Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Keizer vreesde niet voor ontslag: ‘De stijgende lijn stemt me tevreden’

Laatste update:

Ajax begint steeds meer zijn draai te vinden in de competitie. Marcel Keizer lijkt zijn ideale elf te hebben gevonden en erkent in De Telegraaf zelf ook dat het beter en beter gaat: “De stijgende lijn stemt me tevreden”, aldus de trainer.

“De mindere start overheerste lange tijd, maar nu oogt het mede door de inbreng van Frenkie de Jong en het langere balbezit veel beter. En we maken ook ongelooflijk veel goals (…) We staan nog altijd vijf punten achter, moeten daarom kritisch blijven, maar we liggen redelijk op schema. Er telt maar één plek voor Ajax en dat is de eerste”, aldus Keizer.

De voormalig coach van onder meer Jong Ajax en SC Cambuur kwam met name na de uitschakeling tegen Rosenborg BK en de nederlaag tegen Vitesse flink onder druk te staan in de Johan Cruijff ArenA. Algemeen directeur Edwin van der Sar erkende in november dat er na het duel met Vitesse ‘indringende gesprekken’ met Keizer zijn gevoerd.

Ajax ging niet over tot een ontslag voor de neef van icoon Piet Keizer. Bang voor een gedwongen vertrek is Keizer evenwel nooit geweest, zo vertelt hij in het dagblad: “Dan had ik tegen PSV niet met drie verdedigers gespeeld. Ik wist wel dat het bij nog een nederlaag penibel zou worden.” Ajax neemt het volgende week zondag in eigen huis op tegen nummer veertien Willem II.

Wie 'voetbalt' dit seizoen beter?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

De ideale basiself ? De as staat inderdaad prima, echter hebben wij natuurlijk onze bedenkingen over de flanken achterin. En Kluivert was gisteren eigenlijk behoorlijk slecht, op een paar vlagen na.

18 december 2017 om 09:44

Wie er ook matig is. Ik vind dat Ajax echt veruit de sterkste selectie heeft. Er zit een Duits international op de bank bij wijze van. Als Keizer geen kampioen wordt heeft hij gewoon gefaald. De selectie ligt het niet aan.

18 december 2017 om 10:02

Ik ben het met je eens dat Ajax een sterke selectie heeft, maar als ze geen kampioen worden vind ik niet dat Keizer heeft gefaald en/of meteen ontslagen moet worden. Hij heeft een moeilijke start gehad, maar dat is eigenlijk altijd zo bij een nieuwe trainer. Bovendien heeft het teamn de klap van Nouri gehad. Belangrijkste voor Ajax is nu stabiliteit en continuiteit, laat Keizer de lijn maar doortrekken, vind dat hij het prima doet tot nu toe.

18 december 2017 om 10:03

Hij loopt qua punten, doelpunten voor en doelpunten tegen beter te presteren dan Bosz in zijn eerste 17 wedstrijden, qua resultaten is het op dat vlak zeker niet slecht alleen heeft het gewoon teveel tijd gekost voor selectie een geheel was. Qua selectie denk ik dat PSV, Ajax en Feyenoord weinig voor elkaar onderdoen als iedereen fit is. Maar alle 3 de selecties zijn verre van compleet. Ajax mist spelers voor de backpositie, Feyenoord mist een speler als Pereiro of Ziyech die vanaf middenveld opeens een 100% kans kunnen creëren en PSV mist defensief iets extra's. Denk dat PSV op CV's (en Linksback) na gewoon beste selectie heeft mits iedereen fit is. Kunnen dominant spelen maar ook vanuit de omschakeling, hebben snelheid en kracht doorheen het elftal en voldoende creativiteit. Naar mijn mening heeft Ajax zeker niet sterkste selectie, wel meest talentvolle.

18 december 2017 om 10:09

Alleen Bosz presteerde ook nog eens goed in Europa iets wat Keizer niet heeft. Daarnaast heeft Bosz de titel alleen verloren dankzij het geweldige Europees avontuur omdat de meeste punten verloren waren na midweekse Europese duels. Dus Keizer kan dan alleen maar kampioen worden om het beter te doen. En met alle respect maar ik heb nog steeds het gevoel dat Ziyech een Keizer niet serieus neemt en niet 100% voor hem door het vuur zal gaan en de wissels van Keizer zijn gewoon echt niet te begrijpen. Ik hoop nog steeds na dit seizoen gewoon op een nette manier van Keizer afscheid nemen en Bosz weer terughalen met zijn technische staf. Kan je op tijd aankopen doen en weer klaarstomen voor het nieuwe seizoen zodat je vanaf speelronde 1 meteen er staat en niet pas tegen de winterstop.

18 december 2017 om 10:24

Bosz had zich ook kantje boord gekwalificeerd tegen Paok en was uitgeschakeld door Rostov... Daarbij had hij niet te maken met het geval Nouri en bleven de sterkhouders juist bij hem.

18 december 2017 om 11:18

@lausho

Precies, ben het helemaal met je eens. Ik denk dat ten eerste Peter Bosz vorig jaar ten onrechte zo verheerlijkt is. In feite heeft hij alleen tegen ons, kopenhagen, schalke en lyon top wedstrijden op de mat gelegd.
Wat Keizer betreft (en heel Ajax eigenlijk) vind ik het super knap hoe ze zich staande houden ondanks het verschrikkelijke drama.
Daarnaast is het natuurlijk super jammer voor het Nederlands voetbal. Los van het feit dat er een potentiele internationale super speler verloren is gegaan voor Oranje, Hebben we ook het gemis van Ajax in Europa, en dus het gemis van flink wat coefficientie punten die we hard nodig hebben.
Sowieso is het voor heel Europa jammer dat er door zoiets verschrikkelijks een Europa Cup finalist niet bij kan zijn.

@wolterx
Helemaal waar wat je zegt qua punten. Bosz haalden er vorig jaar idd nog minder dan nu (terwijl het nu al niet goed gaat). Maar mij hoor je daarover niet klagen hoor, dankzij dat hebben wij weer eens kunnen juichen :P

18 december 2017 om 11:31

Ajax heeft twee zeer zwakke vleugelverdedigers in het veld staan, en als er ook maar 1 middenvelder nu geblesseerd raakt, is het ook op het middenveld geen feest meer. Alleen in de voorhoede heeft Ajax voldoende opties.

Nog los daarvan is het veel te simplistisch om zomaar te roepen dat iemand gefaald heeft als hij geen kampioen wordt. Alsof er verder geen variabelen zijn die van invloed zijn dan alleen de namen van de selectie.

18 december 2017 om 11:44

EDO er zijn geen 3 backs in Nederland beter dan Dijks/Veltman. Dus ook daar heeft Ajax relatief gezien de betere spelers. Er zijn genoeg variabelen, maar met deze selectie moet je toch eens gaan oogsten. Als EL-finalist moet je in Nederland toch kampioen kunnen worden.

18 december 2017 om 12:20

@ Mentalist, dat was wel een ander elftal. Traore, Sanchez en Klaassen waren 3 belangrijke spelers onder Bosz. Gezien het vertrek van deze spelers, de gebeurtenissen rond Nouri en extreem veel blessureleed in de verdediging vind ik dat Keizer het prima heeft gedaan in de ED. Overmars moet wel op zoek gaan naar een goede LB in de winterstop. Als Ajax die weet aan te trekken dan is de selectie in orde om de 2e seizoenshelft de meeste punten te pakken. En dan hopen dat het voldoende is voor de titel.

18 december 2017 om 09:46

Viel wel mee toch? Was meestal Svensson de baas, ging goeie 1-2tjes aan en zag een goed schot gekeerd worden.

Ajax speelt nog steeds te wisselvallig. Ik gun Keizer geen ontslag maar hij is simpelweg geen coach die voor deze groep Ajacieden moet staan, omdat ik van mening ben dat een coach niet het vak moet leren terwijl hij leiding geeft aan het eerste elftal. Sorry! Keizer heeft op dit moment niet de capaciteiten om hoofdcoach van Ajax te zijn. Ik vind het verder geen verkeerde vent. Daarbij vind ik zijn wissels niet altijd begrijpelijk of geslaagd.

18 december 2017 om 09:35

Gelukkig boeit jouw mening niet zo heel erg en zal Keizer gewoon coach blijven. Je baseerd alleen maar op wat je vind, daar komen altijd de slechtste keuzes en conclusies uit.

18 december 2017 om 09:49

Nee. Ik baseer mijn meningen op feiten en observaties. Daaruit concludeer ik dat Keizer op dit moment niet geschikt is als hoofdcoach. Ik ben ook van mening dat jouw taalgebruik niet correct is. Dat is een mening dat voorkomt uit het lezen van jouw reactie. Je hebt meerdere grammaticale fouten en je hebt een woord verkeerd gebruikt. Dit zijn feiten en met deze feiten vorm ik mijn mening met als conclusie dat jouw Nederlands taalgebruik onvoldoende is. Ik bedoel dat niet beledigend. Het is slechts een feit.

18 december 2017 om 09:59

Ik vind jouw reactie jammer manan. Zou je misschien uit kunnen leggen waarom jij van mening bent dat Keizer niet geschikt is? Puur de reden dat hij nog aan het leren is lijkt mij niet voldoende om iemand tot ongeschikt te kwalificeren.

On: Keizer wordt momenteel geholpen door de Jong en de stijgende lijn is zeker zichtbaar. Het is jammer dat het zo lang heeft geduurd, maar misschien nog net op tijd.

18 december 2017 om 10:07

beetje goedkoop! waarschijnlijk riep je vorig jaar ook om het ontslag van Peter Bosz?
Qua statistieken doet Keizer het beter als Peter Boz(feitje)
Ajax speelde onder Bosz ook de 1e seizoenshelft bagger maar toen kwam de kwam de winterstop en en stond er daarna een fantastisch voetballend team.
Alles op Keizer gooien is makkelijk en goedkoop de spelers moeten het laten zien Ziyech was weer eens formidabel tegen AZ hopelijk houd die dat vast en vind de rest ook een stabiele goede vorm metname Kluivert heel erg wisselvallig soms goed en soms slecht

18 december 2017 om 10:22

Feiten en observaties (observaties zijn niet per definitie correct), welke?

18 december 2017 om 10:28

Tuurlijk zou ik dat willen uitleggen. Ik heb al aangegeven dat ik Keizer geen onsympathieke kerel vind. Ik gun hem succes want zo zit ik in elkaar. Jij geeft aan dat mijn argument dat hij nog een lerende trainer is onvoldoende is om hem aan te merken als ongeschikt voor de functie. Op dit punt verschillen wij al van mening. Ik zie Ajax als een topclub in Nederland. Helaas is Ajax geen topclub meer op internationaal niveau maar dat is een andere discussie. Aangezien ik Ajax als topclub zie moet zo'n club altijd presteren. Een beginnende coach moet het vak nog leren en zal fouten maken. Meer fouten dan een ervaren coach; beginnersfouten. Fouten kan een topclub zoals Ajax niet permiteren omdat Ajax door fouten het kampioenschap kan verliezen en Champions League voetbal misloopt; en nog belangrijker Champions League geld. Als een topclub veel geld misloopt dan heeft dat een direct invloed op de club en het spel. Minder geld is minder goede voetballers. Keizer heeft echt fouten gemaakt in zijn tacktiek en wissels. In de Europese wedstrijden heeft hij twee wedstrijden achter elkaar bij een minimale voorsprong gekozen voor een verdedigende wissel terwijl Ajax op dat moment geen spelers had die een voorsprong kunnen vasthouden op Europees niveau. Dit is een fout van de trainer want je moet altijd goed inventariseren waar je krachten en zwakheden liggen. Gisteren haalde hij Neres eruit voor Siem de Jong. Keizer wilde het middenveld versterken omdat AZ meer druk ging zetten, maar op dat moment moet je juist niet de 1-2 verdedigen maar juist doordrukken voor de 1-3. Als je dan al op de voorsprong gaat spelen dan nodig je de tegenstander uit om meer aan te vallen en dan zal de gelijkmaker nog vallen. Keizer heeft ook best wel veel wisselingen in de selectie gedaan waardoor er geen routines komen. Dit kost Ajax punten en geld.

Je geeft al aan dat de bloedvorm van Frenkie nu Keizer aan het redden is, maar dat zegt dan ook meteen veel over de kwaliteit van Keizer. Hij moet gered worden door het sterke spel van Frenkie. Ik hoop dat Keizer zal slagen. Maar laten we eerlijk zijn: zie jij Keizer als een topcoach?

18 december 2017 om 10:46

Hey Arends. Ik moet je heel eerlijk zeggen dat ik het vertrek van Bosz ook niet zo erg vond. Ik was niet een fan van Bosz, maar het aanvallende spel en voetbalvisie van Bosz bij Ajax was voor de toeschouwer wel leuk; helemaal na het saaie voetbal van De Boer. Van Bosz is bekend dat hij heel aanvallend speelt en dat is natuurlijk leuk om te zien maar kan problemen opleveren. Bij Borussia zagen we heel goed wat het gevolg is van zo'n tacktiek als de tegenstander daar eenmaal op inspeelt. Het niveau in Duitsland is gemiddeld hoger dan Nederland waardoor Bosz veel sneller door de mand viel dan in Nederland. Bosz had met zijn voetbalvisie is Nederland veel succesvoller kunnen zijn omdat de tegenstand in Nederland veel minder is. De middenmoot van Nederland is relatief veel minder dan de middenmoot van Duitsland.
Nogmaals het aanvallend voetbal van Bosz was leuk maar heeft er ook voor gezorgd dat mijn leven met een aantal jaar is verkort want de Europese wedstrijden waren echt billenknijpen. Ik heb wedstrijden met een hartslag van 160 bekeken waarbij Ajax met echt heel veel geluk is doorgegaan.

Je hebt helemaal gelijk dat de spelers het moeten laten zien. De spelers hebben een direct invloed op het succes van een trainer. Op het moment dat spelers niet meer willen werken voor een trainer dan houd het op voor een trainer. Dit zien we ook bij Ajax. De voetballers werken niet voor Keizer. Hij kan hen niet prikkelen.

18 december 2017 om 11:47

Kwam van Gaal ook niet vers uit de eigen gelederen? En Frank de Boer? Guardiola had ook niet eerder voor een groep gestaan. Evenals Hiddink die meteen PSV mocht doen. En zo zijn er legio voorbeelden van verdomd goede coaches die niet eerder een topclub hebben getraind maar wel resultaten wisten te behalen. Plus hij doet het, serieus waar, beter dan Bosz het op dit moment in het seizoen deed. Dus laten we het gewoon rustig een jaartje aankijken. Wie weet wat de toekomst gaat brengen. Ik heb vertrouwen in de wijze heren bij Ajax. Als die denken dat hij de juiste man is dan geloof ik dat.

18 december 2017 om 09:59

Hij moet het toch ergens leren? Ik snap je punt aan de andere kant. Maar de seizoensstart met Nouri en indirecte collega die totaal weg valt. Vervolgens vind ik hem juist steeds sterker ogen. Ook tegen AZ win je en dat is een grote prestatie gezien we geen verdediging hebben.

18 december 2017 om 11:11

.....................................................

18 december 2017 om 11:29

Het is zeker een risico, maar Ajax kende hem natuurlijk goed na zijn jaar bij Jong. Soms moet je iemand ook in het diepe gooien, zie bijvoorbeeld van Gaal in de jaren negentig. Je kan de deksel op je neus krijgen (zoals bijvoorbeeld bij van Basten) maar er kan ook iets mooi ontstaan. Feit blijft dat het lastig is een trainer op te volgen die de finale van de EL heeft gehaald.

18 december 2017 om 11:42

@holala

Wordt jij nooit moe van je zelf? Als spelers heel erg moeite mee hebben om de situatie van Nouri. Wie ben jij wel niet om te zeggen dat zij zich aanstellen en het team.

18 december 2017 om 12:32

.....................................................

18 december 2017 om 10:50

Ben het eigenlijk gewoon met je eens. Keizer doet het steeds beter als coach naarmate de keuzes minder worden. Huntelaar als diepe spits was een uitstekende zet gisteren en met een duidelijk plan erbij. Maar wat gaat hij doen als straks weer iedereen fit is. Een viergever wordt bijvoorbeeld totaal niet gemist. Wober vult het net zo goed in, misschien zelfs beter omdat die beste man helemaal niets weggeeft. Kluivert heeft echt veel meer dreiging dan Younes, juist doordat hij zowel binnendoor als buitenom kan en dit begint te koppelen aan rendement. Gisteren had hij wederom een aantal goede voorzetten en een goed schot op doel die zeer goed tegengehouden werd door de keeper. Ik ben bang dat zodra keizer weer meer keuzes krijgt het wederom een grote tombola gaat worden. Het is verder echt een goede vent, en ik begin in het elftal langzaam een plan keizer te zien, maar het niet durven kiezen kan hem lelijk opbreken.

Erg zonde dat Keizer Ajax niet stabiel kanz laten presteren. Nu wordt er weer gedaan of hij de opstelling rond heeft. Dit is toevallig door blessures gekomen waardoor hij niet anders kan. Gisteren bijv zeefuik boven Orejula? Neres wisselen voor Siem de jong? Ik vind hem nogsteeds niet geschikt. Als Ajax dit seizoen stabiel zou presteren stonden ze dik bovenaan.

Ik vind dat keizer nog ff de kans moet krijgen. Laat hem straks in de winterstop dingen nog finetunen. We zien wel waar we eindigen. Nu, op dit moment trainerwissel, schieten wij er niks mee op. Denk ik. Ik heb inderdaad de laatste tijd ook vaak mn gal gespuwd. Keizer moet weg, etc etc. Maar we moeten de rust bewaren.

18 december 2017 om 10:09

Ik snap best dat fans gal spuwen. Alleen Keizer komt niet in een makkelijk bedje terecht. Nouri en geen Europees voetbal waardoor de rouleren van spelers laag blijft. Klaassen en Sanchez weg blijken toch echte belangrijke spelers te zijn dan men dacht.

Ajax speelt de laatste veel leuker voetbal en het aantal doelpunten wat wordt gescoord is leuk om te zien 51 in totaal. Onder Bosz was dat wel minder en ik denk dat je dit jaar moet bouwen op volgend jaar. Vast een solide verdediging en middenveld tot aanval maken. In de breedte en in de toekomst alvast spelers halen dat doet Overmars nu goed. Ajax kan nog kampioen worden en voor de beker gaan dat zijn gewoon leuke prijzen.

18 december 2017 om 10:34

Eens, en toegegeven vaak is t ook waan van de dag. Bij mij dus ook. Vooral als ik zie hoe ajax weer loopt te stuntelen tegen, met alle respect, mindere clubs.

18 december 2017 om 10:35

Het klopt dat Keizer een aantal tegenslagen gehad. Het probleem is dat Keizer geen team heeft weten te creeren. Kijk naar de selectie van Ajax. Dit is een selectie waarmee je gewoon kampioen moet worden. Heel veel Ajax supporters weten dat ook dus die zijn nu niet blij, want Keizer is trainer en dus verantwoordelijk.

18 december 2017 om 10:47

Mensen zien helaas twee redelijk wedstrijden en vinden dan dat wij zeuren over Keizer.

18 december 2017 om 11:13

.....................................................

18 december 2017 om 11:44

@hoalal

Volgens mij ben jij zelf een beetje ziek. Want spelers en het team mogen geen gevoel uiten over de ernst van de situatie. Jij bepaald of het wel of niet mag.spelers geven meerdere malen aan dat zij in deze dagen er nog steeds mee zitten.

Volgens mij ben jij helemaal geen Ajacied dus ik zal je daarover ook maar niet druk maken.

18 december 2017 om 12:24

@manan

Maar waarom zou Ajax onder Keizer geen kampioen kunnen worden? Ik denk dat ze dat wel kunnen namelijk. En daarvoor is echt niet nodig dat je elke week met exact hetzelfde team speelt. Sterker nog, juist de goede trainer maakt gebruik van al zijn opties en mogelijkheden. En als Youness minder presteert, stel je een tijdje iemand anders op. Zoals nu ook Huntelaar speelt en Dolberg op de bank zit. Je wordt kampioen met een selectie en niet met elf man.

18 december 2017 om 12:25

@jasonrhijn

Geen idee waarom je vermeldt dat Holala geen Ajacied is. Is dat bepalend voor de waarde van zijn mening of iets dergelijks?

Wat mij betreft had Keizer sowieso een nieuwe kans gehad de komende zomer, op de gevolgen van de afgelopen voorbereiding kun je hem onmogelijk afrekenen en elke ajax trainer heeft het vaak even moeilijk in het begin, omdat de beste spelers vaak vertrokken zijn. Verder geloof ik niet in dat je perse een naam moet hebben. Hij maakt steeds logischere keuzes en Frenkie op CV heeft hij goed gevonden.

Keizer heeft de beste selectie (meest complete) van de eredivisie tot zijn beschikking. Nee , niet PSV die een achterhoede heeft waar je eigenlijk echt niet mee kunt aankomen en op t middenveld kunnen we ook niet zeggen dat daar behalve v Ginkel vaste waarden staan (ja Hendrickx, maar is dat de man die t moet doen? Vind ik niet).

Ik vind de manier waarop ajax speelt echt geen schande of zo. Al het hele seizoen niet. Gewoon fris en aanvallend, met wat te weinig rest verdediging (noemen ze dat zo?). Nu pakt Ajax de nodige punten (of belangrijker nog, PSV laat ze liggen) waardoor het gewoon anders "voelt".

Ik denk dat het huidige ajax zoveel blessures en schorsingen heeft dat het voor Keizer wat gemakkelijker is om keuzes te maken, want daar zit volgens mij een belangrijk punt. Hij heeft zoveel goede spelers, dat het maken van keuzes voor hem moeilijk is. Wie gaat hij teleurstellen? Nu hoeft hij niemand teleur te stellen, want iedereen die fit is en kwaliteit heeft die speelt. Hij hoeft de noten "huntelaar/dolberg", "viergever/wober/sinkgraven", "de Jong/schone", vd Beek/siem", "younes/kluivert", niet te kraken want er zijn blessures. Maar wat wordt zijn opstelling als iedereen fit is?

Ik vind het een hartstikke aardige man, maar ik denk dat hij niet goed genoeg zal worden. Hij heeft namelijk zijn uitstraling niet mee en het team is nog veels te veel wisselvallig. Ajax heeft een motivator nodig, eentje die ze keihard aan het werk zet. Er is genoeg talent, maar het ontbreekt Ajax te vaak aan doorzettingsvermogen. Als hij nou ook nog eens zijn wisselbeleid en opstelling op orde hebt, kan ie nog wel ergens komen, want volgens mij is het geen vervelende man om mee te werken, als ie duidelijk laat zien waar hij naar toe wilt werken.

Ik hoop dat ie het ongelijke bewijst en de laatste weken doet ie dat, maar we kunnen pas einde van het seizoen zeggen hoe Keijzer is.

Het is wel een opvallend en zeer merkwaardig fenomeen dat er hier amper tien dagen geleden nog bijna hysterisch werd geroepen om het hoofd van Marcel Keizer (en in dat kielzog ook de scalp van de idioten in de Ajaxdirectie die hem had durven aanstellen), terwijl de man nu weer opeens de wonderdokter en supertrainer blijkt te zijn die uitstekend bezig is. De waanzin in het hedendagse voetbal kan zelden beter worden weergegeven.

De enige vraag die ik hierbij nog heb of het ook dezelfde mensen zijn, die thans Keizer weer op het schild hijsen. Kennelijk is dat soort flexibiliteit in je opvattingen en meningen een noodzaak om supporter te zijn én blijven.

18 december 2017 om 11:16

.....................................................

18 december 2017 om 11:47

Opportunisme regeert in het voetbal, nooit eerder gebeurd. 10 dagen geleden stonden er 3 overwinningen van Ajax en 5 verliespunten van PSV minder op het scoreboard. Niet zo gek dat men toen wat anders gestemd was.

Ik snap zijn aanstelling nog steeds niet zo, maar nu hij er zit moet hij ook de kans krijgen om er minimaal anderhalf seizoen te zitten. Een trainerskerkhof heeft ook niemand wat aan.

18 december 2017 om 12:19

@schwarz

Dat laatste vooral! Heb hier vaak genoeg een lans gebroken voor Keizer. Niet eens zozeer dat ik denk dat hij een supertrainer is of zoiets. Maar puur vanwege het feit dat het schandalig en lachwekkend is dat je iemand aanstelt en dan na drie maanden alweer de laan uit stuurt.

Want vergis je niet he. Ik was tien dagen geleden hier een van de weinigen die erop wees dat het seizoen nog alles van voorbij was. En dat Ajax echt nog niet uit de titelrace was. Let maar op, een zege van Ajax en de wereld ziet er opeens volledig anders uit. Nou, zo is het exact gegaan.

En dat is mijn voornaamste kritiek aan het adres van die mensen. Tien dagen is niks in voetbal. Dingen kunnen er zomaar opeens weer anders uitzien. Dat lijken ze iedere keer weer te vergeten, als er weer om een ontslag van een trainer wordt gevraagd.

18 december 2017 om 11:36

Tja, je bent zo goed als je laatste resultaat en zeker een mooie overwinning op psv maakt veel goed. Ik ben nog steeds niet overtuigd maar wel positiever. Dag hangt ook samen met zijn keuzes voor de Jong achterin en gisteren Huntelaar in de spits, wat ik goede keuzes vind. En eerlijk is eerlijk, 5 punten in plaats van 10 punten achter scheelt ook, maar we staan er nog steeds slecht voor.

18 december 2017 om 12:42

.....................................................

18 december 2017 om 14:02

@holala

Ajax staat er niet alleen niet slecht voor, Ajax staat er zelfs goed voor. PSV staat op instorten.

Het is lange tijd leuk geweest met PSV en de 'Ren-je-Rot'-show. Volledig parasiteren op de snelheid voorin en vervolgens dankzij heel veel geluk en hulp van de arbitrage heel veel wedstrijden winnen. Maar dat geluk houdt gewoon een keer op. Zo werken die dingen gewoon. Dat zei ik al maanden geleden.

En nu dat moment inderdaad hier is, zul je zien dat PSV gewoon niet meer terug kan vallen op voetbal binnen de ploeg. Dat is er gewoon veel te weinig. Het spel is abominabel. Echt het slechtste PSV sinds 1993. Dus zonder geluk en arbitrale hulp gaat het seizoen voor PSV eindigen als een nachtkaars. Het gaat langzaam uit.

Keizer wordt ontzettend onderschat. Doet het qua punten beter dan Bosz, en, ook niet onbelangrijk:

- Laat Huntelaar spelen tegen AZ ipv Dolberg
resultaat: Huntelaar functioneert perfect als aanspeelpunt, versiert heel slim een penalty, rondt Neres' steekpass perfect af.

- Stelt Frenkie de Jong op als inschuivende verdediger tegen PSV en Az
resultaat: Frenkie de Jong verzorgt de opbouw en zorgt voor controle door zijn nagenoeg perfecte passing.

- Wint topwedstrijden:
Feyenoord uit 1-4, PSV thuis 3-0, AZ uit 1-2.

Het gat is nu nog maar 5 punten met Psv, en dat terwijl Sinkgraven, viergever, en Wöber (sinds Excelsior thuis, maar toch) geblesseerd zijn.

21 december 2017 om 16:44

Keizer is het kind van Bergkamps rekening. Het is duidelijk dat ze Bergkamp wouden lozen. Bergkamp is ook de enige reden dat Keizer nu trainer is. Dus nu moest Keizer ook vertrekken, anders blijf je gezeur houden met verschillende kampen op de toekomst. Een ding is zeker. Bergkamp en komt niet op de verjaardag van Van der Sar en consorten.

Het probleem is dat goede wedstrijden werden gevold door slechte wedstrijden en het wisselbeleid van Keizer is ook niet bepaald een succes.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren