Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Italiaanse topclubs melden zich bij Ajax voor vakantie vierende Milik

Laatste update:
/

De kans dat Arek Milik zich nog bij Ajax meldt, is weer kleiner geworden. Maandag werd al duidelijk dat Napoli serieus werk maakt van de zomerse komst van de aanvaller, die namens Polen actief was op het EK in Frankrijk. Volgens de dinsdageditie van De Telegraaf informeerden ook Juventus, AS Roma en Lazio naar de afkoopsom.

Milik werd maandag gespot op vliegveld Capodichino van Napels. De Zuid-Italiaanse topclub is op zoek naar nieuwe aanvallers, omdat Gonzalo Higuaín en Manolo Gabbiadini mogelijk vertrekken. 'Officieel’ gaat de spits op vakantie op het eiland Capri, dat te bereiken is vanuit Napels, maar hij weet dat Ajax en Napoli al hebben gesproken.

Ajax nam Milik een jaar geleden over van Bayer Leverkusen, na een succesvolle huurperiode. De club uit Amsterdam betaalde destijds circa drie miljoen euro, maar de Bundesliga-club bedong ook een fors doorverkooppercentage. Over de hoogte van het percentage is geen duidelijkheid; de percentages in de media variëren van vijftien tot dertig procent.

Denk jij dat Arek Milik volgend seizoen nog voor Ajax speelt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hier hebben ze toch al rekening mee gehouden door die casierra(?) Te kopen. Hoeveel denken jullie dat ajax accepteert 15 miljoen?

5 juli 2016 om 07:51

Tussen 15 en 17 doen ze wel denk ik, rekening houdend met het feit dat ze een deel moeten afdragen aan Leverkusen. Als Ajax geluk heeft dan wordt het misschien tussen 20 en 22 miljoen doordat clubs tegen elkaar opbieden.

5 juli 2016 om 08:07

Wat? Kijk naar de interesse! Als Ajax tevreden is met een bedrag onder de 20 miljoen, zorgt dat voor frustraties onder de achterban. Milik is een van Europa's beste jonge spitsen. Voor minder dan 25 miljoen zou ik hem niet laten gaan.

5 juli 2016 om 08:20

Juist door zo een hoge vk percentage hoor je onder de 20 miljoen sws niet te accepteren. Az vangt misschien wel 20 miljoen voor Janssen en Ajax accepteert ff minder? Kan me dat haast niet voorstellen.

5 juli 2016 om 08:51

Als ajax milik voor meer verkoopt dan az vincent, dan vind ik dat een wereldprestatie. Alleen word hier te veel geluld door een ajax bril. 18mln is max. Zo bijzonder was zijn EK niet

5 juli 2016 om 09:18

Hoezo? Janssen heeft er een paar ingeschoten in de eredivisie.. Deden er al vele voor hem en die konden het vervolgens in een andere competitie niet. Finbogasson, Alves en Luuk de Jong bijv. Milik stond al jaren bekend als groot talent. En deed zeker niet minder dan Lewandoski op het ek bijv. Ik denk dat Janssen nu juist graag een klapper wil maken omdat dit mssn wel zijn enige kans is. Vergeet niet dat hij gewoon wissel was als El Hamdoui was gebleven. Ik hoop dat dit de nieuwe NL spits is maar kom op, half seizoen pas gepresteerd op een niet zo'n hoog niveau. Als die bij Spurs gaat spelen krijgt die max. 20 minuten per wedstrijd als invaller. Dan wordt het heel lastig om je te bewijzen.
Gun het hem wel van harte en deze kans moet die zeker pakken! 20 mil is veel geld voor hem.

5 juli 2016 om 10:13

Janssen heeft er niet zomaar een paar ingeschoten in de Eredivisie. Hij heeft ook nog heel goed gespeeld (hij is heel goed in de combinatie). Daarom is Janssen gewoon talentvoller / meer waard dan Milik (die onzichtbaar is als ie niet scoort). Toch denk ik wel dat Milik meer geld zal opbrengen puur omdat hij de spits van Ajax is.

5 juli 2016 om 10:46

Ajax hoeft niet eens te verkopen. Als het gewenste bedrag niet wordt geboden dan zal Milik niet vertrekken. Er valt voor hem nog veel te leren maar in potentie toch zeker een topper in spé. Een bedrag rond de 25/30 miljoen is acceptabel.

5 juli 2016 om 07:52

Nee, die is puur gehaald voor de toekomst en zeker niet als vervanger van Milik. Als milik gaat zal er nog een eerste spits gehaald moeten worden.

5 juli 2016 om 13:04

Het grappige is dat jij zomaar Janssen erbij betrekt.

Ik kijk naar Milik en ik vind dat hij nooit maar dan nooit 20 miljoen euro waard is. Janssen hetzelfde geval, ook die kost gewoon maximaal 10 a 12 miljoen euro.

Probeer niet de mening van anderen op mij te plakken.

Je moet echt een gek zijn om 20 miljoen euro uit te geven aan een spits die amper in de Eredivisie en EK heeft gepresteerd.

5 juli 2016 om 13:05

Lol, ga jij mij nu vertellen dat Milik beter is dan Lewandowski of interpeteer ik het verkeerd?

Wat een grap ben jij zeg hahaha

5 juli 2016 om 13:45

@ Haagsekoerd

Ik heb geen idee waar jij het over hebt... op verkeerde reactie gereageerd ofzo?

5 juli 2016 om 16:26

Dat doet die bloedirritante app van VZ.

Druk je op een andere reactie komt hij hier neer te staan. Mogen ze echt even aan werken bij Vz

5 juli 2016 om 07:52

Ga uit van 20 miljoen minimaal lijkt me aangezien Ajax niet hoeft te verkopen en ik zou zelfs nog hoger inzetten.
Ben wel gecharmeerd van AZ zijn aanpak.
Gewoon je poot stijf houden.

5 juli 2016 om 07:55

Vind alleen dat AZ hun rol als tussenstation moet kennen en Janssen zo'n kans moet gunnen.

5 juli 2016 om 08:04

Waarom dat zo?
Hij heeft zelf met zijn volle verstand een langlopend contract getekend. Ja hij heeft een stormachtige ontwikkeling gehad maar dat geeft hem nog niet het recht om nu eisen te gaan stellen. AZ mag vragen wat het wil.
On:
Napoli lijkt me de perfecte stap voor Milik, ondanks dat ik hem enorm zal gaan missen bij Ajax. Ik was elervan overtuigd dat hij dit seizoen de eredivisie aan flarden zou schieten. Het ga je goed Arek en bedankt !!

5 juli 2016 om 08:04

Alsof Ajax in deze geen tussenstation is?

5 juli 2016 om 08:04

Dat ze het onderste uit de kan halen betekent niet dat ze het hem niet gunnen. Hij heeft bewust een lamgdurig contract getekend dus AZ heeff alle recht niet het eerste bod meteen te accepteren hoe graag hij dat ook wil. Het is bovendien nog erg vroeg en gezien de vele miljoenen die ze krijgen is de kans, mits Spurs hem echt graag wil, erg groot dat ze met (veel) meer terugkomen om de concurrentie (bijvoorbeeld eventueel Everton wanneer Lukaku vertrekt) voor te zijn. Met de instelling die jij zou hanteren op die manier zullen onze spelers nooit duurder worden terwijl dit in de rest van de wereld wel verschrikkelijk snel gebeurt. Dus, persoonlijk vind ik dat AZ volledig in haar recht staat, maar iedereen heeft natuurlijk recht op een eigen mening!

5 juli 2016 om 08:08

@ricootje

Dat zou AZ echt wel doen, maar dan met een speler die wat langer bij AZ speelt. Zie nu Henrikssen, AZ (en ook de supporters) gunnen hem een volgende stap. Janssen speelt net 1 seizoen bij AZ. AZ weet dat ze goud in handen hebben met Janssen. En dus willen ze cashen (en terrecht in mijn ogen).

5 juli 2016 om 08:09

De opmerking wordt al gemaakt door Viking, maar ik ben het helemaal met hem eens. Ajax is een tussenstation. Geen schande, er zijn heel weinig clubs in Europa die geen tussenstation zijn.

5 juli 2016 om 08:47

Aangezien der al clubs zijn die de 20 miljoen betalen is Janssen en nu diegene die moeilijk doet.

5 juli 2016 om 11:20

Weet jij of het doorverkooppercentage geldt voor het gehele bedrag of alleen de kale transferprijs? Volgens L1 heeft de constructie met Musa alleen de kale transferprijs inbegrepen, dus als Leicester hem nu kocht voor 20 miljoen cash kregen ze een dvk% voor het gehele bedrag, echter als ze hem voor bijvoorbeeld 12 en 8 variabel verkopen krijgen ze alleen dvk% over die 12. Ik wist eerst niet dat dit kon maar blijkbaar wel dus. Geldt dit bij Milik misschien ook? Want dan kun je iets krijgen van: 10 miljoen voor Milik (waarvan 3 naar Bayer) en dan 15 miljoen variabel (bijv, na 10 competitiegoals of wedstrijden ofzo). Houdt Ajax meer over, alleen moeten ze dan wel hopen dat Milik die goals maakt. Ben ik persoonlijk niet zo zeker van, maar dat is een geheel ander verhaal.

5 juli 2016 om 07:53

Ik denk dat ajax genoegen gaat nemen met de hoogste bieder. Gewoon blijven wachten en laat ze maar tegen elkaar opbieden.

5 juli 2016 om 08:06

Kijk al die clubs! 15 miljoen zal een schande zijn. Minimaal zo'n 22 a25 miljoen euro. Gewoon hard spelen net als az. Milik heeft een goeie naam en daar moet van geprofiteerd worden. Kjh halen. Done!

5 juli 2016 om 08:49

Lee

Als ze er minder dan 25 miljoen uithalen is dat een schande, het lijstje clubs is lang en Milik legt er genoeg in. Als Janssen 20 is, is Milik 25 rustig waard.

5 juli 2016 om 10:11

Op basis waarvan is milik meer waard dan janssen?

5 juli 2016 om 10:17

Alleen omdat hij de spits van Ajax is. Janssen is echter veel talentvoller dan Milik. Janssen draagt bij aan goed combinatiespel, terwijl Milik vaak onzichtbaar is als hij niet scoort.

5 juli 2016 om 11:41

Voornamelijk omdat hij bij Ajax speelt en al een tijdje spits van het Poolse elftal.
Een speler van AZ kent nu eenmaal een lagere waarde, al is het raar, het is wel zo. Voornamelijk door de geschiedenis die Ajax heeft.

5 juli 2016 om 08:08

Ik denk dat Ajax in wilt zetten op 20 miljoen maar bij een bod van rond de 17.5 wel overstag gaat. Als hij voor 20 miljoen zou gaan zal Bayer tussen de 3 - 6 miljoen krijgen waardoor Ajax voorlopig nog iets hoger zal inzetten denk ik. Cassierra zal voornamelijk 2e spits worden dit jaar denk ik, als ik de verhalen mag geloven is er nog veel werk aan de winkel om Cassierra om te vormen naar een echte '9' wat dat mag betekenen laat ik in het midden. Ik verwacht dat er of een ervaren speler als KJH komt voor een jaartje of 2 anders zie ik ze ook nog Traore voor 2 seizoenen lenen, ben geen fan van deze constructies maar met El Azzouzi, Dolberg, Sierhuis, Zivkovic (?) en eerder besprok Cassiera moet er een spits voor over 2 jaar klaar staan. Alle spitsen zijn andere types wat handig kan zijn.

5 juli 2016 om 09:09

Ik hoop op Traore. Prima spits voor Ajax. Die Cassiera duurt nog wel jaren voor die klaar is. Huntelaar heb ik mijn twijfels over. Ik denk niet dat die er "zomaar" 30 in knalt wat iedereen lijkt te denken. Verder nog een linksbuiten erbij lijkt mij als vervanger van Fisher.
Verder komt er niet zo veel bij. Hen benieuwd. Word weer een lastige strijd met PSV.

5 juli 2016 om 11:14

Ajax gaat geen Traore kopen maar als Milik verkocht word gaan ze voor de tussenoplossing door Huntelaar aan te trekken. Hij heeft ruime internationale ervaring en weet wat er van hem verwacht word. Het niet niet voor niets dat Cassierre is aangetrokken en daar achter zit ook nog het grote talent Dolberg die ook dicht bij de A selectie zit.

Aangezien ze de 18 miljoen hebben geweigerd lijkt 20 mij het minimumbedrag. Ik zou zelf minstens 25 vragen, aangezien zijn leeftijd en groeipotentieel als pure spits.
Ik ben wel benieuwd naar zijn vervanger, aangezien Cassierra niet de eerste spits zal worden. Bosz zei dat er meer kandidaten zijn dan Huntelaar..

Ajax zal wel ergens tegen de 20 miljoen uitkomen. Vaak stellen ze zich niet al te strak op, omdat men bang is dat de grootste talenten, die de club als opstap zien voor een grote competitie, niet meer willen komen.

Eerst een vervanger halen. Eerder mag hij niet weg zou ik zeggen.
Maar het plan is al lang rond. Milik vertrekt en we gaan Cassiera proveren. De nedia wordt op afstand gehouden door te roepen dat ze Kjh willen halen en dan zeggen ze na afloop dat spitsen niet naar Nederland willen.
Raar beleid. Inzetten op verkoop van je spits die je vorig jaar hebt gekocht.

5 juli 2016 om 08:33

Goh wat weet je het toch allemaal weer goed. Eerst verkopen en dan pas kopen zul je bedoelen. Nooit je oude schoenen weggooien voordat je nieuwe hebt. Milik heeft aangegeven weg te willen. Volgende keer iets meer aandacht aan je post besteden en her en der even checken of het wel klopt wat jij allemaal blaat dan komt het niet zo dom over.

5 juli 2016 om 17:39

@robsch1984
Nee eerst kopen. Anders heb je straks wellicht weer geen spits. Dat wil jij toch ook niet?

5 juli 2016 om 08:53

Hansje heb je al eens aan een andere club gedacht om te supporte ?
Lijkt me in jou geval het overwegen waard. Echte Ajacied ben je niet te noemen.

5 juli 2016 om 17:42

Nee ga al sibds 1978 naar Ajax. Maar waarom zou je overal ja en amen op zeggen? Beleid is al jaren kut en we doen steeds stapjes terug ipv vooruit

5 juli 2016 om 09:17

Hansje hypocrietje,, als hij er dan 3 in schiet roep je" ja ik wist dat cassiera de ideale vervanger was en dat KJH biet nodig was

5 juli 2016 om 17:45

Nee hoor. Ik heb al aangegeven dat ik hem niet ken. We weten niet wat hij gaat doen. Mijn stel regel is geen spelers zomaar uitproberen
Verder hebben we ervaring en een tweede spits nodig. Dus eerst iemand halen voor Milik vertrekt

Ik ben in ieder geval blij dat hij weggaat. Op het EK is toch gebleken dat hij zeer beperkt is qua techniek. Hij mag dan een gouden links hebben volgens vele. Zo goud vind ik het dan ook weer niet. Want op het EK heb ik hem ballen met links zien trappen, pfff. Zeer ondermaats. Op het EK heeft hij ook een paar keer op z'n donder gehad van Lewandowski. Slechte passes en/of looplijnen. Snel verkopen die gast!!

5 juli 2016 om 09:59

Ik ben helemaal niet blij als hij weggaat. Over een paar weken begint de voorronde Champions League en dan hebben we zoals het er nu naar uit ziet geen spits die Ajax 1 waardig is. Klaas-Jan Huntelaar zie ik niet komen (want daar blijft het nu al heel lang stil rond) en Cassiera heeft nog heel wat werk nodig voordat die zover is. Maar dan hebben we wel weer 20 miljoen extra om tegen 0,01% rente op de bank te zetten. Joepie.

5 juli 2016 om 11:45

Milik is voor Ajax en de eredivisie gewoon een topspits. Het niveau van Ajax is ook een stukje lager dan de betere nationale teams natuurlijk.
Ik vind het de grootst mogelijke onzin dat ze die jongen zo graag willen verkopen.

En vraag om een bankgarantie bij Italianen.

Gewoon hoog inzetten. De speler heeft nog een contract, wordt alleen maar beter en er is concurrerende interesse. Napoli vraagt bijvoorbeeld ook 94 miljoen voor Higuain. Ik zeg gewoon voor minstens 20 miljoen en een doorverkooppercentage gaan.

Mooi laten die Italiaanse clubs elkaar maar gek maken ! Ajax en Milik moeten hiervan profiteren. 25 miljoen moet mogelijk zijn. Ajax moet dan Huntelaar als vervanger en Grosicky voor vleugel halen. Tijd dringt want de voorronde is al eind deze maand....

Misschien raar gezegd, maar zou je Zivkovic en die jonge jongen het niet in kunnen laten vullen?

Ik denk nog steeds dat Zivkovic het wel in zich heeft, maar het lijkt mij geen trainingsbeest. Zo heb en had je meer voetballer rondlopen wereldwijd, maar ik zou tot aan de winter lekker kijken of ze aanhaken of afvallen!

Hij is nog niet half zo goed als Vincent Janssen, zo blijkt nu ook weer op het EK. Met een bod van ca. 12 miljoen mag Ajax z'n handen dichtknijpen. De Europese clubs hebben inmiddels ook door dat spelers van Ajax niet altijd een succes zijn in het buitenland. Denk de laatste jaren aan Anita, De Jong, Van der Wiel.

5 juli 2016 om 08:54

Hahahah sorry maar jou bericht is enkel bedoeld om te provoceren. Hij heeft als international meer laten zien dan Janssen. Hij heeft meer Europese ervaring. Hij speelt bij Ajax wat hem automatisch wat meer waard maakt. Milik heeft zeker zijn beperkingen maar dat betekend niet dat Ajax met een wonderslof fooi genoegen moet nemen

5 juli 2016 om 08:56

Tuurlijk jongen, Milik was op het EK, Vincent heb ik niet gezien....en je hoeft maar naar Depay te kijken om te weten wat een intikker en een goede actie op een toernooi met de prijs doen.
Daarnaast heeft Milik een stuk minder minuten gemaakt en een paar goals minder gescoord. Dus simpel gezegd, als Jansen 20 milj oplevert, gaat Milik ook 18 miljoen opleveren.

5 juli 2016 om 09:02

wondersloff

Eriksen, Vertonghen, Alderweireld, Suarez.

Bovendien was VdW gewoon een succes, heeft jaren behoorlijk veel gespeeld bij Psg. Ten slotte, hoezo Milik is half zo goed? Milik speelde tenminste op het EK, en scoorde.

5 juli 2016 om 09:04

Als Ajax Milik voor 12 miljoen verkoopt, hebben ze het dramatisch gedaan. Er is genoeg interesse aanwezig en die Italiaanse clubs hebben genoeg te besteden.

5 juli 2016 om 09:07

Ze zijn gelijkwaardig, alleen verschillende types, Kijk maar eens naar de goals per gespeelde minuut bv. Milik heeft het bij de top van NL laten zien, Janssen niet, bovendien heeft ajax een betere naam als opleidingsclub en kan het teren op en rijk verleden. Ook een prima EK gespeeld. Ajax zou dan ook meer moeten krijgen voor Milik dan AZ voor Janssen, flink meer zelfs, ik zou inzetten op 40 en bij 30 uitkomen.

Ibra, Huntelaar en wat te denken van Suarez! Absolute topspelers, waar AZ het met de gefaalde altidore, sigi en niet so bijzondere johansson moet doen.

5 juli 2016 om 09:14

Wat een frustratie allemaal, omdat ik Janssen beter vind dan Milik. Sorry hoor, maar er is echt een groot verschil. Milik kan alleen scoren. Janssen kan naast het scoren nog voetballen ook en dat rechtvaardigt een veel hoger bedrag. Daarnaast hebben ze in Italië veel minder te besteden dan in de UK, dus 12 miljoen is heel realistisch. En met 'bewijsmateriaal' van Ajax spelers die wel geslaagd zijn overtuig je mij niet. Als je goed hebt gelezen dan zeg ik niet altijd een succes. Van de namen hierboven wil ik dan ook zeker Huntelaar toevoegen. Ze vragen zich bij Madrid en Milan nog altijd af of ze in Nederland met vierkante ballen voetballen. Feit blijft dat de laatste vijf jaar ook veel Ajax spelers hebben gefaald in het buitenland. Ook niet onlogisch gezien het feit dat het niveau van de Nederlandse competitie achteruit holt.

5 juli 2016 om 09:39

Totaal geen frustratie eerder lachwekkend jou reactie. Milik gaat voor meer verkocht worden dan Janssen zoals Ajax wel vaker lukt zullen ze het maximale krijgen. Wat jij hem waard vind doet er niet zoveel toe. Inmiddels 3 clubs die interesse hebben dus komt helemaal goed

5 juli 2016 om 10:03

Je bent gewoon aan t provoceren, meer niet. Als je vergelijken wil, kom dan met Altidore en Johanson, geweldig geslaagd natuurlijk.
Beetje gefrustreerd persoon wat stampvoetend zijn gelijk wil halen maar het niet krijgt. Relax man. Je veranderd er toch niks aan.

5 juli 2016 om 10:08

Dat jij 12 miljoen realistisch noemt noem ik naïef. Zo werkt het gewoon niet. Ongeacht of jij persoonlijk Milik minder goed vindt dan Janssen. De feiten zijn namelijk dat Milik voor een topclub speelt en op een EK zijn land vertegenwoordigt. Daarbij kan hij uitstekende statistieken laten zien van het afgelopen jaar. Als deze man minder op gaat leveren dan Janssen doet Overmars zijn werk niet.

5 juli 2016 om 11:54

@ Wondersloff

Het is geen frustratie maar eerder verbazing om jouw reactie. Als je ajax gevolgd hebt afgelopen jaar en niet enkel samenvatting heb je ook kunnen zien dat Milik voetballend 2x beter was dan het jaar ervoor en daadwerkelijk voetballend wat toevoegde. Misschien is Janssen voetballend iets beter, maar dat scheelt zeker niet veel. Als dit EK volgens jou bewijst dat Milik de half zo goed is als Janssen, dan is Lewandoski bijvoorbeeld ook slechter dan Janssen. Milik heeft wat kansen gemist, maar geen echt slecht EK gespeeld. Sterker, hij heeft voetballend juist laten zien dat hij wat kan op dit EK, meer dan enkel een afmaker te zijn.

Wat betreft de 12 mln, Milik is A-international die zich al langer bewezen heeft bij de nationale ploeg en inderdaad op het EK speelt. Daarnaast staat hij al langer bekend als een groot talent, heeft een erg goed gemiddelde en wordt steeds beter. Die wordt voor minstens 15 mln verkocht lijkt me.

En hoeveel ajax spelers hebben gefaald afgelopen 5 jaar in het buitenland? Je noemt van der Wiel en Anita, die eigenlijk allebei niet gefaald hebben. Van der Wiel heeft bij een topclub regelmatig een basisplaats gehad, en Anita heeft zeker waarde gehad bij Newcastle, ook erg veel basisplaatsen gehad. Van beide had niemand verwacht dat ze onbetwiste basisspelers zouden worden bij hun clubs, dus hebben zeker niet gefaald.
Daarnaast, als je zegt dat clubs door hebben dat spelers van Ajax niet altijd een succes zijn.. dat is toch zo bij elke club uit Nederland en elke club uit Europa? Niet elke speler is een succes, goh. Noem eens een club waarvan alle spelers slagen?
En wie zijn er allemaal gefaald van Ajax van wie er zoveel werd verwacht dan?? Siem de Jong, klopt. Verder? Er zullen er vast nog meer zijn, maar ook genoeg successen. Huntelaar heeft het bij Milan slecht gedaan, maar Sneijder toch fantastisch? Bovendien, hoezo zou Janssen een garantie voor succes zijn? Omdat Altidore het zo goed heeft gedaan?

6 juli 2016 om 17:36

@wondersloff

Weinig frustratie, gewoon mijn uitleg waarom Milik meer waard is dan Janssen. Jij hoeft ook niet overtuigd te worden, andere clubs wel en die weten wat Ajax spelers kunnen en ze daar groot worden.

5 juli 2016 om 11:18

Was Vincent Janssen op het EK dan???

5 juli 2016 om 11:50

Je kan beide (janssen/milik) helemaal niet vergelijken ondanks dat ze ongeveer op de zelfde positie spelen. Milik is echt zo'n spits waar Italianen dol op zijn, vanuit het niets scoren meer hoeven ze ook niet te doen en Janssen daartegen is een echte meevoetballende spits die duidelijk opgeleid is vanuit de NL school, ook goed maar beide zullen zich waar moeten maken of ze de Engelse/italiaanse competitie aankunnen want de lat zal veel hoger komen te liggen. Dus hou AUB op door die 2 te gaan vergelijken door te stellen van wie beter is, je jan je beter gaan afvragen over wie het meest effectief zal zijn.

5 juli 2016 om 12:11

Gewoon het maximale vragen, los van het feit of hij dat waard is. Clubs denken altijd maar voor een dubbeltje op de eerste rang te kunnen zitten bij ons. Gewoon hoge clausules inbouwen, net zoals ze in Portugal doen. Zijn die spelers dat waard? Vaak niet, maar dan zoeken ze maar iemand anders.

Verder een beetje makkelijk om die spelers te noemen. Bovendien vind ik dat Anita het niet per definitie slecht gedaan heeft bij Newcastle. Siem de Jong heeft daarbij pech gehad met blessures, en als van der Wiel het zo slecht heeft gedaan als jij doet voorkomen, waarom heeft hij dan nog zoveel wedstrijden (ondanks de aanwezigheid van Aurier, Jallet en Marquinhos) gespeeld uiteindelijk. Niet dat Greg een hoogvlieger is, maar ik vind het toch geen verkeerde speler.

Daarnaast hebben de transfers van spelers als Eriksen, Vertonghen, Alderweireld, Blind, Suarez, Vermealen, Chivu, Sneijder, Van der Vaart, De Jong, Hunterlaar, Ibrahimovic, Moisander, Maxwell, Grygera, Escude (deze eeuw bekeken) jouw punt toch wel weerlegt.

5 juli 2016 om 13:27

Wondersloff: Ajax hoeft helemaal niets. Dus ook niet de handen dichtknijpen. De man heeft nog tot medio 2019, dus 3 jaar een contract in Amsterdam. Hij heeft slechts één seizoen van zijn huidige contract uitgediend. Dan mag een biedende club in zijn handen knijpen dat Ajax hem überhaupt van de hand wil doen. Ajax is al jaren bezig met het vinden van een ideale veelscorende spits. Dat laatste lijkt nu in ieder geval aardig aanwezig, dus ik denk dat de verschillende clubs die zich nu gaan melden vrij diep in de portemonnee mogen grijpen. Al is het alleen al om zelf geloofwaardig te blijven en niet net als andere Nederlandse clubs zijn talenten voor een dubbeltje van de hand te doen.

Daarbij rep je over dat onze competitie achteruit holt. Misschien moet de succesvolste club uit onze competitie juist daarom te absolute hoofdprijs vragen?

Verder is het prima dat je lekker gaat lopen provoceren met Anita, De Jong en Van der Wiel. Dit zijn middelmatige spelers die trouwens absoluut belangrijk zijn geweest voor hun clubs waaronder Van der Wiel bij een absolute topclub. Maar waarom noem je van die generatie wereldspeler Suarez niet? Waarom noem je Eriksen niet die bijna The Spurs kampioen maakte? Of Vertonghen, Alderweireld en dat soort grut? Wat ben je flauw bezig.

20 miljoen willen overhouden, dus de percentage Leverkussen eraf berekend.
Vervolgens kijken naar Huntelaar, met Traore of Haller als back-up
Daarnaast Berghuis halen die zowel rechtsvoor kan opvullen als linksvoor (fischer)

Daarnaast hoor ik nog geluiden van Lens en Farfan.

Tjonge wat en interesse in een spits, die naar ik vind, zeker nog niet overtuigend is geweest. Sterker nog, hij is dit jaar niet eens een echte basisspeler gebleken bij Ajax. Ik weet nog steeds niet wat ik van Milik moet denken. Aan de ene kant scoort hij makkelijk en vanuit lastige posities kan hij verwoestend uithalen en aan de andere kant mist hij ook veel grote kansen. Meevoetballend vind ik hem matig en als hij niet in de wedstrijd zit heb je ook niks aan hem. Ik zou hem voor 15 miljoen lekker laten lopen.

5 juli 2016 om 10:17

Dat hij en basis stond reken ik De Boer aan. Zoals elke spits heeft ook deze man vertrouwen nodig. Het besef dat zelfs wanneer hij een keer 4 wedstrijden op rij niet betrokken is bij een doelpunt, hij nog steeds de eerste man is. Helemaal gezien het feit dat er geen echte back-up spits was bij Ajax dit jaar. Je zag hem te vaak dingen proberen te forceren en ik vermoed dat bovenstaand hierin een flinke rol speelde. Als je dan kijkt dat hij jong is en echt goede statistieken heeft over het afgelopen jaar (21 goals + 7 assists in 28 basisplaatsen), snap ik niet waarom er zo erg is gebashed op deze man.

Milik is gewoon niet een Ajax spits. Dat wil niet zeggen dat het geen goede spits is trouwens.

Ik denk dat Ajax er goed aan zou doen om hem te verkopen. Vergelijkingen met andere spelers snap ik nooit zo. Het is altijd een kwestie van wat de gek er voor wilt geven

Milik is gewoon niet een Ajax spits. Dat wil niet zeggen dat het geen goede spits is trouwens.

Ik denk dat Ajax er goed aan zou doen om hem te verkopen. Vergelijkingen met andere spelers snap ik nooit zo. Het is altijd een kwestie van wat de gek er voor wilt geven

Al die prijzen die hier worden genoemd. 20 miljoen voor Milik?

Die gozer kan echt niet zo goed voetballen als wat jullie allemaal hier denken. Ik zou voor hem max 10 miljoen bieden. Hij zal ook sws gaan floppen in Italië.

5 juli 2016 om 10:29

Wat knap zeg dat jij dat allemaal al weet. Ook jij hebt er gelukkig niks over te zeggen en 10 mil sorry dat is gewoon te weinig. Misschien dat dat een mooi bedrag is voor een topspeler uit Den Haag maar bij Ajax is dat een habbekrats. Bovendien hoeft Ajax niet te verkopen ze hebben geld zat.

5 juli 2016 om 10:40

Doe je bril af man, wat is dit nou voor waardeloze reactie?

Ik kijk gewoon neutraal naar Milik. Jullie doen alsof jullie hier de nieuwe Zlatan hebben gevonden. Leverkusen doet hem weg voor 3 miljoen en jullie verkopen hem voor 20 miljoen door. Denk je dat als hij echt een topspits was hij niet in de Bundesliga was gebleven?

Ook op dit EK heb ik hem niks bijzonders zien doen, sterker nog ik ken een paar Polen die Milik echt waardeloos vinden.

Overigens, leuk voor je dat Ajax genoeg geld heeft. Aan dat geld heb je blijkbaar niets, er komt toch niks tops naar Ajax. Leuk die status van Ajax maar geen topspeler die naar Amsterdam komt om in de Eredivisie komt spelen.

5 juli 2016 om 12:44

En Janssen speelde vorig jaar bij Almere en werd opgehaald voor een halve ton. Hij is wel 20 mil waard? Heeft niks mrt een bril te maken. Ik zou niet weten waarom Janssen voor meer verkocht zou moeten worden. Als Az hun poot stijf houd bij een bedrag van 20 mil vind bijna iedereen het geweldig maar ow wee als Ajax 20 mil vraagt. Typisch weer

5 juli 2016 om 12:47

Als ik Milik was zou ik een stuk gefrustreerder zijn na het zien van al die kansen van Lewa. Wat een grap is dat zeg. Milik was gewoon beter en stond ook niet in de punt van de aanval dan had hij er meer gemaakt dan Lewa. Maarja praat maar lekker de prestaties van Milik omlaag omdat hij voor Ajax is. Als Ajax hem voor 15 mil verkoopt zal iedereen hier wel roepen dat ze hem voor te weinig verkocht hebben. Zo voorspelbaar allemaal....

5 juli 2016 om 16:41

@haakse koers: ik weet het goedgemaakt als malik voor minderen 15 mlb verkocht wordt krijg je een kratje bier van mij als het erboven krijg ik een krat bier van jou. Deal?

6 juli 2016 om 17:58

Nou dan zou ik hem dus nooit verkopen, 30 miljoen dat zou mijn minimale prijs zijn.

Wakker worden, die gaat niet minder dan voor 20 miljoen weg met zoveel interesse! Nadenken!
Jammer dat hij weggaat. Had echt het gevoel dat hij aankomend seizoen helemaal los zou gaan in de Eredivisie. Zijn club belang is nu eenmaal niet zo heel groot. Hoop niet dat Lens daarvoor id plaats komt. Dan liever Traore!

Deze jongen gaat het ver schoppen. Hij heeft een killerinstinct. Watch him. Minimaal 12 miljoen verdienen aan een spits binnen nog geen twee jaar? Dat is geweldig zaken doen.

5 juli 2016 om 10:53

Inderdaad, hij heeft alles in huis om het te maken. Vond hem naast Lewa het verdienstelijk doen, zeker voor zijn leeftijd. Snap sowieso niet dat het gros van de Vz'ers, die toch Nederlands zijn, altijd maar weer zo kritisch zijn op hun eigen talenten (van de Eredivisie), meestal is het al negativisme wat de klok slaat hier.

5 juli 2016 om 11:35

Ik vond hem juist echt de dissonant in de aanvallen van Polen. Verspeelde erg vaak de bal, kwam enorm veel handelingssnelheid tekort en begreep zijn ploeggenoten niet. Lewandowski is een echte gentleman en zelfs hij toonde zijn ergernis na weer een onbegrepen bal van Lewa op Milik. Nu kun je hier Lewa de schuld van geven (hij gaf tenslotte de pass) maar Milik begreep ook vaak het combinatiespel met Kuba, Grosicki of Krychowiak niet. Ik vond hem echt slecht dit EK helaas, had gehoopt dat ie het goed zou doen (heb zelfs geld ingezet op Milik voor topscorer, zaten goede odds op). Hij profiteerde optimaal van het feit dat Lewandowski gemiddeld drie man met zich meetrok maar heeft slechts een van die vele kansen afgemaakt.

Dan zijn we ook direct bij wat hem wel potentiële wereldtop maakt: zijn positionering. Lewa trekt iedere keer de gaten en dergelijke en Milik staat wel iedere keer op de juiste plek. Zijn looplijnen voor afwerking zijn werkelijk fenomenaal, staat altijd op de juiste plek. Echter voetballend is hij echt een drama, ook inzichtelijk. Klinkt heel raar, maar ik vind zijn looplijnen als 'tussenstation' echt heel slecht, maar zijn looplijnen als 'eindstation' zijn geweldig.

Wat betreft negativisme heb je er gelijk in. Echter moet je wel bedenken dat de huidige Nederlandse topclubs zelfs af en toe niet meer thuisgeven tegen clubs uit C-landen. Met diezelfde spelers erin die zich niet weten te onderscheiden. Dit voedt natuurlijk negativisme, hoe (on)terecht het ook mag zijn.

5 juli 2016 om 12:03

Dat zijn werkpunten, hij heeft echter ook veel sterke punten, zijn balbehandeling is goed, hij is vrij snel, en kan ruimte maken voor een schot, en natuurlijk scoort hij vlotjes. Milik is 22 en dus een jong talent, die komt er wel.

Eigenlijk is Milik nog helemaal niet klaar voor een nieuwe stap. Vorig jaar was zijn eerste volwaardige seizoen pas. Was een goed seizoen, maar ook niet denderend zoals suarez zijn laatste seizoen. Deze clubs zijn echter zo ontzettend bang dat ze per ongeluk iets over het hoofd zien. Gevoed door de ek hype voelen ze zich gedwongen hem te kopen.

5 juli 2016 om 10:51

Je praat hier wel over Serie A clubs en niet over PL clubs, Italiaanse clubs moeten zien wat ze doen met hun centen, die geven geen euro uit tenzij ze zeker zijn, althans zo zeker als je maar kan zijn. Milik is bovendien een eche Serie A spits, goed torinstinct, veel groeimarge en echt zo'n jongen die je kan omvormen tot pure killer, die gaat in Italia body kweken, sneller en krachtiger worden gemaakt en ze gaan van hem een 1-2 tijden spits maken die niet twijfelt wanneer hij ook maar een waterkans tot scoren ziet.

Ik vind het voor ajax-begrippen toch een heel behoorlijke spits, maar als ze 20 miljoen kunnen krijgen zou ik het doen. Maar wie moet er dan in de spits? Gokken op die Columbiaan?

5 juli 2016 om 12:28

Ajax gaat niet gokken op die Colombiaan maar ik den k dat Huntelaar erbij zal komen als Milik vertrokken is. ( een klein beetje hoop ik dat bij Zivkovic eindelijk het kwartje gaat vallen want dit is zijn laatste kans onder Bosz)

5 juli 2016 om 12:53

Zou mooi zijn, maar ik denk eerlijk gezegd niet dat Huntelaar trek heeft nu al naar Ajax te gaan....maar ik hoop het wel!

Allemaal erg leuk die vergelijkingen tussen Janssen en Milik..
Alleen gaat Janssen waarschijnlijk naar Engeland, waar elke club door de gigantische tv-gelden va nu meer als de hoofdprijs gaat betalen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren