Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

FA stelt Diego Costa, Gabriel én clubs in staat van beschuldiging

Laatste update:

Diego Costa en Gabriel kunnen een schorsing tegemoet zien. De Engelse voetbalbond (FA) heeft de aanvaller van Chelsea en verdediger van Arsenal in staat van beschuldiging gesteld, in verband met respectievelijk gewelddadig gedrag en ongepast gedrag. De clubs en de spelers moeten deze week reageren op de beschuldiging. Gabriel heeft sowieso al een schorsing op zak vanwege zijn rode prent.

/

In de 43e minuut van de Londense derby vond een incident tussen Diego Costa en Laurent Koscielny plaats. Het moment werd niet door de scheidsrechterlijke leiding waargenomen, maar op basis van televisiebeelden kan de aanvaller alsnog een schorsing tegemoet zien. Drie voormalige topscheidsrechters zullen afzonderlijk van elkaar een oordeel vellen. Als de beslissing unaniem is, volgt er een schorsing.

Gabriel werd op slag van rust van het veld gestuurd, na een incident met Diego Costa. De FA is niet gediend van zijn gedrag na zijn rode prent. Santi Cazorla heeft een waarschuwing gekregen: ook het gedrag van de middenvelder na zijn uitsluiting wordt niet getoloreerd. Arsenal en Chelsea kunnen eveneens gestraft worden, voor het niet in toom houden van de spelers. De clubs en Gabriel hebben tot donderdag 18.00 uur om te reageren. De schorsingen kunnen waarschijnlijk variëren van twee tot vier wedstrijden.


Diego Costa verdient minimaal drie wedstrijden schorsing

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het zal wel niet gebeuren maar ik hoop zo erg dat Costa gewoon 10 wedstrijden moet toekijken en een boete krijgt van een half miljoen ofzo. Wat hij doet heeft gewoon helemaal niets met voetbal te maken. Wat provoceren of de tegenstander opjutten a la, maar zijn gedrag is echt ongekend.

21 september 2015 om 18:41

Ik citeer: "de schorsingen kunnen waarschijnlijk variëren van twee tot vier wedstrijden"

21 september 2015 om 18:44

Ik citeer één woord uit je citaat: 'waarschijnlijk'

21 september 2015 om 19:05

oxxis, heeft hij ook nog een voorwaardelijke staan van vorig jaar met Can?

21 september 2015 om 19:09

Dat heb ik ook gelezen ja, maar ik geef toch aan wat IK zelf hoop?

21 september 2015 om 19:33

Nee volgensmij had ie gewoon 3 wedstrijden, wat houdt voorwaardelijk dan in bij t voetbal?

21 september 2015 om 20:04

Simpel: Als je 3 plus 1 voorwaardelijk schorsing hebt krijg je als je de volgende keer weer een vergelijkbare overtreding begaat er een wedstrijd schorsing bij.

22 september 2015 om 00:08

Als je in de wedstrijd waarop de voorwaardelijke schorsing valt een overtreding begaat idd, niet een maand later

21 september 2015 om 19:09

Sowieso absurt dat het arbitrale kwartet de daad van Costa niet heeft waargenomen. Ik bedoel hoe duidelijk moet het zijn?? Beide verdienen een schorsing en Costa wat mij betreft de langste.

Chelsea is al genoeg gematst met de overwinning na de rode kaart

21 september 2015 om 23:34

Na al dat wangedrag van Costa moet hij ondertussen wel wat beter in de gaten gehouden worden zou je denken?

Hopen dat ze allemaal zwaar gestraft worden.
Vooral die Costa

Allebei 3-5 wedstrijden schorsen, Costa's gedrag hoort niet op het voetbalveld thuis, natrappen ook niet

21 september 2015 om 18:37

Dan zou ik eerder zeggen 3 voor Gabriel en 5 voor Costa. Heb ergere na'trappen' gezien en Costa kan wat extra krijgen voor het naaien van een collega.

Maar gelukkig zit ik niet in die commissie.

21 september 2015 om 18:41

Lijkt me inderdaad ook redelijk, 3 en 5 zoals jij zegt. Gabriel kan alleen nog wel meer krijgen omdat hij weigerde van het veld te gaan (zoals ook in de tekst staat€) en continu naar Costa probeerde te gaan, terwijl hem al meerdere malen was gezegd van het veld te gaan. Weet niet hoe de FA daar naar kijkt

21 september 2015 om 18:47

niet dat ik het gedrag van costa en gabriel goedkeur maar de fout en 2e geel van cazorla was gevaarlijker dan het arm gezwaai en geduw van costa en gabriel , daar kan je geen langdurige blessure mee oplopen maar die idiote doodschop van cazorla wel , daar had een zware blessure kunnen ontstaan voor fabregas , idien het wat tegenzat ...
dat dit slechts een gele prent was is een verkeerde kwalificatie , zulke doodschoppen zijn altijd rechtstreeks rood , en dan begon cazorla nog bezwaar te maken ... je moet het maar durven doen !

21 september 2015 om 18:54

Het was geen doodschop, gewoon iets te laat zijn. En Cazorla kan dat, het is niet dat Nigel de Jong een tweede geel krijgt voor onbesuisd inkomen, Cazorla is niet een speler die vaak een kaart pakt.

21 september 2015 om 18:56

het is geen nigel de jong , akkoord en ook akkoord dat cazorla meestal een brave jongen is maar deze fout was gevaarlijk en zat vol frustratie en had fout kunnen aflopen ...

21 september 2015 om 19:29

Niet meer van maken dan het is. Duel om de bal en Cazorla was te laat. Frustratie zou er eerder voor zorgen dat hij voor de man ging en niet voor de bal.

21 september 2015 om 22:56

Dus? Slidings (hoewel deze wel laat was) horen op een voetbalveld thuis. Schoppen en slaan zijn daarentegen uit den boze in het voetbal. Niet meer dan logisch dat Costa kritiek over zich heen krijgt.

3wedstrijden voor Gabriel is al meer dan genoeg, Costa een stuk of 10 wedstrijden. genoeg is genoeg, het moet gedaan zijn met zijn gedrag!

21 september 2015 om 18:29

Dromen mag altijd maar ik gok op 3 wedstrijden.

21 september 2015 om 18:30

Dat zou schandalig zijn! Niet de eerste keer dat hij zich misdraagt!

21 september 2015 om 18:35

De compilatie van vuile acties van Suarez is nog veel langer en die heeft in Engeland nooit zulke schorsingen gehad voor dit soort gedrag, dus dat lijkt me sterk

21 september 2015 om 18:55

hij is al eerder geschorst ook in spanje en is daarvoor gestraft .... moet er soms een optelsom gebeuren ? dat kan niet en is niet van tel alleen indien er voorwaardelijke straffen staan dan wordt de straf verzwaard , niet nu in dit specifiek geval ... misschien is het wel beter om costa nu op te zadelen met een straf ( waarschijnlijk 3 wedstrijden ) plus een voorwaardelijk straf , dan staat er steeds een stok achter de deur en dit zou meer afschrikken naar costa toe !

ben benieuwd want het scheids verslag maakt melding van violent conduct gabriel + geel en violent conduct costa +geel en direct nadien nogmaals violent conduct gabriel + rechtstreeks rood ., dit betekent dat de ref de fase van costa heeft beoordeeld of hij zou zeggen dat hij het niet gezien heeft maar dan moet de assistent het ook al niet gezien hebben , dat lijkt me nogal sterk dat ze de fase met zijn tweeën gemist zouden hebben ...wat staan die daar dan te doen eigenlijk ?

21 september 2015 om 19:04

Nee, de gele kaart was voor het geruzie met Gabriel, niet voor het gebeuren met Kos. Want als de scheids daar enkel geel voor geeft dan mag ie in de 28e klasse van Kazachstan gaan fluiten voor de rest van zijn leven, en misschien is dat nog boven zijn niveau.

21 september 2015 om 19:11

10 is voor mij toch wel het minimum ja. Het is een recidivist. Dit is geen incidentje. Hij doet dit week in week uit en tegen Arsenal pakt hij drie verschillende spelers: Koscielny, Gabriel en Oxlade-Chamberlain. Allemaal geen toeval. Het moet eens een keer afgelopen zijn. Geef als FA een signaal af.

21 september 2015 om 19:49

5 + 5 voorwaardelijk lijkt mij een logische straf. 10 is erg veel en daarmee los je ook niks op denk ik. Wanneer hij weet dat hij gelijk weer 5 wedstrijden mag zitten als hij het doet zal het afschrikken. Misschien dat hij dan normaal gaat doen?

Maar ik heb verder geen problemen met 10 wedstrijden; zolang die gast maar weg is.

Lijkt mij eerlijk, Gabriel trapt na wat hij niet had mogen doen en Costa wordt vervolgd voor z'n slagen op Koscielny en z'n gedrag tegenover Gabriel. Hopelijk doen ze ook iets aan Mike Dean, want dit is niet de eerste keer dat hij door de mand valt.

21 september 2015 om 18:39

Ze moeten sowieso wat doen aan de scheidsrechters in Engeland vind ik, want daar zitten echt veel te weinig bekwame tussen. Webb is gelukkig wel gestopt, met zijn gigantische voorkeur voor United en afkeer van Liverpool en Chelsea, maar helaas zijn er nog wel meer.. Clubvoorkeuren blijken helaas soms best een grote rol te spelen voor scheidsrechters in Engeland, terwijl ik het idee heb dat dat in andere landen minder is

21 september 2015 om 21:15

Niet alleen Webb hoor, herinner me nog de match van Clattenburg tussen United en Chelsea, geen idee welke dat benadeeld werd, maar het was zwaar overdreven en compleet nonsens welke kaarten hij gaf voor welke fouten.

Er zijn veel clubvoorkeuren van scheidsrechters in Engeland, maar hier kun je niets aan doen. Best is om ze te vermijden door de juiste scheidsrechters aan de juiste matchen toe te wijzen. Kost allemaal teveel tijd, ze moeten gewoon een betere opleiding krijgen en ook een straf krijgen als ze overdreven zwak fluiten zoals Dean in dit geval. Dean staat bij Arsenal fans al jaren in het min en nu nog meer, eenmaal kan het gebeuren, maar dit is meerdere malen gebeurd jammer genoeg.

Is costa niet al een keer eerder geschorst voor zn gedrag. Zo ja dan wordt de straf toch hoger?

21 september 2015 om 18:32

Ja voor de match tegen Liverpool, toen hij op de enkel van Emre Can ging staan. Geen idee hoe het daarmee zit, maar als het zo is, des te beter.

Niets op aan te merken zolang Costa geschorst wordt voor de slaande bewegingen en het naar de gronden werken van Koscielny en niet voor de confrontatie met Gabriel die als eerst naar Costa toe liep en zich opzichtelijk liet provoceren door ook nog eens een achterwaardse maar kleine schop uit te delen.

21 september 2015 om 18:42

De slaande bewegingen volledig mee eens, het naar de grond werken niet (borst tegen borst, daar geeft de scheids hooguit geel voor als ie dat ziet)

21 september 2015 om 18:49

Normaal gezien wel ja. Maar Costa is de hele wedstrijd bezig geweest. Eerst om een kaart voor Coquelin vragen, dan Koscielny drie keer slaan, hem naar de grond werken, en net voordat hij gewisseld werd ook Oxlade nog natrappen. Dat moeten heel wat wedstrijden worden, gewoon een optelsom. Hoe het mogelijk is dat hij er niet afgestuurd is vraag ik me serieus af.

21 september 2015 om 23:27

@stravven

Ben het eens met de andere redenen maar een andere speler een kaart aansmeren als reden noemen om hem te schorsen hahah wat? Sorry de onzin waar je hier mee op de proppen komt slaat nergens op, want als het wel degelijk strafbaar is waarom zijn er meerdere spelers die dit hebben gedaan er nog nooit in aanmerking voor zijn gekomen dan als ik vragen mag?

Knap staaltje "clutching at straws" moet ik toch wel zeggen want als dit allemaal niet om Costa ging en het feit dat hij Arsenal 3 punten heeft gekost zou je niet zo overdrijven.

22 september 2015 om 00:12

Cfc, ik voer enkel dezelfde argumenten aan als Shearer deed bij Motd, en die is geen fan van Arsenal of Chelsea...

En het is niet clutching at straws maar grasping at straws, clutching word amper gebruikt, maar dat terzijde.

En dat Arsenal met 2-0 verliest op The Bridge is niets vreemds, maar die Costa is gewoon walgelijk.

21 september 2015 om 18:47

Ze mogen ook dat gebeuren met Oxlade net voordat Costa gewisseld werd meenemen, dat kun je ook onder natrappen laten vallen.

En voor dat gebeuren met Gabriel kan er niets meer, daar hebben ze allebei al een kaart voor gehad.

21 september 2015 om 18:51

Nee joh, hij kwam te laat maar het was niet hard en dat gebeurt heel vaak in een wedstrijd, dat had wel z'n tweede geel mogen zijn maar goed daar kijken ze niet naar

21 september 2015 om 18:53

Vanuit de hoek van de camera leek het mee te vallen, vanuit een andere hoek zie je gewoon dat hij met de zijkant van zijn voet tegen de borst van Ox aanschopt, en dat nadat de bal al lang weg is. Volgens de regels natrappen. Maar de FA zal het wel weer afdoen met 3 voor allebei, stelletje lamzakken daarzo. Ze moeten Costa nu gewoon duidelijk maken dat dit absoluut niet kan.

21 september 2015 om 20:15

@ajaxcied nee die trap van gabriel was ook niet hard toch kreeg die rood. Dat keur je af maar een kleine trap van costa keur je goed. Alleen maar beter dat jij niet voor de FA werkt hahahhahaha

Ik denk dat ze beiden worden bestraft met 3 wedstrijden, persoonlijk vind ik dat Costa meer wedstrijden verdient. Vooral na dat 'incident' met Lolo hoop ik dat hij 6 wedstrijden moet toekijken vanuit zijn woonkamer en alleen zijn televisie kan provoceren en natrappen.

Laten we hopen op een goed oordeel.

Wat gebeurde er precies? Ik heb de wedstrijd gemist en dit Voetbalzone-artikel heeft het alleen over 'incidenten', zonder te benoemen wat er precies gebeurd is.

21 september 2015 om 18:49

Zo objectief mogelijk:
-Costa plante beide handen in het gezicht van Koscielny, buiten het zicht van de scheids om (bal was niet in de buurt) en sloeg hem vervolgens ook
-Koscielny negeerde het aanvankelijk, maar toen kwam het toch tot een soort opstootje waar ze elkaar duwden en Koscielny viel
-Gabriel kwam boos verhaal halen bij Costa, die hem vastpakte en in z'n nek krabde
-Costa en Gabriel liepen daarna ruzie te maken en kregen allebei geel, waarbij eerst Costa hem nog veel te hard een vriendschappelijk klopje gaf (zo moest het eruit zien neem ik aan, hij sloeg hem gewoon) waarna Gabriel precies hetzelfde terug deed
-Costa en Gabriel liepen verbaal ruzie makend terug naar de middellijn, waarna Gabriel ter hoogte van de middellijn achteruit trapte tegen het been van Costa terwijl de scheids er 1 meter vanaf stond
-Gabriel kreeg rood en weigerde van het veld te gaan

21 september 2015 om 18:51

Je mist enkel het natrappen van Costa op Oxlade nog, maar verder heb je het meeste wel.

En als je dat een vriendschappelijk klopje noemt...

Trouwens, zo'n vriendschappelijk klopje is nooit handig, ik herinner me dat Henry daar ooit rood voor heeft gehad. Volgens de regels is het een slaande beweging en dus rood, maar als een scheids dat echt in praktijk gaat brengen is de beer los.

21 september 2015 om 19:29

Precies zoals je het omschrijft. Behalve geirriteerd voorkomen deed Paulista tot aan dat trapje bar weinig.

21 september 2015 om 22:39

Stravven, daarom zeg ik daarna ook dat het er waarschijnlijk zo uit moest zien en dat Costa hem eigenlijk gewoon slaat. Ik probeer dus niet te zeggen dat ik het een vriendschappelijk klopje vond, want dat was het niet. Dat van Gabriel daarna ook niet overigens (dat was zelfs nog harder)

Waarom wordt Dean niet geschorst? Waarom horen we niets over zijn walgelijke optreden. Ook de scheidsrechters mogen op het matje geroepen worden hoor. Kan toch niet zo zijn dat ze alles mogen doen wat ze willen.

21 september 2015 om 18:59

Ik wilde het net vragen. Ik wilde serieus net ook gaan opzoeken of er een interview is geweest met Dean na die wedstrijd. Je ziet namelijk zelden dat een scheids het bespreekt, laat staan zijn fouten toegeeft.

Hoezo worden de clubs overigens aansprakelijk gehouden? Je kan als club lastig bepalen hoe je spelers zich gedragen. Je kan ze enigszins beïnvloeden, maar dit soort dingen ga je er nooit uit halen.

21 september 2015 om 19:03

Dat is vaker zo bij opstootjes. Geen idee waarom, het is onzin, maarja, de FA wil geld zien.

21 september 2015 om 18:59

Precies.

Scheidsrechters doen het sowieso niet echt goed als Arsenal op The Bridge speelt, ze sturen altijd de verkeerde speler eraf.

21 september 2015 om 19:42

Inderdaad, vooral toen Costa Gibbs natrapte moest hij weggestuurd worden...

Met twee tot vier wedstrijd komt Costa in mijn ogen heel en dan ook heel goed weg. Ik had gehoopt dat ze bij de FA er een optelsom van zouden maken en het 6 duels of meer zouden maken, helaas vergeten ze compleet het natrappen van Oxlade vlak voor zijn wissel.
Ook is het zo krom dat alleen Chelsea nu wordt benadeeld en dat Arsenal, de club die het meeste schade van Costa's gedrag heeft gehad, geen compensatie krijgt. Wat iemand eerder postte in een andere topic dat Costa tegen Arsenal geschorst zou moeten worden is wat dat betreft een goede oplossing.

21 september 2015 om 20:06

Dat is het probleem met achteraf schorsen, daar heeft de club waartegen het gebeurde helemaal niets aan.

Het zou passend zijn als deze clown sowieso tot de winterstop niet meer in actie mag komen in de BPL. Daarnaast zou Chelsea hem een grote geld boete moeten opleggen. Echt afschuwelijk gedrag en uiterst onsportief naar je collega's!

Wat heeft Santi cazorla gedaan? Heb de wedstrijd niet gezien namelijk

21 september 2015 om 23:37

2 domme overtredingen, die waren beide geel.

Costa 10 matchen schorsen, het is een zware recidivist en iemand de eigenlijk niet op een veld thuishoort, het is een beest zonder het vermogen om na te denken over wat hij nu eigenlijk doet, een man die heropgevoed dient te worden als voetballer.

10 wedstrijden en een mega boete van een half miljoen, plus een voorwaardelijke straf die zegt dat wanneer hij weet zulk verval toont, hij meteen weer langdurig geschorst zal worden en een nog hogere boete zal moeten betalen.

Wat is dit voor zielig gedoe weer allemaal. De wedstrijd is gespeeld. nu met zijn allen concentreren op het volgende wedstrijd. Als de FA problemen heeft met Costa moeten ze de volgende wedstrijd maar beter op hem letten. Als Arsenal de wedstrijd had gewonnen dan was er helemaal niks aan de hand. Wenger moet zijn frustraties van zijn falingen savonds in bed maar uithuilen. Hoop dat Diego Costa blijft hoe hij is dat maakt hem juist zo´n goede speler. wanneer het een braverikje gaat uihangen dan verliest hij gelijk een groot deel van zijn kwaliteiten

22 september 2015 om 00:14

Als hij een beetje een vent zou zijn zou er ook veel minder aan de hand zijn. Keane en Vieira deelden ook genoeg uit, maar gingen niet zeuren als ze zelf een tikje kregen. Costa daarentegen...

En komop zeg, mensen slaan doet hij maar op de training bij Chelsea.

Zo leuk dat zelfs Gabriel wordt aangeklaagd, je ziet in de beelden toch overduidelijk hoe Costa bezig was tegen Koscielny en daarna tegen Gabriel? Natuurlijk moet hij professioneel blijven en er niet op in gaan, maar ik begrijp het best na het provoceren van Costa. Ik zou hetzelfde hebben gedaan.

22 september 2015 om 00:13

Gabriel heeft rood gehad, dan krijg je altijd een straf. En ook het gedrag van Gabriel ging gewoon te ver.

22 september 2015 om 07:45

Natuurlijk gaat dat te ver, maar zonder dat provoceren had hij het hoogstwaarschijnlijk niet gedaan.

22 september 2015 om 08:58

Dan nog is Gabriel gewoon dom dat hij zich zo laat provoceren. Hij had net zoals Koscielny moeten reageren dan was er niks aan de hand geweest.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren