Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Feyenoord boekt vijfde zege op rij en wacht op belagers

Laatste update:
/

Feyenoord heeft zaterdag de vijfde opeenvolgende overwinning bijgeschreven in de Eredivisie. Het team van Giovanni van Bronckhorst was voor eigen publiek dankzij Jens Toornstra met 1-0 te sterk voor nummer twaalf Willem II. De voorsprong op Ajax en PSV bedraagt respectievelijk acht en elf punten; beide concurrenten kunnen het gat zondagmiddag weer verkleinen.

Er was in de eerste helft geen vuiltje aan de lucht voor de koploper van de Eredivisie. Feyenoord had de controle over de wedstrijd en zocht nadrukkelijk naar het openingsdoelpunt, dat er na ruim een halfuur kwam. Eljero Elia leverde een afgemeten voorzet op Toornstra, die niet werd lastiggevallen en fraai kon binnenkoppen in de kruising. Willem II liet zich niet helemaal onbetuigd, maar het was voornamelijk aan voormalig Feyenoord-keeper Kostas Lamprou te danken dat het doelpunt een tijd uitbleef. Hij kwam een aantal keer goed uit zijn doel en wist ook een gevaarlijke inzet van Elia onschadelijk te maken, zij het met meer geluk dan wijsheid.

/

Kuyt was in de slotfase van de eerste helft nog eens dichtbij: zijn kopbal vloog over het doel van Lamprou. De Griekse doelman redde vervolgens ook nog in twee instanties na een schot van Elia. Het tweede bedrijf toonde gelijkenissen met de eerste helft: Feyenoord was de betere partij, maar Willem II klopte ook zo nu en dan aan de poort. Dat gebeurde bijvoorbeeld tien minuten na rust. Brad Jones kwam goed weg, nadat clubtopscorer Fran Sol van Willem II uit kansrijke positie recht op de keeper schoot. Uitstekend verdedigend werk van Terence Kongolo was een paar minuten daarna cruciaal om een Tilburgse uitbraak aan banden te leggen.

Het eerstvolgende doelpunt kwam op naam van Feyenoord. Elia trof doel na een fraaie steekpass van Rick Karsdorp, maar de assistent-scheidsrechter oordeelde dat de aanvaller buitenspel stond. Daar was echter geen sprake van. Zodoende bleef de spanning aanwezig en rook Willem II nog steeds een kans op een stunt. Een van de grootste kansen van de gasten was voor Elmo Lieftink, die vanaf de penaltystip een hoek mocht uitkiezen om richting te koppen. Jones had desondanks weinig moeite met zijn inzet. Omdat Lamprou aan de overzijde een tweede treffer van Toornstra voorkwam, en Ed Janssen geen penalty toekende aan de neergehaalde Bilal Basacikoglu, bleef het 1-0 in De Kuip.

Speelde Feyenoord een goede wedstrijd?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Geen goede wedstrijd maar gelukkig wel gewonnen. Vorige week zat het dus mee met de arbitrage (net aan buitenspel bij het doelpunt) en vandaag zat het tegen (geldig doelpunt afgekeurd en penalty in blessuretijd) . Dat heft elkaar weer mooi op.

Gelukkig geen effect gehad op de wedstrijd verder.

21 januari 2017 om 21:47

Nou moet ik wel zeggen dat die fout vorige week werd gemaakt bij 0 0 en nu stond het al 1 0 toen die goal werd afgekeurd. Al met al vind ik dat we niet teveel moeten zeiken over arbitrale dwalingen. Die goal van vorige week was een heel klein beetje buitenspel en dan snap ik dat de grens dat een keer over het hoofd ziet. Zo een groot probleem moeten we er niet van maken, zeg ik als ajacied zijnde

21 januari 2017 om 22:12

Als het uiteindelijk 1-1 wordt is dit een hele dure. Dan was de overduidelijke penalty ook mog een fout. Natuurlijk neem je mee of het vorige week wel of geen buitenspel was. Maar als een scheids zo'n fout maakt mag je best klagen. Op de eerste penalty wacht Feyenoord ook nog steeds.

21 januari 2017 om 23:19

@kennytete2
Dat klopt allemaal wel, alleen zijn dit neutrale assistent scheidsrechters en hebben deze mannen apparatuur waar iedere amateurscheidsrechter van droomt laat staan hun salaris ( want dat is verdomd hoog ).
Deze mensen krijgen betaald en dus dien jij een prima prestatie te leveren en mogen mensen jou bekritiseren als jij een fout maakt, als jij namelijk wat fouts doet op jouw werk, zegt jouw baas toch ook van joh dat moet je zo niet doen.
Daarbij vind ik dit arbitrale kwartet dramatisch fluiten, het leek alsof ze in de zaal stonden te fluiten... bijna niks mocht, mede daardoor lopen wij met het nationaal elftal achter op fysiek gebied, het mag best wel eens minder streng.

Daarbij vind ik het van die pingel dramatisch, want dat was naast een penalty ook rood, want dit was een tackle van achter zonder oog op de bal waarbij jij ook nog eens doelbewust een scoringskans ontneem kortom rood. Dit heeft namelijk gevolgen voor het verdere verloop van de competitie, want eigenlijk had die jongen een schorsing moeten krijgen voor die overtreding.

22 januari 2017 om 00:05

@gio; je baas die (intern) commentaar levert op je werk is toch echt iets anders dan 5.000 persoonlijke meningen obv het feit dat die ook allen nog eens 6 herhalingen uit 6 hoeken te zien krijgen.
Kritiek hoort erbij, maar ze hebben er niet om gevraagd

22 januari 2017 om 01:01

@ijsmuts
Dat snap ik allemaal wel ( ben zelf ook scheidsrechter ) maar ik vind wel wanneer jij zo'n 20 duizend euro per jaar verdient, dit soort dwalingen niet kunnen.
Daarnaast vind ik vele scheidsrechters hier in Nederland iets te snel als gevaarlijk of onbesuisd of buitensporig zien, terwijl ik een sliding op de bal altijd goedgekeurd moet worden mits er geen 2 gestrekte benen bijzitten vind ik dat geen probleem, en dan zie ik elk weekend weer een arbiter fluiten terwijl ze er in Engeland niet eens over nadenken of het een overtreding is, want dat is het niet.
Hierdoor lopen wij met het Nederlands elftal en onze ploegen in Europa altijd punten mis, omdat het daar wel mag, en hier is al bij het kleinste duwtje het fluitsignaal voor een vrije bal. Fysiek gaan wij daardoor nog verder achteruit.

En dat van die buitenspel-situatie is gewoon te zien,ik zei het direct al dat het geen buitenspel was, en dan sta ik niet eens op 1 lijn!!! dit soort dingen vind ik een blamage voor het Nederlandse voetbal en arbiterskorps. Laat die Ed lekker Jupiler league fluiten en zet er een jong fris iemand voor in de plaats, het klinkt misschien hard maar die man kan het tempo gewoon niet meer bijbenen.

Verder blijf ik erbij dat je mensen moet bekritiseren, anders leer jij namelijk niks van jouw fouten, alleen zou het soms op iets respectvoller gedaan mogen worden. Maar van kritiek leer je en volgens mij wilt iedereen zichzelf zo goed mogelijk ontwikkelen.

Daarnaast als scheidsrechter weet je dat elke beslissing onder de loep genomen wordt, daarmee moet je gewoon kunnen dealen en kan je dat niet moet je gewoon simpelweg er niet aan beginnen, en nee niemand vraagt om kritiek maar je moet wel kritisch mogen zijn, mits dit op een respectvolle manier gebeurd, dan is er toch niks mis mee

22 januari 2017 om 05:42

@gio1999 Ik weet niet hoe je bij twintig duizend euro komt, maar een scheidsrechter in Nederland krijgt dat zeker niet. Ze hebben allen een baan, en doen de scheidsrechtersbaan er bij. Ze krijgen hier een onkosten, en vrij kleine vergoeding voor.

22 januari 2017 om 06:32

Dat is op amateur niveau. De top scheidsrechters staan onder contract bij de knvb en verdienen zo 50 tot 70k per jaar. En dat is alleen eredivisie

22 januari 2017 om 14:49

@bbird
Omdat ik meerdere BVO scheidsrechters ken, daarnaast verdient een Kuipers al zo'n 70 duizend euro per jaar voor, maar die staat bovenaan de elite.
Dus zo'n kleine vergoeding krijgen ze niet meer, voetbal is veranderd de afgelopen jaren, maar in vergelijking met Engeland is dit idd peanuts!

22 januari 2017 om 14:52

@kennytete2
Allemaal maken we fouten, alleen vind ik Janssen geen scheidsrechter meer voor de Eredivisie zeker wanneer dit een titelkandidaat betreft kan deze man het niet bijbenen en maakt hij te veel fouten. Laten we lekker een Nijhuis of Makkelie of Liesveld of van Boekel op dit soort wedstrijden zetten.

22 januari 2017 om 17:54

Dit is niet kritisch zijn, dit is met een hele grote supportersbril een situatie en omstandigheden be- en veroordelen. Ja scheidsrechters maken foutjes en soms hele grote fouten. Logisch toch? Het spel is veel sneller dan vroeger maar het spel is nog altijd afhankelijk van het menselijk oog. Het zijn inmiddels zes paar ogen maar dat neemt niet weg dat het nog altijd maar zes verschillende standpunten zijn tegenover de paar tienduizend op de tribune of de haast eindeloze standpunten en mogelijkheden van de tv. Laten we de hectiek en druk van profwedstrijden nog buiten beschouwing of het feit dat maar weinig mensen over een echt timmermansoog beschikken, laat staan in een voortdurend bewegend decor.. Daar verandert een jaarsalaris van 2 of 200k per jaar helemaal niets aan.

Dus svp voetbalminnend Nederland...mag het ietsje minder vernietigend en denigrerend? Het wordt echt vervelend dat voortdurende negatieve gemekker. Roep gewoon weer lekker ouwerwets 'hondenl*l" en ga over tot de orde van de dag.

22 januari 2017 om 21:39

@Nick Danninga
Ik ben zelf ook scheidsrechter dus weet heus wel hoe lastig het kan zijn, maar als ik dan een scheidsrechter zie die het gewoon qua loopvermogen niet redt mag dat gezegd worden. Als je dat als scheidsrechter als dirigerend opvat moet je niet eens scheidsrechter worden.
Kom op man verman een beetje

24 januari 2017 om 15:51

Je kan mensen 329 miljard euro laten verdienen maar mensen zullen fouten blijven maken. Daar zijn ze mens voor.

21 januari 2017 om 21:48

Hoezo heft elkaar mooi op? Net alsof je als Fey fan wacht op een opheffing. Denk dat je anders had gepraat als het 1-1 was geworden.

Tevens is het niet helemaal gelijk. Die bij Roda was bepalend voor de 3 punten. Deze afgekeurde doelpunt heeft achteraf gezien geen invloed gehad op eindresultaat qua puntenverdeling.

21 januari 2017 om 21:53

Volgens mij heeft Feyenoord vorige week ook nog een tweede goal gemaakt. Overigens maakte Roda die wedstrijd geen enkele aanspraak op de zege. In een ander beeld was het overigens geen buitenspel. Op het moment dat Fox het beeld stopzette was de bal al een stukje van de voet van Jorgensen af.
Bij twijfel doorspelen is de regel. Die is toen goed uitgevoerd. Vandaag niet. Zelfs al was het 10 cm buitenspel, dan had de grens het met geen mogelijkheid goed kunnen beoordelen. Dan moet je zo'n goal goedkeuren.

21 januari 2017 om 22:13

Nou ja vorige week was het fout en die was nog lastig te beoordelen ook vandaag heb je er gewoon twee tegen gehad doelpunt en penalty dus ik geef hem wel gelijk dat het elkaar opheft.

21 januari 2017 om 23:21

@scolla28
Opheffen, wat is dat.
Opheffen of compensatie kan niet en mag niet, want dan maak jij als arbiter meer fouten, daarnaast is elke fout eigenlijk er een te veel.

22 januari 2017 om 00:14

Roda maakte wel degelijk aanspraak op de zege.
Niet op gebied van balbezit natuurlijk, maar wel aangezien Feyenoord zeer weinig creã«erde en Roda daar nauwelijks voor onderdeed qua kansen.
Feyenoord had een overwicht qua balbezit ja, daar bleef het bij. Uiteraard het dominerende team, maar creã£â«erden niks.

Eerste helft waren ze wel beter, maar de grootste kans was alsnog voor Roda. 2de helft waren ze aan het begin even gevaarlijk, maar toen was het Roda die een aantal gevaarlijke momenten hadden en die waren toen echt niet de mindere. Zag er ook helemaal niet naar uit dat Feyenoord zou winnen, maar toen was daar die buitenspelgoal.
En het was wel degelijk buitenspel, zelfs toen Jorgensen de bal exact raakte stond Kuyt er nog achter. Geen ramp dat er niet gevlagd wordt verder, maar Feyenoord kwam zeker goed weg,

En zelfs al was het zo; dat het elkaar zou opheffen is natuurlijk al helemaal hilarisch. Net als je opmerking dat Feyenoord ook nog een 2de goal scoorde. Ja, hehe, dat buitenspelmoment was bij 0-0. Dan is de ban dus gebroken en moet Roda komen en is de kans ook veel groter dat je de tweede maakt ja. Betekent totaal niet dat Feyenoord die goal evengoed had gemaakt als het nog 0-0 had gestaan.

Vandaag was het al 1-0 toen de afgekeurde goal viel. Nog steeds niet leuk natuurlijk, maar dan sta je tenminste al op voorsprong en is de ban al gebroken en is het een stuk makkelijker uitspelen.
Als het nou 0-0 stond en er dan een dwaling was geweest waardoor je niet had gewonnen, dan valt er iets voor te zeggen dat het elkaar zou 'opheffen'. Maar nu zijn het totaal andere situaties.

Als je 5-0 voorstaat en je dan een 6de goal ontnomen wordt is dat uiteraard veel minder erg dan wanneer je een week daarvoor bij 0-0 een gratis goal kado krijgt. Dan heft het elkaar absoluut niet op.

22 januari 2017 om 06:10

Buitenspel moment even buitenbeschouwing houden. Het strafschop moment is een duidelijke overtreding met het ontnemen van een directe scoringskans van de Willem II verdediger, gevolg strafschop en rode kaart. Nu moet de strafschop nog wel benut worden maar je zou maar eind van de rit net dat ene doelpuntje te kort komen. Daarnaast ontvangt de verdediger ook een schorsing.
De scheidsrechter zat er kort op en anders had de assistent het moeten waarnemen.
Mijn oordeel is niet op basis van meerdere herhalingen en verschillende hoeken maar juist vanuit het punt waar de scheidsrechter en assistent staan.
Ik vond de scheidsrechter niet goed fluiten, maar een assistent maakte het wel heel erg bond.
Fouten maken is menselijk en iedereen kan zijn dag wel eens niet hebben.
Maar ik ben heel benieuwd naar de waarneming van de scheidsrechter. Waarom hij voor deze beslissing koos.

22 januari 2017 om 08:55

Schrijf je zon lang stuk vol nonsens. Roda heeft 1 fatsoenlijke kans gehad. Feyenoord heeft twee keer gescoord. Dan kun je wel vinden dat ie in het tweede beeld alsnog buitenspel stond maar dat is gewoon niet waar. Als je het niet kan verkroppen zeg het dan gewoon. Maar zulke lappen tekst met onzin hoeven echt niet

21 januari 2017 om 21:54

Vorige week was geen buitenspel: https://www.fr12.nl/dump/14714-nieuw-beeld-dirk-ku...

22 januari 2017 om 00:29

Zelfs met dat 'nieuwe' beeld staat Kuijt er nog achter. Zit wel dusdanig dicht bij elkaar dat het niet erg is dat het doorgaat, maar veel grensrechters zouden het wel hebben afgevlagd, vooral omdat een mini-fractie nadat ie gespeeld is Kuijt enorm buitenspel staat en het voor de grens dus lijkt dat ie dat ook daadwerkelijk stond. Feyenoord kwam iig goed weg.

22 januari 2017 om 10:19

Ik weet niet meer precies waar er vorige week een stilstaand beeld werd vertoond, bij FOX dit was het weekend of Studio Voetbal, maar daar werd een blauw vlak, met daarbij verticaal perpectief, van het doel tot aan het lichaamsdeel van Kuyt getrokken waar hij mee mag scoren, de schouder in dit geval. Op dat beeld was indiscutabel zichtbaar, dat Kuyt buitenspel stond t.o.v. de laatste verdediger.

Mij zal het verder persoonlijk een worst wezen, het doelpunt werd gewoon goedgekeurd en is geschiedenis, maar die zogenaamde 'nieuwe beelden' gaan nergens over en bewijst niks. Een amateuristisch stilstaande beeld van een video van internet, waarbij de schouder niet eens in het juiste perspectief te zien is en er dus ook nooit als bewijs kan worden aangevoerd, dat het tegendeel 'overduidelijk' bewezen is.

Kom op Feyenoord-fans, wees blij dat jullie club in Kerkrade mazzelde en de situatie, die voor het blote oog van de arbitrage op het veld moeilijk waarneembaar was en gelukkig in jullie voordeel uitviel. Das toch mooi meegenomen?

Tornado72, dat verongelijkte gedoe, dat neutrale kijkers 'schreeuwers' zijn en je zelf schreeuwt dat 'het moment van spelen is het overduidelijk geen buitenspel terwijl de media/ supporters van andere clubs maar blijven volhouden dat het wel buitenspel was.' geconcludeerd enkel op basis van een foto met 'nieuwe' en gekleurde beelden... En dan erachteraan: 'maak allemaal niets uit soms zit het mee soms zit het tegen, voetbal is net het echte leven.' nu zat het even mee voor je.

Mocht Feyenoord dit jaar kampioen worden is ze dat door velen gegunt, zelfs door Ajacieden, zoals je hier en daar leest. Het gros van media/supporters in Nederland zijn verre van een eventueel kampioenschap voor de Rotterdamse club, net zoals velen vorig jaar het sprookje Leicester bejubelen.

22 januari 2017 om 10:39

Oke, voor de duidelijkheid, er wordt een lijn getekend op het veld. Elia staat, waardoor hij dus al "over die lijn valt". Hierdoor oogt het dus alsof zijn schouder buitenspel is. Maar ik neem aan dat jij ook wel weet dat je schouder onmogelijk een halve meter voorbij je voet kan zijn? Maar goed. Niet dat het uitmaakt? Waarom vlagt de gransrechter niet direct als Elia de bal krijg maar pas als hij hem afmaakt? Duidelijke twijfel bij de grens, is ook geen probleem, maaraub zeg niet dat hij duidelijk buitenspel stond want dat is door het camera beeld zo. En dan nog eens dat het niet om de arm/schouder gaat maar hoofd/romp/voeten.

22 januari 2017 om 10:47

Nee Troy010, op dat specifieke beeld werd er in het juiste perspectief een verticale streep over het lichaamsdeel waarmee gescoord mocht worden (de schouder van Kuyt, niet Elia) omhoog getrokken en daartegenover een verticale streep van het laatste lichaamsdeel van de verdediger. Feitelijk krijg je daardoor een recthoekig blok in perspectief, misschien die uitleg zo duidelijker?

22 januari 2017 om 04:22

Ga toch maar eens reageren want,ten eerste niks heft elkaar op. Ten tweede zowel vorige week als deze week stond de grensrechter op 1 lijn,alleen staat er in beide gevallen een speler van de tegenpartij voor zijn zicht. Die staat dus dichterbij,in beide gevallen kan hij nooit zien dat het buitenspel is,vorige week konden we dat alleen omdat de camera aan de andere kant van t veld stond,nu ook. Zonder technologie had de grensrechter in beide gevallen dus nooit kunnen vlaggen gewoonweg omdat als je op 1 lijn staat je de achterste speler dus niet kan zien. Beide doelpunten zowel vorige week als deze kan een grensrechter dus nooit afkeuren.wij zien t vanuit een andere kant das makkelijk praten maar hij staat met een zicht dat er spelers voor staan,en das gewoon onmogelijk om te zien dus zowel vorige week als nu waren t gewoon goals. Je bent dus wel degelijk flink benadeeld deze wedstrijd.

Geen grote wedstrijd, maar zeker geen slechte. Hele wedstrijd gedomineerd, twee 'doelpunten' door de neus geboord. Als je eerder de 2-0 maakt wordt het gewoon 5-1 oid.

21 januari 2017 om 22:48

Ik heb alleen de tweede helft gezien, en vooral willem II aan de bal. Feyenoord loerend op de counter, maar werden bij vlagen weggespeeld.

21 januari 2017 om 23:07

Hahaha. Weggespeeld! Gozer, mag ik vragen welke pot jij heb gezien?
Dat Feyenoord niet best was kan ik alleen maar beamen, maar weggespeeld..

22 januari 2017 om 10:23

Vk. Als jij alleen de 2e helft heb gezien, waar praat je over dan ?

En weggespeeld ? Het had 3-0 moeten zijn. En kijk ook nog maar even de statistieken en dan praten we weer verder.

22 januari 2017 om 11:27

Beste VK,

Een wedstrijd heb 2 x 1 helft. Over de gehele wedstrijd heeft Feyenoord gedomineerd. Als jij wat je beweert de 2e helft heb gezien, weetje ook dat het begin Feyenoord wederom heb gedomineerd. Als dan onterecht je 2e doelpunt word afgekeurd is het logisch dat Feyenoord iets gaat inzakken en Willem 2 een slotoffensief probeert. En dan zelfs nog wist Willem 2 geen fatsoenlijke kans te krijgen. Maar als ik jou reacties zo een beetje lees, ben je ook maar een beetje zielig mannetje, die niks beters te doen dan op zaterdagavond te gaan lopen trollen op Voetbalzone.

Gelukkig gewonnen. Maar toch 2 arbitraire dwalingen. De afgekeurde goal en de niet gegeven penalty.
Ik snap dat de scheids graag hun 'fout' van vorige week willen herstellen. Maar dit was absoluut geen buitenspel

21 januari 2017 om 21:43

Kan gebeuren. Al is de regel bij twijfel door laten spelen. Maar je kunt als grens niet het moment van spelen en de vertrekkende speler tegelijk zien, tenzij je enorm loenst. Wel een rare fout van Janssen bij de niet gegeven strafschop. Die moet natuurlijk altijd gegeven worden. Vond ik wel een zwaktebod.

21 januari 2017 om 21:57

Vorige week was niet eens buitenspel. Maar de beeldvorming rondom die situatie heeft er waarschijnlijk wel aan bijgedragen dat de grensrechter vandaag besloot om wel te vlaggen. En misschien heeft het ergens ook wel de lachwekkende beslissing van Janssen veroorzaakt.

21 januari 2017 om 22:51

Typisch supportersblindheid. Hoe kan je nou zeggen dat het vorige week geen buitenspel was? Als je zegt dat een scheidsrechter een keer een fout kan maken en dat andere clubs ook af en toe zo'n meevaller hebben, kan ik dat nog begrijpen.

Maar zeggen dat het geen buitenspel was. Dat is echt triest, zelfs voor een feyenoorder.

21 januari 2017 om 23:09

Moet je voortaan even het beeld op tijd stil zetten, niet als de bal eenmaal van de voet af is. Dan kan jij met een neutrale bril op hopelijk gewoon toegeven dat het echt geen buitenspel was!

22 januari 2017 om 09:09

Tijd staat nooit stil.

22 januari 2017 om 09:10

Armen worden niet meegerekend voor de duidelijkheid, mocht je dat wel doen. Die tellen in dit opzicht niet mee.

22 januari 2017 om 10:32

Hij zegt toch ook niet dat je de tijd stil moet zetten? Hij zegt dat je het beeld stil moet zetten

22 januari 2017 om 10:42

Er is een ander beeld waaruit blijkt dat op moment van spelen en niet op moment dat de bal al is gespeeld de verdediger van Roda achter kuyt stond met zijn voet. Geen buitenspel dus. Maar kan gebeuren.

Nou over het geluk van de kampioen hoeven we het niet meer te hebben. Maar goed dat zijn foutjes die een scheids kan maken.
Degelijk Feyenoord gezien. Zakelijke overwinning. Willem 2 kreeg precies 1 kans. Er moet wel beter gecombineerd gaan worden voorin. Is weer een beetje statisch. Veel voorzetten. Veel schoten. Weinig combinaties die de 16 insnijden. Dat was nou juist wat voor de winsterstop zo goed ging.

22 januari 2017 om 00:35

Waarschijnlijk had je die wedstrijd alsnog gewonnen, ongeacht of die 2de was toegekend. Je stond immers al 1-0 voor, wat een hoop scheelt. Dus doe nou niet alsof Feyenoord vandaag zoveel pech had, en dat dit eventuele voorgaande keren dat Feyenoord geluk had compenseert. Totaal verschillende situaties.

Nu win je en kan je nog wel luchtig zeggen dat de scheids deze foutjes kan maken. Maar wat als je door deze dwaling niet had gewonnen? Dan had je waarschijnlijk moord en brand geschreeuwd.

21 januari 2017 om 21:44

Ja, dat ene kopballetje van Willem 2 was levensgevaarlijk. Willem 2 heeft geen kans gehad man. Hoezo door het oog van de naald?

21 januari 2017 om 21:44

Als we maar winnen

21 januari 2017 om 21:45

Welk oog van de naald? Willem 2 zat zich vooral in te graven en als ze eruit kwamen waren ze niet gevaarlijk. Alleen die kopbal van Liefting had er wel in gemogen. Overigens is "masselaars" met dubbel Z.

21 januari 2017 om 21:46

Hahaha grappenmaker. Goal onterecht afgekeurd en Willem II geen kans gehad en dan zeggen masselaars.

21 januari 2017 om 21:46

Dat Willem 2 niet met 3-0 verliest omdat een onterecht goal wordt afgekeurd en een penalty niet werd toegekend?

21 januari 2017 om 21:49

FCTon heeft de laatste 10 minuten ingeschakeld en velt daar zijn oordeel over. Niet serieus te nemen. Willem II is geen moment gevaarlijk geweest. Feyenoord, op de laatste fase na, duidelijk een paar maten te groot.

21 januari 2017 om 21:53

Jongens niet zo happen

Goed, we kunnen stellen dat we met het syndroom na de winterstop hebben afgerekend. Sprankelend was het zeker niet, maar als de goal van Elia goed was gekeurd zou de slotfase niet zo hectisch zijn.

Weer 3 punten en rustig morgen kijken wat de concurrentie doet.

Geen goeie wedstrijd maar ook een hoop arbitrale fouten gezien. Ben benieuwd naar morgen

Vrij makkelijke overwinning maar wat een matige wedstrijd van beide kanten. Zo veel passes die mis gaan, niet eens normaal in elkaars voeten kunnen afleggen maar over de zijlijn of inleveren bij de tegenstander. Bilal heeft weer niet kunnen overtuigen ondanks zijn praatjes over dat hij alles op alles zou zetten om beter te worden. Was vorige week niet anders in Kerkrade. Overigens zijn de Rotterdammers een goal ontnomen en een penalty, belachelijk slechte scheids waarvan ik werkelijk niks snapte af en toe.

Slechte pot, vergeten en 3 punten bijschrijven. Zonder KEA is het echt stukke minder zeg. Daarnaast heeft de arbitrage het vanavond laten afweten... 2 doelpunten afgekeurd.

21 januari 2017 om 23:36

2 waren het er niet
1 penalty ontnomen is geen afgekeurd doelpunt.

22 januari 2017 om 10:43

1 doelpunt en een penalty dan.

Niet super gespeeld, laag baltempo 2de tempo. dan win je met 1-0 en heb je het idee dat het opgeteld matig was. Maar als je je kansen afmaakt en Edd Jansen gister niet tot 6 uur in de ochtend in de kroeg had gezeten, had de score hier nog tot minimaal 0-3 had moeten zijn.

Die scheidsrechter was niet zo goed....

Gelukkig wel gewonnen. Willem 2 moet zich toch ook wel schamen. Je kan nog gelijkspelen en dan sta je tot het einde aan toe met twee blokken van vier op je eigen 16. Heel raar vond ik dat.

kansjes gehad, maar met opgeheven hoofd op naar vrijdagavond tegen Heracles.

22 januari 2017 om 01:10

Doe maar Sparta

Begin als ajacied nu toch wel enigszins zenuwachtig te worden. Tijd dat ze eer keer gaan verliezen en we drie puntjes in lopen

Overigs niks aan te merken op deze overwinning!

21 januari 2017 om 21:49

Zorg eerst maar dat je niet wat punten verder achterop komt. Wacht een heet middagje morgen

21 januari 2017 om 21:52

Ik ben er bang voor.. Ze moeten wel morgen, acht punten is teveel naar mijn mening om te overbruggen.

21 januari 2017 om 21:55

Dan ken je Feyenoord nog niet. It ain't over til the fat lady sings is een uitspraak die wel heel goed bij Feyenoord past. Nergens in Nederland zijn zulke afgetrainde billen te vinden als in Rotterdam. In de afgelopen seizoenen zat je nooit lekker achterover als we voor stonden haha.

21 januari 2017 om 21:51

Zo'n ajacied als jij kan ik als Feyenoorder dan wel weer waarderen haha. Succes morgen!

22 januari 2017 om 04:34

Zou je graag succes wensen jaar hoop toch op een 3-0 voor Utrecht

Gewoon de wedstrijd, op de laatste fase na, gedomineerd. De score is een onjuist beeld van de wedstrijd, het had gewoon 4-0 moeten worden. Ben het ook totaal niet eens met de mensen hier. Ik heb bij vlagen leuk en goed voetbal gezien en heb geen moment het gevoel gehad dat Feyenoord dit weg zou geven. Prima overwinning! Morgen lekker achterover leunend, kijken naar de concurrentie. Overigens was de grens de 2e helft echt ontzettend slordig!

er zijn mensen die zeggen dat er nogal makkelijke geklaagd wordt over de arbitrage, en dan wordt vervolgens zo'n situatie over het hoofd gezien. tjongejonge

Gewoon weer lekker zakelijk en verdient gewonnen. Geen geweldig voetbal gespeeld maar genoeg kansen gecreëerd en niets weggegeven. Had wel graag wat meer doelpunten gezien maar het is ook niet makkelijk om zo'n muur kapot te spelen. En de scheids pakt natuurlijk een zuiver doelpunt en een zuivere pingel af. Toch weer tevreden met de overwinning. Volgende week thuis tegen NEC ook zien te winnen zodat we weer in de winning mood komen en het ritme aan het einde van de eerste seizoenshelft weer oppakken.

Met alle respect maar als je hier tevreden mee bent, dan wordt het de kampioen van de armoe. Verschrikkelijke wedstrijd.

21 januari 2017 om 21:58

Gelukkig heb ik op basis van jouw reacties wel een beeld van jou gekregen als verschrikkelijk subjectieve kijker. Doei he

21 januari 2017 om 22:06

Iedereen kijkt subjectief en als ik de reacties hier lees is men tevreden maar met dit spel ga je dit niet volhouden denk ik.

21 januari 2017 om 22:12

Volgens mij lees ik toch voornamelijk dat het spel onder de maat was.. Daarentegen geen moment in de problemen geweest. Dus als het nog 15 wedstrijden zo gaat, dikke prima hoor.

21 januari 2017 om 22:13

Heb je willem twee gezien dan deze wedstrijd? Misschien dat je dat niet beseft maar voetbal bestaat uit meer dan alleen oogstrelende aanvallen op de mat leggen. We waren heer en meester op t veld

21 januari 2017 om 22:15

Het gaat toch om de beoogde kampioen? Die moet dit Willem II toch van het veld vegen?

21 januari 2017 om 22:18

Nee hoor. De kampioen moet winnen. En dat gaat niet elke wedstrijd met 5-0. Dat deden we voor de winterstop. Zolang je constant blijft, is het allemaal prima. Dan ben je een grote kampioen.

21 januari 2017 om 22:28

Je bent de verdiende kampioen na 32 wedstrijden. Als de rest niet beter kan dan dit, ben je de kampioen van de armoe. Dat was mijn punt. Ik vind het allemaal niet zo groots.

21 januari 2017 om 22:39

Het zal wel weer niet. Feyenoord koerst een keer op een kampioenschap af en nu is het een kampioen van de armoede. Zeer vermoeiend.

21 januari 2017 om 22:41

Mochten ze dus kampioen worden zijn ze kampioen van de armoe op basis van deze wedstrijd? Verder pas 1x verloren natuurlijk.

21 januari 2017 om 23:00

Volgens mij zijn het 34 wedstrijden...

21 januari 2017 om 23:16

Klopt! Ik was al met mijn hoofd bij die belachelijke ideeen van de KNVB.

21 januari 2017 om 23:28

Een beoogde kampioen en huidige nr 2 op de ranglijst nummer moest W2 ook thuis van de mat spelen. Hoe verliep die wedstrijd oom alweer?

21 januari 2017 om 23:28

@myvision
Zeker de 1-5 in Groningen vergeten... Ook zeker een uitslag voor de kampioen van de armoe!!!
Dit zijn wedstrijden die je zakelijk speelt en niet op de volle 100% dat zal geen een topclub doen.
Daarnaast is die 1-0 wel mager gezien de kansen, want een 3-0 zat er makkelijk in alleen maakte ze het niet af.
Maar kampioen van de armoe nee dat ben je niet als jij 50 doelpunten voor hebt en maar 12 tegen, ben benieuwd welke andere beoogde landskampioenen zulke statistieken kunnen neerleggen, denk heel weinig.

21 januari 2017 om 23:47

Als de rest niet beter kan dan dit? Dus uiteindelijk is elke kampioen de kampioen van de armoede.
Kampioen van de armoede is zo'n domme opmerking....

22 januari 2017 om 00:57

@myvision: je vind dat feyenoord als beoogde kampioen willen 2 van het veld moet vegen, maar ajax heeft er thuis van verloren. Dus feyenoord doet het prima

22 januari 2017 om 01:15

Wij verloren van Willem II dus hebben geen recht van spreken.

22 januari 2017 om 09:17

Feyenoord heeft vooralsnog heel veel geluk gehad, tegen PSV bv, maar meer recent tegen Roda (wanneer de 1-0 terecht was afgekeurd, staat het dus 0-0 en is het vanzelfsprekend dat die 2e gevallen zou zijn)

22 januari 2017 om 10:44

Net als Ajax dit heeft gedaan...?

21 januari 2017 om 21:58

Of ajax altijd sprankelend speelt. Kampioen wordt je door te winnen van de kleintjes. Ben eens benieuwd naar morgen of ajax dan ook zo goed speelt en of je dan ook klaagt als er 1 of 3 punten worden meegenomen

21 januari 2017 om 22:05

Kampioen van de armoe betekent dat de rest dus ook niet beter kan.

Utrecht uit is voor ons vrij lastig gebleken. Als we zo spelen als Feyenoord vanavond dan gaan we er hard af.

21 januari 2017 om 22:23

Ja als als. Met een normale arbitrage was het waarschijnlijk 3-0 geworden. Voor de rest weinig weggegeven. Ook heeft Willem 2 zelden Veel doelpunten tegen, je doet alsof 5-0 normaal is tegen hun.

21 januari 2017 om 22:48

Sterker nog, ik kan me een resultaat in de ArenA tegen Willem II eerder dit seizoen nog voor de geest halen.

21 januari 2017 om 22:58

Ja, met normale arbitrage was het vorige week 0-0 tegen roda geworden.
Maar dat vind je zeker niet van belang?

21 januari 2017 om 23:13

Neem jij jezelf eigenlijk wel serieus, vk1995? Wat triest zeg.

21 januari 2017 om 23:39

@vk1995
Ja en als Nijhuis niet van 50 meter had gezegd dat berghuis hands maakte ( wat ook geen hands bleek te zijn ) hadden we gewonnen bij Go Ahead en hadden we nog 1 punt meer.
Als as as is verbrande turf.

22 januari 2017 om 00:22

@VK1995
Op basis waarvan had de scheidsrechter het 2e doelpunt moeten afkeuren?

22 januari 2017 om 09:11

Op basis van het feit dat de 1-0 dan niet was gevallen.

22 januari 2017 om 09:31

Hoe kan je dat nou beweren. Feyenoord heeft al meerdere keren de punten in de blessuretijd binnen gehaald. Het is geen zekerheid dat Feyenoord had gewonnen maar ook zeker niet dat dat niet was gebeurd. Er was nog een kwartier te spelen toen er gescoord werd.
Net als alle andere clubs zit het soms mee en soms tegen met de arbitrage.

22 januari 2017 om 10:49

Utrecht 3-3. NEC 1-2. Hoezo klopt er niks van.

21 januari 2017 om 21:59

Ga lekker janken man. Degelijke overwinning. Willem 2 geen kans gehad. We hebben in 19 wedstrijden precies 10 verliespunten. Als dat in de tweede helft ook zo gaat zit je op 82 punten. Daar wordt je de afgelopen 10 seizoenen 7 keer kampioen mee. Echt armoedig is dat dus niet.
En als je het niet met alle respect bedoelt, zeg het dan ook niet.

21 januari 2017 om 22:02

Het gaat toch gewoon om de drie punten. Als je de wedstrijd van je leven speelt maar je wint niet moet je dan wel tevreden zijn?

21 januari 2017 om 22:03

Ajax is het enige team in Nederland wat 34 wedstrijden met sprankelend voetbal de ene na de andere tegenstander oprolt.
De spelers zijn tevreden met de punten niet met het spel, net als de meeste supporters. Slechte wedstrijden speel je altijd dan mag je blij zijn met de punten.
Feyenoord was niet heel goed vandaag maar wel 2 klasse beter dan Willem II.

21 januari 2017 om 22:28

Inderdaad, Ajax is namelijk altijd sprankelend kampioen geworden..

Je speelt twee wedstrijden minder en iedereen is vergeten dat je ook wedstrijden als AZ-uit hebt gespeeld.

22 januari 2017 om 09:22

Jullie spelen op een handjevol wedstrijden na voor de rest bagger, niet slechts twee wedstrijden. Kort voor de winterstop waren er een paar potjes die indruk op mij maakten, voor de rest was het niet om aan te gluren.

22 januari 2017 om 09:33

Wen er maar aan. Het is het niveau van de eredivisie. Geen enkel team speelt wekelijks de pannen van het dak. Ook Psv en Ajax niet.
Het niveau in de eredivisie is voetballend gewoon niet meer wat het 20 jaar geleden was. Meer strijd minder voetbal.

21 januari 2017 om 22:57

Kun je nagaan dat als je dan met een bijna dubbele begroting 2e staat... armoe met caps lock aan

22 januari 2017 om 00:48

Het is toch al jaren oprij de Kampioen van de armoe. Dat zal het niet alleen dit seizoen zijn, maar de meeste kampioenschappen van Ajax paar jaar terug en die PSV ook.

22 januari 2017 om 01:14

Ben ik niet met je eens. Feyenoord is gewoon goed bezig dit seizoen en staan niet voor niks al heel het seizoen bovenaan. Alles klopt nu bij Feyenoord

22 januari 2017 om 11:34

myvision,

Kampioen van de armoede? Feyenoord heeft tot nu toe slechts éã©n wedstrijd verloren, een veel beter doelsaldo dan PSV en Ajax en is gewoon ongelooflijk consistent.

Het Ajax van Frank de Boer was jaar op jaar kampioen van de armoede geworden. Feyenoord was toen bezig met het herstructureren van de club en PSV was toen ook heel matig. Daar heeft Ajax van geprofiteerd. Ajax heeft in die jaren niet meer dan 76 punten gepakt (en is zelfs met 71 punten kampioen geworden in 2014, wat het laagste aantal punten is wat ik me kan herinneren van een kampioen). Nota bene: PSV werd een jaar later overtuigend met 88 punten kampioen.

Je hebt geen idee waarover je praat.

22 januari 2017 om 12:14

Ach gut, het lijkt er op dat Ajax weer geen kampioen gaat worden, de "kampioen van de armoede" kaart wordt alweer gespeeld.

22 januari 2017 om 15:40

Als Ajax al uit bij FC Utrecht gaat winnen, acht ik de kans op een kampioenschap voor Ajax wel groter hoor

Einde van deze wedstrijd bewijst maar weer eens waarom spelers makelijk gaan liggen.. doe je dat niet krijg je de penalty gewoon niet.

Was geen beste pot van Feyenoord zijde vandaag, maar aan de andere kant ook weinig tot niets weggegeven.

Ben wel benieuwd of dat gezeik over het bevooroordelen van Feyenoord nu na vorige week ook nog zo hardnekkig is..

Vorige week was er notabene het shot dat het geen buitenspel was, maar ook vandaag een goal onterecht afgekeurd wegens vermeend buitenspel en ook zo'n pingel moment op het laatst.

Je krijgt over het algemeen even veel mee als tegen, maar dat gezeik van vorige week zal nu wel wat minder zijn mag ik hopen....

We moeten echt beter gaan spelen willen we deze voorsprong vasthouden.
Wederom vond ik Kuijt de minste.
Hopelijk komt karim snel terug.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren