Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

PSV boekt negende competitiezege op rij en behoudt ruime voorsprong

Laatste update:

PSV heeft drie punten overgehouden aan het duel met Excelsior, maar heel eenvoudig ging dat niet. Na 45 minuten spelen leek er geen vuiltje aan de lucht voor de lijstaanvoerder van de Eredivisie en ging het rusten met een 0-2 voorsprong. Door een doelpunt van Ryan Koolwijk in de tweede helft kwamen de Rotterdammers terug in de wedstrijd en kreeg het zelfs mogelijkheden om op 2-2 te komen, maar de ploeg uit Eindhoven hield stand en behoudt een ruime voorsprong op Ajax.

Na de ruime overwinning van Ajax op Roda JC, wist PSV op voorhand dat het zelf ook geen punten mocht laten liggen om de voorsprong van acht punten op de titelconcurrent te hanteren. De koploper van de Eredivisie presteert van de traditionele top drie het beste op kunstgras en ook op de ondergrond in Kralingen had het weinig moeite met Excelsior. De ploeg van trainer Phillip Cocu hoefde niet lang te wachten op de 0-1. Een voorzet van Jürgen Locadia werd het eigen doel ingelopen door Jurgen Mattheij. Onder druk van Luuk de Jong tekende de Excelsior-verdediger ongelukkig voor het openingsdoelpunt.

De ploeg van Mitchell van der Gaag had het zwaar tegen PSV. De bezoekers deelden de lakens uit en waren voornemens het duel zo snel mogelijk te beslissen. Doelman Ögmunder Kristinsson had al een paar keer reddend opgetreden toen Nicolas Isimat-Mirin een levensgrote kans onbenut liet. Van dichtbij kopte de Franse verdediger over. Vijf minuten voor rust was het alsnog raak voor PSV. Hirving Lozano maakte via het been van Mattheij de verdiende 0-2. Het was alweer de tiende goal van de Mexicaan dit seizoen, die zich vanaf zondag weer topscorer van de Eredivisie mag noemen.

Direct na rust dacht Luuk de Jong de wedstrijd definitief te beslissen, maar zijn doelpunt werd afgekeurd wegens hands. De spits van PSV werkte de bal met de onderkant van zijn schouder het doel in. De thuisploeg kreeg iets meer grip op het duel en uit het niets was het na 53 minuten spelen plots 1-2. Ryan Koolwijk bracht Excelsior terug in wedstrijd. Zijn schot ging door de benen van Jeroen Zoet. Waar PSV voor rust uit had moeten lopen naar een ruime voorsprong, moest het nu weer vol aan de bak om puntenverlies te voorkomen. Excelsior kreeg hoop en was dicht bij de gelijkmaker toen Daniel Schwaab de fout in ging. Stanley Elbers profiteerde niet van de opgelegde kans. Het niveau van PSV ging na rust hard achteruit.

Zoet moest in het restant van de wedstrijd vaker in actie komen dan hem lief is, maar mede dankzij een goed keepende Oranje-international, hield PSV met veel pijn en moeite stand. Excelsior wist niets meer te doen aan de achterstand en blijft met lege handen achter. PSV wint voor de negende keer op rij in de Eredivisie en behoudt een voorsprong van acht punten op de titelconcurrent.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

36 uit 13, 40 goals voor. Hoe moeizaam het ook gegaan is soms. Boeiend.

Zoet

26 november 2017 om 16:57

Ik zei het vorige week en kan het nu weer zeggen: Zoet is de stille kracht achter PSV op dit moment.

26 november 2017 om 17:07

Een stille kracht is iemand die niet zo opvalt. Zoet valt regelmatig op met zijn reddingen dit seizoen, gewoon het boegbeeld van onze defensie dit seizoen

26 november 2017 om 17:39

Uiteraard is Zoet, nu zeker, opvallend, maar hij was de laatste weken toch vooral op de achtergrond voor velen, terwijl hij veel lof verdient voor z'n prestaties dit seizoen

26 november 2017 om 18:37

Zoet staat altijd achter de spelers van PSV.....!

Pech gehad met de kansen, maar in de tweede helft was de vaart er toch wel uit. Uiteindelijk wel verdiend gewonnen, maar het is hopen dat de vorm van eerder dit seizoen weer terugkeert. Nog een horde en dan is het 10 december. Ik ben benieuwd, want Ajax draait wel goed nu.

Zoet Motm.

Poh weer gewonnen. Was niet best, maar als je dit soort potjes weet te winnen speel je als een kampioen

26 november 2017 om 16:45

PSV had ook wel een aantal keer pech, vond niet dat ze zo slecht speelden.

26 november 2017 om 19:10

Viel wel mee, maar Excelsior heeft 2e helft kansen genoeg gehad om gelijk te maken.

26 november 2017 om 19:20

PSV ook om uiy te lopen. Iig een geldige goal die afgekeurd wordt.

Wat een keeper is die Zoet toch. Mensen die nog steeds beweren dat Onana en Cillessen beter zijn begrijp ik echt niet.

26 november 2017 om 16:22

Zoet is echt geweldig bezig. De weinige kansen die psv tegen krijgt zijn vaak voor Zoet

26 november 2017 om 16:23

Nou dan begrijp je mij niet in ieder geval. Zoet is normaal gesproken vrij onzeker als doelman.

26 november 2017 om 16:29

In het Nederlands elftal zeker ja,maar daar krijgt hij het vertrouwen niet....belangrijk voor een keeper.

26 november 2017 om 16:50

@lionelneymar:

Dan baseer jij je mening volgens mij alleen op zijn interlands. Bij PSV is hij al jaren oerdegelijk.

26 november 2017 om 16:23

Onana haalt al anderhalf jaar dit zelfde niveau als Zoet, dus waarom begrijp je dat niet?

26 november 2017 om 16:24

En dat concludeer jij op die paar aardige reddingen? Wekelijks zie je keepers wereld reddingen maken en dat wilt niet zeggen dat ze opeens beter zijn dan de keepers die jij noemt?

26 november 2017 om 16:30

Onana is tien keer beter. Hij heeft betere reflexen en minder blunders dan zoet. Ook voetbalt ie beter mee.

26 november 2017 om 16:40

Hij heeft voornamelijk een veel betere positionering, dat is met afstand Zoet zn zwakste punt.

26 november 2017 om 16:31

En zodra hij blundert mag hij alweer verkocht worden. Mensen die puur waan vd dag reageren begrijp ik ook niet. Onana laat al sinds hij onder de lat van ajax staat het niveau van zoet nu zien.

26 november 2017 om 16:59

Elke keeper krijgt kritiek bij blunders, maar wanneer blundert Zoet volgens jou allemaal? Maakt bijna nooit blunders. Gewoon degelijke keeper die het nu top doet. Waarom halen ajacieden ook weer gelijk Onana erbij, daar gaat de discussie helemaal niet over. Als iemand iets zegt over een psver dan is het: ja, maar die van Ajax is echt beter....

26 november 2017 om 17:49

Gozer stop geen woorden in mn mond. En kun je niet lezen ? Je psv Mattie begint zelf over een ajacied. Het zijn juist niet ajacieden die graag hun eigen spelers met ajacieden vergelijken. Onana keept goed en een psv fan haalt zoet erbij. Neres goed en opeens wordt lozano erbij gehaald. Ziyech beslissend en men begint over van ginkel. Sjeeeeees!!

26 november 2017 om 17:52

De poster betrekt Onana en Cillessen erbij hoor, dat doen Ajacieden niet. En als je Zoet wil vergelijken doe je dat al gauw met Jones, Onana, Padt, etc, dat lijkt me logisch. De hele discussie gaat over dat Zoet beter zou zijn dan Onana (en Cillessen), veel mensen zijn het daar terecht niet mee eens.

26 november 2017 om 16:32

Clubvoorkeur. Wanneer Zoet voor die club uit de hoofdstad had gekeept, dan waren de meningen 180 graden gedraaid.
Het belangrijkste is dat Zoet het bij PSV erg goed doet. Laat ze maar kletsen, zolang Zoet punten blijft pakken ben ik meer dan tevreden.

26 november 2017 om 16:36

Diezelfde mening van jouw was vast ook 180 graden gedraaid... Alsof alleen ajacieden onana beter vinden lolll

26 november 2017 om 16:37

Los vh feit dat ik ook zal denken laat maat kletsen. Zoet doet het gewoon goed

26 november 2017 om 16:43

Ik ben neutraal in deze, maar ik vind Onana wel een beest. Zoet begint langzaam maar zeker zijnbelofte in te lossen.
Als ik zou moeten kiezen tussen deze twee ... Onana ...

26 november 2017 om 18:32

Ligt naar mijn idee aan het zien en niet zien.. zijn maar weinig Ajacieden die alle wedstrijden van psv kijken en andersom.. dan kun je eigenlijk helemaal niet oordelen..

26 november 2017 om 16:39

Zoet heeft een goeie periode. Toch is Cillessen een betere keeper wanneer je kijkt naar alle kwaliteiten. Straalt meer rust uit naar een verdediging. Heeft betere techniek, meer spelinzicht. Voetenwerk en reactie is ongeveer gelijk k net als penalty's

26 november 2017 om 17:40

Cilissen inmiddels een keer een pingel gestopt dan? Zoet meerdere

26 november 2017 om 18:37

Cillessen heeft wel degelijk wel eens een penalty gestopt hoor

26 november 2017 om 16:46

Het is wel altijd zo grappig dat er altijd moet worden vergeleken met spelers van Ajax. Onana staat al anderhalf jaar heel sterk te keepen, Zoet daarentegen niet, wordt soms door eigen aanhang nog stevig bekritiseerd.

26 november 2017 om 16:58

Onana is ook beter dan Zoet

26 november 2017 om 17:30

Ik vind Cillessen beter maar Zoet is op dit moment beter in vorm en verdient de voorkeur. Onana is een totaal andere keeper. Ik denk dat ze elkaar op dit moment weinig ontlopen. Enkel dicht ik Onana meer talent en potentie toe.

26 november 2017 om 17:30

Cillessen vind ik wel beter, maar die speelt te weinig wedstrijden bij Barca.
Onana kost Ajax meer punten dan dat hij pakt voor de club. Vorig seizoen in Groningen bijvoorbeeld. Kostte Ajax uiteindelijk de landstitel.
Zoet pakt wel punten. Misschien dat hij naar Ajax moet gaan om zijn interlandcarrière een boost te geven.

26 november 2017 om 18:26

Sdk, kijk jij westrijden van Ajax omgekeerd met je rug naar de televisie? Voetbal is een teamsport, en nooit heeft een speler debet aan het winnen of verliezen van een titel. Als natte poesjes, lieten we het meerdere wedstrijden liggen in de eindfase van de tweede seizoenshelft van vorig jaar. Onana is al anderhalf jaar een van de beste spelers, die de sterkste groei doormaakt. Maar als je dat niet inziet? Tsjah.. (^o^)

26 november 2017 om 17:31

Ik denk dat Onana 20 miljoen plus op gaat brengen voor Ajax en dat ze voor Zoet met zen 27 jaar nog geen 10 miljoen gaan vangen. Wil Onana ook voor geen geen goud ruilen voor Zoet maar ik zal het wel niet begrijpen

26 november 2017 om 18:01

Jij snapt er inderdaad niks van, Willem

26 november 2017 om 18:35

Dat zal wel niet. Ik hoop van harte dat we Onana ook tot zen 27ste onder de lat in Amsterdam kunnen aanschouwen omdat er geen enkele Europese topclub interesse in hem heeft. Ik vrees echter het ergste.

26 november 2017 om 19:09

Durf ik wel te zeggen want Onana is toch wel even wat beter...

Wel gewonnen, maar dit blijft zo niet goed gaan. Ze vragen bijna om een nederlaag. Misschien hebben ze die ook wel nodig om de boel weer op scherp te zetten.
Zoet heeft ons vandaag gered. Dat zegt voldoende.

Er zijn wat spelers uit vorm de laatste weken. Perreiro die niet veel meer klaar speelt. Van Ginkel die maar wat rond wandelt, Locadia die elke bal of richtingloos weg rost of naar de keeper rolt. Lozano die vind ik beter aan de linker kant tot zijn recht komt.
Kortom, er is veel werk aan de winkel.

Het trainingsprogramma van PSV voor de komende week:
1. Hoe neem ik een bal aan.
2. Hoe pass ik een bal naar een medespeler.
3. Uitleggen waarom je zonder bal moet bewegen om de bal te kunnen krijgen.
4. Conditie training. (blijkbaar zijn de PSV spelers na 1 helft moe, want ze wandelen alleen maar)

26 november 2017 om 16:33

Ik vraag me af wat Cocu op de trainingen doet al die seizoenen? Ik kan niet wachten totdat Van Bommel het stokje overneemt dan heb je tenminste meer vuur in het spel van PSV.

26 november 2017 om 17:10

Ik hoop echt niet dat van Bommel aangesteld word als trainer van PSV. Op basis waarvan?
Waar heeft hij het al laten zien dan?
Assistent geweest, en nu dan al meteen hoofdtrainer bij een topclub? Laat hem lekker eerst paar jaar trainer bij Fortuna Sittard zijn. Ervaring opdoen.

Daarnaast vind ik die zogenaamde 'pit' van van Bommel gespeeld, trapt huidige generatie niet meer in.
Het is qua karakter een kopie van trainer van NAC, Stijn Vreven.

26 november 2017 om 17:29

Cocu was ook nooit eerder trainer van een club en heeft het naar behoren gedaan. Qua eigenschap is Van Bommel meer iemand die de spelers op z'n donder van geven tijdens een wedstrijd dan Cocu die te soft is.

26 november 2017 om 21:20

TrebleX sluit ik me helemaal bij aan. Dat heeft deze generatie ook echt nodig, want nog voordat ze echt gepresteerd hebben, gedragen ze zich als God in Frankrijk!

26 november 2017 om 16:33

Daar hebben we SneekPSV weer. Altijd negatief. Soms vraag ik me echt af of je voor PSV bent man. De tweede helft is matig, naar wat ik begrepen heb, maar de eerste helft was overduidelijk voor PSV. Er wordt onterecht een goal afgekeurd. Er worden ontzettend veel kansen gecreëerd. Denk je dat ze elke wedstrijd tegen Eccelsior met dikke cijfers moeten winnen?

26 november 2017 om 16:53

"de tweede helft is matig, naar wat ik begrepen heb." Je hebt het dus niet gezien?
Matig kun je gerust vervangen door slecht. De eerste helft was inderdaad voor Psv. Maar dat zou toch niet verrassend moeten zijn? Ook toen waren er al ontzettend veel slordige passes. Door anderhalve eigen goal ga je de rust in met een 0-2 voorsprong.. Wel had PSV met wat meer geluk vaker kunnen scoren.
Je hoeft en kunt zeker niet elke wedstrijd tegen Excelsior met dikke cijfers winnen, maar het vertoonde spel was slecht en moet echt stukken beter. Dat is na de interland-periode niet best.

26 november 2017 om 17:07

Nee, in tegenstelling tot jou, volg ik de wedstrijden normaal in het stadion, maar vandaag waren er belangrijkere dingen zoals met me dochter naar het Sinterklaas feest in Utrecht. Wat ik heb vernomen, heb ik van vrienden begrepen (zowel PSV'ers als niet PSV'ers), dus ik ben voldoende ingelicht. De tweede helft blijkt dus matig te zijn geweest en toch zou PSV nog kansen hebben gehad. Waar het mij om gaat is, dat ik je nog nooit iets positiefs heb zien schrijven. Altijd negatief. Er waren wel zeker positieve dingen vandaag. Zelfs in de 2e helft!

26 november 2017 om 17:53

Hij is gewoon kritisch..mag wel voor je eigen cluppie

26 november 2017 om 18:03

Sorry, maar dit slaat nergens op. Het spel, was zeker gezien de eerste helft, totaal niet slecht. Dat de kansen niet afgerond worden is een ander verhaal.
Volgens mij heb jij een andere wedstrijd gekeken dan wij.

26 november 2017 om 19:18

Joey niet om het een of ander, maar deze man is altijd negatief. Ik verdenk hem ervan een troll te zijn. Ik heb hem nog nooit iets positiefs zien posten. Gezien de wedstrijd doen alsof het een crisis is, slaat werkelijk nergens op. Heb de wedstrijd terug gezien en het is zoals altijd met Cocu. Zelfs wanneer ze de eerste helft domineren, dan kunnen ze zich niet de hele wedstrijd blijven focussen. Echter zulke wedstrijden als vandaag zijn zeker geen teken aan de wand. Ik vind dit gewoon een wedstrijd waarin je kritisch kan zijn op de verdediging, maar doen alsof het een collectief falen en verkeerde training is, slaat werkelijk nergens op.

Uiteindelijk nog lastig. De 0-3 ten onrechte afgekeurd. 2x de lat en 1x de paal geraakt. Uiteindelijk verdient gewonnen.

26 november 2017 om 16:21

Helemaal mee eens.

26 november 2017 om 16:44

Natuurlijk verdiend, maar het onnodig te moeilijk gemaakt.

Als die goal van de Jong wordt goedgekeurd, win je hier ook gewoon, zoals Ajax eerder deze middag, met ruime cijfers. Ze zijn echter goed omgegaan met de tegenslag, amper kansen weggeven en op het einde briljante redding van Zoet. Dikverdiende zege en met name in de eerste helft gewoon zeer goed gespeeld. Tweede helft was het over en weer spannend en dan is het jammer van die 1-2.

26 november 2017 om 16:23

Dikverdiend nog wel. 2e helft had Excelsior recht op de gelijkmaker. Over de hele wedstrijd Psv wat beter, maar dikverdiend? Hou op...

26 november 2017 om 16:27

2e helft had PSV recht op de 0-3. Excelsior heeft vandaag gekregen waar het recht op had. 0 punten.

26 november 2017 om 16:27

Recht op de gelijkmaker?? haha grapjas. Ze probeerde wel, maar door fouten achterin bij psv leek het spannender dan het was. Als psv de scherpte had, kwamen ze nog wel op 1-3. Maar de 2-2 zat er, helaas voor jou, niet in.

26 november 2017 om 16:29

Alsnog was PSV een stuk beter. Eerste helft was Excelsior nergens. In se tweede helft werden ze pas wakker en hadden ze een aantal goede kansen. Maar wat dacht je van die onterecht afgekeurde doelpunt van Luuk? Of de bal tweemaal op de lat en een keer op de paal. PSV had uiteindelijk de grotere kansen dus zeker nogal verdiend.

26 november 2017 om 16:30

Jo arsen(r) al volgens mij gaat een wedstrijd over twee helften. Als je de ene helft zo domineert en het de tweede helft gelijkopgaand is, hoe kom jij dan uit op een gelijkspel als verdiende uitslag? Ik zeg toch ook niet dat Roda een gelijkspel had verdiend omdat zij een helft beter voetbal op de mat leggen dan Ajax en de tweede helft compleet worden overlopen?

26 november 2017 om 16:34

Ik zeg niet dat de overwinning verdiend is, integendeel. Alleen dat ik eerder Excelsior zag scoren dan Psv

26 november 2017 om 16:40

Scroll ff naar je comment, snap je jezelf nog?

26 november 2017 om 16:56

Sin1, zou zeggen doe het zelf eens. Over de hele wedstrijd verdient gewonnen, 2e helft zag ik Excelsior echter eerder scoren. Zo moeilijk is het niet

26 november 2017 om 16:58

@arsen(e)al

Excelsior heeft 7 kansen gehad, PSV 20 (waarvan 2 op de lat en 1 op de paal) en daar bovenop nog een onterecht afgekeurd doelpunt. Dan noem ik die 1-2 dikverdiend, ja.

Jezus die tweede helft was echt drama, eerste helft was een piece of cake for Psv.

PSV heeft al 2 wedstrijden geluk gehad. Doelpunt van Luuk was ten onrechte afgekeurd. Cocu mag ook zijn ballen tonen en spelers als Locadia en Van Ginkel eruit halen. Waarom moet Perreiro elke keer gewisseld worden?

26 november 2017 om 16:31

Je noemt het geluk hebben en benoemt dan het beslissende moment van de wedstrijd waarin PSV wordt benadeeld. Ik die de logica even niet.

26 november 2017 om 16:31

Waarom zou je een speler eruit halen die een wedstrijd uit het niets kunnen beslissen voor je...kijk hoe belabberd Lozano weer speelde op kunstgras...maar wel een belangrijke goal

26 november 2017 om 16:50

Est. 1913 als je een paar seizoenen mee terug wil gaan en herinnert dat Pereiro in zijn eentje Ajax - PSV besliste met twee goals. En toch bleef Cocu erna Pereiro steevast in de 70e minuut wisselen en liet hij Locadia staan. Pereiro is niet snel, maar voor de rest een geweldige voetballer. Zet hem dan CAM en je hebt er meer aan. Locadia daarintegen is geen vleugelaanvaller. Heeft daar geen enkele kwaliteit voor. Langzaam, slechte balbehandeling, kan niemand uitspelen en heeft geen goede voorzet. Bovendien is hij rechts, dus heel voorspelbaar, want alles moet naar zijn rechter been. Dus wat je zegt, gaat iig niet in die zin op voor Cocu.

26 november 2017 om 17:09

Vind juist een kwaliteit van locadia dat hij bijna net zo goed met links is dan met rechts...maar goed ,snap je punt.

26 november 2017 om 17:22

Locadia geen goede voorzet? Volgens mij gaf locadia vorige week en vandaag bij de eerste goal de beslissende voorzet. Vorig jaar ook bijhoorlijk wat assists. Ik vind locadia dan ook prima als linksbuiten!

26 november 2017 om 16:34

Is toch logisch. Pereiro maakt de minste meters en laat zijn man vaak lopen: zie de 1-2.

26 november 2017 om 16:34

Perreiro meer dan terecht gewisseld vandaag. Speelde weer ouderwets verstoppertje en hij liet koolwijk lopen bij de 1-2.

Pfoe. Isimat bezorgde me bijna een hartaanval! Cruciale redding van puntenpakker Zoet. Verder een wedstrijd waarin de verdediging me toch weer zorgen baart. Als je ziet hoe Schwaab tot twee keer toe een grote fout maakt achterin ga je toch wel twijfelen. Zo zonde want we roepen dit over onszelf af. Excelsior was in de eerste helft nergens te bekennen. In de tweede helft speelden ze een stuk beter hoewel we ook wat kansen hadden. Hopelijk houdt men op met dat lucky PSV onzin of was die afgekeurde doelpunt van Luuk ook lucky?

26 november 2017 om 16:31

De verdediging is inderdaad niet bijster sterk, maar komt ook dikwijls onder druk te staan omdat de linies daarvoor niet functioneren. Er is veel te weinig beweging, waardoor ze de bal niet goed kwijt kunnen en direct weer onder druk komen te staan. Het een heeft vaak met het ander te maken.

26 november 2017 om 16:53

Onzin. Verdediging is gewoon matig, omdat enige die stabiel is de rechtervleugelverdediger is. Isimat en Schwaab hebben gewoon het niveau niet van PSV. Nooit gehad en is altijd duidelijk geweest. Waarom moest Isimat met tennisballen trainen? Omdat hij de bal niet kwijt kan? Belachrlijk.

26 november 2017 om 17:22

Niet zo negatief haha. Zonder gekheid........
Tuurlijk hebben ze het gewenste niveau niet. Ze hebben ook vandaag weer de nodige fouten gemaakt, maar je kunt niet elke gevaarlijke tegenaanval op alleen de verdedigers afschuiven. Als je dan weet dat je centraal achterin kwetsbaar bent mag je wel wat meer steun van je ploeggenoten verwachten.

Goede eerste helft. Mindere tweede heeft. Je had uiteindelijk wat meer moeten scoren zodat je een wat makkelijkere middag had. Nu was het nog moeilijk en mogen we Zoet wel bloemetje geven.

Terechte overwinning voor Psv.

Zwaar onnodig om jezelf nog moeilijk te maken in de tweede helft. Die 1-2 ook weer, zo dramatisch verdedigt weer. Daarna was het alleen maar bibberen geblazen, terwijl je in de eerste helft zo goed speelt en de goal van De Jong had gewoon goedgekeurd moeten hebben. Hij scoort hem met zijn schouder, en niet met zijn arm.

Maar goed, de 3 punten zijn binnen. Maar de tweede helft, dat kan echt niet. Zoet met een gigantische goede redding op het eind na een mispeer van Isimat, die overigens echt dramatisch was achterin samen met Schwaab. Onacceptabel dit.

Inpakken en wegwezen zullen we maar zeggen.

Terechte overwinning op dat neppe gras. 0-3 onterecht afgekeurd waardoor het nog een beetje spannend bleef. Ondanks tegenslagen blijft PSV de punten pakken.
Zoet weer sterk. Hij verdiend de plek in het doel van Oranje.
Weer 8 punten los. Over twee weken 11 wanneer het ideaal loopt. Al moet AZ dan wel een beetje meewerken.

26 november 2017 om 16:32

Volgens mij moet Ajax uit naar Twente toch?

26 november 2017 om 16:43

AZ staat ook nog op 8 punten. Ajax hebben we in eigen hand om op 11 punten te zetten.

1x Paal, 2x lat, 1x goal onterecht afgekeurd. Kunnen we nu weer eventjes ophouden over Lucky Psv?

26 november 2017 om 16:30

Eigen goal, van richting veranderd schot (tot goal) en penal niet gegeven. Niet alsof Psv niet verdiend gewonnen heeft, maar pech is anders

26 november 2017 om 16:31

Factor geluk zie je ook terug in het aantal punten. Psv heeft wat pech gehad met de afronding vandaag, maar heeft 3 punten gepakt. Het heeft geen invloed gehad.op het eindresultaat. Daarnaast ben je op het eind goed weggekomen dus dan kan je dat toch lucky noemen? Als je het unlucky noemt dat psv kansen mist

Ik blijf het zeggen psv word geen kampioen aangezien ajax aan doelsaldo werkt en nog van psv gaat winnen we zullen het zien

26 november 2017 om 16:30

Je kan aan je doelsaldo werken wat je wilt, maar ik zou eerder het gat van 8 punten goedmaken.

26 november 2017 om 16:30

Ja want je wordt kampioen door het beste doelsaldo.....

26 november 2017 om 16:34

Zo is het

26 november 2017 om 16:41

Blijven hopen

26 november 2017 om 16:32

Haha kom op we geven nog niet op!

26 november 2017 om 16:32

''psv wordt geen kampioen'' en dan 'we gaan het zien'.. Logisch.
Ajax moet 2x winnen van psv en dan moet psv ook nog punten gaan verspelen én Ajax moet zelf alles winnen. Dat laatste zie ik al helemaaaaal niet gebeuren helaas...

26 november 2017 om 16:33

Inderdaad dat ja, ze verspelen nog wel punten misschien net genoeg dat we voorbij kunnen komen, word spannende slot denk ik

26 november 2017 om 16:34

Doelsaldo speelt alleen een rol wanneer het echt heel weinig scheelt. Ajax heeft de afgelopen twee speelronden mogen spelen tegen degradatiekandidaat NAC en Roda. Dan kun je makkelijk werken aan je doelsaldo. Uit naar een sterk spelend PEC wat destijds derde stond en een Excelsior wat in de middenmoot staat is wel lastiger.

26 november 2017 om 16:36

Ajax speelde geweldig idd,vooral de eerste helft.
Zie ze geen wedstrijd meer verliezen dit seizoen.

26 november 2017 om 16:40

Ajax heeft maar 3 doelpunten meer

Je ziet hier weer wat een drama dat kunstgras is. Spelers durven nauwelijks te rennen, laat staan te glijden. Alles gaat traag. Er zijn allerlei momenten geweest waarop spelers ballen lieten gaan die ze (waarschijnlijk) op echt gras wel hadden geprobeerd te halen. Echt, we jagen de mensen het stadion uit zo. Stop hiermee!!

26 november 2017 om 16:42

Eens!het is totaal anders voetballen,je ziet ook bijna geen slidings meer ,je hebt gewoon een vleeswond als je het wel doet.
Mijn zoontje moest laatst voetballen op gras...die gasten willen dat helemaal niet die willen alleen maar ku(ns)tgras...slechte zaak.
Ajax doet het goed door geen spelers meer te verhuren die op kunstgras spelen,hoop dat ze dat bij ons ook gaan doen.

26 november 2017 om 19:22

Precies, de grote clubs moeten hierin samen optrekken. Moet je eens kijken hoe snel het kunstgras weg is. Gewoon even je gewicht in de schaal leggen en dan komt het wel goed.

Dramatische tweede helft en een (helaas) terechte overwinning voor Psv. Krijg er als Ajax zijnde wel een beetje krampjes van dat PSV ieders maal met minimaal verschil weet te winnen. Laten we maar zeggen dat dit toch het geluk van een (aanstaande) kampioen is?

Feyenoord gelijkwaardige wedstrijden vorig jaar. Ajax mist helaas deze kwaliteit dit jaar waardoor ze nu al een beetje achter de feiten aan lopen.

Ben benieuwd wat 10 december gaat gebeuren. Ajax moet en PSV mag. Belooft niet veel als Ajax liefhebber, maar we houden de hoop hoog!

26 november 2017 om 16:38

Tja kan alle kanten op. Psv die zn uitwedstrijden minimaal wint en ajax komt nu echt in vorm. Ik ga er niks over zeggen verders....

26 november 2017 om 17:10

De laatste drie wedstrijden van Ajax waren een thuisnederlaag tegen Utrecht en twee makkelijke overwinningen tegen de nummers 17 en 18 van de eredivisie. Dan vind ik het een tikkeltje voorbarig om te spreken over "weer in vorm komen". Wacht eerst maar even af hoe ze in december de wedstrijden tegen PSV en AZ doorstaan.

26 november 2017 om 19:25

Gelukkig is het dit jaar minder belangrijk om kampioen te worden want je mag toch niet meer direct de CL in. Is het trouwens zo dat de kampioen zich plaatst voor de laatste voorronde en de nummer 2 voor de 3e voorronde? Oftewel: welk Europees voordeel sleep je binnen als je kampioen wordt?

26 november 2017 om 19:31

Lekkere supporter ben jij dan. Kampioen is toch de mooiste prijs waar je het voor doet heel het jaar. NL telt al een tijdje niet mee in Europa. Dus welk Europees voordeel wil je hebben?

26 november 2017 om 19:38

"minder belangrijk" staat er. Begrijp je die woorden? Of komt dat pas in groep 4?

Terechte overwinning van PSV!! Had 3-0 moeten staan na een mooie goal van De Jong, maar de KNVB-scheidsrechter keurt die goal om onbegrijpelijke reden af? PSV schoot ook nog 2x tegen de lat en 1x tegen de paal... Het ongeluk van de kampioen, haha

27 november 2017 om 15:45

Onbegrijpelijke reden? De scheidsrechter zag een handsbal, wat overigens niet zo gek is, enorm lastig te zien.

Ongeluk van de kampioen? PSV heeft dit jaar meer dan genoeg geluk gehad. ;-) Al met al wordt je wel kampioen door ook de slechte wedstrijden te winnen. Als je na 34 speelrondes bovenaan staan kan je niet meer spreken van 'geluk' of iets. Dan is het simpelweg de kwaliteit die je laat zien over 34 wedstrijden heen.

PSV zwaar benadeeld door die afgekeurde goal van Luuk. Alleen hier door kwam Excelsior terug in de wedstrijd. Of is het weer lucky psv door die bijna eigen goal van Isimat? Verdiend gewonnen.

Zuiver doelpunt afgekeurd. Unlucky Psv. Of telt dat dan niet?
Zoveel tegenslag en toch blijven winnen. Dat is tekenend voor een aanstaande kampioen.
Acht punten voorsprong weer. Excelsior na vandaag zo goed als kansloos voor plek 2

Ik heb alleen de eerste helft gezien. De 0-1 en 0-2 vielen idd heel lucky. Daardoor kreeg PSV vertrouwen en kreeg toen uiteraard meer kansen, waar Excelsior dan de kopjes liet hangen. Tweede helft niet gezien, maar begrijp nu toch dat PSV Weer wegkomt met puntverlies uiteindelijk. Het is wel allemaal armoedig bij Psv. Het is alles behalve indrukwekkend en het is een wonder dat die verdediging zo weinig tegen krijgt. Ze staan terecht bovenaan hoor, maar het gat is wel ERG geflatteerd. Jammer voor de spanning in de competitie. Het zou weleens de armoedigste kampioen aller tijden kunnen worden, maar daar zal niemand wakker van liggen in Eindhoven.

26 november 2017 om 17:54

"ik heb alleen de eerste helft gezien. De 0-1 en 0-2 vielen idd heel lucky."

PSV had meer pech dan mazzel vandaag. Twee keer lat, een keer paal, een onterecht afgekeurde goal. En Excelsior deed in de eerste helft amper mee.

"het zou weleens de armoedigste kampioen aller tijden kunnen worden"

PSV staat nu op 36 punten uit 13. Dat is gemiddeld 2,77 punt per wedstrijd. Ajax werd in 2014 kampioen met 71 punten uit 34. Dat is gemiddeld 2,09 punt per wedstrijd. Wat is dan armoediger?

26 november 2017 om 18:03

"psv had meer pech dan mazzel vandaag. Twee keer lat, een keer paal, een onterecht afgekeurde goal. En Excelsior deed in de eerste helft amper mee."

Het klopt ook wat ik dus zei in mijn vorige reactie; door de gelukkige 0-2 voorsprong hingen de kopjes bij Excelsior en hadden ze dus niets in te brengen, daardoor kreeg PSV dus meer kansen op doelpunten en daar waren zij toen ook dichtbij. Het is allemaal een beetje frommel voetbal bij PSV en zo vallen die doelpunten ook een beetje. PSV heeft echt waanzinnig veel geluk, ik heb ook nog nooit iemand zoveel geluk zien hebben. Ze hadden absoluut met gemak tegen puntverlies kunnen aanlopen dit seizoen in de onderstaande wedstrijden.

PSV-AZ
PSV-Feyenoord
PSV-Twente
PEC-PSV
Excelsior-PSV

Als je zoveel geluk hebt, dan word je uiteraard kampioen. Alvast gefeliciteerd daarmee.

26 november 2017 om 18:11

"door de gelukkige 0-2 voorsprong hingen de kopjes bij Excelsior en hadden ze dus niets in te brengen"

Het waren misschien twee lelijke goals die met een beetje mazzel tot stand kwamen, maar die 0-2 was zeer zeker niet geflatteerd.

En dat lijstje slaat nergens op. Je noemt simpelweg elke wedstrijd die PSV met 1 goal verschil gewonnen heeft en zegt dan "daar hadden ze best punten kunnen verliezen". Joh.

Maar verder zal het me inderdaad worst wezen. Als we nog 21 keer zo winnen en kampioen worden, dan teken ik daar voor. Geen probleem.

26 november 2017 om 18:25

"n dat lijstje slaat nergens op. Je noemt simpelweg elke wedstrijd die PSV met 1 goal verschil gewonnen heeft en zegt dan "daar hadden ze best punten kunnen verliezen". Joh."

Ik had er niet bij stilgestaan dat het wedstrijden waren die met 1 doelpunt verschil gewonnen werden. Tegen AZ, Feyenoord en PEC waren ze ook duidelijk de onderliggende partij. Tegen Twente pakken ze in de laatste seconde met een wat toevallige goal de drie punten en over de goal tegen Zwolle maar te zwijgen. En in het verslag lees ik dat de Rotterdammers vandaag zelfs nog kansen op 2-2 kregen en tel daarbij op de gelukkige 0-1 en 0-2 van vandaag. PSV mag zich echt gelukkig prijzen met dit gat als voorsprong. Het ziet er voor de rest werkelijk niet uit.

26 november 2017 om 18:36

Beetje makkelijk om alles op geluk af te schuiven. Komt erg jaloers over.
En armoedig? Wat is de rest dan? Minimaal 8 punten minder.
En spanning is er nog genoeg in de strijd om de tweede plek. Niet Psv's schuld en probleem dat ze eenzaam bovenaan staan.

26 november 2017 om 18:46

Dat is ook zo wat je zegt, maar daarom wordt PSV ook een zeer armoedige kampioen dit jaar. De eredivisie is sowieso armoediger dan ooit, de bekerwinnaar en kampioen moeten zelfs eerst voorronde spelen i.p.v. rechtstreekse plaatsing voor deelneming Europacup. Dat PSV dit seizoen met een recordaantal kampioen gaat worden zegt dan voor de rest ook niet heel veel.

26 november 2017 om 19:10

"tegen AZ, Feyenoord en PEC waren ze ook duidelijk de onderliggende partij."

PSV heeft tegen AZ 20 kansen gecreëerd, AZ had er 13. Tegen Feyenoord had PSV er 14, Feyenoord had er 12. Hoezo "duidelijk de onderliggende partij"?

"tegen Twente pakken ze in de laatste seconde met een wat toevallige goal de drie punten"

Maar nu vergeet je voor het gemak even dat de 3-3 gelijke stand die op dat moment op het bord stond zeer geflatteerd was in het voordeel van Twente. Ze hadden letterlijk 3 echte kansen gehad.

"en in het verslag lees ik dat de Rotterdammers vandaag zelfs nog kansen op 2-2 kregen en tel daarbij op de gelukkige 0-1 en 0-2 van vandaag."

Jij hebt de wedstrijd niet eens gezien, dus wat voor waarde heeft jouw oordeel in dit geval? Een kans hebben op 2-2 wil niet zeggen dat je een 2-2 verdient. PSV heeft volledig verdiend gewonnen.

26 november 2017 om 19:12

"dat is ook zo wat je zegt, maar daarom wordt PSV ook een zeer armoedige kampioen dit jaar. De eredivisie is sowieso armoediger dan ooit, de bekerwinnaar en kampioen moeten zelfs eerst voorronde spelen i.p.v. rechtstreekse plaatsing voor deelneming Europacup."

Dat is makkelijk om te zeggen als je eigen favoriete clubje niet bovenaan staat (ik gok dat je heel anders gaat praten als dit wel nog zou gaan gebeuren).

Intussen staat PSV 8 punten boven de verliezend Europa League-finalist. Heel armoedig, ja...

26 november 2017 om 19:37

Ja en als psv niet 3x paal en lat raakt kan Excelsior ook de 2-2 niet maken want dan staat het 1-4.....zo lust ik er nog wel een paar. Begin je over Twente die 3x op doel schoten en alles vloog erin. Had toen al 5-2 moeten staan. Lekker selectief haha

26 november 2017 om 19:39

"Zegt dan voor de rest ook niet heel veel" moet je veranderen in "zegt ook heel veel over de rest"

26 november 2017 om 19:42

Tegen AZ was gewoon een knotsgekke wedstrijd, waarin AZ absoluut meer verdiende dan een nederlaag.

Tegen Feyenoord hadden ze meer geluk dan wijsheid dat ze 3 punten pakte. Tegen 10 man nota bene waren de beste kansen voor Feyenoord, Toornstra miste zelfs voor een leeg doel.

Tegen Zwolle werden ze qua veldspel van het kastje naar het muurtje gestuurd.

Jij kijkt alleen naar het wedstrijdverslag en naar de schoten op doel. Dat hoeft niet zoveel te zeggen, want niet elk schot is gevaarlijk of een levensgrote kans. Daarbij vermeld je voor het gemak de levensgrote kansen van Feyenoord weer even niet.

PSV heeft idd verdiend gewonnen vandaag weer met het nodige geluk. Ik hoop voor het voetbal en de spanning in de competitie dat dit geluk vandaag is opgehouden.

26 november 2017 om 20:05

"intussen staat PSV 8 punten boven de verliezend Europa League-finalist. Heel armoedig, ja..."

Wat zegt het nog wanneer Ajax van Rosenborg verliest, PSV tegen een Kroatische tegenstander verliest waar ik nog nooit van gehoord had en Feyenoord die nog geen punt heeft gepakt in de Cl.

IDD Heel Armoedig JA.

26 november 2017 om 20:11

"jij kijkt alleen naar het wedstrijdverslag en naar de schoten op doel."

Nee. Ik zit bij elke thuiswedstrijd in het stadion, elke uitwedstrijd zie ik live op TV en achteraf kijk ik minstens twee keer naar de samenvatting. In tegenstelling tot jou hoef ik mijn mening niet op een verslagje te baseren.

Die cijfers haal ik er nu alleen bij om jouw mening dat PSV "duidelijk de onderliggende partij" was tegen AZ en Feyenoord te ontkrachten. Ik ben het niet met je eens en de harde cijfers zijn ook niet in jouw voordeel.

26 november 2017 om 20:19

Ok, wat jij wilt. Blijf dan maar in de waan dat PSV door oppermachtig en superieur kunnen een straatlengte voor staat. Veel succes in de CL volgend seizoen.

26 november 2017 om 20:58

"blijf dan maar in de waan dat PSV door oppermachtig en superieur kunnen een straatlengte voor staat."

Oppermachtig en superieur is nogal overdreven. Maar je wint niet 12 van de 13 wedstrijden met alleen mazzel.

26 november 2017 om 21:19

Niet alleen mazzel natuurlijk.

De koppositie is verdient voor Psv, niets op af te dwingen, alleen het grote gat is naar mijn mening overdreven en wat gelukkig tot stand gekomen. Dat vind ik gewoon jammer voor de spanning van de competitie. Ik ben bang dat dit onomkeerbaar is, maar uiteraard hoop ik dat ik ongelijk hierin zal krijgen.

27 november 2017 om 00:52

Ik ben het totaal niet met je eens dat az meer verdiende dan een nederlaag, ze speelden best leuk voetbal, maar als je zoveel ruimte weggeeft achterin, dan weet je dat je tegen een goeie ploeg de deksel op je neus krijgt. Lozano had toen al 4x moeten/kunnen scoren in de 1e helft. Het waren echt hele grote kansen.

27 november 2017 om 01:11

@cabinnessence je kan er denk ik op verschillende manieren naar kijken wat armoediger is. Je kan zeggen als je heel veel punten pakt dat de tegenstanders dan heel slecht waren(armoede), of dat je zo weinig punten pakt, en dat kan je dan ook uitleggen als armoede. Het feit is wel dat als je kampioen bent, wel gewoon de beste van Nederland bent, dus beter dan alle andere teams.

Kunnen we aub ophouden met PSV lucky noemen. Man wat wordt ik ziek van die zure reacties van de randstadmensen hier. Volledig terecht gewonnen, aantal ballen op de lat/paal en een onterecht afgekeurde goal van Luuk. Het glas is half vol of half leeg...

Het ergste vind ik nog de media hier lekker in meegaat. Bij PSV wordt in de titels de nadruk gelegd op een matige tweede helft en bij Ajax wordt nergens gesproken over de zeer slechte eerste helft. Zelfs in het artikel van VZ wordt de video geplaatst over een 'lucky eigen goal' maar wordt vervolgens niet de afgekeurde goal getoond. Bah bah, zure mensen echt..

Dat wil niet zeggen dat ik vind dat PSV hier de tweede helft veel steken heeft laten liggen.

Jammer, want Excelsior heeft zich kranig geweerd en had absoluut mogelijkheden op de gelijkmaker. PSV speelt al maanden slecht, maar wint wel zijn wedstrijdjes.

Ik hoop dat Ajax opstaat in de Topper; dan gaan we iig nog een spannende tweede seizoenshelft tegemoet. :-)

26 november 2017 om 19:43

Haha ja. Is denk ik een nieuw lichaamsdeel als het psv betreft, morgen ff in de gym kijken of ik die apart kan trainen

Aan alle PSV-ers die nu hosanna roepen. Het is moeilijker aan de top te blijven dan aan de top te komen. De reden is dat je dan namelijk eerlijk moet zijn tegen jezelf, zelfs al ben je beter dan de rest. Inzien dat je moet verbeteren, moet doorselecteren, omdat het niet altijd maar goed kan blijven gaan. De eigen kwaliteit moet omhoog, en het is niet voldoende dat je beter bent dan de rest.

Hierbij gaan veel mensen de mist in. Prachtige cijfers van Psv, maar als je eerlijk kijkt is er nog enorm veel te verbeteren. Ajax en Feyenoord worden wekelijks met hun neus op de feiten gedrukt, reken maar dat zij inzien wat ze allemaal moeten verbeteren. PSV wint vrijwel alles, en de grootste fout die je dan kan maken is roepen dat het dikverdiend was, of de mensen tegenspreken die wat kanttekeningen plaatsen.

Maar goed, ga vooral zo door, dan worden jullie op termijn weer links en rechts ingehaald, en zeggen jullie: achteraf bezien was het allemaal niet zo geweldig en hadden we in moeten grijpen. Maar dan is het te laat en gaan ze in Rotterdam en/of Amsterdam weer over jullie heen.

26 november 2017 om 21:17

Zolang de mensen die erover gaan maar inzien dat verbeteringen nodig zijn en ook blijven. Wat dat betreft heb ik wel vertrouwen in Brands en Gerbrands.
Supporters mogen blij zijn met de huidige resultaten. En dat het minder kan gaan, zal iedereen nog wel weten, kijkend naar PSV vorig seizoen of dit seizoen met Ajax en vooral Feyenoord. Wat dat betreft zijn veel PSV supporters kritisch genoeg en niet vlug tevreden.

26 november 2017 om 21:38

Dat laatste lijkt me inderdaad terecht, en inderdaad, ik baseer me natuurlijk alleen maar op wat ik hier lees. Net zoals Ajax-fans niet allemaal tevreden waren na de vorige Europese campagne, ondanks de finaleplaats.
Blijft een feit dat het me heerlijk lijkt om na 13 wedstrijden al zo ver voor te staan! Als jullie de komende twee wedstrijden winnen kan de platte kar tevoorschijn worden gehaald.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren