Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Als Ajax wint heeft niemand het er meer over wie kampioen was’

Laatste update:

Ajax moest afgelopen weekend de landstitel aan Feyenoord laten, maar de Amsterdammers krijgen volgende week nog de kans om het seizoen met een prijs af te sluiten. Manchester United is dan de tegenstander in de finale van de Europa League en Kiki Musampa denkt dat het in een geval van een zege van Ajax vooral over die Europese troffee zal gaan.

“Ik gok op ons aller Ajax. Ik denk dat het 1-0 of 2-0 wordt”, vertelt hij in gesprek met Voetbal International. “Straks is heel Nederland het kampioenschap vergeten. Als Ajax wint heeft niemand het meer over wie kampioen van Nederland was. De Europa League is mooier en heeft meer glans.”

Musampa was er in 1996 als negentienjarige bij toen Ajax de finale Champions League tegen Juventus speelde en weet nog hoeveel druk er op die wedstrijd stond: “Ik had geluk dat ik in een team speelde waarbij een hoop jongens een klopje op je schouders gaven. Een goed woordje van Frank de Boer en Danny Blind gaf hoop en motivatie. Juist zulke gasten mis je nu.”

Denk jij dat Ajax gaat winnen van Manchester United?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Owww.... waarom nou?

Blijkbaar zitten de frustaties toch diep ...

19 mei 2017 om 23:21

Nee het is een grote prijs! Je maakt niet veel kans. In de Eredivisie heb je iedere seizoen kans om titel te pakken. EL is ook moeilijker te winnen dan Eredivisie.

EL pakken is erg prachtig, heel Europa en beetje buiten EU kijken op TV en ook weten ze pas wie EL gaan pakken.

19 mei 2017 om 23:28

Natuurlijk is EL een prachtige prijs. Het zou 15 jaar geleden zijn dat NL weer zo'n prijs pakt (terwijl er elk jaar een kampioenschap te vergeven is). Uitstekende prestatie, maar dat " ... heeft niemand het meer over wie kampioen van Nederland was" duidt op een onderliggende frustatie.

Nergens voor nodig. Puike prestatie van Feyenoord en -als Ajax de cup inderdaad wint- een prima prestatie van Ajax.

19 mei 2017 om 23:34

Ik denk dat er weinig mensen zijn die nog weten dat toen Feyenoord in 2002 de (toen nog) Uefa Cup pakte wie er kampioen werd.
Dat wist ik zelfs als Ajacied niet meer, het was Ajax.

Dat wil dus zeggen dat ik het vrij arrogant vind om te zeggen maar Kiki hier wel een punt maakt die waarheid is.

Zeg zelf wist jij de kampioen nog?

19 mei 2017 om 23:42

@ Swaap,

Daar heb je zeker gelijk in al denk ik dat het dit jaar wellicht anders is. Feyenoord is na 18 jaar kampioen geworden en dat is al bijzonder opzich (iedereen wist namelijk ook dat we in 1999 voor het laatst kampioen zijn geworden )gezien hoe de club ervoor gestaan heeft. Dit blijft meer hangen dan een kampioenschap van Ajax. Die zijn, helaas voor mij als Feyenoordman, meer gewoon dan een titel voor ons.

20 mei 2017 om 02:30

Niet met je een slaap, bij Feyenoord was dit nu eenmaal een lang verwacht kampioenschap. Dat maakt het anders als bij ajax, dat ze regelmatig pakt

20 mei 2017 om 03:06

@Swaab, ik wilde net hetzelfde zeggen! Ik wist echt niet meer wie er dat jaar kampioen was geworden. Ik wist echter wel wat Feyenoord had bereikt. Geen kwestie van frustratie of arrogantie wat mij betreft. Het is nu eenmaal zo dat het voor Nederlandse clubs bijna onmogelijk is geworden om een Europese titel te pakken. Juist daarom zal iedereen zich het blijven herinneren als het Ajax wel zal lukken.

20 mei 2017 om 06:20

@swaap. Valt me op dat ajacieden niet heel veel over hun eigen club weten. Ik volg voetbal en wist het zeker nog. Sterker nog, ik hoorde destijds met grote regelmaat "ja maar wij zijn kampioen geworden" ..

20 mei 2017 om 07:51

Ik vind het onzin. Ik als Feyenoorder zal heel blij zijn als Ajax die cup pakt, maar ik weet dat volledig los te zien van de landstitel. Ik vind het idioot om beide ter vergelijken. En welke glans gaat waar vanaf, buiten de media zal elke supporter dicht bij zijn eigen club blijven staan. Feyenoorders zullen blij moeten blijven met de titel, en Ajaxcieden zullen blij moeten zijn met een eventuele winst, los van wat een rivaal heeft gepresteert. Ik heb vrienden die het Ajax misgunnen, ik begrijp dat niet, want als zij winnen maakt dat onze titel minder? Ja, maar alleen als je dat toelaat in je eigen hoofd en met een verkeerde mentaliteit. En je moet je als supporter al helemaal niet druk gaan maken dat de media dan aandacht gaat geven (veel aandacht) aan een eventuele winst. So what en so be it, niemand pakt mij mijn landstitel meer af!

20 mei 2017 om 08:30

Het is geen frustratie want ik geloof niet dat er veel Ajacieden gefrustreerd zijn om het mislopen van de titel. De meesten zijn tevreden over de europese campagene en daardoor is het verdiende kampioenschap van Fnoord niet zo een ramp. Het wordt Fnoord zoals men zegt: gegund.
Helemaal als Ajax de EL wint. Deze winst zet de titel van Fnoord toch in de schaduw en daar henben wij Ajacieden een beetje lol om. Mag toch? Heeft niets met frustratie te maken.

20 mei 2017 om 09:42

Knap van je dat jij je dat nog kunt herinneren van al die Ajacieden. Europese titel weegt nou een maal zwaarder. Ajax moest als ze evt winnen net zolang op een europese titel wachten als Fnoord op een nationale titel. Kan mij voorstellen dat het daarom wat langer blijft hangen....dan als je de titel in nederland wat vaker wint

20 mei 2017 om 09:46

Ja petertje dat was precies de argumentatie in 2002. Toen werd toch echt door een groot deel ajax gekleurd publiek beweerd dat de rotterdammers deze troostprijs wel mochten hebben.

20 mei 2017 om 09:58

Noem me geen Petertje want dat ben je zelf door anoniem te zijn. Ook in 2002 juichteik toen Feyenoord de UEFA won! Al was het geen fijne omstandigheden door de politieke gebeurtenissen.

Peter!

20 mei 2017 om 10:08

Mooi. Dan kun jij dat nu evt over Ajax zeggen. Tevreden?? Jij de ED wij misschien de EL.

20 mei 2017 om 11:44

Idd dante toen hoorde je alleen maar dat de EL een troostprijsje was. Maar hey dat is allemaal niet zo want nu staat ajax in de finale en is het een wereldprijs. Is het in mijn ogen ook maar het is best triest als het andersom is dan is het ineens een flutprijs.

19 mei 2017 om 23:23

Frustratie omdat Feyenoord naar 19 jaar weer eens de titel wint? Gewoon een bijzondere prestatie die ze volledig verdient hebben. Vanaf dag 1 bovenaan.

20 mei 2017 om 00:11

@jakethefatman

Frustratie omdat Ajax na 15 jaar weer eens een Nederlandse club de Europa League wint?

Gewoon een bijzondere prestatie die ze volledig verdient hebben.

Nee gekheid maar je bent toch met mij eens dat de Europa League winnen knapper is dan kampioen worden van Nederland. In Europa doen betere ploegen mee dan onze competitie. Los van het feit dat Feyenoord gewoon terrecht kampioen is geworden.

20 mei 2017 om 00:45

Tegen ploegen die in eigen land subtop waren? Of te min voor de CL? Niet overdrijven, blijft 2e garnituur.

20 mei 2017 om 01:53

@ WillemNederveen, joh in de EL ploegen die te min zijn voor de CL?? Wie had dat gedacht.? Dacht altijd dat de topploegen in de EL speelde -_-. Ofc speel je vs de subtop van Europa. Maar dan nog is het ontzettend knap. De begroting van OL en Schalke zijn 2 a 3x zo groot als die van Ajax. En die van ManU is denk wel minimaal 8x zo groot. Het is gewoon een hele goede prestatie van Ajax.

20 mei 2017 om 03:12

@WillemNederveen, goh, kan je het nog denigrerender zeggen? Of is dit jouw manier om de geweldige prestaties van Ajax naar beneden te halen? De EL is geen CL maar als je kijkt naar hoe lang het geleden is dat een Nederlandse club de finale wist te halen, zegt dat meer dan genoeg over het niveauverschil tussen de 'subtop clubs in het buitenland' en de topclubs in Nederland.

20 mei 2017 om 07:42

Feyenoord was de laatste die de europese beker won .stelde volgens ajax fans niet voor zij waren toch kampioen . is nu het zelfde

20 mei 2017 om 07:54

Fctwent3 Heeft Ajax al iets gewonnen dan, dat begint met dan wel te irriteren. Mensen doen alsof Ajax al iets heeft.

20 mei 2017 om 09:47

Lul niet zo dom. Was een uitstekende en onverwachte prestatie van Fnoord toen. Is absolute onzin dat Ajacieden daar toen denigrerend over deden. Dat probeer jij nu te beweren om te kunnen zeggen ; hullie deden het toen ook. Je bent alleen gefrustreerd omdat de titel van Fnoord nu misschien een beetje in de schaduw komt te staan.

19 mei 2017 om 23:29

Dan verdienen ze nog steeds respect. Met echt Ajax voetbal de finale gehaald. Bijzonder knap en sowieso een prestatie die herinnerd.mag worden

19 mei 2017 om 23:37

Een eerlijke Feyenoorder, dat is mooi om te zien, tuurlijk hoort "mn cluppie" dan respect te krijgen net als de titelrace van Feyenoord die op een manier beslist is waar ze denk ik in hun stoutste dromen nog niet over wilde dromen.
Maar voor Nederland zou het natuurlijk fantastisch zijn na zoveel jaar weer 2 teams in 't hoofdschema van de Cl.

Alhoewel dat voor de punten dan misschien wel een stuk minder is meteen weer.

19 mei 2017 om 23:48

Tsja, beiden weinig kansen, Feyenoord pot 4 en Ajax pot 3. Uitgaande transfers en je moet maar kijken wat er overblijft van de selecties. Het mooiste voor de punten zou zijn als er 4 clubs Europa league spelen in de vorm van Feyenoord, ajax, PSV em Az en het 5e ticket lekker weggeven. Dan zit je zo weer bij de eerste 9 competities. Helaas is onze competitie Niet zo sterk maar enkel voor de eer zouden 2 CL plaatsen al heel lekker zijn.

20 mei 2017 om 02:01

Nederland won qua prijzen niets op het WK in 74, maar ondanks dat praat nog iedereen over het totaalvoetbal van destijds. Ajax kan ook met lege handen staan maar heel Europa is onder de indruk dat een ploeg vol met jonkies zo attractief de finale heeft behaald. Heel Europa heeft het daarover. Jij kant het helemaal niets vinden maar die mooie avonden in de Arena en dan met name die epische wedstrijden vs Lyon en Schalke zullen de meeste blijven herinneren. Zelfs een Waterreus die helemaal niks met Ajax heeft vond dat. Hoe dan ook. Ik weet dat ik namena veel Ajacieden spreek als ik zeg dat we sowieso erg trots zijn op de prestaties van onze ploeg dit seizoen. Of ze nu wel of niet met de beker terug gaan komen.

20 mei 2017 om 02:32

Wat is dat toch met die ajaxcieden die aan het begin van het seizoen allemaal riepen dat uefa cup een troost prijs is ( over feyenoord) en nu ze zelf de finale spelen is het ineens topje van de ijsberg. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het een super prestatie en hoop dat Ajax wint, maar begrijp het niet helemaal

20 mei 2017 om 03:17

@Tjientval, als Ajax de finale niet wint, hebben ze nog steeds heel veel bereikt. Behalve dat ze bij dit seizoen heel mooi voetbal hebben laten zien, hebben ze ook gepresteerd om de finale van de EL te halen. Het is immers alweer 15 jaar geleden dat dit een Nederlandse club voor het laatst is gelukt. Dus zelfs bij verlies verdienen ze, precies zoals feye88 zegt, nog steeds respect.

20 mei 2017 om 04:09

@mister L ik denk dat je in de war bent met de knvb beker, dat heb ik menig ajacied horen roepen idd. maar de EL is gewoon het hoogst haalbare wat een nederlandse ploeg kan halen helaas

20 mei 2017 om 04:40

Niemand heeft dat geroepen hoor, misschien over de knvb beker

20 mei 2017 om 06:45

@finalvoetbal, swaap en kyle88: Goed punt en gesproken als een echte supporter. Ook ik heb met plezier naar de kwart- en halve-finale gekeken en hoop dat Ajax weer hetzelfde op de mat legt tegen Manu. Ik wens jullie veel succes!

20 mei 2017 om 10:12

Dan moet jij een vertellen welke Ajacieden in het begin van het seizoen zeiden dat de EL een troostprijs is. Er werd bij Ajax zelfs gesteld dat je misschien zelfs wel een keer halve finale EL zou kunnen halen. Dus dat werd al als een prestatie gezien. Je lult in de ruimte dus. Het is jullie angst dat Ajax wint.

20 mei 2017 om 15:39

Het gaat niet over respect of zo dit gaat meer over de aandacht die een eventuele overwinning van Ajax zal krijgen. Feijenoord is gewoon verdiend kampioen geworden en omdat het zo lang geleden was maakt dit wat los bij de supporters en liefhebbers. Ik denk alleen dat de aandacht snel naar Ajax zal verschuiven als ze de cup winnen en daar veel aandacht aan zal worden besteed. Hoe je het ook went of keert nieuws over Ajax maakt meer los dan nieuws over Feijenoord. In Europa is Ajax een grotere naam dan Ajax ook in Nederland heeft Ajax meer impact dan Feijenoord. Kijk bv naar de sponsoring bij Ajax vliegen de miljoenen je om de oren, men wil graag Ajax sponsoren. Ajax is sexy het verkoop Feijenoord verkoopt gewoon wat minder......Dus wees niet verbaasd als je na volgende week weinig meer over het kampioenschap van Feijenoord hoort hoe knap het ook is wat ze daar in Zuid hebben gepresteerd....Allemaal te danken aan een man Dirk.....Die vroeger ook Ajax fan was 😉

19 mei 2017 om 23:37

Ik ben bang dat Musampa het niet zo goed kan hebben dat Feyenoord kamppioen is geworden en uit dat op deze kinderachtige wijze.
Maar jij zal het wel weer anders zien.

19 mei 2017 om 23:48

Hoezo zou hij dat niet kunnen hebben? Heeft toch niets met of tegen feyenoord? Ja hij heeft voor Ajax gespeeld, maar dan ben je niet per se anti-feyenoord. Misschien bij feyenoord zo, maar bij Ajax niet. Zit gewoon een kern van waarheid in. Als Ajax de EL wint dan kijken mensen over 10 jaar inderdaad eerder terug op de EL van Ajax dan het landskampioenschap van feyenoord. Als iemand 1995 zegt denkt iedereen aan de CL van Ajax, maar niemand die het heeft over dat Ajax ongeslagen de competitie won. Bij 1970 heeft iedereen het over de EC1 van feyenoord en niemand over de landstitel van Ajax. Europees succes overstijgt gewoon nationale resultaten. Zeker in de huidige staat van het Nederlands voetbal.

20 mei 2017 om 00:34

@3*ajax: heel simpel; je kunt er niets over zeggen. Mocht ajax m winnen is het prachtig. Mochten ze volgend jaar de halve finale halen van de cl, dan verdwijnt t winnen vd europe league alweer meer naar de achtergrond. Als feyenoord de komende 10 jaar geen kampioen wordt dan lepelt elke voetballiefhebber net zo moeiteloos 2017 als het jaar op dat feyenoord kampioen werd.

20 mei 2017 om 00:56

Waarom naar het kampioenschap van Feyenoord verwijzen überhaupt? Staat toch volledig los van de EL? Geeft duidelijk aan dat hij wenst dat de aandacht die Feyenoord (terecht) heeft gekregen en nog krijgt nu weer snel over moet naar ajaks. Beetje jammer om dat erbij te halen. Zeg gewoon dat het mooi zou zijn als ajax zou winnen vanwege de positieve aandacht die er dan ontstaat vanuit Europa. Het zou toch gewoon een uitstekende prestatie zijn als het lukt? Zoals het voor Feyenoord ook een puike prestatie is om met deze ploeg en deze begroting landskampioen te zijn geworden.

20 mei 2017 om 10:52

Precies. Ik als Ajacied vind het jammer dat Ajax geen kampioen is geworden maar heb geen problemen met Fnoord. Musampa zegt niet zoveel verkeerds wmb. Niet uit frustratie iig maar meer uit lol. Maar goed dat is voor jullie moeilijk te begrijpen.

20 mei 2017 om 15:45

Hij is misschien wel realistisch om dit te zeggen.

20 mei 2017 om 16:06

@NJfromVOL.....ik ga meer van het positieve uit net als het voetbal van Ajax.....😉

19 mei 2017 om 23:38

Nee hoor, heeft niks met frustraties te maken. Tenminste, niet aan Ajax-kant.
Het is toch zo dat het winnen van de EL een veel grotere prijs zal zijn? Kijk alleen maar de invasie van internationale media gisteren bij Ajax op de persdag.
Als Feyenoord of psv de EL zou winnen zou de club die in dat seizoen kampioen zou worden ook ondersneeuwen, dat is de realiteit (ervan uitgaande dat degene die de EL zou winnen niet ook kampioen werd).

Het begint wel op te vallen dat er steeds meer Feyenoorders negatieve reacties beginnen te plaatsen nu het kampioenschap een paar dagen geleden is en de EL-finale van Ajax steeds dichterbij komt..

19 mei 2017 om 23:47

Is toch een zure reactie man. Als hij geen frustraties had zou hij Feyenoord niet eens benoemen. Het bagatelliseren van de prestatie van je aartsrivaal is een beetje triest. Als john de wolf zoiets zegt over Ajax zou ik ook denken: doe maar niet. Beetje zielig.
Nooit een feestje over iemands anders rug vieren. En al helemaal geen hypothetisch feestje

19 mei 2017 om 23:52

Negatieve reacties van Feyenoorders? Grappig. Ik benoem hierboven dat ik het een uitstekende prestatie van Ajax zou vinden als ze die cup inderdaad mee terug nemen naar Nederland.

Dit soort overmoedige reacties en daarmee een andere prestaties bagatelliseren, dat is triest. Ik zou zeggen ... Ga van je eigen kracht uit.

19 mei 2017 om 23:53

Het is helaas de mentaliteit van een groot aantal supporters die ik ken.. Alleen je feestje mooi kunnen maken als de eigen prestatie vergeleken kan worden met die van een ander. Ook bij veel kritiek die komt uit andere hoeken van de voetbalwereld wordt vaak gelijk verwezen naar de successen van de club om zo de discussie snel in de kiem te smoren. Het is gewoon treurig en het tekent voor mij een groot deel van de fanbase van Ajax. De echte die hard supporters die ik ken die zullen dit op één of andere manier minder snel zeggen.

20 mei 2017 om 00:50

Deze discussie is alsof piemels worden vergeleken in de wc: totaal nutteloos en een beetje ***. Wees nou gewoon blij dat Nederlandse clubs eindelijk een uplift hebben gevonden en de ED niet zo ver is toegetakeld als iedereen dacht.

20 mei 2017 om 01:03

Waarom het vergelijk maken? Geeft de ergernis weer van menig ajacied die niet gewend is dat een andere ploeg, Feyenoord nog wel, eens een paar dagen meer in de belangstelling staat. Echt kleutergedrag. Nee, Calimero wordt dat toch genoemd? Nou dit is hier een overduidelijk voorbeeld van.
Nou mensen, niet meer aan Feyenoord denken, alle aandacht aub weer gewoon op ons, ajax, want wij zijn veel beter, zelfs de allerbeste!
Alleen daarom al zou ik het leuk vinden als Man U gewoon met 2-0 wint en ajax wegspeelt. Beide beentjes weer op de grond en voor 3e jaar 0 prijzen. Wat rest zijn dan veel woorden, maar alweer geen daden

20 mei 2017 om 08:23

En dat baseer jij op wat?
De haat is van beide kanten heel groot. Waarbij ik nog nooit heb gemerkt dat de ene kant de andere nog meer haat. Het taalgebruik is hier nog normaal, maar ga je op andere sites kijken dan komen er toch andere benamingen voorbij.
Ajax en Feyenoord supporters zullen nooit door 1 deur kunnen, maar ze kunnen ook niet zonder elkaar.

20 mei 2017 om 09:29

Hahah over kleutergedrag gesproken. Lekker een andere club gunnen dat ze niks hebben. Dat is volgens mij net zo zielig als waar jij je aan stoort.

20 mei 2017 om 09:50

Alleen de fanbase van Ajax?? Man wat een geouwehoer. Heb je wel eens de reakties gelezen over de tegenstanders van Ajx in de El? Die waren van te voren veeeeel te sterk maar achteraf stelden die geen ruk voor. Als je dan toch wat wil zeggen praat dan over fans van alle clubs.

20 mei 2017 om 07:09

Misschien omdat Ajax dan de EL wint. Het is toch bekend dat nieuws rond Ajax interessanter is dan nieuws van Feijenoord.....kijk maar hier op VZ hoeveel er over Ajax gesproken wordt....dus ja als Ajax het wint en dat hoop ik , dan is er een grote kans dat dit nieuws de media zal domineren .....niks frustraties

Een Europacup winnen voor een eredivisie team is een wereldprestatie. Feyenoord is kampioen en dat is bijna net zo knap als Ajax in de finale staat. Zou mooi zijn om met 2 clubs de Champions League in te gaan.

19 mei 2017 om 23:28

Klinkt alsof ajax al 15 keer in de europa league finale heeft gestaan

19 mei 2017 om 23:42

Geen 15, maar we gaan wel richting de 10. Dit is de 9de! Toch een prestatie van formaat voor een club uit een "klein"land als Nederland.

20 mei 2017 om 00:04

Dit is de 10de zelfs. 6 EC1/CL finales, gewonnen in 1971, 1972, 1973 en 1995. Verloren in 1969 en 1996. 2 Europacup 2 finales, gewonnen in 1987. Verloren in 1988. 2 Uefa Cup/EL finales gewonnen in 1992 en daar komt nu 2017 nog bij als verliezend of winnend finalist.

20 mei 2017 om 00:31

3*ajax
Ja natuurlijk, je hebt gelijk! Ik was de finale tegen het KV Mechelen van Aad de Mos vergeten, haha..

Dit soort uitspraken vind ik zo onnodig. We kunnen het toch ook over allebei hebben? Waarom moet het altijd over Ajax gaan? Dit vind ik zo irritant altijd. Ik ben zelf Ajacied, maar dit snap ik nooit zo goed. Feyenoord heeft het geweldig gedaan in de Eredivisie, Ajax in de Eredivisie net iets minder, maar in de EL heel erg goed. Mooi toch, dat we het zo over twee clubs kunnen hebben. Het is eigenlijk jammer dat PSV op het eind zo veel nog liet liggen, anders hadden we de traditionele top 3 mooi dicht bij elkaar gehad. In de competitie zijn we misschien tegenstanders, maar toch zullen we allemaal samen het Nederlands voetbal omhoog moeten helpen. En voor de echte egoisten; daar wordt elke club zelf ook beter van.

19 mei 2017 om 23:59

Net zo onnodig als "helemaal niets in Amsterdam" zingen bij het eerste kampioenschap in 18 jaar. Ze hebben het verdient hoor maar ze maken het zelf ook om Ajax.

20 mei 2017 om 00:16

Bij Ajax zongen ze ook "helemaal niets in Rotterdam", dus dan maakt Ajax het ook om Feyenoord? Als je club kampioen wordt, ben je daar toch blij om? Je bent toch niet blij omdat je rivaal geen kampioen wordt?

20 mei 2017 om 00:53

Nou nou ze maakten Ajax belachelijk in een liedje, wat erg zeg. Van begin tot eind bovenaan staan.. dat is gewoon sterk en mogen ze van mij inwrijven hoor.

20 mei 2017 om 07:58

Ik snap wat je bedoeld, maar aan de andere kant was het Ajax die continu zei dat Feyenoord het weg ging geven en dat Ajax volgende week bovenaan staat. Ook heeft Ajax meermaals na een prijs geroepen helemaal niks in Rotterdam. Daarom snap ik aan de ene kant wel waarom ze het zongen maar aan de andere kant vind ik dat ze het gewoon bij hun eigen feestje moeten houden

20 mei 2017 om 09:49

Er was ook helemaal niks in Rotterdam voor een hele lange tijd. Als je wat zingt moet het wel kloppen en niet vanuit een minderwaardigheidscomplex gedaan worden.

Kampioenschap was verdient hoor, Feyenoord heeft het geweldig gedaan dit jaar.

Bedenk me trouwens net dat Musampa waarschijnlijk gewoon een vraag is gesteld en dit een slecht uitreksel uit een interview is :-).

21 mei 2017 om 00:34

Haha, wekenlang praatjes horen vanuit het Ajax-kamp (voornamelijk Schone..) dat ze wel even kampioen zullen worden. Maar zodra er op gereageerd wordt..

Begrijp de frustraties tussen Ajax en Feyenoord enigszins, maar stoor me toch wel aan het feit dat beide kampen proberen te strijken met de eer. Feyenoord heeft op ontzettend knappe wijze de titel gepakt, Ajax maakt in Europa indruk. De ene ploeg laat zien dat je met keihard werken resultaat bereikt in Nederland, de ander doet dat in Europa. De ene heeft een gigantische achterban die na jaren frustratie eindelijk weer mag juichen, de ander heeft een theaterpubliek dat heeft mogen genieten van het beste voetbal dat we sinds jaren hebben gezien van Nederlandse clubs. Beide clubs hebben hun voordelen en nadelen, maar laten we toch vooral blij zijn dat er eindelijk weer wordt gepresteerd door Nederlandse clubs. Niet discussieren over wie beter was, ik ben allang blij dat er wordt gepresteerd. Geef Feyenoord de credits voor de titel, zij geven het juiste voorbeeld voor jong talent om zich omhoog te knokken. En geef Ajax de credits om te laten zien hoe je succes boekt in Europa.

19 mei 2017 om 23:42

Het is gewoon een uitspraak en een mening van iemand, niets meer niets minder.

Toch gaan ze verliezen helaas, als het er echt op aankomt in zo'n finale wint man utd. Er komt toch een andere spanning, het gaat van mogen naar moeten en dat is nu anders. wanneer je in de finale komt moet je hem winnen, dan telt de tegenstander niet meer, het is niet zo dat je niks te verliezen bent. Want als Ajax de finale verliest weten we het over 20 jaar ook niet meer

19 mei 2017 om 23:33

Ze spelen ook niet thuis, wat een wereld van verschil is gezien afgelopen Europese wedstrijden. Ik zie het ook somber in voor ze.

20 mei 2017 om 00:15

@robuspokus

Klopt hun spelen niet thuis. maar dat is voor Manchester United toch precies hetzelfde die spelen ook niet thuis.

Ajax is thuis sterker dan uit. Maar deze wedstrijd is voor beide ploegen gewoon neutraal gebied. we zullen zien. Ajax heeft zeker kansen en laten we hopen want het zou geweldig zijn voor het Nederlandse voetbal

20 mei 2017 om 08:28

Het is toch anders, je gaat anders je voorbereiding in.
Ander stadion, ander veld en andere kleedkamer. Alles is anders.
Ik schat de kans dat Man Utd hem wint nog steeds hoger in.
Die spelers zijn toch gewend om met meer druk om te gaan dan bij Ajax.
Het voordeel voor Ajax is dat ze makkelijk scoren.
Maar inderdaad, we zullen zien.

19 mei 2017 om 23:51

Nee Ajax gaat die Champions League miljoenen afpakken van Feyenoord. Ajax hoort in de Champions League thuis met dit team. Manchester heeft alles te verliezen Ajax is de Underdog.

20 mei 2017 om 08:03

Ik denk ook dat Ajax helaas gaat verliezen, ik twee redenen.
1: er komt gigantisch veel druk op Ajax te staan, en ik denk dat Manchester United daar beter mee om kan gaan
2: Mourinho heeft een specialiteit, en dat is niet verliezen​. Daarom denk ik dat als het moeilijk wordt er een parkeer de bus komt en ze eroverheen gaan counteren.

Ik hiop dat ik het mis heb en Ajax gaat winnen woensdag

20 mei 2017 om 09:49

Geef me die glazen bol eens, wil weten wat ik over 10 jaar verdien.

De bal is rond, het is een finale, dat is een wedstrijd op zich. We zullen zien wie er wint. Misschien kan United wel helemaal niet met de druk omgaan. Misschien kan Ajax wel helemaal niet met de druk omgaan.

Zelfs als Ajax 1-0 achter staat, misschien valt de bal gek (net zoals bij Schalke uit) en krijgen we een doelpunt uit de kluts.

20 mei 2017 om 11:26

Bij jou is de wens de vader van de gedachte. Wacht eerst woensdag even af joh. Mochten ze verliezen hebben ze toch een mooi europees seizoen gehad. Mocht Ajax winnen raad ik je aan om vanaf woensdagavond rustig te houden

In 2002 hoorde ik alleen maar geluiden uit Amsterdam dat de UEFA cup maar een troostprijs was. Is toch blijkbaar wel wat veranderd in 15 jaar!

20 mei 2017 om 01:57

Vind ik ook apart idd. Laatste 15 jaar werd de EL telkens als karige prijs afgeschilderd als Feyenoord supporters zeiden dat ze de laatste nl club waren die een Europese prijs won. En nou is het ineens het beste van het beste. Ik vind het alleen maar mooi dat Feyenoord kampioen is geworden en Ajax misschien de EL gaat winnen.

20 mei 2017 om 04:43

Onzin is nooit gezegd

20 mei 2017 om 05:43

Je hebt 't ook over 15 jaar terug hoe stond jij er bij 15 jaar terug.bijdehand opgevat ma volgens mij zag heel Nederland zich anders staan tegenover de rest van Europa. Is pas de laatste jaren dat heel Nederland het eens is dat wij weinig in te brengen hebben Europees. Dus ja is 't een prestatie als er tegenwoordig een Nederlandse club in de el finale kan komen

20 mei 2017 om 06:38

Bullshit.
Ook ik heb staan juichen voor Feyenoord.
Man man wat was dat spannend en mooi.
Europees verdwijnt de rivaliteit volledig, jammer dat dat bij een aantal niet zo is.

20 mei 2017 om 06:59

Nu kraam je gewoon onzin uit. Op school hadden we het zelfs over Feyenoord en ik zat in mokum op school. Feyenoord was hot at the time. Zelfs toen de Nederlandse ploegen met 3 clubs de CL in kon gaan.

20 mei 2017 om 08:07

Onzin, dergelijke frustraties zijn niet gewoon onder Ajacieden. Feyenoord heeft het dit jaar en ook toen prima gedaan. Voor feyenoorders is een titel na 18 jaar iets bijzonders en dat herken ik. Dat hadden de Ajacieden ook in 2011 bij het halen van de derde ster, omdat er zo lang tussen zat.

Maar Musampa heeft wel een punt dat onder voetballiefhevbers het winnen van een Europese titel over 10 jaar meer blijft hangen dan een landstitel. Maar doet niets af aan de terechte landstitel van feyenoord.

20 mei 2017 om 12:09

Klopt helemaal. Hier willen ze het goed praten maar nu hun het kunnen winnen is het alsof ze de CL kunnen winnen. Of ik lees dingen dat Nederland toen nog mee kon met de rest wat destijds ook al niet meer zo was.

Alsof er maar ook één Feyenoorders die zich hier druk om maakt. De media besteedt maar lekker aandacht aan wie ze wil. Feyenoorders vieren hun eigen feestjes wel deze zomer.

Voetbalsupporters die last hebben van korsakoff of aan een ernstige vorm van dementie lijden zullen binnen twee weken vergeten zijn wie er kampioen geworden is.
Als Ajax niet wint is de finaleplaats van Ajax leuk maar meer niet, die is iedereen echt snel vergeten en dan blijft Feyenoord de enige Nederlandse club die deze eeuw zowel de beker de schaal de Johan Cruijff schaal en een Europese hoofdprijs heeft gewonnen heeft.....

19 mei 2017 om 23:35

En zo is het, daarbij komt dat (noem me egoïstisch) ik liever heb dat Ajax verliest omdat Feyenoord hierdoor geen4.25 miljoen misloopt en dat is voor ons gwn een nieuwe basisspeler, mijn excuses maar dan ben ik toch voor Mn eigen cluppie

19 mei 2017 om 23:54

Zo hopen wij Amsterdamners ook op een killer poule voor Feyenoord volgend jaar. Als ze dan flink om hun oren krijgen zal dat ook effect hebben op de prestaties in de eredivisie. Ik snap heel goed dat je hoopt dat Ajax verliest.

20 mei 2017 om 00:03

Een zware poule zorgt er alleen maar voor dat zowel Ajax als Feyenoord na zes wedstrijden klaar is en zich volledig op de competitie kan richten. Voor de concurrentie is het alleen maar beter dat een Europese campagne zolang mogelijk duurt.

20 mei 2017 om 00:07

Onzin Ajax haalt 81 punten en normaal gezien ben je daarmee gewoon kampioen. Een selectie groeit door met Internationale wedstrijden. Let maar op de spelers van Ajax kunnen zeker volgend jaar veel dieper gaan. Als Feyenoord met een 5-0 word afgedroogd in eigen huis dan is het niet lekker spelen op Zondag bij eventueel een Utrecht uit.

20 mei 2017 om 03:31

RalphAhsman, ten eerste kan ik me niet herinneren wanneer jij een positieve reactie over Ajax hebt geplaatst. Ten tweede, realiseer je je dat Nederland de punten goed kan gebruiken? En dat een eventuele winst Nederland weer even goed op de kaart zet? Ik heb vorig jaar ook geduimd voor PSV, simpelweg omdat het een Nederlandse club is. Ik vind het behalve egoïstisch ook kleinzielig deze reactie van je. Zullen we dan maar hopen dat Feyenoord in de CL zes wedstrijden wordt afgedroogd of zullen we hopen dat ze de broodnodige punten voor Nederland binnenslepen?

20 mei 2017 om 09:18

@kyle Hij onderbouwt het toch duidelijk. Zegt niet dat hij hoopt op verlies omdat hij het ze niet gunt, maar omdat het een (voor ons) groot geldbedrag oplevert. Hopen dat 1 vd 2 clubs volgend seizoen er vroeg uit vliegtuig vind ik toch iets heel anders eigenlijk.

20 mei 2017 om 09:18

Vliegtuig is natuurlijk vliegt

20 mei 2017 om 09:38

Dan ben je gewoon erg zielig voor die 4 mil. Een diep triest ventje bent je dan. Pure misgunner. Alsof je voor 4 mil een goeie speler hebt. 18 jaar geleden ja! Laat ze zelf maar zorgen dat ze een ronde verder komen daar pak je de Euro's pas echt mee

20 mei 2017 om 09:46

Dus jorgensen vind je geen goede speler? Die kostte namelijk minder. Pelle ook trouwens.

Misgunner wil trouwens zeggen dat hij het ajax niet gunt. Hij zegt echter dat zijn reden is dat hij zijn eigenlijk club iets gunt.

En nogmaals, Feyenoord was niet lang geleden haast failliet. Dus 4 miljoen is nog steeds erg veel geld voor ons helaas.

20 mei 2017 om 10:04

Ik heb verder niks tegen Ajax, stond zelfs te juichen na de 3-2 tegen Schalke maar voor Feyenoord is 4.25 miljoen gewoon ontzettend veel geld, daarbij komt dat Ajax zichzelf al op de kaart heeft gezet, kijk maar naar de reacties in het buitenland. Bovendien maakt het qua punten helemaal niet uit of Ajax de finale wint of verliest, dat scheelt bijna niks want een overwinning in de Europa league finale levert hetzelfde op als een overwinning in de groepsfase, Ajax heeft dat al top gedaan dus proficiat! Wat Dante al zei: het is niet dat ik het Ajax niet gun, maar als Feyenoord na 18 jaar een titel pakt dan wil ik daar gewoon zo veel mogelijk van profiteren omdat je als Feyenoord supporter nooit weet wanneer je volgende titel is, voor Ajax is 4.25 miljoen niet veel als er 100 miljoen plus op de bank staat, als dit geen onderbouwing is dan moet je lekker gaan fietsen

20 mei 2017 om 11:29

Onzin. Ajax overwintert vrijwel altijd.

19 mei 2017 om 23:38

Wil je dat Europa over je blijft praten, dan moet je hier een vervolg aan gaan geven. Dus de beker winnen en presteren in de Champions League en dat jaar daarop weer. Met hetzelfde spel en dezelfde aandacht en anders zal het gezien worden als een éénmalige bevlieging.

20 mei 2017 om 02:43

Oké 5-0. De slechtste wedstrijd die Feyenoord de afgelopen drie jaar speelde werd met 2-1 verloren.

20 mei 2017 om 05:52

Dan ben je vast 24 november 2016 vergeten. Man Utd - Feyenoord 4-0.....

Er zijn gewoon dingen die je niet moet zeggen en dit is er één van. Natuurlijk is het gezien de situatie van Ajax een grotere prijs dan een landstitel, maar het zo benadrukken komt over als kansloze frustratie. Een deel van de supporters is dat helaas ook niet vreemd omdat ze maar ten koste van alles hun eigen prestaties willen ophemelen. Daarmee bedoel ik niet het feit dat je van de daken schreeuwt dat je een grote prestatie geleverd hebt, maar wel wanneer je die moet vergelijken met die van een ander. Kan je dus kennelijk alleen voldoening halen uit het feit dat je iets moet hebben/bereiken waardoor je jezelf boven een ander kan plaatsen in plaats van andermans prestaties gewoon waarderen met het respect dat ze verdienen. Maargoed dat zal wel persoonlijk zijn gok ik, maar voor mij is dat gewoon een zwakte bod.

Het maakt het voor mij dubbel. Voor het Nederlandse voetbal geeft het genoeg aanzien en het heeft mijn gevoel bevestigt dat elk decennium er gewoon Europees succes mogelijk is voor een Nederlandse club. Er zijn genoeg Amsterdamse vrienden die ik best de zoete smaak van dergelijk succes gun. Maar voor mensen met dit soort teksten zal ik glimlachend voor de TV zitten mochten ze het niet halen.

2 puike prestaties met allebei hun eigen verhaal. De één krijgt gezien de aard van het toernooi uiteraard meer aandacht, maar dat maakt het ander niet minder knap. Overigens ben ik benieuwd hoe Ajax voor de dag gaat komen. Ze zijn het sterkst met pressing en het publiek erachter waardoor de tegenstander achteruit gaat lopen. Als Mourinho daar een oplossing voor vind en Ajax niet in hun spel laat komen, denk ik dat ze aan de haal gaan met de cup. Ik ben benieuwd of Bosz in staat is tactisch zo te schakelen wanneer het niet loopt.

Een winst in de finale zal inderdaad meer betekenis hebben, maar laat ze eerst maar eens zien te winnen. Want niemand weet meer dat Fulham, Rangers, Dpro, Braga, Bremen en Middlesbrough de finale de afgelopen jaren hebben gehaald.

19 mei 2017 om 23:59

Weet jij wie de Eredivisie heeft gewonnen in de afgelopen 19 jaar? Twente, Az Psv en Ajax ook geen wereld ploegen. Wil je daarmee nu serieus de Prestatie van Ajax onderuit praten?

20 mei 2017 om 00:16

Dat zeg ik toch niet, ik zeg alleen dat een finaleplek niets is.

20 mei 2017 om 03:26

Een finaleplek is niets? Als het niets is, waarom staat er dan niet elk jaar een Nederlandse club in de finale?

20 mei 2017 om 08:07

Hij bedoeld dat met een finaleplaats je over 5á10jaar niemand het meer weet, en je ook niets hebt als je de finale verliest. Niet zo opgefok reageren blijf tranquilo

20 mei 2017 om 12:13

Jongen wees eens realistisch. Ik zeg zelf al jaren dat de EL het perfecte toernooi voor Nederland is aangezien de tegenstanders daarin sterk maar te doen zijn. Dan kom je knap tot de finale maar als je hem niet pakt dan houdt het al op. Zelfs een Sevilla wordt niet eens tot de subtop van europa genoemd en die hebben hem 3x op rij gepakt...

20 mei 2017 om 09:40

Ja dus? Heb je de tegenstanders van Feyenoord wel is gezien toen ze hem wonnen. Ook niet echt bijzonder hoor

20 mei 2017 om 12:14

XD hou op aub. Qua niveau was dat stukken beter dan een Kopenhagen, Schalke en Lyon grappenmaker.

Kiki Mousampa, ik was hem bijna vergeten. Mousampa was nou niet echt een wereld talent leuk voetballertje niet meer niet minder. Handvol wedstrijden voor Ajax en verder niet echt aansprekende prestaties bij aansprekende clubs, eigenlijk een net niet voetballer.
Bescheidenheid is veel (ex) Ajacieden volledig vreemd maar ik krijg sterk de indruk dat een groot aantal voormalig Ajaxspelers en supporters denken dat de finale niet meer is dan een formaliteit. Het zou nog wel eens vies kunnen tegenvallen..

20 mei 2017 om 00:03

Wat een grapjas ben jij. Niemand maar ook niemand ziet Ajax als favoriet. Uitspreken dat Ajax wint is meer hoop. Ajax maakt kans maar daar is alles mee gezegd.

20 mei 2017 om 07:24

Niemand? Lolbroek in mijn omgeving weer zeker 80% het zeker Ajax wint de EL. Ik hoop dat Ajax wint maar Mourinho heeft de nare gewoonte maar weinig finales te verliezen, gelukkig verliest Bosz ook bijna geen finales.

20 mei 2017 om 09:22

@jake Alleen op deze site heb ik al tientallen mensen gezien die denken dat de kansen voor Ajax beter zijn. Zelf heb ik er geen mening over, omdat United te wisselvallig is om voorspellingen over te doen imo.

20 mei 2017 om 09:43

Sinds wanneer mag je dat niet meer denken dan? Of wordt je dan ook al als arrogant gezien. Ik zelf ben niet zo'n voorspeller ben net Johan Derksen wat dat betreft, altijd het tegenover gestelde komt uit. Daarom zeg ik. Ze gaan verliezen

20 mei 2017 om 12:14

Kijk de poll eens slimpie. 2/3 denkt ajax.

Slaat nergens op die reactie alleen hierdoor hoop ik dat ze ze het niet zullen halen. Voor het nederlands voetbal is dat dan maar jammer haal dan maar de cl door de voorronde

20 mei 2017 om 00:12

Jouw mening is gebaseerd op een artikel van Musampa? Het is te hopen dat Ajax ook Champions League gaat halen. Wil niet provoceren maar mocht Feyenoord volgend jaar 2 misschien 3 punten halen in de poulefase dan zou ik dat al knap vinden. Ik denk dat Ajax veel meer punten kan halen.

20 mei 2017 om 03:35

Bastabas, elk redelijk denkend mens weet dat de kans miniem danwel heel klein is dat Feyenoord veel punten zal halen in de CL. Ze worden immers in pot 4 geplaatst. Als je een beetje hart hebt voor het Nederlandse voetbal hoop je dat elke Nederlandse club punten haalt voor Nederland. Hopen op Europees verlies geeft mijns inziens alleen een kleinzielige geest weer.

20 mei 2017 om 08:24

Het gaat hier niet om.punten halen kyle66.
Het gaat om die reactie dat niemand het meer over feyenoord heeft als ajakx europees kampioen word kan.je toch nagaan hoe de haat zit vokgens sommigen. Ik hoop inderdaad dat ze met 0-5 verliezen en die arrogantie meteen de mond snoert. Dan.maar via de voorronde cl

O nee he? Dit soort grootspraak zit ik als ajacied echt niet op te wachten. A. Eerst maar eens zien te winnen woensdag B. Feyenoord na achttien jaar kampioen eredivisie, da's gewoon een mijlpaal voor die club en daar kan je niet omheen. Gogme en branie hoort erbij maar geen lulkoek.

Klopt het is echt wel mooi voor de Feyenoord supporters dat hun kampioen zijn geworden. En geheel terecht hoor.

Maar als Ajax de Europa League wint is het toch wel knapper dan dat je kampioen van Nederland word.

Ach, voor de feyenoorders was de schaal een echte topprijs. Dat begrijp ik helemaal. Ik hoop ook dat zij kunnen begrijpen dat voor ons de EL nu even wat mooier is dan een eredivisie titel. Voor mij zou een eventuele overwinning volgende week woensdag net zo aanvoelen als die hattrick van Kuijt tegen Heracles. Een soort bevrijding...

Als Feyenoorder heb ik vaak van Ajacieden gehoord dat de gewonnen Uefa Cup niet zo prestigieus was, maar nu is de EL ineens een veel grotere prijs dan de landstitel. Dat vind ik natuurlijk ook, maar het is wel grappig hoe meningen kunnen veranderen.

20 mei 2017 om 06:35

Komt wellicht omdat wij sinds 2000 zijn gaan achterlopen op de Europese top. De verschillen zijn nu veel groter dan dat ze toen waren.

Echter blijft voor mij iedere prijs een prijs die gevierd moet worden en respect verdiend. ( nou behalve de JC schaal dan. Die mogen ze van mij afschaffen)

20 mei 2017 om 15:02

De Uefa Cup was destijds sterker dan de huidige EL in mijn ogen.

Feyenoord fans hebben het er dan nog wel over. Volgens Feyenoord is de titelstrijd beter dan de Europacup winnen. Zo is elke club blij met de titels die ze winnen en het is iedereen gegunt.

Dit vind ik echt totale onzin. Ik weet ook nog dat Ajax de dubbel won, in 2002. Toen was de situatie precies andersom. Beide prijzen staan los van elkaar. Ondanks dat ik voor Feyenoord ben, vind ik de Uefacup/ Europa League wel een mooiere prijs.

Wat en artikel zeg, echt typische Voetbalzone .

Wat een geneuzel allemaal, waarom zou de titel van Feyenoord ineens minder waard zijn als Ajax de Europa League wint. Als Feyenoord supporter hoop ik dat Ajax woensdag gewoon die cup pakt, ik zie dat toch liever dan dat Man United wint met dat afbraakvoetbal way ze spelen

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren