Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

PSV zoekt goals: 'We moeten geen gekke dingen doen'

Laatste update:

Nu de bekerfinale en de huldiging op de Coolsingel achter de rug zijn, kan het vizier weer op de Eredivisie gericht worden. Er zijn nog twee speelronden te gaan en het is nog onduidelijk wie er kampioen wordt: Ajax heeft de beste papieren, maar de ploeg van Frank de Boer heeft alleen maar een beter doelsaldo dan achtervolger PSV, dat dus op zoek gaat naar doelpunten.

/

PSV neemt het zondag op tegen SC Cambuur, dat bij een nederlaag in Eindhoven degradeert naar de Jupiler League. Voor PSV lijkt dit een mooie gelegenheid om aan het doelsaldo te werken; de regerend landskampioen moet een achterstand van zes goals zien goed te maken. “Natuurlijk zijn de verschillen ook bij ons bekend, maar dat betekent niet dat we opeens heel gekke dingen moeten gaan doen”, zegt Jeroen Zoet tegen Voetbal International.

“Als het gehaast en gejaagd wordt, dan kan het ook de andere kant op slaan”, denkt de keeper. “De wedstrijd winnen moet altijd het eerste doel zijn en vervolgens moeten we daarbij in staat zijn veel kansen te creëren.” Na de thuiswedstrijd tegen Cambuur speelt PSV nog uit tegen PEC Zwolle, terwijl Ajax het nog opneemt tegen FC Twente (thuis) en De Graafschap (uit).

Denk je dat het doelsaldo doorslaggevend gaat worden in de titelstrijd?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

9 goals inlopen in 2 wedstrijden lijkt me niet te doen voor PSV..

26 april 2016 om 07:51

6 goals moeten ze inlopen.

26 april 2016 om 07:58

8 als ajax beide wint

26 april 2016 om 07:59

Als Ajax wint scoren ze ook, ze zullen er dus minimaal 8 moeten maken en waarschijnlijk nog meer om Ajax in te kunnen halen.

26 april 2016 om 08:03

Dan blijft het 6 goals inlopen, aangezien PSV ook zijn wedstrijden wint wanneer het op doelsaldo aan gaat komen.

26 april 2016 om 08:14

Nee hoor: PSV moet er minimaal 9 maken in de komende twee wedstrijden om Ajax voorbij te gaan in de stand. Als Ajax beide duels met het minimale verschil wint (1-0) wordt het +8 ten opzichte van Psv. Als PSV beide duels wint, moet PSV dus 9 goals meer maken dan Ajax om ze voorbij te gaan in de stand.

26 april 2016 om 08:18

Als het doelsaldo gelijk is kijken ze naar het aantal gescoorde doelpunten en dat is in het voordeel van PSV

26 april 2016 om 08:19

Nee, 8. Want PSV heeft meer doelpunten voor. Dus hypothetisch : Ajax wint met 1-0 van twente en 0-1 van de Graafschap en PSV scoort 8 keer heeft PSV meer doelpunten voor.

26 april 2016 om 08:23

Nee dan kijken ze naar het onderling resultaat

26 april 2016 om 08:29

Nope, dat is daarna pas.

26 april 2016 om 08:30

Geen onzin zeggen als je het niet weet. Eerst doelsaldo, dan kijken ze naar aantal doelpunten voor en dan pas onderling resultaat. Heeft de KNVB kort geleden uitgelegd.

26 april 2016 om 08:30

Dan kijken ze naar het aantal gescoorde doelpunten!

Zie hier de uitleg:

http://www.nu.nl/dvn/4249192/als-ajax-en-psv-in-sp...

26 april 2016 om 10:31

Nee dat is fout wat je zegt want als het doelsaldo gelijk is dan kijken ze naar de onderlinge resultaat en dat is in het voordeel van ajax nl 2-1 verlies en 2-0 winst dus psv moet met 9 goals maken als ajax wint met 2x 1-0

26 april 2016 om 11:12

Lees jij niet? Als het doelsaldo gelijk is kijkt men eerst naar het aantal gescoorde doelpunten voor en daarna pas naar het onderling resultaat.

26 april 2016 om 12:31

De link die ik gedeeld hebt werkt niet, maar hier een kort stukje:

Speelt het onderlinge resultaat nog een rol?

Dat is de factor die om de hoek komt kijken als het doelsaldo én het aantal gemaakte doelpunten precies in evenwicht zijn, hetgeen niet waarschijnlijk lijkt. PSV legt het op basis van onderling resultaat af; tegenover een 2-1 zege in Amsterdam staat een 2-0 nederlaag in Eindhoven.

In bijvoorbeeld Spanje en in de groepsfase van de Champions League gaat het onderling resultaat altijd vóór het doelsaldo, in de Eredivisie is het pas de derde 'tiebreaker' en dus veel minder belangrijk. De Nederlandse competitie is op deze manier nog nooit beslist.

Dus eerst wordt er gekeken naar doelsaldo, als deze gelijk is naar het aantal gescoorde doelpunten en als dit ook gelijk is dan pas naar het onderlinge resultaat.

26 april 2016 om 13:23

Alleen als doelsaldo precies gelijk is geld onderling resultaat. Dus als doelpunten voor ook hetzelfde is, dit is echter een kans van ongeveer 0. Dan zou Ajax namelijk 3 doelpunten meer moeten maken dan PSV en 9 doelpunten meer tegen moeten krijgen in de komende 2 wedstrijden. Dus 6-4 winnen van Twente en 6-5 winnen van De Graafschap terwijl PSV een doelsaldo van 9-0 heeft over de komende 2 wedstrijden.
Alleen dan wordt de competitie beslist op basis van onderling resultaat.

26 april 2016 om 22:59

Iets te optimistisch voor je cluppie Almere

26 april 2016 om 09:38

6-0 en 0-2... Kan zomaar. Maar het lijkt me veel realistischer dat Ajax twee keer met minimaal verschil wint dus de kans is groot dat het aan zal komen op die 8 broodnodige doelpunten.

6 goals in twee wedstrijden lijkt onoverbrugbaar, de kans is misschien nog wel groter dat Ajax tegen Twente punten verliest dan dat PSV op doelsaldo nog gaat winnen.

26 april 2016 om 07:55

Ervan uitgaande dat Ajax ook twee keer wint, moet PSV toch echt minimaal negen goals goedmaken.

26 april 2016 om 07:58

Ik ben toch bang dat ze tegen Twente punten gaan laten liggen...

26 april 2016 om 08:03

8, bij een gelijk doelsaldo geldt de meeste doelpunten voor. Psv heeft meer doelpunten gemaakt. 6-0 en 0-2 bij zwolle kan dus al genoeg zijn.

26 april 2016 om 08:04

8 goals goedmaken, dan wint PSV met een gelijk aantal als doelsaldo maar meer doelpunten. Bonuspuntje voor PSV.

26 april 2016 om 08:04

Cambier, 8. Als ze op gelijk doelsaldo komen wint psv door doelpunten voor.

26 april 2016 om 08:06

Dat zou kunnen, maar ik denk alleen dat Ajax makkelijker en ruimer wint bij De Graafschap dan PSV bij PEC.. De Graafschap is dan namelijk al zeker van playoffs (PSV wint van Cambuur) dus De Graafschap zal wellicht over de wedstrijd tegen Ajax heen kijken. Waar PEC juist playoffs voor europeesvoetbal wilt afdwingen.

26 april 2016 om 08:27

Opta rekende uit dat de kans is dat Ajax in 2 wedstrijden meer dan 2 goals scoort ligt op 71%. Gebaseerd op afgelopen 12 maanden. Dus psv zal minimaal 9 goals moeten scoren om de titel te pakken als Ajax 6 punten pakt. Ik zie Zwolle trouwens minimaal een a 2 goals maken.

26 april 2016 om 08:45

Of de graafschap kan nog een plekje stijgen en wil winnen van ajax

26 april 2016 om 08:51

Minimaal 8, 71% is geen 100%.
Maximaal daarentegen misschien wel een stuk of 14, mocht ajax ook dikker winnen;

Ken je statistiek!

26 april 2016 om 08:51

Je hebt gelijk. Ging ervan uit dat onderling resultaat daarna doorslaggevend was.

26 april 2016 om 09:44

Als Az van de Graafschap wint niet.. grote kans dat dit gaat gebeuren.

26 april 2016 om 13:07

Ze moeten dan minimaal 8 doelpunten maken, maar nog steeds 6 goals goedmaken.

Psv moet er 8 scoren over 2 wedstrijden (rekeninghoudend met 0 goals tegen en minimale winst voor Ajax ). Nou met alle respect, maar dat zie ik dus echt niet gebeuren. Zal wel zeer knap zijn. Echter zie ik Ajax de overige 2 wedstrijden niet met maar 1 goal verschil winnen. Met 3 goals verschil wel eerlijk gezegd. Maar goed de tijd zal het leren.

26 april 2016 om 08:09

doelsaldo doet er niet toe, als PSV 2x wint is het genoeg, toch philip?

Ze moeten ook helemaal niet het veld opstappen met de gedachte voor de 2e keer dit seizoen met 6-0 van Cambuur te zullen winnen, dan kan je er van op aan dat het een moeizame 2-1 wordt.

26 april 2016 om 08:16

Dat is alsnog genoeg, want Ajax laat nog punten liggen.

26 april 2016 om 08:30

Welke wedstrijd? Dan zet ik namelijk al mijn gespaarde Bali geld op die wedstrijd. En wat word de uitslag? Wie gaat er scoren?

Ajax pakt de titel voor Johan daar komt geen club uit het zuiden meer tussen.

26 april 2016 om 08:48

Mooi om te zien dat laatste beetje hoop wat je nog hebt.

26 april 2016 om 09:47

@jakethefatman Nee, maar wellicht wel een club uit het oosten...

26 april 2016 om 12:57

Ik geloof er niet in, maar zou je 6-0 en 0-2 uit bij Zwolle zo'n rare resultaten vinden? 5-0 en 0-3 zou ook goed kunnen. PSV heeft namelijk ook bij Nec, Utrecht en Roda, andere lastige uitwedstrijden met die cijfers gewonnen.

26 april 2016 om 19:40

Is niet raar, maar ik zie Ajax met meer dan 1 goal winnen van Twente en se graafschap. Dus 6-0 en 0-2 lijkt me niet genoeg voor psv.

Ik verwacht dat Cambuur op een gelijk spel gaat spelen. In de hoop dat de Graafschap verliest van AZ.
Dan kunnen ze namelijk bij winst op Excelsior directe degradatie ontlopen.

Waarschijnlijk zal PSV een grote score neerzetten als ze vroeg scoren in de wedstrijd.

26 april 2016 om 08:08

Praktisch onmogelijk. Doelsaldo van Cambuur is vele malen slechter dan De Graafschap.. Cambuur moet eigenlijk gewoon winnen in Eindhoven. Maar als ze op de 0 gaan spelen zal je mij niet horen.

26 april 2016 om 08:14

Heb je misschien wel gelijk in maar veel zal ook afhangen van wat de Graafschap doet tegen AZ en Ajax.
Als daar het vizier scherp staat bij die 2 clubs kunnen ze er ook nog genoeg tegen krijgen.
En dat is dan misschien weer het voordeel van Cambuur maar we zullen zien dit weekend wat het wordt.

26 april 2016 om 08:19

Het verschil is 14 ofzo hea..

Al wint Cambuur 3-0 van Excelsior.. moet de Graafschap ze dus met 6-0 en 5-0 verliezen.. Maar goed, als ze bij de rust in Eindhoven nog 0-0 staan en er een 5-0 ruststand vanuit Alkmaar binnen komt kan dat wel motiveren.. Maar ik ben bang dat het gwn 5-0 gaat worden voor PSV. Dat komt overigens de spanning voor de laatste speelronde wel ten goede. Ik wil dat Ajax kampioen gaat worden, maar om nou met een doelsaldo van 6+ naar de laatste speelronde te gaan neemt wel enorm veel spanning weg. Ik hou van spanning, maar goed. Liever geen spanning en kampioen, dan een 2e plek met spanning.

26 april 2016 om 08:51

Oke

26 april 2016 om 08:53

Niemand in Leeuwarden gelooft er nog in. Ook de spelers niet. Als PSV slim is, beginnen ze extreem aanvallend zodat het echt afgelopen is voor Cambuur. Dan kunnen ze daarna mooi aan het doelsaldo werken.

Het mooiste zou zijn dat ze ruim winnen van Cambuur. En dan de laatste dag gelijk spelen bij Zwolle. Maar Ajax heeft er genoeg voor. En misschien gaan ze ook wel ruim winnen van Twente. Als Ajax scoort dan lopen ze weer een doelpunt uit.

26 april 2016 om 08:12

Dat zal een ontknoping zijn. Ik zie Psv niet 1 2 3 winnen in Zwolle, hun hebben de punten ook nog hard nodig voor de play offs.

26 april 2016 om 09:16

Zwolle kan na zege op excelsior al zeker zijn van play-offs, dus wie weet vind zwolle de wedstrijd tegen psv onbelangrijk. En spaart het zich voor play-offs

Gaat nog zo ontzettend spannend worden (is het al eigenlijk). PSV tegen Cambuur zou zomaar een wedstrijd van 5-0 kunnen worden, en dan komen de Eindhovenaren toch wel erg dichtbij. Overigens denk ik zelf niet dat ze het doelsaldo nog gaan overbruggen, de grootste kans is nog dat Ajax een gelijkspel speelt tegen Twente denk ik.

26 april 2016 om 08:11

Ik denk alleen dat die kans net zo groot is als een gelijkspel in Zwolle voor PSV. Wel leuk zo'n slot.

26 april 2016 om 08:54

Ja denk je? Ik vind Ajax maar zwakjes overkomen de laatste tijd. Ze hadden een periode dat ze met mooi voetbal dikke uitslagen haalden (voor de interlandperiode), maar daarna vind ik het allemaal maar minder... Alleen Milik en Gudelj vind ik goed spelen.

Younes, Bazoer, Klaassen uit vorm momenteel, Schone/el Ghazi waar niks vanaf komt. PSV komt wat zelfverzekerder over (misschien minder spanning door de rol van achtervolger?). Ik hoop echter dat je gelijk hebt

26 april 2016 om 09:29

Ajax gaat niet makkelijk winnen tegen Twente.. maar PSV ook niet in Zwolle. Twente is de sleutelwedstrijd voor ons. De Graafschap is na dit weekend uitgespeeld. Az zorgt daar samen met PSV voor. Beide winnen. De Graafschap staat dan 4 punten onder de nummer 16 en 4 punten boven de nummer 18. Die wint Ajax gewoon 0-2, 0-3, 1-3.

Cambuur zal op de counter gokken. Daarom te hopen dat PSV snel scoort. Hopelijk eerste 5 min. Dan moet Cambuur wel komen en dan kan PSV hopelijk veel goals maken met de ruimte die ze krijgen

26 april 2016 om 08:23

Achjaa, ik denk dat we allemaal wel mogen verwachten dat PSV wint van Cambuur, en Az van De Graafschap wint. In dat geval speelt De Graafschap tegen Ajax voor jandoedel. 17e plaats is hun eindplaats. De focus ligt dan op de playoffs.

Dat PSV het moeilijk krijgt om dit goed te maken, was al duidelijk na de wedstrijd in Eindhoven, waar ze tegen Ajax niet bij de les waren in de eerste 2 minuten.
Deze klap, zijn ze niet meer te boven gekomen in de wedstrijd.
Mbt veldspel waren ze wel beter, maar Ajax sloeg toe op de goede momenten.
Verder heeft PSV het laten liggen in andere wedstrijden.
IK zou mijn geld op Ajax zetten.
Die zes goals verschil halen ze niet meer in.
Dat zou nl betekenen, dat PSV beide wedstrijden met zeg maar 5/6 goals verschil moet winnen.
Dat zie ik niet gebeuren.
De CL heeft zijn tol geeist.
Hopelijk voor PSV laat Ajax punten liggen, maar dat zie ik niet gebeuren.
Hopen op een goede loting en geen leegloop bij Psv, dan maken ze misschien kans op de CL.

Nja 6 goals staat er, maar dat is dus onzin. Als Ajax wint, scoren ze minimaal 1x, kortom; PSV moet minimaal 9x meer scoren om zich tot kampioen te kronen.

26 april 2016 om 08:17

8x bij een gelijk doelsaldo telt doelpunten gescoord.

waarom zo voorzichtig. tegen dit geknaktecambuur mag je gerust gek doen en moet je gewoon minimaal 6 scoren.

Toen psv de laatste keer op doelsaldo won, schoten ze ineens de laatste wedstrijd uit hun slof terwijl ze het hele seizoen met betonvoetbal wedstrijden met minimale verschillen zoals 1-0, 2-1 etc. wonnen. Wellicht wordt de pec spelers wel weer een mooi philips product in het vooruitzicht gesteld. ;;p

8 of 9 goals lijkt onoverbrugbaar .. maar tegen cambuur kan je er gewoon 6 of 7 maken als je aan zet en pec kan je er ook wel 3 maken hoor? 't is gewoon mogelijk

26 april 2016 om 08:50

Ja, maar voor het gemak denk jij dat een uitgespeelde De Graafschap er niet 4 tegen kan krijgen tegen Ajax?

26 april 2016 om 16:01

Dat kan maar je moet ook kijken dat Ajax uit speelt en Psv thuis. En Ajax hoeft niet veel goals maken en als het wint kan het gewoon remmen.

26 april 2016 om 20:55

Klopt, maar ik reageerde niet alleen op de pot tegen Cambuur, maar ook die van Pec. PEC moet nog flink aan de bak. De Graafschap is al klaar na aankomend weekend. Aangezien zij niet in Alkmaar winnen, en Cambuur in Eindhoven verliest.

PSv gaat dit simpelweg niet meer inhalen. Hebben het weggegeven in het directe duel tegen Ajax en gaan het niet meer kunnen bolwerken. Eigenlijk schandalig, gezien de selectie de ze tot hun beschikking hebben,

26 april 2016 om 09:01

Of schandalig van Ajax dat ze het niet elk jaar worden gezien ze ongeveer altijd de grootste begroting hebben... Natuurlijk een non-argument. PSV staat gelijk en heeft de wedstrijd tegen ajax waarschijnlijk verloren door die intens zware wedstrijd tegen Atletico. De eerste helft speelde PSV Ajax helemaal weg.. Alleen was 1 goede kopbal genoeg om tegen alle verhoudingen in op 0-1 te komen.

En dat mensen roepen dat ''topsporters makkelijk 2 zware toppers in de week moeten kunnen spelen'' zitten er compleet naast. Inspanningsdeskundigen hebben de wedstrijd van PSV - Atletico geanalyseerd en wisten te melden dat dit normaal 2 weken kost om hiervan te herstellen.

Veel marathonlopers kunnen ook maar 2 marathons per jaar lopen! Ja en dat zijn ook topsporters. Weliswaar een andere sport. Ik bedoel te zeggen dat iedereen hersteltijd nodig heeft. Je zag gewoon dat PSV de tweede helft compleet gesloopt was. Of je gelooft natuurlijk Johan Derksen.... Die overal verstand van heeft...of denkt te hebben..

Dit jaar gaat beslist worden op details waarbij geluk net de doorslag kan geven. Een aantal gemiste pingels van Psv, die ongelooflijke goals van de keeper van ADO in de slotseconde.. De pingel van ajax twee weken terug.

Zowel PSV als Ajax draaien een heel goed seizoen, makkelijk om te zeggen dat het schandalig is.... Of het is natuurlijk maar net wat je graag wilt zien.

26 april 2016 om 09:22

Zo is het maar net.

De penalty uit bij Cambuur had nooit rood mogen opleveren. Dan werd het waarschijnlijk ook geen gemakkelijke 0-6... Kunnen we dus van alles erbij blijven halen.

26 april 2016 om 11:43

Komop jongen, wees realistisch. PSV is gewoon de betere team, bijna op elke positie staat daar een betere voetballer. Wat PSV heeft gepresteerd dit seizoen daar heeft Ajax gefaald bij Rapid Wien en op veel lagere niveau in de Europa League.. Als Ajax Cillissen niet in doel had, dan stelde Ajax helemaal niets voor. Cilissen is naar mijn mening een betere keeper als De Gea. De Gea kan nog zo acrobatisch duiken maar Cillissen is een genie in keepen. Ik heb altijd gezegd dt hij de bestekeeper is die Oranje ooit heeft gehad. Je kan het niet mee eens zijn dat mag maar dat is wel hoe ik het bekijk. Ik vind hem bij Ajax de enige die echt een verschil maakt in het team. Daarna komt Bazoer speelt op zo een jong leeftijd net zo goed en volwassen als guardado. Ik vind Riedewald ook een groot talent maar thats it. Waar Ajax 3 talenten heeft is er bij PSV een overvloed aan talenten.

26 april 2016 om 12:04

Want Tete is geen talent?..

Maar goed, wat PSV jaren verprutste in de zelfde Europa League was een andere situatie zeker? Het is gewoon een feit dat de spelers liever CL spelen. Volgend seizoen zou het zo weer andersom kunnen zijn dat PSV de Europa League verprutst. Bij de EL heb je vaker onderschatting van de tegenpartij dan in de CL.

Maar Klaassen en Tete zouden bij PSV gewoon in de basis staan. Die twee vergeet je te noemen.

Maar je geeft ook alleen maar je mening. Maar die zijn niet gebaseerd op feiten. Klaassen is statistisch gezien belangrijker dan Propper. Gudelj niet zoveel onbelangrijker dan Guardado.. De verschillen zijn helemaal niet zo groot. En dat was na PSV - Ajax wel duidelijk. Zelfs toen Ajax zonder Tete en Riedewald speelde.

27 april 2016 om 19:09

Tete is een talent maar niet op RB. Hij komt niet tot zn recht op die positie, zijn sterkste kwaliteiten moet je optimaal kunnen gebruiken en dat is verdedigen. Een centrale duo met tete en riedewald dat zie ik al voor me maar ik zou nooit Tete bov4n Veltman kiezen op de RB positie. Als het aan mij lag had ik Veltman al 2 jaar geleden als RB laten debuteren. Bij Ajax schatten ze spelers wel vaker verkeerd in dat is me echt vaak opgevallen.

26 april 2016 om 09:44

Die goal was na 72 seconden hoe kan dat tegen de verhoudingen zijn dan? Dat PSV daarna mocht komen zou andersom ook gebeurd zijn.

26 april 2016 om 16:09

ja je hebt gelijk! Ik dacht even dat hij net voor rust viel! Excuses. Hoe dan ook in de rust was PSV de betere partij en stonden ze eigenlijk tegen de verhoudingen op een 0-1 achterstand.

Kan maar zo dat PSV het nog gaat flikken ook. Cambuur is kanonnenvoer en als de eerste er vlotjes in ligt zou het mij niet verbazen dat ze er 5 à 6(of meer maken). Ajax zal ook wel winnen maar tegen Twente niet met grote cijfers, althans, die kans is wat kleiner. Met andere woorden, PSV kan erg dichtbij komen. Eens kijken hoe rustig PSV en Ajax dan zijn in de laatste wedstrijd.

Trouwens, in de eredivisie weet je het nooit. Ajax kan maar zo van Twente verliezen en speelde PSV aan het eind van het seizoen ook al niet eens gelijk tegen Cambuur(dacht 2 seizoenen geleden)? Ondanks een lager niveau toch wel de charme van de eredivisie.

26 april 2016 om 11:45

Ik weet het nog zo net niet met Cambuur. Onder Henk de Jong speelden ze redelijk voetbal, maar was het ontzettend naïef. Onder Marcel Keizer is het voetbal weliswaar niet om aan te gluren, maar er staat wel defensief een veel taaiere ploeg. De laatste weken zie je nog steeds dat Cambuur weinig creëert, omdat het simpelweg kwaliteit tekort komen. Echter houden ze de boel achterin wel heel behoorlijk dicht.

Ik verwacht dan ook wel dat PSV wint, maar met meer dan 3 a 4 goals verschil zal dat absoluut niet zijn.

Cambuur dat in zo'n negatieve tendens zit krijgt een jagend PSv op zich. Daarom zou een 7-0 me zeker niet verbazen...

Aan Ajax om met 3-0 van Twente te winnen, dan houden ze nog een buffer. M.a.w. Ajax zal niet gespannen, maar scherp moeten zijn !

26 april 2016 om 15:59

Je hebt gelijk. Ik vind Cambuur heel slecht spelen. Het kan zomaar 7-0 worden.

Gelukkig speelt psv 2 wedstrijden tegen de 2 slechtste keepers van Nederland

Lijken mij verstandige woorden. Ik denk dat de wedstrijd van liverpool tegen palace van een paar jaar geleden, een goed voorbeeld is van hoe het mis kan gaan

Hoe je het went of keert, het is weer lucky ajax

26 april 2016 om 09:26

Vast. Vanwege de pingel tegen Utreg zeker? Ik ruil die graag in tegen de onterecht gegeven corner tegen Roda.. Pak de bal over de zijlijn in de kuip er ook ff bij, 2 punten eraf en 2 punten erbij en Ajax staat exact op dezelfde plek.

26 april 2016 om 10:51

de penalty had iniedergeval nooit gegeven mogen worden en hij is gegeven en klaar dan hadden wij (psv) het niet uit handen moeten geven door gelijk te spelen tegen heerenveen en een echte off day te hebben tegen ajax, maar toch zie ik ajax nog punten laten liggen tegen twente misschien is het meer goede hoop maar wat zou het zijn als we nog kampioen worden laten we het hopen!!!

26 april 2016 om 12:07

Maar zo kan je dus alles erbij blijven halen. De pingel die Twente thuis tegen Ajax kreeg sloeg nergens op. Als dat er wel 1 was, moet ook niemand zeiken over die tegen Utrecht.

Hierover discussiëren heeft geen zin. We wachten wel weer op een onderzoek over het afgelopen seizoen. Welke clubs het vaakst benadeeld waren en hoeveel punten dat gekost heeft.

26 april 2016 om 13:44

dat zeg ik ook met andere woorden dat we er niet te lang over door moeten zeuren

Als ze bij PSV één ding niet moeten doen is focusen op het doelsaldo. Zoals hierboven is gezegd, is de kans groter dat PSV kampioen wordt door een misstap van Ajax dan door het inhalen van het doelsaldo. Het doel voor PSV blijft dus simpel, 2x winnen en hopen dat Ajax een misstap begaat.

Qua doelsaldo moet PSV dus 8 goals maken en er 0 tegenkrijgen, ervanuitgaande dat Ajax 2 maal met 1-0 wint. In de eerste plaats is 8 goals maken in 2 wedstrijden al pittig ( maar het is voor PSV op zich mogelijk). Dat PSV geen goals tegen krijgt lijkt me zeer onwaarschijnlijk als je vol op de aanval gaat spelen. Zeker PEC is een ploeg die uitstekend kan counteren wanneer PSV vol op de aanval moet. Tot slot lijkt het me zeer onwaarschijnlijk dat Ajax 2x met een minimaal verschil wint. Realistisch gezien zou de verwachting zijn dat Ajax twee maal wint met een uitslag als 2-0 of 3-1. Dat zou betekenen dat PSV er alweer 10 moet maken in twee wedstrijden.

Het hele doelsaldoverhaal is uiterst gecompliceerd. Ajax ga je waarschijnlijk niet meer inhalen op doelsaldo. Je hoeft maar een simpele beredenering hiervoor op te stellen. Als Ajax de aankomende twee wedstrijden met een minimaal verschil wint (1-0 en 0-1) dan dient PSV minimaal 8 goals te maken en er geen enkele tegen te krijgen. Als je kijkt naar de laatste twee wedstrijden van beide clubs is een dergelijk scenario hoogstonwaarschijnlijk. Statistisch gezien is de kans hierop verwaarloosbaar.

Een realistischer scenario is wanneer Ajax punten verspeelt tegen Twente. Hoewel dit ook onwaarschijnlijk is, is de kans hierop wel groter dan het scenario wat ik hiervoor schetste. PSV moet zich sowieso focussen op de 3 punten. Daarna kun je kijken naar het doelsaldo.

Reageer

Het is niet mogelijk om te reageren op dit document.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren