Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Als Keizer ontslagen zou worden, dan zou ik Koeman eerst polsen’

Laatste update:

Ajax presteert dit seizoen nog niet naar behoren. De ploeg van Marcel Keizer is uitgeschakeld in Europa en staat in de Eredivisie reeds acht punten achter op koploper PSV. Ook het spel van de Amsterdammers laat volgens velen te wensen over. Sonny Silooy schrijft op de website Ex-profs dat Johan Cruijff allesbehalve tevreden zou zijn met het huidige voetbal van Ajax.

"Ajax heeft natuurlijk al gefaald door geen Europees voetbal te halen. In drie maanden tijd was er niets meer over van het swingende Ajax van februari tot aan de Europese finale. Het Technisch Hart mag echter ook op zijn verantwoordelijkheden gewezen worden. Die hebben Peter Bosz te gemakkelijk laten gaan", schrijft de ex-Ajacied in zijn column.

Silooy weet niet exact waar het aan ligt en oppert dat de trainingen onder Keizer anders zijn dan die van Louis van Gaal en Johan Cruijff. "Maar ik moet ook zeggen dat je dat niet kan vergelijken met die periode. Er liepen toen betere spelers met meer kwaliteit rond. Ik weet wel dat Johan zich een paar keer heeft omgedraaid in zijn graf om hoe er op dit moment wordt gespeeld en hoe zijn visie wordt uitgedragen."

De oud-voetballer heeft zijn bedenkingen met de overtuiging bij Ajax dat de spelers conditioneel en fysiek wel in orde zijn. Ook vindt Silooy dat voetballers slimmer gemaakt moeten worden. "Als Keizer ontslagen zou worden, en dat zou zomaar mogelijk worden, dan zou ik Ronald Koeman eerst polsen of die wil. Hij is vrij, is kritisch en maakt spelers beter. Ja, wie ben ik, ik ben een Ajax-supporter, een voormalig Ajax-speler die van zijn club houdt en verdrietig is dat Ajax niet meer Ajax is."

Marcel Keizer blijft dit seizoen hoofdtrainer bij Ajax

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Geen idee of Keizer het seizoen gaat afmaken, maar of Ronald Koeman nou dé oplossing is? Dat trucje heeft een keer gewerkt 16 jaar geleden, maar hij is niet al te leuk vertrokken bij Ajax. Denk dat er te veel oud zeer bij Koeman zit om bij Ajax aan de slag te willen. Daarbij geloof ik nooit dat Ajax hem kan betalen. Correctie, niet wil betalen. Koeman kan elders veel meer geld binnen harken.

8 november 2017 om 11:43

Misschien kan Ajax een 'advocaatje' doen met Koeman

8 november 2017 om 11:48

Ik zou het zo gek nog niet vinden.
Zijn eerdere periode was (op de stropdassen na hahaha) zeer succesvol te noemen.
Tuurlijk zaten er toen hele grote meneren boven hem zoals Beenhakker en Van Gaal.
Maar Koeman deed dat fantastisch. Heeft een geweldige lichting voortgebracht voor Nederland en de internationale velden.

Bij Psv idem. Ook ver gekomen in de CL. Net als bij Ajax trouwens, daar verloor hij door een ongelukkige glijpartij van de CL winnaar!

Bij ons ook geweldig. Hij is het fundament geweest van de wederopstanding. AZ ging niet goed, maja daar volgde hij een succesvolle trainer op die in alles haaks staat op hoe hij de dingen doet.

Maar ik denk dat Koeman zeker zeer welkom zou zijn voor Ajax, hij kent er de klappen van de zweep. Kende daar zijn eerste successen als speler en als trainer bij een topclub. Hij weet hoe het daar reilt en zeilt. Niet geheel onbelangrijk bij die club.

Of Keizer helemaal moet wieberen weet ik niet. Vind hem wel een toffe vent die daar ook uit de regio komt. Volgens mij heeft hij hart voor de club, dus denk dat ze hem er goed bij kunnen hebben

8 november 2017 om 12:49

Door de meningen van al die oud-voetballers van Ajax die dan zogenaamd een Ajax-hart hebben, wordt er meer slecht dan goed gedaan. Het is zo'n ontzettende onrustige club. Die onrust moet een hoger doel hebben, en dat is er uiteindelijk beter op worden. Maar het verleden heeft uitgewezen dat dat allerminst het geval is. Een algemeen directeur die de leiding neemt over de club is het allereerste dat Ajax nodig heeft.

8 november 2017 om 12:50

Keizer gaat, Koeman komt?
Of Keizer blijft?
Je lost de problemen die er nu zijn daarmee toch niet op, die zitten veel dieper.

De bezem moet er weer eens doorheen, alleen wie heeft tegenwoordig bij Ajax nog het aanzien om de boel in beweging te krijgen? Ik heb zolang als ik Ajax volg nog nooit meegemaakt dat het zo rustig blijft rondom de club. En dat terwijl in een paar maanden zo'n beetje alles is afgebroken wat er zo prettig leek, het vorige seizoen. Vriendjespolitiek (het wegpesten van Bosz en de belachelijke aanstelling van Keizer), een falend transferbeleid.. Een roemloze aftocht uit Europa, en een redelijk uitzichtloze positie op de ranglijst vd Eredivisie. En dan hebben we het nog niet eens over het veldspel gehad..
Dan nog een algemeen directeur, een omhoog gevallen arrogante vent (vd Sar) die alles behalve verantwoordelijkheid neemt voor zijn eigen beleid.
Dat technisch hart zit natuurlijk in een enorme spagaat, hoe kunnen ze nou zo'n Marcel Keizer nu ontslaan?
Met deze bestaande hiërarchie zal het aanmodderen blijven, het is afwachten totdat iemand daar de moed heeft om een keer in de spiegel te kijken, ipv naar de bankrekening.



8 november 2017 om 14:14

Falend transferbeleid nog wel. Ik vind dat dit erg overtrokken wordt. Vorig seizoen waren ze inderdaad te laat met Ziyech. Maar dit seizoen, ten tijde van de kwalificatierondes was Sanchez er gewoon en de vervanger van traore was al aangetrokken in de winterstop. Dat een keizer vervolgens Sanchez niet opstelt en geen gebruik wil maken van Neres kan Overmars verder weinig aan doen.

Vlak nadat Snachez vertrokken was, was de beoogd vervanger van Sanchez al binnen. Dat een trainer vervolgens liever Dijks opsteld en Viergever centraal kan het transferbeleid vrij weinig aandoen.

Een andere linksbuiten was en is welkom (is in Johnson ook aangetrokken met het oog op de nabije toekomst, maar geen die er direct staat). En een betere linksback ook graag (dat Dijks de eerste weken volop speelde ligt aan Keizer niet aan Overmars, dat we nu niets beters hebben dan Viergever en Sinkgraven ligt aan Overmars).

Maar zo falend is het allemaal niet, het was dit jaar toch echt weer sneller en beter dan het jaar ervoor. De plekken waar direct versterking moest zijn, werden snel en tijdig ingevuld. De plekken die zwak waren en versterking gewenst wat minder, dat is echt een hele vooruitgang tegenover van doffe ellende maar jeugd gebruiken terwijl je direct versterking nodig hebt (bijvoorbeeld een fatsoenlijke tweede spits die we jaren lang niet gehad hebben).

Keizer zeker ontslaan en geef Overmars maar eens wat meer vrijheid waarbij hij bepaalde beslissingen kan doordrukken, zeker met betrekking tot het aantrekken van spelers en trainers voor het eerste elftal. Alleen maar gekloot waardoor het allemaal te lang moet duren en spelers al lang en breed bij andere clubs tekenen.

8 november 2017 om 14:42

Alle personen die toen de leiding hadden zijn toch allang weer weg? Ik zou het nog niet zo een gek idee vinden. Koeman is samen met de boer en bosz de beste trainer van dit millennium bij Ajax.

Ik vind dat ajax als ze keizer ontslasn hem gewoon weer een functie als assistent moeten aanbieden. Kan hij lekker verder leren zonder druk en kan hij verder klaargestoomd worden.

8 november 2017 om 11:27

Volledig mee eens; Vind Keizer gewoon het type ''assistent''.

Hem afrekenen op de fout van het Bestuur en/of technische hart is misschien niet helemaal eerlijk, maar dat er wat moet veranderen is een ding wat zeker is. Keizer is dan ook veel te vroeg en met te weinig bagage (ervaring) aangesteld, omdat men na de 2e plek van jong-AJAX vorig jaar al de polonaise liep en hem al als gedoodverfde nieuwe lichting coaches bombardeerde; Zoiets doet ook wel iets met je qua druk etc...

Lekker bij de winterstop of er net voor terugtreden tot assistent en een ervaren man aanstellen als coach die van het aanvallende spel wat Ajax graag uit wilt dragen houdt.

8 november 2017 om 12:02

@ramires; waar ga je Keizer dan voor klaarstomen? Een hoofdtrainerschap ergens anders of een toekomst als assistent?

8 november 2017 om 14:18

fc ramires, hij krijgt helemaal niets aangeboden. Ook een assistent moet dingen zien en ergen voor durven staan en nog veel belangrijker tegengas durven geven. Als je dat al niet durft als hoofdverantwoordelijke naar spelers toe, dan is gaat dat zeer zeker niet gebeuren als assistent.
Wil je er misschien een veldtrainer van maken, nu krijgt hij er al geen spelsysteem ingeslepen, waarom zou dat wel lukken als assistent.
Nou analyse dan van de tegenstanders, weet nu al geen eens fatsoenlijk te reageren op omzettingen van de tegenstander, hoe moet hij dan in hemelsnaam iemand anders daar in adviseren. People manager is het ook niet en een hecht teamsmeden lukt hem voor geen meter.
Als wat voor soort assistent moet hij aangehouden worden dan.

Bij een ontslag van Keizer tekent de technische staf van Ajax natuurlijk direct haar eigen brevet van onvermogen. Ik denk ook niet dat dat gebeurt, Keizer zit er nu eenmaal en om iemand waarvan je een paar maanden geleden volledig overtuigt was er nu alweer uit te knikkeren?

8 november 2017 om 11:56

Precies, alleen wordt de druk wel steeds groter. Het verschil is nu acht punten. Als we de winterstop ingaan met een verschil van minimaal tien punten dan lijkt het me een verloren seizoen. Keizer en Bergkamp moeten dan hun biezen pakken. Edwin v.d Sar zou zich dan niet meer mogen bemoeien met technische zaken. Het TH moet nu echt bidden dat Keizer de ploeg weer op de rails krijgt. Het is vijf voor twaalf.

8 november 2017 om 13:19

Ik vind dit zo'n napraterij van de media. Waarom zou het aanstellen van een verkeerde trainer meteen een brevet van onvermogen zijn? Alsof een keuze nooit achteraf anders kan uitpakken dan je had verwacht? Niet alles is vooraf te voorspellen. Als je Neres koopt voor 15 miljoen dan verwacht je ook dat hij bepaalde dingen gaat brengen. Als dat er vervolgens niet uitkomt, kan dat ook aan 80 andere dingen liggen.

8 november 2017 om 13:45

De technische mensen bij Ajax willen zo graag iemand die uit hun hand eet dat ze kiezen voor een trainer die nooit iets gepresteerd heeft op enig niveau. Het was op voorhand een enorm risico. Leuk natuurlijk dat hij het bij Jong Ajax goed gedaan heeft maar ik sluit niet uit dat dat mede komt door het enorme verschil in kwaliteit tussen Jong Ajax en de rest van de teams op een paar na. Ze hebben Keizer tijden kunnen beoordelen om te zien of hij geschikt zou zijn als hoofdtrainer, nu blijkt toch dat de kans groot is dat ze een foute analyse hebben gemaakt.......

Een keuze kan inderdaad altijd anders uitpakken maar deze uitkomst was al door vele (kenners) voorspelt en is dus verre van een onverwachte uitkomst.

8 november 2017 om 13:25

Beter ten halve gekeerd, dan ten hele gedwaald. Buitenflikkeren die gast. Voetbal is niet om aan te gluren en hij is totaal niet representatief.

Als we dan toch bezig zijn. Graag Spijkerman, Bergkamp en L'ami ook eruit!

8 november 2017 om 13:25

@ Tornado72

Een bewijs van onvermogen van het Techinisch Hart (ik neem aan dat je dat bedoelt) vind ik een beetje overdreven. De keuze voor Boer en Bosz waren toch ook geen brevet van onvermogen?

De aanstelling van de enigzins onervaren Keizer bracht een zeker risico met zich mee, maar vergeet niet dat het elftal naast de wisseling van trainer eveneens te maken had met het vertrek van de sterkhouders Klaassen en Sanchez en de nu toch gemiste onvoorspelbare Traoré.

Daarnaast kreeg de selectie en de technische staf te maken met het trieste wegvallen van Nouri, wat logischerwijs behoorlijk op in hakte op de focus bij voetbal en wat een valse start van het seizoen veroorzaakte. Dat gegeven was onvoorzien.

Keizer blijft er imo vooralsnog stoïcijns onder de wisselvallige resultaten. De juiste basiscompositie is nog steeds niet gevonden, daarvoor missen verschillende spelers tot nu toe vorm en stabiliteit. Ik vind zelf dat Keizer nog niet afgeschreven dient te worden.

Bij Jong Ajax heeft hij getoond elftallen met elke week wisselende selecties telkens tactisch prima in elkaar te boetseren vanuit een bepaalde visie. Al was de druk van presteren natuurlijk wel minder groot, tactisch keek het onder hem vaak oké.

Hij zal echt wel wat kunnen, maar mist nog wat ervaring. Daarvoor heeft elke coach tijd nodig. Xie bijvoorbeeld de beginnende Van Bronckhorst of Cocu. Zijn wissels zijn nogal warrig en pakken niet altijd even goed uit, maar wisselen in nog niet vaststaande en wankele elftallen is altijd moeilijk.

Wat mij betreft moet Keizer nog even het voordeel van de twijfel worden gegund, evenals dat voor de beslissing geldt om hem destijds aan te stellen

8 november 2017 om 13:54

De keuze van de Boer was ook onverwacht maar de Boer heeft op topniveau gespeeld en heeft met de beste trainers en spelers gewerkt, een stuk minder groot risico wat mij betreft. Bosz had ervaring en heeft het uitstekend gedaan, ik denk ook dat Bosz er momenteel beter voor had gestaan dan Keizer.

Ajax heeft inderdaad een aantal belangrijke spelers zien vertrekken en dat is nauwelijks opgevangen door aankopen daar kan Keizer niet zo gek veel aan doen. Dat is echt het "falen" van de technisch verantwoordelijke.

Keizer heeft het bij jong Ajax prima gedaan maar dat is mijn mijn ogen niet zo'n grote prestatie. Een trainer van jong Ajax heeft keuze uit enorm veel talenten aangevuld met spelers uit de eerste selectie die niet aan spelen toekomen. Niet heel knap wat mij betreft.

Cocu en van Bronckhorst hadden beide ook geen ervaring als trainer dat klopt maar beide hebben net als de Boer op wereld niveau geacteerd met de beste trainer gewerkt en samen gespeeld met de beste spelers ter wereld. Keizer heeft niet echt een grote carriere gehad als speler en is regelmatig ontslagen bij staartploegen, niet echt een CV om hoofdtrainer van Ajax mee te worden.

8 november 2017 om 14:33

Alsjeblieft zeg. Sanchez- Wober dat is echt achteruit gang. Traore -Neres is immense vooruitgang. Traore was ook meer dan genoeg wedstrijden dik drama waarbij hij niets goed deed. Neres geeft zelfs in wedstrijden waarin alles slecht gaat een assist of maakt een goal.

Wegvallen Klaassen opvangen eigen jeugd werd door zo ongeveer iedereen geroepen.

Keizer is een droef toeter, jong ajax tactisch goed gedaan? Is hij kampioen geworden dan, hebben ze überhaupt een dag op 1 gestaan? Reiziger doet het met minder materiaal vooralsnog gewoon beter (geen van de beek, de jong of nouri die wekelijks mee doen). Leuk dat gewissel, maar blijkbaar is dat de werkwijze van Keizer, doet hij nu ook.

De Boer, Cocu en van Bronkhorst waren immens grote spelers. bij topclubs in het buitenland, allen internationaal en ook nog dragende spelers, Keizer was een voetballer in de eredivisie.

8 november 2017 om 14:22

Brevet van onvermogen??? Ja joh Overmars hoefde hem niet als hoofdtrainer hooguit als assistent, tot nu toe heeft Overmars toch echt gelijk gehad. Zo wel met meer dingen, Neres was wat duur maar een speler met potentie en zeer zeker bruikbaar voor Ajax. Wober was een verdediger die we perse binnen moesten halen want daar zat potentie in en konden we gebruiken. Sanchez heeft hij echt zijn nek voor uitgestoken tegen alles en iedereen in en dat resultaat weten we inmiddels ook.

Bij ontslag kan Overmars de komende 3 jaar bij beslissingen waar hij het niet mee eens is wijzen naar de casus Keizer.

8 november 2017 om 14:57

Je kan moeilijk zeggen dat de aanstelling van Keizer een briljante vinding is tot nu toe.

Overmars is een goede marktkoopman hij koopt goed in en verkoopt ook prima.

Het aanstellen van een onervaren trainer die tot nu toe eigenlijk alleen gefaald heeft als hoofdtrainer van een BVO is natuurlijk een enorm risico. Je kan natuurlijk goed verkopen en inkopen maar uiteindelijk draait het om sportieve resultaten en die blijven toch al even achterwege en die gaan met Keizer als trainer ook niet snel behaald worden naar dat het zich laat aanzien. Ook voor de sportieve resultaten is Overmars (samen met Bergkamp en vd Sar) uiteindelijk verantwoordelijk.

8 november 2017 om 15:59

Tornado, Overmars wilde Keizer niet als hoofdtrainer, maar is weggestemd. Dus ik neem hem dit niet kwalijk.

8 november 2017 om 17:52

@Kyle66 precies, overmars word te vaak nog altijd de zwarte piet toegespeeld, terwijl hij in veel ook gewoon wordt weggestemd of tegengehouden. Hij maakt ook zijn fouten en heeft ook zijn missers bij aankopen, maar dat hoort erbij. Financieel staan we er zo rooskleurig voor dankzij Overmars en de Boer. Overmars met slimme gokjes (Milik) en de boer door maximaal te presteren met elk jaar een matigere selectie. Zelfs niet geslaagde spelers zijn overwegend met geen of een klein verlies verkocht.

Gaat het niet worden met Keizer. Terug naar jong Ajax of als assistent. Zou echt leuk zijn als Ronald Koeman zou komen met combinatie het Nederlandse elftal..

8 november 2017 om 13:12

Combi gaat nooit gebeuren. Knvb zit er niet op te wachten dat bij elke geselecteerde ajacied de discussie ontstaat dat er alleen maar ajacieden geselecteerd worden omdat de bondscoach ook trainer is bij ajax.

Koeman staat ook niet echt bekend om het uitvoeren van de visie Cruijff. En met zijn achtergrond als trainer in Engeland kun je op je vingers natellen dat er dan weer een hoop aankopen moeten komen. Net als onder Jol.

8 november 2017 om 11:33

Koeman wordt het niet zolang deze beleidsbepalers er zitten want die bepaald zelf wie we spelen en moet komen , en dat gaat de huidige leiding niet goedvinden dus alles zal wel bij het oude blijven en lekker door blijven modderen zonder enige visie .

8 november 2017 om 11:50

Heel de visie Cruijff zou me weinig uitmaken. Als Ajax aantrekkelijk voetbal kan spelen met 4-4-2 of waardeloos met 4-3-3 zou ik bijvoorbeeld gewoon voor 4-4-2 kiezen. Goed voetbal en punten pakken is belangrijker dan vasthouden aan een filosofie uit een andere tijd. In zwaardere wedstrijden zou ik me zelf 5-3-2 kunnen voorstellen (al zullen bepaalde supporters nu waarschijnlijk zeggen dat Ajax zich nooit aan mag passen aan de tegenstander....)

8 november 2017 om 11:59

@Meijer
Je bent nu aan het vloeken in de kerk, maar in tijden van crisis zou men bij Ajax eens moeten beseffen dat ook andere systemen een optie mogen zijn. Alleen gaat dat voor nu nooit gebeuren.

Voor het eerst dat ik dit soort suggestieve berichten wel lekker uit vind komen. Laat de druk maar flink toenemen op die man door dit soort berichten, eens kijken hoe rekbaar Bergkamp dan is.

Met kerst is Keizer eraf. Hiddink als tussenpaus en Van 't Schip als opvolger. Ook van dee Sar en TH zeer kritisch tegeneet licht houden. Falend beleid van incompetent bestuur. Als het zo door gaat vertrekken de grootste talenten van Ajax te vroeg en tegen een te lager vergoeding. Dat heet wanbeleid

8 november 2017 om 13:16

Hiddink zit nu als adviseur bij PSV dacht ik. Die gaat echt niet tussenpaus bij Ajax worden. Dan nog eerder Advocaat misschien, al heeft die ook niet echt warme gevoelens bij Ajax zover ik weet.

De afgelopen tijd heb ik al vaker aangegeven dat ik verwacht dat Keizer dit seizoen nog wel ontslagen zal worden en toen heb ik ook aangegeven dat ik Koeman graag als trainer van Ajax zie, maar ook besef ik wel dat dat ook een lastig verhaal zal worden, want ik denk dat Koeman eerder voor het bondscoachschap van Nederland zal kiezen als hij die mogelijkheid daadwerkelijk krijgt en als hij die mogelijkheid niet krijgt, denk ik dat hij toch nog wel een aantal goede opties in het buitenland kan krijgen.

Eigenlijk zie ik ook graag Michael Laudrup als coach van Ajax en Overmars wilde hem afgelopen zomer ook binnenhalen, alleen werd hij tegengewerkt door het kamp Bergkamp en ik las ook dat Laudrup zelf niet wilde, omdat hij niet blij was met de problemen die er destijds waren ontstaan toen hij speler van Ajax was.

Mijn lijstje met vervangers voor Keizer ziet er eigenlijk zo uit±

1- Ronald Koeman. Heb ik hierboven al beschreven.
2- Michael Laudrup. Heb ik hierboven al beschreven.
3- Erik ten Hag. Zal Utrecht in mijn ogen op z'n vroegst pas na afloop van dit seizoen verlaten, maar ik zie hem dan graag bij Ajax.
4- Clarence Seedorf. Ja, hij heeft een moeilijke persoonlijkheid dat kan gaan botsen bij Ajax, maar als Keizer ontslagen wordt, dan zal dat ook gevolgen hebben voor onder andere Bergkamp en Spijkerman en daardoor voorzie ik mogelijkheden, want ik zie in Seedorf echt wel een goede trainer.

8 november 2017 om 11:57

Ik verwacht eigenlijk helemaal niet dat Keizer ontslagen zal worden. Van der Sar en Bergkamp zijn verantwoordelijk voor deze mismatch en die gaan hem er echt niet uitgooien (al kun je je afvragen of hem laten zitten niet nog erger is)... Als ze hem eruit gooien, zullen ze zelf ook (nog verder) ter discussie staan en dat willen ze echt niet.

Ajax gaat nog punten verliezen tegen Twente en PSV en dan gaat Keizer eraf. Een definiete opvolger js niet beschikbaar halverwege het seizoen dus vergeet al die lijstjes voor de korte termijn. Koeman is totaal geen optie, geen Ajax filosofie en gaat het niet doen voor een half seizoen. Van Hiddink ben ik absoluut geen fan maar wel beschikbaar en veel senioriteit. Laudup is mijn favoriete trainer maar Van het Schip kan een interssant alternatief zijn.

Keizer maakt het seizoen gewoon af hoor. De ego's in TH is te groot om te zeggen dat ze gefaald hebben. Ik krijg bijna medelijden met die Keizer. Elke interview lijkt hij zo gespannen. Ook heeft Ajax geen een wedstrijd 90 minuten goed gespeeld.

Laat peter Bosz maar weer terug komen, die heeft veel laten zien in een jaartje..
Die bolle koeman heeft mij minder overtuigd.

8 november 2017 om 13:14

Even niet opgelet toen Koeman trainer bij Feyenoord was? Met zeer beperkt spelersmateriaal uitstekend gepresteerd daar.

8 november 2017 om 14:18

Maar niet voor de langere termijn. Koeman is meer een motivatie trainer.

Ik zou voor van het Schip met Co Adriaanse als assistent. Peter Bosz van mij mag...

Wat en zwets. Je zag toch het anti voetbal wat Koemand speelde met Everton. Haalde enkel dravers voor op het middenveld met Gueye, Klaassen Sigurdsson en Schneiderlin. Prima spelers maar Koeman speelt in dezelfde geest als Frank en Van Gaal. Zonder risico teren op de bevliegingen van de aanvallers.

Waarom niet gewoon eens fris bloed? Iemand zonder of met een beperkt Ajax verleden kan ook verfrissend werken. Dat hebben we vorig seizoen gezien. Een Thomas Tuchel, of een Michael Laudrup bijvoorbeeld. En die dan geen Spijkerman of Bergkamp in de maag splitsen, maar zelf hun staf laten bepalen. Keizer is geen slechte trainer, maar het eerste van Ajax is voor nu, nog ff te hoog gegrepen.

Uitstekende keus. Als voetballer en trainer groot geworden bij Ajax.

Koeman aub niet dan krijgen we weer dat fantasieloze geneuzel. Tuchel polsen en direct toehappen. Aanvallend en gedurfd voetbal geen irritant afwachtend geneuzel.

Dat zou de doodsteek van Nederlands mooiste club worden als ze Ronald Koeman zouden gaan halen, een coach die bijna overal in het buitenland gewoon geflopt is. Laat hem maar naar de woestijn gaan om te cashen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren