Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Luis Enrique baalt van misstap Arda Turan: ‘Iedereen wist dat van tevoren’

Laatste update:
/

Luis Enrique baalde zaterdagavond van de manier waarop Barcelona de wedstrijd tegen Real Madrid uit handen gaf. Na een onnodige overtreding van Arda Turan mocht Luka Modric in de negentigste minuut aanleggen voor een vrije trap en poetste Sergio Ramos met het hoofd de 1-0 van Luis Suárez weg: 1-1. De oefenmeester van Barcelona had zijn spelers van tevoren nog gewaarschuwd voor de gevaarlijke standaardsituaties van Real.

"Dit is niet het beste resultaat voor ons, zeker niet als je kijkt naar hoe gelijkwaardig de teams aan elkaar waren", verzuchtte Luis Enrique. "Beide teams hadden duidelijke ideeën. In de tweede helft hebben we een stap extra gezet en kwamen we op voorsprong, om te datgene te voorkomen dat normaliter in voetbal gebeurt", doelde de trainer op een eventuele voorsprong van de lijstaanvoerder.

/

"In een wedstrijd als deze is het moeilijk om alles te controleren, maar Real Madrid maakte op een karakteristieke wijze gelijk. We moeten verder. We hebben moeite om in eigen huis te winnen, maar de rit is nog lang. Zo is voetbal. Het gaat er niet om of het terecht is of niet." Luis Enrique kon het niet laten om enigszins met een beschuldigende vinger naar Arda te wijzen. "Iedereen wist van tevoren hij geen overtreding mocht maken, maar op het laatst ging het toch mis... De opdrachten van de trainer zijn duidelijk, maar voor een voetballer is het moeilijk om alles te controleren."

Door de remise blijft de achterstand van Barcelona op Real Madrid intact: zes punten. Gerard Piqué wanhoopt echter niet. "In het eerste jaar onder Luis Enrique hadden we vier punten minder. Ze zijn in de lucht erg sterk en wij hebben niet al te grote spelers. In dat soort duels moeten we alles geven, maar helaas viel toch de gelijkmaker. We zijn op de goede weg. We hebben negentig minuten lang alles gegeven en het seizoen is nog lang. De landstitel is zeker niet onmogelijk. Ik heb het erger gezien."

Luis Suárez: vijf Clásicos, vier doelpunten. #barcelona #barrea #pistolero #campnou

Una foto publicada por Voetbalzone (@instavoetbalzone) el


Barcelona verdiende een overwinning

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
3 december 2016 om 20:25

Inderdaad. Ik had het gevoel dat Ramos ging scoren vooral door het feit dat Barca in een korte tijd veel kansen liet liggen. Maar man of the match voor mij was Modric. Hij speelde echt geweldig. Positioneel, ingrijpend en druk zettend.

Na een gelijkwaardige eerste helft (met de betere kansen voor Real Madrid) heeft Barcelona hier niet gewonnen door twee factoren; blunderen van Luis Enrique en het niet afmaken van kansen. Mijn focus ligt op het eerste. Het wordt echt tijd om Lucho te vervangen, hij wordt dit seizoen op tactisch vlak afgetroefd door oefenmeesters van middenmoters en gooit in dit soort grote wedstrijden de eigen glazen in door Rakitic te wisselen en in het slot van de wedstrijd Arda Turan als middenvelder te gebruiken in plaats van de zwak presterende Andre Gomes. Het is te beschamend voor woorden, de unieke speelstijl van Barcelona wordt de gallemiezen ingeholpen door een incapabele trainer. Het is echt genoeg geweest.

Hij wordt nog gered door een waanzinnig presterende Iniesta, die er meteen voor zorgde dat Busquets en Messi weer in de wedstrijd kwamen. Nog steeds met afstand de beste middenvelder ter wereld, maar wordt totaal niet ondersteund door zijn coach. Arda Turan op het middenveld, Neymar nog zo lang laten staan, Rakitic in plaats van Andre Gomes naar de kant halen (en dus de balans compleet verstoren), de tijd van Lucho is op. Deze wedstrijd schreeuwde om een 3-4-3; meer controle op het middenveld, de aanvallende backs van Real kunnen door de buitenste middenvelders worden opgevangen en aanvallend trek je het middenveld van de tegenstander zoveel mogelijk uit elkaar.

En nee, dat ligt niet aan die late onverdiende gelijkmaker van Sergio Ramos. Hoewel dat logischerwijs wel de stemming beinvloed. Hoe krijgt die man het steeds voor elkaar om op onverdiende wijze dit soort wedstrijden voor Real Madrid te beslissen? Meermaals tegen Atletico Madrid, al eerder in een Clasico en nu weer! Maar goed, dat terzijde. Vandaag had Barcelona moeten winnen, maar Luis Enrique heeft zijn voormalige club een grote dienst bewezen. Geen controle op het middenveld, de opbouw moet grotendeels worden verzorgd door de doelman achterin, Busquets staat totaal geisoleerd door de grote afstand (over de breedte gezien) tussen de aanvallende middenvelders en Lionel Messi wordt in dit systeem geforceerd om de drukte op te zoeken in plaats van de ruimte. Op deze manier wint Barcelona geen prijzen dit seizoen. Misschien is dat het moment om Luis Enrique eindelijk de deur te wijzen. Ondanks dat hij prijzen pakt is dit echt een hele matige coach. Afgetroefd worden door lucky Zidane. Wat een grap.

Dan nog Arda Turan. Kijk, het is oneerlijk om de schuld bij hem te leggen op het moment dat hij in een rol gebruikt wordt die hij simpelweg niet aankan. Maar vandaag was het voor de tweede keer zo dat hij door een persoonlijke fout een Clasico verspeelt. Een oliedomme overtreding en dat nog wel toen hij als linksbuiten (zijn beste positie binnen Barcelona). Denk dat hij net als Luis Enrique na dit seizoen zijn conclusies moet trekken; hij kan het niveau simpelweg niet aan en is niet meer van waarde. Hopelijk kan hij vervangen worden door een middenvelder die wel een rol zoals Iniesta die vandaag aannam kan invullen. Thiago is mijn persoonlijke favoriet.

3 december 2016 om 20:20

Ik geef je volkomen gelijk. Enrique wilt soms expres dingen anders doen lijkt t, alsof t een eigenaardige filosoof is ofzo. Rakitic speelde bijna perfect vanaf rechts en ving Marcelo perfect op. Dan alsnog hem vervangen en de slecht spelende Gomes laten staan.. Zeer slechte aankoop, zelfde als zijn vervanger Arda die te emotioneel speelt. En dat samen voor 80 miljoen ouch..

3 december 2016 om 20:39

Nou, laten we nou niet doen alsof Barcelona geweldig speelde tot de eerste wissel. Ivan Rakitic bewaakte de balans op het middenveld inderdaad door Marcelo op te vangen. Die had Lucho er natuurlijk nooit uit moeten halen, dat had Andre Gomes moeten zijn. Lucho wisselde de juiste speler erin, maar gewoon de verkeerde eruit.

Overigens denk ik niet dat we heel kritisch op Andre Gomes moeten zijn; die jongen is pas 23 jaar en speelt pas een paar maanden bij Barcelona. Heb het gevoel dat er op dit moment nog teveel van hem wordt verwacht. Arda Turan daarentegen, die heeft genoeg tijd gehad.

3 december 2016 om 22:39

Ik denk inderdaad dat we te kritisch zijn op Andrã© Gomes die er pas staat en ook nog erg jong is. Arda aan de andere kant vind ik jammer genoeg niet zo gretig meer. Ik was zo blij toen ik schim van Atletico's Arda zag begin dit seizoen, maar of hij mist wedstrijd ritme en vertrouwen of hij vindt het allemaal wel prima zo aangezien zijn droom zo een beetje vervuld lijkt te zijn om met zijn idool te spelen -___-.

Ook moet freaking Enrique stoppen met hem op middenveld op te stellen. Daar is hij gewoon niet voor gemaakt. Begint beetje Tata Martino met Fabregas scenario te worden dit. Erg irritant en frustrerend als fan wanneer je dit ziet.

3 december 2016 om 20:22

Dacht altijd dat ik de enige was die hem niet zo'n goede trainer vond, moet eerlijk zeggen dat ik de laatste tijd niet met veel plezier naar Barcelona kijk. Ach ja Cádiz staat nu met 1-0 voor dus heb ik toch wel een leuke dag ; )

3 december 2016 om 20:41

Je bent zeker niet de enige. Denk ook dat we Lucho niet moeten overschatten, maar ook zeker niet onderschatten. Hij heeft Barcelona wel weer keihard voor elkaar laten werken, dat moet je hem wel meegeven. Hij is een goede coach, maar lang niet goed genoeg voor een topclub als Barcelona.

3 december 2016 om 20:28

Zoals vaker ben ik het 100% met je eens. Ik snapte en snap er helemaal niks van dat ik Rakitic naar de kant zag lopen om vervangen te worden door Andres Iniesta en die niksnut van een Andre Gomes mocht blijven staan om uiteindelijk ook nog gewisseld te worden door een nog grotere miskoop van een Arda Turan. De aangekochte "sterren" verspelend de wedstrijd en de punten om in te lopen op de lijstaanvoerder. Deze wedstrijd laat zien dat dit het laatste seizoen van een bepaald tijdperk is. Technische staff vertrouwde op aangekochte sterren en niet op La Masia.
Op dit moment staat Sandro hoog in de topscorerslijst van de La Liga, terwijl Paco nog geen eens 1 doelpunt gemaakt heeft en Arda Turan en Andre Gomes laten zien dat ze niet in staat zijn om bepaalde basisspelers even tijdelijk te vervangen.

Als het aan mij ligt wordt de clausule van Sandro Ramirez volgend seizoen geactiveerd, komt Munir terug van huurbasis en mag hij zich tevens in de loop van het seizoen bewijzen. Sergi Samper mag in de minder belangrijke wedstrijden de plek van Sergio Busquets overnemen om hem rust te geven en zelf in positie te komen om uiteindelijk de plek definitief over te nemen als Sergio Busquets te oud wordt (vond Sergio trouwens vandaag weer ouderwets fantastisch spelen).
Alles op alles moet gezet worden, inderdaad, om Thiago terug te halen die met Rakitic en Iniesta de 2 CM posities vervullen en Palencia mag ook meteen gepromoveerd worden om te strijden met Sergi Roberto voor de rechtsback positie.

Dit project moet geleid worden door, opnieuw, een echte clubman als Eusebio Sacristan, Oscar Garcia of mijn persoonlijke favoriet: Ronald Koeman.

Luis Enrique, je was en bent mijn held maar je bent niet in staat om de spanningsboog 4 seizoenen gespannen te houden a la Josep Guardiola. Je bent voor altijd een held van de club en daarom mag je het seizoen afmaken. Al zouden we overdreven degraderen. Na dit seizoen is het klaar en kijken we ondanks dit seizoen terug op een prachtige periode waarbij we heel, heel dicht bij de gouden periode onder "pep" Guardiola zijn gekomen. Zet alles op alles de komende maanden en breng ons hopelijk en verrassend een mooi sluitstuk van jou periode, maar het zal op deze manier heel, heel moeilijk worden. Misschien kan Capitan Andres Iniesta jou dit nog brengen...

3 december 2016 om 20:37

Helemaal met je eens dat Sandro en Munir terug moeten komen. Neymar en Suarez eens even het vuur aan de schenen leggen, die worden nu misschien wat weinig gepushed en vandaag zag je ook echt dat Barcelona absoluut niks fatsoenlijks (iniesta tel ik uiteraard niet mee die staat er normaal in) op de bank heeft zitten dat de wedstrijd echt kan openbreken. Samper ook meer minuten gunnen net als de jonge Rafinha en Denis Suarez. Miskopen als Mathieu, Turan en Gomez opruimen en terug naar het Barcelona dat eigen jeugd voorrang verleend boven aankopen!

3 december 2016 om 20:45

Heeft Barcelona dan een terugkoopoptie op Sandro Ramirez? Daar ben ik niet van op de hoogte. Volgens mij is zijn contract verscheurd waarna hij transfervrij naar Malaga ging. Denk dus niet dat zijn terugkeer een fluitje van een cent wordt.

Verder zitten wij echt op een lijn, misschien behalve qua coaches. Krijg eerlijk gezegd de kriebels van Eusebio, die deed het een tijd geleden ontzettend slecht als coach van Barcelona B en leidde de degradatie van het tweede elftal in. Verder ben ik nog altijd geen fan van Koeman (als trainer), maar denk wel dat hij het beter zou doen dan Lucho. Mijn persoonlijke favorieten zijn Guardiola (gaat niet gebeuren), Thomas Tuchel, Jorge Sampaoli, Oscar Garcia en voor de langere termijn Xavi.

3 december 2016 om 21:02

Nu maak je mij inderdaad aan het twijfelen over de terugkoopclausule van Sandro, maar het ziet niet voor niets in mijn achterhoofd zou je denken.

Verder snap ik je helemaal over Eusebio Sacristan, maar je moet ook niet vergeten dat hij 2e assistent-coach was van Frank Rijkaard tijdens de wederopstanding van de club en hij met Barca B de beste positionering heeft behaald in de Segunda A Division (die hij deelt met Luis Enrique), namelijk de 3e plek. Tevens presteert hij naar behoren met Real Sociedad die hij ook echt uit het slop heeft gehaald. Dit in combinatie met zijn verleden als speler heeft hij in mijn ogen wel veel pluspunten.
Daarintegen staat wel zijn laatste jaar bij Barca B, die hij trouwens niet mocht afmaken, die afgemaakt werd door Jordi Vinyals die er helemaal een puinhoop van maakte...
Ik zou Eusebio het voordeel van de twijfel geven en hem de voorkeur geven boven coaches zonder verleden bij Barcelona. Wat ik de meerwaarde vind van spelers uit de jeugd, die telt voor mij ook bij coaches. Net dat extra geven voor de club uit liefde voor de club en de bekendheid met de structuren en filosofie van de club.

3 december 2016 om 22:15

Weet jij of Xavi al bezig is met trainer worden?

3 december 2016 om 20:30

Real Madrid was tot het doelpunt de betere ploeg met de betere kansen en mogelijkheden. Daarbij werd Real in de beginfase ook nog een strafschop ontnomen. Barcelona was in die fase echt niet gelijkwaardig.

Die trainer viel bij Roma ook hopeloos door de mand, tactisch is het niet veel nee.

3 december 2016 om 20:40

Vond Real de eerste helft beter (grotere kansen en dominanter voetballen), maar in de tweede helft was het toch echt Barcelona dat de grootste kansen kreeg en het meest dominant speelde.

Real had inderdaad een penalty moeten hebben maar Neymar had die grote kans, na de enige goede actie van hem in de hele wedstrijd, van 2 meter voor het doel ook wel af mogen maken. Na de goal ging Barcelona teveel achterover hangen, en dat is lastig als je maar met 10 verdedigt (messi doet echt helemaal niks verdedigend, soms best storend, Suarez en Neymar proberen het tenminste soms nog) en werd het voor de zoveelste keer met de neus op de feiten gedrukt: het ontbreekt de ploeg echt aan een fysieke, kopsterke speler naast Pique... Al met al is gelijk spel niet onverdiend, maar vond dat Barcelona net ietsje meer recht had op de overwinning

3 december 2016 om 21:07

"maar Neymar had die grote kans, na de enige goede actie van hem in de hele wedstrijd, van 2 meter voor het doel ook wel af mogen maken"

Dat noemt men onkunde. Real is hier benadeeld door twee zeer duidelijke penalties niet gekregen te hebben. Als kers op de taart was die goal van Suarez ook nog eens buitenspel. Deze drie dingen hebben wel extreem veel invloed gehad op de uitslag van deze wedstrijd.

Vorig jaar ook al dat onterecht afgekeurde doelpunt van Bale.

In de laatste twee Clasico's heeft Barcelona absoluut niets te klagen wat betreft arbitrage.

Maar goed, de ene keer heb je hem mee, de andere keer tegen.

Ben alleen benieuwd, als er nou zoiets gebeurd was in het Bernabeu, kreeg je weer het gelul dat de Spaanse bond Real kampioen probeert te maken.

Iig, een ronduit slechte wedstrijd van beide kanten.

3 december 2016 om 20:33

Helemaal mee eens, heb dat ook al vaker van Enrique gedacht. Turan vond ik vanaf het begin al een slechte aankoop, past niet bij Barcelona en met Suarez hadden ze al een vechter in huis. Gomes speelde weer hopeloos, is totaal overbodig op het middenveld (zie dan liever dat Rafinha en Denis Suarez meer minuten krijgen) en heeft veel teveel geld gekost. Denk dat Barca hem vooral heeft gekocht om hem uit de handen van andere clubs (zoals Real) te houden. De scheidsrechter was overigens ook echt een pannekoek: vooral toen hij Barcelona in de 2e helft bij een counter geen voordeel gaf. Vond Busquets echt geweldig spelen vooral aanvallend met sleepbewegingen etc., echt de man van de wedstrijd. Iniesta viel geweldig in, met hem is de balans meteen terug in het elftal. Hij is het hart en de motor.

Wie ik ook erg goed vond spelen was Alba, heeft verdedigend een paar keer belangrijk ingegrepen, en dat moest ook wel, want vond Mascherano weer slecht spelen. Hij geeft teveel domme overtredingen weg (begon al met de penalty die Real had moeten krijgen in de eerste 5 minuten, en hij bracht Marcelo in de laatste minuut uit evenwicht waarna Turan de overtreding afmaakte) en is fysiek, vooral in de lucht, gewoon niet goed genoeg voor Barcelona. Had toch echt gehoopt dat Umtiti daar nu al vast zou spelen. Sierd zei het ook al: is toch armoede dat de grootste club ter wereld een omgebouwde verdedigende middenvelder als centrale verdediger moet hebben? Al jaren wordt er daar voor een oplossing gezocht, begon met Chygrinsky, Bartra was het antwoord niet en ook Mathieu en Vermaelen zijn geflopte pogingen... Hoop echt dat Umtiti zich goed doorontwikkeld, a la Varane.

Als laatste wil ik het toch ook nog even hebben over Ter Stegen. Meneer eist alle wedstrijden in de competitie EN de champions league te spelen, waardoor Barcelona Bravo laat gaan (die op dat moment toch echt nog de betere keeper was, maarja Ter Stegen heeft de toekomst hopen we dan maar) maar ik vond hem vandaag ook weer erg slecht keepen. Schot van Ronaldo in de korte hoek had hij klem moeten hebben ipv een corner weggeven, voorzet van Marcelo ging hij gevaarlijk onderdoor en hij speelt verdomme 4x de bal over de zijlijn als hij probeert op te bouwen. Vind hem dit seizoen vaak een zwakke indruk maken. Ben absoluut geen fan van Cilessen maar als Ter Stegen zo blijft spelen is het misschien toch een keer tijd om het hem te laten proberen...

3 december 2016 om 20:49

Grotendeels mee eens; Alba speelde sterk, Mascherano zou eigenlijk vervangen moeten worden door Umtiti en Busquets was echt waanzinnig. Alleen denk ik dat Ter Stegen het vertrouwen verdient, hij zorgt er wel voor dat er geen blinde paniek uitbreekt wanneer een tegenstander hoog druk zet. Verder een redelijke lijnkeeper, maar ook iemand die twee jaar lang weinig wedstrijden heeft gespeeld en dus ook even tijd nodig heeft om zijn plaats weer te vinden. Ik heb wel vertrouwen in zijn kunnen, hij brengt in mijn ogen meer punten op dan dat hij verliest. En dan ben je gewoon een prima doelman.

3 december 2016 om 21:43

Ik snap vooral niet wat er aan de hand is met Mascherano? Waar hij eerst de allerbeste tackelaar ter wereld was bij Liverpool is hij sowieso sinds hij bij Barã§a is minder geworden maar dit seizoen is het echt een lachertje. Constant te laat waardoor hij overtredingen moest maken die hij vervolgens heel erg gefrustreerd afreageerde of iedereen behalve hemzelf.

Ik was een enorme fan van de stofzuiger Mascherano, maar ik ben van mening dat hij zichzelf een beetje verloochend heeft door te gaan naar de enige ploeg waar hij nooit op verdedigend middenveld zou komen te spelen vanwege de aanwezigheid van de magiã«r Busquets. Natuurlijk heeft ie nu meer prijzen dan ie ooit had kunnen dromen, maar wel als centrale verdediger die meehobbelde in plaats van de allesbepalende stofzuiger. Kijk alleen al hoe gigantisch hard hij de baas was op het WK toen ie eindelijk weer op zijn positie kon spelen. De beste speler van het WK toen.

Overigens was Busquets vandaag eindelijk weer goed na toch een paar slechtere wedstrijden. En Iniesta... Samen met Modric de beste. Iniesta is ietsie beter in de dingen waar ie goed in is, maar Modric is iets allrounder en eigenlijk echt de ideale middenvelder. Dus voor mij een gelijkspel. Ik zou ze overigens wel graag eens samen zien.

3 december 2016 om 20:41

Onverdiend? Kijk jij wel eens voetbal Guaporta? Zowel deze gelijkmaker, als vooral de gelijkmaker tegen Atletico waren gewoon goede doelpunten. Dat ze in de 90e minuut vielen doet er niets vanaf. En nee, Iniesta is allesbehalve met afstand de beste middenvelder ter wereld. Het verschil tussen Iniesta en de Motm vandaag, Modric, is qua kwaliteit onderhand nihil geworden, en ik zou zelf liever Modric hebben in mijn team dan Iniesta, vanwege zijn defensieve kwaliteiten. Het wordt tijd om je bril eens af te doen.

3 december 2016 om 20:55

Houdt niet zo van dat opgevlogen toontje in je eerste twee zinnen en je laatste zin eerlijk gezegd. Komt nogal opgefokt over. Ik heb de wedstrijd ook gezien en concludeer dat Barcelona over de hele wedstrijd gezien (zeker in de tweede helft, de eerste helft was Madrid iets beter) een verdiende winnaar zou zijn. En inderdaad; Sergio Ramos maakt dan een goed doelpunt, maar dat maakt het niet minder onverdiend. Het doelpunt tegen Atletico Madrid in de finale van de Champions League was zeker niet verdiend.

Overigens kunnen we lang discussieren over wie de beste middenvelder is, feit blijft dat zowel Modric als Iniesta vandaag weergaloos waren. En in mijn optiek is Iniesta zelfs een van de beste middenvelders aller tijden, nog beter dan dat Zidane was. Modric is een goede middenvelder, sterker nog; absolute wereldtop. Maar Iniesta is echt van de buitencategorie. Vergelijk alleen al de prijzenkasten van Iniesta en andere topmiddenvelders (en de rol die hij speelde in het behalen van de prijzen), dat is simpelweg krankzinnig.

3 december 2016 om 21:09

Modric of Iniesta tsja daar kan je lang over discuserren.

Overigens vond ik Modric vooral de eerste heflt erg sterk, tweede helft viel hij wel wat weg. Heb hem betere wedstrijden zien spelen en Motm zou kunnen maar Busquets was ook zeer sterk en Ramos scoort een enorm belangrijke goal.

Vind wel raar dat je Guaporta beschuldigd van een niet objectieve kijk. Zelfs als dat zo is (wat niet raar zou zijn) getuigen je eigen reacties meestal ook niet echt van objectiviteit.

3 december 2016 om 21:12

Ach, Barca mag van geluk spreken dat ze niet na 1 minuut een penalty tegen kregen. Het hadden er twee moeten zijn. Het doelpunt van Suarez was ook nog eens buitenspel.

Als iemand dan nog beweert dat Barca het verdiende om te winnen, is er iets mis.

3 december 2016 om 22:06

@Guaporta

Real was in de eerste helft beter en verdiende 2 penalty's waar het doelpunt van Suarez buitenspel was(pas hierna kreeg Barca grip). Vervolgens vergeet Barcelona het af te maken maar het doelpunt van Real het doelpunt van Real was hierdoor eerder verdient dan overdiend en nee dit is geen welles nietus discussie. Je mag er eerlijk over zijn dat Barcelona gelukkig bespaard werd en in het zadel werd geholpen en we weten allemaal dat Barcelona vooral altijd pas begint te draaien als ze scoren.

3 december 2016 om 22:08

@guarporta

Misschien is het handig om niet te gaan projecteren omdat Barca nog steeds akelig veel moeite met Real had ondanks de afwezigheid van Bale en Kroos.
Iniesta is over de gehele carriere gezien beter dan Modric, maar de laatste 3 jaar is het toch echt andersom, doe die bril toch eens af joh.

Andere beschuldigen van frustratie en vervolgens met iedereen hier een discussie aangaan, haha.

Real had pech hoor, had een pingel moeten hebben en kon nog eens redelijk envoudig scoren als de grensrechter zijn werk deed. Verder was het een tamme wedstrijd die geen duidelijke winnaar verdiende, dus ook Barca niet.

4 december 2016 om 12:21

In de finale was Real Madrid misschien 99% van de wedstrijd in de aanval, misten ze kans op kans, en scoorde Atletico Madrid puur door toedoen van Iker Casillas. Ik snap niet echt hoe de bevrijdende goal van Ramos in de 92e minuut dan onverdiend kan zijn. Verder is het al vrij duidelijk dat Iniesta niet zo onaantastbaar op nr 1 staat als eerst. Sinds het jaar 2014, toen we de Cl wonnen, vind ik Modric eerlijk gezegd al een stuk beter dan Iniesta, die enorm goede maanden afwisselt met vreselijk slechte maanden. Modric kan af en toe een vormdipje hebben van enkele wedstrijden, maar hij is vrij constant over een geheel kalenderjaar, itt Iniesta. Over zijn carriere gezien is Iniesta natuurlijk beter, misschien is hij zelfs de beste spaanse voetballer die er ooit is geweest, maar op dit moment staat hij onder Modric.

3 december 2016 om 20:55

Lucky Zidane? Je bedoeld lucky Lucho zeker?? Zidane is pas bezig en is tactisch 100x beter dan Lucho. Dat je eigenlijk Zidane een grap noemt zegt genoeg over je frustraties. De wedstrijd heeft de juiste uitslag gekregen. Maar omdat te zien heb een veel te gekleurde bril op.

3 december 2016 om 21:01

Ho eens, daar begrijp je me verkeerd. Ik vind het lachwekkend dat Lucho op tactisch vlak wordt afgetroefd door coaches van middenmoters terwijl hij coach is van een topclub. En inderdaad, het is ook een grap dat hij met zijn ervaring wordt afgetroefd door een onervaren coach als Zidane. En inderdaad, Zidane heeft het nodige geluk gehad in zijn trainersloopbaan. De enige hoofdprijs die hij heeft behaald kende hij met zijn club een erg gunstige loting waardoor hij maar een topclub tegenkwam en dat was pas in de finale (die pas gewonnen werd na strafschoppen). Tjsa, lucky Zidane is dan wel enigszins op zijn plaats. Doet overigens niets af aan het goede werk dat hij levert op dit moment.

Verder is het best knap dat je zo'n gefrustreerde reactie achterlaat op basis van acht woorden uit zo'n lange reactie.

3 december 2016 om 22:10

@guaporta

Er bestaat tijdens de knockoutfases niet iets als gelukkig. De teams waar Real tegen moest waren verder gekomen dan topclubs, wat niks raars is aangezien je niet de beste hoeft te zijn om een knockout ronde door te komen. Real deed gewoon haar werk en won waar anderen dat niet deden en hadden net zo goed van die clubs kunnen verliezen. Het etiquette 'topclub' heeft hier geen waarde in.

4 december 2016 om 09:35

@drose1 Je verkoopt hier gewoon onzin met je stelling dat er niet zo iets is als geluk in de knock-out fases. Atletico heeft zowel Barcelona als Bayern Munchen moeten uitschakelen, terwijl Real het even mocht laten zien tegen Wolfsburg (ongelooflijk matig) en een ongelooflijk uit vorm Manchester City dat ook nog eens ver onder hun niveau speelde.
Real kan er natuurlijk ook niets aan doen dat het ze zo makkelijk werd gemaakt en natuurlijk hebben ze gewoon hun taak gedaan, maar ontkennen dat ze de makkelijke route hebben bewandeld naar de finale is gewoon jezelf voor de gek houden.

3 december 2016 om 20:58

Onverdiend? Waar heb je het toch over. Definieer eens onverdiend, want als ik het goed begrijp dan had Real volgens jou ook wel iets 'meer verdiend' in de eerste helft, namelijk een voorsprong. Ik heb je geen een keer horen zeggen dat die treffer van Suarez 'onverdiend' was.

Voor de rest ben ik het met je eens, maar ik kan het alleen maar toejuichen dat Enrique zulke beslissingen maakt.

3 december 2016 om 21:08

Nou, dat is heel simpel. Barcelona heeft meer grote kansen gecreeerd, had overwegend balbezit en speelde nadat Iniesta in het veld kwam simpelweg beter. Daarvoor was Real Madrid iets beter, dat zal ik ook niet ontkennen. Maar in die fase verdiende de wedstrijd eigenlijk geen doelpunten, het niveau was echt bedroevend (en dat heb je me wel zien zeggen in het live meepraten topic). De treffer van Suarez kwam uit het niets en was op dat moment ook niet verdiend, maar het spel was Barcelona daarna op de mat legde verdiende zeker een doelpunt. Dus ja, de treffer van Ramos voelde voor mij als onverdiend.

3 december 2016 om 22:43

Meer grote kansen betekent niet dat je een alleenrecht verdient op een winst. Een wedstrijd wordt beoordeeld over de volle 90 minuten en niet over een sterke fase van 20 minuten. Over de volle 90 minuten gezien is een gelijkspel meer dan terecht dus die gelijkmaker van Ramos was zeker niet onverdiend.

3 december 2016 om 22:25

Ik denk niet dat ik de enige was die bij het inbrengen van Turan dacht: "dit wordt n gelijkspel". Waarom Umtiti geen kans geven en Masche n linie naar voren? Kabouter Masche bij het doelpunt t/o de beste kopper van de PL.
Wat is er toch met Benzema aan de hand? T loopt gewoon niet meer bij die jongen

3 december 2016 om 22:26

Ik denk dat rakitic oververmoeid/geblesseerd is of iets dergelijks. Hij had vorig jaar terecht ook heel veel vertrouwen in hem en nu lijkt hij iets minder zeker van zijn positie.
Ik snap niet dat barca spelers koopt die het barca spel nog niet aankunnen, kopen voor de toekomst is leuk maar als er grote spelers wegvallen zoals xavi en iniesta moet je er grote spelers voor terugkopen. Ik denk dat je toch beter 1x de hoofdprijs kan betalen voor een verratti/pogba dan een halve hoofdprijs voor een speler die niet direct iets toevoegt. Het is tekenend dat de tegengoal weer ontstaat na een domme fout van arda en mascherano die struikelt. Mascherano maakt relatief vaak een blunder maar heeft het barca shirt wel verdiend in de loop der jaren. Arda, Gomes, Aleix Vidal, Vermaelen, Digne, het brengt niet de kwaliteit die je nodig hebt. Sergi Roberto is nuttig maar je kan me niet wijsmaken dat Dani Alves slechter is. Als het bestuur hem wat meer liefde had getoond had hij nu nog zeer degelijk het barcaspelletje mee kunnen spelen en hij weet wat presteren op clasico niveau is.
Al met al wordt het lastig de barca identiteit te waarborgen de komende jaren als er geen sterke spelers uit de jeugd doorkomen of goede middenvelders die uitblinken in positiespel. 1 aankoop waar ik wel blij mee ben is umtiti, een jonge zeer talentvolle CV die barca de afgelopen jaren miste naast pique

3 december 2016 om 22:35

Onterechte gelijkmaker? Hier was helemaal niks onterechts aan. En Barcelona was helemaal niet gelijkwaardig aan Real in de eerste helft. Sterker nog, Real controleerde de wedstrijd veel beter dan Barcelona en had ook meer en betere kansen. Pas vanaf de 1-0 en het inbrengen van Iniesta begon Barcelona heel goed te voetballen en kreeg het de grip op de wedstrijd terug.

Al met al gewoon een terechte eindstand. Een wedstrijd beslaat 90 minuten en geen 20 minuten.

3 december 2016 om 23:58

Inderdaad, een voorzet en een goede kopbal. Bovendien was Suarez inderdaad ook buitenspel waardoor dat doelpunt van Suarez ook onterecht zou zijn.

3 december 2016 om 23:57

Ik herken ook niks meer van het opude spelsysteem van barca. Ook zie ik dat messi geen zin heeft in de wedstrijd zo lijkt het. 60 procent spelen vind hij prima. Messi geeft echt geen 100 procent de laatste tijd voor Barca.

4 december 2016 om 03:27

Waar haal jij het lef vandaan om te zeggen dat Ramos onverdiend scoort?

Jullie scoren met een buitenspelgoal uit een onterechte vrije trap. Dat je ook nog eens zegt dat ze in de eerste helft gelijkwaardig waren, en dat iniesta by far de beste middenvelder is, bewijst jouw gigantisch lelijk gekleurde bril.

Je zou eens naar modric moeten kijken, de eerste helft terug kijken en jullie onterechte goal terugkijken.

Probeer daarna maar weer objectief te reageren!

Vamps Ramos
92:48

4 december 2016 om 09:55

Sorry hoor, maar Arda op het middenveld is nou ook niet echt iets wat ik graag wil zien. Arda is gewoon niet goed genoeg voor Barcelona. Hij vertraagt het spel ontzettend. Hij weet nooit wat hij met de bal moet doen, en bedenkt dit altijd pas als hij de bal aanneemt. Bovendien is hij te traag, loopt hij verkeerd, en werkt hij nauwelijks aan balrecuperatie. Nee, arda zsm verkopen aub.

Pfff dit kan niet meer zo doorgaan.heb nu wel het kookpunt bereikt.wat een waardeloze trainer is het toch.tactisch is hij van het allerlaagste niveau,helemaal niets.dat hij de vorige wedstrijd tegen sociedad tactisch werd overklasd door de mislukte barca b trainer eusebio zegt al meer dan genoeg.vorig jaar thuis tegen real had hij hetzelfde geflikt door rakitic eruit ta halen voor arda en toen raakte barca de balans kwijt en verloren ze van real.vandaag weer hetzelfde.waarom haalt hij niet gomes eruit voor iniesta en dan kon hij wat later umtiti voor masscherano erin gooien om het op slot te gooien.hij leert gewoon nooit van zijn fouten en blijft maar keer op keer dezelfde fouten maken.deze gast wordt nog de ondergang van barca.

Het is een mislukkeling,ben er helemaal klaar mee.barca moet in de zomer grote schoonmaak houden.eerst deze onbenul eruitgooien.hopen dat ze een sterke trainer halen die wat meer de guardiola style hanteert door de jeugd een kans te geven.ze moeten alleen spelers halen die het welbekende barca dna hebben.nee geen spelers meer ala gomes of een mathieu,maar meer thiago of een verratti om maar wat te noemen.

Ik vond het ook al geen handige wissel als je weet dat Real alles of niets gaat spelen...

Schandalig Turan aan te wijzen als schuldige. Begin van het seizoen was Arda Turan beste speler van Barcelona bij afwezigheid van Neymar. Als linksbuiten had hij 4 goals 5 assists geloof ik. Toen kwam Neymar terug en ging hij banken. Als Enrique vent was geweest had hij neymar laten banken want die raakt geen pepernoot dit jaar

3 december 2016 om 23:58

had Arda zijn overtreding niet gemaakt, dan was dat hele doelpunt niet gevallen. Ik snap wel dat hij de schuldige is.

4 december 2016 om 09:56

Arda WAS ook schuldig. Ik vind Arda echt een ondermaatse speler voor Barca. Hij vertraagt het spel ontzettend. Hij weet nooit wat hij met de bal moet doen, en bedenkt dit altijd pas als hij de bal aanneemt. Bovendien is hij te traag, loopt hij verkeerd, en werkt hij nauwelijks aan balrecuperatie. Die moeten ze echt verkopen in de winter/zomer.

4 december 2016 om 17:12

Arda is schuldig, maar hij is niet de enige. Ik weet dat het een domme overtreding was maar Macherano kon Ramos niet bijhouden.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren