Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Van den Brom zapt weg bij ‘pijnlijk’ CL-duel: ‘Eerst Oranje, nu weer Feyenoord’

Laatste update:

Feyenoord verloor woensdagavond kansloos van Manchester City (0-4) in de Champions League. De Rotterdammers maakten geen enkele aanspraak op een overwinning, laat staan een gelijkspel en daar baalt John van den Brom van. De trainer van AZ zat voor de buis toen Feyenoord werd afgedroogd door de Engelse grootmacht en besloot na een tijdje weg te zappen.

"Het is hard om elke keer weer te zien hoe groot het verschil tussen de buitenlandse en Nederlandse top is", aldus Van den Brom in gesprek met De Telegraaf. De oefenmeester hoopte dat De Kuip Feyenoord kon helpen naar een stunt. "Maar ja, binnen een paar minuten was het 0-2 en eerlijk is eerlijk: toen ben ik gaan zappen. Naar Borussia Dortmund, naar Liverpool en tussendoor uiteraard Feyenoord."

"Wij hebben vorig jaar bij Olympique Lyon meegemaakt dat we werden weggepoetst (7-1, red.), nu gebeurde het onze landskampioen tegen Manchester City. Dat doet pijn. Als Nederlander, als voetballiefhebber, als trainer, als speler, als supporter." Van den Brom concludeert dat dit nou eenmaal de situatie is waarin het Nederlands voetbal zit. "Dat is hard om te zien. Eerst met Oranje bij Frankrijk en nu weer met Feyenoord. Alle hoop op Vitesse…"

Feyenoord heeft niks te zoeken in de Champions League

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ondertussen heeft AZ het dit seizoen al twee keer moeilijk gehad in een thuiswedstrijd tegen ploegen onderin het rechterrijtje. Wat dat betreft zegt een groot verschil in begroting/kwaliteit echt niet alles. Met een compact elftal valt er echt we wat meer eer te behalen, ook voor Feyenoord.

14 september 2017 om 14:30

Ach vent, er valt helemaal geen eer te behalen tegen een Manchester City op stoom. Ik weet niet waar deze romantische maar naã¯eve gedachte vandaan komt, maar we hadden niks in de melk te brokkelen. Andere tactiek? Betere instelling/opstelling? Onzin, dan hadden ze er alsnog 3 of 4 gemaakt. De verschillen in NL zijn niet zo groot, maar rr staat bij City 900 miljoen op het veld, bij ons nog geen 30.

14 september 2017 om 15:05

Verliezen is niet erg. Die kans was sowieso groot. Het gaat om de manier waarop. Dit was kinderlijk eenvoudig. Feyenoord speelde in een onbekend systeem dat bovendien niet de beste bleek, iets dat je vooraf had kunnen weten. Gio had met twee aanvallers moeten spelen (Boetius en Berghuis) en Toornstra op het middenveld.

Niet dat je dan even had gewonnen, natuurlijk niet, alleen had je het ze dan wel moeilijker gemaakt. Maar waarom moet je meteen zo gefrustreerd reageren? Ik geef gewoon aan dat begroting lang niet altijd alles zegt en dat je best iets meer weerstand kan bieden in sommige gevallen.

14 september 2017 om 15:06

Dat was echt wel een andere City destijds. Feyenoord won vorig jaar van united die ook veel meer koste dan Feyenoord, maar united was niet wereldtop en City destijds ook niet. Heb je wel gezien hoe ze Liverpool wegspeelde?

14 september 2017 om 15:42

Zonder die overwinning van Ajax te willen klein praten, ik ben het wel met Leopart eens dat dat een ander team was dan wat er gisteren stond. Onder Guardiola heeft Man City echt een enorme stap vooruit gezet. Niet alleen goede spelers, maar ook een geweldige tactiek die daar bij aansluit. En geen spelers als Lescott, Barry, Milner of andere Engelsen die toen nog wel meededen. Ze brachten nu ook een tweede Engelsman in het veld, Sterling, een speler in de top 20 duurste spelers ooit. Die zit op de bank.

14 september 2017 om 15:43

Wegspeelde? Liverpool was voor de rode kaart van Manã© gewoon gelijkwaardige zo niet de betere. Daarnaast werd City dat jaar 2e in de PL dus zeker niet slechter dan nu. Wat betreft tactiek heb je gelijk, NL cubs spelen vaak goed tegen Engelse clubs echter is deze speelwijze van Guardiola meer Spaans en daar hebben Clubs uit NL het vaak lastig tegen.

14 september 2017 om 15:51

Tja, zo snel kan het gaan in het voetbal. Ik vond ons tot de 0-1 ook niet veel minder dan Manchester City, maar dan valt die treffer toch en dan gaat het hard.

14 september 2017 om 15:51

@azalkmaar2

Ik ben gefrustreerd omdat alles wat ik lees, is dat Feyenoord het anders had moeten aanpakken, een andere opstelling had moeten neerzetten, met een andere instelling het veld in had moeten gaan, of weet ik veel wat. Ik weet niet precies of je begrijpt wat kansloos betekent, maar dat was het in elke samenstelling geweest.

Gijp zei het treffend: City bepaalt in dit geval hoe we spelen, en hoe groot de score uiteindelijk gaat uitvallen. Het is zo naïef te denken dat wij ons niet hoeven aan te passen aan wereldploegen zoals City. En wat was er gebeurd als wij hadden geprobeerd ons eigen spel te spelen? Lekker druk zetten en in het mes lopen van die geweldige spelers? Een begrotingsverschil van 850 miljoen zegt alles, en je bent blind als je ook maar denkt dat je daar iets tegen kan beginnen.

En om al die figuren even aan te spreken die de 'prestaties' van Ajax en PSV vergelijken met de masterclass die Feyenoord gisteren kreeg: dit is een machine a la Guardiola, precies zoals hij het graag ziet. Hier was elke Nederlandse club keihard tegen afgegaan.

En wat een ongelooflijke onzin om te zeggen dat we 'tevreden' zijn met 0-4, absolute waanzin. Hoe kan je ooit tevreden zijn met 0-4? Het enige wat ik zeg, is dat we niets hebben in te brengen, helemaal niets, alleen het loslaten van het verleden is schijnbaar erg moeilijk.

14 september 2017 om 15:54

Tuurlijk wel. Vind dit zo een onzin. of denk je dat een Bournemouth 600miljoen op het veld heeft staan? Wat Azalkmaar2 zegt, met compact elftal kom je al heel ver. was gewoon zeer schijterig van Feyenoord.

14 september 2017 om 15:54

@jong Ajax

Als jij niet kan zien dat er een verschil van dag en nacht tussen het City van een aantal jaar terug zit, en het City van nu, dan klopt er iets niet bij je.

14 september 2017 om 15:56

@marrieaandebal

Dus jij gaat Bournemouth nu vergelijken met Feyenoord? En jij ziet in die vergelijking niet tig dingen scheef gaan?

14 september 2017 om 16:45

@jong Ajax Buiten het feit dat ik het Ajax van destijds beter vind dan de huidige selectie van Feyenoord. Is dit City vele malen beter in balans dan 5 jaar geleden.

City was niet alleen fysiek veel sterker dan Feyenoord, ook technisch.
Barry - Milner - Nasri - Toure naar B. Silva - D. Silva - De Bruyne - Fernando. Daarnaast faalde Gio tactisch. En dit was City op 70%.

14 september 2017 om 16:46

Waarom faalde Gio tactisch? Ik vond zijn formatie en opstelling best logisch. Jammer van die snelle goal, want dan kan je tactiek meteen de prullenbak in.

14 september 2017 om 17:34

Dan heeft Feyenoord het nog een aardige 90 seconden volgehouden

14 september 2017 om 17:44

jaialai, precies! Er waren ook heel veel minuten dat Man City niet tot scoren kwam 86 in totaal, exclusief blessuretijd. Hebben we toch maar mooi gedaan :D. Ik kan er alleen maar om lachen eigenlijk, had dat nooit verwacht, maar merk dat ik geen klap om die Champions League geef eigenlijk. Leuk dat we nog een keertje meedoen na zo'n tijd. Maar ik ben blij als we volgend jaar als kampioen gewoon Europa League spelen eerlijk gezegd. Wat dat betreft heeft de top 3 zijn steentje al meer dan bijgedragen dit seizoen .

14 september 2017 om 19:03

Juist AZ Alkmaar, in Nederland speelt Kramer als niks klaar. Behalve zich niet te kunnen gedragen in het veld.

14 september 2017 om 20:57

@ Jong Ajax: Verbaasd mij niks dat jij het niet met Baardgrasmus eens bent, je gebruikersnaam zegt al genoeg. Ook Feyenoord heeft wel eens een goede dag gehad tegen ploegen van dit caliber, lees Manu vorig jaar, maar 9 van de 10 x zal elke Nederlandse ploeg, ja, ook Ajax, van dergelijke ploegen verliezen. Ajax is uitgeschakeld door Nice voor de CL en vervolgens door Rosenborg BK voor de EL, allebei geen Europese hoogvliegers, dus tja, weinig recht van spreken, lijkt mij. Neemt niet weg dat Feyenoord teveel ontzag had voor City en een verkeerde tacktiek hanteerde waardoor ze de 1e 20 min bijna apathisch aan het voetballen waren. City van het jaar waar jij het over hebt was idd ook al een miljoenen elftal, maar in de verste verte niet te vergelijken met hun huidige team en daarnaast heeft City nu ook 1 van de beste coaches van de wereld, valt ook wat voor te zeggen.

14 september 2017 om 15:37

Precies. Natuurlijk is het verschil groot tussen de Nederlandse top en de geldclubs uit het buitenland. Maar het is echt niet zo groot als hoe het er gisteravond in de Kuip uit zag.
Feyenoord en zijn trainer hadden met een meer realistische aanpak het City echt wel een stuk moeilijker kunnen maken. Jammer dat dat niet gebeurd is.

14 september 2017 om 16:58

Nogal een verschil van een begroting van tientallen miljoenen of een verschil van 800 miljoen.
Net zoals het statistiekje wat ze gisteren lieten zien. De goedkoopste speler van City was meer waard dan het complete elftal van Feyenoord.

Zijn reactie helpt niet echt. Ik snap wel dat hij dit deed, ben ook zwaar teleurgesteld in het totale nederlandse voetbal. Het ziet er naar uit dat het echt klaar is. We hadden nog een kleine hoop na de finale plek van ajax vorig jaar. Na dit seizoen ben ik bang dat het voortaan 1 en al europa league is. Kortom, CL voor NLcluppies is na dit seizoen, overrrr

14 september 2017 om 14:39

En dat is maar goed ook. Het is dat we er goed geld voor krijgen, maar als je leuke wedstrijden wilt zien voor Nederlandse teams kan je veel beter in de Europa League spelen. In de Champions League tref je tegenstanders waar je je niet tegen kan wapenen. Niet alleen vanwege het surplus aan financiële mogelijkheden, maar misschien nog wel meer omdat we geen tactisch plan hebben tegen hele goede tegenstanders. In de eredivisie zijn tegenstanders op zijn best gelijkwaardig, en graaft noch Psv, noch Ajax, noch Feyenoord zich in, ook niet in onderlinge duels. Een Engelse degradatiekandidaat speelt per seizoen 10 wedstrijden tegen dit soort tegenstanders, die kunnen zo'n systeem misschien een beetje in de vingers krijgen. En dan te bedenken dat ook die teams nog een veelvoud van onze begroting hebben. Het is jammer, maar niet anders. Gelukkig is onze nationale competitie aantrekkelijk om te kijken, dan houden we de blik gewoon binnen de landsgrenzen.

Ach, wat verwachten we nou helemaal? Dat die twee Nederlandse teams in Europa ineens iedereen de wil op leggen? Dit is nou eenmaal hoe de zaken ervoor staan, en elk jaar wordt het erger want elk jaar gooien ze er meer geld tegenaan. Ik vond Oranje pijnlijker zelf, dat elftal heeft zich lang aan de malaise weten te onttrekken. Gisteren zagen we allemaal wat we allang wisten, ook het beste team van Nederland stelt Europees niets voor. Ik kan er niet echt meezitten eerlijk gezegd, Champions League is extra en leuk voor de ervaring wellicht, maar het is niet het toernooi wat we moeten winnen. Als we zondag gelijk spelen of verliezen zal ik daar veel meer de pest in hebben.

14 september 2017 om 15:03

Ik vind jou wel heel goed in het relativeren van de vernedering van Feyenoord gisteren. Ajax heeft aangetoond dat het wel kan, zij het op een lager niveau. We mogen dan eigenlijk wel verwachten van het beste team van Nederland het beter doet dan gisteren en eisen dat ze gewoon 3e worden in deze poule. Je kan verliezen en je kan verliezen.

14 september 2017 om 15:25

Ik weet niet wat je bedoelt met Ajax heeft het aangetoond, bedoel je dan de Europa League vorig jaar? Dat was zeker knap, maar je ziet dit jaar in de voorronde alweer de andere kant. Was Ajax vorig jaar dan de standaard, of was het Ajax tegen Nice en Rosenborg? Uitschieters kan je altijd hebben, zowel naar boven als naar onderen. Ik denk dat Ajax de afgelopen maanden beide kanten is uitgeschoten.

Ik zie ook niet in hoe je een derde plek kan eisen, of waar je dat op baseert. Je speelt tegen Napoli en Man City uit pot 2 en pot 3. Shaktar versloeg gisteren al Napoli, weliswaar niet de sterkste uit pot 1, maar wel een team waar je het zwaar tegen zal hebben. Eisen dat je hen verslaat? Ik vind het nogal wat. Ik eis sowieso niets anders dan een beetje inzet, wat wil ik nou helemaal eisen? Als het me niet aanstaat ga ik wel iets anders doen op zondag, maar die drang heb ik ook de afgelopen 10 jaar nooit gevoeld.

En verder, ik heb het geen moment als een vernedering ervaren, je voetbalt tegen een team dat er zo idioot veel geld in heeft gepompt dat ze op elke positie een betere speler hebben. En op de bank idem dito, en ik gok dat de derde keuze ook nog beter is. Ja, dan is de kans groot dat je verliest. Ik kan er verder niet zo mee zitten, we voetballen dit seizoen bij vlagen goed, Europees kan me niet zo heel veel schelen eerlijk gezegd. Daar is het speelveld ongelijk, kan je heel boos of gefrustreerd over zijn, maar als je een beetje rationeel kijkt is het niets om echt verbaasd over te zijn.

14 september 2017 om 15:03

Ik begrijp dat je het accepteerd en dat je Feyenoord in ieder artikel verdedigd. Maar je wil uiteindelijk wel stappen zien van je club toch. Feyenoord ia kampioen geworden....dat is alweer een stap. Nu wordt je geconfronteerd met een gebrek aan voetballend vermogen (waaronder positiespel) en tactiek (werd gênant slecht druk gezet).
Winnen doe je niet..... daar is het individuele verschil te groot voor. Maar net als ajax tegen madrid onder Jol....het moet je wel aan het denken zetten. Op fysiek wordt niet het verschil gemaakt. Wel op handelingssnelheid, vermogen, positiespel en tactiek.
Feyenoord middenveld, daar wordt namelijk de wedstrijd gecontroleerd, mist dit alles om mee te kunnen. Ik durf te wedden dat met een goede clasie en een creatieve 10 naast el ahmadi je veel beter onder de druk uitkomt. Dus je hoeft echt geen wereld elftal te hebben om je mannetje te staan. En dan bijvoorbeeld een Larsson zwervend op 10. Hun verdediging is hun enige 'zwakke' linie namelijk

14 september 2017 om 15:37

Er is niet goed gevoetbald gisteren door Feyenoord, laat dat duidelijk zijn. Maar al hadden we geweldig gespeeld, dan nog hadden we het niet gewonnen. Ajax - Madrid onder Jol zal ook wel 7 jaar geleden zijn of zo? Maar kijk eens naar het huidige voetballandschap. De top 10 duurste transfer heeft nog maar 1 speler uit die periode, Christiano Ronaldo, de rest is allemaal van daarna. In de top 50 is dat beeld niet veel anders, een paar relicten uit die tijd, de rest is allemaal van de laatste jaren.

In Nederland zijn we niet bepaald gegroeid in die periode. Ajax had toen spelers als Vertonghen, Eriksen, Alderweireld en Suarez, die zijn allemaal goed terecht gekomen, maar verloren toen ook thuis met 0-4. Ik denk niet dat het huidige elftal van Ajax spelers herbergt die dat niveau gaan halen. Van Feyenoord ook niet. Real Madrid daarentegen is alleen nog maar indrukwekkender geworden, en dan te bedenken dat de absolute top alleen nog maar breder is geworden (juventus, Monaco, Psg, Man City, Bayern zijn daar ook bijgekomen).

Wel grappig dat je Clasie noemt, ik moest gisteren ook aan hem denken. De opbouw liep heel slecht, we hadden iemand nodig die van achteruit de lijnen kon uitzetten. Helaas zag je ook duidelijk dat Manchester City zich goed had voorbereid op Feyenoord, ze kenden het team goed en zagen heel duidelijk waar de zwaktes lagen. Dat is ook knap natuurlijk, en daar heb ik respect voor. Die Guardiola heeft er wel een goede kijk op zeg.

14 september 2017 om 15:56

Kom op zeg. Ik heb vandaag al (niet overdreven) 30x voorbij zien komen dat PSV en Ajax wel eens van grote teams hebben gewonnen. Waarom vergelijken? Elke situatie is anders. Het begon gewoon enorm klote met die snelle goal, waardoor je tactiek meteen de prullenbak in kon. Er is geen reden om van Feyenoord te verwachten dat ze wel even een vuist zouden kunnen maken tegen een City die enorm op dreef is.

14 september 2017 om 16:16

Toen was er toch ook terecht bergen van kritiek op de speelwijze van Ajax? Toen heeft toch ook geen enkele benoemswaardige Ajacied geroepen ja het komt allemaal door het geld? Met zo'n kritiekloze houding na een vernedering van jewelste, waarbij er qua instelling/strijd en tactiek vooral een hoop misging, levert je club niets op. Vorig seizoen gebeurde namelijk eigenlijk hetzelfde tegen Ajax in de JCA, als we eerlijk zijn. Alleen hadden die niet de individuele kwaliteiten om het 8-0 te maken.

14 september 2017 om 16:25

@baardgrasmus:

Het feit dat de transfers nu duurder zijn betekent niet dat de spelers beter zijn dan voorheen. Of dat het voetbal in zijn algemeenheid beter is geworden. Het zegt alleen iets over de marktwerking. Dat snap je zelf toch ook hoop ik?

Het Real Madrid van toen was ook absolute top en Ajax Europese subtop (rond plek 20-25 volgens ranglijsten).

14 september 2017 om 16:29

Ja er zit wel een behoorlijk verschil tussen de speelstijl van Manchester United en die van City. Vorig jaar vond Man Utd het prima om Ajax te bal te gunnen, die deden er weinig mee. Terwijl Manchester City juist heel graag de bal heeft, dan gaan ze door het centrum aanvallen opzetten. Feyenoord won vorig jaar van Manchester United, maar gisteren zat het er gewoon totaal niet in. Voor mijn gevoel troffen we gisteren een veel sterkere tegenstander, die ook nog eens dominant wil voetballen. Maar er is bijna geen groter verschil tussen de twee trainers en hoe zij hun teams laten spelen. Guardiola of Mourinho.

Of er vorig jaar wel of geen kritiek is geweest op Ajax, ik heb het niet zo gevolgd. Ik vond het jammer dat ze niet wonnen. En noemenswaardige ajacieden heb ik ook geen goed beeld bij, als Ronald de Boer of Sjaak Swart gaat praten weet je dat je net zo goed even de stofzuiger kan aanzetten. Dan hoor je even veel zinnige dingen over voetbal.

@ murki, ik snap dat het deels marktwerking is, maar ben er ook van overtuigd dat dit Manchester City veel beter is dan dat van een paar jaar terug. Guardiola maakt er echt een onverslaanbare machine van, met goed voetbal bovendien. Een paar jaar terug zat die Italiaan er toch? Mancini? Dat is een klassiek Italiaans geschoolde trainer, terwijl Guardiola bij Cruijff in de leer is geweest. Dat zie je duidelijk. Kijk ook hoe de teams van Guardiola de wereldtop bereiken met onderscheidend voetbal en daar ook blijven na zijn vertrek. Ik kan me van Mancini niet zo 1,2,3 een voorbeeld herinneren van een club die hij zo omhoog heeft gestuwd.

Dat het clubvoetbal achteruit gaat zal me eerlijk gezegd een wordt wezen, de Eredivisie blijft toch best een leuke competitie, ook al wordt er vaak slecht gevoetbald. Ik ben er meer ziek van dat het Nederlands Elftal niets meer voorstelt. Onze onderburen hebben ook geen geweldige competitie, maar de Rode Duivels zijn wel van wereldklasse.

14 september 2017 om 15:16

Je moet daar ook af en toe geluk mee hebben. Toen nl elftal top was opt wk was eredivisie ook niet bepaald topniveau hoor.

Vergeet niet dat Van Bronckhorst nog een beginnende trainer is. Had geen ervaring op dit niveau, waar alles in het fijnste wordt beslist. Dat hij dit examen niet gehaald heeft, moet hij maar lering uit trekken. Geen zorgen.

Was het niet Feyenoord die in corners niet te verslaan is op NL bodem? Zie hoe makkelijk het ging gisteren tot 2 keer toe en eigenlijk ook een 3e keer met een afvallende bal met de City corners. Er is bij een fout of de tegengoal nooit echt 1 iemand aan te wijzen die de hoofdschuldige is. Die eerste goal bv, stonden 2 man van City de corner te nemen terwijl alleen Berghuis het aanspeelpunt half dekte. Die wordt vervolgens uitgespeeld en Silva had alle tijd om een City-hoofd te vinden. Dan staat Vd Heijden niet op te letten en wordt er niet eens goed ingekopt en tot overmaat van ramp laat Vilhena de bal zeer lullig tussen de benen gaan. Chain of errors.

Het begint bij de tactiek bespreking. Dit is duidelijk niet doorbesproken, gezien dat 2-3 corners elk een tegengoal opleverde. Dit lijkt op overcontrol, maar in de top is dit gewoon another day in the office.

14 september 2017 om 15:00

El Ahmadi gaf na de wedstrijd aan dat het dus juisg wel besproken was, dat er twee man naar de bal moesten bij corners. Een schuldige zou in dat geval makkelijk aan te wijzen zijn, namelijk degene die er niet bij stond. Daarna kom je in een totaal andere situatie omdat mensen moeten uitstappen en keuzes moeten maken. Bij de corners is schuldige aanwijzen voor Gio dus makkelijk.
Maar doet er niks aan af, dit was pure business voor city. Geen eer te behalen voor feyenoord.

14 september 2017 om 15:23

Berghuis deed het half, stond er meters vanaf. Persoon X die er niet stond. VD Heiden die het kopduel verliest, kan je overkomen en tenslotte Vilhena die op dat moment de redder in nood zou moeten zijn. Laten we wel zo zijn om te zeggen dat die bal niet onhoudbaar was en dat de corners beter afgestemd kan worden. Die persoon x stond er volgens mij meerdere keren niet. Is dit wel echt besproken? Alles afschuiven op X vind ik te makkelijk.

14 september 2017 om 15:01

El Ahmadi gaf na de wedstrijd aan dat het dus juisg wel besproken was, dat er twee man naar de bal moesten bij corners. Een schuldige zou in dat geval makkelijk aan te wijzen zijn, namelijk degene die er niet bij stond. Daarna kom je in een totaal andere situatie omdat mensen moeten uitstappen en keuzes moeten maken. Bij de corners is schuldige aanwijzen voor Gio dus makkelijk.
Maar doet er niks aan af, dit was pure business voor city. Geen eer te behalen voor feyenoord.

Wat is het toch voor probleem, je speelt tegen een top 10 ploeg in de wereld en je verliest. Gut gut. Ik ben al blij dat het geen schuttersputje was waaruit gespeeld werd door feyenoord. Kijk eerst die volgende wedstrijden eens aan en zie hoe dat gaat. Tegen city ben je gewoon kansloos, daar zou elke grote ploeg het ook moeilijk mee hebben. Arsenal verliest ook 4-0 van liverpool en hebben niets in te brengen. vervolgens verliest datzelfde liverpool met 5-0 van city enhebben niets in te brengen. Als je zo simpel redeneert als er nu gedaan wordt, is onze top gelijk aan liverpool ofzo.
Het verschil tussen onze top en de absolute top, dat is enorm. Maar daartussen zit nog een ontiegelijk grote groep ploegen. City is geen graadmeter voor nederlandse ploegen. Straks tegen Napoli moet je laten zien waar je als ploeg staat.

De KNVB moet heeel erg snel wakker worden. Duidelijke signalen kan je niet ontvangen.

14 september 2017 om 15:47

Dan hebben ze tijdens de voorrondes zeker de snoozebutton ingedrukt. Want dat er maar 2 teams meedoen is veel zorgwekkender dan de nederlaag van gisteren. Geen enkel team is de voorrondes doorgekomen, dat is een duidelijker signaal. Want in de voorrondes spelen nog de zwakke broers, tenminste, zo noemden we ze altijd. Zo zullen wij weldra heten.

14 september 2017 om 16:04

Helemaal mee eens ! Al vind ik alles wat om Oranje heen hangt zorgelijker. Alles is door te trekken naar de clubs. Tel daarbij het management bij de KNVB, het spelen op kunstgras en de vele huurlingen die er in Nederland rondlopen bij op en je vraagt je af waar je dan moet beginnen met het opruimen van deze puinzooi.

Moet geen enkele kans op een overwinning, laat staan een gelijkspel niet andersom zijn?

14 september 2017 om 15:22

Inderdaad, Dat is een vreemde, onlogische zin.

Ik struikelde er ook al over.

Daarnaast is het nare dat Napoli nog harder druk zet dan city. Zeker na het onterechte verlies van gisteren hebben ze de punten nog harder nodig.
Ik hoop voor Feyenoord dat er wel iets aan te doen is om beter voor de dag te komen. Te beginnen met een neter voetballend middenveld want dit kan gewoon niet. Kijk Kramer zou bij Nicosia niet eens spelen en helemaal niet in deze countertactiek. Dat kan jorgensen straks wel. Is nelom trouwens de enige linksback?

14 september 2017 om 15:28

Gewoon 5-3-2 gaan spelen met Jan-Arie - St. Juste - Botteghin centraal en dan Amrabat op rechtsback (lees: power en loopvermogen) en dan Vilhena aan de linkerkant (lees: heeft daar vaker gespeeld). Dan kunnen El Ahmadi, Toornstra en Larsson ('10' het middenveld vormen en daarvoor speel je met Boetius/Berghuis en Jorgensen of - nu Jorgensen er niet bij is - met beide buitenspelers. Dan maar alles dichthouden en smerig counteren, maar gisteren is gebleken dat Jan-Arie en Botteghin volledig overlopen wordt - zoals ik al voorspelde - omdat zij er door gasten als Aguero, Jesus, etc. achteruit nog uitgelopen worden. Enorm pijnlijke nederlaag, maar geen schande na 15 jaar geen CL (lees: geen ervaring dus) en een trainer die er alleen als speler ervaring heeft, niet als trainer. Als je volgende wedstrijd tegen Napoli een goede pot op de mat legt en City 'gewoon' van Shakthar wint, is er nog hoop voor de derde plaats en daar moet je dan vol voor gaan.

Was te voorspellen dat ze niet goed genoeg zijn voor de CL, maar ze spelen er en moeten het beste er van proberen te maken.

Vooropstellend dat de prestatie van gisterenavond niet bepaald veelbelovend was, vind ik dat men zich wel moet realiseren dat de Europese campagne van Feyenoord pas net aangevangen is. Zo'n beetje het hele land heeft zijn of haar definitieve oordeel reeds geveld.

Laten we toch nog twee wedstrijden afwachten. Wellicht hebben we dan inderdaad nog steeds geen enkel punt behaald en zijn we reeds kansloos voor overwintering in de EL, of staan we plotseling tweede met vier punten. Nogmaals, de wedstrijd van gisteren baart ook mij ernstige zorgen en het zou mij niet verrassen als we met een schamel puntje het toernooi zouden verlaten, maar de kaarten zijn nog niet geschud. De andere opponenten zijn op zijn minst iets zwakker dan Manchester City, en mogelijk toont Feyenoord wel wat verbetering op mentaal en tactisch vlak.

Feyenoord was een schande voor het Nederlands voetbal. Niet eens om de uitslag, dat kan gebeuren tegen een Europese topploeg. Maar wat een kinderachtige, laffe instelling hadden de spelers gisteren. Jones die inplaats van te keepen liever z'n handjes oppsteekt om te zeuren over buitenspel. Ik heb nog nooit een keeper zien appelleren terwijl de bal nog in het spel was, vlak voor de goal nota bene. En Kramer, die uit frustratie weer om zich heen begint te schoppen... Feyenoord, en het Nederlandse voetbal onwaardig. Laat Gio deze mannetjes is met beide benen op de grond zetten, en zonder gezeur en gezeik de laatste 5 wedstrijden op 100% voetballen.

14 september 2017 om 16:13

Een schande nog wel? Heb je zitten slapen tijdens de voorrondes? Dat er van het duurste team allertijde wordt verloren is toch niet zo heel zorgwekkend? Dat er maar 2 teams meedoen is pas een schande als je zo graag dat label wil plakken. We zijn er al drie kwijtgeraakt in de voorronde.

14 september 2017 om 16:17

Tegen Rosenborg en NK Osijek niet te vergeten? Ach, het is tijd om even gal te spuwen, bereid je maar voor op de komende zes weken, dat wordt alleen maar meer als we na dinsdag- en woensdagavond de hele goed onderbouwde mening van voetbal'minnend' Nederland over ons heen krijgen.

14 september 2017 om 16:19

Baardgrasmus, hij heeft het over de laffe instelling van Feyenoord. Niet over het resultaat. Je lijkt wel een stier die elke vorm van kritiek op je club als een rode lap ziet. Het wijzen op Ajax en PSV is niet nodig, die hebben de terechte kritiek al gehad. Nu Feyenoord nog, onee dan is geld alleen de beslissende factor!

14 september 2017 om 16:27

Snap je niet dat de tactiek na 80 seconden de prullenbak in kan omdat je al 0-1 achter staat? En het is dus schandalig dat Feyenoord slecht speelt en niet aanvalt tegen Man City? Of niet de hele boel dicht timmert? Met het eerste ga je er met dubbele cijfers vanaf en met het tweede verlies je alsnog 3/4-0 gezien ze in corners ijzersterk zijn.

14 september 2017 om 16:41

Dekaaar, het is eigenlijk een groot compliment. Blijkbaar verwachtten de fans van de concurrentie dat we Man City even klop gaven, misschien vinden ze Feyenoord wel echt enorm goed. Ik vind het wel mooi hoe de Feyenoorders reageren, realistisch en kalm, dat is weleens anders geweest. Wij maken ons na de afgelopen 10 jaar niet zo snel meer illusies. We kennen beide zijdes van de medailles. Als we zondag winnen hebben we een prima week gehad. Ik wel in ieder geval.

14 september 2017 om 16:43

Precies, al trek ik het gewoon heel slecht als wij worden afgerekend op die onrealistische verwachtingen die niet-fans van ons hebben. Wij hebben gedaan wat we konden tegen een ijzersterk City, en ik heb ook gewoon genoten van die sterren, ik was trots op ons cluppie want we weten van hoever we zijn gekomen. Op naar zondag en dan weer laten zien dat we op Nederlands niveau wel degelijk meekunnen met de besten.

14 september 2017 om 16:44

Baardgrasmus, lees mijn reactie eerst eens voordat je zo vreemd agressief gaat doen. Je reactie slaat de plank volledig mis.

14 september 2017 om 16:59

@ Dekaar +1
Zondag moeten ze er staan.

14 september 2017 om 17:04

En nogmaals, ik denk dat dat een zeer realistische kijk is en heel volwassen. Maar eveneens moet je kijken wat wel beter kan. Zoals ik hierboven al tegen jou zei: 'je hoeft geen wereldelftal te hebben om goed weerstand te bieden'.
Ik ben bijvoorbeeld blij dat ajax, az en sparta bijv. de laatste tijd weer véél meer op voetballend vermogen en inzicht scouten i.p.v. fysiek.
Daarmee maak je simpelweg de kans om de beste (één van de betere) voetballers te worden. De rest is simpelweg (gedeeltelijk) aan te leren. Als je genoeg spelers hebt die die kwaliteiten beheersen, kun je er alsnog een machine van maken. Je moet streven naar zoveel mogelijk aangeboren talent (geld voor het complete Nederlandse voetbal) en de rest door juiste training en hopelijk eindelijk goede sturing van de KNVB talenten te laten ontwikkelen. Ik zeg echt al jaren dat je het gewoon niet redt met de types die nu al jaren voor nl mogen opdraven vanaf 2010. Gewoon omdat het te talentloos is. Dat is ook de farce van de KNVB....die denken dat je fysiek moet aansluiten. Die hele gedachte zou genoeg moeten zijn om de hele bond te ontslaan omdat dat het meest visieloze concept is wat je kan nastreven.

Voor Feyenoord.....voorzover je nu kan doen proberen tactisch zo goed mogelijk te staan en je snelheid voorin gebruiken. Voetballend zit het er nu niet in om enigszins mee te kunnen helaas.

14 september 2017 om 17:09

Voetbaldier, geen agressie hier hoor, je leest er denk ik iets in dat er niet is. Verwondering dat je dit een schande noemt, dat is de enige emotie die erbij voelde.

14 september 2017 om 17:21

Baardgrasmus, ik vind de instelling van het team, met name Jones, Kramer, en Vilhena een schande. Niet het resultaat, dat kan gebeuren als de kampioen van Nederland het opneemt tegen een Europese topploeg.

14 september 2017 om 17:38

Ik heb niets verkeerd aan die instelling gezien, niet iets dat ik ze kwalijk neem verder. Ik neem geen enkele speler wat dat betreft iets kwalijk, het is leuk dat we er weer bij zijn, maar Nederlandse clubs hebben niets te zoeken op dit niveau. Ik had net zo lief Europa League gespeeld hoor, maar als kampioen van Nederland moet je de Champions League. Althans dit jaar, vanaf aankomend seizoen vullen ze dat toernooi maar lekker met de nummers vier uit de vijf beste competities.

Hoe kut ik het ook vind om te zeggen, we hebben indd niks te zoeken in de CL. Tuurlijk het is mooi om tegen de grote clubs te spelen maar door de zogenaamde financial fair play is het gat met de grote clubs gewoon immens. Europa league is gewoon het niveau voor de eredivisie clubs. Hoe pijnlijk het ook is. Zie ook niet dat dat ooit nog gaat veranderen. De grote clubs en het gat wordt ook alleen maar groter per jaar. Gewoon lekker voor het kampioenschap gaan in d eredivisie.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren