en denk niet dat he als linksbuiten tegen hem wil spelen.

20 januari 2018 om 08:57

Sinds Veltman als rechtsback speelt wist zijn directe tegenstander niet te scoren!

Sooo. Binnen een maand een kompleet nieuw elftal gekocht.
Ze moeten nu echt wel een keer kampioen worden, anders gaan ze af als een gieter.

20 januari 2018 om 07:49

Wat dan? Meer dan de helft is voor volgend jaar.

20 januari 2018 om 10:56

Misschien nog maar een keer tellen dan? En dan zonder Bande en Schuurs, die komen namelijk in de zomer pas.

Wow, 51% van de bezoekers volgt de Deense competitie afgaand op het resultaat van de poll? Kan iemand iets over deze jongen vertellen?

20 januari 2018 om 11:04

Aanvallende back, is nu al geruime tijd basisspeler in Denemarken. Doet het goed voor de jeugdelftallen en staat hoog aangeschreven in eigen land. Scoort relatief veel voor een back, is aanvallend echt heel dominant (ook reden dat hij vaker als RM in een 343 speelt) en volgens SciSkill is zijn potentieel het hoogste van alle niet-top 5 competitie backs. Met 115.

20 januari 2018 om 14:47

Thnx, informatief, op basis daarvan geen slechte move zou je denken...

Veltman is een hele vervelende speler om tegen te spelen voor de gemiddelde speler in de eredivisie, maar als de tegenstanders sterker worden dan zakt veltman door het ijs.
Dan gaat hij kaarten pakken omdat hij de duels niet meer kan winnen en gaat hij ballen inleveren omdat hij de handelingssnelheid heeft van een bejaarde bij de bingo

Het grote geld gooien gaat door zo. Nu zie je een voorbode van het failliete technisch hart en het overboord gooien van de visie JC die voorstond dat jeugd op te leiden is voor posities. Niet alleen zijn we straks al het geld kwijt dat bedoeld was de beurs af te gaan of het stadion in beheer te krijgen, ook zal eigen jeugd weinig kans meer krijgen en zullen resultaten er niet beter op worden. Het zat er em juist in de goede jeugdopleiding en de filosofie om daarop en in hoede coaching/training te vertrouwen. Marc is van nature bang en dekt zich dus in. Ajax wordt nu geleidt door mannen zonder Ajax hart en dat gaat even goed, maar niet lang. Hopelijk kunnen we daarna van Praag, Jordi, jonk en Bergkamp terugbrengen om de schade langzaam weer te gaan herstellen. Overmars heeft nu teveel macht dan goed is voor Ajax

20 januari 2018 om 08:23

Kijk even voor de gein op transfermarkt.nl. huidige transferbalans is 57miljoen in de plus.

20 januari 2018 om 09:10

Transferkosten werken ook in de begroting voor komende jaren middels afschrijving, Ajax staat inmiddels denk ik wel op verlies zonder transfers en met EL. Niet meer uitgeven dan je zeker binnen krijgt.

20 januari 2018 om 09:32

Dat wordt afgeschreven over contractjaren. Dus valt wel mee. Neem aan dat dat in de begroting wordt opgenomen.

20 januari 2018 om 09:52

Ajax staat dik in de plus.... Vooral reageren omtrent afschrijvingen als je niet weet hoe het werkt.

20 januari 2018 om 11:40

Sanchez (42 miljoen), Klaassen (28,5 miljoen), Tete (4 miljoen), Riedewald (9 miljoen), Bosz (5 miljoen) en wat overbodige verkopen zoals Menig en Westermann leverde Ajax in totaal 90 miljoen euro op in 2017/2018. De aankopen van Kristensen (4,5 miljoen), Tagliafico (4 miljoen), Kühn (2 miljoen), Bandé (8 miljoen), schuurs (2 miljoen), Orejuela (3,5 miljoen), Wöber (7,5 miljoen), Siem (2 miljoen), Van Leer (5 ton) en Kotarski en Jensen (voor 5 miljoen samen) kostte ons tot dusver 39 miljoen. Na deze aankoop hebben we dus 51 miljoen meer binnen gekregen dan uitgegeven. Vorig jaar met de verkopen van Milik, Gudelj, Cillessen, El Ghazi, Fischer, Andersen en Bazoer en de aankopen van Ziyech, Sanchez en Neres stonden we ook 40-50 miljoen in de plus. Ja we geven opeens 75 miljoen uit, maar als er 180 binnen komt dan kan het ook. Daarnaast gaan De Ligt, Neres, Dolberg, Kluivert, Van de Beek, Ziyech, Onana, F. De Jong en Wöber Ajax ook nog wel "iets" opbrengen.

20 januari 2018 om 08:33

Ten eerste, er komt dit seizoen weer meer geld binnen dan eruit gaat.. ten tweede: wie zegt dat dit geld bedoeld was om de arena te kopen? Of om van de beurs af te komen? Hoezo is overmars van nature bang? Heeft Overmars geen Ajax hart en Jonk wel? Hebben alleen oud spelers hart voor de club? Zit je een beetje te overdrijven?

20 januari 2018 om 08:36

Onzin Piranha. Ajax koopt nu spelers voor posities die nodig zijn. Er loopt op de backs achterin heel weinig talent rond. Dus jij vind dat Zeefuik de oplossing is? In mijn mening was iemand als Jol niet de juiste man (Atouba, Tainio, dikke Mido...) maar was wijlen Cruijff wel erg naïef. We hebben hier in Nederland maar 17 miljoen inwoners. Om dan elk jaar weer talenten uit de jeugd te vissen is niet reëel. Nogmaals Overmars koopt nu geen spelers die jongens als Frenkie de Jong of v.d Beek in de weg gaan lopen...

20 januari 2018 om 09:15

Punt is juist dat Overmars niet meer kocht, omdat het TH toen nog in balans was. Onder het huidige bewind gaan we weer talent over het hoofd zien. Zeefuik krijgt niet eens de kans meer, dat is veel te makkelijk, ik ben benieuwd of een aankoop (Orejuela bv.) Ook zo beoordeeld wordt, is die nou echt beter? Wat gaat er met Mazraoui gebeuren, dat vind ik een ideale RB.

20 januari 2018 om 11:05

Mazraoui gaat verhuurd worden lijkt me, verdiend het om Eredivisie te spelen maar komt te kort voor Ajax 1 momenteel. Kan wel perfecte backup worden over jaartje of 2. Verhuur zou logisch zijn.

20 januari 2018 om 09:58

Ik ben het totaal niet met je eens Piranha. Overmars is juist erg zuinig op de centen en gezien de verkoopklappers van afgelopen zomer kan hij zich nu permitteren om even een flink bedrag uit te geven. Ajax is inmiddels zover dat ze met de reguliere inkomsten alle lopende kosten kunnen dekken (inclusief verlengingen). Dus dat betekent dat eigenlijk elke euro die binnenkort aan transfers kan worden uitgegeven aan transfers en het opbouwen van de stadion/beurs pot. Met andere woorden, zolang Overmars verkoopbedragen blijft binnenhalen zoals hij nu doet, kan hij zich heel veel vrijheid permitteren op de aankoopmarkt.

En dan te bedenken dat de balans inkoop verkoop 2017/2018 op +57 staat.

Ere wie ere toekomt. Marc overmars koopt goed en gericht in. Ben wel een beetje jaloers want ben nog steeda aan het wachten op eem back bij Psv. Maar nogmaals goed bezig daar in Amsterdam👍

20 januari 2018 om 08:30

Nou ja, we weten niet hoe goed deze jongen is...In principe geef ik je gelijk, maar ik ken deze knul niet. Kan net zo goed een miskoop worden.

20 januari 2018 om 08:54

Alle aankopen kunnen miskopen zijn maar Overmars koopt nu in wat jullie nodig hebben. Daar mag je al blij mee zijn.

20 januari 2018 om 08:56

Klopt maar is wel veelbelovend. Vaste basisspeler voor de nummer 1 uit Denemarken met 20 jaar (en was dat ook al met 19 jaar).

20 januari 2018 om 09:09

"Een nieuwe rechtsback voor Ajax? Van alle rechtsbacks die niet in een top 5-competitie spelen heeft Rasmus Nissen Kristensen de hoogste #SciSkill potentiescore (115). Veelbelovend." Aldus Wes Beuvink. Is gewoon een hele talentvolle back en als je het onderste uit de kan haalt heb je de jackpot geslagen.

20 januari 2018 om 18:35

Kan zeker, maar daarom heeft Ajax er ook twee gekocht. Plus eentje uit de jeugd die een beetje tegenvalt. Dan meot er toichw el een opvolger voor Veltman tussen zitten?

20 januari 2018 om 09:45

Dit is natuurlijk Henk Veltmate zijn werk. Poosje in de keuken rondgekeken en dat begint nu zijn vruchten te plukken,jammer dat hij bij Groningen weg is.

Einde oefening voor Zeefuik bij Ajax. Orejuela is ook nog geen succes verhaal. Dus als alles een beetje meezit heeft Ajax volgend jaar Kristensen en Orejuela op rechtsachter. Op deze positie komt nu uit de jeugd toch niks. Dus hopen dat deze jongen iets gaat toevoegen.

Natuurlijk is het veel makkelijker winkelen met een volle beurs, maar als je dan ziet dat PSV nog altijd geen linksachter aan heeft weten te trekken terwijl de competitie morgen alweer wordt hervat.
PSV ligt deze competitie op dit moment nog 5 punten voor op Ajax maar voor het overige lopen ze mijlenver achter.

20 januari 2018 om 09:11

Waarom ligt PSV mijlenver achter op Ajax? Alleen omdat ze nog geen linksachter hebben? Ajax en PSV spelen in de eredivisie, niet in de BL of PL. Maakt dus weinig verschil.

20 januari 2018 om 10:03

Het lukt PSV niet goede sponsors binnen te halen en Ajax ontvangt bij uitgaande transfers veel meer dan PSV voor vergelijkbare spelers. Ajax kan op dit moment door het vele geld dat ze hebben veel gemakkelijker nieuwe spelers binnenhalen en in het gunstigste geval spelers ook langer behouden. Op langere termijn zegeviert het kapitaal, dat zie je wel bij Bayern München en PSG. Zij beschikken ook over veel meer financiële middelen dan de andere clubs in hun competitie. Ajax durft het geld nu uit te geven en beschikt over goede scouts. Het laatste is zeker niet onbelangrijk wil je niet heel snel door je geld heen zijn.
PSV zoekt al twee jaar naar een linksachter.

20 januari 2018 om 11:18

2 jaar al dat vind ik knap zeker omdat Willems afgelopen zomer pas is weggegaan maar rest van je betoog niks van gelogen.

20 januari 2018 om 13:00

Ze wisten al eerder dat Willems zou vertrekken en hij was ook al eerder weg geweest wanneer hij niet geblesseerd was geraakt.

20 januari 2018 om 18:37

Boca heeft het over de financien. PSV komt net uit, zit het even tegen, zoals de EL kwalificatie, dan moet er direct bezuinigd worden. Wordt er een speler aangekocht, dan moet er ook zo snel mogelijkk weer verkocht worden. Kennelijk heeft PSV niet zo'n geweldige financiele buffer dan Ajax.

Zeefuik is razendsnel , kan veel met een bal maar vliegt er nogal onbeheersd in. Misschien een tijdje verhuren om ervaring op te doen. Maar niet al na een paar wedstrijden afschrijven en afkraken.

Complimenten voor Overmars! Eindelijk verstandig aankoopbeleid. Het gaat om een goeie mix van eigen jeugd en aankopen. Wel graag de juiste aankopen op het juiste moment. Maar daar heeft het alle schijn van. Ga zo door!

Ken deze jongen niet, dus ik kan moeilijk oordelen. Als ik sommige reacties zo lees dan ziet het er in elk geval veel belovend uit. 1 ding is zeker; de selectie verdediging wordt in ieder geval wat breder bezet!

Als het een stand in is dan zal deze speler zeker geen topper zijn als je achter Veltman in de pikorde staat.
Is er al interesse voor Veltman omdat ze denken dat ie komende zomer vertrekt? Afgelopen zomer was er namelijk geen subtopper idie Veltman zag zitten. Kan me niet voorstellen dat het nu opeens anders is.

20 januari 2018 om 11:09

Is inderdaad raar dat een 20-jarige back zal beginnen als back-up voor de aanvoerder en misschien wel beste verdediger van de competitie, puur kijken naar objectieve gegevens. Voor Veltman zal voldoende interesse zijn, zal vast wel een leuke middenmoter in top 5 competitie komen.

Goh...waar zijn nu al die Ajax supporters die zeggen dat Ajax vanuit de eigen jeugd werkt en bv clubs als PSV alleen koopclubs zijn ? Ze zijn geen haar beter......

20 januari 2018 om 09:14

Dat is altijd al zo geweest, alleen Ajax kocht de spelers jonger in dan dat PSV dat doet. En je kunt simpelweg niet op jeugd bouwen want je jeugdopleiding is zo goed als de talenten die er rondlopen. En omdat ze op bepaalde posities geen grote talenten hebben moeten ze dus kopen. Waarmee meteen bewezen wordt dat opleiden overschat wordt.

20 januari 2018 om 09:39

'Gohh'.. wat een originele en vooral loerende reactie van een niet Ajax fan.
Wil jij met droge ogen beweren dat Ajax niet vanuit de jeugd werkt? Tel jij de jongens maar die basis staan.. en op de bank zitten, die allemaal een (deel) vd jeugd heeft doorlopen. En kom aub niet aan met een 'Ja maar die of die heeft maar 2 jaar jeugd bij Ajax doorlopen. Vergelijk t met school. Je doet verschillende opleidingen. En niet alleen je basis school.

Voor sommigen moet je bij een club in de kleedkamer zijn geboren lijkt t. Wat een gezwets.

Dan nog iets. Spelers uit (jou beoogde waarschijnlijk) jeugd zoals Zeefuik en Sanniez voldoen niet. Orejuela ook nog niet.Moet je dan wachten tot er iemand vanuit de B jeugd een keer wel voldoet?

Nee.. dan versterk je van buiten af. En dat gebeurt nu.

Of.. er was wel t 'gierige beleid van Ajax. Voordat er flink werd aangekocht was t weer dat Ajax niets uitgeeft en daarom op de blaren zat van geen titel..geen Europees. Nu is Ajax tijdig bezig met versterken.. en gooien we de term koopclub er weer bij..🤔 tis ook altijd wat voor vele hier.

Denk dat Ajax..Feyenoord en AZ ook..( vast nog een paar meer clubs) toch structureel de meeste eigen jeugd op t veld hebben staan.


Doe nou niet zo flauw man.. en denk daar aan voordat je zo'n opmerking erin gooit.. die men graag doet om weer ff lekker slap te zwetsen

20 januari 2018 om 09:43

Hoezo geen haar beter? Is het dan verboden om te kopen?

Of je nou spelers koopt of uit je jeugd haalt, uiteindelijk gaat het om resultaten.

Maar als je graag zo dom wilt doen dan wil ik best wel een aantal Ajacieden opnoemen die de afgelopen 10 jaar vanuit de jeugd zijn doorgebroken als vaste basisspeler. Als jij dat dan over PSV-spelers doet, dan kunnen we vergelijken.

20 januari 2018 om 10:22

Focus je niet zo op eigen jeugd. Gaat vooral om doorstroming vanuit de jeugd. En om jou gerust te stellen. Dit jaar zijn Kluivert (18), de ligt (18) en vd Beek (20) definitief doorgebroken.

20 januari 2018 om 12:06

PSV heeft sinds Brenet/Bakkali/Hendrix doorkwamen nog 12 spelers met geschiedenis in Jong PSV zien debuteren ( Rosario, Vloet, Koch, De Wijs, Lundqvist, Gudmundsson, Rigo, Lammers, Mauro Junior, Bergwijn) Dat zijn er 15 die minimaal 1 minuut hebben mogen maken. Daar is niets mis mee, mooie cijfers voor laatste 5 jaar. Ajax heeft in die zelfde periode er ongeveer 20 laten doorstromen van jeugd of Jong Ajax naar Ajax 1. (Nouri, Cerny, Muric, Dolberg, Kluivert, Kishna, El Ghazi, Johnsen, De Sa, Becker, Vd Beek, Eiting, Bazoer, De Jong, Riedewald, Tete, Ligeon, De Ligt, Zeefuik en Onana) De helft ervan heeft een periode basis gestaan (Dolberg, Kluivert, Kishna, El Ghazi, Vd Beek, Bazoer, Riedewald, Tete, De Ligt en Onana. De Jong valt over te twisten) allemaal waren voor hun 20ste bij de club, allemaal kwamen toen ze nog qua leeftijd jeugdspeler waren. Alleen hebben Frenkie en Onana enkel Jong Ajax gespeeld, rest allemaal in opleiding zelf gezeten. 10 spelers met een basisplaats voor langere periode in de laatste 5 jaar hebben dus in de opleiding gezeten. Bij PSV zijn dat er minder met Bergwijn, Bakkali, Brenet en Hendrix die langere periode basisspeler waren. Bij PSV hebben laatste 5 seizoen dus 4 spelers een basisplaats kunnen veroveren, bij Ajax 10. Verhouding debutanten die bij PSV basis werden -> 1 per 4. Bij Ajax 1 per 2. Die 15 bij PSV zijn goed voor 420 wedstrijden, samen. Bij Ajax 787 spelers. PSV is een inhaalslag aan het plegen maar voorlopig heb je als talent meer uitzicht op speelminuten bij Ajax dan bij PSV. Momenteel nog niet vergelijkbaar.

20 januari 2018 om 18:40

Jawel hoor, bij Ajax spelen meer jeugdspeler dan bij Psv. Dus wel degelijk een haar beter qua eigen jeugd.

Ajax leidt op maar koopt ook gericht wanneer ze gaten zien in de jeugdopleiding. Op die manier waarborgt Ajax de doorstroming vanuit jong Ajax bij eventueel vertrekkende spelers.zo zijn er dit jaar al vier spelers voor jong Ajax gekocht.

PSV koopt direct voor het eerste en niet zozeer voor jong Psv. Daar is niets mis mee maar het is anders dan hoe Ajax het doet.

Dat we de transfersommen kunnen betalen geloof ik wel, maar weet iemand hoe het zit met het salarishuis? Volgens mij is het aantal contractspelers nu hoger dan ooit. Ajax heeft niet ineens veel hogere structurele inkomsten, en er staan aardig wat grootverdieners op de loonlijst.

20 januari 2018 om 09:19

En afschrijvingen ook torenhoog, als men nu ook nog gaat bezuinigingen op de opleiding, naast weinig perspectief, dan kun je beter stoppen met de opleiding. Ik geloof niet dat we een sluitende begroting met EL hebben, helaas.

20 januari 2018 om 10:05

Je weet toch dat je als club zelf bepaald hoe je afschrijft ? Je realiseert dat toch ? Los daarvan hoe meer je afschrijft hoe hoger je winst op een speler bij verkoop. Stel je koopt Ziyech voor 11 miljoen. Je hebt 4 miljoen op hem afgeschreven na 2 jaar. Vervolgens verkoop je hem voor 20 miljoen (zeg maar wat ), dan heb je een boekhoudkundige winst van (11-4) = 7 miljoen waarde op de balans. 20 miljoen ontvangen is dus 13 miljoen winst. Dus je eerdere kosten corrigeer je.... Verder zegt een begroting bar weinig. Is gewoon een calculatie dat altijd wordt hersteld. Zie PSV dmv verkoop. Ajax verkocht Klaassen voor 27 miljoen en jij denkt dat de begroting niet sluit? Of sanchez voor 45 miljoen. Wat denk je van wat men kan vangen voor younes ? Vooral vergeten voor hoeveel Ajax verkocht heeft. Je koopt 3 neres met alleen al de opbrengsten van sanchez.

20 januari 2018 om 10:32

sjhaak
Ja klopt, Ajax heeft weer een enorm groot aantal contracten lopen. Of het hoger is dan 71 weet ik niet, dat was destijds onder Jaakke het grote probleem.
Overigens zijn het niet alleen maar grootverdieners. Grootste deel zijn jeugdcontracten al is daar als je alles bij elkaar optelt ook heel erg veel geld mee gemoeid. Voor veel jeugdspelers is ook veel geld betaald om ze naar Ajax te halen.
Vraag is hoe die balans gaat doorslaan als Ajax spelers blijft kopen op deze manier. Veel van de jeugdspelers gaan het eerste dus niet halen en als er steeds meer spelers gehaald worden gaat dat kantelmoment eerder komen natuurlijk.

20 januari 2018 om 18:49

Je kan de situatie niet meer vergelijken met vroeger omdat jong Ajax tegenwoordig in de JL speelt.

Daarnaast vertrekken er deze zomer diverse spelers zoals Dijks en Viergever. Younes vertrekt waarschijnlijk ook en ook een vertrek van Veltman zou me niet verbazen. Zit je alweer op vier spelers die weggaan. Dan heb je het nog geeneens over de grote en dure talenten zoals de Ligt, Kluivert, Dolberg of Ziyech. Ook die staan overal op lijstjes.

Jeugdspelers zullen nog steeds het eerste halen indien ze genoeg kwaliteit hebben.

Echter normaliter zouden dat er één a twee per seizoen moeten zijn. Maar als je jaarlijks vier spelers vertrekken, zal je er dus ook twee tot drie per jaar moeten aantrekken. dus koopt Ajax die nu al voor jong Ajax zodat ze in de zomer door kunenn stromen en er meteen kunnen staan in de EL of CL kwalificatie.

Ik dacht dat die Colombiaan Orejuela of zo was gehaald als vervanger van Veltman

20 januari 2018 om 18:50

Als standin voor Veldtman, Ajax wil twee spelers per positie hebben in het eerste elftal. Deze aankoop betekend eigen dat men denkt dat komende zomer Veltman vertrekt en dat Zeefuik het niet gaat redden.

Ok! Ken de jongen niet. Maar gaat rap zo. Spelers inkopen op waar spoeling dun is. Zeefuik gaat m niet meer worden. Orejuela nog niet klaar. Prima. Als er niets voldoende is in de jeugd dan van buitenaf. Ben benieuwd!

Ps; hij doet me denken aan Freek Vonk. Toch?
'Hoooooooly moly wat een crosspass hoog over de vlakke steppen vd Arena '

Lumar, het klopt helemaal wat je zegt ,maar ze blijven roepen komt uit de opleiding zelfs spelers die ze op hun 17 jaar hebben weggehaald bij andere clubs en twee jaar later in het eerste spelen roepen ze nog uit eigen opleiding.dat zal altijd zo blijven in Amsterdam ze kunnen niet anders denken(gelukkig niet allemaal).en het mooiste van het verhaal is dat we internationaal steeds minder voorstellen omdat we dus geen eigen jeugd meer gebruiken,neem als voorbeeld England die zulenl nooit europees of wereldkampioen worden omdat er alleen nog maar buitenlanders spelen die verpesten het ook voor hun eigen jeugd.

20 januari 2018 om 10:04

T mooiste verhaal is dat we Europees niets meer voorstellen omdat we geen eigen jeugd gebruiken. 😂😂

Die is echt goed. Blijf vooral lekker slap mee gaan achter mensen die per se een sneeer willen maken.

Hoe lang heeft een Veltman, de ligt, vd Beek, Kluivert, Riedewald ,Tete en noem ze maar op in de jeuhd gezeten? Juist. En ja.. je mag ook de jongens die er 2 of 3 jaar hebben gezeten meetellen. Allemaal o derdeel van opgeleid worden. Of ben jij alleen maar opgeleid door je basisschool?

20 januari 2018 om 18:58

De definitie van eigen jeugd is door de Uefa bepaald. En als en speler aan die defintie voldoet is het gewoon eigen jeugd.

En sneu doen over verpesten het voor de eigen jeugd, wat een onzin. De jeugd gaat tegenwoordig ook de hele wereld over, voetbal is een mondiale sport.

Ajax heeft een opleidings elftal in de JL. Hoe uniek wil je het hebben, dat zie je verder alleen in Spanje. Daar kunnen jeugdspelers laten zien dat ze genoeg kwaliteit hebben en krijgen ze tijd om te groeien. En dan kan je gewoon het eerste halen, zoals de Ligt, Veltman, van de Beek en Kluivert dat gedaan hebben. Vier basisspelers die jarenlang in de jeugd bij Ajax gespeeld hebben. Aangevuld met Frenkie, Onana en Dolberg die ook nog in jong Ajax hebben gespeeld.

Kortom, alle kans bij Ajax om door te breken.

Ik had de selectie wel willen zien als Overmars eerder 'de macht' had gekregen.

20 januari 2018 om 10:21

Bedoel jij, dan had Ajax nog veel meer en veel betere aankopen gedaan of zoiets?

20 januari 2018 om 19:20

Dan hadden aankopen niet gedaan hoeven worden, als je ziet wat Overmars allemaal wilde, overruled werd en een goedkoper alternatief moest vinden. Zelfs Sanchez was eerst gewoon afgewezen door RVC, die zouden last minut goedkeuring hebben gegeven en binnen no-time was het rond. Andere jaren hadden we laatste week nog gaten, nu lijken we die half jaar van te worden al te willen dichten. We weten dat Veltman ambitie heeft buitenland te spelen, dus halen we 2 backs. Dan zit je goed, eerst hoopte Ajax dat Zeefuik stappen zou zetten, duurt langer dan gehoopt dus moet er iemand bij. Enkel voor Ziyech zijn positie is na wegvallen van Nouri probleem, maar dat lijkt echt naar komende zomer te gaan worden geheveld. We zagen afgelopen zomer 3 CV's vertrekken, haalde er 1 terug en dit seizoen zaten we met probleem achterin. Lijkt voor volgend seizoen ook aangewerkt te worden. Schuurs zodat we dubbele bezetting hebben en Viergever gaat vertrekken dus zoeken we een nieuwe CV van mid 20, dat zou onze vriend uit Argentinië moeten zijn. In de zomer zagen we De Lange vertrekken omdat Ajax te lang deed wachten met contract, haalde ze Kotarski op die komende maand bij Jong Ajax aan zou sluiten. Was op EK u17 echt fantastisch, ben heel erg benieuwd naar hem. In de zomer wilde hij Richarlison, werd dusdanig lang uitgesteld dat Watford ertussen kwam, resulteerde in geen linksbuiten erbij. Hij krijgt net meer zeggenschap en eerste dat hij doet is 2 gaten dichten, namelijk linker kant van de aanval met Bande en achterin met Schuurs. Zouden allebei alvast gehaald worden om te voorkomen dat ze in zomer moeten wachten tot selectie compleet is. Dit hadden we voorgaande jaren ook nodig, misschien dat we dan eens keer door vCL zouden komen. In zomer zou met vertrek van Veltman, Viergever, Dijks, Younes en hoogstwaarschijnlijk Ziyech enorm veel werk zijn. Nu heb je meeste ervan in de winter al vervangen. Enkel Viergever en waarschijnlijk Ziyech nog, dat is een prettig gevoel.

Trots op Marc, sinds deze man niet meer wordt tegengewerkt. Gaat alles lekker soepel, en nog sneller. De achterhoede, middenveld en voorhoede is prima bezet. We moeten tegen Feyenoord en Utrecht zes punten pakken, om het Psv moeilijk te kunnen maken.. 😊

20 januari 2018 om 10:13

Jaa!! Kijk zo erg uit naar morgen! Stemt me idd goed. Zo daadkrachtig zijn in de transfers . Tuurlijk is t nog afwachten hoe dat zich uitpakt. Maar heb er wel vertrouwen in!
Deze eerste wedstrijden worden cruciaal..
Feyenoord aanhang in stadion had toch t mooist geweest..

20 januari 2018 om 17:03

Kush, helemaal mee eens! Ik ben echt positief verrast, inderdaad jammer dat er geen uitfans zijn nodig voor een echte klassieker. Hopelijk gaat dat veranderen, en weten beide kampen zich te gedragen.

Nou, benieuwd dan of dit dan 'beter' is dan Veltman zoals gesuggereerd wordt. Lijkt me lastig maar we zien het wel. Maar waar die Orajuela dan is gebleven daar snap ik niks van. Zelfs Zeefuik staat hoger in de pikorde. Wat is daar aan de hand?

Sjonge, het is me wel wat, dit is pas een echte revolutie. Ik vraag me af wat dit gaat betekenen voor de jeugdopleiding. Ajax volgt nu de lijn van het in Amsterdam zo verafschuwde Psv. Verder vraag ik me af of dit iets bijdraagt aan het NL voetbal, zo een bijeengekocht vreemdelingenlegioen.

20 januari 2018 om 10:37

Willempie,

Nee.die lijn volgen we niet. Kijk maar aan t aantal spelers dat doorbreekt bij Ajax. Ook de afgelopen jaren.

Ben t met je eens dat t schort aan t talent hier in Nederland zelf. Ajax investeerde wél veel in de jeugd. Je kan toch niet tegen spreken dat er veel doorbrak de laatste jaren. Jongens die er al sinds jong zaten ook.
Je kan simpelweg niet alles met jeugd opvangen.

Vreemdenlegioen? Tis Man city niet hier he? Tel jij de jongens eens..die spelen en op de bank zitten die al heel wat jeugdjaren erop hebben zit te bij Ajax?
En ja.. die paar die er 2 jaar hebben gespeeld kan je gerust meetellen.

20 januari 2018 om 10:44

Uh, wat er nu in staat daar heeft Frank de Boer een heel groot deel in, dat was de man die het steeds met een minder selectie moest doen en met jeugd kwam. Bij Bosz is het gaan veranderen, dat ligt niet aan Bosz, wel aan het meer investeren in spelers. Zo had de aankoop van Ziyech een paar jaar geleden onmogelijk geweest. Ik begrijp dat in de A1 heel veel gekocht en weggeplukte spelers zitten die niet uit NL komen, dat riekt meer naar een handelshuis, inderdaad al Man City. Maar we zullen het zien. Een kampioenschap is een must dit jaar. Zo niet, dan ziet er voor zowel van der Sar als Overmars zeer slecht uit. Ik vind wat nu gebeurt heel ver van de identiteit van Ajax af staan en ook de reden waarom de revolutie begonnen is. Terug naar de jeugd.

20 januari 2018 om 11:02

Heeft Frank ook goed 'BEGELEID ' ja..
NIET voor gezorgd.. of wil je zeggen dat Frank de boer zelf mocht bepalen wat er gekocht werd en de keuze maakte om te doen met wat hij had? Hij Kreeg idd niet een speler erbij die meer dan 6 milj kostten. Weet ik nog ja. Echter was Ajax destijds kapitaal vele malen minder sterk. Er werd er zuinig (en verkeerd) ingekocht. En gegokt met spelers als ebicillio en consorten.
Dat er u gericht aankopen gedaan wordt betekend niet dat we PSV achterna gaan. Nogmaals. Kijk naar wat er doorbrak de laatste jaren. Jongens als vd Beek de ligt Kluivert hadden onder de boer ook doorgebroken. Onder welke coach ook. Overal gebeurt t zelfde op elk niveau. Als bij FC achterveld geen capabele RB in de jeugd loopt..wordt er gekeken naar wat anders.
Wat nu gebeurt is gewoon wat er al jaaaaren gebeurt. Eerst kijken naar jeugd. En anders over de grenzen. Je moet maar net mazzel hebben dat je een sterke lichting hebt.zoals in de jaren '70 '90 en begin 2000 een sterke Nederlandse lichting had. Trouwens ook een mooie combi van zelf opgeleide en aangekochte spelers.. Niet alleen bij Ajax. En samen vormen we een vd mooiere Nederlandse elftallen. Die hoge ogen gooide Europees en mondiaal .
Zo'n lichting komt er wel weer aan . De Ligt heeft potentieel. Bij Feyenoord loopt ook wat rond. Bij AZ. Die zijn samen MET Ajax toch koploper eigen jeugd laten doorbreken.
Sja ik denk er gewoon anders over. Hou toch nog vertrouwen in het Nederlands voetbal! Komt gewoon eens in de zo wel jaar voor. Een sterke lichting.


21 januari 2018 om 11:28

Ik moet zeggen dat ik lichting van
F de Jong , Cerny , Vd Beek , Nouri en de Ligt ook erg sterk.

Al die aankopen voor het lopende en nieuwe seizoen... Het zou mij niets verbazen als dit het begin is van een grote uitloop in de zomer. Viergever en Younes gaan wss al hoe dan ook weg en spelers als Onana, Veltman en Ziyech zouden ook wel toe kunnen zijn aan een volgende stap. Voorts zou het ook nog zomaar kunnen dat er een niet te weigeren bod komt op spelers als Dolberg, de Ligt, de Jong, vd Beek, Kluivert en Neres.

Nou ik zeg je eerlijk... ik baal er wel van van deze transfer...

Ik personelijk had liever ( Troupe, of zelfs klaiber. Beide Fc Utrecht, zien komen. Kennen de Eredivisie & zijn jeugd jeugdinternationals.
En spelen het aanvallende voetbal waar ajax naar verlangt.

Zelfs Dumfries ( SC Heerenveen)
Had van mij graag mogen komen...
Doet mij erg aan Trabelsi ( oud ajax speler) denken..

En inplaats..van Bande, had ik liever zelf Rasicha ( Vitesse)
Of Zaneli ( Sc Heerenveen)

Maarja zullen het zien met Bande.
Mocht in de zomer Dolberg,of huntelaar anders beslissen?
Dan zie ik graag Weghorst graag komen.

Ik baal nog altijd..waarom Ajax in het verleden geen Alfonso Alves had gehaald. Die zou het denk...ik ook zoals Neres nu goed hebben gedaan bij Ajax

Kush,dit is nou precies waar ik op doel, een kinderhand is gauw gevuld,waarom pakken jullie in Amsterdam niet eens door met eigen jeugd tuurlijk lopen er een paar rond dat is voor elke Nederlandse club.durf eens door te pakken met eigen voetballers denk dat je club gevoel dan ook groter zou worden.het enige wat Overmars dus in mijn ogen gedaan heeft is zorgen voor rust onder de supporters want als Overmars daadwerkelijk zo goed is zoals een heleboel van jullie nu roepen dan had hij in de zomer wel zijn zin door gedrukt met een andere trainer en aankopen.ik zou die roze bril afzetten als ik jou was .En wat mijn opleiding betreft hebben wij samen op de basisschool gezeten? en was jij die jongen!!! die steeds liep te huilen als je weer eens je zin niet kreeg???toch leuk dat ik je na al die jaren weer eens tegen komen waar een comp al niet goed voor is.

20 januari 2018 om 10:51

Jaloers he? Doet pijn he? Donny, Justin en Mathijs zijn recent doorgebroken. Joel al enige tijd geleden. Verder veel spelers die op latere leeftijd hebben aangesloten @ de academie zijn ook doorgebroken. Sommigen zijn al verkocht. Kortom wat is je probleem?

20 januari 2018 om 11:05

Ik heb geen probleem en oja sommige zijn al verkocht even denken wie daarvan spelen of een bank aan het opwarmen zijn, of bedoel je dat niet.

20 januari 2018 om 11:17

Uiteindelijk hielden ze de bank warm, maar alsnog actief op zelfs een hoger niveau. Kortom ook al bank je dan is je carrière nog steeds in de lift. Ik had het wel geweten als Ajax broekkie.

20 januari 2018 om 11:15

Wordt er niet doorgepakt ? 😂 kijk naar de onlangs verlengde contracten van jongens die uit de opleiding komen. Die doorstromen...Waar Kluivert dat hoogstwaarschijnlijk ook gaat doen. Zet dit even af bij de andere clubs.. dat doet Ajax dat toch goed? Je kan niet doorpakken met jeugd als de desbetreffende niet vh gewenste niveau is. Je bent nu aan t muggenziften . Per se iets willen zeggen.

Dat je zo oubollig reageert en fixeert op t basisschool ding wat ik zei.. nee ik heb niet met jou in de klas gezeten. Je moest eens weten..vooral als je weet uit welke buurt. Daar kan je je niet verschuilen als 'Huilend' jochie zoals jij graag wenst mij te zien.

Daarbij lijk je de capaciteit niet te hebben om in te zien wat ik bedoel. Je wordt niet alleen op je eerste 8 jaar school van basisniveau opgeleid.. je ontwikkeld door op hoger niveau. Als jij bv na de MBO je hbo gaat doen om vervolgens daarna aan de slag te gaan bij een werkgever. Zeg je dan ook dat je die paar laatste jaren op HBO niveau niet mee tellen? Lees goed wat ik zeg ipv met rode wangetjes wat terug schrijven. Eigen jeugd is OOK als je op je 15/16/17e bij Ajax komt.. of bij PSV... of bij Feyenoord. En dat zeg ik zonder jou roze bril . Overmars heeft niet zoveel macht gehad dan dat hij nu heeft. Daar zat meer achter. Hij doet t NU goed.. en heeft t nooit Slecht gedaan. Men wil dat graag zeggen omdat hij eerst niets tot weinig uitgaf toen t niet 'mocht' . Nu kan en doet hij dat wel en dan is er weet wat anders om over te zwammen.

20 januari 2018 om 11:36

Nee ik heb niet de opleiding gevolgd die jij waarschijnlijk hebt gedaan.maar daar in tegen ga ik nu niet in 1 x roepen van Overmars doet het geweldig wat een geweldige aankopen!!maar de tijd zal het leren over 17 wedstrijden weten we meer hoe Ajax ervoor staat.

20 januari 2018 om 11:45

Zelf over 17 wedstrijden mag je dat niet zeggen . Aankopen als Bandé deze Kristensen.. Kühn.. dat is voor volgend jaar en Kühn zelfs later. Tagliafico ..dát is voor nu nu gehaald. Die moet t niveau opkrikken tov Dijks. Dan moet je toch concluderen dat Overmars al bezig is voor wat nu nodig is.. en voor wat er nodig is voor de aa komende jaren. Aan jongens als Kluivert.. de Ligt ( Schuurs) gaat getrokken worden. Hartstikke mooi dat die contracten zijn verlengd en of gaan worden. Daar maken ze winst op en er is al op ingespeeld door een vervanging te halen. Waar waarschijnlijk op de betreffende plekken niet iets rondloopt dat dat niveau heeft. Ik ben blij dat dat gedaan wordt. En niet blind gestaard wordt op eigen jeugd. Om vervolgens die jongens wedstrijden lang te zien aankloten omdat ze t niveau niet aankunnen. ( zie Dijks... ebicillio zie een lukoki en noem ze maar op.
En ook die jongens. Die zijn uiteindelijk allemaal nog steeds ergens aan t voetballen. Met een rugzak vanuit Ajaxjeugd.

Op het oog een prima versterking voor Ajax, al geldt eerst zien dan geloven. Maar het is overduidelijk dat er gericht wordt gezocht naar versterking op de zwakkere posities. Met deze aankoop is de restauratie van de verdediging zo goed als rond, en moet er alleen nog worden gekeken naar de back up posities, want aan het einde van het seizoen vertrekt Viegever en hopelijk ook Veltman. Of de laatste kan met Sinkgraven de bank verwarmen en misschien komt die andere Argentijn voor het centrum ook komende zomer. Dan is de nummer 6 positie verdedigend nog in te vullen voor vooral de Europese wedstrijden en is het afwachten welke aanvallers er nog staan voor het komende seizoen. Maar een dikke pluim voor Overmars dat er een einde is gekomen aan het halfslachtige beleid van alleen maar spelers uit de jeugd opstellen. Heeft Ajax na de vier titels op rij zeker 1, waarschijnlijk wel 2 kampioenschappen gekocht. De sterkste bank stond in de ABN Amro, en daar is nu evenwichtig beleid voor in de plaats gekomen!

Ken deze speler niet, maar zie hem graag erbij komen. Van Veltman bestaat er een kans dat hij na dit seizoen zal vertrekken, Orejuala valt tegen en schijnt niet goed genoeg te zijn en Zeefuik komt al helemaal tekort voor Ajax en kan na dit seizoen beter verkocht worden (of misschien al in 1 van de aankomende weken, als deze transfer van Kristensen doorgaat).

Nu Overmars meer ruimte heeft gekregen, is Ajax echt wel lekker aan het doorpakken. Ajax wilt hun selectie voor een groot gedeelte al voor de voorbereiding van aankomend seizoen op orde hebben, maar als Overmars in dit tempo door blijft gaan, dan heeft hij de selectie van Ajax ergens in mei al vrijwel rond en hoeft hij alleen nog in te spelen, als er toch spelers onverhoopt vertrekken, maar dan heeft hij wel ruim de tijd om vervanger binnen te halen, aangezien de transfermarkt dan tot 31 augustus open is.

Met Tagliafico is er eindelijk eens een goede linksback gehaald, Bandã© en Schuurs zijn voor volgend seizoen vastgelegd, deze Kristensen wordt misschien nog deze transferperiode binnengehaald en Labyad wordt ook nog genoemd en van (verhuurde) spelers als Onana, Veltman, Sinkgraven (1-jarig contract na dit seizoen), Ziyech, Younes (misschien in 1 van de aankomende weken al), Cerny (heb weinig vertrouwen in hem), Viergever, Alblas, Lamprou, Dijks, Zeefuik, Owusu, Savastano en el Azzouzi zullen er behoorlijk wat spelers of transfervrij vertrekken of waarschijnlijk verkocht worden en ervan uitgaande dat deze spelers die ik hier heb genoemd, zullen vertrekken, hoop ik op ongeveer zo'n/deze selectie bij Ajax voor aankomend seizoen:

GK: Benjamin van Leer - Aankoop - Peter Leeuwenburgh.
RV: Rasmus Kristensen - Luis Orejuala.
CV: Matthijs de Ligt - Rodrigo Caio - Maximilian Wã¶ber - Perr Schuurs.
LV: Nicolã¡s Tagliafico - Mitchell Bakker.
CM: Donny van de Beek - Carel Eiting - Lasse Schã¶ne.
AM: Zakaria Labyad - Frenkie de Jong - Siem de Jong.
RB: David Neres - Nicolas Kã¼hn.
CA: Kasper Dolberg - Klaas Jan Huntelaar - Mateo Cassierra.
LB: Justin Kluivert - Hassane Bandã© - Dennis Johnson.

Misschien zou ik dan nog overwegen om een extra middenvelder aan te trekken, maar ik zou ook proberen om Caio binnen te halen: is een Braziliaanse verdediger, die afgelopen zomer uit het niets in verband werd gebracht met Ajax, is 24-jaar, Braziliaans international en heeft behoorlijk wat ervaring en kan uit de voeten als centrale verdediger, op de 6-positie en als rechtsback en vind hem eigenlijk het beste als centrale verdediger, maar ook op de 6-positie kan hij prima uit de voeten en van Magallan verwacht ik eigenlijk niet meer dat hij zal komen, want hij wilt onder andere de Copa Libertadores met Boca Juniors winnen, maar die duurt tot ongeveer het einde van 2018 en als Boca Juniors zich dus voor de finale plaatst, dan zal Magallan pas volgend jaar januari komen en dus zou ik maar verder kijken naar andere opties.

Voor de hoop ik dat Kã¼hn zich de aankomende maanden goed ontwikkeld bij Jong Ajax. Hij kan op alle posities voorin uit de voeten en is een linksbenige aanvaller, maar aangezien de meeste aanvallers die links zijn, tegenwoordig vanaf rechts komen en de aanvallers die rechts zijn, vanaf links komen, denk ik dus ook dat Kã¼hn vanaf rechts zal gaan spelen bij Ajax en dan heeft Ajax een goede stand-in voor Neres, die ze toch wel missen momenteel en voor aankomend seizoen hoop ik dus op deze opstelling (zie opstelling).

Edit:

Voetbalzone heeft hun bericht inmiddels geã¼pdatet. Ajax zal waarschijnlijk 5,3 miljoen voor Kristensen gaan betalen, best een fors bedrag moet ik zeggen.

Had eerder een bedrag van 2 of 3 miljoen verwacht.

van Leer
Kristensen
de Ligt
Wöber
Tagliafico
Labyad
vd.Beek
F. de Jong
Neres
Dolberg
Kluivert
20 januari 2018 om 11:06

Ben ik de enige die het voor zich ziet dat Veltman ook volgend jaar weer naar het centrum kan verhuizen, zodat er geen centrale verdediger meer aangekocht hoeft te worden?

20 januari 2018 om 11:33

Vind je Veltman kopsterk genoeg voor in het centrum?

20 januari 2018 om 19:02

Viergever gaat ook weg komende zomer.

Logische keuze eigen jeugd Zeefuik komt te kort. Aankoop is dan logisch. Goed bezig Overmars. Dit is niet het einde van Veltman maar voor Zeefuik ook denk ik.

Betekent dat de leiding het niet ziet zitten in Zeefuik en Orejuela. Mbt Zeefuik terecht want die is een kip zonder kop in het veld en veroorzaakt vooral paniek, penalties en eigen doelpunten. Ik weet niet of Orejuela genoeg kansen heeft gekregen maar wat ik er van lees heeft men ondertussen wel geconcludeerd dat dit een miskoop is die het Ajax spel niet onder de knie krijgt. Ook lijkt dit een voorbereiding op Veltman's vertrek aankomende zomer.

Prima aankoop. Prima beleid afgelopen tijd. Dubbele bezetting op alle posities hoort bij een topclub. Altijd goed voor de concurrentie en een eventuele verkoop van een dragende speler kan zo door een sterke speler worden opgevangen die klaar staat. Wil natuurlijk niet zeggen dat dat geen jeugdspeler kan zijn. Maar dan moet die jeugdspeler wel voldoende potentie hebben laten zien, itt Zeefuik

Veltman is een goed verdediger die z'n werk goed doet. Geen enkele reden om hem af te branden. Hij schiet alleen aanvallend tekort. Kan bij een groot aantal clubs terecht Ajax kiest echter voor een ander type verdediger. Waarvan we moeten afwachten of hij wel aan de wensen van Ajax voldoet!

Ajax is daadkrachtig bezig. Al valt er over een speler als deze natuurlijk heel weinig te zeggen. Ik denk niet dat heel veel mensen de Deense competitie volgen. Het zijn vaak wel jongens met de juiste mix die makkelijk aarden in Nederland.

"ajax telt 40 miljoen Deense Kronen neer" Clickbait Voetbalzone ? Ik las even het stukje Deense Kronen niet.

On: Ken deze jongen eigenlijk alleen maar van Fm2018. Speelde daarin erg goed bij mijn teams. Aan de rest van de comments zie ik dat die gedachte wordt bevestigd.

Mooi om te zien dat Ajax een, gedeeltelijk, nieuwe weg ingeslagen is. Geleerd van fouten van de afgelopen paar jaar door te veel te vertrouwen op talent van De Toekomst. Echter moet Ajax wel uitkijken dat de huidige groep talenten niet de verwachting heeft dat ze binnen een jaar basiskrachten zijn in het eerste, zoals dat de afgelopen jaren vaak was. Het zou zo maar eens kunnen dat er dan een paar naar de uitgang wandelen, dat zou zonde zijn.

20 januari 2018 om 12:24

Denk dat de opleiding gewoon uitstekend is. En is nog steeds de belangrijkste ader. Kijkende naar wat er nu ook weer doorstroomt. Echter is er niet altijd een sterke lichting met 9 potentiële Ajax 1 spelers. Als dat nog steeds blijkt bij de laatste 'jeugdfase ' vd opleiding dan wordt er verder gekeken. Ik kan er toch vele opnoemen die de laatste 10 jaren doorstroomde en doorbraken. Soms uit nood.. soms uit pure talent. Zo ook bij Feyenoord ook daar is de laatste 10 jaar veel moois doorgekomen. Wat dat betreft toch trots op dit kleine landje. Blijven toch leuke spelers afleveren met hier en daar potentiële toppers... bij jullie.. bij ons.. in Alkmaar.. Sparta.. en hier en daar poppen toch vaak leuke spelers op. Wij zijn de clubs die dat toch steeds weer voor elkaar krijgen. Vooral knap van clubs als Sparta.. of AZ.. die qua club kleiner zijn Ajax Of Feyenoord. Maar toch steeds leuke spelers afleveren. Heerenveen heeft er ook een handje van..

20 januari 2018 om 12:53

Natuurlijk heb je een goede scouting nodig wanneer je een sterke opleiding hebt. Wanneer je betere jeugdspelers naar Engeland vertrekken, moet je daar op kunnen inspelen.

Maar waarom is Cruyff zijn beleidsvisie gestorven? Omdat Ajax spelers koopt voor posities waar geen talenten voor klaar staan?

20 januari 2018 om 15:49

Je kan niet verwachten dat ieder jaar 11 spelers uit jong ajax basismateriaal is. De visie van Cruijf was juist enkel een aankoop te doen als het talent niet in de weg staat. Op rechtsback is momenteel geen goed alternatief uit de jeugd.

20 januari 2018 om 19:06

Welnee, Cruyff visie is juist toegepast. Gericht aankopen daar waar je geen talent uit de eigen opleiding hebt die een basiplaats zou kunnen veroveren. Bij het eerste elftal heb je momenteel vier basisspelers die de hele opleiding hebben doorlopen en drie die later in de opleiding zijn aangetrokken. Waar ter wereld zie je dat?

Het probleem is dat veel niet-Ajacieden het altijd maar nodig vinden om het plan Cruyff extremistisch te maken. Cruyff heeft nimmer bedoeld dat elke speler zelf opgeleid moet worden, dan kan je nimmer je niveau handhaven of zelfs verbeteren. Maar met een score van 4 helemaal zelf opgeleid, 3 gedeeltelijk opgeleid en 4 aangetrokken doet Ajax het heel behoorlijk.

Voor Nederlandse begrippen is Ajax echt met geld aan het smijten. Inclusief de aankopen voor volgend seizoen (bande en Schuurs) heeft Ajax in twee seizoenen voor over de 60 miljoen euro ingekocht. Zal Ajax dan eindelijk het Bayern München van Nederland gaan worden?

Over deze miljoenenaankoop weet ik overigens niets, maar hij zal vast beter zijn dan Zeefuik.

20 januari 2018 om 16:06

Iedereen is beter dan zeefuik. Hoewel ik zelden iemand zo'n mooi eigen doelpunt heb zien maken als hem.

20 januari 2018 om 19:10

Bayern Munchen was inderdaad het grote voorbeeld van Cruyff. Een club met veel oud voetballers in de gelederen, met een uitstekende jeugdopleiding maar ook met een uitstekende scouting die talent vaak vroeg aankoopt zodat je niet de hoofdprijs betaald. En financieel zeer stabiel.

Ajax is inderdaad het Bayern Munchen van Nederland aan het worden alleen moeten de prestaties wel omhoog. We horen dichter bij plek één te staan maar ook daar is inmiddels ingegrepen om te zorgen dat dat ook gaat gebeuren.

Met een begroting van 80 miljoen per jaar lijkt me 60 miljoen over Twee jaar niet overdreven veel..

20 januari 2018 om 15:15

Nu is er in de afgelopen anderhalf jaar ook voor 160 miljoen aan transfersommen ontvangen. Dus dan kun je als Ajax ook wat uitgeven.

20 januari 2018 om 19:11

Plus dat er geanticipeerd wordt op vertrekkende spelers. Echt slim, nu heb je komende zomer geen stress en kent de trainers de vervangers al.

20 januari 2018 om 19:44

Daarom, Overmars is heerlijk bezig. Men doet net alsof Ajax een koopclub is geworden, maar Overmars bouwt in deze transferperiode gewoon een inhaalslag in voor komend jaar.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren