Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Zwitserse media hekelen uitspraken van Boëtius over FC Basel

Laatste update:

Jean-Paul Boëtius maakte deze zomer de overstap van Feyenoord naar FC Basel. In gesprek met RTV Rijnmond stelde de aanvaller dat de Zwitserse club geen droomclub voor hem is, maar slechts een tussenstap naar de Europese top. De uitspraken van Boëtius zijn inmiddels opgepikt en veroordeeld in Zwitserland.

/

"Wat is dat voor een uitspraak, Boëtius?'', zo vraagt onder meer Blick zich af. "Jean-Paul Boëtius wil naar een 'betere' club. Voor hem is de Zwitserse competitie slechts een tussenstation.'' Blick noemt de uitspraak van Boëtius 'ergens wel begrijpelijk, maar niet echt handig'. "De komst van Boëtius was een toptransfer. Maar de Nederlander wil maar één ding: zo snel mogelijk door een topclub ontdekt worden.'"

Boëtius hoopt bij FC Basel op de eerste plaats zijn carrière nieuw leven in te blazen. De 21-jarige aanvaller deed tot dusver in vier wedstrijden mee: de dubbele Champions League-duels met Maccabi Tel Aviv en de competitiewedstrijden tegen FC Lugano en FC Zürich. FC Basel verspeelde in de eerste zeven competitieduels nog geen enkel punt.

Zie jij Jean-Paul Boëtius ooit voor een Europese topclub spelen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Probeer daar eerst maar is te presteren en een vaste basis speler te worden en begin daarna pas over een topclub te praten.

3 september 2015 om 19:34

Hij is basisspeler

3 september 2015 om 19:42

Nee, dat is hij niet.

3 september 2015 om 20:23

Dat is hij wel.

3 september 2015 om 21:14

Is ie wel laatste 3 competitie wedstrijden had ie een basisplek

3 september 2015 om 21:39

Gaat er ook om hoelang die dat blijft. Zolang die nog niet belangerijk is geweest kan het ineens klaar zijn. We gaab het meemaken ben benieuwd.

Iedere profspeler wilt toch eindigen bij een topper? Wat is hier fout aan om dat aan te geven

3 september 2015 om 19:58

Iets met ego's en trots..meer kan ik er niet van maken. Ergens wel begrijpelijk als je ziet hoe ver Basel de laatste jaren in Europa is gekomen

3 september 2015 om 23:56

Het feit dat je Basel een tussenstation noemt is wel een beetje kleinerend. Als je uitspreekt dat je ambities hebt en met deze club veel wilt bereiken en daarna wel ziet, wordt dat al veel beter opgenomen.

Als je bij Feyenoord vaker slecht dan goed speelt, dan mag je wel wat meer respect tonen richting een club ,die beter is dan Feyenoord en toch jou koopt.

Dit is niet slim van Boetius. Ik zou als fan enorm boos zijn

3 september 2015 om 19:45

Alsof je niet beter seet als Basel fan zijnde. Dan weet je echt wel dat spelers je club als tussenstation zien..

3 september 2015 om 21:22

Niet als een speler zo beperkt is als Boëtius!

4 september 2015 om 16:49

ze zullen het wel weten, maar niet echt handig om dat te zeggen als je net bij je nieuwe club zit

3 september 2015 om 19:48

het is geen handige uitspraak maar elke jonge speler die naar een club Als Basel, Ajax, PSV of andere clubs van dat niveau gaat is niet van plan om daar z'n hele leven te blijven. het is zeer begrijpelijk.

Eerlijkheid moet geapprecieerd worden, niet veroordeeld. Boetius is eerlijk en duidelijk, hebben ze dan liever dat hij hun hielen likt en liegt tegen de sterren op om vervolgens bij het eerste beste bod van een "betere" club Basel de rug toe te keren? Nu weet je wat je aan hem hebt, en dat zou beter omarmd dan uitgespuwd worden. Bovendien konden ze zelf ook al wel uitvogelen dat Boetius Basel niet als droomclub beschouwt? Of denken ze bij Basel dat voetballers Basel als eindstation zien? Dat is dan erg naïef. Als een voetballer van Juve aangeeft dat hij nog een stap wil maken na Juve en dat dan ook doet, zal ik daar zeker niet boos om zijn. Maar als een voetballer aangeeft dat Juve zijn droomclub is en de club is waar hij enkel wilt spelen, en dan vertrekt naar een andere club, zou ik daar zeker wel boos om zijn. Geef mij dan maar die eerste, ookal is dat ontnuchterend. Nee, er zijn al genoeg voetballers die geen eigen mening hebben en liegen om te plezieren, een eerlijk iemand als Boetius is dan een verademing.

3 september 2015 om 19:49

Het getuigd alleen van een flink bord voor je kop als je al anderhalf jaar geen pepernoot hebt geraakt en nieuw bent bij een club die beter is als je vorige ...om dan meteen te gaan roepen dat het tussenstation is op weg naar de europese top nog wel ...geeft aan dat je het nogal hoog in je bol hebt ...

3 september 2015 om 19:56

Neen, het is zijn ambitie om hogerop te komen en hij komt daar eerlijk voor uit, het getuigd van ambitie en eerlijkheid.

4 september 2015 om 00:21

Met de ambitie is niks mis maar dit is gewoon geen handige uitspraak. Je moet een club (welke dan ook) niet benoemen als tussenstop. Slijmen en hielen likken is dan weer een ander uiterste.

3 september 2015 om 20:01

Nee. Normaal spelen spelers die de overstap nemen van een club als Basel naar een topclub, eerst de sterren van de hemel, voordat zij openbaar over de volgende stap praten. Boetius heeft amper 3 wedstrijden gespeeld, maar denkt nu al veel verder.

Hij had het gewoon voor zichzelf moeten houden. Je mening geven hoeft niet altijd, en hier was het verstandiger het niet te vertellen. Als je als speler zijnde een beetje hersens hebt, kom je al snel achter de conclusie dat dit soort uitspraken voor problemen zorgen. Basel is over het algemeen een club die erg veel trots heeft, en dit kan gewoon hard aankomen voor de supporters. Hoe zou het zijn voor supporters als de nieuwe aankoop hem na 1-2 seizoenen wilt smeren omdat de huidige club niet goed genoeg voor hem is?

3 september 2015 om 20:24

Isco

Waarom? Hij mag zijn ambities uitspreken, of hij dat nu al doet of pas na één of twee seizoenen Basel, het is zijn goed recht om nu al aan te geven wat hij voor plannen heeft als voetballer.

3 september 2015 om 21:24

Tuurlijk je moet als speler vooral geen rekening houden met de club die je veel te hoge salaris betaalt!

3 september 2015 om 21:39

Tuurlijk je moet als speler glashard liegen over je ambities tegenover de club die je veel te hoge salaris betaalt! Alle clubs op redelijk niveau betalen veel salaris, wat is je punt? Omdat ze goed betalen mag je niet zeggen hoe het echt zit? En mag je wel glashard liegen?

3 september 2015 om 20:23

Ja, dat hebben ze liever. De meeste mensen hebben dat liever.

Het is ook niet heel slim om dat te zeggen, al begrijp ik hem wel. Zoiets kan je denken, maar niet zeggen. Basel is trouwens een stap omhoog voor hem, zonder deze kans van Basel zat hij nog een jaar zonder speeltijd.

Het is gewoon een realistische uitspraak en hij zegt wat hij denkt..

Wat verwachten die Zwitsers dan. Dat boetius zegt: Basel is een topclub en de competitie is hier fantastisch. Zelfs de Nederlandse competitie is beter dan de Zwitserse.
Mak was het wel handig te zeggen als:ik hoop met Basel zo ver mogelijk te komen in cl en ik kijk uit naar mij. 1ste buitenlandse avontuurtje.

3 september 2015 om 19:56

Basel is jammer genoeg wel uitgeschakeld voor de CL

Ik wordt helemaal misselijk van al dit soort kinderachtig reacties van in dit geval Basel! Elke uitspraak wordt tegenwoordig veels te zwaar opgepakt en dan ook nog aangedikt door de media, bah!

3 september 2015 om 19:54

Blick is het Zwitserse Bild. Blazen graag de boel op. Goede les voor hem.

Hahaha In Nederland zou niemand er een probleem mee hebben als een jonge speler zoiets zegt.
Op een paar fanatieke supporters na dan.

Daar wel. Daar word ook nog wel eens de 2e ronde gehaald van de Cl.

Jullie kunnen allemaal schelden op Jpb.
Maar in zijn eerlijkheid legt hij eigenlijk iets bloot imo.
Namelijk verschil in mentaliteit tussen een club als Basel en de Nederlandse topclubs.

Overigens vind ook ik het veel te overdreven van Basel en dan vooral de Zwitserse media.
Maar goed, journalisten heb ik sowieso niet erg hoog zitten de laatste tijd.

Wellicht werd het interview afgenomen in het Duits of Engels. Ik kan me voorstellen dat hij het door zijn beperkte talenkennis in dat geval niet zo goed kon verwoorden. Met zoiets als dit ten gevolge...

3 september 2015 om 19:52

Hij gaf een interview aan RTV Rijnmond, oftewel de regionale zender van Rotterdam.

Gok dat die gewoon Nederlands spreken.

3 september 2015 om 20:43

Dat sluit ik dan zeker niet uit. Ik moet misschien wel naar bed, want echt wakker ben ik dus niet meer. Dank!

Ik zou zeggen wees blij met zulke uitspraken. Deze jongen gaat dus keihard werken voor zijn geld en strijden op het veld. Beter dan in de zandbak je zakken vullen toch? Boetius loopt over van ambities, top!

Hoogmoed komt voor de val. Nog niets laten zien. Totaal geen idee van realiteit. Zo'n uitspraak zegt veel over iemand

3 september 2015 om 20:43

Owja tuurlijk, want elke club waar je voor speelt moet je droomclub zijn? Als hij zegt dat hij denkt dat dit zijn eindstationis houdt hij de fans voor de gek en ook zichzelf. Met alle respect, wie droomt er nou van Basel? Alsof je hem zou geloven als hij zou zeggen dat het wel zijn droomclub is. Als hij dit zijn eindstation had genoemd waa het vast weer een gebrek aan ambitie.

3 september 2015 om 21:27

Je kunt dromen wat je wilt maar als je niet eens goed genoeg bent voor Feyenoord kun je beter je mond houden over een topclub!

4 september 2015 om 00:26

Jij pakt weer een ander uiterste erbij.
Hij kan ook gewoon zeggen dat Basel een mooie nieuwe stap is in zijn carriere waarmee hij zich verder wil ontwikkelen als speler en prijzen mee wilt winnen, De woorden "droomclub" of "eindstation'" hoeven helemaal niet uitgesproken te worden.

Een tussenstop klinkt denigrerend. Als een treinstation waar je overstapt. Je stapt uit en wacht op de volgende trein, in de tussentijd geen reet uivoerend.

Die snotneus moet eerst maar eens even gaan presteren... Hij snapt er helemaal niets van..

Ik snap de kritiek niet zo. Hij mag dit toch gewoon vinden. Moet hij dan heel hypocriet gaan lopen doen, het logo gaan kussen? Dat is pas walgelijk.

Wat een azijnzeikers zeg lijk mij niet dat veel spelers met de stempel groot talent ( wat veel mensen hem geven) basel als hun eindstation zien, En beter dat die het gewoon eerlijk zegt dan dat die een beetje zieletjes gaat lopen winnen en over 2 jaar de deur uitloopt.

FC Basel is een prachtclub. Die club speelt elk jaar Europees, en is de afgelopen jaren vaste deelnemer geweest in de CL. Hij mag ontzettend blij zijn voor zijn mooie club te spelen. Als hij echt zo goed is als hij denkt dat hij is dan kan hij wellicht naar een club in een meer aansprekende competitie, maar dan zal hij wel wat moeten laten zien. Zag hem alleen een joekel van een kans missen tegen Tel Aviv mede hierdoor haalde zijn club geen CL voetbal. Wellicht dat hij dat ook eens in zijn overwegingen mee wil nemen als hij weer eens fantaseert over nieuwe heldendaden.

Ach, het is toch gewoon eerlijk van hem? Het feit dat hij de stap maakt naar Basel geeft aan dat hij bewust voor de club kiest om zich er gewoon te ontwikkelen en daarna naar een andere competitie te gaan.

Dit is bij Feyenoord niet gelukt en Basel is ook gewoon een mooie tussenstap. Alsof hij er na zoveel jaren van Feyenoord er altijd van heeft gedroomd om ineens bij Basel te voetballen.

Gewoon eerlijk niet van het likken

Boetius is zon speler die de laatste jaren in Nederland zijn opgestaan, grote ego en uiteindelijk helemaal niks presteren, alleen maar bezig met zakken vullen..

Met genoeg vertrouwen en plezier in het spelletje komt deze jongen er wel. Maar de absolute top zal hij echt niet halen, komt fysiek en mentaal echt te kort.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren