Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax betaalt maximaal vijftien miljoen voor David Neres

Laatste update:

David Neres is speler van Ajax. De rechtsbuiten tekent een contract tot medio 2021 bij Ajax, zo maakt Ajax dinsdagavond bekend. Neres meldt zich pas half februari in Amsterdam, want hij maakt eerst het Zuid-Amerikaans kampioenschap Onder-20 af met Brazilië. Volgens media uit zijn thuisland verkrijgt Ajax tachtig procent van de eigendomsrechten van Neres.

/

Ajax laat weten dat er een bedrag van twaalf miljoen euro is gemoeid met de overstap. Via bonussen kan de transfersom oplopen tot vijftien miljoen. De Amsterdammers zaten al langer achter de negentienjarige Braziliaan aan, want een bod van tien miljoen euro werd eerder deze maand afgeslagen, maar nu is er dus alsnog overeenstemming over een transfersom bereikt.

De directie van São Paulo is er volgens Braziliaanse media van overtuigd dat die doelstellingen gehaald worden en dat men dus vijftien miljoen kan incasseren. Als Neres in de toekomst een overstap maakt, krijgt São Paulo bovendien twintig procent van de transfersom binnen. Neres, die nog een contract had tot nieuwjaarsdag 2019, sloot zich op tienjarige leeftijd aan bij de zesvoudig kampioen van Brazilië.

/

Hij maakte in oktober jongstleden zijn debuut in het eerste elftal en maakte in zeven officiële wedstrijden drie doelpunten. De international van Brazilië Onder-20 maakte daarnaast grote indruk op de Copa do Brasil Onder-20, want in 2015 maakte hij op dat toernooi zes doelpunten en eindigde hij met São Paulo ook op de eerste plaats. De linkspoot is de eerste winteraanwinst van Ajax. Directeur Marc Overmars noemt Neres 'een van de grootste talenten van Zuid-Amerika' en vindt het mooi dat de aanvaller voor Ajax heeft gekozen.

"Hij is een rechtsbuiten die ook op de linkerflank kan spelen, dat is wat we nodig hebben", voegt de beleidsbepaler daaraan toe. "Hij is nog maar negentien jaar en hij zal hier moeten wennen, maar ik ga ervan uit dat we dit seizoen al plezier aan hem gaan beleven. Het is bekend dat we niet ruim in de buitenspelers zitten en we hebben nog veel belangrijke wedstrijden voor de boeg. Daarom ben ik blij dat hij binnenkort al hier in Amsterdam is en niet pas in de zomer."

Betaalt Ajax te veel voor David Neres?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Welkom!!!

Ik ben heel erg benieuwd, 12 miljoen dus uiteindelijk dat wellicht kan oplopen tot max. 15. Prima onderhandeld uiteindelijk als dit een goede speler blijkt te zijn... Met Neres, Kluivert en Younes worden tegenstanders in ieder geval genoeg dol gedraaid in de toekomst, dat is wel zeker.

31 januari 2017 om 22:00

De enige die Younes momenteel doldraait is zichzelf...

31 januari 2017 om 22:03

Zijn tegenstanders hebben het met hem niet makkelijk, hij heeft het element lastig met de bal erin krijgen. Dribbelen is nogsteeds enorm goed.

31 januari 2017 om 22:07

Nou kunnen we 180 graden omdraaien en Overmars van nu af aan Marc Bruto gaan noemen. Want er zal nu wel borden kritiek komen omdat hij onverantwoord met geld strooit.
Het is ook een hoop geld maar de eerste +10m investering die hij heeft gedaan is nu al het dubbele waard.
Hij heeft een bak kritiek over zich heen gehad, maar heeft gewoon met een goed plan Ajax financieel zo opgebouwd, dat ze nu genoeg kapitaal achter de hand hebben om zulke uitgaven te verantwoorden zonder dat de club hier een klap door moet incasseren. Ook al zou deze aankoop een Sulejmani scenario blijken. Ajax verkoopt voor 80 miljoen!!!! spelers in een jaar. Jeetje, wie had dat zien aankomen?
En dan nog niet het gevoel hebben dat we weer helemaal opnieuw moeten beginnen. Want in het verleden was het toch steeds dat wanneer er grote transfers plaatsvonden, dat we het gevoel hadden dat we weer helemaal opnieuw moesten gaan beginnen. Het gevoel nu is dat we zelfs sterker aan het worden zijn.
Dus heel grote compliment van mij naar Overmars en de hele organisatie.
En sportief gaat het er toch ook steeds beter uit zien. En met Amsterdams voetbal. Bravoure en schijt aan iedereen.

31 januari 2017 om 22:12

Absoluut waar. Buiten het feit dat ik vind dat Ajax overbetaald, wat ik van hem heb gezien zou ik hem eerder op 7/8 miljoen inschatten, ontkom je er in deze tijd misschien ook niet aan. Ik weet nog hoe knullig Overmars in het begin was dat hij contracten van Eriksen, Vertonghen en Alderweireld niet op tijd verlengde waardoor Ajax velen miljoenen is misgelopen. Hij heeft zich de laatste jaren zeer goed herpakt, verstandig verkoopbeleid met Milik natuurlijk als mijlpaal. Ook deze winter alweer 30 miljoen gepakt voor jongen die eigenlijk buiten de boot vielen.

Verder wordt het aankoopbeleid ook steeds beter met Sanchez, Ziyech en nu deze Neres. Ook ik heb het gevoel dat dit Ajax al best ver is in hun ontwikkeling, is de laatste jaren wel anders geweest.

ON: Goede speler, Ajax betaald naar mijn mening teveel maar heeft absoluut potentie. Hoop wel dat hij ondanks zijn transfersom wel de tijd krijgt en niet als Ajax dit jaar geen kampioen mocht worden gelijk als miskoop wordt weggezet.

31 januari 2017 om 22:20

CrazyDJ07 haha firma opendeur. Als het een goede speler blijkt te zijn hen je goed onderhamdeld. Maar valt hij tegen is het slecht onderhandeld. Zo ken ik er nog wel een paar. 12mio is veel geld.

31 januari 2017 om 22:26

Ben het eens met Rugu. Ik snap al die euforie niet, alweer een miskoop.
Ongelooflijk, ze leren het gewoon nooit.
Wat heeft deze jonge nou ooit laten zien?? Gelukkig is Kluivert er om de boel te redden. Ajax kan beter investeren in de jeugd Kluivert en Dolberg tonen dat aan. Ik hoop dat dit de laatste domme investering is en dat we verder gaan met opleiden.
Mochten mensen toch de behoefte hebben champagne te ontkurken, proost dan aub op weer een winnend doelpunt van Kluivert in de CL finale voor Ajax!

31 januari 2017 om 22:30

Ben het met je eens dat Overmars echt wel stappen zet erin, en ja, niet alles pakt goed uit maar de echte dure gokken ( 5+ miljoen ) pakken tot nu toe op Gudelj niet slecht uit. Vooral de kleintjes leveren niets op, zoals huursom Krul, Westermann etc. Wat Neres betreft; hij word heel hoog aangeschreven op potentie, hoofd spelersanalyse Brazilie oid voor FM schrijft hem hoog aan en heb tot nu toe vanuit Brazilië meer positieve verhalen over hem gehoord als wat anders. Vind zijn statestieken mbt kansen creëren wel echt enorm sterk, om te zwijgen over zijn u20 toernooi vorig jaar. 31 doelpogingen creëren in 620 minuten is bizar goed, 1 op 6 schoten omzetten tot een goal is niet geweldig maar voor een jonge jongen biedt het perspectief. Passing rond de 80% en heeft over de 50% op geslaagde dribbels wat bijzonder is voor jonge spelers die zich snel vastlopen. Ben heel benieuwd, op Twitter duiken nu allemaal analyses op van "specialisten" heel interessant om te lezen.

31 januari 2017 om 22:54

Ik ben ook zeker niet negatief over Neres, wat ik van hem heb gezien vond ik zeer behoorlijk. Maar ook niet dat ik gelijk dacht dat dat echt een super talent is, maar inderdaad wel duidelijk iemand waar je heel duidelijk ziet dat er nog heel veel rek in zit.

Ok, van die statistieken wist ik niet. Ziet er allemaal goed uit, echter moet je wel in ogenschouw nemen dat het met alle respect om een jeugdtoernooi gaat. Weet je nog hoe goed Quincy Owusu en Drenthe waren voor Nederland tijdens jeugdtoernooien? Daarna bij lange na niet dat niveau gehaald. Maar ook in het eerste van Sao Paulo heb ik hem leuke dingen zien doen, dus dat is positief en zeker een goed niveau.

31 januari 2017 om 23:03

Die statestieken zijn van zijn wedstrijden op het hoogste niveau, de stats van dat u20 toernooi werden niet dusdanig goed bijgehouden dat ik ze hierneer kon plaatsen. Bovenstaande stats zijn van de 619 profminuten die hij in de benen heeft ( bizar om te zeggen ), zijn stats in de jeugd waren een stukje imposanter in pure cijfers als we naar g/a kijken. Daar liep hij over 1/2 wat heel netjes is.

31 januari 2017 om 23:08

Ok, nou in dat geval zijn dat zeker veelbelovende statistieken. Laten we hopen dat het hem lukt dat hij zich snel aanpast en belangrijk kan zijn en Younes kan vervangen.

31 januari 2017 om 23:20

Hoe kan iemand nou een miskoop zijn als hij nog geen minuut heeft gemaakt? Beetje een domme uitspraak vind je niet? Deze jongen is beter dan Kluivert en je zal het merken ook. Ik zou bepaald niet blij zijn met jou als supporter als ik die Nerez was. Maar straks wel staan juichen als hij een goal maakt.

31 januari 2017 om 23:55

@peterhoekstra
Hoe weet jij dat hij beter is dan Kluivert?
Ik kan niet over hem oordelen want heb me nog niet in hem en zijn statistieken verdiept. Laatste doe ik meestal wel, want ik vind dat in tegenstelling tot velen hier dat wel wat zeggen. Bij Cassierra (die hier zonder dat men hem ooit had zien spelen ook werd opgehemeld) waren deze niet best.
Maar ben benieuwd. Er spreekt wel ambitie uit deze aankoop. Maar het is natuurlijk wel een redelijk risico. De 12M die voor Ziyech werd betaald, daarvan weet je wel wat je krijgt.
Hoop gauw eens een kenner van Neres te horen. En daarmee bedoel ik niet wat Youtube filmpjes

1 februari 2017 om 06:15

Dat vind ik dus ook. Het is zo jammer dat hij niet scoort maar hij is een plaag voor eelke verdediging. Want hij trekt vaak naar binnen maar gaat er ook vaak in het dduel buitenom. Houdt altijd wel 2 man bezig EN blijft proberen. Hij geeft niet op na 1 actie. Met Younes aan de bal gebeurt er meestal wel iets. Nu nog scoren!

1 februari 2017 om 06:16

Dolberg was geen dure aankoop, maar wel een aankoop die vanaf het begin zwaar in het salaris zat hoor. Anders had hij nooit gekomen. Om dat nou investeren in de jeugd te noemen gaat een beetje ver, aangezien hij net als Neres al een speler was die het op niveau al heeft laten zien. Met de Lemic connectie bij Ajax verschuift de vijver nu eenmaal van Skandinavie naar de Balkan en Zuid Amerika en daar betaal je nu eenmaal voor. Daar ontkom je niet aan.

1 februari 2017 om 07:14

Het is denk ik ook een aankoop om weer echt voet aan de grond te krijgen in Brazilie en de rest van Zuid Amerika.. pakt het goed uit zal dat Ajax, en andere NL'se clubs weer een stuk interressanter maken de komende jaren voor jongere spelers uit die regio.

31 januari 2017 om 22:02

En hoe zit het qua rendement?

31 januari 2017 om 22:05

David Neres was afgelopen seizoen in slechts 619 speelminuten betrokken bij 31 doelpogingen van São Paulo (18 schoten, 13 kansen gecreëerd). Aldus Twitter. 3 doelpunten in die 18 schoten, Younes zou met die ratio tegen de 10 aanzitten volgensmij. Zijn dribbels zijn wel bizar effectief, heel goede timing en oog voor ruimte. Passing is grootste punt om aan te werken.

31 januari 2017 om 22:03

Hmmm raar. Overmars heeft mooi gebruik gemaakt van de schuld van sau Paulo, want ik dacht dat ze 20 miljoen verlangde en dan maar met nu 12 miljoen akkoord gaan is een beetje raar. Als de verhalen waar zijn is dit een goede aankoop, jammer dat wij nog een tijdje moeten wachten voordat we hem aan het werk kunnen zien.

1 februari 2017 om 00:36

Oplopend tot vijftien miljoen plus 20 procent van de volgende transfer. Benaderd de twintig miljoen behoorlijk, dus begrijp wel dat Sao Paulo tevreden is.

31 januari 2017 om 22:42

Rugu is legitiem neem dat van mij aan, voor iedere Zuid-Amerikaanse speler waar ik meer van wil weten. Klop ik bij hem aan, wellicht wat teveel betaald! Maar kwaliteit kost geld, en liever een goede speler voor dat geld dan drie nietsnutten. Als hoe ironisch het ook klinkt, bijvoorbeeld meneer Miralem Sulejmani.

31 januari 2017 om 22:58

Wat is teveel betaald? Wie bepaald dat hij 7/8 waard is? Zo subjectief

31 januari 2017 om 23:54

Nouja er was ook een goede mogelijkheid om hem nu te volgen bij -20 copa america. Op 1 wedstrijd na stond hij alles in de basis.

On: Gemenge gevoelens bij deze transfer.
Zoals eerder al gezegd, goede talentvolle aanvaller. Met een plafond hoger dan Ajax, zit in een lichting met grote talenten bij Flamengo, Corinthians en mindere mate Flu zoals Felipe Vizeu. Bij Sao Paulo is hij samen met Lyanco in mijn ogen de grote eye catcher voor het komende seizoen, dus knap dat Ajax hem heeft weten te strikken. Heel snel, gaat vaak binnendoor maar is uberhaubt sterk in de 1 op 1 met verdedigers.

Aan de andere kant vind ik het veel geld en een serieus risico. Ajax speelt nog om een kampioenschap, en je wilt voor die prijs iemand die direct van meerwaarde is. Neres is grillig en frivool in sommige gevallen nog, dus ik weet niet zeker of hij er direct zal staan. Al met al juich ik Braziliaans talent in de eredivisie natuurlijk toe. Jammer dat Ajax niet achter spelers als Jorge (nu monaco) of Douglas Santos (nu hsv) aankunnen qua budget, anders zat je met je linksback ook goed voor 3 jaar tot er weer geld gevangen kan worden. Er zijn nog steeds goedkope goede spelers die veel waarde toevoegen en ik hoop dat Veldmate die weet te spotten.

Tot slot verraste het mij dat braziliaanse media melden dat Hans van der Zee hem een jaar gevolgd heeft

2 februari 2017 om 00:46

Haha dat klopt helemaal, ik heb ook veel overdrijvers het revue zien passeren. Maar ik kan alleen glimlachen om die gasten..

31 januari 2017 om 22:17

Echt hã£â¨?! Meer dan uitstekend onderhandeld van Overmars weer. Marc doet het gewoon heel goed allemaal!

31 januari 2017 om 23:52

Pas als hij weggaat gaan mensen hier beseffen wat voor goed werk hij allemaal heeft verricht, zeker als de sportieve prestaties ook goed blijven.

Okee, even heel kort. is hij het geld waard of moeten we 't maar afwachten? Ik vind het echt bizar. Staat hij er direct of moet een aankoop van 15 miljoen ook a la Ziyech wennen?

31 januari 2017 om 22:02

Hij is het zeker waard!

31 januari 2017 om 22:13

Serieuze vraag: Zie jij hem wekelijks spelen? Ik wil niet cynisch doen maar ik betwijfel of er iemand deze jongen ooit 90 minuten heeft zien spelen. Hooguit wat YouTube-compilaties maar als je op basis daarvan moet beoordelen kan ik ook naar Barcelona. Ik heb geen flauw benul wie deze jongen is, maar dat wist ik van Sanchez en Cassiera ook niet. Daarvan heeft er toch zeker een mij positief verrast.

31 januari 2017 om 22:28

Hier spreekt vooral hoop. Ik vind het heel veel geld voor zo'n jongen. En dat voor de tweede keer in 1 seizoen. Ajax durft in ieder geval te investeren.

31 januari 2017 om 22:28

Ik volg de Braziliaanse competitie en heb hem een paar keer zien spelen. Hij deed me denken aan de Braziliaan Leandro die ooit bij PSV gespeeld heeft al kon die wel veel beter passen.

31 januari 2017 om 22:29

Ik heb gister nog gekeken naar de wedstrijd van Brazilië onder de 20 waar hij 70 minuten speelde. Speelde een goede wedstrijd, zeer technisch en zorgt ook voor kansen. Hij gaf een hele mooie steekpass die niet werd afgemaakt en had zelf na een mooie kap achter het stand been in de 16 kunnen scoren maar de bal ging net naast. Ik denk dat we hier wel plezier van gaan krijgen maar ik vind hem niet meer dan 8 miljoen waard... Het is een talent en we moeten nog maar zien of hij direct presteert maar dat hij kan voetballen is zeker. Ik ga in ieder geval de komende wedstrijden van David Neres weer bekijken want ik vermaakte me wel. Ik raad je aan om te kijken als je Ajax supporter bent op 3 Feb om 00.15 tegen Uruguay en op 5 Feb 22.00 tegen Venezuela allemaal op http://telet.com.ve/

31 januari 2017 om 22:45

Als jij hem maar 8 miljoen waard vindt houdt dit dan in dat hij ook slechter is dan El Ghazi. Spelers prijzen worden bepaald door vraag en aanbod. Voor 8 miljoen had je hem waarschijnlijk niet kunnen kopen en anders waren er ook andere clubs geïnteresseerd.

31 januari 2017 om 22:47

@feye88, ben ik met je eens. We zullen ongetwijfeld er een keer mee op onze bek vliegen, maar uiteraard hoop ik, als Ajacied, dat Veldmate en Overmars ruim voldoende inzicht hebben gekregen in de mogelijkheden van jongen. Het is enkel de herinneringen aan Sulejmani en andere dure spelers die het totaal niet waargemaakt hebben wat zorgt voor een zure bijsmaak. Ik betwijfel zijn meerwaarde in de eerste maanden, aangezien hij nu totaal geen voorbereiding meemaakt, midden in het seizoen bijspringt en zich nog volledig moet aanpassen aan een nieuwe cultuur en omgeving. Maar nogmaals, ik laat me graag verrassen.

31 januari 2017 om 22:58

Nee de prijs zegt niet veel over de kwaliteiten imo. Dit is een talent en El Ghazi iemand die al meerdere seizoenen in het 1ste van Ajax erop heeft dus een lastige vergelijking met prijzen. Van wat ik gister heb gezien lijkt me Neres talentvoller en wat zeker is, is dat hij ook een veel betere actie heeft. Passeert heel makkelijk ze mannetjes. Ik vind het alleen moeilijk om iemand te beoordelen op 1 wedstrijd die ik heb gezien.

31 januari 2017 om 23:00

Ik heb ook alleen filmpjes op YouTube gezien. Dat waren dan vooral zijn hoogtepunten en wat me opviel was dat hij hele mooie acties maakt, maar het rendement was erg laag op deze beelden. Vaak passeerde hij 2 man fanrastisch en strande een man verder. Hopelijk kan Bozs hem wat slimmer laten spelen, potentie zat denk, maar nu kijken of hij dat kan omzetten naar een stabiele aanvaller. 12 miljoen blijft veel geld en een gokje, maar dat is het altijd bij de spelers waar de Nederlandse clubs uit moeten putten.

31 januari 2017 om 23:10

Wat mij opviel uit YouTube-beelden, die ik net heb gezien, is dat het gewoon weer iemand is die negen van de tien keer binnendoor gaat en heel weinig met rechts doet. Daar hebben we er al twee van.

31 januari 2017 om 22:02

Tjah als ik dat een wist dan was ik een kip met gouden eieren. Het is een groot talent. De rest weet natuurlijk niemand. In ieder geval hoopgevend.

31 januari 2017 om 22:02

Welke speler moet nu niet wennen? ALs Ziyech moest wennen, dan moet David Neres dat zeker weten. Ander land, andere competitie, jongere leeftijd, etc.

31 januari 2017 om 22:02

Dit kan niemand je denk ik vertellen hier. Op youtube lijkt het een goeie speler. Misschien zijn er wat Brazilianen die wat over hem kunnen vertellen?.

31 januari 2017 om 22:03

Glas is halfvol toch? Ga er maar vanuit dat Ajax niet zomaar 15 miljoen betaald.

31 januari 2017 om 22:31

Inderdaad Sulejmani was echt een beest bij Heerenveen en dat al zo jong. Dacht dat het een ehte topper zou worden

31 januari 2017 om 22:33

Dat was geen grap, maar barre realiteit.

Geen enkele garantie dat hij Sulejmani niet achterna gaat, of juist het tegendeel.

31 januari 2017 om 22:35

Suljemani speelde bij SC Heerenveen in een soort 442 tegen de ploeg die niet echt verdedigend speelt. Bij Ajax is het anders... bij Ajax moet je behendig zijn om in een kleine ruimte uit te kunnen komen.

31 januari 2017 om 22:13

Was eigenlijk geeneens een fout van Bosz. Hij koos bewust om hem daar te laten wennen aan Ajax zonder dat hij Ajax te kwetsbaar maakte. Want hij stond nou eenmaal bekend om niet mee te willen verdedigen bij Twente. Iets waarin hij intussen ook het tegendeel heeft bewezen. Het was echter wel duidelijk dat Hakim op die vleugel veel van zijn rendement inleverde. Je haalde de angel uit zijn spel. En hij heeft waarschijnlijk minder wedstrijden op rechtsbuiten gespeeld dan de bedoeling was. Dat heeft natuurlijk mooi uitgepakt.

31 januari 2017 om 22:48

Dat was geen fout van Bosz. Ze hadden samen afgesproken dat hij aan de zijkant zou beginnen zodat hij vanaf daar zijn medespelers beter zou leren kennen en tactiek.

31 januari 2017 om 22:03

Wennen a la Ziyech? Ben van mening dat Ziyech meteen zeer behoorlijk speelt

31 januari 2017 om 22:07

Dat zou nog gunstig zijn. Ziyech stond er na 3 weken en speelt nu al een belangrijke rol in het elftal. Dit is een 19-jarige Braziliaan, heeft dus weinig aanspraak tot de rest van het elftal (misschien met Sanchez en Cassiera, aangezien ze toch uit hetzelfde werelddeel komen) en zal zich langer moeten aanpassen aan de cultuur en omstandigheden in Nederland. Het lijkt me dus sterk dat hij gelijk doet waar hij voor gehaald is, maar ik laat me heel graag verrassen. Daarnaast is hij natuurlijk pas 19, dus wat hij dit seizoen niet doet kan hij volgend seizoen meer dan waarmaken. Tijd genoeg om zijn hoge transfersom in te lossen.

31 januari 2017 om 22:12

Goede vraag. Aankoopbedrag is internationaal voor uitblinkende (?) Braziliaans jeugdinternational niet (te) hoog. Echter de klasse op die leeftijd zegt niet alles (kijk maar naar jeugdspelers v Ajax zelf). Belangrijkste periode is van 18-23. Stilstaan betekent carrière als bijv Tardelli, als t meezit Pato. Als hij focus heeft en gericht op verbetering (zoals Ronaldo in extremis) dan kan er wat moois uit komen.
Qua geld is het mooi als t break even blijft, na mislukkingen als Depay, Kishna etc zullen topploegen niet meteen de volle buit betalen voor Eredivisie spelers (en waarom zouden ze ook). Als er ooit 15 mln terugkomt mag je blij zijn.

31 januari 2017 om 22:51

De Eredivisie clubs kunnen niks anders dan op zulke talenten gokken. Daarvoor moet in deze huidige markt de portemonnee worden getrokken. Dat deed PSV met Pereiro Ajax nu met Neres. Het is in ieder geval wel een teken van ambitie en dat is alleen maar goed. Of het iets gaat worden met aankopen weet je nooit zeker. Dat is het enige gegeven dat je hebt. Dat hij potentie heeft een international is van jong Brazilie en veel kansen genereerd (nu) is een tweede waarnaar je kan kijken. Al met al een goede aankoop wat mij betreft en we zullen zien hoe hij gaat presteren.
Ik moet zeggen dat ik ook steeds meer respect begin te krijgen voor Overmars. Een paar jaar geleden had ik weinig vertrouwen in zijn aankoop beleid, maar tegenwoordig zijn ze echt hard aan de weg aan het timmeren in Amsterdam. En daar kan ik als Psv'er alleen maar respect voor hebben. Al hoop ik natuurlijk niet dat ze te goed worden

31 januari 2017 om 22:20

Je moet het afwachten, zoals met elke aankoop.

Waarom 80% van de rechten? Is toch altijd wel een beetje gevaarlijk toch?

31 januari 2017 om 22:00

In Zuid-Amerika is dit heel vaak het geval en dan ook de normaalste zaak van de wereld. Die 20% is vaak nog eigendom van een investeringsmaatschappij die die jongen de kans heeft gegeven in de jeugd bij een profclub.

31 januari 2017 om 22:06

Dus als Ajax hem verkoopt gaat 20% naar een investeringsmaatschappij en 20% naar Sao Paulo? Vraag me af of je dan nog wel winst maakt

31 januari 2017 om 22:10

Nee als ajax hem verkoopt koopt die andere club volgens mij de 80% die Ajax gekocht heeft. Van dat bedrag gaat dan inderdaad wel 20% naar Brazilie

31 januari 2017 om 22:11

Ajax verkrijgt 80% van de eigendomsrechten en 20% blijft bij Sao Paulo.
Wie heeft het hier nou weer over een investeringsmaatschappij ?
Alleen Frits ?

31 januari 2017 om 22:11

Nee 20% naar doe Investeringsmaatschapij ajax koopt 80% dus dat percentage is van hun.

31 januari 2017 om 22:13

Hij is niet eens van een investeringmaatschappij.

31 januari 2017 om 22:14

Als Ajax hem verkoopt dan verkopen ze de 80% die ze van hem hebben en is dat gehele bedrag, die 80% gewoon voor Ajax.

31 januari 2017 om 22:16

Neres is voor 80% van Ajax. Wil Ajax quitte spelen op Neres zullen ze hem dus voor 20 miljoen moeten verkopen. 60% van 20 miljoen is 12 miljoen uiteraard. Vind het maar een rare constructie vanuit Ajax zijnde.

31 januari 2017 om 22:21

@kennytete2
Een doorverkooppercentage is vaak op de winst berekend. Dat is in deze niet het geval. Dit is namelijk 20% op de hele transfersom.

31 januari 2017 om 22:31

Klene. De logica in je verhaal is ver te zoeken. Ajax betaald voor 80% wil Ajax quite draaien dan moeten ze dus 12 miljoen voor die 80% krijgen. Niet ineens 60% van 20 miljoen. Het wordt inderdaad een lastige constructie als je het jezelf moeilijk maakt.

31 januari 2017 om 22:42

Als Neres verkocht zal worden, zal Ajax 60% van het transferbedrag ontvangen. Er staat namelijk dat Ajax 80% van de rechten van Neres heeft en er ook nog eens een doorverkooppercentage is van 20% voor Sao Paolo. Zo kom ik dus op mijn 60%. Tenzij de 20% die Ajax nu al mist ook gelijk het doorverkooppercentage is, zie ik niet in welke fout ik maak.

31 januari 2017 om 22:48

Ik had mijn stukje hierboven bewerkt, maar is niet doorgekomen dus.. Mijn berekening hierboven is foutief ja. Echter zullen ze hem wel voor meer dan 12 miljoen moeten verkopen, aangezien Ajax 20% moet afstaan aan Sao Paolo.

31 januari 2017 om 23:57

Volgensmij is het zo dat Ajax gewoon krijgt wat het verkoopt en Sao Paolo de optie heeft om hun 20% mee te verkopen. Ik zeg maar iets achterlijks; Ajax wilt Neres verkopen aan club #A# voor 20 miljoen ( dan koopt Club A die 80% ) en int Ajax dat geld. Nu heeft Sao Paolo de keuze om hun 20% aan zelfde waarde te verkopen of dit nog te houden. Stel ze houden en Club A verkoopt hem erna aan club B voor 50 miljoen. Die pakken dan weer die 80% rechten en Sao Paulo krijgt weer de optie hun 20% aan dat bedrag te verkopen. Volgensmij is dit het hele principe waar het op neerkomt.

1 februari 2017 om 00:58

We doen hier allemaal heel moeilijk over deze constructie omdat ineens de term eigendom door VZ in de mond genomen wordt, maar het lijkt er hier gewoon sterk op, zoals vaker gemeld is hierboven, dat die 80% puur en alleen komt door het doorverkooppercentage. Met andere woorden: wordt hij voor 25 verkocht, gaat 5 naar Sao Paolo. Heeft hij intussen zijn bonussen waargemaakt gaat nog eens tot 3 miljoen naar Sao Paolo en heeft hij dus netto puur kijkend naar de transfersommen 25 - 12 - 5 - 3 = 5 miljoen opgeleverd. In essentie kun je ook van eigendomspercentage spreken als je nog recht hebt op een percentage van de doorverkoop natuurlijk, maar het wekt wel enige verwarring. Als ik helemaal fout zit en er zit ergens toch nog een dikke adder on het Braziliaanse gras, hoor ik het graag

Welkom Neres! Ik ben zeer benieuwd naar hem en ik hoop dat hij beter is dan El Ghazi. Weinig mensen kunnen iets zinnigs zeggen nog over hem, ook ik niet. Onbekende speler maar dat waren Sanchez en Cassiera ook.
Ik geef Overmars en met name Veldmate het vertrouwen en neem aan dat ze hier een goede overweging gemaakt hebben om zoveel te betalen voor een 19-jarige. Ze zullen volledig overtuigd zijn van zijn kwaliteiten.
Ik laat me graag verrassen!

Eindelijk het nieuws dat ik wilde horen.

Uiteindelijk dus maar 12 miljoen met 3 miljoen variabel, waardoor het risico toch weer net wat kleiner is. Is het nog steeds zo dat de speler maar voor 80% van ajax is (dat is geloof ik hetzelfde als een doorverkoop percentage van 20%, dat klinkt dan toch weer anders)? Als je bedenkt dat El Ghazi 9 miljoen waard is is het eigenlijk niet eens zo heel duur.

Vingers gekruist dat deze speler het geld ook waard is.

Wat een geld voor een onbekende speler zeg.

De kans is groot dat hij flopt en de druk in Amsterdam niet aan kan.

31 januari 2017 om 22:14

Het grootste talent uit Braziliã« zou de druk niet aan kunnen ?
Hij wordt misschien net zo goed als Neymar en wordt voor 100 miljoen verkocht...
Waarvan dan 20 miljoen naar Sao Paulo gaat en 80 miljoen naar Ajax.

31 januari 2017 om 22:22

En je loopt nu niet een beetje te hard van stapel?

31 januari 2017 om 22:25

Het grootste talent van Braziliã«? Erg knap dan dat Ajax hem weggekaapt heeft voor al die andere Europese clubs!

31 januari 2017 om 23:09

Zoek eens een video van Gabriel Jesus en vergelijk die met Neres en kom dan nog eens terug om te vertellen of hij het grootste talent van Brazilie is.

31 januari 2017 om 23:35

Gabriel Jesus speelt niet in Brazilie

Eerste en ook de laatste.. Maar ik hoop dat deze speler wat kan toevoegen, maar dat moet ook wel voor 12 mil. Is het trouwens een links of rechtsbuiten(voor de kenners)?

31 januari 2017 om 22:04

officieel rechts maar kan ook op links

Nou daar istie dan eindelijk hoor! ben erg benieuwd hoe dit 'super' talent het gaat doen.

Ik ben nog benieuwder of Ajax nog iets uit de hoge hoed gaat toveren, misschien toch ook nog die richarlison, spits van Fluminense??? nog even afwachten

Veel geld voor Ajax' doen, ben benieuwd!

12 miljoen voor 80% van de rechten..., ik weet het niet hoor; voor dat geld zou ik 100% van de rechten willen.

31 januari 2017 om 22:03

Waar baseer je dat op?

31 januari 2017 om 22:04

'volgens media uit zijn thuisland verkrijgt Ajax tachtig procent van de eigendomsrechten van Neres.l'

31 januari 2017 om 23:02

Ja dat snap ik, maar ik vraag me af waarom DIRTY01 voor dat geld 100% van de rechten wil hebben.

31 januari 2017 om 22:36

Veel geld, dan moet je wel overtuigd zijn dat dit een topper is. Risico is groot in dit geval

Goed nieuws dat er toch nog een buitenspeler is gekomen. Wederom goed gehandeld door Marc Overmars.

31 januari 2017 om 22:15

Of Overmars goed heeft onderhandeld moet blijken. Ik vind het veel geld voor een jeugdspeler. Voor zo een bedrag verwacht je dat het iemand is die er meteen zal gaan staan. Echter, is dat niet heel realistisch voor een speler die nog maar 8 wedstrijden gespeeld heeft in het eerste.

Ik ben hier oprecht blij mee, het is een ander type speler dan we de afgelopen 5 jaar hebben gezien. En ben echt benieuwd, maar wat toevoegen gaat hij zeker. Gewaagde gok van Overmars maar ik ben er blij mee. Ik vond Ziyech ook een Gewaagde gok als paniekaankoop... duss

Topaankoop, maar men moet hem niet gaan beschouwen als de nieuwe Neymar. Hij is gewoon David Neres, een jongen die kan uitgroeien tot een absolute sensatie op de Nederlandse velden.

31 januari 2017 om 22:06

Over open deuren gesproken.., is er iemand die deze jongen heeft zien voetballen voor dat hij in de belangstelling stond van Ajax?

31 januari 2017 om 22:20

Waar baseer jij dat het een topaankoop is? Zoveel wedstrijden heeft hij namelijk niet gespeeld.

31 januari 2017 om 22:24

Gerenommeerde scouts, jeugdinternational van Braziliã« ben je niet zomaar, zijn statistieken in de jeugd en wat ik aan beelden van hem gezien heb

Ik ben hier oprecht blij mee, het is een ander type speler dan we de afgelopen 5 jaar hebben gezien. En ben echt benieuwd, maar wat toevoegen gaat hij zeker. Gewaagde gok van Overmars maar ik ben er blij mee. Ik vond Ziyech ook een Gewaagde gok als paniekaankoop... duss

Toppertje, groot potentieel..

Zal binnen een paar duels bij de beste spelers behoren.

Netjes. Hopen dat het een topper wordt.

Kijk, dit zijn nog eens veel belovende aankopen. Goed om te zien dat Ajax deze stap durft te zetten die nodig is om eindelijk weer naar een hoger niveau te komen en niet te blijven hangen in risicoloze transfers van 5-10 miljoen euro.

Nou ik ben benieuwd wat het gaat worden. Ik ken deze speler totaal niet. Jammer dat we nog even op hem moeten wachten waarschijnlijk speelt hij pas mee tegen Vitesse.

Overmars bewijst weer zijn klasse!

12 mil met uitloop tot 15 is gewoon prima onderhandelt!
Wat mij betreft zijn we er klaar voor!
Eventueel nog Serero slijten

Kleine 15 miljoen? 20% minder, vind ik geen 'kleine 15'. Maar goed, ik ben benieuwd. Ik heb op wat filmpjes na niets van hem gezien. Zal op Veldmate moeten vertrouwen tot hij zich bewezen heeft (in welke zin dan ook). Nu Ajax 80% van de rechten overneemt, kun je dat ook zien als een doorverkoop percentage van 20% voor Sao Paolo? Klinkt mij logisch in de oren in ieder geval. Enfin, welkom Neres!

12-13.8 miljoen zou vast zijn ( In Braziliaanse media spreken ze van 13.8 ) dat op kan gaan lopen tot 15 klinkt niet zo gek. De Braziliaanse media heeft hem heel hoog zitten en van wat ik heb begrepen creert hij enorm veel kansen en schoten, is nog te wisselvallig maar zou "niet lang houdbaar" horen te zijn voor Ajax. Wil Marc complimenteren met de volharding en er dan dit bedrag uit te slepen, ook vandaag Dijks en El Ghazi afgerond, al met al tevreden. Hopen dat Neres nog veel wedstrijden zoals die van vanacht gaat spelen, speciaal voor hem die wedstrijd gekeken en zeker niet teleurgesteld door hem.

Dit is wat ik graag zie. Gun het ook Overmars van harte dat, nu hij wel een keer durft, dat het dan ook goed uitpakt. Is een lange onderhandeling geweest, want al vrij vroeg in het jaar werd bekend dat ze Neres wilden halen.

Toch doorgezet en binnen gehaald. Ziet er veelbelovend uit, al wordt het met een leuk muziekje eronder toch al snel vermakelijk.

Eindelijk hebben we een nieuwe vleugelspeler. Ben wel benieuwd of hij die 15 mil echt waard is.

Al vanaf ik wakker ben en dat was al om 07:30u, heb ik om de 5 minuten gekeken op voetbalzone of er nieuws was over deze transfer.

Welkom Neres een kwaliteitsinjectie op de vleugel was hard nodig, zowel van El Ghazi als Younes ben ik nooit echt kapot geweest.

Veel succes!

Ik hoop dat je slaagt , die garantie heb je namelijk nooit! Overmars wil ik compliment uitdelen, ik was een van die mensen die altijd vooraan stond om deze man te bekritiseren.

Maar hij heeft erg grote stappen gezet, zowel in het verkoop als aankoopbeleid. Sanchez uitstekend, Cassiera geloof ik nog in. Onana blijkt een schot in de roos te zijn, en hopelijk wordt deze buitenspeler dat ook. Voor sommige Ajacieden is het glas altijd halfvol, door de verziekte markt haal je geen goede spelers meer voor 8 miljoen euro. Larsson had het ook niet gered denk ik, en daarnaast hebben wij Heerenveen al rijk genoeg gemaakt. Net als in echte leven moet je soms risico's nemen, en als niemand zou komen zou ik er ook commentaar zijn.

31 januari 2017 om 22:09

Je had ook meldingen van Mike Verweij op Twitter aan kunnen zetten, had je een hoop tijd en moeite gescheeld . Ik vind momenteel dat Younes nog te snel afgeschreven wordt, zoals ik dat bij veel spelers opmerk. Die zit (wellicht iets te lang ja, toegegeven) in een dip maar ik weet zeker dat hij weer gaat scoren. Voorlopig Younes - Dolberg - Kluivert tot Neres klaar is om te spelen. Als je bedenkt dat hij de Klassieker wel zal halen, dan begint het bij mij al weer te kriebelen zeg.

31 januari 2017 om 22:49

Haha ik ben niet actief op Twitter en Instagram, ik vind dat een beetje 'kijk mij nou populair zijn' maar dat zal aan mij liggen! Younes blijkt een keer trick pony, zonder rendement dus I'm heb niet echt vertrouwen in beterschap. Zou wat zijn als Neres de klassieker zou beslissen in ons voordeel, maar dat is natuurlijk dromen en niet aan de orde..

31 januari 2017 om 23:21

Ik snap wat je bedoelt haha, zoals dat ook voor Facebook geldt. Het is maar net voor welk doeleinde je 'actief' bent.

Dat is zeker dromen, eerst maar eens zien hoe lang het duurt voordat hij klaar is om te debuteren. Hij speelt in ieder geval tot 12 februari voor Brazilie o20, voordat hij zich bij Ajax meldt is het 14 februari. De eerstvolgende wedstrijd is dan Vitesse uit op 19 feb, het is maar de vraag of hij er dan al bij is.

Erg veel geld. Stel dat je hem voor 30 miljoen zou verkopen omdat het een succes zou zijn, dan maak je uiteindelijk maar 9 miljoen winst. Flink risico ook, want niet iedere Braziliaan past zich even goed aan. Als laatste nog de druk die een prijskaartje van 15 miljoen met zich meebrengt. Dan verwacht dat ie er meteen staat en eigenlijk de beste van de competitie is.

31 januari 2017 om 22:44

Laat hem eerst even wennen, hij zal zich eerst hier moeten aanpassen. Dat kost tijd. Ook voor een speler van 15 miljoen.

31 januari 2017 om 22:50

Klopt, of een speler nou 3 miljoen of 22 miljoen heeft gekost. Zelfs Messi zou even moeten wennen, als hij hypothetisch gezien naar Chelsea was vertrokken.

31 januari 2017 om 22:54

Zo is het maar net

Het is niet 80% van de rechten. Er is alleen een doorverkoop percentage bedongen van 20% op de winst die Ajax evt maakt als ze hem ooit verkopen. Lijkt me van video's een pingeldoos, hopelijk met meer goals dan Younes.

31 januari 2017 om 22:12

Niet op de winst maar op het totale transferbedrag. Stel dat ie voor 30 miljoen verkocht wordt, dan krijgt Sao Paolo 6 miljoen en geen 3 miljoen, wat het geval zou zijn als het over de winst gaat, en Ajax 24. Dat is dus hetzelfde als 80% van de transferrechten .

Zal hij ook in een appartement in Diemen worden gedropt met een PlayStation? Dat hij nu fatsoenlijk begleid wordt in het settelen in Amsterdam is net zo belangrijk als trainen. Wat een enorme gok voor een talent uit een andere cultuur. Ajax kan die gok wel nemen natuurlijk.

1 februari 2017 om 00:19

Haha, dat was Zlatan toch? Als dat net zo uitpakt mag het van mij .

Heel veel geld voor jeugdspeler. Maar Ajax heeft ook veel geld binnen gehaald. Zo een speler zal zich nu eerst in Nederland moeten acclimatiseren. Er zal heel wat druk staan met zo een prijskaartje.

Welkom neres bij Ajax ben benieuwd hoe die het doen gaat hoor veel goede verhalen over hem dus ben benieuwd hopelijk went hij snel aan het ajax systeem en in Nederland natuurlijk maar bosz heeft bewezen goed met zulke jongens om te kunnen gaan

We zullen zien wat er van hem komt, waarschijnlijk een paar prima wedstrijden en hij wordt de wereld ingepraat door de fans als het top talent die later naar real Madrid gaat ofzo.

Ken hem totaal niet, ben dus erg benieuwd. Maar even een snel rekensommetje:
15 miljoen euro, 20% van de verkoop in de toekomst gaat naar Braziliã«. Dus minstens 19 miljoen moet hij in de toekomst opleveren wil Ajax quitte spelen qua transferkosten. Heb je het nog niet over salaris en eventuele door verkoopclausules voor speler en/of zaakwaarnemer. Mislukt hij en verkoop je hem voor bv 8 miljoen, heeft hij 16.6 miljoen gekost en slechts 6,4 miljoen opgeleverd, dus 10 miljoen verdampt. Hoop dat het allemaal maar goed uitpakt.

31 januari 2017 om 22:08

Ajax heeft net zo'n 85 mln binnen geharkt aan uitgaande transfers. Kan dus wel een gokje wagen.

31 januari 2017 om 22:28

Dat het kan betekend niet automatisch dat je het moet doen. (bv) 10 miljoen zien verdampen.. Is gewoon veel geld voor een Nederlandse club. Ik hoop maar dat die jonge echt goed gescout is, en niet een overhaaste, last-day beslissing is (qua prijs en doorverkoop clausules). Ik denk namelijk dat als El Ghazi was gebleven deze jongen niet was gehaald.

31 januari 2017 om 23:18

Aangezien Overmars al 2 maanden geleden aangaf dat de flanken niet goed bezet waren, ga ik er vanuit dat ze hun huiswerk wel gedaan hebben in die tijd. Daarnaast zijn er ook scouts geweest die naar hem hebben zitten kijken, dus mij lijkt het dat het wel goed zit. Heb wel vertrouwen in hem.

Geruild op de balans voor Bazoer, of voor EL Ghazi + Antonucci. Als je het zo zegt is het een koopje. Ken de jongen verder niet, maar laat me graag verrassen.

31 januari 2017 om 22:24

Ajax heeft voor 30 miljoen verkocht, dat is helderder. Die 12 miljoen die ze nu moeten betalen is geen zware dobber voor ze.

Opmerkelijke aankoop, vooral door het hoge bedrag in combinatie met de lage leeftijd van de speler. Wel goed om te zien dat Ajax voort ook de portemonnee durft te trekken en een financiã«le risico durft te nemen. De Nederlandse top zal toch daar aan mee moeten, om niet nog verderop te geraken.
Wat wel een beetje zorgwekkend is, is dat deze jongen een linksbenige rechtsvoor is. Dolberg (of wie dan ook de spits is) krijgt al zo weinig toevoer vanaf de flanken. Aan de andere kant, als Neres straks genoeg doelpunten maakt, zal dat niemand meer een zorg zijn. Succes.

31 januari 2017 om 23:44

@ Bosche_bol

Met Dolberg in de spits is dat geen probleem, omdat Dolberg eigen kansen kan creã«ren. Die is niet afhankelijk van een voorzet. Het is een gewaagde, maar gezien de grote geldberg van Ajax ook weer niet extreme, zet. Alles valt of staat uiteindelijk met de kwaliteit van die jongen en dat zullen we moeten zien.

1 februari 2017 om 07:00

Wat had je dan verwacht? Dat de nieuwe Neymar voor dit geld opgepikt kon worden door Ajax? Dat we een 21-jarige ster met 20 interlands voor Brazilië konden betalen? Ajax heeft nu het geluk gehad dat deze speler net aan het doorbreken was en nog relatief onbekend, want anders was Neres nooit gekomen.

Eindelijk! Het heeft lang geduurd en als Ajacied ging ik er niet eens meer vanuit dat Ajax nog een speler zou binnenhalen, maar ben erg blij met z'n komst! En tuurlijk is het de vraag hoe David Neres zich zal ontwikkelen bij Ajax en hoe hij het uiteindelijk zal doen, maar ik heb er wel vertrouwen in.

Met Mate Cassierra, Davinci Sanchez en nu dus David Neres heeft Ajax dus 3 Zuid-Amerikaanse spelers en zoals ik al vaker heb aangegeven: ik hoop al langer dat Ajax meer in landen als Brazilië, Colombia, Argentinië, etc. scout en voordat er weer reacties komen dat Cassierra een miskoop is: hij speelt dit seizoen niet veel, maar dat was juist het plan met hem, dat hij dit seizoen rustig kan wennen en vanaf volgend seizoen steeds meer en meer kan spelen en belangrijk kan zijn.

Het zal mij ook niets verbazen als Neres het aankomende halfjaar redelijk rustig wordt gebracht (denk wel dat hij meer speelminuten dan Cassierra zal maken, die Dolberg voor zich heeft) en als Traore na dit seizoen dan terugkeert naar Chelsea, Neres zijn plek dan overneemt en dan zullen Neres, Younes, Cerny en Kluivert dan strijden om 'm basisplaats, al zie ik misschien nog wel graag een extra vleugelaanvaller in de zomer erbij komen.

31 januari 2017 om 22:15

Erg klote dat je op je mobiel je reactie niet kan aanpassen. Het is natuurlijk Mateo Cassierra en Davinson Sanchez. Ook erg irritant dat als je een reactie vanaf je mobiel verstuurd, dat er dan vervolgens geen alinea's zijn als je je reactie plaatst, terwijl ik dat wel heb gedaan en ik heb van de week geprobeerd om een enquête van Voetbalzone over hun app in te vullen, daarin wou ik dit ook al aangeven, maar na de 2de vraag kon ik de enquête niet meer invullen doordat de enquête het niet meer deed.

31 januari 2017 om 22:55

Klopt, ik heb daar ook een mail over geschreven naar Voetbalzone. Die app is fantastisch, maar als ik mijn telefoon even vergendel. Ben ik mijn geschreven tekst kwijt, omdat de pagina dan vernieuwd. Dat zijn kleine verbeterpunten, ik ben overigens helemaal met je eens mijn vertrouwen in Cassiera is ook groot.

31 januari 2017 om 23:57

Voor de Zuidamerikaanse markt hebben ze niet voor niets Henk Veldmate aangetrokken.

Toch gelukt! Echter heb ik wel een vraag, ze betalen nu 12 miljoen(wat kan oplopen tot 15) voor 80% van de rechten. Maar wat gebeurt er met die andere 20%?

31 januari 2017 om 22:16

Die kun je later overkopen van de club. Gebeurd in Portugal al jaren met spelers uit Zuid-Amerika, dat clubs starten met pak hem beet vijftig procent van de rechten (om de transfersom te drukken) en later bijvoorbeeld wederom 20 procent van de belangen over te kopen. Zo is de transfer van Pereiro (PSV) ook tot stand gekomen. Volgens mij is hij ook voor tachtig procent van PSV. Het is iets typisch Zuid-Amerikaans en lijkt op een soort verkapte doorverkooppercentage. Hoe beter de speler het het doet bij zijn nieuwe club, hoe meer geld de oude club kan vragen voor het overige deel van het percentage.

31 januari 2017 om 22:20

Die andere 20% zijn van Sao Paulo.

31 januari 2017 om 23:01

Ah top bedankt beide! Neem aan dat Sao Paulo ook niks in te brengen heeft qua verkoopplannen(bv: Mocht Ajax hem voor 30 mil willen verkopen) dan kan Sao Paulo niet ddwars liggen toch?

Van wat ik gezien heb van deze speler: een zeer dribbelvaardige speler, bovengemiddelde techniek, maar het fysiek van een F-pupil. De tijd zal het leren of dit een goede investering is. In ieder geval een buitenspeler met de potentie om de top te halen! Na al die uitgaande transfers ook eindelijk weer een speler voor het 1e elftal Overmars is wel 'last moment show'.

1 februari 2017 om 07:05

Ik vergelijk hem een beetje met Douglas Costa en Lucas. Geweldige buitenspelers om voor naar het stadion te gaan.

We zijn euforisch door een speler dat volgens mij weinig mensen kennen. Volgens de verhalen is hij een zeer goede speler met een goede techniek, ik ben benieuwd. Ik zou persoonlijk voor een oudere speler gaan omdat talenten vaak een terugval hebben, nu heb je Dolberg, Younes, Traore, Kluivert etc. Ze zijn allemaal onder de 25 een ervaren aanvaller kan in lastige wedstrijd meer brengen dan een onervaren aanvaller. Ik verwacht dat Ajax tekort zou schieten omdat talenten onbetrouwbare krachten zijn en als je voorin Dolberg, Kluivert en Neres zet heb je zowaar een tiener-voorhoede dat kan toch niet als Ajax zijnde. Traore doet het niet best, Younes is wisselvallig en bij Cassierra wilt het niet eruit komen. Dit zou in mijn ogen een curciale factor kunnen zijn in de strijd om de titel.

Ben zeer benieuwd en vind dit een leuke aankoop.
We hebben nu een goede ploeg staan en hebben ook weer aardig wat geld verdient met verkopen, dan vind ik dat zo een risico wel een keer mag. Hopen dat het goed uitpakt. Je weet het maar nooit hoe zo een jongen omgaat met het voetballen in een totaal andere omgeving.

Nog nooit van deze speler gehoord. Voor Nederlandse begrippen is 15miljoen een hoog bedrag, ben zeer benieuwd. Hoop dat ie niet al te goed is...

Dit moet wel een buitensporig talent zijn dan. En Ajax moet wel heel zeker van zijn zaak zijn. Binnen Nederland zou Ajax nooit 12 tot 15 miljoen betalen voor een 19-jarige jongen. En dan ook nog eens voor maar 80% van de transferrechten. Ik vind het een vrij gedurfde aankoop.

31 januari 2017 om 22:32

Agja Ajax is de enigste club van Nederland die zich wel een risico kan permitteren.

Ik vind zuid Amerikaanse spelers altijd schitterend om te zien (vaak in ieder geval). Dit zijn vaak spelers die altijd de volle 100% geven. Ze weten waar ze vanaf komen en bovendien zijn het vaak sfeermakers. Ik ben heel benieuwd. Ik hoop dat jij jaren in ons shirt kan blijven spelen!

Ik heb redelijk veel kritiek gehad op Overmars dit seizoen maar hiermee krijgt Overmars veel lof van mij! Hij verkoopt die prutser El Ghazi voor ruim 8 miljoen en haalt er een veel betere speler voor terug en durft daar ook nog eens flink de portemonnee voor te trekken ipv te zeggen dat hij te duur is en dat Ajax het met de huidige selectie moet doen. Chapeau voor Marc voor deze keuzes en hopelijk wordt hij daar later voor beloond dat Neres een succes blijkt en met winst wordt doorverkocht.

31 januari 2017 om 23:00

Matterazi, ik heb behoorlijk wat discussies met je gehad over Overmars. Ik had dit compliment aan zijn adres, in geen 100 jaar van je verwacht. Ik was ook een groot criticus van Overmars, maar hij draait de financiële gedeelte van de club uitstekend! Risico's als Ziyech en Neres, zijn veroorloofd als je kwaliteit wilt hebben plaatsgevonden het veld. En geen Zimlings en Atoubas meer..

Overmars haalt dus even de nieuwe Kroos en de nieuwe Neymar binnen op de slotdag van deze transferperiode.
En verkocht ook nog eens voor bijna 30 miljoen aan spelers in deze transferperiode. Ik ben zeer positief verrast door wat Overmars deze en in de zomertransferperiode voor elkaar heeft gekregen. Ga zo door Marc!

31 januari 2017 om 22:57

De nieuwe Kroos en Neymar...koekoek!

31 januari 2017 om 23:54

Tja, Clasie werd 'the Dutch Xavi' genoemd.

1 februari 2017 om 00:15

Haha, je kunt ook overdrijven zeg! Die jochies hebben 0 status.

Mooi slag van aja
Als je het goed bekijkt en deze jongen zich geweldig ontwikkeld kun je er makkelijk 40 a 50 miljoen verkopen
Omdat de markt tegenwoordig gekke werk is

Ik ben geen ajax fan maar dit is wel een aankoop natuurlijk. Dit hebben we lang niet gezien in Nederland. Eens lef tonen en een jonge flank speler halen. De een is er blij mee de ander heeft twijfels vanwege de transfer som. Maar oordelen kan pas als hij een paar potten gespeeld heeft. Nadeel is natuurlijk maakt hij het niet waar. Verdwijnt hij met verlies. Doet hij het goed vertrekt hij met een dikke winst. Maar deze aankoop is nodig voor het Nederlandse voetbal. Hij mag lekker ballen. Als mijn club dit jaar maar de titel mag hebben.

Gewaagde zet.

12-15 miljoen is een heleboel geld voor 80% van de transferrechten. Effectief is hij dan dus duurder dan Sulejmani. Ik ben van mening dat je voor heel goede spelers dit mag betalen, zeker als je ziet wat Ajax allemaal verkocht heeft.

Daarbij was het ook hard nodig. Traorã© zit nog in Afrika, Younes heeft geen enkel rendement op dit moment en Kluivert is nog maar 17. Cerny en Cassierra zijn niet en nog niet goed genoeg. Ook met het oog op volgend seizoen had Ajax dus wat moeten halen.

Afijn, dat is gebeurd. Het bedrag zegt echter lang niet altijd wat over de kwaliteit. Ik ben benieuwd. Sanchez was voor 5 miljoen een voltreffer, de 5 miljoen voor Cassierra komen er nog niet helemaal uit. Het zou wel heel lekker zijn als er nu voorin eens een echte klasbak bij komt.....

Het is zeker lef tonen, en het kan heel goed uitpakken absoluut. Maar vind het echt een heel hoog bedrag, als je nagaat dat een soortgelijk (iets ouder) veelbelovend talent Gaston Pereiro voor maximaal 7 miljoen naar PSV is gekomen. Die was toen dat speelde ook de 'next big thing' en had daarnaast veel meer ervaring op het hoogste niveau (jeugdtoernooien zeggen mij niet zoveel) dan deze Neres. Die heeft dan wel weer voor dat hij in een betere competitie (braziliã« vs Uruguay) heeft gespeeld. Al met al denk ik dat Overmars zich een beetje heeft laten meeslepen door wellicht de hype rondom deze jongen, want dit bedrag is echt hoog voor een speler met nauwelijks wedstrijden op het hoogste niveau. Nu kan Ajax een gokje wagen met de geldbuidel, dus wel te verantwoorden, maar een erg hoog bedrag imo.

31 januari 2017 om 23:33

@ Gaudi

Uiteindelijk kunnen wij allemaal niet over het bedrag oordelen, dat kunnen we pas over een aantal maanden. Als het daadwerkelijk een topper is dan verkoopt Ajax hem over twee jaar weer voor een miljoen of 35. Dan zou Neres voor het huidige bedrag een koopje zijn, terwijl je bijvoorbeeld bij Pereiro nog maar moet zien of daar een club 15 miljoen voor wil gaan betalen....

Alles valt of staat dus met de kwaliteit van de speler. Ik vind dat Ajax dit mag betalen gezien die gigantische geldberg die er nu nog steeds in de kluis van Overmars zit. Er zijn spelers die goedkoop gekocht zijn voor veel geld verkocht en over het algemeen heeft Ajax zich beperkt tot spelers onder de 10 miljoen. Voor een exceptioneel talent mag je daar wat boven uit komen, het kan echter wel een onverantwoorde aankoop blijken als hij er niks van blijkt te kunnen maar we zullen het gaan zien.

31 januari 2017 om 23:35

Wanneer was dat de markt veranderd 1. En de club kan vragen wat het wil. Perreiro heeft ook potentie alleen hij lijkt zo relaxt, niet echt zin ofzo om beter te worden van buitenaf als ik hem zie spelen maar kan ook aan mij liggen.

Toch wel veel geld en een groot risico maar wie weet pakt het goed uit. Kan Ajax iig psv geen koop club meer noemen.

Overmars bedankt gap. Dit is het ajax dat we willen niet alleen maar jongens tikkie terug breed etc, lef acties maken kansen creeren top. En als die slaagt kan je er 40 50 voor vragen in de toekomst.
Ajax is goed bezig ziyech kluivert neres dolberg schone klaassen wat een aanvallend blok. Hoop op tete zich in de basis weet te spelen ligt echt een lekkere selectie voor 2 a 3 jaar. Heb er vertrouwen in.

31 januari 2017 om 23:50

Inderdaad. En laten we nu niet direct elke bal die die jongen misschien verkeerd raakt heel zeikerig en calvinistisch relateren aan het prijskaartje. Want in internationaal perspectief is dit een koopje.

31 januari 2017 om 23:56

Inderdaad, geduld hebben. Hij zal toch wel aanpassingsproblemen hebben in het begin. En zal zich moeten doorontwikkelen bij Ajax.
Dat heeft tijd nodig.

Jongens dit word niks let maar op kluivert speelt hem in no time uit de basis de cultuur de taal klimaat familie let maar op word niks

Welkom jongen! En dankje dat je Ajax verkiest boven al de andere topclubs! Wat een toptalent is dit, echt waar hij gaat binnen 2 jaar 60 miljoen waard zijn en ik verwacht dan echt dat ie de duurste uitgaande transfer zal worden in de geschiedenis van Ajax! En Ajax heeft wel wat wereldspelera gehad in het verleden en wat er nu doorkomt gaan ook de wereldtop halen. Spelers als De Ligt, Ziyech, Kluivert Junior, Dolberg etc zie ik wel de top halen. En willen zich de haters van Overmars graag melden, want ik zie jullie nergens??! Ik had van in het begin vertrouwen in Overmars en nu zien jullie (haters) wel waarom. Top gehandeld van Ajax! In de zomer zou ik nog Haps halen en het team staat dan perfect. Ps : ben ik nou de enige die vind dat deze jongen veel weg heeft van Marcus Rashford qua uiterlijk?

Het verkoopbeleid is prijzenswaardig te noemen echter blijft t aankoopbeleid onverantwoord, onbegrijpelijk en risicovol.
Zulke jongen is al 19 jaar, heeft 2 jaar nodig om te acclimatiseren, zich de normen en waarden eigen te maken want hij is alleen op de wereld..ver van familie en vrienden. Taal is ook een probleem. Voordat hij gaat renderen is hij 4 jaar verder en dan is hij al 23.
Nee, ik was voor Bailly gegaan, goedkoper en iemand die bekend is met de West Europese cultuur en taal.

1 februari 2017 om 02:10

Hoe kun je al weten of deze jongen niet gaat slagen, voor je hem überhaupt hebt zien spelen in een Ajax shirt? Je verkondigt onzin, door zoiets te roepen. Overmars heeft gewoon goed gehandeld en dat zal de rest van de Eredivisie wel snel zien. En hoezo 2jaar acclimatiseren? Ken je ene Davidson Sanchez? De muur in de Ajax defensie? Speelt zijn eerste 6maanden in dienst van Ajax als een muur. En hij komt ook uit Zuid-Amerika, dus 2jaar overdrijf je. Deze jongen zal er direct staan in de Mickey Mousa league (Eredivisie). En ik schat de Braziliaanse competitie gelijkwaardig aan de Eredivisie.

1 februari 2017 om 04:02

2 jaar nodig om te acclimatiseren en 4 jaar verder voor hij gaat renderen? Nu overdrijf je wel heel erg hoor. Was Suarez 2-4 jaar nodig? Was Sanchez 2-4 jaar nodig? Die stonden/staan er toch echt meteen al als je het mij vraagt. Daarnaast kunnen spelers als Onana, Sanchez en Cassiera deze jongen enorm helpen omdat ze allemaal Spaans spreken en ze met die taal redelijk goed kunnen communiceren met iemand die Portugees spreekt. Bovendien heeft Ajax echt wel geleerd van het verleden en vangen ze nieuwe spelers (vooral als ze van ver komen) tegenwoordig beter op.

Tot slot snap ik de hele hype rondom die Bailey niet zo. Die jongen heeft in 65 wedstrijden voor Genk ook slechts 8 goals gemaakt en heeft Leverkusen ook minimaal 12 miljoen euro gekost. Zo veel goedkoper is hij dus ook niet. Ik vind de aankoop van Ajax (ook gezien de verkopen en reserves die de club heeft weten te realiseren) helemaal niet onverantwoord of onbegrijpelijk. Al helemaal omdat ze deze jongen uitgebreid gescout hebben voordat ze over zijn gegaan tot actie. Zit er risico aan een dergelijke aankoop? Natuurlijk, maar ze hebben hun huiswerk in ieder geval goed gedaan en vervolgens is het altijd afwachten of het er uitkomt. Zo gaat dat nou eenmaal binnen het voetbal en het leven.

Dit zou wel weer een verhaal worden van weggegooid geld. Voor 15 miljoen kan je toch wel iets beters halen dan weer een onbekende zuid amerikaan. Waarom zoveel geld uitgeven voor iemand die nog niets heeft bereikt! We zullen zien of hij het geld waard is maar dat lijkt me sterk.

1 februari 2017 om 07:21

Jij krijgt mee dat Wildschut al 7 a 8 miljoen gekost heeft? De prijzen voor spelers gaan door het dak. Ik vind het knap dat Overmars een van de grootste Braziliaanse talenten van dit moment heeft kunnen strikken voor maximaal slechts 15 miljoen. Dat is grote klasse. En jij kan wel zeuren over dat hij onbekend is, maar als het een bekende grote naam was geweest had Ajax hem nooit meer kunnen halen...

Uitstekende aankoop! Echter hoop ik dat ajax geleerd heeft van zn fouten en zo een jongen en vooral iemand uit Brazilië goed begeleidt in Amsterdam. Woning, sociale omgeving, studie nederlands enz.
Geen zlatan praktijken in een kille wijk in diemen met een wii, xbox en een playstation.

Een van de grootste talenten van zuid amerika aldus Overmars... Nou Marc, die worden gehaald door engelse, spaanse en portugeze clubs. Dus het zal echt niet zon groot talent zijn. En daarbij. Max 15 miljoen + 20% bij doorverkoop. Dan zal deze speler minimaal 20 miljoen moeten opbrengen om quitte te spelen. 2e Sulejmani??

vraagje aan mensen die het intensiever volgen dan ik:
is ie beter dan leon bailey? Die werd verkocht voor 12 miljoen met uitloop naar 16-17 miljoen.
Weet niet of dit voor leon bailey ook voor 80 en 20 doorverkoop was.
Heeft iemand beide spelers gezien om een goed vergelijk te kunnen maken?
Dus heeft Ajax in deze de juiste keuze gemaakt? Tussen deze 2 spelers.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren