Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Wenger droomt hardop van titel: 'Niet langer onmogelijk'

Laatste update:

Arsenal doet vrijwel ieder jaar mee om de landstitel, maar de laatste keer dat the Gunners de landstitel veroverden was in het seizoen 2003/04. Arsenal moest het de afgelopen jaren afleggen tegen financiële grootmachten als Chelsea, Manchester United en Manchester City. De tijd dat Arsenal topspelers naar concurrenten moest laten gaan, zo trokken Robin van Persie en Samir Nasri naar respectievelijk Manchester United en Manchester City, lijkt voorbij.

/

“Als jij je beste spelers moet laten gaan en de concurrentie versterkt de selectie, terwijl ze sowieso al sterker zijn, dan is het onmogelijk om kampioen te worden”, zegt Arsenal-manager Arsène Wenger tegen The Telegraph. De mentaliteit bij Arsenal is volgens Wenger veranderd. Zo gaf de club zestig miljoen euro uit aan Mesut Özil en een jaar later kwam Alexis Sánchez voor vijftig miljoen euro.

“Wij hebben het gat verkleind en ik denk dat we een volgende stap kunnen zetten. Wij hebben stabiliteit in de selectie, dat geeft ons kracht. Vroeger dacht ik: wie zou er nog vertrekken? Nu denk ik: wie zou er nog komen? Ons potentieel in de markt is veranderd. We kunnen in de huidige transferperiode nog kopen, maar ik denk niet dat we nog gaan verkopen”, aldus Wenger.

“Gaan we de titel pakken? Dat weet je nooit zeker in de Premier League. Ik durf wel te zeggen dat we het graag willen. We beloven dat we het strijd zullen leveren. We hebben echt het gevoel dat we dit jaar een kans hebben, het ziet er goed uit”, aldus Wenger.

Denk je dat Arsenal de titel pakt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Arsenal heeft een hele goede selectie, maar ik schat Chelsea en Manchester United toch kwalitatief een stukje hoger in. Echter kan Arsenal door op de lijn van vorig seizoen en qua positiespel is het al jaren een van de beste, zo niet de beste, Engelse voetbalploeg. Coquelin ontwikkelt zich daarnaast tot een echte steunpilaar, een type speler dat in voorgaande seizoenen gemist werd. Ik denk dat Arsenal geen favoriet is, maar een hele goede underdog zijn ze zeker.

23 juli 2015 om 10:30

Manchester city schat ook nog wel wat hoger in hoor. Paar goede aankopen gedaan ook.

23 juli 2015 om 10:55

City heeft zeker ook heel veel kwaliteit, maar vind niet dat er daar aantoonbaar meer kwaliteit rondloopt dan bij Arsenal. City heeft ook nog wel wat versterking nodig om weer echt mee te doen om de titel. Sterling is een goede aankoop, maar er moet op het middenveld en achterin toch nog wat extra kwaliteit bij.

23 juli 2015 om 11:17

Manchester city had vorig jaar een slecht jaar en alsnog werden ze tweede. Nu zijn Sterling en Delph erbij gekomen, dat is wel echt een versterking. Arsenal zal alleen Chech erbij krijgen. Manchester city is dus ook zeker niet minder dan Arsenal.

23 juli 2015 om 13:04

Mwa ben ik het niet mee eens. Als je naar de verdediging kijkt: Azpiliqueta, Cahill, Terry, Ivanovic, Courtois. Alleen Zabaleta zou misschien bij chelsea in de basis staan.
Dan op het middenveld zijn Fabregas en Matic echt beter dan Toure (uit vorm/te oud) en Fernandinho/fernando.
In de aanval zit het wat dichter bij elkaar. Silva en Aguero zouden er bij Chelsea er wel in staan, maar Hazard is de beste speler van de PL benoemt en Costa is ook niet verkeerd.

Al met al vind ik Chelsea wel wat meer kwaliteit hebben, die ze echter niet voluit benutten door de defensieve speelstijl.

23 juli 2015 om 13:18

Chelsea is daarnaast in de breedte een stuk sterker dan Man City. Als City komend seizoen kampioen wordt zou dat een enorme verrassing zijn.

23 juli 2015 om 13:30

@ Asroma8,

De meeste Chelsea spelers waren meer in vorm dan die van City. Maar in het algemeen is Kompany beter dan Terry, en als Touré en Fernandinho hun vorm van 2013/2014 hadden zouden ze beiden boven Fabregas en Matic staan want ik vond hen zelfs de beste ter wereld op hun positie.

Op de vleugels is Chelsea wel veel sterker. Daarom is Sterling ook gehaald en hoop ik nog steeds op Reus.

23 juli 2015 om 13:46

aguero is voor mij althans de beste aanvaller van de PL ... maar is wel blessure gevoelig en dat is voor city een handicap want zonder aguero is het aanvallend heel wat minder en worden er dure punten verloren, maar zonder blessures van die klasse aanvaller lijkt city nog steeds meer kwaliteit te hebben dan arsenal en chelsea , dus indien city met zijn beste team kan spelen lijken zij mij eerder de kandidaat voor de titel !

arsenal is arsenal , zolang wenger de strategie bepaalt zal er wel wat blijven mislopen .... het is niet omdat er wekelijks een ware promo campagne werd gelanceerd in de media ,waarin steeds werd herhaald hoe sterk arsenal wel is en dat ze het gat hebben verkleind....dat dit werkelijk ook zo is ....uiteindelijk win je geen wedstrijden met ronkende verklaringen maar enkel met prestaties op die groene rechthoek .....dat lijkt wenger een beetje vergeten te zijn

en chelsea staat nagenoeg onveranderd maar ik zie daar in de breedte van de kern weinig kwaliteit bijkomen .... een seizoen spelen zoals vorig seizoen vrijwel zonder zware blessures , op costa na, is bijna onmogelijk en indien er echt wat misloopt bij chelsea met belangrijke spelers kunnen zij meemaken hetgeen city vorig seizoen overkwam, dure punten verliezen ...

united gaat bijna zeker een beter seizoen spelen dan vorig seizoen maar met nog maar eens verschillende aanwinsten erbij wordt het nogmaals zoeken naar het juiste basisteam met het juiste evenwicht , dat zou wel even kunnen duren maar ik reken united toch op een heel seizoen gezien , zeker tot de kanshebbers i

23 juli 2015 om 13:53

Ik snap niet waarom jullie Chelsea kwalitatief minder vinden. Terry was afgelopen seizoen de beste cv in de PL, Coutois is beter dan Hart, Mangala/demichelis zijn meerdere klassen minder dan Cahill. De linksback bij City is al jarenlang een groot probleem, clichy speelt meestal maar is niet goed genoeg.
Matic is samen met Busquets de beste verdedigende mid van de wereld, Hazard is uberhaupt een van de beste ter wereld, en fabregas stevende toen hij in vorm was op een assistrecord af tijdens de eerste seizoenshelft ("... bij City was niet in vorm" is dus geen argument want bij Chelsea waren er ook genoeg uit vorm/geblesseerd)

23 juli 2015 om 13:56

Wat mij betreft, heeft Chelsea niet minder kwaliteit dan City. Ongeveer gelijkwaardig.

Maar doet dat er toe? AA Gent heeft ook minder materiaal dan Anderlecht en Club Brugge, toch werden zij kampioen.

Geluk, blessures, een licht of zwaar programma... er zijn tientallen factoren die een rol spelen. Spelersmateriaal is een belangrijke, maar zegt niet alles. Anders won Barcelona elk jaar de CL, dat gebeurt ook niet.

23 juli 2015 om 13:09

Volgens mij kun je niet concurreren tegen de koopwoede van Manchesters Louis van Gaal die nu ook Muller wil halen voor 100 miljoen.

23 juli 2015 om 14:19

Toen Arsenal in 2004 ongeslagen kampioen van Engeland werd, waren clubs als Man United, Chelsea en Liverpool ook zeer sterke clubs die ook zeker weten zware concurrenten waren.. Er valt over te discussiëren, maar je kan mogelijk zelfs stellen dat United of Chelsea toen de betere selecties hadden... of mogelijk zelfs Liverpool... (man City eindigde 16e )

Mijn punt is, concurrentie was en zal altijd zwaar zijn, aan het einde van de rit betekend dat ook niet per definitie dat de sterkste selectie bovenaan zal staan, verschillende factoren staan die garantie namelijk in de weg...

Arsenal zal niet gewoon ff kampioen worden, maar ik geef ze zeker wel een kans. De spelers zijn blij, er heerst een goede sfeer (zo leek het in de vriendschappelijke potjes). Daarnaast zijn spelers als Cazorla in bloedvorm, Özil doet het goed en Sanchez kunnen we ook veel van verwachten... Cech nu in het doel, Koscielny kan het achterin aan, Coquelin is een wonder defensieve middenvelder, die hopelijk zijn vorm kan doortrekken, Bellerin en Debuchny zijn goede backs, Gibbs is ook goed, als hij maar fit kan blijven, Mertesacker is niet snel, maar is wel een goede verdediger (ben persoonlijk niet fan van hem overigens door zijn gebrek aan snelheid) Ramsey, Wilshere, Chamberlain, Walcott zijn goede voetballers, een veteraan als Rosicky is prima, Chambers, Monreal, Ospina, Arteta en Gabriel vullen de selectie ook prima aan.

Het enige wat me echt een beetje dwars zit aan de selectie van Arsenal is het gebrek aan een tweede goede defensieve middenvelder... wat nou als Coquelin geblesseerd raakt of dat zijn goede vorm voorbij is ofzo...

Giroud en Welbeck als spitsen kan ik me nog prima in vinden... Giroud is geen absolute topspits, maar zeker wel een goede. Welbeck verwacht ik meer van...

Al met al een sterke selectie, die onder leiding van de legend himself, Wenger, echt wel een gooi kan doen naar de titel. Mochten ze nog willen versterken, dan hoop ik een tweede defensieve middenvelder (ter vervanging van Coquelin of juist als back up.. ligt eraan wie er dan komt) en het liefste Mertesacker vervangen voor een hele sterke verdediger.

Maarja, nog 38 wedstrijden te gaan in de competitie... we zien wel hoe de stand van zaken zijn na ongeveer 25 a 30 wedstrijden. Ik heb er in ieder geval zin in!

Gat verkleind? Ja. Titelkandidaat? Ja en nee. Ik vind dat als Arsenal een gooi wou doen naar de titel zij dit in het seizoen 13/14 hadden moeten doen, waarin zij constant op de eerste plek waren maar het uiteindelijk lieten afweten in de toppers. Het is talentvol team met zowel technische en passende verfijning, maar voor mij missen ze net een/twee spelers om daarmee echt een gooi te doen. Een CV met status, of een spits zoals Benzema. Verder vind ik het toch ook wel logisch dat ze dit zeggen, mag ook wel met die hoge prijzen die ze hanteren voor de kaarten.

En het volgende Arsenal artikel dat gaat over dat dit hun jaar gaat worden.
Ze hebben een selectie die mij niet helemaal in balans lijkt, maar wel veel kwaliteit bezit.
Ik vind dat Arsenal teveel creatieve middenvelders heeft en een spits en een goede cv te kort komt

Maar laat ze nu maar eens een keer structureel presteren, hebben ze in februari nog een reeele kans op de titel mogen ze dit soort uitspraken doen.

23 juli 2015 om 10:24

Dit soort uitspraken? Lees het artikel en niet gewoon de kop. Ik had het gisteren al gelezen in the Daily mirror en nergens doet Wenger 'stoute' uitspraken, hij is heel nuchter en probeert de druk zelfs af te houden.

Het is wel zo dat Arsenal nu haar topspelers kan behouden en zelfs spelers van rivalen kopen. Nu tonen ze tenminste ambitie om prijzen te winnen. Het is nog wat te vroeg voor titelkandidaat, maar het is niet onmogelijk. Alles hangt af van Chelsea. Als Chelsea speelt zoals 2de seizoenshelft dan heeft Arsenal zeker een kans. De clubs uit Manchester zie ik ook als favoriet. City lijkt enkele topspelers te missen die het verschil kunnen maken en Man United is nog iets te vroeg.

23 juli 2015 om 09:45

Maar dat toonden ze jaar in en jaar uit.. maar de prijzen bleven uit en toen wilde spelers als Nasri en Van Persie etc weg.. Als het kampioenschap nu weer een jaar of twee jaar uitblijft, dan zullen er weer spelers zijn die vertrekken omdat ze kampioen willen worden.. Zo werkt het nou eenmaal.. Als ze inderdaad de spelers willen behouden, dan hoort daar een kampioenschap bij. Niet alleen het uitgeven van wat meer centen.

23 juli 2015 om 10:30

Chelsea won 5 (!) jaar lang geen titel, dus waarom zijn Ivanovic, Cech en co. dan gebleven

23 juli 2015 om 10:40

Nee want ze verkochten hun topspelers en haalden geen waardige vervangers.

Nu behouden ze hun topspelers en kopen ze andere topspelers

23 juli 2015 om 11:47

2009/2010 wonnen ze de titel, de beker en de supercup, toen een jaar niks, toen de beker en de champions league, toen de europa league en toen een jaar niks.

Dat is in die 5 jaar tijd geen titel meer prijzen dan arsenal in 10 jaar tijd.
Lijkt me een prima reden om bij een club te blijven, omdat je elk jaar daadwerkelijk kans maakt op een prijs.

23 juli 2015 om 11:50

Ja, ze verkochten hun topspelers, omdat die weg wilde. Niet omdat Arsenal van ze af wilde. Die topspelers wilde allemaal weg en gingen er sportief gezien allemaal op vooruit. Als Arsenal nu weer 2 of 3 jaar geen grote prijs pakt, dan zal ook een Sanchez en een Ozil gewoon weg willen om prijzen te pakken.

Geld is leuk om spelers te halen, maar elke topsporter wil een keer iets winnen.
Als Arsenal nu de titel pakt, dan worden ze alleen maar beter de komende jaren. Pakken ze nu en volgend seizoen niks, dan zullen er (verwacht ik) gewoon weer mensen vertrekken.

23 juli 2015 om 13:54

Jdg84
Ho maar, dat is iets anders. Nergens betwist ik dat. Nu moet je niet zo afkomen. Ik probeer altijd beleefd en respectvol te blijven, maar dat doen mensen nou altijd.

"als het kampioenschap nu weer een jaar of twee jaar uitblijft, dan zullen er weer spelers zijn die vertrekken omdat ze kampioen willen worden."

Nergens zeg je iets over de CL of de FA Cup, als ze geen titel pakken, zijn ze zogezegd weg, dat zeg je. Dat betwist ik. Als ze halve finale CL halen, een 3e FA Cup op rij en 2e worden in de Premier League, blijven alle sterkhouders, daar ben ik van overtuigd.

23 juli 2015 om 09:58

@ Mugatu

En als Arsenal speelt zoals de tweede seizoenshelft waarin vrijwel elk top team gewoon werd overwonnen. Dan heeft Arsenal ook gewoon een hele goede kans. Persoonlijk vind ik de laatste zin weer standaard voor Wenger helaas. Niet letterlijk durven uitspreken: Wij gaan voor het kampioenschap. Maar altijd weer dat halve terug houdende gedoe. Sla gewoon met je vuist op tafel en zegt dat je voor het kampioenschap gaat. En alles dat minder is is niet genoeg.

Deze halfbakken uitspraken tekent de mentaliteit van Arsene. Wel willen maar niet durven.

23 juli 2015 om 10:41

Klopt, Arsenal speelde een fantastische 2de seizoenshelft, mag zeker gezegd worden!

23 juli 2015 om 12:19

Ik snap jou echt niet. Juist nu geeft Wenger aan dat het team voor de titel kan gaan. Hoe lang is het geleden dat hij zich zo uitliet?

Wenger is geen sensatie- zoeker, maar een realist. Deze uitspraken zijn het maximale dat je mag verwachten van een Wenger vol vertrouwen.

Vooral de; Vroeger dacht ik: wie zou er nog vertrekken? Nu denk ik: wie zou er nog komen? Is een ontzettend duidelijk statement van Wenger.

Je moet geen dingen verwachten die niet bij hem passen. Wenger doet er nu alles aan om die topspits te halen, dat is het laatste echte puzzelstukje om volledig los te gaan.

23 juli 2015 om 13:52

Met Pedro erbij nog hebben ze een echt topteam. Maar die jongen wordt aan alle clubs gelinkt behalve Arsenal ...

23 juli 2015 om 14:43

Sla gewoon met je vuist op tafel en zegt dat je voor het kampioenschap gaat.

Tja, het probleem is dat hij dan weer uitgelachen wordt. Wat een coach of speler ook zegt, het is zelden of nooit goed.

23 juli 2015 om 20:07

@ Arsenaladdict

Dan snap je het maar niet, ik hou van mensen die hun doelstelling duidelijk formuleren en daarbij daden bij woorden voegen. De manier van praten, spreken laat nergens een winnaarsmentaliteit zien die 100 procent wilt geven om de titel te pakken. Hij neemt geen standpunt/doelstelling in waardoor hij er ook niet op afgerekend kan worden. Wat feitelijk laf is. Dat gebrek aan duidelijkheid en winnaarsmentaliteit is de reden waarom we er vrijwel nooit staan in topwedstrijden. Simpelweg omdat het gras niet opgevreten word als het wel nodig is!

Hij heeft de gehele selectie zelf mogen kopen, hij heeft nog 100 miljoen die hij kan besteden als hij wil om de zwakke punten te verbeteren. Hij heeft een voorbereiding met een volledig fitte groep. Oftewel vrijwel compleet uniek voor een trainer. Dan moet je gewoon lef hebben en zeggen: ja wij gaan voor het kampioenschap dit jaar. Ja alles minder is falen. Dan zet je een standpunt neer, dan neem je verantwoordelijkheid en dan ben je geen halfbakken antwoorden meer aan het geven.

Sterker nog, Wenger moet die jaar eigenlijk kampioen worden. Met twee FA cups in de laatste 2 jaar en nog 100 miljoen mogen investeren moet je gewoon kampioen worden of op 1 a 2 punten eindigen.

Het gebrek aan winnarsmentaliteit is schrijnend om te zien.

23 juli 2015 om 20:09

@ Kaassie

Wanneer je
- Je selectie volledig zelf hebt mogen samenstellen
- Je al jaren met de groep werkt en iedereen kent
- Je nog 100 miljoen te besteden hebt
- Je een volledig voorbereiding met de volledige groep die volledig fit is.

Dan is zeggen dat je het wilt proberen niet goed genoeg. Dan moet je gewoon zeggen: Wij worden kampioen en alles minder is niet voldoende. Want de 4 voorwaarden die ik net benoem. Die heeft geen enkele coach ter wereld. Oftewel er zijn geen excuses om geen kampioen te worden.

Dat zegt hij elke jaar ik denk dat Chelsea of man city gaat pakken. Liverpool kan ook verrassen ( goeie aankopen gedaan)

23 juli 2015 om 09:38

En United laat je gewoon buiten beschouwing?

23 juli 2015 om 09:43

Dat je liverpool wel noemt en man utd niet vind ik vreemd. Liverpool doet elk jaar 8 aankopen en telkens is het niet top. Ik vond het jammer dat ze 2 jaar geleden geen kampioen werden, maar ze hebben ook dit jaar weinig kans ben ik bang. Ik schat chelsea, city, arsenal en man utd hoger in.

Verder ben ik het met een bovenstaande reactie eens. Ja ze hoeven de beste spelers niet meer te verkopen. Maar iedereen bij arsenal denkt dat ze dit jaar kampioen worden en spreken het ook uit. Tuurlijk mag je je ambitie uitspreken maar bij elke arsenaltopic komt het woord 'kampioen' wel voor. Ik hoop niet dat ze teveel praten, zou erg zonde zijn als het dan niet lukt. Ik gun het ze weldegelijk na al die jaren! Ik gun het man utd dit jaar ook, hoop op 1 van die 2.

Ik zie juist United als grootste concurrent van Chelsea voor het kampioenschap op dit moment. De transferperiode is nog niet afgelopen dus kan er nog veel veranderen.

Ik verwacht dat het gat tussen de United, City, Chelsea en Arsenal dit seizoen kleiner zal zijn dan vorig seizoen en Liverpool een gevaarlijke outsider kan worden. Ik kan niet wachten tot het seizoen weer begint.

23 juli 2015 om 12:43

Kan ook echt niet wachten! Hoop dat Van Gaal er een machine van kan maken zodat we een mooi seizoen te zien krijgen.

De verwachtingen bij Arsenal zijn altijd veel te hoog wanneer gaan Wenger en de fans nou eens inzien dat een kampioenschap niet zo snel gaat gebeuren Manchester United, Manchester City en Chelsea zijn een stuk verder. Arsenal is en blijft een subtopper die de top net niet aankan daar is niks mis mee maar dat in durven zien daar hebben de Arsenal fans het nogal moeilijk mee.

23 juli 2015 om 10:23

@ The Spurs 11

Het kampioenschap is wel degelijk mogelijk. Maar dan moet je wel hard op uitspreken dat je kampioen wilt worden en niet een halfbakken antwoord zoals nu dat je strijd gaat leveren. Gewoon met de vuist op tafel slaan en zeggen: Wij worden kampioen. En daar dan ook naar handelen. Ozil, Sanchez, Cech. Allemaal wereld toppers. Maar je mist nog 1 of 2 wereld toppers om daadwerkelijk die stap te maken. En die wereld toppers zijn gewoon te koop en nog voor relatief lage bedragen. Wanneer Arsenal nog 85 miljoen ommenabij durft te investeren is de selectie absoluut kampioenswaardig.

Pedro - 30 miljoen
Dzeko - 25 miljoen
Javi Martinez - 30 miljoen

GK: Cech Ospina
RB: Bellerin Debuchy
Rcv: Koscielny Chambers
Lcv: Paulista Mertesacker
LB: Monreal Gibbs
Cvm: Coquelin Martinez
Lam: Cazorla Wilshere Ramsey
Ram: Ozil Rosicky
RV: Sanchez Walcott
SP: Dzeko Giroud
LV: Pedro Chamberlain

Dan hoef je echt niet onder te doen voor een United/chelsea/city. Zeker als je bedenkt dat 85 miljoen misschien een hoop lijkt. Maar als je bedenkt dat je nog een speler of 8 kunt laten vertrekken en je daarmee een miljoen of 30 terug verdient.

23 juli 2015 om 10:36

Leg er dan 85 neer voor Varane, zou ik zeggen. Waarschijnlijk is dat nog te weinig, maar je weet nooit.
Dan halen we nog de relatief goedkope Wanyama op en ik zie het echt zitten, zelfs met Giroud voorin.

23 juli 2015 om 10:57

Voordeel van Javi Martinez en Pedro is dat ze op meerdere posities uit de voeten kunnen. Waar Wenger volgens mij van houdt. Echter zal Javi Martinez volgend jaar in de plannen van Guardiola voorkomen denk ik en zullen er voor Pedro meer kapers op de kust zijn. Dus zo een twee drie heb je ze nog niet binnen.

Dzeko zou een goede spits zijn maar betwijfel of City hem naar Arsenal laat gaan als er ook buitenlandse interesse is.

23 juli 2015 om 11:07



Chelsea:
Courtois/cech Courtois
Ivanovic/bellerin Ivanovic
Terry/koscielny Terry
Cahill/paulista Cahill
Azpilicueta/monreal Azpilicueta
Matic/coquelin Matic
Oscar/cazorla Cazorla
Fabregas/ozil Fabregas
Willian/sanchez Sanchez
Costa/dzeko Costa
Hazard/pedro Hazard

Chelsea is dus al titelkandidaat nummer 1 die een stuk sterker is. Ook is Chelsea sterker dan Arsenal in de breedte en is de trainer van Chelsea een stuk beter. Ook heb ik hier de 3 topaankopen van Arsenal in meegenomen en de evt. nieuwe aankopen van Chelsea niet.

Manchester City:
Hart/cech Cech
Zabaleta/bellerin Zabaleta
Kompany/koscielny Koscielny
Mangala/paulista Mangala( al hebben ze beide nog niet veel laten zien)
Clichy/monreal Clichy
Delph/coquelin Coquelin
David Silva/cazorla David Silva
Yaya/ozil Yaya
Sanchez/navas Sanchez
Aguero/dzeko Aguero
Sterling/pedro Sterling

Ook Manchester City is naar mijn inzien een stuk sterker ook bij Manchester City zijn de evt. nieuwe aankopen nog niet meegeteld maar als je leest dat ze De Bruyne en Pogba willen halen moet Arsenal het dus ook afleggen tegen Manchester City.

Manchester United:
De Gea/cech De Gea
Darmian/bellerin Darmian
Jones/koscielny Koscielny
Rojo/paulista Rojo
Shaw/monreal Shaw
Schneiderlin/coquelin Schneiderlin(dit had die topaankoop kunnen zijn voor jullie)
Mata/cazorla Mata
Herrera/ozil Ozil
Sanchez/valencia? Sanchez
Rooney/dzeko Rooney
Depay/pedro Depay

Ook bij Manchester United heb ik de evt. nieuwe aankopen niet meegerekend en dat met het feit dat van Gaal sowieso nog 2 aankopen wil doen. Is ook Manchester United een stuk sterker.

Conclusie: Arsenal maakt weer geen kans op de titel ook niet met nog 2 a 3 topaankopen. Arsenal mist gewoon teveel kwaliteit om mee te doen om de titel. Het hoogst haalbare voor Arsenal is de 4e plek. Ik hoop dat jullie Arsenal fans het ook inzien en dat is niet provocerend bedoeld maar de verwachtingen die jullie wederom hebben is niet geheel realistisch.

23 juli 2015 om 11:16

Spursfan
Met alle respect, maar je kan duidelijk niet objectief oordelen over Arsenal.

Sommige vergelijkingen slaan ook nergens op. Zo vergelijk je cam Özil met cm Dabregas en cm Cazorla met cam Oscar, moet je omdraaien.
En dit is slechts één voorbeeldje.
Depay trouwens boven Pedro? Lol, binnen 2 jaar misschien wel, nu uiteraard niet.

23 juli 2015 om 11:27

Of jullie Arsenal fans hebben het een beetje moeilijk met objectief bekijken. Maar goed dan draaien we die 2 spelers om. Oscar/ozil Ozil Fabregas/cazorla Fabregas. komt het dus op hetzelfde neer. Geef nou maar gewoon eerlijk toe dat Arsenal geen kampioenskandidaat is ook niet met 2 a 3 aankopen.

23 juli 2015 om 12:07

@ Belgunner

Als je mag kiezen tussen Wanyama en Martinez zou jij voor Wanyama kiezen? Naar mijn idee is Martinez misschien wel de meest complete CVM speler ter wereld. Ipv Varane, die nooit zal mogen vertrekken bij Madrid. Kan je misschien proberen Marquinhos te halen bij Psg. Dan heb je met Kos+paulista de basis en met Chambers + Marquinhos de back ups.

Maar Dzeko mag voor 25 miljoen vertrekken bij City. Is gewoon een top 10 spits ter wereld. Noem er maar eens 10 op die beter zijn. Daarnaast is Dzeko de ultieme Arsenal spits.

23 juli 2015 om 12:09

The spurs

Erg simpele redenering, het gaat ook om het team, het gaat om de factor geluk, het gaat om hoe de chemie zit, voetbal is geen exacte wetenschap zoals jij nu wel wilt aantonen met dat zinloze lijstje waarin je individuen vergelijkt, komt nog eens bij dat Arsenal veel jongere voetballers hebben die elk jaar stappen zetten, voetbal is erg veranderlijk (godzijdank) en het ene jaar is voor een speler en team niet per direct zoals de andere voorgaande jaren. Als we jouw redenering moeten volgen wint Barcelona elk jaar de CL, want die hebben de beste spelers, dan word Chelsea de komende 3 jaar sowieso kampioen, neen jij doet het hier allemaal te simpel af. Je kan hoogstens kijken naar wie normaliter de beste selectie heeft, maar de invloeden op hoe een team draait, of hoe spelers ontwikkelen of net achteruitgaan zijn te groot om puur op basis van zulke vergelijkingen te stellen dat Arsenal sowieso geen kampioen word.

23 juli 2015 om 12:15

@ Spurs 11

En soms word alsnog de "subtopper" kampioen terwijl het niet de favoriet is. Maar dan moet je wel hardop het lef durven hebben om het uit te spreken. Daarnaast zijn je vergelijkingen niet objectief. Zal ik eens een paar feiten voor je geven?

- Dzeko, veegt statistisch de vloer aan met Costa en met Rooney
- Sanchez, op Hazard na de beste winger in de premier league.
- Pedro, serieus minder dan Sterling/depay? Grapje zeker? Wel eens de cijfers opgezocht?
- Ozil + Cazorla + Coquelin, in de tweede seizoenshelft domineerden ze over alle tegenstanders op het middenveld.
- Paulista, was statistisch de beste verdediger van de primera division. Dus minder dan Rojo en Mangala? sure
- Shaw en Darmian, leuk maar nog niets bewezen tov Monreal en Debuchy.

De namen van Arsenal doen absoluut niet onder voor de namen van andere clubs. Ja er zijn spelers van andere clubs beter zoals Hazard, Terry etc etc. Maar de spelers van arsenal zijn ook betere dan andere clubs.

23 juli 2015 om 12:17

Barcelona is inderdaad het beste team van de wereld. En nee ik zeg niet dat Chelsea de komende 3 jaar kampioen word maar komend seizoen wel alleen concurrentie heeft van Manchester City en Manchester United. En het is toch gewoon een feit dat deze 3 teams beter materiaal hebben en dus meer kans maken op de titel? Jij kunt wel allemaal met van die bijzaken komen maar uiteindelijk maakt toch echt de kwaliteit op het veld het verschil. En Arsenal heeft gewoon veel minder kwaliteit en kan zich dus weer opmaken voor een seizoen om de 4e plek normaliter maar daar is niks mis mee.

23 juli 2015 om 12:24

Even een poging: Messi, Suarez, Zlatan, Rooney, Benzema, Lewandowski, Müller, Costa, Aguero, Tevez

Maar 25 miljoen voor Dzeko moet je natuurlijk altijd betalen tenzij je Benzema of Müller kunt krijgen. Die in mijn optiek nog beter in het Arsenal spelletje passen.

23 juli 2015 om 12:29

Ik denk toch echt dat Dzeko niet de ideale spits is voor Arsenal hoor. Je ziet nu ook dat Giroud gewoon te traag is voor het spel dus ik denk dat we een snellere spits in de omschakeling nodig hebben dan Dzeko, bijvoorbeeld Lacazette.

23 juli 2015 om 12:34

Dzeko is toch echt wel een stuk minder dan Costa, Aguero en Rooney.

Sanchez heb ik ook iedere keer de individuele strijd laten winnen en dat is inderdaad een prima speler maar dat is 1 speler een van de weinige ook in mijn ogen die de absolute wereldtop is bij Arsenal.

Mijn voorkeur gaat uit naar Depay jouw voorkeur gaat uit naar Pedro prima. Maar in mijn ogen is Depay op dit moment zeker niet minder plus het feit dat die nog een aantal jaar jonger is. En Sterling die vind ik persoonlijk toch wel een stuk beter dan Pedro. Pedro zal ook nooit het niveau van Sterling halen. als je echt een wereldtop vleugelspeler wilt. Dan moet je met Reus, Sterling, Hazard, Neymar of Robben aankomen zetten dan blijft Pedro toch echt subtop niveau.

Dat middenveld ziet er inderdaad leuk uit maar een middenveld met Fabregas + Matic + Oscar of Yaya + David Silva + Pogba/de Brunyne of Schneiderlin + Schweinsteiger + Mata lijkt me toch een stuk beter.

En wat heeft Paulista tot nu toe laten zien volgens mij vrij weinig ook geen jongen waarmee je kunt komen aanzetten als je de titel wil pakken.

Leuk maar Shaw heeft zich toch wel degelijk bewezen op BPL niveau en Darmian op Serie A niveau of zie jij liever oude back als Monreal en Debuchy twee zeer beperkte backs die ook nooit de top gaan halen. Daarin tegen zijn Darmian en Shaw backs die het in zich hebben om de top te halen.

Dan nog even over die 3 grote aankopen

Javi Martinez geen basisspeler bij Bayern Munchen als je ziet dat Manchester United voor dezelfde positie Schneiderlin en Schweinsteiger halen. Lijken mij dat toch een stuk grotere aankopen

Manchester City gaat voor die positie misschien Pogba halen. Of is Javi Martinez beter?

Dzeko prima spits maar waarom denk je dat die weg mag bij Manchester City omdat die beter is dan Bony en Aguero?

Nee in mijn ogen zijn echt topaankopen om enigszins aansluiting te kunnen vinden bij de absolute top(waar wel meer voor nodig is dan 3 aankopen)pogba, Sterling, De Bruyne, Schneiderlin en noem het maar op maar geen Dzeko, Javi Martinez en Pedro dat zijn jongens waarmee je het de top zeker niet lastig gaat maken vooral niet als je ziet wat daar al loopt en wat ze daar allemaal halen.

23 juli 2015 om 12:46

@spurs

Je laat teveel je onderbuikgevoelens spreken. Sterling en Depay boven Pedro? Haal even de statistieken erbij + club en leg ze naast elkaar, die twee komen niet in de buurt. Dat zij aanstormende talenten zijn heeft niets te maken met de prestaties van Pedro.

Heel wat dingen " lijken jou" goed, leuk of beter, maar zo werkt het niet. Vooral dat lijstje niet door spelers met elkaar te vergelijken. Dat soort lijstjes zeggen niets over het team, dynamiek of de periodes waarin zij in vorm zijn. De helft van de spelers die je vergelijkt komen elkaar nooit tegen op het veld.

23 juli 2015 om 12:53

@ Hellflames

Ja en nee, hetgeen dat jij doet is voornamelijk naar de naam kijken. Wat logisch is. Maar Dzeko is juist een ongelofelijk odnergewaardeerde spits. Zijn die andere spitsen slecht? Nee absoluut niet, maar de naam maakt ze niet per definitie beter dan Dzeko.

- Lewandowski
Lewandowski beste 2 seizoenen bij Dortmund, 96 wedstrijden, 66 goals
Dzeko beste 2 seizoenen bij wolfsburg, 90 wedstrijden, 65 goals
Lewandowski seizoen Bayern, 49 wedstrijden, 25 goals
Dzeko beste seizoen bij City, 46 wedstrijden, 26 goals

- Diego Costa
De beste seizoenen van Costa op rij.
52 wedstrijden, 36 doelpunten (atletico)
34 wedstrijden, 21 doelpunten (chelsea)
44 wedstrijden, 20 doelpunten (atletico

Beste seizoenen Dzeko op rij:
42 wedstrijden, 36 goals (wolfsburg)
48 wedstrijden, 29 goals (wolfsburg)
46 wedstrijden, 26 goals (city

- Wayne Rooney
Een hele goede speler, maar de twee seizoenen dat Rooney meer dan 30 doelpunten scoorde stond hij opgesteld als schaduwspits/nummer tien. Daar excelleert hij. Maar als pure spits niet.

- Thomas Muller
Feitelijk net als Rooney ook niet echt een spits. Wil je hem als spits beoordelen gaat hij statistisch niet winnen van Dzeko. Maar Muller is natuurlijk meer een diepgaande nummer tien of schaduwspits.

Nogmaals, de bovengenoemde heren zijn absoluut niet slechts. Maar het is vooral de naam die ze erg groot maakt. Terwijl Dzeko die naam niiet heeft, maar izjn statistieken in twee van de zwaarste competities ter wereld laten zien dat hij absoluut het predikaat top spits verdient.

23 juli 2015 om 12:55

@ Arsenal1994

Giroud is de kapstok van het systeem waardoor Arsenal tot voetballen komt. Het type spits dat de bal aanneemt, terug legt waardoor je balbezit behoud en verder kan bouwen. Alleen mist Giroud nog teveel belangrijke kansen. Als je Dzeko pakt is die gewoon de verbeterde vorm. Fysiek stekr, kopsterk, voetballend goed. Alleen scoort hij meer.

23 juli 2015 om 13:02

@ Spurs 11

- Dzeko minder dan Costa en Rooney als spits. Zijn statistieken bewijzen anderzijds. Stop met het kijken naar puur de naam, die is verblindend.

- Pedro minder dan Depay/sterling? Yeah sure
5x landskampioen
3x copa del rey
4x super copa
3x Champions league
375 wedstrijden Barcelona, 115 goals en 89 assists
50 wedstrijden Spanje, 16 goals en 12 assists
En voor het geval je twijfelt, hij is slechts 27 jaar oud.

- Middenveld
Ozil + Cazorla is niet minder dan Fabregas + Oscar.
Niet minder dan David Silva + Yaya Toure.
EN ook niet minder dan Schweinsteiger + Mata.
Coquelin zou verliezen van Matic. Maar heeft zichzelf al op een hoger niveau bewezen als Schneiderlin.

- Paulista
Ach, statistisch slechts de beste verdediger van de primera division toen hij naar arsenal kwam. En dat voor het tweede jaar op rij. Dus wat heeft hij laten zien? Schijnbaar genoeg.

- Javi Martinez
Geen basis speler bij Bayern. Vanwege een blessure misschien? In het jaar onder van Gaal en Heynckes was hij? Juist, basis speler.

23 juli 2015 om 13:06

Paulista statistisch gezien de beste verdediger van de PD? Haha maak je een grap. Dat was Otamendi samen met Piqué dus waar je deze onzin vandaan haalt weet ik niet.

23 juli 2015 om 13:07

Ja hij is onderschat maar qua compleetheid in de spits verkies ik Lewandowski, Rooney, Müller en Benzema toch boven een Dzeko.

Echter mocht Dzeko beschikbaar zijn voor 25 miljoen had ik hem ook gelijk aangekocht. Je verzwakt een concurrent en zijn cijfers spreken inderdaad voor zich. Hij zal aanzienlijk vaker scoren dan Giroud. Zeker met Özil, Cazorla, Ramsey, Wilshere, Ox en Sanchez erachter.

23 juli 2015 om 13:31

Werd ook wel een keer tijd met Coquelin als je al 7 jaar onder contract staat. doe je Arsenal bril please af want als je gaat beweren dat Coguelin beter is dan Schneiderlin kijk je niet objectief. Javi Martinez zat toch echt heel vaak op de bank ook onder die trainers. En die Gabriel Paulista dat is absoluut geen topverdediger ik vraag me af of die überhaupt het niveau van Arsenal ooit gaat halen. En die statistieken moet je ook maar los laten want Diego Costa en Rooney zijn toch echt een stuk beter daar heb je die statistieken toch niet voor nodig om dat te zien? Kijk hoe belangrijk zij zijn voor hun team was Dzeko dat afgelopen seizoen voor Manchester City nee.... Maar goed blijf wederom voor de zoveelste keer geloven in een titel wat totaal niet reëel is.

23 juli 2015 om 14:05

Spurs 11, je bent duidelijk niet objectief over arsenal, wat misschien begrijpelijk is als je spurs fan bent. Je kan echter wel realistisch zijn...

23 juli 2015 om 17:59

Rooney, Aguero, Costa, Ibrahimovic, Cavani, Lewandowski, Benzema, Tevez, Suarez, Jackson.

23 juli 2015 om 20:13

@ THe spurs11

Nee, jij gaat uit van namen, ik ga uit van feiten. Feiten onderbouwen mijn verhaal en spreken jou verhaal tegen. Waardoor mijn post relevant is en jou post slechts subjectief is. En zeker omdat je nog fan bent avn de conccurent is jou post nog een stukje subjectiever en minder realistisch.

Statistieken bepalen uiteindelijk het eindresultaat. Degene met de meeste punten word kampioen. Degene met de meeste goals is vaak belangrijker voor zijn team. Degene die statistisch het beste verdedigt onderschept meer tegen aanvallen. De keeper die het hoogste reddingspercentage heeft houd de meeste ballen uit zijn doel.

Op basis waarvan is Costa bijvoorbeeld beter? OP 1 super seizoen in Spanje? Nee Costa is volgens velen beter vanwege de grote naam die hij heeft. Maar feitelijk gezien is hij dat dus niet.

23 juli 2015 om 20:14

@ Soccerteam

Niet afgelopen seizoen die hij slechts een half jaar speelde. Maar de twee seizoenen er voor.

24 juli 2015 om 10:25

Oke excuus. Dat kan heel goed kloppen, ik weet het verder ook niet omdat ik de PD niet heel goed volg. Alleen wist ik dat dit jaar Otamendi weergaloos was en Piqué ook.

Ozil kwam niet voor 60, maar voor 49. Sanchez kwam niet voor 50, maar voor 40. Die andere bedragen heb ik werkelijk nog nooit ergens gezien.

23 juli 2015 om 11:52

Sanchez kwam voor 42,5 miljoen pond en Ozil voor 50 miljoen pond.
De bedragen in euro's komen dus wel overeen.

Btw. dit heb ik even opgezocht op andere, onafhankelijk, site.

23 juli 2015 om 12:51

Dat zijn de transferbedragen in euro's. In ponden is er 42,4 miljoen voor Ozil en 35 miljoen voor Sanchez betaald

23 juli 2015 om 12:58

zooo. zit met me snor te kijken haha.je hebt helemaal gelijk.
De logica die in mijn hoofd zat, drong voor op mijn leesvermogen

Kijk united is een goede ploeg maar hun ploeg is er niet klaar voor. Ze hebben shweinteiger gehaald die veel geblesseerd is ze hebben depay gehaald ( die veel talent heeft) maar van eredivisie naar bl is toch anders hun verdediging is matig en ze hebben Rooney als spits en Hernández als vervanger ( die weinig speel tijd kreeg bij real) Rooney is wereldklasse maar ik zou liever een type Benzema halen maar misschien heb ik het fout Manu is nog steeds actief op de markt als Manu 1top spits 1 middenvelder en 2 verdedigers halen die op het niveau zitten kunnen ze heel ver komen

United had vorig 200 honderd miljoen uitgeven aan slechte spelers of nou ja spelers die niet bij Manu passen met 200 miljoen euro moet je gewoon alle prijzen van Engeland pakken. Ze moeten echt goede spelers halen die op top niveau zijn én die niet vaak geblesseerd zijn

23 juli 2015 om 12:30

Dat is natuurlijk geen vereiste, hij is uiteindelijk op de ranglijst gezien, prima eindigt. Als je 200 miljoen uitgeeft aan spelers, dan zal je nog steeds niet zo snel kunnen concurreren met teams waar al wereldklasse spelers zijn. Toure, Silva, Aguero. Als je zulke kaliber spelers wil halen, dan ben je al 200 miljoen kwijt. Hazard, Costa, Fabregas hetzelfde verhaal.
United heeft het in 1 zomer uitgegeven, de andere ploegen hebben meer uitgegeven dan 200, alleen verdeeld over meerdere jaren.

United doet eigenlijk nu, want PSG en City en Chelsea jaren geleden deden. Gewoon een kampioen elftal kopen. (ongeacht waar het geld vandaan kwam toen en nu). Maar 200 miljoen betekent niet direct een schaal of cup.

Ik schat de kansen van Arsenal dit jaar hoger in dan ooit eerlijk gezegd, concurrentie is in de PL altijd al zwaar geweest, dus makkelijk zal het nooit zijn of worden... Dat principe geldt voor iedere PL club.. Overigens als ik sommige spelers van Arsenal bezig zie in de voorbereiding... de sfeer is goed, ze zijn relatief in vorm geëindigd vorig seizoen, dus het kan zomaar een mooi jaar worden. Kijk bijvoorbeeld alleen al naar Cazorla, die man lijkt echt in de vorm van zijn leven.. strooit met assisten, maakt doelpunten, mooi man.

Maarja zoals aangegeven, de concurrentie is gewoon zwaar.. United koopt lekker in, Liverpool doet het niet verkeerd, Man City koopt ook redelijk in... dus tjaa, het zal in ieder geval weer een mooi jaar worden en ik heb er zin in!

Wenger heeft elk jaar het gevoel dst t goed komt.. arsenal moet gewoon feynoord mentaliteit nemen; die verwachten ook geen kampioen te worden wat dan respect opleverd als ze het wel doen of dichtbij zijn.

Want nu komen iedereen er bedrogen uit elkaar jaar.

Arsenal is een 4e plaats club, een subtop geworden, is niet erg, maar ga dan niet mee discussieren over het kampioenschap, dat doet bijv az ook niet. Uiteindelijk wordt het dan pijnelijk. Ik acht namelijk chelsea en man city veel beter en manu net beter.

23 juli 2015 om 15:08

En ik quote: "“gaan we de titel pakken? Dat weet je nooit zeker in de Premier League. Ik durf wel te zeggen dat we het graag willen. We beloven dat we het strijd zullen leveren. We hebben echt het gevoel dat we dit jaar een kans hebben, het ziet er goed uit”, aldus Wenger."

Nergens beweert Wenger; Wij worden dit jaar kampioen, wat hij wel zegt is dat hij kansen ziet door de vooruitgang die is geboekt bij Arsenal. Kansen heeft Arsenal zeker... Kan je zeggen dat er clubs beter zijn, maar het is niet altijd de gene met de sterkste selectie die wint.

Ik noem bijvoorbeeld het seizoen 2003/2004. Arsenal had echt niet per definitie de sterkste selectie, tenminste laat ik het zo stellen dat clubs als Liverpool, Man United en Chelsea ook hele goede spelers hadden... Toch was het Arsenal dat jaar gelukt om ongeslagen kampioen te worden.. dus tjaa... Zwaar zal het zeker worden, mogelijk is het wel degelijk. Eenvoudig ff kampioen worden bestaat ook niet, in ieder geval zeker niet in de PL.

23 juli 2015 om 15:08

Je kan beter niet reageren kerel op een Arsenal topic, je hebt gewoon wat tegen deze club. Zelfs als Wenger niets verkeerds zegt, haal jij er wat uit maar goed, zegt meer over jou he Maurootje

Hoop wel weer is dat ze tot het eind kunnen meestrijden, maar concurrentie is hoog in de top 5.
Moeten ze wel een betere spits dan Giroud halen. Sorry hoor, maar ik vind Giroud niet goed genoeg voor de absolute top. Zou toch Benzema proberen, lijkt mij een hele mooie versterking voor ze!
Maar ze roepen zoals gewoonlijk alweer voordat het seizoen begint, al zal hij die vraag vast krijgen bij de media, maar goed, ik zou daar toch voorzichtig mee zijn.

23 juli 2015 om 12:49

Waarom zeg je sorry. Iedereen weet dat Giroud tekort komt voor de echte top, het is een leuke spits voor de Bpl, kan aardig combineren en pikt zijn goals wel mee, maar je word er geen kampioen mee.

Daar droomt Wenger inmiddels al 12 jaar van.

Arsenal heeft meer kans dan Utd tenzij ze nog dikke versterkingen gaan halen. Utd gaat wss met 3 cdm's spelen en daar bereik je niet veel mee. Dat betekend dat Rooney zoveel meters moet maken terwijl dat onnodig is.

Arsenal moet een spits halen, minimaal Dzeko maar Benzema is de droom kandidaat. Zonder een spits, cdm en cb erbij wordt Arsenal weer 3e. Niet hoger niet lager.

23 juli 2015 om 13:13

United gaat met 3 defensieve middenvelders spelers? Hoe kom je daar nou bij?
En Rooney zijn kwaliteit is juist hard werken en meters maken! Dat is de aard van het beestje!
Je toelichting is echt zwak.

Thiago Motta zou de ideale versterking zijn op het middenveld en als backup voor Coquelin. Javi Martinez of Wanyama zouden een droom zijn om de CVM en CV posities te versterken.

Als een buitenkans als Benzema zich voordoet moeten we dat natuurlijk doen, maar met Giroud, Welbeck en Walcott zie ik het ook goedkomen. Vooral in Welbeck heb ik erg veel vertrouwen aankomend seizoen.

Zolang je geen geld op tafel durft te leggen voor een paar echte toppers gaat het niet lukken. Het halfslachtige net als bij Ajax van we doen het met de jeugd en de subtoppers die we hebben dan gaan ze nooit meer een landstitel binnenslepen.
Uitstekende coach hoor Wenger, maar de echte winnaars komen niet naar Ajax/arsenal als je geen geld durft uit te geven.
Hij kan dan wel kritiek uiten op van Gaal, maar die durft tenminste omdat hij weet dat het nu eenmaal nodig is als je selectie winnaars mist.

23 juli 2015 om 13:17

Er is de afgelopen 2 jaar flink geïnvesteerd in spelers van wereldklasse (özil en Sanchez) daarbij is dit jaar een van de beste keepers ter wereld aangetrokken (cech). Tevens zijn er prijzen gepakt (FA cup twee keer). En dat is pas het begin van een wederopstanding. Arsenal gaat op de Bayern Munchen manier te werk waar clubs als City en Chelsea door een externe partij in een keer een enorme kapitaal injectie kregen.

Van Gaal wist dat hij op het middenveld kwaliteit miste. Wenger heeft een nagenoeg compleet middenveld staan. Waarom zou je dan nog miljoenen spenderen aan twee box-to-box spelers waarvan beide door hun prijskaartje eigenlijk altijd zouden moeten spelen. Arsenal heeft op die positie Cazorla, Ramsey en Wilshere. Ik heb liever dat hij het geld investeert in doelpunten voorin.

23 juli 2015 om 13:54

De spitspositie is inderdaad een zwakke punt voor het team, maar hij blijft volhouden dat ze over voldoende kwaliteit beschikken in de punt van de aanval. Hij is zo overtuigt dat hij het niet wil inzien en dat kost je in meerdere wedstrijden de punten die er toe doen.
Ramsey en Wilshere laten het toch behoorlijk afweten, met een Vidal had je het middenveld van een zieke impuls voorzien. Want Coquelin zal dit seizoen een terugval gaan krijgen, hij heeft een geweldig seizoen achter de rug maar waar komt hij vandaan. Die zullen ze niet zomaar vervangen met de eerdere genoemde spelers als hij een dipje krijgt en Cazorla vind ik meer een "10".
Cech is uitstekend maar met Ospina had je ook al een aardige keeper, ook Cech zal nl. problemen ondervinden met die Duitse vrachtwagen die voor hem zal staan. Ozil heeft het echt nog niet bewezen bij Arsenal. De enige echte topper daar is Sanchez dat is gewoon te weinig voor de Bpl.

23 juli 2015 om 14:16

Özil drukt wel degelijk zijn stempel op het spel van Arsenal sinds hij terug is van zijn blessure. Alleen een Giroud is toch iets anders dan Benzema of Ronaldo voor je. Daarom is een topspits ook nodig.

Ramsey heeft zich gedurende de tweede seizoenshelft herpakt. Wilshere barst van het talent en dit zal zijn do or die seizoen zijn daar sluit ik me bij aan. Cazorla heeft 2e seizoenshelft geweldig gedaan op cm en hoorde bij de top in de PL. Iemand die kan concurreren met Coquelin is inderdaad nodig. Maar dat is in mijn optiek het enigste op het middenveld. Persoonlijk zou ik de komst van Javi Martinez of Wanyama toejuichen

Verder kan zelfs die gekke pool een gedeelde gouden handschoen pakken met een duitse vrachtwagen voor zich. Dan moet Cech het ook wel kunnen lukken. Daarnaast is Cech meer een puntenpakker dan die gekke Pool. De defensie staat namelijk stukken beter sinds Wenger met een echte dmf speelt.

Als e ziet dat Manchester United meer dan 300 miljoen investeert en Manchester City doet ook flink ee dan heeft Arsenal geen schijn van kans op de titel.

23 juli 2015 om 13:23

Geld zegt ook niet alles, bovendien heeft United dit alleen gedaan omdat ze helemaal overnieuw moesten beginnen. Arsenal daarentegen heeft de laatste jaren langzaam toegewerkt naar hetgeen ze nu op het veld hebben staan. Ze hebben goede kansen.

Als arsenal nog een top spits en een goede centrale verdediger kopen, hebben ze zeker kans. Het middenveld van Arsenal is wereldtop met Cazorla, Ozil, Ramsey, Wilshere en Coquelin dat draait gewoon goed. Met Sanchez, Chamberlain en Walcott hebben ze aardige buitenspelers. Alleen zijn Welbeck en Giroud zijn subtop,ook al speelt giroud goed mee scoort hij nog te weinig.

Voor de mensen die van een goed interview houden hier 1 van wenger over oa de prijslozen jaren, en de toekomst

http://m.youtube.com/watch?v=UHlPQRWvIME

En hier een interview van een fan die het in mijn ogen goed verteld allemaal.
http://m.youtube.com/watch?v=s3xPN087SqU

Overgens allemaal in het engels zonder ondertiteling

Ik wil niet zeggen geen schijn van kans, kans heb je elk seizoen als Arsenal zijnde maar ondanks hun spel en ondanks hun technisch vermogen acht ik die kans ieniminie klein....

Ik denk dat het er in zit voor ze. Selectie is al sterk maar misschien nog een verdediger en een spits zou super zijn

Hahah wat lult Wenger hier nou weer? Het seizoen ervoor eindige Arsenal maar 3 punten achter Chelsea terwijl afgelopen seizoen het gat tussen beide zich juist uitbreiden naar welgeteld 12 punten.

23 juli 2015 om 15:13

Wat zegt Wenger verkeerd dan?

23 juli 2015 om 15:13

Wat zegt Wenger verkeerd dan?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren