Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Van Hanegem: 'Als Ajax zo blijft spelen, pakt het de titel zeker niet'

Laatste update:

Voor Feyenoord is een derde plek aan het einde van de rit voldoende, zo werd onlangs bekend. Dat maakt Willem van Hanegem verdrietig. De oud-Feyenoorder vraagt zich oprecht af of Martin van Geel en Eric Gudde het gewoon niet snappen. Van Hanegem wijst erop dat Fred Rutten met een uitgeklede selectie voor de landstitel moest gaan.

/

Giovanni van Bronckhorst kreeg deze zomer een karrevracht aan spelers tot zijn beschikking. "En nu is plek drie dus ruim voldoende. Wie neem je dan in de maling", vraagt de Kromme zich af in het Algemeen Dagblad. Hij vindt een derde plaats in deze Eredivisie een prestatie van niks. "De lat zo laag leggen, dat is iets voor kleine clubs en kleine mensen. Het past niet bij Feyenoord."

In de optiek van Van Hanegem heeft titelverdediger PSV de beste papieren in de titelrace. Ajax heeft echter nog geen punten laten liggen. Jasper Cillessen kreeg bovendien nog geen enkel doelpunt tegen. "Als Ajax zo blijft spelen, pakt het de landstitel zeker niet. Dan is het simpelweg niet goed genoeg."

Eindigt Feyenoord in de top drie?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
12 september 2015 om 09:05

Wat een oeverloos gezwam over die doelstelling. De doelstelling zit als topsporter in je, altijd de beste willen zijn. Daar hoeft een directie niet iets over te zeggen, want dat is alleen maar voor de bühne, die er dus vervolgens oeverloos over loopt te zwammen. Gedoe op niks af. Iedereen wil kampioen worden dus Feyenoordspelers ook.

12 september 2015 om 11:41

willem, je moet is wat gaan doen aan jou ochtenrituelen . Laat die fles azijn nou staan en neem lekker appelsap, is ook zuur. wordt ook zo moe van willem met ze gezwam iedere keer weer. laat ajax is met rust zo slecht doen ze het niet, 4 wedstrijden 12 punten 12 doelpunten en 0 tegen, neem daar maar een glaasje azijncider op !

hetgene waar willem van azijn gelijk in heeft is dat de 3de plek uitspreken helemaal niks is. hoe kan je nou al na 4 wedstrijden gaan indekken en ingraven , ultieme voorbeeld van angsthazen. spreek uit dat je voor het kampioenschap gaat.

willem als feyenoord kampioen wordt drink ik een glaasje aziijn met je mee

12 september 2015 om 11:42

van geel legt de lat expres laag, als je met dit elftal geen 3de wordt heb je echt gefaald, feyenoord heeft meer dan ooit in jaren kans op de titel dit seizoen

ajax komt ervaring en kwaliteit tekort

psv schat ik het hoogste in

Handenbindertje hoor die Willem! Maar wie dan wel? Ajax is tot nu zeeer degelijk en geeft niks weg, dat kunnen de andere niet zeggen

12 september 2015 om 08:45

Het spel van ajax kan dan nog zo slecht zijn, de eerste vier wedstrijden zijn gewonnen en er is 12 keer gescoord. Ze hebben zo vaak slecht gespeeld, vooral het seizoen voordat PSV kampioen werd. Toch werd de landstitel binnen gehaald door gewoon constant te presteren en weinig weg te geven. Kampioen wordt je in die (ongeveer) 25 wedstrijden tegen de kleintjes.

12 september 2015 om 08:53

Tegen az was ajax heel effectief tegen Willem 2 hebben ze gewoon gedaan wat je moet doen en dat is winnen.
En ik vond dit knap van ajax die net een behoorlijke tegenslag heeft gehad.
NEC stond 90 minuten lang met 11 man op eigen helft.
Dat is niet erg maar daar kom je moeilijk doorheen.
En ADO was ajax gewoon goed die hebben ze weggespeeld.

En dan hebben ze al europees gespeeld tussendoor.
Ik vind dit echt wel knap.

En tot nu toe maakt feyenoord op mij geen indruk.

12 september 2015 om 10:49

Het valt mij op dat de tegenstanders na elke wedstrijd aangeven dat Ajax gewoon te goed was. Ik heb nog weinig verhalen zoals vorig jaar gehoord waarin "er meer mogelijk" was. Naar mijn idee komt de helft van het slechte spel van die drie knakkers die de rust en na beschiuwing doen en een commentator die alleen maar de slechte punten eruit haalt. Ajax speelt niet best, maar zo slecht is het nou ook weer niet en zo doen velen het wel voorkomen.

12 september 2015 om 10:55

Klopt JDG maar dat gebeurt standaard als ajax niet met 10-0 wint van iedereen. De rest speelt nl. Vele malen slechter maar die gaan het zogenaamd prima redden? Ik zie gewoon een heel goed en zeer stabiel ajax staan op dit moment. En natuurlijk gaan ze nog punten laten liggen maar op dit moment speelt ajax gewoon het beste voetbal van de ED

12 september 2015 om 11:03

Ajax geeft gewoon heel weinig weg en scoort vrij makkelijk en creëeren best veel kansen tegen een handbalverdediging.
Enige waar ik dacht dat Ajax niet goed was was tegen Rapid.
En dat geven ze zelf ook toe.

Wat een hatelijk negatief misselijk ventje is dit zeg, eerst ridewald en tete en nu als ze zo blijven voetballen pakken ze de titel niet 12 uit 4 en 0 tegen wat doe je dan verkeerd

12 september 2015 om 08:46

Van Hanegem kijkt gewoon altijd door dat Feyenoordbrilletje van hem.

12 september 2015 om 09:04

Klopt, de Kromme heeft een Feijenoord brilletje.

Maar hij haalt net als Cruijff als hij vind dat het niet goed gaat bij zijn eigen club, daar ook flink naar uit.

Ook Feijenoord spelers vinden hem op hun weg als ze het naar zijn mening niet goed doen.

Maar Willem is natuurlijk een beetje benauwd dat Ajax op zijn sloffen kampioen wordt, denk dat Frank het langzaam maar zeker op de rails krijgt.

Heeft al flink doorgeselekteert, dus voor mij wordt er maar één kampioen en dat zal hopelijk Ajax zijn.

12 september 2015 om 09:29

Ja, want hij is oh zo positief over Feyenoord...

12 september 2015 om 09:34

Deze oude man heeft weinig kijk op het spelletje en zeikt iedereen af, behalve clasie.

12 september 2015 om 10:01

Pfff, als hij weinig kijk heeft op voetbal wat heb jij dan? Willem spreekt gewoon de waarheid. Hoe Ajax blijft spelen blijven de punten niet komen.

12 september 2015 om 10:11

Heb je uberhaupt wel naar de wedstrijden gekeken?
Ajax was tot nu toe elke wedstrijd vele malen beter als de tegenstander en heeft ongeveer 1 kans per wedstrijd weggegeven. Ook is het spel verzorgder dan vorig seizoen en wordt er meer gecreëerd. (Er zit wat meer risico in)
Natuurlijk er moet nog veel verbeteren maar slecht is het zeker niet!

Op deze manier gaat Ajax nog heel veel punten pakken

12 september 2015 om 10:15

Defban, vind je dat echt? Ik vind Ajax in de competitie tot nu toe erg goed spelen.

12 september 2015 om 10:19

Ze spelen solide en ik verwacht niet dat ze veel punten pakken op deze manier tegen clubs uit het linkerrijtje. We zullen het zien of ze dit volhouden. In de voorronde Europa league speelde zij tegen een tegenstander wat niet beter is dan de top 3 en daar zag je dus dat zij het erg lastig hadden en door een gemiste strafschop door zijn gegaan.

12 september 2015 om 10:54

Als ajax het hele jaar door tegenstanders heeft die zich ingraven en met 11 man rond eigen 16 zullen staan. Dan zullen er een keer punten worden verloren. Dan zullen er doodsaaie wedstrijden tussen zitten. Maar de negativiteit die er nu heerst slaat nergens op. er is niets moeilijkers dan tegen een muur spelen en toch maakt ajax er zoveel. Dat vind ik gewoon knap. Willem is gewoon een brok negativiteit naar alle mogelijke clubs. Maar daar probeer ik zo min mogelijk naar te luisteren. Ik zoek altijd naar een reden in zijn stukken, maar helaas heeft hij zijn laatste mening beargumenteerd in 1973.

12 september 2015 om 12:40

Als als als, alle clubs zo blijven spelen zoals ze nu doen wordt Ajax kampioen. Ze geven het minst weg en scoren voldoende. Ze waren overigens beter dan de vorige 4 teams. Wie overtuigd wel momenteel en verdient nu al de kampioen te zijn?!

12 september 2015 om 08:47

Mee eens, willen de zuurpruim kan zich beter zorgen maken over hoe zijn club er al 3 wedstrijden doorgezwijnd is, maar nee Willem gaat liever weer afgeven. Wat een nare zure man blijf je ook hè

12 september 2015 om 10:06

Jij reageert alleen wanneer hij negatief is over andere clubs, maar wanneer hij negatief is over Feyenoord zien we "jullie" nooit

12 september 2015 om 17:32

Wat probeer je nou te bereiken met al je reacties hier? Willem van Hanegem is gewoon ongelofelijke zuurpruim en kan verschrikkelijk fitten op alles en iedereen, dus ook op Feyenoord. Als het over Ajax gaat gooit ie er wel een schepje bovenop. Ik zal het ook in het eerstvolgende topic zeggen als het over Feyenoord gaat. Kun jij ook weer rustig slapen vanavond.

Kom op Willem, plek 3 is gewoon een realistische doelstelling voor een team dat al 16 jaar ofzo geen kampioen is geworden, met bovendien een trainer die voor het eerst hoofdcoach is. Ik ben blij dat Van Bronckhorst niet de druk van landskampioen worden is opgelegd.

12 september 2015 om 10:04

J kunt niet zo goed lezen denk ik. En waarom is plek 2 realistisch als je lang geen kampioen bent geworden? Was het voor AZ en Twente wel realistisch? Als je 2e kunt worden met een matige bank dan kun je heus wel een gooi doen naar een plek naar boven. En Willem zijn punt is dat het team vorig seizoen erg matig was en van Geel de eerste plek wilde en nu is de selectie veel beter en dan moet het 3e worden en dat is gewoon raar

12 september 2015 om 14:15

Omdat het dan een Feyenoorder is die over Feyenoord negatief doet...oftewel dat is niet ons pakkie aan.

4 wedstrijden, 12 punten en 0 tegendoelpunten...ja Willem, Ajax moet vooral niet doorgaan zo.

De wedstrijd tegen Ado stemde me hoopvol. Eindelijk weer eens goed voetbal, goede kansen en goals. Hopenlijk gaan we op die voet verder.

12 september 2015 om 10:05

Hierin bewijs je dus het punt van Willem. Je zegt zelf al "eindelijk een goede wedstrijd" dus die wedstrijden waren gewoon niet goed.

12 september 2015 om 10:20

Nee dat is niet wat hij zegt, tegen Ado werd het gewenste niveau gehaald: verdedigend heel sterk en mooi, snel verzorgd spel, waar echt veel mee wordt gecreeerd en daarbij ook nog goede individuele acties!
De andere wedstrijden werd redelijk gespeeld, zeker niet slecht en verdedigend stond het helemaal prima, maar toch werden er wel genoeg kansen gecreeerd om meerdere keren te scoren, doordat er spelers zijn zoals El Ghazi, Gudelj etcetera die vanuit een matige situatie iets kunnen creeren.
Dus of willempie gelijk heeft dat Ajax op deze manier veel punten gaat laten liggen, nee dat denk ik absoluut niet.
Of ik denk dat Ajax het hele seizoen dit kan volhouden? Nee, dat zeker niet, maar dat is weer een heel ander verhaal.

Volledig deze keer met Willem eens.
PSV heeft goed ingekocht en heeft nog tijd nodig om aan elkaar te wennen.
Ajax wordt de Hemel in geprezen en zo goed spelen ze ook niet.
Feyenoord kan en Moet het NU ook eens laten zien met deze spelers.
We wachtten af en in mei weten we het.

12 september 2015 om 08:54

Het niveau van Psv-Feyenoord was nou ook niet om naar huis te schrijven, en dan druk ik me heel erg mild uit. Psv was minder slecht dan Feyenoord, maar daar was dan ook alles mee gezegd. Wat veel onnodig balverlies was er in die wedstrijd. Moet nog maar zien of Psv wel zo goed heeft ingekocht, overtuigen tot dusverre in ieder geval niet. Feyenoord is nog minder overtuigend wat mij betreft.

12 september 2015 om 09:03

Winnen 4x met slecht spel wat gaat er dan gebeuren als ze goed gaan spelen lachend kampioen....

12 september 2015 om 10:09

En Feyenoord won 3 keer met slecht voetbal. Wat gaat er gebeuren als zij goed gaan spelen? Dat is het punt niet. Als je zo slecht speelt en blijft winnen dan gaat het een keer mis. Ik wil Ajax wel met dir voetbal tegen PSV zien

12 september 2015 om 10:26

Wat gebeurd er als het geluk van Feyenoord ophoudt? Dan hadden ze nu echt geen 9 punten gehad.

Maar even serieus. Willem kun je nie serieus meer nemen. Hij heeft in princiepe wel gelijk over de doelstelling, echter vind ik dat v geel en Gudde een realistisch doel hebben gesteld. Afgelopen jaren was het kampioen en ze waren elk jaar kansloos na 20-25 wedstrijden. Dan moet je je afvragen of je het doel niet te hoog stelt. Dat is nu een stuk realistischer.

Over Ajax kan de beste man gewoon nooit een positief woord hebben. Riedewald en tete helemaal afkraken terwijl eerstgenoemde op zn debuut een hele goede wedstrijd wedstrijd speelde en de enige was die een voldoende haalde. Daar hoor je deze zuurpruim niet over. Maar ach, die man is zn hele leven al Feyenoord supporter en dan zou ik misschien wel hetzelfde zeggen.

12 september 2015 om 10:37

Defban

Psv speelt tot dusverre ook nog afgrijselijk slecht. Psv - Feyenoord was echt een wedstrijd van de lamme tegen de blinde, waarbij Psv de minst slechte van de twee was. Dus we moeten niet doen alsof Psv het wel laat zien deze eerste weken.

12 september 2015 om 10:41

feyenoord wint niet drie keer met slecht spel maar wint door dwalingen van de arbitrage

12 september 2015 om 14:50

De eerste wedstrijd kregen beide teams een onterechte strafschop. Haal die strafschoppen weg en Feyenoord staat nog steeds voor tegen Utrecht. Tegen Cambuur had jij de bal ook niet gezien die van Beek eruit had gehaald. Het feit dat er zo veel verschillende camera's nodig waren zegt genoeg. En die laatste penalty was niet van invloed. Feyenoord stond voor. En tegen Vitesse was het gewoon een terechte strafschop. Dus Feyenoord heeft de wedstrijden terecht gewonnen

12 september 2015 om 09:03

Door wie word Ajax de hemel in geprezen dan?
De eigen supporters klagen steen en been, ook nu nog met 12 uit 4.
De tv media voetbal inside en studio voetbal zijn het er anoniem over eens dat het tussen psv en feyenoord gaat.
Over de kranten nog maar te zwijgen, getuigen hier weer zo'n stukje van van Hanegem en de eindeloze artikelen over de zogenaamde rommel van Cruijff.


12 september 2015 om 09:18

@willem410: helemaal eens met jouw reactie. Ik denk wel dat je in dit geval unaniem bedoelt in plaats van anoniem. Kan dat kloppen?

12 september 2015 om 09:31

Met welke spelers? Superster Immers? Opa Kuyt? Superspitsen kramer en kazim? Plus het middenveld is ook niks bijzonders en verdedigend is het ok.. Leuk hoor maar kwalitatief blijft het zoveel minder als PSv en Ajax, ja ervaring hebben ze wel maar dat word nu wel beetje overrated helaas

12 september 2015 om 10:10

Inderdaad ik zie de kwaliteit van Feyenoord ook totaal niet. Het is allemaal middelmaat, zit geen bijzondere speler tussen. Een verdediger van Groningen, een spits van Ado en een opa uit Turkije. En dan ineens zijn ze kampioenkandidaat. Sorry, maar die link kan ik ook echt niet leggen.

12 september 2015 om 10:12

Misschien leren lezen. Hij geeft PSV de beste kans volgens mij. Dus vanwaar je opsomming en je vraagstelling?

12 september 2015 om 10:58

Wegens jou afgunstige reacties de hele tijd terwijl er niks onderbouwd is.

12 september 2015 om 11:03

Beco zegt toch dat Feyenoord het moet laten zien met deze spelers?

12 september 2015 om 13:58

Hij zegt dat Feyenoord het !kan! en inderdaad moet laten zien maar ik stel dus dat Feyenoord het helemaal niet kan lukken tov Psv en Ajax

Nou ja...als ze idd deze lijn doortrekken door weinig tegen te krijgen en de wedstrijden te winnen wordt je natuurlijk kampioen. Alles winnen gaat lastig worden. Maar zeker geen kampuoen worden op basis van de eerste vier wedstrijden die, notabene, alle vier gewonnen worden zonder tegendoelpunt vind ik een beetje misgunnend.

Als Ajax zo blijft winnen en geen tegendoelpunten krijgen dan worden ze in mijn ogen kampioen, Willem? En je kan op papier de beste selectie hebben, maar het moet er wel uitkomen als team, Willem? Als PSV de beste selectie heeft en Ajax daarna, is het niet meer dan logisch dat de 3e plaats realistisch om op te focussen, Willem? Oftewel inkoppertjes...

12 september 2015 om 08:48

Het moet er wel uitkomen, zeg je toch? Zo kun je elke plek van de 18 wel verdelen, maar er zullen altijd verrassingen zijn. Ik zie Feyenoord wel boven PSV en/of Ajax eindigen.

12 september 2015 om 09:05

Is toch niet meer dan logisch wat ik zeg? Je kan de beste spelers hebben, maar dat is geen garantie om kampioen te worden.. maar wat jij zegt over dan kan je wel tot plek 18 verdelen is natuurlijk niet wat ik bedoel of jij snapt mij niet en context van mijn bericht? Maarja als jij al denkt dat Feyenoord boven PSV en/of Ajax kan eindigen dan kan het in jou ogen kampioen worden? Ik denk dat Feyenoord te kort komt, ze hebben laatst nog 3-1 van PSV verloren, ik zie in Feyenoord geen kampioenswaardig elftal.

12 september 2015 om 10:15

Wauw, wat slecht! Als Ajax zo door blijft spelen, hoe ga je verwachten dat zij zullen winnen? Ik wil ze wel tegen PSV zien.
3e plek is misschien wel realistisch, maar het gaat erom dat vorig seizoen moest Rutte 1e worden met z'n matige selectie en nu met een betere selectie 3e. Dan kun je vraagtekens zetten bij het beleid van de club

12 september 2015 om 14:58

Psv speelt vele malen slechter dan ajax op dit moment daar valt toch nu niet over te twisten zelfs de meeste psv supporters zien dat in. Dit komt omdat psv nog niet optimaal draait maar als ze nu tegen elkaar zouden spelen in de huidige staat wint ajax

Helemaal gelijk hoor Willem.
Dat onbesuisde aanvallend spel heeft Feyenoord ook zoveel succes gebracht vorig seizoen.

Sarcasme off.

On. Als je ziet hoe Ajax het vorig seizoen deed, en de prestaties nu is het wel op de goede weg.
En PSV heeft ook al de nodige punten laten liggen.
Ook Feyenoord moet nog laten zien dat ze deze lijn vast kunnen houden.

12 september 2015 om 08:59

uhm mag ik vragen wat er zo is verandert bij Ajax? Ik zie Fisher in de plaats van Kishna, Sanago in plaats van Sightonson alleen maar achteruitgang het niveau word hiermee niet opgekrikt. Geloof mij dat Ajax een periode gaat kennen waar ze het heel veel punten gaan verspillen en het begint meestal rond deze periode.

12 september 2015 om 09:38

Aaah, meneertje selectief geheugen? Je ziet ook niet dat er toevallig iets in de verdediging is veranderd (op slechts 3 posities)? Of op de positie van verdedigende middenvelder? Er staat nu zeker geen spits met veel meer ervaring? Je ziet ook niet dat El Ghazi veel verder is in zijn ontwikkeling? Dat Sinkgraven zich bij de club heeft aangepast is je ook niet opgevallen? En een Bazoer die verder is dan in zijn debuutjaar is ook geen verbetering?

Komop zeg, ga of de wedstrijden kijken, of stel niet van die domme vragen..

12 september 2015 om 09:46

Riedewald vaste plaats achterin, Tete rechtsachter, Gudelj op het middenveld erbij, Bazoer die een prettig vermogen van de rust zoeken heef en vaste waarde is, Dijks op linksback en Singraven die hele aardige dingen laat zien. Flink wat verschillen volgens mij.

12 september 2015 om 10:08

Tete, Dijks, Riedewald, Sinkgraven en Gudelj? Allemaal geen basis vorig jaar. Middenveld vorig jaar: Klaassen, Serero, Andersen (bank: Duarte) nu: Bazoer, Klaassen, Gudelj (bank: Sinkgraven). Rijtje wishfull thinking daar pas jij in, nul argumenten.

12 september 2015 om 20:41

Ik heb een heel goed geheugen ik neem aan dat jij nu ook de wedstrijd bekijkt of niet. Ik heb een paar spelers opgenoemd om maar even aan te geven dat het niveau om te huilen is. Het duurt min een half uur voordat er een kans gecreerd word. Waar zijn de echte strijders?d Spelers met een beetje karakter worden weggepest door de trainer en het publiek. El Ghazi is de enige aanvaller dat verder is in zijn ontwikkeling ja. En hoe zit het met een goeie nr 9 of een goeie 11 die is er nog steeds niet we kijken naar dezelde rotzooi van afgelopen seizoen ja. Dus laten we niet gaan doen alsof het zoveel beter is anders denk ik dat jij de westrijden niet goed bekijkt of je heb geen verstand van voetbal kan ook.

12 september 2015 om 10:40

Dit jaar is er dan ook veel anders. Althans, er zou veel anders kunnen zijn. Vooralsnog ben ik, helaas, nog niet onder de indruk. Er lijkt geen idee in te zitten, ik hoop dat dat dit seizoen nog gaat komen.

Willem heeft hier gewoom gelijk. Wanneer Ajax zich niet versterkt in de winterstop gaat de titel naar PSV of Feijenoord. (indien voornamelijk Psv in de winterstop geen dragende spelers meer verliest). Wanneer Ajax met dit materiaal dadelijk op 2-0 achtand komt in een wedstrijd zullen we zien hoe goed ze echt zijn. Psv en Feijenoord hebben al veerkracht getoond.

12 september 2015 om 09:40

Feyenoord veerkracht? Zoals tegen psv?

12 september 2015 om 09:51

Ja dat enorme veerkracht van de doelnet. Laat Ajax maar zakelijk voetballen zoals PSV vorig jaar alleen maat afwachtend voetbalde met counter. Feyenoord gaat net zo slecht als vorig jaar. Petje op voor rutten die het met minder moest doen.

12 september 2015 om 10:21

Vandaar ook dat zij zo beginnen. Als jij verwacht dat Feyenoord buiten de top 3 komt zegt dat ook iets over jouw voetbalkennis

12 september 2015 om 14:30

Ajax zakelijk en afwachtend?
Ajax heeft veel de bal en is dominant.

12 september 2015 om 10:05

Nee hoor. Ajax wordt alleen maar sterker door de ontwikkeling van de talenten in het elftal, dat is onze versterking, tete, Riedewald, El Ghazi, Bazoer 10-20 duels in de benen, Cerny, Muric, van de Beek die minuten pakken. Milik, Sinkgraven, Dijks, Younes, Sanogo zijn dan gewend, Fischer weer topfit en tot op het getergt om zijn talent te laten zien.

Veel wishfull thinking bij jou, weinig argumenten. Veerkracht toon je als je eerst faalt, zo ver is Ajax nog niet eens omdat het vooral achterin goed staat, daarbij heeft Ajax veel wapens en scoort het ook tegen tegenstanders die inzakken (nec, jablonec)

Titelstrijd zal tussen Ajax en PSV gaan, word het zelfde liedje als altijd: Feyenoord haakt af.

Helemaal mee eens dat ze zo hypocriet als wat zijn mbt doelstelling. Rutten werd ontslagen omdat ie de laatste dag 3e plek misliep, Van Bronckhorst mag slechts 3e worden. Rutten heeft het maximale eruit gehaald maar goed.

Overigens zie ik Ajax gewoon kampioen worden. Spelen (nog) niet groots maar winnen wel telkens en defensief komt er niet zo veel doorheen. Als het gaat lopen zie ik ze met overmacht kampioen worden. Maar vandaag hoop ik wel dat ze hun eerste nederlaag te verwerken krijgen

Ben het niet vaak met hem eens maar in deze heeft meneer Van Hanegem gelijk. Met zo'n selectie hoort Feyenoord gewoon voor het kampioenschap te gaan en Ajax moet niet denken dat ze het makkelijk gaan krijgen alleen omdat ze nu een paar wedstrijden simpel hebben gewonnen. Ajax heeft nog steeds moeite met de uitwedstrijden winnen en creeeren nog steeds veel te weinig kansen. Psv daarin tegen hebben een echte afmaker, snelheid voorin en een goed middenveld en dat is het enige wat je nodig heb in de ned competitie.

Willem ziet het gewoon goed.
Ajax kan zomaar 4-0 verliezen van Pec.
En dan moeten ze ook nog langs de overige angstgegners .
Bovendien maakt Ajax in eigen huis vaak nog veel meer kans dan vroeger om te verliezen.
De stand op dit moment is misleidend

12 september 2015 om 09:06

Ja gelukkig overtuigd feyenoord wel met makkelijke penalty's.
Kuijt die in voetballende situaties nog geen assist of schot op doel heeft gemaakt.
En dan heb ik het nog niet over het kansloze verlies tegen psv.
Ik zie feyenoord en psv ook zo verliezen tegen een pec of een az.

12 september 2015 om 09:57

Jij doet aan wishfulthinking Paolo. Jij hoopt dat dat gaat gebeuren. Maar dat is net zo min zeker als dat Ajax kampioen gaat worden. WvH heeft gewoon een Ajaxfrustratie dat weet iedereen.
Ondertussen staat Ajax gewoon bovenaan. Vanavond mooie test uit tegen Twente

12 september 2015 om 09:58

De stand is vooral heel vervelend voor heel veel mensen Ajax met ruime cijfers bovenaan, Willem wordt badend in het zweet wakker na deze nachtmerrie, maar op teletekst ziet hij dat het echt is. Hoogtijd om due prestatie onderuit te praten

12 september 2015 om 10:51

Ach, de stand na 4 potjes zegt me niet zoveel.'Ruime cijfers' zijn niet meer dan 3 punten. Het kan mij ook niet eens schelen, en Willem denk ik ook niet. De essentie van zijn uitspraken ligt in het feit dat Feyenoord er weer een puinhoop van aan het maken is. De directie en Martin 'alibi'Van Geel lijken simpelweg niet geschikt om Feyenoord echt naast Ajax en PSV te brengen.

12 september 2015 om 11:24

Nou Willem heeft er anders veel woorden voor over, het gaat hem schijnbaar aan het hart Ik zie de essentie niet, het is gewoon zeuren op Ajax.

12 september 2015 om 12:03

Heel weinig woorden eigenlijk, een zinnetje slechts. Slechts een regel verder in het interview noemt hij El Ghazi, Bazoer, Tete en Riedewald als jongens met een grote toekomst. Maar dat is natuurlijk niet sappig genoeg om hier te vermelden. Net als van Ajax noemt hij ook wat er mis is bij PSV en Feyenoord en het gehele Nederlandse voetbal. Zoals eigenlijk altijd wordt hier het zinnetje gepost over Ajax. Beetje goedkoop altijd.

12 september 2015 om 14:13

Leuk, maar van Hanegem kan gewoon geen objectieve mening geven over Ajax, punt. Het algemeen dagblad komt er bij mij en vele ajacieden dan ook niet in.

Van Hanegem kan alleen maar zeuren, hij doet er nooit wat mee. Gewoon een oude zeikerd die achter de geraniums moet, dat vind ik van hem.

Geef Willem 100% gelijk.

De doelstelling van Feyenoord is slap, de titel moet gewoon de doelstelling zijn.
En Ajax heeft qua resultaten wel overtuigd, maar qua spel echt nog niet. Geen enkele ploeg tot dusver overigens. Maar als je naar de selectie kijkt, dan heeft Ajax voorin een probleem, en Feyenoord heeft dat probleem op het middenveld. Psv heeft de meest uitgebalanceerde selectie m.i.

12 september 2015 om 09:42

Wat voor een probleem?
El ghazi Fischer younes milik sinkgraven Klaassen schöne muric noem ik gaan probleem.
Enige probleem is sanogoal.

Willem word ook daggie ouder he laten we dat niet vergeten. Wij zeggen hier hoe ouder ze worden hoe minder serieus je ze moet nemen. Het ergste vind ik dat willem waarschijnlijk nooit meer een kampioenschap van zijn club gaat meemaken en dat weet hij zelf ook. Want hij kan af en toe wat gekke dingen roepen maar blind is hij niet.

Heeft hij wel een punt. Psv en zelfs Feyenoord hebben een betere selectie. Ajax heeft nog niks tegen gehad. En als ze iets tegen hadden, hadden ze het moeilijk Rapid wien en jakloben. Nou ja, iets tegen hadden. Het is een club.

12 september 2015 om 11:08

Dat is grote onzin. Waarom heeft Fnoord een betere selectie dan Ajax? En Psv een betere selectie dan Ajax? Waar dan? Ajax is op elke positie beter dan Fnoord en tussen Ajax en Psv zit misschien niet zoveel verschil. Ondertussen heeft Ajax de punten gewoon binnen. Zie ze wel kanpioen worden.

Wat een triest figuur. Puur haat want ja Ajax kampioen worden, ouch, en na vier wedstrijden 12 punten 0 tegendoelpunten is inderdaad reden om de recordkampioen geen kansen toe te dichten tot het winnen van de schaal.. Ajax heeft sowieso een betere selectie als Feyenoord en Psv is gelijkwaardig..

Haha wat een Harrie die van hanegem. Feyenoord heeft juist laten zien dat ze niet kampioens waardig zijn door kansloos af te gaan tegen PSV. En Ajax heeft tot nu toe als enige laten zien een echte titelkandidaat te zijn, hij moet eens zijn Feyenoord bril afzetten

Haha, wat een gefrustreerde vent is het ook. Ik denk dat hij weer even naar hans anders moet, of hij kon het niet aanzien hoe Ajax domineerde tegen Ado. Anders zijn zijn uitspraken niet te verklaren. Het is hetzelfde ADO die gelijkspeelde tegen PSV die weer simpel van Feyenoord wonnen in hun eerste serieuze test.

12 september 2015 om 11:20

Tegen een Ado dat bij elke bal op 4 meter staat te dekken. Daar kan de D1 van Klazienaveen nog tegen donimeren.

12 september 2015 om 11:26

En toch is het hetzelfde Ado als tegen Psv, Ajax was gewoon enorm goed.

12 september 2015 om 11:54

Zag je Ado ook op 4 meter dekken tegen PSV? Dat heeft niets te maken met de speelstijl of kwaliteit van een team als Ajax of Psv, maar puur met de instelling hoe Ado de wedstrijd ingaat. Tegen Ajax was het allemaal gewoon hartstikke apatisch.

12 september 2015 om 14:14

Zelfde team, ajax dwong dat af.

12 september 2015 om 14:31

Misschien lag dat wel meer aan PSV dan aan ADO of Ajax.
Geen tempo waardoor je makkelijker kan dekken.

12 september 2015 om 15:28

Zo kun je elke overwinning wel als wanprestatie afdoen.

ADO voetbalt prima dit seizoen, behalve tegen Ajax. Wonnen knap in Enschede en pakten een punt tegen Psv. Ajax won er vrij simpel van en dan moet je ook de credits aan Ajax geven.

Je kunt ook met verdedigend spel of lelijk spel kampioen worden. Als je de punten maar pakt. Maar dat mag blijkbaar niet in Nederland. Hier spelen we liever mooi voetbal en verliezen we in plaats van lelijk voetbal en punten pakken.

Wel grappig dat we de laatste jaren op internationaal niveau tot plek 2 en 3 op het wk zijn gekomen omdat we behoudend speelden met Van Marwijk in '10 en Van Gaal in '14. Met 'de hollandse school' lijken we steeds te stranden.

Waarom wordt meneer van Hnnegem nog naar zijn mening gevraagd? Het is altijd het zelfde antwoord maar anders verpakt. Alles bij Ajax klopt niet/spelers van Ajax komen te kort, Feyenoord moet als titel kanidaat nr1 gezien worden...

Als meneer van Hanegem ook even kan onderbouwen waarom Ajax het op deze manier niet gaat redden en PSV beste papieren op basis van wat? En Feyenoord mee doen voor de titel op basis van wat? Omdat Feyenoord kuyt, Elia, Kramer en en die velovic(moeilijke naam) van Vitesse over gehaalde hebben?

Gelukkig neem ik de kromme al net zo serieus als dat ik Johan Boskamp neem.

De beste man is echt seniel aan het worden,als Ajax zoals de eerste 4 potjes speelt wordt het juist kampioen.
0 goals tegen en gemiddeld 3 voor per wedstrijd lijkt mij meer dan voldoende voor de titel.

Ahum,ik denk dat Ajax vanavond fier aan kop blijft,met 15 uit 5.
Je hoeft niet mooi te voetballen om te winnen,de vlag dekt de lading.
Willem van Hanegem weet als geen ander dat Fijenoord door die speelwijze (als eerste club van Nl),de eerste Europa cup1 binnenhaalde.
In feite introduceerde de club dit systeem,met lelijk voetbal winnen uit verdedigende positie.
Willem lokt hoe dan ook uiteenlopende discussies uit,hier heeft hij wel een podium.
Als Fct/fan boeit het me niet hoe we winnen,als we maar winnen,om mijn part door een enkele eigen goal van de tegenpartij.
Maar daar zal vast niet iedereen het met mij eens zijn.

Vind Ajax ook totaal niet overtuigend spelen. Het is dat eredivisie teams het niet willen begrijpen hoe je tegen Ajax moet spelen. Maar Europees wordt het pijnlijk duidelijk, de boel achterin dichtgooien tegen Ajax is de beste tactiek. Met het trage spel komen ze er dan amper doorheen.

12 september 2015 om 11:29

Deed, Wii, jablonec en NEC ook, gewoon 3 overwiningen.

12 september 2015 om 14:33

Ja dat hoor ik al jaren.
Ondertussen 4van de 5 titels binnengehaald.

Lekker met zijn eigen cluppie bezig houden! Vermoeiende man!

Net als alle oud voetballers die het Altijd beter weten.....zucht

Van Bronckhorst is gewoon realistisch.Natuurlijk moet Feyenoord zich altijd uitspreken, dat zij voor de titel gaan, maar dit elftal is zeker nog niet goed genoeg dit seizoen, om dat nu al te roepen.De elftallen van Feyenoord onder leiding van Ronald Koeman vond ik een stuk beter, dan het huidige team, maar het seizoen is nog lang om meer op elkaar ingespeeld te raken, want je wordt niet kampioen, omdat je Dirk Kuyt hebt gehaald.

Geschreven na zijn azijn ontbijtje ofzo? Fey beleid klopt misschien niet qua doelstellingen, maar op het veld ook niet, de helft van de punten cadeau gekregen, dat gaat niet de rest van het seizoen ook gebeuren natuurlijk. Maar goed, laat Willem maar Fey als titelkandidaat zien. Psv is nog niet helemaal ingespeeld, dat is logisch na de wisselingen. Ajax nog niks laten liggen, maar (deel van) publiek nog steeds niet blij. Ik vond ze tegen Ado wel aardig spelen, maar als teams als Jablonec gaan spelen krijgen ze het wel lastiger. Maar ja cijfers liegen niet Willem, en die zijn; alles gewonnen, 0 goals tegen.

Lekker makkelijk praten van Willem. Als een PSV of Feyenoord zo blijven spelen worden zij ook geen kampioen. Die spelen namelijk ook niet heel overtuigend. Het kan alle kanten op, maar ga niet beweren dat een Ajax moet verbeteren, als de concurrentie net zo min weet te overtuigen.

1 van de spaarzame keren dat Willem iets over Ajax zegt waarmee ik het eens ben. Als Ajax zo blijft spelen gaat het vanzelf punten verspelen en wordt het geen kampioen. Van PSV verwacht ik dat ze sterker worden, cker als spelers als Willems en Moreno erbij komen. F'noord wordt geen kampioen, die laten het altijd op cruciale momenten afweten.

Laten we in elk geval hopen dat in een jaar waar Nederland een groot toernooi misloopt er Europees wat succesjes geboekt worden. Zo was het in 2002 met Feyenoord.

Ach hij zegt het eigenlijk verkeerd hij moet zeggen als Ajax zo blijft spelen hoop ik dat ze de titel niet pakken , want echt serieus kan ik deze man niet meer nemen altijd dat gehak op Ajax als hij vind dat ze zo slecht spelen dat wil ik het wel eens zien als ze wel goed gaan spelen in zijn ogen , als of de andere ploegen zo goed spelen , gewoon geen aandacht meer schenken aan dit soort opmerkingen ik wordt soms zo moe van die man .

Ajax is op dit moment erg stabiel en laat weinig punten liggen al zijn ze nog niet getest vind ik persoonlijk. Ajax heeft alleen tegen middelmatige clubs gespeeld ik moet ze zien tegen betere clubs PSV blijft kanshebber. Net als mijn club Feyenoord alleen moet Gio wel inzien dat Van Beek rechtsback niet kan. Verder moet hij Kuyt op 10 zetten want met Immers word je geen kampioen Bilal en Elia op de flanken en Kramer in de spits.

Klopt niet willem. Als ajax zo blijft spelen dan worden ze kampioen met 102 punten en een doelsaldo van 102-0.

12 september 2015 om 11:55

Want Ajax speelt het hele seizoen tegen een volledig nieuw en uit elkaar gevallen AZ, een degradatiekandidaat NEC en een apatisch ADO?

Hij kan het gewoon niet laten he, doet het zon pijn jongen om eens een compliment te geven, dat jasper de nul heeft gehouden.

Het zal waarschijnlijk weer tussen PSV en Ajax gaan. Ik zie Feyenoord al heel lang niet meer als kandidaat voor het kampioenschap.

12 september 2015 om 12:42

het wordt denk ik PSV of Feyenoord. Ajax zeker niet

12 september 2015 om 13:06

wie wordt de winnaar van cl denk je? kan ik alvast gaan inzetten.

waar is je onderbouwing hoezo denk je ajax van zeker niet ?

12 september 2015 om 14:13

omdat ze een matig selectie hebben

12 september 2015 om 14:27

Je bent of 12 of je kijkt geen voetbal. '' Omdat ze een matige selectie hebben'', is niet echt een onderbouwing hè..

12 september 2015 om 15:26

Omdat ze een matige selectie.

* gaat naar profiel van jeffrey van de

* ziet een Feyenoord-achtergrond

Oké, Ajax heeft een matige selectie maar Feyenoord zie je wel als titelkandidaat. Ajax is op bijna elke positie sterker...

12 september 2015 om 16:02

dat zie ik anders.maargoed ieder zijn eigen mening

Ze zijn gewoon nog niet getest in deze matige competitie. En daardoor wordt deze talentvolle groep ook niet snel beter. Daar gaan wedstrijden overheen. 1 cl wedstrijd staat aan 5 eredivisie potjes..

12 september 2015 om 14:22

Lekker makkelijk, AZ uit is gewoon een lastige uitwedstrijd een van de weinige clubs die in europa potten kan breken. Ook de wedstrijd van het jaar voor AZ.

Eerst zeuren over de maniertjes van El Ghazi nu weer over de speelwijze van Ajax. nou Willem Ajax is realistischer gaan spelen door te zorgen dat het achterin potdicht is en daar hebben ze de spelers nu ook voor.

lol willempie .. ajax wint alles en dan te bedenken dat ik ze in de 2e seizoenshelft meestal sterker vind spelen ..

12 september 2015 om 14:21

Juist, Ajax is nu pas net begonnen. Tete, Riedewald, Bazoer en El Ghazi spelen pas hun eerste wedstrijdjes, Gudelj, Dijks, Younes, Milik, Sanogo en Sinkgraven moeten nog een beetje wennen. heitinga en Fischer moeten nog fit worden. Klaassen, Veltman, Cillessen moeten wennen aan hun leiderschaps rol.

Het echte ajax gaan we dan ook wat later zien, na de winterstop zijn we wel echt ingespeeld. Toch halen we nu de volle winst.

Ajax staat voorlopig met 0 tegengoals op plek 1.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren