Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

United dankzij Depay hard op weg naar groepsfase CL

Laatste update:

Dankzij Memphis Depay heeft Manchester United zich een goede uitgangspositie verschaft voor het bereiken van de groepsfase van de Champions League. De Engelse topclub had het onverwacht lastig met Club Brugge, dat zich taai toonde op Old Trafford en zelfs brutaal op voorsprong kwam. Nog voor rust boog de Nederlander de 0-1 achterstand echter om in een 2-1 voorsprong. In blessuretijd tekende Marouane Fellaini op aangeven van Depay voor de 3-1. BATE Borisov heeft na een 1-0 zege op Partizan Belgrado ook goede papieren voor het bereiken van het miljoenenbal.

Manchester United - Club Brugge 3-1
Van een leien dakje ging het niet voor United. Club Brugge zorgde zelfs voor een daverende verrassing door na acht minuten spelen de leiding te nemen. Een vrije trap van Víctor Vázquez werd van richting veranderd, waarna Michael Carrick de baan van de bal nóg eens knullig veranderde. Sergio Romero had daardoor geen schijn van kans. United kon ook na die achterstand niet echt overtuigen. De thuisploeg speelde weliswaar grotendeels op de helft van de Belgische opponent, maar moest het van individuele bevliegingen hebben om tot doelgevaar te komen. Depay onderscheidde zich.

/

Vijf minuten na de 0-1 nam de ex-PSV’er de bal knap aan, dribbelde hij de zestien in, en rondde hij gedecideerd af in de verre hoek. United kreeg daarna wel wat kleine mogelijkheden, maar moest ook oppassen voor de tegenstoot van Club, dat zo nu en dan dreigend voorin opdook. Op slag van rust zorgde Depay echter opnieuw voor verlichting. Hij kapte vanaf links naar binnen en plaatste de bal fraai in de verre hoek: 2-1. Ook na de pauze was het met name de Nederlandse aanvaller die voor het gevaar zorgde Binnen tien minuten was hij met een schot van afstand al twee keer in de buurt van de 3-1.

Die derde treffer viel echter niet, waardoor de gasten mochten blijven hopen. United ontsnapte dan ook een paar keer aan een gelijkmaker. Morgan Schneiderlin speelde bijvoorbeeld veel te kort terug op Romero, die de bal in de schoenen van een tegenstander schoof. De Argentijn ging daarop handig naar de grond, waardoor het duel werd stilgelegd en Club Brugge de scoringskans werd ontnomen. Niet veel later kreeg Depay dé kans op de beslissing. Hij had de bal voor het inschieten, maar mikte te hoog.

Depay bleef het proberen, maar ook zijn vrije trap van verre afstand vloog er niet in: de bal landde centimeters naast het Belgische doel. Laurens de Bock maakte in de slotfase van de wedstrijd nog wel hands in de eigen zestien, maar dat werd beoordeeld als niet opzettelijk. Brandon Mechele moest er vervolgens af met een tweede gele kaart, maar Club leek desondanks stand te houden. In de absolute slotseconden liep invaller Fellaini echter tegen een voorzet van Depay aan en knikte hij alsnog de dodelijke 3-1 binnen.

BATE Borisov - Partizan Belgrado 1-0
BATE liet er geen gras over groeien en trok meteen vol ten aanval. Dat leidde in de openingsfase tot een paar goede kansen en tot nood achterin bij de Servische opponent. Zo moest Marko Jevtovic aan de noodrem trekken en geel incasseren, wat hem op slag van rust duur kwam te staan. De middenvelder zag een tweede gele prent en moest inrukken. De elf van de thuisploeg voerden de druk na rust nog verder op en werden daar een kwartier voor tijd voor beloond. Uit een hoekschop vond Igor Stasevic de geheel vrijstaande Mikhail Gordejchuk, die de bal hard tegen de touwen kopte. Dat bleef, ondanks nog één enorme kans in de slotfase, ook de eindstand.


Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Leuk om te zien dat Memphis uit kan blinken in zo'n wedstrijd. Geweldige goals en een mooie assist. Tegelijkertijd ontzettend jammer om Rooney zo te zien spartelen. Eindstand voor Memphis persoonlijk geweldig. Maar voor United met Rooney en LvG is er echt nog werk aan de winkel.

18 augustus 2015 om 22:46

Depay was idd geweldig! Ontzettend veel dreiging kwam van hem af en ik denk ook dat dit hem vertrouwen geeft voor in de competitie. Blind vond ik ook ijzersterk spelen.

18 augustus 2015 om 23:01

Depay heeft genoeg kwaliteiten om de volgende Cristiano Ronaldo te worden van Manu..
Hij heeft een mooi toekomst voor zich.

18 augustus 2015 om 23:07

Ha-ha-ha. Natuurlijk was Depay goed, erg goed, maar je moet dus wel beseffen dat zijn tegenstander die hem zo makkelijk 2x laat wegdraaien een 19-jarige nieuweling is die vorig jaar in de Belgische 2e klasse speelde en dus nog veel moet leren. Normaal is hij 2e/3e keus op RB maar blessures... En bij die 2-1 vergeet de centrale verdediger uit te stappen.

Ik wil niets afdoen van zijn goede prestatie, maar komop zeg, de lofbetuigingen hier zijn fel overdreven. Wacht maar tot hij tegenover Zabaleta komt te staan, dan kunnen we hem beoordelen.

18 augustus 2015 om 23:08

Hoe kan je Ronaldo nou vergelijken met Depay? ronaldo was veel en veel verder. Verder vind ik het raar dat mensen hier zo verbaasd doen dat Depay er 2 in knalt tegen "club brugge" kom op man hun zijn te vergelijken met Feyenoord. Gewoon Eredivisie niveau. Tuurlijk kan Depay er tweemaal tegen scoren.

18 augustus 2015 om 23:15

Toch doet hij het, en niet Rooney, niet Mata, niet Januzaj maar hij. Je moet de prestatie ook weer niet onderschatten. Maar natuurlijk, vergelijken met Ronaldo is belachelijk. Belangrijkste is dat hij hier vertrouwen uit tankt en dat meeneemt naar de PL.

18 augustus 2015 om 23:16

Wat een misgunnende ogen hier toch. Doen ze precies alsof die 2 goals makkelijk waren. Toch grappig dat hoewel je 2 goals en 1 assist levert toch nog niet de nodige lof krijgt. Ookal was het "maar" brugge

18 augustus 2015 om 23:18

Rooney word overschat. Die laat al tijden niks zien, Mata is afhankelijk van zijn medespelers en verder heeft United aanvallend behalve Depay Januzaj en Rooney helemaal niemand. Ze hebben een zwak elftal zeker aangezien Depay en Januzaj pas komen kijken en je ze niet mee kan tellen als topspelers. Rooney daarin tegen wel maar presteert niet als een topspeler. Vind dat United met al die miljoenen die ze hebben geïnvesteerd nogsteeds zeer zwak zijn qua individuele kwaliteiten.

18 augustus 2015 om 23:20

Is niet misgunnen, we leggen alleen de vinger op de feiten. je weet best dat sommige overdrijven.

18 augustus 2015 om 23:23

Idd Nikes zie Depay wel weer choken dit weekend. Maar goed, zn eerste goals zijn er. Er is nu wel een grote druk van z'n schouders af.

18 augustus 2015 om 23:23

Elke speler is afhankelijk van zijn medespelers. Voor de rest ben ik het met je eens. Tot aan met de middenveld was alles leuk maar daarna ging het minder. Ze hebben een spits nodig die komt halen en forceert. Ik zie ze nog niet als kampioenen vertrekken

18 augustus 2015 om 23:30

Wat united mist is natuurlijk een type Memphis Depay die op rechts speelt. Gevaar van 2 kanten dat is wat je nodig hebt a la Robbery en msn bij barca.

18 augustus 2015 om 23:49

Man u speelt gewoon dramatisch en als Depay zijn team op sleeptouw neemt en uit eindelijk de wedstrijd beslist met 2 doelpunten en een assist is dat toch gewoon heel netjes en verdient Depay de complimenten ook al is het maar tegen club Brugge.

18 augustus 2015 om 23:49

Nikes, je kunt ook overdrijven, Ronaldo veel en veel verder op deze leeftijd? Hoewel ik altijd al een groot fan ben geweest van Ronaldo en weinig heb met Depay, moet ik zeggen dat ik vind dat Ronaldo echt niet heel veel verder was. Toen Ronaldo zo oud was als Depay nu, deed hij het ook al heel behoorlijk, maar pas een seizoen verder kwam echt de grote doorbraak van Ronaldo.

Als Depay deze lijn doortrekt zie ik hem ook volgend seizoen wel echt de grote man worden bij United. Echter verwacht ik niet dat hij ooit het niveau van de huidige Ronaldo zal benaderen.

19 augustus 2015 om 04:54

@nikes, laat me aub niet lachen man.

Iedereen had nooit gedacht dat de ajax van 95' wat zou voorstellen. Waren bijna allemaal broekies die net kwamen kijken. Maar toch versloegen ze de Titanen van de internationale top.

Het mooie van voetbal is dat de bal rond is, iedereen heeft gelijke kansen. Zolang je als een team vecht, kan je van iedereen winnen.

mooiste voorbeeld, EK 2004

19 augustus 2015 om 07:04

Hij is zeker goed ben erg fan van hem maar om te zeggen dat hij de nieuwe ronaldo word is wel veel maar ik denk eigenlijk dat hij het inderdaad zover gaat schoppen

19 augustus 2015 om 10:35

Is inderdaad veel te vroeg om dat te zeggen (de nieuwe Ronaldo). Maar Depay heeft zeker potentie. Ik denk niet dat hij het zover gaat schoppen (beste speler van de wereld), maar toch wel in de buurt top 10/15 van de wereld zou mogelijk moeten zijn. Die Januzaj kan er dan weer helemaal niks van, veel te licht voor United. Vergelijkbaar met Andersen bij Ajax, wel talent, nul fysiek en rendement.

19 augustus 2015 om 11:42

Blijft tragisch om te zien, dat diezelfde Belgen die het nationale elftal van België jaarlijks naar de wereldtitel praten nu de Nederlanders verwijten te overdrijven m.b.t Depay. Lekker hypocriet.

Het is gewoon een super talent, daar is geen twijfel over mogelijk. De nieuwe Cristiano Ronaldo wordt vooral gezegd vanwege zijn fysiek, de positie die hij bezet in het veld en het feit dat hij bij United speelt. Verder lopen alle vergelijkingen scheef met de werkelijkheid. Maar zijn 2 mooie goals en dito assist meteen weer ophangen aan slecht verdedigen gaat mij veel te ver, Depay zijn acties waren van dermate niveau dat de defensie meteen zeer zwak lijkt. Maar het is makkelijk afgeven op een 19- jarige die een topclub op sleeptouw neemt, iets met jaloezie.

19 augustus 2015 om 13:02

Ik vind het ook opmerkelijk, onze zuiderbuurtjes trekken harder van leer tegen Depay dan tegen welke speler dan ook. Heeft Depay ooit iets over België en zijn inwoners gezegd ofzo, want het lijkt wel staatsvijand nummer 1 in België. Zelfs Witsel kon op meer steun rekenen toen hij Wasilewski in 4 stukken schopte dan Depay na 2 treffers tegen Brugge.

19 augustus 2015 om 14:13

Januzaj kan ook vanaf rechts spelen ipv de 10 waar Mata meestal speelt.
Kan daar ook prima voor gevaar zorgen en uitblinken dunkt me?

19 augustus 2015 om 15:09

Jongens toch, iets met jaloezie? Wat een kinderlijke sneer. Ik geef hier een objectieve blik met de feiten: Depay speelde tegen een debutant die door het ijs zakte. Depay was erg goed, maar dat was hij vorige wedstrijden niet. Nog even wachten voor we hem vergelijken met Ronaldo aub.

Ik heb helemaal neits tegen Nederland en België staat hier los van. En ik zou niet weten waarom we jaloers moeten zijn, Hazard en de Bruyne zijn ook geen sukkelaars. Dan komt Musonda er nog aan, de meest getalenteerde.

18 augustus 2015 om 22:46

Volgens mij mist man utd een echte spits. Dan kan het een goede ploeg wordeb

18 augustus 2015 om 23:06

Yup. Rooney loopt overal behalve in de 16

18 augustus 2015 om 23:14

Ik vind die Hernandez echt een goede spits, begrijp nooit waarom ze die jongen geen vertrouwen geven.

18 augustus 2015 om 23:15

Rooney is dan ook gewoon een middenvelder en geen spits. Dat hij daar moet spelen is uit pure armoede, aangezien ze verder alleen Hernandez hebben.

18 augustus 2015 om 23:19

Jongens laat je niet meenemen door de sbs6 mensen. Dat hij een paar wedstrijdjes niet scoort wil niet zeggen dat ie er opeens niets van bakt. Vorig seizoen toen hij eindelijk spits werd gezet ging hij scoren en werd hij topscorer van United, en de 2 seizoenen dat hij alleen als spits werd gebruikt scoorde hij 26 en 27 goals in de PL (34 alle comp.) Beetje vroeg om nu al te oordelen. En Hernandez lijkt me gewoon een degelijke back-up spits.

18 augustus 2015 om 23:26

Ben ik het mee eens zeker een goede spits

18 augustus 2015 om 23:37

Is toch wel paar jaar terug meen ik. Weet niet of hij er nog in toe staat is.

18 augustus 2015 om 23:51

Ja dat klopt, was 3 en 5 jaar terug. Maar vorig seizoen speelde hij ook zijn beste wedstrijden als spits. Natuurlijk valt niet met zekerheid te zeggen dat hij weer die cijfers behaald maar mensen nemen klakkeloos over wat op de Nederlandse televisie wordt gezegd, op de Engelse televisie praten ze er totaal anders over en wordt het eerder een "no-brainer" genoemd om hem als spits te zetten. Rooney is heel veelzijdig en kan dus ook op het middenveld maar denk toch dat je het meeste uit hem haalt als spits, en dat zeg ik toch vooral op basis van vorig seizoen omdat dat recent is en je de middenvelder Rooney en de spits Rooney kon zien en dus vergelijken.

19 augustus 2015 om 00:11

Rooney is de captain. Kan je niet zomaar droppen.

19 augustus 2015 om 01:50

Ik vind het jammer dat ze rvp zo makkelijk lieten gaan, de situatie waarin rooney zich bevindt doet me denken aan die van rvp en falcao vorig jaar. Weinig echt goede aanvoer verdedigende teams en de spits krijgt het moeilijk. Robin scoorde er volgens mij nog 10 in één van zijn slechtste seizoenen waarin hij grotendeels geblesseerd was. Dan denk ik, rvp spits rooney 10 en je stond verder nu.

18 augustus 2015 om 22:47

Ze moeten wel een concurrent voor chica zoeken en rooney op de plaats van adnan.

18 augustus 2015 om 22:50

Tja Rooney is een geweldenaar maar dan ook nog adnan moeten slachtofferen. Over luxe problemen gesproken...

18 augustus 2015 om 22:51

Ik heb ook genoten van Ruud Vormer. Samen met Vazquez hield hij zich als een van de weinige Bruggenaren heel knap staande. Wat een pot speelde hij zeg! Ruud eens uitnodigen voor Oranje? Uitproberen kan altijd lijkt mij, zeker nu Clasie en Strootman er niet bij zijn.

18 augustus 2015 om 22:53

Door 1 oke wedstrijd gelijk Oranje in? Please, doe je Feyenoordbril af..

18 augustus 2015 om 22:54

@acapulco Vormer speelde idd goed! Maar oranje is misschien een beetje overdreven. Verder viel me Club Brugge wel tegen zeg.. Vooral de voorhoede op vasquez na.

18 augustus 2015 om 22:54

Inderdaad zeg. Dat van Oranje vind ik wat overdreven maar hij speelde bijzonder goed. Het verbaasde me enorm in ieder geval.

18 augustus 2015 om 23:08

Mijn Feyenoordbril? Vormer heeft het bij Feyenoord nooit gemaakt. Daarnaast ben ik prima in staat om objectief te reageren. Maar jij ziet dus liever Nigel de Jong?

18 augustus 2015 om 23:11

Als Cercle Brugge supporter heb ik een Bloedhekel aan Club, maar ik vind Vormer echt een uitstekende voetballer, scoort ook belangrijke goals, en is zeker iets voor de bank van Oranje, zal nooit teleurstellen.

18 augustus 2015 om 23:13

@jonjo door 1 ok wedstrijd. Zegt al genoeg over hoe vaak je hem hebt zien spelen bij Brugge.

Maar of hij goed genoeg is voor oranje weet ik niet.

18 augustus 2015 om 23:18

We hebben in Oranje veel betere middenvelders als Vormer dus die komt totaal niet in aanmerking!

18 augustus 2015 om 23:30

@Acapulco vreemde vraag.. ik zie de Jong ongeveer 30x liever dan Vormer inderdaad. Maar dat heb ik bij nog een stuk of 20 middenvelders.

19 augustus 2015 om 10:49

Ik zie op dit moment inderdaad liever De Jong, en als de tijd rijp is Bazoer.

18 augustus 2015 om 23:54

Tja tegen dit soort tegenstanders lukt het hem wel. Depay is overschat. In Engeland bakt hij er niks van, maar dat komt omdat die tegenstanders zwaarder zijn. Brugge is gewoon eredivisie niveau en daarin blinkt Depay wel uit

19 augustus 2015 om 00:50

Owh nu je toch in de toekomst kijkt voor Depay kan je gelijk voor mij checken of ik een pornoster word en de lotto win? Alvast bedankt

On: leuke wedstrijd verdiend gewonnen, uitblinkers in mijn ogen depay, mata, smalling en blind.

19 augustus 2015 om 05:05

Hij heeft er pas 2 PL wedstrijden opzitten en jij kunt nu al zeggen dat hij er niks van bakt.
Als je niks beter te zeggen hebt wees dan gewoon stil want iedereen kan zien dat deze jongen een grote gaat worden.

19 augustus 2015 om 05:46

In Engeland heeft hij pas 2 wedstrijden gespeeld en werd hij op de 10 positie gezet waarbij hij dus totaal niet uit de verf komt.

Depay is een vleugelaanvaller en werd vandaar voor het eerst bij united op de vleugel gezet en zie hier het resultaat.

Overigens heeft hij in de voorbereiding ook goed gespeeld tegen grote clubs, dus je bent of een zuurpruim of je onderschat hem enorm.

Daarnaast bakte Rooney en Schweinsteiger vergeleken tot Depay er ook niet zo veel van, betekend dat dan dat ze het Engelse niveau helemaal niet aan kunnen omdat ze niet tegen Brugge kunnen presteren?

Haters gonna hate, je bent in iedergeval een Ajacied dat is wel duidelijk.

19 augustus 2015 om 08:41

Volgens mij heb ik van te voren gezegd dat Depay het moeilijk zou krijgen en dat heeft hij ook! Ik heb nergens uitgesloten dat hij het niet gaat maken, maar voor nu komt hij te kort.

Ik hoop voor je dat jij een lotto wint of een pornoster wordt. Als ik jouw reactie bekijkt lijkt het mij sterk dat jij goed opgeleid bent of dat jij succes met de vrouwen hebt

Ik vond deze commentator echt enorm slecht, weet niet wie het was. Zei op een gegeven moment zelfs dat het buitenspel was bij een corner die Memphis nam. Toen dacht ik echt ff van wtf.

18 augustus 2015 om 22:45

Ik vond hem wel goed. Vooral sterk toen de verbinding was weg gevallen.

18 augustus 2015 om 22:49

Je moet gewoon engels luisteren. Weet je ook gelijk zeker dat ze, naast 3 keer zo goed, ook gewoon neutraal commentaar geven over (nederlandse) spelers.

18 augustus 2015 om 22:50

Ja klopt echt een trieste commentator

18 augustus 2015 om 23:03

redelijk neutraal en wel inhoudelijk altijd, maar ze bejubelen wel te vaak alles wat engels is en premier league gerelateerd

19 augustus 2015 om 01:09

Jij hebt mijn nacht compleet gemaakt 😂😂😂

18 augustus 2015 om 22:49

Tja maar wie zijn de alternatieven? Zijn maar weinig goede commentatoren in Nederland imo.

18 augustus 2015 om 22:50

El sierd

18 augustus 2015 om 22:55

Je kan voor deze wedstrijd toch gewoon de Belgische zender kijken? Dat heb ik in ieder geval gedaan.

18 augustus 2015 om 22:56

Sierd de vos is eigenlijk de enige echte Nederlandse commentator.

18 augustus 2015 om 22:58

Nee want dat zijn de grootste chauvinisten die er zijn, heb zaterdag naar de eneco tour op sporza gekeken. Het ging alleen maar over hoe goed de belgen wel niet waren.

18 augustus 2015 om 23:03

Dat gebeurt gelukkig op de Nederlandse tv nooit wil je zeggen? Zelfs bij een ramp waar 2000 doden zijn melden we alleen dat er 3 Nederlanders bij waren. Zo werkt het nu eenmaal. Ik hou persoonlijk ook van objectief commentaar, toch snap ik best dat mensen behoefte hebben aan een beetje chauvinisme.

18 augustus 2015 om 23:13

Wat heeft zo'n ongeval waar 2000 mensen bij omkwamen nou met voetbal en chauvinisme te maken? Wij zijn toch Nederlands dan wil je toch weten of er Nederlanders om zijn gekomen, die andere 1997 mensen hoeven ze toch niet allemaal te benoemen. Heeft niks met chauvinisme te maken.

19 augustus 2015 om 04:18

Je hebt het tenslotte wel over mensenlevens. Of het nou Nederlanders zijn of niet. De Nederlandse media gebruikt vaak het woord waaronder om aan te geven dat er ook Nederlanders tussen zaten. Maar om nou alleen de Nederlanders te noemen? Dat gaat echt te ver. Dus de rest doet er niet toe? Het gaat toch om het nieuws in zijn totaal en dat er Nederlanders tussen zitten is toch echt bijzaak.

19 augustus 2015 om 07:12

@ Bieroloog en Armo4oo

Nou mogen jullie mij even gaan vertellen bij welke ramp met 2000 slachtoffers de Nederlandse tv media uitsluitend over 3 Nederlanders heeft bericht. Wat een onzin zeg...

19 augustus 2015 om 07:17

De rest doet er wel toe echter is het aantal Nederlandse slachtoffers meer relevant voor het nieuws in Nederland.

En net alsof dat alleen in Nederland gebeurt...

18 augustus 2015 om 22:51

Haha ja man echt he. De scheids gaf aan dat de bal achter de lijn was na het nemen van de corner en deze ezel zei buitenspel:/. Ik dacht ook wtf. Bovendien kroop hij wel heel erg in de achterste van Memphis. Haast ongelooflijk

18 augustus 2015 om 22:52

Oud NOS commentator Ronald van der Geer. Die hoorde je ook vaak bij de Nos.

Het niveau van de Nederlandse verslaggeving is gewoon slecht. Laten we eerlijk zijn. Frank Snoeks, Jeroen Grueter, Leo Oldenburger, Leo Driessen etc. zijn allemaal een drama. Allemaal proberen ze de wedstrijd te analyseren en te bekritiseren terwijl zij gewoon moeten melden wat er gaande is. Ook wanneer een speler/coach iets roept of doet vullen zij in wat er mogelijk gezegd zou worden. Pure speculatie maar ze brengen het alsof het een feit is. Het is een wereld van verschil met Engels commentaar. Je hoort puur het verslag van 1 commentator en er zit vaak een oud voetballer naast die inhoudelijk dingen toevoegt. Vaak is het ook geen kritiek maar aanvullende inzichten. Zo hoort het te zijn naar mijn mening.

18 augustus 2015 om 22:55

Precies, jammer dat Engelse commentaar naar mijn weten niet altijd word aangeboden (ja behalve streamen dan...)

18 augustus 2015 om 22:55

Hij heeft wel humor, maar idd weinig verstand van voetbal.

18 augustus 2015 om 22:58

Haha klopt, dat buitenspel moment! Dan snap je er héél weinig van.

18 augustus 2015 om 23:01

En na de goal van Fellaini ook heel overdreven "ohhh hij viert het niet vanwege zn oude trainer ohhh" en een paar seconden later juicht Fellaini gewoon: "oh nee hij juicht toch". Heel ergerlijk. On topic: zeer genoten van Depay en ook wel van Blind, waarvan je continu denkt hij komt tekort en steeds wint hij het duel dan toch met een slimmigheidje. Maargoed we moeten ook niet vergeten dat het uiteindelijk "maar" Brugge is.

18 augustus 2015 om 23:03

Hij zei dat de bal buitenspel was, de corner ging over de achterlijn. Maar inderdaad dit was geen best commentaar.

Memphis United tegen Club Brugge, twee doelpunten en een assist; wat een baas zeg!
Smalling, Blind en Shaw speelde een dijk van een wedstrijd, daar kwam gewoon niks langs, Rooney en Schweinsteiger stonden niet echt lekker te voetballen, leek net of Schweinsteiger nog even moest wennen aan het voetbal van United.

18 augustus 2015 om 23:25

Idd. Ik had echt medelijden met die Diaby, elke keer compleet ondersteboven gelopen door Smalling. Blind had op het einde ook een paar geweldige onderscheppingen/duels, heerlijk.
Schweinsteiger vond ik zo ongelooflijk sloom en zijn passen waren ook zo zacht.

18 augustus 2015 om 23:28

Leek wel of Schweinsteiger nog niet gewend was aan het spel van United, speelde een beetje raar inderdaad.

19 augustus 2015 om 10:43

Dat is echt het meest onduidelijke woord dat er bestaat: "raar". Hoe speelde hij? Raar. Oké. Hij speelde niet goed, dieptepunt vond ik een hoge breedtepass die over de zijlijn ging. Alsof het veld in Duitsland 5 meter breder is. Rooney was ook aan het rotzooien, had wel een assist moeten hebben op Memphis.

19 augustus 2015 om 11:37

Raar als in 'spel dat ik niet gewend ben van Schweinsteiger'

Gaaf voor Memphis zeg! Ook Blind speelde erg solide, leuk om te zien dat Nederlanders goed presteren. Ruud Vormer vond ik ook verrassend goed.

18 augustus 2015 om 22:47

Ik vond Vormer echt steengoed spelen. Ook een paar tackles waarbij hij onder meer een keer geweldig de bal van Memphis afpakte. Zeg ik iets geks als ik zeg: Vormer eens bij de selectie van Oranje halen nu Clasie en Strootman er (nog) niet bij zijn?

18 augustus 2015 om 22:57

Niveau van top van Belgie en Nederland en Belgie ontloopt elkaar niet veel meer, Vormer speelt daar al een jaar zeer solide. Maar wat een gek idee. Je zou bijvoorbeeld toch ook geen Schaars, Clasie of Blind selecteren. Met je waanideeen.

18 augustus 2015 om 23:05

Knvb is hem twee weken geleden nog komen scouten in Brugge.

18 augustus 2015 om 23:11

nou dan moet jij België is langs het Nederlands elftal zetten. De Belgen hebben overal wereldsterren spelen bij alle topclubs : hazard,fellaini,dembele,benteke,courtois,de Bruyne,witsel,vertonghen, chadli,mertens',en dan mis ik er nog een aantal. Nederland heeft nog 1 wereldster : Memphis en in mindere mate Robben als hij fit is.

18 augustus 2015 om 23:15

Ja, dan zeg je wel iets geks. Ruud Vormer speelde een puike wedstrijd, maar een zwaluw maakt nog geen zomer vriend. Vormer is met alle respect geen niveau Oranje.

18 augustus 2015 om 23:23

Nederland heeft 1 wereldster : robben en memphis mag proberen om ooit net zo goed te worden als robben

18 augustus 2015 om 23:53

Mertens,Vertonghen, Dembele, Fellaini wereldsterren??? Belgie heeft 2 toppers, hazard en courtois. Hazard mag de veters nig niet strikkdn van Robben en Courtois is na neuer de beste keeper. De rest is goed, maar wel van het niveau de Vrij, de Jong,Sneijder, van Persie, Huntelaar. Laat Benteke maar eerst laten zien wat van Persie heeft laten in de PL. Vertonghen noemen, die kerel is verdedigend helemaal niet top, laat staa Chadli,Mertens en Dembele.

19 augustus 2015 om 01:08

Wat denk je van De Bruyne?

19 augustus 2015 om 08:10

Dat het een prima speler is maar zeker nog geen wereldster.

18 augustus 2015 om 22:57

Lag het aan mij of is Blind ontzettend sterk geworden? Het kan ook zijn dat die speler van Brugge een enorme slappeling is hoor, ik heb geen idee. Vormer speelde inderdaad heel erg goed.

18 augustus 2015 om 23:01

Blind, Depay en Vormer waren subliem.

18 augustus 2015 om 23:03

@sulejmanii, ik vond die trap van Vormer echt geweldig; hij zal er wel flink aan gewerkt hebben bij Brugge want in Nederland is me dit nooit echt opgevallen bij hem.

18 augustus 2015 om 23:06

Hoop dat Blind en Depay deze lijn doorzetten. Kunnen we goed gebruiken in het Nederlands elftal. Komt bij dat het nu ook weer extra leuk is om Manchester United te volgen.

18 augustus 2015 om 23:37

Herinner me dat hij bij Roda ook altijd van die heerlijke lange ballen gaf op Janssen en Hadouir. Speelde een soort countervoetbal met hem in de Xabi Alonsor-rol bij Real.

19 augustus 2015 om 10:49

@de bieroloog. Dat lag aan jou. Blind was namelijk al sterk. In de Eredivisie de beste verdediger/verdedigende middenvelder. Dat hij in dit United prima meekan verbaast niemand die ooit serieus een wedstrijd van Ajax heeft gekeken dan ook helemaal niks. Zelfde geldt voor Memphis. Je weet dat die gasten goed genoeg zijn voor United, zeker nu dat een jasje heeft uitgedaan na het vertrek van spelers als Vidic Ferdinand Giggs etc. Blijft natuurlijk leuk om te zien dat ze dat ook waarmaken, al is Brugge natuurlijk geen Chelsea of City.

18 augustus 2015 om 23:09

die memphis begint wel weer die walgelijke trekjes te vertonen op en naast het veld, ik zag hem na de wedstrijd tijdens het bt sports intervieuw naast fellaini staan, erg groot lengteverschil was grappig, maar toen haalde hij drie keer aan dat ie nog die kansen had willen afmaken in behoorlijk gebrekkig engels overigens Jammer dat memphis zo vol is van zichzelf, zelfvertrouwen is goed, maar hij wilt alles zelf doen en alleen de bal voorzetten of afspelen als er totaal geen schietkans meer is, hopelijk spreekt lvg hem daarop aan, maar ja als je belangrijk bent voor de club met doelpunten vinden ze t wel geweldig bij die club.

18 augustus 2015 om 23:43

Oke, jammer he dat M7 goed gespeelt heeft? Alsjeblieft zeg zielig persoon. Hij geeft aan dat zijn kansen er wel in mochten is dat dan erg? Nee, je hoeft niet met alles tevreden te zijn.

19 augustus 2015 om 00:00

Net als Kishna. Zo moet je zijn als je de top wilt halen.

19 augustus 2015 om 00:02

Lijkt me lastig leven met jouw gedachtengang, mensen zielig persoon noemen op internet ipv een inhoudelijke tegenreactie te geven. en volgens mij heb je naar sbs zitten en niet dat interview met de doelpuntenmakers meegepakt, dus kan je niet oordelen hoe hij antwoord gaf en wat ook werd opgemerkt rond de tafel bij lineker met ferdinand, scholes en een oud coach van engelse afkomst. maar ja t zal wel weer een gevalletje psver zijn die als calimero denkt te moeten reageren en denkt dat iedereen uit de stad iemand met psv verleden iets misgunt.

19 augustus 2015 om 00:29

Haha amsterdamner personen zoals jij zullen er altijd blijven zijn. Wat een afgunst en vooroordelen zeg bah.

19 augustus 2015 om 01:25

afgunst en vooroordelen, tuurlijk cornuto.
Klaarblijkelijk is een onderbouwde mening die afwijkt niet wat je wilt lezen.

19 augustus 2015 om 01:59

Een onderbouwde reactie of tegenargument is in jou geval niet nodig. Je weet wel dat ik het tegen jou heb

Ot; eindelijk een keer de echte memphis gezien, hopelijk zaterdag weer.

Ondanks er in de achtste minuut dat ongelukkige eigen doelpunt door Carrick gemaakt werd had ik geen moment het idee dat United dit niet zou winnen. Er zijn zeker nog verbeter punten te zien bij United maar vandaag speelde ze een lekkere pot. Dat komt ook een beetje doordat de tegenstander niet zoveel voorstelde maar dat terzijde. Smalling verdedigde ijzer sterk en met aanvallers als Depay en Januzaj hebben ze heerlijke technische spelers. Het eerste doelpunt van Depay was klasse. Hij kopte de bal netjes over de verdediger heen, bleef ontzettend rustig en koos het juiste moment uit om te schieten. Moet ik wel toegeven dat de verdedigers van Brugge amper wat deden alsof ze bang waren voor het straat ratje Depay. Het tweede doelpunt van Depay was een doelpunt zoals hij ze vaker maakt, en het was weer een prachtig doelpunt. En dan nog op het laatst de prachtige Assist op Fellaini. Dat was klasse (alhoewel een hoge bal op Fellaini meestal een assist word).

Ik denk wel dat Shaw een beetje gek ervan werd dat hij duizend keer een afstand van 50 meter sprintte en dat Depay keer op keer naar binnen ging. Als ik Shaw was had ik de tweede helft geen één keer meer om hem heen gerent. Gewoon rustig achter hem staan en kijken wat er gebeurd.

United moet zich wel versterken met een Centrale verdediger. Nu lukte het met Smalling en Blind maar ik zie ze zwaar door de mand vallen tegen grootmachten als City & Chelsea. En eigenlijk moeten ze ook nog een echte spits halen.

Ik heb een leuke pot voetbal gezien, nu is het tijd voor een drankje in de stad!

Sjoerd!

18 augustus 2015 om 23:03

maar het is shaw zn baan om een of meer mensen mee te trekken (oa). een goedbetaalde baan ook trouwens.

18 augustus 2015 om 23:05

Veel plezier!

Memphis depay. Heerlijke speler zeg, mijn god. Wel een opmerking, depay maar ook anderen bij man u speelden in de 2helft alsof ze in de 3de helft speelden. Niet normaal lui

Een nieuwe spits is hard nodig!!!

18 augustus 2015 om 22:50

Eens. Ik weet niet waarom er interesse is in Pedro. Memphis, Young en eventueel Januzaj kunnen op linksbuiten spelen.. Je ziet dat Rooney in de spits gewoon niet tot zijn recht komt. Gewoon een spits erbij en Rooney op 10 samen met Januzaj/fellaini. Blind doet het prima achterin alleen vraag je je af hoe hij het houdt tegen de top teams zoals City, Chelsea etc. Dus een extra verdediger voor de nodige concurrentie is ook wenselijk lijkt mij.

18 augustus 2015 om 22:53

Pedro is toch een rechtsbuiten..?!

18 augustus 2015 om 23:03

Staat/stond vaak op linksbuiten toch? Alexis stond rechts in die tijd. Ook gisteren stond hij weer links.

18 augustus 2015 om 23:07

OK. In dat geval zou het echt een hele domme aankoop zijn. Beter dan een goeie spits halen!

18 augustus 2015 om 23:09

Pedro kan overal in de aanval. Staat bij barca gewoon waar er plek is. Toen het nog mvp was stond hij altijd op rechts

18 augustus 2015 om 23:17

Zie je liever Pedro komen die vaak flank speelt en zoals je zegt maar een rolletje heeft binnen een elftal waar plek is, of een echte spits zoals Lewandoski, Benzema, Suarez die fysiek iets kan inbrengen in de Pl?

18 augustus 2015 om 23:37

Nou in dat geval kan hij mooi op rechts spelen dan bij united. Is denk toch een flinke vooruitgang ten opzicht van Mata. Dan kan mata mooi op 10 of in ieder geval concurreren met rooney voor die plek mocht er nog een nieuwe spits komen.

Moeilijk spelen tegen 12 man. En kunnen we vanaf nu hier wat minder lacherig doen over Ruud Vormer?

18 augustus 2015 om 22:53

Inderdaad die scheids.... Maar waar ik me aan ergerde was de naïeve ingesteldheid zeg... Waarom rekte er niemand tijd, ook niet bij de wissels? Waarom dat hoge druk zetten? Waarom springt Oulare niet bij nadat je met 10 staat?

Hadden we nou evntjes tijd gerekt heb je met slechts 2-1 een kleine kans volgende week en een veel mooiere terugmatch. We speelden als tieners, ontzettend teleurgesteld door het einde.

18 augustus 2015 om 23:02

Depay speelde geweldig maar had wel een hele makelijke rechtsback voor zich. Weet jij waarom Meunier niet speelde?

18 augustus 2015 om 23:06

Geblesseerd sinds juni, met dank aan Marc Wilmots.

18 augustus 2015 om 23:13

Meunier is geblesseerd, gelukkig voor Depay, want da's another cook. Geen Alves of Lahm maar wel de beste speler van Brugge, meer niveau Wolfsburg ofzo.

18 augustus 2015 om 23:21

Wat was er mis met de scheids dan? Heb weinig raars gezien.

18 augustus 2015 om 23:23

Weet je ook of die Meunier er de volgende keer bij is? (sorry voor offtopic gesprek)

18 augustus 2015 om 23:26

@belgunner, maakt weinig uit wie Memphis daar tegenover zich heeft staan; kan me nog wel herinneren dat hij Carvajal gek speelde in de wedstrijd tegen Spanje en Carvajal is toch van absolute wereldklasse.

18 augustus 2015 om 23:36

Djordjevic
Die van United kregen in de duels nooit de fout tegen, die van Club als er niets aan de band was. Beetje een thuisfluiter, maar goed, we verloren natuurlijk niet door hem

Orangedevil Neen Meunier is nog minstens 2 weken out en tegen dat hij volledig fit is nog wel een maand ofzo.

bootsjungen
In een oefenmatch, lol. Memphis stond nu tegenover een jongentje zonder ervaring dat we uit de Belgische 2e klasse hebben weggeplukt. Een omgeturnde aanvaller die op verdedigend vlak nog veel moet leren. Alsjeblieft, Zabaleta, Clyne, Bellerin, Azpi/ivanovic is wel andere koek, in een wedstrijd met inzet dan.
Memphis was goed, maar bijv. tegen Villa zeer matig.

18 augustus 2015 om 23:44

We zullen het zien. Hij speelde heel de Spaanse ploeg toen weg. Speelde met meer uitstekende verdedigers in zijn carriere. Maar there will always be haters.

United moet Memphis dankbaar zijn. Hij was een van de weinige spelers die er vol voor gingen. Hopelijk stokt Memphis zijn productiviteit hier niet en vlamt hij door. Verder vond ik UTD erg matig. Puur op balbezit gespeeld met weinig druk naar voren. Complimenten voor deze pot gaan naar Shaw, Smalling, Darmian en natuurlijke onze Memphis.

18 augustus 2015 om 23:02

Bespottelijke reactie! Spelers hebben keihard gewerkt. Een van de weinige spelers die er vol voor gingen ? Shaw en Darmian hebben de longen uit het lichaam gewerkt, Smalling was heer en meester achterin, Schneiderlin vocht voor iedere milimeter op het middenveld en Depay was excellent. Wellicht begrijp ik je definitie van vol voor gingen anders, maar qua inzet verdienen bijna alle spelers een dikke pluim.

Wat een wedstrijd speelde depay zeg. Lekker de constante dreiging die hij gaf met natuurlijk 2 heerlijke goals en een mooie assist. Samen met blind en smalling verreweg de beste van vandaag.

Manchester was simpelweg gewoon beter dan Club Brugge. Memphis speelde erg goed op een paar foutjes na foutloos, en 2 lekkere goals en een mooie assist.

Manchester had eigenlijk nog meer verdiend. Wel weer classic fergie time haha

Depay is de speler die United jarenlang heeft gemist. Kan kansen creëren en scoren uit het niets.

Ben benieuwd met wat de Blind misgunners nu gaan komen , hij speelde weer solide, sterk en vooral heel sim! Memphis was magistraal, die heren komen er wel! Zou mooi zijn als we eens, als een front achter onze jongens in het buitenland zouden staan..

18 augustus 2015 om 22:51

Nou op die steun hoef je hier niet te wachten, ze weten van te voren wie er kan doorbreken en ze hebben allemaal bedrijfseconomie gestudeerd...

18 augustus 2015 om 22:53

Heb nog niemand iets lulligs over Blind zien zeggen. En terecht. Speelde uitstekend.

18 augustus 2015 om 22:55

Mooi gezegd.

18 augustus 2015 om 22:59

Blind speelde inderdaad erg goed. Net alsof het helemaal geen moeite kost.

18 augustus 2015 om 22:59

Blind doet het goed centraal. Op de een of andere manier wordt zijn gebrek aan snelheid en kracht (nog) niet afgestraft. Toch zou ik nerveus worden indien o.a. Blind vs. Benteke in de lucht, of aguero op beweeglijkheid.

19 augustus 2015 om 01:40

Tja dit lees je vaak, als dit als dat uiteindelijk doet hij het constant goed. Eerst was het Kane die Blind weg zou spelen, toen zou het de snelle aanval van Aston zijn en nu weer Aguero. Misschien moet Blind beoordeeld worden op hoe hij speelt en niet steeds over duels die nog niet eens zijn geweest. Hij lijkt een goeie klik te hebben met Smalling en het verdedigend middenveld, daardoor staat het nu als een huis bij Man U. Niets voor niets was bij MOTM en stond hij in het team van de week.

19 augustus 2015 om 05:47

Is ook helemaal geen schande als aguero je onderste boven speelt.dat is een van de allerbeste spelers ter wereld.die maakt het elke back moeilijk.en daarom ben je ook een koppel op de cb hij hoeft de kopduels met kopsterke spitsen niet aan te gaan daarvoor staat smalling daar.blind moet voor de opbouw en rugdekking zorgen.

18 augustus 2015 om 23:17

Bij gebrek aan negatieve reacties ze zelf maar proberen uit te lokken? Behoorlijk triest als je het mij vraagt!
Blind speelde ook gewoon een geweldige wedstrijd. Dus er is ook nog eens geen aanleiding om negatief over hem te zijn!

19 augustus 2015 om 00:20

Henky
i
Doe jij maar alsof je neusje bloedt! En nog een tip, lees 10 van de laatste Blind artikelen! En kom dan mij me terug, maar dat zul je wel niet doen he!

19 augustus 2015 om 08:17

Blijft zijn punt wel staan dat het triest is om ze in afwezigheid maar zelf op te roepen. Hij speelde gisteren heel goed en nu zie je die reacties niet. Heel objectief van die mensen die normaal commentaar hebben dus...

20 augustus 2015 om 04:12

Prithender

Jou zie ook zeer regelmatig op deze website, weet je wat triest is. Dat jij doet, alsof mijn reactie uit de lucht gegrepen is. Mensen die veel reageren op deze website, weten dat Blind kapot gemaakt of hij nou goed of slecht speelt.

Maar dit zegt weer alles over jou, en totaal geen verassing.

18 augustus 2015 om 23:33

Blind doet het ook goed omdat van Gaal twee van die puinruimers voor de verdediging zet. Daarom zijn schneiderlin en bastian gekomen. Blind is echt een slim speler maar fysiek het minder. Dat lossen die mannen voor hem wel op. Enige wat man u nu nog mist is een spits die rooney het vuur aan de schenen kan zetten (zlatan?)

19 augustus 2015 om 05:45

@sulejmani
Ik vond blind afgelopen seizoenen ook gewoon niet goed simpel zat.
Maar dit seizoen is hij goed begonnen en hoop dar hij deze stijgende lijn doorkan zetten.hoop dat hij fysiek nog een stuk sterker word ondanks zijn lengte.dat is toch zijn grootste gebrek hij is niet echt atletisch.maar als hij daaraan hard blijft werken en wat meer een killer wordt dan word hij misschien nog wel een topverdediger.je hebt geen lengte nodig om fysiek sterk te zijn.kijk maar naar puyol, thiago silva, maldini, cannavaro als je maar medogenloos bent in de duels.

20 augustus 2015 om 04:13

Ryan

Helemaal eens met je reactie!

Leuk voor Memphis, goed voor z'n vertrouwen. Maar wat is United toch zo zwak.. Moet toch tegen een B-ploeg van Brugge zeker domineren en kansen na elkaar creëren, maar deed dat helemaal.

Jammer voor Brugge, 2-1 was zoveel beter. Pluim voor de 3700 fans, waren heel de match te horen en veel beter dan die van United.

18 augustus 2015 om 22:55

Ik ben van mening dat Old Trafford iedere thuis wedstrijd een heksen ketel moet zijn zoals tegen de grote clubs. Maar dit kan je verwachten als clubs als Club Brugge, Norwich, QPR etc. Dit is niet alleen bij United dit gebeurt bij iedere club wanneer ze spelen tegen kleine clubs. Dit was voor Club Brugge supporters een onvergetelijke ervaring. Verder gun ik ze alleen maar ongeluk toe. You'll never walk alone zingen op Old Trafford... Piep piep piep piep klein clubje die we dan ook zo moeten behandelen.

18 augustus 2015 om 22:59

Klein clubje omdat ze jullie een beetje jennen? Vond het gewoon best grappig, ipv dat de United fans hun vocaal overstemmen beginnen ze gewoon met wat flauw boe geroep. Niet dat Arsenal betere thuisfans heeft, helemaal niet neen, maar had verwacht dat het in United wat beter was.

En eigenlijk zou je het wel moeten verwachten, kleine clubs of niet, bij Dortmund geen last van net als bij Bayern.

18 augustus 2015 om 23:05

Waar maak je je druk om? Die Brugge fans die over joden zingen, dat is stoer wil je zeggen...

18 augustus 2015 om 23:08

Normaal is er ook een prima sfeer hoor maar zoals ik al zei als de echte kleine niet veelzeggende clubs komen dan is het gewoon niet al te best. Tegen Newcastle zal er weer een prima sfeer zijn. De liederen zingen van een club die je niet support om zo de tegenstander te jennen daar hebben in Engeland een benaming voor, small time. Mackem supporters zingen ook altijd you'lol never walk alone. Hopelijk wordt dit dan eindelijk het jaar waarin ze degraderen.

18 augustus 2015 om 23:09

United heeft een fantastische aanhang en steunt (vooral de afgelopen jaren) de club in goede en slechte tijden, hier mag arsenal een voorbeeld aan nemen

18 augustus 2015 om 23:13

@gortonred

Weet ik, maar dat is gewoon jammer dat er niet altijd vol wordt gezongen, altijd fijn om in te spelen, ook voor kleine tegenstanders. Het was gewoon grappig, meer niet hoor.

@red devil ajax

Voorbeeld aan wat? 9 jaar droogte en elk jaar waren de plaatsen uitverkocht, zelfs toen er spelers als Chamakh en Squillaci het goede weer maakten lol.

18 augustus 2015 om 23:20

040fc
Ze zongen niet over 'echte' Joden...

Gorton
Wat een kleuter ben je toch. Ynwa op Old Trafford is gewoon even geestig doen, moet kunnen.

18 augustus 2015 om 23:36

Zeg wat je wil maar feit blijft dat united de luidste supporters had vorige seizoen. Just saying

18 augustus 2015 om 22:56

Manchester was toch ook veel beter en had vaker moeten scoren. Brugge had geen schijn van kans.

18 augustus 2015 om 23:04

Veel beter? Amper, ze waren gewoon beter omdat ze individueel 3x beter zijn. Brugge had echt amper hun echte spelers. Gedoz en Izequeirdo, toppers op de flanken voor Brugge, ipv een te licht bevonden Diaby en Bolingoli. Dierckx is ook nog te jong. Dan missen ze De Sutter, die kan nogal wat wegen op de verdediging, Oulare deed echt niets. Verdediging zelfde, Engels is beter dan Mechele & Meunier veel beter dan Cools. En we zullen maar zwijgen over Bruzesse, neen United was echt niet goed.

19 augustus 2015 om 11:56

Ik ken brugge niet zo goed. Maar wat er gisteren stond was inderdaad 3x niks. Op basis van wat ik gezien heb was United veel en veel beter. Of dat puur door individuele kwaliteit komt maakt dan toch geen zak uit.

18 augustus 2015 om 22:57

Die fans van United zijn 2x niks, je kon die van Club inderdaad veel vaker horen. Pfff wat jammer die 3-1, zo naïef.

United inderdaad, veel minder dan onder Fergie. Tuurlijk hebben ze ons overklast maar je verwacht echt dat ze nog 3x beter zijn.

18 augustus 2015 om 22:59

Wedstrijden als deze worden toch ook vooral door de dagjesmensen bezocht, niet zo gek dat het niet los ging.

18 augustus 2015 om 23:01

Ja inderdaad en ze komen dan allemaal af met flauwe excuusjes dat het een mindere wedstrijd was of de echte supps kwamen niet af. Zou maar belachelijk zijn als je echte supps niet afkomen, bedoeling dat ze er altijd toch zijn?

Ben geen fan van Brugge, maar de aanhang was fantastisch. Inderdaad dat bedoel ik, United een echte grootmacht die echt niet kan overtuigen tegen Brugge. Heb amper uitgespeelde kansen gezien of echt momenten waarbij ik dacht dat ze gewoon goed voetbal speelden.

18 augustus 2015 om 23:10

Hahahahaha. Over een arsenal bril gesproken. Die aanval met rooney zijn hakje was gewoon geweldig

18 augustus 2015 om 23:13

Is dat waarom het hele land onze liederen kopiëren met als grootste afnemer Arsenal notabele! Celtic Park en Ibrox wanneer Invernes op bezoek komt hoor je nog speld vallen maarja.. Dat is dan weer minder interessant natuurlijk.. Zoals ik al zei dit was voor Club Brugge net zo groot als de Champions League finale dit was voor United hetzelfde als wanneer Accrington Stanley op bezoek zou ken. Maar op de een of andere manier dringt zulke dingen maar niet door bij sommige.

18 augustus 2015 om 23:16

@red devil ajax

Wat heeft Rooney z'n aanval hier te maken? En ja heel geweldig dat wel, 1 actie in een hele wedstrijd tegen een kleine club.

@gortonred

Arsenal heeft genoeg liederen van haar eigen geschiedenis, alsof United fans zo origineel zijn? Ja inderdaad, want United is nog steeds de topteam die het was jaren geleden, niet dus.

18 augustus 2015 om 23:22

United is by far maar dan ook echt by far qua originaliteit de meest creatieve supporters niet alleen van Engeland maar heel Europa. De teksten gekoppeld aan de liederen zijn ongeëvenaard. Welke supporters zingen nou nog liedjes over hun helden van 60, 70 jaar geleden coupletten vol? United. Alleen Liverpool matcht ons daarin alleen jatten ze veel van de Old Firm.

18 augustus 2015 om 23:30

dit was voor Club Brugge net zo groot als de Champions League finale.. Lol. Niet echt, ze speelden de CL finale in '78.

Hoe dan ook, het dringt wel door tot ons, maar die Gelbe Wand maakt gewoon nog een geweldige sfeer als een kleine club op bezoek komt. De harde kern van United is maar triestig, elke match zou een heksenketel moeten zijn. Al is dat zo bij elke Engelse club.

18 augustus 2015 om 23:41

Gorton

Dit gaat echt niet meer over origineel of niet, ik vind het nog altijd spijtig dat de sfeer in alle Engelse stadium bijna weg is. Op een Crystal Palace na en misschien wat andere kleinere ploegen. Dit komt allemaal doordat de prijzen hoog zijn en de staanplaatsen weg zijn. Breng dat terug met wat lagere prijzen voor de jongere personen onder ons en je krijgt je sfeer voor elke match terug.

Maar anders heb je gelijk dat United toch één van beste liederen hebben ivm hun rijke, succesvolle historie.

18 augustus 2015 om 23:52

Ondanks dat allemaal heeft United nog een meer dan prima sfeer

18 augustus 2015 om 23:58

De harde kern van United is geweldig alleen ben ik eerlijk dat wanneer de kleine clubs de supporters zich niet altijd kunnen opladen. Maar wanneer het team ze het hardst nodig hebben dan creëeren ze altijd waanzinnig veel geluid. En nee dit geld niet alleen voor Engelse clubs maar voor alle clubs wereldwijd.

19 augustus 2015 om 05:50

@belgunner het smoesjesboek is weer uit de kast gehaald zie ik.

En trouwens united fans zijn prima fans dat ze niet zo opgeladen zijn tegen een team wat niet tot de subtop van europa hoort kan je ze moeilijk kwalijk nemen.en nog iets ik kijk voetbal voor het voetbal en niet voor de fans.voetballend is man united 3x beter stuk belangrijker als luidruchtige fans naar mijn mening.

Rooney is niet in vorm, maar waar komt die stellige mening van de Boer en Gullit vandaan dat Rooney geen spits is? Je ziet gewoon dat hij daar te lang niet gespeeld heeft en tijd nodig heeft om die plek op de juiste manier in te vullen binnen het team van United

Of zie ik het helemaal verkeerd, en hebben Ruud en Ronald gelijk?!

18 augustus 2015 om 22:53

Het is inmiddels al weer 5 jaar geleden dat Rooney is de spits speelde, dus het is inderdaad logisch dan hij nog zoekende is. Toch vind ik Rooney 10x beter als nummer 10. Daar komen zijn voetballende kwaliteiten veel meer naar voren. Ondanks een aantal keren slordig balverlies liet hij vanavond een aantal geniale dingen zien, met als hoogtepunt dat briljante hakje.

Jammer dat veel mensen dat over het hoofd zien en alleen maar naar de slechte dingen kijken. Ik heb vandaag ook weer 2 crosspasses gezien van Rooney waar Scholes trots op zou zijn.

Al met al was Rooney matig vandaag, maar nog steeds liet hij briljante dingen zien. Mensen die beweren dat hij eruit gehaald moet worden snappen er helemaal niks van vind ik.

18 augustus 2015 om 23:01

Ik kijk niet elke week naar United. Maar ik zie Rooney altijd zwerven in de voorhoede ook als 10 speelt hij eigenlijk te veel op het middenveld. Ik denk dat United het beste zou spelen met een statische spits die op zn goaltjes loert en niet uit de 16 te krijgen is zodat Rooney er omheen kan zwerven en ruimte kan vinden tussen de verdedigers. Is het geen optie om Berbatov terug te halen? Die was transfervrij.

18 augustus 2015 om 23:01

Klopt, het is goed te zien dat hij al een aantal jaar daar niet meer gespeeld heeft. Het lijkt er ook op dat hij zich op 10 in de rol als verbindingsspelers veel prettig voelt dan als spits waar goals van verwacht worden. Die cross-pass op Hernandez was echt geweldig, en ook met die hakbal op Depay liet hij z'n klasse zien.

Ik vind dat we wel moeten oppassen dat Rooney per definitie altijd moet spelen. Een team met Herrara, Schweini, en Mata brengt ook veel voetbal. Rooney is uit vorm, en ik zie graag eens wat het effect op het team is als hij niet wordt opgesteld. Dit betekent niet dat ik Rooney afschrijft. Fan zal ik altijd van hem blijven en voor United zal hij nog vaak genoeg zijn waarde bewijzen.

18 augustus 2015 om 23:10

Rooney is het beste als schaduwspits in een 2 spitsen systeem. Op 10 moet je hem niet zetten als je Januzaj en Mata hebt en in de spits is gewoon zonde, daar hoort die niet echt. Lastig dus. Als hij het niet beter gaat doen zullen Januzaj en Mata wel gaan banken en zal Rooney op 10 komen.

18 augustus 2015 om 23:19

Rooney is enorm overschat, is eigenlijk vergelijkbaar met Kuyt qua voetbal, heel veel inzet en rennen, maar weinig technisch, vond t al belachelijk toen ze hem koste wat kost van everton overnamen. In manchester hebben ze altijd dat soort spelers gehad, echt op twee handen te tellen de echte virtuozen di edaar naam hebben gemaakt in de gehele historie

18 augustus 2015 om 23:35

Toch knap dat zo.n totaal overschatte speler in kleine 250 goals in zijn carriere gemaakt heeft.

en zo.n erelijst zonder techniek. Is ook heel knap😉

18 augustus 2015 om 23:38

Tja, jou kunnen we ook niet meer serieus nemen Amsterdammer. Als Rooney niet je type speler is dan is daar niets mis mee, maar om hem te gaan vergelijken met Kuyt slaat werkelijk waar helemaal nergens op. Rooney is een United legende en wordt binnenkort topscorer aller tijden, en dat terwijl hij maar 2 of 3 seizoenen echt in de spits heeft gespeeld.

19 augustus 2015 om 00:11

Kuyt is ook een 'legende' bij feyenoord, allen nl clubs hebben geen mogelijkheid om iemand lang vast te houden. Overigens ontken ik niet dat rooney belangrijk is geweest voor manu, maar status cantona zal t nooit worden en europees en internationale competitie gezien is rooney nooit bepalend geweest, manutd in t algemeen niet gezien de potenie van engelse clubs

19 augustus 2015 om 00:42

Het is om te janken dat Rooney, een dwaze scouser, waarschijnlijk de records bij zowel Engeland als bij United gaat verbreken als het gaat om het record aantal doelpunten. Sir Bobby Charlton een absolute legende en dan heb je Rooney een asociale scouser uit Croxteth. Steve Coppell en Big Ron waren dan wel goede uithang borden.

19 augustus 2015 om 02:17

een dwaze scouser .. een asociale scouser .. meeste goals heeft er blijkbaar niets mee te maken? kijk, jij weet duidelijk wat van voetbal ..

19 augustus 2015 om 05:05

Ik weet heel erg weinig wat van voetbal.

18 augustus 2015 om 22:56

Rooney is meer een hangende spits, nummer 10 en/of aanvallende middenvelder. Rooney kan de meest geniale dingen, maar is geen typische afmaker.

United heeft nog een echte spits nodig. Dan kan Memphis vanaf links, Rooney erachter en Mata vanaf rechts. Young en Januzaj als back-ups. United speelt dit seizoen genoeg wedstrijden zodat ook Januzaj wel aan zijn trekken komt.

18 augustus 2015 om 23:04

Ik ben het niet heel vaak met de Boer eens, maar in deze wel. Ik vind Rooney ook geen spits meer. Vind dat die qua speelstijl is verandert naar een nummer 10. Vond hem 4/5 jaar geleden veel meer bewegelijk, sneller en had toen ook het vermogen om een speler uit te spelen. Ik vind hem nu veel meer een passer geworden met een goed schot maar niet de afmaker of targetman die United in de spits nodig heeft.

Daarnaast vind ik het jammer dat Rooney zo wisselvallig is. Een aantal wedstrijden per jaar waar die uitblinkt maar ook ontzettend veel wedstrijden waar die totaal onzichtbaar is. Daardoor begin ik steeds meer aan zijn status te twijfelen.

Geweldig Memphis. Jammer van die ene kans maar voor de rest echt klasse! Daley blind en smalling speelde ook sterk. En schweinsteiger hoort in de basis!

18 augustus 2015 om 23:03

Waarom moet Schweinsteiger volgens jou in de basis staan? Vond hem vandaag zeer zwak spelen.

18 augustus 2015 om 23:09

Ik vond hem wel veel uitstraling hebben en het spel snel verleggen van links naar rechts. Alhoewel het wel erg moeilijk kiezen is tussen hem en carrick.

Depay Motm! Maar ook geweldige wedstrijd van Shaw, Blind en Smalling. Geweldige wedstrijd gezien!

Memphis heeft vanavond laten zien welke kwaliteiten hij bezit. Ik hoopte al dat hij het ging maken bij MU. Maar na vanavond weet ik zeker dat hij een vaste waarde gaat worden voor MU. Alle dreiging kwam van Memphis af, top voor het NL voetbal en ook met het oog op het EK ben ik zeer blij met de ontwikkeling van hem.

18 augustus 2015 om 22:53

nr 7 is alleen voor wereldsterren bij united.

Genoten van Memphis. Klasse!

Depay natuurlijk man of the match, maar ik heb daley geen 1 bal verkeerd zien spelen! Heeft iemand een site waar ik alle statistieken kan bekijken? Ben benieuwd of ik het wel goed heb gezien.

VZ deze jongen heet Memphis. Leer dat toch eens. Nu hopen dat united psv loot de 28e. Wat zou dat vet zijn als hij zo terugkomt onze nieuwe wereldster. Maar eerst gaan we naar united - Sunderland.

19 augustus 2015 om 05:18

Man United speelt tegen Newcastle United zaterdag.

19 augustus 2015 om 07:39

weet ik. Maar over een paar weken gaan we met psv supporters naar Memphis kijken tthuis tegen Sunderland . Is toch een Boer he en daar zijn we trots op.

Wat was die jongen gretig vandaag zeg! Heerlijke performance van Memphis, toppertje in wording! Shaw en Darmian speelde ook een heerlijke wedstrijd, Shaw heeft mij toch een snelheid. Smalling en Blind stond ook weer prima maar toch een plusje voor Smalling . Had vandaag 6-1 kunnen worden als Rooney zijn koppie er bij hield.

Depay speelde een goede wedstrijd, maar komop dit is wel club brugge geen chelsea. Ik wil wel zien hoe hij dan speelt

18 augustus 2015 om 22:57

Het is niet de vraag of mephis het gaat doen tegen grote clubs maar wanneer deze aankomende ster het gaat doen

Goede overwinning van Manchester United. Darmian, Smalling sterk, evenals de rest van de verdediging. Carrick ongelukkig, net als Schweinsteiger. Motm Depay. Vond het een leuke wedstrijd. Man United erg sterk.

Goede wedstrijd van United gezien. Opvallend is dat ze vandaag, anders dan normaal, behoorlijk wat kansen lieten liggen. Normaal creeert United niet zoveel, maar zijn ze wel dodelijk effectief. Vandaag was het andersom. Goed om te zien dat Memphis vandaag zijn draai gevonden heeft op die linkerkant. Ook fijn om te zien dat die beest van een Fellaini weer terug is. Nu alleen Rooney nog zijn vorm weer herpakken en dan staat er toch een lekker draaiend United a.s. zaterdag tegen Newcastle. Tenminste, dat hoop ik. Vooralsnog ga ik er vanuit dat de Europese klus geklaard is tegen Club Brugge, dankzij die 3-1 van Fellaini.

Smalling liet vandaag wel zien dat hij een top verdediger kan worden. Sterk snel en goed in de lucht. Blind was ook slim en sterk vandaag. Maar Memphis is uiteindelijk de baas over de verdediging van Brugge voor 93 minuten geweest. Wel moeilijk om Rooney zo te zien, een spits halen en die jongen lekker op 10 laten spelen.

Terechte overwinning met depay als uitblinker. Als hij dit nu in de bpl laat zien hebben ze een topper. Verder hoeft brugge zich niet te schamen. United is een klasse beter en aan de stand verplicht om door te gaan.

Het was de avond van Memphis maar vond Smalling heel goed spelen. Heel sterk.

Lekker memphis. Nu ook dit laten zien tegen Chelsea, City en arsenal en dan komt het helemaal goed. United moet echt een spits halen. Waarom richten ze zich op Pedro. Er is simpelweg een diepe spits nodig met daarachter Rooney. Nu heb je niks aan hem. Zeer zonde

Iedereen zegt dat man u een spits moet kopen omdat ze er niet echt 1 hebben. En ik ben daarmee eens maar ik vroeg me net wel wat af. Zou van Gaal dit expres doen omdat hij in de PL zonder een echte spits wil voetballen. Die grote Engelse verdedigers kunnen niet goed door dekken als ze geen klassieke nr 9 bij zich hebben . Is wel een Cruijff / van Gaal tactiek. Wat denken jullie?

Wat een slecht stukje, geeft echt geen goed beeld van het verloop van de wedstrijd en ook niet echt een duidelijk beeld van hoe de goals er echt uitzagen.
United was echt heer en meester op elke positie van het veld en speelde een goed partij.
Veel mooie acties gezien van individuele spelers, vooral depay echt geweldig in aanvallend opzicht.

Smalling en Blind, wat een niveau vandaag. Werkelijk op geen enkele fout te betrappen en dan ook nog eens een bijdrage leveren in aanvallend opzicht.

Puntje van kritiek is wel dat er misschien iets meer gecreëerd had mogen worden vanuit de combinatie en dat er natuurlijk beter met de kansen moet worden omgegaan.

3-1 terechte uitslag? Nee, brugge een enkele kans gehad in de hele wedstrijd, wel 2 keer enigszins gevaarlijk maar meer ook niet!
3-0 of 4-0 was beter op zijn plaats geweest.

18 augustus 2015 om 23:00

Maakt niet heel veel uit, United gaat sowieso door. Vanavond alleen maar pluspunten voor het Nederlandse voetbal. Zeker ook als we de concurrentiestrijd met de Belgjes willen winnen.

18 augustus 2015 om 23:02

Ik denk dat 5/6-1 meer op z'n plaats was. Brugge kon 45 minuten leuk mee doen, maar daarna was het ook weer over.

Memphis speelde echt ijzersterk. Blind speelde zeer solide. Shaw speelde ook sterk. Ik vond Rooney en Schweini heeeel erg tegenvallen. Een nieuwe spits is er sowieso nodig... Mata viel ook een beetje tegen... Al met al een verdiende overwinning.

19 augustus 2015 om 00:02

Mata is ook geen winger! ik zag die man op de meeste domme momenten (waar hij aan de bal was) blijven staan. Een echte buitenspeler had er meteen omheen gerend, met uitzondering op Memphis. Mata hoort lekker als Aanvallende middenvelder te worden gebruikt en niet als buitenspelertje. Ik hoop tegen NCU Januzaj op rechts te zien (of Pedro als hij komt ) en Mata op de Cam.

Hollands hoop in bange dagen. Geldt natuurlijk voor zowel Depay als Blind. Beiden spelers met uitstraling en power, die zich niet gek laten maken.

Hoop dat ze de komende jaren (zeker als de grote 3 ermee stoppen) de kar gaan trekken bij oranje.

Goeie wedstrijd gezien! Memphis man of the match, speelde echt top. Blind, smalling en Shaw speelde ook sterk. Dit gaan we niet meer weg geven hoop ik.

18 augustus 2015 om 23:32

Darmian hield het ook erg sterk op rechterkant hoor! Ook de credits naar hem alhoewel hij af en toe te fel ging.

Memphis heerlijk gespeeld!
Vorige week kreeg hij nog commentaar, overschat en dergelijke, Januzaj zou beter zijn.

Lekker de critici de mond gesnoerd. Nu dit meenemen naar de competitie.

Depay geweldig!!!!

Maar wat is V gaal nou van plan joh? Waarom 2 verdedigende middenvelders tegen 1 1/2 spits? Waarom zo bang? Speel gewoon met 2 spitsen, waardoor je altijd bezetting voor de goal heb.

Uiteindelijk nog 3-1... Maar het mag allemaal wel een stuk aanvallender..

18 augustus 2015 om 23:31

Zoveel kansen gemist! Niet normaal zeg, kon zeker wel 6-1 worden. Vooral die misser van Memphis (Ja toch even kritisch kijken) waar hij zijn derde kon tekenen moest er gewoon IN.

18 augustus 2015 om 23:35

Om blind en Smalling te ontlasten

Ik vind de commentator zo slecht, "ja als Pedro word gehaald zet je hem lekker in de spits en Rooney op 10" even serieus dat ie dat zegt niet serieus te nemen

Die interviews van Memphis zijn ook altijd geweldig. Zo ken ik 'm weer.

Schweinsteiger speelde niet de allerbeste wedstrijd helaas. Overigens, bij die eerste goal van Depay, wat zag die verdediging van Bruggge er kinderlijk uit, dat kan gewoon echt niet.

18 augustus 2015 om 23:04

Klopt, ze stonden er bij en keken er naar (en dan letterlijk) waardoor Memphis tot twee keer toe de bal goed kan leggen.

Vandaag gewoon wereldklasse van Memphis, en dan kunnen we wel zeggen dat het maar tegen Brugge was. Maar de anderen waren niet zo top, bijvoorbeeld Rooney. Memphis motm en mooi dat hij zijn stempel heeft afgegeven.
Verder was Smalling echt geweldig en speelde Blind ook een goede wedstrijd.
Mooi om Schweinsteiger 45 min zien te maken. Heb hem 10 keer liever dan Carrick.

18 augustus 2015 om 23:03

Rooney speelde degelijk. Had nog een prachtig assist op zijn naam kunnen hebben als Depay de 1 op 1 kans scoorde.
Maar inderdaad het was maar tegen Brugge, ik wil Depay zo zien spelen tegen een Chelsea,city of Arsenal.

Blind speelde weer een sterke pot, rooney is niet meer wat het is geweest

Leuke wedstrijd waarin Depay uitblinkt tegen een Belgische "topper". Ben benieuwd hoe hij het in de Premier League gaat doen. Hem nu ophemelen is nog wat te voorbarig in mijn ogen.

Fellaini did it again!
Een Nederlands-Belgisch doelpunt. Schitterend.

18 augustus 2015 om 23:28

Het is een blok hout, maar wel ONS blok hout!

Goede wedstrijd van Man Utd en 3-1 toch heel belangrijk nog.
Memphis was de man vanddaag,maar je ziet toch dat ze een spits nodig hebben en geen Pedro.
En toch ook nog wel een CV. Hoop als spits Kane of Higuain en CV Laporte of Stones.
CL Maakt alles wat makkelijker om spelers te halen.

18 augustus 2015 om 23:53

Op basis van deze wedstrijd kon je zien dat er helemaal geen CV nodig is. Zowel Smalling als Blind speelden een puike wedstrijd.

Had eigenlijk 4 of 5-0 moeten zijn. Brugge was zwak, vooral de spitsen.

Wel een bemerking bij Depay, hij speelde inderdaad top en maakt 2 klassedoelpunten. Maar stond wel tov Dion Cools, een jongen van 20 jaar die vorig seizoen bij OHL in de belgische 2de klasse speelde, en nog maar een viertal wedstrijden heeft gespeeld bij Club op het hoogste (belgische) niveau. Is eigenlijk geen waardemeter. Tegen Meunier (de vaste RB van Club) had hij het zo makkelijk niet gehad.

18 augustus 2015 om 23:14

Nog maar net 19, zelfs.

18 augustus 2015 om 23:23

Hoe wil jij weten dat hij het tegen Meunier moeilijker had gehad? Alsof hij zo'n superster is. Niemand heeft het makkelijk tegen Memphis.

19 augustus 2015 om 00:23

omdat Meunier gewoon een pak beter en ervarener is dan Cools. Simpel toch?

Allemaal leuk en aardig hoor van depay, 2 goals en assist. Maar besef wel dat club brugge van het niveau Feyenoord az Twente etc is.. Duss zo bijzonder is het allemaal niet

18 augustus 2015 om 23:13

Yep, daar dacht ik ook gelijk aan. Een club van eredivisie niveau als tegenstander en Depay weet zijn stempel wel te drukken. Zonder een goede centrumspits zie ik dit United geen potten breken in de competitie. Ze gaan Van Persie nog missen (al was hij meer geblesserd dan fit).

18 augustus 2015 om 23:15

Bovendien speelde Club met een waar B-elftal. Op volle sterkte zou er maar vier man van deze ploeg starten.

18 augustus 2015 om 23:18

dit inderdaad, en tegen een jongen die vorig jaar nog in 2de klasse speelde, dat is het nederlandse jupiler niveau.

18 augustus 2015 om 23:19

Niet bijzonder? Dat mannetje neemt untited op zo'n 21 ste bij de hand man.

18 augustus 2015 om 23:47

Het slaat helemaal nergens op, wat mensen zeggen over Memphis dat hij tegen een slecht niveau club speelt. Club Brugge speelde gewoon heel goed verdedigend en daar kwam Memphis makkelijk door heen. Hij is gewoon een talent, waarom zou united dan bijna alles gewonnen hebben behalve tegen PSG?

Dit is ook het niveau van Depay, dus zo bijzonder is het niet, het enige wat je nou krijgt, dat hij zich zelf nog groter gaat voelen. Vind het een misselijkmakend ventje om te zien..

19 augustus 2015 om 05:44

Ik wil jou wel eens horen als hij de sterren van de hemel gaat spelen dit seizoen. Kijken of je dan nog steeds zo praat.

We moeten natuurlijk niet te hard van stapel lopen, maar het was een top prestatie van Depay. Niet alles lukte, maar er kwam wel enorm veel dreiging van hem af en natuurlijk scoort hij 2 keer + een assist.
Rooney had het lastig in de spits. Hopen voor United dat hij daar snel gewend raakt, al denk ik dat hij als 2e spits/schaduwspits gewoon op z'n best is. Zou hem weer op 10 zetten, mja dat is weer jammer voor Mata en Januzaj. Zeker nu Pedro er wss bij komt.
Smalling was echt ijzersterk, al vond ik die 2 voorin wel erg matig. waren half zo groot en konden niks haha. Blind ook zeer goed en slim. Shaw heeft zich ook kapot gerend. Schweini was om te huilen.

Memphis is verder dan Ronaldo op zijn leeftijd. Ben benieuwd volgend jaar als ze waarschijnlijk samen gaan spelen. Ronaldo op rechts en Memphis op links. Dan nog een topspits erbij en je hebt de beste aanval ter wereld. van persie zijn ze daar alweer lang vergeten.

Leuke wedstrijd depay speelde heerlijk, Maar moet aan zijn afwerking werken hij mist de makkelijkste en scoort de moeilijkste.
Rooney speelde slecht maar beter dan vorige wedstrijd.
Misschien Fellaini spits en rooney op 10

Al die reacties hier over dat Club Brugge van eredivisie niveau is. Een wereldspeler als Rooney kreeg ze er kennelijk niet in... Memphis heeft het gewoon geweldig gedaan.

18 augustus 2015 om 23:19

Rooney is dan ook maar een schim van zichzelf.

Voor degene die zegt dat er een nieuweling tegenover depay stond, hij speelde wel meerdere mensen voorbij en die doelpunten waren gewoon van topklasse! Goed gedaan memphis!

Wauw wat een goals van Depay. Hopen dat ie dit seizoen gaat vlammen en iedereen de mond snoert

Mensen moeten hun reactie voor zich houden. Memphis deed het gewoon super goed in deze wedstrijd. Club Brugge is geen eredivisie niveau, ga weg man aub! Het slaat nergens op. Club Brugge speelde super goed in verdedigend opzicht en Memphis was elke speler van Brugge te slim af. Hij heeft zovaak met tricks ze kapot gespeeld! Het enigste was dat hij die kans moest benutten, waar Rooney de assist gaf. Maarja fouten kunnen gebeuren wanneer je erg moet wennen.

Grappig is dat, een goede wedstrijd van MU en die hele Van Persie wordt niet eens meer genoemd in dit artikel. En terecht, die heeft sinds zijn vertrek uit Londen niets meer gepresteerd (behalve die 1-1 tegen Spanje dan).

Leuk voor Memphis dit, maar hé, dit is Brugge hè. Laten we eens een jaar de tijd nemen om hem objectief te kunnen beoordelen.

18 augustus 2015 om 23:57

Je hebt gelijk, maar wat heeft van Persie hiermee te maken? Met een Memphis van vanavond hoeven we geen 1 oude spits te noemen. Vanavond is het zijn avond, ookal stond Rooney op het veld.

19 augustus 2015 om 04:01

Van Persie niets meer gepresteerd sinds zijn vertrek uit Londen??

Haha, wat lul jij dan???

19 augustus 2015 om 06:02

Arverajax weet niet wat hij zegt.

Ach mensen kom op Depay heeft een leuke wedstrijd gespeeld maar wat was brugge verdedigend dramatisch. Dus gaan nou niet doen alsof die tegen 1 of andere top club gespeeld heeft. Denk nog steeds dat die tekort voor de absolute top met z'n nergens op slaande schaartjes. Ergste van alles is dat die nu nog meer naast zijn schoenen gaat lopen. Zijn eerste bal contact is nog steeds dramatisch en ook bij die gemiste kans zie je dat hij nog te kort komt, 2 leuke goaltjes maar meer dan dat ook niet. Hij had ook paar keer de bal gewoon moeten afspelen maar ging toch voor zijn eigen actie. Tegen de top clubs ga je zien dat hij te kort komt.

19 augustus 2015 om 00:47

'hij had ook paar keer de bal gewoon moeten afspelen maar ging toch voor zijn eigen actie'

Dat deden hij en sommige medespelers ook. Alleen als je elke keer ziet dat hun dan weer balverlies lijden kun je het zelf ook een keer proberen. Overigens was Memphis deze wedstrijd erg gretig. Ik ben het er wel mee eens dat zijn bal contact beter kan, maar dit valt zeker te verbeteren.

Allebei hele mooie goals hoor! De 2-1 wel net iets mooier imo. Hopelijk geeft dit Depay een zelfvertrouwen boost en gaf het hem een kick om 2x te scoren voor United! (Logisch lijkt me) Kan een hele grote worden dit.

Memphis was fantastisch! Twee heerlijke goals en een mooie assist, eigenlijk zou hij de wedstrijdbal wel mee naar huis mogen nemen.
Het was bij vlagen een one-man-show. Hij was continu dreigend en had eigenlijk een hattrick moeten maken, jammer van die kans.

Het is eigenlijk ook van de zotten dat hij vanavond pas voor het eerst in een officiële wedstrijd op z'n eigen positie staat. Het zelfvertrouwen was er deze wedstrijd vanaf het begin al, dat zag je.

Verder was Smalling top, maar had hij ook bepaald geen gevaar van Diaby (erg matige spits) en later de iets sterkere Oulare. Shaw, Darmian, Blind en Schneiderlin waren ook nog wel aardig. Rooney was buiten dat geniale hakje onzichtbaar, Mata toonde weinig en Januzaj moet gewoon verhuurd worden. United heeft een spits en een box-to-box middenvelder nodig voor scorend vermogen. Want anders maken ze geen kans tegen City en Chelsea. Dus laat Pedro maar waar hij is.

Depay is eigenlijk te goed voor dit zwakke Man U. Brugge gaat dit niet meer goed maken, al is een 2-0 wel voldoende.

19 augustus 2015 om 06:36

Te goed lijkt me ook weer wat overdreven, ik vindt niet dat de Depay ver boven bijvoorbeeld Rooney uitsteekt

Leuk om te zien dat Memphis dan toch wel weer belangrijk kan zijn, zo slecht zijn die Nederlanders ook weer niet☺

Ik kan niks anders zeggen dan dat Depay hun gewoon simpel weg gedragen heeft de assist van depay op fellaini was perfectie, fellaini hoefde alleen maar z'n hoofd tegen de bal aantezetten depay gaf de bal precies op z'n hoofd.. ben benieuwd hoe hij het de aankomende wedstrijden gaat doen

Ik vond united in aanvallend opzicht gemankeerd. Meeste dreiging kwam van januzaj en depay. Rooney voelt zich ongelukkig in de spits en mata speelt in mijn ogen matig. Ik zou dan liever een debruyne op die plek willen zien. Is jonger, groter, sneller en sterker want mata verloor bijna elk fysiek duel.

Zwakke match.
Toch twee prachtige goals van Memphis.
Ik dacht ook wel twee keer dat hij gisteren terug tegen een gemiddelde verdediging uit de eredivisie stond.. Maar je moet het toch maar doen. Zijn goal zullen zeker voor vertrouwen zorgen. Brugge had nog wel geluk dat hij die open kans dan nog mist.
Vooral die laatste van Fellaini had er nooit mogen komen.
Dus al bij al is die 3-1 meer dan terecht. Na die gelukstreffer zag je ze direct eens een versnelling hoger schakelen en de gelijkmaker was er dan wel heel snel.

Memphis was idd heerlijk bezig! Maar laten we hem pas vergelijken met Ronaldo als hij tegen een kaliber Barca het verschil kan maken ;-)

Geweldige wedstrijd gespeeld, hopelijk kan hij deze vorm behouden!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren