Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Keizer legt schuld slechte vorm Dolberg deels bij ploeggenoten

Laatste update:

Ajax is bezig aan een teleurstellende seizoensstart en Kasper Dolberg deelt mee in de malaise. Vorig seizoen werd de jonge spits nog bewierookt, maar deze jaargang wil het nog niet vlotten. Zijn trainer Marcel Keizer legt de schuld deels bij zijn ploeggenoten, terwijl de Deen zelf spreekt van een combinatie van twee factoren.

"We hebben nog niet echt het idee dat Kasper uitgespeelde kansen krijgt", vertelt Keizer in gesprek met de NOS. "We zijn er al vanaf het begin mee bezig, de lijn naar Kasper moet open komen. We moeten hem in het spel betrekken." Dolberg beaamt dat hij ballen nodig heeft van anderen, maar aan de bal is het 'ook niet wat het moet zijn', zo geeft hij toe. "We moeten eraan werken."

In Amsterdam wordt Dolberg zo hoog aangeslagen, dat hij de voorkeur krijgt boven Klaas-Jan Huntelaar. Mogelijk kan de teruggekeerde spits Dolberg helpen om zijn vorm te hervinden. "Ik kan veel van hem leren. Hij kan mij leren hoe ik moet reageren in het strafschopgebied. Dat is zijn specialiteit", weet de negentienjarige aanvaller. Zondagmiddag neemt Ajax het in eigen huis op tegen FC Groningen.

Verwacht je dat Kasper Dolberg spoedig weer in vorm komt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat Keizer verteld, klopt ook 100%. Wat moet Dolberg in godsnaam met al die kut passes?!

20 augustus 2017 om 10:44

Deels mee eens maar Dolberg is mij te vaak afwezig , vraag mij soms serieus af of hij het wel leukt vind om te voetballen. Heel af en toe laat hij een flits van klasse zien , maar hij kan het schijnbaar niet opbrengen om 90 minuten de focus te houden en gas te geven. Die jongen gaat toch echt helemaal nooit tot het uiterste, daarnaast vind ik hem vaak slordig in zijn balaannames. Is in mijn optiek bij lange na niet zo goed als veel mensen denken.

20 augustus 2017 om 10:57

Inzaghi was ook 89 minuten afwezig, maar stond altijd op de juiste plaats, hoe irritant ook. Dolberg zie je uiteindelijk om de bal vragen, echter vaak net over de middenlijn. Sorry maar daar hoort hij niet te zijn. Hij wordt door de buitenspelers amper tot niet bediend. Met Traoré had hij afgelopen seizoen een prima klik, met Klaassen ook. Als spits kan je niet 90 minuten aanwezig zijn. Je moet er staan als het moment daar is. Het afgelopen seizoen hebben we kunnen zien wat hij kan. Dat komt echt wel weer. We zijn nog maar net bezig. Hij is in mijn optiek beter dan dat jij denkt dat hij is, maar het verschil is dat de nieuwigheid er nu vanaf is. Het is nu schakelen naar een volgende fase en dat kan hij best, maar hij heeft daar ook zijn teamgenoten bij nodig.

20 augustus 2017 om 11:04

Hoezo kan je als spits niet 90min aanwezig zijn

20 augustus 2017 om 11:14

Aan de reacties te lezen hier rest nog maar 1 optie : verkoop van de Deen voor de transfer deadline eindigt,

De competitie is pas begonnen,dus je kan onmogelijk verwachten dat alles meteen draait zoals het zou moeten. Dolberg zal straks echt wel weer gaan schitteren,en meer scoren dan vorig seizoen. Laten we asjeblieft geduld hebben,zijn eerste doelpunt zal sneller komen dan menigeen denkt. Ik denk vandaag al eigenlijk,

20 augustus 2017 om 11:17

Ja, het spel bevindt zich ook vask zat aan de andere kant van het veld. Een spits staat er om te scoren. Nou dan moet hij de juiste momenten pakken. Een mooi voorbeeld is Janssen bij de Spurs. Die trekt en sleurt op plekken waar hij helemaal niet hoort te zijn. Leuk om te zien hoor, maar Kane laat zien dat het ook anders kan. Kane zie je ook geen 90 minuten. Maar is uiterst effectief. Daar gaat het ten slotte om.

20 augustus 2017 om 11:17

Zijn balaanname vind ik juist zijn grote kracht. Hij is erg balvast waardoor er doorgevoetbald kan worden. Ballen strak in de voet of door de lucht, maakt niet uit. Zie bijvoorbeeld de analyse bij Ziggo Sports in de rust bij Nice-Ajax. Daar wordt goed in beeld gebracht hoe Dolberg door zijn goede aanname het spel kan voortzetten.

20 augustus 2017 om 12:23

En kijk vervolgens de wedstrijd tegen rosenborg terug en je ziet dat hij dat niet altijd goed doet...

20 augustus 2017 om 12:48

Vorig seizoen wel ja! Maar als je dit seizoen de eerste paar wedstrijden op hem gelet hebt zie je dat bijna iedere bal van zijn voeten af springt.

20 augustus 2017 om 10:55

Er is een structureel probleem aan creativiteit. Ajax staat 70% van de wedstrijd gericht op de 16 van de tegenstander. Die bal gaat rond van links naar rechts maar scoren ho maar. Er is niemand die de boel openbreekt met een actie en er doorheen kan komen. Het is nu eenmaal de speelstijl van Ajax alleen als je er de spelers niet voor hebt in je selectie dan krijg je dit dus! De tegengoals komen ook niet uit de lucht vallen. Je ziet al dat de tegenstanders gewoon wachten op een uitbraak en dan altijd 1 tegen 1 staan of zelfs in overtal zijn. Ik zat gister in het stadion bij Heerenveen - Heracles en wat is Heracles een matige ploeg. En toch winnen ze van Ajax. Dat zegt genoeg over Ajax natuurlijk. Tot nu toe heeft Keizer mij ook niet overtuigd. Vreemde wissels op verkeerde momenten. Als er geen spelers bij komen dan kan het best een seizoen worden waar Ajax genoegen moet nemen met plek 4 of 5!

20 augustus 2017 om 12:45

Plek 4 of 5 :D :D. Vorig jaar rond dezelfde tijd ging het net zo slecht hoor en riepen sommigen hier dat Bosz al ontslagen moest worden en een "kakkerlak" was.

Als je na 4 wedstrijden nog geen overwinning hebt gepakt kan je als directeur, speler óf supporter nooit tevreden zijn dus dat ben ik dan ook niet maar het word wel heel erg overdreven hier.

Een groot deel van het structurele probleem zou je kunnen oplossen door met 2 aanvallende backs te gaan spelen met wat snelheid, diepgang én een fatsoenlijke voorzet. Ten eerste krijgt Dolberg dan misschien eens een bruikbare bal voor de goal en ten tweede krijgen dan je buitenspelers een stuk meer ruimte waar vooral Younes dankbaar gebruik van zal maken. Maarja, dan besef ik me dat ik ook maar een supporter ben en dat mensen zoals Bergkamp, Overmars en van der Sar samen een halve eeuw topsport hebben geleverd.

20 augustus 2017 om 11:14

En toch vind ik dat hij 9 van de 10 ballen gewoon goed verwerkt. Hij komt de bal zelf halen van 30 meter van de goal, omdat hij anders gewoon niet betrokken wordt in het spel. Zijn 1e aanname is altijd goed, waardoor hij de bal door kan spelen naar een teamgenoot of een dribbel inzetten. Heeft zelden balverlies. Maar zolang hij geen ballen krijgt van zijn teamgenoten dichter bij de goal, zal hij ook niet optimaal kunnen presteren. Nee het probleem ligt niet bij Dolberg maar bij de incapabele buitenspelers.

20 augustus 2017 om 12:32

@ Fave
En een slecht georganiseerd middenveld. Schone eraf en indien Zyech niet beter speelt, ook banken.

20 augustus 2017 om 11:41

Ben ik niet met je eens, Keizer heeft hierin ook een verantwoordelijkheid. Hij bepaalt de opstelling en kiest zelf voor een linkspoot op rechts en een rechtspoot op links. Als hij dat omdraait, dan krijgt Dolberg veel meer voorzetten maar komen de buitenspelers minder vaak naar binnen. Het is dus wel degelijk een tactische keuze van de trainer.

20 augustus 2017 om 12:26

Niet echt. Tegen rosenborg kwamen er genoeg ballen voor de goal, maar stond dolberg constant op de verkeerde plek (wat hij overigens bijzonder vaak heeft).

20 augustus 2017 om 11:46

Hoevaak heb ik Younes een goede pass zien geven op een spits. Die gast gaat 10 van de 10 keer naar binnen. En wanneer hij buitenom dreigt te komen, dan geeft hij de bal 10 van de 10 keer op een middenvelder die de 16 binnen komt rennen. Ziyech die is ook zwaar uit vorm, want normaal geeft hij de ballen wel op een spits. Hij lijkt ook veel minder mee te verdedigen dan toen bij Bosz. Dijks die komt vaak over Younes, maar qua voorzetten is het echt niet gevaarlijk. Kluivert die vond ik juist de beste man van de afgelopen twee wedstrijden. Alleen zo een speler moet je dan of linksvoor zetten, zodat hij de voorzetten kan inkrullen. Rechtsachter daar moet je helemaal niet aan beginnen, want die Veltman heb ik nog nooit een mooie voorzet zien geven. Schone die laat 9 van de 10 x een aanval van Ajax doodbloeden, terwijl hij juist de aanval van de tegenstanders steeds meer voedt. Ik zou Younes eruit flikkeren, Cerny linksvoor, Kluivert rechtsvoor. Zeefuik rechtsback. Dan heb je meteen drie spelers die hun tegenstanders durft op te zoeken en vast aan de zijlijn geplakt kunnen. Voor een spits is het ontzettend irritant als je een postbode om je heen hebt zwerven. Younes neemt standaard een of twee verdedigers de 16 in. Blijf verdomme 90 minuten vast aan de zijlijn man. Als Younes naar binnen gaat en Dijks krijgt uiteindelijk de bal. Dan staan er dus 5 tegenstanders + 3 ajax spelers + 1 keeper van de tegenstander in de 16. Dat zijn dus 9 spelers. Bijna 50% van de spelers op het veld staan dus rondom Dolberg. Kluivert die doet het slim, die blijft buitenom gaan. Die trekt al 2 verdedigers aan. En dat betekent dat er iemand op het veld niet gedekt staat. Younes is in mijn ogen nooit de ideale vleugelaanvaller, maar een Cerny in mijn optiek juist zeker wel. Cerny had dus allang een basissplaats gekregen bij mij. Maarja, we staan liever 3 jaar droog.

20 augustus 2017 om 11:54

Ja zou Dolberg lekker laten staan hele seizoen, hoeven we ons ieder geval niet druk te maken om Ajax dit seizoen Haha.
Het ligt allemaal aan de andere spelers...

20 augustus 2017 om 12:11

klopt, hij krijgt weinig bruikbare ballen.waardoor hij niet in.zijn spel kan komen. de tactiek van ajax helpt ook niet, want het is vaak ontzettend druk om hem heen. hij heeft geen.enkele ruimte om te spelen, mede ook omdat er geen.enkele diepgang is in het spel van ajax.

20 augustus 2017 om 12:30

Jonge spelers zijn nu eenmaal wisselvallig. Na 1 goed jaar, volgt meestal een terugslag.
Kijk naar Bazoer bijvoorbeeld. Net of die jongens ineens niets meer kunnen. Komt wel weer.

Beetje onzinnig. De kritiek op Dolberg is niet louter gebaseerd op het feit dat hij niet scoort. Dolberg zelf creeert ook amber wat en draagt kennelijk niet genoeg bij aan het aanvalspel.

20 augustus 2017 om 10:46

In mijn ogen niet helemaal terecht deze kritiek, dolberg word aan gespeeld ( als hij al word aangespeeld) op 10 meter over de middelijn.. er zijn maar weinig spitsen die vanaf daar zelf wat kunnen creëren, daarnaast is de aanname van dolberg 9/10 x prima, en legt hij de bal toch altijd aardig weg om vervolgens diep te gaan en een waardeloze bal terug te krijgen..

20 augustus 2017 om 11:19

Daar moet hij dan ook helemaal niet komen, dat zeggen we van andere spitsen toch ook altijd?

20 augustus 2017 om 12:28

Allemaal leuk en aardig maar dat was zo. Tegen rosenborg heeft hij van de ballen die hij kreeg misschien 1x iets goeds ermee gedaan...

20 augustus 2017 om 12:04

Dat zegt Keizer in het artikel dan ook.

Dan zal je toch eerst betere buitenspelers moeten halen en ook zorgen dat de aanvoer goed is. Onbegrijpelijk dat een speler van 12 miljoen (neres) zo onder de maat speelt ( of kan hij niet beter) . Laat hem eens een aantal wedstrijden staan en bekijk het dan.

20 augustus 2017 om 10:51

Altijd maar de schuld geven aan een ander. Scoort L. De Jong niet? Hij krijgt geen goede voorzetten. Scoort Dolberg niet? Hij krijgt geen aanvoer.........
Gelul!!
Als spits moet je ook zelf je verantwoordelijkheid nemen. Bied je zelf aan. Zorg voor een goede voortzetting. Houd de bal vast tot er aansluiting komt. Creeer zelf een kans. En boven alles, maak het af. Dit alles gebeurd niet. En dan loopt Dolberg er ook bij met een uitstraling van een diva. Hij zit vaker aan zijn haar dan dat hij een bal heeft. Op een gegeven moment ben je dan ook de goodwill bij de medespelers kwijt. Nee, Dolberg moet nog veel leren. Talent heeft hij wel, maar hij moet er wel voor blijven werken.

20 augustus 2017 om 11:12

Dolberg een diva? Jou kan ik verre van serieus nemen.

Er zijn verschillende soorten spitsen. De één met een individuele actie in huis en de ander die het moet hebben van de aanvoer van zijn medespelers. Het is vaak een kwestie van meerdere facetten. Inzaghi, Raul en Van Nistelrooij waren destijds topspitsen, zo toch verschillend. Nou Inzaghi mocht bij een rondo niet eens meedoen, maar was op het veld zo belangrijk. Het is en blijft kijken naar het individu en hoe deze zo optimaal mogelijk en effectief te kunnen gebruiken. Luuk de Jong had veel aan de voorzetten van Willemstad, Dolberg was in de combinatie met Traoré en Klaassen goed en is zelf technisch zeer handig. Voor nu krijgt Dolberg die ballen amper. Dat komt wel weer hoor.

20 augustus 2017 om 11:50

Nu noem je net drie spitsen op die niet zo heel erg veel verschilden van elkaar. Dit waren nu typisch spitsen die het gevoel hadden om altijd op de juiste plek te staan. Vervolgens schopten zij de bal er dan wél in. Voetbal technisch niet de beste spelers ter wereld, qua afmaken wel.

20 augustus 2017 om 10:53

Vind Neres niet onder de maat spelen. Afgelopen half seizoen deed hij het steeds goed bij een basisplek/invalbeurt. Dan mag hij voor het eerst starten tegen rosenborg en dan geeft nooit iemand de bal diep op het moment dat hij een loopactie maakt. Veltman staat 9 vd 10 keer de rechtsbuiten in de weg. Veltman staat al op de plek waar hij moet komen. Vervolgens speelde letterlijk iedereen een zaadpot, maar is Neres de gebeten hond terwijl er gewoon 6/7 spelers waren die het nog slechter deden.

20 augustus 2017 om 10:58

ff kijken, is Younes links of rechtsbenig...oh hij is rechtsbenig, waarom staat hij dan op links? Vroeger had je buitenspelers die de achterlijn haalde en goede voorzetten kon afleveren. Maar als je een rechtspoot op links zet en een linkspoot op rechts dan moet je niet veel voorzetten gaan verwachten en dan is een spits als Dolberg nutteloos.

20 augustus 2017 om 12:30

Omdat dolberg zoveel goals uit voorzetten heeft gemaakt...

Ik ging er vorig seizoen al vanuit dat Dolberg vast wel periodes zou krijgen, waarin hij niet zou presteren en iedereen die hem destijds ophemelde, die zullen hem dan ook de grond intrappen dat hij er niets van kan en 'weer een talent in Nederland is, die te snel gehypt is' en persoonlijk heb ik Dolberg altijd wel lof toegezwaaid, maar ik heb het altijd ook met een kritische blik gedaan, omdat ik er al vanuit ging dat hij een periode (of meerdere periodes) slecht zou presteren en ik heb er desondanks nog steeds vertrouwen in, dat het goed zal komen met Dolberg.

Vorig seizoen had hij ook al een mindere periode, waar hij volgens mij tussen november en eind januari geen enkele goal maakte en iets van 10 wedstrijden droog stond en toen kwam er ook al redelijk wat kritiek, maar dat hij een mindere periode zou hebben, was wel te verwachten.

Voor dit soort momenten is Huntelaar ook gehaald, om Dolberg een beetje te ontlasten. Want zoals ik al aangaf: op Dolberg kan je, ondanks dat hij vorig seizoen gewoon goed presteerde, nog niet 100 procent rekenen, maar talent heeft hij zeker wel en hopelijk weet hij hier, net als vorig seizoen, weer uit te komen en doelpunten te maken, want ik verwacht dat Dolberg dit seizoen wel tussen de 15 en de 20 goals maakt in de Eredivisie, of in ieder geval: dat hij er 'n aantal meer maakt dan de 16 die hij het afgelopen seizoen in de Eredivisie maakte.

20 augustus 2017 om 10:50

Ik denk van niet, vorig jaar was natuurlijk een heerlijke speeltuin voor een spits, waarin er genoeg kansen kwamen per wedstrijd om er eentje in te leggen. Ik zie dat dit seizoen toch wat minder gebeuren.

20 augustus 2017 om 11:09

@ Kakadu,

Dat is ook wel weer zo. Het ligt denk ik ook mede aan het spel dat Ajax momenteel speelt, want vorig seizoen onder Bosz had Ajax vrijwel elke wedstrijd wel genoeg kansen en daardoor kreeg je als spits meer kansen om te scoren en Keizer die gaf aan dat hij verder wilde gaan met het voetbal dat Ajax onder Bosz speelde, maar Keizer die gaat met Ajax nu meer richting het saaie voetbal dat er onder de Boer werd gespeeld: eindeloos in een veel te laag tempo rondtikken en 'n aantal kansen per wedstrijd en dat is het.

Onder Bosz scoorde Dolberg vorig seizoen 16x in de Eredivisie en Dolberg had ook een aantal wedstrijden door blessures gemist, plus dat Traoré aan het begin van het seizoen ook meerdere keren in de spits begon, maar ik denk dat Dolberg er anders wel iets van 20 had ingeschoten in de Eredivisie.

Keizer lijkt dus vooral terug te gaan naar het spel onder de Boer en de enigste spits die in het systeem en in het spel van de Boer echt gewoon genoeg scoorde, was Milik, want die scoorde in z'n laatste seizoen toen 21 goals en dat terwijl hij eigenlijk nooit het volledige vertrouwen van de Boer kreeg en ik denk dat als Milik destijds wel het volledige vertrouwen van de Boer zou krijgen, dat hij dan makkelijk tegen de 30 goals zou aanzitten, maar voor de rest had Ajax in de periode onder de Boer nou nooit echt een scherpschutter rondlopen, buiten Milik dan, want dit waren de topscorers van Ajax in de seizoenen onder de Boer:

Seizoen 10-11 (kwam de Boer halverwege het seizoen binnen): Mounir el Hamdaoui, werd clubtopscorer in de Eredivisie met 13 goals.
Seizoen 11-12: Siem de Jong, werd clubtopscorer in de Eredivisie met 13 goals.
Seizoen 12-13: Siem de Jong, werd clubtopscorer in de Eredivisie met 12 goals.
Seizoen 13-14: Davy Klaassen en Kolbeinn Sigþórsson, werden allebei clubtopscorer in de Eredivisie met 10 goals.
Seizoen 14-15: Arek Milik, werd clubtopscorer in de Eredivisie met 11 goals.
Seizoen 15-16: Arek Milik, werd clubtopscorer in de Eredivisie met 21 goals.

Tot het laatste seizoen van de Boer, was het eigenlijk elke keer magertjes, wat betreft het aantal doelpunten van de clubtopscorers, maar dat had in mijn ogen ook te maken met het voetbal dat Ajax onder de Boer speelde en ik heb het gevoel dat Ajax onder Keizer (helaas) weer teruggaat naar het voetbal dat er onder de Boer werd gespeeld. want het voetbal dat Bosz vorig seizoen speelde, daar is nu al vrijwel niets meer van over en ja, het seizoen is nog vroeg en Bosz had vorig seizoen ook een stroef begin bij Ajax, maar bij Bosz had ik er vertrouwen in dat het goed zou komen, want in het verleden had hij wel vaker een stroef begin bij z'n clubs, maar daarna liep het als een geoliede machine bij z'n clubs en dat gevoel heb ik bij Keizer nou niet.

20 augustus 2017 om 12:06

Door omstandigheden (trainen en zelf wedstrijden) heb ik nog geen één wedstrijden gezien van Ajax.

Over het spelwijze kan ik moeilijk over beoordelen. Keizer ken ik verder niet maar om nu Keizer te bestempelen als FdB? FdB vind ik totaal geen goede trainer, maar goed dat is mijn mening. Ik gun Keizer iig wel de kans zoals ik ook had met Bosz.

Wel kan ik met overtuiging zeggen en zonder dat ik ze de wedstrijden van ze te hebben gezien dat links en rechtsback vervangen moeten worden. Ik heb het over Dijks en Veltman. Dit kan gewoon niet!

Het probleem ligt aan dat we geen opkomende backs hebben. En nee, niet plichtmatig zoals er nu bij Ajax lopen. Iemand die uit intuïtie doet. Oftewel: Gevoelsmatig weten, zonder erover te hoeven nadenken. Maxwell was hier juist goed in als voorbeeld.

Hier heeft Keizer gelijk in. Ik denk dat Dolberg met gemak 20+ zal maken als er war meer (goede) passes naar hem worden gegeven.

Ik denk echt dat de oorzaak het wegvallen van Traore en Klaassen is dat het aanvallend momenteel voor geen meter loopt. Beide spelers zorgden met hun looplijnen en positionering ervoor dat andere spelers de bal makkelijker kwijt kon voorin en daardoor voor ook meer gevaar.

Het spel is nu zo statisch geworden. Schã¶ne is op 6 gezet in een Pirlo-rol met zijn inzicht en creativiteit, maar daar is de afgelopen 4 wedstrijden niks van te zien. Sterker nog, hij is debet aan de uitschakeling tegen Nice met slordig balverlies en niet meelopen met de tegenstander. Ik zou Donny op 6 zetten en Frenkie toch een paar wedstrijden de kans geven op 8.

Dolberg is vorig seizoen ook gewoon ontzettend gehyped. Hij is ongelofelijk koel, en heeft een fantastische balbehandeling. Maar ook vorig jaar was hij nog niet echt heel constant. Iets wat heel normaal is voor een 19 jarige, maar je moet ook niet verwachten dat hij er iedere wedstrijd 2 inschiet of 5 open kansen creëert dat is ook niet eerlijk naar die jongen toe.

Toen hij net begon en nog onbekend was speelde hij goed, misschien kwam dat wel omdat de tegenstanders hem nog niet kende, nu ze hem kennen is het gelijk een stuk minder, misschien is hij toch iets minder goed dan dat iedereen het gehoopt had.

Precies de vinger op de zere plek van dit elftal! Dolberg word afgerekend dat hij niet scoort etc, maar hoeveel kansen heeft deze jongen gehad de afgelopen 4 wedstrijden? Precies 1? Daarnaast moet het middeveld veranderd worden de middenvelders laten op dit moment veels te veel ruimte tussen het middeveld en de verdediging waardoor ze achterin in moeten stappen en als je dat niet massaal met ze allen tegelijk doet dan krijg je veels te veel ruimtes waar met name Veltman niet mee om kan gaan..

20 augustus 2017 om 10:46

Het is al vorig seizoen begonnen dat hij minder presteerden, is niet iets van alleen dit seizoen

20 augustus 2017 om 10:58

Dude zoek een keer op kasper dolberg eredivisie 16-17 en bekijk zijn 16 goals even terug zou ik zeggen Wereldtopper in wording, die toegegeven, nu 4 potjes niet heeft gescoord. Waar gaat dit in hemelsnaam over? Zoals Burwatti al aangeeft, het middenveld is statisch en verzet onvoldoende arbeid. Frenkie 6, Donny 8 Ziyech 10. En als ziyech het niet kan opbrengen om de longen uit het lijf te lopen, sinkgraven de kans geven. Verder spelen met 2 opkomende backs. Centrum met Veltman de ligt en het zal weer gaan lopen.

Doe effe rustig allemaal. We zijn nog niet uitgeschakeld voor de EL en de competitie is pas 1 wedstrijd ver.

20 augustus 2017 om 11:04

Kansen zat, als hij ervoor zorgt dat hij op de goede plek staat. Kijk eens naar Jörgensen, die jongen weet precies waar die moet staan om een balletje simpel in te tikken. Hoeveel voorzetten heb je wel niet voorlangs zien schieten waarbij er niemand in een potentieel scorende positie loopt?

20 augustus 2017 om 11:13

Maxx, dat komt omdat Ajax Klaassen nu mist.. dolberg komt naar de eerste paal wat gewoon normaal is voor een spits.. vervolgens moet er achter hem iemand van het middeveld door schuiven de 16 in om de gecreëerde ruimte te benutten dat is precies waar Klaassen zo goed in was en waarom hij zoveel goals maakte voor een middevelder.

20 augustus 2017 om 12:37

Leuk dat je het zo goed weet, maar ik heb er vorig seizoen al op gelet. Dolberg loopt constant veerkeerd bij voorzetten. Ook gebruikt hij geen explosiviteit en denkt hij dat hij tegenstanders kan verslaan in 1 tempo zonder schijn loopacties... zoveel ballen van younes zijn bij de 1e paal in de handen van de keeper terecht gekomen omdat dolberg totaal verkeerd stond.

Komt helemaal goed met Dolberg. Vindt dat hij prima in de bal komt en goed kaatst. Die doelpunten komen weer wel. Alle vertrouwen in hem.

Uit betrouwbare bron vernomen dat Dolberg vanmiddag op de bank zal beginnen. Huntelaar in de basis, Kluivert terug op de plek van Neres en Frenkie de Jong zal spelen voor Schöne.

Nou ik weet niet of je de laatste wedstrijden gezien hebt, maar er word nu al een compleet ander voetbal onder Keizer gespeeld. Er wordt minder druk gezet op de bal, meer gespeeld op balbezit van achteruit. Kortom het spel onder de Boer is weer helemaal terug dankzij Spijkerman, L'ami en die hele bende. Wat dus betekent dat de spits nauwelijks ballen krijgt omdat het middenveld er niet doorheen kan breken omdat de bal te langzaam gaat, en Dolberg de bal maar opvraagt door naar de middenlijn te lopen. Hierdoor kan Dolberg nooit een actie maken en schieten. Werd pijnlijk duidelijk tegen Rosenborg.

Misschien speelt het gemis van Klaassen een grotere rol voor Dolberg dan gedacht bij het maken van doelpunten.

Ik hoopte tegen Rosenborg al dat ajax met Huntelaar zou spelen maja.. toen hij erin kwam was al een verademing.. veel veller veel gretiger. Maargoed Keizer wilt vasthouden aan Dolberg.. hijs de coach!

Nou het ophemelen van een speler zijn ze bij Ajax heel goed en nu loopt het iets minder en zij ze een schuldige aan het zoeken.

Je miet de jongens hun werk laten doen en niet steeds veren in hun reet duwen want dan gaan ze naast hun schoenen lopen.

Het eerste waar Dolberg aan mag gaan werken is het positiekiezen voor de goal. Dus niet 5 meter voor de eerste paal proberen voor zijn man te komen, maar op een plek waar hij gevaarlijk kan zijn en tot scoren kan komen. Daarnaast zie ik dat bij het positiekiezen zijn hoofd altijd naar beneden gaat, ipv oogcontact maken met de speler die de bal gaat voorgeven. Zo gebeurt het 9 van de 10 keer dat hij te vroeg komt of helemaal niet komt (en dan ook nog eens op een verkeerde plek). Dit zijn toch dingen die spitsen in zich moeten hebben vind ik!

Op een dag kan hij misschien wel het niveau van landgenoot Jorgensen bereiken, als hij heel hard werkt! En dan wordt hij verkocht!

Speelt gewoon matig. De aanvoer kan wel slecht zijn maar hij kijkt mij ook vaak afwezig en met jagen bv net even te laat. Daarom speelt Huntelaar vanmiddag.

Helemaal mee eens. Gewoon gemis van Klaassen die diep gaat en ervoor zorgt dat Dolberg kan combineren. Elkaars afvallende bal pakken.

Ik zat bij de wedstrijd tegen Rosenborg en het was toen wel duidelijk dat juist de jonkies aan het verzaken waren. Spelers zoals Van de Beek, de flanken etc. Ziyech en Schone probeerden er nog wat van te maken maar t lukte gewoon niet.

20 augustus 2017 om 12:39

Knap dat je dat zag terwijl ziyech en met name schone tot de 3 slechtste spelers op het veld behoorden...

Natuurlijk, de aanval van Ajax is hopeloos,maar vergeet niet dat Klaasen en Traore weg zijn.
Er is wel voor 50 miljoen vertrokken, ook al hebben wij geen geld gevangen voor Traore.
Als je ze moet kopen die 2, ben je minimaal 50 miljoen kwijt.
Dus zo vreemd is het niet dat het nu niet draait.
Je kan elk jaar weer overnieuw beginnen,nieuwe spelers kopen,.... willen niet te veel uitgeven(terecht)
Ga er maar aan staan elk jaar weer.

en vervolgens haalt ie dolberg eruit om een middenvelder die wel kansen kan creeren op te stellen. En younes laat ie continu staan die geen bal afgeeft vanaf links (tenzij hij niks anders meer kan), en kluivert en met name neres mag geen 5 wedstrijden achter elkaar minimaal een helft spelen. Die vent heeft ze moet ze eerst eens voor zichzelf op een rijtje gaan zetten...

20 augustus 2017 om 12:40

Je bedoelt diezelfde younes die een assist had bij de laatste goal van ajax?

20 augustus 2017 om 15:28

Ja die younes die per wedstrijd 50x alleen gaat, schoten op doel lost met de kracht van een pasgeborene, nauwelijks diep gaat en steeds wacht tot hij dubbele mandekking heeft zodat hij alleen naar binnen kan dribbelen en sporadisch een keer scoort of assist geeft. Die younes inderdaad.

Dat gezeur van die ajax fans is altijd hetzelfde, nog geen half jaar geleden werd iedereen de hemel in geprezen en nu is het allemaal weer bagger. Als ras echte feyenoorder zeg ik die Dolberg is gewoon een goede spits maar hij is ook nog erg jong geef die gast gewoon wat tijd.

Ben blij dat Feyenoorders niet zo snel zeuren als het even niet loopt, maar daar ........hopeloos.

vooral Huntelaar niet opstellen , die zorgt voor ervaring , coaching en goals dus lekker aan de kant blijven houden. ook deze trainer lekker laten zitten , uitstraling van pannekoek , onnavolgbaar in keuzes en wisselbeleid en ervaring op nivo van 0,0 zowel als speler als trainer nivo jupiler league . ga zo door ajax

De schuld ligt bij de clubleiding. Er waren de spelers vier versterkingen beloofd maar in plaats daarvan werd de selectie alleen maar verzwakt. Dat werkt demotiverend voor de spelers. Daarnaast zal het gemis van Sanchez zeer groot zijn. De winst valt ook nog eens veel lager uit dan wij dachten want de vorige club van Sanchez schijnt een doorverkooppercentage te hebben afgedwongen waardoor Ajax nog eens 7 miljoen moet afstaan aan de vorige club van Sanchez. Dus na aftrek van de aankoopsom en deze doorverkooppercentage houdt Ajax nog maar 28 miljoen winst over op Sanchez met mogelijk nog 2 miljoen extra aan bonussen. Hiervoor hoefde Ajax hem niet te verkopen. Ze hadden hem gewoon kunnen behouden!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren