Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Feyenoord haalt oude bekende terug als vervanger van Elia

Laatste update:

Jean-Paul Boëtius staat twee jaar nadat hij uit De Kuip vertrok voor een rentree bij Feyenoord. De Rotterdammers laten vrijdagmiddag via de officiële kanalen weten dat de vleugelspeler terugkeert bij de club waar het voor hem allemaal begon. De 23-jarige Boëtius, die waarschijnlijk volgende week officieel gepresenteerd gaat worden, tekent naar verwachting een contract tot medio 2020 bij Feyenoord.

De Rotterdammers hebben een principeovereenkomst bereikt met Boëtius’ huidige werkgever FC Basel en de aanvaller zal, zodra de laatste formaliteiten zijn afgerond, voor een bedrag van naar verluidt 1,5 miljoen euro per direct de overstap van de Zwitserse topclub naar Feyenoord maken. Boëtius komt volgens geruchten terug op voorspraak van trainer Giovanni van Bronckhorst, die in het jeugdexponent van de Rotterdammers een geschikte vervanger van de naar Medipol Basaksehir vertrokken Eljero Elia ziet.

Boëtius verkaste in de zomer van 2015 voor twee miljoen euro naar Basel, maar slaagde er daar nooit in om uit te groeien tot een onbetwiste basisspeler. In anderhalf jaar tijd kwam hij in 23 officiële wedstrijden tot een totaal van zeven doelpunten, voordat hij begin dit jaar op huurbasis naar het Belgische Racing Genk overstapte. In de Pro League maakte Boëtius met vijf doelpunten en zes assists in 23 officiële wedstrijden een betere indruk, maar de Belgen besloten om de optie tot koop in het contract van de aanvaller niet te lichten.

Technisch directeur Martin van Geel is tevreden met de deal: "We zijn er blij mee dat we Jean-Paul weer mogen verwelkomen in De Kuip. Door het vertrek van Eljero Elia naar Turkije hadden we behoefte aan een nieuwe buitenspeler in de selectie. De komst van Jean-Paul wordt breed gedragen binnen de club. Het is natuurlijk een voordeel dat hij is opgegroeid bij Feyenoord en de club, de spelers en de trainer kent. Zijn kwaliteiten zijn bekend, terwijl Jean-Paul een leeftijd heeft waarop hij ook zeker nog nieuwe stappen kan maken."

Een goede keuze van Feyenoord?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

From Sergiño, to you | PSV
Reacties

Welkom terug Boetius! Ik ben er van overtuigd dat hij het gaat laten zien. De transfersom is ook netjes. Good luck!

23 juni 2017 om 16:21

Ik hoop het. In dat opzicht ben je wat objectiever dan mij maar in zijn laatste seizoen bij Feyenoord was het veel minder allemaal. In zijn 1e jaar was hij echt heel goed maar toen had hij natuurlijk ook Pelle naast zich die elke bal erin kopt. Misschien dat hij nu weer kan uitblinken met Jorgensen naast zich. Maarja ik moet het allemaal nog maar zien.

23 juni 2017 om 16:24

Ik hoop dat hij zijn lijn kan doorzetten (de eindperiode in Belgie). Ik was zelf nooit zo overtuigd van Elia, was ook wisselvallig en al oud(er). Misschien dat ik er daarom zoveel vetrouwen in heb

23 juni 2017 om 16:26

in zijn laatste seizoen bij Feyenoord was alles minder. Rutte heeft die 2e seizoenshelft zo veel verprutst. dat is niet normaal

23 juni 2017 om 16:29

In zijn laatste seizoen bij Feyenoord speelde die met Kazim en Immers. Beiden kunnen niet voetballen en daar is het lastig mee samen te spelen. Bovendien kreeg die geen bal meer in de diepte maar alles in de voet. Hij is juist op zijn sterkste met ballen die hij in de loop meekrijgt.

23 juni 2017 om 20:48

Vindt zijn post nou niet heel objectief, maar ben het wel met je eens wat betreft Boetius, hij heeft het bij Basel niet laten zien. In Belgie weer wat opgekrabbeld, maar kennelijk niet voldoende om hem een contract te geven. Zou leuk zijn als waneer hij goed gaat presteren, maar de laatste paar seizoenen spreken niet in zijn voordeel aangezien ik de nl competitie hoger inschat dan de belgische en de zwitserse.

23 juni 2017 om 16:37

Feyenoord moet nog een linksbuiten halen, want Boetius is volgens mij geen linksbuiten van nature, maar een rechtsbuiten. Berghuis lijkt mij dan overbodig nu Boetius terug is. Als Feyenoord Jorgensen verkoopt, lijkt mij Van Persie een ideale vervanger voor Jorgensen. Feyenoord moet wel minimaal 30 miljoen vangen voor Jorgensen. Anders niet.

23 juni 2017 om 17:19

Denk je nu echt dat Feyenoord 30 miljoen krijgt voor Jorgensen? Ik schat zijn transferwaarde, zelfs in deze gekke markt, op 10 miljoen.

23 juni 2017 om 17:24

Vind je de MVP van de eredivisie met nog 4 jaar contract maar 10 miljoen waard? Als je die prijzen aan gaat houden gaan we ons nooit meer kunnen meten met de topcompetities (wat natuurlijk sowieso al onwaarschijnlijk is)

23 juni 2017 om 17:30

@millanO Gelukkig ben jij geen zaakwaarnemer, wat zou je een honger hebben. Natuurlijk is Jørgensen met nog 4 jaar contract en topscorer meer waard dan 10 milj. Als ik jouw redenering volg kun je Luuk de Jong halen voor een zak chips!

23 juni 2017 om 17:39

Ik heb net opgezocht, en Boetius speelde in z'n top jaar bij Feyenoord op linksbuiten en niet op rechtsbuiten. Fred Rutte zette Boetius op rechtsbuiten, waardoor Boetius, het jaar na z'n topjaar, faalde, dus Van Bronckhorst moet Boetius als linksbuiten gebruiken en niet als rechtsbuiten.

@MillanO, Feyenoord kan zeker 30 miljoen krijgen voor Jorgensen. Ik zou als Van Geel zijnde ook direct ja zeggen bij 30 miljoen en Van Persie als vervanger halen.

23 juni 2017 om 17:59

Haha @lucunculus.

Effe hard lachen hoor.
Hoeveel seizoenen heeft Jorgensen zich al bewezen?
Luuk de Jong is gewoon meer waard idd.

23 juni 2017 om 18:43

Hahahaha ja want die heeft zich bewezen zeg! Niemand bij PSV is meer waard dan Jørgensen

23 juni 2017 om 19:41

30 miljoen..?? En dan lopen jullie te klagen als FC Utrecht 6 miljoen voor Amrabat wil hebben. Lekker objectief.

23 juni 2017 om 19:42

Berghuis is een klasse beter dan Boetius, en hij was niet voor niks weggegaan bij Feyenoord om een niveau lager te spelen en beter is hij niet geworden.
Hij zal waarschijnlijk op links gezet worden of als back up voor Berghuis.

23 juni 2017 om 19:45

Iedereen ruikt geld natuurlijk omdat clubs over de hele wereld de weg kwijt zijn om idioot veel geld uit te geven wat ze achteraf dus eigenlijk helemaal niet hebben.

23 juni 2017 om 17:02

Ben ik nou heel erg blind of zie ik echt nergens een transfersom staan? De genoemde twee miljoen ging over zijn overstap naar Basel.

Verder ben ik totaal niet overtuigd van deze jongen. Ik heb hem niet gevolgd en 5 goals en 6 assists in 23 duels is niet slecht, maar als hij nog steeds een one-trick-pony is die altijd op dezelfde manier zijn man voorbij wilt, mag hij van mij zover mogelijk bij de basiself vandaan blijven.

23 juni 2017 om 17:36

1.5 mil

23 juni 2017 om 17:49

Een one trick pony kan wel handig zijn opzich. Bayern heeft zo'n kale gozer op rechts die altijd hetzelfde doet

Zonder gekheid, ik weet het ook niet. Ik hoop dat ie opleeft in De Kuip. Het is voor voor mij vooral een mooi weer voetballer. Doet leuk mee als het draait, maar raakt als eerst vermist bij tegenslag.

23 juni 2017 om 18:35

Veel buitenspelers zijn grillig en zijn erg afhankelijk van de vorm van de dag. Er zijn maar weinig buitenspelers die elke week een 7 scoren.
Ik denk dat JPB voor eredivisie begrippen een prima vervanger voor Elia kan zijn.

23 juni 2017 om 18:51

@ 1908c.f, die jongen is tot nu toe nergens geslaagd. Dat Basel hem voor slechts 1,5 miljoen laat gaan zegt denk ik heel veel over het vertrouwen dat Basel in hem heeft.
Als ze nog potentie zagen lieten ze hem niet gaan.

Valt me overigens op dat v Geel voornamelijk spelers haalt die in de ED spelen of hebben gespeeld.
Heeft v Geel een heel slecht netwerk of is het scoutingswerk in Rotterdam slecht?

23 juni 2017 om 21:41

@ finalvoetbal: klopt, van geel haalt veel spelers uit de eredivisie of met een verleden in de eredivisie, maar of dat daadwerkelijk aan zijn netwerk ligt... ik noem liever de scouting van Feyenoord ruk. Voordat Van Geel kwam werden er behoorlijk wat spelers gehaald die zogenaamd toptalenten waren of gerenommeerde spelers. Denk aan een Ostlund, een babovic, Ivanovic, saidi, gibs... de laatste ploeg waar goede buitenlanders bij zaten was het Feyenoord van rond de eeuwwisseling met spelers als Cruz, dudek, emerton en ono

23 juni 2017 om 19:50

vind het voor het sentiment leuk maar zo n bijzondere voetballer is het toch niet, Elia schat ik beter in..

23 juni 2017 om 20:19

Zeker een mooie transfersom op deze huidige markt. Hopelijk is boetius vooral fysiek gegroeid, het talent heeft die namelijk wel.

Zonde van het geld. Staat al 2jaar+ stil.

Is er in de jeugd niks wat daar kan spelen?

23 juni 2017 om 16:20

Hahaha2 jaar stil man heeft het gewoon goed gedaan in belgie scoorde ook regelmatig.ennee in de jeugd is er niets hahababa

23 juni 2017 om 16:24

Hij heeft zich in die tijd niet veel ontwikkeld. Misschien Robertha en Toornstra op rechts en een nummer 10 aantrekken? Geen idee, volg de Feyenoord jeugd niet zo.

23 juni 2017 om 16:25

Daarom lichtte Genk de optie tot koop niet. Hij heeft het in het buitenland bij middelmatige clubs niet best gedaan. En dat ipv Elia lijkt me een flinke aderlating. En in de CL hoef je met zo eentje niet aan te komen. Armoede troef.

23 juni 2017 om 16:28

ken je feiten, Genk kon de optie niet betalen zonder europees voetbal.
ze werken daar met een vrij marginaal budget, en als ze dan ruim 2 miljoen plus ongeveer 8 ton salaris moeten gaan ophoesten dan word het te gortig.

dat zijn bedragen waar Feyenoord makkelijk over beschikt

23 juni 2017 om 16:37

@remco:
Zal ik je een geheimpje vertellen?

Met 99% wat er in Nederlans peelt hoef je niet in de CL aan te komen. Boetius heefthet op EL niveau gewoongoed gedaan zeker met Genk. Dat is ok het niveau hier van Nederland dus wel degelijk een nuttige aankoop weer.

Elia was ook niks meer volgens vele hier toen hij naar Feyenoord kwam...

23 juni 2017 om 16:42

In 15 duels 3 doelpunten en 2 assists. Zo goed is dat nou ook weer niet. Het is gewoon afwachten of hij wel gaat slagen. Ik betwijfel of bijvoorbeeld Basacikoglu zo veel slechter is. Maargoed, ik neem aan dat Feyenoord niet veel heeft betaald, dus dan kan je wel een keer een risico nemen met dit soort spelers.

23 juni 2017 om 16:45

Marginaal budget? Een beetje respect graag. Voor 8 ton loon werd hij zeker gehaald. Er is een verschil tussen niet kunnen en niet willen betalen. Genk heeft nog pas Ndidi en Bailey verkocht. Geld genoeg.

23 juni 2017 om 16:53

Genk een middelmatige club?

23 juni 2017 om 16:56

Stengun

Het is altijd belachelijk als iemand een ander 'verbetert' maar zelf de feiten niet kent.

Genk kan dat ook makkelijk op tafel leggen, ze vonden het blijkbaar te gortig voor hem en/of zien meer in Benson.

23 juni 2017 om 16:59

Als.hij het zo goed zou doen, waarom willen ze hem daar en zelfs in België niet houden?

23 juni 2017 om 17:23

Omdat Genk geen kleine club is en er betere spelers dan hem zijn. Wanneer hij dan 1.2-1.4 miljoen zou verdienen en topverdiener zou zijn, creeer je onenigheid in de groep. 80% van de supporters wouden hem houden, maar die betalen hun loon niet.

23 juni 2017 om 18:43

Daar zijn de play offs niet bij gerekend. Daar scoorde hij 3 keer in vier wedstrijden. In Genk waren ze gewoon tevreden. Iemand die bij Basel niet veel speelt moet ff inkomen. Is langzaam in vorm gekomen.

23 juni 2017 om 18:44

@stengun Welke feiten? Genk maakte dit seizoen 25m euro netto winst en als je het eigen vermogen telt is het veruit de rijkste club van Belgiã«.

Ze zagen gewoon meer in Benson en Trossard op de flanken. Boetius deed het zeker niet slecht maar ook niet zo uitzonderlijk goed dat hij die aankoopprijs en dat salaris verantwoord

23 juni 2017 om 19:55

Feyenoord wordt er denk niet beter van , Elia is toch wel beter, en Champ L voetbal kost je punten in de eredivisie... dan moet je echt wel met versterkingen komen

Elia weg, Kasdorp weg, Berghuis weg, Kuyt weg,

Boetius terug, Amrabat komt nog wel

maar er moet nog wel wat gebeuren op de transfermarkt....

23 juni 2017 om 20:04

@stengun

Genk koopt gewoon makkelijk voor spelers voor 4M hoor. Ze hadden gewoon teveel twijfels voor 1,5m en hebben zelf besloten de optie niet te lichten.

23 juni 2017 om 23:31

@ Johan : Elia is weg- dat klopt.
-Waar is het nieuwe contract van Karsdorp bij Inter? Ik heb het nog nergens gezien.
-Waar heb jij gelezen, dat de nieuwe trainer van Watford , Steven wil terughebben? Feyenoord onderhandelt met Watford. Van Geel is al in Engeland geweest. En de naam van Steven is plotseling van de officiel website van Watford en hun Instagram gehaald.
Dus : Zowel Karsdorp als Berghuis zijn nog niet weg

Verder ben ik het WEL met je eens dat Amrabat wel zal komene en dat er beslist nog wat op de transfermarkt moet gebeuren )

23 juni 2017 om 23:32

@ Fiodor: Genk zit in financiele problemen. Dat is de reden. Ze moeten komende week op t matje komen. Bij de Kbvb.

24 juni 2017 om 10:06

Daarom hebben ze nu Benson voor 2M aangetrokken op zijn positie nadat ze zijn optie niet hadden gelicht. Dank je voor je inzicht, Joerie!

24 juni 2017 om 10:33

@joeri87 Waar haal je die onzin vandaan? Genk maakte dit seizoen 25 m euro winst en heeft een eigen vermogen van meer dan 20 m euro (hoger dan Feyenoord btw). Genk is al jaren de gezondste club van Belgie. Het enige wat je moet doen om dat na te kijken is naar google te gaan en "rijkste club van Belgie" in te tikken.

23 juni 2017 om 16:21

Vast en zeker. Er is toch iets mis met het scouting apparaat. Of oude Eredivisie spelers of targets van Ajax/PSV.

23 juni 2017 om 16:25

Is dat zo? Wie zijn de targets van Ajax en PSV die we oppikken?

23 juni 2017 om 16:25

En Jones, Jorgenson, Gustafson dan? Of die Hansson? Ik vind Van Geel best wel een waaghals qua transferbeleid hoor haha.

23 juni 2017 om 16:26

Nou oppikken zal niet lukken als Ajax en PSV interesse hebben.

23 juni 2017 om 16:36

@baardgrasmus @detoekomst ik vind ook wel dat Feyenoord maar ook Ajax een slecht scoutingsaparaat hebben.
Ik vind dat ze
Beide te weinig spelers halen die onbekend zijn en nog niet begeerd worden.
En ik bedoel dan spelers als Larsen een Suarez en zo zijn er nog meer.
Ik kan weinig spelers opnoemen die gehaald worden er gelijk staan en eventueel goed verkocht kunnen worden. Het is voor mij te lang geleden.

Al is jorgensson op dit moment wel 1

23 juni 2017 om 16:43

Er komen niet zo veel spelers omdat is gebleken dat het niet zo'n succesvolle formule is. Gustafson, groot talent maar lijkt het niet te redden, Singh eerder hetzelfde verhaal. Jorgensen pakt nu goed uit, maar het heeft geen zin om het te blijven proberen met echt jonge onbekende spelers. En er zijn ook niet meer zoveel echt onbekende spelers, zelfs in de meest obscure stadions lopen scouts van grote Europese clubs. En als Ajax een onbekende speler ontdekt met Neres (nog geen 10 potjes op het hoogste niveau in Brazilië) dan betalen ze er alsnog 12 miljoen van. Daarvan kunnen we bij Feyenoord een aantal seizoenen de selectie van nieuw bloed voorzien.

23 juni 2017 om 16:48

Ik vind het niet echt relevant of een speler bekend of onbekend is. De spelers die ze halen moeten gewoon goed presteren en dan kun je spreken van goed scoutingswerk. Met spelers als Sanchez, Ziyech, Dolberg, Onana mag je best spreken van een goede scouting.

Ook Feyenoord doet het niet onverdienstelijk. Natuurlijk zitten er bij elke club weleens miskopen bij, maar met spelers als Jorgensen, El Ahmadi, Toornstra, Botteghin, Van Der Heijden doen ze het toch ook niet slecht. Ze mogen alleen wel iets meer jongere spelers halen, aangezien daar nog veel restwaarde zit.

23 juni 2017 om 17:32

Wat een onzin om Ajax een slechte scouting apparaat toe te dienen.
Sanchez Dolberg Onana Eriksen Neres ( Gaat komen heb er vertrouwen in ) Younes ( stiekem wel haha ) Millik nou kan nog wel ff doorgaan dus echt onzin

23 juni 2017 om 18:05

Het halen van onbekende spelers is wat Wotte en Gullit deden. Die hebben in een jaar Feyenoords complete vermogen wat al niet veel was er doorheen gejaagd. Daardoor besloot Bosz om op de pof zekerheidjes te halen zonder restwaarde in een poging om via Champions League geld dat terug te verdienen. Gevolg: dik tien jaar sportieve ellende. Dus wat jij roept is het laatste wat Feyenoord moet doen. Van Geel moet gewoon blijven doen wat ie al vijf,zes jaar zeer succesvol doet. Voorlopig zijn we daar kampioen van Nederland mee geworden.

23 juni 2017 om 16:25

Ach voor de Nederlandse competitie is hij prima te gebruiken. Zal met zijn snelheid voor genoeg dreiging kunnen zorgen.
Europees gezien worden de backs hier natuurlijk niet echt bang van. Misschien heeft hij geleerd van zijn ervaring in het buitenland en ziet hij dit als een laatste mogelijkheid om zijn belofte in te lossen.
Afijn; laten we het aankijken en hem voorlopig het voordeel van de twijfel geven. Ik laat mij graag verrassen!

Nieuwe ronde, nieuwe kansen!

Best grappig eigenlijk: Elia was destijds de vervanger van Boëtius en nu is Boëtius de opvolger van zijn eigen opvolger.

Hangende pootjes terug maar wel een verstandige keuze lijkt mij. Gewogen en te licht bevonden voor het buitenland. Leuk voor de eredivisie.

23 juni 2017 om 16:21

Alsof de Zwitserse en Belgische competitie beter is dan de Eredivisie. Lol.

23 juni 2017 om 16:24

Als dat niet het geval is is het toch juist kwalijk dat hij het daar niet heeft laten zien? Of mis ik hier iets.

23 juni 2017 om 16:25

Basel heeft in de afgelopen seizoenen wel meerdere malen de poulefase overleeft, in zowel de Europa League als de Champions League. Dus opzicht is dat wel een club van een uitstekend niveau en dan bedoel ik dus Basel in het algemeen, niet de Zwitserse competitie.

23 juni 2017 om 16:27

@tdr7

Nee, kan je nagaan hoe slecht hij het dan eigenlijk gedaan heeft.. Ook bij Feyenoord was het met veel pieken en dalen. Ik ben er dan als ajacied niet rouwig om dat hij terug naar Rotterdam komt, vind hem namelijk in bijna alles minder dan Elia.

Maar ik laat me natuurlijk graag verassen.

23 juni 2017 om 21:49

De competitie in Zwitserland misschien wel, maar Ik denk als Basel in de eredivisie zou voetballen de afgelopen 10 jaar 5x kampioen zou zijn geworden. Daarnaast zouden clubs als Brugge en Anderlecht ook gewoon in de top van de eredivisie mee doen.

23 juni 2017 om 16:22

'Te licht voor het buitenland'. Hij heeft in Zwitserland en Belgie gespeeld. Beide competitie schat ik lager in dan onze Eredivisie.

23 juni 2017 om 16:25

België heeft een aantal sterke ploegen en Zwitserland eigenlijk alleen Basel en Grasshoppers. Misschien toch het type spel, maar bij Feyenoord viel hij ook terug.

Nou weet niet of ik hier als Feyenoord supporter blij van zou worden.. in mijn ogen een stap achteruit t.o.v. Elia

23 juni 2017 om 16:21

Tja hij heeft wel potentie en is nu weer 2 jaar verder. Iemand die beter is dan Elia ga je sowieso niet vinden die haalbaar is.

23 juni 2017 om 17:38

2 jaar verder klopt, maar niet in zijn ontwikkeling.

23 juni 2017 om 18:37

Hoezo niet? Heb jij hem elke wedstrijd bekeken? We zullen zien of hij verder is dan 2 jaar geleden, ik verwacht van wel.

23 juni 2017 om 16:27

Dat komt omdat jij je Elia van afgelopen seizoen herinnert, maar voordat hij dat half jaar bij Southampton speelde was zijn laatste knappe wedstrijd langer terug dan dat dat nu voor Boëtius is. Als we Boëtius ook weer terug op de rails krijgen zoals Elia, dan hebben we een topper. Hij is nog veel jonger dan Elia, kent de club en is terug in vertrouwde omgeving. Wie weet wat zoiets doet met een speler.

Jonge jonge, natuurlijk geen goede stap van Feyenoord.

23 juni 2017 om 16:26

Inderdaad, ze kunnen beter inspelen op de jeugd. Eliza was dan ook een buitenkans voor Feyenoord.

Niet goed genoeg voor basel niet goed genoeg voor genk . Wel goed genoeg voor feyenoord ? Denk dat de feyenoorders hier toch ook nier echt vrolijk van worden. Hadden ze beter alireza jahanbahks van AZ kunnen halen.

23 juni 2017 om 16:22

Niet goed genoeg voor Genk? Ben ook benieuwd wat het prijskaartje van Reza is. Denk niet dat Feyenoord hem kan betalen, los van of AZ interesse heeft hem te verkopen.

23 juni 2017 om 16:23

Daar tel je dan waarschijnlijk ook aanzienlijk meer geld voor neer.

23 juni 2017 om 16:30

Waarschijnlijk betaal je iets meer maar is wel een speler waaraan je nog wat kan gaan verdienen . Naar mijn mening is reza namelijk in vorm een goede buitenspeler

23 juni 2017 om 16:23

Ik heb als Feyenoordsupporter inderdaad ook mijn twijfels, maar volgens mij was hij wel goed genoeg voor Genk. Alleen was hij te duur om over te nemen nadat ze Europees voetbal zijn misgelopen.

23 juni 2017 om 16:29

33 wedstrijden waarin 7 goals en 4 assist vind ik toh nietl heel goed voor de vervanger van elia

23 juni 2017 om 16:40

Hij heeft toch maar een half jaar bij Genk gespeeld? Als hij daadwerkelijk 33 wedstrijden daar heeft gespeeld halen we toch een bijzonder belangrijke speler binnen. Ik wist niet eens dat ze daar zo veel wedstrijden speelden, of komt dat door die rare ontknoping met die kampioenspoules?

23 juni 2017 om 16:40

23 wedstrijden...
17 competitie - 4 doelpunten
6 europa met 1 doelpunt

Met daar in 6 assists

zijn geen geweldige maar ook geen slechte cijfers voor een buitenspeler.

23 juni 2017 om 16:52

Agja we zullen het zien ook. Hoop in ieder geval dat jullie een goede loting krijgen en zoveel mogelijk punten voor nederland binnenslepen.

23 juni 2017 om 18:07

Geen enkele Nederlandse club haalt veel punten in de Champions League. PSV uitgezonderd een paar jaar geleden omdat ze als kampioen toen ineens in pot 1 kwamen en relatief gunstig geloot hadden. De punten moeten verdient worden in de Europa League.

23 juni 2017 om 16:31

Jahanbakhs zit regelmatig op de bank bij AZ en daar heb je niets aan in de kleine ruimtes.

23 juni 2017 om 16:39

Jaa boeitius doet het zo goed in de kleine ruimtes indd 😂

23 juni 2017 om 17:42

Het is inderdaad geen Younes, nee. Maar Boëtius is naast dat hij razendsnel is, ook zeker erg handig in de kleine ruimte, ja. Genoeg voorbeelden van de vinden.

Prima. Lees veel negatieve reacties, maar Toornstra was het laatste seizoen van Boetius ook niet al te best. Daarbij maakt het uit of te Vrede/Kazim in de spits staat of Jorgensen.
Gun hem het voordeel van de twijfel. Altijd bewezen wel potentie te hebben, hopen dat hij fysiek ook gegroeid is. Succes!

Gegokt en verloren en zie hem ook niet opeens veel beter worden. Is echt een mooi weer voetballer.

In ieder geval een speler die bekend is met Feyenoord en de druk, komt voor een relatief laag bedrag naar zeggen, dus zal qua risico niet enorm zijn. Daarnaast is JP gewoon een sneller buitenspeler met een goede voorzet en soms onverwachte acties en doelpunten. Wanneer hij zich het vertrouwen krijgt, zie ik het positief in.
Volgende stap is het snel verkopen van Karsdorp en Amrabat afronden. Daarnaast snel beslissen over Van Persie, voordat dat een ellenlange soap wordt. Verder richten op Berghuis en een LB (+rb). Nog genoeg werk te verzetten!

Ben benieuwd. Hij staat toch al een paar jaar stil in zijn ontwikkeling. Hopelijk kan hij zijn onbevangen spel van de eerste anderhalf jaar na zijn debuut terugkrijgen. Dan is hij gewoon een hele nuttige kracht. Als het nog dezelfde speler is als tijdens zijn laatste seizoen bij Feyenoord, heb je er niet veel aan.

Als hij voor een klein bedrag is overgenomen lijkt het risico me klein. Het behelst wel het bewandelen van bekende paden. De scouting had toch ook met iets anders kunnen komen? Enfin, je weet wat je in huis haalt en je weet dat hij talent heeft. Alleen de intrinsieke motivatie lijkt me afwezig. Hopelijk doet hij het goed, want Feyenoord moet verder in de CL geraken. Echter, met deze aankopen durf ik Feyenoord geen kans op de 2de of 3de plaats in de poule van de groepsfase te geven..

23 juni 2017 om 18:09

Feyenoord moet proberen derde te worden maar aangezien ze in pot 4 zitten wordt dat nog een klus. Maar om je daar nou voor in de schulden te steken? Lijkt me niet.

Erg benieuwd of dit gaat werken. Ging weg omdat hij te weinig kwaliteit had meende ik, en heeft vervolgens nauwelijks ergens echt gepresteerd. We gaan het zien!

Zwakte van Feyenoord. Niet goed genoeg bevonden, in het buitenland niets laten zien en nu toch weer terughalen. Geld weggooien als je het mij vraagt. En die o zo goede jeugd van Feyenoord; daar komt ook helemaal niets uit. Slechte zaak dit voor Feyenoord en snap hier helemaal niets van!

23 juni 2017 om 16:34

pfff komt die onzin weer met die o zo goede jeugd van Feyenoord..

Doet het zo pijn dat ze 3 jaar de beste waren? Toen hadden ze ook gewoon geweldige lichtingen enajax bijv mionder. Feyenoord heeft nu een slechte lichtingd ie komt over 1/2 jaar wel weer daar zitten mooie talenten in.

Denken in Nederland altijd maar alles met talentjes te kunnen opvangen. Voetbal is veel meer dantalenten opleiden.....

Toch bijzonder dat iemand die twee jaar geleden te licht bevonden werd nu ineens goed genoeg moet zijn, terwijl hij in de tussentijd geen stappen heeft gezet... Ik zou niet weten waarom Boetius het nu ineens wel kan redden, want volgens mij is de reden van zijn vertrek (niet constant) nog steeds zijn manco. We gaan het echter zien.

23 juni 2017 om 16:34

Boetius is verpest door Rutte, zoals wel meer (jeugd) spelers, Vilhena, nu een van de betere spelers van de Eredivisie was onder Rutte bijna Linksback geweest

EN daar sta je dan, 20 jaar oud in een team onder een coach met rare ideen
je bent Linksbuiten, en grillig (zoals de meeste vleugelspelers) en je mag assists gaan geven op Lex Immers en Kazim Kazim

dat is ook niet echt eerlijk, wel dan ? hem daar op afrekenen. Vervolgens word Elvis Manu op je plek gezet, die vervolgens via een achterdeur in het voetbal verdwijnt en nu zelfs geen club meer heeft

ik snap wel dat jean paul er geen heil meer in zag. laten we niet vergeten dat hij, het jaar ervoor nog bijna ten koste van Depay naar het WK was gegaan. 10 goals en 11 assists had

23 juni 2017 om 16:37

Ik lees telkens dat hij te licht werd bevonden, maar hij wilde niet bijtekenen in 2015 en had toen nog maar een jaar contract. Hij wilde liever ook niet transfervrij vertrekken en toen meldde Basel zich. Hij kende een ongelukkig seizoen het laatste jaar, wat hem bij de onderhandelingen ook wel zal hebben gehinderd (lager salaris dan hij hoopte wellicht). Het jaar ervoor echter scoorde hij in 29 wedstrijden 10 keer en gaf hij 10 assists, dat zijn echt goede cijfers. Younes afgelopen seizoen (29w, 3 goals, 9 assists), Elia (24 w, 9 goals, 9 assists), Pereiro (30 w, 10 goals, 3 assists) en Larsson ( 31 wedstrijden, 9 goals, 13 assists). Nou weet ik dat niet alle spelers hierboven hun beste seizoen draaide, maar het zet het misschien wel wat beter in perspectief. En buiten Pereiro zijn ze allemaal ouder dan Boëtius op dit moment is, laat staan Boëtius drie seizoen terug toen hij die cijfers haalde.

23 juni 2017 om 18:00

Hij wou niet bijtekenen omdat Gio de voorkeur gaf aan andere, of hem in ieder geval niet het vertrouwen gaf dat die vaste kracht zou worden. Dus ja te licht bevonden.

23 juni 2017 om 18:43

Rutte bedoel je..? Gio was assistent destijds. Rutte zag in Vilhena ook een linksback en Vilhena had ook totaal geen vertrouwen in dat jaar. Kijk wat voor speler Vilhena inmiddels is geworden met het volle vertrouwen van Gio. Boetius heeft absoluut nog veel talent en ik weet zeker dat er nog genoeg in zijn mars zit. Gaat nu ook met betere voetballers spelen, wat het wel makkelijker maakt.

23 juni 2017 om 19:30

Nee gio bedoel ik...! Gio was in maart ofzo al aangesteld en Boetius is in de zomer pas vertrokken. Gio heeft toen duidelijk gemaakt dat hij het niet 100 procent ik Boetius zag zitten, althans in ieder geval niet genoeg en daarom wou hij zijn contract niet verlengen.

Zie ook onderstaand stuk uit de VI van augustus 2015:

"Boeitius wilde per se weg bij Feyenoord nadat hij merkte dat hij ook onder de nieuwe trainer Giovanni van Bronckhorst geen kans kreeg."

23 juni 2017 om 19:57

Gio heeft toen alleen de play offs gedaan nadat Feyenoord het allemaal weggaf in de slotfase van het seizoen onder Rutte. Geen onzin verkopen aub.

23 juni 2017 om 20:01

Het zijn feiten. Sterker nog het zijn de eigen woorden van Boetius, dus wat nou onzin?

Welkom terug JP. Ik weet dat veel mensen sceptisch zijn, maar ik heb het volste vertrouwen in een succesvolle periode. Het wilde in zijn laatste jaar gewoon niet meer lukken, ook al had hij heel veel talent. Hij is nu wat volwassener, weet wat er over de grens te halen is en zal het voetballen echt nog niet verleerd zijn. Terug in vertrouwde omgeving, met oude jeugdvriend Vilhena achter hem en een topspits naast hem. Elia herpakte zich uiteindelijk ook bij Feyenoord, en Boëtius is nog veel jonger. Ik vind het een slimme aankoop, we hebben niet zo veel spelers in die leeftijdsklasse en we weten allemaal wat hij kan en dat weten ze bij Feyenoord ook. Misschien vinden sommigen het vreemd om een oud speler zo terug te halen, maar ik vind het juist slim. Zou je een speler halen die bij PSV of Ajax was vertrokken neem je een grotere gok, intern kent iedereen hem en zullen ze echt wel vertrouwen hebben dat hij zijn potentie kan waarmaken. Nog maar 23 jaar, er kan nog zoveel gebeuren.

23 juni 2017 om 16:29

Precies! Ik heb er ook de volste vertrouwen in. Hopelijk beweest hij alle negatievelingen het ongelijk. Daarnaast, gaan we er zo erg mee achteruit in plaats van Elia? Die had ook enkel opvliegingen en kwam tegen een beetje verdediger er amper langs. We gaan het zien!

Welkom terug JP, ik geloof absoluut nog in je!

Hij 23 jaar en geen vaste basisklant in een niet al te sterke competitie, waarom bekruipt mij het gevoel dat het bij F. noord ook niets wordt?

23 juni 2017 om 16:34

omdat, net als bij vele andere Ajacieden en psvers, de hoop de vader van de gedachte is.

23 juni 2017 om 17:15

Hoop zou ik het niet willen noemen.

23 juni 2017 om 20:05

Eerder realistisch als je naar de feiten kijkt.

vind dat veel mensen louter negatief zijn. Men vergeet voor het gemak dat in het jaar dat hij slecht was onder Rutten, Vilhena ook een grote terugval had. Kijk nu eens waar die staat. Boetius verdient een tweede kans. Heerlijk voor die jongen dat die weer met zn vrienden Vilhena en Kongolo (als er geen lb wordt aangetrokken) de linkerkant mag bespelen. Er is namelijk niks leukers dan voetballen met je vrienden. boetius is ook goed in de combinatie en zal voor Jorgenson ook prettig zijn.

Van Elia had ook niemand verwachtingen en na 2 jaar is iedereen positief. Laten we Boetius over de periode ook pas over 2 jaar beoordelen

23 juni 2017 om 18:29

Precies dit. Boetius zal zien dat zijn jeugdvriend Vilhena enorme stappen heeft gemaakt. Als dat al niet een mooie drive is..

Ik ben wel positief. Het lijkt wel alsof iedereen vergeten is hoe goed Boetius onder Koeman was door dat ene matige jaar onder Rutten. En zelfs in dat seizoen zag je af en toe vlagen van zijn klasse, neem bijvoorbeeld die assist tegen Sevilla.

Zijn enige makke is zijn fysiek, maar ik vind het verder een heerlijke voetballer!

Meneer ging Basel even gebruiken als springplank. Had waarschijnlijk volgens zichzelf 3 jaar geleden, nu wel bij United moeten zitten. En daar zit je weer, 23 en geen stap vooruit gekomen. Hopelijk een duidelijk voorbeeld voor alle spelers die zichzelf te snel klaar achten.

Toch geen el sharaawy?

23 juni 2017 om 16:47

we hebben ook nog iemand nodig op de andere flank

Misschien wordt het tijd voor Feyenoord om toch wat meer risico's te nemen op de transfermarkt. Ik verwacht natuurlijk niet dat ze net als PSV en Ajax even snel 10+ miljoen op tafel leggen voor een speler, maar er zijn toch vast wel wat buitenkansjes? Van Elia naar Boetius, je gaat er niet echt op vooruit. Ik ben echt benieuwd wie er uiteindelijk gaan vertrekken en wie er bijkomen. Persoonlijk denk ik dat we in Rotterdam weer een paar seizoenen moeten toezien hoe ze in Amsterdam en Eindhoven de schaal optillen.

23 juni 2017 om 16:55

Feyenoord is nog niet in de positie om risico's van luttele miljoenen te nemen. we hebben ongeveer 30 miljoen totaal eigen vermogen.

over een paar jaar misschien, maar voorlopig zal het transferplafond rond de 4/5 miljoen liggen

heel misschien een keer 6/7 als je een speler als Ziyech voor zo'n bedrag kan halen

23 juni 2017 om 17:56

Als Karsdorp en/of Jorgensen worden verkocht, moet je wel wat risico's gaan nemen. Daar doel ik op, ik had dat beter moeten aangeven. Want ik ga er van uit dat Karsdorp al is verkocht.

23 juni 2017 om 20:00

Als Karsdorp verkocht wordt komt er een vervanger voor hem en een voor Kuijt. En misschien een of twee versterkingen. Waarschijnlijk een linksback en een voor op het middenveld. En Berghuis waarschijnlijk ook.

Goede slimme aankoop van Feyenoord. Voor de eredivisie sowieso een versterking. Hij heeft me aangenaam verrast bij Genk na zolang banken. Bovendien een goedlachse sociale kerel. Met een goede voorbereiding in de benen kan hij een ware gesel worden voor de verdedigers in de eredivisie.

Lachwekkende reacties. Enkel bashen op statistieken. Ik ken ook zo'n buitenspelertje die pas na de winterstop voor het eerst scoorde dit jaar en de hemel ingeprezen wordt.
Over boetius.. goedkoop gokje die denk ik wel goed uit gaat pakken.

23 juni 2017 om 16:57

oeeeee pas maar op hoor ! je hebt het wel over de nieuwe belichaming van Jezus he! met Amin Youness
Daar mag niet negatief over gesproken worden, want stel je voor dat je durft te zeggen dat hij tot maart geen zak heeft laten zien, en toen pas z'n werk ging doen

Maar Boetius? jaa die mogen we wel afbranden

Ik weet niet hoe goed over deze transfer is nagedacht, maar ik ben niet overtuigd.

Feyenoord moet uitkijken dat ze geen al te droevig team hebben volgend jaar. Met Kuyt en Elia vertrekken er toch twee spelers met vuur, en al haal je daar redelijk timide gasten als Boeitus (onbegrijpelijk) en Amrabat (wel talentvol) voor terug ga je er wel echt op achteruit. Tel daarbij op dat Karsdorp, ook een van de sterkhouders, is vertrokken en die ook al door een vrij braaf spelertje (nieuwkoop) wordt vervangen. Ook is het nog maar de vraag of ze Berghuis definitief kunnen strikken.

Werk aan de winkel voor Feyenoord, wordt een heel pittig seizoen voor ze denk ik. Ook met die Champions League erbij.

23 juni 2017 om 17:10

Niet genoeg vuur? met spelers als Vilhena, El Ahmadi, Botteghin,jorgensen en Berghis (die komt wel hoor)

komt helemaal goed

23 juni 2017 om 17:34

Kuyt gaan we inderdaad (vooral buiten het veld) wel missen met zijn leiderschap. Maar was naderhand natuurlijk wel een wissel, he. Amrabat kan naast z'n fysiek ook genoeg gif meebrengen. En het vuur komt toch vooral van el Ahmadi, Vilhena, Toornstra en ook Jorgensen, die alles geven wat ze in zich hebben. En onderschat Nieuwkoop niet, dat op het veld ook echt wel een fel mannetje is.

Als hij nou gewoon rustig in zijn koppie blijft en gewoon goed zijn acties maakt dan en oog heeft voor zijn medespelers dan word het een topper , en verkast tie over 1 a 2 jaar naar een mooie clun in engeland of spanje !

Gaat weg omdat hij te kort kwam, en na 2 matige jaren haal je hem weer terug??
In de Eredivisie loopt beter rond.

23 juni 2017 om 17:37

Wie is er beter (en ook beter betaalbaar)? Larsson, Alireza, ..? Had in zijn eerste periode een geweldig debuut seizoen (10 gls, 10 ass.) en een minder tweede jaar onder Rutte. Maar daar hadden meerdere (bijv. Vilhena) die ook onder hun niveau presteerden. Uiteindelijk vertrokken door een gebrek aan vertrouwen en z'n contract liep ook nog maar een jaar door. Gio heeft het volste vertrouwen in hem in ieder geval en nu hij in een beter team terecht komt, zal hij ook veel beter tot zijn recht komen, denk ik.

Ha! Cool.. 'comeback kid'

In mijn ogen een goede move van beide partijenstelsel .JP kan z'n carrière weer eennvoost geven. Op z'n vertrouwde plekkie.. z'n stad en club. Gio gaat m veel vertrouwen geven. Kan erg goed uitpakken en met z'n 23 jaar.. er kan nog veel komen voor hem en Feyenoord..

Succes !

Waarom halen ze weer een speler die eigenlijk rechtsbuiten is voor linksbuiten.

Boetius zal terechtkomen bij een totaal ander Feyenoord dan toendertijd bij zijn vertrek. Een groep die net kampioen is geworden en qua professionaliteit stappen heeft gemaakt. Het mooiste voorbeeld zal zijn vriend Vilhena zijn, welke een aanstekelijk effect zal moeten hebben op boetius.

Ik was sceptisch, maar het puzzelstukje past wel erg goed.

Gewoon 2 jaar bij Feyenoord spelen en dan cashen in Turkije.

Is er nog ruimte voor Blinker, De Wolf, Van Gobbel of is de discussie over Guidetti al geweest? Nu nog Van Persie en nog wat van die ouwe knollen, en Feyenoord is terug bij af.

Realiteit is dat je er op achteruit gaat en flink ook. Elia bbesliste wedstrijden voor je..stond er wanneer het moest. Boetius kan lekker meeballen als het loopt, maar mentaal niet sterk. Win je de oorlog niet mee.

Voor dit bedrag in mijn ogen een goede aankoop. Kent de club en in vergelijking met zijn rampjaar speelt hij nu met een fantastische spits ipv Kazim en een betere 10. Voor de vleugels is Feyenoord echter nog niet klaar. Berghuis erbij zou geweldig zijn, was vorig seizoen al goed en kan nu vanaf het begin knallen en is fit. Hoop dat Hansson kansen krijgt dit seizoen en dat Van Persie wordt aangetrokken. Ookal is RVP niet meer de snelste, ik zie hem zeker als een optie voor de links en rechtsbuiten. Veel mensen zijn volgens mij vergeten wat voor geweldige techniek en schot deze man heeft en in een vrije rol in een aanval: RVP-Jorgensen-Berghuis zou hij in mijn ogen perfect passen. Met het dominante voetbal dat ik Feyenoord graag zie spelen, zoals nu in de Kuip al het geval is, met veel druk naar voren en voetballend op de helft van de tegenstander heb je creativiteit nodig, snelheid is geen must. Met deze 3 creatieve mannen zullen Eredivisie ploegen hopelijk weggetikt worden en verwacht ik veel succes. Amrabat en een linksback erbij en we zijn klaar voor het nieuwe seizoen!

Gezien zijn prestaties de afgelopen jaren heb ik niet het idee dat Boetius een kwaliteitsaankoop is. Meer een versterking in de breedte. Voordat hij weg ging bij Feyenoord was hij meer op de bank te vinden dan dat hij een sleutelrol vervulde binnen Feyenoord. En ook bij Basel en Genk niet echt belangrijk gebleken.

Dus ja moet maar eens gaan zien hoe het loopt. Zal me niets verbazen als Feyenoord naast Amrabat nog een extra vleugelspeler bij haalt die het met Boetius moet uitvechten..

Geen slechte keuze van Boetius om weer bij Feyenoord te gaan spelen. In potentie nog steeds een leuke voetballer die nog rek in zijn ontwikkeling heeft. Kan hij net als Elia beslissend zijn? Om Jorgensen goed te laten renderen moet er dreiging vanaf de flanken komen. Dat JP door Feyenoord opnieuw is vastgelegd spreekt vertrouwen uit.

Lachwekkend dat sommige hier spreken over een slechte zet van Feyenoord: dit is een absolute meesterzet van Van Geel!
Een speler die op 23 jarige naar Feyenoord komt, ervaring heeft in onze competitie, maar ook in Europa, iets te bewijzen heeft, weer mag spelen met zijn vrienden in zijn vertrouwde omgeving en oh ja ooit bijna mee ging met Oranje naar een groot toernooi omdat hij zo getalenteerd was!
Natuurlijk heeft hij de afgelopen 2 jaar niet gebracht wat zijn clubs en hij voor ogen hadden, maar laten we wel wezen; deze jongen heeft talent zat! Hij komt nu in een warme vijver terecht, waarbij het vertrouwen groot is en de sfeer geweldig. Dat zijn precies het soort aspecten dat zorgt dat Boetius weer zijn oude vorm kan halen. Ik denk oprecht dat hij - zijn prijs in ogenschouw nemende - de aankoop van het seizoen kan worden.

Nu is het tijd om door te zetten voor Feyenoord: Amrabat moet gauw komen (zijn we van zijn gezeik af), een top linksback is welkom (meer aanvallende intenties achter JPB maakt het alleen maar gevaarlijker) en uiteraard Rvp. Als dat lukt dan zie ik Feyenoord nog een jaar kans maken op iets ongelooflijks. Het zou toch wat zijn, 18 jaar wachten en dan plots tweemaal achter elkaar!!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren