Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Vorig jaar wonnen we binnen drie dagen van Manchester United en PSV’

Laatste update:

Feyenoord staat voor een loodzwaar schema met 6 officiële wedstrijden in slechts 23 dagen tijd. Terwijl titelconcurrenten Ajax en PSV geen Europees voetbal spelen, neemt de landskampioen het deze maand op tegen Manchester City en Napoli in de Champions League, wacht tussendoor een bekerduel met ADO Den Haag en speelt Feyenoord nog drie competitieduels, voorafgaand de interlandperiode in oktober. Voor vermoeidheid vrezen de Rotterdammers echter niet.

Jens Toornstra zegt er zelfs enorm naar uit te kijken. "Ik ben heel benieuwd hoe zwaar het zal zijn met zo'n vol programma. En dan ook nog eens voor het eerst in de Champions League", blikt hij in gesprek met het Algemeen Dagblad alvast vooruit. Feyenoord is niet bang om slechte resultaten te halen in competitieverband als gevolg van het Europese programma, benadrukt Eric Botteghin. Volgens de verdediger moet een topclub een zwaar schema aankunnen. "We wonnen vorig jaar van Manchester United en veel spelers vonden dat de zwaarste wedstrijd uit hun loopbaan. Drie dagen later wonnen we gewoon bij PSV."

Jan-Arie van der Heijden voegt toe dat vermoeidheid vaak in het hoofd zit. "Bovendien ken ik geen profvoetballer die liever de hele week traint dan driemaal in een week mooie wedstrijden speelt", aldus de mandekker. Giovanni van Bronckhorst denkt dat de ontwikkeling van de spelers in het miljardenbal 'sneller dan ooit' zal gaan en dat het spelen van veel wedstrijden uiteindelijk een voordeel is. De trainer legt bovendien uit dat zijn ploeg voldoende rust heeft voor de weekendwedstrijden, omdat de Europese duels op dinsdag of woensdag plaatsvinden. "Dan kijk je nog eerder naar hoe kort de duels in het weekeinde vóór de wedstrijden in de Champions League zitten."

Denk je dat Feyenoord goed uit de komende paar weken komt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

De KNVB heeft er patent op om Europese ploegen te straffen. Ajax speelde vorig seizoen ook lastige uitduels na hun Europese week en Feyenoord idem. Lijkt me toch dat je Europees ook moet stimuleren Ipv afstraffen

7 september 2017 om 09:27

Precies, en van Oostveen schuift doodleuk de incapabele zak die verantwoordelijk is voor die competitieschema's (een taak die een gemiddelde computer nog eerlijker kan) door als zijn opvolger. Gelukkig hebben de clubs er niet mee ingestemd.

7 september 2017 om 09:39

Vind ik wel meevallen van wel of geen moeilijke wedstrijden rondom europese wedstrijden. Vind dat altijd zo'n onzin. Ja je speelt idd 6 wedstrijden in 23 dagen maar dat is inherent aan het willen zijn van een topclub. In mei was men blij dat dat er voor het eerst sinds een jaar of 18 er kampioen geworden werd, nou dan weet je dus dat je nu veel potjes speelt.

Niet zo erg lijkt mij, eerder fijn. Veel van deze jongens zullen voor het eerst op zo'n danig niveau staan. Net als veel fans, hebben zij ook nooit die CL Hymne gehoord. Ik zou zeggen geniet er vooral van ipv te zeuren!

En laten we wel zijn de club feyenoord gaat er (tot nu toe) goed mee om. Maar kranten en supporters zie ik alleen maar zanikken over het "drukke" schema. Als het goed is wordt dat schema nog veel drukker, ervan uitgaande dat feyenoord gewoon overwintert.

Mensen geniet hier van!

7 september 2017 om 10:24

@daviddc

Ik vind je nogal negatief. een club als shaktar uit pot 1 ipv Monaco, Bayern, Juve, Real etc... Een ploeg als City uit pot 2 ipv Psg, Barcelona, Atl Madrid etc en dan Napoli uit pot 3. Naja die laatste kon makkelijker maar zeker ook moeilijker. Dat is logisch dat je zo'n ploeg in pot 3 treft.

Ik denk dat de Ajacieden onder ons met veel jaloezie kijken naar zo'n loting zonder de Psg's, Reals, Barca's, Milans(destijds fantastisch met Zlatan en co), Dortmunds etc. Dit biedt alle mogelijke kansem om 2e te worden, maar sowieso 3e (en dan zal men misschien zelfs teleurgesteld zijn) . Echt een droomloting voor het NL voetbal.shaktar kan je boven eindigen, napoli moet je mee knokken om een plekkie en City zag je Ajax met Frank de Boer 4 punten pakken (daar waar ze 6 verdiende). dus daar zitten zeker ook mogelijkheden. Ik vind dat we ons moeten richten op minimaal plek 2. In deze droomloting moeten we absoluut kunnen overwinteren!

Ik geloof er in! Zeker nu we als Nederlanders vorig jaar en enigsins jaar daar voor met psv-atl gezien hebben dat er van alles mogelijk is in Europa en dat we als Nederland gewoon in staat zijn fantastische prestaties te leveren!

7 september 2017 om 10:42

Siulsrev

Weet niet of je het tegen mij had, maar op basis van dat de loting heel veel moeilijker had gekund en dat ik persoonlijk vind dat als je pretendeerd CL niveau te hebben en de terechte kampioen van Nederland te zijn, dat je dan in een groep als dit zeker door moet kunnen komen en niet moet zeiken over drukke schema's bla bla. De laatste jaren hebben we meer dan genoeg "rustige" schema's gehad, omdat we nooit door voorrondes kwamen of ons uberhaupt niet konden kwalificeren.

Nou en ik vind dat er nu maar bewezen moet worden dat alle lof terecht is. Deze groep moet je overwinteren. Anders heb je nul in europa te zoeken mij betreft.

Ik hoor ook overal over "op drie fronten meedoen" nou met zulke uitspraken moet je minimaal overwinteren want ik vind niet dat als je een paar extra wedstrijdjes tot eind november gehad heb, dat je dan op meerdere fronten hebt meegedaan. Dan was je hooguit een verplicht nummertje en competitie vulling.

Dus laat ze maar zien dat ze echt op meerdere fronten willen strijden. Ik denk dat er geen betere kans komt voor het Nederlands voetbal dan deze poule.
Ik geloof erin dat we het kunnen!

7 september 2017 om 11:54

Je bent veel te optimistisch over Feyenoords kansen. De kans is groot dat jij teleurgesteld gaat worden. Alle 3 de ploegen in Feyenoords poule zijn op papier beter dus dat je deze groep 'zeker' door zou moeten komen snap ik niet. Napoli is de beste ploeg die je uit pot 3 kon loten dus dat kon niet moeilijker en City is nu veel verder dan toen ze tegen Ajax speelde. Als Feyenoord als 3e eindigt zou ik dat een wereldprestatie vinden en hopelijk weten ze dus Shakthar voor te blijven.

7 september 2017 om 12:33

Op mijn gevoel natuurlijk. Er is niks te baseren of argumenteren. Want we hebben geen glazen bol. Alles wat je zegt is koffiedik kijken. Mijn koffiedik zegt dat ze kansloos op laatste plek eindigen, met een of twee puntjes. Jullie mogen jullie 'goed onderbouwde argumenten' voeren over de strijd om plek 2 hoor. Ik kan er alleen maar lachen.

7 september 2017 om 13:38

@daviddc
Voor de duidelijkheid, ik zeg niet dat ze het daadwerkelijk gaan halen, maar in een poule als dit moet dat kunnen. Veel gunstiger ga je het niet treffen vanuit pot 4 hoor.
Als dit niet eens lukt, dan vind ik dat we ons als feyenoorders/nederlanders mogen schamen. Zeker als je al die poeha uitslaat van strijden op meerdere fronten. Als je kansloos 4e wordt, heb je namelijk niet op meerdere fronten gestreden. dan was je, zoals ik al aangaf, slechts competitievulling.
En dan heb je als club niets in europa te zoeken eigenlijk.

We zagen vorig jaar dat wij Nederlanders gewoon een grote rol van betekenis kunnen spelen in Europa. En als je dat nastreeft moet deze groepsfase geen obstakel zijn, zeker niet om 3e te worden.

@losblancos
Nee dat ben ik niet met je eens. Napoli is niet per se de moeilijkste. Wat te denken van Roma, Spurs, Liverpool, besiktas etc... ook geen katenpis en dat nog altijd taaie clubs als Basel, Anderlecht en Olympiakos. Napoli is gewoon een normale tegenstander. City en Shaktar daarentegen zijn absoluut de mindere goden uit pot 1 en 2 geweest. Bayern, Juve, Real, Psg, Barca, Atl Madrid, Monaco, Dortmund etcetera. Stuk voor stuk allemaal vele malen zwaardere opponenten die je allemaal ontloopt.

Dat is alleen maar fijn, hou me ten goede. Maar daarom moet je er nu van profiteren. Veel gunstiger dan nu ga je ze niet meemaken.

7 september 2017 om 09:28

De Knvb heeft er voor gekozen om de ploegen die Europees spelen aan elkaar te koppelen na Europese wedstrijden, zodat er minder klachten over een zwaar programma na Europese wedstrijden zou komen. (Je speelt immers tegen elkaar onder dezelfde zwaardere omstandigheden) Helaas valt dat nu volledig in het water omdat Ajax, PSV en FC Utrecht zich niet voor de poulefase hebben gekwalificeerd.

7 september 2017 om 09:28

Dat hadden we voor het seizoen en voor de Europese voorrondes moeten regelen. Je krijgt het er nu nooit meer doorheen nu alleen Vitesse en Feyenoord Europees spelen. Vorig jaar was het bij Ajax natuurlijk bijzonder dat ze overwinterden, daar was denk ik op voorhand geen rekening mee gehouden, in ieder geval niet met de finaleplaats. Aan de andere kant leek het ritme Ajax juist goed te doen, in Europa werd vertrouwen getankt en de potjes in de eredivisie werden makkelijker gewonnen dan voor de winterstop.

7 september 2017 om 12:04

Had in mijn ogen weinig met de europa league te maken, denk eerder dat het systeem van Bosz eindelijk begont te werken, beter gezegd, dat het team het systeem begon door te krijgen. Daarnaast is ajax in de afgelopen 6 seizoenen, 5 seizoenen vanaf de winterstop gaan draaien. Waars omdat bijna elke seizoen er een nieuw team stond.

7 september 2017 om 12:16

Ik weet het niet, want de Europese uitwedstrijden na de winterstop waren niet best, dat wordt nog weleens vergeten natuurlijk. Gingen volgens mij allemaal verloren, zelfs tegen Kopenhagen als ik het me goed herinner. De thuiswedstrijden waren echter wel zeer sterk, en ik had het idee dat dat eerder positief dan negatief doorwerkte op het team. Die nederlaag tegen PSV wordt aangehaald, maar van PSV verliest Ajax wel vaker natuurlijk, denk zelfs de tegenstander die het vaakst van Ajax wint.

Dat nieuwe team heeft elke club in Nederland mee te kampen. Feyenoord had een redelijk ongewijzigd team vorig seizoen, maar er werden wel een nieuwe spits, keeper en rechtsbuiten ingepast. Bovendien is het niet echt een excuus, want als je wilt heb je de selectie al vroeg op orde, kijk naar Feyenoord. Ajax kocht vorig seizoen heel laat Ziyech en lijken niet van die fouten te hebben geleerd.

7 september 2017 om 12:41

Wat betreft het transferbeleid ben ik het volledig met je eens, Ziyech was bijv "niet nodig", terwijl ajax al sinds het vertrek van Eriksen al zo'n type speler nodig had. Je kan alleen niet ontkennen dat Ajax al jaren vanaf de winterstop beter presteerde, dus ik vind het te makkelijk om tr zeggen dat het door de europa league kwam, ik kan namelijk ook hele matige wrdstrijden herinneren na europese wedstrijdjes.

7 september 2017 om 09:30

Na de Europese wedstrijden krijgt Feyenoord nu o.a. PSV-uit, Ajax-thuis, AZ-uit en Utrecht-uit. Het wordt een mooie uitdaging in ieder geval.

7 september 2017 om 09:36

Even uit mijn hoofd had Ajax vorig jaar ook Psv, Feyenoord en AZ na Europese wedstrijden (en daar punten verspeeld). Het is pittig, maar we zijn de kampioen en hebben flink geïnvesteerd in de selectie. Als we dit jaar die schaal weer willen moeten we die potjes gewoon winnen.

7 september 2017 om 09:43

Ja, dat klopt. Had m'n reactie nog aangepast dat dit ook ploegen zijn die (in eerste instantie) ook Europees zouden spelen, maar niet bijgewerkt blijkbaar. Gio wil ook graag uitstralen dat we 'gewoon' weer voor het kampioenschap gaan en zeker met deze selectie. Lekker weer alles week voor week bekijken.

7 september 2017 om 10:01

Het is altijd lastig om te bepalen of je door Europese wedstrijden punten laat liggen in deze serie wedstrijden. PSV-uit, Ajax-thuis en AZ-uit zijn van nature de lastigere wedstrijden die je in een seizoen speelt. Daar kun je ook zonder Europese verplichtingen tegen puntverlies aanlopen, zonder dat iemand daar heel vreemd van op kijkt.

7 september 2017 om 09:52

Ik vind persoonlijk dat de Knvb nergens rekening mee moet houden qua europa op misschien de 2-3 dagen rust na. Leuk voor onze topclubs maar als straks een NAC en Roda strijden tegen degradatie en de Knvb planned bewust een wedstrijd tegen één van die twee na een europese wedstrijden en die pakt dan net punten en de andere club verliert van een fris Feyenoord... nee, schema's moeten, behoudens rustdagen tussen El/cl/beker/comp. en wellicht zaken buitenvoetbal om puur random zijn.

7 september 2017 om 10:50

Ben ik het opzich ook wel.mee eens. Voetballers zeggen zelf vaak ook dat ze na een cl/el wedstrijd liever tegen een goeie.ploeg moeten dan dat ze bij excelsior, vvv of roda (om er maar een paar te noemen), op bezoek moeten.

Laat maar zien wat je waard bent en hoe goed de breedte van de nou daadwerkelijk is. Als we zorgen dat we thuis iig niet verliezen en uit bij shaktar een goed resultaat weten te halen staan we zomaar 3e. Maar ik besef me dat dat al moeilijk genoeg zal worden.

Fijn dat de selectie op het moment vrij breed is, in de achterhoede, op het middenveld en op de flanken zijn er veel smaken. Ik ben heel benieuwd naar Feyenoord in de Champions League. We zullen hem waarschijnlijk niet winnen, maar het wordt genieten om ze op dat niveau te zien. Zes mooie wedstrijden, en wellicht de laatste keer dat we een Nederlands team op dit niveau zien spelen. Laten we er met z'n allen van gaan genieten.

7 september 2017 om 11:36

We winnen die cup gewoon. Een Leicester sprookje in de CL. Er moet wel weer iemand opstaan die de vrije trappen er in ramt

Klinkt allemaal heel leuk en enthousiast, maar kleine ongemakjes herstellen wel in een week, maar niet in drie dagen. Dat van die vermoeidheid geloof ik wel in drieeneenhalve week.
De breedte van de selectie wordt op de proef gesteld. Ben benieuwd.

Mooie stukje dit voor de mensen die zegen dat we geen schijn van kans maken tegen city!! Thuis kunne we van iedereen punten snoepen!! Geldt de regel nog dat stadion maar vol de helft gevuld mag worden?

7 september 2017 om 09:32

Ach, kom eens op. Manchester United was nou niet bepaald in topvorm in de poulefase van de Europa League. Dit Manchester City is veel gevarieerder en als ze een goede wedstrijd spelen, krijg je hetzelfde beeld als Frankrijk - Nederland.

7 september 2017 om 09:39

Je hebt vorig jaar bij Ajax gezien dat een Nederlandse club nog steeds kan stunten. Ik besef uiteraard dat deze tegenstanders wel van een behoorlijk ander kaliber zijn, maar dat maakt de uitdaging alleen maar groter. En als we met 0 punten eindigen dan is er nog geen man overboord, we hebben niet de illusie dat we die cup met de grote oren even gaan ophalen in Kiev eind mei.

7 september 2017 om 09:42

City heeft indrukwekkende namen, maar ze zijn nog ver van een "topvorm". Sinds de komst van Guardiola hebben ze het nooit te pakken gehad, af en toe een goede pot.

7 september 2017 om 09:43

Dat had niet eens zozeer met topvorm te maken. Mourinho gebruikte de eerste wedstrijden om spelers die nog niet of nauwelijks hadden gespeeld ritme op te laten doen.

Zo had niet 1 van het groepje Darmian, Smalling, Rojo en Schneiderlin voor de wedstrijd tegen Feyenoord meer dan 5 minuten gespeeld in de competitie.

Toen de punten daadwerkelijk behaald moesten worden voor kwalificatie voor de volgende ronde kregen ze met 4-0 klop van United. Hoe representatief is die overwinning in de eerste wedstrijd dan?

De echte topclubs gaan vaak gecalculeerd zo'n poulefase door. Hier en daar rustig aan en gewoon de punten pakken zonder al te veel inspanning. Sommigen beginnen rustig en geven later gas, anderen kwalificeren zich zo snel mogelijk en werken de laatste groepsduels af met een 'B' team.

7 september 2017 om 09:59

Geen team dat zijn Europese campagne met een nederlaag wil beginnen, zeker Manchester United niet en zeker niet onder leiding van Mourinho. Ze hadden vier wedstrijden in de competitie gespeeld, in die wedstrijden zullen ook spelers hebben gespeeld die dat seizoen nog nauwelijks in actie waren gekomen. Je kan niet je hele selectie al vier wedstrijden 90 minuten geven als er meer dan 30 man in die selectie zitten Sammerens. 4 wedstrijden, maar elf spelers kan je opstellen en drie wissels.

Hoe representatief is die nederlaag van Feyenoord tegen Manchester? We speelden met Wessel Dammers op Zlatan nota bene en miste Botteghin, El Ahmadi, Kongolo en nog wat spelers. En in die periode hing er een rouwstemming na het overlijden van Vilhena's moeder.

Als je iets wil afdoen van de overwinning van Feyenoord op de uiteindelijke winnaar (net als toen tegen Sevilla trouwens) moet je met betere argumenten komen. Die nederlaag viel in de slechtste serie van het seizoen (gelijk tegen Utrecht, Heerenveen, Zorya en Ajax, verlies tegen GAE en Fenerbahce).

7 september 2017 om 10:05

@baardgrasmus

Natuurlijk was het knap dat Feyenoord won, maar je kunt toch niet stellen dat Manchester United gemotiveerd en in vorm was? Ik denk dat er weinig mensen zijn die zo'n overwinning naar beneden willen praten, maar we moeten wel realistisch blijven.

Zo'n overwinning is gewoon incidenteel en komt alleen voor als die ploegen niet gemotiveerd zijn. Als dat soort clubs alleen al een redelijke dag hebben, ben je gewoon kansloos. Dat is nou eenmaal het verschil in financiele middelen.

Verder zag Manchester United de Europa League weer door een fanatiek brilletje toen de competitie ineens niet vlekkeloos verliep en het bleek dat ze zich via de Europa League moesten kwalificeren voor de Champions League.

7 september 2017 om 10:14

@sirius:

Zeker een Mourinho neemt iedere prijs serieus.
En of z eniet in vorm waren of wel, jongens als Pogba en Zlatan mochten gewoon opdraven. Dan neem je het wel serieus.

Tuurlijk heeft niet 1 nederlands team kans tegen een Man U in hun beste doen. Ook al is dat Nederlandse team ook in hun beste doen. Je bent gewoon minder dat is inderdaad zo.

Maar ook dit jaar zijn er weer kansen, City is zoekende nu nog. En er is een grote kans dat in de laatste wedstrijd City al is geplaatst. En dat ze dan ook niet vol uit gaan.

Maar als iedereen in de poule zijn niveau haalt is Feyenoord 4x kansloos, en kunnen en moeten ze de punten pakken tegen Shaktar.

7 september 2017 om 10:16

Sirius, ik snap niet waar je dit vandaan haalt. Je eerste Europese wedstrijd niet gemotiveerd? Dat slaat natuurlijk nergens op. Kijk eens welk team ze daar opstelden, dat zijn allemaal internationals.

Niemand verwacht dat Feyenoord structureel beter is dan Manchester United, maar die avond in Rotterdam hadden we ze mooi bij de strot. Een team met Spaanse, Italiaanse, Argentijnse, Franse en Engelse internationals ging er gewoon af. Zlatan kwam er nog in, Depay, Rashford erbij, nee hoor, die wilden de wedstrijd gewoon winnen. Zeker omdat vijf dagen voor die pot van Manchester City was verloren en Mourinho net aan zijn klus was begonnen. Als je iets van de sentimenten weet weer je dat een nederlaag tegen Feyenoord een paar dagen later heel slecht zou uitkomen voor de coach en zijn elftal.

7 september 2017 om 10:18

Altijd dat bagataliseren als een Nederlandse club wint van een topclub maar feit blijft wel dat MU gewoon had moeten winnen met al hun sterren en dat hebben ze niet gedaan , en dat doet niets af aan de prestatie van Feyenoord en er staat wel dat ze hebben gewonnen wat een gelul zeg .

7 september 2017 om 10:28

Precies, en als Ajax tegen Rosenborg eruit gaat of PSV tegen Osjiek spreekt men er schande van, dan wordt de uitschakeling ook niet gebagatelliseerd.

7 september 2017 om 10:43

Mourinho probeerde nou niet bepaald te verbergen dat de Europa League meer een verplichting was en de volle focus op de competitie stond. Pas toen dat mis ging, werd de focus pas echt richting de Europa League verplaatst.

Verder is het natuurlijk mooi dat een Nederlandse club van zo'n grote club wint. We moeten het inderdaad niet bagatelliseren, maar we moeten het ook niet groter maken dan het is. Het kwaliteitsverschil is enorm en op die dag speelde Manchester United gewoon als een natte krant.

Verder is een uitschakeling van Ajax tegen Rosenborg of PSV tegen Osijek natuurlijk ook zo uit te leggen. In Noorwegen vonden ze het wonderbaarlijk dat Rosenborg van Ajax won en in Kroatie vonden ze het wonderbaarlijk dat Osijek van PSV won.

Dat doet niets af aan de prestatie op zich, maar zo kijk ik ook naar Feyenoord - Manchester United. Zo'n wedstrijd kun je 20 keer spelen en je wint er hooguit 1. Het is mooi dat een Nederlandse club dat voor elkaar krijgt en daar mag je waardering voor uitspreken, maar realistisch gezien blijft het een behoorlijke stunt.

7 september 2017 om 10:49

Je heb van die wedstrijden dat alles goed viel, hoeveel kansen hebben ze gehad 1? en dat gebeurde 3 dagen later in Eindhoven precies hetzelfde waar de enigste kans er in ging en de tegenstander hem er wonderlijk genoeg met veel meer kansen er niet in kreeg. Als het Europese seizoen van Feyenoord vorig jaar iets duidelijk maakte is dat ze toen op dat niveau niet mee konden. 2 keer kansloos tegen een Fenerbahce wat een heel slecht seizoen kende, die andere club uit de poule ik kan de naam niet eens daar hadden ze ook problemen mee en op Old Tafford had het meer weg van een trainingspartij, terwijl ze daar best met veel bombarie heen gingen omdat ze dachten een kans te hebben. Ik snap de euforie van nu dan ook niet zo goed, serieus tegenstand bieden in deze poule het is echt nergens op gebaseerd.

7 september 2017 om 10:59

@willem:

Met veel bombarie naar Man U gegaan? Ja hoor, niemand dacht dat daar echt iets halen viel. En thuis tegen Man U had ook Man U niet veel kansen. Nietd at Feyenoor die wel had, maar wat had je dan verwacht dat Feyenoord even zou domineren?

Fener uit was was kansloos, maar thuis zeker niet.

En die club die je de naam niet van kent viel juist alles niet goed. Toen kreeg Feyenoord een ongelukkige strafschop en onnodig een rode kaart. Dan loop je gelijka chter de feiten aan. Als die anders wel gewoon gewonnen werd, waren ze nog door ook.

En ook dit jaar is er niet veel euforie, weet niet hoe je daar op komt? Iedereen snapt dat ze niet door zullen gaan in de CL. Maar er is wel gewoon een goede kans om 3de te worden boven Shaktar.

7 september 2017 om 11:03

Ja, jullie vinden de titel van Feyenoord zeker ook toe te schrijven aan de Europese campagne van Ajax? Treurig in welke kronkels men zich wurmt om maar afbreuk te doen aan de prestatie van Feyenoord.

7 september 2017 om 11:20

Ach laat ze! Ik vind het alleen maar heerijk dat supporters van de rivaal er alles bij willen halen om de prestaties naar beneden te praten. Dat mis gunnen vind ik soms heerlijker dan een felicitatie. Omdat je dan zeker weet dat het ze iets doet. Aan het begin lachte elke Ajax supporter mij uit toen ik alleen maar vertelde dat Feyenoord mee zou strijden om de titel. Ze wisten het zeker dat Feyenoord zou afhaken en omdat Feyenoord kampioen wordt is het lastig om de woorden terug te nemen. Dan maar roepen dat het geluk is enz.. en nu met het CL. Iedere Ajax supporter is er van overtuigd dat Feyenoord met 0 punten in de poule eindigt en wanneer ze toch punten zouden pakken dan zou het aan de tegenstanders liggen. Laat ze maar lekker negatief doen en de prestaties naar beneden praten.

7 september 2017 om 11:45

@baardgrasmus Ja natuurlijk denken we dat. Dat heeft niets te maken met het niet verdienen of gunnen van de titel van Feyenoord maar is gewoon vanuit het perspectief van een Ajax supporter bekeken. We lopen de titel op 1 punt mis, niet op 10 ofzo. Je moet het is omdraai, denk je als Feyenoord afgelopen voorjaar 8 wedstrijden extra had moeten spelen en Ajax die 8 niet had dat het verloop van de competitie precies hetzelfde had geweest? Feyenoord verloor in het najaar zelf al de meeste punten rond de Europese wedstrijden. Ik snap ook niet dat jullie daar zo van in de vlekken schieten als wij dat gewoon vanuit Ajax perspectief aanhalen, sterker nog je begint er zelf over. Het zit je dus hoog terwijl ik zal zeggen maak je niet zo druk.

7 september 2017 om 11:57

@baardgrasmus,

Het is natuurlijk ook geen kwestie van bewust verliezen, maar het is een simpel feit dat United die wedstrijd bewust spelers op stelde die ritme nodig hadden en in de competitie (nog) geen optie voor een basisplaats waren. Het was zeker geen United die met de op dat moment sterkst mogelijke opstelling speelde. Mourinho nam daarmee bewust een risico op een minder positief resultaat.

Dat je dat als Feyenoord fan niet wil horen omdat je denkt dat men dan de prestatie van de overwinning degradeert dat kan, maar om het als onzin te bestempelen is gewoon wat naief. Het was niet anders als toen Ajax won van Barcelona, die bij een achterstand 2 belangrijke spelers wisselden voor 2 debutanten. Dan kan je jezelf wel voorhouden dat je tegenstander vol gas aan het geven was, maar dan neem je jezelf toch gewoon in de maling. Neemt niet weg dat het nog steeds een prima en knap resultaat was, maar als je geen supporter bent van de betrokken club zijn dat nuances die je gewoon ziet..

Van de 11 spelers die in de eerste wedstrijd tegen Feyenoord aan de aftrap verschenen, stonden er welgeteld nog 2 aan de aftrap in de wedstrijd die United met 4-0 van Feyenoord won. Dat betekent maar liefst 9 wijzigingen. Dat zegt toch voldoende over het verschil in intentie tussen die 2 wedstrijden. Wedstrijd 1: ritme voor spelers die niet aan de bak waren geweest. Wedstrijd 2: Punten pakken om de kwalificatie voor de KO fase veilig te stellen.

Nogmaals: Het is helemaal geen kritiek of poging om Feyenoord in een kwaad daglicht te zetten. Het is puur een punt wat wel van invloed is geweest en wat je simpelweg mee moet nemen in je beoordeling.

Ik zit bij de wedstrijden van Feyenoord gewoon voor de buis en hoop dat ze prachtige resultaten weten te halen, hopelijk met minimaal de derde plek in de poule tot gevolg.

7 september 2017 om 12:26

Ja, zo kan je elke prestatie wel naar benden praten natuurlijk. Als ik naar de elftallen kijk die tegen Feyenoord en Ajax aantraden vind ik die waar Feyenoord van won sterker dan waar Ajax van verloor. Dan kijk ik naar Fellaini en Romero bijvoorbeeld. Je hebt er niets aan, ik had die winst van Feyenoord best willen ruilen tegen de winst voor Ajax, helaas speelde Ajax die dag erg ondermaats en was het tactische plan op zijn best naïef.

Vooraf was de stemming opgetogen, vergeet dat niet, veel mensen dichtten Ajax kansen toe tegen Manchester United. Om dan nu na een duidelijke nederlaag te stellen dat die overwinning van Feyenoord vooral door Man Utd kwam is flauw. Waar was dan in vredesnaam het vertrouwen van Ajax op gebaseerd? Ze stonden nota bene al het hele seizoen achter Feyenoord. Als Feyenoord alleen kon winnen doordat Manchester spelers opstelde die niet fit waren ofzo, dan is Ajax toch volstrekt kansloos tegen Manchester United?!

7 september 2017 om 09:34

Niet voor de helft, maar er blijven wel plekken leeg ja. Hoe jammer ook, ik kan het wel begrijpen. Ons grootste risico in Europa is ook een van onze grootste krachten. En de Uefa heeft Feyenoord al jaren op de Most Wanted lijst staan helaas. Dat is ook niet helemaal uit de lucht komen vallen natuurlijk. We staan in Europa bekend om ons geweldige legioen, maar we zijn er ook berucht om, goed dat de directie daar iets aan wil doen, of in ieder geval bij de Uefa de indruk wekt dat serieus aan te pakken. Al kan je er vergif op innemen dat er weer een paar boetes worden uitgeschreven, er zat iemand op de trap, en in Nyon wordt van dat geld dan weer het interieur wat opgeknapt.

We hebben vorig seizoen inderdaad wel kunnen zien dat het onder leiding van Gio en z'n staff mentaal wel goed zit binnen de groep en fysiek gezien altijd tot het gaatje kunnen gaan. We gaan de CL in zonder verwachtingen, met de hoop (of wens) om wellicht derde te worden, en hebben zoals gezegd meer rustdagen. Dit soort ervaringen zijn allemaal maar prachtig en kan je een boost geven in het weekend. En dan vergeet il nog bijna dat we in de breedte nu sterker zijn dan vorig seizoen. We gaan het meemaken.

Volgens de statistieken leidt meedoen in de CL juist tot minder puntverlies in de competitie dan meedoen in de EL. Dit vermoedelijk in verband met een gunstigere verdeling van de rustdagen. Ben benieuwd.

Een B-elftal van United dat de EL totaal niet serieus nam en een barslecht PSV dat een barslecht seizoen doormaakte...
Maak die 2 overwinningen nou niet mooier dan het is.

7 september 2017 om 10:53

Het gaat er ook niet om dat het een veredeld B-team was van Man Utd. (Ook B-team is beter) Feyenoord moest destijds tot het gaatje gaan en kon het erna ook opbrengen om bij PSV gedisciplineerd te winnen. En dat PSV waar we toen van wonnen, won nog in de Johan Cruijff Schaal van ons.. Crisis was toen nog niet doorgeslagen daar. Dus maak het ook niet minder mooi dan het is.

7 september 2017 om 11:03

Wie precies zijn B dan aan onderstaande elftal?????

David De Gea

Chris Smalling

Eric Bailly

Marcos Rojo

Matteo Darmian

Ander Herrera Aguera

Juan Mata
63” Ashley Young

Morgan Schneiderlin

Paul Pogba

Anthony Martial
63” Memphis Depay

Marcus Rashford
63” Zlatan Ibrahimovic

En een PSV dat nog steeds gewoon 3de werd. Dus maar 2 teams waaronder Feyenorod zelf beter waren....

7 september 2017 om 11:10

Toch lullig dat ajax dan verloor van een team dat de EL totaal niet serieus nam, en dat nota bene in de finale, dat moet erg pijnlijk zijn. Of ga je nu weer kronkelen en zeggen dat Man Utd het toernooi in de finale wel serieus nam, maar de eerste wedstrijd graag tegen een nederlaag aanliep? Raubaht, je maakt de overwinningen alleen maar mooier voor Feyenoorders, je frustratie druipt van elke letter af, ik was blij met de titel, maar het lijkt wel alsof het voor jouw een enorme dreun moet zijn geweest. Sterkte met de verwerking.

7 september 2017 om 14:15

United ging in eerste instantie volledig voor de titel in de PL. Toen dit niet meer mogelijk was gingen ze volledig voor de EL, omdat dit CL kon opleveren. Dus ja ze namen de EL eerst niet serieus, maar desondanks blijft het een mooie overwinning van Feyenoord op united.

7 september 2017 om 11:21

Waarom won Ajax dan niet van psv aangezien zij zn barslecht seizoen draaide en Ajax juist in een flow?

7 september 2017 om 21:11

Maak die 2 overwinningen nou niet slechter dan het is. Man, het linkt me echt zuur en vervelend om jou te zijn, alles zo negatief

Wel balen dat we geen Real of Barca in onze poule hebben. hopelijk volgend jaar dan maar via de play-offs.

Die gaan het simpelweg niet redden. Een dubbele programma is erg zwaar en dat zal ze dan ook opbreken denk ik. En wat betreft de resultaten uit het verleden, die bieden geen 'bshun voor in de toekomst!

Dat de volgende ronde in de CL lastig word is vanzelfsprekend. Ik als Ajacied hoop gewoon dat Feyenoord doorgaat. Als ze daarna met hun grote mond ons willen bluffen. Dat is hun pakie an. Maar voor het Nederlandse voetbal zou ik het leuk vinden als ze doorgaan. En dan heb ik eigenlijk nog weinig met deze compa. Alleen mijn club Ajax interesseert mij.

Als ze het werkelijk gaan redden is een andere vraag. Om eerlijk te zijn ik denk van niet. Er zijn simpelweg gewoon ploegen die beter en meer ervaring hebben met zulke wedstrijden. En dat heeft Feyenoord niet. Want het is ook echt een hele poos geleden dat het CL-deuntje weer zal gedraaid worden in de Kuip. Daarom zou een 3e plaats al heel knap zijn. Een stunt na de winterstop in de EL zou ook mooi zijn toch.

Ik weet niet exact uit me hoofd meer wanneer Fey voor het laatst de landstitel prolongeerde. Jaren '60 of zo iets. Kijk dat is ook iets bij Fey wat niet zo makkelijk blijkt te gaan. Terwijl dat bij Ajax en PSV wel het geval is.
En wij spelen geen Europees. Dus Ajax zal en moet zeker voor de dubbel gaan. Hoe je het draait of keert Fey zal gewoon goed moeten presteren dit jaar in Europa wat ik ze zeker gun.

Tja en het programma herhaalt zich weer natuurlijk, na City PSV uit en na Napoli Ajax thuis.
Iedere keer zo, hetzelfde geldt voor PSV en Ajax.
Maar goed, de ene keer hebben ze er profijt van en de andere keer juist niet.
We gaan het zien. Pittig wordt het toch wel.

Manu dit jaar en vorig jaar is al een groot verschil en Napoli heeft ook veel meer voetballend vermogen dan Feijenoord. Ik denk dat ze blij mogen zijn met een paar puntjes tegen Shaktar verder zullen ze niet komen. Geen overwintering dus.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren