Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax blameert zich na snelste competitiegoal ooit in ArenA

Laatste update:

Ajax is voor het eerst in de geschiedenis tegen een thuisnederlaag tegen Willem II aangelopen. Het team van trainer Peter Bosz kwam zaterdagavond binnen de minuut op voorsprong, maar gaf die uit handen en slaagde er daarna niet meer in om nog te scoren: 1-2. Ajax kent zodoende een slechte generale repetitie voor de Champions League-return van komende woensdag tegen FK Rostov.

/

Ajax beleefde een droomstart, want na 23 seconden lag de bal al in het net en dat was het snelste competitiedoelpunt aller tijden in de Amsterdam ArenA en bovendien de snelste Ajax-treffer sinds die van Nikos Machlas in maart 2001 tegen FC Groningen (na zeventien seconden). Anwar El Ghazi combineerde met Donny van de Beek en schilderde de bal op het hoofd van aanvoerder Davy Klaassen, die steenhard raak kopte: 1-0. Een plukje supporters zong al ‘tien, tien, tien’, maar Ajax drukte niet door en ging rusten met een achterstand.

Nadat Bruno Andrade en Branco van den Boomen al voor dreiging hadden gezorgd, maakte Erik Falkenburg na een klein half uur gelijk. De aanvaller ontving de bal van Andrade en liet André Onana, de vervanger van de aan Barcelona gelinkte Jasper Cillessen, kansloos: 1-1. Willem II kreeg de ArenA drie minuten later helemaal stil: Fran Sol controleerde een voorzet van Thom Haye op knappe wijze en knalde uit de draai raak: 1-2. Het was de eerste keer sinds september 2012 (AZ, 2-2) dat Ajax in drie minuten tijd twee goals incasseerde.

/

Ajax kreeg in het vervolg van de eerste helft nog maar één kans om de schade te herstellen: Joël Veltman krulde het leer rakelings naast. Bosz greep in de rust in en slachtofferde Riechedly Bazoer ten faveure van Daley Sinkgraven. Dat was zijn tweede wissel, want Mitchell Dijks had zich vanwege een blessure al eerder moeten laten vervangen door Nick Viergever. De eerste kansjes waren voor El Ghazi en Amin Younes, alvorens Van de Beek na een klein uur misschien wel de 2-2 had moeten maken.

De middenvelder kreeg de bal mee van El Ghazi en schoot van dichtbij voorlangs. Het bleek een van de laatste serieuze mogelijkheden voor de Amsterdammers te zijn. De beste kans was nog voor El Ghazi, wiens van richting veranderde vrije trap uit de korte hoek werd gedoken door Kostas Lamprou. Bosz hoopte met Mateo Cassierra als vervanger van Van de Beek binnen de lijnen nog wat te creëren, maar Willem II verdedigde goed en gaf nagenoeg niets meer weg. Ajax stapte uiteindelijk onder begeleiding van een striemend fluitconcert van het veld.

Een terechte zege voor Willem II?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Laat voorop staan dat Bosz tijd nodig heeft. Maar Bosz is 27 juni begonnen met de training. Dat is nu bijna twee maanden geleden en dan verwacht je dat je al wat terug ziet van zijn visie in het spel. Al zijn het slechts goede momenten. Maar de voorbereiding was ongekend slecht en als je begint tegen Sparta, Roda en Willem II en je hebt al 5 verliespunten dan is er geen enkel excuus voor. Ajax staat heel slecht in verdedigende standaardsituaties en geen enkele Ajax speler lijkt het fijn te vinden om op de middenlijn te gaan staan als laatste man.

Ajax heeft balbezit maar creëert bijna niks in een wedstrijd. Want de instructies van Bosz om elke bal er maar gewoon voor te geven slaat nergens op. Amper goede goals/aanvallen gezien dit seizoen.

Tete was met afstand de beste verdediger afgelopen seizoen maar bij Bosz doet hij niet eens mee. Visie is ook niet alles. Als je Dijks hebt die een aardige back is en Tete die verdedigend fantastisch is maar beide kunnen niet goed opkomen en aanvallen dan moet je ook geen tactiek hanteren waar dat noodzakelijk is. Je moet een tactiek bouwen met de spelers die je hebt en niet andersom. Bosz kan zich nog redden door Rostov uit te schakelen want een wonder is aangezien je tegen Paok in Griekenland bij rust 3-0 achter had moeten staan. En dan heb ik het niet eens over dat mislukte experiment met 5-3-2 en niks aan veranderen omdat hij te eigenwijs is om een fout toe te geven.

In het hedendaagse voetbal is het waanzinnig dat een coach maanden nodig heeft om een team te bouwen wat sterk genoeg is om clubs als Roda en Willem II te verslaan. Ik was vanaf dag één al sceptisch over de aanstelling en dat gevoel word versterkt in de eerste twee maanden door het povere voetbal. Al hadden we 9 punten, het voetbal is zelden zo slecht geweest.

Nu gaan ze pas merken hoe goed De Boer het matige Ajax verbloemden door tactisch altijd een stapje voor te zijn. Je hebt er weinig aan als het spel eindelijk lekker loopt als het gat al 10 punten is. Want volgend jaar zullen er spelers weggaan dus dat duurt het weer maanden voordat iedereen het systeem kan hanteren.

En creativiteit is zeker een probleem maar de oplossing is echt niet om 25 keer per wedstrijd de bal maar voor te slingeren. Het voetbal is gewoon slecht en voorzichtig omdat elke speler als de dood is om de bal te verliezen want met je defensie op de middenlijn is bijna elke counter een kans op een doelpunt. Dus dan krijg je dat risicoloos balletje rondtikken tussen de verdedigers. Van links naar rechts om het vervolgens weer naar de andere kant te passen in een langzaam tempo. Alleen absolute wereldtoppers kunnen met 50 meter in de rug spelen en zelfs hun hebben het zwaar.

Ik hoop echt dat Bosz dit nog op de rails krijgt maar ik heb er een hard hoofd in. Er is namelijk geen enkele reden om positief gestemd te zijn op dit moment. Als het voetbal goed was en het zat tegen dan heb je nog het gevoel dat het een kwestie van tijd is, maar in dit geval verlies je terecht punten door slap, slecht en laf voetbal.

20 augustus 2016 om 21:43

Tweede helft nog gezien?

20 augustus 2016 om 21:47

Hij heeft in ieder geval niks gemist man man man man man. Dit was slechter dan slecht.

20 augustus 2016 om 21:48

Gnoe buitenspelval....heb ik hier niet voor gewaarschuwd? Gelukkig zit ik 3000km ver weg en heb ik deze ellende niet hoeven bijwonen. Nou Overmars eruit?

20 augustus 2016 om 21:49

haha, humor. Maar helaas zat het vandaag ff tegen voor Ajax. Snel die koppen omhoog voor woensdag.

20 augustus 2016 om 21:49

Je gaat toch niet vertellen dat die goed was of wel , hoe vaak moeten we nog constateren dat er te weinig kwaliteit is , maar blijkbaar drinkt dat niet door bij de leiding die vind het wel best , goede jaarcijfers en ach het voetbal is maar bijzaak kan ons het schelen , en wie zijn de dupe de 42.000 kaarthouders die worden weer lekker in de maling genomen

20 augustus 2016 om 21:55

Ach joh wat maakt dat voetbal nou uit....14mil erbij..vlak voor je belangrijkste wedstrijd van het jaar.

wat een drama

20 augustus 2016 om 21:55

Sloep, het is gewoon onkunde. Geen onwil.
En dan voor de vorm 11m bieden voor een speler die 20m moet kosten. En dan roept Overmars trots dat ze wel geld willen uitgeven.
Overmars zsm eruit trappen en de selectie gaan bouwen. Weer een verkloot seizoen

20 augustus 2016 om 21:55

@hansje1969

Puur uit interesse, mag ik vragen waar je zit? en is er nog plek over daar?

20 augustus 2016 om 21:57

FF tegen? FF tegen? Dit was werkelijk waar een schande. We konden niks forceren. Passing slecht. Waardeloos in de duels. Besluiteloosheid. Ik word er gewoon helemaal leip van,

20 augustus 2016 om 21:57

Hansje1969

Overmars eruit om dit verlies is wat kort door de bocht. Het elftal verzaakte en was krachteloos. We weten dat het onder de nieuwe coach tijd nodig zal hebben. Ik zie ook daarnaast liever gewoon Veldman linker centrale verdediger en Tete op de linksback. Terugvallen op zekerheden van vorig seizoen. Traoré was vandaag ook niet alles. Geef 't tijd.

20 augustus 2016 om 22:04

Hansje zit op de Canarische eilanden

20 augustus 2016 om 22:04

Het was inderdaad vandaag geen beste generale repetitie, maar de spelers moeten zich ook afvragen of ze er alles uit gehaald hebben. Heb de wedstrijd pas vanaf minuut 52 gevolgd, dus kan niet echt een onderbouwde mening geven.

20 augustus 2016 om 22:05

Bij Ajax heb je geen tijd. Er moet meteen gepresteerd gewonnen. Zo simpel is het.
Veltman is totaal geen rechtsback. Wat hij deed bij die tweede goal? Man tete zal in ieder geval alles eraan doen om die voorzet eruit te halen.
Die Sanchez dekt ook te veel op afstand.

Dijks- Riedewald-Veltman - tete , terug naar het oude. Dit kan echt niet meer.

20 augustus 2016 om 22:06

Nog meer tijd?
Kom op wordt wakker......we hebben kwaliteit nodig. Wees nou eens reëel. Denk met alle zekerheidjes nog eens terug aan 8 mei. Dit elftal blijft verzaken als we geen kwaliteit en ervaring halen.

20 augustus 2016 om 22:12

Overmars hoeft er niet uit op basis van deze wedstrijd. Overmars en Van der Sar moeten eruit op basis van hun beleid van de afgelopen jaren. Jonk eruit gewerkt, bankrekening gespekt ten koste van kwaliteit op het veld, supporters met woorden pamperen en zichzelf halfslachtig verdedigen, terwijl er niets constructiefs wordt ondernomen.

Bosz hoeft niet de schuld te krijgen van het slecht uitgebalanceerde elftal (hoewel hij niet erg lijkt te kijken naar de kwaliteiten die hij daadwerkelijk ter beschikking heeft).

Ik snak naar aanvallend vietbal. Maar dat moet dan niet zijn gebaseerd op een beleid van gebakken lucht.

20 augustus 2016 om 22:12

Bosz heeft tijd nodig dit elftal. Zolang is ie nog niet bezig toch? Natuurlijk mag er niet verloren worden van Wll thuis. Hopelijk valt de puzzel snel in elkaar, nu is het los zand en besluiteloosheid.

20 augustus 2016 om 22:12

Hoezo zat het tegen? Als je geen kansen creëert is het vrij logisch dat je niet wint. Daarnaast is het geen pech dat je de goals tegen krijgt, was wel te verwachten na al de tegengoals in de voorbereiding, competitie en champions league qualifiers.

20 augustus 2016 om 22:14

Ook daar kan ik in meegaan, dat er bij Ajax meteen resultaat verwacht word. Maar het gene wat ik heb gezien vanaf de 52ste minuut is dat het tempo behoorlijk laag lag. Verders zijn er nauwelijks passes geweest vanuit het middenveld die een aantal schakels overslaat waardoor het tempo dus laag blijft.

20 augustus 2016 om 22:14

Die kaarthouders zaten er niet hoor. De enige tribunes die redelijk volzaten waren die van touristen en mensen die op het laatste moment kaartjes haalden

20 augustus 2016 om 22:15

Djo-ams
Haha...nee dit keer niet op de canaries👍

20 augustus 2016 om 22:19

@strandbal
De enige die constructief was, was Wim jonk. Die moest er inderdaad uit omdat Overmars en Sar zich blijkbaar door hem bedreigd voelde

20 augustus 2016 om 22:19

@buitenspelval

Dat jij Overmars en Bosz nog gaat lopen verdedigen is gewoon bizar. Afgelopen jaar onder de Boer tot aan de laatste minuut van de eredivisie nog meedoen om het kampioenschap. Geen enkele ervaring erbij dit jaar. Wat zal een Bazoer er de "p" in hebben dat ie ziet hoe de ontwikkeling van Hendrix door zijn ervaren collega's vorm aan gaat nemen. En alle Ajacieden maar mieperen dat door de komst van Siem de Jong, Hendrix moet gaan banken. Nu hadden jullie het te druk met jullie eigen wedstrijd, maar toen Bazoer door onkunde gewisselt werd, speelde Hendrix een paar kilometer verder de sterren van de hemel. Wordt tijd dat ze in Amsterdam eens in Eindhoven komen kijken hoe je uiteindelijk de basis voor een succesvolle selectie legt. Dit heeft helemaal niks met de spelers van Ajax te maken, maar alles met het technisch hart. Dit alles onder de leiding van de geweldige TD Marc Overmars. ......maar nee, Buitenspelval vindt Overmars geweldig. Waarom mag ik vragen? Omdat Ajax nu al meer dan 100 miljoen op de bank heeft staan. Moet je eens aan de supporters op de tribune vragen vanavond of ze ook zo blij waren met de centjes. Er hadden misschien beter wat knaken op het veld kunne lopen

20 augustus 2016 om 22:23

@buitenspelval
Juist die besluiteloosheid......daarom hebben we ervaring nodig. Zie weer 8 mei

20 augustus 2016 om 22:27

@dj-Eindhoven
Mooi stukje, sluit ik me helemaal bij aan. Wens ons woensdag nog even succes

20 augustus 2016 om 22:29

@dj eindhoven

Hoezo verdedig ik Bosz? Ik zeg alleen dat het elftal en de coach tijd nodig hebben om aan elkaar te wennen na vijf jaar De Boer. Als antwoord op Hansje1969.

Overmars geef ik niet de schuld van dit slechte begin van het seizoen. Hij is gewoon goed bezig als TD met de laatste aankopen. Zeg ik ergens dat ik hem geweldig vind?

Ik ga nu niet oppurtunistisch om de kop van die twee roepen na een gelijkspel en een verliespartij.

20 augustus 2016 om 22:44

@hansje1969

Besluiteloosheid is toch geen synoniem voor gebrek aan ervaring?

20 augustus 2016 om 22:47

Bosz is een lachertje die werkelijk niets er van bakt als trainer... Staat altijd slap te lullen en ligt er voor de winterstop uit....

20 augustus 2016 om 23:00

@sloep01 Ik denk dat ie dat vroeg omdat het zo'n lang verhaal is waar waarschijnlijk de hele tweede helft voor nodig was om dit te typen. Tenminste, zo interpreteer ik zijn reactie...

20 augustus 2016 om 23:06

Bosz kan z'n Kerstspulletjes van zolder halen.

Haha, die reacties ook..
Weeeer een verkloot seizoen.., overmars eruit.. 😂😂

20 augustus 2016 om 23:08

@bahaboy

Klopt, en om eerlijk te zijn had ik niet eens door dat de reactie van sloep1 aan mij was gericht...

20 augustus 2016 om 23:34

@buitenspelval
Jawel. Besluiteloosheid, dE pupillen weten niet wat ze moeten doen. Er zullen twee-drie ervaren spelers moeten komen die de kinderen bij de hand nemen en De lijnen uitzetten en niet schrikken als de tegenstander (roda) de bal in de 90-ste minuut nog een keer in het strafschopgebied gooit.
Af en toe op de training een schop uitdelen als een van de verwende apen gebrek aan instelling tonen.

20 augustus 2016 om 23:37

Besluitvaardigheid is niet per se ervaring, maar vooral gewoon kwaliteit. Dat heb je of dat heb je niet. Is mijns inziens niet aan te leren, zowel in het voetbal als ik het 'echte leven' niet. Het is een combinatie van zelfvertrouwen, plichtsbesef en verantwoordelijkheid willen nemen.

21 augustus 2016 om 01:29

Hou toch op man. Overmars goed bezig. Die vent komt gewoon zo bizar zwaar te kort als TD. Het aantal voorbeelden is schrijnend. Stellen dat er genoeg creativiteit is op het middenveld, beloven dat Milik blijft en daarna toch verkopen (weliswaar voor een prima bedrag, dat dan wel), Zimling, Zivkovic als aankoop bestempelen, etc. Dat is het probleem juist, recht praten wat krom is.

21 augustus 2016 om 01:58

Dat mensen nog serieus op hansje ingaan. Komt tie uit 69?

On; drama, maar komt goed.

21 augustus 2016 om 07:04

Normaal gesproken zou ik je gelijk geven dat er tijd nodig is. Echter heeft Ajax geen tijd en gaat deze speelwijze nooit ajax eigen worden. In de jeugd word er gefocussed en getrained op bepaalde facceten, die jongens worden zo opgeleid dat ze gelijk mee kunnen in Ajax 1. Dat vanaf de jeugd ingesleten pad krijg je er 123 niet uit. Of je moet ala FM/Fifa alles rigoreus eruit mikken wat niet past of voldoet. Iets wat wel lijkt te gebeuren met de verkoop van Jasper, de geruchten rond El Ghazi en Tete. Bosz ziet blijkbaar prima wie niet voldoet, maar ziet niet in dat zijn middenvels totaal niet klopt. Overmars jaagt ondertussen op legendarisch wild wat niet te schieten is, maar vind wel dat Sinkgraven creativiteit kan brengen. Qua transfer beleid is het al jaren een zooitje. Ook qua jeugdige aankopen die met veel bombarie zijn aangetrokken zijn geflopt en vertrokken.

21 augustus 2016 om 08:15

Of je bent realistisch en neemt genoegen met plek 2/3 dit seizoen. PSV is gewoon niet te volgen voor dit Ajax. Die worden lachend kampioen, wat helemaal geen schande is als Ajax zijnde. Nieuwe trainer, nieuwe visie, nieuwe spelers. PSV is zo ingespeelt, die kennen de klappen van de zweep wel.

Dit is gewoon een verloren jaar voor Ajax maar dat is helemaal niet erg. Je wordt dit jaar gewoon geen kampioen, maar zorg dat je woensdag Rostov pakt, CL speelt, de nodige ervaring opdoet en volgend jaar doe je weer mee voor het kampioenschap

21 augustus 2016 om 11:05

Graafschap was toen gewoon beter

21 augustus 2016 om 12:03

Even voor de duidelijkheid om misverstanden te voorkomen: ik vind net als elke Ajacied dat er geen tijd is en dat er gelijk resultaten behaald moeten worden. Ook ik kijk met schaamte naar het spel gisteren tegen Willen II en heb me zitten verbijten en ergeren tot op het bot.

Zoals ik hier door sommigen nu neer wordt gezet als een Bosz-lover verbaast me. Het enige wat ik aangeef is dat hij met het team als nieuwe coach een nieuwe weg is ingeslagen en andere accenten in de tactiek probeert in te brengen. De consequentie is dat zoiets tijd nodig heeft.

Ik zeg nergens dat ik achter die zienswijze sta of dat ik hem alle tijd daarvoor gun. Die is er gewoonweg niet. Het elftal moet er gewoon staan woensdag en voor de rest van het seizoen.

Ik gaf al eerder aan dat ik voor terugvallen op de verdediging ben en het liefst Tete-Veltman-Riedewald-Dijks zie voorlopig. Dat geëxperimenteer met de oningespeelde Sánchez hoeft van mij niet, net zoals ik nog liever zolang Dolberg zie en Traoré langzamer gebracht zie worden. Die bakte er gisteren weinig van.

Dat gezanik om alle namen die in de pers verschijnen als spelers die mogelijk vertrekken, zoals Tete en El Ghazi geeft een hoop onrust die niet goed is voor de selectie, alleen in hoeverre zijn die gebaseerd op waarheid? De onrust door de verkoop van Milik en Cillessen is ook niet goed en je kunt twijfelen of je niet beter verder kunt bouwen aan het team.

Maar er worden voor spelers momenteel nu eenmaal belachelijke bedragen geboden die eenmalig zijn en waarvan je het als Europese relatief kleinere club niet kan permitteren ze te weigeren om jezelf niet in de vingers te snijden. Daar heeft elke vergelijkbare club mee te dealen en het is afvragen in hoeverre TD en andere beleidsbepalers daarmee om moeten gaan. Als de resultaten op het veld meevallen, dan heb je het goed gedaan, zo niet, dan heb je jezelf belachelijk gemaakt door te verkopen. Zeg het maar...

Dat er jeugdige aangetrokken talenten vroegtijdig vertrekken is niet meer dan normaal en gebeurt altijd en overal. Het gros van de talenten in de wereld kan de beloften niet waarmaken. Ook bij PSV zijn er j.l. vier Balkan-talenten naar huis gestuurd en zo'n jongen al Ritzmaier is ondanks zijn vooraf bepaalde talent eveneens geflopt.

Voor mij is Overmars ook niet onbetwistbaar en zie ik hem ook misstappen maken, maar dat zie ik Brands en Van Geel ook doen. Dat is ook inherent aan de moeilijkheidsgraad van de baan in het gestoorde en vluchtige voetbalwereldje. Als hij niks meer voor elkaar krijgt dan zit hij verkeerd, maar ik zie hem zeker ook zeker de laatste tijd goed handelen. Masr ik ben zeker geen blinder Overmars-aanhanger.

Tenslotte ga ik zoals gezegd niet mee in de waan van de dag en vind ik het geschreeuw om rollende koppen na slechte resultaten niet altijd juist. Ajax heeft vijf jaar onder de Boer en Bergkamp met wisselend succes gefunctioneerd en deze mannen zijn weg. Elke nieuwe coach krijgt het moeilijk, zeker als hij accenten wil veranderen en er spelers uit de AS van het veld weggaan. Zie Van Gaal bij Man U.

Al met al ben ik het er mee eens dat het elftal onder Bosz behoorlijk in disbalans is en ben ik ervoor dat Bosz rustig aan moet doen om alle oude waarden op de schop te gooien, voordat de achterstand nu al onoverbrugbaar wordt en we opnieuw vroegtijdig uit de CL worden geknikkerd

20 augustus 2016 om 21:52

Spel valt wel mee het ligt aan de spelers vind ik. Arsenal en Ajax hebben hetzelfde probleem en dat is als ze kleedkamer uit komen er niemand is die iedereen op scherp zet en dat is waarom ze allebei (tot nu toe) compleet inzakken. Of dat de taak van de trainer is, valt over te praten. Maar het is echt duidelijk dat ze meer spelers nodig hebben en dat Klaassen een Siem de Jong 2.0 wordt.

20 augustus 2016 om 21:52

@Heiko-onfire. Maakt niet uit of hij de kerst haalt. De engelen heeft hij al horen zingen.

20 augustus 2016 om 21:55

Mooi verhaal maar Bosz kon gewoon voortborduren met de al aanwezige talenten als Cerny, Nouri en Tete daar waar Dolberg zich juist al bewezen had begin dit seizoen. Het is gewoon een waardeloze opstelling met spelers die totaal niet willen vechten. Bosz out dus.

20 augustus 2016 om 22:06

Je kan dit verhaal met 2 woorden concluderen. Hakim Ziyech.

21 augustus 2016 om 00:17

Juist.

20 augustus 2016 om 22:18

Hopelijk komen ze snel tot besef bij het bestuur, bosz er uit en Rijkaard erin

20 augustus 2016 om 22:41

"met je defensie op de middenlijn is bijna elke counter een kans op een doelpunt."

Het hele idee van met hoge druk spelen is dat te voorkomen. Dat is juist waar Bosz naartoe wil. Je wil niet weten hoe lang het duurde bij Spurs voordat we niet een karrenvacht aan goals tegen kregen iedere wedstrijd. In het eerste seizoen van Pochetinno hadden we 53 tegengoals en in zijn tweede waren we de minst gepasseerde defensie (samen met Man U) van de PL, en dat kwam alleen doordat we in de laatste 3 wedstrijden van het seizoen instortten en 9 doelpunten tegen kregen. Een internationaal geroemde coach als Klopp heeft zijn spel er ook niet zo snel in bij Liverpool (waar veel betere spelers zijn als hier bij Ajax). Geduld is wat dat betreft de enige oplossing.

"alleen absolute wereldtoppers kunnen met 50 meter in de rug spelen en zelfs hun hebben het zwaar. "

Tottenham doet het, Leverkusen doet het, Vitesse deed het, Bielsa laat zijn ploegen zo spelen, Sampaoli ook. Het is vooral een kwestie van gewenning. Je moet veel meer anticiperen dan reageren en je wil aanvallen in de kiem smoren. Dat doe je door met het gehele team te drukken, en een tactiek kan je prima met technisch matige spelers uitvoeren. Ze moeten vooral positionele intelligentie opbouwen. En dat vergt vooral een hoop tijd.

20 augustus 2016 om 22:58

En dan zeggen ze dat we 8 middenvelders hebben.. Niemand op het middenveld kan iets forceren geen techniek geen drang.. Younes werd goed verdedigd, die is uit de wedstrijd gespeeld.. Gudelj toch wel een gemis

21 augustus 2016 om 00:38

Amen

Dit is werkelijk slechtste ajax die ik in jaren heb gezien. Willem 2 was eigenlijk gewoon beter, triest tiest en nog eens triest. Met dit elftal gaan we dit seizoen gewoon voor de vierde a vijfde plaats strijden.

20 augustus 2016 om 21:48

Ecact dit! Willem 2 was gewoon beter, wat een schande is!

20 augustus 2016 om 21:57

Ik kijk ook al sinds jaren dan liever naar Ajax dan naar Theo Maassen, om de paar weken weer een nieuwe show waar ik me rot om lach.

20 augustus 2016 om 21:49

Dat betwijfel ik. Volgens Fox was de basis van Ajax in deze wedstrijd de op 1 na jongste ooit, dan weet je wat er kan gebeuren. Met allemaal jochies kan het vriezen en het kan dooien. Vandaag vroor het behoorlijk, hopelijk dooit het tegen Rostov. Ook met dit team wordt Ajax wel gewoon minstens 2e, het is eerder de komende Europese wedstrijden waar ik voor vrees.

20 augustus 2016 om 21:50

Ik hou m'n hart vast voor woensdag. De verdediging is zo slecht, maar ook het middenveld is bagger evenals de aanval. Als Younes het niet heeft, dan is het zeer slecht.
Alsnog mag je niet van Willem II verliezen. Schande!

Gaat lekker daar in Amsterdam, by far niet in staat om PSV (en Feyenoord) te matchen dit seizoen. Hoop dat het woensdag beter gaat.

20 augustus 2016 om 21:46

Zal wel alleen PSV worden. Feyenoord is kwalitatief nou niet echt best.

20 augustus 2016 om 23:38

Waarom niet? Aanval met Jorgensen Elia en Berghuis is prima. Middenveld met Vilhena, Toornstra en El Ahmadi is stabiel en verdedigend ijzersterk.
Verdediging is prima. Kongolo en Botteghin zijn stabiel en Karsdorp en Woudenberg brengen zowel aanvallend als verdedigend voldoende.
Met Jones, Vermeer, Hahn en Bijlow vier uitstekende keepers.
Daarnaast heb je nog kwaliteit op de bank. Brede selectie, goede spelers. Geen uischieters (misschien kan Berghuis dat worden), maar allemaal spelers die niet snel door de ondergrens zullen zakken en waar een goede afwisseling is tussen jeugd en ervaring.

20 augustus 2016 om 21:48

Zal inderdaad moeilijk worden dit seizoen, als Bosz er maar wel in slaagt om zo snel als mogelijk voetbal in de ploeg te krijgen.

Momenteel los zand, het doet me gewoon pijn aan de ogen om dit aan te zien.

Willemii heeft gevoetbalt naar zijn mogelijkheden en heeft helaas voor ons terecht gewonnen.

Ga nu snel deze wedstrijd vergeten en een filmpie bekijken, veel plezier verder.

Onze tijd komt wel weer.

20 augustus 2016 om 21:51

Ik hoop wel dat ze zichzelf snel terugvinden, hoop dat ze zich woensdag revancheren.

20 augustus 2016 om 21:56

Ik begrijp het niet. Qua selectie horen ze gewoon in de top van de Eredivisie samne met Psv. Waarom wilt het er niet uit komen?

20 augustus 2016 om 22:02

Misschien qua totale selectie wel maar ik denk dat Ajax drie enorm belangrijke dingen mist in deze selectie: creativiteit, een natuurlijke leider en een plan B. Het is gewoon iedere keer hetzelfde en dat is zelfs voor clubs als Roda en Willem II gewoon heel makkelijk te verdedigen.

20 augustus 2016 om 22:15

Voor creativiteit moeten ze toch echt Ziyech hebben maar een natuurlijke leider is weer moeilijker te vinden. Ik hoop in ieder geval dat ze het gauw weer oppikken want de CL die staat op ze te wachten.

20 augustus 2016 om 22:41

Siem de Jong had wel die natuurlijke leider kunnen zijn..

20 augustus 2016 om 23:57

ik als ajax van denk dat het PSV gaat worden dit seizoen. Feyenoord zal met Ajax vechten om plek 2 terwijl PSV met enorme enorme enorme voorsprong kampioen zou worden. PSV zie ik liever als kampioen dan feyenoord want die zullen NL goed vertegenwoordigen in de CL

Het lijkt me duidelijk. Feiten liggen daar. Overmars oprotten! Daarna selectie op orde brengen

20 augustus 2016 om 21:54

Wat valt er te redden? Nauwelijks meer tijd om versterkingen en/of vervangers aan te trekken, en als clubs bereid zijn om te verkopen, doen ze dat nu voor een stuk hogere prijs. Clubs weten dat Ajax nu geld over heeft door de transfers en weten ook dat Ajax wanhopig is door de resultaten.

Bovendien snap ik zowel Bosz als Overmars niet. Enige die creativiteit hebben zijn El Ghazi en Younes, maar El Ghazi is nu hopeloos uit vorm (eigenlijk al maanden) en Younes kan het niet alleen.
Vertik je het ook nog eens om Cerny mee te nemen en ga je Muric verhuren (met optie tot koop). Waar zitten je gedachten dan...?

20 augustus 2016 om 22:01

Ik hoop niet mee te maken dat Overmars nog een transfer window verklootzakken. We hebben creativiteit genoeg zegt de man.....sinkgraven, de jong.......man man man wat een klungelsmurf.
Misschien moet de pleuris nu maar een keer compleet uitbreken. Anders blijven we zo doorgaan

20 augustus 2016 om 22:16

Inderdaad Hans, in 6 jaar tijd 4x kampioen worden, laten we hopen dat ze niet op deze voet doorgaan. Overmars eruit, duidelijk zijn werk niet goed gedaan. Niet heeft die er alleen voor gezorgd dat we financieel stabiel zijn maar ook onderhandelt die slecht, Millik voor 30+ verkocht Blind voor 18. Dolberg, El Ghazi, Sinkgraven, Cerny, en al die andere koopjes die hij heeft gedaan. Allemaal Ajax onwaardig, het is nu zaak om Overmars zijn werk uit te wissen, de spelers die hij heeft gekocht, verkopen. Al het geld op de bank uitgeven en wachten op de nieuwe goude lichting godenzonen. Zodat we met z'n alle weer kunnen schreeuwen Wij Zijn Ajax Wij Zijn De Beste.

20 augustus 2016 om 22:21

Cerny zat bij Jong gisteren dus mocht niet mee, mag niet in 1 speelronde voor Jong en Ajax1 spelen.

20 augustus 2016 om 22:27

Snap ik, maar dat is mijn probleem juist, dat hij hem bij Jong Ajax opstelt, ipv mee te nemen met Ajax 1.

20 augustus 2016 om 21:57

We kunnen er nu inderdaad niet meer omheen, de waarheid doet pijn. Mijn 2 clubs (Ajax en Arsenal) stellen zo erg teleur, ik weet het op dit moment even niet meer..

20 augustus 2016 om 22:07

Helaas, het is feitelijk al te laat om het seizoen te redden. We zijn dus nu 5 officiële duels onderweg en de selectie is er alleen maar op achteruitgegaan. Ondertussen hebben we een trainer aangesteld die heilig gelooft in kamikaze voetbal waarbij we achterin de deur open zetten. Het enige wat echt moet gebeuren is dat Overmars voor de winterwindow weg is, want ik zie hem in de winter nog best wel instaat om andermaal een paniek aankoop alla Sinkgraven te doen.

Het is droevig, maar we zijn een tussenjaar jaar of een rampjaar begonnen dit seizoen. Die gifbeker moet helemaal leeg, dit Ajax mag al blij zijn met een 3de plek.

20 augustus 2016 om 22:27

Ajax is dood. Hetgeen wat nu nog enkel de naam vertegenwoordigd of de associatie met wat ajax ooit geweest is, is het shirt of de positie niet waard

Geheel terecht. Ajax speelde zonder inspiratie, zonder snelheid en zonder enige vorm van significante druk. En Willem 2, hulde voor jullie eerste overwinning in Amsterdam.

20 augustus 2016 om 21:47

Geheel terecht zou ik het niet noemen. Willem 2 had niet het betere van het spel, minder schoten (2 schoten op goal, 2 erin), minder corners, minder kansen. Het enige dat in hun voordeel spreekt is het aantal goals, en dat is er 1 meer dan Ajax. Ja, dat is het enige dat uiteindelijk telt, maar 'geheel terecht'? Dat vind ik zeker niet.

20 augustus 2016 om 21:59

Beide teams 3 schoten op doel volgens de statistieken

20 augustus 2016 om 22:07

Ajax had 16 schoten in totaal. Willem 2 had 3 schoten in totaal. Dat tussen de haakjes was puur om aan te geven dat elk schot op goal erin was gegaan.

22 augustus 2016 om 08:38

De afstandschoten van 30 meter van spelers die nog nooit hebben gescoord van die afstand laat zien dat Ajax het betere van het spel had? Je kan beter een paar keer op goal schieten, dan het steeds proberen en pijnlijk falen..

Slecht van Ajax, ze verdienden het niet om te winnen deze wedstrijd... En Overmars barst lekker en rot op want je brengt Ajax naar de k***** door geen goede aankopen te doen...

Ergens heb ik wel medelijden met de Ajax-fans. Milik verkopen voor 30+ m en dan vervolgens niks investeren op het moment dat je je kan kwalificeren voor de CL. En dan hoor je Overmars op Ajaxtv verkondigen dat ze genoeg goeie middenvelders hebben en dat ze goed genoeg zijn. Wie zijn die goeie middenvelders dan?

Sinkgraven is een en al drama. Die zou ik allang hebben verkocht. Ziyech is broodnodig bij Ajax. Traore is een leuk talent maar geen goeie vervanger voor Milik. Nouri & Van Beek zijn nog veel te onervaren om het verschil te maken, die moet je rustig brengen in plaats van nu al voor de leeuwen gooien in een dramatisch Ajax.

20 augustus 2016 om 21:47

Maar zo gaat het toch al jaren bij Ajax? Verkopen om vervolgens het geld op de bank te zetten. Doel 1 is zoveel mogelijk jeugd door laten stromen en die vervolgens verkopen terwijl doel 1 een goed eerste elftal zou moeten zijn. Inderdaad, als Ajax fan lijkt dat mij om gek van te worden.

20 augustus 2016 om 21:49

Die sinkgraven is ook een soort sulejmanietje, 7 miljoen uitgeven aan zo,n speler? HA! Hij is volgens mij niet eens 7 ton waard.

20 augustus 2016 om 22:15

als je nog meer reacties uitlokt prima, die vent is makkelijk 3 miljoen waard. jaa t is verlies, maar loop niet zo dom te provoceren.

Wat een verschrikking het is echt ongelofelijk wat een armoedig elftal ,
Waar zijn al die wijsneuzen nu die zeggen dat ze genoeg kwaliteit hebben ,
Het kampioenschap is al vergeven en de CL wordt ook een moeilijk verhaal
We kunnen alleen nog voor de Amstel cup spelen nou tel uit je winst ,
Maar Overmars zal al weer tevreden zijn met de jaarcijfers dus het voetbal is gewoon bijzaak geworden bij Ajax .het word nog een hele tour om bij de eerste 3 te komen .
Dit wordt een lang seizoen waar we niets meer hebben om voor te spelen want na 3 wedstrijden 5 punten achter , want PSV laat niet veel liggen mee hoor .

20 augustus 2016 om 21:48

competitie is net pas begonnen man maak je niet druk

20 augustus 2016 om 21:52

Nou heb je ze zien spelen ? en nu al 5 punten achter en ik heb ook PSV gezien ook tegen FC verdienden te verliezen maar wonnen wel , dat is het verschil en is bij ajax te weinig kwaliteit en creativiteit .

20 augustus 2016 om 21:55

Maakt niet uit in welke fase van de competitie je zit als je niet van Roda en Willem 2 kan winnen moet je je zorgen maken.

21 augustus 2016 om 12:19

ja heb ik gezien maar de comp begint net en psv verliest ook nog wel een wedstrijdje hoor tevens zijn de selecties nog niet rond dus vind ik jou reactie een beetje voorbarig.

20 augustus 2016 om 21:53

Volgens mij zijn het Juist de aangetrokken spelers die door de mand vallen.
Traore kreeg tegen Rostov al 3 grote kansen maar speelde weer niks klaar waar Dolberg (die al in huis was) er in anderhalve wedstrijd 3 maakte.

Ook word Tete geslachtofferd terwijl aankoop Davinson steeds iedereen uit zn rug laat lopen waar de 1-2 uitkomt.

Oftewel, je had geen kwartje uit hoeven geven want overmars haalt geen directe versterkingen.
Dus AUB geen aankopen meer.

20 augustus 2016 om 23:05

Blijf het apart vinden waarom Ajax zoveel moeite heeft in de competitie. Met name in uitwedstrijden is het beschamend. Als je Barca, Real, Bayern ziet gewoon zonder enige moeite hun tegenstander gewoon wegspelen, moet dit voor Ajax ook te doen zijn. Tuurlijk hebben die andere bovengenoemde meer kwaliteit maar de competitie is daar ook beter en tegen deze matige team moet je clubs als Roda en Willem 2 met alle respect gewoon 3-0 winnen.

20 augustus 2016 om 23:40

Misschien is Ajax wel niet zoveel beter als clubs als Roda en Willem2

Wat een doemscenario dan Ajax maar 1 punt haalt in eigen huis tegen Roda en Willem II. Ajax moet snel een aantal ervaren goede spelers halen en als Ajax het niet red tegen Rostov mogen Overmars en Bosz vertrekken en de weg vrij worden gemaakt voor Rijkaard.

20 augustus 2016 om 22:53

Gewoon van GAAL in de winter laten komen

Bedankt selectie, staf en directie voor absoluut schijt hebben aan de historie van de club en nagedachtenis aan Cruijff

20 augustus 2016 om 22:02

Hij heeft Bosz toch geregeld en Overmars aangesteld. Zal ik je eens wat zeggen met alle respect..... het is allemaal Cruijff zijn schuld deze ellende. Rare voetbalfilosofien die door Ajax bij lange na niet nagestreefd kunnen worden door een chronisch gebrek aan kwaliteit.

21 augustus 2016 om 00:01

Het ligt zeker niet aan Cruijff... Zijn plan is nooit goed uitgevoerd zoals hij het wou. Nu zitten we met een soort wanbeleid dat gericht is op Cruijff. Ze wouden Cruijff's ideeën helemaal niet. Kijk maar hoe ze Jonk eruit hebben gewerkt. Nu zitten de twee daders rustig op de troon bij Ajax. Ze voeren wanbeleid en als er geklaag komt roepen ze hard "ajax filosofie!/cruijff!!!".

Hier was ik al bang voor, maar zo slecht had ik het ook niet verwacht.

Ajax mist drie dingen overduidelijk:
- Leiding in het basiselftal
- Stabiele prestaties
- Creativiteit

De eerste twee dingen hangen met elkaar samen. Frank de Boer heeft in 5,5 jaar tijd waanzinnig goede prestaties geleverd, dat wordt steeds duidelijker. We hebben nog anderhalve week te gaan op de transfermarkt en Cillessen staat op het punt te vertrekken. Zullen we wachten? Of zullen we de balans alvast opmaken?

20 augustus 2016 om 21:53

Met name je derde punt denk ik. Het is iedere keer hetzelfde concept, 3 renners op het middenveld, 2 buitenspelers die steeds hetzelfde doen en een spits die praktisch geen bruikbare ballen krijgt. Geen enkele onvoorspelbaarheid...

20 augustus 2016 om 22:05

@ Prithender

Ik denk dat de volgorde van punten in de juiste belangrijkheid staat. Ervaring wordt zo erg onderschat voor dit elftal. Als je het spel van Bosz wilt spelen dan zul je gewoon twee jongens in je elftal moeten hebben die op het juiste moment een verdediger terug kunnen roepen, een middenvelder kunnen sturen, etcetera. Een voorwaarde is wel dat dit soort spelers goed genoeg zijn om gezag uit te stralen. Dat is natuurlijk het hele probleem van bijvoorbeeld Westermann. Die is ervaren, maar niet meer goed genoeg en dus eigenlijk nu al een waardeloze toevoeging.

20 augustus 2016 om 21:55

Snap je reactie van gisteren nu steeds beter. Maar houd het nu nog maar even vol tot donderdagavond na FK Rostov, en dan als de wiedeweerga die transfermarkt op voor de juiste ervaring.

20 augustus 2016 om 22:07

@ Ruspekt

Ik denk dat het al te laat is. Over anderhalve week gaat de transfermarkt dicht en dat betekent dat de vraagprijzen fors hoger zullen zijn.

20 augustus 2016 om 22:19

Op welke positie moet Ajax zich gaan versterken dan? Zelf ben van mening, een goede centrale verdediger, een topper van een middervelder en een goalie.

20 augustus 2016 om 22:28

@ Ruspekt

Een ervaren keeper uiteraard, ervaren centrale verdediger die goed genoeg is (dus geen oude uitgerangeerde speler zoals Westermann) en een hele goede rechtsbuiten. Dat is momenteel het belangrijkst. Met een ervaren centrale verdediger kun je Riedewald naar het middenveld doorschuiven. Een creatieve middenvelder halen is ook geen overbodige luxe maar ik vind de bovengenoemde drie posities momenteel het belangrijkst om ons te versterken. Overigens heeft het totaal geen zin om hierover te speculeren, want buiten een keeper gaat er niks meer komen denk ik.

20 augustus 2016 om 22:59

Frank heeft zeker goede prestaties geleverd.echter zag je afgelopen 2 jaar toch dat het spel achteruitging. Er wordt weinig kansen gecreëerd. Geen overtuiging in het spel. Spelen totaal niet dominant en alles moet via de zijkant.

20 augustus 2016 om 23:23

@ Ricardo8

Ben ik totaal niet met je eens. Frank de Boer speelde met zijn elftallen goed tot 20 meter voor de goal van de tegenstander. Daar liep het vast omdat buiten Younes niemand een tegenstander kon uitspelen. Frank lette op de organisatie, waarom? Omdat nu pijnlijk duidelijk wordt dat je met zo'n jong elftal wel moet letten op de organisatie, anders word je zelfs tegen Roda en Willem II te kijk gezet in eigen huis.

20 augustus 2016 om 22:59

Frank heeft zeker goede prestaties geleverd.echter zag je afgelopen 2 jaar toch dat het spel achteruitging. Er wordt weinig kansen gecreëerd. Geen overtuiging in het spel. Spelen totaal niet dominant en alles moet via de zijkant.

21 augustus 2016 om 00:39

Dat licht vooral aan de spelers van Frank de afgelopen 2 jaar en een verschrikkelijk goed Psv.

Wat een dramatische wedstrijd was dit. 60 minuten lang sta je tegen een achterstand te kijken. Niemand bij Ajax had zin om deze wedstrijd op slot te gooien. Ja, Ajax had recht op die penalty maar met alle respect moet je dit Willem II met 4-0 kunnen oprollen thuis. De wisselvalligheid van dit team is echt om te huilen gewoon. Het gaat of heel goed, of helemaal niet. Vind Younes ook nog bij lange na niet van wat het was vorig seizoen. Soms gaat er ook een domme trukendoos open van Sinkgraven wat dan weer leidt tot balverlies. Ga gewoon simpel voetballen en geef die pass. Denk dat we ons weer langzaam maar zeker zorgen kunnen maken in Amsterdam.

Hier valt niks over te zeggen. We zien het volgend jaar wel. PSV gefeliciteerd met het kampioenschap alvast

Ongelooflijk wat een aanfluiting, niet meer niet minder

Dit is werkelijk waar Ajax onwaardig!!! Het spel oogt soms hoopgevend, maar vanavond was diep triest.

Aankopen worden niet gedaan vanwege de kwantiteit, maar ik twijfel inmiddels aan de kwaliteit!!

SCHANDE!!!

Geweldige overwinning van Willem 2.

In de 2e helft niks weggeven. Ajax was aanvallend machteloos. Kan mij niet herinneren dat Ajax zooo slecht was. Al het hele seizoen.is het niks daar in Amsterdam. Qua positiespel qua tempo, qua creativiteit.

Wat gebeurt daar in vredesnaam?

Bosz neemt een enorm veel risico met het aanvallend spel die ze proberen te spelen, maar de tweede helft doen ze ook helemaal niks, creëren amper kansen. Het zag er echt heel slecht uit. Wereld van verschil tussen de wedstrijd tegen Rostov.

Misschien Ziyech toch proberen te halen?

Ik zei nog: let op Francisco Sol! matchwinner vandaag. Wordt een goede spits. Oja, en Ajax gaat het niet redden tegen Rostov, geef ik je op een briefje!

20 augustus 2016 om 22:11

Haha moet je gelijk geven in het eerste maar woesdag gaan we knallen (hoop ik). :-)

Let op mijn woorden: Overmars gaat miljoenen besteden nu.

20 augustus 2016 om 23:42

En waar aan gaat Overmars die miljoenen besteden?

1. Dividend aan de aandeelhouders.
2. Aan bonussen aan de bestuursleden, omdat ze hun doelstelling hebben bereikt.
3. Aan spelers, die uiteindelijk toch niet willen/kunnen komen.
4. Iets anders, namelijk .......................... (vul hier zelf een antwoord in).

Voor elk goed antwoord krijgt u 1 aandeel Ajax, mede mogelijk gemaakt door de heer M. Overmars.

Wat was dit slecht zeg. Traore, had liever cassierra gezien starten. Onana zelfde type als Lamprou... iedereen onvoldoende. Behalve Klaassen

Maar we hebben wel genoeg middenvelders gelukkig. Bah bah bah; waar is iemand met creativiteit. Wat een zwaktebod dat Riedewald en Sanchez de opbouw moeten verzorgen. Waar is die middenvelder met creativiteit en een steekbal.

Steek je kop maar in het zand Overmars. 8 middenvelders zal best, maar als je een betere op kan halen bij Twente, gelijk doen! Ik weet dat het niet gaat gebeuren na de uitspraken van deze week van Overmars, maar het is toch duidelijk dat ween middenvelder met creativiteit nodig hebben (ziyech!). Harde werkers (klaassen, Van de Beek, Gudelj), en net-niet-voetballers zoals Bazoer en Sinkgraven gaan je het kampioenschap echt niet bezorgen hoor.

PSV versterkt zich gericht met het ook op het systeem. Ajax daarentegen verslapt zich gericht met het oog op de bankrekening.

20 augustus 2016 om 22:01

Het ergste vind ik nog dat Tete, die gewoon een fantastische verdediger is, nu wordt weggewerkt omdat hij niet goed genoeg kan meevoetballen. Maar eigenlijk moet je dat ook niet eens eisen van je backs, het is meer een bonus als ze het wel kunnen. De echte voetballers moeten in de linie ervoor staan, maar omdat die er niet zijn is Tete nu het kind van de rekening.

21 augustus 2016 om 00:28

Thomas, helemaal mee eens!

en elke club waar je nu als Ajax gaat aankloppen voor versterkingen vraagt doodleuk 10-20% meer dan voor de start van het seizoen !

"jullie willen versterken? betaal er maar extra voor!"

Marc Overmars is een hele matige TD, goed in verkopen natuurlijk. maar het is ook je taak om na verkopen je selectie op peil te houden. en daar faalt hij heel erg in

20 augustus 2016 om 21:52

Verkopen kan iedereen wordt wel eens gezegd. Als er een gek langs komt met 30 miljoen voor Milik kunnen jij en ik hem ook nog wel verkopen. Inkopen dat is de crux van Td's en daar zouden ze imo ook op beoordeeld moeten worden.

20 augustus 2016 om 21:57

Verkopen is geen kunst met die 'idioten' op de markt. Inkopen, dat is andere koek!

Ajax zoals ik al zei, zit geen overtuiging in.

Beschamend Dit. Dit zal nog een zwaar seizoen worden en ik hoop dat we dit jaar de top 3 nog kunnen halen want tot nu toe gaat dit zeer slecht. De verdediging is zo lek als een gatenkaas man man. En ook gewoon 0 creativiteit met Bazoer, Van de Beek en Klaassen en Overmars zei gister ook al dat we Ziyech niet gaan halen. Maar ik hoop het zo erg. We hebben hem echt nodig. Middenveld moet eigenlijk gewoon Ziyech, Klaassen en Riedewald punt. En ik hoop ook zeker niet dat Room wordt gehaald dat is dit jaar gewoon een ramp. Ik trek nu niet teveel conclusies maar tot nu toe ziet het er schandalig slecht uit. pff 5 punten verspillen tegen Roda en Willem ll. Ben nu al bang voor psv en feyenoord uit.

Werkelijk schandalig, ik heb er echt geen woorden meer voor. Ik snap nu wel waarom Frank weg is gegaan, de versterkingen die hij wou worden niet gehaald, maar wat bakt Bosz er nu van? Waar is het aantrekkelijke aanvallende flair voetbal?

Marc Overmars en heel het bestuur mag echt oprotten, jarenlang kopen we allemaal zogenaamde ‘’talenten’’ maar welke ‘’talent’’ is er nu echt een meerwaarde gebleken? Wanneer gaat Ajax is net als Psv jongens halen die er meteen staan? Marc Overmars is echt een van de slechtste sportieve directeuren wat mij betreft, heeft geen netwerk en haalt alleen maar pure middelmaat binnen.

Is het trouwens AFC Ajax? Of is het Ajax BV? Op de bank staan er miljoenen euro’s maar wat wordt er gedaan? We halen twee onbekenden talenten uit Colombia voor ruim 10 miljoen euro. Waar blijven de aanvallende ‘’kannonen’’ van Overmars? Terwijl Psv de ene naar de andere sublieme versterking haalt, gaan wij de zoveelste seizoen in met ‘’toptalenten’’.

Frank de Boer is echt vele malen beter dan Bosz, dat hebben we vandaag wel gezien. Je beste verdedigende back, niet opstellen, Cilessen verkopen voor 12 miljoen. Willen de bestuurders van Ajax wel sportieve success? Of gaat het nu alleen maar om hoeveel winst er per speler binnen kan worden gehaald.

Gadverdamme, wat een ‘’beleid’’ zeg.

Zo dat is niet mis.ligt in ieder geval niet aan Cillessen dit keer.

Proficiat Willem II, jullie zullen niet de eerste zijn die de felicitaties in ontvangst mogen nemen dit seizoen.

Nu pas wordt het zichtbaar wat voor wonderen Frank de Boer heeft verricht, Frank was een slimme coach. Ja Frank deed onbegrijpelijke wissels, Frank maakte foutjes, maar hij was intelligent genoeg om te beseffen dat Ajax met het gebrek aan absolute kwaliteit geen ultra-aanvallend voetbal kan spelen. Onder Frank stond het (vooral in thuis wedstrijden) achterin georganiseerd, ploegen als Roda en Willem II kwamen niet eens in de buurt van het doel. Maar toen was het voetbal volgens vele 'te saai'. Nou, ik hoop dat jullie nu tevreden zijn met Peter Bosz zijn 'mooie aanvallende voetbal'. In 6 officiele wedstrijden nu al 8 tegendoelpunten tegen stuk voor stuk matige ploegen. 4 punten uit 3 wedstrijden tegen ploegen uit het rechter rijtje. En is het voetbal zoveel leuker? Nou, zelfs in de meest boze dagen onder Frank werden er nog meer kansen gecreerd als vandaag. Waardeloos!

Peter Bosz is een leuke trainer voor ploegen waar gepresteerd mag worden, niet bij een topclub waar gepresteerd moet worden tenzij die club bomvol zit van absolute topspelers. Deze man waant zich nog in de jaren 90 waarin je vrolijk en dartelend naar voren kon rennen met z'n allen en organisatie er niet toe doet, of hij denkt dat hij de hoofdcoach van Barcelona is, in dat geval zal ik het hem niet eens kwalijk nemen.

Ajax is veranderd in een kil bedrijf dat puur en alleen uit is op winst maken. Spelers worden op de meest beroerde momenten verkocht, er wordt niet geïnvesteerd in goede vervangers en vervolgens worden kaartjes duurder, lachwekkend is het.

20 augustus 2016 om 21:57

We zijn nog maar 3 wedstrijden onderweg...

20 augustus 2016 om 22:01

Klopt maar heb Psv zien voetballen en geloof me als ze op deze weg door gaan zoals ze nu bezig zijn dat word het gat met Ajax extreem groot!

20 augustus 2016 om 21:58

Bij PSV zit zo veel meer overtuiging in hun spel. Spelen veel sneller en meer door het midden waardoor ze kansen kunnen creëren. Ajax creëert amper, want ze moeten het alleen via de flanken doen, maar zelfs die passeren hun tegenstander niet. Als je tegen een verdedigend ploeg speelt, moet je de bal in een hoog tempi spelen, meer durf in het spel, meer beweging. Nee, dat zie je bij PSV wel. Geen overtuiging bij Ajax!

21 augustus 2016 om 00:45

Als jullie Psv'ers er maar voor zorgen dat jullie de groepsfase in CL overleven en de voorronde plek voor Ajax blijven verzekeren.

21 augustus 2016 om 00:45

Als jullie Psv'ers er maar voor zorgen dat jullie de groepsfase in CL overleven en de voorronde plek voor Ajax blijven verzekeren.

21 augustus 2016 om 00:45

Als jullie Psv'ers er maar voor zorgen dat jullie de groepsfase in CL overleven en de voorronde plek voor Ajax blijven verzekeren.

En big surprise, dit werkt niet, en zeker niet als je ook nog een boel doelpunten hebt ingeleverd.

Frank snapte dit maar al te goed, Overmars niet blijkbaar want hij haalt een coach die totaal niet bij de matige selectie past, en doet wat hij elk jaar doet: niemand aantrekken die direct een versterking is.

Voor het eerst wint Willem 2 hier, dat moet genoeg zeggen. Je kan een trainer niet zo snel ontslaan en ik heb Overmars nooit graag zien vertrekken, maar hij maakt er al jaren één grote puinzooi van en mag Frank op zijn blote knieën bedanken want zonder hem was hij allang weggeweest.

Te triest voor woorden dat je met zoveel mogelijkheden zulke debiele keuzes maakt.

Psv nu al kampioen, dit seizoen word echt geen bal aan.....

20 augustus 2016 om 23:43

Als mijn cluppie stabiel blijft worden ze een goede concurrent. Vorig seizoen op de inzinking na pakte Feyenoord evenveel punten. Selectie is nu breder en beter. Zie ze in ieder geval in de buurt blijven.

21 augustus 2016 om 00:47

Jouw cluppie probeert al jaren stabiel te zijn... Ik zie PSV met afstand kampioen worden. Op de 2de plek word het echter wel spannend dit jaar. Ajax en Feyenoord zullen moeten knokken voor de CL voorrondes.

21 augustus 2016 om 01:19

En we hebben in jaren niet zo'n goede selectie gehad. Niet meer afhankelijk van 1 speler (pelle/guidetti) en op elke positie twee of meer goede keuzes.

Wat een drama dit, Overmars en mindere mate Bosz maken Ajax kapot! Als Overmars geen versterkingen gaat halen (ziyech), dan mogen we het kampioenschap pakweg in september al vergeten. Als je kijkt naar de concurenten is PSV op dit moment veel verder, met ook vandaag weer een knappe 0-4 op Zwolle. Ook Feyenoord kan nog wel eens boven dit huidige Ajax eindigen mocht er niks gebeuren.

Oooooooo wat is mijn avond weer verpest zeg! Totaal geen creativiteit en beleving bij Ajax. Ik word hier echt moedeloos van, misschien toch moeten starten met Dolberg en Sinkgraven. Cherny misschien ook maar bij het eerste halen!

Prachtig dit. Maar voor voetbal in NL hopen dat ze zich herpakken midweeks.

Lekker je eerste spits en doelman verkopen Ajax, goed bezig.

Denk dat niemand dit resultaat verwacht had, maar ik ben er blij mee.
5 punten voor op Ajax en wij hebben lastigere tegenstanders gehad.

Maar Ajax moet nu echt spelers gaan halen, want 1 punt thuis tegen Roda en Willem 2 is om te huilen.

Ik heb zon idee dat er nog wel een paniek aankoop komt de laatste week.

20 augustus 2016 om 21:53

Zal niet alleen aan de transfers liggen, Bosz krijgt zijn spel niet in de ploeg en de 5-3-2 experimenten waren ook niet veel belovend, denk dat PSV een rustig seizoen kan gaan draaien.

20 augustus 2016 om 22:01

PSV heeft ook al 2 moeilijke tegenstanders gehad. Zie je men zeggen dat PSV spel niet goed... Tegen Utrecht uit is het altijd lastig, en nu winnen ze uit bij Pec.

20 augustus 2016 om 22:19

Ajax moet helemaal geen spelers gaan halen, Ajax moet falende bestuurders gaan lozen voordat er nieuwe spelers bij komen. Nieuwe spelers zijn prima, maar onze falende TD moet niet de kans krijgen de opgebouwde financiële middelen te verspillen aan paniekaankopen.

Wat betreft Ajax hoef je je geen enkele zorgen meer te maken. Wij doen dit jaar niet mee om het kampioenschap en hopen op plek 2 maar rekenen op niet meer als plek 3. Bespaar ons dus alsjeblieft een wekelijke update hoeveel punten we nu weer achterstaan op Psv.

20 augustus 2016 om 22:23

Dit ligt niet aan de spelers, eerder aan de speelstijl van Bosz die veel tijd kost om erin te krijgen. Ik verwacht pas tegen November het spel echte stappen te zien maken. Voorlopig is het niet veel meer dan een zooitje ongeregeld

Achja, ik las vanmiddag nog als reacties op een post dat de punten niet uitmaakten, omdat Ajax nu eindelijk attractief voetbal speelde onder Bosz, dus de Ajaxsupporters hebben het naar hun zin nu. Daar komt bij dat we dit van Bosz gewent waren met Vitesse. De tweede helft van het seizoen wisten ze toch altijd een inhaalslag te maken en deden dan gewoon mee voor europees voetbal, dus een beetje vertrouwen mag wel jongens. Niet 's middags nog zeggen dat het niet om de punten gaat, maar dat het voetbal beter is als onder de Boer en nu het een keer tegen zit ineens Ajax afvallen. Alles komt goed. Bosz is een trainer die eindelijk het Ajaxvoetbal speekt waar iedereen al jaren naar hunkert.

Word nu toch wel duidelijk dat De Boer gewoon zeer goede prestaties behaalde met dit Ajax, waar iedereen alleen maar aan het zeiken was. Dit creativiteitsloze Ajax is te walgelijk om aan te zien, leuk om iedere wedstrijd tegen de 75% balbezit te hebben maar punten pak je niet op balbezit.
Dan sta je 1-2 achter en krijg je schoten van 40 meter afstand van een Sanchez, schoten die niet eens in de buurt van het doel komen. Om nog maar niet te beginnen over het verdedigend positioneren. Nee, voor zover er nog twijfel was, PSV gaat het kampioenschap pakken en ik denk dat Feyenoord een goede nummer 2 word.

Willem2 was gewoon effectiever..... Meer niet.

Ik heb mensen nooit begrepen die blij waren met de aanstelling van Bosz, maar ook Overmars en co zijn schuldig. Ik heb echt het gevoel alsof Ajax helemaal naar de klote is geholpen met deze zogenaamde revolutie. Ik zit met moeite en tegenzin naar mijn club te kijken. Ik hoop bijna dat Ajax tegen Rostov verliest want dan hoef ik de totale afgang in de Champions League niet te zien.

20 augustus 2016 om 21:56

Je hoeft niet te hopen dat ze verliezen tegen Rostov...dat gaat namelijk 100% zeker gebeuren met Bosz aan het roer...die denkt bij Heracles aan het werk te zijn en dat alles wel kan en mag...

Ik hoop dat ie zo snel mogelijk opzout!

Ajax heeft toch al bijna zestig miljoen verdient op de transfermarkt deze zomer, zo slecht gaat het toch niet?

Dit is t nadeel van te vroeg voor komen in de wedstrijd ,en met een ploeg die zichzelf zo overschat dat ze denken dat ze dit varkentje vanaf dan wel ff wassen. Arrogantie heeft Ajax de das om gedaan vanavond en de scherpte viel weg met die vroege goal. Echt een schandalige mentaliteit

Schande van Ajax dit resultaat. Ik ben het al eerder gezegd, Bosz haalt de kerst niet.

Een Rotterdammer in dienst bij Ajax werkt niet, en al helemaal niet iemand die Ajax als een kip zonder kop laat rondrennen...het lijken de F,jes wel..

Verdiend gewonnen van W2...het wordt met de dag erger bij Ajax. Ook in Rusland gaan ze het niet halen...en is de balans dat Bosz er voor zorgt dat Ajax de slechte start heeft die ik mij kan heugen in jaren!

Dag Bosz...en gefeliciteerd alle W2 supporters met deze verdiende winst.

Gelukkig had ik wat beters te doen vanavond. De resterende 31 speelronden hoogstwaarschijnlijk ook. Wat is Ajax toch een lachertje geworden zeg.

Wat een schande! Geen woorden meer aan vuil te maken.

Pijnlijk deze nederlaag en zeker na zo'n vroege goal. Morgen staan we rond de 14de plaats.

Heerlijk dit. PSV afgelopen en snel zappen naar Ajax en kijken hoe ze lijden. Het is een feit dat Ajax de verkeerde coach bij de verkeerde selectie heeft. Bosz speelt graag aanvallend, maar heeft geen selectie ervoor. Bovendien heeft Bosz tot nu toe nooit met de druk om hoeven te gaan van een topclub en eeuwige kampioenskandidaat. We weten allemaal toch nog dat ie ook zo'n langdurige periode met Vitesse had na een goed begin? Bij Vitesse kan dat, maar bij Ajax vlieg je eruit. Maar goed. Ajax is van grotere achterstanden terig gekomen en er zijn nog 31 wedstrijd die gespeeld worden. Maar voor nu: eerst een Bavaria. Proost

Jeetje zeg, wat heb ik me zitten ergeren aan Ajax. De afgelopen wedstrijden speelde Ajax nog wel wat beter dan vandaag en vandaag was het voetbal net zo slecht als de afgelopen jaren onder Frank de Boer.

Marc Overmars moet nu in de laatste periode van deze transferperiode even flink wat gaan investeren en 'n paar spelers laten gaan. Jasper Cillessen gaat al zo goed als zeker weg en ik hoop dat Overmars Davy Klaassen aan Frank de Boer weet te verkopen voor een mooi bedrag, haal dan van dat geld meteen maar Hakim Ziyech en een extra vleugelaanvaller, want Anwar el Ghazi speelde de eerste paar wedstrijden van het vorige seizoen goed, maar sindsdien wankelt hij nog erger dan een bank zonder poot en el Ghazi heeft zeker talent, maar dan heb ik op dit moment toch liever een vleugelaanvaller waar je wel wat aan hebt.

Dat zal dan waarschijnlijk Leon Bailey worden en haal dan ook maar meteen Tim Krul of Sergio Padt binnen, want bij André Onana krijg ik hartproblemen. Laat Peter Bosz voortaan ook gewoon maar met Kenny Tete spelen en Joël Veltman in het centrum van de verdediging, want Davinson Sánchez heeft zeker talent, maar in de wedstrijden die hij tot nu toe heeft gespeeld, speelt hij erg onrustig.

Padt/Krul
Tete
Veltman
Riedewald
Dijks
Bazoer
Ziyech
Gudelj
Bailey
Traoré
Younes

Ik heb pas vanaf de 1-2 gekeken maar van wat ik heb gezien was het gewoon verdiend voor Willem II. Willem II niet echt in de problemen geweest, Ajax zat alleen maar te breien en als ze schoten was het uit de derde lijn. Maar het meest kwalijke is toch wel dat er niks geen bezieling in zat bij Ajax. Geen enkele wil om te winnen.

20 augustus 2016 om 22:01

Czerny lekker bij Jong Ajax laten zitten en El Ghazi en Veltman lekker blijven opstellen

20 augustus 2016 om 22:03

Willem II is idd na de 1-0 niet meer in de problemen gekomen terechte zege gepakt. En ik van de week maar zeggen dat Willem II niet makkelijk scoort en dan uitgerekend in de arena 2 x scoren en winnen.

Ja het was zeer slecht vanavond. Waar het aan ligt is onduidelijk. Maar ik kan me ook een seizoen herinneren dat er zo 4 x op rij werd verloren onder een nieuwe trainer. Dat jaar werden we geen kampioen. Maar daarna kwamen er meerdere kampioenschappen, een Europa Cup 3 en werd de Champions League gewonnen. Die trainer was van Gaal.

Hoe kunnen we als supporters duidelijk maken aan Overmars en co dat we er gewoon klaar mee zijn?

Wie neemt er contact op met Louis van Gaal?

Waar zijn al die mensen van gisteren die het eens waren met Overmars om Ziyech niet te halen? Is toch duidelijk dat hij 10 klassen beter is dan de 3 middenvelders die er normaal lopen (de rest is sowieso niet goed genoeg). En wat is er mis met een beetje in dienst spelen van een goede speler?
Maarja ook met hem wordt het niks als het verdedigend zo blijft.

Wat een stelletje klungels man man, hoe kun je nu al 5 punten achter staan! Om je kapot te schamen...

Heel leuk voor de Willem II supporters dat ze eindelijk eens in Amsterdam gewonnen hebben. Het is de club ook wel gegund na de moeilijke start. Willem II, prachtige volksclub die een plek in het linkerrijtje van mij altijd wel mag hebben!

Ajax voldoet tot nu toe volledig aan al mijn verwachtingen. De voorspelling was dat ze met de kerst een flink stuk op achterstand zouden staan onder Bosz. Tot nu toe zijn ze iig hard op weg dit te bereiken. Er zal echt nog wat bij moeten komen, want dit ajax is gewoon ontzettend matig.

20 augustus 2016 om 22:05

Jezus man wat slecht dit je moet gwn met 5 0 winnen van een degradatie team de tweede helft ook amper kansen gehad wat een schande dit net zoals vorige week!

20 augustus 2016 om 22:08

Dat klopt wel, maar Bosz wil lekker aanvallen en attractief voetbal spelen. De Boer was een stuk realistischer en daarmee win je prijzen. Bosz promoveert attractief voetbal tot een heiligdom. Daarmee win je alleen geen prijzen, tenzij je de kwaliteiten van Barcelona of Real Madrid bezit.

Gelukkig bleef de hele Arena zitten en zongen de Engelen hun spelers tot het einde toe. Of heeft gedeelte een stadionverbod en vertrokken ze daarom kwartier voor tijd?

Maar dat had iedereen door dat de Boer veel verbloemd had.

Dan heb je zo'n kans om een middenvelder met creativiteit te halen (ziyech) en dan sta je toe dat een passant alles wat goed was omgooit (tete mag weg, Muric was niet nodig, al jaren is er een goed verdedigend blok maar Bosz weet het allemaal beter). En ondertussen maar liefst 12 miljoen over hebben voor Bailey, die 19 jaar is en nog niks bewezen heeft.

Er is geen beleid, kwaliteit wordt niet gehaald om drogredenen terwijl men ondertussen wel weer grof wil betalen voor onzekerheden en een trainer die zo eigenwijs is als maar kan krijgt gewoon een vrijbrief om een boel talenten kapot te maken.

Lijkt mij duidelijk dat Bosz te snel wil.
Laat aub Tete eerst weer back staan

Ik schaam mij kapot met mijn ajax hart.
Daarnaast ook woedend hoe je als Ajax zijnde zo je jeugd keepertje laat debuteren.
Schandalig!
Niemand die aan de noodrem trekt.

Duidelijk merkbaar dat Overmars één en al onrust creëert in de selectie.
Verkopen, geruchten van verkoop, geruchten voor vervangers.
Enz enz enz...

Echt weg wezen met die kerel!!
Leuk die schatkist, maar je verkoopt alleen maar, koopt spelers die er niet direct staan of je koopt ze gewoon te laat

Wat een dramatische pot "voetbal" vorig jaar was het slap en inspiratieloos maar stond het verdedigend wel, nu is het nog steeds inspiratieloos maar is het achterin gatenkaas. Als het voetbal niet snel verbeterd dan wordt het een heel lang seizoen vol ergernis.

Heeft Ajax dit seizoen uberhaupt een thuiswedstrijd gewonnen?

Trouwens wat een sfeerloze bak zeg. Je ploeg staat achter, keihard naar voren duwen.
Ben bang voor Ajax dat Rostov ze uitschakelt als ze zo doorgaan.

Dat publiek ook, om je kapot te schamen. Het zat al niet vol (bij een zaterdagavond wedstrijd) maar vanaf de 70e minuut was volgens mij al 50 procent onderweg naar zijn auto. Dan moet je toch juist blijven zitten? Een trommelende maloot, een dwaas met een megafoon, duizenden lege stoeltjes en heel veel stille fans. Sfeerloos.

20 augustus 2016 om 22:11

Ik heb er altijd een dubbel gevoel bij. Aan de ene kant snap ik het steunen van je club, maar aan de andere kant heb je wel goed geld betaald om die spelers hun best te zien doen.
Na de 1 - 0 viel het Ajax team eigenlijk in slaap, het was puur een gebrek aan aandacht wat Ajax de das om deed.
Je ziet dan ook dat wanneer de spelers hun best doen, maar het gewoon niet loopt, het publiek er altijd achter staat.

20 augustus 2016 om 22:19

Er zijn twee types die naar een wedstrijd toekomen.
1. De echte supporter, betaald zijn geld om keihard zijn ploeg te steunen (ook bij achterstanden dus).
2. De toeschouwer, betaald geld en eist een leuke wedstrijd. Als ze achter staan hebben ze er meteen geen zin meer in.

Bij Ajax is vooral het tweede aanwezig. En die ene groep die sfeer kwam maken vandaag hadden er ook geen zin meer in. Sfeerloos dus!

Het enige positieve wat we hieruit kunnen halen is dat het duidelijk is dat we versterkingen nodig hebben.

Echt trots op ajax... wat een schande man met alle respect voor willem2 die verdiend hebben gewonnen! Vreselijk wat slecht, ga je schamen stelletje amateurs!!!

Ten eerste denk ik dat Ajax maar eens iets minder naar voren moet voetballen. De verdediging staat op de middenlijn en elk balverlies is direct een gevaarlijke counter. Daarnaast is het allemaal ook zo voorspelbaar. El Ghazi geeft altijd een hoge voorzet, maar alleen klaassen kan daar potentieel wat mee doen. Iedereen kent inmiddels Younes en dat naar binnen rennen verrast niemand meer. Dan heb je een middenveld wat nul creativiteit heeft. Nooit een steekballetje maar altijd naar de vleugels en dan een voorzet.
Het is hoog tijd om de tactiek een beetje aan te passen en wat kwalitatieve versterkingen te halen.

Wat een drama voetbal. Als dat zo tegen Rostov gaat kun je Championsleague en miljoenen euro's vergeten. Als je Ziyech haalt en de Championsleague haalt kost hij niets. Ajax, betaal nou gewoon die 15 mijoen euro aan FC Twente. Daarbij doe je jezelf een grote dienst en haalt een van de beste middenvelders van de Eredivisie binnen en je helpt FC Twente weer een stuk naar een gezonder bestaan. Dat gezwam van Overmars van,"we hebben middenvelders genoeg" klopt maar allemaal te veel van hetzelfde en/of nog niet goed genoeg. Net zoals Bayern München Borussia Dortmund ooit heeft geholpen. Een win-win situatie!!!

En waarom kwam Dolberg er niet in. Viergever er in als je achter staat.

Ik ben dat gelul over Hollandse school en aanvallend voetbal helemaal zat. Het gaat om resultaat. Nu wordt duidelijk dat de opleiding heeft gefaald. Totaal achterhaald.

PSV alvast gefeliciteerd met het kampioenschap.

- Tegen Sparta win je dan nog met 3-1 maar was het voetbal ook niet best.
- Tegen Rostov was het niet best.
- Tegen Roda was het slecht.
- Tegen Willem 2 was het dramatisch.

Allemaal leuk en aardig een nieuwe trainer en dat het tijd nodig heeft, maar Ajax mag dankbaar zijn we niet tegen PSV of Feyenoord in deze eerste rondes speelden.

Laten we dit seizoen maar gelijk bestempelen als een "leerseizoen", maar op deze manier heb ik er Heel hard m'n hoofd in of we de top 5 uberhaupt gaan halen.

20 augustus 2016 om 22:11

Ajax gaat de top 5 heus wel halen hoor. Dit is de Eredivisie, niet de PL of de Bundesliga. Iedereen verliest van iedereen en op Feyenoord en Psv na kan ik geen enkele stabiele ploeg meer opnoemen in deze competitie.

voorafgaand aan het seizoen heb ik ajax op een 3e plek voorspeld, op een redelijke afstand van Feyenoord als 2e en Psv als kampioen.

Nou Ajax, kom er maar in met de "paniek aankopen" nog 11 dagen voor een paar leuke exoten. Nu ben ik benieuwd of Overmars echt de hand op de knip houdt..... Mooi gedaan Willem II en Ajax met beide beentjes op de grond..

als ik nu echt ga opschrijven wat ik denk krijg ik een Ban voor de website voor de rest van mijn leven dus laat ik dat maar niet doen.

Maar het aanstellen van Boszzzzzzz is wel de slechtste zet ooit. met zijn verleden heeft hij geen enkel krediet als het mis gaat dat hadden Overmars, VD Sar en nog wat bestuursleden zich ook kunnen realiseren. Hij past gewoon qua persoon niet bij Ajax.

De afgelopen jaren was er ook wel wat op het spel van de Boer aan te merken maar dit is gewoon niet realistisch en super naief.

Bosz slachtoffert nu al in twee wedstrijden Bazoer en Tete (vorig jaar de betere spelers).... Natuurlijk moet een coach een visie hebben maar je moet je visie altijd aanpassen aan het spelers materiaal wat je hebt. Dat wordt in geen enkel opzicht gedaan..

Witte zakdoekjes neem ik in ieder geval mee de volgende wedstrijd

21 augustus 2016 om 00:56

John van den Brom was beter geweest... Hij is een goede opvolger voor De Boer. Hetzelfde spel en een chagrijnig koppie . Zijn spel zou Ajax direct oppikken. Ook doet Bosz het niet beter in de CL dan De Boer tegen Rapid. Bosz heeft tot nu toe alleen geluk gehad dat Paok het thuis liet liggen.

Dit was wel het slechtste ajax van de afgelopen 5 jaar. Wat een slape ideeenloze hap is dit zeg.

Overmars was weer druk aan het verkopen tijdens de tweede helft.
Het bedrijf Ajax doet het voortreffelijk. Hoe heet het product ook al
weer wat Ajax verkoopt?
Simpel, wie niet horen wil moet maar voelen. Wie nog steeds meent
met een veredeld jeugdelftal, zonder spelers die door een muur willen,
resultaat te halen, zijn nu wel wakker, toch?
En als je na 2 maanden nog niet progressie boekt, kun je 2 dingen
doen: terug naar het betonvoetbal van Frank de Boer, of inzien dat
je voor het spel dat Bosz voor ogen staat het elftal op 4/5 plaatsen
wijzigen. Dijks, Veltman, Bazoer, EL Ghazi zou ik te alle tijde graag
zien vertrekken. Kwalitatief totaal ongeschikt voor Ajax. Zal me
benieuwen hoe lang dit nog geaccepteerd: armetierig voetbal,
maar nu zonder resultaat....

Het slaat nergens op nu te beginnen over Overmars. Dit is vrijwel dezelfde selectie als onder De Boer die tot aan de laatste speeldag meedeed voor het kampioenschap. Bosz lijkt per se de gehaalde spelers te willen opstellen terwijl het talent er al was. Beste verdediger is Tete, speelt niet. Dolberg scoorde er op los in de eerste wedstrijden, speelt niet. Cerny was vorig jaar een verademing, speelt bij Jong Ajax. Nouri grootste talent in Nederland, krijgt geen kans.. Sinkgraven kwam eindelijk een beetje los, begint op de bank. Ik begrijp niet wat Traore en Sanchez bij Ajax hebben laten zien dat ze nu al zoveel vertrouwen krijgen.

Ik heb even een vraag dat niks met dit heeft te maken maar je kon na elke wedstrijd toch cijfers geven aan de spelers?. Je kon + of - indrukken... maar hoe kun je daar nu op komen?

Wat ik zag is dat een hoop combinaties geprobeerd werden, maar niemand elkaar nog lijkt aan te voelen en ze dan ook bijna allemaal mis gaan in het eerste station. Veelal passes die niet op maat zijn veroorzaken dit. Ik zie het nog wel goed komen naarmate het seizoen vordert. Zal echter nog wel ff duren voordat het erin zit, want momenteel is het echt één groot drama .

Wat een hoop negativiteit! Ajax is een nieuwe weg ingeslagen met een nieuwe coach en na drie duels gaat de fik al in de coach, het elftal en de gehele club. Juist de meest verstokte Ajax fan moet toch begrijpen dat het spel wat Ajax wil spelen tijd nodig heeft om er in geslepen te worden. Als het nu kerstmis zou zijn dan zou ik de kritiek nog kunnen begrijpen.

Er is geen enkele ploeg in de wereld die jaren achtereen domineert. Of je nou saai zaaddodend voetbal speelt, tikit taka of kick & rush. Vroeg of laat moet je de boel omgooien en zo'n transitie heeft tijd nodig. Kan je een titel kosten ja maar als het goed uitpakt krijg je er een hoop voor terug.

Dat gezegd hebbende: er moet nog wel het een en ander gebeuren aan dit elftal. Er moet creativiteit bij die er meteen staat. Zal voor de lieve vrede Ziyech maar niet noemen maar dat soort creativiteit is broodnodig om het spel te spelen wat Bosz voor ogen heeft. Verkoop of verhuur wat middenvelders en haal een flinke portie lef en goed voetbal voor het middenveld. Gaat de rest ook beter spelen.

20 augustus 2016 om 23:02

Er zit gewoonweg geen revolutie in het spel. Ik zie totaal geen vooruitgang. Als je tegen Willem 2 thuis verliest, mag je uiteraard zeker je zorgen maken. En Ajax domineert absoluut niet al 2/3 jaar niet.

Mooi dit. Eens kijken hoe ze dit gaan managen in Amsterdam. Totaal geen kwaliteit in de selectie en dan vol bravoure roepen dat je Ziyech niet nodig hebt omdat je voldoende bezetting hebt op het middenveld. Het zal niet lang duren voordat de verwende successupporters zullen roepen dat Bosz het veld moet ruimen. Maar daar los je werkelijk helemaal niets mee op.

21 augustus 2016 om 00:59

Jawel! We hebben een opvolger van De Boer nodig en niet iemand die als FC Barcelona wil spelen met een team dat minstens 20x zo slecht is. John van de Brom was perfect geweest

Het is klaar, dit seizoen zit er na 3 duels al bijna op als het gaat om onze doelstellingen. CL bereiken ? alleen een wonder in Rusland kan dat bewerkstelligen, de landstitel ? we staan na een van de meeste eenvoudige competitiestarts ooit op 5 punten achter. Aantrekkelijk en aanvallend voetbal spelen ? kap er per direct mee Peter en ga met berekend voetbal spelen zodat je iedere week 3 punten haalt, hoe slecht het spel dan ook mag zijn.

Maakt het uit. Het geld stroomt toch binnen. Daar gaat het uiteindelijk om.

Het grote verschil tussen Bosz en de Boer is de mate van geluk.
Daar waar de Boer het Ajax geluk aan z'n kont had hangen (op z'n laatste wedstrijd na), daar is Bosz al z'n hele carrière de slemiel.
Bij Feyenoord als TD gokken op dure oud-spelers en misgokken. Feyenoord financieel in de problemen en Bosz weggestuurd.
Bij Vitesse werd hij geroemd om z'n goede ,mooie en aanvallende speelwijze. Hij verloor echter wel wedstrijden waarin een legio kansen werd gemist.
Onder de Boer had Ajax minstens in de 95ste minuut gelijk gemaakt.
Of het is toch helemaal anders en is Bosz nog steeds Feyenoorder en helpt ze zo een handje.
Met zulke zwakke tegenstanders bij de competitiestart en 2x achterelkaar thuis mag spelen. Een scheids die je 8 minuten extra speeltijd geeft (zie je niet vaak) en dan toch zoveel punten verlies.
Wat zal men in een uitverkochte Arena gebaald hebben

Eigenlijk is het triest, 2e helft balbezit, maar hoeveel kansen creëren ze eigenlijk, paar schoten van 30 mtr, en verder nauwelijks iets. Ben bang voor woe op deze manier

Iedereen is weer erg negatief.
Het is nooit goed bij Ajax, altijd maar zeiken.
Bij de Boer was het spel niet best, maar de resultaten op zich wel.
Nu met Bosz zijn er supporters tevreden, maar is het spel nog wisselvallig.
Het is een groeiproces, maar tijd heb je niet in het hedendaagse voetbal, zie oa van Gaal bij Man Utd.
Gudelj was er niet bij, de stille kracht bij Ajax, waar voor heen dit Schone was.
Andere keeper, andere achterhoede/voorhoede.
Opgehemelde spelers van vorig jaar, die de kar niet kunnen trekken/tegenvallen/een mindere periode hebben (bazoer, Tete), allemaal logisch.
Ik heb de wedstrijd niet gezien, maar ga hiervan uit.
Ajax wasaltijd constant met zijn resultaten de afgelopen jaren, maar nu even minder.
Ik ben benieuwd, of Ajax een deal heeft gesloten met Barca, als Cillessen gaat, dat hij de return tegen Rostov mag spelen, maar ik denk, dat dat niet opgaat.
Barca en Ajax gaan natuurlijk niet dat risico lopen.
Als je Krul kan halen, dan heb je al een keeper, die de Ajax spelrs kent van Oranje.
Zou goed zijn voor de return tegen Rostov.
Ajax succes daar, het zal niet makkelijk worden, maar als jullie de CL halen, is dat een enorme prestatie, velen zijn er via de voorrondes gesneuveld.

Wat een vernedering, het doet gewoon pijn als je ziet dat ze hier tegen een nederlaag aanlopen. Ik had toch wel goede hoop, dat ze dit eens gingen winnen. Maar het spel wat ik nu zag, is eigenlijk niet te beschrijven. Het was in zijn geheel ronduit slecht, dus ja wat gaat er nu eens veranderen.

Waar Peter Bosz al eens mee moet gaan beginnen, is dat hij Kenny Tete weer in de basis moet zetten. Deze jongen heeft toch echt mijn indruk gemaakt, het laatste seizoen. Want in principe zie ik Dijks ook geen goede prestaties neerzetten deze eerste wedstrijden. En nog een aantal spelers niet, die toch goed speelden onder de Boer.

Maar ook zou Bosz, eens wat rustiger met zijn filosofie moeten beginnen. Niet gelijk zijn spel, maar toch een beetje het spel van De Boer er bij betrekken. En dan gaandeweg, toch zijn spel spelen. Dan heb ik er als neutraal kijker toch een betere blik op, zoals ik nu de afgelopen wedstrijden gezien heb. Ik hoop toch dat er nog wat versterkingen bij komen, die de boel weer wat gaan rechttrekken. Want dit was niet Ajax zoals we moeten zien, dus dat moet echt beter gaan.

Bosz mag weg, als Rostov niet uitgeschakeld word dan moet hij weg, ook na 2 maanden, want tot nu toe is het 0.0. Historisch verlies tegen Willem II !!!. Met puntverlies tegen Roda kon ik nog leven, maar dit???
Snap het niet zoveel kwaliteit bij Ajax maar die niet de juiste mix dus. Traore, wtf is hij dan? seizoentje bij Vitesse leuk gespeeld; zegt toch helemaal niks?
Cilissen mag de bank warmen bij Barca en zijn zakken vullen, allemaal goed. Maar waarom geen Tete? waarom geen Cerny...
Creatieve spelers heb je nodig. Klaassen is m.i. helemaal niet zo creatief. Ziyech das pas creativiteit! Ook iemand met een gave trap, die zijn erbij ajax niet zoveel.. Gudelj schiet altijd net niet raak ;-))
Bazoer moet groeien, heeft alles in zich maar is nog onervaren. Degene die een mooie trap heeft en ervaring zit op de bank / tribune.
Mijn avond is weer kapot, wat een koekenbakkers en dan m.n. de staf.

Laat onze oude meester van GAAL maar komen om deze jonge honden te laten doen wat ze moeten doen

tja, je mag je wel gaan schamen hoor als je Willem II met een overwinning uit de Arena laat vertrekken. Bosz kan er gewoon niks van, niet voor een club als Ajax

Wat doet dit pijn. 1 punt tegen Roda en Willem II. Het kampioenschap lijkt nu al vergeven. PSV is zo degelijk, die geven dit nooit weg. Logisch, zij hebben kwaliteit. Waar wij Viergever en Onana moeten inbrengen, hebben zij Siem de Jong (voor mij nog steeds een echte ajacied), Schwaab en Ramselaar achter de hand. Leuk hoor al die middenvelders, maar totaal geen creativiteit. En dan Overmars, die rustig stelt dat het goed zit met de creativiteit. Je hebt meer dan 100 miljoen op de bank. In de Eredivisie heb je 30 nodig om kampioen te worden. Layun zit op de bank bij Porto neem ik aan. Haal Sneijder voor 12 en geef m alsjeblieft 4 miljoen voor 2 jaar (=20 mil totaal). Haal je de CL heb je het al terugverdiend. Misschien wat onrealistisch allemaal. Soriano van Salzburg. Man man man. Doe iets, want dit kan zo niet langer. Geen kampioenschap, kansloos in de EL. Nou vol voor de Gatorade cup dan maar....

Het verloopt precies op de wijze waar ik al bang voor was sinds de zeer belabberde voorbereiding. Ik ben Ajacied maar ik ben jaloers als ik PSV zie spelen. Zij hebben alles wat bij Ajax volledig ontbreekt nl. balans in het elftal, volwassenheid, realisme en mentale hardheid. Ajax wil spelen op een wijze waar het de spelers helemaal niet voor heeft. Kwalitatief gezien kunnen ze dat spelletje niet volhouden. Het oogt zo ontzettend naiëf en zwak. Denken dat je met leuk pupillenvoetbal in een volwassen competitie kunt spelen. Ze hebben dan wel balbezit maar spelen als een vechthond zonder tanden. Er gaat geen enkel gevaar van deze ploeg uit. De defensie is zo zwak als het Nederlandse leger in WO II en met het vertrek van Cillessen wordt het alleen maar erger.

Ik hoop zelfs dat ze de CL tegen Rostov gaan mislopen want daar heeft Ajax geen moer te zoeken. Dat kan alleen maar één grote mislukking worden. Alleen PSV heeft de juiste instelling en het juiste elftal om te spelen in de CL. Bosz en Ajax moeten zich kapot schamen voor deze wanvertoning. Nu maar hopen dat tijdig het tij kan worden gekeerd maar eerlijk gezegd, zie ik dat niet gebeuren en ik geloof er dan nu ook al niet meer in. Ongelofelijk dat Ajax, in tegenstelling tot Psv, al jaren geen spelers heeft kunnen aantrekken die een onmiddelijke versterking voor het elftal zijn. PSV en Feyenoord zullen gaan vechten om het kampioenschap dit seizoen en Ajax mag zich richten op de 3e plek maar zelfs dat zal vrees ik al moeilijk genoeg gaan worden. Heel sneu maar dat is Ajax zijn eigen schuld.

Na 24 sec 1-0 en hoor ik op de tribune 10, 10, 10 en dan keihard onderuit gaan.

Heerlijk....

20 augustus 2016 om 23:53

Was volgens mij het snelste doelpunt ooit in de Arena, dus ik kan ergens nog wel begrijpen dat ze dat riepen. Helaas was de instelling van Ajax zwaar onvoldoende en dachten ze dat de wedstrijd na die 1-0 al gespeeld was. Gebrek aan de combinatie van kwaliteit en ervaring...

Waanzinnig slechte wedstrijd van Ajax. Terecht verloren. Vorige week was t prima, maakten we de kansen niet af. Dan kan ik leven met een gelijkspel. Vamavond was t echter bar en bar slecht.

Nog erger dan de 1-2 vind ik echter die paar idioten in ik dacht vak 424, die gaan rellen met beveiligers en stewards. Kinderen overstuur en mensen die daardoor eerder het stadion verlaten. Dat is pas triest. Hoop op levenslang stadionverbod voor die eencelligen.

Wij zijn de beste !!! Sinds wanneer ??? dat is lang geleden !!!

Ik kreeg bij het kijken van deze wedstrijd een beetje hetzelfde gevoel als dat ik had toen PSV won met 10-0 van Feyenoord. Ik vond het gewoon zielig.
Je hoopt natuurlijk zo snel mogelijk zoveel mogelijk punten voor te staan maar als dit zo nog een maand doorgaat kan Ajax Messi halen in de winterstop maar kunnen ze een streep door het kampioenschap en misschien wel Europees voetbal zetten. Dit was zo tergend slecht! Het lijkt met de week minder te worden.

21 augustus 2016 om 01:01

Gefeliciteerd Fouder! Kunnen jullie aub 1 ding doen voor ons?
Vertegenwoordig NL in de CL zodat Ajax nog wel voorrondes kan gaan spelen...

21 augustus 2016 om 13:45

Dan moet Ajax wel tweede zien te worden... Daarbij heeft Ajax komende woensdag nog alles in eigen hand om de CL te halen.

Ik wil dit ajax niet eens in de CL zien, laat PSV maar alle miljoenen krijgen, die doen er tenminste iets mee

Een spits en keeper voor 46 miljoen verkopen en dan spits en keeper huren voor 3 miljoen is gewoon supporters oplichten in mijn ogen! Dat ze niks kopen omdat ze dan de jeugd in de weg lopen is gelul want de jeugd staat al op het veld.is gewoon een smoes om niet te kopen.zal wel weer een ban krijgen van vz. omdat niet onderbouwd is maar als je de wedstrijden ziet dan is er geen uitleg meer noodzakelijk .geen middenvelder nodig want we hebben er 8 ? Nouri heeft nog nooit gespeeld in eerste ! En bazoer is slechter dan vorig jaar ipv beter .klaasen loopt overal gudelj is postbode voetballer ? Wie moet die voorzet pass of steekbal dan geven ? Veltman ? Viergever.pffff

Ajax dreigt het Feyenoord uit de jaren 0 te worden. Straks hebben ze 60 spelers op de loonlijst maar nog steeds geen Ajax waardige. Veel teveel net niet spelers. Geen enkele speler waarvoor je naar het stadion komt.

Bosz weg met de winterstop, mark my words.

Ke kan een beton middenveld geen creativiteit aanleren, maar een creatief middenveld wel afjagen aanleren.

Weg met dit verschrikkelijke looplijn middenveld en gaarne vervangen door spelers die een mannetje voorbij kunnen gaan met de val aan de voet.

Nu is het de schuld van Overmars en Bosz. Normaal lees ik hier dat er op iedere positie geen betere speler is te vinden in de eredivisie. De beste verdediging, het beste middenveld, de beste aanval... Allemaal internationals, allemaal minstens 15 miljoen waard.. Dit ligt niet aan Bosz of Overmars mast aan gebrek aan mentaliteit. Ik weet dat bijv Dirk Kuyt een gebrek heeft aan techniek en talent, maar als deze spelers er een voorbeeld aan zouden nemen verlies je deze wedstrijd nooit!

Wel een poll bij PSV maar geen poll bij deze wedstrijd....

Word Ajax kampioen dit seizoen
?

Ik hoor bosz nog zeggen we hebben genoeg middenvelders...hahaha.... en overmars ziyech gaan we zeker niet halen.....hahaha. wanbeleid eerste klas. En waarschijnlijk ook geen CL.

21 augustus 2016 om 02:38

En het rare is van den beek is 2 cm groter als nouri die 0,0 kans krijgt bij ajax 1. Go figure!!!

Wat vandaag net zoals zo vaak miste is de creativiteit die je nodig hebt op het middenveld en vooral achter de aanvallers. Ziyech, Ziyech, Ziyech! Hoe kan je nou zeggen dat je zo veel middenvelders hebben, maar de enige die, mag ik geloven, die creativiteit aan de bal is heet Abdelhak Nouri en hij zit gewoon nooit bij de selectie. Donny, Riechedly, Nemanja, Davy, Daley hebben niet de creativiteit om iets te forceren het zijn lopers, schaduwspitsen etc, maar geen creativiteit =, je hebt soms een dribbel of een steekpass nodig en dat komt van geen van de middenvelders en dan zeggen dat je zo'n jongen niet nodig hebt. Ziyech NU halen.
Verder, was het vandaag zo slecht en werden we soms gewoon vast gezet door met alle respect Willem II op onze eigen helft, in de Arena, dat kan gewoon niet, nooit. Alleen ben ik wel van mening dat er een beetje rustig mag worden gedaan want 5 dagen geleden was Bosz nog een geweldige trainer die het spel er nu al in heeft gekregen. Dat Peter iets verdedigend moet veranderen is wel overduidelijk, maar toch vind ik dat aanvallend het veel vlotter gaat in een veel hoger tempo. Maarja, tis te begrijpen want vandaag was gewoon zielig hoe slecht wij waren.
Moet ook iets veranderen aan de houding, het lijkt alsof de spelers van Ajax, buiten Davy Klaasen, Joel Veltman, en Anwar El Ghazi het vaak niks kan schelen wat er gebeurt, je mist de emotie en de passie om een wedstrijd te winnen.
Hopen op een heel ander Ajax op Woensdag, ik houd me hard vast.

Al 5 punten los op Ajax voor ons Psv. Natuurlijk mooi, maar het seizoen duurt nog lang. Ajax moet wel een (goede!) vervanger gaan kopen voor Cillessen, anders mogen ze blij zijn als ze ergens onderaan in het linkerrijtje eindigen.

Ajax heeft toch echt te weinig kwaliteit en ervaring en teveel jongetjes!

Nou maar hopen dat onze bondscoach ook gekeken heeft aangezien er maar liefst 7 spelers van Ajax in de voorlopige selectie zitten van het Nederlands elftal. Weet niet of dat wel zo'n verstandige keuze is nu ik deze wedstrijd en de vorige 2 heb gezien. Misschien nog een beter idee om een paar spelers van Willem II te selecteren :-) Ben wel benieuwd hoe de defintieve selectie er straks uit gaat zien.

Of je bent realistisch en neemt genoegen met plek 2/3 dit seizoen. PSV is gewoon niet te volgen voor dit Ajax. Die worden lachend kampioen, wat helemaal geen schande is als Ajax zijnde. Nieuwe trainer, nieuwe visie, nieuwe spelers. PSV is zo ingespeelt, die kennen de klappen van de zweep wel.

Dit is gewoon een verloren jaar voor Ajax maar dat is helemaal niet erg. Je wordt dit jaar gewoon geen kampioen, maar zorg dat je woensdag Rostov pakt, CL speelt, de nodige ervaring opdoet en volgend jaar doe je weer mee voor het kampioenschap

wordt ook tijd dat Ajax met beide benen weer op grond staat inkoop opleiding is dramatisch. je kunt nu duidelijk zien dat Ajax vorig seizoen gelijk speelde tegen de graafschap geen toeval is .met woorden kom je er niet denk dat ze niet in top drie komen .nieuwe spits en middenvelder halen redt hun seizoen. ze komen gewoon tekort .beleid heeft weer gefaald neem ze ook niet meer serieus.

Al die Ajax fanboys die het altijd allemaal zo goed weten, enige probleem van Ajax is gewoon een creatieve middenvelder die er niet is. Haal Ziyech en je word gewoon kampioen, die onzin met dat hij Nouri in de weg gaat staan is nou precies waarom Ajax nooit presteert. Nouri is ten eerste nog niet rijp voor het eerste en het is maar de vraag of hij daadwerkelijk zo goed gaat zijn. Ziyech heeft daarnaast kwaliteiten die geen enkele andere speler in de Ajax selectie heeft dus in dat geval moet je altijd investeren in zo'n jongen. En dan kan Nouri echt wel zijn minuten maken en over 2 jaar de plaats van Ziyech overnemen, maar ze moeten is beginnen met dat het eerste elftal moet presteren en dat het geen speeltuin is voor jonge talentjes waarvan maar moet worden gehoopt dat ze een beetje presteren en het liefst ook nog een heel seizoen lang, gaat gewoon niet gebeuren.

Je zag gewoon dat Ajax de creativiteit op het middenveld miste, Bazoer zit in een dipje en speelt niet als we van hem gewend zijn. Onana moest zijn eerste wedstrijd in de ED spelen, en je zag dat hij de ervaring miste.en de verdediging was ook niet erg stabiel te noemen.
Maar vooral de aanval was een ramp.. Traoré mist grote kansen, en moest alles te mooi doen. Cassiera is nog niet gewend aan het wedstrijdritme,want ook hij kon geen goal scoren.
Klaassen was weer de belangrijke schakel bij Ajax, maar werd moedeloos van de aanvallers die het net maar niet konden vinden.
Mijn opstelling hier bijgevoegd lijkt mij (tijdelijk) het beste.

Boer
Viergever
Riedewald
Veltman
Tete
Van de Beek
Sinksgraven
Klaassen
Youness
Dolberg
El Ghazi

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren