Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Cocu waakt voor overschatting: 'Niet met Memphis vergelijken'

Laatste update:
/

Met Maxime Lestienne hoopt PSV de vervanger van Memphis Depay in huis te hebben. De Belgische aanvaller komt op huurbasis over van Al-Arabi en kan aan het eind van het seizoen eventueel definitief worden ingelijfd. De komst van de ex-speler van onder meer Club Brugge en Genoa stelt Phillip Cocu tevreden, al waarschuwt hij ook voor te hoge verwachtingen.

"Je moet hem niet vergelijken met Memphis", zegt de coach van de Eindhovenaren in gesprek met Omroep Brabant. "Het is een andere speler, maar hij heeft bij Club Brugge bewezen dat hij een uitstekende aanvaller is." Cocu zegt blij te zijn dat Lestienne binnenkomt tijdens het trainingskamp, zodat hij zijn nieuwe medespelers meteen goed kan leren kennen.

Alhoewel de Belg volgens Cocu niet kan worden vergeleken met zijn naar Manchester United vertrokken voorvanger, gaat ook Lestienne door het leven als een 'speciale'. "Misschien was Memphis ook een speciale, dan hebben ze toch raakvlakken", grapt de oefenmeester, die binnenkort ook Gastón Pereiro hoopt te mogen verwelkomen. Daarnaast lijkt PSV dicht bij het afronden van een transfer van Davy Pröpper.

BINNEN! PSV bevestigt de komst van Maxime Lestienne! #transfer #instavoetbalzone

Una foto publicada por Voetbalzone (@instavoetbalzone) el


Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Goed bezig.
Op naar het volgende kampioenschap.

12 juli 2015 om 16:11

Nou nou.. Voorlopig gaat PSV erop achteruit en Ajax erop vooruit. Lestienne is veel minder dan Depay. Dat is gewoon een erg groot verschil. In Propper heb ik meer vertrouwen, maar ook dat zal minder zijn dan Wijnaldum. Daarbij is Rekik vertrokken.. Bij Ajax is, voorlopig, nog geen sterkhouder vertrokken en is redelijk gericht ingekocht en de club is nog bezig, dus het kan nog beter worden. Ajax is er tot nu toe meer op vooruit gegaan dan PSV.

12 juli 2015 om 16:13

Op gudelj na zie ik niemand echt als versterking hoor.

12 juli 2015 om 16:15

Ajax had een prutsteam. Nu zijn die prutsers een jaartje ouder. Daar is ervaren middelmaat bijgekomen en een speler van AZ. De voetbalwereld schut op zijn grondvesten.

12 juli 2015 om 16:16

Dijks schat ik hoger in dan Boilesen, dus dat is een versterking. Heitinga is met zijn ervaring en mentaliteit ook zeker een toegevoegde waarde, dus een versterking.. Het zijn geen Evra's of Thiago Silva's, maar Ajax wordt er wel degelijk beter van.

12 juli 2015 om 16:17

Bij PSV zijn er inderdaad 2 van de 5-6 sterkhouders vertrokken. Guardado, Willems, De Jong zijn er gelukkig nog.
De veelbelovende vervanging zal even tijd nodig hebben, maar dat geldt ook voor de nieuwe Ajacieden.

Het moet blijken of PSV idd zoveel aan kracht inboet dat het de 17 punten van vorig jaar op kan heffen, of dat de hand van Marcel wellicht juist weer prachtige konijnen uit de hoed heeft weten te toveren

12 juli 2015 om 16:19

Je noemt alleen ervaring en mentaliteit als de voordelen voor Heitinga.
Maar wat lever je in aan snelheid en fysiek?

12 juli 2015 om 16:20

Ajax had geen prutsteam. Of het middelmaat is, hangt af van waarmee je het vergelijkt, maar op Eredivisie niveau was het een goede selectie die niet naar hun mogelijkheden presteerde. Uit het huidige spelersmateriaal is veel te halen, zeker als er nog gericht bijgekocht wordt.

12 juli 2015 om 16:21

Heitinga op zijn top was prima. De Heitinga van de afgelopen jaren was niets. Dat wordt een foeterende speler achterin, die het zelf ook niet brengt. Dijks is gewoon middelmaat.

12 juli 2015 om 16:22

Van de mentaliteit van Heitinga ben ik nooit echt onder de indruk geweest.

12 juli 2015 om 16:24

Willems word ook zwaar overschat. Hij kan voor geen meter verdedigen net zoals Boilesen. Hij heeft alleen een goede voorzet. Willems gaat je geen kampioen maken en het is geen sterkhouder, dus stop alsjeblieft met die willems hype.

12 juli 2015 om 16:25

Zo grappig dit, bij elke discussie wie de beste speer van de eredivisie was, had elke Ajacied zijn mening klaar: Klaassen, want Depay liet zich in de topduels weinig zien en was te vaak onzichtbaar. Wijnaldum had ook NIKS in oranje te zoeken. Nu zijn ze weg en gaat PSV er in eens een kilometer op achteruit want ze waren oh zo belangrijk. Zelfde geld voor de verdediging, Moisander was oh zo betrouwbaar en Rekik kon er niks over. Nu zijn allebei weg en is Rekik ineens een sterkhouder en Moisander niet.

12 juli 2015 om 16:25

Heitinga is gewoon een aanvulling op de jonge verdediging. Jullie doen allemaal of hij basisspeler wordt, maar daar heb ik niks over gezegd...

12 juli 2015 om 16:25

Heitinga is gewoon een aanvulling op de jonge verdediging. Jullie doen allemaal of hij basisspeler wordt, maar daar heb ik niks over gezegd...

12 juli 2015 om 16:27

Rkcer, ik ben vooral over Depay altijd zeer positief geweest. Wijnaldum vond ik altijd minder overtuigend, maar was afgelopen seizoen een hele sterke, stabiele en bepalende speler.

12 juli 2015 om 16:29

Jij meent dit? Hoe wil je het dan noemen..

12 juli 2015 om 16:30

Met wie dan? Heitinga? Gudelj? Ik zie t niet hoor.

12 juli 2015 om 16:33

Als Ajax beter wordt van Dijks en Heitinga, geeft dat al goed weer hoe slecht het gesteld was met Ajax. Ik zie ook veel Ajacieden zeggen dat het kampioenschap al binnen is, omdat Memphis en Wijnaldum vertrokken zijn. Met Lestienne en Propper heb je prima vervangers. Ik moet het dus allemaal nog zien.

Hoop dat Alex nog gehaald wordt en dan is het prima versterkt. Als kers op de taart zou Ziyech een geweldige aankoop zijn.

12 juli 2015 om 16:35

Als het verschil tussen Ajax en PSV vorig jaar al klein was geweest, had je zeker gelijk dat Ajax er nu het best voor zou staan. Het verschil was echter zó groot, dat Ajax niet alleen de sterkhouders moet vasthouden maar ook flink wat versterking moet halen. En dat is nog niet echt gebeurd, want ik zie eigenlijk alleen in Gudelj een directe versterking.

12 juli 2015 om 16:42

Vergeet Fischer als versterking niet he. Die jongen is eindelijk terug en misschien wel de meest getalenteerde speler van Ajax. Daarnaast denk ik dat zelfs als PSV hetzelfde elftal had gehad als vorig jaar dat zij rond de 80 punten waren geeeindigt dit seizoen. Simpelweg omdat PSV gewoon een redelijk aantal bar slechte wedstrijden gespeeld heeft afgelopen seizoen waarop ze miraculeus de punten hebben gepakt. Dat gaat je geen tweede keer lukken. Ik zie ze dit jaar niet boven de 80 uitkomen. Pak daarbij een Ajax met Gudelj/dijks/fischer/heitinga en concludeer maar dat het spannend zal worden

12 juli 2015 om 16:43

De toekomst hebt gelijk en ik spreek niet uit eigen parochie en hoop dat de beste club landskampioen word maar ik vind ajax er sterker voorstaan met een Gudelj met een Dijks die beter is dan Boilessen en Heitinga is een aanwinst, op het veld als buiten het veld en psv ja depay en wijnaldum erg goede voetballers en je krijgt er geen betere voor terug dus ga je een stap achteruit lijkt me

12 juli 2015 om 16:43

Als je geen sterkhouders hebt kunnen ze ook niet vertrekken. Maargoed altijd matig en traag is ook contant

12 juli 2015 om 16:45

Het verschil was mede zo groot, omdat Ajax niet in goede doen was. Het niveau dat met deze spelers te halen is, ligt echt wel hoger dan wat vorig seizoen gepresteerd is. Zo'n minder jaar betekent niet direct dat de spelers er geen bal meer van kunnen... Kijk naar PSV twee jaar terug, toen het seizoen ook dramatisch verliep.. Het maakt al een groot verschil als de aanwezige spelers beter presteren. Waarom kan El Ghazi, Kishna of Fischer niet een ontwikkeling als Depay doormaken? Waarom zou Klaassen niet net zo als Wijnaldum deed de kar kunnen trekken? Ajax heeft ruim voldoende talentvolle spelers, dus het niveau van vorig seizoen kan dit jaar ineens flink stijgen.

12 juli 2015 om 16:45

@siepie, dat verschil vond ik niet zo groot. Het zegt genoeg dat men PSV eigenlijk het hele seizoen niet de best voetballende ploeg vond maar men naar Feyenoord of Vitesse wees. PSV was in de kampioensjaren van een 7-8 jaar geleden dominanter dan vorig seizoen, Psv's hoge aantal van vorig jaar: geluk en depay.

12 juli 2015 om 16:49

Waarom blijven de Ajacieden nou de hele tijd Heitinga en Dijks als versterkingen aandragen? Ik zie er echt geen versterking in. Bruma is beter dan Heitinga, dus dan weet je wel hoe je ervoor staat.

Van Dijks moet ik het allemaal nog zien. Ik denk dat Boilesen beter is, maar gewoon een dip had.

12 juli 2015 om 16:55

@ Simon Says
Ik zie ze meer als gezonde concurrentie. Wat je zag met Boilesen is dat als je geen echte backup hebt dat je bij een dip niet kan schakelen en je ploegniveau daalt. Heitinga brengt gif en scherpte, en waar ik hem niet zou laten starten is het een prima invaller om iedereen scherp te stellen. Kortom, je wordt in de breedte sterker, een indirecte versterking. Gudelj en Fischer zijn echte directe versterkingen, 100% basisspelers.

12 juli 2015 om 16:56

Simon Says weet niet maar Heitinga is zowel binnen als buiten het veld een aanwinst, hij zal weliswaar niet alles spelen maar heeft de nodige ervaring en kan een hufter zijn in het veld, net zoals van bommel was en zo iemand mist Ajax en Boilessen man die heeft geen dip, valt zwaar tegen ondanks zijn blessures en meneer moet het eerst laten zien en niet gaan zeggen ik ben toe aan een stap hoger dus Dijks is zeker een verbetering heb hem zien spelen afgelopen seizoen en is geen topper maar beter dan Boilessen

12 juli 2015 om 17:04

Ja, maar dit is bij Ajax toch ook zo vaak voor gekomen? Zelfs vorig seizoen, of ben je de uitwedstrijd tegen GAE vergeten waarbij een polletje je de drie punten opleverde? Of de thuiswedstrijd tegen ADO waarbij een eigen goal voor het verschil zorgde tussen 1 punt of 3 punten. En de uitwedstrijd tegen Roda paar seizoenen geleden waarbij Riedewald in korte tijd 2 keer scoorde. Verschil tussen 0 punten (ajax stond toen 1-0 achter) of 3 punten.

Je kunt het miraculeus noemen. Ik noem het eerder de spirit van het team om tot het uiterste te gaan en de overwinning binnen te slepen.

12 juli 2015 om 17:17

@madbazzie
Wie wil jij basis zetten dan? Riedewald is nog jong, waarschijnlijk niet constant. Viergever is niet goed genoeg, daar gaan de Ajacieden nog heel vaak over vallen wanneer hij gepasseerd wordt door een snelle buitenspeler (laat PSV die nou net hebben).

Heitinga houdt de spelers scherp. Helaas heb je aan die scherpte weinig als het aan kwaliteit van die spelers gewoon ontbreekt. Heitinga kan de kwaliteit van die spelers niet verhogen, en zelf is hij ook niet goed meer. Leuk dat jullie nu nog optimistisch zijn, maar in de winterstop is het opeens weer paniekerig zoeken naar versterkingen.

@ Almere
Graag leestekens gebruiken.
Jij ziet Heitinga binnen het veld als versterking. Dan denk ik dat je het niet goed ziet. Een versterking buiten het veld zegt mij weinig, daar lag toch ook de prioriteit van Ajax niet? Zie de reactie hierboven, Heitinga kan de slechte spelers niet beter maken. Misschien wat meer gif bijbrengen, maar als je niet kunt timen kun je ook niet tackelen, ongeacht met hoeveel gif je het brengt.
Van Heitinga verwacht ik trouwens ook de nodige kaarten, zo langzaam als hij is.
Dijks is inderdaad geen topper. Ik moet het bij hem nog zien dus ik ga hier niet over oordelen, maar als hij wel een topper was (voor ED begrippen), dan was me dat al wel opgevallen. Ik denk dus niet dat het veel zal schelen. Hij is wellicht wat gemotiveerder dan Boilesen, maar kwalitatief zal het elkaar niet ontlopen. Ik schat de Ajax achterhoede dus kwalitatief laag in, en jullie gaan met deze spelers een flink aantal goals tegen krijgen, vooral als Cillessen ook nog vertrekt.

12 juli 2015 om 17:41

@simonsays
Lange tekst met veel onzin.
Dat je iemand aanspreekt op leespunten zegt al genoeg kappen hoor. GET A LIFE

12 juli 2015 om 17:42

Hou op, hou op. Ik hoop dat je puur positief wilt zijn, maar je kan mij niet wijs maken dat Heitinga en Dijks directe verbeteringen zijn. Heitinga speelt al 2/3 jaar nauwelijks en Dijks heeft nu 1 redelijk seizoen gedraaid. Isimat, Lestienne en mogelijk Pereiro en Propper zijn duidelijk echte versterkingen. Ajax is bovendien over het algemeen zeer matig, terwijl psv met Willems, Arias, Guardado, De Jong en Lestienne een paar geweldige spelers heeft die veel beter zijn dan de spelers die bij Ajax rondlopen op die posities.

12 juli 2015 om 17:46

@mastero
Serieus? Lestienne isimat en perreiro wel versterkingen noemen en gudelj, heitinga en dijks niet?
De aankopen van psv zijn talenten, maar alsof zij er direct staan. Maar je zult, net als ik, er wel met een gekleurde bril naar kijken.
We zullen aan het eind van de rit wel zien wie er beter is... Volgens velen is het kampioenschap allang beslist, wat vroeg om dat te bepalen lijkt me..

12 juli 2015 om 17:47

Dat heet interpunctie

12 juli 2015 om 17:52

Haha elchino, Ik ga fatsoenlijk op zijn reactie in. Wellicht moet je beter lezen. Dat jij afknapt op een lange tekst, en dan zegt 'get a life', zegt genoeg over jou. Als je het onzin vindt wat ik zeg, ga daar dan inhoudelijk op in. Ik daag je daartoe uit.

12 juli 2015 om 17:56

Hahaha Ajax heeft afgelopen seizoen werkelijk geen 1 fatsoenlijke wedstrijd gespeeld.. Elke wedstrijd weer was het bras, bras, zwak, bras en nog eens bras. Het is een frot selectie.. Ze hebben geluk gehad dat vitesse en az pas laat op stoom kwamen.. Anders was ajax gewoon lekker vierde geworden.. Wat een prutsers.. Met overmars voorop. PSV met twee vingers in de 'neus' kampioen.. Ajax met hun 'eigen jeugd' en een hoop knaken moeten geluk hebben als ze weer tweede worden. Sterkhouders waren er niet.. Ja.. 1tje.. Moisander! En die is toch echt vertrokken. Gini is met davy makkelijk op te vangen.. Sterker nog, ben van mening dat we er misschien nog wel op vooruit gaan. Forza PSV!

12 juli 2015 om 18:06

Niemand heeft het hier over willems, maar ald je erover wil beginnen vindt ik dat prima. Noem 2 linksbacks die beter zijn dan willems op zijn leeftijd? Willems kan meer dan een lange pass geven. Hij kan een man voorbij dribbelen, en leest het spelletje ook erg goed. Hij oogt soms lakoniek, maar dat wordt steeds beter. Heeft ook met de leeftijd te maken.

12 juli 2015 om 18:34

Zet dat wel even in perspectief. Het klasseverschil lag dermate ver uit elkaar vorig jaar dat zelfs het feit dat PSV erop achteruit en Ajax erop vooruit gaat PSV nog steeds de betere selectie heeft. Guardado, Willems, De Jong en Zoet zijn gewoon gebleven en Proepper is nauwelijks minder dan Wijnaldum. Daarnaast heb ik persoonlijk hoge verwachtingen van Lestienne en Pereiro, maar of het daadwerkelijk een succes wordt met die twee moet natuurlijk nog blijken.

Dat Ajax erop vooruit gaat kan natuurlijk makkelijk, hoewel het maar een stap vooruit is in plaats van de nodige drie die Ajax moet doen om weer te levelen met Psv. Nicolai Boilesen was vorig jaar de op vier na slechtste speler van de Eredivisie; elke vervanging van die jongen betekent dus al een stap vooruit. En Heitinga halen om Moisander te vervangen is werkelijk lood om oud ijzer. Sinds Cocu is er geen oud-speler meer geweest in Nederland wiens terugkeer een daverend succes was en een overschatte voetballer als Heitinga gaat daar geen verandering in brengen. Resteert nog de enige echte versterking die Ajax heeft gehaald: Gudelj. Prima speler, maar er moet zeker nog wat bij om het PSV moeilijk te maken. Een verdediger en een spits vooral.

12 juli 2015 om 19:27

Haha schitterende reactie Sander80. Ik dacht precies hetzelfde toen ik De Toekomst over sterkhouders bij Ajax hoorde praten. Het is triest, maar sterkhouders hebben ze eigenlijk niet echt.

12 juli 2015 om 19:38

Toen Memphis er nog was was hij slechter dan EL ghazi volgens alle Ajacieden dus we zien wel aan het eind van het seizoen

12 juli 2015 om 20:01

@znathan, zijn het talenten? Lestienne heeft zich al lang en breed in de Belgische competitie bewezen, Propper geld hetzelfde voor in de Eredivisie, Isimat heeft het vorig jaar ook al laten zien in de eredivisie terwijl hij het eerder in de ligue 1 ook al goed deed en een transfer naar Monaco verdiende. Het enige talent wat erbij komt is Pereiro, maar dat is dan ook een van de grootste talenten van Uruguay. Kijk naar wat Ajax binnenhaalt: Heitinga heeft al jaren niks meer laten zien, Dijks speelt weer eens een seizoen goed en wordt alweer gezien als de beste back van de eredivisie ( woorden van de Boer) en Gudelj is inderdaad een goede speler maar Ajax had al zo veel middenvelders.

12 juli 2015 om 16:50

al moetje er weer 7 jaar op wachten

12 juli 2015 om 17:50

Hebben jullie ook ervaring mee niet waar, of ben je pas fan geworden nadat Ajax 4 jaar op rij kampioen was geworden. Ik denk dat laatste.

12 juli 2015 om 20:04

@grappie zolang Ajax buiten Gudelj niks fatsoenlijks gaat halen lijkt het me gek als PSV geen kampioen wordt. Ajax ligt op het moment nog altijd een aantal klasses achter op PSV.

12 juli 2015 om 20:19

Propper kan een Maher 2.0 worden. Lestienne 1 goal in 23 wedstrijd toe maar. Pereiro grootste talent van uruguay zozo, wat heeft hij al bewezen? Willems kan niet verdedigen. Zoet maakt genoeg blunders. Centraal duo is zwak. De Jong's goals allemaal intikkertjes gecreëerd Door depay en wijnaldum. Narsingh kan alleen rennen. Ja ze worden met 2 vingers in de neus kampioen, zo kan je het ook bekijken voor alle successupporters uit eindhoven.

12 juli 2015 om 20:39

@Suarez16 Lol niet iedere fan van PSV is een successupporter, ikzelf heb al 10 jaar een seizoenskaart bij PSV. Als je het over successupporters hebt kun je beter naar je eigen club kijken. De wat je verteld kan ik ook over Ajax bedenken, maar daar doe ik de moeite niet voor omdat ik dan de hele selectie langs moet gaan.

12 juli 2015 om 21:31

@meneer krabs ik ging zo psv selectie langs omdat ze zo over heintinga en gudelj aan het praten zijn. 85% hier kijkt door een roze bril heen. Tuurlijk overdrijf ik een beetje, maar als ik lees dat heitinga en gudelj niks bewezen hebben, maar propper de verlosser word dan begrijp ik die logica niet meer helemaal. Volgens mij hebben Gudelje en propper tot nu toe gewoon zelfde carriere verloop. Ik vind dat je pas kan oordelen na 10 speelrondes niet nu al.

Prima transfer, voor zowel PSV als Maxime Lestienne. Lestienne zal waarschijnlijk weer veel aan spelen toekomen en zich doorontwikkelen naar 'n nog betere speler en PSV heeft met Lestienne een prima vervanger voor Memphis Depay binnengehaald.

Ik heb Lestienne in z'n laatste twee seizoenen bij Club Brugge vaak zien spelen en ja Depay en Lestienne kan je inderdaad niet echt met elkaar vergelijken. Lestienne scoort ietsje minder dan Depay, maar Depay geeft juist weer iets minder assists dan Lestienne.

Ook qua spel zijn ze redelijk verschillend, maar desondanks dat lijkt Lestienne mij een prima vervanger voor Depay en ik heb het vertrouwen in hem dat hij het goed zal doen.

De transfers van Davy Pröpper en Gastón Pereiro zullen waarschijnlijk ook niet lang meer op zich laten wachten en Marcel Brands heeft ook deze transferperiode weer prima werk geleverd.

De afgelopen jaren was er veel kritiek op het transferbeleid van Brands, maar dat kwam mede omdat PSV al die jaren geen kampioen werd en de aankopen van Brands die werden daarop afgerekend, maar Brands zorgt met de spelers aan- en verkopen toch telkens weer voor een mooi bedrag.

Brands durft te investeren met PSV en hij haalt er ook nog eens winst uit. Wat zie ik dat graag bij Ajax gebeuren...

Zoet
Arias
Bruma
Isimat
Willems
Pröpper
Guardado
Maher
Pereiro
de Jong
Lestienne
12 juli 2015 om 16:43

En Proper en Pereiro zullen er ook meteen staan? En die Lestienne heeft vorig seizoen maar 1x gescoord in de Seri A. Net zoveel als Urby Emanuelson en dat is nota bene een middenvelder. Daarnaast begrijp niet waarom je deze middelmatige aankopen toejuicht bij Ajax. Een paar jaar geleden kocht Ajax lodeiro voor 6 miljoen en hij was toen het grootste talent van Uruguay. We weten allemaal hoe dat afliep. Begrijp werkelijk niets van de houding van sommige Ajacieden.

12 juli 2015 om 17:11

@ Indoexpert,

Ik heb altijd het gevoel gehad dat Nicolás Lodeiro bij Ajax nooit het volledige vertrouwen heeft gekregen, van zowel Martin Jol als Frank de Boer.

Ik weet zeker dat als Lodeiro het vertrouwen had gekregen, dan had hij veel beter gepresteerd bij Ajax en geloof me, vertrouwen doet veel met een speler.

Lodeiro had destijds ook pech dat Christian Eriksen en Siem de Jong meer kansen kregen in het eerste elftal van Ajax en uiteindelijk ook doorbraken. De Jong zweefde, tot de winterstop van 09-10, tussen bank en basis bij Ajax, maar daarna kende de Jong een sterke periode, kreeg hij een vaste basisplaats en werd hij een van de belangrijkste spelers van Ajax.

Lodeiro kwam precies in de winterstop van het seizoen 09-10 naar Ajax en juist op dat moment begon de Jong beter te presteren, en toen Frank de Boer trainer werd van Ajax, kreeg ook Eriksen een vaste plek en ook hij werd steeds iets beter.

12 juli 2015 om 16:49

@ Rochester
Ietsje minder dan Depay? Die gaat er niet eens de helft inleggen joh. En al helemaal niet de 2-1 in de slotfase zoals Depay 6-7x deed in de tweede seizoenshelft. Neemt niet weg dat ik ook wel denk dat dit een goede opvolger is, maar je levert wel fors in (dat wist je op voorhand al).

12 juli 2015 om 17:39

Lestienne heb ik niet veel zien spelen, maar als ik zo hoor dat hij meer de man is voor een goede assist klinkt dat best prima. Alleen is er wel een groot nadeel. Narsingh is geen killer qua afmaken op de flanken en als Lestienne dat ook niet is dan moet alles van De Jong afkomen. Wat makkelijker af te stoppen is voor de tegenstanders.
Hopelijk dat Pereiro net zo aanvallend kan spelen als Depay. Het meest ideale zou zijn als Maher de nummer 10 positie goed kan invullen en dezelfde speelstijl hanteert als Wijnaldum.

12 juli 2015 om 20:06

@Madbazzie, deze gozer kan wel iets wat Depay bij PSV niet kon: assists geven. Hij scoort er misschien 10 minder, maar geeft dan wel weer 10 assists meer.

Natuurlijk mag je spelers vergelijken.
Daarbij kun je constateren dat ze heel verschillend zijn, maar de een speelt toch in plaats van de ander, dus vergelijken zul je toch altijd doen

Van Lestienne verwacht ik niet zo veel. Ik denk dat PSV echt heel erg inleverd ten opzichte van Depay. Nu is dat logisch, omdat Nederlamdse clubs nooit spelers als Depay kunnen vervangen zonder er in kwalitatief opzicht op achteruit te gaan, maar hier had PSV wel een betere speler voor in de plaats kunnen halen. Lestienne volstaat niet.

12 juli 2015 om 16:18

Depay heeft veel gescoord en ook veel het teamspel gefrustreerd. Als Lestienne weer wat meer samenspel kan brengen, zijn assists geeft en een doelpuntje of 10 kan maken, prima.

12 juli 2015 om 16:23

Ja, duhu.. En als hij ondertussen de koffie zet is het helemaal top! Het gaat er juist om dat ik van Lestienne niet die prestaties verwacht...

12 juli 2015 om 17:01

Exact. Lestienne was een fantastische speler in zijn eerste jaren bij Club Brugge. Toen hij 17/18 jaar was, was hij bij de allerbeste spelers in de Belgische competitie.

Maar hij werd lui en ging naast het voetbal ook dingen doen die hij niet moest doen. Het laatste anderhalve seizoen bij Club was dan ook een drama en ook bij Genoa stelde hij niet veel voor.

Op vlak van talent is hij wel vergelijkbaar met Depay, maar hij zal alleen maar afzakken vrees ik. Hij moest nu al 1 van de grote mannen zijn bij clubs als Napoli, Arsenal of Dortmund. Dat hij nu bij PSV tekent is dan ook wat pijnlijk voor hemzelf denk ik, al zal hij dat natuurlijk niet luidop zeggen. Na 2,5 jaar geen bal goed te raken mag hij eigenlijk nog blij zijn met zo'n club.

Is er iemand die weet voor welk bedrag Lestienne kan worden overgenomen over een jaar?

12 juli 2015 om 16:17

7/8 mil volgensmij

de toekomst : als je PSV had gevolgd dit jaar , komt het erop uit dat depay heel veel rendement uit zijn acties heeft gehaald , maar voor een Luuk de Jong was depay geen uitstekende combinatie .altijd naar binnen trekkend en dan een Schot op goal . Nu heb je een speler die vooral op snelheid zijn man passeerd en een voorzet geeft. Als dat er per wedstrijd 5 zijn , dan zijn het al 4 voorzetten die de Jong meer krijgt dan dit seizoen. als er spelers gaan dan staan er altijd weer nieuwe op. Door een ander type speler , gaan andere spelers anders renderen

13 juli 2015 om 00:33

@bshvn

Naar mijn mening met een Lestienne en Pereiro/narsingh op de vleugel gaan we de "oude " De Jong van Twente terug zien.
Dodelijk voor de goal en ook nog eens een stabiel aanspeelpunt.

Juist omdat Depay voor zijn eigen acties ging is hij ook nooit het inspiratiepunt geweest voor Narsingh of elke ander vleugelspeler. Als een vleugelspeler namelijk ziet dat de spits de gecreëerde kansen ook afmaakt geeft dat meer vertrouwen om die bal voor te geven, verder kunnen ze dan bij tijd en wijle ook voor hun eigen kans gaan wat het juist voor verdedigingen onvoorspelbaar maakt en moeilijk te verdedigen.

Dat denk ik dus ook, dat Memphis ging meer voor zichzelf, en deze jongen kan een goede voorzet geven. Voor de jong dus ideaal. Ik verwacht dat dit een speler is met wat extra's en dat wordt dan ook weer genieten.

Het valt mij op dat er bij veel PSV topics een discussie op gang komt tussen het team van PSV en het team van Ajax. Over en weer gaat de discussie over hetzelfde onderwerp, namelijk dat PSV veel aan kwaliteit heeft ingeboet en Ajax sterker is geworden. Of dat de aankopen van Ajax niets voorstellen en de aankopen van PSV geweldig zijn. Begint vrij irritant te worden vind ik...

On: Lestienne moet zeker niet worden vergeleken met Depay. Totaal verschillende spelers. Depay moet het hebben van individuele acties en is veel krachtiger en explosiever. Lestienne is meer een teamspeler. Natuurlijk ga je er redelijk veel op achteruit maar we moeten niet overdrijven. Het is niet alsof Depay het niveau van Hazard aantikte.

12 juli 2015 om 16:56

@ Thefatman

Dat is toch volkomen logisch. Ajax en PSV gaan namelijk weer om de titel strijden en dan is het leuk om te vergelijken waar beiden nu staan en daar verschillen de meningen nogal over.

12 juli 2015 om 17:38

@thefatman
Ik vind het wel een leuke discussie, dus daarover verschillen de meningen ook.

Beredeneer het eens zo: Memphis kwam veel naar binnen en schiet zelf. Lestienne is meer een teamspeler en zal dus meer assists geven. Het aantal goals van Memphis kan dus worden opgevangen door Lestienne, Luuk de Jong en Pereiro/ Narsingh.

Natuurlijk was Memphis ontzettend belangrijk en zal dit moeilijk zijn om op te vangen. Maar dat wil niet zeggen dat het niet mogelijk is. Narsingh heeft afgelopen seizoen weinig gescoord, dus de rechtsbuiten moet dit seizoen aan de bak. In Luuk heb ik alle vertrouwen dat hij er weer 20+ maakt, met de voorzetten van Willems (en Lestienne).

Al zou je maar 1 doelpunt maken per wedstrijd, zolang je meer doelpunten maakt dan de tegenstander dan win je.

Gek dat er hier gekeken wordt naar Ajax. Ajax is niks beter geworden dan vorig jaar met de oude heitinga die 4 jaar niet gespeeld heeft is geen versterking. Psv heeft vorig jaar veel te danken gehad aan Guardado en gelukkig is hij gebleven. Memphis was in veel wedstrijden te egoïstisch. Nu met Lestienne zal de jong nog meer scoren. Propper is een goede vervanger tov Wijnaldum. En het is afwachten wanneer ibi wordt aangetrokken. Dus denk inderdaad dat psv weer makkelijk kampioen wordt. De strijd daarachter zal spannend zijn want Feyenoord is wel beter geworden. Dus denk dat Ajax nog een zware dobber zal hebben aan Feyenoord voor de strijd om de 2e plaats.

12 juli 2015 om 17:56

Goed om te weten dat Ajax en Feyenoord om de 2e plek gaan strijden... Natuurlijk...

En de Jong die de doelpunten van Depay wel even opvangt? Dan moet hij er 20 extra maken. Dat zie ik niet gebeuren...

12 juli 2015 om 20:24

@Znathan, hoe wil jij weten wat er volgend seizoen gebeuren gaat? Wellicht legt de Jong er 30 in en lestienne 15 heb je er al merr gemaakt dan Depay-de Jong dit seizoen. Misschien maakt Pereiro er wel 20 in, wie weet. We gaan het allemaal wel weer zien, dan kan je ook even vermelden dat Lestienne WEL veel assists geeft i.t.t Depay. Lestienne heeft bijvoorbeeld in een seizoen 15 assists gegeven terwijl Depay er op z'n hoogst maar 4/5 gaf.

Verstandige woorden van Cocu die veel PSV supporters weer even met beide benen op de grond zet want die waren weer luchtkastelen aan het bouwen.

12 juli 2015 om 17:46

Grote vriend, waar zie jij die luchtkastelen? Ik zie alleen maar nuchtere reacties, iedereen is zich bewust van het gemis van Memphis. Echter moeten deze goals nu gemaakt worden door Lestienne en de rechtsbuiten (pereiro of Narsingh).

Over luchtkastelen gesproken, ik zie alleen maar lyrische Ajacieden over Heitinga en Dijks, en nog steeds geen ervaren versterking aan de selectie (ik noem Heitinga geen versterking). Een beetje realisme is ook bij de Ajacieden noodzakelijk.

12 juli 2015 om 17:59

Volgens mij wordt er overal gesuggereerd dat Lestienne de doelpunten van Depay niet zal maken, maar door zijn goede teamspel hij veel assist zal geven op de Jong.

En ik zal er maar niet van uit gaan dat Narsingh ineens gaat scoren. Is hij nooit een kei in geweest..

12 juli 2015 om 18:02

P.s. Waarom houdt je het steeds bij de versterkingen dijks en heitinga. Gudelj is toch ook aangetrokken? Ben dan ook volledig in je ongenuanceerde kritiek op ajax

12 juli 2015 om 18:34

Ik heb Gudelj al eerder de enige versterking genoemd. Ik zei dat Ajax hem heel snel had aangetrokken, waarvoor chapeau. Dus daar ben ik al op ingegaan.

Ik ga er ook helemaal niet vanuit dat Narsingh opeens zal gaan scoren. Ik hoop niet dat je dat uit mijn reactie had gedestilleed kamaraad. Daarom had ik het over 'de rechtsbuiten'. Waarschijnlijk wordt dat Pereiro en Narsingh als back-up.

Ik wil me tevens distantiëren van mensen die nu al zeggen dat PSV (eenvoudig) kampioen wordt

Ik zou willen dat er realistische Ajacieden opstaan die ook afstand doen van deze uitspraken van Ajax aanhang (dat Ajax eenvoudig kampioen wordt). Is gewoon 1 en al geprovoceer, want aan het begin van het seizoen valt daar echt niks over te zeggen.

12 juli 2015 om 20:27

Kijk dan naar Ajax, waren vorig jaar 17(!) punten achter PSV geëindigd, kortom een enorm klasse verschil. PSV gaat er dit jaar een beetje op achteruit, maar om nu te zeggen dat Ajax beter is geworden.. Alleen Gudelj zou een versterking kunnen zijn maar het middenveld van Ajax is/was overbevolkt, hij gaat alleen maar de ontwikkeling van of Bazoer of Sinkgraven (waar aardig veel voor betaald is) in de weg staan.

Ik ben benieuwd. Natuurlijk verwacht ik niet dat hij het net zo goed of zelfs beter gaat doen dan Depay. Zeker niet qua doelpunten, maar qua assists kan het wel makkelijk. Eerst maar eens de eerste officiële wedstrijden afwachten. Nu al ophemelen of juist de grond in boren, heeft geen zin.
Wel zal er veel moeten gebeuren wilt PSV niet als serieuze titelkandidaat gezien worden. In mijn ogen is PSV titelfavoriet. 17 punten voorsprong vorig seizoen en de "concurrentie" is ook niet echt kwalitatief beter geworden. Zeker niet mocht Clasie nog weg gaan en Cillessen misschien ook.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren