Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Van Hanegem kritisch: 'Bij Feyenoord zijn ze gewoon te snel tevreden'

Laatste update:

Willem van Hanegem verwacht meer van Michiel Kramer. De van ADO Den Haag overgenomen aanvaller kende een sterke start bij Feyenoord, maar heeft nu drie wedstrijden op rij niet gescoord. Zondag speelde hij erg teleurstellend tegen zijn oude werkgever en na ruim een uur spelen werd Kramer naar de kant gehaald. Volgens Van Hanegem had deze wissel al eerder moeten plaatsvinden.

/

De Kromme meent dat Kramer teert op ‘een paar goede balletjes’: “Dat kan niet. Nu voetbalt hij bij de club van zijn dromen, maar dan moet je dat wel uitstralen”, schrijft Van Hanegem in zijn column in het Algemeen Dagblad. “Bij Feyenoord zijn ze gewoon te snel tevreden. Het is mooi dat je in de beker van Ajax wint, maar vergeet niet dat je met de rust met 3-0 had kunnen achterstaan. Realiseer je nou dat je mazzel hebt gehad.”

Van Hanegem begrijpt ook niet goed waar alle complimenten voor Simon Gustafson vandaan komen: volgens de clubicoon heeft de Zweed een goede helft gespeeld, tegen sc Heerenveen, en werd hij vervolgens ‘als een soort wereldwonder’ afgeschilderd. Van Hanegem stelt dat hij in de afgelopen wedstrijden echter niets meer van Gustafson heeft gezien.

Bij Feyenoord zijn ze te snel tevreden

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dat ik dit nog mag meemaken. De Kromme heeft een keer gelijk. Hij legt de vinger exact op de zere plek.

2 november 2015 om 11:09

Willem heeft heel vaak gelijk, alleen brengt hij het niet altijd even subtiel.
Dit Feyenoord is nog steeds niet goed genoeg om een heel seizoen bovenin mee te draaien. En na een goede wedstrijd, of beter goed resultaat, komt te snel het woord kampioenschap weer uit de hoge hoed. Wat vd Heijden laat zien kan echt niet bij een club die om de bovenste plaatsen wil meedoen, alleen is hij met zijn passes wel heel afhankelijk van de beweging en aanspeelbaarheid van het middenveld en de aanval. Kuijt en Elia doen teveel verdedigende werk, waardoor ze aanvallend niet genoeg kunnen brengen, wat weer ten koste gaat van Kramer. Feyenoord moet niet veel veranderen, maar eerst zorgen dat het verdedigende goed staat.

Vermeer
Karsdorp
van Beek
Botteghin
Kongolo
Vejinovic
El Ahmadi
Gustafson
Kuijt
Kramer
Elia
2 november 2015 om 12:38

Het grappige is dat naar mijn weten geen van de spelers van de Feyenoord selectie het woord kampioenschap in de mond heeft genomen.
De media brengt dat de wereld in. Volgens mij heeft Dirk Kuyt ook weleens wat geroepen, maar geen kampioenschap.
Totaal nergens op gebaseerd. Ajax wint onder tussen alles makkelijk en bijna zonder tegen doelpunten, maar daar loopt het zogenaamd niet...

De beste voetballend en protesterenden ploeg is Ajax op dit moment vanaf de start van het seizoen.

2 november 2015 om 12:57

Ja maar de maatstaf bij Ajax is wat hoger. Dat is ook logisch, die zijn de afgelopen 5 jaar 4x kampioen geworden. Feyenoord is al 16 jaar geen kampioen meer geworden, dan krijg je vanzelf grote verwachtingen als ze een keer gedeeld bovenaan staan.

2 november 2015 om 12:57

"de beste voetballend en protesterenden ploeg is Ajax op dit moment vanaf de start van het seizoen."

Waar, maar mocht Ajax zondag van Feyenoord verliezen dan staan de verhoudingen weer compleet anders.

2 november 2015 om 12:57

@ Renoldi

Dat is niet het grappige, dat is juist het schrijnende. Als je een topclub wilt zijn of pretendeert te zijn. Dan moet je altijd, maar dan ook altijd, uitspreken dat je voor de titel gaat. Tenslotte moet dat de doelstelling zijn. De afgelopen jaren ben je met weinig middelen/aankopen gewoon 2e en 3e ge-eindigt. Dit jaar heb je een miljoen of 9 uitgegeven aan 8 spelers die allemaal basis waardig zijn. Dus dan moet je gewoon uitspreken dat de titel het enige is dat telt.

En dat is precies het probleem van Feyenoord. Doordat ze het niet vanaf begin af aan uitspreken. Komt het halverwege het seizoen tevoorschijn wanneer ze aardig presteren. Dan word de druk alleen maar groter en groter en de kans op mislukken dus ook.

2 november 2015 om 13:03

@ Djabber

Niet waar, dan staat Ajax nog steeds bovenaan tenzij Feyenoord met fabelachtige cijfers gaat winnen. En dan is het nog steeds Ajax die de wedstrijden tegne de kleintjes relatief makkelijk wint. Terwijl Feyenoord veel en veel meer moeite heeft tegen de kleinere ploegen.

2 november 2015 om 15:01

Gisteren las ik hier op voetbalzone dat immers wilt blijven om kampioen te worden.
En zo zijn er al meer geweest.

2 november 2015 om 11:19

Helemaal eens met de Kromme. Gelukkig zegt hij het en niet iemand met een Ajax verleden.
Off: Met Jan Mulder was ik het gisterenavond ook volkomen mee eens. Feyenoord is echt veel te blij als ze een keer van Ajax winnen. Ok het is lang geleden dat het gebeurd, maar Ajax is geen Real Madrid of Barcalona. En het is maar slechts een wedstrijd in de beker. Die wedstrijden worden door PSV en Ajax vaak niet eens serieus genomen. Ze geven dan vaak wat jongens rust zodat ze weer fit zijn voor de belangrijke wedstrijden (competitie en Europese wedstrijden).

2 november 2015 om 12:15

@finalvoetbal
Inderdaad. Jan Mulder zei het ook goed. Feyenoord is van oudsher een enorm instituut. Om dan zo blij te zijn maak je jezelf juist klein en Ajax nog groter. Wel is het zo dat ze de laatste 30 jaar vrijwel altijd van Ajax verliezen, dus het is wel te begrijpen. Alleen vind ik het een gemiste kans er zo Calimero-achtig mee om te gaan. Wees groot, wees Feyenoord zoals het vroeger was.

2 november 2015 om 14:40

Ik wil mij bij jullie aansluiten.. Hartstikke leuk zo'n doordeweeks beker overwinning op Ajax maar als je het rustig bekijkt (zonder iets af te willen doen aan die overwinning) is het overwinning op een veredeld B-team van Ajax in de 94e minuut door een eigen doelpunt van Ajax na een onterecht toegekende vrije trap terwijl je met rust al met 3-0 achter had kunnen staan..

Als je dan vervolgens in de nabeschouwing allemaal zo geweldig vind is dat prima maar (en ik neem aan dat een Gio dat ook niet doet) geen reden om de polonaise te gaan lopen.. Daarvoor is het allemaal toch veel te matig..

2 november 2015 om 19:51

Deels heeft hij gelijk. Kritiek uiten met goede argumenten ontbreek vaak. Als hij en met veel andere analisten nou eens zelf 2 weken Feyenoord traint en een team samen stelt, dan komt er op niets veel beters uit.

2 november 2015 om 11:30

@arwinos over feyenoord heeft hij heel vaak gelijk. Hij gunt feyenoord het beste en is daarom eerlijk.

2 november 2015 om 14:12

Maar wanneer hij kritiek geeft op Feyenoord dan noem jij hem een zeikerd..

2 november 2015 om 14:46

ik niet.
Hij moet alleen niet te veel over ajax zeggen, want dan is hij veel te subjectief dus heeft zn mening gelijk geen waarde meer.

2 november 2015 om 14:11

Dikke onzin, jullie Ajax supporters kunnen het niet hebben wanneer van Hanegem kritiek uit op Ajax, maar wanneer hij kritiek heeft op Feyenoord dan heeft van Hanegem opeens wel een keer gelijk...

2 november 2015 om 17:04

Nee, het gaat erom dat hij als een Feyenoord supporter naar ajax kijkt en dan totaal niet objectief kan zijn.

Ik heb soms het idee dat Kramer meer bezig is met zijn directe tegenstander dan met voetballen. En dat resulteert vervolgens in onvoldoende rendement. Zonde!

2 november 2015 om 11:04

Precies. Hij begint een beetje op Kazim te lijken. Druk maken om andere dingen i.p.v. om het voetbal...

2 november 2015 om 11:31

zo was hij bij ado ook al, dus dat konden ze weten.
Als je hem de juiste ballen geeft is het een goede afmaker, maar verwacht verder niet te veel van hem op voetballend gebied.

Onzin.
Het is wel leuk pas zei iemand we leven in d waan van de gespeelde week.en dat klopt aardig.
Vorige week was Feyenoord kampioenskandidaat nu kunnen ze weer niks.

Ik word daar zo moe van. Gustafson heeft geen rust gehad komt van de ene comp in de andere.
Die kan niet elke week pieken.
Kramer is puur afhankelijk van de aanvoer is geen top spits maar zou er in nederland toch 18 moeten kunnen maken.

Over een kampioenschap moet je pas praten als je 5 wedstrijden voor het eind nog er zo voor staat

2 november 2015 om 11:11

Snap de kritiek wel hoor. Je zag tegen Ajax dat het voetballend al een heel stuk minder was met het beste elftal tegen een Ajax zonder de aanvoerder, topscoorder, spits en Riedewald. Alleen op vechtlust konden ze de partij omzetten. Na de knak van afgelopen weekend staat er veel meer druk op die wedwtrijd. En het vertrouwen van Ajax is vele malen hoger als dat van Feyenoord nu. Ik denk dat Ajax dit weekend op 6 punten vooraprong komt.

2 november 2015 om 11:25

Laten we iedere wedstrijd van Feyenoord ook gewoon objectief beoordelen. Hoeveel uitwedstrijden hebben ze nu goed gespeeld? Ik zal ze even op een rijtje zetten voor je:

- Cambuur uit - Matig
- Roda uit - Zeer Matig
- Graafschap - Matig
- Heerenveen - Goed
- PSV - Matig
- ADO - Slecht

Als je zo speelt in je uitwedstrijden ben je naar mijn mening niet echt een kampioenkandidaat. Over het hele seizoen laat je dan gewoon teveel punten liggen. Ik vind een Ajax en een PSV (ook al staan ze nu iets lager dan Feyenoord) veel stabieler. Ik denk dat het uiteindelijk tussen die twee gaat.

2 november 2015 om 12:40

Het probleem zit m meer in de verdediging en op het middenveld.
Achterin worden er te veel fouten gemaakt. en Op het middenveld mis je gewoon een speler als Clasie.

2 november 2015 om 13:01

@ Renoldi

Maar de verdediging zou prima moeten staan. Als je de bronzen schoen winnaar en statistisch de beste verdediger van vorig jaar op de bank zet. Dan moet je vertrouwen hebben in de andere Cv"s. Onterecht naar mijn idee. Botteghin zou naar mijn idee altijd moeten spelen. Die brengt rust en stabiliteit en stuurt de rest van de ploeg aan. Want Karsdorp + van Beek + Kongolo is te jong en onervaren, dat zie je ook terug.

En het middenveld, er zijn ruim voldoende opties en genoeg basis waardige spelers.

2 november 2015 om 15:50

De boer is niet bang spelers rust te geven. Dan moet van Bronckhorst, Gustafson en andere ook maar rust geven, maar daar is ie te bang voor.

Terwijl iedereen vind dat Feyenoord fantastisch heeft ingekocht. Gelukkig hielde de meeste Ajacieden wijs hun mond en laten de talenten van Ajax het de laatste maand zien, dat er meer duidelijke lijnen komen om wedstrijden goed te spelen. Er werd weliswaar verloren, maar de kritieken waren om de spits positie.

Ja.. dat je na jaren weer van Ajax wint, dat is leuk!! Daar mag je blij mee zijn. Maar je moet toch echt een bepaald niveau gaan halen. Heb meer het gevoel dat de tegenstander dat niveau niet haalt tegen Feyenoord, dan dat Feyenoord een bepaald niveau haalt om tegenstanders te verslaan. Ook al speelden ze aardig tegen Heerenveen... die stonden toch echt te slapen de eerste helft!

Ze waande zich al kampioen in Rotterdam. Waar dat op gebaseerd was, is mij een raadsel. Het is absoluut niet zo dat ze wekelijks iedereen van de mat spelen. Dat vechtvoetbal ga je sowieso geen 34 wedstrijden volhouden.

Verder zou er natuurlijk niemand over Kramer klagen als hij er elk weekend één in zou knallen. Nu dat even niet zo is beginnen mensen zich eraan te ergeren. Iedereen weet dat deze jongen nooit een harde werker is geweest, waarom zou hij dat nu ineens wel doen dan? Dit kon je gewoon weten.

2 november 2015 om 11:18

Ja maar het logisch dat mensen hierover klagen. Als ie er elke week 1-2 inlegt hoeft ie van niemand hard te werken. Maar wanneer ie dat achterwege laat, gaan mensen uiteraard kritiek tonen. Oorzaak - gevolg

2 november 2015 om 11:24

'ze'? Dat vind ik nou jammer. Er zijn vooral veel mensen van de buitenwacht die dat zeggen en een paar opportunistische supporters. De rest hoopt het alleen, maar dat doet elke club.

Het is ook weer enorm de waan van de dag. De ene week zegt iedereen dat Feyenoord kampioen wordt, de week daarop is het helemaal niks meer. Laten we nou eerst eens afwachten en niet stemming maken na een gewonnen of verloren wedstrijd. Gio probeert voetbal in de ploeg te krijgen. Hou er ook rekening mee dat de ploeg nog steeds nieuw en niet ingespeeld is. Nieuwe voorhoede, nieuw middenveld, veranderde verdediging. Die systemen slijten er niet in 6 weken in. Daar gaat wel een halfjaartje overheen.

2 november 2015 om 12:04

@ Feye88

Het is vooral de waan van de dag in Rotterdam, want wanneer je het gehele seizoen bekijkt kan je rustig concluderen dat ze maar een paar wedstrijden leuk hebben gespeeld maar dat 70 procent vooral gewoon heel matig is. Dat die wedstrijden door wilskracht/arbitrale dwalingen/gelukjes nog over de streep word getrokken mag je blij mee zijn natuurlijk en dwing je ook af. Maar het is geen goede basis om op vooruit te werken.

Gio probeert voetbal in de ploeg te krijgen zeg je, ik zeg juist dat hij veel te veel op vechtvoetbal rust. Met Kramer, Kuyt, El Ahmadi zoek je niet het voetbal op maar de vechtlust. Zeker als je bedenkt dat je Achabar, Basacikoglu en Vilhena gewoon kunt inzetten.

Waarom niet gewoon met de meest logische (voetballende) opstelling spelen?

Elia - Kuyt - Basacikoglu
Vilhena - Veijinovic - Gustafson

Dan heb je zoveel voetbal en loopvermogen. Kramer word overschat qua kunnen en El Ahmadi is echt alleen maar tikkie breed tikkie terug.

2 november 2015 om 12:49

Daarbij is Vilhena gewoon never nooit beter dan El Ahmadi. Ook voetballend niet.

2 november 2015 om 12:52

@ Hangover96

En waarom zou dat te kwetsbaar zijn is dan mijn vraag. Vilhena is van origine een Cvm, Veijinovic voert ook zijn verdedigende taken prima uit en was bij Vitesse ook vaak genoeg Cvm. Terwijl Gustafson meer dan genoeg loopvermogen heeft om het ook bij te benen.

Vilhena is voor mij een betere uitvoering van El Ahmadi, met als grote kracht dat Vilhena vooruit kan en wil voetballen. Iets wat El Ahmadi totaal niet beheerst.

2 november 2015 om 15:37

Ik moet inderdaad niet over 'ze' praten, daar heb je volledig gelijk in. Mijn vrienden uit Rotterdam zijn natuurlijk niet representatief voor heel de stad. Maar goed, je bent het hopelijk wel met me eens dat er ineens behoorlijk veel zelfvertrouwen was. Om dan toch even terug te komen op die vrienden van me, die waren er namelijk wel heilig van overtuigd dat dit het jaar ging worden. Zo zeker zijn de laatste jaren echt niet geweest. Waar dat zelfvertrouwen vandaan kwam heb ik vanaf dag 1 niet begrepen. Zo geweldig ging het namelijk helemaal niet.

Het is inderdaad de waan van de dag, vooral bij de media. Het lijkt dan alsof ''het volk'' zo denkt, maar het zijn de journalisten die elke week een andere mening hebben. Het mooie is dat de analisten bij Vi en Studio voetbal er vaker naast zitten dan dat ze iets goed gokken. Want gokken, dat is het gewoon.

Ik ben geen Feyenoord kenner dus misschien zouden jullie mij het volgende kunnen verklaren maar is Kramer nou echt zo veel beter dan Kazim? Naar mijn idee scheelt het niet veel. Ze maken allebei hun doelpuntjes en maken allebei 'oorlog' maar ik zie niet dat extra's dat Pelle en Guidetti brachten. Al vind je die natuurlijk niet zomaar terug.

2 november 2015 om 11:29

Kramer is de betere afmaker, maar een bal vasthouden of 'oorlog' maken is toch meer besteed aan Kazim. Mijn voorkeur gaat (nog) uit naar Kramer, maar als hij zich niet het schompes werkt, ontloopt het elkaar niet of nauwelijks. Pellè is zeker drie klassen beter dan deze twee. Je hebt het wat mij betreft dus goed gezien.

2 november 2015 om 11:30

Kramer is scoort makkelijker en zijn positionering voor de goal is beter, maar als Kramer slecht speelt heb je er helemaal niks aan. Als Kazim slecht speelt kan die nog een bal vast houden of voorin sleuren. Ik zelf heb het liefste Achahbar in de spits (zeker in uitwedstrijden op kunstgras). Annas is technisch goed, neusje voor de goal en kan goed mee voetballen (iets wat kramer en kazim allebei niet kunnen)

2 november 2015 om 11:52

Kramer is veel doelgerichter maar kazim is balvaster, in dit feyenoord heb je veel meer aan kramer omdat je al andere mensen hebt die een bal vast kunnen houden maar hij zal wel wat harder moeten gaan werken, maar dit zei fraser al bij Ado

kazim kan niet echt goed voetballen maar zou in bepaalde teams wel kunnen passen in een soort van Pantelic rol bij ajax alleen dan een niveau minder, ballen aannamen/kaatsen met bewegende scorende mensen om zich heen

Komt ook omdat Feyenoord al jaren niks meer gepresteerd heeft natuurlijk. Als het ff goed gaat zijn ze meteen in de zevende hemel.

2 november 2015 om 12:24

Je snapt de kritiek niet, maar je zegt wel dat hij duidelijk kwaliteiten mist. 1+1=2?

Beste Willem, dit heeft gewoon met kwaliteit te maken. Veel mensen hebben te hoge verwachtingen van Feyenoord. Het is een matige ploeg met een paar goede spelers, meer niet.

Eens wat Gustafson betreft. Kramer doet het op zich niet verkeerd. Maar met spelers als Elia en Kuyt voorin heb je meer aan een Achahbar. Klein en beweeglijk zodat de buitenspelers aan ruimte winnen.

Anderzijds is het ook weer lachwekkend om te stellen dat Ajax nu ineens de gedoodverfde favoriet is. Je zag het aan talenten als de Vrij, Indi bij Feyenoord: een talent uit de traditionele topdrie heeft zelden een heel seizoen top gepresteerd en liet altijd een dip zien variërend van 5 a 6 weken tot een halve seizoenshelft. Ajax speelt dit seizoen voor het eerst met Tete en Riedewald centraal. Je kunt er de donder op zeggen dat die beide jongens deze dip dit seizoen nog gaan ervaren. Anderzijds lijkt Klaassen weer terug in vorm en is Bazoer een uitzonderlijk talent dat evenals een speler als Depay een uitzondering op deze regel kan zijn. Wel vind ik dat Ajax van de Nederlandse topdrie in potentie by far het beste voetbal op de mat kan leggen. Maar of de jeugdigheid hen kan opbreken? Ik denk het wel, ja.

4e plek. Achter Psv, Ajax en Vitesse. Ze hebben ook een trainer die helemaal geen ervaring heeft, ook dat gaat ze opbreken. Feyenoord heeft heel veel geluk gehad. De voorhoede is ook veel te licht. Feyenoord heeft twee pittige uitwedstrijden gehad en geen enkel punt gehaald. Dat is alleszeggend.

Feyenoord is gewoon wat matig in de uitwedstrijden. Toch ben ik bang dat Ajax volgende week klop gaat krijgen bij Feyenoord. Met de 12de man erachter zal het een heksenketel worden. Ik ben bang dat Ajax volgende week weer tegen puntverlies aanloopt.

Ik zie het liefste voorin Kazim - Kramer - Kuyt: K3

Bij Feyenoord voetballen ze te weinig.

Het is te veel op strijd en werklust, maar als ze dan een tegenstander treffen die dat ook kan leveren dan zijn ze heel kwetsbaar opeens. Daarbij vind ik Kramer als spits nog steeds een hele slechte oplossing. Die jongen komt gewoon helemaal niet in het spel voor, beweegt veel te weinig. Dat was ook de reden dat hij bij ADO wel eens op de bank werd gezet door Fraser, maar daar heeft hij weinig van geleerd.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren