Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Bergkamp heeft Van der Sar en Overmars voor alles en nog wat uitgemaakt’

Laatste update:

In het kielzog van Marcel Keizer vertrokken ook assistenten Hennie Spijkerman en Dennis Bergkamp donderdag bij Ajax. Het trio wordt door de directie van de Amsterdamse club verantwoordelijk gehouden voor de matige resultaten dit seizoen. Met name Bergkamp zou woedend hebben gereageerd op zijn ontslag.

De oud-aanvaller kreeg het nieuws volgens Voetbal International donderdag even na 14:00 uur medegedeeld door algemeen directeur Edwin van der Sar en directeur voetbalzaken Marc Overmars. “Hij heeft ze voor alles en nog wat uitgemaakt”, claimt Ajax-watcher Freek Jansen. “Hij was helemaal verbolgen over de gang van zaken."

Volgens Jansen was het ontslag van Bergkamp geen must. "Daar had je mee kunnen wachten tot volgende week", vervolgt de verslaggever. "Hij werd heel belangrijk gemaakt. Ajax wilde dat zo vaak benadrukken. Nu wordt hij dus ook zomaar opzijgezet. Dat is heel opvallend. Maar het is een publiek geheim dat het al langere tijd niet meer goed ging tussen Bergkamp en Overmars."

Johnny Rep ligt niet wakker van het vertrek van Bergkamp. "Tja, Bergkamp ook weg, die blijft altijd een beetje wazig, hè", vertelt de oud-voetballer in gesprek met het Algemeen Dagblad. "Ik wist nooit goed wat hij nou allemaal precies deed." Rep was al niet zo'n supporter van hoe het de laatste tijd ging bij Ajax. "Maar Keizer had van mij wel meer krediet mogen krijgen. Peter Bosz begon ook niet zo goed vorig seizoen."

Arie Haan denkt dat er binnen Ajax wat anders speelt, omdat hij te spreken was over de wedstrijden tegen AZ en PSV. "Dat Keizer niet door één deur kon met bepaalde mensen, zoiets. Of dat het niet goed zat tussen hem en de spelers. Ik weet het ook niet. Voor een buitenstaander komt het toch op een verrassend moment", stelt de voormalig Oranje-international. "Dat Bergkamp nu weg is bij Ajax is natuurlijk schrijnend. Zeg je Bergkamp dan zeg je Ajax. Dat moet een harde beslissing zijn geweest."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
21 december 2017 om 20:15

Heeft niet de kwaliteiten voor de positie die hij afgelopen paar jaar had inderdaad, maar vind toch dat overmars en van der sar dit misschien wel beter hadden kunnen afhandelen. Zo'n clubicoon wil je namelijk het liefst natuurlijk wel aan je club verbonden houden. En er zijn ook veel aanvallend ingestelde spelers van Ajax die in de afgelopen jaren aangaven veel van Bergkamp te hebben geleerd. Dus wat dat betreft vind ik de gang van zaken treurig, maar een frisse wind kan ook geen kwaad natuurlijk.

21 december 2017 om 20:15

In welk opzicht dan precies door de mand gevallen? Bergkamp is gewoon een assistent. Meer dan veldtrainer zijn en een beetje praten doen die niet.

21 december 2017 om 20:39

Voor een assistent had hij dan toch veel invloed als een assistent boven een hoofdtrainer wordt gekozen in een conflict

22 december 2017 om 13:37

NEC... jij hebt kennelijk geen idee over hoeveel macht bergkamp had binnen Ajax. Was meer dan een veldtrainer/ assistent

21 december 2017 om 20:19

Vrrag me ook af hoe iedereen nou precies weet wat Bergkamp achter de schermen deed. Heb het idee dat iedereen hier ook een beetje de Telegraaf en VI napraat... zijn rol lijkt me schromelijk overdreven

21 december 2017 om 20:33

Dat gevoel heb ik ook

21 december 2017 om 20:43

Nou ik baseer het vooral op het conlict dat leidde tot het vertrek van bosz, en eerdere conflicten tussen hem en bosz. Want het is niet vanzelfsprekend dat een assistent zoveel kritiek uit op de hoofdtrainer en dat dan in een ruzie ook nog eens zijn kant wordt gekozen. Dat getuigt toch wel van een vorm van macht van zijn kant.

21 december 2017 om 20:44

Precies gaalmeister. Alles wat je hoort zijn kopie zinnen vanuit de telegraaf die weer overgenomen zijn door VI. Echter zijn er nog nooit feitelijkheden naar buiten gekomen terwijl er toch wel erg veel mensen met hem te maken hebben. Normaliter zet je geen jeugdtrainer op non actief als je de hoofdtrainer gaat ontslaan behalve als jezelf als vd Sar een kop van jut nodig hebt. Dit hele zaakje stinkt en de meeste verhalen zijn suggestief.

21 december 2017 om 21:54

Hoe kom jij aan die informatie dat Bergkamp Bosz dwars zat? Ik kan namelijk alleen een interview met Bosz voor de geest halen waar hij op zijn klassieke wijze over de rug van een ander zijn actie goed probeert te praten.

21 december 2017 om 22:19

Hij was de kern van het technische hart die op het begin toch erg belangrijk was en op het eind als enige nog over was van de 3 (De boer, Jonk, Bergkamp). Daarnaast kan het toch geen toeval zijn dat er bij 3 incidenten waarbij belangrijke mensen vertrokken steeds de naam van Bergkamp als boosdoenen naar boven kwam? Hij moet toch wel een redelijke vinger in de pap hebben gehad. Best bizar inderdaad dat er eigenlijk nooit bekend is gemaakt wat zijn precieze rol is, maakt het ook lastig om hem verantwoordelijke te houden voor dingen.

21 december 2017 om 22:33

Vergeet kreek en trustfull niet. Ook weg door bergkamp

21 december 2017 om 22:49

Zo ook dat heeft Bergkamp gedaan? Zo zo. Volgens.mij ging Trustfull mee met De Boer en hoezo Kreek? Als ik het zo bij elkaar optel was Bergkamp eigenaar en alleen bepalen hahaha. Snap dat als je bij Ajax werkzaam bent men een mening heeft maar hem als allesbepalend wegzetten is iets teveel voor Dennis. Enige wat ik wel vind en kan constateren is dat Bergkamp alles binnen de club houdt en niet praat met de media dus gaat de media het zelf maar verzinnen. Normaliter zou die loyaliteit beloond moeten worden maar het is leuker om een kop van jut te hebben waarbij je alle negativiteit op kan hangen.

Een hoop beschouwingen, maar ik vind dat Overmars en vd Sar gewoon de ballen hebben getoond om (1.) hun eigen fout te herstellen en (2.) een icoon als Bergkamp af te rekenen.

Nu toch maar niet hopen dat het wel beter gaat met Ajax

21 december 2017 om 20:11

Als ze ballen hadden getoond zouden ze in de spiegel moeten kijken en dan zelf opstappen, die zwakkelingen.

21 december 2017 om 20:15

In de spiegel kijken, dat is precies wat de gedaan hebben. Afgelopen zomer was Overmars al tegen, waren er genoeg twijfels maar Bergkamp drukte door. Nu is het mis gegaan en herstellen ze om zo nog te redden wat er dit seizoen te redden valt.

Er zijn genoeg uitstekende trainers momenteel te krijgen en dan is zo voor de winterstop het beste om er eetje aan te trekken voor de tweede seizoenshelft zodat die een paar weken de tijd heeft om e.e.a. om te zetten. Want vijf punten inlopen op PSV is al meer dan uitdaging genoeg.

21 december 2017 om 20:19

Precies, Van der Sar heeft wellicht wel meer aandeel gehad in de bestuurlijke malaise dan Bergkamp. Respect dat ze de stap hebben genomen, maar VDS had natuurlijk ook exit moeten zijn, enge vent.

21 december 2017 om 20:46

Dan snap je er echt niks van. Vooral Overmars heeft heel erg goed werk geleverd tot nu. Dit is gewoon een goedkope populistische uitspraak.

21 december 2017 om 21:56

Wat heeft overmars dan goed gedaan dit seizoen? Overmars heeft als een amateur op z'n reet gezeten afgelopen transferperiode. Voor rosenborg vier verdedigers laten gaan en niets wat inzetbaar was ervoor teruggehaald. Sánchez verkocht voor de wedstrijd van rosenborg. Naast richarlison gegrepen door traag handelen. Natuurlijk wordt zoiets geremd door het technisch hart maar er werd ook geen rekening gehouden met al die vertrokken spelers. Ik ben niet zo kapot van deze bestuurder.

21 december 2017 om 22:22

Nee nee, overmars heeft niet op zijn reet gezeten en afgewacht. Hij wilde juist doorpakken en snel handelen, maar omdat hij naast bergkamp en vd sar ook nog verantwoording af moest leggen constant aan de rvc duurde het allemaal langer of werden zijn ideeën van aankopen niet goedgekeurd door te duur of niet nodig etc. Ook met aanstellen keizer werd hij overruled. Dat is nu veranderd. En eerste stap maakt hij al vrij snel door keizer etc eruit te sturen

21 december 2017 om 22:23

@elninoo En vorig seizoen heeft hij onder andere Sanchez, Neres en Ziyech gehaald. Niet elke zet is goud waard en hij kan niet uitgeven wat hij wil.

De Sanchez zaak vind ik ook slecht geregeld en er had inderdaad een back bij gemoeten, maar ik heb liever geen aankoop dan één die te kort komt.

21 december 2017 om 22:39

@XIII

Je haalt de Europa League finale en je ziet niet aankomen dat je sterkhouders gaan vertrekken? Wat voor een bestuurder ben je dan? Dat ze vertrekken is natuurlijk niet tegen te houden maar dat je er geen directe vervangers voor in het oog hebt gaat er bij mij niet in. En dan de manier waarop Sánchez naar Spurs vertrok, voor de belangrijkste wedstrijd van het seizoen. Een topbestuurder zegt: " je vertrekt naar Londen over een week maar eerst stellen we die Europa league even veilig".


Natuurlijk heb je Sánchez voor de hoofdprijs verkocht maar je bent hiermee wel indirect veel geld en internationale status verloren door het niet spelen van Europees voetbal. Je kunt niet alles maar verkopen en er niets voor terughalen.


Het feit dat er goede spelers zijn gehaald zegt niet echt iets over het goed handelen van een directeur. Eerder over een kwestie van goed scouten. Natuurlijk krijgt een directeur hier de credits voor maar Ajax moest het eerst zo ver laten komen zich door Rostov te laten uitschakelen in de voorronde championslesgue alvorens het zag dat een aankoop als ziyech nodig was. Wederom te laat en wederom een hoop geld misgelopen. Natuurlijk zeg ik niet dat die kwalificatie wel goed was gegaan met ziyech maar als het schaap verdronken is dempt men pas de put. Zo ook in Amsterdam.


Overigens is er niet eens een geschikte linksback in de selectie van Ajax te vinden En is er tevens geen verdedigende middenvelder aanwezig. Ik vind dat slecht uitgebalanceerd en het dwingt je dus tot het een beperkt aantal speelstijlen. Gisteren wordt je uitgeschakeld in de beker omdat Ajax de deur niet definitief op slot kan gooien. Natuurlijk is dat maar de beker maar je speelt toch om alles te winnen? Nu stond Siem de jong assaidi te verdedigen en werd hij compleet het bos ingestuurd. Had je daar in plaats van Siem zijn naamgenoot Nigel gehad dan had je dit rondje wel overleefd en had je tevens een veel uitgebalanceerdere selectie. Het is een armoe dat donny van der beek Frenkie de jong moet vervangen als voorstopper/libero. Had daar de multifunctionele riedewald dan voor gehouden.


Wat ik positief vind is dat er nu al een aantal jongens vast zijn gelegd voor komend seizoen. Dat dan weer wel.

21 december 2017 om 20:18

Ik vind het toch maar raar. Die jongens hebben met zijn 4en eerst nog Jonk erbij volgens mij allemaal wel is samen gespeeld en moeten dit toch wel overleggen. Misschien hadden ze met praten ook wel op 1 lijn kunnen komen of in ieder geval een icoon als Bergkamp zelf de kans gunnen om zelf op te stappen. Ik begrijp wel dat het heel vervelend is als je door misschien wel 2 vrienden of in ieder geval mensen waar je jaren mee gevoetbald en gewerkt hebt in eens vrij onverwacht ontslagen wordt.

22 december 2017 om 00:13

Eerlijk is eerlijk; ik heb met niemand met wie ik ooit gevoetbald heb nog goed contact, over voetbal En daar staat niet eens druk op.

En dan heb ik het over een spanne van 24 jaar.

22 december 2017 om 01:20

Dit is wel even wat anders dan jouw voetbal carrière vermoed ik. Die jongens hebben met elkaar de nodige dingen meegemaakt en werken toch al jaren met elkaar samen. Al 2 keer is er iemand zo eigenwijs geworden dat hij blijkbaar ontslagen moest worden toch raar als je elkaar door en door kent.

Bergkamp naar Engeland gaan en Wenger opvolgen samen met Henry

21 december 2017 om 20:11

Ik denk niet dat ze hem daar nu zo snel willen..

21 december 2017 om 20:25

Die Engelse snappen er helemaal niks van, die staren zich blind op de naam Bergkamp en zien alleen: ''van der Sar en Overmars ontslaan Bergkamp'', een legende die ontslagen wordt door twee ondergeschikten. Die hebben ook niet veel meegekregen van heel de soap het afgelopen halfjaar,

Ik zou goed geld betalen om die tegen elkaar tekeer te zien gaan op live tv. Ben echt benieuwd wat voor een beerput dan open zal gaan.

21 december 2017 om 20:05

Rijdende rechter erbij, dat is een regelrechte kijkcijfer kanon.

21 december 2017 om 20:08

Precies, ik zou kijken. Pakkende naam erbij, misschien Derksen die een ongefundeerde mening erbij knalt en beginnen maar. Stel je voor, haha.

22 december 2017 om 00:17

Het is in elk geval prijsschieten op een niveau dat dat alleen bij Ajax mogelijk is.
Ik zou goud geld betalen om erachter te komen wat er afgelopen jaar gebeurd is en in hoeverre Bosz’ duidelijke stoppen in de winterstop nagalmt tot nu.. als Ajacied voel ik me niet serieus genomen in elk geval. En dat heb ik niet meer gehad sinds einde M. Jol. Ik vertrouw eigenlijk alleen Overmars nog op bekwaamheid. En van Overmars weet je tenminste dat hij loyaal is aan geen enkele club.

22 december 2017 om 13:34

Ik vind het een moeilijke, heb geen idee wat er allemaal nog in die beerput zit maar lijkt me interessant als dat uitkomt. Betwijfel alleen of we dat ooit te weten zullen komen, ik verwacht van niet. Ben met Overmars heel tevreden maar ben ook benieuwd hoe hij het gaat doen zonder handboeien om, tot nu toe aardig slagvaardig gebleken met inkopen en dit ontslag van deze 3.

Bergkamp reageerde woedend op zijn opslag haha.

Ontopic. Ik ben zo blij dat bergkamp weg is. Wat ik wel heel spijtig vind is dat spijkerman na zoveel jaren dienst op een vervelende dienst, die man heeft toch veel gedaan voor Ajax.

21 december 2017 om 20:17

"Nog meer geld? Waar moet ik dat laten, stelletje @#&*-+$!"

Toch raar. Zo is iedereen trots dat Bergkamp Nederlander is en 10 jr later word je uitgemaakt voor rotte vis.

21 december 2017 om 20:13

Van Basten is ook uitgemaakt voor pannenkoek. Zo raar is dat niet. Andere functies, 17 miljoen Nederlanders met een mening, etc. Eigenlijk heel logisch zelfs.

21 december 2017 om 20:24

In Nederland zijn we er goed in om grote sportvelden die onnoemelijk veel betekend hebben voor het Nederlandse voetbal zo door het slijk te halen. En de fouten die ze hebben gemaakt als trainer/ beleidsbepaler geeft “fans” blijkbaar het recht om deze mensen voor van alles uit te maken. Want als je fan bent mag je onder de noemer emotie alles roepen blijkbaar. Ik noem het kortzichtig en bekrompen. Dom en zielig. En hoeveel fouten maken deze mensen zelf op het werk? En dat doen we dan af als “waar gewerkt wordt vallen spaanders”. Maar moeten we de volgende dag gewoon weer op kantoor kunnen komen. Natuurlijk moeten ook oud sporthelden worden afgerekend op hun huidige prestaties, maar laten we ze gewoon in hun waarde laten. Als deze mensen ooit komen te overlijden dan komen we weer superlatieven te kort om ze te eren.

21 december 2017 om 20:24

In Nederland zijn we er goed in om grote sportvelden die onnoemelijk veel betekend hebben voor het Nederlandse voetbal zo door het slijk te halen. En de fouten die ze hebben gemaakt als trainer/ beleidsbepaler geeft “fans” blijkbaar het recht om deze mensen voor van alles uit te maken. Want als je fan bent mag je onder de noemer emotie alles roepen blijkbaar. Ik noem het kortzichtig en bekrompen. Dom en zielig. En hoeveel fouten maken deze mensen zelf op het werk? En dat doen we dan af als “waar gewerkt wordt vallen spaanders”. Maar moeten we de volgende dag gewoon weer op kantoor kunnen komen. Natuurlijk moeten ook oud sporthelden worden afgerekend op hun huidige prestaties, maar laten we ze gewoon in hun waarde laten. Als deze mensen ooit komen te overlijden dan komen we weer superlatieven te kort om ze te eren.

21 december 2017 om 20:35

Sport else???

21 december 2017 om 21:05

Ach gedraag je niet zo als een hippie.

Als je uitblinkt in het ene, wil niet zeggen dat je niet voor stront uitgemaakt mag worden als je jezelf voor gek zet op een ander vlak.

21 december 2017 om 21:07

En vergeet Danny blind niet

21 december 2017 om 20:13

Je kan heel trots zijn op Bergkamp (en zijn prestaties als voetballer). Zijn prestaties als medewerker binnen de club zijn echter zeer vruchteloos gebleken en deden de club meer kwaad dan goed, zie de situatie met Bosz.

21 december 2017 om 20:31

Fout, Bergkamp bewaakte de jeugdopleiding terwijl Bosz Ajax centen wilde besteden om er zelf beter van te worden. Nu hebben we kunnen zien dat Bosz er ook bij een miljoenenclub niets van bakte. En Bosz was sowieso naar Dortmund gegaan. Als je denkt dat hij niet zou gaan als Bergkamp er niet geweest was is wel heel erg naïef

21 december 2017 om 20:41

Hoe weet jij dat hij niet zou zijn gebleven? Heb jij de gave om in zijn hoofd te kijken?

21 december 2017 om 20:50

En hoe weten als onze VZ bezoekers hoe Bergkamp functioneerde en wat zijn doelstellingen waren? Juist en toch gaat iedereen de meute achterna. Enige wat ik echt heb kunnen zien dat alles anders werd toen v Duivenbode vertrok en Overmars zijn handboeien af deed.

21 december 2017 om 20:18

Rotte vis? Ajax verviel gisteren in dezelfde fouten als in de EL kwalificatie. In zes maanden tijd is het niet gelukt om progressie te voeren.klein beetje agressie van de tgenstander en Ajax is meteen de weg kwijt, met wissels die niet te begrijpen zijn. Als spelers dan ook niet mere door het vuur gaan voor de trainer, en dat deed bijvoorbeeld Ziyech gisteren duidelijk niet, dan moet er ingegrepen worden.

Ah opslag. Ik dacht al. Dit zaakje stinkt.

Er gaat nu heel wat rotzooi naar buiten komen. Iedereen wil een schoon straatje dus we gaan nog het een of ander horen. Als fan laat ik me daar niet door beïnvloeden. De resultaten zijn dit seizoen meer dan matig. Ik ga er zeker ook van uit dat Keizer moeite had met verschillende spelers. Het feit dat Bergkamp weg moet lijkt me ook logisch maar niemand weet echt wat er binnenskamers wordt gezegd.

Woedend reageren op zijn opslag?

Uiteindelijk is het beter zo. Het is nu veel makkelijker om beslissingen te nemen en beleid voor de toekomst op te stellen. De functies en bijbehorende verantwoordelijkheden zijn zo veel overzichtelijker. Dat Bergkamp hier niet van staat te juichen is natuurlijk logisch.

21 december 2017 om 20:33

Ja om held uit te geven. Ik hoor het die gluiperd sar nog zo zeggen 'we blijven de lijn Cruijff volgen'. Lik me reet, sar en overmars gaan dat geld even flink spenderen aan kut spelers uit Timboektoe en omstreken, bonussen en dat is zo allemaal weer ' verdampt'

21 december 2017 om 21:43

De lijn cruijff is achterhaald. Met alle respect. Een Onana en Sanchez blonken vorig seizoen uit, had je daar 2 jeugdspelers voor willen gebruiken?

21 december 2017 om 22:24

Het moet een mix van beide zijn. Idd Onana en Sanchez zijn niet te vervangen, waarbij we bij de laatst genoemde speler dat gwn hebben kunnen zien.

21 december 2017 om 22:41

Spijkers met koppen. Jong aanstormend talent moet herkend en gekocht worden
Daar moet oog voor zijn en 8n geinvesteerd worden. Niet zo'n gekke gedachtegoed na het debacel genaamd het Nederlands Elftal. Vaderlandse voetballers zijn niet meer wat het geweest is, jong opleiding moet met goede binnenlandse trainers met goede buitenlandse talenten. Het is de realiteit.

Tja, nu krijg je natuurlijk alle wilde westen berichten van allerlei kanten na groot nieuws als dit. De waarheid ligt denk ik persoonlijk ergens in het midden. Bergkamp zorgt hoe dan ook voor onrust en het is goed dat dat hoofdstuk nu afgesloten is. Wat zijn grote waarde nou is geweest al die tijd blijft een raadsel. Spijkerman heeft los van het eervol en trots poseren naast Serero in een spectaculair afscheid in 1 van de gangen van de Arena en het als een zuurpruim op de bank zitten naar mijn idee ook weinig toegevoegd.. en Keizer? Tja. De beste man heeft gefaald, zo simpel is het. Toch heb ik wel met hem te doen. Is naar voren geschoven en heeft zijn uiterste best gedaan maar werd soms ook gewoon in de steek gelaten door zijn spelers. Gewoon een grote fout geweest en dit is in ieder geval een flinke stap in de goede richting!

Lekker weer de media die onrust probeert te creeëren. Hier geloof ik echt vrij weinig van. Eigenlijk totaal niks

21 december 2017 om 20:27

Waardeloze beslissingen, ze moeten de mensen die ze aangesteld hebben de straat op school, maar die blijven het mooie mannetje uit hangen.

Eerlijk waar ik heb nooit begrepen waarom veel ajacieden zo met Bergkamp weglopen. Natuurlijk een parel voor de sport, maar heeft Ajax toch ook op vroege leeftijd verlaten zeker voor die tijd, dus wat heeft hij nou eigenlijk voor de club betekend? vraag je dat maar af!

21 december 2017 om 20:33

Hij heeft 7 jaar in het eerste van Ajax gespeeld...

21 december 2017 om 21:14

Hij stond aan de basis van het succes in de jaren negentig, onder zijn vleugels won Ajax de Uefa cup en de landstitel. Met zijn transfer naar Inter werd Ajax weer financieel gezond en kon Ajax doorpakken, waarna de gouden periode aan brak en waarin Ajax de Cl won en de Amsterdam Arena gerealiseerd werd.

Tevens was hij zeer belangrijk in de fuwelen revolutie waarin Ajax van een club zonder geld een van de rijkste clubs van Europa werd en waarin de jeugdopleiding nieuw leven ingeblazen werd. Bergkamp heeft daarin een groot aandeel gehad.

Dus vandaar veel Ajacieden hem op handen dragen. Helaas was zijn houdbaarheidsdatum verstreken en werd zijn invloed steeds negatiever. De greep naar de macht om het eerst elftal heeft geleid dat de Cl/el decepties van dit jaar en gisteravond tot de dramatische uitschakeling in de beker.

Hert bestuur heeft gedaan wat ze moesten doen maar Bergkamp blijft een held voor veel Ajacieden, ondanks afgelopen half jaar.

21 december 2017 om 22:26

Mpoi gesproken

21 december 2017 om 23:05

Je schrijft het wel heel makkelijk. Ajax heeft veel geld kunnen pakken door 4 keer op rij kampioen te worden en daardoor 4 jaar lang in totaal +80 miljoen euro kunnen bijschrijven op hun rekening.

Dat is 1 punt waar nu naar gekeken wordt en wat altijd aangehaald wordt. Laat het nu maar eens zien zonder dat CL geld want dat is verleden tijd. Ajax gaat nooit meer zo ‘makkelijk’ geld verdienen.

En wat Bergkamp heeft gedaan had net zo goed Davids kunnen zijn geweest.

21 december 2017 om 23:05

Dubbel

22 december 2017 om 01:47

Het geld wordt tegenwoordig verdiend met transfers. Door spelers zelf op te leiden danwel jong aan te trekken, wordt heel veel waarde gecreerd. Tergelijkertijd is Ajax erg zuinig met salarissen en koopt ze zelden oude spelers om afschrijven te voorkomen.

Als basis inkomen heeft Ajax uitstekende sponsoren, aandeel in het grote stadion en een groot trouw publiek dat alle kaartjes koopt ondanks de gestegen prijzen. Genoeg inkomsten om in de toekomst een jaar zonder spectculaire transfers door te komen.

Ook zonder de CL zal Ajax jaarlijks genoeg winst maken om te blijven groeien door het verstandige beleid dat ze voert.

Davids had zeker een grote rol bij Ajax achter de schermen kunnen spelen echter dat heeft Davids niet gedaan, die is actief in het Engelse voetbal. Overigens spelen zijn maatjes Reiziger en Bogarde een steeds grotere rol achter de schermen, dus wie weet komt Davids op een dag ook weer thuis.

Aan de ene kant ben ik als Ajacied erg blij dat Bergkamp, Spijkerman en Keizer (eindelijk) weg zijn, want vooral Bergkamp en Spijkerman hadden in mijn ogen erg veel macht, zonder dat ze in mijn ogen van meerwaarde waren en ik had bij hun twee ook het idee dat ze het zelf allemaal beter wisten, dat alles en iedereen alles moesten doen wat zij wilden en als er iets niet gebeurde zoals hun dat wilden, dat ze behoorlijk dwars konden gaan liggen.

Maar aan de andere kant is het natuurlijk wel jammer dat (vooral) zo'n icoon als Bergkamp de afgelopen maanden/jaren toch behoorlijk kritiek heeft gehad. Ook van mij heeft hij kritiek gehad en ik denk ook dat Bergkamp in het bestuur of als trainer gewoon niets is, want daar is (of lijkt) hij te eigenwijs voor en dat is jammer, want als voetballer is Bergkamp natuurlijk een icoon en voor velen een idool (ook voor mij), maar als bestuurder, trainer, cultuurbewaker of weet ik veel wat voor functie, is Bergkamp gewoon niet geschikt.

21 december 2017 om 20:36

Als je niet weet wat er allemaal in een club gebeurt buiten het eerste elftal dan zou je zo'n indeuk kunnen hebben. Bergkamp is nooit uitgeweest op macht. Ja sommige beslissingen zijn naïef en fout geweest, het koudstellen van jonk, niet meegaan met overmars voor laudrup als coach, maar over het algemeen volgde hij juist nog wel de lijn JC. Die twee die overblijven zijn gewoon gluiperds 1e klas

Ik snap niet zo goed waarom ajax dit nu doet. Ze zijn net teruggekomen van 10 punten achterstand naar 5 punten achterstand, scoren steeds meer doelpunten en spelen ook steeds beter. Dan gaat het er dus puur om dat ze ruzie hebben zou je zeggen want je gaat er niet zomaar iemand uit gooien omdat hij wordt uitgeschakeld voor de KNVB Beker.

21 december 2017 om 21:16

Ik snap het wel. Uitgeschakeld in Europa en de beker, 5 punten achter op Psv, wisselvalligheid troef en tactisch onvermogen bij de technisch staf. Dus weinig kans op ook maar 1 prijs, en dan is het nog niet eens januari. Volgens mij heeft Ajax er met de wintervakantie niet vaak zo slecht voorgestaan, dus alle reden om afscheid te nemen van de verantwoordelijken. Al mag van mij die arrogante van der Sar ook mee naar de uitgang. Een man van zo de wind waait....

21 december 2017 om 23:07

Ajax onder De Boer vergeten of zelfs onder Jol toen ze zich altijd herpakten in de 2de helft van het seizoen en ze heel wat punten goed maakten. Gebeurde met PsV en Twente die ingehaald moesten worden.

21 december 2017 om 23:28

De huidige Ajax selectie heeft een harde hand nodig. Eentje die wel respect afdwingt bij de spelers. En werken aan de conditie, dat lijkt me ook een vereiste. Met de net ontslagen (gedeeltelijke) technische staf leek er geen enkele kans op de titel, dus prima beslissing om een beetje schoon schip te maken. Maar nu wel goed doorpakken, ook met het versterken van de selectie. Als de voortekenen niet bedriegen, komt er ook een kwaliteitsinjectie. En dat is op bepaalde posities hard nodig!

Sar is vanaf het begin af aanvhluiperig geweest, en overmars zeilde leuk mee ook met JC. De twee spelers die echt binding hadden met JC hebben Sar en Marc mooi uit elkaar gespeeld. Jonk werd verloochend ookal was juist hij degene die het JC concept aanhing. Bergkamp werd de leidende factor voor het afscheid van Jonk en dus ook de kop van jut toen dat niet goed ging. Dennis heeft door zijn naiefiteit a la van basten, JC, jonk en nu zichzelf koudgesteld. De JC revolutie is nu weer de van gaal revolutie met sar en overmars als zijn adjudanten in de koppositie. Van gaal de nieuwe coach, dat is alweer duidelijk en De JC arena, die wordt de van gaal arena nu. Johan draait zich om in zijn graf.

Wat Bergkamp precies deed, dat weet ik ook niet zo goed. Maar keizer heeft keer op keer gefaald in wisselbeleid en keuzes. Dat ajax punten haalde had niet zoveel met het spel te maken. Gisteren wisselde hij voor de 8ste keer dit seizoen falikant verkeerd. Dat mag en kan een keer gebeuren, maar niet zovaak. Dan ben je niet toptrainer materiaal.

Dat Bergkamp dan toch weg mag is niet zo heel raar, al langere tijden zijn er signalen dat hij en Overmars het niet goed kunnen vinden. Maar voor Keizer vind ik dit wel zuur. Van te voren geeft hij al aan liever nog een tijdje assistent te zijn onder een ervaren trainer, maar de top beslist dat hij het moet doen.

Is de onrust die er nu allemaal is ook niet door de hoge heren?
Krijg een beetje het gevoel dat ze maar wat doen, pas ingrijpen als het al te laat is.
Niks van te voren zien en vaak onduidelijk. Ze willen graag spelers door schuiven naar het eerste, maar op de posities waar jeugdig talent speelt kopen ze vaak onnodige verbreding, die de jeugd dan in de weg loopt.

je kon aan alles zien dat die Bergkamp een slang was. Altijd verborgen waar de kogels vallen maar wel lekker intern onrust veroorzaken. Eerste stap voor een gezonde en transparente Ajax zijn vandaag gezet, goed van Overmars, die kleine laat zien dat hij sterk in zijn schoenen staat, ook met zijn transfers de laatste tijd.

21 december 2017 om 20:32

Kleine etter, gauw de verantwoordelijkheid omspringen 👎

Het Cruijff systeem was toch juist ontwikkeld zodat passanten niet alle macht kregen? De trainer is niet groter dan de club, het beleid is waar je op voort bouwt en groot word. Dat is waarom Bosz niet alle macht kreeg natuurlijk. Omdat een goede (bij Ajax dan) trainer wil wat eigenlijk niet de bedoeling is moet je hem dan toch zijn zin geven? De ontslag van Bergkamp en Spijkerman zie ik niet als een directe verbetering. Juist sinds de verandering van Cruijff heeft Ajax ontzettend grote stappen gemaakt. We zijn gezond, hebben ontzettend veel geld, buitenspelers om van te smullen, 2 grote spitsen, verdedigend top talenten, middenveld talenten. Jongens, kijk eens realistisch naar het beleid. We zijn zo ver vooruit ten opzichte van het begin van de revolutie. We speelde met Siem in de spits, ebecilio op de vleugel en Schã¶ne op rechtsbuiten en kochten spelers van 5 miljoen van de eredevisie. Nu kopen we talenten uit Zuid-Amerika. Een verantwoord beleid is waar ik achter blijf staan. De veranderingen die Ajax heeft doorgebracht zijn fantastisch. Bergkamp en Spijkerman waren daar onderdeel van. Hoeveel ze onderdeel waren van de positieve veranderingen weet ik niet. Maar ik ga nu niet lopen roepen dat alles kut is onder hun. Dan ben je zelf misschien een grotere debiel.

Bergkamp is en blijft een topspeler van toen. Nu is hij zo sneaky! Net een vrouw die graag de macht heeft over der vriend en vriendinnen. Zoals VD Sar en Overmars denken: Opgeruimd staat netjes 😉

21 december 2017 om 20:54

Kun jij eens uitleggen waarom Bergkamp sneaky is? Waar blijkt dat uit? Wie was daar bij? Wat ik wel frappant vind is als hij beschuldigd wordt van al die malaise vanwege macht is hoe sterk is dan de rest van het TH? Want vd Sar, Overmars hadden samen meer macht zie het ontslag. Explain please

21 december 2017 om 22:23

Vriendjes politiek. Meer je clubbie volgen. Dan zie je toch dat er word gespeeld met macht?

21 december 2017 om 22:55

Ik moet meer mijn club volgen omdat het schijnbaar zichtbaar is dat hij vriendjes politiek speelt en macht heeft. Nogmaals hoe weet jij dat behalve een telegraaf bericht te volgen die speculatief is? Dat noem je je club volgen? Niemand kan het namelijk zeggen en dus gaan we speculeren naar een verhaal vol met gaten. Nee daar ga ik niet in mee.

22 december 2017 om 01:21

Niemand hoeft het te zeggen. Veel mensen die weinig praten zijn sneaky en uit op macht en vriendjes politiek. Dat je het niet ziet, jammer. Laat ik het anders stellen. Bergkamp wil dat iedereen voor hem kruipt. Denkt dat hij ontastbaar is. Bosz kon al niet met hem door 1 deur. Nu word keizer mee gesleurd in zijn val. Niet voor niks is de situatie rommelig bij de staf.

Heeft hij daar toch zijn mond open gedaan. Normaal hoor je helemaal niks van hem. Groot voetballer geweest, mss. ook goede spitsentrainer maar als beleidsbepaler een aanfluiting. Dus terecht weg.
Ik vind dat Overmars en vd Sar momenteel wel goed bezig zijn (eindelijk). Overmars m.b.t. aankopen en vd Sar met vertegenwoordigen Ajax in het buitenland.

Bizar hoe weinig voebalvrienden Bergkamp nog overhoudt inmiddels. Ongetwijfeld zal hij met de toenmalige 'kabel' al niet hebben gelegen; het is een publiek geheim dat behalve zijn vliegangst dat een van de hoofdredenen is geweest dat hij Oranje al redelijk vroeg links liet liggen. Enkele jaren geleden werkte hij zijn Ajax- en Internazionale-compaan Wim Jonk er al uit bij Ajax en nu zal het met Van der Sar en zijn ex-Arsenal-collega Overmars ook niet meer goed komen.

Zegen voor de club desalniettemin. Ik hoop voor Ajax dat de club en Peter Bosz hun trots opzij kunnen zetten en elkaar opnieuw vinden. Ajax speelde goed voetbal onder Bosz, spelers en team werden aantoonbaar beter. Natuurlijk hoop ik dat Ajax netjes achter PSV blijft in de titelrace, maar Peter Bosz bij Ajax lijkt me ideaal voor het Nederlands voetbal. Trainers met visie en lef is wat we zo missen in Nederland.

Ik ben benieuwd of we Bergkamp nog terug gaan zien in de voetballerij. Hij is geen trainer, hij is geen bestuurder, hij is geen vlotte prater voor de camera, met zijn vliegangst is hij niet echt geschikt als scout... En zo'n vaag baantje als hij bij Ajax had, zal hij niet snel bij een andere club krijgen. Wat blijft er dan nog over?

21 december 2017 om 23:10

Dacht ik ook aan, in Nederland ben je gewoon klaar of je gaat als spitsentrainer aan het werk maar of hij daar zin in heeft.

Ik gok dat hij naar Arsenal gaat, ze wachten daar al lang op Bergkamp en Overmars.

Bijzonder hoe iedereen hier een mening heeft gebassseerd op berichten uit het nieuws.
Dit is ontzettend treurig wat hier gebeurd. Er is maar een feit dat allen bergkamp, overmars en van der sar ontzettend veel voor Ajax en Nederlands voetbal hebben betekend.
Wat de reden van de breuk is weet ik niet maar hou svp op met elkaar na-apen zonder dat je de feiten kent.

Schreeuwen??
Wist niet dat hij dat kon...

Blij dat hij weg is...
Hoe meer invloed hij kreeg, hoe slechter het ging!

Nu snel Jonk terug

En ik maar denken dat Bergkamp een soort onzichtbare sfinx was. Toch nog emoties, maar dan op het verkeerde moment. Al heeft zelfs hij dit waarschijnlijk nooit zien aankomen. Het begint te lijken op een Griekse tragedie, en dat kan als de club Ajax heet;-).

Het is wel heel pijnlijk de laatste jaren in Amsterdam hoe de oud-profs met elkaar omgaan. Misschien een stuk karakter wat in de club zit, misschien personnen die elkaar niet liggen. Van der Sar, Overmars, Davids, Jonk, Bergkamp, Blind, Cruijff, Keizer, Van Duivenbode ... grote voetballers die allemaal met elkaar overhoop lagen en met andere mensen binnen de club.

Ik hoop zo dat er over een aantal jaar een moment komt waarop alle huidige betrokken weg zijn, het Ajax voor de wind gaat en ze normaal met elkaar om de tafel kunnen zitten. Als ik aan Piet Keizer en Johan Cruijf denk, die tot hun dood bij Ajax betrokken waren maar dan wel met hun eigen fractie die lijnrecht tegenover andere stond dan hoop ik daar niet op voor de huidige generatie.

Ik bedank alle heren voor hun inzet voor de club! Aan goede bedoelingen heeft het nooit gelegen. Iedereen wil het beste voor de club, maar goede bedoelingen zijn niet altijd goede plannen. Bovendien is het lastig varen als je zoveel kapteins op een schip hebt, die telkens aan het roer trekken.

Ik volg geen Eredivisie meer en hoopte na het lezen van al deze reacties er achter te komen waarom Bergkamp ontslagen is, maar het zijn allemaal inhoudsloze beschuldigingen.

Terwijl wat ik van Eriksen eens gelezen had dat hij heel veel aan Bergkamp had op de trainingen. Zo'n juweel moet je niet uit de club zetten.

Ik begrijp niet waarom Bergkamp de volle lading stront over zich heen krijgt en Van der Sar niet. Iedereen lijkt te vergeten dat Van der Sar ook voor Keizer heeft gekozen. Maar omdat hij een tijdje geleden snel een andere positie in de club heeft genomen is hij nu dus veilig. Zagen ze dit dus al aankomen en wist Van der Sar dan dat hij ook de sjaak zou zijn geweest? Zou zomaar kunnen.

En ja het is heel makkelijk om nu te zeggen dat Overmars de zwaarste stem heeft gehad in het ontslag van Keizer. Weet je waarom? Wanneer de volgende coach faalt Overmars de volgende is, en wie is er dan nog steeds veilig, jawel mr Van der Sar.

Tja ik heb altijd respect gehad voor bergkamp als voetballer. Zou zeggen dat als hij assistent van het eerste was je hem nu niet terug kan plaatsen naar een jeugdelftal. Dus dan is het afscheid nemen. En de timing is wat over te zeggen net voor de kerst

Meer punten gehaald dan Bosz. Bergkmp is een legende. En dan gaat flappie van de Sar de wijze meneer uithangen. Als er een is die geslachtofferd had kunnen worden was hij het wel samen met Marc netto. Wat is dat Ajax toch een droevige club. Alleen hun bankrekening is nog aansprekend, de rest is vergane glorie.

21 december 2017 om 22:33

"meer punten gehaald dan Bosz."

1 Puntje meer, ja. Maar Bosz had zich in elk geval nog geplaatst voor de knock out-fase van de EL. Dat weegt denk ik wel ietsje zwaarder dan dat ene puntje.

Zo jammer dat je Bergkamp kwijtraakt.
Een toptrainer voor op het voor de techniek.
Die gaat naar Arsenal en dik verdienen ook nog.

Waarop basseert iedereen dat Bergkamp echt een toegevoegde waarde binnen het team was? Bij elke ruzie kwam zijn naam als eerste naar boven.

Ik ben erg blij dat Keizer, Bergkamp en Spijkerman weg zijn, alleen ik denk dat V/d Sar en Overmars ook zijn biezem mag pakken, want die hebben hun aangesteld en deze situatie veroorzaakt dit seizoen.

Misschien leuk bij comedy central the roast of Dennis bergkamp.
- Bosz
- Overmars
- vd Sar

Als roasters...

Ot zal idd met keizer en de staf problemen zijn geweest

Ik denk gewoon dat we moeten wachten op de reacties van de aankomende dagen/weken. Conclusies trekken kan niemand die op deze VZ blog reageert.

Gewoon Frank weer nemen, nu heeft hij wel de aanvallende kwaliteiten in het team om daadwerkelijk naar voren te spelen. Waar hij het eerder moest doen met een Sana, Hoesen, Lukoki, Sigthorsson en spelers die continu geblesseerd waren als Boerrigter, Cuenca en Krkic, heb je nu Huntelaar, Dolberg, Kluivert, Neres, Younes, Cerny. Hoe moest hij eerder met die middelmaat aanvallend voetbal spelen?! Hij had ook geen creatieve middenvelder van het niveau Ziyech...
Hij zou best wel aanvallende hebben willen voetballen, maar realistisch gezien kon dat niet. Laat het hem nu maar eens zien.

Bergkamp was een begenadigd Ajacied. Maar eerst als lid vh TH en andere functies was hij een niet communicerende sta-in-de-weg. Harde ingreep, maar het moest. Nu kunnen we weer verder met alleen goedwillenden. #Top

Ik neem aan dat het hele journaille erbij was toen dit gebeurde? Want ze weten allemaal wat er gedaan en gezegd is.

Ik denk namelijk dat er veel meer speelt in het wespennest in Amsterdam. Wat weet niemand.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren