Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Dennis was een van de belangrijkste aankopen uit de clubhistorie’

Laatste update:

Dennis Bergkamp verruilde Ajax in 1993 voor Internazionale, maar kwam in de Serie A amper uit de verf. Pas na zijn vertrek naar Arsenal groeide de Nederlandse aanvaller uit tot een speler van wereldklasse. Deze week is het precies twintig jaar geleden dat Bergkamp debuteerde voor Arsenal.

/

Trainer Arsène Wenger moest toen nog zijn entree maken bij the Gunners en is dankbaar dat hij jarenlang met de technisch begaafde Bergkamp heeft mogen werken. “Hij is een van de belangrijkste aankopen in de clubhistorie van Arsenal geweest”, kijkt de Franse oefenmeester terug op de officiële website van zijn werkgever. Volgens Wenger voegde Bergkamp iets toe aan het voetbal van Arsenal wat dat tot moment ontbroken had.

“Dennis is een speler die bewonderd wordt door alle andere spelers en zijn komst was de eerste zet voor Arsenal in de richting van het moderne, internationale tijdperk. Hij had zelf ook geluk, want toen hij hier kwam, zaten er ook al een hoop Engelse spelers die ook exceptioneel waren. Hij voegde creativiteit toe aan die groep sterke voetballers en het was een goed huwelijk.”

Vind je Dennis Bergkamp de beste voetballer die Arsenal ooit had?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat een geweldige speler was hij voor Arsenal !! Absoluut een Legend

Lastige poll. Er zijn heel wat spelers die in mijn optiek in aanmerking komen voor de beste voetballer van Arsenal ooit. Met name Henry zou absoluut in aanmerking komen. Maar voor mij is Bergkamp toch de reden dat ik Arsenal ben gaan volgen met name door zijn prachtige treffer tegen Newcastle toentertijd.

20 augustus 2015 om 10:58

Henry was aan de bal misschien net een fractie beter, maar bergkamp heeft meer voor de club betekent, dus het is maar hoe je de poll opvat

20 augustus 2015 om 11:22

Henry beter aan de bal? Niemand had dat verfijnde balgevoel van Bergkamp.

20 augustus 2015 om 16:12

Je bedoelt Henry is beter zonder bal. Met bal is Dennis beter.

20 augustus 2015 om 11:00

Heel moeilijk, want je moet verschillende posities vergelijken. En het verschil hier is niet zo groot als een Messi of Ronaldo bij barca/real.

Mijn lievelingsspeler van toen was toch Henry. Maar pattrick viera was ook echt een beer van een speler

20 augustus 2015 om 14:02

Het gaat om smaak. De één kiest voor Henry, de ander voor bergkamp. Als dit een volledige pol zou zijn, zouden spelers al Vieira, Pires, Kanu, Overmars etc ook zeker tot de favorieten behoren. Het Arsenal van toen was de perfecte combinatie van snelheid en techniek.

Maar weer eens tijd om dat gigantische boek van Bergkamp open te slaan.

De beste speler die ooit bij Arsenal heeft gespeeld. Wat een geniale techniek en spelinzicht had deze man toch.

Over de poll, vindt Henry duidelijk de beste voetballer die Arsenal ooit heeft gehad. Bergkamp is natuurlijk een geweldenaar en uniek, maar qua rendement een stuk minder belangrijk geweest.

20 augustus 2015 om 11:09

Het gaat in de poll echter niet om rendement, maar om wie de beste was, en daarin wint Bergkamp het van Henry door zijn fabuleuze techniek en prachtige goals. Voor mij staat Bergkamp ook erg hoog in de lijst "beste voetballers allertijden". Qua techniek heb ik er maar 2 gezien die beter waren, en dat zijn Zidane(1), en Messi (2)

20 augustus 2015 om 11:18

Bedoel je dan in het stadion gezien? Want inclusief tv-beelden zijn er natuurlijk nog wel een paar die boven Bergkamp staan, hoe uitzonderlijk goed hij ook was. Maradona, Ronaldinho, Zlatan en een aantal spelers van langer geleden schat ik op pure techniek nog iets hoger in.

20 augustus 2015 om 12:22

Pure op techniek kijkend is bergkamp echt wel beter dan zlatan

20 augustus 2015 om 13:32

Ben ik denk ik niet met je eens. Bergkamp had vaak meer de ruimte aan de bal. Hij was in de kleine ruimte natuurlijk nog steeds geweldig, maar wat Zlatan kan met 1 of 2 centrale verdedigers in z'n nek is fenomenaal en zie ik Bergkamp niet evenaren. De finesse van Bergkamp was ongetwijfeld groter, maar Zlatan heeft de techniek om alles op volle kracht gecontroleerd te houden.

20 augustus 2015 om 16:54

Nee, ik bedoel die ik daadwerkelijk heb zien spelen, hetzij in het stadion, hetzij op televisie, van Maradona, Pele en Cruijff heb ik alleen maar tv beelden gezien bijvoorbeeld, Ronaldinho was ook goed inderdaad maar imo heeft Bergkamp een veel constanter niveau gehaald door de jaren heen, en daarom geef ik hem de voorkeur.

20 augustus 2015 om 23:41

Heb je Henry zijn goals gezien? Behalve natuurlijk Bergkamp zijn goal tegen Newcastle United, durf ik te zeggen dat Henry mooiere goals heeft gemaakt. Ik ben persoonlijk ook meer fan van Bergkamp, maar ik lees de poll ook als de beste voetballer van Arsenal. Dus wie het meeste voor Arsenal heeft betekent. Bergkamp is een betere voetballer dan Henry, maar Henry is de beste speler van Arsenal geweest.

20 augustus 2015 om 11:11

Het rendement van beide spelers vergelijken is niet helemaal eerlijk. Henry heeft altijd als diepste spits gespeeld bij Arsenal. Bergkamp heeft vaak 'op tien' gespeeld of was in de periodes dat Arsenal met twee spitsen speelde de meest teruggetrokken speler. Als je rendement uitdrukt in assists of het opzetten van een succesvolle aanval wint Bergkamp het waarschijnlijk. Henry maakte meer goals.

Tja, mijn naam en afbeelding geven al aan dat ik niet objectief kan zijn hier in. Gewoon een legende.

20 augustus 2015 om 13:52

Haha, bij mij alleen de afbeelding!!!

Heerlijke voetballer om naar te kijken, wat een techniek! Voor zulke spelers kijk je voetbal.

Wat een speler was deze man! Zo bescheiden, zo'n talent, wat een sieraad voor de sport is/was hij! Hij, Zidane, Xavi, Van Bronckhorst etc allemaal rustige spelers en zo bescheiden. Respect voor deze legendes en zeker voor Bergkamp. Die nooit de erkenning krijgt die hij verdient. Met erkenning, bedoel ik dat ze nooit vaak over hem praten.

20 augustus 2015 om 11:16

Er wordt denk ik genoeg over Bergkamp gepraat. De man is nog steeds een held voor veel mensen, met name de generatie van destijds, waaronder ikzelf. Met die erkenning zit het denk ik wel goed hoor. Is er al een docu gemaakt over Bergkamp?

20 augustus 2015 om 11:18

Ja, ze praten wel over hem. Maar vind het niet genoeg, is echt een legende en een van mijn favoriete spelers. Zeker omdat ik een Inter fan ben en Berkamp daar ook speelde. En over die docu? Denk het niet man. Misschien is ie in de maak? Hij verdient het zeker!

20 augustus 2015 om 12:48

Er is wel een docu van "the invincibles" waarin hij voorkomt natuurlijk maar geen een van hem alleen denk ik man

20 augustus 2015 om 13:43

Je hebt de 100 goals van bergkamp. Als je die kijkt denk je dat de 100 mooiste zijn geselecteerd maar het zijn er 100 achtereen gemaakt.. Bizar! Ode aan deze held

Hier komt natuurlijk een groot stuk persoonlijke voorkeur bij kijken. Maar zijn manier van spelen, het inzicht, de houding, de technische aspecten en de uitvoering maken Bergkamp voor mij niet alleen de beste speler van Arsenal, maar 1 van de beste spelers die ik ooit heb gezien. Henry was fenomenaal, maar Bergkamp had iets waar ik gewoon alleen maar van kon genieten, elk balcontact weer..

20 augustus 2015 om 11:16

Precies! Wat een generatie was dat van Oranje, zeg! Bergkamp, Frank De Boer, Ronald De Boer, Jaap Stam, Edgar Davids, Clarence Seedorf, Philipp Cocu, Wim Jonk, Edwin Van Der Sar, man man wat een team. Was het beste team van de wereld, no doubt.!

20 augustus 2015 om 11:24

Ja overmars, kluivert, Reiziger, pfff dat was zeker het elftal wat het wk destijds moest winnen. Hadden het beste team.

20 augustus 2015 om 11:25

Helaas niet, het beste team van de wereld was op dat moment het Frankrijk van Zidane, Blanc, Desailly, Thuram, Vieira, Deschamps, Djorkaeff, Pires, Henry en Trezeguet. Alleen in de aanval kan Nederland (bergkamp, Overmars, Kluivert) zich meten met de Fransen, op met middenveld en zeker in de verdediging legt Nederland het af. Dat van der Sar beter was dan Barthez behoeft verder denk ik geen uitleg

20 augustus 2015 om 11:28

Nou, ja misschien Frankrijk, maar geloof me Nederland had voor de rest echt wel een van de beste teams van de wereld zoniet de beste. Pff wat een tijden!

Liam Brady en Charlie George worden weer over het hoofd gezien zie ik. Pas nog met een Preston supporter een discussie gevoerd over Alan Ball. De Arsenal supporter vol verbazing "wie is Alan Ball?"

Om Bergkamps klasse te beschrijven moeten nieuwe woorden verzonnen worden, meesterlijk, magistraal, geniaal, niets dekt de lading compleet.

Met de komst van Bergkamp werd het stigma van boring Arsenal definitief afgeschud. Andere clubs hebben meer gewonnen maar Arsenal heeft het meeste kijkplezier gegeven van alle Engelse clubs.

20 augustus 2015 om 12:24

Ja klopt aantrekkelijk voetbal bestond toen niet in Engeland. Zonder die Ouwe snoeperd van een Graham had ik anders nooit naar voetbal gekeken.

20 augustus 2015 om 14:31

Spurs in de jaren 80 was leuk om naar te kijken, enige club die continentaal speelde met Hoddle, Ardiles etc. Liverpool eind jaren 70 speelde mooi combinatievoetbal. Voor de rest kick and rush. Maar het leek ook allemaal bijzonder omdat het maar sporadisch op TV te zien was.

20 augustus 2015 om 18:01

Ja klopt Vooral United onder Sir Matt Busby, Docherty, Sexton en Big Ron samen met Brian Clough's Forest was voor mij bijna de reden om voetbal af te zweren.

Nooit was er een speler die tot zulke mooie dingen in staat was als Bergkamp. Echt een speler waar je voor naar een wedstrijd keek ( terwijl ik niets heb met Arsenal of Ajax). Hij heeft er voor gezorgd, dat Motd nog steeds mijn favoriete tv programma is. Er zijn/waren effectievere spelers, maar nooit mooiere. Enkel Zidane kwam in de buurt ( alhoewel die zijn carrière veel imposanter is),maar Bergkamp staat voor mij op eenzame hoogte.

20 augustus 2015 om 13:49

Met alles eens behalve effectievere, nooit een overbodige balcontact. Bijv de wereldberoemde passeerbeweging tegen newcastle, de assist op ljungberg de vele binnenkantje kruising, ik denk juist een vd meest effectiefste ever...

20 augustus 2015 om 15:32

Met effectievere bedoel ik eigenlijk, dat er meer scorende voetballers zijn/ waren en spelers die meer prijzen gewonnen hebben.

Bergkamp zijn effectiviteit met balcontrole is ongeëvenaard, daar heb je gelijk in.

Naast Henry een van de beste aankopen ooit geweest inderdaad.

Denk gevolgd door Overmars, Veirra en Cambell

Henri de beste, maar zonder Bergkamp was hij dat nooit geworden!

20 augustus 2015 om 13:45

Ultieme tandem

Henry of Bergkamp?
Een hele moeilijke vraag maar ik zou toch voor Henry gaan.
Bergkamp is een geweldige speler maar Henry heeft Arsenal veel prijzen opgeleverd.
En die jaar dat ze onverslaanbaar waren was volledig te danken aan Henry.

20 augustus 2015 om 13:45

Ultieme tandem

Ja allemaal leuk gezegd door deze wenger. Maar op t hoogtepunt van Bergkamp liet hij hem mooi op de bank zitten heel de wedstrijd om de champions league finale van 2006. Oke arsenal moest toen noodgedwongen een veldspeler inwisselen voor een keeper maar dan als nog had hij dit Bergkamp moeten gunnen vanwege zijn betekenis voor Arsenal belachelijk dat hij dit niet deed. Van persie had hier achteraf nog kritiek op geuit hierover en terecht

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren