Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Succes Ajax in Champions League wordt door AZ met gejuich ontvangen

Laatste update:
/

Als Ajax zich plaatst voor de groepsfase van de Champions League, dan wordt dat ook in Alkmaar met gejuich ontvangen, zo meldt het ANP. De club uit Alkmaar heeft zich namelijk bijna verzekerd van de groepsfase van de Europa League en succes van Ajax in de Champions League betekent een plek in pot 1 tijdens de loting.

AZ staat met zijn coëfficientenaantal, gebaseerd op de Europese prestaties in de afgelopen vijf jaar, bovenaan pot 2. Bij plaatsing voor het hoofdtoernooi van de Champions League verdwijnt Ajax uit pot 1 van de Europa League, waardoor alle ploegen daaronder een plaatsje opschuiven.

Dat betekent dat AZ clubs als Manchester United en Schalke 04, die in pot 1 zitten, ontloopt, indien men zich daadwerkelijk voor de groepsfase van de Europa League plaatst. Het team van John van den Brom verdedigt donderdag in eigen huis de 0-3 overwinning in de uitwedstrijd bij Vojvodina Novi Sad.

Denk jij dat AZ ook dit seizoen het weer goed zal doen in Europa?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

laten we hopen dat het dit jaar een succesvol jaar word in Europa, met Ajax en PSV in de CL en AZ in de EL. Goed voor het Nederlands voetbal

24 augustus 2016 om 10:49

En feyenoord dan??

24 augustus 2016 om 10:52

Ik verwacht dit seizoen eigenlijk het meest van PSV en Feyenoord

24 augustus 2016 om 11:07

O ja, en Feyenoord. Omdat die direct geplaatst waren is het mij ontschoten. Maar met hun ervaren ploeg moet daar ook veel mogelijk zijn.

26 augustus 2016 om 16:17

Die niet

24 augustus 2016 om 10:50

Feyenoord natuurlijk ook niet vergeten, maar ik hoop het ook. Alleen ik denk dat zowel psv als ajax blij moeten zijn met een 3e plek in de groepsfase, want beide gaan een moeilijkere poules zitten dan psv vorig jaar (maakt de prestatie van psv niet minder slecht).

24 augustus 2016 om 11:58

Lijkt het jullie niet moeilijker voor feyenoord zonder een volle kuip? Ik denk het wel. Daarom vrrwacht ik niet zoveel van feyenoord dit jaar in europa... want je merkt echt dat een volle kuip feyenoord veel sterker maakt.

24 augustus 2016 om 12:19

Je vergeet Feyenoord. AZ heeft de laatste jaren natuurlijk veel beter gepresteerd in Europa dan Feyenoord maar vergeet 1 ding niet. In Rotterdam hebben we honger, wij vechten voor ieder succes (je).

24 augustus 2016 om 13:56

Laat het eerst maar eens zien. Feyenoord heeft tot nu toe altijd moeite gehad met clubs uit Oost-Europa, net als hier bij Ajax en zelfs PSV toen ze nog in de Europa League bezig waren

24 augustus 2016 om 14:23

@varkenoord1988

Ik denk eerder dat jij vergeten bent dat Feyenoord behoudens 2014-2015 als een van de allerslechtste teams van Nederland in Europa heeft gepresteerd.

24 augustus 2016 om 13:03

Iedereen moet gewoon potverdorie erop klappen! En niet zo'n beetje ook, afslachten die handel. Word keer eens tijd dat Nederlandse voetbal goed gaan doen in Europa.

24 augustus 2016 om 15:45

Of Ajax(of welke club dan ook) CL of EL speelt maakt nauwelijks wat uit voor de Nederlandse coefficient, omdat clubs evenveel punten krijgen voor winst of gelijkspel in de EL en de Cl; het verschil zit hem in de 4 bonuspunten die de CL deelmers aan de poulefase krijgen, maar daar staan veel zwaardere tegenstanders tegenover. Het enige wat telt is dat zo'n beetje elke Nederlandse club de poulefase haalt en wat punten sprokkeld. Ajax, Feyenoord en PSV zijn inmiddels geplaatst en AZ is zo goed als zeker door na de 0-3 in Vojvodina, dus het gaat Nederland na enkele magere jaren Europees gezien voor de wind.

Zoals gezegd doen we het sowieso al veel en veel beter dan de afgelopen jaren, want we hebben hoogstwaarschijnlijk 4 van de 5 clubs in de poulefase. De Nederlandse coefficient zal veel hoger worden dan in het recente verleden waar elk jaar de helft van de clubs in de voorronde sneuvelde. De coefficient wordt namelijk bepaald door het behaalde aantal punten van alle clubs tesamen gedeeld door alle deelnemende clubs uit ons land. Dus ook de clubs die 0 punten haalden omdat ze er kansloos uitgingen in de voorrondes. Ik voorzie een stijging op de ranglijst dit seizoen.

24 augustus 2016 om 20:41

Goed onderbouwd. Blijf balen van afgelopen jaar Go Ahead en men eigen clubje. Gedeeld door 6 was het volgens mij. Doodzonde.

Ik hoop dit van harte voor AZ. Met hun prestaties van niveau op Europees gebied verdienen zij het om ook ver te komen in de EL, waar een plek in pot 1 zeker bij gaat helpen. Daarnaast is het voor Ajax en het algemene coëfficiënt noodzakelijk dat Ajax vanavond gewoon wint.

24 augustus 2016 om 11:10

AZ - ManU had ik leuk gevonden. Anders lijkt pot 1 een prima pot om ingedeeld te worden.

24 augustus 2016 om 11:39

Het lijkt mij ook best leuk om sterren als Zlatan, Rooney en Martial in het Afas te zien spelen, maar toch liever niet. Ik heb liever dat we overwinteren, en dat wordt lastig met ManU in je groep..

24 augustus 2016 om 13:59

Man U neemt die gehele EL toch niet serieus. Zlatan en Pogba zullen waarschijnlijk niet spelen in EL. Dus AZ heeft gewoon kansen tegen Man U. Daarnaast kan AZ als pot 1 club nog AS Roma en Fener loten, en als AZ in pot 2 komt, kunnen ze Viktoria Plzn en Olympiacos als meest gunstige club uit pot 1 loten. Als je kijk naar: kassiesa.home.xs4all.nl/bert/uefa kijkt dan zie je virtuele potindeling van CL en EL.

24 augustus 2016 om 15:51

Grappig dat je lariekoek verkoopt en daarvoor 5 duimpjes omhoog krijgt. Dat tekent het gebrek aan kennis van de gemiddelde "voetbalkenner" aangaande de Uefa ranglijst voor Nederlandse clubs.

Voor de coefficient van Nederland of die van Ajax maakt het weinig uit of Ajax EL of CL speelt. Het enige wat uitmaakt is of AZ zich gaat plaatsen, maar dat zit wel snor; want Ajax, Feyenoord en PSV zijn immers al geplaatst en zullen de broodnodige punten sprokkelen.

24 augustus 2016 om 16:54

Grappig dat je met een reactie komt zonder zelf schijnbaar het fijne er vanaf te weten. Heb je enig idee hoeveel bonuspunten plaatsing voor de groepsfase en eventueel het bereiken van de volgende ronde oplevert? Dan kan je nog EL spelen maar zul je in dat toernooi veel verder moeten komen. Dus dat het voor de coëfficiënt van Nederland of die van Ajax niks uitmaakt of ze CL of EL spelen sla je de plank volledig mis. Het maakt wel degelijk uit wat je speelt en hoever je kunt komen in welk toernooi. Daarnaast, zoals ik al aangaf, kan AZ meer punten behalen voor Nederland wanneer zij verder komen. Dat kan door in pot 1 terecht te komen wanneer Ajax vanavond wint. Zodoende ontlopen zij in elk geval de overige clubs in pot 1.

24 augustus 2016 om 19:05

Pot 1 en Pot 2 van de Champions League worden steeds sterker en die clubs steeds rijker, daar gaan Nederlandse clubs nauwelijks punten tegen pakken. Je moet echt zoveel mazzel hebben om een toploting te krijgen dat die 4 bonuspunten, wat 2 gewonnen duels of 4 gelijke spelen inhoud, zo ingelopen is in de Europa League. 1e of 2e worden in de poule in de EL is ook veel makkelijk dan 3e in de CL, dus overwinteren zal ook eerder voorkomen in de EL. Hoe dan ook, buiten blunders daargelaten, zal EL deelname over langere termijn gemiddeld meer punten opleveren voor Nederlandse clubs dan CL incl die 4 bonuspunten, daar ben ik zeker van.

AZ staat voorlopig in pot 1 genoteerd en Ajax is de enige club die ze nog kan wippen, maar daar staat tegenover dat Shaktar, Olympiakos of Anderlecht donderdag nog tegen een zeperd aan kunnen lopen, hoe onwaarschijnlijk ook hoewel een rode kaart zomaar getrokken kan worden(zie Roma dat het 1e duel veel sterker was dan Porto), zodat AZ alsnog in pot 1 zit.

25 augustus 2016 om 08:53

Ik begrijp je instelling, maar we zullen zien op hoeveel punten we nu eindigen. Ajax in de EL en AZ loot een tegenstander uit pot 1.

Om heel eerlijk te zijn, dan maar liever Ajax verliezen. Dan kunnen zij makkelijker punten pakken in de EL en kan AZ nog een leuke tegenstander tegenkomen.

24 augustus 2016 om 10:50

Ja, want dat hebben ze vorig jaar ook zo goed gedaan? Ajax in de EL is helaas ook geen zekerheidje voor punten.

24 augustus 2016 om 10:53

Plaatsing voor de groepsfase CL levert extra punten op. Dus beter wint Ajax

24 augustus 2016 om 16:02

Daar staat tegenover dat je in poule 3 van de CL komt, en waarschijnlijk weer een pot loot als Real,arsenal en Celtic. Dan mag je blij zijn dat je een punt haalt tegen de ploegen uit pot 1 en 2, zodat de 4 bonuspunten weleens lager zouden kunnen uitballen als de haalbare punten in een EL poule.

Ajax gaat natuurlijk niet elk jaar 2 keer gelijk spelen tegen Molde.

24 augustus 2016 om 11:09

@eloshi plaatsing CL staat voor 4 punten. Per overwinning krijg je 2 punten, 1 per gelijkspel. Ajax zou dus bij twee extra winstpartijen in de EL hetzelfde aantal punten behalen in de EL als in de CL. Ik weet niet hoe realistisch dat is. Maargoed, ze zijn er nog lang niet. Met de huidige defensieve vorm zal er ongetwijfeld wel weer een onnozele goal vallen, dat is bijna een gegeven. Even op 0-1 spelen doe je dus niet, dus dan moeten ze veel scoren..dat zie ik ze ook niet zo even doen. Lastig dus.

24 augustus 2016 om 11:22

Ronde 2 bereiken in de CL levert ook 5 bonuspunten op. Daarnaast zijn de puntentellingen wel gelijk wat betreft winnen en het bereiken van kwartfinales e.d. Overigens levert winst 1 punt op en gelijkspel 0,5 als ik het goed heb. niet 2 om 1. Maar goed, anderzijds is winnen en hoger komen in de EL weer makkelijker dan in de CL.

24 augustus 2016 om 11:33

"two points are awarded for each win by a club, and one for a draw (points are halved in the qualifying and playoff rounds). Results determined by extra time do count in determining the allocation of points, but results determined by penalty-shootouts do not affect the allocation of points, other than for bonus points given for qualification into the latter rounds of the Champions League or the Europa League."

Van die wiki site geplukt.

25 augustus 2016 om 12:04

Dan mag de NL wiki zijn zaken gaan aanpassen. één der beide klopt dan iig niet, want op de wiki Nl staat:
Een overwinning levert 1 punt op en een gelijkspel 0,5 punt

24 augustus 2016 om 12:37

Ajax speelt over het algemeen beter in de CL dan in de EL. Dan geven ze net een tandje meer en weten ze vaak leuke resultaten te boeken. Terwijl het in de EL vaak snel voorbij is. Zal een mentaal dingetje zijn wat eigenlijk schandalig is.

Op alle vlakken is het dus goed voor het Nederlands voetbal wanneer Ajax zich plaatst vanavond.
- AZ komt in pot 1 terecht, wat relatief makkelijkere tegenstanders betekent.
- AZ heeft een grotere kans op overwinningen (direct punten en direct geld voor Az)
- AZ heeft een grotere kans op overleven wat ook weer punten en geld op levert.

- Ajax krijgt het dubbele aantal punten als ze de CL halen tov Europa league
- Ajax krijgt een start premie van 12 miljoen van de Uefa
- CL gelijk spel is 500k en winst is 1 miljoen, daar valt dus ook direct geld te verdienen.

De enige die er op korte termijn lichtelijk op achteruit gaat is PSV (3,5 miljoen euro). Maar op den duur zijn de punten voor de lijst en de miljoenen die extra verdient worden ook goed voor de competitie en dus goed voor Psv.

24 augustus 2016 om 11:18

Qua punten heb je het over club-coëfficiënt neem ik aan? Landen coëfficiënt krijg je namelijk alleen extra punten voor CL plaatsing, niet EL plaatsing.

24 augustus 2016 om 12:47

Nee, alle clubs bij elkaar zorgen voor een 'landelijk' aantal punten. Dat bepaald hoeveel clubs er Europa in kunnen vanuit Nederland.
Als Ajax, PSV, Feyenoord en Az nou allemaal een top jaar kunnen krijgen, en onze directe concurrenten gaan een minder jaar tegemoet kan het voor ons nog net goed aflopen. Daarbij gaan al deze clubs er financieel ook weer op vooruit waardoor het makkelijker gaat worden om ook volgend jaar een prestatie neer te zetten. We moeten ergens mee beginnen, dat moet dan dit jaar.
Dit jaar stepen we dan weg tegen ons laatst 'goede' Europese seizoen.
Als we dit jaar net zo zijn als de laatste 3 jaar zijn we sowieso een directe CL plaats kwijt. PSV zou misschien vanavond dan wel een paar miljoen kunnen mislopen, maar weet dat er anders over een paar jaar jaarlijks miljoenen misgelopen kunnen worden. Misschien zou het wel beter zijn als Ajax en PSV 3e worden in de poule, om vervolgens met 4 clubs tot de 1/4 finales van de Europa League te komen. Misschien loot je elkaar waardoor er gegarandeerd 1 een ronde verder komt.

24 augustus 2016 om 13:27

Ik weet niet waar in mijn vraag ik vroeg naar het systeem van coëfficiënten. De reactie hierboven brengt alleen verwarring tussen landen en club coëfficiënten, dat is het enige waar ik naar vroeg. Jouw verhaal is mij volledig bekend

24 augustus 2016 om 14:17

Agh.. weet je wat het is.. We hebben eigenlijk ook maar gewoon 4 clubs die misschien iets kunnen laten zien in Europa. (dat zijn de teams die nu meedoen). Het puntenaantal wordt echter al weer gedeeld door 5 aangezien Heracles er alweer uit ligt.

Als we 1 plekje minder hebben zullen we naar mijn mening vanzelf weer gaan stijgen, omdat hoe minder plekken, en dus minder clubs, hoe makkelijker om je gemiddelde omhoog te werken.
Heel eerlijk: wat heb je aan een vijfde plek in Europa als die club toch vrijwel altijd in de eerste of tweede voorronde er uit wordt geknikkerd.

24 augustus 2016 om 14:23

Daar heb je gelijk in. Het wordt alleen wel vervelend als je nummer 1 al moet strijden in de voorronde CL en je dus geen uitzicht hebt op twee plekken in de CL. Je had eerder Twente die het drie jaar lang goed deed in Europa..die plek is weer een beetje opgevolgd door Feyenoord. Dus verder dan 4 clubs kom je inderdaad niet. Maar het is wel een groot verschil dat de groepsfase EL niet eens meer standaard overleefd wordt. Dat zou vijf jaar terug schandalig zijn geweest.

24 augustus 2016 om 13:35

Waarom is het goed voor het nederlands voetbal als ajax 12 miljoen startpremie krijgt?

24 augustus 2016 om 14:24

Beetje spijkers op laag water zoeken dit. Het is goed voor het Nederlands voetbal als Ajax zich plaatst voor de CL. Dat je het met één van zijn opsommingen het niet eens bent lijkt me irrelevant.

24 augustus 2016 om 14:28

vrij weinig.. het is wel goed voor Nederlands voetbal dat ze hiernaast extra coefficienten binnen slepen voor het Nederlandse voetbal.

24 augustus 2016 om 17:04

Die 12 miljoen gaat dan naar een Nederlandse club en niet naar een club in Rusland. Wij moeten zoveel mogelijk financien die we kunnen krijgen behouden.

En natuurlijk Feyenoord im de EL. Ze gaan het goed doen denk ik. Dit word hopelijk het jaar van het nederlands voetbal.

Neem aan dat heel Nederland hoopt dat Ajax de CL in gaat toch?
Lijkt mij toch niet dat je op Europees vlak elkaar het verlies gunt

Als je heel objectief als Nederlander durft te kijken, ongeacht je clubvoorkeur, kan je enkel concluderen dat het zeer positief voor het hele Nederlandse voetbal wanneer Ajax zich plaatst voor de Cl.
Echter, als je met diezelfde objectiviteit kijkt, heeft Ajax ook niet de beste papieren om zich te plaatsen voor de CL vanavond.
Eerlijk gezegd gok ik dat de onervarenheid en druk te groot is.

Het kan echter gek lopen, zie Roma-Porto gisteren, dus nog niks is zeker. Maar als ik een percentage moet opmaken gok ik de kans van Ajax op 35 tot 40. Niet zo veel dus..

In welke pot komt Feyenoord?

24 augustus 2016 om 11:08

Ik denk 3 als het goed is.

24 augustus 2016 om 11:09

In pot 3.

24 augustus 2016 om 11:11

Waarschijnlijk in pot 2. Volgens Wikipedia hebben ze 19.112 punten, normaliter genoeg voor pot 2.

update: Volgens de laatste berekeningen op de Twitterpagina van Feyenoord Europa komt Feyenoord in pot 3 terecht. Mijn excuses.

Ja uh! Wat is het nou?! Voor PSV is uitschakeling goed en voor AZ is het halen van de CL goed

Al die artikelen. Ben nu wel erg benieuwd naar de wedstrijd.

24 augustus 2016 om 11:10

Voor alle teams is het beter als ajax zich kwalificeert voor de CL.
PSV heeft daar financieel wel last van, maar dat is voor de korte termijn.

24 augustus 2016 om 11:46

nee joh, PSV heeft er geen last van als Ajax doorgaat. PSV zou voordeel hebben als Ajax Niet doorgaat. Maar geen last als ze wel doorgaan. Dat is niet het geld van PSV zelf..

ik hoop dat Ajax het haalt, vanwege de eenmalige extra punten en de gunstigere lotingsverwachting voor Az..!

Nu maar hopen dat Ajax zich weet te plaatsen voor de CL.
Het meest benieuwd ben ik naar de prestaties van Feyenoord wanneer die 2x in de week moeten presteren.
In de competitie is in de kwaliteit al een dalende lijn te zien terwijl Feyenoord 7 dagen de tijd had om zich voor te bereiden.
Ik hoop dat Feyenoord de flitsende vorm weer snel terug vindt, dat is in het belang van het Nederlandse voetbal.

24 augustus 2016 om 11:42

Je kunt in de EL toch net zoveel punten halen als in de CL? Zoveel mogelijk clubs in de groepsfase EL zou dan eigenlijk beter zijn.

24 augustus 2016 om 11:53

In de cl krijg je nog extra bonuspunten. Voor behalen groepsfase en alle volgende rondes

24 augustus 2016 om 12:51

Het beste beide ploegen 3e in de CL, en dan met zijn alle knallen in de EL.
Gunstige lotingen, moeilijkere ploegen die elkaar uitschakelen... Dat zou beter zijn.
Misschien zoals vroeger voor kwam 1/4 finale bijv een PSV- Feyenoord ofzo. Liever dat dan PSV en Feyenoord die sneuvelen tegen andere ploegen.

Wat een rare kop. Er wordt in Alkmaar over het algemeen niet gejuicht als het om Ajax gaat. En wat is er mis met United of Schalke? AZ moet al jaren voornamelijk naar het Oostblok dus een aansprekende tegenstander is wel weer eens leuk.

24 augustus 2016 om 11:12

Het een sluit het ander niet uit. United plus 2 Oostblok landen is ook niks.

24 augustus 2016 om 11:19

Dat kan wel wezen, maar je kan beter een tegenstander treffen die niet zo goed is. Je krijgt namelijk coëfficiëntpunten bij een gelijkspel of bij winst. Het maakt voor de coëfficiëntenlijst niet uit tegen welke tegenstander je speelt. Een grote naam spreekt natuurlijk meer aan, maar de kans dat je er punten pakt is niet zo groot. Dan verkies ik punten (beter voor de Nederlandse rangschikking op de Europese ranglijst) boven een leuke tegenstander.

24 augustus 2016 om 11:23

Die onbekende ploegen komen ook nog eens vaak uit landen die concurreren met Nederland op de coëfficiëntielijst. Dus als je daarvan wint. Haalt Nederland punten en de Concurrent niet!

24 augustus 2016 om 11:39

Niet iedereen met een AZ hart heeft een hekel aan 'grote broer' Ajax. Als een overwinning van Ajax goed is voor AZ (tegen een directe concurrent ofzo), dan zijn ze daar binnen de organisatie zeker blij mee. Ik ben daar dan ook blij mee, want AZ komt op de eerste plaats, niet Ajax.

24 augustus 2016 om 12:48

Daarom zeg ik ook 'over het algemeen'. En aangezien AZ inderdaad op de eerste plaats komt zijn onze tegenstanders belangrijker dan die van Ajax.

Ik zou het zelf een goed idee vinden om ern prijs te verbinden aan de coach/club die zijn team het verst in Europa weet te brengen. Staat toch leuk op de CV van een coach en motiveert ook weer. Wellicht zelfs dat playoff EL-ticket er aan verbinden.

Wellicht is dat nodig om de stap omhoog weer te maken. Noem je het de Danny Blind-award ofzo.

24 augustus 2016 om 11:55

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt?
De ploegen die ver komen in europa van nederland spelen toch ook al 9 van de 10 keer via de competitie europees..

24 augustus 2016 om 12:42

1 van de 10 dus niet. Daarnaast is het voor velen hier hobby om te zeiken over de playoffs.

Een ding is zeker, de Nederlandse clubs kunnen het Europees moeilijk bijbenen. De kans dat er daadwerkelijk een prijs gehaald wordt Europees, is nihil. Waarom dan zelf niet er een prijs aan verbinden?

Als Ajax wint, is AZ blij, het Nederlands voetbal blij (PSV iets minder, omdat ze 3 mil mislopen, maar daar komen ze wel overheen). Ik gun het Ajax van harte dat ze zich plaatsen!

Voor AZ kan dit dus gunstig uitpakken, net als voor het Nederlandse voetbal. Overigens snap ik niet waarom Nederland misschien hun ticket gaat verliezen. Volgens de lijst hier:

https://nl.wikipedia.org/wiki/UEFA-coëfficiëntenb...
Is toch te zien dat de Nederlandse clubs niet uitermate goed hoeven te presteren om beide tickets te behouden, of mis ik iets? Ongeveer gelijk presteren als de 3 landen boven ons zorgt ervoor dat we al 3 plekken kunnen stijgen toch?

24 augustus 2016 om 12:13

Dat moet dan wel gebeuren - 1x een zwak seizoen in Europa en die 3 landen springen ons voorbij. Dan moet onze kampioen ook VCL spelen en dan kunnen we het nagenoeg wel vergeten met de Eredivisie

24 augustus 2016 om 13:05

Weliswaar een andere 'VCL'.. Namelijk tegen kampioenen van Schotland, Bulgarije, Hongarije, Roemenië etc. Je volgt als kampioen dan namelijk de 'championsroute'.
Niet dat dit een gegarandeerd succes is, maar de kans dat een PSV dat niet zal redden is natuurlijk kleiner dan tegen AC Milan.

24 augustus 2016 om 13:36

Maar de huidige coeficiente lijst op wikipedia is al aangepast aan het huidige seizoen. Daarmee verviel dus al het succes seizoen van 2011. Die 3 landen zijn ons voorbij, maar de landen onder ons staan er tot nu toe niet goed genoeg voor om ons te kunnen inhalen. Al is dat natuurlijk puur speculatief. Volgens mij staan we er wel goed voor nu! En kunnen dus met een degelijk seizoen sowieso ineens klimmen weer!

24 augustus 2016 om 13:37

Oke, maar we raken dus niet de tickets kwijt. Het gaat erom dat het eerste ticket niet standaard groepsfase betekent?

24 augustus 2016 om 13:00

5 seizoenen terug hadden wij een heel goed seizoen, die punten raken wij na dit jaar kwijt. Ze kijken constant naar de resultaten van de afgelopen 5 jaar. Wij hebben vorig jaar ook nog eens de pech gehad dat wij een plek voor Go Ahead 'cadeau' kregen. Daardoor moesten we al onze punten delen door 6. Onze concurrenten hadden dat dus niet. Sommige concurrenten hebben dacht ik sowieso elk jaar een ploeg minder. Bij ons strand er vaak een ploeg in de voorronde waardoor die ploeg nauwelijks punten heeft kunnen pakken. Sommige concurrenten kunnen dus binnen no-time bij ons komen als er dit jaar geen punten behaald worden. Vooral aangezien het 'topjaar' van 5 seizoenen terug ook nog eens zal verdwijnen.

Voor az zou het mooi zijn. Maar voor nl voetbal sowieso wel als Ajax de cl haal. Ik verwacht juist van PSV Feyenoord en az het meest in Europa. Ajax ja hopen op een goed seizoen maar ben bang ervoor

Europees ben ik altijd voor de nl-clubs dus kom op Ajax!

Laat Ajax maar verliezen. Maakt voor AZ toch niet uit. Ze moeten de punten sowieso pakken tegen de clubs uit pot 3 en 4.

heb niks tegen Ajax vindt ze wel hartstikke slecht en zie ze niet winnen in Rusland. als je wilt winnen moet je wel kunnen knokken duels winnen. ze worden met 3 -0 afgedroogd .voorhoede is niet genoeg geen afmakers. bye champignons league

Haha, echt weer zo'n typisch voetbalzone-verhaal. Als Manc wint zitten ze ook in pot 1 en die overwinning is echt wel zeker

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren