Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Waarschuwing voor Ziyech: ‘Bij Ajax moet je spelen zoals zij het willen’

Laatste update:
/

Leo Driessen is benieuwd of de samenwerking tussen Hakim Ziyech en Ajax succesvol zal worden. De spelmaker is momenteel in Amsterdam om zijn transfer van elf miljoen euro af te ronden en zal deze dinsdag voor vijf jaar gaan tekenen. Commentator Driessen zegt tegen FOX Sports dat het gevaar op de loer ligt dat Ziyech niet in zijn element zal komen in de hoofdstad.

Driessen mag graag kijken naar de 23-jarige Ziyech en vindt dat hij het uitstekend heeft gedaan bij FC Twente. “Hij kan uitstekend uit de voeten als je ‘m lekker zijn gang laat gaan. Maar de crux bij Ajax is, dat is althans tot nu toe altijd zo geweest: als je daar komt, wordt er gezegd dat je wel zo moet spelen zoals zij dat willen. Je moet wel volgens de Ajax-school en de Ajax-principes gaan voetballen.”

Volgens Driessen is dat ook een beetje wat tegen Ajax werkt. “Ze hebben nog steeds een beetje dat hautaine, maar de kwaliteit is veel minder. Dus ik ben benieuwd”, geeft hij aan over de naderende samenwerking tussen Ziyech en zijn nieuwe club.



Leo Driessen heeft gelijk

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

From Sergiño, to you | PSV
Reacties

Tja, dat Ziyech niet zo slim is heeft ie al bewezen toen hij niet wist dat als je voor 1 land uitkwam, je niet meer voor een ander land kon uitkomen. Zeg overigens niet dat het een foute keuze was destijds.
Bij Ajax speel je op de helft van de tegenstander met constant twee verdedigers om je heen. Vraag me af of hij op de vierkante meter net zo goed is.

30 augustus 2016 om 15:10

Ziyech is inderdaad een zeer goede voetballer en ik denk dat fans van iedere Nederlandse club hem graag bij hun favoriete club hadden gezien. Echter blijft het ook altijd de vraag hoe hij de stap naar de top van de Eredivisie beleeft. Hij zal niet de eerste zijn die deze stap niet redt. Maar laten we voor het Nederlandse voetbal hopen dat hij het redt. Ondanks dat Ajax (totaal) niet mijn club is kijk ik liever naar goede spelers dan naar pure middelmaat, waarvan er al genoeg in Nederland loopt.

30 augustus 2016 om 15:13

Nog steeds aan het zeiken over een weloverwogen interlandkeuze pffffffff. Als mensen hier na maanden nog steeds over aan het zeiken zijn dan weet je gewoon dat dit een topspeler is.

30 augustus 2016 om 15:21

Goed lezen knul. Ik zeg letterlijk dat ik niet per se vind dat hij een verkeerde keuze maakte. Meer dat het een beetje dom was dat hij er in een interview achter moest komen dat hij niet ook nog voor Nederland kon uitkomen. Je zag m schrikken.
Ik gun Ziyech zn keuze en vind het jammer dat ie niet voor oranje koos, want het is zeker iemand met de potentie een topper te worden.

30 augustus 2016 om 15:23

Weloverwogen? Meneer accepteerde een uitnodiging voor Nederland in juni en stapte 3 maanden later over naar Marokko, omdat hij een keer niet was opgeroepen.

30 augustus 2016 om 16:31

Je spreekt jezelf tegen lieve schat, eerst wil je ons laten geloven dat het een fout was en dat ziyech niet wist dat hij niet meer voor een ander land kon uitkomen en daarna beweer je dat je z'n KEUZE toch respecteert, dus wees eens even duidelijk en zeg me nou is het een fout of een keuze?

30 augustus 2016 om 17:56

@Amine. Zijn keuze is een fout. Hij heeft niet met zijn hart gekozen, daar ben ik echt 100% van overtuigd. Deze jongen heeft alle jeugdelftallen van Oranje doorlopen en heeft daarbij geen 1 keer aan Marokko gedacht. Toch frappant als je "zogenaamd" voor het land wilt kiezen waar je hart ligt. Dit was gewoon een lange neus naar Nederland, de KNVB en Blind. Prima dat die jongen voor Marokko gekozen heeft hoor, maar dit komt zijn carriere in iedergeval niet ten goede. Grote clubs zullen wel even nadenken voordat ze een Marrokaans-international aantrekken. Die zijn ze immers in de winterperiode voor een hele lange tijd kwijt. Met alle respect, maar welke Marrokaanse international heeft ooit echt furore gemaakt bij een topclub, ik kan het me niet heugen in iedergeval. International van Oranje spreekt nou eenmaal meer aan voor dat soort clubs. Kortom, Ziyech heeft zich laten leiden door emotie en heeft toch best wel zijn eigen ruiten ingegooid wat betreft spelen voor de absolute top.

30 augustus 2016 om 15:13

Tjah je kunt het (geforceerd) kritisch bekijken. Maar als je dan nagaat dat Gudelj en Klaassen op het middenveld staan dan gaat Ziyech lachend uitblinken...

30 augustus 2016 om 15:23

Klaassen en Gudelj hebben ook al laten zien uitstekend te kunnen voetballen. Ajax moet gewoon een keer af van die filosofie uit het stenen tijdperk.

30 augustus 2016 om 15:23

Qua creativiteit lijkt mij wel ja. Maar verder qua inzet en beleving doet Klaassen niet onder voor hem toch? Ziyech is wel een speler die ze missen in Amsterdam. Beetje een arrogante uitstraling en een eigen mening. Bij Twente kon hij wel lekker zijn gang gaan terwijl de rest verdedigend werk moest opknappen. Bij Ajax moet die harder werken.

30 augustus 2016 om 15:24

@ Mentalist

Juist doordat Gudelj en Klaassen er staan gaat Ziyech denk ik uitblinken. Persoonlijk verwacht ik dat Bazoer in ieder geval voorlopig het kind van de rekening zal zijn. Klaassen zal een linie terugzakken naar de CM (8 positie) en Gudelj op de CVM (6 positie) blijven lopen. Klaassen heeft het loop vermogen om goed box to box te kunnen spelen en het inzicht om tussen de linies op te duiken. Maar ook verdedigend zijn steentje bij te dragen.

Tegen makkelijkere tegenstanders verwacht ik
ziyech (10) - Klaassen ( 8) - Riedewald (6)
Tegen Moeilijkere tegenstanders verwacht ik
Ziyech (10) - Klaassen (8) - Gudelj (6)

Bazoer zal met Klaassen moeten gaan concurreren voor een basis plek gok ik. Terwijl Sinkgraven de stand in van Ziyech zal worden op de 10 positie.

30 augustus 2016 om 15:25

Haha deze jongen is op de vierkante meter ook geniaal en heeft de techniek en het inzicht om ook in kleine ruimtes lachend de balletjes achter de verdediging neer te leggen.

30 augustus 2016 om 15:30

Zien we vanzelf montana. Maar zowel bij twente als Heerenveen krijg je bakken meer ruimte. Klaassen en gudelj speelden eerst ook beter. Klaassen heeft het middenveld van barca nog het vuur aan de schenen gelegd.
Deze speelwijze maakt het gewoon niet makkelijk voor spelers. Of ziyech goed genoeg is kun je niet weten. Maher droeg az ook in zn eentje

30 augustus 2016 om 15:32

@Bergkamp

Ik denk dat Gudelj ook gaat banken hoor. Riedewald gaat daar spelen.

Of Ziyech moet op rechtsbuiten worden neergezet en zich daar mogen uitleven. Dan kan Gudelj samen met Riedewald en Klaassen spelen.
Ik hoop toch wel dat El ghazi eruit gaat. Alleen wie daar dan gaat spelen is afwachten. Traore kan ook maar wie dan spits? Vind Dolberg goed maar nog te jong.

30 augustus 2016 om 15:35

Gudelj en Klaassen hebben ongelooflijk belangrijke kwaliteiten die Ziyech absoluut niet heeft. Maarja, de meerderheid hier kijkt doorgaans enkel naar techniek en of hij een mooie steekpass kan geven, meer niet.

Vooral Gudelj wordt hier vaak ten onrechte afgeschreven. Lijdt helemaal niet zo veel balverlies, is sterk in de duels en belangrijk voor defensieve zekerheid op het middenveld, heeft ook een goede crosspass en durft in te dribbelen om een man meer situatie te creëren. Heeft ook een goed schot.
Door iemand als hem ben je de baas op het middenveld, niet door Ziyech, die je juist stabiliteit kan kosten (al wordt dat (hopelijk) dus gecompenseerd door assists en goals)).
Vooral in wedstrijden tegen de grotere teams is hij cruciaal.

Kijk bijv naar de eerste goal van Ajax tegen Gae. Komt tot stand door druk zetten van Gudelj. Niemand merkt dat maar dat zijn wel echt belangrijke dingen.
Dat kan je net zo goed als 'assist' zien als bijv een steekpass van Ziyech.

30 augustus 2016 om 15:37

Inkemontana,

Gebaseerd op? zijn potjes bij Twente?
Hij komt iig niet echt over als slangenmens die er wel even doorheen slalomt. Zo wendbaar is ie helemaal niet.
Neem bijv zijn 2 goals van afgelopen week en kijk hoeveel tijd en ruimte hij nodig heeft. Als speler van Ajax zijnde ga je die goals een stuk moeilijker maken.

30 augustus 2016 om 15:41

Eindelijk iemand die het begrijpt.Gudelj speelt inderdaad erg sterk de laatste tijd. Hij is in verdedigend opzicht zo ontzettend belangrijk en ook aanvallend wordt het steeds beter. Je ziet gewoon zijn zelfvertrouwen met de week groeien.

30 augustus 2016 om 15:59

En twente degradeerde niet bijna?

30 augustus 2016 om 16:05

@timmothy: Volgens mij zijn de tegenstanders van Ajax toch dezelfde als bij Twente? Waarom zou het bij Twente wel lukken en bij Ajax niet!? Vanwege de ruimte......

30 augustus 2016 om 16:29

@timmothy
Dan zie ik toch wekelijks een andere Gudelj. Namelijk één die heel veel moeite heeft een bal te controleren en daar 4 of 5 balcontacten voor nodig heeft waardoor hij een ernstig vertragende factor is, één die veel vrije schoppen en corners te laag geeft, één die vrije ballen niet bij een speler in hetzelfde shirt krijgt en ga zo maar door. Nee, Gudelj wordt door sommigen schromelijk overschat en kennelijk ook door jou. Zijn houding in het veld doet een topper veronderstellen, zijn spel het tegenovergestelde.

30 augustus 2016 om 16:40

Wat zijn makkelijke wedstrijden dan? Willem 2? Roda?

30 augustus 2016 om 16:57

Ik zou juist nu even afstappen van vleugels spelers. En een 4-3-1-2.formatie hanteren. Riedewald op 6, Klaassen en Gudelj/Bazoer voor de dynamiek en Zyech in een volledige vrije rol met 2 bewegelijke spitsen voor hem. Laat Dolberg, Traore, El Ghazi en Cassierra maar lekker met elkaar concureren.

30 augustus 2016 om 17:08

@timmothy, Mensen die de afgelopen potten zoveel kritiek hadden op Klaassen en Gudelj moet je sowieso niet al te serieus nemen. Dat waren inderdaad de twee sterkhouders die met veel vechtlust en gewonnen duels gewoon domineerden. Tel daar nog eens de geweldige doelpunten productie van Klaassen daarbij op..kom op, die twee hebben gewoon goed gepresteerd.

30 augustus 2016 om 17:09

Feye88, wat is die filosofie volgens jou dan precies? Want volgens mij is die filosofie al een tijdje vervlogen.. Onder de boer speelde Ajax heel verdedigend en onder bosz willen ze juist weer aanvallend spelen. De enige filosofie die ik nog een beetje herken is die van zoveel mogelijk met jonge jongens werken, maar die staat hier volgens mij los van. Nouri, die als 1 van de grootste talenten bij Ajax wordt gezien, is een beetje net zo'n speler. Technisch en in kleine ruimtes heel begaafd. daarnaast in staat iemand in scoringspositie te brengen en zelf een doelpunt te maken. Dat zichey niet bij de 'filosofie van ajax' zou passen is imo dus onzin.

30 augustus 2016 om 17:09

Welk Ajax heb jij zitten kijken? Of is de laatste tijd beperkt tot afgelopen zondag? Gudelj heeft dit seizoen nog geen behoorlijke wedstrijd afgeleverd, zelfs tegen GAE was het maar povertjes.

Een rake vrije trap, en het beeld is compleet omgeslagen.

30 augustus 2016 om 17:17

Welke filosofie?? Volgens mij zijn zij nog niet zo heel lang geleden gewoon 4 x op rij kampioen geworden. Dit is gewoon zeiken om het zeiken.

30 augustus 2016 om 17:20

4-3-3 op de helft van de tegenstander met balbezit. Dominant op het veld zijn. Als je tegenstander de bal niet heeft kan hij niet scoren. Dat soort geneuzel. Komt tegenwoordig vooral neer op spelen in de kleine ruimte en tegen een muur opboksen. Psv heeft gekozen voor omschakeling. Feyenoord voor powervoetbal. Ajax is blijven.hangen in de jaren 90...

30 augustus 2016 om 17:37

Totaal niet mee eens. Bosz heeft dit seizoen al een andere formatie gespeeld en bovendien is er een wereld van verschil tussen de manier waarop bosz met Ajax (probeert) te spelen en hoe de Boer met Ajax speelde. Wat de boer deed kan je nou niet bepaald voetballen op de helft van de tegenstander noemen. Meer op eigen helft. Bosz probeert er juist in te krijgen dat elke bal, waar mogelijk, vooruit wordt gespeeld.
Ik ben van mening dat de filosofie veel anders is dan onder de Boer(voetballend gezien) en dat iedereen elkaar maar een beetje na loopt te praten over dat geneuzel van de zogenaamde 'filosofie van Ajax'.
Zie het voorbeeld van nouri die ik gaf en daarnaast het feit dat Ajax in de jeugd een andere weg in slaat door heel veel meer met kracht trainingen bezig te zijn!

30 augustus 2016 om 17:58

@jeffa_fey Ik zat meer te denken aan Feyenoord.

30 augustus 2016 om 18:37

@hardgras,

Kan je je serieus niet zelf voorstellen dat dat totaal andere situaties zijn?? Dat ik dit serieus nog moet uitleggen.

1. Gebrek aan ruimte is inderdaad het grootste punt ja. Technische spelers excelleren zoveel makkelijker als er ruimte is. Tegen geparkeerde bussen is het een totaal ander verhaal.
2. Bovendien is Ajax doorgaans de dominerende ploeg. Twente niet. Ziyech zal bij Ajax dus moeten druk zetten / loopacties maken / meeverdedigen etc. Wordt echt veel meer van je gevraagd.
3. Ziyech lijdt veel balverlies bij Twente. Dat kan je je daar beter veroorloven dan bij Ajax, omdat Twente toch al de verdedigende ploeg is. Bij Ajax, die veel hoger staan te verdedigen, is dat een ander verhaal.

En ik kan nog wel meer opnoemen als je wilt. Punt is dat het voor technische spelers veel makkelijker is om te excelleren bij kleinere teams. Waar alles bij je wordt ingeleverd, je zat ruimte voor je hebt liggen om de bal achter de verdediging te steken, in een vrije rol kan spelen zonder verplichtingen en nauwelijks mee verdedigen, en waar je het je kan veroorloven om lekker veel risico in je spel te leggen omdat balverlies lijden geen ramp is.
Kijk bijv naar Maher, Sinkgraven, of Andersen, die bij Willem II uitstekend speelde maar tekort komt voor Ajax. Stel je stelt Andersen of bijv een Nouri bij Twente en dan gaan die daar ook goed spelen, ben ik van overtuigd.

@nico50,
Met die vrije ballen en corners ben ik eens ja.

30 augustus 2016 om 18:39

Laats recente speler van Ajax met eigen mening was Theo Janssen. Echt heerlijk om naar zijn interview te kijken. Ik hoop dat Hakim dat ook doet en niet bang moet worden door het Ajax legioen.

30 augustus 2016 om 18:45

Ziyech komt beter tot zijn als middenvelder. Dan kan klaasen weer op cvm want bazoer vertraagt het spel en speelt de bal nooit in diepte maar vaak naar achter als verdedigende middevelder heb je een speler nodig net als Davids bal afpakker daarnaast afleveren en we hebben een buitenspeler nodig op de rechtervleugel net als younnes op links

30 augustus 2016 om 15:41

Juist op de vierkante meter dolt hij menigeen gek

30 augustus 2016 om 17:34

Ik wacht het ook nog af, maar het is natuurlijk wel zo dat Ajax met Ziyech, Younes, Traore en eventueel El Ghazi een viertal spelers heeft die je dubbel moet dekken, al is El Ghazi daarvoor wel erg wisselend. Klaassen en Gudelj kun je ook niet vrij laten schieten dus het is een vrij gevaarlijke voorhoede.

Moet het allemaal nog maar zien met ziyech bij ajax

30 augustus 2016 om 15:11

Nu ineens wel ?

30 augustus 2016 om 15:17

Sinkgraven, Gudelj....volgens mij hebben we het recht om argwanend te zijn.

30 augustus 2016 om 15:21

Sinkgraven oke, die jongen komt echt te kort, maar wat is het probleem me Gudelj? Ik vind dat hij de enige met Klaassen is die mij de aanval en het middenveld altijd een voldoende haalt.

30 augustus 2016 om 15:22

lol gudelj is tot nu toe een success geweest, dat hij een paar mindere wedstrijden heeft gespeeld maakt hem geen miskoop

30 augustus 2016 om 15:23

Sorry hoor, maar ik schat Ziyech wel iets hoger in dan die twee. Een klasse of 2/3 beter? Hij gaat helaas gewoon slagen. Dat helaas uiteraard omdat ik de rivaal support.

30 augustus 2016 om 15:23

Toen Maher naar PSV ging dacht ik ook dat ze met hem een topaankoop hadden gedaan die Strootman, Mertens en Wijnaldum achterna zou gaan.

30 augustus 2016 om 15:27

Maher was 20 jaar en had 1 seizoen leuk gespeeld. Bij PSV was alles anders. Ander niveau, andere positie en ander type spel. Ziyech heeft zich toch al bij Heerenveen en zeker bij Twente een aantal jaar bewezen. Tuurlijk altijd afwachten maar deze 2 kun je niet vergelijken met elkaar.

30 augustus 2016 om 15:28

@ Siepie

Een garantie heb je nooit en te nimmer. Kaka vertrok voor 65 miljoen naar Real Madrid als gouden bal winnaar. Werd bij Madrid volgens velen ook geen doorslaand succes. Zelf vond ik dat misschien wel 1 van de mooiste voetballers ooit.

Maher blijft een apart verhaal, getuige het feit dat hij zelfs bij Jong PSV volledige wedstrijden wilde spelen heeft hij toch een goede instelling en mentaliteit. Heeft ook weinig tot niet geklaagd over zijn gebrek aan speelminuten en dergelijke. Waarom hij er dan uiteindelijk niet slaagt is dan ook een raadsel.

Ziyech heeft 3 seizoenen op rij stabiel gepresteerd, wat in ieder geval enige indicatie geeft. Maar helaas een garantie heb je nooit.

30 augustus 2016 om 15:32

Waarom vergelijken menswn deze transfer steeds met transfers zoals Maher, Sinkgraven en Sulejmani. Ramselaar past veel beter in dat rijtje dan Ziyech, dat zijn allemaal jongens die 30 wedstrijden goed speelde (waarvan niet eens allemaal) en toen al vertrokken op jonge leeftijd. Ziyech is veel langer al zo goed of beter en ouder. Ik zeg niet dat het een gegarandeerd succes is maar hij heeft een veel grotere kans!

30 augustus 2016 om 15:42

Maar pas het afgelopen seizoen blonk ie echt uit. Aan het begin van zijn Twente tijd was er zelfs nog behoorlijke kritiek op hem.
Ik vind dat je ze wel kunt vergelijken. Tuurlijk is Ziyech een stuk beslissender, maar hij legt dan ook meer risico in zijn spel (heeft meer balverlies). Stap omhoog voor technische spelers blijkt vaak lastig te zijn, omdat er zoveel meer van je gevraagd wordt en je een stuk minder ruimte hebt. Je kan niet meer vrijuit zonder verplichtingen lopen ballen met zat ruimte voor je om de bal achter de verdediging te leggen.

30 augustus 2016 om 15:26

Het is vooral interessant hoe Bosz de andere pionnetjes om hem heen bouwt.
Stel je hem als '10' op dan zal je daarachter moeten kiezen tussen Gudelj, Klaassen, Bazoer en Riedewald, wat nog lastig gaat worden. Stel je hem als rechtsbuiten op dan zal je ook mensen moet hebben die de rechter hoek in duiken op het moment dat Ziyech gaat zwerven over het veld. Bij Twente ging dat de laatste tijd redelijk goed in combinatie met Ede en minder mate Ter Averst.

30 augustus 2016 om 15:32

Gewoon vragen aan ziyech waar die wil spelen en als eerste opstellen. dan tegen de rest zeggen, alle ballen op ziyech en je wordt kampioen.

30 augustus 2016 om 15:41

Haha volgens mij ben jij redelijk wispelturig. Je begint eerst met de reactie 'ik moet het allemaal nog maar zien met ziyech bij ajax'. En een half uur later is het 'alle ballen op ziyech en je wordt kampioen'

Ik ben benieuwd of Ajax hem als 10 gaat gebruiken of als rechtsbuiten. Bij Ajax zal Ziyech in ieder geval ook moeten gaan werken aan het meeverdedigen. Eens kijken hoe hij dat gaat doen. Als hij moet meeverdedigen zal zijn rendement sowieso minder worden verwacht ik.
Maar goed, hij is pas 23 en zal zich nog doorontwikkelen en als het goed is moeten zijn beste jaren nog komen.
Over een uurtje heeft Ajax trouwens een persconferentie, dan zal de transfer van Ziyech wel officieel bekend worden gemaakt.

30 augustus 2016 om 17:20

Als Ajax hem als rechtsbuiten gaat gebruiken moet Ajax nu ook een rechtsback met aanvallende kwaliteiten gaan kopen. Je kan niet Ziyech en Tete aan de rechterkant hebben lopen..

Dat wist iedereen al daarom komt het er ook niet uit bij Sinkgraven denk ik.

Volgens mij valt dat reuze mee. Je moet je houden aan bepaalde teamtaken zoals dat bij de meeste clubs verwacht wordt en je komt er niet mee weg je verdedigende taken structureel te verwaarlozen (maar dat is bij Ziyech sowieso geen risico, hij werkt hard genoeg). Als je goed genoeg bent kan je bij Ajax prima een vrijere rol krijgen, zoals Suarez dat had en ook Eriksen in zijn laatste seizoen veel mocht zwerven. Ik vind Bosz ook niet de coach die in balbezit de teugels strak in handen wil hebben maar die vooral hamert op discipline bij balverlies. Dat is prima, dat gaat Ziyech niet dwarszitten.

Deze reactie van Driessen lijkt mij persoonlijk meer een in het kader van "iedereen is optimistisch dus ik ga wat anders zeggen, zodat mijn expertise groter lijkt".

30 augustus 2016 om 15:46

Werkt Ziyech hard genoeg ja? Ik zie hem niet echt vaak meeverdedigen/druk zetten/loopacties maken.
Vrije rol Suarez is anders, want dat is echt een aanvaller en die werkte zich sowieso een slag in de rondte en had een enorm uithoudingsvermogen.
Eriksen is ook anders; die verzette ook veel verdedigend werk en ging zelf ook de diepte in.

''...maar die vooral hamert op discipline bij balverlies. Dat is prima, dat gaat Ziyech niet dwarszitten.''
Hoezo niet?? Ziyech kon bij Twente balverlies lijden wat ie wilde (en dat deed ie dan ook zeer vaak) zonder zich vervolgens in te spannen om dat te herstellen. Zie je hem nauwelijks doen.
Twente is immers vaak de verdedigende ploeg, dus dan kan je het je ook meer veroorloven om op Ziyech's positie balverlies te lijden, maar bij Ajax is dat anders.

''deze reactie van Driessen lijkt mij persoonlijk meer een in het kader van "iedereen is optimistisch dus ik ga wat anders zeggen, zodat mijn expertise groter lijkt".''

Tja, als je dat goed onderbouwd heb je daar tenminste wat aan of niet? Beter dan de rest die toch allemaal hetzelfde roepen en dus niks toevoegen.

Ik vind het voornamelijk bijzonder dat iedereen al 2 maanden, eigenlijk al vanaf januari, roept dat Ajax Ziyech moet kopen. Afgelopen weken ook heel vaak geroepen door vrijwel iedereen.

Nu is die gekocht, komen ineens alle criticasters naar boven om te zeggen dat het misschien toch niet zo'n goed plan was en wat er allemaal fout kan gaan.

Lekker verhaal zo, die jongen heeft nog niet eens het shirt aangehad en nu al roepen dat hij briljant wordt of door het ijs zakt. Laat hem eerst maar gewoon eens op het veld staan met dat shirt aan voordat er geoordeeld wordt.

30 augustus 2016 om 15:14

Als Feyenoordsupporter zeg ik dat het bij supporters van andere clubs vast te maken heeft met een soort van afgunst. ik had Ziyech natuurlijk liever bij Feyenoord gezien.
Echter is het wel een gok die je neemt, aangezien Ziyech niet de eerste speler zou zijn die de stap naar een Nederlandse topclub niet aankan. Het blijft afwachten, maar als je het mij vraagt gaat hij het zeker beter doen dan wat er nu op het middenveld loopt.

30 augustus 2016 om 15:16

Vooraf werden er ook wel bepaalde twijfels gezet bij het halen van Ziyech maar er zijn ook genoeg voor- argumenten om hem toch te halen.

30 augustus 2016 om 15:18

Exact, hilarisch te zien hoe de waan van de dag niet alleen bij Ajax, maar ook bij de schrijvende pers heerst.

Van de media kan ik het nog wel begrijpen, nu het nieuwe van het komen van Ziyech eraf is, moet er over een mogelijk volgend obstakel geschreven worden.

Daarentegen hoop ik dat Overmars nu eens eindelijk dingen gaat inzien, nu dit paniek-trucje is gelukt.

30 augustus 2016 om 15:39

Eigenlijk zou je als Ajax zijnde gewoon een plan moeten trekken waar je gaat kijken naar de beste 5 voetballers op de Nederlandse velden die niet bij PSV en Feyenoord spelen.

Speelt die op een positie die duidelijk een versterking is, trek je daar de portemonnee voor.
Volgend jaar heb je sowieso weer een spits en een keeper nodig, dus begin je nu al met om je heen te kijken en verdomme niet in mei pas...

Ajax heeft eindelijk weer een voetballer waarvoor je naar het stadion komt!

30 augustus 2016 om 17:26

Keeper inderdaad, maar een spits denk ik niet. We hebben Dolberg en Casseira achter de hand die nu rustig kunnen wennen achter Traore, die moeten er volgend jaar staan. Dolberg heeft al wat leuke dingen laten zien maar is nu simpelweg nog te jong.

En de 5 beste voetballers is inderdaad een plan, al mag ik hopen dat het lijstje bij een professionele club wel wat verder gaat dan slechts 5. Het risico blijft alleen dat de spelers de druk misschien niet aankunnen. Bij de subtop/middenmoot is het toch vrijuit voetballen, je kan verliezen en je kan winnen. Bij een topclub is er toch veel meer druk en het blijkt vaak dat daar lastig op te scouten is (zie Maher, Sulejmani, spelers met Kuipvrees etc).

30 augustus 2016 om 18:13

Ajax heeft wel een plan, maar dat is eerst naar de jeugd kijken, financieel verantwoord beleid en wat er niet aanwezig binnen dat kader versterken.

30 augustus 2016 om 18:32

Als je naar het plan van ajax kijkt, op welke positie moet ziyech dan spelen ? En Sinkgraven ?
En wie is dan de rechtsbuiten ? De als spits gehuurde speler ? Wat moet je met Gudelj als Bazoer en Riedewald daar ook kunnen spelen. En waarom haal je frenkie de jong ?

30 augustus 2016 om 18:52

Ik vind Dolberg echt een goeie spits, word een grote speler. Ik snap ook niey waarom hij op de bank moest beginnen tege Rostov.

Eindelijk iemand in huis die de corners en vrije trappen kan nemen.
Gudelje loopt 1 op 100 , Geef die jonge een vrije rol op 10 of rechtsbuiten. en zet klaassen op 6.
Bazoer als controleur dus niet verkopen d laatste dag.
Verder Nouri erin op het middenveld (kan ook op 10.
Riedewald voor viergever centraal.
Zo moeilijk is het allemaal niet Meneer Bosz.

30 augustus 2016 om 15:27

Nou ja, zo moeilijk is het niet, maar wij zijn het al enigzins oneens over de opstelling.
Is dus schijnbaar lastiger dan verwacht.
Denk dat je heel erg moet kijken naar de tegenstander voordat je de opstelling maakt hier.
Krijg je een potje op de helft van de tegenstander, dan ja, ziyech op 10 en klaassen op 6.
Maar ik zie in een "normale" wedstrijd toch heel graag Riedewald op het middenveld ipv de achterhoede. Dan zal Klaassen gewoon op 10 staan en Ziyech vanaf rechts.

Bazoer zou ik in ieder geval nooit en te nimmer als controleur opstellen, want daar speelt die gewoon niet goed. Hij heeft geen enkel benul wanneer hij door kan het middenveld in of wanneer hij moet blijven. Verder heeft hij voor die plek de bal veel te lang aan de voet en speelt nog minder ballen vooruit dan Blind dat deed in zijn begin periode op Cvm.

30 augustus 2016 om 15:31

@ Jdg84

Voor mij zijn er twee spelers onbetwist nu Ziyech is gekomen.
Ziyech op de 10 positie
Klaassen op de 8 positie als box to box

En dan afhankelijk van de tegenstanders Gudelj of Riedewald op de 6 positie. Je hebt de twee meest effectieve middenvelders van de eredivisie in je selectie (klaassen + Ziyech) Dan is het zonde om één van de twee op de vleugel te gaan posteren. Klaassen heeft het loopvermogen om als box to box te fungeren. Kan goed tussen de linies spelen en is niet te beroerd om mee te verdedigen.

Maar dit roep ik al twee maanden.

30 augustus 2016 om 15:37

Ik ben van mening dat Klaassen nooit op een andere plek meer had moeten spelen nadat hij toen een aantal wedstrijden daar had gespeeld. Hij was in de jeugd al geen 10 en is dat nooit echt geweest. Hij moet lopen waar hij nodig geacht wordt, daar is die juist goed in. Het ligt echter heel erg aan de tegenstander wat het plan van aanpak wordt. En daarin is het natuurlijk heerlijk om deze twee spelers te hebben. Dus dat ze beide moeten spelen, lijkt me duidelijk, maar op welke plek, moet gewoon per wedstrijd bekeken worden. Soms zal Ziyech een heerlijke rol hebben op 10, maar soms is hangend vanaf rechts fantastisch, omdat hij dan makkelijker samen met Klaassen tussen de linies kan lopen.

30 augustus 2016 om 15:58

Ik vraag me dan wel af hoe je wilt gaan spelen, want in een klassieke 4-3-3 speel je met een punt naar voren of naar achteren. Met de punt naar voren heb je die '10'positie en kun je ziyech daar laten spelen waar ie graag speelt. Maar als we gaan kijken hoe goed het spelen met een tien is gegaan(rostov uit, roda, willem2) dan is dat niet heel hoopvol. Met de punt naar achteren heb je je '6', wat tegen GAE en paok thuis vrij goed ging, maar dan heb je dus geen '10' en stel je ziyech wellicht wel op, maar dan als rechts of links half(of als hangende rechtsbuiten)

Enige oplossing die ik zie waarbij je met een 6 én een 10 kunt spelen is met een 3-4-3 opstelling. beetje het systeem zoals ajax dat deed in 95, met Riedewald in de Rijkaard rol en Ziyech in de litmanen rol.

30 augustus 2016 om 16:08

Ajax zou met dit materiaal ook heel goed 4-4-2 ruit kunnen spelen op de counter. Zet Ziyech achter Traore en El Ghazi en je kan bliksemsnel aan de overkant zijn. Dan kunnen Klaassen en/of Gudelj(/bazoer?) aansluiten als het even vast loopt en Riedewald blijft achter als stofzuiger. Voor Europese wedstrijden waar de tegenstander beter is, zou dat een hele goede oplossing kunnen zijn. Je zou Younes ook op 10 kunnen zetten en Ziyech meer centraal of 4-2-2-2 met Younes en Ziyech als Am's.

30 augustus 2016 om 16:13

Kan wel de_witte, het zit dan gewoon tussen punt naar achterin en punt naar voren in. Klaassen moet dan beide doen
Je hebt de klassieke 10, technicus en spelmaker, 6, controleur, en 8, box-to-box.

Bergkamp:
''dan is het zonde om één van de twee op de vleugel te gaan posteren''
Maar Ziyech scoorde toch ook veel doelpunten juist op de vleugel (kan het mis hebben).

Voor de rest prima, wat me wel zorgen baart is de omschakeling met Ziyech als AM en Klaassen als box to box. Als Klaassen diep gaat/staat (wat ie vaak doet) en we lijden balverlies, door Ziyech of iemand anders, dan kunnen we wel eens kwetsbaar zijn in de omschakeling. Ziyech (die best vaak balverlies lijdt, dat kan je je bij Twente ook meer veroorloven, bij Ajax niet) staat niet echt bekend om zijn verdedigende vermogen / goede omschakeling en als je Klaassen dan diep hebt staan kan er een gat vallen.

30 augustus 2016 om 17:22

Klaassen is juist geen speler die tussen de linies kan spelen. Weet jij wel wat dat precies inhoud? Een litmanen speelde tussen de linies en gaf vervolgens een perfecte eindpass of had een goede actie in huis. Klaassen heeft dat allemaal niet. Hoop dat Ziyech tussen de linies gaat bewegen.

31 augustus 2016 om 08:31

Dat is een kwestie van inzicht.. Klaassen moet gaan als het kan, en als Klaassen gaat, moet de 3de middenvelder zorgen dat hij de ruimtes goed afdekt en moet 1 van de 2 cv's doorschuiven het middenveld in, zodat er achter Ziyech weer een twee mans blok gevormd wordt. Is geen hogere wiskunde en eigenlijk precies de reden dat bijvoorbeeld Danny Blind, Rijkaard en Vertonghen op een gegeven moment heel goed speelde. Zij wisten precies wanneer ze door moesten dekken.

30 augustus 2016 om 15:27

Inderdaad. Die corners van Gudelj zijn te triest om corners te noemen. Of ze worden al 3 meter voor de eerste paal weggekopt of ze zijn pas 6 meter na de 2e paal binnen bereik van iemand. Er is er zelden een corner die wel op het juiste moment de juiste hoogte heeft.

En toch krijg ik het idee dat Ziyech naar Ajax gaat omdat er verder uit het buitenland geen "mooie" opties waren.
Swansea....tja als het waar is is ook niet je van het. Dan kun je inderdaad gewoon beter naar Ajax gaan.

Maar goed Ziyech is nog 23 geloof ik. 2 a 3 jaar in Amsterdam spelen, om het Nederlandse kampioenschap spelen en dan een mooie transfer maken naar een mooie buitenlandse club.

Veel succes, Hakim! Ben blij dat hij nog in Nederland blijft. Kijk af en toe Eredivisie wedstrijden en Ziyech was bij Twente altijd een lust voor het oog.

Als FCT fan mag Ajax dat inderdaad van hem eisen, vind ik alleen maar prima want ik denk dat ze dan aan het kortste eind trekken. Een speler als Ziyech moet je vrij laten en zijn ding laten doen. Niet voor niets is hij pas weer gaan excelleren bij FCT Nadat hij aanvoerder af was.

Ik ga er vanuit dat men dit ook wist voordat zij hem gingen kopen.....toch?

30 augustus 2016 om 15:30

Daarom verwacht ik hem ook voornamelijk rechts hangend. Heeft die alle vrijheid om te spelen waar hij wil en kan Klaassen of Riedewald/bazoer de ruimtes afdekken welke Zyech open laat.
Het is een 10, maar hij heeft bewezen het ook vanaf die plek te kunnen. Mahrez bijvoorbeeld, vind ik beetje zelfde type speler, is eigenlijk ook een 10, maar speelt voornamelijk vanaf rechts.

Hoop dat hij van Bosz wel de vrijheid krijgt die hij nodig heeft, anders gewoon andere trainer zoeken ;p

Spelen zoals Ajax heeft ze de laatste jaren niet veel opgeleverd heb ik het idee. Misschien moet Ajax zich eens aanpassen aan de spelers die ze hebben. Lijkt me niet meer dan logisch.

Ziyech gaat prima slagen bij Ajax. Ja, je moet mee in het systeem maar ook bij Ajax is er voldoende ruimte om een actie te maken. Daarbij krijgt Ajax vanwege het offensieve spel veel meer vrije trappen en daar weet 'onze' Hakim wel raad mee.

30 augustus 2016 om 15:18

Pff wat ben ik blij zeg dat die vrije trappen en corners straks door Ziyech worden genomen en niet door Gudelj die kan er helemaal niks van!

30 augustus 2016 om 15:23

Schoot er afgelopen weekend nog 1 in...

30 augustus 2016 om 15:32

Ja, maar hoeveel kansen heeft hij daarvoor gekregen?

30 augustus 2016 om 15:34

En de laatste vrije trap daarvoor die werd gescoord door Ajax was in november 2015. In bijna een heel jaar pas een vrije trap dus gescoord

30 augustus 2016 om 15:46

Inderdaad zeg. Vooral de corners zijn een drama..

Niet iedereen heeft in het verleden hoeven luisteren naar de "ajax-school", ibrahimovic, sneijder, suarez zomaar wat namen die "vrijstelling" daarvan kregen.
Sommige spelers moet je niet aan banden leggen en Hakim is er daar een van.

Dit is een schot in de roos. Deze jongen heeft al een aantal seizoenen laten zien dat hij een van de of misschien wel de beste middenvelder is van het moment.

Ik kan niet wachten om hem aan het werk te zien.

Opstelling:

Tete Sanchez Veltman Dijks

Ziyech Riedewald Klaassen

Traore Dolberg Younes

30 augustus 2016 om 15:22

Riedewald op Sanchez en Gudelj erin

30 augustus 2016 om 15:26

Bazoer is bij jou al helemaal afgeschreven?

30 augustus 2016 om 15:44

Op dit moment lijkt me logisch dat hij niet in dit elftal staat toch.
Is gewoon de minste van de 3 potentiële spelers op die plek momenteel.
Als hij gewoon speelt zoals hij kan, dan is hij zo weer terug en zal er weer wat geschoven worden. Maar op dit moment is dit de sterkste opstelling wel.
Ik ben alleen benieuwd of Ziyech CAM of RB gaat spelen. Met Riedewald, Klaassen en Gudelj staat het vind ik erg goed. Maar Traore op rechts is ook niet vervelend.

Luxe keuze nu op middenveld, lekker voor de trainer.

30 augustus 2016 om 15:44

Nog niet helemaal. Maar het wordt tijd dat zijn instelling veranderd. Ik mis de bazoer van begin vorig sezoen. Continu de bal opeisend en niet van de bal te krijgen.

Ik ben nog steeds fan die jongen maar het wordt tijd dat die elke wedstrijd zijn voeten laat spreken en strijd voor onze club!

30 augustus 2016 om 15:46

inderdaad. Je zou eventueel tegen de 'mindere' tegenstanders met 3 verdedigers kunnen spelen. Zo creeer je weer een extra plek op het middenveld.

30 augustus 2016 om 15:59

Denk dat die het voorlopig even zo houd als tegen gae. Dolberg zal ook niet constant dit nivaeu gaan halen. Traore zal dan doorschuiven naar de punt en Ziyech zal dan vanaf rechts komen.

Je moet toch altijd spelen zoals de trainer dat wil? Ik snap zijn punt niet helemaal.

30 augustus 2016 om 16:12

Inderdaad. Iedere clubtrainer heeft een bepaalde visie om te spelen en spelers moeten daarin hun werk doen, maar krijgen daarnaast ook hun vrijheden. Bij de ene trainer zijn dat er iets meer dan bij de ander, maar daar moeten de spelers het gewoon mee doen. Niks vreemds aan. maar ja het blijft leo driessen he...

Tijd om de zogenaamde Ajax principes en de manke Ajax school te laten varen en alle ballen via Ziyech versturen.

Tijd om de zogenaamde Ajax principes en de manke Ajax school te laten varen en alle ballen via Ziyech versturen.

Wordt niets, Ajax is specifiek en daar moet je al langer spelen of gewoon heel goed zijn. Ziyech is een aardig spelertje voor Heerenveen en Twente maar bij Ajax zit hij binnen de kortste keren op de bank. Het zegt genoeg dat in de rijke leagues ze de aankoop niet aandurfden.

Maarja, de zwakke Overmars moest gehoor geven aan het publiek dat geld wil zien rollen, de simpele emotie der domheid achterna zodat hij niet gelynched wordt. Hij heeft al de verkeerde coach voor de groep geplaatst, nou nog Westerman, Traore en Cassiera gehaald die niet gaan bijdragen anders dan eigen talent, dat het wel aankan in de wegstaan.

Talenten als Nouri, vd Beek, Muric, Cerny, jongens waar ze veel tijd en geld hebben ingestoken worden gepasseerd omdat de trainer en directie moeten kopen vamn het publiek die niet doorheeft dat ze hun eigen nek omdraaien met hun kortzichtige visie (als je het al visie kunt noemen).

De lijn Cruijff is na zijn dood en het vertrek van Jonk totaal verdwenen en heeft plaatsgemaakt voor toale ignorantie. De goede TD had nu Klaassen en Bazoer verkocht om er nog veel voor te vangen, hetzelfde El Ghazi en Tete omdat hun opvolging al klaar staat. Met dat geld had de directie afgekunt van de beurs en het stadion verder aankopen. Ze hadden eenzekfde resultaat tegen Rostov kunnen bewerkstelligen maar Ajax supporters hoop geven door jonge honden extreem goede dingen te laten zien en ons te laten uitkijken naar de EL (ja zelfs dat).

Maarja, ipv dat hebben we een laffe directie die zonder visie en zonder ballen durft te acteren. Ziyech, welkom op de mooiste bank van Nl.

30 augustus 2016 om 15:40

Wat een lulkoek............

Als jij niet doorhebt dat we met die so called perfecte jonge knulletjes van de mat worden getikt omdat ze er juist nog niet klaar voor zijn bevind je jezelf in een paarse bubbel.

Hoe kan je nu stellen dat Ajax eigen talent heeft, die het wel aankan????? Juist, dat hebben we de afgelopen jaren idd gezien, dat dat jonge talent het aankan..... nederlagen accepteren kunnen ze inmiddels goed aan ja. Jij wil dus met Nouri en van de Beek en Cerny lekker in de basis starten... alsjeblieft... dan mag een Bazoer dus ook geen terugval krijgen want volgens jouw woorden kunnen ze het aan..... onzin.

En begin niet over het mislukte plan Cruijff... heeft nooit gewerkt en zal ook niet meer gaan werken. klaar. Niet de juiste mensen voor en zeker niet de tijd om dat uberhaubt in praktijk te brengen.

Geld moet op het veld staan en eigen jeugd, die wel degelijk potentie heeft, moet je rustiger brengen dan nu al jaren het geval is, gesteund door gerichte aankopen.

Het is allemaal niet zo moeilijk hoor....

30 augustus 2016 om 15:54

Ik ben dan erg benieuwd waarom het nu al niets wordt?

Ik zeg niet dat hij het wel gaat redden hoor, daar behoedt ik mezelf wel voor.
Maar nu al zeggen dat het niets wordt, omdat het een aankoop is en hij andere jongens in de weg staat. Dat is ook niet realistisch.

Ik ben, denk ik, om dezelfde redenen als jij voor ajax (tenminste, dat denk ik uit je tekst te halen). Kampioenschappen etc zijn leuk, maar ik zie graag jong talent doorgroeien en ontwikkelen. Maar, wat ik ook wel graag zie is leuk en goed voetbal. Ziyech heeft dat natuurlijk wel gewoon in zich. Er is nu zo onwijs weinig creativiteit in het elftal, waardoor ik denk dat Ziyech, mits goed gebruikt, het super zal kunnen gaan doen. Het is aan Bosz en de andere spelers om ervoor te zorgen dat hij kan excelleren.

Ik vind Ziyech persoonlijk namelijk wel iets meer dan een aardig spelertje.

Ben ook wel van dezelfde mening dat er een aantal jongens bijlopen, waar je best vanaf kunt en die plekken kunt opvullen met die jonge gasten. Maar Ziyech wil ik eerst kunnen bekijken voordat ik ga oordelen.

Als Ajax in dienst van Ziyech zou moeten spelen dan zouden ze eigenlijk in een 3-3-1-3 systeem moeten voetballen(Ik zie het overigens niet gebeuren) . Een blok van 3 fysiek sterke middenvelders achter Ziyech om de gaten te dichten. Bazoer, Riedewald en Gudelj/Klaassen erachter die in dienst van Ziyech spelen.
Zou op zich wel interessant zijn om een keer uit te proberen, want dan kan Ziyech wel in een vrije rol spelen:

Krul
Tete Veltman Sanchez
Bazoer Riedewald Gudelj
------------Ziyech
Traore Dolberg Younes

30 augustus 2016 om 16:06

Dat zou ik kiezen denk ik, alleen Klaassen voor Bazoer, aangezien die ook nog diepgang brengt en makkelijk scoort.

@Bergkamp

Ik denk dat Gudelj ook gaat banken hoor. Riedewald gaat daar spelen.

Of Ziyech moet op rechtsbuiten worden neergezet en zich daar mogen uitleven. Dan kan Gudelj samen met Riedewald en Klaassen spelen.
Ik hoop toch wel dat El ghazi eruit gaat. Alleen wie daar dan gaat spelen is afwachten. Traore kan ook maar wie dan spits? Vind Dolberg goed maar nog te jong.

Wat een lulkoek verhaal. De afgelopen jaren heeft juist laten zien dat de spelers die zich niet in dat keurslijf lieten dwingen doorstootte naar basisspelers bij Top en subtop. Suarez had schijt aan alles en deed zijn ding, speelt nu toch mooi bij Barcelona. Huntelaar voldeed in de verste verte niet aan het plaatje van de ideale Ajax spits. Toch maar mooi de man in Duitsland (al is dat inmiddels iets minder).
Vertonghen had lak aan alles en wandelde gewoon rustig naar de 16 van de tegenstander, hoezo netjes aansluiten bij het middenveld.

Zyech moet Zyech blijven. Pak de dingen op die handig zijn, maar verlies njet de kwaliteiten waardoor Ajax je haalde en dan kom je echt een heel eind.

Ik ben een van die, die denken dat Zyech overbodig was en dat de problemen liggen bij de verdedigende middenvelders. Dat denk ik nog steeds, maar nu hij zo goed als zeker Ajacied is hoop ik dat hij schittert. Hopelijk blijft Riedeweld dan ook staan als verdedigende middenvelder waardoor Zyech kan schitteren. Want ook Riedewald is een speler met kwaliteiten, echter zie je daar helemaal niets van terug als hij centraal achterin staat, terwijl hij als verdedigende middenvelder juist opvalt.

Die Driessen trapt hiermee wel een open deur in, net alsof Ziyech bij een andere club ook een vrije rol had gekregen...
Bij een andere club had hij zich ook moeten aanpassen.

Dijks doet het niet slecht maar ook niet bepaald geweldig. Wel veel drive en kracht. Buttner verdiend een vermogen en is niet haalbaar en zie dan ook liever Haps komen van AZ.

30 augustus 2016 om 15:52

Haps en Huntelaar zie ik graag nog komen. Een betere linksback dan Dijks en een echte pure ervaren afmaker kan geen kwaad in deze selectie.

Klopt , is het niet zo dat je bj elke club moet spelen zoals de trainer en de club het graag het liefste hebben!

Ajax moet nu anders spelen. De ploeg met goals en weinig balverlies is in mijn ogen: Krul Tete Veltman Sanchez Dijks..riedewald,klaassen,ziyech,traore,dolberg en Younes.

De opbouw vanuit centrum door Veltman en daarvoor Riedewald,,die spelen rechts en links buiten in of Klaassen en Ziyech. Dijks en Tete vooral verdedigen..meelopen mag maar niet te diep en Ziyech en Klaassen snel inspelen..that's it. Dan heb je minder balverlies en 5 spelers vanaf middenveld die goals kunnen maken en assisten.

Het is geen Frank de Boer meer die voor de ploeg staat, en daarnaast zou Ziyech echt niet tekenen als hem was verteld dat hij non-stop "misbruikt" zou worden als bijvoorbeeld rechtsbuiten.

Ajax heeft eisen, en Ziyech heeft eisen en kennelijk hebben ze elkaar gevonden.
Bosz speelt graag aanvallend voetbal en ziet natuurlijk ook dat er creativiteit ontbreekt. Wat ongeveer 95% van Voetbalzone roept zal vermoedelijk dus ook uit gaan komen: Klaassen een linie naar achter samen met Gudelj/bazoer en Ziyech aanvallen. Misschien zelfs met 2 aanvallende middenvelders maar gezien het aantal tegengoals denk ik dat Bosz misschien toch iets meer zekerheid wil.

Tuurlijk, Ziyech zal echt niet als een god Amsterdam in gehaald zijn, maar ik kan me maar moeilijk voorstellen dat ze tegen Ziyech gezegd hebben: "we gaan jou eens flink verpesten op allerlei vreemde positie's" en dat Ziyech vervolgens vrolijk z'n handtekening heeft gezet.

30 augustus 2016 om 15:55

Je hebt ook nog kans dat el Ghazi geslachtofferd word en Ziyech vanaf rechts gaat komen.

30 augustus 2016 om 16:10

en slachtoffer je daarnaast dan ook nog Traore of kies je dan voor Dolberg?

Ben zelf ook benieuwd. Juist in de goede jaren met leuk voetbal was er altijd wel een speler die meer mocht als een ander. Die vrij was om dingen te doen. Alleen is naar mijn inziens de laatste die dat was Suarez alweer.

30 augustus 2016 om 15:57

en Eriksen.. en ik hoop nu dat hoe s de jong en eriksen het deden dat nu word gedaan door klaassen ziyech

Zag deze man zoveel open deuren intrappen gister tijdens natafelen . Tuurlijk heeft een trainer een verwachting hoe hij wilt dat er word gespeeld .dat heeft iedere topclub . En dan hoor ik hem zeggen dat PSV een guardado en Moreno wel kan halen , dat argument komt me neus uit want guardado is al jaren op de rader van PSV geweest . En Moreno kent brands nog van z'n az tijd en heeft guardado als maat in Eindhoven . PSV heeft echt geen lijst van ervaren spelers die gelijk wat toevoegen als die twee in overvloed hoor. Dit is t resultaat van jaren lang contact onderhouden met een speler

wellicht dat andere spelers nu ook gaan excelleren. als je een middenveld hebt zonder creativiteit vallen al snel de mindere dingen op..hopelijk worden de buitenspelers beter bediend en krijgen de tegenstanders eindelijk weer is wat angst. ik heb er het volste vertrouwen in

Ach, die analisten. We hebben er hier ontzettend veel in Nederland. Ze lullen maar wat om hun programma's en kranten vol te krijgen. Vandaag lullen ze zus morgen lullen ze zo. Ik neem ze allang niet meer serieus. Het gewone publiek zoals wij heeft er echt niet minder verstand van.

Geloof me mijnheer Driessen. Als Zyiech goed is mag hij alles. Dat snap ik nog wel.

Hij is nog niet binnen en dan begint het weer, denk heus wel dat hij dat wel weet dat het nu niet meer zo gaat als bij Twente, daar was alles op hem gericht, nu zit hij bij een club die meerdere spelers zitten die kunnen afronden, het zal voor hem wel even wennen zijn, maar ik twijfel er niet aan dat hij dit aan kan. Welkom ziyech

Precies mijn reactie op het artikel dat hij werd aangekondigd voor 11 miljoen. Ik ben blij met zijn aankoop maar ze hebben er bij Ajax een handje van om creativiteit uit een speler te halen. Ik ben heeeel blij dat hij er is maar ik voorzie een grote teleurstelling. Ik hoop dat ik ongelijk heb.

30 augustus 2016 om 16:10

Je moet in ieder geval niet gaan verwachten dat hij net zulke statistieken gaat halen als bij Twente. Bij Ajax zal hij ook moeten meeverdedigen, hij zal veel minder de tijd en ruimte krijgen, hij zal geen vrije rol krijgen. Je moet je verwachtingen dus realistisch maken.

30 augustus 2016 om 16:14

Op welke basis halen ze hem dan? Je noemt nu dingen op die hij niet kan en juist waarin hij excelleert en hetgeen wat hij kan gaat hij niet doen en hetgeen wat hij niet kan dat moet hij gaan doen. Pff dat wordt dus helemaal niks..

30 augustus 2016 om 16:28

Hij zal zich moeten doorontwikkelen naar een speler die ook bij een topclub naar behoren kan presteren dus moet hij ook aan zijn mindere punten gaan werken en ermee kunnen leven dat hij bij een topclub geen vrije rol meer zal krijgen. Het zal voor hem wat tijd kosten om zich aan te passen maar gezien zijn leeftijd zie ik hem wel doorontwikkelen en een waardevolle speler voor Ajax worden maar de fans zullen er wel geduld mee moeten hebben.

Wie van de middenvelders gaat buiten de boot vallen? Klaassen sowieso niet. Gudelj kan wel, maar hij speelt het hele seizoen al heel stabiel. Bazoer zal het dan worden, wat de naam van Ajax als "beste opleidingsclub van Nederland" niet ten goede komt.

De kans is bijna nihil dat in deze opstelling, Klaassen én Ziyech goed uit de verf komen. Klaassen zal veel meer moeten verdedigen, wat hij niet moet doen. Ziyech zelfde verhaal.

We kunnen deze aankoop bovendien echt wel als 'paniekaankoop' bestempelen, want als er een beetje beleid was geweest, had Ajax Ziyech al veel eerder gekocht, niet pas ná een Europees debacle.

30 augustus 2016 om 16:11

De kans bestaat zelfs dat Bazoer verkocht gaat worden. Er is genoeg interesse voor Bazoer.

30 augustus 2016 om 16:31

Ja, echt onwaarschijnlijk. Daar gaat Ajax zeker spijt van krijgen. Want als bankzitter is Bazoer 10 miljoen minder waard. De kans bestaat dat hij voor slechts 20 miljoen vertrekt, terwijl hij gezien zijn potentie veel meer waard is.

30 augustus 2016 om 16:15

Het moment van de aankoop is op zijn minst ongelukkig. Aan de andere kant; sinds Peter Bosz trainer is bij Ajax zijn er drie verschillende systemen geprobeerd en is de opstelling ook vrijwel iedere week wel anders. Ik hoop dat hij komende weken wat meer vastigheden gaat inbouwen en dat dat zijn vruchten af zal werpen. Hoe hij Ziyech gaat inpassen is erg interessant.

De Ajax-filosofie is een soort rode draad van fris, aanvallend en technisch verzorgd voetbal zoals men dat daar sinds midden jaren zestig pleegt te spelen. Een Ajax-systeem bestaat daarentegen naar mijn mening niet echt, of je moet het het op papier vasthouden aan twee vleugelaanvallers hebben. Dat extreem dogmatische denken stamt in mijn optiek uit de succesvolle jaren negentig. Alle grote Ajax-ploegen hebben het echter uiteindelijk op hun eigen manier ingevuld, bijvoorbeeld op het middenveld (punt naar achteren, punt naar voren, soms een 10) of achterin (met inschuivende nummer 4 of niet, links- en rechtspoot in centrum of niet). Cruijff speelde als centrumspits bijvoorbeeld ook heel anders dan Van Basten, Bosman, Kieft of Kluivert. Denk dat ze Zyech daarom niet teveel in een keurslijf moeten willen persen.

Het gevaar zit hem juist in het feit dat iedereen weet/denkt dat hij gaat slagen bij Ajax dat het dus ook ongelofelijk tegen kan vallen.
Ik hoop voor het Ajax publiek van niet,want die worden imo al veel te vaak voor de gek gehouden door de gehele directie, maar persoonlijk zal ik er geen traan om laten als hij daadwerkelijk de druk etc... niet aankan en grandioos op z'n bek gaat.
Dit is puur om het feit dat ik eigenlijk die hele Overmars zat ben met al z'n praat iedere window weer "we hebben ziyech niet nodig......ontwikkeling eigen jeugd..etc...etc....blahdieblahdieblah.

Precies wat ik voorspeld heb weken lang.

Ziyech trekt naar Ajax en de negativiteit slaat toe. Wat zal het die jongen toch moeilijk gemaakt worden. Echt een extreme domme keuze van hem om voor Ajax te kiezen, om überhaupt in Nederland te blijven. Het had een veel slimmere zet geweest om naar Swansea te gaan als dat reëel was.

Nu komt er een overdreven grote vergrootglas op hem, overdreven grote kritiek en overdreven grote haat. Ik zei serieus een paar weken geleden dat de critici ook het Marokkaanse elftal en de Afrika Cup erbij zouden halen om Ziyech een kopje kleiner proberen te maken. Vd Gijp begon daar gisteren al mee. Echt ongelooflijk. Hij tekent en bam het slaat gelijk allemaal om. Eerst weken lang prijzen en slijmen en dan bam een stortvloed aan negativiteit. Wacht maar wanneer hij een periode niet goed presteert. Dan zullen zij zelfs zijn reputatie kapot proberen te maken. Het proberen te gooien op zijn 'marokkaanse mentaliteit'. Ik zie ze al zitten zaniken bij Voetbal Inside.

Je kunt het nu oneens met mij zijn. Maar probeer deze reactie te herinneren wanneer de dip van Ziyech toe zal slaan. Het zal ook zeker toeslaan omdat dit iedere jonge speler overkomt. Vorig seizoen was iedereen Tete en El Ghazi bijvoorbeeld aan het hypen. Waar is de hype nu? Nu worden ze niet eens meer serieus genomen.

Ik blijf het maar idioot vinden hoe mensen jonge spelers ophemelen en dan verrast zijn wanneer de onvermijdelijke dip toeslaat. Jonge spelers komen altijd in zo'n dip terecht omdat zij het voetbal op het allerhoogste niveau nog niet gewend zijn en alle externe factoren spelen ook een factor. Ineens krijgen zij bakken vol aandacht en wordt hun lichaam tot het uiterste gebracht (wat soms tot blessures leidt). Iedere speler en persoonlijkheid reageert daar anders op maar iedere speler merkt wel een dip daardoor. Zie Bazoer, Tete, El Ghazi, Clasie, Bruno Martins Indi, Maher, Elia, Veltman, Sinkgraven, Bruma, Aisatti etc. Sommige spelers komen er weer uit en andere spelers blijven dat niveau vasthouden.
Je kunt dus naar mijn mening nooit roepen dat een speler een topper gaat worden wanneer hij net doorbreekt. Je moet altijd wachten op die dip en hoe de speler daarop reageert. Het komt iedere keer voor.

30 augustus 2016 om 22:16

Welkom in de top en bij Ajax, kritiek is er pas niet meer als we de CL winnen, Jc schaal, beker en landstitel. Dat is ook waarom veel topclubs graag Ajax spelers hebben, die kennen deze druk al. Ook niet mijn stijl maar zo is het nou eenmaal, al slaan velen door.

Leuk voor Ajax dat hij komt, jammer genoeg een maand of twee te laat. Het is niet onwaarschijnlijk dat hij zijn transferprijs er al uitgehaald (d.m.v. halen poulefase Champions League) als ze hem gewoon aan het begin van de zomer al hadden gehaald.

Ziyech zie ik als een ambitieuze speler die z'n carierre tot nu toe zeer goed uitstippelt.

Ik snap dan ook niet dat zoveel mensen denken te weten dat hij en Ajax geen gelukkige match gaan worden, omdat hij bij Twente "lekker zijn gang kon gaan" en volgens velen niet veel verdedigende meters maakte. Als hij zichzelf wilt blijven ontwikkelen als speler, wat voor mij een zekerheidje is, zal hij zich op verdedigend vlak bij een grotere club toch ook willen ontwikkelen?

Hij zal zelf als geen ander beseffen dat Ajax een springplank is naar de Europese (sub)top, mits je goed presteert. Het meeverdedigen lijkt mij dan ook niet meer dan vanzelfsprekend in tegenstelling tot bij Twente.

Eindelijk weer een echte topspeler erbij. Persoonlijk verwacht ik dat Ziyech dit jaar als middenvelder/rechtsvoor zal fungeren. Volgend jaar vast op de rechtervleugel, aangezien Nouri en Frenkie de Jong dan zullen aansluiten. Na jarenlang wachten zal het Ajax publiek dan weer flink verwend worden. Een aanval met Younes-Dolberg-Ziyech en daarachter Nouri- vd Beek-F. De Jong. Dat is althans mijn verwachting.

Ik ben zelf een beetje huiverig voor een Mounir Elhandawi deel 2. Het draait vaak om 'eer' en gevoel en dat soort zaken.. bij Ajax draaot het alleen maar om Ajax en niet om de individu. Benieuwd hoe dit samen gaat.. ik heb er weinig vertrouwen in...

Driessen heeft totaal ongelijk, meer ongelijk kun je niet hebben. Er lopen bij AJAX heel wat spelers rond het meeste middelmaat maar ook een paar goeie. Te weten Klaassen , Traore en nu dus Ziyech, die andere mannetjes moeten keihard hun best doen zodat dit 3 tal kan uitblinken

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren