Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Cillessen bereikt akkoord met Manchester United; wachten is op De Gea’

Laatste update:

Dat Jasper Cillessen in de belangstelling staat van Manchester United is geen geheim meer. De doelman van Ajax is volgens manager Louis van Gaal de gedroomde opvolger van David de Gea, die op weg lijkt te zijn naar Real Madrid. Engelse media melden dinsdag dat Cillessen inmiddels al een akkoord heeft bereikt met Manchester United.

/

Dat Cillessen overeenstemming heeft bereikt met Manchester United, naar verluidt gaat het om een vijfjarig contract, wil nog niet zeggen dat de doelman deze zomer nog vertrekt bij Ajax. Alles is afhankelijk van de transfer van De Gea. De Spanjaard is het al eens met Real Madrid, maar die club komt er maar niet uit met Manchester United. Zodra de overgang van De Gea is afgerond, zal een verhuizing van Cillessen ook in een stroomversnelling terechtkomen.

De kans is aanwezig dat de 26-jarige Cillessen dus pas volgend jaar vertrekt bij Ajax. De Gea is op dat moment transfervrij en kan dus zonder problemen overstappen naar Real Madrid. Ajax zou het niet slecht uitkomen als Cillessen nog een jaar blijft, want trainer Frank de Boer van Ajax heeft op dit moment nog geen geschikte opvolger in huis.

Jasper Cillessen is klaar voor Manchester United

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Van De Gea naar Cillessen is toch ook 2 stappen achteruit, ik zou er als United zijnde alles aan doen om Valdes te behouden ondanks de geschillen, dat is waarschijnlijk nog steeds een topkeeper als hij weer ritme kan opdoen. En anders Leno proberen halen, in Duitsland stikt het van de goeie jonge keepers.

21 juli 2015 om 09:05

De Gea heeft pas 1 goed jaar achter de rug. Cillessen wordt zwaar onderschat en is echt een stabiele factor voor elke club.

21 juli 2015 om 09:13

De Gea pas 1 goed seizoen? Speelde 2 wereldseizoenen bij Atletico als 20 jarige en liet Atletico prijzen pakken, hij was toen al wereldtop. Nadien kende hij 1 lastig jaar waarin hij echter nog steeds goed was, afgelopen seizoen was hij dan weer fenomenaal zoals de volgers van hem gewend zijn.

21 juli 2015 om 09:25

Pas 1 goed jaar? Bij Man UTD ja. Bij Atletico was hij al enorm goed en beter dan Cillessen heeft laten zien. Heeft gewoon een aanpassingsjaar gehad, wat niet onlogisch is voor een Spanjaard.

21 juli 2015 om 09:40

Ach laat hij bij united hetzelfde zien als bij Ajax dan wordt jasper door de wereld gewoon bij de top gerekend. Zo werkt het gewoon. Het gaat allemaal om naam en reputatie, cillessen heeft genoeg kwaliteit.

21 juli 2015 om 09:43

En Cillissen heeft het al jaren bij Ajax laten zien en ook bij het Nederlands elftal. Zo slecht is hij ook niet denk dat hij niet onder doet van de Gea dat is ook niet een supertopper.

21 juli 2015 om 09:44

Veel mensen schijnen te vergeten dat de Gea al 4 seizoenen onder de lat staat bij United. Zijn eerste jaar had hij wat aanpassingsproblemen. Het tweede seizoen was hij op enkele momentjes na gewoon al heel sterk. Het derde seizoen eigenlijk idem en vorig seizoen was hij uitzonderlijk.

21 juli 2015 om 09:45

Haha wat een onzin weer...de Gea pas 1 jaar een top keeper...de Gea is al een aantal jaren absolute top, heeft wat aanpassings problemen gehad, maar die gaat een volgende keeper ook krijgen.

Ben het eens dat Cillissen toch echt 2 stappen terug is....zou hem eerder als 2de keus halen en langzaam laten door ontwikkelen. van Ajax naar Man United is toch echt een reuze stap tegenwoordig...

Cillissen en een absolute topkeeper zou ik toejuichen, dan mogen de Gea en Valdes weg.

21 juli 2015 om 09:45

De Gea is wel 3 klassen beter dus ik weet niet waar jij dit vandaan haalt maar of je nou in je eentje Utd op de been houd of een doorsnee keeper bent in de ED, vind ik nog wel een verschil

21 juli 2015 om 10:01

Wat een negativiteit. Na het WK zei oedereen dat hij bij een topclub meekan en nu niet meer? Ben ik het niet mee eens.

On: ongelooflijk van Overmars zeg. De beste man tekent bij en dan gaat ie nog de deur uit terwijl je ambitie is om kampioen te worden en overwinteren in de cl. Daar heb je Cillessen gewoon voor nodig. Dan zul je ook nog ziem dat ie voor minder dan 20 mln de deur uit gaat. Minstens 35 mln en dan mag ie weg.

21 juli 2015 om 10:03

Ik vind De Gea veel te iel voor de PL. Hetzelfde kan gezegd worden van Cilissen. De Gea heeft bij United overigens pas 1 jaar echt goed gekeept. Het eerste jaar was absurd slecht. Tweede en derde jaar iets beter maar echt geen wereldtop. Ik hoop dat we onze matige keeper weer kunnen verkopen voor een grote zak geld. Denkt Loui´tje toch nog aan ons Ajax.

21 juli 2015 om 10:05

Ja inderdaad. Hij speelt echt nooit meer een bal af, gaat altijd voor eigen succes. Ik zou daar echt moe van worden, zo'n ego in het team!

21 juli 2015 om 10:15

Hoe kan je Overmars hier de schuld van geven? Cillessen heeft een persoonlijk akkoord met ManU, maar Ajax niet, net zoals De Gea wel akkoord is met Real maar ManU niet. Hij kan er niks aan doen als Cillessen een stap naar ManU wel ziet zitten en hoe kan je hem dat ook kwalijk nemen. Hij is inmiddels 26 en heeft ook wel ambities.

21 juli 2015 om 10:42

Dit hele bericht is werkelijk op niks gebaseerd. En iedereen begint weer te bashen. Well done, Voetbalzone...

21 juli 2015 om 13:26

Haha even Copa del Rey finale terugkijken tussen Real en Atletico. De Gea heeft ze persoonlijk de beker bezorgd. Hij had een aanpassingstijd nodig bij ManU, maar het is een wereldkeeper

21 juli 2015 om 19:27

@ Sebasjuh :

Al Jaren bij ajax? Ga eens niet zo veel onzin verkopen, hij staat nog niet eens twee jaar in het doel man.

21 juli 2015 om 09:08

Persoonlijk vind ik Cillessen een top 10 keeper van Europa. Ziet er misschien niet spectaculair uit. Maar hij staat altijd op de goeie plek. Kan goed mee voetballen, heeft het in zich om te coachen en al met al maakt hem dat behoorlijk compleet. Denk dat hij makkelijk met het niveau mee kan in de PL. Zal allemaal sneller gaan en wat meer fysiek. Maar dat kan hij echt wel aan. En bovendien is hij nog zeer jong dus kan nog jaren mee. Denk dat LvG echt wel weet wat hij doet en wie hij in huis haalt.

21 juli 2015 om 12:09

Cillessen is verre van een top 10 keeper in europa. Eerder een top 30 à 40 keeper.

21 juli 2015 om 12:56

Mag ik dan vragen wie jij allemaal beter? Ik kan namelijk geen 30 keepers bedenken die echt beter zijn dan Cillessen, dus niet spelers die bijna gelijkwaardig zijn.

21 juli 2015 om 13:55

@Tiger123 ik zou niet zover willen gaan als hij maar er zijn zeker wel 15 betere keepers dan Jasper. Vind jij hem wel top 10 dan? Ik zou voor Oblak of Leno gaan die herbergen veel meer potentie dan Jasper.

21 juli 2015 om 14:26

Waar reken je een keeper dan op af? Een WK? Aantal doelpunten tegen? of gewoon een onderbuikgevoel?

Cillessen is een topkeeper, die in tegenstelling tot een groot deel van wat misschien tot de top15 gerekend kan worden, constant presteert. Dat maakt Cillessen absoluut tot een top 10 keeper, waar de verschillen heel klein zijn, op Neuer na.

21 juli 2015 om 17:05

Neuer, Buffon, Lloris, De Gea, Courtois, Oblak, Ter Stegen, Leno, Hart, Bravo, Handanovic, Weidenfeller, Akinfeev, Lopez, Sirigu, Casillas, Cech, Howard, Mandanda, Mignolet, Ruffier, Ospina, Begovic,....

Allemaal om verschillende redenen beter en ik ben er vast nog enkele vergeten.

21 juli 2015 om 17:10

Cillessen is bij lange na geen top 10 keeper in Europa. Ik kan echt wel met 10 betere namen komen. Hieronder een lijstje:

-Courtois
-De Gea
-Cech
-Lloris
-Mandanda
-Ospina
-Bravo
-Hart
-Casillas
-Buffon

En dan heb je nog keepers als Ter Stegen, Keylor Navas, Ochoa, Forster, Begovic, Pantilimon, Leno, Oblak etc. waarvan ik van bijna ieder van deze jongens vind dat ze niet per se minder zijn dan Jasper. Degenen die minder zijn hebben wel veel meer potentie vanwege hun jonge leeftijd (ter Stegen, Leno, Oblak).

21 juli 2015 om 19:37

Hart?
Howard?

Wahahahahaha
Dwaas

Cillissen heeft zich bewezen op het hoogste niveau, het WK, en onderscheidde zich ook nog eens...

21 juli 2015 om 21:15

Mignolet?
Ik vind ook niet dat Jasper in de top 10 staat. Maar Mignolet zéker niet haha

21 juli 2015 om 23:26

En waarom zeker niet?

Mignolet blonk uit in de tweede seizoenshelft in de premier league. Hij zit tevens op de bank voor een top 3 keeper bij België.

Cillessen blinkt uit in de eredivisie en staat basis in oranje wegens geen concurrentie.

Nogal een verschil, me dunkt.

21 juli 2015 om 09:36

Cillissen speelt goed in de Eredivisie, is een super betrouwbare doelman. Maar ik vind hem (op dit moment) niet goed genoeg voor Manchester United. En je moet geen strafschoppen tegen krijgen. Overigens, zo jong is hij nu ook weer niet. Als Valdes ook weg gaat, dan moet je een doelman hebben die er direct staat. Lloris (echter geblesseerd) en Leno zijn dan de beste en meest logische opties.

21 juli 2015 om 10:00

Fairplayprijs.
Wanneer zou hij dan wel goed genoeg zijn! ?
Hij is veruit de beste keeper van Nederland en heeft de nodige Europese ervaring en daarin ook bewezen een topkeeper te zijn. Ik zie heen liever nog een jaar bij ajax maar hij is zeker wel goed genoeg voor man united. Of hij net zo goed of beter of slechter is dan de gea kun je nu nog niet zeggen. In Nederland doet hij alles goed, in Engeland moet hij zich nog bewijzen, maar waar iedereen het vandaan haalt dat hij matig is, weet ik niet, ik kan me geen grote blunders oud iets dergelijks herinneren, alleen maar dat bij ajax vorig jaar heel wat punten heeft opgeleverd! !

21 juli 2015 om 10:00

@ Fairplayprijs

Er is laatst iemand die de afgelopen 5 jaar van United had terug gezocht en die kwam op 18 strafschoppen in totaal in 5 volledige seizoenen. Als het penalty argument de grootste klacht is dan is Cillessen gewoon klaar voor United. Hetgeen wat Cillessen zijn grote kracht is, is dat het niet spectaculair maar degelijk is.

Je zult Cillessen nauwelijks spectaculaire reddingen zien verrichten. Een veelgehoord bericht is ook wel dat alles recht op hem af geschoten word. De redenen voor beiden dingen is omdat Cillessen vrijwel altijd goed gepositioneerd staat. Hij anticipeert in plaats van te reageren. Waardoor het nauwelijks spectaculair is, maar ongelofelijk effectief. Daarnaast qua interland doelpunten, op Cl/el niveau en op competitie niveau. In vergelijking met andere keepers is Cillessen standaard één van de degene met de hoogste reddingspercentages. Dat zegt toch wel iets over Cillessen.

Of hij goed genoeg is voor United, mensen zeggen veel van niet. Persoonlijk zeg ik dat Cillessen bij de top 10 tot 20 keepers ter wereld hoort. Dus ik zie hem wel bij een top 5 club uit een competitie terecht komen. Want eerlijk is eerlijk. Is Cillessen minder dan mensen als Hart/handanovic/szsescny etc?

21 juli 2015 om 10:02

United krijgt amper strafschoppen tegen, 2 of zo per seizoen. De PL is niet als de ED waarbij je bij een duwtje meteen een strafschop meekrijgt.
Cil is gewoon een complete doelman en veel verder in zijn ontwikkeling als bijvoorbeeld Depay die volgens een groot deel wel geschikt is voor United.
ja andere positie,, uhh dus? Cil blinkt uit in keepen en daar wordt hij voor betaalt.
Voor de rest hoop ik dat hij niet pleite gaat tenzij we minimaal 30 miljoen en een doorverkoop percentage van minimaal 5 procent afdwingen.

21 juli 2015 om 10:17

In Nederland doet hij helemaal niet alles goed, hij heeft zelfs in de Nederlandse competitie nog nooit een penalty gestopt.

21 juli 2015 om 10:31

Ach altijd maar dat gezeur over die penalties. Het aantal penalties die hij tegen krijgt staat totaal niet in verhouding met het aantal ballen die hij er uit houd. Mensen hebben gewoon een reden nodig om hem af te kraken. Onze recordinternational, beste keeper ooit en Nederlands voetbalicoon van der Sar stopte ook heel lang geen penalties.

21 juli 2015 om 10:37

Alsof het vanzelfsprekend is dat je een strafschop stopt???
Vermeer stopte op een gegeven moment 7 op rij of zo bij Ajax. Bij Feyenoord vliegen ze gewoon in het netje.
Misschien stopt Cil ze @ de PL weten wij veel...

21 juli 2015 om 11:14

Dat zijn penalties de enige reden is maakt hem alleen maar een topkeeper, want de negatievelingen vinden altijd wel redenen. Blijkbaar hebben ze niks beters.

21 juli 2015 om 11:18

Oh, daarom hebben jullie Vermeer gekocht! Als je strafschoppen kan houden maakt het niet meer uit hoeveel blunders je maakt.

21 juli 2015 om 09:43

Bepaalde mensen onderschatten Cillissen enorm, hij is zonder enige twijfel de beste keeper van NL en hij heeft zich prima staande gehouden op het WK.

Ok, hij kan geen penalty's stoppen, dit kan hij enig zins trainen maar zal altijd zijn zwakte blijven, zo heeft elke keeper zijn zwaktes.

Vorm en Krul hebben zich ook prima staande gehouden in de PL en Cillissen is beter dus moet dat ook kunnen.

21 juli 2015 om 09:52

Je vergeet wel ff erbij te noemen dat Vorm en Krul jaren nodig hebben gehad voordat ze een kans kregen...en Vorm zit nu eindelijk bij een subtopper in Engeland en waar speelt ie? Inderdaad op de bank. Leuk dat Krul keept bij Newcastle...en net niet gedegradeerd is. En dan komt het dus wel allemaal goed met Cillissen bij een absolute topclub als Man United...kromme vergelijking die nergens op slaat.

Leuk dat hij de beste keeper van Nederland is en al jaren goed keept bij Ajax, maar ik zie Ajax maar heel moeilijk al winnen van een Tottenham of een Newcastle, laat staan Man United....dus dan snap je misschien hoeveel hoger het niveau is bij Man United en hoeveel beter Cillissen dan wel niet moet zijn. Dat heeft hij naar mijn mening nog maar weinig aangetoond, ik zou hem nooit ruilen voor een De Gea.

21 juli 2015 om 10:04

@okydoky

Het gaat er ook niet om of je hem kan ruilen voor De Gea. In een directe ruil zou niemand dat doen. Aangezien De Gea een top 4 keeper van de wereld is. De grote vraag is of Cillessen de kwaliteiten en potentie heeft om De Gea op te volgen. En daarop is het antwoord wel bevestigend naar mijn idee.

Cillessen behoort bij de beste 10 tot 20 doelmannen ter wereld. Zowel tijdens interlands, Cl/el wedstrijden en op competitie niveau is zijn reddingspercentages één van de hoogste die er is. HIj is met 26 jaar nog relatief jong en veruit de beste keeper van Nederland/eredivisie.

Hij is goed genoeg voor een top 5 club in Engeland, want is hij nu echt zoveel slechter dan bijvoorbeeld Hart/scszesny/handanovic etc?

21 juli 2015 om 10:07

En zal PSV winnen van United dan? Wat een niets zeggend voorbeeld. Depay is toch ook daar? Blind is er toch ook?
Natuurlijk is United qua niveau hoger dan Ajax, anders zal het geen droomtransfer zijn voor Cil he.
Echt wat een misgunners hiero.
En leuk dat hij niet van het niveau de gea is, Zal ik je wat vertellen: CR7 was eerst bij lange na niet van het niveau David Beckham toen hij hem moest vervangen. En hoe werd CR7 uiteindelijk @ United?
Echt je doet alsof Cil niet kan doorgroeien ofzo.

21 juli 2015 om 10:18

Als Cillessen de beste Nederlandse keeper van het moment is, bewijst dat alleen maar hoe slecht het is gesteld met de Nederlandse keepers.

21 juli 2015 om 10:19

Proest Cillissen vergelijken met Cr7.....whahaha ja want hij heeft zeker hetzelfde talent...wat een onzin gaan we maar niet op reageren.

Bij Man United word er toch echt verwacht dat hij er direct staat, aanpassingsmoeilijkheden ok, die had De Gea ook, maar of hij dan binnen het jaar op dezelfde niveau als nu De Gea zit? Dat denk ik dus niet en daarom is Cillissen niet goed genoeg.

Hoop echt dat ik het mis heb, zie ook graag een 2de Nederlandse keeper doorgroeien naar de absolute top en hoe van de Sar de CL pakte voor Man United weet nog iedereen. Dus is zeker niet misgunnen. Maar mensen vergeten nog wel eens het verschil van Ned. top en Europese top...dat verschil is al super groot en word alleen maar groter.

21 juli 2015 om 10:40

@ Okydoky

De Gea had bij United ook 3 volledige seizoenen nodig om het niveau te bereiken waar hij nu zit. Pas in zijn 4e seizoen (afgelopen seizoen) kon de Gea pas echt excelleren. Daarvoor was het degelijk en goed maar niet exceptioneel zoals afgelopen seizoen. Dus of Cillessen binnen een jaar op het niveau van de Gea zit, nee dat niet. Maar of Cillessen klaar is voor een top 5 club in Engeland, dat absoluut.

Want ondanks dat Courtois, Cech, Ospina en De Gea beter zijn. Cillessen doet absoluut niet onder voor keepers als Hart, Begovic, Mignolet, Scszesny etc.

21 juli 2015 om 10:40

Als jij het allemaal zo beter weet wat United verwacht, waarom willen ze hem dan maar al te graag halen?
Blijkbaar zit je er volledig naast.

En leuk dat Cr7 talent, men had never verwacht dat hij het uiteindelijk zo goed zal doen. SAF niet meegerekend dan, want die zag het altijd in hem zitten.

Kortom je weet niet hoe een speler zich doorontwikkeld. Cil is 1 van de weinige spelers die de stap kan maken van ED naar de top die al een soort van complete speler is. Is ook geen broekkie meer van 20 jaar of zo. Heeft Cl en Wk ervaring en is gewoon vaste international.

21 juli 2015 om 11:21

Ik kan me vinden in wat je zegt, maar ik vind Asmir Begovic wel beter dan Jasper.

21 juli 2015 om 12:16

Noem een situatie waar hij totaal mis zat? Oh wacht, dat was Vermeer.

21 juli 2015 om 14:35

Ik heb vooral Manchester City en Manchester United heel moeilijk zien winnen van Ajax, Oh wacht..

Bovendien gaat het hier om een keeper, die misschien in de eredivisie wel lastigere schoten te verwerken krijgen omdat de verdediging vaak slechter dekt en daardoor meer open laat.

Een keeper is gewoon iets heel anders dan een veldspeler.

21 juli 2015 om 10:03

Vond de aankopen van United niet slecht en zag ze wel misschien wel als een kanshebber voor de titel, maar met Cillessen op goal worden ze gewoon 4de of lager. Maar wat je zegt ze gaan er dan een heel stuk achteruit dan met de Gea.

21 juli 2015 om 11:12

Met cillessen op goal werd Nederland derde op het wk. De gea was slechts reserve bij Spanje en die kwamen de poule niet door. Dan is de gea wel heel slecht. Net zo'n kromme vergelijking als hier steeds gemaakt wordt tegen cillessen

21 juli 2015 om 12:26

Derde op het WK met 532 opstelling ja. United speelt veel aanvallender dan wat Nederland zien op het WK.

21 juli 2015 om 10:18

en wat gaat van gaal doeb als ie weer eens een penalty tegenkrijgt?

weer wisselen?

ff zonder gein. een keeper die geen penalty kan stoppen hoort niet bij een topclub.

21 juli 2015 om 10:37

Van der Sar werd ook pas op late leeftijd een penalty killer? Hoorde zeker ook niet bij een topclub?

21 juli 2015 om 11:23

Die horen juist bij een topclub! Topclubs verdedigen vaak ver van de 16 af waardoor je veel van je overtredingen buiten de 16 maakt.

21 juli 2015 om 11:24

van mij hoeft ie geen penaltykiller te zijn. maar heel af en toe een penalty stoppen mag wel. al is het maar 1 of 2 op de tien.

maar cillessen heeft letterlijk nog nooit een penaltt gestopt in zn loopbaan. echt nog nooit gewoon. niet bij nec niet bij ajax en niet bij nl

21 juli 2015 om 11:28

@korfballer

je kan het ook zo zien dat een topclub meer finales speelt en knock out rondes europees bijv. dan kan het vaak aankomen op penalties.

21 juli 2015 om 18:31

maar dan kan je het ook zo weer zien : Met de laatste aankopen zou je makkelijk penalty's kunnen ontlopen

21 juli 2015 om 11:35

Valdes vind je beter?? Misschien minder naar alleen de naam kijken. Valdes was bij barcelona ook niet geweldig meer. Heeft daarbij een jaar niet gekeept. Cillessen is een veel betere optie. Ben het wel met je eens dat er betere opties zijn zoals lloris en leno, maar cillessen zal het ook goed doen.

21 juli 2015 om 12:27

Het feit dat United betere keepers als Cillessen kan kopen zoals. oblak, lloris en Valdes kan behouden. Maar toch voor Cillessen kiest? Dit moet wel de hand van van Gaal zijn die de zelfde fout gaat maken als in Barca door Man Utd Man Holland te gaan maken. Van de Gea naar Cillessen is inderdaad een paar stappen terug, maar elke Nederlander mag hopen op een transfer naar United zo lang van Gaal daar is. cillessen een prima keeper voor Ajax maar totaal niet het niveau waar United naar moet streven. Ajacieden zullen er zeker weer anders van denken maar die moeten hun roze bril afdoen. Heel Engeland wilt Lloris of Oblak. Ben benieuwd hoe hun hierop reageren.

21 juli 2015 om 12:30

Het feit dat United over Valdes beschikt maar lijkt te kiezen voor Cillessen is een belediging voor het voetbal. valdes is een legende en Cillessen mag niet eens zijn veters aanraken, hij mag Valdes niet eens aankijken! Wat zeg ik? Ik mag Valdes' naam niet eens in een zin met Cillessen zetten.

21 juli 2015 om 21:21

Valdes een Legende? Waarom dan? Een kleine keeper die in een super elftal speelde. Bovendien heeft hij een jaar niet gespeeld.
V Gaal kent beide keepers goed. Denk je nou serieus dat hij voor Jasper kiest omdat het een Nederlander is? Of om zijn kont tegen de krip te gooien?

Ik begrijp deze hele soap niet meer. Waarom heeft Real een nieuwe keeper gehaald als ook De Gea nog moet komen? De Gea, Casilla en Navas lijkt me te veel van het goede. Of zal Navas verkocht worden?

21 juli 2015 om 08:57

Navas zal ondanks zijn toegewezen rugnummer 1 verkocht worden schrijven de spaanse media.ook schrijven zij dat ze begin Augustus een nieuw bod verwachten op de Gea van Madrid. Die andere keeper is gehaald voor de bank. We zullen dus moeten afwachten of Cilessen op de goal staat tegen Rapid Wien, tegen die tijd weten we waarschijnlijk een stuk meer.

21 juli 2015 om 08:58

Voor Real is dit een "overgangsjaar" qua keepers, Navas krijgt dit seizoen de kans. Als die goed presteert zet ie zichzelf weer in de etalage en kan hij het jaar daarop een mooie transfer maken als De Gea aangetrokken wordt. Casilla zal dan wel 2e keeper blijven.

21 juli 2015 om 08:59

Real is verslaafd aan kopen. Het maakt hen totaal niet uit als bepaalde posities al voldoende gevuld zijn. Zodra ze een goede speler kunnen kopen dan doen ze dat ook gewoon.

Engelse media melden het, zij weten zoiets natuurlijk veel beter dan de Nederlandse haha.

Real heeft niet voor niets Casilla gehaald, ze gaan volgend jaar gratis de Gea ophalen en voor nu heeft United dus nog steeds een topkeeper

21 juli 2015 om 10:06

@ Therosepetal

Daarom zie ik het nog wel gebeuren dat United dit jaar alvast Cillessen op haalt bij Ajax. Met het vertrek van Valdes is er ook behoefte aan een tweede keeper. Het zou een typische Louis van Gaal actie zijn om nu alvast de keeper voor volgend seizoen te halen. Zodat deze kan wennen aan team, club, niveau en druk en de FA Cup/league cup kan keepen. Zodat hij volgend jaar onbetwist zal zijn als eerste keeper. Of dat hij niet goed genoeg word bevonden en dat er alsnog een andere keeper word aangetrokken.

21 juli 2015 om 12:01

Voor United zou dat een uitstekende oplossing zijn. Ook zouden ze dan in Augustus alsnog ja kunnen zeggen tegen een niet te weigeren bod uit Madrid.

Voor Ajax zou het een kleine ramp zijn mocht dit gebeuren. Er zal een hele flinke som geld komen, maar daar kan Ajax niemand van halen die vergelijkbaar is in kwaliteit.

Voor Cillissen zou een jaar banken bij United wel eens killing kunnen zijn voor zijn plek onder de lat bij het aankomende EK. Hij is met afstand de beste Nederlandse keeper, maar zal zich ook geen seizoen kunnen permitteren zonder speelminuten. Hopelijk weet Ajax hem met dat argument te overtuigen om dit seizoen nog te blijven.

21 juli 2015 om 12:38

@ Polop

Daarom zie ik het nog wel gebeuren. En we weten allemaal dat als United met 25 mil + over de brug komt dat Ajax simpelweg geen nee kan zeggen en dat Cillessen geen nee zal zeggen. Dus zelfs als De Gea bij United blijft zie ik het nog een soort van gevaarlijk in voor Ajax.

En voor Cillessen zou een jaar banken bij United killing kunnen zijn. Louis van Gaal zal hem warschijnlijk wel de Fa/league cup laten keepen dus hij komt in ieder geval wel aan een aantal wedstrijden. Maar hij zal dan moeten hopen op een (lichte) blessure van de Gea. Of hopen dat het seizoen tijdig beslist is en dathij de laatste wedstrijden mag keepen.

21 juli 2015 om 15:10

Gaat niet gebeuren, Romero komt al als tweede keeper

Een vertrek van hem zou echt dramatisch zijn voor Ajax. Dan hebben ze gegarandeerd weer een shit seizoen en worden ze zeker geen kamioen en bereiken de cl al zeker niet. Je kan niet al je kwaliteit die je hebt verkopen en er veel mindere spelers voor terug blijven halen en dan verwachten dat je nog steeds aan de doelstellingen die bij een club als Ajax horen blijft voldoen. Zeker niet met deze dramatische scouting waar Ajax over beschikt geld voldoende alleen helaas geen capabele scouts

21 juli 2015 om 09:04

Nou zo dramatisch hoeft het niet te zijn. Ik lees op verschillende sites dat Ajax contact heeft gehad met Vorm en dat hij openstaat voor Ajax. Liever Vorm dan Cillessen.

21 juli 2015 om 09:16

Jij snapt het ook niet helemaal. Liever vorm dan cillessen. Begrijp me niet verkeerd Vorm is ook een klasse keeper. Maar zo stabiel als dat cillessen is moet ie nog maar bewijzen

21 juli 2015 om 09:28

Cillessen raak je dit jaar of volgend jaar sowieso kwijt. Als je hem dan nu kunt vervangen door Vorm, lijkt me dit een prima moment om te verkopen. Stel dat je hem volgend jaar verkoopt en er is dan geen opvolger beschikbaar, dan heb je dan een probleem. Terwijl Vorm voor Ajax een prima opvolger van Cillessen is.

21 juli 2015 om 13:24

Waarom zou Vorm wel betaalbaar zijn voor Ajax?

21 juli 2015 om 10:20

Makkelijk hoor. echter Ajax heeft dit al 5 jaar en is 4 jaar kampioen geworden en heeft naar behoren gepresteerd in de CL. Scouting is prima.

Ik vind dit ook maar een vreemde zet .. vind Cillissen geen slechte keeper maar dit is toch een hele stap achteruit maken als je deze keeper binnen haalt..

Al met al een redelijke keeper, maar absoluut geen wereldtop. Zeer matig in uittrappen, jongensachtige uitstraling. Maar goed, Van Gaal kreeg zelfs Hesp op doel bij het trotse Barcelona dan moet dit ook nog wel willen.

21 juli 2015 om 09:08

Haha, inderdaad....ruudje Hesp,
Zijn volgende stunt zou zomaar Cillessen op de kooi bij United kunnen zijn.
Voor Jasper zou dit een absolute jongensdroom zijn, al denk ik persoonlijk dat hij hier nooit over gedroomt heeft, omdat hij kwalitatief nog zo ver van een club als Manu verwijderd is.

21 juli 2015 om 10:08

Jij noemt ook echt de minst bepalende criteria voor een keeper en vind ik zijn uittrappen ook niet bijzonder slecht. Cilissen is zeer stabiel en is heel goed bij hogen ballen en voetbald makkelijk mee, bovendien komt hij goed zijn goal uit een staat bijna altijd perfect opgesteld!
Van de sar had natuurlijk ook een geweldige uitstraling! Haha laat me niet lachen joh.... Cilissen staat zijn mannetje wel, daar hoef je niet bang voor te zijn.

21 juli 2015 om 10:21

Volgens wie zijn dat de minst bepalende criteria voor een keeper? Vind je dat zelf? Als je het verschil tussen Van der Sar en Cillessen qua uitstraling niet ziet dan zijn we inderdaad snel klaar.

21 juli 2015 om 15:41

Ik denk zeker dat het vele malen belangrijker is dat hij kan keepen dan dat hij kan uittrappen en als je dat niet vindt, heb jij er dus duidelijk de ballen verstand van. Bovendien zag vd sar er tot zijn dertigste ook uit als een lulletje rozenwater ja. Bekijk de foto's nog maar eens.

Van der sar nummer twee!!! Sommige leden hier op vz doen soms helemaal hyper om nederlandse spelers en soms halen ze onze eigen spelers helemaal neer. Zo ook bij Jasper.

De man heeft persoonlijk ajax naar plek 2 gekeept en ook op het wk exceleerde die.

De man heeft alles om een keeper te worden zoals van van der sar. Constant, kan meevoetballen, leest het spelletje en doet geen rare dingen.

Pingels komen uiteindelijk wel.

21 juli 2015 om 09:14

Precies, hele goede keeper. En zit nog voldoende rek in.

Misschien Lindegaard van Manu overnemen?

21 juli 2015 om 10:17

Zat ik ook aan te denken.

21 juli 2015 om 09:14

Exelsior, Zwolle, Go Ahead is andere koek dan Sunderland, Newcastle of Stoke

21 juli 2015 om 09:25

Weer zo'n 1 die roept dat hij op het WK excelleerde? Cillessen heeft echt ontzettend weinig te doen gehad op het WK. Het belang en de beleving van het WK zorgen er wellicht voor dat een standaard redding in jouw beleving ineens tot fantastische redding gepromoveerd werd.

Ik heb deze discussie al vaak gevoerd en elke keer als ik vraag om voorbeelden of om eens de highlights van Cillessen op het WK te bekijken dan wordt het stil. Zo repte iemand over zijn fantastische wedstrijd tegen Chili. In werkelijkheid heeft Chili 1x op goal geschoten en dat was ook nog eens uit zeer moeilijk hoek.

Begrijp me niet verkeerd hoor. Cillessen heeft gepakt wat hij moest pakken op het WK maar excelleren is gewoon absoluut onjuist.

21 juli 2015 om 10:10

@ Sammerens

Weet je waarom je nooit highlights vind over Cillessen? Omdat het nooit spectaculair is. HIj anticipeert dusdanig dat hij goed gepositioneerd staat en daarom lijkt alles vrij makkelijk. Zoals je zegt, hij heeft gepakt wat hij moest pakken. Dat is de taak van een keeper, de ballen pakken die je moet pakken. En dat is juist hetgeen waar Cillessen in excelleert.

Nee je zal geen fabelachtige reflexen zien ala Vermeer, dat komt omdat Cillessen al op de juiste positie staat. De kunst van het keepen van Cillessen is niet reageren (zoals Vermeer/vorm) maar anticiperen. Vooruit denken, de jusite positie kiezen en dan de bal vrij makkelijk pakken. Het zegt dan ook genoeg dat veel mensen roepen dat vrijwel alle ballen recht op hem af geschoten worden. Dat komt omdat Cillessen altijd goed staat.

Cillessen excelleert juist met niet excelleren. Sober, niet spectaculair. Maar ongelofelijk degelijk. Qua interlands, Cl/el en op competitie niveau heeft hij één van de hoogste reddingspercentages van heel europa. Dat zegt genoeg imo.

21 juli 2015 om 10:12

Als je pakt wat je pakken moet, als keeper, kun je het toch niet beter doen. Onhoudbare ballen pakt de gea ook niet! !

21 juli 2015 om 11:23

Sorry, maar het is gewoon ontzettende kul om te denken dat het nimmer spectaculair is omdat hij 'altijd juist staat'.
Zijn positionering is prima in orde hoor, dat wil ik absoluut niet betwisten. Dat helpt tot een deel mee maar dat sluit de noodzaak tot spectaculaire/bijzondere reddingen echt echt niet uit.

Laten we 1 ding direct even duidelijk maken. Met spectaculair bedoel ik niet direct dat er met een overdreven zweefduik een bal gepakt hoeft te worden. Met spectaculair bedoel ik het meer in de richting dat je een bal al telt maar dat er dan nog net dat handje tussen zit. Dat beetje extra mis ik tot op heden bij Cillessen.

Maar goed, wij hebben deze discussie onderling wel vaker tegen elkaar gevoerd. Jij baseert jouw mening op positionering en reddingspercentage.

Ik bekijk het anders en ben van mening dat positionering niet de invloed heeft zoals jij het hierboven uitgebreid weergeeft. Afgezien daarvan zijn er onderzoeken geweest en daaruit bleek de statistiek reddingspercentage hoogst onbetrouwbaar te zijn. Heb ik overigens al vaker aangegeven. Daarbij heb ik het voorbeeld gegeven dat Zoet tot de laatste lijst die ik heb gezien (ergens in de tweede seizoenshelft, ik heb geen slotlijst gezien) een hoger reddingspercentage had dan Cillessen. Ik denk dat niemand hier wil beweren dat die 2 van gelijkwaardig niveau zijn.

Hoe dan ook laat ik me graag verrassen als dit gerucht ooit werkelijkheid wordt. Dat is vanzelfsprekend alleen maar goed voor het Nederlandse voetbal. Ik zie het er op dit moment simpelweg nog niet in zitten.

21 juli 2015 om 11:39

Je hoeft niet 674734875 schoten om je oren te krijgen om belangrijk te zijn, je bent belangrijk als je op de momenten waarop het moet er staat. Cillessen stond én staat er op die momenten. Bijvoorbeeld tegen Spanje bij de 1-0, tegen Costa Rica bij de 0-0 en ook tegen de Argentinië minstens 2 ijzersterke reddingen.

21 juli 2015 om 12:18

Nou @sammerens ik kan je wel 2 momentjes noemen.

1 De redding op de 2-0 tegen Spanje, en die was belangrijk want van 2-0 was nederland nooit teruggekomen en had je de poule misschien niet eens overleeft.

2 1.5 minuut voor tijd tegen Costa Rica anders had je nooit geen verlenging gehad was het Costa Rica Argentinie in de Halve Finale.

Maar nou ga jij vast zeggen dat het vrij simpele reddingen waren.......

21 juli 2015 om 12:27

Dat klopt als een bus. Niemand die dat anders beweert toch?

Zoals ik al in reactie #45 zei kijkt men met betrekking tot het WK naar het belang van het moment van de reddingen en niet zozeer naar de redding zelf.

De bal tegen Costa Rica bijvoorbeeld is belangrijk omdat het vlak voor tijd was. De redding zelf was er 1 die iedere keeper gemaakt had. En dat is precies wat ik aan probeer te geven. Men rept over een fantastisch WK waar hij excelleerde. Ik geef simpelweg aan dat hij relatief weinig te doen heeft gehad en dat zijn reddingen verder vrij standaard waren. Dat wil dus niet zeggen dat het niet goed was, maar het was niet dermate positief dat men internationaal zwaar onder de indruk was en hij bij allerlei (sub)topclubs op de wensenlijst kwam te staan. Als je op diverse internationale media gaat zoeken naar een ranglijst van de beste keepers van het WK dan zie je Cillessen nergens in de top terug. Toch een feit dat tegenspreekt dat hij toen excelleerde, nietwaar?

Kan je mij de minstens 2 ijzersterke reddingen tegen Argentinië benoemen?

@albertino,

Jouw reactie bevestigt precies wat ik zeg in reactie 45. Men kijkt naar het belang van de redding en niet naar de redding op zich. Jij geeft 2 voorbeelden en zegt er meteen bij 'want anders hadden we niet'.

Silva gaan we het ongetwijfeld niet over eens worden. De omschrijving van de BBC in het wedstrijdverslag geeft het wat mij betreft goed weer: 'but the Manchester City midfielder's tame chipped effort was turned away by Cillessen.

Het was inderdaad een vrij laf stiftje en je mag van een keeper verwachten dat hij daar niet veel te vroeg naar de grond gaat.

Voor Costa Rica, zie bovenstaande uitleg.

Het ideale scenario is als Cillessen nog 1 seizoen blijft en Ajax met zijn belangrijke reddingen weer kampioen probeert te maken en dat Ajax hem dan volgend jaar voor tientallen miljoenen verkoopt. Ik verwacht jammer genoeg een vertrek van hem deze transferperiode naar Man United en ik hoop dat Ajax minstens 30 miljoen krijgt. Als Ajax 30 miljoen krijgt moeten ze daarvan 5 miljoen aan Vorm besteden, Vorm is natuurlijk minder dan Cillessen maar is voor Eredivisiebegrippen een heel degelijke doelman.

21 juli 2015 om 09:16

30 voor Cillesen en 5 voor Vorm?

21 juli 2015 om 10:13

Ja inderdaad. 30 voor Cillessen en 5 voor vorm, dat zullen de bedragen ongeveer worden. Misschien 27 voor Cillessen en 8 voor vorm. Maar veel meer/minder ook niet denk ik. Maar misschien heb ik ongelijk

21 juli 2015 om 10:43

8 miljoen voor een 31 jarige reservekeeper? Dat zou wel heel slecht onderhandelen zijn

21 juli 2015 om 11:17

31 jaar is niet oud voor een keeper..

21 juli 2015 om 18:40

Ik wil Vorm nooit in een Ajaxshirt zien.
Laat hem maar lekker terug gaan naar Utrecht

Wat een slecht nieuws. En het zal nog wel slechter worden als blijkt dat Cillessen alsnog in augustus vertrekt. Stelletje amateurs bij Ajax. Durf eens nee te zeggen; denk aan een sterk Ajax ipv een beetje sociaal te zijn en aan geld te denken.

21 juli 2015 om 09:09

Helemaal met je eens!
Sociaal te denken? Dan denk je sociaal aan 1 man (jasper) denk maar eens sociaal aan al die supporters en zeg dus gewoon nee!
Dat is pas sociaal!

Zal blij zijn als hij tegen Rapid Wien op goal staat. Kan me niet voorstellen dat United hem haalt als hij al CL heeft gespeeld.

21 juli 2015 om 09:20

Xfactor

United kan hem alsnog inschrijven als zij zelf weten door te dringen tot de groepsfase van de Champions League.

21 juli 2015 om 12:16

Oke! Is die regel afgeschafd dat je maar voor 1 team in de CL uit mag komen? Of tellen de voorrondes niet mee?

21 juli 2015 om 09:13

Nee zeggen tegen 30 miljoen voor een doelman? Dat maakt Cillessen in 1 klap 1 van de duurste doelmannen aller tijden... Niemand is onvervangbaar, ook Cillessen niet.

Met een extra 30 miljoen op zak kan Ajax met gemak een prima doelman (lees Michel Vorm, die zelfs al te kennen heeft gegeven open te staan voor Ajax) aantrekken voor de komende jaren tot Onanananana of Leeuwenburgh er klaar voor is om te debuteren.

21 juli 2015 om 09:13

Ik denk dat Ajax zeer verstandig bezig is. Op één of andere manier heb ik het gevoel dat men van deze zuinige tijden op een bepaald moment maximaal gaat profiteren. Op het juiste moment zal Ajax financieel zeer slagvaardig zijn en daar (internationaal) van profiteren.

Als Ajax dan alvast een persoonlijk akkoord met Vorm kan bereiken dan kan er snel gehandeld worden mocht Cillissen inderdaad vertrekken naar United.

Gek dat velen hier denken dat hij een middelmaat keeper is. Hij heeft zijn dip vorig jaar gehad. Dat heeft elke keeper die steeds groter wordt. Wat dacht je van vd Sar in Italie ?

Ik denk dat hij best een vaste waarde gaat worden daar in Manchester. Zolang hij zich zo blijft door ontwikkelen als de afgelopen jaren.

En gunstig voor onze buren, die zullen ook wel een bedrag ontvangen als opleidende club.

21 juli 2015 om 09:16

Van der Sar was 1 van de minst gepasseerde goalies in de Seria A destijds, Juve pakte echter geen prijzen en de buitenlandse keeper werd daardoor kind van de rekening, ook omdat toen net Buffon kwam kijken bij Parma en ze die absoluut wilde hebben gezien zijn leeftijd toen en zijn potentieel en nationaliteit. Maar dat Van der Sar geflopt is in Italië is een fabeltje, gebasseerd op aannemingen en veronderstellingen omdat hij verkocht werd voor Buffon.

21 juli 2015 om 09:18

Het is ook zijn uitstraling vind ik. Hij komt over als zo'n lulletje rozenwater en dan dat geforceerde stoer doen door bijvoorbeeld ruzie te zoeken met Kazim. Je merkt dat dat Cillessen niet is, maar dat hij dat wel als opdracht mee krijgt in het veld. Iets in de trant van "laat je meer gelden".

Als je dan voetballend kijkt vind ik het een goede lijnkeeper. Zijn uittrappen zijn daarentegen dramatisch en ik vind het doortastend opreden met hoge ballen ook niet zijn specialiteit.

21 juli 2015 om 09:32

Ik was vergeten dat Courtois eruit ziet als een combinatie van Gerard Butler en Jason Statham en vooral daarom een wereldkeeper is.

Cillessen is een prima keeper en gaat het zeker goed doen bij ManU, maar van Gaal en van Breukelen zullen er vast geen kijk op hebben.

21 juli 2015 om 09:38

Courtois heeft inderdaad een andere uitstraling, dat is veel minder een jongetje. Is ook ruim 10 cm groter. Haha, van Gaal ja met zijn Ruudje Hesp bij Barcelona. Nee dat is een kenner!

21 juli 2015 om 09:39

Haha prachtig voorbeeld grasisgroen, vergeleken met Courtois ziet Cillessen er nog best angstaanjagend uit volgens mij.

21 juli 2015 om 09:41

Courtois is daarentegen met zijn 2 meter lengte toch meer imponerend dat Cillessen.

Raulduke geeft duidelijk zijn mening aan en onderbouwd dat ook door specifiek op enkele zaken in te gaan. Dat vind ik wat waardevoller dan 'hij is een prima keeper en gaat het zeker goed doen'. Op basis van wat gaat hij het zeker goed doen?

Dat hij geprezen wordt door van Breukelen zegt me niet zo gek veel. Hij wordt er naar gevraagd en gaat de keeper van het Nederlands elftal dan niet afvallen. Zo chauvinistisch is van Breukelen natuurlijk ook wel.

Van Gaal wilde eigenlijk Vermeer als eerste keeper op het WK. Zo veel kijk heeft hij er inderdaad op.

21 juli 2015 om 11:13

Doortastend optreden met hoge ballen kan hij juist prima. Ik kan me nauwelijks herinneren dat Ajax afgelopen jaar tegengoals kreeg uit een corner. Ja, die wondergoal van Slagveer, maar dat zie ik gewoon als een schot met toevallig een corner als assist. De belangrijkste eigenschappen van een keeper zijn: goede balbehandeling, sterk in de communicatie, goed positie kiezen, goede reflexen, goed met hoge ballen. Stuk voor stuk eigenschappen die Cillessen beheerst en wat betreft positie kiezen, communicatie en balbehandeling is hij zelfs uitstekend. Manchester United zou een grote stap zijn, zeker ben ik er niet van of Cillessen dat niveau al aantikt, maar hij heeft alle eigenschappen die een topkeeper behoort te hebben.

21 juli 2015 om 11:15

Oh ja en dat lulletje rozenwater: vd Sar had een imponerende uitstraling, wil je zeggen? Die heeft een prima carrière gehad, denk ik.

Dit zie ik somber in, waarschijnlijk koopt Real hem begin augustus, precies in de voorronde CL periode.
Ik snap Real trouwens niet want als de Gea zo graag wil en hij nu zo veel geld kost wacht je toch een jaar dan kost hij niets.

Als van Gaal niet bij United zat, zou Cillessen nooit bij United in beeld zijn. Sowieso zou hij niet in beeld zijn bij een Europese topclub.
Het is een prima keeper voor Ajax, maar voor de top in Europa is hij gewoon niet goed genoeg. Dan het bedrag wat genoemd wordt, dat gaat echt nergens over.

Sommer, Leno, Lloris, Forster zijn stuk voor stuk beter, 3 daarvan hebben meer ervaring en zijn volgens mij nog goedkoper ook.
Maar als Vorm dan gehaald wordt, gaat Ajax er nog op vooruit ook. Ik zou het gelijk doen als Ajax-zijnde.

21 juli 2015 om 09:20

Ik zeg hetzelfde als jij over vGaal en Cillesen, alleen is mijn reactie alweer verwijderd door VZ.

21 juli 2015 om 09:53

Misschien had je het niet goed beargumenteerd? Reacties zonder enige vorm van argumentatie worden inderdaad verwijderd door VZ.

21 juli 2015 om 10:13

@ Isco24

Misschien niet, misschien wel, speculeren met als kunnen we allemaal. Wat als Ajax tijdens de stage van Messi hem gewoon binnen boord had gehouden? Desondanks hoeft hij nog niets eens per direct in beeld te zijn bij United. Want met zijn 26 jaar is hij nog jong genoeg. Als United bijvoorbeeld over zou gaan tot koop van Lloris (tottenham) dan zou Cillessen een serieuze kandidaat zijn om bij Tottenham op doel te komen. En dan zou hij over twee jaar zomaar de stap kunnen maken.

21 juli 2015 om 10:22

Jij ziet het als speculeren, ik zie het als constateren. Cillessen heeft afgelopen seizoen zijn slechtste jaar gehad in dienst van Ajax.
Daarvoor was hij veel belangrijker voor Ajax en had een prima WK gehad, desondanks was er geen enkele club uit het buitenland die concrete interesse had voor Cillessen. Nu, na een slechter jaar is er ineens interesse van United. En guess what, LvG is daar de trainer..

Ik vind Cillessen ook zeker geen slechte keeper, laat ik dat voorop stellen, en vind hem daarnaast wel rijp voor een nieuwe uitdaging maar niet gelijk bij een team dat kampioen wil worden in de Premier League. Arsenal en Chelsea hebben al 2 keepers die beter zijn dan Cillessen, de competitie kennen en meer ervaring hebben. (courtois - Begovic & Cech - Ospina)
Liverpool heeft Mignolet, die een geweldige tweede seizoenshelft heeft gehad en City heeft Hart, die ik ongeveer even goed schat.

Met andere woorden; een team als United dat kampioen wil worden, moet gewoon een topkeeper in huis halen. Anders ga je het echt niet worden.

21 juli 2015 om 10:37

@ Isco24

Als je beweert dat Cillessen zijn slechtste jaar heeft gehad bij Ajax, dan heb je Ajax niet gevolgd. Er was één persoon bij Ajax afgelopen jaar die elke week een voldoende heeft gehaald en dat was Cillessen. Het spreekt dan ook voor zich dat in een dusdanig beroerd Ajax Cillessen alsnog excelleert en het minste tegen doelpunten van de eredivisie heeft.

Ik beweer nergens dat hij goed genoeg is voor United. Maar ik beweer wel dat hij goed genoeg is voor een top 5 club. Hij doet absoluut niet onder voor Hart. Mignolet heeft een leuke tweede seizoenhelft gehad maar daarvoor 1,5 jaar lang lopen knoeien. Begovic is een goede keeper maar heeft nog niets meer bewezen dan Cillessen.

Cillessen is niet beter dan Gea, Courtois, Ospina of Cech. Maar Cillesen is ook niet minder dan Hart, Begovic of Mignolet. Een top 5 club is een realistische doelstelling voor Cillessen. EN dat kan ook zomaar Tottenham zijn wanneer Lloris naar United gaat.

21 juli 2015 om 13:27

Hart vind ik beter dan Ospina. Als jij anders beweert dan heb je Man City niet gevolgd.

Verder vind ik het raar hoe iedere speler die ik aan Ajax link niet betaalbaar zou zijn, maar dat ik (bijna) niemand over hoor praten over het salaris van Vorm.

21 juli 2015 om 13:29

@ Geert Vs

Naar mijn idee is Vorm niet de oplossing. Eenzelfde keeper als Kenneth Vermeer. Namelijk een reageer keeper ipv een anticipeer keeper. Geweldige reflexen maar niet de keeper die de rust brengt die je zoekt. Dus het salaris van Vorm interesseert me eigenlijk niet zoveel. Aangezien ik hem liever niet zie komen.

21 juli 2015 om 16:23

Je hebt me overtuigd. Ochoa is trouwens ook een reageer-keeper dus die zou dan ook niet geschikt zijn. Ik weet niet wie Ajax zou moeten halen als Cillessen weg zou gaan.

21 juli 2015 om 17:41

@ D-Bergkamp

Maar is het niet zo dat in een beroerde team je als speler veel sneller kunt excelleren (in de spotlights staan) als je goed presteert? Je zou zeggen dat in een team met veel goed presterende individuen het moeilijker is om op te vallen.

Bij PSV had je afgelopen seizoen Depay, Guardado, Wijnaldum, Willems en De Jong die goed hebben gepresteerd. Dan is het voor een Zoet bijvoorbeeld lastiger om uit te blinken (niet dat hij dit deed), aangezien de focus veel meer lag op de eerder genoemde spelers.

Van mij mag het Ochoa, Szczesny of een Vorm worden. Voor Ajax is het jammer dat hij weggaat, maar misschie had hij beter een tussenstal kunnen maken bij Newcastle net als Wijnaldum.

21 juli 2015 om 10:51

Ochoa heeft een goed WK gehad, waar (als we even eerlijk zijn) hem ook echt alles meezat. Buiten dat WK heeft hij echter bar weinig laten zien. Keepte in de Ligue 2, en kon bij Malaga ook al niet imponeren. Cillessen vervangen voor Ochoa is niet 1 stap achteruit zetten maar 10

Dit is eerder een verhaal voor in de wandelgangen als je het mij vraagt. Ik denk dat Jasper en/ of zijn zaakwaarnemer nog niet eens contact hebben gehad. Ja ALS De Gea vertrekt dan zal Jasper een dag later in Manchester gepresenteerd worden want hij gaat sowieso meer verdienen en zal daar eerste keeper worden dus geen enkel probleem. Ik hoop dat Ajax Vorm of Krul haalt. Geen idee of zij dat zien zitten hoor maar dat vind ik ook echt 2 hele sterke keepers en dat is wel iets dat Ajax nodig heeft. Jasper heeft ons vorig seizoen punten opgeleverd.

Wat zou Ajax gaan krijgen voor Japer? 25 tot 30 miljoen waarschijnlijk?

aub geen Cillissen.
We gaan wss de Cl in.. dan heb je gewoon iemand nodig met veel kwaliteit die ook penalties kan tegenhouden.

21 juli 2015 om 09:44

@ Dorius

Alsof je zo vaak een penalty tegen krijgt, Cillessen heeft zich internationaal al lang al bewezen. Dat gezeur om die penalty's is gewoon zeuren om het zeuren.

Beetje vergelijkbaar met de transfer Blind, ik gun het beide spelers van harte. We moeten echter realistisch zijn, zonder Louitje zouden deze spelers niet eens in de scouting reports voorkomen.

Persoonlijk vind ik Cillessen een betrouwbare keeper die zich bewezen heeft in de Eredivisie, echter ben ik er niet overtuigd van of hij het niveau van de EPL aan kan. Ondanks de priet praat van de heer Mulder dat het niveau van de EPL (met name de verdediging) vaak dramatish is, is het altijd nog een wereld van verschil!

Daarbij komt nog dat hij dat irritante gedrag dat hij het afgelopen seizoen liet zien achterwege moet laten!

21 juli 2015 om 09:33

Hier sluit ik me volledig bij aan. Cillessen is een degelijke en betrouwbare keeper, maar (nog) geen absoluut topniveau.

Ik vind hem op meerdere vlakken gewoon nog tekortkomen voor de absolute top. Sowieso heeft hij naar mijn mening een vrij zwakke afzet en komt hij te kort in explosiviteit. Dat viel me op bij de tegengoal tegen Mexico op het WK en recent bijvoorbeeld bij de tegengoal in het oefenduel tegen Wolfsburg. Dat schot van de Bruyne was nog een meter uit de hoek en moet gewoon gepakt worden door een keeper die in de top van de Premier League zou moeten gaan keepen.

Of het er op termijn nog wel in zit durf ik niet te voorspellen, maar op dit moment hoef ik hem echt niet bij United te zien.

21 juli 2015 om 09:53

@sammerens, vergeet ook niet die tegengoal in de EL tegen Dnipro, was ook meer dan houdbaar.

En ik ben het met je eens over die tegengoal tegen Wolfsburg. Aan de andere kant praat je dan wel over een wereldtopper die vrij dicht bij het goal komt met twee vrije hoeken om uit te kiezen. Hij stond toen op het verkeerde been

En weer aan de andere kant maakt elke keeper wel eens een fout en is het een beetje lullig om 1 minder moment uit te kiezen van het WK terwijl hij voor de rest een goed WK heeft gespeeld. Weet je die 1 op 1 nog tegen Silva? Heeft ons toernooi gered.

21 juli 2015 om 09:57

Nee maar gelukkig ga jij daar niet over de mensen die hem wel willen hebben zullen er wel geen kijk op hebben denk ik dan , een keeper als Krul speelt al jaren in de PL bij New Castle en en Vorm ook en toch speelt Cilissen in het Nederlands elftal hoe zou dat nu komen hebben alle trainer=s er dan geen verstand van ? hou op met die onzin hij is gewoon een hele goede keeper die gewoon nog veel beter gaat worden .

21 juli 2015 om 10:56

Is het nou zo lastig om te accepteren dat niet iedereen lyrisch over een speler van Ajax is en dat iemand van mening is dat hij nog niet goed is voor de absolute top?

Waar beweer ik dat de mensen die hem wel willen er geen kijk op hebben? Waar beweer ik dat Krul en Vorm niet in in de PL horen en dat hun trainers er geen kijk op hebben?

Newcastle en Swansea/reserve bij Spurs is natuurlijk op geen enkele manier te vergelijken met de positie van eerste keeper bij United worden.

Ik oordeel op basis van het feit dat ik zelf al bijna 25 jaar keeper ben en tevens keeperstraining geef. Dat gegeven combineer ik met de beelden die ik van keepers zie. Sowieso kijk ik met regelmaat video's terug van tegengoals indien ik me afvraag of een bal niet houdbaar was of om een geweldige redding terug te zien. Ik betwijfel of er veel anderen zijn hier die keeperswerk verder analyseren dan 'hij heeft hem wel of niet'.

Afgezien daarvan zeg ik ook nergens dat Cillessen er niets van kan. Ik vind hem gewoon (nog) niet goed genoeg voor de absolute top en daarom hoef ik hem niet bij mijn club te zien.

Laten we het anders eens omdraaien. Dat selecte groepje dat Cillessen naar verluidt wel wil hebben bestaat uit van Gaal en Hoek. Betekent het feit dat er schijnbaar geen enkele andere fatsoenlijke (sub)topclub interesse heeft dan ook dat de verantwoordelijken van die clubs er geen verstand van hebben?

@cyprioot,

Die stift van Silva was belangrijk qua moment inderdaad. Kijk de beelden eens terug en geef dan eerlijk op de vraag of de andere keepers die bal ook niet gehad hadden. Het was prima gekeept maar ook geen wereldredding zoals sommigen doen voorkomen. Ik wil overigens niet bewust 1 moment van het WK uitkiezen hoor. Het is gewoon een goal die ik echt meer dan 100x terug heb gekeken omdat ik daar mijn twijfels bij had. Vandaar dat die goal direct in mijn gedachten naar voren komt als voorbeeld.

21 juli 2015 om 12:37

Dat er geen andere topclubs interesse hebben is toch eigenlijk gewoon heel logisch ? Die hebben allemaal een keeper van gelijkwaardig of beter niveau dus dan koop je niet een keeper van 20milj +.

Het feit dat jij keeper bent en training geeft wil natuurlijk niet zeggen dat je er kijk op hebt. En al helemaal niet dat je er niet kan naast zitten.
Aangezien jij niet op dat niveau "traint" kun je dat niet inschatten namelijk.
Breukelen (heb ik niets mee) en Hoek (heb ik ook niets mee) wel.

Ik vind overigens wel opvallend dat hier zovele over zn penalty's beginnen.
Ik bedoel een gestopte pingel is een fout van de speler en nooit een kwaliteit van de keeper.
Enige wat een keeper kan doen is een speler uit zn concentratie halen en op voorhand informatie over de nemer inwinnen (favo hoek etc).

21 juli 2015 om 13:07

Gelukkig beweer ik ook niet dat ik er niet naast kan zitten. Er wordt hier gediscussieerd over een mogelijke transfer naar United. Dan is het logisch dat men met argumenten die in zijn voor of nadeel spreken.

Ik geef aan dat ik flink wat jaren ervaring met keepen heb en ook als trainer wat ervaring heb. Daardoor kijk ik toch wel wat anders naar keepers dan de gemiddelde voetballiefhebber. Dat is het enige wat ik aan probeer te geven.

Je geeft aan dat ik niet op dat niveau 'train' en dat dus niet in kan schatten. Als dat het geval is mag dus niemand hier nog een mening formuleren over spelers, wedstrijden of het beleid van een club. Er zal immers nagenoeg niemand zijn hier die op het niveau heeft geacteerd waar over gesproken wordt.

In reactie #50 leg ik gewoon netjes en met onderbouwing uit dat ik hem niet bij United hoef te zien en dat hij naar mijn mening nog tekortkomt. Het is jammer dat inhoudelijke reactie's op mijn onderbouwing uitblijven maar er wel wordt geroepen 'gelukkig ga jij daar niet over'. Ook jouw bericht gaat niet in op mijn originele reactie. Schijnbaar is het belangrijker om mijn kennis over keepers in twijfel te trekken, dan om mijn mening inhoudelijk te weerspreken en bijvoorbeeld met voorbeelden aan te geven dat Cillessen naar jouw mening helemaal geen gebrek aan explosiviteit heeft.

Wat betreft de penalty's ben ik het zeker met je eens. Het is een met de kudde meelopen argument geworden. Roepen dat iemand niet klaar is voor een stap vooruit omdat hij geen penalty's pakt is je reinste onzin.

Overigens ben ik wel van mening dat zijn matige optreden bij penalty's samenhangt met de eerder genoemde tekortkoming aan explosiviteit en afzet.

21 juli 2015 om 13:17

Ja dat zal best maar het feit dat jij al 25 jaar keeper bent zegt mij geen enkele moer ik heb er 20 jaar hoofdklasse voetbal opzitten maar dat wil niet zeggen dat ik er verstand van heb of de wijsheid in pacht heb , en ik schat de kennis van Frans hoek iets hoger in als die van jou en die echt wel weet wat een keeper kan en niet kan anders had jij ook wel bij een topclub gezeten .

21 juli 2015 om 13:51

Waar het om gaat beste Sloep01, is dat ik gewoon netjes mijn mening geef en ook onderbouw waarom ik die mening heb en waar die op gebaseerd is.

Vervolgens kom jij aan met 'gelukkig ga jij daar niet over' en nog wat andere zaken waar ik niet eens wat over gezegd heb.
Dan geef ik daarna nogmaals een uitleg waarbij ik ook nog eens benadruk dat ik helemaal niet wil beweren dat Cillessen er niets van kan.

Vervolgens kom je weer niet verder dan 'waar jij jouw mening op baseert interesseert mij geen moer en ik schat de kennis van Frans Hoek hoger in'. Heb je ook wat inhoudelijk te melden over de kwaliteiten of is het je alleen te doen om te roepen dat iemand met een andere mening er gewoon geen verstand van heeft?

Met zo'n prutser in de goal moeten ze wel ramos en otamendi halen om dat een beetje te compenseren
Maar ff serieus .. Als je deze keeper er nou bij haalt voor een klein bedrag als backup, ok. Maar om vele miljoenen neer te leggen en serieus te overwegen hem 1e keeper te maken van 1 van de grootste clubs ter wereld .. Hier moet toch sprake zijn van corruptie als dit waar is??
Ik geloof trouwens ook echt niet dat deze jongen beter is dan lindegaard. Net zoals ik trouwens ook niet geloof dat er niet een speler van blind zn kaliber in de jeugd rond loopt.

Goh, hoe zou het zijn om een sterkhouder niet na 3 competitie wedstrijden in het nieuwe seizoen te verliezen en vervolgens geen tijd te hebben voor het halen van een vervanger... Kan me het laatste seizoen niet herinneren..

21 juli 2015 om 09:59

@ tubes

Precies het is natuurlijk niet zo dat je dit anderhalf jaar geleden niet kon zien aankomen. Pas op dat je niet te hard oordeelt, het is namelijk allemaal erg moeilijk. Goed, ik ga er vanuit dat we hem dus kwijt zijn, wanneer Real Madrid een speler echt wilt hebben betalen ze uiteindelijk toch altijd wel.

Wat dat betreft zal het helaas een kwestie van tijd zijn, traditie getrouw zal dit net voor de eerste voorronde zijn of in de laatste uren voor het sluiten van de markt. We kunnen ons troosten met de gedachte dat deze transfer Overmars en Co natuurlijk ook weer een fraaie bonus zal opleveren. Vergeet vooral niet dat we met zijn allen weer trots kunnen zijn dat wederom een speler via Ajax naar de top is gegaan, en nog meer van dat soort "troost" uitspraken waar we eigenlijks niks voor kopen.

21 juli 2015 om 10:15

Dat was het moment dat hij verlengde. Dus vrij lastig te voorspellen.

21 juli 2015 om 10:36

Nu al contact leggen met vorm. Dan die net zo snel halen als Cillessen weg is gegaan en het is geen probleem. Maar of overmars daartoe in staat is...? Als dat niet lukt is het (opnieuw) een complete faal.

22 juli 2015 om 09:59

@ afcanats

Vind je ? Velen dachten al dat er belangstelling voor hem zou komen aan het einde van het seizoen vlak voor het wereldkampioenschap. Toen hij ook nog eens in Brazilië het geweldig deed verwachtte iedereen dat hij opgepikt zou worden. Goed, dat gebeurde echter niet, maar zowel vriend als vijand was het erover eens dat het dan waarschijnlijk het daarop volgende seizoen zou gebeuren. In ieder geval dat het slechts een kwestie van tijd was, dus ja een iemand met visie had daarop moeten anticiperen.

Helaas is Overmars niet zo´n "directeur voetbalzaken" die een beetje vooruit kan denke, iets wat hij elke keer weer bewees wanneer sterktehouders vertrokken. And here we are, concrete belangstelling voor Cillessen. Het moment waarop sterktehouders vertrekken is redelijk goed te voorspellen omdat ze vaak dezelfde patronen volgen. Goed, als jij jouw kop in het zand wilt steken moet je dat zelf weten.

22 juli 2015 om 10:10

@ Leidsehood

Vorm zijn ontwikkeling heb ik niet gevolgd, ik vind het dus vrij moeilijk om over hem een oordeel te vellen. Alleen bij Swansea was hij de eerste keeper, maar bij de Spurs is hij niet veel aan spelen toegekomen. Daarnaast is Cillessen 1.87, wat voor velen net een acceptabele lengte is voor een hedendaagse keeper.

Vorm met 1.83 is welgeteld 1 centimeter langer dan Vermeer (1.82) die door de meeste mensen als te klein word beschouwd. Goed, zoals ik al zei; ik heb zijn ontwikkeling niet gevolgd dus wellicht heeft hij een goede sprongkracht ontwikkeld waardoor hij zijn gebrek aan lengte bij hoge ballen of hoog uit komen heeft weten te compenseren. Hoe dan ook, ik wacht met spanning af wat er komen gaat.

Cillesen is geen topkeeper voor een club als Manchester United, als van Gaal er niet had gezeten. Hadden ze hem dan ook gehaald.

Dan hoop ik dat hij volgend jaar gaat dan kunnen we nog een jaar genieten van hem

Ajax is een bedrijf zonder ambities. Winst maken is prioriteit.

Oké, je moet als club financieel gezond zijn. Maar waarom laat je met ruim 100 miljoen op de bank, je sterkste speler gaan (die net pas een basisplaats heeft en nog tot 2018 onder contract staat) gaan voor nog meer geld. Ajax zou juist de ambitie moeten hebben om een sterke selectie te houden, die CL gaat spelen (én dus miljoenen) en kampioen gaat worden....

Maar Overmars & co hebben blijkbaar andere belangen. Die gaan fier zijn op zoveel transferopbrengsten...

21 juli 2015 om 10:13

Nee hoor, die willen niks liever dan de selectie bij elkaar houden, alleen zo werkt de markt niet. Als Man Utd zo gek is om 30 miljoen neer te leggen, dan is er geen houden aan.

De Gea transfervrij de deur uit laten lopen is wel erg zuur

Nu maar kijken hoe belachelijk veel geld vGaal voor hem over heeft

Ik gun cillissen heus wel een transfer, alleen hoop ik dat het nu nog niet is, maar volgend jaar.

Zonde als dat dit jaar gebeurd, hadden we eindelijk een keer de selectie bijna bij elkaar gehouden. Kan Overmars noch Ajax niet veel aan doen, zo werkt de transfermarkt helaas. Als hij gaat krijgen we iig een goede som geld, is lindegaard niks voor Ajax?

Logisch dat dit zo gaat.
Jasper heeft de landstitel gepakt in Nederland, heeft zich opgewerkt tot eerste doelman van Oranje. Dan is een volgende stap kijken of je hogerop kunt.

Dit zou vanuit een sportief opzicht een volstrekt logische transfer zijn, in tegenstelling tot jongens als Chery, Clasie en Kramer die in Nederland nog niet eens bij de besten hoorden en vanwege geld vertrokken.

Lijkt wel of de zon 10x harder schijnt in Engeland... Eerst Koeman die een zonnesteek oploopt en 1.5 miljoen neertikt voor cuco martina en nu Van Gaal die enkele miljoenen neertikt voor Cilissen.

In mijn ogen komt Cilissen veelte kort voor het BPL niveau. Maakt nog aardig wat foutjes en brengt de achterhoede spelers in de problemen met zn opbouwen. Moet Manu ook niet willen clubs als Chelsea hebben zelfs een 2de keeper die beter is dan Cilissen (en daar bedoel ik niet vorig seizoen mee).

21 juli 2015 om 10:41

Maakt nog aardig wat foutjes??? Dat is gewoon niet waar. Cillessen was by far, maar dan ook echt by far, de beste speler van Ajax afgelopen seizoen. Die heeft Ajax minimaal 2 plekken op de ranglijst opgeleverd. Bijna foutloos (op domme uittrappen na), heeft geen punten gekost, heeft ze wel gepakt, beste keeper bij Ajax sinds van der sar, beter dan de Steek in diens topjaar. Ik heb afgelopen jaar maar van 1 speler constant kunnen genieten, en dat was Cillessen. De rest was zeer wisselend, zelfs Klaassen (alhoewel die ook verkeerd werd gebruikt en geblesseerd was).

21 juli 2015 om 12:16

Afgelopen seizoen begon Cillessen anders niet ijzersterk. Vond hem zelfs vrij matig aan het seizoen beginnen. Daarna had Cillessen een mentaliteits issue en leek hij elke wedstrijd wel op oorlogspad en was meer met randzaken bezig dan met het keepen.
Eerlijk is eerlijk. Na enkele maanden heeft Cillessen zich weer goed herpakt en haalde zij zijn niveau weer welke hij tot eind van het seizoen kon vasthouden.
Maar aan het begin van het seizoen heeft hij weldegelijk wat fouten gemaakt.
En dat hij by far d ebeste keeper van Ajax is mag ik wel hopen voor d eerste keeper van Ajax. Zou raar zijn als er een betere keeper op de bank zat bij Ajax.

In mijn ogen is dit ook een hele grote stap voor Cillisen, net als voor Blind destijds. Vind het interessant dat iedereen vooral het mogelijk negatieve aspect hiervan aanpakt, maar niemand van Gaal looft, die er gewoon persoonlijk voor zorgt dat er een paar jongens van ons Oranje weer in de wereldtop doorstromen, ook al is het wel eens twijfelachtig, het is toch ook gewoon mooi!!

21 juli 2015 om 10:47

Nee, mooi vind ik het niet. Ik vind het mooi als een speler als Van Nistelrooy, die in potentie een pure topspits is, door Alex Ferguson vertrouwen krijgt (zelfs nadat hij geblesseerd raakt) en zijn potentie als topspits weet waar te maken.

21 juli 2015 om 10:50

Nog iets: Zou jij het als supporter mooi vinden als Ajax in zee zou gaan met een Bulgaarse trainer en vervolgens allerlei middelmatige Bulgaren naar Ajax haalt?

Die Man U supporters moeten toch helemaal gek worden als ze straks Cillessen op doel en Blind als linksback hebben?!?

21 juli 2015 om 17:34

Die Cillessen en Blind stonden wel in de halve finale van het wk. Die middelmatige Bulgaren niet.

23 juli 2015 om 07:42

Jan vanuit hun positie gezien wel misschien, maar ik ben een Nederlander die Voor Vitesse en Oranje is op de Nl'se voetbalsite, vandaar dat ik het wel mooi vind als voetballiefhebber, maar je hebt zeker een punt.

Kan Ajax Padt weghalen bij FC Groningen. Net als Dijks een afgedankte oud Ajacied. Interessante scouting.

Hmm, hoop dat De Gea blijft, Cillessen is nog lang niet op dat niveau, al schrijf ik hem niet meteen af. Ik denk alleen wel dat hij het 1e seizoen lastig krijgt als ie naar de PL gaat.

als ik dit zo allemaal lees dan wou ik ook wel even reageren.iedereen heeft het erover als cillessen naar manu vertrekt dat ze zomaar vorm bij de spurs kunnen ophalen of dat lloris alsnog naar manu kan gaan.mocht cilissen inderdaad naar manu vertrekken dan zal vorm ongeveer 10 tot 15 miljoen kosten voor een reservekeeper maar wel de backup van lloris en levy zal voet bij stuk houden zoals ik hem ken.en voor lloris geldt als manu hem wil zullen ze tussen de 50 en 60 miljoen op zijn minst op tafel leggen.hij heeft namelijk nog een contract voor 4 jaar geloof ik en daarbij gaat hij toch naar een concurent in engeland

Ik snap niet dat sommigen zeggen dat hij het 'niveau van United' niet zou aankunnen. Hij speelt toch bij United, en niet tegen hen? Plus als een keeper echt moet uitblinken bij een een team als ManU dan klopt er iets niet met de verdediging. Maar dat is mijn bescheiden mening. Bij Ajax en het NL elftal heeft Cillissen laten zien een meer dan voortreffelijke doelman te zijn. Staat altijd op de goede plek waardoor het er niet altijd spectaculair uitziet maar het wel uiterst effectief is. Daarnaast coacht hij de hele wedstrijd en haalt iedere week een constant niveau zonder gekke fratsen uit te halen. Als de verdediging dan een keer schuttert pakt hij wel punten voor het team. Is een aanwinst voor iedere topclub. En kom op, als je begint aan argumenten als 'hij stopt geen penalties' dan heb je het helemaal niet begrepen.

21 juli 2015 om 12:17

Denk dat ze bedoelen dat hij het niveau niet aan kan wat bij United word gevraagd.
Of dit zo is durf ik niet te zeggen. Zoals ik hem nu zie keepen denk ik dat hij het moeilijk gaat krijgen maar voor hetzelfde geld maakt hij in zijn ontwikkeling weer 1 of 2 stappen en kan hij het wel. Dat zal de toekomstmoeten uitwijzen.

Als dit gebeurt wint van Gaal nooit een titel. Cillessen is leuk voor Newcastle of Southampton ofzo, maar voor het niveau United is hij het gewoon niet.
Hij wordt zelfs door van Gaal te zwak bevonden voor een penaltyreeks, wat heb je dan aan zo'n keeper....
Geef De Gea er 10 miljoen per jaar bij, kijk maar of hij dan nog steeds nee zegt.

Onderschat? je bedoelt over overschat.

Een misselijke kwal is het, die denkt dat die van alles is echt arrogant. (Ajax-Feyenoord 0-0) hoe die daar zich gedraagt.
Hij komt gewoon te kort voor de top. Het is een leuke keeper voor een club die strijd tussen plaats 8-12 in Engeland maar meer ook niet.

Ik begin steeds meer medelijden te krijgen met David Moyes die alleen spelers van Everton naar Manchester wilt halen, zonder veel geld te mogen uitgeven, maar deze van gaal met een grote knip haalt anders nu al de 3e speler uit de eredivisie waar ik alleen Depay zie doorbreken.
en kom op er zit wel een verschil tussen Everton en de Eredivisie.

Zelfs een kleuter kan manchester met een paar 100 miljoen al kampioen maken.

21 juli 2015 om 13:02

Moyes kon met een kampioensteam niet eens de top 4 halen...

Je hebt echt totaal geen idee hoe bijzonder het is wat Ferguson met Man Utd gedaan heeft.

21 juli 2015 om 13:48

Kampioensteam? Ben je wel lekker

21 juli 2015 om 17:10

Man Utd was verdedigend kampioen en geen van de belangrijke spelers waren vertrokken.

Je kan om de hete brei heen draaien, maar Moyes heeft het heel slecht gedaan bij United. Hij kon het team geen leiding geven en daarom is hij ontslagen. Had hij dat wel gekund was hij sowieso hoger geëindigd, en anders was hij niet ontslagen omdat het team er achter had gestaan.

Knap, in vier jaar tijd van nec naar mu!

Waar is Man Utd mee bezig? Cillessen is nog niet goed genoeg voor Man Utd. Tottenham, Sevilla, Lazio, Schalke 04 dat zijn de juiste clubs voor Cillessen. Man Utd kan beter Lloris halen die beter is en meer ervaring heeft op het aller hoogste niveau.

21 juli 2015 om 14:50

Uhm?

Vertel eens hoe hij het op het WK of in de CL gedaan heeft? Of denk je echt dat de PL de beste competitie is? Dat zal dan vast op basis van hun europeese prestaties zijn..

Lloris mag daarnaast in de competitie (waar hij wel speelt) gemiddeld elke 63 minuten een balletje uit het net vissen, Cillessen weet het net 110 minuten leeg te houden.

21 juli 2015 om 15:00

Cillessen is een prima keeper hoor. Maar niet voor Man Utd. Als Man Utd in de kwarfinale van de CL staat en het wordt penalties, dan kan Man Utd net zo goed alvast naar huis gaan.

En je maakt een verkeerde vergelijking. Lloris vist elke 63 minuten een balletje uit net en Cillessen 110. Tottenham is de nummer 5 van Engeland. Ajax de nummer 2. Tottenham speelt in de Bpl. Ajax in de Eredivisie. Ajax speelt doodsaai voetbal waardoor Cillessen ook niks te doen krijgt.

Cillessen is een prima keeper, maar Lloris is een klasse beter. Cillessen heeft een prima WK gekeept. Tegen Costa Rica was hij de held. Maar het zag er wel heel zielig uit tegen Argentinie, de penaltyserie. Hij pakte niks! Hij had echt wel sowieso 1 penalty kunnen pakken.

Lloris heeft al BPL ervaring. Lloris is de beste optie.

21 juli 2015 om 16:19

Hoe vaak denk je dat het voorkomt dat er penalties genomen worden in een kwartfinale of halve finale? Verstandige managers nemen dat risico. Daarnaast weet van Gaal hoe je dat oplost, mocht het toch zo ver komen in de finale, waar het ietsje vaker voor komt.

BPL of ED, beide competities krijgen schoten te verwerken en die zijn in de BPL echt niet veel moeilijker te houden dan in de ED. Misschien zelfs makkelijker omdat er beter verdedigd wordt en minder gaten open gehouden worden. De verdediging van Ajax was zo lek als een mandje en nog is er maar 29 keer gescoord! Bovendien kregen er slechts 4 teams meer tegen dan Lloris in de Bpl, is dus gewoon niks bijzonders. Hoogstens een groot talent om op de verkeerde positie te staan en zijn verdediging verkeerd aan te sturen..

Enige reden om Lloris te nemen is dat hij misschien goedkoper is dan Cillessen. Want dat wordt een lekker transfer recordje

Man Utd moet De Gea verkopen nu ze nog geld voor hem kunnen vangen, dan moet Man Utd Cillessen van Ajax overnemen die dat niveau prima aankan. En dan moet Ajax in mijn ogen Robin Ruiter van Utrecht of Serfio Padt van Groningen halen..

Pure jaloezie en Ajax haat. Jasper is een topper. Jammer dat de beste speler van Feyenoord naar een club als Southampton gaat en die van Ajax en PSV naar de top van de Premier League.

Veel misgunners hier! Cillessen past prima bij Man Utd!!!

Wel een prachtige stap voor Cillessen als hij echt gaat. Ben benieuwd of hij die stap kan zetten. Als hij goed begint en vertrouwen krijgt, zou het zomaar kunnen. Persoonlijk vind ik hem geen wereldtop, maar wie weet. Ik laat me graag verrassen

Eigenlijk best belachelijk dat je al een akkoord met een speler kunt hebben zonder dat je een akkoord hebt met de club zelf. Zon voetballer kan je met een zak geld makkelijk verleiden, die wilt vertrekken en de huidige club wordt hierbij benadeeld. Vervolgens kan de geïnteresseerde club lekker stoken en onder de vraagprijs zitten..

Nee, spelers hebben al te veel macht in deze tijd. Reglement zou moeten zijn: eerst 100% akkoord met club, dan pas mogen praten met speler.

Ik hoop dat hij die stap zet naar United.
Ben dan benieuwd wie Ajax gaat halen, veel betere keepers voor een een redelijk bedrag en salaris zijn er niet.

Cillissen mag van mij naar Man U mits er een flink zak geld op tafel komt te liggen.
Zeker nu we al volop in de voorbereiding zitten moet er minsten €25 mln op tafel komen, hopelijk zelfs een bedrag over de €30 mln. Voor dit bedrag laat elke Nederlandse club zijn of haar sterspeler gaan. Zonder uitzonderingen en ze krijgen zelfs een grote strik.
Natuurlijk zou het niet leuk zijn voor Ajax maar tegen dit soort bedragen mag je gewoon geen nee zeggen.

Jasper is ook klaar voor een volgende stap. Hij straalt ontzettend veel rust uit, is een meester in positioneren en kan waanzinnig goed meevoetballen. Allemaal kwaliteiten die een club als Man U zoekt. Kwaliteiten die ook zwaarder tellen dan een penaltykiller zijn en of superreflexen.

Hoop dat Jasper de nieuwe Van der Sar gaat worden.

Ik wens m veel succes. Zo een goal die hij weer doorlaat tegen Wolfsburg dat kan echt niet op dat niveau. Maar verder een prima keeper maar geen top.

Frank waar lig jij cillessen heeft al een overeenkomst . Lig je ergens anders voor .

En dan Lindegaard als vervanger van Cillessen bij het Deens elftal.

Wat een reacties lees ik hier zeg.
Vergeten dat Jasper op 28 augustus 2010 zijn debuut maakte in de eredivisie bij NEC waar hij tegen Heerenveen (2-2) meerdere malen knappe reddingen verrichtte en daarmee Motm werd? Nu net geen 5 jaar later basis Ajax, keeper Nederlands elftal en nu heel dicht bij een transfer naar Old Trafford?

Zegt toch genoeg over de potentie die Jasper heeft lijkt mij.
Ja het is geen penaltykiller of spectaculaire doelman, maar wel een hele solide die staat waar hij moet staan waardoor het niet opvalt dat wat voor een geweldige keeper Jasper is. Je mist hem pas wanneer die niet onder de lat staat.

Geen uitstraling? OK, hij is niet zo intimiderend om te zien als een Olivier Kahn, maar staat wel zijn mannetje. Doet het goed in en naast het veld. Staat de media keurig te woord en je hoort nooit een wanklank van deze speler. Wat mij betreft verdiend hij het om de overstap te maken. Zeker met zo'n professionele houding.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren