Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Van Geel onder vuur: ‘Sportieve crisis legt nadruk op falend spelersbeleid’

Laatste update:

Het Algemeen Dagblad opent de sportkatern dinsdag met twee pagina’s over Martin van Geel, de technisch directeur van Feyenoord. ‘Sportieve crisis legt nadruk nog meer op falend spelersbeleid’, zo kopt de krant.

/

De Rotterdammers lijken na de nederlaag tegen AZ definitief te zijn afgehaakt voor het kampioenschap en aanwinsten als Marko Vejinovic, Jens Toornstra, Bilal Basaçikoglu en Michiel Kramer hebben nog geen onuitwisbare indruk kunnen maken in De Kuip. Bovendien verlengden Jean-Paul Boëtius en Tonny Trindade de Vilhena hun contracten niet en werd de optie op Colin Kazim-Richards wél gelicht.

Van Geel is daar als technisch directeur verantwoordelijk voor en het Algemeen Dagblad schrijft dat ‘een groep zeer vermogende Feyenoorders de Brabander liever vandaag dan morgen nog een schop onder zijn kont geeft’. Anderzijds is er ook nog altijd veel vertrouwen in Van Geel, van onder anderen president-commissaris Gerard Hoetmer.

Als het seizoen voor Feyenoord desastreus eindigt, dan zal de kritiek niet alleen trainer Giovanni van Bronckhorst bereiken, zo vervolgt het ochtendblad: “Dan wijst de beschuldigende vinger niet naar Van Bronckhorst, maar veel meer naar de man die hem aanstelde. De man die Feyenoord sinds 2011 absoluut verder heeft geholpen. Maar ook de man van wie men zich terecht afvraagt of hij Feyenoord nu nog wel het volgende stapje voorwaarts kan brengen.”

Is Martin van Geel (nog) de juiste technisch directeur voor Feyenoord?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Opvallend is dat toen Feyenoord aangewezen was op de eigen jeugd het relatief goed ging en ook de verwachtingen niet al te hoog gespannen waren. Nu er weer wat geld is en aankopen worden gedaan zijn de verwachtingen hoger en als dan de prestaties van de aankopen maar ook in het algemeen tegenvallen is het logisch dat degeen die verantwoordelijk is voor die aankopen het op zijn bordje krijgt.

26 januari 2016 om 10:12

Toen waren er ook gewoon aankopen hoor, of in ieder geval transfervrije spelers die kwamen. Zoals Guidetti en Pelle, die twee hebben voornamelijk gezorgd voor het succes.

26 januari 2016 om 11:57

Guidetti zorgde voor doelpunten en beleving ja. Maar achterin stonden de vrij en BMI om de boel dicht te houden. Vilhena en boetius kenden een geweldig debuut en clasie stond geweldig te voetballen op het middenveld. Zelfs cabral speelde een seizoen goed. De jeugd heeft ons gered. En diezelfde jeugd loopt nu gratis weg omdat Feyenoord investeert in middelmaat. Toornstra, Bilal, vejinovic. Die krijgen bakken met geld en hebben veel minder restwaarde. Waar is de logica?

26 januari 2016 om 13:49

De Vrij, indi en clasie waren ook erg goede talenten. Nu spelen van Beek, Kongolo en Karsdorp ook alles. Dus het beleid is nog steeds dat er veel jeugd speelt hoor. Vilhena moet eens naar zichzelf kijken heeft genoeg kansen gehad en gewoon slecht gepresteerd. Zelfde geldt voor een Boetius. Heel ander verhaal dan De Vrij, Indi en Clasie. Jeugd is leuk als ze het goed doen, maar je moet ook als ze het minder doen inzien dat ze tekort komen. Niet iedereen van Varkenoord is heilig. Nu komt er ook weinig boeiends aan, alleen schuurman en hamer.

26 januari 2016 om 10:15

Ik krijg het idee dat die Van Geel indruk wil maken met spelers die hij aantrekt. Sinds er weer een beetje geld beschikbaar is laten ze de opkomende talenten links liggen. Het valt me ook op dat de gehaalde spelers veel meer kansen en vertrouwen krijgen. Ik weet niet of dat het aan de trainer ligt, maar ik kan de filosofie van Feyenoord niet volgen. De spelwijze, tactiek en de opgestelde spelers matchen totaal niet met elkaar.

26 januari 2016 om 10:38

Met dat geld van Janmaat, De Vrij en Indi zijn anders wel aankopen gedaan, maar de posities zijn ingenomen door Karsdorp (jeugd), Van Beek (jeugd) en Kongolo (jeugd)/nelom (jeugd). We wisten daarnaast dat er qua jeugd een mindere lichting aankwam (we verloren met die A jeugd ook vaker dan de jaren ervoor), dus dan kan je ze wel opstellen, maar als ze het niveau niet hebben heb je er niks aan, kijk naar Twente.

26 januari 2016 om 12:02

Maar er is ook niet goed geïnvesteerd. We hebben nu twee matige spitsen in plaats van 1 goede. 5 keepers onder contract waarvan alleen 2 aankopen op de bank zitten terwijl de eigen jeugd genoeg talent heeft. Op het middenveld moet onze meest talentvolle middenvelder vilhena al veel te lang vechten voor wat erkenning (komt eindelijk). Voorin is boetius weggedaan maar brengt Elia niet veel meer. Achahbar krijgt nooit een kans. Dat zijn wel de spelers die geld in het laatje moeten brengen. We hebben een aanvallende middenvelder gekocht nadat we al 2 aanvallende middenvelders in de selectie hadden (gustafson, immers, toornstra en Misschien vilhena) terwijl schuurman op de deur klopt. Ik snap de logica gewoon niet. Er zit geen gedachte achter.

Deze man moet gewoon weg, vond zichzelf nogal verantwoordelijk voor de 2 goede seizoenen onder Koeman. Dat was grotendeels door Pelle, die niet door zijn toedoen naar de kuip was gekomen, en spelers uit de eigen jeugd. Dan kan je daarnaast ook nog zo'n lucky shot als Guidetti hebben.

Als ik het goed heb zijn er in de afgelopen 2 jaar tijd (met Tapia erbij) voor 12.500.000 aan aankopen gedaan, voor hoofdzakelijk middelmatige spelertjes. En dan zijn hier nog niet eens de transfervrij aangetrokken spelers bij, en hun belachelijke salaris.

Schuurman zal de volgende worden die de deur uitloopt. Zoveel moeite gedaan om uit de crisis te komen, deze man helpt ons er weer gezellig in!

26 januari 2016 om 09:15

12.5 miljoen.. Pff! Wat een groot bedrag. Daarvan had je ook gewoon 2 échte versterkingen kunnen halen en dan had je de rest kunnen opvullen met jeugdspelers.

26 januari 2016 om 10:21

Tapia een speler met potentie voor ,2,5.miljoen. Jeugdspelers met potentie die voor dezelfde posities in aanmerking kunnen komen; Karsdorp, Nieuwkoop, Verdonk en Schuurman. Houd dat geld dan op zak tenzij er een echte buitenkans voordoet.

Man man, die gast heeft feyenoord zo'n beetje alleen uit de crisis geholpen en nu heeft pech dat hij een een jaar mindere aankopen heeft en gelijk vind men hem ongeschikt

26 januari 2016 om 09:18

Hij zorgt ervoor dat we in een nieuwe crisis komen. Spelers willen niet meer verlengen en we krijgen middelmaat terug.

26 januari 2016 om 09:24

Alleen? Nee schrijf dat maar toe aan de jeugdopleiding. Lucky shots als Guidetti en Pelle kan je hem amper credits voor geven.

Enkel het onderhandelen heeft die goed gedaan, qua spelers materiaal is het een drama deze vent. Altijd maar zo goedkoop mogelijk een speler halen die het aardig doet net zoals die Tapia nu, wat een drama dit. Vilhena dadelijk weg, Kongolo begint al ontevreden te raken...

Kazim toch overnemen met een dik salaris was ook weer zoiets dat je denkt leuk maar weer meer dan een miljoen de put in.

26 januari 2016 om 09:39

Goedkoop? Ik vind dat als je in de media duidelijk maakt dat je niet meer dan 1,5 mil wil uitgeven. Vervolgens 2,5 mil excl bonussen uitgeeft niet goedkoop te noemen..

Er is ook geen ander woord voor dan 'falend' inderdaad. Eigen jeugdspelers krijgen steeds minder kansen, worden contracten aangeboden waar geen vertrouwen uit spreekt, en willen vervolgens niet verlengen, lopen daaropvolgend voor een paar munten (of transfervrij!) de deur uit. Bovendien is er al een heel leger aan matige spelers gehaald, die nagenoeg allemaal niks bijdragen. Martin heeft geen idee wat hij moet doen wanneer een club geld te besteden heeft.

Tijd voor een zeer kritisch interview met van Geel lijkt me. Ben benieuwd naar zijn verantwoording.

26 januari 2016 om 10:17

Sorry hoor maar van beek karsdorp kongolo vilhena eventueel nelom nieuwkoop achanbar verdonk allemaal eigen jeugd en eerst hadden we nog mulder de vrij bmi janmaat boetius die.hebben allemaal kansen gehad.

26 januari 2016 om 11:03

Wil je nou zeggen dat Achahbar, Nieuwkoop, Verdonk, Vilhena (voor lange tijd) en laten we ook zeggen Schuurman, tot dusver veel kansen hebben gekregen? Voor al deze jongens geldt dat ze weinig tot geen speeltijd is gegund ter faveure van speeltijd voor middelmatige aankopen.

26 januari 2016 om 11:21

Vilhena spreekt neem ik aan voor zich he die zit al jaren bij de selectie en wat betreft de rest wil ik zeggen dat niet van geel de gene is die fout zit maar dat blijkbaar gio vind dat ze niet beter zijn dan de rest gio bepaalt wie er speelt en niet van geel neem ik aan...

Deze man moet gewoon weg. Hij kan niet met geld omgaan. Dan krijg je een Tapia of Bilal voor terug. Hij zorgt dat onze jeugdspelers niet meer willen bijtekenen. Daarnaast krijgt eigen jeugd geen kans meer...

Van Geel heeft puik werk geleverd toen Feyenoord diep in de financiele problemen zat, maar net als bij zijn voorgaande clubs faalt hij zodra hij wel geld tot zijn beschikking heeft. Aankopen zoals Bilal kan ik nog wel vergeven, die moeten nog dat extra stapje zetten en het is altijd een gok of ze dat lukt. Er zitten echter ook aankopen bij die totaal nergens op slaan: Kazim die zich nergens heeft bewezen, Toornstra die gewoonweg te weinig talent heeft, etc. Wat mij betreft mag van Geel met opgeheven hoofd de Kuip uit maar het lijkt me niet langer de geschikte man.

26 januari 2016 om 09:27

Destijds kon hij niks als TD, Guidetti werd hem aangeboden en Pelle kwam ook via via binnen.

Daar heeft hij uiteindelijk wel alle eer voor opgestreken maar hij heeft er een marginale rol in gespeeld, dat de jeugd de kans kreeg was pure noodzaak omdat er geen cent was, kan je ook weinig van op het conto van van Geel schrijven.

Hij heeft geen netwerk en dat nekt hem keer op keer, het zijn altijd voorspelbare aankopen die iedereen had kunnen doen, er zitten geen gouden vondsten tussen of creatieve oplossingen, omdat hij die informatie gewoon niet doorkrijgt of tot zijn beschikking heeft.

26 januari 2016 om 10:18

Ja dat verhaal met pelle en guidetti weten we nou wel logisch dat hij de eer opstrijkt hij heeft ze gehaald toch want als ze gefaald hadden was het wel zijn schuld geweest

26 januari 2016 om 10:40

Precies, hij is de verantwoordelijke dus Van Geel verdient de credits. Net als dat hij de credits verdient dat hij Guidetti niet terughaalde bijvoorbeeld. Volgens mij was hij ook niet zo kapot van Kramer, maar was er veel druk van buiten (en binnen? ) om die toch vooral te halen, wat kon er nou mis gaan? Ik moest ook denken aan Bakkal, Van Geel werd verguisd dat hij Bakkal niet terughaalde uit Rusland, die was toch veel beter dan Immers? Uiteindelijk ging hij overstag, maar hij had in eerste instantie gewoon gelijk, Bakkal voegde niets meer toe.

26 januari 2016 om 09:52

Feyenoord had een aankoop als Bilal totaal niet nodig. Koop een directe versterking of een speler die een jeugdspeler kan begeleiden. Had Boetius in Elia's schaduw geplaatst zodat hij weer rustig zelfvertrouwen kon winnen en brutaler worden. En Manu onder de vleugel van Kuyt, want als je bij Manu het luie eruit krijgt dan kon hij met zijn snelheid en fysiek zeker van waarde zijn voor dit Feyenoord.

26 januari 2016 om 10:25

Inderdaad. Een goede TD voor een club in financieel zwaar weer, maar heeft volgens mij nog nergens bewezen met geld goed te kunnen shoppen.

Hij heeft feyenoord uit een moeilijke periode gehaald door al die fantastische jeugdspelers die doorkwamen voor veel geld te verkopen. Maar die spelers bewijzen ook het goed te doen in het buitenland: De Vrij, Martins Indi. Janmaat is dan wel transfervrij gehaald en doet het ook goed over de grens.

Maar zodra die budget tot zijn beschikking kreeg vallen bijna alle aankopen tegen.

Vraag me ook heel erg af wat feyenoord met Tapia moet, maar dat terzijde

Een TD met een zeer beperkt netwerk, dan krijg je dit soort aankopen, hetzelfde geld natuurlijk voor een Overmars die ook bij elke aankoop mis zit.

Voordeel is daar dat de eigen jeugd wel blijft doorstromen en er wel goed word gekeken of de jeugd het niet kan opvangen door een goeie wisselwerking tussen trainer en de jeugdopleiding.
Die hadden nooit Tapia gehaald als je met Schuurman al een multifunctionele middenvelder in je gelederen hebt zitten, dat is kapitaalsvernietiging.

Dacht ik het niet, het AD heeft de jacht geopend, net als met het bericht over Kongolo. Ook super doorzichtig de bron 'een groep zeer vermogende Feyenoorders' is dat dezelfde groep die garant voor het nieuwe stadion ging staan? Die de portemonnee zou trekken voor een kampioenwaardig elftal? Ik hoor al sinds de vroeg jaren '90 over de groep zeer vermogende Feyenoorders, maar het is volgens mij gewoon het excuus voor de journalist die geen bron heeft.

De enige goede spelers die gekomen zijn, zijn Kuijt en Botteghin. Ze presteren prima. Elia is n twijfelgeval.
De rest kan zo weer weg, niemand bij Feyenoord die kramer,kazim,vd Heijden,bilal,vejinovic zal missen.
Tapia ben ik ook geen fan van. Dus ja, falend beleid.

26 januari 2016 om 09:58

Botteghin was vorig seizoen misschien wel de beste verdediger in de Eredivisie. Iedere Td had die binnen kunnen halen. En het was algemeen bekend dat Kuyt en Elia transfervrij waren met een voorkeur voor Feyenoord. Je moet kijken naar de aankopen waar de miljoenen gaan tikken terwijl je gekijkwaardige spelers in je gelederen hebt. We hadden geen buitenspelers of middenvelders nodig maar backs. Het is dat Karsdorp zich leuk is gaan ontwikkelen als back, maar ik ben ervan overtuigd dat hij het nu beter gedaan zou hebben als Gustafsson.

26 januari 2016 om 10:40

Haha je hebt gelijk wat betreft Botteghin (vooral de laatste maanden bij Groningen).

Werd gister mooi verwoord bij Natafel met Kees op Fox.

Daar zei Sjoerd Mossou dat bij feyenoord helemaal niet wordt gescout, maar dat elke voetbalsupporter met een VI seizoensgids dezelfde spelers kan halen als dat V Geel doet.

En dat klopt ook wel aardig. Toornstra, Immers, vd Heijden, Botteghin, Bilal, Kramer, Vejinovic.. Allemaal spelers die het aardig tot goed deden bij hun clubs in de subtop. Maar welk van deze spelers zou feyenoord nou echt naar een kampioensploeg waardig niveau helpen? Zelf had ik hooguit bij Vejinovic het gevoel dat het écht een meerwaarde kon zijn.

Van Geel heeft veel goede, maar ook slechte dingen voor Feyenoord gedaan. De spelers die hij in het begin van het seizoen heeft gehaald vallen tot nu toe allemaal door de mand, maar zowel de supporters als de media vonden toen dat ze in Rotterdam een goede en brede selectie hadden die mee gingen doen om de titel. Kazim is zijn grootste fout, die presteerde vorig seizoen ook niet en krijgt wel een goed contract aangeboden. Dat talenten weg (dreigen) te lopen heeft vooral met de trainers te maken, zij krijgen niet het nodige vertrouwen.

Het lijkt wel of men nu een zondebok zoekt want dit is in mijn ogen wel heel makkelijk. Als je kijkt waar Feyenoord vandaan komt en wat voor middelen ze tot hun beschikking hadden, dan heeft Van Geel er toch eigenlijk elk jaar voor gezorgd dat er een voor eredivisie begrippen prima selectie stond. Met name in het binnenhalen van transfervrije spelers is Van Geel slagvaardig en toch ook best succesvol gebleken. Dat iemand als Marko Vejinovic nu tegenvalt is duidelijk maar die was bij Vitesse gewoon een van de betere spelers dus dan verwacht/hoop je dat hij dat bij Feyenoord ook kan worden.

Alleen wanneer het gaat om daadwerkelijke inkomende transfers snap ik de keuzes niet altijd. Waarom Feyenoord bijvoorbeeld spelers als Botthegin en Kramer heeft gehaald terwijl die posities bezet waren is voor mij een raadsel. Maar of dat nu werkelijk alleen aan Van Geel toe te schrijven is, is voor een buitenstaander ook lastig in te schatten; het zal immers geen ‘one man show’ zijn neem ik toch aan. Maar misschien ligt de kwaliteit van Van Geel inderdaad in het omgaan met weinig geld en het binnenhalen van transfervrije spelers en die tijd heeft Feyenoord hopelijk voor goed achter de rug. De vraag is dan alleen, wie wordt zijn vervanger? Het verleden heeft (bij meerdere clubs) wel bewezen dat een verkeerde TD veel kapot kan maken en ik zou zo snel niet weten wie er bewezen heeft een goede TD te zijn en verstandige investeringen te doen.

26 januari 2016 om 11:26

Hij heeft toch ook Mathijssen en Wilkshire binnengehaald? En vast nog een paar van zulke spelers. Ouderen die totaal geen meerwaarde zijn, veel verdienen, en de jeugd blokkeren.

Natuurlijk moet je toch wat zonder geld, en is het een moeilijke opgave. Maar transfers als mathijssen en wilkshire zijn wel erg slap en getuigen van een zeer beperkt netwerk.

26 januari 2016 om 12:00

Tja, achteraf lekker makkelijk praten maar lees de reacties van 10 augustus 2012 eens terug zou ik zeggen. Toen vonden de meesten het een hele goede transfer en een versterking voor Feyenoord. Daarnaast begrijp ik je punt niet echt over ‘het netwerk van Van Geel’; dat speelt toch geen rol? Feyenoord heeft gewoon net als elke club een scouting en daar komen spelers uit voort. Alsof het persoonlijke netwerk van Overmars of Brands zo groot is en doorslaggevend is gebleken in transfers.

En maar lekker meegaan in het kudde gelul van anderen....
Begin van het seizoen stonden we al te dromen van de Coolsingel ...
Twee prima wedstrijden tegen Ajax, deed iedereen zeggen dat we de beker gaan winnen, en zeker meedoen om de titel....
En nu is alles wack...!!! Lekker opportuun .....
Schuurman is de volgende die weg gaat na de komst van Tapia schreeuwt de massa hysterisch...vraagje : op welke positie spelen beide spelers..?

26 januari 2016 om 10:20

Precies dit schuurman speelt op een totaal andere positie dan tapia en vejinovic maar dat vergeet iedereen voor schuurman gaan er nog wel kansen komen als.toornstra en vilhena idd gaan vertrekken

Heb het al eerder aangegeven, hij heeft echt prima werk verricht, zeker in de jaren met Koeman toen er nog geen geld was. Steeds de juiste spelers gehaald en Koeman de juiste jeugd talenten doorgeschoven.
Alleen nu er weer geld is zijn veel verkeerde spelers aangetrokken, of tenminste, spelers waar veel van werd verwacht, maar het niet hebben kunnen waarmaken.
Nu weer met Tapia, had echt gehoopt dat Schuurman gewoon voor de leeuwen gegooid zou worden, geeft die talenten toch eens een kans en het vertrouwen.

Kijk Kramer had aardig wat gescoord bij Ado, maar voldoende om mee te kunnen bij Feyenoord?
Vejinovic was ik echt heel blij om, leek me echt een versterking en speelde ijzersterk bij Vitesse en scorend vermogen, valt helaas erg tegen. Bilal is pijlsnel maar lijkt het niveau ook nog niet aan te kunnen.
Elia vind ik wel goed, nooit een hele wedstrijd, maar hij blijft altijd gevaarlijk en erg snel en vecht voor iedere bal.
Bothegin vind ik tot nu toe wel redelijk en kan met zijn ervaring misschien nog wel wat betekenen.
Vd Heiden was geloof ik gratis, maar speelt ook niet best, al veel fouten gemaakt.
Woudenberg hadden ze nooit moeten laten gaan, kijkeen eens hoe goed die het bij NEC doet, kan mij echt niet voorstellen dat hij slechter dan Nelom is, dat is toch echt de zwakste van allemaal.
Kazim, tja in het begin kon ik hem nog aardig waarderen om zijn harde werken, maar toen het eenmaal minder ging lopen en hij zo nu en dan gepasseerd liet hij zich toch steeds vaker van zijn verkeerde kant zien, ook richting tegenstander, wat niet echt professioneel is. Die hoeft van mij niet terug te komen, Feyenoorder of niet, hij beïnvloed de hele groep op een negatieve manier en dat soort spelers horen niet in de groep thuis. Hadden nooit izjn contract moeten verlengen, zeker niet voor zo'n hoog salaris in vergelijking met team genoten, maar goed dat is achteraf gelul. Ze hadden een soort Pelle reactie verwacht, maar dat is het helaas niet geworden.

Gustafson had even tijd nodig, maar die vind ik dan wel aardig spelen.
Dus ja ik heb veel respect voor van Geel, heeft erg veel goede dingen gedaan en de club samen met veel andere beleidsbepalende mensen de club weer vaster rigting de top 3 gezet, petje af daarvoor natuurlijk!
Natuurlijk gaat het ook om het scouten van spelers, maar van Geel is eindverantwoordelijk voor het aankopen en laten vertrekken van spelers en daarin zijn fouten gemaakt.
Misschien wilde ze wat te snel en door aankopen de hoop gehad om het Ajax en PSV echt moeilijk te maken. Ik denk dat we gewoon wat meer geduld moeten hebben, talenten de kansen moeten blijven geven en zo nu en dan een ervaren goede speler erbij halen en niet meteen 4 a 5 spelers, waarvan er misschien maar 1 echt een hoog niveau haalt.

Geef van Geel nog even de tijd en wacht gewoon tot het einde van het seizoen. De 3e plaats is een prima resultaat met deze selectie. Want eerlijk is eerlijk Ajax en PSV zijn nog net even een nieveau hoger, al hoop ik dat dit heel snel niet meer het geval is :-)
Kom op Feyenoord, bouw mooi verder naar een mooie gezonde toekomst, dan komt het hoop ik vanzelf weer!

En ik hoop trouwens dat van Bronckhorst de tijd krijgt, kijk maar naar Cocu. Heb gewoon het idee dat Giovanni een prima coach is/wordt.

26 januari 2016 om 10:43

Prima reactie

En wat betreft Immers en Toornstra?

26 januari 2016 om 13:15

Ja dank je!
Inderdaad goed dat je die aangeeft!
Immers had ik eigenlijk al geen verwachtingen van, hard werken kan die heel goed, maar helaas kwaliteit te kort.
Toornstra was ik in zijn tijd bij Utrecht fan van, begon ook goed in mijn ogen, maar ook aardig afgezakt helaas...

Wel een beetje ondankbaar toe naar de man die Feyenoord uit een financiële crisis heeft gehaald. Van Geel zou toch meer krediet moeten hebben zou je toch denken. Hij kan het ook niet helpen dat Feyenoord geen betere spelers kan betalen. Hij moet roeien met de riemen die hij heeft.

26 januari 2016 om 11:04

Als je 12,5 miljoen aan matige spelers kunt besteden, had je ook twee keer 6 miljoen kunnen trekken voor echte aanwinsten, terwijl je de rest opvangt met getalenteerde jeugd.

26 januari 2016 om 11:08

Zulke bedragen zijn onverantwoord voor Feyenoord als je net uit een financiële crisis komt

Ik snap de hel ophef niet.

Veel mensen praten over het inpassen van jeugdspelers alsof je elk jaar meteen een blik kan opentrekken waardoor en directe versterking is. Verder moet er in een elftal een mix zijn tussen ervaring en talent. Enkel dan kan je over een heel seizoen resultaat halen.

In 2 seizoenen is Feyenoord de helft van haar basis elftal kwijtgeraakt. Vaak waren dat ook de bepalende spelers van het elftal. Janmaat, Pelle, Clasie en de Vrij en in mindere mate Martens Indi en Schaken. Zo'n "gat" vul je niet probleemloos in met jeugdspelers of spelers van buitenaf.

Feyenoord heeft niet het geld om spelers uit grotere competities te halen die een directe versterking zijn voor het elftal. Ik snap daarom heel goed dat je het gaat proberen bij de betere spelers van, met alle respect, iets mindere ploegen. Hierbij moet je hopen dat ze net dat extra stapje kunnen zetten om ook aan te haken bij het niveau dat Feyenoord wil halen. Het blijft echter een risico.

Waar Feyenoord dit seizoen last van heeft zijn de aanpassingsproblemen voor de nieuwe spelers. Het duurt net iets te lang voordat ze de stap kunnen zetten en verder hebben een aantal talentvolle spelers net collectief last van een vormdipje. Volgens mij hoort dit bij een team in opbouw en moeten mensen begrip kunnen opbrengen voor het proces waarin Feyenoord zit. Waar ze nu voor moeten waken is dat ze niet door de ondergrens heenzakken en directe plaatsing voor de EL gaan mislopen.

In potentie kan Feyenoord aardig mee met Ajax en Psv.

De verdediging van Feyenoord Vermeer, Karsdorp, Botteghin, Van Beek en Kongolo is toch echt niet veel minder dan Ajax en Psv?

Middenveld El Ahmadi, Vejinovic en Gustafson staat in bais ook wel redelijk alleen missen ze het scorend vermogen.

Aan het begin van het seizoen zagen veel mensen het echt wel zitten in Elia, Kramer en Kuyt.

Je kan wel elke keer spelers willen bijkopen maar misschien moeten ze in Rotterdam deze spelers en de technische staf gewoon wat meer tijd geven om te komen tot een ingespeeld elftal zodat ze daar volgend seizoen wel kunnen staan.

Ik ben vooral benieuwd wie men dan wou dat van geel had gehaald die ook nog betaalbaar waren sorry hoor maar feyenoord zit gewoon nog ver onder psv en ajax financieel gezien en dan zijn vejinovic v.d.heijden tapia kramer botteghin toornstra gewoon logisch aangezien we namelijk ook geen europees spelen dit jaar wat ons nog onaantrekkelijker maakte. En ja hij had vilhena boetius en nu ook kongolo langer moeten contracteren maar die gasten kunnen overal veel en veel meer verdienen dan bij ons

26 januari 2016 om 11:37

Hij had bijvoorbeeld de mogelijkheid om Ziyech te halen. Maar was niet overtuigend genoeg. Omdat bij een onderhandeling al werd verteld dat Immers nummer 1 was. De man die nu weg mag. Hij was in de race voor Mitchell Dijks, maar deed nagnoeg niets. En sprak het alleen uit. Zonder actie te ondernemen. Waardoor Ajax alsnog actie kon ondernemen en hem snel terug haalde. Schaken biedde zichzelf aan. Hoefde geen hoog salaris, is een echte proffessional, is ervaren, en hij geeft wel goede voorzetten. Precies wat je nodig hebt met kramer in de spits. Dit zijn naar mijn mening toch gemiste kansen van Van Geel.

26 januari 2016 om 12:08

Volgens mij heeft Feyenoord ook werk gemaakt van Ziyech maar was het feit dat hij niet op ‘10’ zou gaan spelen de belangrijkste reden om voor Twente te kiezen. Aangezien de trainer bepaalt welke speler op welke positie komt te spelen, denk ik dat je je pijlen op de verkeerde persoon richt. Als Rutten hem had gezien als de nummer 10 van Feyenoord, dan was de keuze waarschijnlijk een andere geweest.

Gedeeltelijk ben ik het ermee eens, maar grotendeels toch niet!

Een Botteghin en v.d. Heijden zijn op papier complementair aan elkaar, maar Gio wil hoog druk zetten en dan verzuipen beide.

De spitsen (vooral Kramer) worden afgerekend, maar van waar moeten de bruikbare ballen komen?

Ik heb het vertrouwen in Elia verloren, oogt allemaal leuk, maar heeft te weinig rendement, net als el Ahmadi.

Ik zou echt 4-4-2 gaan spelen.

Wat een onzin toch weer allemaal en wat praten we elkaar weer allemaal na. Nog geen 2 maanden geleden was (bijna) iedereen er van overtuigd, dat Van Geel een prima selectie had samengesteld en stond Feyenoord voor de wedstrijd tegen NEC ook keurig op de 2e plaats. Nu verliest Feyenoord 3 x achter elkaar en is het de schuld van Van Geel. Erg kortzichtig allemaal hoor, al had ik het ook liever anders gezien.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren