Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Boze gezichten bij talenten over scheve salarisverhoudingen bij Ajax’

Laatste update:

Drie maanden na het bereiken van de Europa League is de euforie rondom Ajax omgeslagen in een grafstemming. Tal van belangrijke spelers zijn vertrokken, de eerste resultaten in het nieuwe seizoen vallen tegen en volgens de zaterdageditie van De Telegraaf zetten talenten ook vraagtekens bij de scheve salarisverhoudingen binnen de Amsterdamse club.

Matthijs de Ligt, Donny van de Beek en Justin Kluivert hebben er geen moeite mee dat de directie, met de rvc in de nek, zich houdt aan de salarisopbouw voor eigen jeugd, zo meldt het dagblad. Dat spelers als Joël Veltman, Lasse Schöne en zelfs winteraankoop David Neres het maximale salaris verdienen, zorgt echter voor boze gezichten, zo klinkt het.

De vrijdag naar Tottenham Hotspur vertrokken Davinson Sánchez was niet te spreken over het feit dat hij pas een nieuw contractvoorstel van Ajax ontving toen de club uit Londen concrete interesse toonde. Enkele Ajacieden denken naar verluidt na over een vertrek, zo werd vrijdag duidelijk, maar directeur spelersbeleid Marc Overmars benadrukte dezelfde dag nog dat Ajax deze maand geen enkele speler meer laat gaan.

Denk jij dat Ajax dit seizoen kampioen van Nederland gaat worden?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat een onzin bericht!

Deze jongens mogen de schoenveters nog niet strikken van Lasse na wat hij voor ons betekend heeft! En Veltman.. tja je zou bijna denken dat hij Ajax geld toe betaald om te mogen spelen..

19 augustus 2017 om 08:19

Nu Ajax de jackpot binnen heeft begint iedereen te zoeken naar manieren om een deel van dat geld te krijgen. Het moet niet gekker worden. straks gaan supporters ook hun deel opeisen dmv vage acties. Kan de telegraaf weer breed uitpakken.

19 augustus 2017 om 08:20

Het zijn lijkt me puur de zaakwaarnemers die hierover klagen. Niet de spelers. Spelers houden zich bezig met voetbal.

19 augustus 2017 om 08:37

Dit lijkt me totale onzin. De Telegraaf probeert onrust te zaaien. Het staat ze niet aan hoe de zaken er op dit moment aan toe gaan. Dat Neres een niet EU salaris verdient lijkt me duidelijk, Schöne is gewoon een ervaren rot, die nu ruk speelt(gelukkig past de rest zich aan), maar voorheen super was. De jonkies moeten zich nog bewijzen. Veltman is oké, niet super, maar iedereen moet eens kappen met het papegaaien, want hij kan echt niets meer goed doen, velen verliezen de feiten uit het oog. De boel moet echt terug op de rit komen, met daarbij een sterkere as. Een echte leider naast Veltman ontbreekt. Betaal daar maar eens goed voor en laat die zaakwaarnemer dan maar eens zeuren.

19 augustus 2017 om 08:59

Een niet Eu salaris is niet zo'n probleem, dat ligt voor Ajaxbegrippen niet hoog. Neres vangt echter veel meer dan het gemiddelde salaris wat je minimaal aan spelers van buiten de Eu moet geven.

19 augustus 2017 om 09:06

De markt verandert, ze zullen wel moeten. Ik geloof bv niet dat een Lozano bij PSV ook voor een minimaal salaris komt. Zuid-Amerikaanse spelers zijn vaak broodvoetballers. Die gaan over het algemeen nog meer voor het geld, tenzij je echt heel goed bent. Het is wat het is.

19 augustus 2017 om 10:42

@ryanbabel8

Je schrijft: "de markt verandert, ze zullen wel moeten".

Het is natuurlijk complete onzin dat een club mee zou moeten in de gekte. Als je graag in een BMW wilt rijden en je budget niet toereikend is om de aanschafkosten van een dergelijke auto te betalen, kun je ipv je in de schuld te steken er ook gewoon voor kiezen om je op een goedkoper merk te focussen. Er is altijd een keuze. Je kunt spelers kopen of proberen ze zelf op te leiden. Een club als Ajax is sowieso niet meer in staat om de CL te winnen, terwijl het doel van sportman is om prijzen te winnen. Waarom zou je je dan blind staren op deelname aan de CL en je scheel betalen aan transfersommen en salarissen terwijl je weet dat deelname het hoogst haalbare is. Je kunt je natuurlijk blind staren op de inkomsten die dat oplevert, maar daar blijft heel weinig van over als je de investeringen die het vergt om niet als een gieter af te gaan als je tegen een van de grote clubs moet spelen, er van aftrekt.

Ajax is een sportclub en heeft aangetoond dat je zelfs met een piepjong team zonder noemenswaardige ervaring heel ver kunt komen in de EL. Waarom je niet op dat toernooi richten als je wellicht in staat bent om dat met voldoende talenten te winnen, terwijl je in de CL feitelijk niet meer dan een decorstuk bent en tot kanonnenvoer van de grote Europese topclubs dient? Veel supporters beschouwen het seizoen al half als verloren als er geen CL wordt gehaald, terwijl een club als Ajax er sportief gezien niets heeft te zoeken. CL deelname levert alleen financieel voordelen op, maar omdat dat ook een CL waardig elftal en dus extra uitgaven vergt, is de winst te verwaarlozen. Een sportman moet streven naar het hoogste en dat is kampioen worden en CL spelen. Dat begrijp ik ook nog wel. Maar dat mensen zo mineur omdat de CL gemist wordt, terwijl de club er in alle objectiviteit helemaal niets te zoeken heeft, begrijp ik veel minder. Ik verkies het winnen van een mindere prijs altijd boven het meedoen om het winnen van een prijs die hoger is aangeslagen. En Ajax heeft vorig jaar aangetoond dat dat incidenteel tot de mogelijkheden behoort, zelfs voor een club als Ajax en zelfs met jonge relatief onervaren spelers. De CL is een feestje voor de rijken en ik kijk er dan ook nog nauwelijks naar. Het aantal clubs dat die prijs kan winnen, is uiterst beperkt, waardoor het verloop van het toernooi vrij voorspelbaar en dus steeds minder interessant wordt. Het begint steeds meer te lijken op de Schotse competitie van 10 jaar geleden en daar weigerde ik ook naar te kijken, zelfs als het geld zou opleveren.

19 augustus 2017 om 11:46

De markt verandert inderdaad; zoals deze constant verandert. Het verschil is in deze dat het nu, mede door de komst van de diverse clubeigenaren en de Chinezen, het een stuk harder gaat. Ajax zal creatief moeten omgaan met de huidige veranderingen. We kunnen inderdaad niet mee, maar we moeten ook niet stil blijven staan. Het salarishuis zal op den duur echt omhoog moeten. Een Watford gaat nu met een speler als Richarlison aan de haal. Hallo je wilde je meten met de top, dat gaat niet meer, je wilde je meten met de subtop, ook dat gaat al bijna niet meer. Ze hebben het geld dus ze kunnen investeren, ze kunnen financieel gezien veruit de beste van Nederland zijn, maar zelfs dat lukt niet. Ik mag toch hopen dat je als club een koers gaat varen die structureel voor successen en een gezonde bedrijfsvoering zal zorgen. Eén zwaluw (finale EL) maakt nog geen zomer. Een topclub onderscheidt zich door kritisch naar zijn selectie te kijken en tijdig door te selecteren om op het niveau te blijven en te kunnen doorgroeien. Nu kijkend naar Ajax kan je wel concluderen dat dat niet is gebeurd. Ajax kan niet mee met de top, maar als je basis structureel al niet goed is dan kan je helemaal niets. Maar dan moet je ook niet uitspreken dat je naar de CL wilt en eens de poule wilt doorkomen. Dan moet je zeggen: we maken duidelijk een pas op de plaatst. Dat is niet wat Ajax wilt, dan moet je dus wel degelijk mee met de huidige ontwikkelingen en slim met je geld omgaan, door het aan de juiste spelers te besteden. Door talent en ervaring te combineren, maar nu gebeurt dat amper. Wie geeft Ziyech op zijn flikker, wie stuur De Ligt en Van de Beek aan? Helemaal niemand. Tsjah, als je niet mee wilt gaan met deze markt dan gaat zelfs je eigen jeugd je geen geld meer opleveren. Ook dat niveau gaat drastisch afnemen.

19 augustus 2017 om 11:47

Ryan, blijf je kop maar in het zand steken! Veltman had nooit aanvoerder gemaakt moeten worden, al jaren heeft hij moeite om zich zelf te manifesteren in het elftal. Zit het langst bij de selectie, maar maakt nog steeds dezelfde foute beslissingen zeker Europees. Een aanvoerder moet een van je beste of belangrijkste spelers zijn, een autoritair figuur. Veltman maakt geen minder fouten, dan De Ligt die er net komt kijken. Of dan Tete en Riedewald, maar die wel continu neergesabeld werden. En alle idioterie van Messias Veltman wordt al jaren met de mantel der liefde gedekt. Heeeel opvallende gang van zaken. 😒

19 augustus 2017 om 13:26

Ik zal niet zeggen dat Veltman mijn aanvoerder is, maar iedereen zeikt hem af, maar een groot gedeelte praat de menigte maar een beetje na. Die hebben geen eigen mening. Ze kunnen makkelijk een speler afzeiken, zonder dat ze feitelijk kunnen aangeven waarom een speler dan niet rendeert. Die kijken nu eenmaal niet verder dan dat hun neus lang is. Donderdag ook weer bij het tegendoelpunt: Veltmans schuld, nou Veltman kon er helemaal niets aan doen, want De Ligt stapte verkeerd uit en het was een klote pass. Ik ben het met je eens dat niet van het niveau Ajax is, maar daar ligt nu ook het probleem, het niet door selecteren naar een hoger niveau en als er dan echt iets beters is dan moet je dat halen en Veltman vervangen. Tete was dat klaarblijkelijk ook niet. Of zijn De Boer, Bosz en Keizer alle drie onbenullen?

19 augustus 2017 om 15:16

@ryanbabel8

Je schrijft: "we kunnen inderdaad niet mee, maar we moeten ook niet stil blijven staan. Het salarishuis zal op den duur echt omhoog moeten".

Wat niet kan, kan niet. En wat geen zin heeft, heeft geen zin. Verhoging van het salarishuis kan pas als de begroting omhoog gaat. Die is al jaren hetzelfde en dat zie ik dan ook niet snel gebeuren. Bovendien is het ook zinloos omdat de belastingdruk in Nl hoog is en de hoogste belastingschijf 52 % bedraagt. Daardoor komt minder dan de helft van het salaris uiteindelijk in de zak van de speler terecht en vloeit meer dan de helft rechtstreeks de staatskas in. Zelfs bij verdubbeling van de hoogste salarisschaal blijft er nog maar 1,2 miljoen netto over en daarmee kan je nog niet eens met een club als Watford concurreren, terwijl het ook nog volstrekt onbetaalbaar en dus onverantwoord is. Je kan dus nog zoveel willen, als dat onhaalbaar is, zal je je daarbij moeten neerleggen. Dat heet realiteitsbesef en daar kom je veel verder mee dan met je kop in het zand te steken.

19 augustus 2017 om 08:56

Je haalt precies schone eruit maar dat neres meer dan van Beek, kluivert en de Ligt bij elkaar zelfs waarschijnlijk nog meer verdient is natuurlijk gewoon de grootste grap en dat zou iedereen steken. Ajax haalt grote bedragen binnen, verhoog dat plafond eens naar max 2.5 miljoen voor de echte toppers en beloon die talenten beter?

19 augustus 2017 om 09:40

Lekker makkelijk roepen maar Ajax kan niet even het salaris verhogen naar 2 miljoen dan komen ze zwaar in de problemen. Dat aankopen meer verdienen is al zo lang zo. Denk je dar Neres of Sanchez anders gekomen waren?

19 augustus 2017 om 10:47

Kluivert (2 maanden) en De Ligt (1 week) zijn net 18. Die hebben beide nog een jeugdcontract. Die zal Ajax heus wel gaan willen verlengen, dus snap het probleem niet.

19 augustus 2017 om 15:27

@fron010

Je schrijft: "je haalt precies schone eruit maar dat neres meer dan van Beek, kluivert en de Ligt bij elkaar zelfs waarschijnlijk nog meer verdient is natuurlijk gewoon de grootste grap en dat zou iedereen steken. Ajax haalt grote bedragen binnen, verhoog dat plafond eens naar max 2.5 miljoen voor de echte toppers en beloon die talenten beter?"

Ik weet niet of je het over netto of bruto bedragen hebt, maar bij 2,5 miljoen bruto, houdt een speler er netto nauwelijks een miljoen aan over en een salaris van 2,5 miljoen netto is bruto meer dan 6 miljoen en derhalve volstrekt onhaalbaar bij een begroting van 80 miljoen. Dat soort maatregelen kost handenvol met geld en levert nauwelijks iets op omdat het of onbetaalbaar of een druppel op de gloeiende plaat is in vergelijking met de salarissen in het buitenland. En daarmee ga je dus niet voorkomen dat de grootste talenten de stap naar een grote competitie maken of bevorderen dat bovenmodale buitenlandse spelers wel de bereidheid hebben om naar Amsterdam te komen. Het zou derhalve niets anders zijn het paard achter de wagen te spannen en dus gewoon wanbeleid.

19 augustus 2017 om 09:10

Als je belangrijke spelers wil houden, moet je er ook naar betalen. Sanchez was, ongeacht zijn leeftijd, de belangrijkste speler achterin. Dan kan je hem niet wegmoffelen met een jeugdloon. Laten we niet zo kinderachtig zijn door te denken dat een ton per jaar "meer dan genoeg" is als je praat over een miljardenindustrie. Wil je toppers houden, moet je ze betalen als toppers. Niet pas als iemand dreigt te vertrekken. Het is ook den blijk van waardering

19 augustus 2017 om 09:13

Inderdaad, als ajax hem na een half jaar of zelfs einde seizoen een upgrade in salaris had gegeven, zelfs zonder verlenging, dan was hij mis nog wel 1 of 2 jaar gebleven.

19 augustus 2017 om 09:36

Was er 1 jaar. Had voor 5 jaar getekend. Zal toch niet onder dwang zijn contract getekend hebben? Kan nu miljoenen x jaar verdienen bij TH. Kon 3 miljoen x jaar krijgen bij Ajax na 1 jaar. Geen waardering?? Hou toch op. de voetballerij is naar de kloten.

19 augustus 2017 om 11:02

Het salarisplafon bij Ajax is 1 miljoen bruto. Ze zullen Sanchez hooguit een salaris hebben geboden dat in de buurt komt van 1,5 miljoen misschien 1,6 miljoen. Hoe kom jij aan 3 miljoen? Dat is 3x het salarisplafond!!!

19 augustus 2017 om 11:13

Stond deze week in de serieuzere media. Nieuw contract a 3 miljoen x jaar voor Sanchez. Zo kom ik eraan. Was er natuurlijk niet zelf bij :-)

19 augustus 2017 om 12:37

Het gaat over het moment van aanbieden: pas als hij dreigt te vertrekken. Je moet die mannen eerder uit eigen beweegreden upgraden na prestatie. Niet na een dreigend vertrek. Ik hen het zelf ook gehad: salaris upgrade nadat ik ontslag had aangeboden. Dan denk je toch bij jezelf "O, dus nu kan het ineens wel"

19 augustus 2017 om 09:16

Er wordt nu ook van alles bedacht om iets te zeggen over Ajax, nu het allemaal niet heel goed gaat. Waarom toch? Ik snap wel dat het hun werk is, maar media mensen zijn wel heel erg af en toe :S

19 augustus 2017 om 12:13

Kun je nagaan als je het salaris plafond verhoogd wordt. Dan heb je nog schevere gezichten.

Nu komt het artikel uit de Telegraaf, dus of dit waarheid is, vraag ik me af.
Als het wel zo is, dan moeten deze 3 knaapjes niet zo zeuren en eerst eens constant gaan presteren. Als dat gebeurt, dan gaan de salarissen vanzelf omhoog en komen de buitenlandse clubs met een pak geld wel.

19 augustus 2017 om 07:26

Wat heeft Neres gepresteerd waardoor hij zoveel mag verdienen itt de talenten?

19 augustus 2017 om 07:28

Niks. Maar jah Marc en co hadden zoveel vertrouwen in hem.. dat ze daar toe bereid waren.(plus hoge transfersom) anders kwam hij simpelweg niet.

19 augustus 2017 om 07:33

Laat neres nou eens 10 wedstrijden spelen, die jongen heeft nog geen eerlijke kans gehad.

19 augustus 2017 om 07:34

Ja, maar dat geeft dus wel scheve gezichten. Ik weet de werkelijke verhoudingen niet, maar het lijkt mij ook sterk dat talenten veel minder zouden verdienen.

19 augustus 2017 om 07:34

Prima NL020, maar dan nog: op basis waarvan verdient Neres zo veel geld en waarom krijgt een talent als de Ligt dat niet?

19 augustus 2017 om 07:37

Zo veel kansen? Laat hem maar ontwikkelen bij Jong Ajax... Als je goed bent heb je niet 10 wedstrijden nodig maar maximaal 4 wedstrijden om laten te zien.

19 augustus 2017 om 07:45

Ja maar Frjules, ik snap wel dat als jij een talent uit brazilie haalt die naar meerdere clubs, dat je dan meer salaris moet betalen. Ik vind Neres echt wel potentie hebben, geef die jongen nog dit jaar, dan pas kunnen we enigzins oordelen na 18 maanden. Schone snap ik ook, al jaren de perfecte 12e man en vorig jaar zelfs heel belangrijk. Veltman daarentegen, ik denk dat 90 % van Amsterdam dat niet snapt dusja.

19 augustus 2017 om 07:50

Buiten eu salaris. Voor de rest heeft hij toch aardige statistieken gezien zijn minuten. Jij rekent hem puur af op afgelopen donderdag. Zijn eerste slechte partij en dat terwijl hij gewoon slecht werd gebruikt. Steek die bal nou eens naar Neres.

19 augustus 2017 om 07:52

FR12Jules, dus omdat Neres slecht presteert moeten deze jongens ook opeens een miljoen gaan verdienen?

19 augustus 2017 om 08:11

Dus donny van beek, de ligt en dolberg moeten bij jong ajax gaan spelen

19 augustus 2017 om 08:17

dat is toch geen serieuze vraag waarom een buitenlandse speler meer verdient dan een nederlandse talentolle jongen als kluivert?

Dat heeft gewoon te maken met de naam ajax die er binnen Nederland is en buiten Nederland. Ik snap dat vele hier nog denken dat Ajax de creme a la creme is van de opleidingen en een grote naam heeft maar dat valt best mee. Niet dat Ajax slecht is of geen naam heeft, maar Ajax moet gewoon betalen om een speler over te halen in veel gevallen te willen ballen in de eredivisie want vaak kunnen ze voor meer ergens anders spelen. Zowel West als Oost.

In Nederland staat Ajax gewoon te boek als een club waar je heen wilt omdat je speelminuten krijgt, het is Ajax etc. met andere woorden om daar te spelen moet je er iets voor over hebben. Dat is gewoon een marketing waarde die Ajax heeft onder de Nederlandse voetballers, het is voor "ons" een droom. (psv, Feyenoord net zo goed)

Echter met het grote geld dat de buitenlandse clubs spenderen aan jeugdspelers is het gewoon zo dat Ajax eigenlijk buiten de boot valt. het heeft wel geld maar heeft niet die marketing aantrekkings kracht dat Chelsea, Madrid, Barcelona of AC Milan hebben (groot geld)

Om deze redenen is het vaak zo dat Europese talentvolle spelers gewoon meer salaris krijgen, anders komen ze niet want ze kunnen bij andere europese clubs dat salaris wel krijgen en de meeste spelers komen uit landen waar ouders maar ook vrienden en de maatschappij eromheen je motiveerd om eigenlijk zo veel te verdienen in korte tijd want je hebt maar tot 30. Terwijl je in Nederland nog gewoon een opleiding kan doen etc.

Bij de meeste clubs studeer je gewoon en ga je na je studie uren voetballen. (misschien niet alle elftallen maar wel de meeste jeugd).

Voor non-eu spelers is het simpel. ze willen geld zien door allerlei bezitsrechten van makelaars en maatschappijen plus ze zijn non-eu burgers dus zitten ze al op een hoger salaris minimum.

It is all marketing and rules.

19 augustus 2017 om 08:21

Kijk FR12 dit is dus precies het probleem. Het is nooit goed. Iedereen roept zonder na te denken. Aan de ene kant is Ajax gierig en moet er eens geld worden uitgegeven aan toppers. Toppers is dan natuurlijk relatief. Alle middelmaat uit de PL is al te hoog gegrepen dus wordt er (volgens kenners) een potentiële topper gehaald. Neres. En die kost geld en dus salaris. Sulejmani is een nog beter voorbeeld. Beste voetballer vd ED, komt voor 16mln, faalt bij Ajax. Dan is het huis weer te klein.

Tegelijkertijd roept men dat de hiërarchie op de nlse velden is verdwenen en dat de categorie 23+ zo wordt gemist. Jonkies worden over het paard getilde verwende ventjes genoemd die teveel verdienen. Wat doet Ajax? Het zorgt ervoor dat doe jonkies in hiërarchie onder die andere gasten blijven door heel duidelijk te zijn in de salarisschalen.

19 augustus 2017 om 08:24

Buiten EU salaris? Dat ligt in de buurt van de 3 ton, ik geloof niet dat dat een argument is waarom hij meer verdiend dan z'n collega's. Het is toch overal hetzelfde? Als een club je graag wil hebben en er zijn ook andere clubs die interesse hebben moet je een hoger salaris bieden. Als Neres had willen tekenen voor een salaris wat de Ligt en consorten verdienen had Ajax dat echt wel gedaan.

19 augustus 2017 om 08:42

@ petervermeulen zelfs 4 wedstrijden heeft hij nog geen eens de kans gehad. Als hij het vertrouwen krijgt dat Younes heeft of Traore vorig jaar gaat het er absoluut uitkomen. Maar heb opstellen en dan weer naar 60 minuten eruit halen terwijl er op het middenveld gewisseld had moeten worden schiet niet op nee

19 augustus 2017 om 08:50

Waarom verdiend luuk de jong meer dan een jeugdspeler ? Waarom verdiend Karim bij Feyenoord meer dan een jeugdspeler? Vraag jezelf eerst af wat Neres bij zijn ex werkgever verdiende voordat je conclusies trekt....

19 augustus 2017 om 09:47

Talenten beginnen met een basis salaris en word langzaam omhoog gekrikt totdat ze een Klaassen of Schone salaris hebben oftewel totdat ze aan hun max zitten. Bij spelers die Ajax haalt moet Ajax wat meer bieden want anders komen ze helemaal niet. Dit is niet iets van nu maar speelt al jaren. Ik durft te wedden dat Haps en Larson bijvoorbeeld ook meer gaan verdienen dan een jeugdspeler doet wat al is doorgebroken

19 augustus 2017 om 10:49

Snapt niemand dat De Ligt pas net 1 week 18 is en pas nu kan verlengen? Logisch dat hij minder verdiend(e).

19 augustus 2017 om 16:16

Gaat in deze situatie niet persee om de Ligt of Neres. Het gaat gewoon om de kromme salarissen bij clubs.

Dit speelt ook bij Feyenoord, waar je als je naar je salaris kijkt beter een speler kan zijn die gekocht is door de club dan een speler die vanaf Varkenoord komt.

19 augustus 2017 om 09:42

Telegraaf is de meest betrouwbare bron als 't over Ajax gaat.

Ik had toch wel verwacht dat ajax hierin meer balans had gevonden. Dit onderwerp speelt bij ajax wel vaker, ook in de tijd dat overmars en vd sar bij ajax voetbalden. Je zou verwachten dat men geleerd had van het verleden

19 augustus 2017 om 08:26

Als De Ligt wordt opgeroepen voor oranje valt half Nl over zijn selectie omdat hij pas 3 wedstrijden heeft gespeeld. Nu staat hij op 10 en moet hij ineens bovenin de salarisschaal staan? Kom op Hee...

19 augustus 2017 om 08:48

Dit verhaal komt telkens weer terug bij de Telegraaf als het onrustig is bij Ajax. Mensen smullen van dit soort verhaaltjes op dit moment. De komende weken zal er nog een stortvloed van dit soort artikelen verschijnen, zo gaat het altijd

19 augustus 2017 om 08:59

Klopt, n juist na Europees "succes" moet je contracten bijwerken zeg maar. De 2 die je opnoemt waren toen grootverdieners dus hun hadden geen scheve gezichten......

19 augustus 2017 om 09:07

De ligt speelt 1 seizoen in het eerste, Donny komt nu pas in het eerste en dan zouden ze het raar vinden dat ze minder verdienen dan lasse of Joël? Die al jaren bij Ajax 1 zitten? Dit is de groots mogelijke onzin die er is..

Vd Beek/De Ligt en Kluivert komen net kijken bij Ajax, hoezo dan meteen klagen over de salarissen van spelers die al veel langer bij Ajax1 zitten.

Kijk Neres hebben ze alleen maar gedaan omdat hij anders niet kwam. Maarja die raakt ook nog geen pepernoot.

19 augustus 2017 om 07:33

Nog geen pepernoot, als dat zo is dan kwam de scouts met de naam 'NERES' niet bij Overmars.

Dat deze scouts wel in Neres ziet zitten snap ik niet want na het zien op YouTube heeft Neres mij niet weten te overtuigen, zeker voor dat bedrag.

Ben benieuwd wie Neres bjj Overmars heeft aangeraden...

19 augustus 2017 om 07:56

Neres moet wat vertrouwen krijgen en dan denk ikj dat hij erg belangrijk gaat worden. Hij scoort vrij gemakkelijk, heeft een actie en is in de combinatie ook vrij sterk. Ik snap niet dat Neres na een wedstrijd meteen alweer afgeserveerd wordt. Voor Rosenborg moest hij er per se in omdat ie beter zou zijn dan Younes en Kluivert en na een slecht optreden tegen Rosenborg kan ie er ineens geen pepernoot meer van. Typische 'waan van de dag reactie'

19 augustus 2017 om 08:06

Ja ben met je mee eens dat hij vrij makkelijk kan scoren, vooral op het moment wanneer hij in de 16 opduikt. Acties maken kan hij.

Maar qua verdedigend en uithoudingsvermogen komt hij veel tekort.

Waar het om gaat is hij in mijn ogen geen 15 miljoen euro waard is maar ongeveer 7 miljoen euro en niet meer, daar heb ik het over.

19 augustus 2017 om 08:24

Gelukkig is verdedigen en conditie allemaal trainbaar. Ik ben het met je eens dat hij zijn transfersom nog niet waar heeft gemaakt, maar daar is tijd voor nodig. Aan het begin van het seizoen heb je die tijd echter niet en daarom is iedereen nu zo over de zeik en wordt Neres na 1 slechte wedstrijd als miskoop bestempeld. Er wordt niet verder gekeken dan de neus lang is. Dat Neres nu zoveel kritiek krijgt is maar aan een man te danken en dat is Marc Overmars. Hij heeft wederom de selectie niet op tijd rond waardoor Ajax afhankelijk is van spelers die nog niet het gewenste niveau hebben

19 augustus 2017 om 09:56

Oke Ajax heeft 12 betaalt 15 kon het worden door bonussen ik denk niet dat we die gaan halen of vorig jaar gehaald hebben voor die 3 mil extra. Toch schrijf ik hem nog niet af maar ik vind het wel lachwekkend dat een hoop mensen dat wel doen ( vooral supporters van andere clubs merk ik) die mensen geilen erop als Ajax een miskoopje doet. Best treurig

19 augustus 2017 om 09:58

Jij kijkt dan ook niet verder dan je neus lang is want Overmars wordt non stop tegen gewerkt door rvc. Daar moet je op zeuren niet op Marc

19 augustus 2017 om 10:16

Nee Overmars is afhankelijk van TH.

Ja, ik snap het wel. Met 6 ton is het moeilijk rondkomen natuurlijk. Ze kunnen net de huur betalen en moeten een hypotheek afsluiten om evt een huis te kopen. Ze hebben het allemaal niet makkelijk die jongens. Achja ze kunnen niet allemaal mijn salaris als bouwvakker hebben.

19 augustus 2017 om 07:39

Als andere bouwvakkers die het niet duidelijk beter doen dan jij veel meer verdienen heb jij daar ook moeite mee toch?

19 augustus 2017 om 07:44

@michiel2424: de wereld zit scheef en oneerlijk in elkaar, de voetbalwereld nog meer. Sommigen verdienen meer dan ze krijgen, anderen krijgen meer dan ze verdienen. Lid bjoriesnorie heeft zich daarbij neergelegd en dat kan ik die overbetaalde pikkies ook aanraden. Zo slecht hebben ze het niet, dat Neres of Schöne (terecht of niet) meer verdient is niet hun probleem.

19 augustus 2017 om 07:45

In een team is dat denk ik wel een probleem.

Punt is alleen dat dat altijd pas naar boven komt als het slecht gaat.

19 augustus 2017 om 09:53

Heb je gelijk in Michiel, maar jongens als Schøne hebben al heel erg veel voor ons betekend. Moet hij dan ineens salaris inleveren, omdat hij even wat minder speelt? Jongens als Kluivert komen net kijken en moeten blij zijn dst ze voor Ajax1 mogen spelen.

19 augustus 2017 om 07:41

Ja je hebt gelijk. Jij zou het ook gewoon accepteren dat een collega van jou , die minder dan jou presteert , 3 keer zoveel als jou verdient. Ik niet in elk geval.

19 augustus 2017 om 08:53

Iedere voetballer moet dat verschil toch snappen? De transferwaarde van spelers verschillen toch ook enorm, zelfs binnen hetzelfde elftal?
Daar wordt dan een navenant salaris aan gehangen. Is niet meer dan logisch, heeft rechtstreeks te maken met talent icm geleverde prestaties. Dit soort extreme verschillen zul je buiten de sport gelukkig niet vaak tegenkomen, ook niet onder bouwvakkers inderdaad.

19 augustus 2017 om 09:22

Als het te maken heeft met talent icm geleverde prestaties dan zou de Ligt niet ver onder Veltman moeten zitten met salaris. Maar ik betwijfel of dat het geval is.

19 augustus 2017 om 10:09

Nou sorry maar als je ergens nieuw binnen komt kun je niet verwachten dat je gelijk even veel verdient als iemand die er al heel lang werkt.

19 augustus 2017 om 10:11

Nee gewoon dienstjaren en door middel van verlengingen is Veltman aan dat bedrag gekomen. Dat kan de Ligt ook krijgen over een paar jaar. Veltman verdiende even veel als De Ligt op zijn leeftijd

19 augustus 2017 om 10:30

Encor Kluivert 'werkt' al heel lang bij Ajax en Neres komt net kijken.

Maar in elk geval wij weten niet wat waar is in dit verhaal. Of dat het probleem in de selectie is. Denk eerder dat voetballers van die leeftijd zich drukker maken over speeltijd.

19 augustus 2017 om 07:56

En vergeet niet dat ze met zo'n hongerloontje ook naar de voedselbank moeten, die arme jongens!

Doet me denken aan de jaren negentig, toen Blind en De Boertjes ook meer verdienden dan Kluivert, Davids, etc. Je zou zeggen dat Ajax van zulke situaties leert, maar niet dus. Anderzijds heb ik ook m'n twijfels bij dit verhaal, mede gezien de bron.

Jochies moeten niet zo klagen, mogen blij zijn dat ze bij Ajax zoveel minuten maken op die leeftijd. Als je verhoging wilt moet je dat lekker tijdens een contractverlenging regelen. Een Braziliaan komt niet (en kan misschien niet eens vanwege non-EU) voor een beginnerssalaris naar Ajax. Dit gezeik krijg je altijd met jongens die snel worden gebracht.

Het is ook niet het juiste moment dat dit naar buiten komt, wie daar invloed op heeft weet ik ook niet precies maar de timing is bijzonder onsmakelijk

Ik geloof eerlijk gezegd vrij weinig van dit bericht. Beetje sensatie maken door de Telegraaf nu Ajax in de hoek zit waar de klappen vallen. Er is nog niks verloren en het is aan de spelers om uit dit dalletje te komen.

Deze berichtgeving past perfect bij de impasse waarin Ajax nu zit.

Iedereen is Kop van Jut en alles is nu negatief. 1 medicijn helpt; winnen !!!!

De liefde verhouding met de Telegraaf is een beetje over nu Ziggo de eerste nieuwtjes krijgt doorgespeeld door Ajax. Telegraaf heeft geen primeurtjes meer en dat steekt ze. Dus doen kranten maar waar ze goed in zijn en dat is de boel verdraaien en bedriegen.

Het gaat minder met Ajax en de Telegraaf begint alweer met zagen.

19 augustus 2017 om 08:40

Als de huiskrant alleen maar positieve berichten brengt worden ze natuurlijk erg ongeloofwaardig.

19 augustus 2017 om 09:04

Denk dat probleem is dat de Telegraaf geen primeurtjes meer pakt, al maanden. Een beetje oplettende dan op Twitter komt nog eerder uit bij nieuws dan Verweij laatste tijd als het op transfers aankomt (elke niet Europese transfer liep Mike er gewoon achteraan) en nu met uitgaande transfer was Di Marzio eerder dan Mike. Telegraaf lijkt minder diep bij Ajax binnen te zitten dan eerst.

19 augustus 2017 om 10:02

Ook zoiets lachwekkends die Ajax supporters die elke dag aan Mike Verweij op twitter gaan vragen of er al nieuws is en met een bekkie alsof ze met elkaar geknikkerd hebben vroeger. Gek he dat Mike niks meer meld als hij elke dag voor van alles wordt uitgemaakt op internet. Dan zou ik mn scoops ook wel voor me houden ja.

Als het waar is, moeten ze hun kophouden op die leeftijd. Veltman en Schone spelen al jaren bij de club in de basis, hebben CL gespeeld, zijn beslissend geweest in veel belangrijke wedstrijden en Veltman is aanvoerder. Na zoveel jaar kom je dan eens in de maximale categorie.

Het geval van Neres is ook heel simpel, die is voor 12 miljoen gekocht. Als je dat soort transfersommen neertelt, moet je zo'n speler ook een hoog salaris bieden, waarom betaal je anders zo'n bedrag als je vervolgens maar 4 ton salaris bied?

Dit is de Telegraaf op zijn best of slechtst eigenlijk. Die zijn gebaat bij onrust binnen Ajax en komen dan met dit soort onzin verhalen. Mensen willen alles lezen over Ajax op dit moment. Gouden tijden voor de Telegraaf dit. En voetbalzone natuurlijk ook

Als je jezelf niet goed verkoopt doormiddel van je zaakwaarnemer moet je niet zeuren

Dit is echt weer zo'n broodje aap verhaal. Kluivert jr weet donders goed dat het grote geld later wel komt, dat heeft pappie hem vast uitgelegd. En de Ligt en vd Beek dragen het shirt apetrots en met verve. Deze jongens gaan echt niet klagen over hun salaris hoor, die zijn allang blij dat hun droom werkelijkheid is geworden, nl voetballen in Ajax 1.

Wat een onzinbericht.
Natuurlijk verdienen sterkhouders die al jaren bij Ajax spelen meer dan pas doorgebroken jonge spelers. Dat komt ook omdat deze spelers meerdere malen hun contract verlengd hebben waarbij ze elke keer een salarisverhoging gekregen hebben.
De jongere spelers hebben op de leeftijd van 16-17 hun contract getekend, waarbij zij volgens mij een jeugdsalaris krijgen. Dat betekent dat Kluivert en de Ligt nu volgens de regels van de Fifa/uefa pas een nieuw contract mogen tekenen voor de volgende 3 jaar. Met de Ligt wordt nu al gesproken over verlenging en voorzover ik begrepen heb zijn ze er bijna uit. Mogelijk wil hij toch iets meer verdienen en is dat een van de details die nog geregeld moeten worden. Vermoedelijk is hierna Kluivert aan de beurt, maar die heeft Raiola als zaakwaarnemer, dus daar zal Overmars veel energie in moeten steken. Deze jongens zullen dus een salarisverbetering krijgen.
Donny van de Beek is een andere generatie, die heeft ook eerst een 2 en daarna een 3-jarig contract getekend. Bij dat laatste was hij nog jeugdspeler. Hij zal binnen een of twee jaar wel een verbeterd contract kunnen tekenen. Ajax is echt wel bereid dit soort spelers een goed salaris te betalen. De enige 2 uit de jeugd naar basis waarvan ik het salaris weet waren Eriksen, die kreeg 7,5 ton en Fischer, die kreeg 9 ton. Eriksen heeft een bijtekenvoorstel gehad en niet aangenomen.
Ajax is bereid jongens uit eigen opleiding gelijkwaardig te betalen gearriveerde voetballers, maar het is er wel, net als in het bedrijfsleven: onderop beginnen.
De 3 genoemde spelers hebben hogere salarissen door meerdere contractverlengingen( Schone en Veltman) of door buitenlanderregels. Het is namelijk zo dat een speler van buiten de EU meer moet verdienen volgens de Europese salarisregels, want er geldt een relatief hoog salaris voor. Verder is er vanuit de transferregels een verband tussen transfersom en salaris: een hogere transfersom leidt tot een hoger salaris.

19 augustus 2017 om 10:40

Mayarood , goed verwoord. Maar die buitenlander regel is geen EU regel. Het is door de clubs en de KNVB ingevoerd. Om te voorkomen dat elke club zomaar spelers overal vandaan halen die geen toegevoegde waarde hebben en zo de nationale talenten in de weg lopen. De regel is dat de minimaal het gemiddelde van alle salarissen in het betaalde voetbal moeten verdienen. Dat ligt volgens mij rond de 4 ton. Kan er een tonnetje naast zitten , maar het zijn geen miljoenen. Wat dat betreft zal Neres er inderdaad ver boven zitten. Maar verder geloof ik ook niks van het verhaal dat de salarissen een probleem zijn bij Ajax.

In de tekst staat dat "matthijs de Ligt, Donny van de Beek en Justin Kluivert er geen moeite mee zouden hebben dat de directie, met de rvc in de nek, zich houdt aan de salarisopbouw voor eigen jeugd", maar dat het voor boze gezichten zou zorgen "dat spelers als Joã£â«l Veltman, Lasse Schã£â¶ne en zelfs winteraankoop David Neres het maximale salaris verdienen". Dat is op zijn minst tegenstrijdig maar in feite gewoon een contradictie omdat het laatste het gevolg is van het eerste. Het gevolg van salarisopbouw is dat je begint met een aanvangssalaris en dat dat salaris (langzaam) omhoog gaat op basis van ervaring en prestaties tot de maximumschaal is bereikt. Wat de T. schrijft is dat genoemde spelers het wel eens zouden zijn met het principe, maar boos zouden zijn met het gevolg daarvan en dat lijkt me klinkklare onzin. De Ligt en Kluivert hebben bovendien helemaal geen reden om boos te zijn omdat het contract van beide spelers volgend jaar afloopt, er dus onderhandeld moet gaan worden over een nieuw contract en ze de uitkomst van die onderhandelingen zelf in de hand hebben.

Nieuws verkoopt. En als er geen nieuws is, maak je het gewoon zelf! Dat is het basisprincipe van de riooljournalistiek. Een rioolblad onderscheidt zich van de integere journalistiek doordat er geen of nauwelijks consistentie zit in de berichtgeving. De T. die Ajax nu dit verwijt maakt, verwijt Ajax tegelijkertijd dat er nog geen topspelers zijn gehaald, terwijl die krant natuurlijk drommels goed weet dat je topspelers of toptalenten alleen naar Nederland kunt halen als je ze een topsalaris betaalt. Dus zullen er altijd verschillen in salaris zijn omdat het financieel volstrekt onhaalbaar en onverantwoord is om iedereen in te delen in de hoogste salarisschaal. Het "probleem" dat wordt geschetst, is overigens niet hetzelfde probleem dat jaren geleden speelde bij Ajax. Nu gaat het, afgezien van Neres, om beginnende versus ervaren spelers, toen ging het om spelers die waren aangekocht versus spelers die zelf waren opgeleid. En dat is natuurlijk een wezenlijk verschil.

Wel toont dit aan dat als Ajax het salarisplafond wil doorbreken, de salarissen van de overige spelers ook mee omhoog moeten om te voorkomen dat de salarisverschillen een splijtzwam in de selectie gaan vormen. Van een topklasse speler als Sneijder zullen de overige selectiespelers het nog wel accepteren als hij meer dan hen verdient omdat ze weten dat de kans op het halen van een doelstelling met de aanwezigheid van een speler van dat kaliber, meteen een stuk dichterbij komt. En bij het halen van een doelstelling krijgen ze een bonus en gaan ze dus zelf ook meer verdienen. Dat ze daar bij een speler als Neres, die alles nog moet bewijzen, veel meer moeite mee hebben is begrijpelijk. Dat is dan ook het grote dilemma waar de Directie voor staat: om een speler met bovenmodale kwaliteiten of talent naar de Arena te kunnen halen moet er een meer dan gemiddeld bedrag op tafel komen voor zowel de transfersom als het salaris. Zijn de verschillen groot, dan zullen de al aanwezige spelers gaan morren en ben je als club al snel verplicht om het salaris van de overige spelers, vooral zij die in de hoogste salarisschaal zitten en van wie je verwacht dat ze de kar zullen trekken, mee te laten stijgen en zullen de uitgaven als een sneltreinvaart omhoog gaan. Met alle gevolgen van dien.

Het topsalaris bij Ajax is 1,2 miljoen bruto en veel supporters vinden dat Ajax bereid moet zijn om 3 miljoen netto op tafel te leggen voor een topspeler. 3 miljoen netto is bij een belastingtarief van 52 procent meer dan 7 miljoen bruto en dat is dus niet alleen volstrekt onhaalbaar, maar een dergelijk scheefgroei van de beloning zal ook voor een enorme ontevredenheid en waarschijnlijk zelfs boosheid in de spelersgroep zorgen als hun salaris niet naar verhouding meestijgt. Met alle gevolgen van dien. De selectie van Ajax bestaat uit ongeveer 24 spelers en als slechts 5 van hen 7 miljoen bruto zouden verdienen, is de club alleen aan die 5 spelers jaarlijks al 35 miljoen aan salaris kwijt en dat op een begroting van 80 miljoen. Dat is natuurlijk volstrekt onverantwoord en onhaalbaar. Het is dan ook volstrekt logisch dat de kloof tussen de beleidsmakers van een club als Ajax en de supporters steeds groter wordt omdat die nu eenmaal gelijke tred houdt met de kloof tussen het verwachtingspatroon en wat in de praktijk mogelijk is. En dat verschil wordt ieder jaar groter.

19 augustus 2017 om 11:01

Goed stuk en goed onderbouwd. Het aantrekken van een speler neemt altijd een risico met zich me. Je moet zijn salaris betalen en veel voor hem neerleggen, zonder dat je weet dat hij goed gaat presteren. Dat hij direct in een hoge categorie valt is dan ook logisch, dat hoort bij een transfer. Als de jeugd in die schaal wilt komen moeten zij onderhandelen of gewoon wat jaartjes bij Ajax spelen. Niets meer dan logisch.

Ajax moet geen spelers halen van buiten af. Ze moeten de jeugd meer zekerheid geven en een opbouwend salarissysteem maken naar mate aantal wedstrijden en prestaties.. dan komt er meer rust in de tent en hadden talenten zoals riedewald en tete ook gebleven en door kunnen groeien. Die neres staat kluivert in de weg. Younes staat cerny of een ander talent in de weg en ga zo maar door. Tuurlijk is er nu een klapper gemaakt met sanchez maar wanneer er meer een goed systeem is met jeugd misschien had de ligt dan ook meer rust gehad en was nu meer waard geweest. Mensen van buiten af hebben ook meer tijd nodig om aan te passen al was sanchez een uitzondering.

Mogen blij dat ze op die leeftijd al zoveel verdienen terwijl ze nog niks gepresteerd hebben.

Ik krijg niet zoveel voor mijn full time baan en ik heb geen tijd om een ochtend werken de rest van de dag een beetje achter mn Playstation te zitten.

Om nog maar te zwijgen over hun leeftijdsgenoten die vok €4 per uur staan te ploeteren.

Telt het tegenwoordig niet meer dat ajax ook hun hele opleiding heeft betaald?

Co Adriaanse in plaats van Spijkerman zie ik hem veel beter presteren. Want Co is sterk in herkennen van spelers wat voor kwaliteit ze te maken hebben en op welke positie ze het best presteren en staan.

Een uitstekende assistent voor Keizer.

19 augustus 2017 om 10:55

@petervermeuien

Je schrijft: "co Adriaanse in plaats van Spijkerman zie ik hem veel beter presteren. Want Co is sterk in herkennen van spelers wat voor kwaliteit ze te maken hebben en op welke positie ze het best presteren en staan. Een uitstekende assistent voor Keizer".

De slechtst mogelijke assistent voor iedere beginnende trainer. Co is veel te dominant en te autoritair voor een functie als assistent. Dat gaat binnen een paar maanden mis, net zoals het in het begin van deze eeuw om exact dezelfde reden spaak liep in de relatie tussen Koeman en Van Gaal. Een beginnend trainer heeft een assistent nodig die niet meer zo nodig zelf op het veld hoeft te staan, loyaal is aan de hoofdtrainer en een dienstbare instelling heeft. Zoals Spijkerman. De karakters van Van Gaal en Adriaanse zijn precies het tegenovergestelde. Als Adriaanse komt, zou Keizer een stapje terug moeten doen en dat kan je hem in dit stadium natuurlijk (nog) niet aandoen.

19 augustus 2017 om 11:00

Co Adriaanse heeft volgens mij nog gezegd dat hij geen trainer wil zijn dus dat kan nog. Verstand van het voetbal heeft ie wel.

Tussen Spijkerman en Bosz werkt ook niet.

19 augustus 2017 om 10:55

@petervermeuien

Je schrijft: "co Adriaanse in plaats van Spijkerman zie ik hem veel beter presteren. Want Co is sterk in herkennen van spelers wat voor kwaliteit ze te maken hebben en op welke positie ze het best presteren en staan. Een uitstekende assistent voor Keizer".

De slechtst mogelijke assistent voor iedere beginnende trainer. Co is veel te dominant en te autoritair voor een functie als assistent. Dat gaat binnen een paar maanden mis, net zoals het in het begin van deze eeuw om exact dezelfde reden spaak liep in de relatie tussen Koeman en Van Gaal. Een beginnend trainer heeft een assistent nodig die niet meer zo nodig zelf op het veld hoeft te staan, loyaal is aan de hoofdtrainer en een dienstbare instelling heeft. Zoals Spijkerman. De karakters van Van Gaal en Adriaanse zijn precies het tegenovergestelde. Als Adriaanse komt, zou Keizer een stapje terug moeten doen en dat kan je hem in dit stadium natuurlijk (nog) niet aandoen.

Tja de media = Amsterdam = Ajax. Zelfs in Boulevard en shownieuws programma's gaat het merendeel over Amsterdam en staan de locaties van opname duidelijke zichtbaar in het Amsterdamse straatbeeld. Ook Ajax nieuwtjes komen in deze programma's langs.
De Telegraaf is al van oudsher Ajax minded. En wat doet een aanhanger van een club als het slecht gaat?
Nou lees alle reacties die geplaatst zijn door Ajax-supporters maar eens in alle items.
Er deugt helemaal niets meer van.
Als ik al die negativiteit over Ajax zou zeggen, zou ik zielig zijn.
Maar ja ik kom dan ook niet uit Amsterdam.

19 augustus 2017 om 11:01

@calafellspanje...

Je schrijft: "tja de media = Amsterdam = Ajax. Zelfs in Boulevard en shownieuws programma's gaat het merendeel over Amsterdam en staan de locaties van opname duidelijke zichtbaar in het Amsterdamse straatbeeld. Ook Ajax nieuwtjes komen in deze programma's langs".

Zou dat wellicht niet te maken kunnen hebben met het feit dat de hoogste bomen nu eenmaal ook de meeste wind vangen en dat Amsterdam, bekend tot in de verste uithoeken van de wereld, met afstand de grootste en bekendste stad van Nederland is en dat Ajax met afstand de meest succesrijke en meest vermaarde club van het land is?

wat een stemmakerij weer van de media, laat dit toch, en zet meer eerlijke en goede reactie's op de site neer. Laat de clubs hun werk doen en zorg geen onrust in de elftallen neer.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren