Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Van Gaal: 'Hij lijkt op mij vroeger, ook retetraag'

Laatste update:
/

Daley Blind speelde vorig seizoen vooral als middenvelder bij Manchester United, maar moet zich van Louis van Gaal nu richten op een plek centraal in de achterhoede. De linkspoot voelt zich fijn op die positie.

"De samenwerking achterin verloopt prima. Ik speel prettig samen met Chris Smalling", zo verzekerde Blind woensdagavond na de 0-4 zege op Club Brugge in de Champions League, in gesprek met SBS6. "Het staat goed en het voelt ook goed. Ik sluit me niet af voor andere posities, maar ik focus me nu op de positie centraal achterin."

Van Gaal is lovend over de verrichtingen van Blind. "Hij lijkt op mij vroeger: ook retetraag, maar dat compenseren met geweldige oriëntatie", vertelde de manager van Manchester United in gesprek met het Algemeen Dagblad. "Ik zie al een tijdje een centrale verdediger in hem, al kent de Premier League ook beren van spitsen zoals Christian Benteke. Dat is andere koek."

Die blik van Louis van Gaal na de gemiste penalty van Javier Hernández! ?? #mufc #instavoetbalzone

Un vídeo publicado por Voetbalzone (@instavoetbalzone) el


Een goede zet van Louis van Gaal

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Werd er in zijn ajax-tijd niet geroepen dat hij één van de snelsten tijdens de sprinttesten was? Niemand die het geloofde natuurlijk...

27 augustus 2015 om 08:18

Nog nooit gehoord. Maar er is wel een verschil in sprints in de eerste 20 meter en bijvoorbeeld 50 meter.

27 augustus 2015 om 08:19

Ik heb het nog nooit iemand zien roepen. Denk dat je in de war bent met de Jong. Die bleek uit tests wel veel sneller te zijn dan dat je in eerste instantie zou zeggen.

27 augustus 2015 om 10:35

Nee, hij heeft wel gelijk er kwam naar buiten dan blind de snelste was in de gehele ajax selectie maar wie geloofde dat? Niemand natuurlijk

27 augustus 2015 om 08:20

Nooit gehoord en ik geloof het inderdaad niet.

Vind dat United toch echt nog moet investeren, wil het meedoen om de prijzen. Afmaker, creatieve middenvelder en sterke verdediger (en bij vertrek De Gea ook keeper).

27 augustus 2015 om 08:22

Waarom creatieve middenvelder?
Je hebt Januzaj, Mata, Herrera en eventueel Rooney. Opties zat dus. Voor de rest wel met je eens hoor

27 augustus 2015 om 08:46

Januzaj is nog niet goed genoeg, Rooney is helemaal niet creatief en Herrera ook niet echt. Mata natuurlijk wel, maar dat is de enige. Een topclub mag wel meer creatieve spelers hebben hoor.

27 augustus 2015 om 08:56

Dan spreek ik alleen nog maar over de '10' positie he.
Gister doelpunt gezien van Herrera? Waarbij Schweinsteiger die bal zo achter de verdediging legt, hoe bedoel je creatief?
Herrera is zeer creatief, hij lijkt een leuke tendem te kunnen worden met Rooney, die twee liggen elkaar wel. Rooney kan zo een bal op je stropdas leggen over 40 m, durft steekballen te geven die hij ook daadwerkelijk ziet.

Vind t nogal kort door de bocht.

27 augustus 2015 om 08:23

Nee dat was Siem de Jong!

27 augustus 2015 om 08:39

Maar dat zegt meer iets over Ajax van die tijd dan over Siem de Jong...

27 augustus 2015 om 08:42

Klopt dat was Siem, werd ook niet bepaald gezien als een snelheidsduivel maar hij was gewoon sneller dan onder andere: Sana, V Rhijn, Eriksen, Boerrigter, als ik van te voren mijn geld op íemand had mogen zetten, dan was het zeker niet Siem geweest

27 augustus 2015 om 08:43

Nou het rijtje dat ik net opnoem zijn geen langzame spelers hoor. Siem heeft lange uitschuifbenen, en is op de versnelling ook helemaal niet zo snel, maar als hij eenmaal op snelheid is was hij erg rap. Hij had er overigens ook een hele zomer op getraind, dus dat het aan de sloomheid van de Ajax spelers ligt vind ik een beetje neerbuigend naar Siem toe

27 augustus 2015 om 09:06

Ik kan me het ook nog herinneren. Maar ik kan me absoluut niet voorstellen dat Siem sneller is dan een fitte Boerrigter. Waarschijnlijk was Derk tijdens die test zoals gebruikelijk geblesseerd.
Sightorsson scheen trouwens bij tests ook altijd bij de snelsten te behoren; maar dat zag je er ook niet bepaald vanaf.

27 augustus 2015 om 09:31

@ Afcavosje

Ja wellicht gaat er iets gruwelijks mis bij het meten van die snelheden (net zoals er die hele rel rondom die Arsenal speler was weet even niet meer wie het was, hij rende in ieder geval de 40 meter sneller dan Usain bolt) :P . Maar ik was al verbaasd dat het niet Walcott of Chamberlain was., daarna heeft ook nog een kortsprinter de Arsenal selectie uitgedaagd om het op de klok met hem te rennen, en daar is niet op ingegaan).

Echt? Siggi? Dat komt zeker door zijn laconieke houding dat we daar nooit iets van terug zagen. Hij verrichte wel arbeid, maar leek er nooit de volle 100 % voor te willen gaan, of wanneer het nutteloos was om die arbeid te verrichten haha

27 augustus 2015 om 09:40

Dat van Arsenal weet ik niet, maar kan me wel herinneren dat Aubameyang op de eerste 30 meter 'sneller' was dan Mr. Bolt.

27 augustus 2015 om 09:48

@ punishedsnake

Heb het nog even nagezocht; het ging over Hector Bellerin. Hector Bellerin is de snelste speler van Arsenal, en rent sneller dan Bolt de 40 meter haha.

Dat aubameyang op de eerste 30 meter sneller is, dat verbaasd me niks, dat is echt één van de snelste voetballers die ik heb zien spelen de afgelopen 5 jaar en je moet ook niet vergeten dat Bolt zijn topsnelheid pas bereikt rond de 40-50 meter, dus de vergelijking ook een beetje krom is

Ik was echter wel met stomheid geslagen toen ik Bellerin las, ik denk dat ik niet de enige was die Walcott bij verre de snelste speler van Arsenal achtte

27 augustus 2015 om 10:17

Ik kan mij nog herinneren dat Boerrigter als snelste speler van Ajax uit een test kwam. Toen was De Jong ook fit en de rest van de spelers ook(lukoki onder andere). Dus ja, die metingen moet je maar met een korreltje zout nemen denk ik. Soms zijn inderdaad spelers geblesseerd die normaal gesproken de test zouden 'winnen'.

27 augustus 2015 om 11:31

Aubameyang zou niet alleen tegen Bolt, maar tegen alle sprinters op een WK of Olympische Spelen volstrekt kansloos zijn. Ook op de eerste 30 meter. Die lui, met perfecte sprintlichamen, trainen dag in dag uit, en dat jarenlang, op reactiesnelheid, starttechniek en lichaamshouding. Aubameyang zou overkomen als een amateur. Maar dat is 'ie dan ook.

27 augustus 2015 om 13:55

Dat is helemaal niet waar. Het is zelfs gemeten dat aubameyang sneller dan Bolt is op de eerste 30 meter. Is ook niets raars aan en hoef je geen sprinter voor te zijn. Het is ook wel bekend dat Bolt relatief traag start en pas na 50 meter op gang komt.

Bovendien zie ik vaak genoeg tijden voorbij komen net onder de 10 sec. Dat halen sommige voetballers ook wel of zitten er net iets boven. Kansloos voor de winst lijkt mij logisch maar zo kansloos om aan de 100m mee te doen zijn sommige spelers ook weer niet.

27 augustus 2015 om 15:17

Geef dan 's een link met informatie waaruit dat blijkt. Vind het namelijk bijzonder ongeloofwaardig klinken. Waarschijnlijk is die tijd van Aubameyang met onbetrouwbare apparatuur gemeten vanaf het moment dat hij al op volle snelheid was i.p.v. vanaf het moment dat hij vanaf het startblok vertrok. En een tiende van een seconde is op de 100 meter een wereld van verschil. De snelste voetballers zullen misschien net 10,50 halen (en zelfs dat waag ik te betwijfelen, want dan zijn ze sneller dan de snelste vrouw ter wereld), maar in een wedstrijd met Olympische sprinters zien ze er met zo'n tijd uit alsof ze beter aan de Paralympics mee hadden kunnen doen.

27 augustus 2015 om 15:55

Denk niet dat ie sneller is dan Bolt, ook niet de eerste meters. Denk dat et bij Bellerin niet uit stilstand met een startschot is gemeten... Al zijn Bellerin en Aube wel supersnel. Ik denk dat Wel dat Martins de snelste blijft haha

27 augustus 2015 om 08:49

Ik ken dat verhaal ook, maar weet niet of het een serieuze achtergrond heeft.

27 augustus 2015 om 09:21

Misschien is er een keer gezegd dat Blind zijn snelste sprint had getrokken tijdens een sprinttest, maar dat is niet meer dan individueel gezien. Ik heb nog nooit iemand iets horen zeggen dat hij de snelste was. Misschien een keer tijdens een training waar de rest vrij was.

27 augustus 2015 om 09:22

Dat heb ik toen gehoord en gelezen! Zelfs een officiële test wees dat toen uit die ook op twitter verscheen

27 augustus 2015 om 09:46

Werd dat ook niet laatst nog geroepen over Dijks?

27 augustus 2015 om 10:01

Dat klopt, maar dat kun je terug zien in wedstrijden. Niemand die van zo'n kast verwacht dat hij er een soepel sprintje uit haalt waar menig buitenspeler jaloers op is...

27 augustus 2015 om 13:14

Dat riep iemand laatst over die linksback van Ajax, ben alleen z'n naam even kwijt.

27 augustus 2015 om 13:42

Klopt, maar het werd door een ajax speler zelf gezegd, was als grap bedoeld omdat hij juist de traagste was

Blind kan op die positie spelen.Hij is slim en ziet het spel. Maar wanneer hij tegen reuzen van spitsen komt te staan of teveel ruimte in zijn rug heeft kan hij in moeilijkheden komen.

27 augustus 2015 om 08:21

Daarom zou hij ook niet die reuzenspitsen moeten afstoppen in de lucht, daarvoor is Smalling.
Blind moet gewoon over de grond de baas zijn van die spitsen. Daar moet hij t van hebben, zijn voetballend inzicht en daarmee compenseert hij zo gigantisch veel!
Hoop alleen niet dat dit t centrum gaat worden voor Man U, Smalling en Blind, want dat mist gewoon echte klasse om mee te kunnen doen om het kampioensschap.

27 augustus 2015 om 08:27

Maak me eerder zorgen om snelle behendige spelers. Iemand die de bal aan een touwtje heeft is blind zo voorbij

27 augustus 2015 om 08:33

Laten we dat rustig afwachten, tot nu toe doet Blind het verbazingwekkend goed. Wie weet blijft hij zo sterk groeien. Ik ben benieuwd of hij zijn zwakke plekken kan blijven compenseren.

27 augustus 2015 om 08:44

Ben ik ook benieuwd naar. Valt me ook mee als cv. Hij moet wel echt een keer een positie vinden anders valt ie zodalijk buiten de boot.

27 augustus 2015 om 08:53

Iemand die de bal aan touwtje heeft is nagenoeg elke verdediger zo voorbij, dus wat is precies je punt? Hij doet het zeer sterk op t moment, dus eigenlijk mogen we op t moment niet roepen dat hij niet goed genoeg is, want hij maakt geen fouten en de tegenstanders krijgen weinig tot geen kansen in een wedstrijd.

27 augustus 2015 om 09:53

Ik zeg toch ook dat ie t goed doet? Met Kongolo in dezen vorm is blind mijn eerste keus in oranje op lcv. De vrij ernaast en Kongolo als 5-2-3 en genieten maar.

Niet alleen beren van spitsen als Benteke en Lukaku, maar ook snel en geraffineerd als Aguero en Alexis.. So good luck!

27 augustus 2015 om 08:21

Daar zal Blind het zeker erg moeilijk mee hebben. Gelukkig hebben zelfs de beste verdedigers ter wereld het daar moeilijk mee.

27 augustus 2015 om 08:55

even bij chambers navraag doen over benteke lijkt me op voorhand wel slim.. die zit nog steeds in de broekzak van benteke denk ik.

27 augustus 2015 om 09:10

Zelfs met Chambers in zijn zak scoort hij niet dus wat is je punt?? Slimme verdedigers zijn moeilijk te vinden. Liever iemand als Blind achterin dan een type Samba.

27 augustus 2015 om 08:24

Iedere verdediger heeft problemen met Aguero en Alexis. Denk dat we iedereen dan wel good luck moeten wensen.

27 augustus 2015 om 08:26

Blind is niet sterk maar hij is echt een slimme verdediger. Hij weet hoe je een grote sterke spits kan aanpakken.

27 augustus 2015 om 09:23

Daar heeft Smalling het ook moeilijk mee dus wat is je punt?

27 augustus 2015 om 13:10

Aguero en Sanchez zijn ook beide heel erg sterk. Ze zijn niet zo groot maar amper van de bal af te krijgen

"geweldige oriëntatie", hij kopte gisteren toch bijna in eigen doel :'

27 augustus 2015 om 08:51

Ja, en dus niet erin, door die orientatie

Ik vind het een wonder wat hier gebeurt. Toen Vertonghen bij Ajax vertrok was iedereen unaniem dat Blind kwaliteit miste om hem op te volgen op die plek, daarom werd Moisander gehaald. En nu speelt Blind LCV bij Man U ... Ik blijf Blind beter vinden op het middenveld.

Benieuwd hoe v Gaal hem straks afkraakt als hij wat sterkere tegenstanders krijgt. Tot nu toe zijn het vrij makkelijke tegenstanders. Chelsea, Man City en Arsenal ben ik erg benieuwd.

27 augustus 2015 om 08:35

Real en Barca krijgen ook tegendoelpunten terwijl daar misschien wel de beste verdedigers ter wereld lopen.

Laten we even een paar week wachten.een paar tegengoals en Blind kan daar weer weg omdat hij danniet snel is enz.zolang Man.u wint is er niks aan de hand.

Zijn vader Danny Blind was fysiek en qua snelheid ook niet bijzonder maar compenseerde dit door heel slim en tactisch te spelen dus waarom zou Daley dit niet in zich hebben. Het Ajax van Danny, Sonny Silooy, Frank de Boer en Wim Jonk doorstond ook wel stormrammen als Thomas Skuravy, Walter Casagrande etc. Dus het hoeft niet per definitie een probleem te zijn lijkt me.

"hij lijkt op mij vroeger: ook retetraag, maar dat compenseren met geweldige oriëntatie", Lekker bescheiden weer Louis. Hij vergelijkt zich met Blind maar nu al kunnen we met zekerheid stellen dat Daley Blind een grotere voetballer zal zijn aan het eind van zijn carrière en eigenlijk nu al is. De geweldige oriëntatie van Louis zelf was toch op een ander niveau. Bovendien is Blind traag (minst genomen niet snel) en niet retetraag. Louis zelf daarentegen was wel retetraag.

27 augustus 2015 om 10:09

Dat is toch de hele grap... Dat hij zijn bescheidenheid achterwege laat. Daarnaast bedoeld hij dat ook als een kritiek richting zichzelf, omdat de enige vergelijking de snelheid is, op alle andere vlakken overklast Bkind hem volledig.

Daley Blind is een speler waar je bergen respect voor moet hebben vind ik. Een bescheiden, aardige jongen die in zijn prille loopbaan al meer voor zijn kiezen heeft gekregen dan menig speler in zijn hele carrière. Letterlijk weggehoond uit zijn eigen stadion in Amsterdam, later op eigen kracht opnieuw in genade aangenomen, gewoon door goed te spelen. In Oranje een multi-inzetbare, belangrijke speler geworden en na zijn overgang naar topclub United ook daar een onbetwiste basisspeler geworden die belangrijk is voor zijn elftal.

Maar vooral aan de mentaliteit van Daley Blind kunnen heel wat jonge spelers een voorbeeld nemen. Ook bij tegenslag: niet lullen maar poetsen.

27 augustus 2015 om 09:46

Dat vind ik dus ook. Iedereen zit maar te zeiken op daley blind ( ook op Memphis, maar na 2 goals en 2 assists is hij in ene de nieuwe ronaldo voor de nederlands ), maar daley blind staat elke wedstrijd zijn mannetje en heeft nog nooit een echt slechte wedstrijd gespeeld. Maar ik denk dat groot en deels van de nederlanders ( mede dankzij jaloezie dat wij geen Iniesta hebben en hun zelf niet succesvol zijn in de voetbalwereld ) gewoon wat te zeiken wilt hebben om het zeiken.

27 augustus 2015 om 11:20

Denk niet dat er bij Man U 1 speler rondloopt die "onbetwistbaar" basisspeler is, maar dat hij het heel goed doet is een feit, het grote voordeel is nu dat hij wel naar voren speelt, vond dat op het middenveld toch vaak tikkie breed, nu laat hij zien over een goede lange pass te beschikken.
En ja natuurlijk maakt hij fouten en ik heb hem al een paar foutjes zien maken, maar de meeste herstelt hij zelf.
Heeft mij verwachting in ieder geval gelogenstraft, had nooit verwacht dat hij het niveau zou aankunnen, maar hij bewijst mijn ongelijk

27 augustus 2015 om 13:30

@ Marcore

Wat een onzin zeg. Blind heeft niets anders mee dan zijn achternaam.
Hoeveel spelers hebben oneindig krediet gehad zoals Blind?
Martin Jol zag er helemaal niets in en pa Blind de assistent is achter de rug om van Jol gaan lopen klagen bij het Ajax bestuur om Jol weg te krijgen zodat zijn zoon weer lekker speeltijd zou krijgen. Blind heeft van Frank de Boer toevallig de vriend van vader Blind kans na kans gekregen ondanks dat hij faalde.
Daar waar anderen het met veel minder kansen moeten doen. Daley Blind heeft helemaal geen mentaliteit. Hij loopt alleen maar over het veld te sjokken.
Ik vind het ook erg overdreven al die lofuitingen. Niemand heeft het over die kans van Brugge van Diaby die 1 op 1 op de keeper ging omdat Blind verkeerd instapte.
Dit was maar een veredelde B team van Club Brugge en dan nog zo'n kans weggeven door knullig in te stappen. Daar moet je verdedigers op beoordelen en niet of hij een goede inspeelpass heeft.

De beste combinatie blijft een duo achterin waar de één een keiharde sloper is die alle duels wint en niemand laat passeren. En de ander vooral in de opbouw wordt gezocht door z'n goede inzicht en temporisering. Blind is daar uitermate geschikt voor en compenseert z'n fysieke tekortkomingen door slimmigheden als goede positionering en timing. Zie veel toekomst voor hem.
In Oranje zou een duo Vlaar en Blind ook niet misstaan achterin.

27 augustus 2015 om 08:54

Ik dacht eerder aan Van Beek en Blind. Van beek is namelijk een van de snelste verdedigers van de eredivisie en heeft evenals Vlaar een erg goeie crosspass. Tuurlijk moet an Beek nog veel leren en is hij er nu nog niet klaar voor, maar hij is al verder dan een de Vrij op zijn leeftijd.

27 augustus 2015 om 09:13

Uiteraard, van Beek is zeker een optie. De Vrij is momenteel veel verder maar Sven heeft zeker de potentie. Maar er zijn veel jonge talenten die Oranje zouden kunnen halen; Riedewald, van Beek, Ake, Hoedt, Luckassen, Rekik maar ook St. Juste van Heerenveen.

27 augustus 2015 om 10:14

Streep Hoedt en Ake maar weg. Hoedt is helemaal niet zo speciaal en gaat een seizoen de tribune van het Olympico verkennen. Concurrenten van Ake hebben voor hun 20e allen meer dan 100 profwedstrijden in de benen. Hij moet dat nu binnen een jaar compenseren...

27 augustus 2015 om 10:36

Dat wil niet veel zeggen. In Engeland zie jij bijna nooit een verdediger van 20 in de basis staan. Bij een topclub al helemaal niet.

27 augustus 2015 om 09:14

Hier ben ik het volledig mee eens en daar zei ik laatst nog dat de Nederlandse clubs eens in de Championship en/of de Serie A/Serie B moeten gaan kijken voor brekers. Zullen daar vast wel beren van kerels zijn die enkel een man uit kunnen schakelen.

27 augustus 2015 om 09:23

Nee joh, dat is zo een romantische gedachte, maar niet realistisch. Je moet allereerst gewoon een hele goede verdediger zijn die een speler kan uitschakelen. Je kan een iets langere en een iets kleinere speler hebben, maar die kleine moet dan zeker gif en snelheid hebben.

Zelfs bij Barcelona waar ze vanuit het centrum voetballen heb je Pique en Mascherano die allebei aardig kunnen ballen, maar vooral ook goede verdedigers zijn. Pique met zijn lengte, Mascherano met zijn gif.

Op topniveau is het niet denkbaar dat een CV niet in eerste instantie heel goed kan verdedigen. Het aanvallen is een (belangrijke) bonus, maar de basis moet topverdediger zijn.

27 augustus 2015 om 09:39

Daar ben ik het niet mee eens. Een combinatie van verschillende kwaliteiten is veel meer een waarde voor een elftal dan twee slopers die geen bal vooruit kunnen passen. En gif? dat is gewoon een ander woord voor slim en fel een duel in gaan. Die kwaliteiten heeft Blind wel.

Doet me denken aan die bekende anekdote toen Van Gaal nog voetballer was bij mijn favoriete club Royal Antwerp Fc.
Zo vroeg hij eens aan Guy Thijs, de coach: "waarom speel ik zo weinig? Met de bal aan de voet ben ik de beste speler." Waarop Thys dan antwoordde "ik weet het, Louis, maar je hebt de bal nooit."

Ik telde 2 jaar terug toch zo'n 100 Blind-haters hier. Nu zie ik er geen een. Zodra hij een keer een matige pot speelt komen ze vast weer tevoorschijn. Het mooiste is nog dat Blind in Oranje op die lcv plek gaat spelen, athans, dat is mijn verwachting.

27 augustus 2015 om 13:37

@ Pdb4

Wat een kinderachtige reactie. Er is helemaal niemand die Blind haat.
Mensen hebben terecht zeer ernstige twijfels over deze voetballer.
Ik persoonlijk heb niets tegen Blind maar ik vind het een verschrikkelijke voetballer.
Hij is lichamelijk niet geschikt voor topvoetbal en komt op elke positie te kort.
Het is niet voor niets dat hij geen vaste positie heeft maar altijd speelt waar een plek
vrij komt.
In het buitenland of fora vinden ze Blind ook helemaal niets. Die hebben volgens jou waarschijnlijk ook haat tegenover Blind. Wat kinderachtig.

Blind komt gewoonweg tekort structureel. Hij zal best aardig spelen tegen de mindere teams maar zodra United onder druk komt te staan en het tempo gaat omhoog en United niet het balbezit dicteert dan valt hij gigantisch door de mand. Of heb jij de wedstrijd tegen PSG in de Verenigde Staten niet gezien?

Hij doet het op dit moment uitstekend, maar ik vraag me af hoe hij het zal gaan doen tegen spelers als Aguero, Costa, Benteke en Sanchez.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren