Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax strandt in achtste finale na gemiste strafschop De Ligt

Laatste update:

De achtste finale van het toernooi om de KNVB Beker is woensdagavond het eindstation geworden voor Ajax. De Amsterdammers leken lange tijd dankzij Justin Kluivert te gaan winnen van FC Twente, maar Oussama Assaidi schoot zijn ploeg in de blessuretijd naar een verlenging. Matthijs de Ligt was uiteindelijk de schlemiel door zijn strafschop te missen in de daaropvolgende penaltyreeks.

Keizer liet Kasper Dolberg starten in plaats van Klaas-Jan Huntelaar, maar de jonge spits had moeite om in de eerste helft zijn stempel op het spel te drukken. De eerste goede kans van wedstrijd was voor Matthijs de Ligt, die met een kanonskogel Joël Drommel tot een redding dwong. Ajax bleef daarna aandringen en na een dik kwartier lag de openingstreffer in het net: Kluivert kwam vanaf links naar binnen en draaide de bal van een meter of twintig in de rechterbovenhoek.

AFC Ajax lijkt te gaan winnen in Enschede, maar dan is daar Oussama Assaidi met een geweldige actie! 😯

Geplaatst door voetbalzone op woensdag 20 december 2017

Twente liet zich daarop via Danny Holla gevaarlijk voor André Onana zien, terwijl Dolberg naliet om de marge te verdubbelen. De Deen was het eindstation van een vloeiende Ajax-aanval, maar schoot te slap in. In de slotfase van de eerste helft sloeg de vlam toch nog in de pan toen Cristían Cuevas in een duel met Mitchell Dijks naar de grond ging. Scheidsrechter Pol van Boekel weigerde echter om naar de stip te wijzen.

Gertjan Verbeek wisselde in de rust aanvallend door Alexander Laukart in te brengen voor Jos Hooiveld en de thuisploeg wierp na de onderbreking iets meer de schroom van zich af. Fredrik Jensen testte Onana met een schot van afstand en de Kameroener moest met nog een klein halfuur te gaan ingrijpen nadat Tom Boere in mocht koppen uit een voorzet van Stefan Thesker. Keizer liet met het inbrengen van Luis Orejuela voor Kluivert zien er in de slotfase niet helemaal gerust op te zijn en die vrees bleek terecht.

WOW! Veel VUUR van Justin Kluivert vanavond! 🔥🔥🔥🔥🔥

Geplaatst door voetbalzone op woensdag 20 december 2017

Assaidi kapte Siem de Jong in de eerste minuut van de blessuretijd namelijk uit en schoot daarna via het hoofd van Joël Veltman raak. In de verlenging begon de energie bij beide ploegen weg te sijpelen en wist alleen Neres het doel van Drommel te bestoken. Een tweede gele kaart voor Thomas Lam betekende dat Twente met tien man verder moest en Drommel wist de daaropvolgende vrije trap van Ziyech net uit zijn goal te houden en stond ook een reboundgoal van invaller Huntelaar in de weg.

In de strafschoppenserie hielden Assaidi en Holla het hoofd koel aan de kant van Twente, terwijl Schöne en De Jong de eerste Amsterdamse strafschoppen benutten. Na een redding van Onana op een poging van Adnana Tighadouini leek Ajax op rozen te zitten, maar een poging van Ziyech vloog hoog over. Doordat Michael Liendl en Huntelaar hun pogingen wel in het net kregen moest er om en om geschoten gaan worden en Laukart en Veltman hielden in eerste instantie hun hoofd koel. Doordat Peet Bijen wel scoorde en Matthijs de Ligt miste, zit het bekertoernooi er voor Ajax op.

Vind jij dat FC Twente het verdiende om te winnen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Tsja, wat moet je er van zeggen. Zuur. Complimenten aan Twente en in het bijzonder Assaidi en de supporters. Mooie wedstrijd van gemaakt, gefeliciteerd.

20 december 2017 om 23:35

Eens! Leuke wedstrijd, sfeer was goed. Bij vlagen de klasse gezien van Kluiver en Dolberg. De Ligt ook weer een sterke pot, jammer dat juist hij mist. Had liever dat Siem miste want die vind ik toch al matig! Twente gefeliciteerd ! Het is gegund, wel jammer voor ons. Keijzer kan z'n baan alleen nog redden met de titel

20 december 2017 om 23:42

Als je niks wil winnen moet je vooral doorgaan met Keizer. Europese wedstrijden met zijn slechte wissels verprutst, vanavond weer. Met elke wissel ging Ajax slechter spelen. En ook weer op agressiviteit afgetroefd.

20 december 2017 om 23:46

Nou dat vond ik niet pinko. Hoeveel kansen heeft twente nou echt gehad in de reguliere speeltijd? Een halve van jensen die de tribune invloog. Ajax had echt 4 goede kansen om het af te maken en dan vliegt er in de laatste seconde een van richting veranderd schot in. Blessuretijd creëerde twente weer niks en had Ajax een paar mogelijkheden die gewoon moeten hangen.

20 december 2017 om 23:52

Houd gewoon je mond, Ajax speelt onder Keizer prima voetbal nu. Ben js vergeten hoe Feyenoord en PSV van het veld zijn gespeeld. Je kan niet alsmaar de slechte resultsten aan blijven halen. Het enige wat ik anders had gedaan was Neres er eerder uithalen; was weinig succesvol in zijn acties.

21 december 2017 om 00:13

Uitgeschakeld in Europa (zeer vroeg)
Uitgeschakeld in de beker (heel vroeg)
5 punten achter Psv
Als je hier blij mee bent als Ajacied vind ik het prima.

21 december 2017 om 00:19

We zijn laatste paar jaar elke keer voor de winterstop eruit geweest, daar kijk ik nieteens meer van op. Achterstand in competitie niet onoverkomelijk. Europees is wel nieuw, dat kan je hem wel aanrekenen. We pakken dit jaar na 17 wedstrijden punt meer dan vorig jaar zag ik laatst, dat geeft aan dat het qua resultaten in de competitie niet tegenvalt. Blij zal niemand zijn maar het is niet zo slecht als mensen het soms lijken te willen maken. Dat Keizer je punten heeft gekost ben ik wel met die mensen eens, maar spel is zeker niet zo slecht als men het soms lijkt te maken.

21 december 2017 om 00:23

Na wat er zich voorgevallen heeft aan het begin van dit seizoen ben ik er blij mee ja. 5 punten is te doen. Goed je verliest vanavond zeer ongelukkig. Er lijkt wel een vloek te liggen op Ajax in de beker. Altijd slechte prestaties en/of pech. Maargoed, nu vol voor de titel. Die moet je nu pakken.

Je moet er ook even bijzeggen dat het gat net zo goed 16 punten had kunnen zijn hea. Dat vergeet je dan even. Ajax speelt gewoon goed voetbal de laatste maand(en)

21 december 2017 om 00:49

Ben je vergeten dat je 5 punten achter staat en uit de beker bent

21 december 2017 om 01:15

Ben je vergrten dat niemand bij Ajax werkelijk iets geeft om de beker, maar me hem dit jaar toch graag had willen winnen omdat er weinig andere successen te behalen zijn? Nu liggen ze er onfortuinlijk uit, maar dat is voetbal. Zonder dalen ook geen geen pieken. Deze penaltyserie was ook gewoon weer een ervaring voor Jonge talenten als Van de Beek, De Ligt, Kluivert, De Jong, Onana, Johnson, Dolberg en Ziyech. Zij zagen allemaal hoe ervaren spelers als Huntelaar en Schone hier mee omgingen en nu verlies je hem, de volgende keer win je hem. Dit jaar is voor Ajax een tussenjaar. Iedere selectiespeler krijgt de kans voor zijn plekje te strijden en niemand is volgend seizoen zeker van een basisplaats. Volge d jaar wordt gewoon weer een mooi jaar en de nieuwe sleutelspelers hebben dan al anderhalf seizoen als basisspeler in de benen. Nu lekker focussen op de conpetitie.

21 december 2017 om 06:59

Ach, dit jaar wordt je iig door een eredivisie club uitgeschakeld.

20 december 2017 om 23:37

Hoorde vandaag op fox een stukje van zondag waarin onder andere valentijn driesen ajax als titel favoriet zag. Als je dan vanavond het resultaat weer ziet kun je toch stellen dat er weer een tegen goal viel en je uit de beker ligt. Lijkt bij ajax zeer wisselvallig deze jaargang en stabilieteit ontbreekt, schöne en huntelaar lijkt te weinig ervaring om een elftal te dragen want ik geloof niet in ervaring die nauwelijks speelt en niet hoog gespeeld hebben zoals siem de jong.

21 december 2017 om 00:01

Vind het niet met stabiliteit of ervaring te maken hebben vandaag dan. Laten we eerlijk zijn hoeveel kansen heeft twente gehad in 120 minuten? 1. Hoe valt de goal? Een van richting veranderd schot in de 92ste minuut. Ajax? Neres 1 op 1, Huntelaar van 4 meter, Siem voor zo ongeveer een leeg goal, Dolberg had een goede mogelijkheid en dan had je nog vast wel 2 goede mogelijkheden die ik vergeet. Vandaag heb je gewoon pech, want normaliter win je met zo'n kansenverhoudingen 0-4.

21 december 2017 om 00:21

Grootste gedeelte van die kansen viel ook pas in de verlenging hoor. De 0-1 was verdiend, en daarna heeft Ajax de kans gehad er 0-2 van te maken. Dat mislukte en FC Twente maakt hem dan wel. Het was overigens niet de enige kans van Twente hoor, ik Assaidi in de verlenging nog een keer zien schieten en ook Onana kwam bij een corner nog een keer goed weg. Maar oke, de kansverhouding was in ons voordeel.

Des te meer zegt het dat je er aan het einde van de 120 minuten nog steeds evenveel als Twente maakt. Dat moet je jezelf kwalijk nemen.

Dat het wel degelijk met stabiliteit te maken heeft bewijst het feit dat het alweer de zoveelste domper vlak voor tijd is. Ook tegen Rosenborg (2x), Nice, Heracles, FC Utrecht, FC Twente in de competitie gaat het mis in het laatste kwartier. En hoeveel wedstrijden hebben we gewonnen in het laatste kwartier? Met een beetje fantasie kun je zeggen Feyenoord uit (hoewel de 1-2 al voor het laatste kwartier viel) maar dan houd het ook op. Een terugkerend thema bij Ajax, wat overigens ook vorig seizoen keer op keer gebeurde voor de winterstop. Toen trok het een klein beetje bij na de winter, maar eigenlijk loopt het de laatste jaren zeer slecht als het gaat om de slotfase. Daar moet Ajax echt eens serieus naar gaan kijken!

21 december 2017 om 00:35

@zytto34
Het heeft dus juist wel met stabiliteit te maken het bamelijk zoals adzevedo al zegt niet de eerste keer. Peter Bosz zei in een intervieuw dat hij door het boek van guardiloa geïnspireert is maar dat het ook zijn visie verbeterd had, het gaat namelijk als je vol pressie speelt juist om die eene standaard situatie of counter die je de nek om kan draaïen. Hoe gek het ook klinkt moet je heel goed verdedigen om met een hele hoge lijn te kunnen spelen, niet alleen aan de bal goed zijn. Het is naïef om volle pressie te spelen em dan steeds naar kansen verhoudingen te kijken, counterkansen zijn vaak schaarsers en groter dus statestieken zeggen niet alles. Ik hoop dat je dat moment van bosz even opzoekt, dat is namelijk het verschil tussen keizer en bosz zoals hij dat bij jullie deed.

21 december 2017 om 00:49

@adzevedo naar mijn idee was het toen alleen de start van de competitie en na de winterstop de europese uitwedstrijden. Bosz leek echt opperste concentratie getraint en erin geslepen te hebben met zijn tactische trainingen maar nu sanchez weg is zie je toch dat dit niet kan.

Feyenoord had vorig jaar Botteghin, Ajax vorig jaar sanchez, PSV had tijdens de overwintering in de championsleague en 2 kampioenschappen moreno. Het lijkt mij geen toeval meer dat je een echte sloper, in dit land snel anti voetballer genoemd, achterin moét hebben om succes te boeken. Zie real madrid nu zonder pepe, ook dortmund en liverpool missen dat. Een opbouwer en een sloper lijkt noodzakelijk heden te dagen om wat te presteren, ook zal je nergens ter wereld zien dat ze een kleine, non fysieke middenvelder om turnen tot centrale verdediger.

Iedere wedstrijd die je niet beslist is de kans met een verdediging die eigenlijk zonder bal zeer beperkt zijn groot dat je tegen een tik aanloopt en wat mij betreft is dit neer te leggen bij de directie en bij de trainer. Sanchez niet vervangen en nu een rasvoetballer centraal, twee cruciale miskleunen zoals ik het nu bekijk.

21 december 2017 om 00:57

Vorig jaar :
Roda JC thuis (2-2)
FC Twente uit (1-0)
Celta de Vigo uit (2-2)
Standard Luik uit (1-1)
Feyenoord uit (1-1)
AZ uit (2-2)
PSV thuis (1-1)
FC Twente uit (1-0)

Toen pakte het voor de winter alleen goed uit bij Paok uit, maar voor de rest ook niet. Na de winter wel tegen o.a FC Utrecht, Schalke 04, FC Groningen. Maar blijft dat Ajax veel meer wedstrijden de laatste jaren weggeeft in de slotfase dan wint en dat is wel pijnlijk

21 december 2017 om 01:06

Dat zal altijd zo zijn als topclub; als je voor staat gaat de tegenstander in de slotfase nog even alles op alles terwijl het andersom niet zo vaak nodig is. Echter is dit inderdaad wel tamelijk veel. Al bestaat je lijstje hier nog wel uit ploegen van een niveau wat stevig boven het gemiddelde in nederland ligt, vrees dat het dit seizoen nog slechter is en het die dramatische wissels van keizer nog doorzet.

PSV is laggende derde en viert het kampioenschap straks met oliebollen door Ajax en Feyenoord.

21 december 2017 om 23:20

Nana Asare van KAA Gent

20 december 2017 om 23:47

Heel zuur, want eigenlijk lijk je:
1 De wedstrijd na 90 minuten te gaan winnen, en dan valt hij binnen in de 90ste minuut (3x op rij in Enschede, om gek van te worden)

2 De wedstrijd in de verlenging te gaan winnen, met grote kansen voor De Jong, Ziyech en Huntelaar maar valt de bal niet goed of is de afwerking dramatisch

3 De wedstrijd na strafschoppen te gaan winnen tot dat Ziyech de bal naar de parkeerplaats lanceert. Zelfs de gepakte strafschop van De Ligt was niet eens heel slecht genomen, maar gewoon goed gepakt.

Enige wat je Ajax kan kwalijk nemen is dat ze voor de zoveelste maal in de slotfase bezwijken. En natuurlijk het legendarische wisselbeleid van Keizer, waar hij voor de zoveelste maal tactisch door de mand valt.

De complimenten aan de supporters en spelers van Twente vind ik terecht, die hebben er een echt bekerduel van gemaakt. Daar leek het in de eerste helft totaal niet op, met Twente wat alleen maar de bus parkeerde en supporters die zich bezig hielden met spreekkoren richting de arbitrage. Maar goed, dat was uiteindelijk maar een korte periode voor rust, na rust en in de verlenging hebben ze de ploeg er door gesleept op de positieve manier die we kennen van eerdere ontmoetingen met Twente.

21 december 2017 om 00:32

Ik denk dat blessures hier ook een rol in spelen. Op een gegeven moment wordt de ene de Jong voor de andere gewisseld, waardoor van de Beek opeens cv wordt. Dat gokje van Keizer pakte verkeerd uit. Hij herstelde enigszins door Orejuela te brengen ( die niet tegenviel). Je mist hier een cv in de vorm van Viergever of Wober. Met hen in de ploeg was dit niet gebeurd.

21 december 2017 om 00:44

Dat is natuurlijk zo, blessures maken het niet makkelijker. Maar zijn keuzes pakken voor het grootste gedeelte verkeerd uit. Het grootste deel van zijn succesvolle keuzes komt voort uit het falen in meerdere instanties van andere keuzes of uit de noodzaak omdat blessures hem dwongen.

Maar ook de keuze om Dolberg zo lang te laten staan terwijl hij niet in de wedstrijd zat begrijp ik niet. We gaan plots met Ziyech op de flank spelen als Kluivert eruit gaat, terwijl we met Johnson een echte buitenspeler in huis hebben.

Het is ook een deel pech vandaag, maar met zijn matige wisselbeleid en tactische omzettingen roept hij het wel telkens over ons af. Ajax heeft nog geen enkele wedstrijd in het laatste kwartier weten te winnen, wel is Ajax erin geslaagd om tegen Nice, Rosenborg (2x), Heracles, FC Utrecht en FC Twente (2x) de wedstrijd alsnog uit handen te geven. 7x noem ik een stuctureel probleem, geen toeval meer.

21 december 2017 om 06:45

De penalty van de ligt was heel alecht ingeschoten. Geen kracht niet goed genoeg in de hoek!

Onana penalty specialist! Not. Assaidi speelde echt geweldig. Wat een voetballer is dat.

20 december 2017 om 23:32

Stopt er 1, bijna 2. Je kan ook zeggen dat FCT ze erg goed nam

20 december 2017 om 23:35

Dat wel, maar hij duikt veel te snel waardoor de rest van de tukkers het te makkelijk had.

20 december 2017 om 23:33

Hij pakt er toch knap een.

20 december 2017 om 23:42

Precies...al meer dan cillisen in 2 jaar. Wel triest...niet meer in de beker en Europa. Alleen nog een klein titelkansje...

20 december 2017 om 23:37

Ik vond dat hij er paar keer goed bij zat

20 december 2017 om 23:50

Doelde meer op het feit dat hij uiterst vervelend bezig was.

21 december 2017 om 00:12

Omdat hij de bal voor zijn voeten legde? Nou wat erg zeg.

21 december 2017 om 00:47

Ja dat was bijzonder onsportief. Spelbederf en intimidatie. Van Boekel stond erbij en keek ernaar. Was een gele kaart waard. Cuevas mazzelde met zijn penalty en bracht de bal weer keurig terug bij Onana (hahaha)

21 december 2017 om 15:56

Ook even checken dat Onana wel naar de bal kijkt voor hij de bal laat vallen haha, deed mij erg denken aan van Nistelrooy en zijn juichen. Ik zat persoonlijk te denken waarom loopt niemand even met de bal in de goal en dan het publiek op jagen....

Ziyech weigert in de extra tijd om te scoren, je ziet het aankomen, hij gunt het Twente. En dan schiet hij de pingel huizenhoog over, de man met de beste trap techniek. Bedankt he.

20 december 2017 om 23:31

Ziyech was de enige in de verlenging die nog iets liet zien.. die penalty was deel dramatische

20 december 2017 om 23:33

Hou op. Liep zich de hele tijd dom vast. Tikkie breed en je kan verder voetballen.

20 december 2017 om 23:34

Ja maar verloor de bal ook 1000. Soms weet ik niet wat ik ervan moet vinden.

20 december 2017 om 23:34

@burwatti

Hij kom de de verlenging de bal er zo intikken maar hij weigerde. ik zei het toen al, die gaat de penalty ook missen. En voila.

@heskeytehbest

Ik voorspelde het al rijdens de wedstrijd toen hij niet wilde scoren en het komt uit, Nisk alu hoedje, hij gunt het Twente gewoon veel te veel.

20 december 2017 om 23:35

Wat een onzin Zytto. Hij creerde in de verlening zat kansen. Liep zich nooit vast.

20 december 2017 om 23:38

Liep zich niet vast? Nou dan heb ik die 10 kansloze pogingen tot panna's me zeker verbeeld.

20 december 2017 om 23:46

Surreal, hij liep zich te vaak vast in verlenging, ook vaak goed natuurlijk.

20 december 2017 om 23:49

Hij was de enige die wat kom forceren. Ziyech speelde gewoon prima. Wie slecht speelde was siem. Echt waardeloos ingevallen.

20 december 2017 om 23:53

De enigste die wat konden creëeren waren Dolberg en Kluivert maar die haalt Keizer er uit. Overigens heeft Ziyech nu wat 5 (?) penalties genomen en er 4 gemist bij Ajax. Idem met vrije trappen. Waar ze er bij twente allemaal invlogen bakt hij er bij Ajax niks van met directe standaardsituaties (en de stats spreken voor zich).

20 december 2017 om 23:56

In de verlenging... Neres, Siem en kjh hadden het allemaal niet vandaag. Ziyech mist inderdaad vaak. Jammer maar ja it happend

21 december 2017 om 00:03

Kjh erin brengen was dan ook de grootste fout van Keizer. Ten eerste omdat Dolberg het de mannen van Twente achterin moeilijk maakte, ten tweede omdat hij voldoende energie over had en ten derde omdat kjh juist de spits is waar de verdedigers van twente goed tegen spelen. Ik heb nog een vierde punt, maar dat is meer voor het kwestie Neres, die na 75 minuten stuk was en allang had vervangen moeten worden voor Johnsen.

21 december 2017 om 00:36

Mee eens. Dolberg speelde ook goed. Daarbij is Huntelaar niet een meevoetballende spits, maar kun je hem wel als extra spits gebruiken. Overigens was de wissel van de Jong voor de Jong ook niet bepaald briljant. Hij had toen Orejuela moeten brengen. Nu was hij gedwongen later Kluivert er uit te halen.

21 december 2017 om 01:08

Dolberg de mannen moeilijk maakte??? Welke wedstrijd heb jij gezien dan. Dolberg groot talent hoor, maar die wissel je al met de rust voor huntelaar die zon enige kans van dolberg er wel inschiet, huntelaar heeft dat geleerd vlak bij ons over de grens.

21 december 2017 om 09:48

Huntelaar is juist de speler die meeste kansen heeft gemist bij Ajax, komt vaak in scoringspositie maar mist dit seizoen extreem veel kansen. Heeft ons punten opgeleverd dit seizoen maar minimaal net zoveel gekost. Huntelaar mist in de verlenging ook gewoon van 3m afstand waar breed tikken beter was geweest.

20 december 2017 om 23:32

Wat heb ik me geïrriteerd aan die kerel. Elke keer kansloos een poortje opzoeken terwijl er een halve meter naast hem iemand vrij stond.

20 december 2017 om 23:32

Hij heeft niet de beste traptechniek. Hij denkt dat die de beste traptechniek heeft. Dat is heel het probleem van ziyech

20 december 2017 om 23:58

Qua traptechniek zou ik altijd Schone verkiezen boven Ziyech. Die heeft misschien wel de beste traptechniek van de eredivisie. Het lijkt alsof Ziyech er geen zin meer in heeft. Er leek geen enkele manier van berouw te zitten na zijn gemiste penalty itt bijvoorbeeld tighadouni..

21 december 2017 om 00:38

Hij had het er wel degelijk moeilijk mee.

20 december 2017 om 23:33

Ziyech gunt het twente? Verzin een andere reden dit slaat echt nergens op.

20 december 2017 om 23:33

Wie veroorzaakte de rode kaart waardoor Ajax het in de tweede helft van de verlenging kon afmaken? Wie zorgde ervoor dat die klungel Huntelaar een leeg doel als rebound recht op de keeper afschoot? Juist, Ziyech.

21 december 2017 om 00:20

En wie maakte het niet af toen hij een kans voor open doel kreeg? Wie was vervoglens de enige strafschopnemer die hem geeneens op doel schoot? Juist, Ziyech.

En ik heb echt niet het gevoel dat hij nu in een hoekje zit te snikken, huilend in de bus naar huis gaat. Ik heb meer het gevoel dat het hem allemaal niet zo boeit. Schouders ophalen, morgen is er weer een dag.

21 december 2017 om 00:33

Je komt nogal gefrustreerd over, als je morgen terug leest wat je hier allemaal hebt gepost dan druipt het schaamrood van je kaken. Hachim is jullie beste speler man, ook deze wedstrijd liet hij het weer zien en jij wil beweren dat hij de kans op een prijs expres links laat liggen? Tijd voor een doktersafspraak.

20 december 2017 om 23:33

Hahahaha, zowel om deze oliedomme reactie en het resultaat.
Enige smetje is dat Veltman niet de beslissende miste.

20 december 2017 om 23:33

Kinderachtige reactie. Hakim was de hele verlenging de eenzame strijder.

20 december 2017 om 23:33

Je moest natuurlijk wel een reden hebben om recht te draaien wat krom is. Waar haal je dit vandaan? Hij is niet eens prettig vertrokken daar...

20 december 2017 om 23:35

Tja ik heb er kennelijk nu eenmaal kijk op, ik zei het al tijdens de wedstijd, kijk het maar na bij de live comments. je ziet het gewoon van mijlenver aankomen.

20 december 2017 om 23:37

Je hebt er een kijk op ja. En die slaat als een tang op een varken.

20 december 2017 om 23:38

En toch komt mijn voorspelling gewoon uit, raar he?

20 december 2017 om 23:40

Het is geen voorspelling maar een gok.

20 december 2017 om 23:45

Helaas geen gok, gewoon iets wat je aan ziet komen.

20 december 2017 om 23:46

Die vrije trap netjes in het hoekje schoot ie zeker ook extra slecht in?

20 december 2017 om 23:48

Ja die was te zacht ingeschoten, dat had zeker beter gekund, En die open kans, die had zelfs veel beter gekund. En die penalty, kom op zeg, geeneens op doel.

Als ie echt had gewild, dan lag Twente er gewoon uit.

20 december 2017 om 23:56

@ speedyAFC, ja tuurlijk Ziyech gunt het FC Twente meer dan zijn eigen eer, prijzenkast en portemonnee. Wat een redenatie zeg.

21 december 2017 om 00:00

Kennelijk wel, anders schiet hij die bal wel binnen in de verlening, of de penalty tenminste nog binnen de palen. Ik kan er ook niets aan doen, ik zie het op het veld, ik voorspel het en het komt uit.

Ziyech kan heel goed ballen maar als hij niet echt wil, dan gaat alles mis. En helaas was dat vanavond het geval.

21 december 2017 om 00:01

Wat denk jij nou dat Ziyech niet wil winnen omdat hij zogenaamd nog iets voor Twente voelt of om wat voor reden dan ook. Hij heeft dingen fout gedaan maar ik kan zo ook 2 dingen noemen die hij goed heeft gedaan bijvoorbeeld die pass op Neres die hij binnen had moeten schieten of die vrije trap die Huntelaar in de rebound gewoon binnen moet knallen en als ik de beelden terug zou kijken zou ik nog meer goede momenten zien. Ronaldo en Messi missen ook ooit een penalty, dat kan gewoon gebeuren. Deze complot theorie is met alle respect redelijk lachwekkend. Misschien is het beter voor Ziyech om gewoon te vertrekken omdat zijn relatie met het publiek toch wel slechter lijkt te worden ondanks dat hij de beste speler is en zonder hem zouden ze niet eens met de Jong in het centrum kunnen spelen omdat er dan veel te weinig kansen gecreëerd zouden worden.

21 december 2017 om 00:08

@speedyafc
Je weet dat er ook nog zoiets is als tegenstand is he? Je praat echt gigantische onzin. Dat je jezelf nog durft te verdedigen.

21 december 2017 om 00:10

Ik denk inderdaad dat bij hem vanavond de absolute wil ontbrak om te winnen. En dat zie ik terug op het veld, wanneer hij ineens makkelijke kansen verprust en daarom voorspelde ik al dat hij de penalty ging missen. Wat vervolgens dan ook gebeurde.

Als Ziyech er niet zoveel zin in heeft, dan zie je dat direct terug op het veld. Dus ja, ik denk dat hij het Twente teveel gunde en dat daarom de echte wil om te winnen ontbrak.

Je mag het lachwekkend vinden maar ik zag het aankomen en het komt gewoon uit. En nu is Twente door en ligt Ajax eruit. En vertrekken zal niet zo makkelijk worden, hoe hoger je komt, hoe meer inzet er gevraagd wordt van een speler. Dan kan je op zulke momenten niet eventjes laconiek een bal het stadion uit trappen. Bij een trainer als Mourhino lig je er meteen uit als je dat flikt.

21 december 2017 om 00:15

Je doet alsof je een voorspelling hebt gedaan die ergens op gebaseerd is. Er waren 2 uitkomsten mogelijk voorafgaand aan de strafschop. Raak of mis. Echt voorspellen kun je dat niet noemen.
Daarnaast was hij de enige die nog energie in de wedstrijd stopte in de verlenging. De rest was doodmoe. Zat geen beweging meer in. Veruit de beste Ajacied in de laatste 30 minuten.

Daarnaast reageer je niet op het feit dat Ziyech niet met de schoonheidsprijs uit Twente vertrokken is. Dat was niet bepaald koek en ei zeg maar. Dus hij heeft helemaal geen reden om Twente iets te gunnen. Kap met die dwaze speculaties. Je komt echt onwaarschijnlijk dom over.

21 december 2017 om 00:29

Nee hoor, het was ook gewoon mogelijk dat hij hem niet zou nemen, tegen de trainer zei, ik zit niet lekker in mijn vel, ik voel me niet goed genoeg vandaag. Dan nam een ander de penalty.

Daarnaast is de kans om te scoren normaliter zeker boven de 75 procent. De kans om hem te missen is juist erg klein. Zeker bij een speler met zijn traptechniek moet die bal gewoon op doel zijn.

Ik speculeer niet, ik zeg gewoon wat ik denk en wat ik op het veld zie aankomen. Ziyech had er duidelijk geen zin in en nu liggen wij uit de beker. Wil jou weleens horen als een Feyenoorder het laat lopen en na het verprutsen van grote kansen in de verlenging, de bal op zo'n belangrijk moment het stadion uit rost. Terwijl we op dat moment voor stonden en alle druk bij Twente lag.

21 december 2017 om 00:39

"ik speculeer niet, ik zeg gewoon wat ik denk en wat ik zie aankomen"
Volgens mij snap je niet helemaal hoe speculeren werkt. Zeggen wat je denkt en wat je ziet aankomen zijn geen tegenhangers van speculeren. Sterker nog, zeggen wat je aan ziet komen is zowat synoniem voor speculeren.

Als jij willekeurige dingen gaat roepen en er komt iets uit, dan kun je denken dat je fantastische inschattingen maakt, maar het kan net zo goed toeval zijn.

Verwijt je De Ligt ook dat hij de bal slecht inschoot? Misschien wel expres...
Of Veltman dat hij de bal expres in eigen doel kopte? Reken je hun ook af op dingen die ze niet perfect deden?

Daarnaast missen alle spelers weleens penalty's. Messi miste er 3 van zijn laatste 7 ofzo. En die is nog dertig klassen beter dan Ziyech.

Als die Feyenoorder de enige is die nog een beetje zn best doen (zoals Ziyech bij Ajax) dan kan ik hem niks verwijten. Het enige verwijtbare wat hij deed is de bal overknallen met die penalty. Verder heeft hij zijn uiterste best gedaan.

Daarnaast reageer je wederom niet op het feit dat Ziyech niet prettig bij Twente vertrok, waardoor het juist onlogisch is dat hij Twente zou willen helpen.

21 december 2017 om 05:17

@ SpeedyAFC,
Ziyech gunde Twente deze wedstrijd? Erg onprofessioneel. Ziyech gunde Twente deze wedstrijd netzo goed als Robben Spanje de wereldtitel gunde? Anders had Robben wel gewoon gescoord in de finale tegen Spanje.... 😁

20 december 2017 om 23:33

Beetje achteloze trap, maar je denkt toch niet echt dat ie het extra deed.. voor de rest heel zuur dit. Competitie gelukkig weer een ander verhaal.

20 december 2017 om 23:34

Sorry maar het enige wat ziyech deed is het gelijk maken met Twente het is toch echt De Ligt die de laatste strafschop mist!

20 december 2017 om 23:35

Dat geloof je toch niet echt he? Wat ern onzin kraam jij uit.

20 december 2017 om 23:36

Tja ik zag het al in de verlenging en het komt gewooon uit, mijlenver over schieten, de man met het beste schot bij Ajax.

20 december 2017 om 23:39

Schone scoorde hoor

20 december 2017 om 23:47

Ok, je hebt gelijk, het op een na beste schot dan

20 december 2017 om 23:57

Justin was er al uit

20 december 2017 om 23:37

Wat vies om alle schuld op Ziyech af te schuiven. Ziyech is een held voor mij en deze pot doet daar niks aan af.

Dit is gewoon collectief falen en ZEKER geen incident. Zoals zo vaak verzuimt Ajax het om in de 1e helft de score uit te bouwen. Zoals zo vaak zakt het dan totaal in in de 2e helft en zoals zo vaak valt dan de gelijkmaker. Je ziet het zelfs bij Jong Ajax. Dit is een structureel probleem. Overigens schandalig dat je 2x in een maand niet van een tegen degradatie strijdend Twente kunt winnen. Niets ten nadele van Twente, dat vind ik een prachtclub en ik zou hey vreselijk vinden als zij echt zoudsn degraderen. Maar tegen een ploeg die zo laag staat mag je als ploeg met titelambities nooit 2x gelijk spelen.

20 december 2017 om 23:41

Niet alle schuld maar het missen van die open kans in de verlenging wel. En toen voelde ik al dat ie de penalty ging missen. En dat kwam gewoon uit. Als een speler niet echt wil, dan zie je dat terug op het veld.

20 december 2017 om 23:45

En de open intikker kans van Huntelaar? Of heeft die wel genoeg krediet om zo'n simpele kans te missen?

20 december 2017 om 23:58

In mijn ogen is Ziyech de beste man in de eredivisie. Als hij de wil en inzet heeft, dan schiet die die bal in de verlenging er met zijn ogen dicht nog in. Toen wist ik genoeg, hij wilde niet echt. En dat zie je direct terug in zijn penalty. Mijlenver over.

Huntelaar is de reserve spits van Ajax, die kon niet meer mee bij Schalke en is daarom een treedje lager gaan ballen. Dan kan ik er inderdaad meer van hebben dan van de beste speler die straks bij een nog grotere club als Ajax gaat spelen. maar zijn mentaliteit, die laat echt te wensen over. Als hij er geen zin in heeft, laat hij het lopen.

21 december 2017 om 00:06

Opzet kan ik me ook niet voorstellen van hem, dat zou ook te gek voor woorden zijn. Maar toch, hoe vaak heeft hij nu met Ajax tegen Twente gespeeld?

Misschien verwacht ik wel teveel van hem, dat je positief opvalt tegen je oude ploeg door extra motivatie. Misschien let iedereen ook wel meer op hem in wedstrijden tegen Twente. Misschien wil hij van zichzelf wel teveel in wedstrijden tegen Twente, waardoor het allemaal krampachtig wordt. Maar ik heb hem nog nooit iets leuks zien doen tegen Twente in de afgelopen 1,5 jaar, niet dat ik het me kan herinneren. Voor mijn gevoel valt het altijd tegen wat betreft Ziyech met wedstrijden tegen Twente, en vanavond weer

21 december 2017 om 00:07

Hij wilde niet echt? Ik zag hem in de verlenging meerdere acties maken waarmee hij een flinke afstand aflegde. Niet echt iets wat je nog doet als je niet wil.

Ook die beschrijving van Huntelaar daar kan ik me totaal niet in vinden. Hij is misschien niet meer de aller fitste maar die bal moet er gewoon in. zeker met zijn kwaliteiten en staat van dienst want hij is toch ooit topscorer geweest van de Bundesliga en is zelfs de nummer 2 topscorer aller tijden van het Nederlands elftal. Daarnaast doet hij het tot dusver gewoon erg goed en krijgt hij best vaak de voorkeur boven Dolberg.

20 december 2017 om 23:39

Daar geloof ik niets van. Ook in de verlenging had hij een paar briljante passes, precies op snelheid. Heel knap. Vrije trap was niet slecht.

Ik zag het missen van de penalty ook wel een beetje aankomen, maar dat Ziyech dit express doet is onzin.

21 december 2017 om 00:14

Ik kan niet bedenken waarom hij hem er anders niet in schiet? Als hij echt wil, dan is die bal minimaal tussen de palen. Ziyech kan die bal precies neerleggen waar hij wil, tenminste als hij wil.

Twente had al gemist, dan moet die vijfde strafschop nemer met al die druk aan de bak en was Ajax door. Ik kan niets anders bedenken dan dat hij het Twente wel gunde en daarom zo laconiek deed. Wat kan anders de reden zijn? Als hij echt wilde winnen, dan schiet hij hem toch gewoon binnen?

21 december 2017 om 05:22

Zelfs mensen met een betere trap dan Ziyech hebben in het verleden strafschoppen gemist.
Jij doet net voorkomen alsof Ziyech sabotage pleegt en z'n teamgenoten bewust een winstpremie door de neus boort. Ziyech is inderdaad niet altijd even sympathiek maar ik geloof nooit dat hij z'n teamgenoten bewust een oor aannaait.

20 december 2017 om 23:39

Het zal vast de emotie zijn want Hakim was de enige die wat deed. Ik stond ervan te kijken wat voor longen de beste man in de verlenging nog steeds had, die vloog nog steeds alle kanten op en liep zelfs nog mee te verdedigen. Enigste wat ontbrak was het inderdaad de kansen afmaken.

20 december 2017 om 23:39

Vond Ziyech juist echt goed spelen, nam het team bij de hand. Baalde ook duidelijk zwaar van die gemiste pingel.

Had het Veltman wel meer gegund om te missen.

20 december 2017 om 23:46

Als dat zo is, dan is Ziyech een waardeloze prof en verdient hij niet om bij een profclub te voetballen.
Maar ik denk niet dat dat zo is. Net zoals Siem vorig jaar in de Amsterdam Arena had ook Ziyech graag beslissend willen zijn op een positieve manier voor zijn huidige club Ajax.

20 december 2017 om 23:58

Ja want Ziyech is zo geweldig positief en met wederzijdse sympathie vertrokken bij Twente...

21 december 2017 om 01:12

Dit krijg je ervan met het natrappen van hem. Prive oorlog die hij zelf begonnen is. Jammer dat hij dat deed, nu krijgt hij het heerlijk terug op zijn bordje. Nog steeds veel respect voor hem, heedt ons erin gehouden, natrappen had hem gesierd om het juist niet te doen.

21 december 2017 om 07:47

Hoe kom jij in godesnaam op deze bijzondere conclusie. Mocht hij overgemotiveerd zijn en daardoor blokkeren, dan kan er nog een kern van waarheid inzitten. Althans, zeker met de pingel kon hier sprake van zijn. Maar in de verlenging was Zyjech de beste. Hij creeert kansen omdat hij weet dat zijn teamgenoten hem toch wel missen? Hij gunt een club waar hij niet heel lekker weg is gegaan meer dan zijn eigen club? Het is al niet te geloven dat er uberhaupt iemand is die zo denkt.

En kom a.u.b. niet weer met het argument dat jij het al eerder zei en je daardoor een voorspellende gave hebt. Ik denk dat de trein vandaag een paar minuutjes te laat komt. Ik laat je straks weten of mijn voorspellende gave ook klopt

Het moet wel even gezegd worden, De Ligt was een van de sterksten aan de kant van Ajax. Jammer dat hem dit overkomt, maar ja, zo laat en dan op moeten komen draven in de ''knock-out'' fase van de penalties. Ziyech had, met zijn ervaring, zijn penalty gewoon raak moeten schieten.

Een grote concurrent eruit, had ik niet gedacht.

20 december 2017 om 23:36

Het was toch echt De ligt die de eindstand bepaalde door te missen

21 december 2017 om 00:28

Ja, dat zegt hij ook. De Ligt verliest in de loterij en dat is sneu voor hem aangezien hij een van de beste aan Ajax' zijde was. Normaal hoeft hij ook geen penalty te nemen waarschijnlijk maar nu waren Dolberg, Neres, Kluivert en Frenkie al gewisseld en moest hij de 6e nemen. Jammer, maar Matthijs is mentaal ijzersterk en ik ga er van uit dat hij er dit weekend weer staat!

21 december 2017 om 00:42

Ja, dat kwam ook omdat Dolberg er al af was. Die kan ook een penalty nemen.

Voor de winterstop weten dat er nog een prijs over is... En wat als Keizer die ook niet pakt?

20 december 2017 om 23:33

Dan hebben we helemaal geen prijs

21 december 2017 om 00:02

Voor het vierde jaar op rij. Magere jaren voor Ajax na de 4 landstitels op rij.

21 december 2017 om 00:09

Mwah titel is gewoon nog in zicht. 5 puntjes maar waarvan je er zelf 3 goed kan maken.

20 december 2017 om 23:33

Dan heb je weer niets.

20 december 2017 om 23:36

Je went eraan als supporter zijnde. Het is al even geleden dat ik elk seizoen er maar van uit ging dat ajax wel even een prijs zou pakken.

20 december 2017 om 23:36

Met nadruk op weer. Dan mag Ajax intern toch eens gaan kijken waar het mis gaat.

20 december 2017 om 23:51

Nou ja, vorig jaar finale van EL en tot de laatste speeldag kans op de titel. Je kan het een verloren jaar noemen, maar Peter Bosz had wel wat neergezet hoor. Helaas werd het niet beloond. Dit jaar is natuurlijk om te janken.

20 december 2017 om 23:33

Ik baal ook dat Ajax wederom niet stand houd in Enschede. Ajax eerste helft de betere ploeg, maar Twente daarna minstens gelijkwaardig (zij niet beter). Penalties, winst of verlies. Ach het blijft een loterij. Jammer, maar gefeliciteerd Twente.

21 december 2017 om 00:34

Ben het niet met je eens dat het een loterij is, het is een mentaal iets. Je ziet vaak genoeg aankomen wie hem gaat missen. De lichaamstaal, de houding zeggen vaak genoeg.

Hoe kan een speler met zijn traptechniek nou op dat moment de bal uit het stadion rossen? De druk was juist weg want Twente had al gemist. Dan moet er haast weliets ander sin zijn hoofd spelen, ik kan h et niet anders verklaren.

21 december 2017 om 01:00

Speedyafc,

Wordt je niet een beetje moe van jezelf om voor de 36ste keer hetzelfde te zeggen?
We weten nu wel dat jij allang zag aankomen dat Ziyech zou missen en dat je dat al voorspelt hebt enz. Ga even door met discussiëren en val niet de hele tijd in herhaling. Man man man.

21 december 2017 om 00:58

Voor beiden een must, maar aan de andere kant ook voor beiden een last. Dan krijg je een wedstrijd als deze en dan wint de meest gelukkige. Hoe dan ook wens ik beide ploegen na de winterstop het hoogst haalbare. Voor FC Twente lijfsbehoud en voor Ajax het kampioenschap.

Over de wedstrijd heb ik het liever niet. Ajax liet bij vlagen zien hoeveel kwaliteit ze hadden, FC Twente liet (met name in de tweede helft) zien dat het wel degelijk iets kan, maar het niveau was niet om naar huis te schrijven.

21 december 2017 om 01:00

Wat heb ik toch onwijs genoten in de Grolsch veste.. in de 2e helft heeft Twente (en met name assaidi) Ajax helemaal in een rondo gespeeld en dit resultaat afgedwongen!!

Lekker belangrijk. Beter voor hun. Kunnen ze zich alleen maar focussen op kampioen schap

20 december 2017 om 23:32

en dat gaat hem worden met deze coach?
kansloos einde seizoen dit

20 december 2017 om 23:33

Ja waarom niet. Twente uit hebben we gehad. Dat was de moeilijkste 😉
De rest kunnen we makkelijk hebben.

21 december 2017 om 10:17

De rest kun je makkelijk hebben? Wat een stuitende arrogantie zeg. De klassieker is direct de eerste wedstrijd na de winterstop. Die is niet zomaar gewonnen. Je moet nog uit naar Utrecht wat traditioneel gezien altijd een zeer lastige wedstrijd is voor Ajax. Je moet nog uit naar Vitesse en uit naar Psv! En nog een uitwedstrijd naar Pec. Afhankelijk van de vorm van PEC kan dit ook een heel lastige wedstrijd worden.

21 december 2017 om 10:14

De Knvb beker is toch ook een prijs? Reacties als deze vind ik meer in de zin van nonchalant doen om de teleurstelling enigszins te verzachten. Alsof die 3 extra wedstrijden zoveel gaan uitmaken in de titelstrijd.

Dan heb ik het nog niet eens gehad over de arrogantie in soortgelijke uitspraken. Ajax heeft al 3 jaar achter elkaar niets gewonnen en mogelijk komt dit seizoen er ook nog bij. Dan vind ik zo'n houding ten aanzien van de beker eerlijk gezegd nogal arrogant. Alsof het een prijs van niets is.

Keizer bedankt! Top wissels weer.. Twente gefeliciteerd

20 december 2017 om 23:36

Het is bijna knap wat hij voor elkaar kreeg. Werkelijk met iedere wissel werd Ajax nog slechter.

20 december 2017 om 23:38

Wissel van Orejuela was letterlijk compenseren van fout door Siem in te brengen. Je aanvaller eruit halen om je middenvelder van middenveld te kunnen halen omdat hij daar alles fout deed wat hij fout kon doen en je totaal geen opbouw meer kan voorzien.

20 december 2017 om 23:40

Precies.. Kluivert speelde goed maar werd wel een beetje minder toen die eruit ging, vervolgens haal je Frenkie de jong eruit??? Waarom in godsnaam dan staat Mathijs de ligt er alleen voor te staan in de verdedig met die koekenbakkers naast hem.. om maar te zwijgen over deninvalbeurt van Siem pfff

20 december 2017 om 23:41

Frenkie de Jong moest er wel uit, die was ziek. Ik begrijp alleen niet waarom de angel (Kluivert) weer uit de aanval gehaald moest worden.

20 december 2017 om 23:47

Tsja, zoveel defensieve smaken hebben we niet meer. De beste stuurlui staan zosls gewoonlijk weer aan wal.

20 december 2017 om 23:49

Om Siem weg te halen van middenveld, daar liep alles fout. Al had hij Neres eruit moeten halen, of Dolberg en dan Siem spits.

20 december 2017 om 23:57

Hij speelde 70 minuten dan kan je dan echt niet meer door?
Al moest Frenkie er echt uit dan nog is het een slechte wissel.. dan moet je gelijk orejuela brengen voor Frenkie. Helaas seizoen naar de klote.. #keizerout

21 december 2017 om 00:12

In de live meepraten werd gezegd dat hij moest kotsen. Dan ben je zo slap als een vaatdoek en kun je echt niet meer door.

21 december 2017 om 00:19

Orejuela is eigenlijk nog lang niet klaar voor het eerste. Hem brengen blijft een noodgreep bij gebrek aan beter met al die afwezigen. Ik kan me voorstellen dat je als coach twijfelt om hem in te brengen. Al die wijsheid achteraf is leuk voor de analisten.

21 december 2017 om 00:28

Oké wist niet dat het zo erg was met Frenkie, jammer kost ons helaas de wrdstrijd.. hopen dat hij zondag weer fit is

20 december 2017 om 23:44

Als Veltman de bal in de blessuretijd niet met zijn hoofd getoucheerd had, dan had Onana de bal recht op ‘m afgekregen en was Ajax gewoon doorgegaan. Dan hadden we deze kritiek op Keizer niet gehoord. Lekker dat simpele opportunisme na een boeiende bekerstrijd en er een loterij aan ‘t einde. Je moet toch iemand de schuld in de schoen schuiven.

20 december 2017 om 23:56

@buitenspelval
Ja als....mijn tante een piemeltje had gehad was ze mijn oom geweest. Wat is dat nu voor redenering.? Keizer wisselt gewoon achterlijk. Haalt alle gevaar uit zijn ploeg gewoon om de 1-0 over de streep te trekken en wanneer dat dan niet lukt is het een kansloze missie omdat je voorin geen vuist meer kan maken zelfs niet tegen 10 man.

20 december 2017 om 23:58

@ buitenspelval, helemaal mee eens. Erg triest dat mensen meteen een zondebok moeten zoeken.

21 december 2017 om 00:10

@Nico50

Pfff... Gaan we weer met die zinloze ‘als’-discussie. Vermoeiend dat slappe geleuter. Ik ben zo klaar met die onzinnige piemel van je tante. Kun je niks origineler bedenken? Bijvoorbeeld dat je tante/oom transgender is of zo?

Wat is dat nou voor redenering? Simpel: als, wanneer, indien, in geval dat (met uw permissie) de bal niet van richting was veranderd, dan hadden we hier simpelweg alleen maar reacties van blije Ajacieden gelezen en dan was de wissel Siem voor Frenkie nauwelijks een hot item geweest. Het was een foute gok. Nou en? Elke coach moet wel eens terugkomen op een beslissing en corrigeren.

Het was een opzichzelf staande bekerwedstrijd met veel strijd, vermoeiende spelers, het nodige geluk en strafschoppen als loterij op ‘t einde. Dat gezoek naar een schuldige altijd als (ja, daar is ie weer!) het mis gaat..

21 december 2017 om 00:25

@Finalvoetbal

Ja, dat schijnt helaas de gefrustreerde verliezer eigen te zijn deze dagen. Elkaar aanpraten dat er een grootste schuldige moet worden aangewezen.

Waar zijn die goede ouwe tijden tijden gebleven, voordat het internet bestond, toen je cluppie verloor en je thuis in je eentje zat te kniezen en te balen. Men loopt elkaar zo op te fokken tegenwoordig vanachter het toetsenbord.

21 december 2017 om 09:26

@buitenspelval
Jij start een "als" discussie en ik reageer daarop. Inderdaad een zinloze discussie maar waarom begin je hem dan? Als Kluivert de bal bij de 1-0 niet goed raakt gaat hij de tweede ring in. Net zo'n zinloze opmerking als die van jou over het aanraken door Veltman. Het is gebeurd dus "als" is nutteloos.
Dan, een coach moet niet gokken. Hij moet zijn wissel ergens op baseren. Ik zoek geen schuldige maar constateer slechts dat wanneer een wissel Frenkie de Jong-Oleguera direct was uitgevoerd Kluivert was blijven staan en je in elk geval meer vuist had kunnen maken. En wanneer ik dat kan bedenken moet een coach van Ajax dat toch ook kunnen.
Nog een kleine opmerking terzijde. "wanneer" hoort in je rijtje niet thuis. In dat geval staat namelijk vast dat een gebeurtenis plaats zal vinden alleen niet op welk tijdstip.

21 december 2017 om 09:57

Man, man.. Je ‘als’-discussie is een belegen, triviale, onzinnige en er niets toedoende discussie. Jij begint een onnozele piemel van je tante discussie, die totaal irrelevant is als het over mijn punt gaat. Die achterlijke, zinloze discussie over het taalkundige gebruik van ‘als’ begin ik niet. Snap je nu echt het verschil niet?

Mijn discussiepunt gaat over het feit, dat er in de laatste minuten in de blessuretijd een zeer ongelukkige tegengoal valt en door zoiets ongelukkigs gelijk gezocht wordt naar een schuldige om dit ongemak bij supporters als jij te verklaren en je onvrede te bevredigen.

Verdere details die ik geeft als over toucheren van de bal zijn als argumentatie om dat te ondersteunen. Zonder die ongelukkige tegengoal was dat hele geroep om de kop van Keizer, inclusief de ontstane discussie om Siem in te brengen of Donny te laten zakken, nooit een item geweest. En was Ajax alleen maar bezongen om heldendaden.

‘Als’ (mag ook wanneer, indien, in geval dat zijn) in het begin van de zin gaat over de supporter die op het randje van alle redelijkheid balanceert in al zijn emoties. Je ‘als’-discussie in deze is dan ook totaal nutteloos en onzinnig.

Keizer kan er weinig aam doen dat Siem wegglijdt op het verkeerde moment en Veltman de bal vervolgens met het hoofd toucheert waardoor Onana kansloos is. In de dying seconds van de wedstrijd met nog anderhalve minuut op de klok...

Keizer kan er weinig aan doen dat Frenkie de Jong letterlijk kotsmisselijk is en Kluivert kampt met krampaanvallen. Keizer kan er niets aan veranderen, dat Sinkgraven, Wöber en Viergever met blessures voor tv zitten, Keizer kan er niets aan doen dat Zeeffuik de vorm mist en Orejuela nog kampt met allerlei asnpassingsproblemen.

Je roept maar wat met Kluivert die moest blijven staan. Met kramp die jongen door laten spelen? Heb je wel eens gehoord van een verhoogde kans op spierscheuringen?

Orejuela is totaal niet klaar voor dit soort wedstrijden en hem op de bank te moeten laten plaatsnemen was al een noodgreep, last staan hem laten invallen. Zijn spel en passing
was ook verre van goed.

Zeker dat je roept dat Kluivert had moeten blijven staan is lachwekkend. Het feit dat jij denkt, dat jij met zoiets stompzinnigs het beter kan bedenken dan Keizer, zegt al waarom Keizer de coach is en niet jij. Als (jawel, daar is ie weer) je had geweten dat Kluivert kampte met krampen, dan had je het waarschijnlijk niet ter sprake gebracht. Als ik het zo van jou mag samenvatten.

Daarnaast vergeet je voor je eigen gemak maar dat Frenkie de Jong als CV een meer dan geslaagd uit nood geboren experiment was (geweldig bedacht van Keizer) en er met zijn uitvallen nog verder geëxperimenteerd moet worden met wat er nog mogelijk was. En dat is niet veel qua spelers op oneigenlijke posities. Een coach moet idd gokken, het woord zegt al genoeg.

21 december 2017 om 11:30

Je eerste woord is "als". Kennelijk probeer je met deze lap tekst je ongelijk recht te praten. Want "als" Robben tegen Spanje, "als" Seedorf tegen Frankrijk zijn zaken die er niet toe doen en dus ook "als" Veltman de bal niet had aangeraakt is niet relavant en dan krijg je de discussie van oorzaak en gevolg. Door het foutieve wisselbeleid van de coach komt dan de discussie bij hem terecht en dat is logisch want hij heeft in Europa gefaald, ligt er uit in de beker en staat op achterstand in de competitie op een niet geweldig spelend Psv. Ja "als" Ajax 51 punten uit 17 wedstrijden had gehad dan was deze discussie er niet geweest.
O ja en nog een keer "wanneer" is iets heel anders dan "als".

21 december 2017 om 12:06

Wanneer (i.p.v. synoniem als of indien) Veltman de bal in de blessuretijd niet met zijn hoofd getoucheerd had, dan had Onana de bal recht op ‘m afgekregen en was Ajax gewoon doorgegaan. Dan hadden we deze kritiek op Keizer niet gehoord.

Simpel even Googlen en je weet dat ‘wanneer’ een synoniem voor ‘als’ is. O.a. wiktionary.org, synoniemen.net geeft je uitsluitsel hieromtrent of:

‘Als en wanneer kunnen een (eenmalig of herhaald) moment in de tijd aanduiden. De betekenis is dan 'op het moment dat' of 'iedere keer dat'. Als en wanneer kunnen ook een voorwaarde uitdrukken, met de betekenis 'indien'. Het verschil tussen tijdsmoment en voorwaarde bestaat voor deze voegwoorden alleen in theorie. In de taalpraktijk kunnen als en wanneer in de genoemde betekenissen meestal door elkaar gebruikt worden. Er is wel een stijlverschil: wanneer is wat stroever en meer schrijftalig.’
(bron: taaladvies.net)

Het aanraken van de bal door Veltman is zeker relevant met betrekking op de manier hoe erachteraf tegen de coaching en wissels van Keizer wordt aangeken. Dat ìs oorzaak en gevolg. Begrijp je mijn punt en de zinsopbouw nou werkelijk nog niet? Is dat hogere wiskunde voor je?

Je komt niet eens terug op je foutieve aanname wat betreft de wissel van Kluivert. Dat houdt verder praten als Brugman op.

Maar goed, met mijn lappen tekst, zoals jij die eveneens bezigt hierboven, heb ik in al mijn geduld getracht om jou mijn punt te verduidelijken. Niet om mijn zgn. ongelijk recht te praten. Maar blijkbaar is dat verspilde moeite en vooral verspilde energie. Het gaat schijnbaar toch langs je heen of je snapt het niet. Dat kan ook...

Ik ga mezelf niet nog langer vermoeien met energie steken in een bodemloze put en stop nu.

Een fijne dag nog.

Waarom geen Huntelaar in de basis, naja nu dan maar vol richting op het kampioenschap

20 december 2017 om 23:33

Je hebt gezien wat hij bracht na zijn invalbeurt.... helemaal niks!

20 december 2017 om 23:41

Net zoveel als natte krant Dolberg dus. De cijfers zeggen genoeg: Huntelaar hoort de voorkeur te krijgen.

21 december 2017 om 00:06

Cijfers zeggen helemaal niets. Dolberg speelde een erg sterke 2e helft.

21 december 2017 om 00:09

Dat viel ook wel mee. Daarnaast spreken niet alleen de cijfers in het voordeel van Huntelaar, ook heeft iedereen gezien dat Dolberg als een natte krant speelt het hele seizoen al. Die brengt nog niet eens de helft van wat hij vorig seizoen allemaal liet zien. Huntelaar moet gewoon in de basis.

21 december 2017 om 11:51

Een spits word afgerekend op zijn doelpunten

20 december 2017 om 23:33

Huntelaar miste weer een grote kans! Zoals die dat al deed bij ado uit en heracles uit. Ik word een beetje moe van al dat geroep om huntelaar

20 december 2017 om 23:37

Heb je de wedstrijd überhaupt wel gezien?! Huntelaar deed eigenlijk niets goed en mist weer een 100% kans.

20 december 2017 om 23:43

Dolberg speelde niet slecht, er was niets aan de hand totdat vlak voor het einde de Jong uit gleed. En dan kan Ajax het alsnog afmaken in de verlening maar Ziyech bleef maar treuzelen, net zolang tot de kans voorbij was. En toen was wel duidelijk, die ging er geen penalty inschieten. En helaas kwam die voorspelling uit.

21 december 2017 om 00:07

Waarom Huntelaar erin? Zeker tegen deze verdedigers van Twente is juist Dolberg de juiste keuze, die veel beweeglijker en technischer is. Huntelaar zou helemaal een slechte pot spelen tegen dit Twente met zagers achterin.

Twente heeft zich erg sterk verbeterd in de tweede helft, Zowel Ajax als Twente had recht op de overwinning. Helaas was het dit keer Twente.

Keeper van Twente keepte sterk in de slotfase. Jammer dat je het niet gewoon in de eerste of tweede helft beslist.

Jammer dat Mathijs hem nog mist, speelde als enige echt solide. Typisch dat Ziyech hem keihard over knalt, maar speelde de wedstrijd zelf wel redelijk.

20 december 2017 om 23:37

Snap echt niet dat ziyech de schuld krijgt wanneer de ligt de laatste penalty mist maar goed

20 december 2017 om 23:39

Omdat Ziyech bij de eerste 5 zit en hem schandalig slecht trapt, De Ligt kwam aan de bal omdat de reeks dusdanig lang duurde mede door missen van Ziyech. Die heeft net zoveel schuld - als niet meer - dan De Ligt.

20 december 2017 om 23:43

Omdat als Ziyech niet mistte de ligt nooit een penalty had hoeven nemen.

20 december 2017 om 23:44

Maar wie geeft iemand de schuld? Ik zeg overigens dat het typisch is. Maar goed, Ajax had het eerder af moeten maken dus iedereen heeft schuld aan dit bij Ajax. Overigens, wil je met het laatste aangeven dat het dus wel de schuld van De Ligt is?

20 december 2017 om 23:44

Omdat je het aan zag komen, vlak voor tijd weigerde hij de bal erin te schieten. echt een open kans. je voelt het gewoon, hij wil niet echt. En dan schiet hij mijlenver over, terwijl Ajax al bijna door was.

20 december 2017 om 23:46

Dus ziyech mist zoals adnane (Ajax en Twente op gelijkhoogte) en dan mist De Ligt het is toch echt de ligt zijn penalty die Ajax uitschakelt niet die van Ziyech

20 december 2017 om 23:50

Ik wist niet dat Ziyech mist kon creëeren

20 december 2017 om 23:51

Ziyech mist niet zoals Adnane, dat deed de Ligt. Keeper pakt hem. Ziyech trapt hem schandalig slecht in en had meer kans op een doelpunt bij rugby dan bij voetbal. Als je hem wilt nemen en je hem zo mist vind ik het kwalijker dan als de 7e nemer die hem niet wilde nemen hem tussen de palen schiet en hij gepakt wordt.

21 december 2017 om 00:17

Precies, als iemand met zijn traptechniek echt wil , dan is die bal minimaal tussen de palen. Ok de keeper kan goed gokken maar dit, mijlenver over schieten? Kom op zeg, het is zoals je al zegt, neem hem dan niet.

Heerlijke overwinning dit hoppaa

Mooi gevecht. Echte bekerwedstrijd.

En weer kunnen we niet winnen van Twente...

Zeg maar gerust na gemiste penalty ziyech. Hoe kan je zo'n bal nou over schieten man.

20 december 2017 om 23:34

Zelfoverschatting. Die man leidt aan zelfoverschatting. Wat wordt ik toch moe van die vent

20 december 2017 om 23:38

Volgens mij was de ligt die de laatste penalty misde waardoor Ajax uitgeschakeld is

20 december 2017 om 23:40

En als Ziyech hem maakte hoefde de Ligt nieteens er een te trappen. Die van de Ligt is tussen de palen en keeper pakt hem, Ziyech neemt de verantwoordelijkheid en schiet hem schandalig mis.

20 december 2017 om 23:44

Je zit er wel mee in je maag niet? Dat het Ziyech is die ervoor zorgde dat het mis ging. Ben je zn moeder?

20 december 2017 om 23:58

Ohh wat is het toch fijn om voor Ajax te zijn, elke week weer een jas....wat 'n bras, wat'n bras

21 december 2017 om 00:40

En als de ligt niet had gemist waren ze doorgegaan met penalty's nemen. Man, man, man wat kunnen mensen toch zeiken en rare theorieën er op nahouden. Ziyech heeft gemist de ligt heeft gemist,huntelaar heeft voor open doel gemist. Dolberg speelde als een..... Die mist werkelijk elke kans en waarom hij nog geen fluitconcertje van de ajax supporters heeft gehad is mij een raadsel. Die gast speelt al maanden dramatisch. Moet ik nog verder gaan dus waarom de nadruk op ziyech moet liggen?????

Wat zuur dit. Een gelukkig afstandschot in de laatste minuut van de wedstrijd en dan mis je al die kansen in de verlenging. Ja penalty's kan alle kanten op, maar waarom werd het ABBA systeem niet gebruikt?

20 december 2017 om 23:39

ABBA systeem?

20 december 2017 om 23:41

Ploeg A trapt eerste penal, dan 2x team B, dan 2x A, je snapt het wel.

20 december 2017 om 23:44

Oh zo bedankt man

20 december 2017 om 23:44

Dat mag niet, daar werd de penaltyserie van een wedstrijd tussen amateurclubs nog voor overgenomen volgens ABAB.

20 december 2017 om 23:46

Omdat dat systeem nog niet ingevoerd is. Is niet alsof dat vooraf niet bekend was en beide evenveel kans om er voor of nadeel aan te hebben dat het dit systeem nog is.

Jezus wat was dit spannend hahah. Ben blij dat Ajax er uit ligt. Die 3-0 nederlaag tegen me team zit me nog steeds niet lekker. Nou zal je zien dat iedereen weer zegt dat Ajax er niks van bakt en dat keizer er uit moet. Heerlijke voetbal avond PSV door Ajax er uit. Hakim helpt zn oude club lekker even

20 december 2017 om 23:39

Het is toch echt de ligt die Ajax uitschakelt bij ziyech waren ze nog op hetzelfde hoogte

20 december 2017 om 23:43

Zielig om zo op De Ligt door te gaan. Je kan ook zeggen dat we hebben verloren om dat we al die kansen in reguliere tijd niet hebben benut. Feit blijft dat Twente heeft gewonnen.

20 december 2017 om 23:43

De Ligt had niet eens een penalty hoeven nemen als Ziyech niet zo idioot schoot. Hij krijgt hem niet eens vanaf 11 meter tussen de palen...

20 december 2017 om 23:52

Ach joh als Ajax beetje goed speelde dan hadden ze et binnen 90 minuten kunnen afmaken.. makkelijk om de schuld te geven aan iemand. Ajax heeft in collectief gefaald

21 december 2017 om 00:54

Vindt jij het dan niet zielig hoe vele hier alleen over ziyech zeiken?

22 december 2017 om 23:53

Inderdaad vreselijk, een van de weinige die er alles aan deed in de beker.

Heerlijk zo zie j3 maar weer geen Ajax.
Nu hoop ik dat PSV hem wint.

20 december 2017 om 23:34

Ik hoop met je mee :D

Nu mag je zich afvragen of de huidige technische staf van Ajax geschikt is? Geen CL, EL en Beker (en nog twee keer niet kunnen winnen van FC Twente). Zelfde tijd als onder de Boer. Siem de Jong mist duidelijk het systeem van Frank de Boer.

Gefeliciteerd FC Twente!

Waren dramatische wissels weer. Je beste en snelste mannen naar de kant halen als je onder druk staat, wat een blamgage wederom

20 december 2017 om 23:36

Loon van de angst. Toen Cocu dit deed tegen Groningen werd het ook genoemd, maar die pakte nog een punt. Ajax ligt eruit!

20 december 2017 om 23:39

Omdat je in de beker geen punt kan pakken 😂

20 december 2017 om 23:41

Zo gingen wij ook het schip in tegen Groningen voelde dramatisch! Sneu voor de Ligt verder en ook voor Kluivert dat zijn fraaie goal nu niks oplevert.

Knappe overwinning voor Twente en gunstig voor mijn club. Gefeliciteerd tukkers!

Betere titel zou zijn: Ajax verliest na strafschoppen na misser Ziyech. Ongelooflijk het verbaast me echt jiks dat hij mist.

20 december 2017 om 23:40

Ziyech mist wel maar daardoor was Ajax niet uitgeschakeld het is toch echt De ligt die Ajax uitschakelt

21 december 2017 om 00:57

Ja want jou kleine blonde vriend mag geen schlemiel zijn toch?

Leuke bekerpot en knappe overwinning van Twente. Complimenten voor hun spel ik de 2e helft (en erna)

Ajax en de beker geen gelukkig huwelijk. Staan weer met beide benen op de grond. Zondag W2 oprollen....

Verdiend! Gevochten als leeuwen! Klasse! Weer een concurrent minder

Tsjah als je kansen niet maakt dan ga je eraf. Toch altijd leuk die beker wedstrijden, goede sfeer, penalty's heerlijk toch. Alleen het resultaat is jammer, maar goed de beker hecht ik zelf niet veel waarde aan. Betekent wel dat we kampioen moeten worden!

Zodra Keizer Siem voor Frenkie erin bracht en later smaakmaker Kluivert eruit haalde voor een rechtsback, wist je al hoe laat het was. Wat een dramatische wissels en typisch dat uitgerekend Ziyech die penalty mist.

20 december 2017 om 23:34

Precies, Orejuela inbrengen om je fout van wissel Siem goed te maken. Durfde het niet aan Siem eruit te halen, die kost je hier gewoon de wedstrijd (niet zijn fout, fout Keizer).

20 december 2017 om 23:40

De belangrijkste penalty werd door de ligt gemist

20 december 2017 om 23:42

Als Ziyech hem maakt hoeft de Ligt nieteens aan te treden, als je bij de vaste nemers zit en je hem zo schiet mag dat benoemd worden.

20 december 2017 om 23:43

Onverstandig om Ziyech die penalty te laten nemen. Je ziet het vaak dat de flegmatieke sterspeler dan mist, zeker met de lading die er bij hem extra op lag richting Twente.

Tja. als je het in de eerste helft niet afmaakt en tempoloos blijft voetballen kan je zoiets als dit verwachten, Twente gefeliciteerd.

Tja, iemand moet hem toch missen. Je zag dat De Ligt hem niet wilde nemen maar na zoveel penalties moet je er toch aan geloven. Heb nog nooit een speler zo onzeker zien aanlopen. Speelde samen met Onana en Kluivert een hele goede pot, beste 3 van Ajax. Zonde dat hij hem dan mist. Uitschakeling aan Keizer zijn wissels te danken. Siem inbrengen breekt je hier op.

21 december 2017 om 01:02

Ajax verliest eigenlijk typisch op z'n Nederlands. Met Oranje en Nederlandse ploegen in Europa zie je het ontzettend veel. Ze maken een doelpunt, krijgen een paar kansen, springen er laks mee om en uiteindelijk krijg je de deksel op de neus.

De wedstrijd ontleden heeft geen zin. Ajax heeft duidelijk meer kwaliteit en vergeet de wedstrijd te beslissen. Voor m'n club ben ik er blij mee en de ploeg krijgt zelfvertrouwen, maar stiekem hoop ik op de ideale situatie; FC Twente blijft erin en Ajax wordt kampioen.

21 december 2017 om 10:04

Het gaat me in deze even niet om het resultaat, hetgeen dat me hier stoorde is dat het spel onder controle was en bij uitvallen van Frenkie je 3 opties had naar mijn mening; 1. Je brengt Orejuela en schuift het naar hoe het op einde was achterin. 2. Je brengt Eiting en laat hem als voetballende CV spelen (wat hij kan, heeft niet de dribbel van de jong maar kan beter opbouwen dan de rest van de Ajaxspelers) of 3. Je brengt Zeefuik als RCV of rechtsback. Hij besluit zijn opbouw te wisselen voor een speler met scorend vermogen maar die compleet nutteloos is is de opbouw en zet hem op middenveld. Vd Beek moest erdoor op CV gaan spelen en bal kwam nietmeer langere periode is bezit en de aanval werd nietmeer bereikt waardoor Twente meer kon schuiven tot het punt waar ze ons vast hadden. Keizer ziet dat ook en grijpt in, haalt een aanvaller eruit om Siem naar flank te zetten (scorend vermogen + geen belang in opbouw meer) in hoop grip op middenveld terug te krijgen, dit lukte tot op bepaalde hoogte al moest Twente nu komen om gelijk te maken, Siem en Orejuela op rechts wisten geen raad met Assaidi en bij de goal was Siem aan het breakdancen en gaat bal via Veltman (no blame, gewoon pech) erin. Vanaf dat moment weet je dat je een probleem hebt, je gaat half uur langer spelen, maakt het daar niet af en verliest op penalties door een bizar slechte penalty van Ziyech en gestopte penalty van de Ligt. Vond het vandaag qua kansen nieteens denderend, Dolberg had kunnen scoren, Neres had kunnen scoren en Klaas-Jan had af moeten leggen maar schiet en mist. Verder weinig kansen voorin want ook de goal is niet echt een kans te noemen. Maar is wel typisch dat je deksel op de neus krijgt door impact van een wissel waardoor je volledig uit je spel raakt, achteruit loopt en zo tegenstander in de wedstrijd terug laat komen.

4 seizoenen op rij voor de winterstop uit de beker.. absolute schande. Echt waar. Rare wissels van Keizer, ongelukkige Veltman, Ziyech die huizenhoog overschiet in plaats van geplaatst in de andere hoek.. Waar slaat dit allemaal op jongens, echt waar hoor.. wordt hier zo boos van.

Dit had allemaal niet gehoeven als je verdorie gewoon de wedstrijd killt met een 0-2 wat makkelijk had gekund, maar natuurlijk gebeurt dat niet. Zucht. Mislukt seizoen, waardeloos seizoen, slechtste seizoen ooit. Mocht met een wonder boven wonder de titel nog worden gepakt, is er misschien nog wat enige glans..

Jammer ook dat juist Matthijs mist. Zonde. Absoluut niet gegund, was een van de beste vanavond.

Kunnen we Keizer nu ontslaan? Ben benieuwd wat Ziyech nu te zeggen heeft, zag er niet fit uit

20 december 2017 om 23:47

adjx,

Op basis waarvan Keizer ontslaan?
Volgens mij heeft Ajax best goede resultaten geboekt de afgelopen weken. Daarbij werden Bosz en De Boer (meermaals) ook vroeg uitgeschakeld in de beker.

20 december 2017 om 23:54

Uh voor de winter uitgeschakeld in Europa en de beker en 5 punten achterstand op Psv... daarom misschien?

Keizer is een tactisch onbenul. Dat laat hij steeds weer zien. De enige goede tactische zet is Frankie de Jong opstellen achterin en dat was ook nog een toevalstreffer door de blessures van Viergever en Wober..

21 december 2017 om 00:07

Op basis van wat niet? Het resultaat van de afgelopen weken waar we nog steeds achter staan op de nr 1?. Het is al vanaf het begin waardeloos eigenlijk, afgelopen weken was het spel wat beter dan voorheen. Maar de wisselvalligheid zit nog in. Er is amper een echte gedachte in het spel te vinden. Dat is punt 1! Dat was vandaag ook weer als je eerste en tweede helft ziet (ook verdienste van Twente). Zie je een groot verval in spel, mede doordat (punt 2) meneer een tacktisch onbenul is en waardeloos wisselt. Die actie van de beek als een f. De jong, hoe kom je erop?
Punt 3: de resultaten. Je wordt vroeg uitgeschakeld Europa (CL okey, maar EL is gewoon iets wat je als Ned topcluh moet!! halen), met de winterstop na dit weekend sta je 5 punten achter op de nr 1. 5 punten lijkt niet zoveel maar is gewoon al teveel als je geen dubbele programma draait. Plus nu ben je al uitgeschakeld in de beker.
Daarnaast durft hij nooit een echte beslissing te nemen, het is gewoon een lafaard. Kijk naar naar kwestie dolberg. Of youness die maar mocht aanmodderen, tot zijn blessure. Zo kan ik nog wel even doorgaan hoor, waarom ik vind dat keizer weg moet!!
Nee sorry Keizer mag van mij per direct weg!!

Na gemiste strafschop de Ligt? Na schandalige strafschop Ziyech zal je bedoelen. Nee, we winnen weer 2/3 keer op rij. We kunnen nooit eens een lekkere serie van 10+ wedstrijden neerzetten. Twente vandaag weer de mouwen opgestroopt. Daar kunnen onze diva's niet 90 minuten mee omgaan. Weer geen overwintering beker. Weer geen kampioen. Schandalig. Met zo'n begroting/budget moet je het Basel of Olympiacos van Nederland zijn.

Tsja, gewoon volledig terecht verloren. Wat zo niet nodig was. Twente was amper gevaarlijk. We hadden vandaag wel 8x kunnen scoren, maar als je dat niet doet en een zondagsschot van Twente gaat erin.... Wissels van Keizer waren wederom dramatisch. 1 prijs over dit seizoen, waar ik ook een heel hard hoofd in heb.

GEWELDIG!! Kan het nog steeds niet geloven..

20 december 2017 om 23:59

Gefeliciteerd. Jullie hebben gestreden. Succes volgende ronde

Misselijkmakende maniertjes van Onana afgestraft!!!
En donnytje even met zn handje voor zn mond de speler van Twente nog even opfokken 🤮

20 december 2017 om 23:50

Joh hij legt de bal voor zijn voeten wat vreselijk zeg. Toen Tim Krul veel erger de tegenstander uit zijn ritme haalde hoorde je hier niemand over.

21 december 2017 om 00:05

Tja dat is gebonden aan je club voorkeur. Zo hebben bijna alle Ajacieden een hekel aan Guidetti maar vonden Feyenoorders hem echt geweldig. Maar Onana pakte die pingel wel, hij deed wat hij moest doen.

21 december 2017 om 05:41

Hij had er beter 1 meer tegen kunnen houden....
Wat Onana deed was prima het hoort bij het psychologische spelletje. Helaas voor Ajax niet met het gewenste resultaat.

Gefeliciteerd met het winnen can de CL! Jezus wat een vreugde, kom op zeg! Tis maar een 1/8 finale...

Maarja, van harte en groeten van een neutrale supporter

20 december 2017 om 23:41

Als je ziet uit welk dal Twente komt, begrijp ik de vreugde maar al te goed. Als je naar het spelbeeld kijkt, was het ook veel logischer geweest dat wij zouden winnen. Maar als je niet scoort, wordt winnen lastig. Twente heeft het gewoon goed gedaan.

21 december 2017 om 00:13

Waarom dan al dat gejank van de verliezers, als het maar een 1/8e finale is? Ik lees alweer dat de trainer ontslagen moet worden notabene.

21 december 2017 om 01:08

@robuspokus

Dat snap ik wel. Keizer is toch duidelijk een lichtgewicht als coach en bij een club als Ajax zijn de zwakke punten van een coach veel sneller duidelijk. Als ik zie met welke spelers Ajax de laatste tijd bezig is op de transfermarkt en waar ze naartoe willen, is een coach als Keizer simpelweg een enorme achilleshiel. Als FC Twente-supporter ben ik logischerwijs blij met deze overwinning, maar ik snap de frustratie bij de Ajax-supporters heel erg goed.

Leuk om De Ligt weer voor lul te zetten, want het ligt natuurlijk allemaal aan hem waarom we er nu uit liggen. Hadden het in de reguliere tijd moeten beslissen maar Ajax laat traditiegetrouw de beker weer lopen, kampioenschap is ook al te laat. Jammer hoor.

20 december 2017 om 23:44

Niemand geeft hem de schuld 🤦🏻‍♂️

20 december 2017 om 23:54

Kijk hierboven maar eens, daar is iemand die er anders over denkt.

20 december 2017 om 23:52

Tuurlijk wel. Hij maakt zijn penalty niet, nu het toch zover kwam, moest hij hem wel maken.

20 december 2017 om 23:55

Hij schiet hem tussen de palen en keeper pakt hem, dat kan iedereen overkomen. Dat is niet half zo erg als hem willen nemen en hem dan zo schandalig inschieten als Ziyech dat deed.

21 december 2017 om 00:24

Klopt, maar dat betekent niet dat zijn misser helemaal geen schuld had aan de nederlaag. Ik heb het idee dat veel mensen dat wel denken door de misser van Ziyech.

21 december 2017 om 10:10

Tuurlijk heeft het ook schuld eraan, dat sowieso. Je mist een penalty en keeper kon al niet meer compenseren. Maar je bent de 7e nemer, niet de 4e wat Ziyech was. Is een verschil als je hem wilt nemen of als de reeks dusdanig lang duurt, je had naast de Ligt Johnsen, Orejuela en Dijks + Onana die nog moesten. Simpelweg de mindere penaltynemers. En als een keeper je penalty stopt heb je hem niet goed ingeschoten in meeste gevallen maar is hij wel tussen de palen. Bij Ziyech is hij gewoon dusdanig slecht geschoten dat er geen kans was dat hij ooit doeltreffend zou zijn, schiet je Ajax daar op 4-3 voorsprong ligt druk op 5e nemer AZ en dan pas op Huntelaar. Als Ziyech hem zoals De Ligt zou hebben getrapt en De Ligt zoals Ziyech zou iedereen over de Ligt vallen denk ik.

Man man man.. Wat was Ajax de eerste helft oppermachtig. Heerlijk onbevangen spel, pure controle over de wedstrijd. Geen vuiltje aan de lucht. Daarna gaat het frivole eruit met de wissels van Kluivert en Frenkie de Jong voor de vastere Siem de Jong en Huntelaar.. Je ziet het spel stroever worden en Neres opstellen op links was ook geen succes.. Die backs waren ook een drama (Dijks en die Colombiaan).. Ja, als je je ploeg zo omgooit en gaat neerzetten wordt het een lastig verhaal. Ook van de wissel van Neres begreep ik op slot niks.. Neres was op enkele momenten gewoon niet goed in deze wedstrijd en zeker toen hij op links kwam was het niks meer, had dan eerder Johnson gebracht of niet meer gewisseld.... Wat ik hier heb gezien is een nederlaag door het wisselbeleid van een trainer. Al zijn wissels pakte dramatisch uit en dat kost ons gewoon deze wedstrijd.

21 december 2017 om 00:11

Dijks een drama? Dit is wel een heel simpele manier van kritiek leveren, evenals op Orejuala. Dijks was een van de weinige aan de kant van Ajax die er voor ging, speelde verdedigend een foutloze wedstrijd en probeerde naar zijn kunnen aanvallend van alles. Dijks was in mijn ogen na De Ligt, Kluivert en een beetje Dolberg juist te beste. Je kan beter kritiek hebben op onze aanvoerder, Schone, Ziyech, Donny, Neres en ook Huntelaar en Siem. Dijks een sneer geven is het minste terechte wat je kan doen na deze wedstrijd.

21 december 2017 om 00:54

Man man man, Wat was Twente de tweede helft de baas. Kijk een snaar het aantal overtredingen dat Ajax toen nodig had om overeind te blijven. Ajax kon totaal geen pressie meer brengen en verdedigde op eigen helft. Terwijl Twente aanviel. Terechte gelijkmaker, hoewel hij pas laat viel.
En dan ook no zo schandalig de scheidsrechter mee hebben. Schaamteloos! Bij elke botsing waarbij een Ajaxied viel werd er gefloten en wanneer er een Twentespeler viel liet hij doorspelen. Van Boekel is zijn leven lang al op de hand van de top 3, dat was vandaag niet anders.
Volkomen terecht dat het bange Ajax er uit ligt. Want ze waren doodsbang voor Twente.

Keizer moet zo snel mogelijk wieberen, de tactisch onbenul. De verantwoordelijken voor zijn aanstelling mogen dan tevens in één moeite meegenomen worden. Om beroerd van te worden, werkelijk.

Ik kan wel janken, maar onverdiend kan je het niet noemen. Keizer zijn wissels kon ik vandaag niet volgen, en waren nogal ongelukkig. Jammer dat Veltman een beetje ongelukkig was bij die tegen goal, jammer na zo een solide periode. Maar ik neem hem niks kwalijk, De Ligt die ook prima speelde was de schlemiel. Gefeliciteerd Twente fans, jammer dat we het daar zo moeilijk hebben altijd. Wees blij met Assaidi wat een parel.. 😔

21 december 2017 om 09:45

Dank je Sulejmanii. Ajax was de eerste helft zo dominant, dat het eigenlijk toen als met 2-0 of 3-0 beslist moest worden. Gelukkig kwamen we goed uit de kleedkamer en vielen de wissels van Van der Lely (voor Ter Avest) en Laukart (voor Hooiveld, waardoor 433) goed uit.
Ieder jaar lijkt er een soort redder op te staan die de club bij de hand neemt. Dat is echt ons grote geluk. Van Tadic, naar Ziyech, naar Unal, en hopelijk helpt dit jaar Assaidi ons uit de degradatiezone. Met zijn acties hebben we gelukkig nog iemand om voor naar het stadion te komen.

21 december 2017 om 19:28

You're welcome! Je betoog klopt helemaal, maar wat ik maar niet kan verkroppen. Is dat we altijd zo moeilijk hebben in Enschede, al sinds N Kufo, Stoch, Ruiz en Douglas enzo.

22 december 2017 om 22:38

Nouja.. dat waren ook de gouden tijden (die uiteindelijk hebben geleid tot bestuurlijke waanzin), waar we heel even 2 jaar een concurrent van jullie waren. Maar daarna heb ik vaak het idee gehad dat we het alleen konden laten zien tegen Ajax, en niet tegen directe concurrenten. Erg frustrerend..

22 december 2017 om 23:56

Haha, precies! Ook voor mij was dat genieten hoor, maar dan puur voetbaltechnisch jullie waren zo dwars. 😬😂 Ik begrijp wat je bedoeld, dat is een andere frustratie de kleintjes zijn nog belangrijker voor jullie.

Verdiend klasse trots op Twente Drommel, Laukhart en Assadi(of hoe je het schrijft) klasse gespeeld helemaal hype ben ik nu haha.
Eerste helft Ajax moest 2-0 voor staan.
Tweede helft was Twente beter
Verlening tot rode kaart Twente.
Maar lekker hupaaa

Man man man.. Wat was Ajax de eerste helft oppermachtig. Heerlijk onbevangen spel, pure controle over de wedstrijd. Geen vuiltje aan de lucht. Daarna gaat het frivole eruit met de wissels van Kluivert en Frenkie de Jong voor de vastere Siem de Jong en Huntelaar.. Je ziet het spel stroever worden en Neres opstellen op links was ook geen succes.. Die backs waren ook een drama (Dijks en die Colombiaan).. Ja, als je je ploeg zo omgooit en gaat neerzetten wordt het een lastig verhaal. Ook van de wissel van Neres begreep ik op slot niks.. Neres was op enkele momenten gewoon niet goed in deze wedstrijd en zeker toen hij op links kwam was het niks meer, had dan eerder Johnson gebracht of niet meer gewisseld.... Wat ik hier heb gezien is een nederlaag door het wisselbeleid van een trainer. Al zijn wissels pakte dramatisch uit en dat kost ons gewoon deze wedstrijd.

Gefeliciteerd Twente. Jullie hebben ervoor gevochten. Mooie pot. Dan maar kampioen maar dan met Klaas in de spits hoop Marcel ziet dat nu ook. Alhoewel ik denk hij ziet het ook door de belangrijke wedstrijden met Klaas te starten

Wat gun ik het Gert-Jan zeg, en wat speelt die Assaidi goed de laatse tijd, ook mooi voor tighadouini* dat Twente alsnog wint. Wel sneu dat de Motm van Ajax de beslissende penalty mist maarja, iemand moet hem misse.

Respect voor Twente, op karakter er een wedstrijd van gemaakt. Ajax 1e helft beter en Twente had de 2e helft een overwicht. Alleen heeft Ajax over de hele wedstrijd de beste kansen gehad. Jammer dat het zo is gelopen maar dit mag je Keizer aanrekenen met zijn laffe wissels. Twente succes verder in de beker!

Matige wissels. Jammer dat de ligt de beslissende mist. Speelde een dijk van een wedstrijd samen met assaidi.
Op 1 of andere manier ergerde ik me echt aan onana met zn show. Doe normaal en geef die bal.

Gefeliciteerd Twente. Maar wat verliest Ajax hier van zichzelf. Je bent zo ontiegelijk veel beter met name in de eerste helft, en dan maak je het gewoon niet af. Vervolgens ligt er in de slotfase zo veel ruimte om er in de counter toch nog een tweede in te prikken, maar krijg je terecht de deksel op de neus. In de verlenging had je het voor een derde keer af moeten maken. Nog maar actief in één competitie. Wat een drama.

Assaidi wat een speler als hij fit is! Ongelofelijk.

Assaidi, een van de beste vleugelaanvallers op de Nederlandse velden. Dat was hij al ruim 7 jaar geleden toen hij nog bij Heerenveen speelde. Dolt gewoon in zijn eentje heel die Ajax verdediging.

Bizar dat de traditionele top-3 deze speler niet hebben benaderd aan het begin van het seizoen. Slechte scouts joh!

Knap van Twente. Ajax maakt t zichzelf moeilijk. Moet wel zeggen dat de wissels van Keizer niet echt gunstig waren. Ajax zonk naar een bedenkelijk nivo in na het tweede gedeelte van de tweede helft. Organisatie en patronen waren plots weg.

Niet echt een fijn seizoen tot nu toe. Hopelijk leert Keizer hier van

20 december 2017 om 23:50

Dat is precies het probleem van Ajax. Keizer moet het nog leren... Het is een tactisch onbenul. Dat laat hij steeds weer zien. De enige goede tactische zet is Frankie de Jong opstellen achterin en dat was ook nog een toevalstreffer door de blessures van Viergever en Wober... voor de winter uitgeschakeld in Europa en de beker en 5 punten achterstand op Psv...

Experiment Keizer mislukt!

Het voetbal heeft gewonnen want Ajax had geen recht op winst.

20 december 2017 om 23:37

de strijd heeft gewonnen bedoel je als je als ajax zijnde 2 keer een voorsprong weggeeft tegen twente verdien je idd ook niet te winnen

Ik wist het gewoon dat Ziyech ging missen. Sowieso had die goal van Assaidi al niet mogen vallen en dan gaat het met penals natuurlijk weer mis. Erg jammer dit maar wel de felicitaties aan Twente, de sfeer zat er ook goed in!

Voor de 3de keer op rij in de laatste minuut tegen Ajax scoort FC Twente in eigen huis. Bah bah, ik hoop dat ze degraderen.

Nee hoor grapje, respect voor wat FC Twente heeft opgebracht vandaag. Met minder materiaal toch zo’n prestatie afleveren. Eerlijk is eerlijk, op basis van 120 minuten verdiende Ajax het meer om door te gaan, maar tegelijk was het verschil ook niet heel groot waardoor strafschoppen geen onlogische uitkomst zijn. Het is jammer dat Ziyech en De Ligt erin falen, terwijl Cuevas een dramatische penalty met heel veel geluk ziet binnenvallen. Dat is de strafschoppen loterij nou eenmaal.

Dus weer een beker uitschakeling voor de winter, wat een drama zeg. Vanaf de bekerblamage in 2014 lijkt het wel alsof Ajax getraumatiseerd is. Ballen in de laatste minuut die verkeerd vallen of een regelrechte blamage. Eerlijk is eerlijk, de lotingen hebben ook niet echt meegezeten de laatste jaren. Veel lastige wedstrijden, net zoals vandaag.

Alles op de competitie, enorm jammer dit zeg. Zonder Ajax is het bekertoernooi toch wel de grootste smaakmaker kwijt. Hopelijk volgend seizoen dan maar weer eens eindelijk die beker winnen. Heel erg teleurstellend, maar nu kop omhoog en nog een keer vol tegen Willem II om de 3 punten in eigen huis zeker te stellen!

20 december 2017 om 23:54

Uit bij Twente is heel duidelijk altijd lastig voor Ajax. Maar als je alle wedstrijden thuis in de beker speelt denk ik niet dat je er heel erg over kan meepraten ik vind het voor het eerst jammer dat we zijn uitgeschakeld in de beker. Had belooft iemand mee te nemen naar een thuis wedstrijd maar die kans heb ik niet gekregen, alles uit.

20 december 2017 om 23:55

En was het vorig seizoen niet Cambuur dat later degradeerde?

21 december 2017 om 00:02

@frtorres

We hebben het traditioneel altijd lastig bij FC Twente uit, ongeacht de plek op de ranglijst die ze bezetten. Dat ze zo laag op de ranglijst staan zegt misschien vooral iets over het onderpresteren in de competitie tegen laagvliegers. Want het zijn vooral de betere clubs die heel erg hard worstelen met Twente. PSV won heel nipt dankzij een eigen doelpunt in de laatste minuut, FC Utrecht werd weggespeeld, wij speelde 3-3, Vitesse liet twee punten liggen en ook jullie wonnen geloof ik maar met 2-1 in eigen huis.

Maar goed, misschien ben je door als die thuislotingen van de laatste jaren een beetje vergeten hoe zwaar de traditionele top drie het heeft buiten eigen huis. Zoek voor de grap eens op hoe jullie de laatste uitwedstrijden in de beker ervan af brachten : of met pijn en moeite door, of uitgeschakeld.

Is Ziyech nu klaar met zijn privéoorlog tegen FC Twente? Wie leert hem om waar het moet gewoon simpel te spelen? Keizer niet, die is met zijn gewissel weer eens medeverantwoordelijk voor de uitschakeling. Maar deze wedstrijd geeft maar weer eens aan dat er bij Ajax toch behoefte is aan een paar echte kerels annex leiders. Nou, komende winterstop doorgaan met investeren en wel die technische staf en technisch hart grotendeels ontmantelen.

20 december 2017 om 23:40

Echte bekerwedstrijd. Ben je ook tevreden met de kop van het artikel?

20 december 2017 om 23:48

Haha, fair enough. Eens, maar zo gaat dat als je de beslissende mist. Al vond ik de rol van Ziyech minstens net zo groot in de serie. Wat dat betreft is de parallel met De Ligt aardig te trekken.

21 december 2017 om 00:26

Ja de scheids was de eerste helft aarxig op de hand van ajax. Geschrokken van zijn blunder floot hij wat losser en dan voel je dat je met vechtlust dit ajax eigenlijk gewoon thuis op de knieen kan krijgen.

Terechte winst Twente had al penalty moeten hebben hands van Dijks

Ach ja zo als gewoonlijk moet iemand de schuld krijgen ' Ziyech' wie anders!

Keizer moet oprotten! Hij had Huntelaar gewoon in de basis moeten zetten. Of desnoods in de 2de helft al in moeten doen. En Ajax had halverwege de 2de helft niet zo vaak naar achteren moeten lopen en Twente laten komen.

Ziyech zet wel weer een aantal keer mensen alleen voor de keeper, alleen kunnen ze niet afwerken bij Ajax. Niet zijn schuld.

Dolberg is trouwens verschrikkelijk slecht geworden. Verkopen in de winterstop.

Verdedigend wisselen bij voorsprong loopt 9 van de 10 keer verkeerd af. Maar op de trainerscursus zal het in theorie best een goede tactiek zijn. Oliedom van Keizer, net als tegen Nice thuis en Rosenborg uit. Drie keer uitschakeling tot gevolg. Hij lijkt er niets van te hebben geleerd.

Gewoon dom van ons. We hebben dit ons zelf aangedaan. Twente vocht in de tweede helft goed terug, maar Ajax heeft het zelf verprutst. Tijd om misschien ook wat spelers te gaan opleiden die zich niet zo het kaas van de boterham laten eten. Keizer en het TH mogen nu heel erg onder vuur komen te staan. Als we geen kampioenen worden verwacht ik dat Keizer, Bergkamp en Spijkerman vertrekken. Van de Sar moet niks meer met het beleid te maken krijgen en ook Overmars heeft krediet verloren.

Strafschoppenreeks is een loterij. Jammer dat Ajax niet door is.twente mag toch Europa niet in.
Wel een dreun voor de Amsterdammers. Ik ben benieuwd hoe dit gaat doorwerken naar komend weekend. 120 minuten in de benen, strafschoppenreeks verliezen en Willem II heeft een dag meer rust. De Tilburgers kunnen zomaar gaan stunten in de Amsterdam Arena.
Twee keer niet kunnen winnen bij de huidige nummer 15 (degradatiekandidaat) is in ieder geval niet kampioenswaardig. De winterstop lijkt net op tijd te komen voor Ajax.

21 december 2017 om 00:09

@ori85

Dat is het zeker, maar toch is het gelukkig voor ons een thuiswedstrijd. Dat maakt het herstel in ieder geval iets makkelijker, maar het is zeker afwachten hoe de ploeg van Keizer hiermee omgaat. Maar de eerlijkheid moet zeggen dat we al jaren niet in Enschede winnen, ook de jaren dat we wel kampioenswaardig waren. Plus het feit dat er ook wel een portie geluk bij zat, niet alleen deze editie maar ook de vorige in de afgelopen jaren.

Maar goed, de winterstop komt met een half dozijn aan zieke en geblesseerde spelers zeker op tijd. Tenminste, als we zondag weten te winnen is dat net op tijd. Anders kun je ook zeggen, net een week te laat. In de winterstop eindelijk een nieuwe linksback halen en wat tijd voor verdedigers als Viergever en Wober om terug te komen van hun blessure.

Jammer, gun die Verbeek het nl niet. Vreselijke vent. Ajax leek weer wat beter in vorm te komen, maar het blijft toch een kwetsbaar ploegje. Deze ploeg is absoluut niet in staat om kampioen te worden. Verloren seizoen nu al.

Twente kwam knap terug maar wat was Ajax slecht zeg. Neres was nergens, Van de Beek weereens totaal onzichtbaar (als de verdediging weer terug is mag Frenkie zijn plek hebben). Door het 442 van Twente lag er extreem veel ruimte voor de backs maar met Dijks en Veltman heb je daar weinig aan. Assaidi was echt heel goed, die kan zo naar een Nederlandse topclub. Scheidsrechter was echt bagger slecht Twente kon overtreding na overtreding maken zonder dat ze daar kaarten voor zagen en Siem en Dijks kregen wel geel voor overtredingen die zij talloze keren maakte. Super duidelijke penalty niet gegeven dus het was niet alsof Twente duidelijk bevoordeeld werd. Wat is dan het nut van de VAR nog? En tevens veel mensen roemen de mooie support van de fans maar de verwerpelijke spreekkoren deden echt af aan hoe mooi dat was. Gefeliciteerd Twente fans terecht gelijkspel en dan winnen met penalties.

Waarom hoor ik niemand klagen over huntelaar het beste is er toch echt af.. die rebound van de vrije trap.. DIE MOET EEN AFMAKER TOCH MAKEN

20 december 2017 om 23:55

Kijk even naar de hoek, dat was de enige manier om de bal nog binnen te krijgen maar de keeper lag er goed voor. Kan hij niet veel aan doen.

21 december 2017 om 00:15

Overzicht houden en breed leggen op 1 Vd 2 spelers naast je die er beter voor staan, sowieso voor lange hoek gaan dat iemand eventueel nog laatste zetje kan geven. Keeper deed hier alles goed en liet maar 1 optie open en dat is diagonaal schieten, wat Klaas-Jan niet deed.

Ziyech dit Ziyech dat, de enige echte vraag moet zijn aan Keizer: waarom wissel je Frenkie voor Siem en niet voor Orejuela. Dan was de organisatie intact gebleven. Nee omdat Frenkie toevallig goede wedstrijden speelt achterin ga je denken dat van de Beek dat ook wel even kan...kansloze trainer.

20 december 2017 om 23:53

Precies dit. Ziyech, alhoewel hij trekjes van faalangst vertoont wanneer hij penalty's moet nemen (bij Marokko ook), creëert echt wel genoeg, ook in die pass voor de eindpass, alleen kunnen ze niet afwerken bij Ajax, zoals ik ook hierboven al aangaf.

Keizer maakt echter gigantische tactische fouten. Waarom nou weer in hemelsnaam starten met Dolberg, die al sinds mei 2017 hopeloos uit vorm is? Begin gewoon met Huntelaar, zoals afgelopen weekend. En dan inderdaad wat jij schetst. Siem de Jong, drama voetballer op zich, inbrengen voor Frenkie de Jong, onvoorstelbaar slecht.

Zo... ik heb mn scheldpartij weer gehad. Wat ging het spel toch DRAMATISCH achteruit toen Frenkie eraf ging. Ook had naar mijn mening Siem de Jong die Assaidi gewoon moeten tackelen en rood moeten pakken in de 92e minuut. Zonde dat naar mijn mening de beste van het veld de Ligt dan juist die penalty moest missen. Nu nog volle bak gaan voor het kampioenschap en in de zomerstop heel goed na gaan denken wat er allemaal fout gaat de laatste paar seizoenen. En blijven hopen op die winterse aankopen die ons nog aan het kampioenschap moeten helpen. Gefeliciteerd aan de FCT supporters moet ik wel zeggen.

Jammer, maar het was weer heel fysiek en daar heeft Ajax problemen mee.

Ik heb niet vaak iets te zeuren over Keizer, maar het wisselbeleid vandaag was echt om te janken. Frenkie oke. Kluivert was te verwachten aangezien hij stuk was, maar waarom voor een Back? En niet voor Johnsen? Waarom Dolberg eruit terwijl die nog door leek te kunnen en bij vlagen wat goeds liet zien? Waarom Neres, die zelden 90 minuten vol maakt en na minuut 75 kapot was, niet veel eerder wisselen voor een frisse, jonge en vol met opvliegingen zittende Johnsen? Ik vraag het me allemaal af..

Blijkbaar zoeken de Ajax fans een boogey man en dat is Ziyech terwijl er een structureel problemen is bij Ajax kwa speelwijze. Ook vind ik het belachelijk dat de verliespartij op de rekening word gezet op de naam van Ziyech. Ja Ziyech misde een penalty maar dat zegt niet dat het De Ligt die het was die de laatste penalty misde (de belangrijkste penalty) het is De ligt die Ajax uitschakelt en niet Ziyech

Ajax heeft het in de eerste uur laten liggen. Ajax deed het rustig aan maakte in dat uur een goal en en creëerde een kans. Twente ook maar een kans, daarna begon de wedstrijd iets meer te leven. De goal van Twente was een niet geschoten is altijd mis goal, maargoed. De verlenging vond ik tot t rode kaart iets in t voordeel van ons. Peneltys konden beide kanten op. Ajax heeft een goede ploeg met jonge toekomstige talenten, maar deze kunnen niet onder druk van supporters voetballen. Vond de scheids waardeloos fluiten voor alles floot hij en Twente kreeg hierbij te kort. Ben benieuwd wat voor seizoen Ajax gaat krijgen denk weer geen prijs. Voor de Ajax-supporters zuur, maar dit verlies Kun je volledig aan het Ajax bestuur rekenen en nee niet aan Ziyech of de ligt.

Ik heb een nieuwe held: Cristian Cuevas. Prachtige actie na die benutte penalty

Gefeliciteerd FC Twente! Bedankt voor deze mooie avond en mooi resultaat. Heerlijk ook dat uitgerekend Ziyech in uitgerekend de Grolsch Veste de bal uit het stadion jaagt

21 december 2017 om 00:27

Die actie van Cuevas was een beetje Heubach-style ;-)

21 december 2017 om 00:55

Inderdaad, na de provocatie van Onana lekker het balletje keurig terugbrengen :-) :-)

Wat een spannende wedstrijd. Deed me stiekem weer een beetje denken aan de jaren dat Twente in de top speelde. Niet vanwege het spel, maar de spanning in de wedstrijd tegen een club als Ajax. Had ik tegen PSV ook.

Keizer heeft vandaag weer stom gewisseld hoezo kluivert eruit halen? Dan huntelaar die rebound op die vrije trap van ziyech in de verlenging die had er echt in gemoeten. Dan de penal van ziyech echt onbesuisd. Vond het moment van cuevas wel mooi dat die de bal weer voor onana gooide

21 december 2017 om 00:11

Keizer kan de stress van een ko-wedstrijd niet aan. Drie keer verdedigend wisselen na voorsprong. Tegen Nice thuis, Rosenborg uit en nu Twente uit. Drie keer uitschakeling.

Wat een gekruk weer van die zogenaamde Ajax-talenten, niet om aan te gluren, haha. Nu kunnen ze voor de 2e keer niet van Twente winnen, nota bene een degradatie-kandidaat. Dan kan het dus ook geen toeval of pech meer zijn, maar een typisch geval van onkunde, haha

Toch vrij bijzonder dat Ajax voor het vierde seizoen op rij al voor de winterstop is uitgeschakeld in de beker.

Tactisch weer een mindere pot van Keizer. Je moet niet verdedigend wisselen, je moet er een middenvelder bijgooien. Als je achteruit gaat lopen roep je het over je af. Daarnaast kan hij er weinig aan doen dat Ajax zo ontzettend veel kansen mist. Zie daar geen hand van Bergkamp in... Maar Keizer zou zelf daar ook eens aan moeten werken, want kansen worden er wel gecreëerd maar afmaken ho maar. Niemand is koelbloedig, ook Huntelaar niet meer.

Zag trouwens al aankomen dat De Ligt ging missen.

Gefeliciteerd Twente, prima gedaan.

Wat ben ik toch klaar met die Keizer; wat hij vandaag weer deed sloeg helemaal nergens op.

Twente heeft echt gigantische jupiler selectie.
Heb na 90 darten gekeken , om mijn frustraties te verwerken.

21 december 2017 om 00:39

Toch heerlijk dat je van een jupiler league selectie en een scheids op de hand wederom een pak op je broek krijgt. Zelfs in de jupiler league zal er nog steeds zoveel meer voetbalsfeer hangen dan in die zaal bij jullie. Ajax uitvak hoor je gewoon 89 min niet en dan zetten ze ineens in.

21 december 2017 om 00:54

Wat heeft Ajax dan wel niet? Al 5 jaar niet van verloren in de Grolsch Veste. De Hel van Enschede, beter gezegd het Waterloo van Ajax.

Gert Jan graag voortaan thuis gewoon 4 3 3 met onmiddelijk een basisplaats voor Laukart op het middenveld. Hooiveld per direct op bankje, toen Laukart erim kwam, zag je twente beter worden. Cuevas wat een heerlijke back, aggresief, gretig en speelde Neres volledig van de mat.

Overigens moet ik Marcel Keizer bedanken voor het opstellen van Schone en latere invalbeurt van de Jong. Die hebben echt een draaicirkel van een mammoettanker, werden een paar keer compleet dolgedraaid door Assaidi, eigenlijk de enige echte speler naast Kluivert op het veld waarvoor je naar het stadion komt. HAKKKKKIMMMM ZIYECHHHHHH

Aan jezelf te danken dit, je maakt zelf de kansen gewoon niet af. Valt me wel weer op dat de belangrijke spelers het laten zitten terwijl ze juist de groep over het dode punt moet helpen. Kansen van Huntelaar en Siem de Jong mochten er wel in. Daarnaast wil Ziyech alleen maar bepalend zijn in acties en passes. Dit was meerendeels balverlies. Hij moet echt leren om niet altijd bepalend te willen zijn. Ook Keizer met weer een paar zwakke wissels. Maar verder heeft Twente het verdiend die leken er meer te willen voor vechten dan Ajax. Op basis daarvan Twente verdiend door.

21 december 2017 om 00:41

Ajax moet doordrukken in de eerste helft en het angsthazenvoetbal van Verbeek afstraffen, dat doe je niet en dan weet je dat je met het publiek erachter en een over mijn lijk mentaliteit het moeilijk krijgt. Paar weken geleden identieke wedstrijd, Verbeek tactisch toch beter met een beperkte groep dan Keizer met zijn materiaal

De nederlaag heeft Ajax compleet aan zich zelf te danken.
Ze hadden het in de eerste helft af moeten maken, maar bleven op 0-1 zitten en konden uit eindelijk zelfs de handjes dicht knijpen dat het niet al 1-1 was voor rust. Twente ging de tweede helft aanvallender spelen en Keizer dacht in plaats van gebruik te maken van de te komen ruimtes om te gaan verdedigen. Normaal gesproken een prima tactiek, tegen een gelijke tegenstander, echter is Twente verre van een gelijke van Ajax op dit moment. Hij had gewoon snellere spelers moeten wisselen en niet defensiever.

Uiteindelijk wordt Ziyech door een blijkbaar redelijk groot deel van zijn eigen aanhang compleet afgebrand. Hij speelde samen met de Jong, de Ligt en Kluivert een prima als niet uitstekende wedstrijd. Het missen van 1 penalty, wat de beste overkomt, maakt hem tot een verrader?
Kan het mis hebben maar na de 75ste minuut kwam na genoeg alle dreiging van hem weg.

Beste man op het veld was voor mij toch echt Kluivert vandaag en daar naast Assaidi en van der Lely. Hoe 1 wissel al het gevaar uit de wedstrijd haalt, ongelooflijk. Vind het persoonlijk nog steeds een wonder dat hij niet meer kans krijgt bij Twente.

Uiteindelijk door passie en inzet een overwinning over de streep getrokken.
Hopelijk kunnen ze dit ook nog voort brengen tegen Excelsior.

21 december 2017 om 08:48

Ziyech is een uitstekende speler, alleen wil hij met elke actie de beslissende assist of goal maken. De moeilijke oplossing kiezen. Dat moet hij af en toe wat doseren om het teamverband te koesteren en de publieke opinie niet onnodig tegen te krijgen. Dat moet je aanvoelen denk ik.

21 december 2017 om 15:53

Dat klopt, een duidelijk probleem toen hij bij Twente speelde.
Het draaide op een gegeven moment allemaal om hem en niemand durfde meer iets. Met zijn vertrek zag je dat er eindelijk weer een "team" op het veld stond. Hij zal echt wat vaker de makkelijke oplossing moeten zoeken en wat minder vaak alles maar zelf doen.

Vind zichzelf erg goed of zijn team genoten minder dan hem? Geen vertrouwen in het team?

21 december 2017 om 17:17

Hij weet dat hij die splijtende pass of aparte beweging in zich heeft waarmee hij het team kan helpen. Dat is op zich positief. Alleen is de moeilijkheidsgraad in samenhang met zijn medespelers dusdanig hoog dat er regelmatig iets mis gaat, waardoor medespelers en publiek het geduld kunnen verliezen. Daar moet hij soms beter rekening mee proberen te houden.

Ajax mist de wil om te winnen. Als je vlak voor tijd voorstaat, dan zorg je er voor dat je de nul houdt. Dan spreek je met elkaar af, er kan gebeuren wat wil, maar dit houden we vast. Dit Ajax straalt niks uit. Over het paard getilde pseudovedettes, dat zijn het.
Het wordt dat tijd dat ze op het salaris gaan korten, want ze verdienen veel te veel geld voor het zomeravondvoetbal dat ze spelen.

I call angstgegner! Goed volgehouden hoor, van Twente, meerdere malen stonden ze op het punt te breken, maar het is ze gelukt. Drommel lijkt me langzaam toch een prima keeper te worden nu

21 december 2017 om 10:39

Angstgegner zou misschien kunnen. Ik vind het als Twentenaar eigenlijk van de zotte dat iedereen zich tegen Ajax altijd voor 200% kan motiveren en inzetten, waar dat tegen bijv tegen ADO of Sparta niet lukt.
Voor een Ajacied moet dat volgens mij soms ook gewoon frustrerend zijn, als ze na een goede wedstrijd van Twente ze de volgende wedstrijden tegen NAC en Vitesse niet opbrengen wat ze tegen Ajax wel konden.

Ik ben trots op de getoonde inzet gisteren, maar ik hoop wel dat we dit vaker kunnen zien.

Ajacieden be like: Het is maar een troostprijs, behalve als we hem zelf winnen dan is het een hoofdprijs.

21 december 2017 om 16:01

Denk niet dat ze dat dit jaar zullen roepen.
Het team is erg wisselvallig, geen Europees voetbal en ook een achterstand in de competitie. Daarnaast is de beker een beter Europa ticket dit jaar dan kampioen worden.

Wel bijzonder dat ajax 3 wedstrijden achter elkaar tamelijk cruciale beslissingen in het voordeel krijgt. Nu weer dat pingelmoment in de eerste helft waar Dijks de bal nog net niet met beide handen vasthoud. Enfin, twente verdiend door!

Terecht of niet terecht. Het was een echte bekerwedstrijd. Ook voor de neutrale toeschouwer was het leuk om te zien. Niet echt goed voetbal maar wel veel strijd en inzet en uiteindelijk begint alles met inzet en strijd...

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren