Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Brands: 'Dit is denk ik de sterkste lichting die we ooit hebben gehad'

Laatste update:
/

Jong PSV is de Jupiler League begonnen met twee overwinningen, terwijl PSV Onder-19 afgelopen weekeinde de Otten Cup won door de leeftijdsgenoten van Barcelona met 4-0 te verslaan. Technisch manager Marcel Brands verwacht dat het aandeel van zelf opgeleide spelers de komende jaren weer omhoog zal gaan

Brands is zeer te spreken over het succes van PSV Onder-19. "Daar ben ik net zo trots op als op onze 2-0 overwinning op FC Groningen van afgelopen weekeinde" vertelt Brands dinsdag in De Telegraaf. "Ik denk dat dit de sterkste ’onder negentien’-lichting is die we ooit hebben gehad.

"En dan deden jongens als Kenneth Paal, Sam Lammers en Jürich Carolina, die qua leeftijd nog in aanmerking komen voor dat team, niet eens mee." De inbreng van de eigen kweek in de hoofdmacht van Phillip Cocu is inmiddels gereduceerd tot Jeroen Zoet, Joshua Brenet, Jorrit Hendrix en Jürgen Locadia.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik ben benieuwd hoeveel het eerste elftal gaan halen. 2 per lichting is al prima.
Vreemd dat Zoet en Locadia trouwens gelden als eigen kweek evenals Brenet, maar goed laat me die discussie maar niet beginnen.

18 augustus 2015 om 07:10

En alleen zoet speelt....Brenet is exit nu Moreno er is.

18 augustus 2015 om 07:22

Brenet is een rechtsback die de laatste wedstrijden helaas linksback staat, Moreno een linker centrale verdediger, zullen elkaar niet in de weg lopen. Sowieso zal Brenet gaan banken zodra Willems weer fit is of Cocu de voorkeur aan Poulsen geeft. Op rechts is Arias veel en veel beter.

18 augustus 2015 om 07:57

Dat Brenet de voorkeur krijgt boven Poulsen kan ik met mn hoofd dus totaal niet bij. Ik vind Brenet by far de zwakste schakel en je zou denken dat Cocu dat tegen ADO ook had gezien maar tegen groningen heeft hij gewoon weer een wedstrijd gespeeld en in de basis gestaan. Ik hoop echt dat Willems zsm terug is.

18 augustus 2015 om 08:41

Zag je poulsen in jc schaal? Die is echt nog niet op PSV niveau. Maar komt vast nog wel. Bij lesstienne duurde het ook even. Maar ik snap wel dat Brenet nu even noodgedwongen eerste keus is

18 augustus 2015 om 09:05

Snap ik niet. AZ is 3e geworden dus zo'n grote stap is dat niet. Daarnaast is Brenet niet eens een linksback en bakt die er de afgelopen wedstrijden helemaal niks van. Die wereldgoal van Ado wat PSV 2 punten kostte kwam indirect door dat geklungel van Brenet.

18 augustus 2015 om 09:21

Nogmaals, heb je Poulsen in de J.C. schaal zien spelen?

18 augustus 2015 om 09:49

Ja ik heb Poulsen alleen in samenvattingen gezien bij AZ, op basis daarvan zou ik ook denken dat het een topaankoop was. In de JC schaal voor het eerst live gezien maar wow, dat was echt dramatisch... Was gewoon een gapend gat aan de linker kant.

18 augustus 2015 om 10:07

Ik heb Poulsen niet in de JC gezien maar ik heb Brenet wel 2 wedstrijden gezien en en ik acht het onmogelijk dat iemand het nog slechter kan doen.

18 augustus 2015 om 11:09

Tegen Groningen thuis speelde hij gewoon prima hoor. Poulsen daarentegen speelde dramatisch tegen Groningen in de JC Schaal.

18 augustus 2015 om 22:07

@panerai, kijk dan nog maar eens naar dat eerste uur van de J.c. schaal. Raar om zoiets te zeggen en daaraan vast te blijven houden zonder hem te hebben zien spelen.

18 augustus 2015 om 07:18

Haha die Carolina is deze zomer overgenomen van AZ.. Die zit er dus net een paar weken.

18 augustus 2015 om 07:33

Maakt dat dan dat hij niet meetelt als speler van PSV u19?

Jeugdscouting maakt ook deel uit van je opleiding. Of dacht je dat al die talenten van AZ zichzelf als 6-jarige aan de poort komen melden?

18 augustus 2015 om 08:39

Vind je het scouten als het een speler is die je steeds in de competitie tegenkomt?

18 augustus 2015 om 08:45

Ja. Want scouten is meer dan alle goede spelers die je tegenkomt kopen. Het is geen Fm2015.

Je zult een speler meerdere malen moeten bekijken tegen verschillende soorten tegenstanders om te bepalen of zijn spelletje past bij je club. En zeker bij jeugdspelers is het inschatten van potentie echt niet zo makkelijk. Jongens die in de jeugd uitblinken kunnen uiteindelijk totaal geen talent zijn en andersom.

In de jeugd was Bruggink het supertalent in de tijd dat van Nistelrooy compleet genegeerd werd. Om maar een voorbeeld te geven.

18 augustus 2015 om 18:15

Is Bruggink niet record-international van Jong Oranje? Zegt ook wat over hem, een eeuwig talentje wat de stap richting de echte top niet echt wist te zetten. Hoewel hij bij PSV niet echt een slechte speler was, speelde toch vrij regelmatig.

18 augustus 2015 om 07:48

@oranje88

Zeg er dan ook niks over als je dat onderwerp niet wilt aansnijden.

Het gaat hier om het feit dat jeugd doorstroomt naar het 1e elftal, Brenet en Locadia zijn doorgestroomd uit de jeugd en relatief veel jongens van de lichting waar Brands het over heeft maken (in potentie) kans om bij de hoofdmacht aan te sluiten de komende jaren en dat is waar hij het over heeft.

Dat is overigens ook precies de reden waarom PSV hun nek niet uitsteekt voor Frenkie de Jong. Brands weet dat er grote talenten aankomen hij is niet perse nodig ten koste van elke prijs.

Daarnaast worden mensen tegenwoordig helemaal panisch als iemand het woord eigenkweek gebruikt. 9 van de 10x wordt er gewoon bedoelt jongens die in de jeugdopleiding spelen of hebben gespeeld. Hoe lang ze daar gespeeld hebben is helemaal niet relevant aan die discussie en wordt vaak alleen gevoerd door supporters die het blijkbaar belangrijk vinden wanneer die term gebruikt mag worden.

Ja Locadia en Brenet komen ergens anders vandaan net als 90 procent van de andere spelers die bij een topclub als PSV spelen. Lekker belangrijk. Het feit is nog steeds dat ze bij PSV spelen en zijn doorgestroomd uit de jeugdopleiding en daar gaat het hier over.

18 augustus 2015 om 09:07

Zowaar ben ik het met je eens, maar neemt niet weg dat ze geen eigen kweek zijn. Dat ze uit de jeugdopleiding van PSV komen. Zeker ja!

18 augustus 2015 om 09:44

Dat ligt maar net aan wat je onder 'eigen kweek' verstaat.

Daarnaast is die discussie totaal niet belangrijk en zinloos om te voeren. Het gaat er om dat jeugdspelers doorstromen naar het 1e en niet hoe lang iemand al in die jeugd speelt.

Zoals ik al eerder zijn komen spelers vroeg of laat altijd ergens anders vandaan als ze op dat niveau spelen dus het boeit niet hoelang ze ergens spelen.

Ik kan ook allemaal kinderachtig gaan doen en zeggen dat Bazoer geen eigen jeugd is van Ajax maar dat doet niks af aan het feit dat hij daar wel is door gestroomd vanuit de opleiding, gedeeltelijk opgeleid en nu een Ajax shirt aanheeft en een basisplaats heeft en daar gaat het volgens mij echt om.

Als je Locadia geen eigen kweek wilt noemen ga lekker je gang zou ik zeggen en maak je er vooral druk om, gelukkig doet dat niks af aan het feit dat hij een PSV shirt draagt.

18 augustus 2015 om 07:53

Zoet speelt vanaf 2006 bij Psv, dus dat bestempeld ik als eigen kweek.

18 augustus 2015 om 08:35

Ajax rekende Bazoer en El Gazi tot eigen opgeleide spelers

18 augustus 2015 om 08:45

Zit wel een verschil tussen Bazoer en Zoet.. Bazoer speelt nu op een andere positie.
Neemt niet weg dat ze beiden van andere clubs komen. Ach... het naampje bij het beestje maakt niet uit, als ze maar presteren. En met een erg goede keeper als Zoet en een goede speler als Bazoer zit het Nederlands Elftal straks weer gebijteld.

18 augustus 2015 om 08:46

Ja. DAT maakt het verschil ja.... PSV had Zoet in de spits moeten zetten, dan was het eigen jeugd geweest volgens jou.

Je hebt wel een talent voor jezelf belachelijk maken hoor. Dat is ook wat waard.

18 augustus 2015 om 09:07

Haha Hoppa ik dacht precies het zelfde. Wat is dat nou weer voor debiel argument hahaha.

18 augustus 2015 om 09:37

hahaha ja dat doen ze toch altijd. Ze noemen daar toch alles eigen jeugd. Deze Bazoer is gewoon uit de psv opleiding is meteen hun beste speler. Gelukkig hebben we Obispo wel behouden, dat is echt een groot talent. En die wilde markje overmars maar al te graag. Deze jongen wilde alleen maar bij psv blijven.

18 augustus 2015 om 10:53

Bazoer wordt gewoon gezien als een jeugdspeler van Ajax. Altijd die zinloze discussies 'ja, maar hij speelde op zijn 8e nog met zijn vriendjes in zijn buurt'

Volgens mij moet een speler geboren worden op de middenstip en gelijk een shirtje aan krijgen van die club om het als jeugdspeler te zien.

18 augustus 2015 om 15:38

Bazoer was ook een jeugd speler van Ajax maar ook van Psv, hij zat bij PSV tot zijn 16e dus dat voorbeeld van je slaat eigelijk nergens op Overigens doet dat niks af aan heit feit dat het gewoon een jeugdspeler was van Ajax die vanuit de jeugd is doorgestroomd naar het 1e.

18 augustus 2015 om 09:02

Hoezo is zoet geen eigen jeugd? Speelt geloof ik al sinds zijn twaalfde voor psv....

18 augustus 2015 om 10:54

Zoet kwam op zijn 15e naar PSV heen. Hoe oud moet je dan zijn om als eigen jeugd te worden gezien?

18 augustus 2015 om 12:42

Voor je 16e moet je bij een club spelen om de eigen jeugd van die club te zijn. Als je 16 bent en je maakt een transfer, ben je op je 18e geen eigen jeugd van de club waar je heen getransfereerd bent.

De hand van Art Langeler wordt al zichtbaar bij PSV

18 augustus 2015 om 09:25

Dat is een van de betere dingen die PSV is overkomen!

18 augustus 2015 om 11:11

Mooie vent is dat ja

Geeft wel vertrouwen voor de toekomst!
En waar ze vandaan komen maakt echt geen drol uit, ze hoeven van mij niet uit de Eindhovense grond te worden getrokken en sinds de F-jes bij PSV te voetballen.

Nederlandse clubs zullen het toch steeds meer van jeugdige spelers moeten hebben die potentieel topper zijn. 100 miljoen voor een Bale hebben we niet en die gasten komen ook nooit meer in NL voetballen.

Jammer dat we wellicht Europees niet zoveel meer voorstellen, maar we hebben een fantastische competitie! Aldus mijn mening.

4-0 tegen Barcelona?
dat belooft veel goeds!

18 augustus 2015 om 07:53

1e wedstrijd tegen Barcelona wel met 2-0 verloren maar inderdaad wel knap dat ze de finale tegen barca dan wel met dikke cijfers winnen.

PSV had PSG trouwens ook verslagen in de halve finale en Liverpool en Anderlecht deden ook nog mee. Niet mis als je van dat soort deelnemers een toernooi wint.

Komt een mooie lichting aan in ieder geval.

18 augustus 2015 om 09:34

Eerste wedstrijd speelde psv met 10 man toen ze de goals tegen kregen. Was zeer geflatteerd. Psv was veel beter. En ja het beloofd veel goed als je dit team klopt met 4-0 in de finale.

De beste jeugdspeler is Obispo, maar die speelt daar dus nog niet...

18 augustus 2015 om 08:23

Weet je toevallig ook welke spelers daar kort achter zitten?

18 augustus 2015 om 08:40

Rigo, Paal, Bergwijn, Scamacca, Lundqvist, van Osch, Loof kunnen ook interessant worden. Daarnaast ook de Wijs en Leemans wellicht.

18 augustus 2015 om 08:42

Die Italiaan, die doet het erg goed he\? Heeft ie een beetje techniek of is het meer lengte dat hem voordeel oplevert?

18 augustus 2015 om 09:05

Hij doet het prima, maar hij speelt wel met allemaal kinderen fysiek gezien. Over een paar jaar als hij daadwerkelijk in het eerste debuteert kun je pas echt zien hoe goed hij werkelijk is, in ieder geval als leek. Hij lijkt wel techniek te hebben, maar voor de rest is het maar afwachten.

18 augustus 2015 om 09:23

Goed om te lezen Florida! Perfect!!± laten we het afwachten.

18 augustus 2015 om 08:26

Obispo doet nu nog mee met onder 17 maar zal niet lang meer duren voordat hij de stap naar de onder 19 maakt. Obispo en Scamacca vind ik zelf de grootste talenten van de jeugd. Talent zegt alleen niet alles

18 augustus 2015 om 11:13

Omdat Ajax PSV weer wil beroven van een toptalent houdt dat in dat hij gelijk de beste jeugdspeler is? Het wordt met de dag zieliger hier.

Leuk dat ze het goed doen, echter resultaten zijn ondergeschikt aan ontwikkeling. Wat was de gem. leeftijd tegen barca? Daarnaast is ook de vraag hoe brands deze jongens denkt in te passen, tot nu toe geeft het huidige transferbeleid niet de ruimte en perspectief voor talent. Adriaanse zei het passend, Ajax laat de 17 jarige Cerny debuteren, die durven dat risico aan en PSV speelt meer op safe. Of dat ook goed is voor de opleiding kun je afvragen.

18 augustus 2015 om 10:23

Bergwijn en alberto hebben toch ook vorig seizoen gedebuteerd? Trouwens psv wint hier met 4-0 en nog ga je zoeken naar een negatieve reactie wees hier nou eens blij mee voor het nederlands voetbal.

18 augustus 2015 om 16:07

Nee niet negatief, realistisch is het. De feiten liegen er niet om, plus dat het nl voetbal niks aan talenten heeft die niet doorbreken omdat aankopen ze in de weg zitten.

Ik heb dit weekend erg genoten op de Herdgang. De Otten Cup was wederom een mooi toernooi met een erg sterke bezetting. Waar vorig jaar dit toernooi voor PSV 1 grote teleurstelling werd, met een naar mijn mening zeer zwak Onder 19 elftal, werd ik dit jaar echt verrast door voornamelijk het talent wat op het middenveld en in de aanval loopt. Opvallendste spelers dit toernooi waren Joey Konings (spits, scoort makkelijk), Albert Gudmundsson (nr. 10, dit seizoen van Heerenveen overgenomen, prachtige techniek en actie), maar vooral Dante Rigo (16 jarige middenvelder, geweldige techniek, overzicht en passing. Uitgeroepen tot beste middenvelder van het toernooi). Al met al een geslaagd weekend voor Psv. Ik kijk uit naar de A1 komend seizoen.

Brands heeft gelijk dit is een zeer sterke lichting. En wat te denken van de A1 . Wonnen afgelopen week de Otten cup door Barcelona met 4-0 terug te sturen in de finale. Een week ervoor stonden ze in Afrika in de fina,e tegen Arsenal waar ze naar penalty's verloren.
Natuurlijk komen er hele grote talenten aan zoals Rigo,paal,berghuis, Obispo. en Scamacca niet te vergeten wat een talent. Er wordt heel mooi werk verricht op de herdgang. Klasse mannen.
En je ziet het dat psv ook goed doet met het brengen van talenten : Memphis is rustig gebracht en levert meteen het grootste bedrag op van het Nederlandse voetbal. Er zijn genoeg vb van talenten bij andere clubs waar je na 1 seizoen niks meer van hoort.

18 augustus 2015 om 09:47

Goed bezig, echter is het ook zo dat er na depay weinig klaar staat. Wat er uit de jeugd komt in het eerste elftal op dit moment is zeer mager, ik denk dat PSV of te weinig talent heeft op dit moment of ze durven het niet aan. Depay was destijds ook een risico, maar PSV moest gezien de fin. situatie, ik vraag mij dan ook af hoe het gaat als ze meer geld hebben. Nu lijkt erop dat ze voor aankopen en 'zekerheid' kiezen. Talenten hebben ook kansen en perspectief nodig, dat mis ik bij PSV op dit moment.

18 augustus 2015 om 09:52

Afca, ooit van ene Locadia gehoord?

Geen Depay niveau talent, maar die loopt er in heel Nederland op dit moment nergens ond, ook niet bij Ajax.

Locadia is echt wel een groot talent die ver kan gaan komen. En Bergwijn is het volgende grote talent zit er aan te komen.

Daarnaast was Depay verre van een risico, hij is rustig gebracht als stand-in van Mertens en heeft een basis plaats gekregen doen Mertens verkocht is.

Overigens dat PSV ook nog ene Bakalli wat een enorm talent was en een Bazoer die er aan zat te komen maar die zijn zoals je weet helaas elders terecht gekomen.

Betreft Locadia hij heeft de Jong nog voor zich en als de Jong verkocht gaat worden zal Locadia de nieuwe spits van PSV worden. Dat is precies de reden waarom ze hem niet willen verkopen of verhuren.

18 augustus 2015 om 10:50

@ Panerai

Boetius, qua talent net zo goed als Depay. Als je beide vergelijkt dan heeft Boeitus een betere start dan Depay. Echter, als je ze nu vergelijkt is Boetius nog steeds dat jongetje van 16 en Depay een echte vent. Qua talent heb je vast wel een tweede Depay rondlopen, en vast ook nog wel een derde. Alleen is het de vraag of ze bereid zijn om alles te geven voor hun carrière.

18 augustus 2015 om 16:03

Locdia die al minimaal 2 jaar bij psv speelt? Ja! Die is de fase van talent al voorbij en heeft geen basisplaats, juist het probleem bij Psv. Bij Ajax zou een dergelijk talent meer kansen en eerder kansen krijgen. Locadia is niet voor niets niet super happy, dit jaar niet spelen en ik denk dat hij vertrekt. Bovendien heb ik het over nieuwe talenten enkel bergwijn, dus zoals gezegd zeer mager.

18 augustus 2015 om 19:26

ik weet niet of je weet wie hij voor zich heeft maar Luuk de Jong is de beste spits in Nederland . En inderdaad bij Ajax zou locadia meteen basisspeler zijn maar daar hebben ze verder ook geen echte spits. Locadia heeft de pech dat Luuk voor hem zit. En gelukkig erkent hij dat zelf ook.

18 augustus 2015 om 09:47

Daar gaat dit artikel ook over, goed opgemerkt haha.

Komt er ook een stukje dat het beste jeugdelftal van Europa (Ajax) kansloos heeft verloren van Vitesse. Ajax a1- Vitesse a1 0-5. Goede uitslag van PSV, laat zien dat onze jeugd in Nederland gewoon top is, maar dat we altijd geklopt worden op het fysieke. Technisch en tactisch horen we bij de beste van de wereld, fysiek bij de zwakste.

18 augustus 2015 om 10:00

Je hebt gelijk door te zeggen dat de A1 verloren heeft van Vitesse met 0-5. Echter is dit niet dé A1 meer. Op een plek of 7 spelen nu jongens uit de B1 of A2 van vorig jaar. Velen zijn doorgestroomd naar Jong Ajax, waar ze overigens maar beperkte kansen krijgen omdat de ongemotiveerde afdankertjes uit 1 moeten spelen.

18 augustus 2015 om 10:01

Hahaha hun 'Gouden lichting' Achja ik hoop niet dat wij ook in zo waanzin terecht komen. Al zijn spelers als Rigo en Konings erg goed.

18 augustus 2015 om 10:33

Verschil met Ajax is dat spelers bij PSV minder kans maken op een plekje in PSV1. Doodzonde bijvoorbeeld dat een Lestienne de voorkeur krijgt boven Bergwijn.

18 augustus 2015 om 11:19

Ik vind het eerder doodzonde dat er 17-jarigen worden opgesteld die er nog niet 100% klaar voor zijn. Lestienne is op dit moment gewoon een heel stuk verder, dat zal Cocu vast prima kunnen inschatten. Bergwijn zijn kans komt heus nog wel.

18 augustus 2015 om 11:19

@Roetkaa

Het is niet handig om lukraak dingen te gaan roepen die niet waar zijn. Dat komt een beetje sullig over. Bergwijn is net 17. Wil je die jongen nu al voor de leeuwen gooien? Om deze reden is Lestienne dan ook gehuurd. Bergwijn kan dan rustig worden gebracht en geleidelijk aan wennen aan het niveau.

Edit: Ik weet dat Lestienne is gehuurd met een optie tot koop. Maar bij een topclub hoort nou eenmaal concurrentie. Je kunt in de toekomst moeilijk met Bergwijn alleen spelen in meerdere competities als er niets vanuit de jeugd doorstroomt. Dan is een aankoop dus noodzakelijk.

18 augustus 2015 om 12:33

Ja je moet een 17-jarige alles laten spelen, laat hem dit seizoen in de luwte doorgroeien achter Lestienne, en dan zien we aan het eind van het seizoen wel waar die staat. En dan is het nog jong genoeg..

Of moet het hem net zo verlopen als Özbiliz, Ebecilio, en Andersen ? (en zo zijn wel nog wel een aantal) Die werden niet de hemel ingeprezen na hun debuut, maar op jonge leeftijd nog een etage hoger geplaatst.

Depay zat eerst een jaar op de bank achter Mertens, en daar heeft die onbewust toch heel veel van geleerd..

18 augustus 2015 om 16:06

A spelers, riedewald, cerny, van de beek, nouri, bazoer spelen bv. al in het eerste. Scheelt een slok op een borrel.

18 augustus 2015 om 19:29

bazoer is geen eigen jeugd. Weet je nog. Pre noemt nu namen die nog nooit in het eerste hebben gespeeld. Maar het grote verschil is ook spelen in de EL of CL das een enorm verschil. Daar heb je wat betere spelers bij nodig en gelukkig snappen ze dat bij psv.

18 augustus 2015 om 16:05

Uitslag is ondergeschikt aan ontwikkeling, bij een verlies, gelijkspel of krappe overwinning kun je spreken van een goede weerstand, leer je meer van dan een dikke winst.

Dat is ook niet zo heel lastig, PSV heeft nooit echt een goede lichting gehad. Hooguit een paar goede spelers die elders doorbraken en een enkeling bij Psv.

Kan me weinig spelers herinneren die echt zijn doorgebroken bij PSV vanuit de jeugd.

Afellay, Bouma, Labyad (kun je over discussiëren), Zoet, Depay, Zenden. Zo heel veel meer zijn er niet doorgebroken daar. Of dat aan PSV ligt weet ik niet, ja deels, jeugdspelers kregen/krijgen daar niet heel snel de kans, of minder snel, maar ik denk dat de aanwas ook een stuk kleiner is dan bij Ajax en Feyenoord.

Mooi om te zien dat PSV onder 19 goed heeft gepresteerd op de Otten Cup. Er komen toch wel een aantal mooie talenten aan met Rigo, Paal, Konings en Obispo. De hand van Langeler wordt wat zichtbaarder. Natuurlijk wil dit niet zeggen dat de opleiding van mijn clubbie nu op het niveau zit van een Ajax of Feyenoord, maar er wordt wel een steeds hoger niveau bereikt waar we later de vruchten van kunnen plukken. Hopelijk zien we in de nabije toekomst meer talenten in het eerste aangezien de doorstroming van talenten op dit moment een beetje minder is naar mijn mening.

Jurich Colina is deze zomer ook van AZ over genomen... Net als die van der moot 2 jaar eerder. En een paar buitenlandse talenten erbij.

Al met al wel leuk voor PSV dat de jeugd steeds weer wat beter wordt

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren