Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Tijd dringt voor Nouri: ‘Hij kan op de plek van Klaassen spelen’

Laatste update:

Abdelhak Nouri wordt al jaren gezien als een van de grootste talenten binnen de opleiding van Ajax, maar tot een definitieve doorbraak in het eerste elftal is het nog niet gekomen. De twintigjarige middenvelder speelde pas vijftien wedstrijden mee in het eerste elftal en daarin kwam hij tot één doelpunt en drie assists.

Henk Spaan hoopt dat Nouri volgend seizoen meer kansen krijgt van trainer Peter Bosz: “Hij is bijna nooit slecht ingevallen en maakte tien goals en gaf elf assists in de Jupiler League. Hij zou op de plek van Davy Klaassen kunnen spelen, al is hij beter op links.” Auke Kok sluit zich bij Spaan aan en benadrukt dat Nouri vooral veel minuten moet maken.

“Hij is al twintig. Bij FC Utrecht of sc Heerenveen had hij dit jaar een leuk seizoen in de eredivisie kunnen spelen. Door de komst Hakim Ziyech heeft hij nauwelijks gespeeld. Ik ben benieuwd of hij het redt”, aldus Kok in gesprek met de NOS. Nouri heeft in Amsterdam nog een contract tot de zomer van 2020.

Moet Abdelhak Nouri zich vanaf volgend seizoen laten verhuren?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Nouri zou even in gesprek moeten gaan met Bosz w.b. zijn kansen voor volgend seizoen. En anders gewoon lekker een jaartje op huurbasis in Enschede komen spelen! Word -ie zeker niet minder van!

28 mei 2017 om 13:52

Donny Van den Beek is tot nu toe 2e keus geweest van Bosz waar Nouri moest toekijken, dus Nouri kan beter jaartje op huurbasis in Enschede gaan spelen.

28 mei 2017 om 13:57

Liever niet... of ze moeten daar opeens heel ander voetbal gaan spelen...

28 mei 2017 om 14:40

Het lijkt mij duidelijk dat Klaassen zal vertrekken. Speelt al 2 seizoenen op een constant goed niveau en is 24 jaar. De ideale leeftijd voor een stap naar een hoger niveau. Hij moet het twee jaar proberen bij een subtopper in Engeland, Spanje of Italië. Als je dan na 2 jaar basisspeler bent kun je op je 26e weer een stapje omhoog maken. Wijnaldum is het schoolvoorbeeld. Promes in zekere zin ook wel als die een transfer gaat maken. Depay, Drenthe, Janssen zijn bekende voorbeelden die laten zien dat je niet te snel en te jong een grote stap moet maken. De weg der geleidelijkheid is de juiste weg. Maargoed, als Klaassen weg gaat heb je Nouri, van de Beek, Ziyech en Schone voor op het middenveld. Een gedegen basis zou ik zeggen.

28 mei 2017 om 15:09

Klaassen gaat weg en Schone wordt voorbijgestreefd door Donny. Zodra er iemand uitvalt is Nouri dan de eerste man.

Middenveld wordt dan Ziyech (lm), Frenkie (rm) en Donny (cvm). Met daarachter Schone en Nouri als wissels.

28 mei 2017 om 15:40

Als je Nouri verhuurd en Klaassen weg gaat heb je volgend jaar Schone, Ziyech, De Jong en Van de Beek. Dan moet je dus of een middenvelder kopen of je houdt Nouri. Lijkt me vrij simpel. Al zal Sinkgraven ook naar het middenveld gaan en Riedewald kan ook op "6" als hij blijft, maar Riedewald gaat vertrekken en Sinkgraven zal veel op de linkerflank gaan spelen.

28 mei 2017 om 15:46

Sinkgraven moet gewoon LB blijven doet het uitstekend en wordt alleen maar beter.
Nouri moet gewoon blijven.

28 mei 2017 om 18:37

Nee weg van de links back positie met Sinkgraven. Zeer zinloos en wat mij betreft al mislukt. Kan je wel doen wanneer je tegen een hele zwakke tegenstander speelt. Anders niet. Sinkgraven heeft niets van een verdediger en bakt er ook geen reet van.

28 mei 2017 om 13:56

Dat is inderdaad niet eens zo'n slecht idee. Jan Vertonghen en Daley Blind hadden ook een verhuurperiode bij een andere eredivisieclub nodig voordat ze echt mee konden met het eerste van Ajax.

28 mei 2017 om 13:59

Ik dacht inderdaad precies hetzelfde. Hij is redelijk multifunctioneel en ik zou hem graag een jaartje bij FC Twente willen zien. Veel beter dan spelers als Danny Holla.

28 mei 2017 om 14:24

Liever niet. Ik weet niet wat het is maar Ajax spelers die verhuurd worden niet tot zelden volwaardige basisspeler bij Ajax. De laatst die het is gelukt, is volgens mij Vertonghen. Nouri moet gewoon nog even geduld hebben, hij is de natuurlijke opvolger van zijn mentor Ziyech.

28 mei 2017 om 16:51

Dat heeft eigenlijk (bijna) nooit met het verhuren te maken en alles met een gebrek aan talent en/of mentaliteit. Jongens als El Azzouzi zijn gewoon niet van het niveau van Ajax. Nouri echter wel en die zal toch snel regelmatig aan spelen toe moeten gaan komen. Het geduld van die jongen is ook niet eindeloos en zal niet akkoord gaan met nog een jaar van hooguit 2-3 basisplaatsen en een handjevol invalbeurtjes.

28 mei 2017 om 15:10

"hij is al twintig". Henkie, Kom op man. Wat wil je met zo'n sensatieverhaaltje? Wij draaien echt door in Nederland zeg. Twintigjarigen, tenzij extreme talenten die ook fysiek goed zijn, worden in andere landen vaak nog niet eens in verband gebracht met eerste elftallen. Verder zie ik hem inderdaad graag naar Twente komen. Geweldig talent gewoon nog hoor.

Het wordt ook tijd dat hij nu in het eerste gaat spelen en dan niet alleen met de beker. En ja hij is nog steeds jong maar je kan hem het niet aandoen om weer in de Jupiler te laten spelen. En verhuren vind ik ook onzin omdat hij in mijn ogen gewoon mee kan op het middenveld van Ajax. Voor alle partijen zou het het beste zijn als Klaassen verkocht word en er wat ruimte komt op het middenveld. Best lekker eigenlijk als je weet dat er jeugd klaar staat en je geen nieuwe middenvelder hoeft te kopen.

28 mei 2017 om 13:49

Ik vind dat het juist beter zou zijn als Klaassen zou blijven, hoe lekker is het als je een generatie een aantal jaren bij elkaar kunt houden. Kwaliteit en cultuur worden er beter van. Jongens als Nouri moeten ook gewoon wat jaartjes langer blijven.

28 mei 2017 om 13:56

Klaassen is klaar in de Eredivisie. Er is voor hem weinig uitdaging meer in de competitie. Je ziet ook aan Europese wedstrijden (met uitzondering van United) dat hij zijn stempel drukt en laat zien dat hij klaar is voor een hoger niveau. Klaassen behouden zou natuurlijk geweldig zijn maar voor zijn ontwikkeling is het beter om naar een treetje omhoog te gaan. Ook al is dat zonde voor een ploeg als Ajax.

28 mei 2017 om 15:31

Mee eens. Mogelijk dat plaatsing voor de CL hem nog een extra uitdaging kan geven.

Snapte ook totaal niet dat hij er niet in kwam ipv frenkie de jong. Nouri heeft zo'n goed overzicht en balbeheersing met pressie naar voren. Wat zal ik blij zijn zodra hij en ziyech samen spelen en Klaassen verkocht is.

28 mei 2017 om 13:57

Bosz bracht Frenkie omdat die fysiek een stuk verder is dan Nouri.

28 mei 2017 om 14:05

Nee, Bosz bracht Frenkie omdat Nouri, samen met Alblas, op de tribune zat. Nouri zal Ajax ook niet op huurbasis willen verlaten. Hij ziet Ziyech echt als een mentor.

28 mei 2017 om 14:13

Ja dat zeg ik toch ook? Frankie zat erbij omdat Nouri niet sterk genoeg werd geacht om tegen dit fysieke middenveld van United te spelen. Persoonlijk denk ik ook dat Nouri het gaat afleggen tegenover Frenkie voor de plek(ken) die vrij gaat of gaan komen na het vertrek van Klaasen en/of Schone ervan uitgaand dat Donny sowieso een van die plekken over gaat nemen.

28 mei 2017 om 14:24

Je zei niet dat Nouri niet bij de wedstrijdselectie zat

28 mei 2017 om 14:34

Ik neem aan dat mensen die de wedstrijd hebben gezien wel kunnen bedenken dat Nouri bij het ophalen van de medaille niet snel zijn trainingspak voor een maatpak heeft omgeruild.

28 mei 2017 om 15:05

Dan vind ik bosz zichzelf tegenspreken, aangezien hij voetbalintiligentie hoger heeft zitten dan fysieke kracht. En nouri weet als geen ander fysieke duels te vermijden en toch zijn spel te spelen. Veltman speelt ook vanwege zijn intelligentie ipv de fysieke tete.

28 mei 2017 om 15:55

Jij baseert jou conclusie op wedstrijden die Nouri heeft gespeeld in de Jupiler League. Daar blijft hij inderdaad vaak uit duels maar zijn tegenstanders spelen niet voor niets in de Jupiler League. Wellicht denk jij dat als Nouri dat op dat niveau laat zien hij dat automatisch ook kan laten zien in de Finale van de Europa League tegen Manchester United maar dat is andere koek. Frankie was in mijn ogen een logische wissel.

28 mei 2017 om 17:39

Misschien omdat Frenkie in de ogen van realistische mensen een nog groter talent is dan Abdelhak. Frenkie is enorm technisch vaardig, heel veelzijdig en pikt als nummer 6 ook zijn doelpunten mee. Altijd drive naar voren en nooit balverlies. Geweldenaar Frenkie, in mijn ogen het grootste talent van de eredivisie.

V.d. Beek gaat de basisspeler worden als Klaassen vertrekt, dus dat schiet qua basisplaats voor Nouri niet op. Hij is de natuurlijk opvolger vab Ziyech, maar die gaat nog wel een jaar blijven. Voor het middenveld hoeft er niks bij, schuift met vertrek van Klaassen waarschijnlijk alles een plekje op en zal Nouri dus ook een stuk meer minuten gaan maken. Nog even een jaar geduld.

28 mei 2017 om 13:58

Ziyech zie ik nog wel ontwikkelen tot iemand met net zo'n werklust als klaassen. Dan zie ik Nouri wel naast hem spelen met van de beek erachter. Dat is een gouden middelveld. Beetje a la iniesta en xavi

28 mei 2017 om 14:21

Volgens mij ziet Bosz eerder Frenkie de Jong de positie in gaan nemen van Schone. Dus ik denk dat een middenveld met De Jong, v.d. Beek, Ziyech realistischer is dan Beek, Nouri en Ziyech. Zou die 2 ook graag samen zien btw hoor, maar zie het niet heel snel in de basis gebeuren.

28 mei 2017 om 14:26

Ik zou haast zeggen stel ze alle drie op, met Ziyech erbij. Dan heb je geen daadwerkelijke 4-3-3, maar wel een middenveld dat alles heeft. Dat lijkt me geweldig voor het voetbal dat Ajax nastreeft.

28 mei 2017 om 14:06

Als Klaassen vertrekt, zit Nouri wel weer dichter tegen een basisplaats aan natuurlijk. Zo kan hij er met Frenkie lekker in groeien komend seizoen.

28 mei 2017 om 14:19

Precies. De lichting middenvelders die er nu aankomt kan prima doorgeschoven worden, zonder dat er aankopen gedaan hoeven te worden. Heerlijk is dat.

28 mei 2017 om 20:13

Ja, echt fantastisch! En daarachter zit natuurlijk alweer Eiting. De komende jaren lijkt het mij overbodig om middenvelders te halen. Ook voor de vleugels (kluivert, Neres, Cerny) zitten we de komende twee jaar denk zeker goed.

Het is alleen wel te hopen dat Tete en Riedewald behouden kunnen blijven, want dat helpt verdedigend ook. Die twee zouden in de komende jaren zeker uitgroeien tot bepalende spelers.

Ik denk dat als Youness verkocht wordt dat Nouri dan linksbuiten kan spelen net zoals iniesta dat vroeger bij Barcelona deed.

28 mei 2017 om 13:59

@ Demybert,

Als Nouri speelt, dan moet hij gewoon vanaf het middenveld spelen. Iniesta deed het destijds best goed als een soort valse linksbuiten bij Barcelona, maar Nouri is het beste als hij op het middenveld speelt en ik denk dat als je Nouri als 'n soort linksbuiten opstelt, dat je dan hetzelfde krijgt als Ziyech (aan de rechterkant) aan het begin van dit seizoen.

28 mei 2017 om 14:18

Buiten dat ga je dat toch ondervinden in het aanvallende spel van Ajax. Wanneer je een ras-middenvelder op gaat stellen op een van de vleugels gaat dat je procenten kosten die in de top heel kostbaar zullen zijn. Schone op rechtsbuiten was niet verkeerd maar daarmee degradeer je de club voor alles waar het voor staat. Aanvallend voetbal met bravoure. Schone heeft een prima voorzet maar een man passeren op die positie gaat hem in geen 100 jaar lukken. Datzelfde geld voor Nouri, al is die wel een stuk lichtvoetiger dan Schone.

Indien er geen plaats voor Nouri is op het middenveld wordt het gewoon tijd voor een verhuur of een vertrek. Niets meer en niets minder. Verhuren lijkt mij een goede oplossing aangezien ik Frenkie de Jong verder acht dan Abdelhak Nouri momenteel. Maar natuurlijk moet je ook een brede selectie behouden om eventuele blessures en schorsingen op te vangen. Met 11 goede basisspelers kom je niet zo ver. Het gaat er ook om wat je daarachter hebt zitten.

Hij gaat het gewoon niet redden. Zijn voetballende kwaliteiten staan niet ter discussie, maar fysiek gaat ie nooit meekunnen met het spel van Ajax. Ook is zijn spel als Ajax de bal niet heeft onvoldoende. Het is geen toeval dat hij vaak niet eens mocht invallen toen een Ziyech gewisseld werd.

Hij had afgelopen jaar al veel moeten spelen. Als ik ff niet kijk als een buitenstaander maar me verplaats in de schoenen van Nouri dan zou ik nu om garanties eisen. Indien Ajax daar niet aan kan voldoen dan maar een transfer.

28 mei 2017 om 13:59

Gelukkig ben jij nouri niet en heeft hij geduld omdat hij van de club houdt...

28 mei 2017 om 16:44

Je kunt onmogelijk van een club houden waar je niet aan de bak komt. Tenzij je dik betaald krijgt maar dan houd je van t geld en niet de club.

28 mei 2017 om 19:00

Het verbaasd me niets dat dit een reactie is van een Chelsea fan.

Nouri is een kind van de club. Hij is niet alleen speler maar ook fan van Ajax. Hij zal er alles aan doen om bij ons te slagen, want ja, appie houdt zeker van Ajax.

Ik ben bang dat Nouri nu zelfs 3e keus is bij Bosz. Frenkie de Jong krijgt steeds meer speeltijd.

28 mei 2017 om 14:13

Andere posities, dat is hetzelfde als zeggen dat Riedewald hoger in de pikorde staat omdat hij in de EL finale speelde. Nouri staat achter Ziyech in de rangorde, De Jong achter Vd Beek en Schone.

28 mei 2017 om 14:34

De Jong staat helemaal niet achter Van de Beek. Als dat zo was, speelden ze uiteindelijk niet beiden in de EL-finale. Zeg geen dingen die niet kloppen. Van de Beek inderdaad achter Schöne, maar De Jong is meer een frivole middenvelder, dan een controleur.

28 mei 2017 om 14:41

De Jong viel in als CV... Frenkie de Jong staat zeker achter Van de Beek aangezien Vd Beek bij afwezigheid van Klaassen of bij afwezigheiden van Schone een basisplaats krijgt, hoe staat de Jong dan niet achter van de Beek? De Jong zal op Schone zijn plek gaan eindigen, liefst komend seizoen al maar Bosz gebruikt Vd Beek eerder dan De Jong. Waar zeg ik dan iets wat niet klopt hierboven?

Misschien slim van Van Halst om Ajax even te polsen over een verhuur. Hij zou bij FC Twente heel goed passen en bij een eventueel vertrek van Klich ben je in ieder geval voor een jaar verzekerd van een goede opvolger. Met spelers als Danny Holla ga je het in ieder geval erg lastig krijgen.

28 mei 2017 om 14:04

Als vervanger van de gehuurde Celina zou die zo mee kunnen.

28 mei 2017 om 16:31

@theedge

Sowieso schat ik Nouri veel hoger in dan Celina. Hij heeft dit jaar toch wel laten zien niet zo'n groot talent te zijn als men dacht, terwijl Nouri eigenlijk alleen speeltijd mist. Ook zou ik hem bij FC Twente wel op 10 willen zien spelen. Hij heeft een erg goede steekpass en de nieuwe spits zal niet zo goed zijn als Unal, denk ik. Dan is aanvoer cruciaal.

28 mei 2017 om 14:16

Ik denk dat Nouri dat zelf niet ziet zitten, ook Bosz zal dat niet willen. Is enige speler met een steekpass in de selectie als Ziyech niet kan spelen. Wie weet vertrekt Ziyech nog en speelt Nouri volgens seizoen basis, als ze verhuren moet de garantie er zijn dat Ziyech nog een jaar blijft en dat iemand Nouri zijn plek kan opvangen.

Ik heb het al veel vaker gezegd en waarschijnlijk trap ik ook nu weer op een paar teentjes, maar Klaassen moet z.s.m. worden verkocht en Schone moet er zo langzamerhand naast.

Klaassen komt voetbaltechnisch gewoon tekort. Afgelopen donderdag ook opnieuw niet gezien. Zoals zo vaak.
Schone zit aan zijn max en tegen betere tegenstanders komt ie tekort.

Nouri Van den Beek en De Jong moeten aan spelen toekomen en snel. Zelfs Eiting ramt op de deur.

Desnoods in sommige wedstrijden met vier middenvelders spelen.

Ajax moet verder en ik verwacht dat Bosz dat ook zal willen.

Klaassen verkopen, geld pakken en de aanval grondig versterken. Daar valt veel winst te halen.

Belachlijk dat hij zo weinig minuten heeft gekregen. Vreemd van Bosz.

Komend seizoen wordt alles beslissend voor Nouri; of hij gaat definitief doorbreken of ik zie hem vertrekken en uiteraard hoop ik op het eerste. Zou ontzettend dom zijn van Ajax om deze jongen geen echte kans te geven in het eerste want hij barst van het talent.

28 mei 2017 om 14:44

Naar mijn mening beste speler die Ajax heeft aan de bal, als hij het al niet haalt moet je elke speler onder de 1.75 wegsturen uit de jeugdopleiding. Dan heeft het geen zin meer. technische spelers op te leiden, er loopt in de opleiding niemand rond met Nouri zijn technische bagage, sterker nog. Bij de hele club niet. Enige speler in de opleiding die in de buurt komt is Naci Unuvar (aanvoerder Oranje o14) maar voor de rest niemand.

Van Beek is de vervanger van Schone en ik dacht dat Frenkie de Jong de beoogde vervanger van Klaassen is dus zou Nouri de stand in van Zyech moeten zijn?

Volgend jaar gewoon een viermans middenveld in de Eredivisie. Samen met Ziyech, de Jong en vd Beek. Indien Klaassen vertrekt natuurlijk.

Jong Ajax zal er gigantisch op achteruit gaan. Maar mocht Bosz komend seizoen opnieuw zo weinig beroep op hem doen is het beter om hem een jaar te verhuren. Twente, Heerenveen of wellicht PEC zouden toch leuke clubs zijn voor hem.

De tijd begint wel te dringen. Hij moet komend seizoen echt wat vlieguren gaan maken in een eerste elftal. Als Klaassen vertrekt dan komt er een plekje vrij op het middenveld, maar zijn ideale positie wordt bezet door Ziyech en die zal voorlopig niet vertrekken.

Een verhuur aan Twente, Heerenveen, Utrecht zou prima zijn lijkt me.

Een heel technisch middenveld, maar je mist gewoon fysieke kracht met Nouri, VD Beek/schã¶ne/f. De Jong.

Een Nigel De Jong zou daar uitstekend passen, al zou hij het spel vertragen. Ik denk toch dat Riedewald als huiswerk mee moet krijgen 5 kg in spier aan te komen en dat je met hem dan een uitstekende opvolger in huis hebt. Wat ook kan is Tete uitproberen. Die is fysiek ook een blok.

Sanchez is te goed om te laten verhuizen. Bovendien kan hij niet opbouwen en zal het een N. De Jong verhaal worden.

Anders in Belgiã«, Ligue 2 of Afrika scouten. Daar zijn vast fysieke spelers te vinden die betaalbaar zijn en kwaliteiten kunnen toevoegen. Belgische clubs halen vaak spelers weg uit de Ligue 2. En sommigen die ontpoppen zich tot de absolute top.

Van af en toe een paar minuten in het eerste naar een volledige basisplaats. Ja, compleet logisch ook. Realistisch gezien schuift Vd Beek een plekje op als Klaassen vertrekt en gaan Nouri en De Jong de minuten maken die Vd Beek nu maakt. Eerste invaller en een basisplek als er iemand geblesseerd is. Lekker rustig brengen die jongens.

Az lijkt me ook een mooie club voor hem, het middenveld moet niet te jong worden bij ajax

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren