Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Faber slachtoffert clubtopscorer: 'Hij heeft aangegeven dat-ie weg wil'

Laatste update:
/

Christian Santos begon zondagmiddag tegen De Graafschap als bankzitter, maar werd na rust alsnog binnen de ploeg gebracht door Ernest Faber. Dat scenario zal voor de clubtopscorer waarschijnlijk vaste prik worden, aangezien de spits weigert om zijn aflopende contract bij NEC te verlengen.

“We moeten ook kijken naar het nieuwe seizoen”, legde Faber het besluit, dat waarschijnlijk van hogere hand is ingegeven, uit voor de microfoon van FOX Sports. “We hebben wat investeringen gedaan, Chris heeft aangegeven dat-ie een vertrekwens heeft, vandaar dat Mihai Roman vandaag de kans kreeg.”

De Roemeen is daarmee echter niet zonder meer verzekerd van een basisplaats. “Elke spits moet presteren. Hij krijgt nu de voorkeur, maar hij moet die voorkeur ook verdienen”, aldus Faber, die Santos na rust dus alsnog inbracht. “Ik weet wat de kwaliteiten van Christian zijn, dus ik heb hem gelijk gebracht. Het is een goede voetballer en hij blijft topscorer.” Met de goalgetter in de ploeg kwam NEC terug van een 1-0 achterstand. De gelijkmaker werd verzorgd door Marcel Ritzmaier. Die 1-1 bleef ook de eindstand.

Snap jij dat Christian Santos niet speelt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Lekker op de bank houden. Bijtekenen of weg gaan, maar waarom net zo lang wachten tot je club geen vervanger kan halen?

7 februari 2016 om 18:25

Er waren clubs, waaronder een Chinese, die de gelimiteerde afkoopsom wilden betalen in de winterstop. Maar Santos wilde daar zelf niet heen. Het is zijn goed recht om een transfer te weigeren en niet bij te tekenen en daardoor gratis de deur uit te lopen, maar dan moet je ook accepteren dat de club schakelt en andere spelers kansen gaat geven.

7 februari 2016 om 18:52

Het is lachwekkend want je moet gewoon altijd je beste spelers opstellen. Die Roman kan er geen pepernoot van en dit gaat je gewoon punten kosten. Sterker nog het kan je plaatsing voor de play-offs kosten. Dat terwijl het resultaat hetzelfde blijft, Santos gaat weg.

7 februari 2016 om 18:58

Interessant, doelstelling NEC is er in blijven en die hebben we praktisch gehaald. Alles staat bij ons nu op volgend jaar en dan spelen we zonder Santos. Waarom de nieuwe spits die er volgend jaar wellicht nog wel speelt niet laten wennen etc.?

7 februari 2016 om 19:01

Toch knap, Ronan heeft vandaag zijn eerste volledige wedstrijd gespeeld en jij weet al dat hij er geen pepernoot van. Wat een domme opmerking zeg, beetje makkelijk proberen te scoren. Roman deed vandaag meer goed dan Santos die 2 open kansen mistte.

Je loopt dus gewoon uit je nek te lullen. Verder doen sommigen alsof Santos een topspeler is maar dat valt reuze mee. Voor NEC is hij bruikbaar door zijn torinstinct maar komt voetballend eigenlijk ook gewoon tekort.

7 februari 2016 om 19:02

Wat een gelul zeg. Santos betaalt men nog, zit nog op de bank en is topscorer. Het is NEC en geen united ofzo. Dragende spelers banken kan nog vies tegen je gaan werken.

7 februari 2016 om 19:58

Santos miste 2 open kansen? Welke wedstrijd heb jij gezien als ik vragen mag?

7 februari 2016 om 20:32

Precies,@A-Z alkmaar, zeker lachwekked.
Dat gaatfaber punten kosten je weet dat die Santos,
een neusje vor de goal heb.maar ik neem aan dat,
de leiding ook nog wel wat te zeggen heb als het er,
op aan kom.degraderen kost ook geld.

7 februari 2016 om 20:35

NEC heeft zijn doelstelling voor dit jaar al gehaald, Santos vertegenwoordigd geen waarde, Roman wel. Logisch dat ze hem de kans geven, net zo goed dat het logisch is dat Santos de 2de helft wel speelt.

7 februari 2016 om 20:45

2 kansen uit een hoekschop, eentje tikte die van dichtbij naast en de ander kopte hij vlak voor tijd in vrije positie over.

7 februari 2016 om 20:49

De doelstelling misschien wel, maar ik denk dat als Nec Europees voetbal kan halen ze daar geen nee tegen zeggen, dus er is wel degelijk wat te winnen voor ze. Maar ik zou het net zo doen niet willen bijtekenen onder voorwaarden (gelimiteerde transfersom) maar wel de poort zo uit willen lopen dan maar lekker op de bank voor iemand die wel wil.
Edit : taalblunder aangepast.

7 februari 2016 om 20:54

Bij AZ was het vorig jaar het zelfde met Wesly Hoed zijn contract liep ook af maar v d Brom stelde hem wel op resultaat AZ werd wel derde

7 februari 2016 om 21:07

Bij Feijenoord precies hetzelfde met Tonny Vilhena.

8 februari 2016 om 12:56

Omdat hij betaalt wordt het komende half jaar door NEC.

Faber heeft al eerder aangegeven dat hij de 2e seizoenshelft meer jonge spelers gaat brengen nu we vrijwel zeker veilig zijn. NEC is in de eerste plaats een opleidingsclub en gezien de financiële situatie is het logisch dat men kijkt naar spelers die nog geld kunnen opbrengen. Ondanks de 5e plaats op dit moment zie ik NEC sowieso geen Europees voetbal halen. Een aantal keren heeft het meegezeten, maar dit team is uiteindelijk kwalitatief een stuk minder dan teams als Utrecht, AZ, Groningen en Vitesse.

Ik denk dat door de media de rol van Santos ook zwaar is overgewaardeerd. Hij heeft de kwaliteit om vaak op te goede plek te staan wat heel belangrijk is en heeft veel aandacht gekregen door die prachtige omhaal, maar als iemand anders de penalties had genomen en Santos op 8 goals had gestaan had hij nauwelijks in de belangstelling gestaan. Hij voegt voetballend heel weinig toe, hoewel hij vandaag wel een orachtige pass op Foor had.

Altijd wel lastige afwegingen, als Santos zo scherp blijft heeft NEC hem wel degelijk nodig. Dan is het wat raar om hem op de bank te zetten. Stel, hij schiet er nog tien in en je wordt vijfde. Of je gooit hem op de bank en zijn vervanger bakt er weinig van en je keldert op de ranglijst. Nu is Santos niet de meest gepolijste speler maar een scherp eindstation hebben is wel handig.

Dat zal betekenen dat Nec komende tijd punten zal morsen. Vandaag was de aftrap!

7 februari 2016 om 18:26

Dat zal niet alleen van Santos afhangen. Ook met Santos pakt NEC de laatste maanden nauwelijks punten in uitwedstrijden.

7 februari 2016 om 18:31

Uitwedstrijden zijn altijd cadeau, thuis hoor je alle wedstrijden te winnen. Hoe komt dat?

7 februari 2016 om 18:28

Dat was vorige week ook al het geval tegen AZ en toen deed Santos 90 minuten mee. Beetje goedkoop wat je nu doet.

7 februari 2016 om 18:33

Klopt, maar AZ heeft zich goed versterkt en is nu op volle oorlogsterkte. Die zijn ongeslagen sinds de winterstop. Dat je daar tegen verliest, kan gebeuren, maar Santos blijft toch de speler waar Nec vooral van moet hebben, mijn inziens.

7 februari 2016 om 18:34

Ja gek he dat je van AZ verliest? Not!

Battigol heeft gelijk, Nec riskeert hiermee punten. Dacht dat voetbal om sportieve redenen draaide. Je zal maar door Santos op de bank die play offs ofzo niet winnen wat EL betekent. En kom nu niet met hij scoorde tegen Ajax niet, want dat doet geen Nec-er

7 februari 2016 om 19:24

Natuurlijk kan je van AZ verliezen, dat doet elke tegenstander tot nu toe na de winter. Maar daar gaat het niet per se om. Het is nogal makkelijk om het puntenverlies van vandaag min of meer te wijten aan het ontbreken van Santos. Want ook met Santos verloor NEC gewoon van bijvoorbeeld Cambuur en Twente... Dus dat kan als NEC-zijnde gewoon gebeuren, en zeker vandaag als het ff tegenzit (want qua kansen moet NEC gewoon winnen).

Verder begrijp ik het standpunt van NEC wel en lijkt het niet alleen te gaan om het niet verlengen van het contract. Faber zei namelijk ook nog iets over het niet nakomen van afspraken van de kant van Santos. Ben benieuwd wat daar precies mee bedoeld wordt maar ik gok op iets in de richting van dat beide partijen afgesproken hadden dat een transfer in de winter het beste is of iets dergelijks. Maar het is zeker wel risicovol, Roman moet wel presteren de komende wedstrijden, anders zal Santos alsnog terugkeren in de basis gok ik zo.

En daarbij geloof ik niet dat Santos het verschil is tussen het wel of niet behalen van Europees Voetbal, daarvoor ben ik toch te weinig gecharmeerd van hem. Vind jongens als Foor, Limbombe, Breinburg en Bikel minstens zo belangrijk voor het team. Zonder die jongens zou Santos er max. 5 maken. Uit pingels dan.

7 februari 2016 om 19:44

Hij heeft er anders wel 13 ingejast en NEC dus veel punten gegeven. Als je net als Utrecht nog zo een Boymans op de bank heeft die het niet veel minder doet dan een Haller of Barazite kan je dat wel doen, maar om je ster nou op de bank te zetten voor één of andere speler die niemand kent??! Nec moet niet spelen met punten, ze moeten hebben geleerd van hun degradatie. Niet alleen EU-voetbal op het spel, maar ook die zogenaamde $ waar Nec het voordoet, geld wordt verdeeld aan de hand van je positie in de eredivisie laatste 5 jaar, dus als Nec 2 plaatsen hoger kan eindigen met Santos moet je dat altijd doen.

Snap er helemaal niks van. Wat dacht NEC dan? Dat Santos daar nog jaren wil spelen of dat ie z'n eigen glazen mbt een transfer zou ingooien door een langer contract te tekenen? Beetje realistisch zijn.

7 februari 2016 om 19:00

Doelstelling behaald, gaat nu om volgend jaar, zonder Santos. Dit is vooraf ook al besproken natuurlijk.

7 februari 2016 om 19:46

Doelstelling behaald? Wat is dat nou voor iets doms? Heracles heeft ook haar doelstelling behaald, maar die gaat nu lekker richting EU-voetbal. 3de. Met jouw manier van redeneren zal NEC altijd degradatiekandidaat blijven want hoe hoger je eindigt hoe meer geld je krijgt van eredivisie-inkomsten. Maar ja, doelstelling behaald dus laten we maar lekker kloten pfff

7 februari 2016 om 19:50

NEC wil gewoon geen Europees spelen, kost denk ik teveel. Dus nu gaan ze met de reservespelers en jeugd aantreden zodat ze 11e worden ofzo. ;-) Keuzes.

7 februari 2016 om 20:03

11e redden ze niet eens dan, zelfs tegen de nummer laatst kwamen ze goed weg...

7 februari 2016 om 20:48

NEC kwam goed weg? NEC maakte de meeste aanspraak op de overwinning gezien de kansen.

Verder is het een beetje makkelijk/dom om een wedstrijd eruit te pikken en op basis daarvan conclusies te gaan trekken. PSV kwam ook een keer goed weg tegen de hekkensluiter, zijn die opeens ook kansloos voor de titel ofzo?

7 februari 2016 om 20:58

Maakte de meeste aanspraak zeg je, is dat dan niet dom omdat de boeren de tweede 45 minuten slechts met 10 man speelden?

7 februari 2016 om 21:02

Met de degradatie is er een plan opgesteld.
14-15: Promoveren, gelukt
15-16: Veilig spelen, 35 punten dus ook gelukt neem ik aan
16-17: Het challengen van het linkerrijtje. NEC hoeft nu geen Europees te spelen, zou wel leuk zijn maar volgend jaar wordt gewoon weer lastig, dus waarom niet nu al de nieuwe spits inpassen?

7 februari 2016 om 21:04

Uhh nee, meeste aanspraak maken hangt totaal niet af van een rode kaart bij de tegenpartij. Gaat gewoon om wie de meeste kansen krijgt. Of de tegenstander nou met 8 of met 11 man speelt.

Maargoed, dat jij anders suggereert verbaasd mij dan weer niet. Echt veel verstand lijk je er niet van te hebben. Want wat jij nu zegt slaat echt als een tang op een varken.

7 februari 2016 om 21:08

Man man man, jij snapt ook niets van het spelletje...

7 februari 2016 om 21:11

Je staat 5e, dan ga je toch voor het hoogst haalbare? Dan ga je toch niet bij voorbaat de handdoek in de ring gooien, waar het wel op lijkt. Dan lijkt het er dus op dat je bewust Europees wilt mijden. Beetje sneu. NEC heeft een mooi team dat de play-offs wel verdiend.

7 februari 2016 om 21:15

Ik kan tenminste een inhoudelijke reactie geven, iets wat jou totaal niet lukt. Alleen daarom al is het wel vrij duidelijk dat je er echt geen reet van snapt met je boerenverstand. Want wil je precies zeggen, NEC had de meeste kansen maar maakte niet de meeste aanspraak op de overwinning omdat De Graafschap met een man minder speelde na een domme tackle? Wereld op z'n kop.

7 februari 2016 om 21:23

Jij zegt NEC had de meeste aanspraak omdat NEC de meeste kansen heeft afgedwongen. Ik herinner jou er aan dat de Graafschap met 10 man moest spelen de gehele tweede helft dus die gasten komen niet meer van hun eigen helft af. Zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen?!

7 februari 2016 om 21:42

Zover was ik ook wel ja. En dat klopt ook, alleen is dat niet echt relevant voor de conclusie. Team met de meeste kansen verdient te winnen, zo simpel is het wat mij betreft. Dat die Tarfi zo slim is om een rode kaart te pakken, tja... Is ook een kwaliteit. Of beter gezegd, het ontbreken van een kwaliteit.

Vind het wel een aardige speler voor Ajax. Heeft eigenlijk alles wel op orde qua techniek, snelheid etc. om een goede Ajax-spits te worden. Ben van hem meer overtuigd dan van Milik. Denk trouwens dat Vincent Janssen ook wel eens naar Ajax zou kunnen. Misschien niet in de zomer, maar later denk ik dat Ajax zeker een poging zal ondernemen.

8 februari 2016 om 10:31

Niemand wil nog dat er spitsen naar ajax gaan omdat ze allemaal mislukken daar en niet gewaardeerd worden

Ze moeten ook naar het nieuwe seizoen kijken? Dan moet je ook alle gehuurde spelers op de bank zetten. En zelfs al hou je rekening met volgend seizoen dan zullen er altijd nog andere spelers wegvallen in de zomer dus wat heb je dan aan om daar nu al rekening mee te houden?

Sterkhouders zouden altijd moeten spelen ongeacht de contractduur. Met dit beleid kan je spelers afschrikken. Ik zou toch wel even nadenken of ik naar zo'n club zou willen. Waarom hebben ze Santos niet aan het begin van het seizoen niet verkocht?

Faber heeft echter wel een probleem zonder Santos stelt nec aanvallend niet veel voor.

7 februari 2016 om 19:27

Je kunt eerder zeggen zonder Limbombe en Foor stelt NEC aanvallend weinig voor, want die zijn vele malen belangrijker dan Santos. Santos heeft als kwaliteit dat hij vaak op de goede plek staat, maar hij heeft door het werk van Limbombe en Foor ook de meeste kansen gekregen van alle spitsen in de eredivisie. Limbombe staat het hoogst genoteert in creeren van kansen voor zijn spits van alle spelers in de eredivisie. Santos creeert zelf vrijwel niets, dus is heel afhankelijk van een goede aanvoer en dat gaat prima met Limbombe en Foor.

7 februari 2016 om 19:29

Hier spreekt dus duidelijk iemand die (bijna) alleen maar samenvattingen kijkt en aan scorebordjournalistiek doet. Natuurlijk moet Santos ze erin schieten, maar zonder de aanvoer van o.a. Bikel, Breinburg, Limbombe en Foor stelt Santos ook gewoon heel weinig voor, daar is hij voetballend gewoon niet goed genoeg voor. Die jongens en de rest van het team maken van Santos een goede spits, niet andersom. Met de juiste aanvoer zal Roman er ook wel een paar inschoppen denk ik zo. En mocht dat onverhoopt niet lukken kan je Santos nog altijd terug erin zetten, al is dat wel een soort van principiële nederlaag voor de club.

9 februari 2016 om 12:52

Ik heb meerdere wedstrijden van NEC gezien, maar ook de eerste helft in Doetinchem. NEC was aanvallend totaal onmachtig. En natuurlijk is het te kort door de bocht om dat gelijk op het konto van Santos te schrijven, maar niet elke speler schiet er bij een kleine club zo veel in.
Als ik supporter van NEC zou zijn dan zou ik bij een vertrek van Santos hopen op het aantrekken van een andere spits. Roman heeft op mij geen indruk gemaakt.

7 februari 2016 om 21:12

Faber is in de leer bij Frank de Boer ;-)

7 februari 2016 om 21:39

Niveau daalt hier met de dag.

Bedoel, ik heb persoonlijk ook best wel eens kritiek op Faber. Vind namelijk dat ie soms keuzes m.b.t. opstellingen maakt(zoals vandaag liet hij Appiah invallen toen Rayhi afhaakte wat een foute keuze was, kwamen daardoor aanvallend vaak net wat tekort). Maar de beste man is coach van een promovendus en staat na 22 wedstrijden gewoon 5e. Dat is hoe je het wendt of keert gewoon een uitstekende prestatie. Echt een stukje vakmanschap. Dat in het oog houdend besef ik ook wel dat sommige kritiek op hem ook maar zeer, zeer relatief is. Hem een halve tamme noemen slaat nergens op.

Verder vind ik dit een moeilijke kwestie. Ik heb namelijk het idee dat er (veel) meer speelt dan enkel het niet willen verlengen van het contract. Faber zei eerder al iets over niet nagekomen afspraken van de kant van Santos. Niet echt een idee wat je daarbij moet verzinnen, maargoed. Het principe 'niet verlengen dus minder/niet spelen' vind ik opzich ook geen verkeerd principe. Want de spelers hebben veels te veel macht imo, goed dat een club dan eens van zich afbijt. Je kan als speler niet alles hebben(en als club ook niet). En dat Faber geen slappe zak is heeft ie imo ook al eerder laten zien inzake de conflicten met Limbombe en Kirsten. Vind het juist een vrij principiële trainer.

Verder boeit het natuurlijk geen reet of Faber de Nederlandse Eredivisie een 'mooie speler' (proest) als Santos door de neus boort. Hij moet de belangen van NEC verdedigen. En als hij denkt dat het voordeel op lange termijn van het passeren van Santos groter is dan het nadeel op korte termijn dan moet hij dat doen. Ik ben er niet per se overtuigd van maar kan het ergens wel begrijpen. Veel zal afhangen van hoe Roman gaat presteren. Want mensen gaan er wel heel makkelijk vanuit dat zonder Santos er aanvallend opeens helemaal niks meer van klopt en NEC gaat kelderen van plek 5 naar 12 ofzo. Moeten we allemaal nog zien. Santos is volgende week sowieso nog geschorst, dus Roman zal sowieso die wedstrijd spelen en waarschijnlijk ook de wedstrijd(en). Moet wel een beetje de tijd krijgen, bij Santos leek het de eerste 5 wedstrijden namelijk ook nergens op. Maar als hij na 3 of 4 wedstrijden geen knikker raakt moet je een terugkeer van Santos echt gaan overwegen naar mijn mening.

Maar ik blijf niet echt overtuigd van Santos. Komt omdat ik vind dat hij voetballend af en toe gewoon een gevaar is voor de ploeg. Leidde vandaag ook weer een counter in met ontzettend dom balverlies. En hij denkt soms het voorrecht te hebben om over het veld te wandelen ipv actief te zijn bij balverlies.

8 februari 2016 om 10:36

Die aanvullende eisen moeten er wel zijn aangezie foor kane woudenberg wel spelen.

Waarom zou je gehuurde spelers dan wel nog opstellen en Santos niet? Gehuurde spelers zijn in de zomer ook weg. Dan zou op die posities ook contractspelers moeten neerzetten.
Ik vind het onbegrijpelijk, zeker met het oog op playoffs voor Europees voetbal.

7 februari 2016 om 21:35

NEC mijdt Europees voetbal, meer kan ik er niet van maken. Als je de NEC-fans hier hoort stellen dat de doelstelling is behaald en het seizoen voorbij dan is dat waarschijnlijk de reden.

7 februari 2016 om 21:48

Faber zei afgelopen donderdag op de supportersavond dat de nieuwe doelstelling van NEC (minimaal) het linkerrijtje is. Ik zie niet in waarom dat meteen onmogelijk wordt zonder Santos. Ik denk namelijk dat mensen die amper hele wedstrijden van NEC kijken Santos schromelijk overschatten en vooral afgaan op zijn doelpunten. Het is een prima spits voor NEC maar we hebben betere gehad. Kan ook zijn dat ik hem onderschat, maar we gaan de komende wedstrijden zien of het met Santos nou verschrikkelijk veel slechter gaat dan zonder. Dat vond ik vandaag iig niet, dat het na rust vandaag beter ging had met de rode kaart te maken. Vond Santos namelijk niet geweldig invallen. En mocht dat wel het geval zijn kan je Santos er nog altijd weer inzetten.

En daarbij was het spel de laatste 3 wedstrijden met Santos( Groningen, Twente en AZ) ook niet om over naar huis te schrijven. Kan ook gewoon zijn dat NEC als geheel wat minder in z'n vel zit. Dat laten afhangen van een spelers als Santos gaat er bij mij niet in, daar komen spelers als Bikel, Breinburg, Foor en Limbombe eerder voor in aanmerking. Die zijn, samen met het verdedigingsduo, meer het kloppend hart van deze ploeg dan Santos.

7 februari 2016 om 22:03

Natuurlijk zie ik Santos ook geregeld en meevoetballend is het geen wonder. Maar zal nooit vergeten dat de Nec'ers voor NEC-Heerenveen zeiden dat ie er echt he-le-maal niks van kon en vervolgens trapte hij er doodleuk twee in tegen ons. En bedankt.

NEC moet gewoon voor playoffs gaan nu, niks minder. Dat kan ook wel, je hebt een mooi elftal staan waar de positiviteit overheerst. Spelers zitten lekker in het vel. Dan is het jammer als je nu gaat lopen rotzooien met een Santos ivm een aflopend contract. Als hij er nog tien inprikt is dat toch mooi meegenomen? Of is die Mihai gewoon een pak beter? Om nu al te kijken naar volgend seizoen en dan wat plekken op de ranglijst in te leveren zou ik wel vaag vinden.

Je moet toch voor het hoogst haalbare gaan dit seizoen, en dus het beste elftal opstellen.
Die Roman komt niet in de buurt van Santos, die toch een klasse beter is. Jammer dat hij niet wil verlengen en er in de winter niet gekomen is van een transfer, maar hem niet meer opstellen is dan ook gewoon dom.
Dan moet je als huurspeler bij NEC ook vrezen voor je plek, want net over de helft van het seizoen gaan ze al over op het volgende seizoen, wanneer je er niet meer bent. En dan kun je dus op de bank belanden...

Tja, het is natuurlijk een beetje dubbel. Wil je zo hoog mogelijk eindigen? dan lijkt het me onverstandig om hem te passeren. Ik zou hem niet op voorhand per definitie op de bank zetten, je wilt ook komend halfjaar sportief leuke resultaten. En daar zou een Santos zeker bij kunnen helpen. Snap ook dat hij niet kiest voor een transfer naar China, dat moet NEC ook begrijpen. Dat is een bijzonder grote stap om te zetten, iets anders wanneer een Franse, Engelse of Belgische club bijvoorbeeld zou aankloppen.

Andere kant van het verhaal is natuurlijk ook zo dat hij deze zomer gratis wegloopt. Wat veel mensen vergeten is dat NEC degene is die speeltijd in die jongen investeert. Nu de doelstelling gehaald is, Santos gaat vertrekken, is de keuze om meer speeltijd voor andere aanvallers om te laten spelen heel logisch. Ten slotte zal NEC het na dit seizoen ook zonder Santos moeten doen, dus is het voorbereiden van een opvolger een prima stap.

Ik zou hem zeker niet op voorhand op de bank zetten, ik zou wel bewust meer speeltijd gunnen aan andere aanvallers. De play-offs zijn echt wel haalbaar voor Nec, en wie weet wat voor een wonderen het knock-out systeem doet. Maar uiteindelijk is het helemaal de vrije keuze van Faber, hij is de trainer en bepaald dus wie er spelen.

Roman heeft mede door blessures nog nauwelijks kansen gehad. Een paar keer 5 minuutjes of zo. Ik denk dat het heel goed is dat hij nu gaat spelen, ook om te zien of hij de juiste persoon is om volgend jaar ook in de spits te staan. Ik denk dat hij in principe een betere spits is dan Santos en ik hoop dat hij dat gaat waarmaken. Mocht dat niet lukken, dan weet je dat je voor komend seizoen nog iets op de transfermarkt moet doen.

Ik vind het wel onbegrijpelijk. Je moet de beste 11 spelers opstellen en daar hoort Santos gewoon bij. Je hebt hem vorig jaar goedkoop binnen gehaald met dito salaris. Nu niet piepen dat hij weg wil. Je hebt als club ook geprofiteerd van zijn doelpunten vorig- en het huidige seizoen. Dat collega supporters zeggen dat hij weinig toevoegt vind ik vreemd. Als je de wedstrijden bekijkt, is Santos goed in het houden van het overzicht en verdeelt hij het spel voorin over het algemeen prima. Met zijn techniek is ook niets mis. Waar gaat het over, we zijn slechts Nec, dat het boven verwachting doet? Je hebt ook een plicht naar je supporters toe, die komen voor de beste spelers.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren