Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Gullit verontwaardigd: ‘Wat Van Breukelen zegt is pertinent niet waar’

Laatste update:
/

Volgens Hans van Breukelen, technisch directeur van de KNVB, wilde Ruud Gullit doorschuiven als bondsoach bij een eventueel vertrek van Danny Blind. Onzin, volgens Gullit. "Wat Van Breukelen zegt is pertinent niet waar", aldus Gullit tegen de NOS.

"Ik heb gevraagd aan de bond of ik op papier kon krijgen of ik bij een vertrek van Blind opnieuw kon onderhandelen over mijn positie”, legt Gullit uit. “Voor Van Breukelen was dat logisch, maar hij weigerde om dat in het contract te zetten. Daar kon ik niet mee leven. Op de dag dat Van Breukelen in Zeist de deur achter zich dichttrekt, is die mondelinge afspraak niets meer waard."

De andere reden waarop een akkoord tussen Gullit en de KNVB is afgeketst, is de vertrekclausule die de beoogd assistent van Blind zijn zijn contract wilde laten opnemen. "Dat begrijp ik niet”, zegt Gullit. “Een clausule om te vertrekken bij een verbeterde aanbieding is heel normaal in de voetbalwereld. Iedereen heeft zo'n clausule, alleen Van Breukelen wilde er niet mee akkoord." Door een dergelijke clausule kon Dick Advocaat opstappen bij Oranje en aan overstappen naar Fenerbahçe. "We hebben net het akkefietje met Advocaat gehad, dus dat doen we niet meer”, zei Van Breukelen.

Hans van Breukelen heeft gelijk door niet in te stemmen met de wensen van Ruud Gullit

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Alleen al op de vertrekclausule zou ik de deal laten afketsen als ik Van Breukelen was. Leuk dat iedereen zo'n clausule heeft in de voetbalwereld, maar volgens mij zoeken ze bij de Knvb iemand die het Nederlands voetbal wil helpen en niet iemand die de rol van assistent als een opstap ziet naar een nieuwe trainersklus.

26 augustus 2016 om 16:10

In het arbeidsrecht kan je toch gewoon "opzeggen"? Vanwaar deze clausule dan?

Bij voetballers zal het wellicht anders liggen ivm transferwaarde, maar bij (assistent)coaches?

26 augustus 2016 om 16:37

@lekkerbek
Omdat er een verschil is tussen een contract en een dienstverband voor bepaalde of onbepaalde tijd. Bij een contract beloven partijen elkaar de afgesproken periode vol te maken en bij een dienstverband geldt een afgesproken opzegtermijn. Dus wil je onder een contract uitkomen dien je zo'n clausule op te nemen.

26 augustus 2016 om 16:44

Precies, daarnaast geldt voor dergelijke functies de CAO Sport (zoek maar op) en staan daar verdomd weinig mogelijkheden in mbt tussentijds opzeggen bij een contract voor bepaalde tijd

26 augustus 2016 om 16:48

Je punt mbt dienstverband en contract is niet waar, het is maar net hoe je het noemen wil, maar er is wel een verschil in contracten voor bepaalde en onbepaalde tijd.

26 augustus 2016 om 16:44

Hoe groot is het risico bij Gullit dat hij hogerop kan? Die clausule had ik er bij hem wel in durven zetten, heeft al jaren niet meer op het veld gestaan.

26 augustus 2016 om 17:03

In dit geval hoeven ze denk ik niet zo bang te zijn dat die een verbeterde aanbieding van een club of land zou krijgen zot niet voor niets al jaren zonder club

Iets zegt me dat Gullit de waarheid spreekt..

26 augustus 2016 om 16:13

zoveel verschillen zitten er dus niet in de uitleg van beide heren.

En jawel hoor, daar is ie dan. De reactie van Gullit

En daarom kunnen dit soort onderhandelingen dus beter niet in de media terecht komen. Hou het binnenskamers a.u.b. (zie post enkele berichten geleden hierover van uitleg van Breukelen)
Ik word hier zooooo moe van.

26 augustus 2016 om 16:54

Inderdaad, beter gewoon binnenskamers. Maar als je toch naar buiten komt, zorg dan dat je met zijn allen professional genoeg bent om gewoon met een kloppend verhaal te komen. Maar nu zijn ze weer als kleuters aan het bekvechten over verschillende versies. Vreselijk.

27 augustus 2016 om 07:31

En dan wordt de KNVB er weer beschuldigd van ivoren toren gedrag en niet transparant zijn. Het is niet meer dan logisch dat de KNVB tekst wn uitleg geeft over wat ze doen.

Wat worden er toch weer smerige spelletjes gespeeld in Zeist, en je moet je voorstellen dat deze mannen samen in 1988 onze eerste en tot dusver enige titel hebben gewonnen. Dan ga je toch respectvol met elkaar om ?

De zoveelste flater van de Knvb en het bestuur wat daar de scepter zwaait, nogmaals hoop ik op het ontslag van de gehele staf en het bestuur wat al jaren keihard faalt maar helaas zijn degene die gaan over deze materie uit hetzelfde hout gesneden.

Overigens is Ruud Gullit net als Dick Advocaat ook niet te vertrouwen, net zo'n slang die de Telegraaf of welke flutkrant dan ook maar opbelt als iets hem niet aanstaat. Blij dat hij het niet is geworden, maar de Knvb zet zichzelf hoe dan ook weer eens voor schut.

Als Gullit zijnde moet je toch snappen dat de KNVB nu niet akkoord gaat zo'n afspraak omtrent de mogelijkheid te vertrekken bij een mooie aanbieding bij de club. Vindt het raar dat Gullit dat jn zn contract wil laten opnemen nadat net al die commotie is geweest omtrent advocaat. Dat had je toch van mijlenver al aan zien komen.

Gullit kan toch zelf ook wel bedenken dat ze na Advocaat iemand willen hebben die er niet tussentijds tussenuit glipt en zich volledig committeert aan Oranje? Toon dan gewoon geen interesse Ruud, zeker als je diep van binnen ook nog eens weet dat je waarschijnlijk niks toevoegt. En opnieuw over je positie onderhandelen als Blind ontslagen wordt is wel degelijk en manier om te zeggen dat je dan hoofdcoach zou willen worden. Je bent namelijk assistent of hoofdcoach, meer smaken zijn er niet. Dat hij überhaupt in de veronderstelling leeft dat hij het aan zou kunnen om hoofdcoach te worden zegt ook wel iets over het verstandelijk vermogen van deze man.

Het is een leuke charismatische kerel, maar je moet hem denk ik zo min mogelijk serieuze taken en verantwoordelijkheid geven. Het is een beetje een dommerd.

26 augustus 2016 om 16:54

Ik vind dit toch niet zo zwart wit.
De clausule is heel normaal in de voetbalwereld, dat hoor je met regelmaat. En opnieuw onderhandelen bij vertrek Blind is toch geen toezegging dat hij hoofdcoach wordt, of wel. Het is de mogelijkheid open laten om gesprekken te openen over een wijziging in je functie.

Ik denk eerder dat men is gaan inzien dat Gullit bij oranje geen meerwaarde is en de keutel zo hebben kunnen intrekken.

26 augustus 2016 om 19:40

Opnieuw onderhandelen betekent dat hij niet zomaar van een nieuwe coach de assistent wordt. Is heel logisch. Straks gaat Blind weg en komt er iemand met wie hij helemaal niet wil samenwerken. Opnieuw onderhandelen bied dan de mogelijkheid om weg te gaan.

Natuurlijk zijn er voor beide partijen argumenten te brengen en staat Hans van Breukelen volledig in zijn recht om de onderhandelingen stop te zetten. Het is namelijk niet aan Gullit om de inhoud van zijn contract te bepalen, dat doet zijn werkgever. Gaat Gullit niet akkoord met de voorwaarden die Van Breukelen hem tijdens de onderhandelingen biedt, dan tekent hij toch niet voor de Nederlandse voetbalbond? Nogmaals, voor beide partijen zijn er argumenten te brengen. Maar wat mij vooral stoort is de manier waarop de media is gezocht door Van Breukelen om dit soort vertrouwelijke informatie te delen met heel Nederland. Dat is niet netjes, sterker nog; dat is amateuristisch! Zeker als het gaat om een persoonlijkheid als Gullit is dit volstrekt onacceptabel (in het geval van anderen zou dat het overigens ook zijn), zo ga je niet met (toekomstig) werknemers om.

26 augustus 2016 om 16:19

Je hebt helemaal gelijk, altijd maar weer dat belletje richting de media om de ander maar zo snel mogelijk in een zwart daglicht te zetten. Echt smerig en bijzonder aangezien deze mannen jaren hebben samengespeeld(!).

De Knvb wordt gerund door amateurs, gaat de verkeerde kant op en is ook zeker niet de ideale voorbereiding richting de kwalificatie voor Rusland 2018. Ook weer heel apart trouwens dat de teammanager ( Hans Jorritsma ) nu opeens na een half jaar moet vertrekken, beslissingsdrang van van Breukelen?

26 augustus 2016 om 16:56

Als je goed genoeg bent en men je heel graag op die plek wil, is er in die wereld zeker ruimte om deels te bepalen wat er in dat contract komt. Gullit heeft gewoon te weinig(of geen) meerwaarde om dat voor elkaar te krijgen.

26 augustus 2016 om 16:56

De inhoud van een contract is een resultaat van onderhandelingen, niet wat de een de ander dicteert.

Voor de rest eens: vooral wat je zegt over het naar buiten brengen van de standpunten. En dan ook nog eens versies die niet met elkaar stroken. Amateurisme ten top. En dit zijn de mensen die oranje weer op de rit moeten brengen. Om je kapot te schamen dit.

Net of hij een andere baan aangeboden zou krijgen. Hij kan toch gewoon voor twee jaar tekenen als hij die intentie heeft. Vind het in dit geval wel juist dat van Breukelen daaraan vasthoud want we hebben niets aan weer een vertrek gedurende de kwalificatie. Betreffende de onderhandeling over een nieuwe positie heeft Gullit wel gelijk. Maarja, het zijn net twee kleine kinderen dus laat maar gaan, is beter voor iedereen.

Hahah, heeft Gullit onder een steen geleefd de afgelopen dagen? De Knvb heeft heel veel kritiek gehad over de clausule die werd opgenomen in het contract van Advocaat. De Knvb maakt veel fouten, maar zo dom zijn ze ook niet.

een verbeterde situatie ontstaat?
Gullit is al jaren commentator en heeft al jaren geen baantje gehad op het veld dus wat loopt hij nou te piepen.
Je komt wel bij het Nederlands Elftal en dat zou je als eer moeten zien ipv alle clausules en dergelijke.
Als er mensen alleen voor 3 dubbeltjes meer willen vertrekken moet je zulke mensen helemaal niet vragen net als Advocaat.

Ongelofelijk de wanorde bij de KNVB. Een grotere ongeloofwaardigere groep volledig ongeschikte zelfingemomen eikels kan je je nauwelijks voorstellen. Het is treurig om te zien hoe van Oostveen met zijn trawanten het volledige Nederlandse voetbal te grabbel gooien en met allerlei kunstgrepen proberen op hun plekje te blijven zitten.

Wie heeft er nog vertrouwen in deze bondscoach en zijn technische staf. Allemaal los zand. De een weet het nog beter dan de ander. Nee, europees of WK deelname is ver weg.

Wat een poppenkast heel die Knvb. Ik schaam me diep. Met dit circus moeten wij het Nederlands voetbal weer op het kaart brengen? Van Oostveen, Hans Breukelen (kabouter plop), Danny Blind, Van Basten pfff. Internationaal worden we al uitgelachen. Niemand neemt Oranje meer serieus geef Gullit groot gelijk. Ik hoop dat we de eerste paar wedstrijden verliezen zodat we snel afscheid kunnen nemen van deze poppenkast.

26 augustus 2016 om 17:00

Nou Gullit wilde gewoon die baan, alleen andere contractuele voorwaarden. Dus ik geef hem geen gelijk. Ben overigens blij dat hij het niet wordt, want hij voegt helemaal niks toe. Drie trainers die geen van allen successen heeft geboekt. Bespottelijk.

Maar verder eens dus; ik vind het ook beschamend dit. Niet eens capabel genoeg om op een ordentelijke manier contractbesprekingen te doen, en daarover op een kloppende manier naar buiten te communiceren.

Polletje Hans? Man jij bent zo'n glibber en waar Ruud moet niet zeuren, maar als de bondscoach hem wilde heeft deze geen enkele stem of invloed. Nee het Aaltje denkt alleen aan zich zelf en weet niet wat die afspreekt. Is bang geworden dat Ruud vroegtijdig nieuwe bondscoach zou worden en bij nader inzien zou hij nu al uitbeeld verdwijnen. Wie ken internationaal nou deze man?

26 augustus 2016 om 17:24

Internationaal gezien kent bijna iedereen de voetballer Gullit nog wel. Als trainer niet echt,behalve EC2 Chelsea, maar desondanks mag hij toch bij Match of the Day aanschuiven.

Wat een puinzooi bij de Knvb. Het wordt tijd (net als bij Ajax) voor een grote schoonmaak. Mensen als Gerbrands en Brands hebben we nodig.

Totaal zwalkend beleid bij de Knvb. Advocaat krijgt wel een clausule voor voortijdig vertrek (waar hij overigens om bekend staat, zie zijn functie bij de Belgische bond) en Gullit niet. Dit soort clausules worden overal toegepast in de voetbalwereld. En dan door Hans hele onerhandelingasresultaat op straat gooien. Niet netjes.

Van Breukelen had nooit details moeten geven. Heel zwak gehandeld voor iemand met zijn functie . Beetje Gullit laten boeten als geldwolf of onbetrouwbaar om zodoende hun stuntelige acties te vermommen.

Gullit als die gasten van de Knvb zo een hard hoofd hebben laat ze lekker man.
Jij weet dat je je aandeel hebt gegeven in 1988 en Nederland hun eerste prijs hebt gebracht als allochtoon (nota bene als aanvoerder)
En de reden dat ik "allochtoon" erbij schrijf, is omdat wij buitenlanders zo genoemd worden.
Onthou goed dit is geen offensief berichtje naar andere toe. Zeker niet!!! Dit is gewoon de realiteit hoe het is. Simpel voorbeeldje; op straat zijn wij buitenlanders ook allochtoon. Daar veranderd niets aan als je plotseling op het veld staat.
En dit zeg ik erbij niet omdat wij onszelf zo zien, maar omdat wij zo aangekeken en benoemd worden.

Maar ja we weten allemaal dat Hans niet de makkelijkste is om mee te communiceren. Hij kon beter ballen tegen houden.

Typerend voor Gullit dit. Dan maar niet.

Nederlandse moeder hoor en een Surinaamse (nederlandse) vader.

Ook nog verontwaardigd zijn over die vertrekclausule! Moet Oranje dan maar een duiventil worden waar het nationale voetbalverleden in- en uitvliegt de hele tijd? De Hiddink-Blind-constructie was al een flater, met de clausule van Advocaat wist de Knvb zich al belachelijk te maken, me dunkt dat het tijd werd om eens een serieus kader te stellen dat helemaal is opgedragen op het presteren hier en nu. Opportunisten en patjepeeërs als Gullit kunnen we missen als kiespijn.

Bizar hoe failliet het Nederlands voetbal in korte tijd ineens is geraakt. Komt allereerst doordat de Gouden Generatie van '88 in Ronald Koeman welgeteld één topcoach opleverde. En de generatie uit de jaren '90 leverde voorlopig enkel in Frank de Boer en Philip Cocu coaches op die een internationale coachcarriere te wachten staat op hoog niveau. Maar daarnaast moet ook gezegd worden dat de oudere coaches van niveau ook elke vorm van geloofwaardigheid verliest. Hiddink is geen schim meer van de bevlogen trainer die hij een decennium terug nog was en lijkt vooral van de randzaken te willen genieten, Dick Advocaat is een op geld beluste opportunist die straks zelfs nog op zijn eigen begrafenis staat af te dingen en Bert van Marwijk - die in Polen onder de indruk was van Auschwitz en in Zuid-Afrika een bezoek aan Robbeneiland educatief noodzakelijk vond - vult nu ongegeneerd zijn zakken in een van de meest dubieuze doodstrafstaten ter wereld. Nog los van de vraag of ze bondscoach van Oranje zouden moeten worden, vind ik het twijfelachtig of deze mensen überhaupt nog een plek verdienen om aan de wederopstanding van het Nederlands voetbal bij te dragen.

Zelf ben ik in ieder geval groot voorstander van integratie van buitenlandse invloeden. Vlieg eens een stel Duitsers in die een ander idee over teamgeest en mentaliteit kunnen brengen, Italianen die Oranje misschien eens doortastend verdedigen kunnen leren en hoe men zich dient op te stellen in balverlies en wie weet vind je een stel Spanjaarden die het gebrekkige niveau van techniek bij onze voetballers weer wat hoger kan brengen. Maar waarschijnlijk zijn we daar te trots, te eigenwijs voor. Wij zijn immers de grote voetbalnatie die het aan ons verleden verplicht is om 4-3-3 te spelen en ons niet te bekommeren om de situatie balverlies...

Sorrry, maar het is graag of niet. Ik zou ook nooit zo'n clausule laten opnemen. Gullit komt graag of niet. Volledige toewijding aan iets... Niet net als advocaat weg willen gaan als je iets 'beters' krijgt.
En k geloof hem ook niet helemaal mbt dat onderhandelen. Wrom zou je dat indd in je contract moeten laten zetten... Staat toch altijd vrij om te onderhandelen.. Klinkt gewoon niet logisch. K geloof Gullit niet.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren