Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ajax is op de hoogte en speurt de markt al af’

Laatste update:

Ajax is bezig in kaart te brengen wie Jasper Cillessen kan opvolgen onder de lat in Amsterdam. De onttroond kampioen van Nederland houdt er ernstig rekening mee dat Manchester United aanklopt voor de keeper, ter opvolging van David de Gea. Zelf kijkt Ajax daarom alvast om zich heen naar een geschikte opvolger van de nummer één.

/

De Telegraaf schrijft woensdagmorgen dat Manchester United een compleet nieuwe as wil. De Engelse grootmacht raakt keeper De Gea vermoedelijk kwijt aan Real Madrid en als dat deze zomer al gebeurt, wendt men zich waarschijnlijk tot Ajax om Cillessen te kopen. Hugo Lloris van Tottenham Hotspur is ook een optie voor Louis van Gaal. In de verdediging is overigens eveneens een Nederlandse naam in beeld.

De voorkeur gaat zoals bekend uit naar wereldster Sergio Ramos van Real Madrid. Mocht het niet lukken hem te strikken, dan geldt Stefan de Vrij van Lazio als het alternatief. De Vrij stapte vorig jaar zomer over van Feyenoord naar Rome. Op het middenveld wordt Morgan Schneiderlin genoemd, waarbij Jordy Clasie een tweede mogelijkheid is. Daarover berichtte Voetbal International woensdag ook al.

Voorin is Manchester United er nog niet helemaal uit. Harry Kane wordt genoemd, de topscorer van Tottenham Hotspur, maar Van Gaal lijkt er nog niet uit wat hij exact wil met zijn voorste linie. Assistent-trainers Ryan Giggs en Albert Stuivenberg zijn in elk geval druk in de weer voor hun baas. Dat bevestigt Giggs in de ochtendkrant. “Als er spelers beschikbaar komen die bewezen winnaars zijn, dan yeah, let’s go and get them. Ik weet zeker dat we de hele as gaan vervangen.”

Voor welke keeper zou jij gaan, als je het voor het zeggen had?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik voel de bui al aankomen. Ajax gaat weer flink cashen. Onbegrijpelijk ! Aan een kwalitatief sterk Ajax wordt niet meer gedacht. De beleidsbepalers zijn alleen maar met financiën bezig. Cillessen onze sterkhouder van vorig seizoen heeft onlangs zijn contract ruim verlengd. Furf dan eens Nee te zeggen !!

1 juli 2015 om 08:36

Helemaal met je eens! Gewoon 40 miljoen vragen net als Porto altijd doet. Tuurlijk is hij dat niet waard maar de fans willen ook wel eens een zomer lang de sterkhouders zien blijven en de kans op kwalificatie CL neemt enorm af als je een sterkhouder uit de as van het veld nu gaat vervangen! Bovendien duurt het weer een poos voor Overmars uiteindelijk iemand heeft gevonden.

1 juli 2015 om 10:32

Ik begrijp je standpunt, en ben het daar ook volkomen mee eens. Maar 40 miljoen voor een keeper krijg je bij lange na niet. De Gea zal misschien een grote uitzondering zijn. Maar het bedrag dat United wil betalen is ook het maximale dat je kan krijgen denk ik. In het verleden heeft Ajax te makkelijk spelers laten gaan voor een te laag bedrag. Maar dit is zwaar cashen. De vraag alleen is of je een gelijkwaardige keeper kunt vinden.

Jammer dat Stekelenburg al een club heeft.. Vermeer?

1 juli 2015 om 10:35

Mooi dat je geen 40 miljoen ontvangt voor een keeper. In dat geval blijft cil gewoon lekker in Amsterdam. Gewoon 50 miljoen vragen zelfs. Ach 60 miljoen kan ook wel. Zolang cil maar blijft.

1 juli 2015 om 11:03

Probleem met absurde bedragen vragen, is dat je dan een (terecht) ontevreden speler in je selectie krijgt.

1 juli 2015 om 11:06

Zal wel meevallen is het eerste seizoen dat hij helemaal eerste keeper is geweest en heeft ook niet heel lang geleden verlengd

1 juli 2015 om 11:56

@depuntnaarvoor: met een beetje eerlijke communicatie denk ik dat je dat probleem wel in de kiem smoort

1 juli 2015 om 12:31

@xfactor
Ben het volledig met je eens. lekker meegaan in die waanzinnig bedragen. Portugal doet dit al jaren. En dat is o.a. reden dat ze ons allang voorbij gestreefd las voetbalnatie.

ontopic:
Als Cillessen weggaat hiervoor alleen maar Routine en Kwaliteit voor terughalen. Alleen dan kan Ajax nog voor de dag komen in Europa. Alsjeblieft niet nog meer tallententen halen. Opties lijken mij: Guillermo Ochoa, Oscar Cardozo, Ivica Olić
Dan maar iets meer tekengeld.

1 juli 2015 om 13:04

Nee, wij kunnen niet hetzelfde vragen als Porto. Dan zal eerst ons salarishuis drastisch omhoog moeten. Doe je dat niet, willen spelers veel sneller weg. Kun je wel allemaal Porto bedragen vragen, maar dan krijg je allemaal ontevreden spelers in je selectie. Daarnaast zul je minder spelers aan kunnen trekken, omdat ze weten dat ze alleen voor extreem hoge bedragen verkocht worden. Als ze maar genoeg verdienen zullen ze hier geen moeite met hebben.

1 juli 2015 om 16:50

Ik verwacht dat als cillessen weggaat ze uitkomen bij Padt of bizot. Allebei een Ajax verleden en enige ervaring inmiddels. Standpunt is volgens mij dat een keeper Nederlands kan. Evt andere optie zie ik nog dat ze Esteban transfervrij binnen halen.

1 juli 2015 om 17:29

@ Depuntnaarvoor

Dat is ook zo, maar tijdens het rapport Coronel en de revolutie werd toch echt besloten om geen sterktehouders meer te laten vertrekken een week voor het sluiten van de markt. Goed, nu is die sluitingstijd nog niet in zicht, maar als dat weer gebeurd; dan is dat zoveelste blunder van brokkenpiloot Overmars.

Iedereen met een beetje inzicht wist na Brazilië dat Cillessen niet lang meer zou blijven, maar goed Overmars laat zich elke keer weer overvallen en werkt niet met schaduwlijstjes (wat volgens het beleid wel zou moeten). Die man is echt werkelijk waar nooit ergens op voorbereid.

1 juli 2015 om 17:47

Wat dachten jullie van Michel Vorm? Zit volgens mij op de bank bij de Spurs en zou imo een goede keeper zijn voor Ajax

1 juli 2015 om 19:23

@afca-LEEDS
Ik heb geen idee of Overmars een schaduw lijstje heeft, maar het verbaasd me inderdaad keer op keer hoe klungel Overmars weer niet bij de les is. Vind het ook zorgwekkend als ze nu pas lees dat Ajax op zoek is naar een keeper na alle hints die hij al heeft gehad. Had gehoopt dat hij Stekelenburg op tijd zou polsen in plaats van Van der Vaart. Maar dat is vast nooit in hem opgekomen.
Overmars kennende wordt hij waarschijnlijk 1 dag voor de voorronde CL verkocht omdat hij dan meer waard is

2 juli 2015 om 01:04

@ hansje1969

Aller eerst (klinkt wat arrogant, maar zo bedoel ik het niet) was het naar mijn mening af te zien aan de manier hoe Overmars te werk ging, want dat lijkt in de verste verte niet op hetgeen toen men de functie van "directeur voetbalzaken " vorm gaf. Ook wanneer we kijken naar alle aanbevelingen en verbeterpunten uit het rapport Coronel of de revolutie was naar mijn idee duidelijk te zien dat hij vrijwel meteen behoorlijk daarvan afweek. Daar bovenop heeft hij ook zo vaak tegenstrijdige verklaringen gegeven.

Aan het begin van het vorige seizoen deed een scout (die anoniem bleef) een boekje open in de Volkskrant en het voorbeeld volgde van de in 2010 zelf opgestapte top scout Haesaert. Voor mijn persoonlijk was dat de bevestiging dat ik geen spoken zag.

Tijdens zo beetje alle transfers legde Overmars tegenstrijdige verklaringen af, en toen de kritiek echt los barstte vertelde de Boer dat men inderdaad in al die jaren behoorlijk wat zaken verwaarloosd hadden. Zelfs Overmars gaf dit indirect ook toe niet zo heel lang geleden, nu weet ik niet meer precies om welke artikelen/interviews dit ging maar die artikelen stonden ook hier op Voetbalzone, maar ook werd er melding van gemaakt bij Studio Voetbal.

Als klap op de vuurpijl kwam daar ook nog eens de onvrede van de Toekomst daar nog bij, wat een driedubbele bevestiging is. Daarom vind ik het persoonlijk ook zo verbazingwekkend dat zoveel mede supporters zo halsstarrig volhouden dat het nieuwe beleid alleen maar bestaat uit talenten doorschuiven en opleiden zou bestaan. Terwijl de eigen opleiding er anders over denkt.

Zowel het rapport Coronel de revolutie ging over zoveel meer. Opmerkingen dat kritische supporters altijd maar met namen moeten komen van haalbare versterkingen of dat het allemaal zo moeilijk is ben ik eigenlijk wel een beetje zat. Overmars is degene die serieus op zoek moet naar versterkingen voor het eerste, daar word hij ook voor betaald. Uiteraard snap ik dat er wel een moeilijkheid graat is, maar als je het nooit doet hoe kunnen sommigen dan in vredesnaam zeggen dat het zo moeilijk is ? Er zijn diverse clubs in Europa die ook uitkomen in minder aansprekende competities, maar die er wel vaak of met enige goede regelmaat erin slagen om degelijke spelers te vinden tegen schappelijk prijzen en salarissen. Al liggen die salarissen iets hoger, maar dat zou Ajax ook gewoon kunnen doen zonder onverantwoorde financiële risico´s te nemen. Je kunt nog zo creatief zijn, maar er komt een moment dat dit ophoud en er gewoon (iets meer) geld bij moet als je bepaalde doelen wilt nastreven.

Wat betreft het niet bij de les zijn, dit zagen we eigenlijk ook bij Heitinga (die hij eerst niet goed genoeg vond), Gudelje en Dijks. Toen de kritiek echt losbarstte kwam men pas in actie en greep men weer naar de bekende snelle weg omdat men heel lang volhield dat er niets bij moest komen. Omdat men opeens de selectie voor volgend seizoen snel rond wilde hebben was er geen tijd voor een serieuze oriëntatie. Iets waarvoor Brands van PSV jarenlang bekritiseerd is geweest, gelukkig voor PSV ziet het er naar uit dat hij zijn les wel geleerd heeft.

Wat betreft een eventueel vertrek van Cillessen vlak voor het sluiten van de markt acht ik ook reel. Eerlijk gezegd weet ik niet hoeveel voortekenen deze man nodig heeft om in actie te komen, maar uit alles kan ik niet anders concluderen dat hij gewoon niet geschikt is voor de functie die hij bekleed. Alleen doen sommigen het voor alsof je hem dan van iets vreselijks beschuldigd, het argument van velen dat hij zogenaamd vrij onervaren is vind ik ook geen steekhoudend argument. Zijn functie beschrijving was glashelder en hetzelfde geldt voor het feit dat er geen ruimte meer zou zijn van anders denkende. Dit wist hij allemaal voordat hij tekende.

1 juli 2015 om 08:37

Dat ìs het beleid van weleer juist. Spelers een droomtransfer bezorgen na bewezen diensten. Mede de reden dat Suarez kwam.

1 juli 2015 om 08:40

Precies, als je spelers hun droomtransfer niet meer gunt dan komen de jonge talenten ook niet meer naar Ajax. Dit is het lot van een club die niet behoort tot de elite van Europa.

1 juli 2015 om 08:48

Ben ik het niet mee eens... Porto speelt het ook altijd keihard en daar willen de spelers ook nog altijd heen...

Bovendien kom je met die mentaliteit nooit verder als je nu zegt oke 25 miljoen prima. Dan moet je gewoon zeggen fans we hebben geen ambitie en proberen er weer een leuk seizoen van te maken en we zien het allemaal wel.

1 juli 2015 om 08:57

Bij porto verdienen de spelers ook een salaris dat 3 keer zo hoog ligt. Dan kan je ook meer vragen

1 juli 2015 om 08:59

@xfactor, wat mensen waarschijnlijk niet snappen is dat er een groot verschil is met Porto. Bij Porto worden spelers vrijwel altijd met inversteringmaatschappijen gehaald waardoor de spelers een veel hoger salaris hebben en minder snel geneigd zijn om naar een topclub te vertrekken. Nadeel is dat Porto zelf aanzienlijk minder over houdt aan een transfer.
Mijns inziens is de visie van Ajax de juiste, spelers kopen en opleiden en wanneer ze rijp zijn voor het grote werk voor veel geld verkopen.
Op de lange termijn zal de leeftijd waarop spelers vertrekken omhoog kunnen omdat je financieel gezien spelers langer kunt behouden waardoor het ook interessanter wordt voor ex-Ajacieden om terug te keren (zoals nu eigenlijk niet het geval is met Kjh, vdv en Sneijder).

1 juli 2015 om 09:09

Ben het met je eens afcavosje, overigens is 40 miljoen voor Cilissen ook niet bepaald realistisch. Hij zou direct de 2e duurste keeper ooit worden...
Daarnaast moeten we niet vergeten dat spelen bij porto ook betekend dat je ieder jaar CL speelt en bijna altijd overwintert.

1 juli 2015 om 09:20

@ afcavosje

Deze filosofie werkt alleen maar als de rest van de top in NL het af laat weten, want als Ajax 3 jaar geen kampioen wordt, dan is het plotseling ook niet interessant meer om naar Ajax te verkassen. Aan de Ajax (Cruijff)-filosofie zitten zo veel haken en ogen, dat is met geen pen te beschrijven. Emoties van supporters, meningsverschillen tussen technisch hart en andere beleidsbepalers, en natuurlijk het uitblijven van resultaten doen de filosofie als een kaarthuis in elkaar donderen. Moet je na 1 jaar mindere resultaten nu de reacties eens lezen van de supporters bijv. hier op Vz., mocht er zo'n tweede jaar over heen komen dan kan ik jouw wel vertellen hoe dit gaat eindigen. Ajax is geen Barcelona, als die tweede worden, speel je nog altijd op het hoogste niveau in Europa, als Ajax tweede wordt, zijn ze in 1 keer een stuk minder interessant om naar toe te verkassen. Ik zal de eerste zijn die toegeeft dat ik er langs zit mocht ik het mis hebben, maar ik betwijfel het....

1 juli 2015 om 09:20

@afcavosje
Ik zou meer denken dat talenten niet meer komen, daar de club meer middelmaat is geworden. Clubs als Vitesse, Willem II, AZ spelen leuker voetbal dan Ajax en het resultaat is praktisch hetzelfde.

talenten zullen zich beter voelen bij Ajax als het omringd wordt door topspelers (cillessen, Klaassen, EL Ghazi), dan door grauwe middelmaat zoals Viergever, Boilesen, Van Rhijn etc)

1 juli 2015 om 09:38

Hoezo kan je Sneijder geen 6 miljoen geven in 2 jaar, met 100 miljoen op de bank. Gelul....

1 juli 2015 om 09:50

Buiten de keepers en ramos om vind ik het nou niet indrukwekkend welke namen er de ronde doen bij united.
Met spelers zoals: verrati, thomas muller, Darmian, Varane kom.je denk im een stuk verder dan scheiderlein en de Vrij.

1 juli 2015 om 09:55

Maar als je als club zijnde CL voetbal elk jaar haalt en de groepsfase door kan komen dan komen de spelers toch wel bij je club. Hun snappen ook wel dat spelers nu eenmaal duur verkocht worden ze zijn niet blind door niet te zien wat er om ze heen gebeurd.

Vindt het wel jammer dat het weer net te laat gebeurd dat Ajax actie onderneemt. Ik had namelijk graag gezien dat Stekelenburg de vervanger zou worden was de ideale kandidaat. Maar goed die is nu weer voorzien van een nieuwe club. Wordt nog een hele zoektocht om een goede ervaren keeper te vinden.

1 juli 2015 om 09:59

Je noemt goede namen op , maar ik denk niet dat spelers als Verratti, Müller en Varana door hun huidige club verkocht worden

1 juli 2015 om 10:09

Why not? Varane is geen basisspeler. Muller is ook niet altijd zeker van zijn plek. En voor een flinke smak geld heb verrati ook binnen en die is nog jong.

1 juli 2015 om 10:18

Muller is niet haalbaar, getuige het artikel dat vandaag ook op Voetbalzone geplaatst is. Het is niet eens duidelijk of de club open staat voor een bod en zelfs als dat het geval is, Muller heeft aangegeven zelf niet weg te willen en hij ligt nog vast tot 2019. Varane is wellicht wel haalbaar tegen een niet al te hoge transferprijs. Verrati is wel haalbaar, maar daar staat waarschijnlijk (zoals je zelf ook al aangeeft) een gigantische transfersom tegenover. Het is maar de vraag of je zoveel moet willen uitgeven aan een talent dat er naar mijn mening niet gelijk zal staan.

1 juli 2015 om 11:20

ja en 25-30 miljoen kun je ook echt niet laten liggen, al helemaal niet voor een keeper.. kan me nog steeds niet voorstellend dat united dat gaat betalen

1 juli 2015 om 11:53

Eens Xfactor, gewoon de dikke vette hoofdprijs vragen. En anders gaat hij toch gewoon lekker niet. Zo wordt de selectie consequent meer bijeen gehouden en sterker. Uiteindelijk zal je er verder mee komen in Europa en zal je ook meer aantrekkingskracht hebben voor jonge spelers.

1 juli 2015 om 13:17

Het is maar wat je de elite van europa noemt. Schuldenclubjes en olisjeiks clubs die het voetbal kapot maken hoeven niet echt geprezen te worden.

1 juli 2015 om 08:38

Ajax kan geen nee zeggen. Ten eerste is het een enorme zak geld. Ten tweede is het beleid van ajax om jeugdige talenten aan te trekken. Die spelers willen komen aanvezien ajax fantastische faciliteiten heeft, zij jong kunnen debuteren en ze de kans krijgen x jaar later naar een grotere club te verkassen. Als ajax zich star gaat opstellen als een club als man u langs komt, zullen er veel minder talenten naar ajax willen komen.

1 juli 2015 om 08:50

Dan zullen dat alleen de domme talenten zijn... Volgend jaar zal Cillessen nog steeds naar een grote club kunnen. Gaf net ook al het voorbeeld van Porto die zegt nooit meteen ja... die speelt het altijd keihard en zoals Martinez ging daar vorig jaar ook een transfer niet door... Die halen ook nog altijd spelers binnen...

1 juli 2015 om 09:08

Welnee. Als Cillessen nu niet gaat, dan koopt United een ander en is zijn kans gewoon verkeken.

Je moet een droomkans wel herkennen als hij zich voordoet. En dit is hem. Ajax een enorme sloot geld, Cillessen een droomclub. Doen. 10 van de 10 keer.

1 juli 2015 om 09:42

Het beleid van Ajax moet op de eerste plaats het behalen van sportieve resultaten zijn, maar is al jaren het vergaren van geld en dat gaat ze opbreken....let maar eens op.

1 juli 2015 om 11:54

Xfactor, als je het gaat vergelijken met Portugal wat best raar is maar goed. Dan moet Ajax spelers als Klaassen en El Ghazi een contract geven voor 2/3 miljoen met een afkoopclausule van pak em beet, 30/40 miljoen. Dan doe je wat ze in Portugal doen. Dit gaat echter nooit werken als spelers voor max 1 miljoen op de loonlijst staan hoor.

1 juli 2015 om 08:39

Haha hoezo onbegrijpelijk? 25 miljoen is veel geld voor een prima keeper, want meer is hij niet. Ik zou zeggen doe er een strik omheen!

1 juli 2015 om 08:42

Fcbogarde

Dit is echt niet lekker wakker worden, wie moet hem nou gaan vervangen? Ajax wordt gewoon echt steeds minder ;

1 juli 2015 om 09:28

Als het bedrag boven de 25 gaat komen moet je als Ajax zijnde gewoon verkopen. Voor dat geld kan er ontzettend veel kwaliteit en potentie bijgehaald worden, moet Ajax wel de juiste spelers kopen natuurlijk. Stel ze kopen Ruiter van utrecht voor 5 miljoen, kunnen ze prima 15 uitgeven aan een echte goede centrale verdediger.

1 juli 2015 om 09:32

asroma8

Dat kunnen ze nu al; Ze doen het gewoon niet. Erg vervelend van wat er nu op het veld staat is slechter dan ik ooit heb gezien. Doet gewoon serieus pijn.

1 juli 2015 om 10:02

Ze kunnen het ook niet. Welke echt goede verdediger heeft er zin om wedstrijden te spelen in de eredivisie? Daar wegen maximaal 6 CL wedstrijden echt niet tegen op

1 juli 2015 om 10:03

@ as roma ze hebben het geld gelemaal niet nodig. Overmars zit lekker op zn geld er staat meer dan 100 miljoen op de rekening. Dus die centrale verdediger kunnen ze nu ook al betalen met gemak. Sterker nog ajax kan een bod vaan 60 miljoen doen op ramos.

1 juli 2015 om 10:37

gloryunited

Ik bedoel dat Ajax in principe het geld wel heeft, maar het niet uit geeft. Die verdediger van Dnipro was wel aardig, of verdedigers van clubs die degraderen uit de Bpl, Bundelisga of Bbva. Ajax is een opstapje naar de absolute top, dus als je dat nodig hebt, kan je bij Ajax heel goed terecht.

1 juli 2015 om 13:44

@ Thierryer

Ga niet doen alsof je de feiten kent, alsof Overmars als een Dagobert Duck op zijn geld zit. Hij wou fors investeren in een spits (rond de 10 miljoen) maar dit mocht niet. Hooguit 6 en dan moest Sigthorsson eerst worden verkocht.

1 juli 2015 om 08:43

Als je 25 miljoen kan krijgen voor Cillessen moet je het altijd doen. De enige club die zo'n bedrag zal bieden is United. Unieke kans dus, ondanks dat het zonde zou zijn. Er zijn altijd wel weer anderen die op staan, dat is altijd al zo geweest bij Ajax.

1 juli 2015 om 08:47

Ze zeggen ook nee. Maar tot hoe ver kan je nee zeggen. Ajax heeft, zonder CL, een omzet van rond de 60-70 miljoen. Als United straks 50 % van je omzet aanbied voor een keeper, dan zou je gewoon gek zijn om nee te zeggen. Onmogelijk om nee te zeggen.

1 juli 2015 om 09:22

Aan de andere kant heb ik wel het gevoel dat Ajax hier veel meer geld uit kan slepen dan dat ze met Blind gedaan hebben. Gewoon 35 vragen om mee te beginnen en anders niet.
Zou United zowiezo niet snappen als ze voor Cillessen gaan ipv een bewezen Lloris of een veel groter talent als Leno die veel jonger en beter is.

Cillessen weg voor 30 en dan bijvoorbeeld Ruiter van utrecht kopen voor 5 of Ryan van club Brugge voor 15.
Kunnen ze met de rest van het geld een echt goede talentvolle centrale verdediger kopen zoals Balanta.

1 juli 2015 om 10:00

Als je bang bent dat bij het wegvallen van je keeper je niet meer kwalitatief sterk kunt zijn zoals jij het noemt, dan heb je sowieso een probleem.

1 juli 2015 om 10:12

@ Fcbogarde

Wanneer er een club als United met grofweg 25-30 miljoen euro over de brug komt kan Ajax simpelweg geen nee zeggen. Wanneer je iets kan verkopen dat op de balans staat met een waarde van 1 a 2 miljoen euro. En dus dit voor 15 tot 25 maal de waarde kan verkopen moet elk commercieel bedrijf dit doen. Dat is inherent aan de Nederlandse competitie.psv had liever Depay volgend jaar ook behouden, maar er kwam een bod van 25 miljoen plus en dat konden ze gewoon niet weigeren. Wanneer er 20 miljoen voor Willems geboden word, dan kunnen ze dat simpelweg ook gewoon weg niet weigeren.

D at heeft niets te maken met niet willen, maar gewoon weg niet kunnen.

1 juli 2015 om 12:39

D-Bergkamp,

Das waar, maar waar heeft Ajax meer aan? Cillessen of 25-30 miljoen? Cillessen staat nog tot 2018 onder contract, dus Ajax hoeft hem nog niet te verkopen. En wat levert meer op, Cillessen die nu voor 25-30 miljoen wordt verkocht of Cillessen die de komende twee jaar belangrijk is in het veroveren voor de titel van Ajax (waardoor Ajax veel inkomsten kan noteren) en vervolgens voor een miljoentje of 10-15 wordt verkocht? Ik denk eerlijk gezegd dat laatste.

1 juli 2015 om 16:59

@ Adviseur

Helaas gaat het bij zulk sorot bedragen geeneens meer om het feit waar Ajax meer aan heeft. Een bod tussen de 25 en 30 miljoen is voor een Nederaldnse club simpelweg niet af te slaan. Ajax werkt met een omzet van 100 miljoen euro en dit betekent 25% van de totale omzet. Geen enkel commercieel bedrijf in Nederland kan zulke dingen af slaan.

Mensen praten over een keuze want Cillessen heeft nog een contract voor 2018. Ja technisch gezien wel, maar iedereen met een beetje gezond verstand snapt simpelweg dat 25 miljoen plus niet te weigeren valt. Puur omdat het dusdanig veel geld is voor een speler.

Ik wil niets liever dan Cillessen zien bljiven, maar zodra United met 25-30 miljoen over de brug komt begrijp ik wel dat Cillessen vertrokken is. Is gewoon een kwestie van realisme.

1 juli 2015 om 10:19

Ja hij is toch de de bste speler die Ajax heeft op dit moment en dan kan je er op wachten dat hij weg gaat, zo lang ze er maar dik voor vangen. Kan je helaas niet omheen als eredivisieclub.

1 juli 2015 om 12:02

Ben het met je eens. Alleen liever een keeper dan een veldspeler. Keepers zijn over het algemeen makkelijker te vervangen, omdat zij niet ingespeeld hoeven te raken met de medespelers en hoeven te wennen aan het systeem. Al is Cillessen wel heel erg goed. Maar 27 miljoen ga je denk ik nooit meer krijgen voor hem.

Wie o wie is een goed tamelijk jong nederlands keeper die ook moet mee kunnen voetballen.
Moeilijke taak voor Overmars.

1 juli 2015 om 08:36

Robbin Ruiter..?

1 juli 2015 om 08:37

Vind ik niet goed genoeg voor de top. Ik ben bang dat er nu in Nederland niets loopt die er direct kan staan en waarbij Ajax er niet te veel op achteruit gaat.

1 juli 2015 om 08:40

Of gewoon die Onana doorschuiven of anders Hahn van Pec. Er waren toch laatst berichten over een talentvolle keeper in de JL?

1 juli 2015 om 08:46

Stekelenburg was voor mij de beste optie voor ajax

1 juli 2015 om 08:48

Was die Hahn maar van PEC.. Denk niet dat Feyenoord hem zomaar naar Ajax laat gaan..

1 juli 2015 om 08:49

Hahn is van Feyenoord, dus dat wordt hem niet.
Ik zou gewoon Van 't Hart doorschuiven. Nog jong, dus nog niet al te zeker, maar heeft toch ook prima gekeept over het algemeen.

1 juli 2015 om 08:51

Hahn van PEC? Je weet dat Hahn van Feyenoord is he? Feyenoord is niet achterlijk. Die gaan de opvolger van Vermeer echt niet naar Ajax laten gaan.

1 juli 2015 om 09:07

Eloy Room..?

1 juli 2015 om 09:45

PSV heeft een keeper die talent had uit JPL gehaald. Denk dat Feyenoord Hahn nooit zal laten gaan. Tja dan wordt het moeilijk, misschien kijken in het buitenland, een belg? of Hansen van Ado? Of Padt van Groningen (halen we er weer een terug die we al weggestuurd hadden, T Hart?

1 juli 2015 om 09:46

Van 't Hart prima gekeept? Heb je hem wel goed gevolgd? Hij raakte zijn basisplaats geheel terecht weer kwijt bij Go Ahead Eagles. Leuk als 2e keeper maar niet meer.

1 juli 2015 om 10:10

Eloy Room is een goede doelman vind ik. En heeft zeker de potentie om nog door te groeien. Zal geen slechte zijn voor Ajax!

1 juli 2015 om 10:11

Die Van der Hart kan er niets van is toch geen waardige eerste keeper, evenals Onana voorlopig niet

1 juli 2015 om 10:19

Onana is wel een talent maar helaas niet niet erg stabiel.

1 juli 2015 om 16:48

sjakie Wolfs

Norbert Alblas zou ik gewoon de kans geven in het doel bij Ajax, is onze toekomstige nummer één keeper.

Was door zijn blessure een tijdje uit beeld, maar doet het weer uitstekend.
Met zijn 20 jaar verdient hij gewoon de kans.

1 juli 2015 om 17:49

Michel Vorm?

2 juli 2015 om 10:03

Alblas ligt er nog steeds tot de winterstop uit.

1 juli 2015 om 08:39

Waarom per se Nederlands?

1 juli 2015 om 08:50

Daarom. Ochoha kunnen ze halen. Zit alleen maar op de bank van Malaga. Hij zou wel willen komen lijkt me zou 't gewoon prima doen.

1 juli 2015 om 09:05

Hij zit niet voor Jan met de korte achternaam op de bank.

1 juli 2015 om 09:18

Ochoa, Vorm, Ryan van Club Brugge.. Misschien die Lindegaard of zo in de transfer betrekken in de vorm van een jaar huren, zodat Ajax een jaartje langer heeft om te zoeken? En waarom niet Hahn of Vermeer proberen? Beiden te goed voor de bank en Feyenoord zal waaeschijnlijk maar een keeper opstellen..

1 juli 2015 om 09:47

Nooit een bankspeler van Feyenoord halen. Dat kan echt niet.

Alleen ochoa en vorm zijn oké opties. In de Eredivisie loopt absoluut geen waardige vervanger van Cillessen rond.

1 juli 2015 om 13:45

Hahn is een optie, Vermeer hebben ze al eens gehad en is simpelweg niet goed genoeg voor Ajax.

1 juli 2015 om 14:26

@JK-Ajax

Eigenlijk wel. Hij heeft een handvol wedstrijden gespeeld en dat is veel te weinig in een seizoen van 38 wedstrijden en de beker.

1 juli 2015 om 17:09

Ospina van Arsenal zou ook een goeie zijn. Word gelinkt met Fenerbahce, dan zou Ajax ook kunnen, alleen het salaris..

1 juli 2015 om 08:39

Je hebt geen vervanger van het kaliber Cillessen, dat is het probleem. Voor ongeveer 30 miljoen is het altijd interessant zaken doen, maar je vindt niet snel een goede opvolger... Zelf hoop ik dat United voor Lloris gaat, al weet ik zeker dat Cillessen de beste keuze zou zijn. Zie Jasper toch niet graag vertrekken uit Amsterdam.

1 juli 2015 om 08:41

Nou ja is beter dat hij nederlands is. Want communicatie en organisatie van je defensie is een van de belangrijkste taken van een keeper.

1 juli 2015 om 08:53

Jasper de beste keuze op basis van wat? Lloris laat het al jaren zien en is een van de beste keepers van de Premier League. Cillissen komt net kijken en jij vind hem de betere. Misschien een minder gekleurde bril opzetten.

1 juli 2015 om 09:21

Op basis van zijn optredens en statistieken in de CL en het WK. Ook daar was hij een van de betere op het hoogste podium. Daarnaast is Cillessen enorm all round als keeper en voetbalt hij sterk mee, iets wat van Gaal graag wil. Niets met gekleurde bril te maken, Jasper is een topper in wording als hij dat nog niet is.

1 juli 2015 om 09:28

SMK88 Jij moet denk ik je gekleurde bril afzetten Lloris maakt redelijk vaak blunders terwijl cilessen deze bijna nooit maakt.

1 juli 2015 om 09:43

Boehoe, 6 wedstrijden per jaar in de Champions League en een WK waarbij alles mee zat bij Oranje maakt je nog geen wereldtopper. Lloris laat het al een aantal seizoenen zien in de Premier League. Dat zijn al zo'n 10 topper per jaar, waarbij je daarnaast ook nog tegen clubs als Everton, Southampton etc. speelt in plaats van een team uit pot 4 CL. Cillissen gaat een topkeeper worden, maar moet eerst gewoon aan de bak gaan bij een club als Valencia (niet per se Spanje), net onder de absolute top.

1 juli 2015 om 10:14

@arjan4ajax,

Hoe kom je er nou bij de Cillessen 1 van de betere op het hoogste podium (het WK) was. Die onzin lees ik zo veel hier. Ongelooflijk hoe men elkaar maar klakkeloos napraat over het WK. Het WK van Cillessen is misschien wel het beste te omschrijven met het woordje saai. Die man heeft eigenlijk nagenoeg geen enkele moeilijke redding hoeven te maken. Ik heb hier wel eens gezien dat mensen als argument een ijzersterke wedstrijd tegen Chili aanhaalden. Chili heeft welgeteld 1x op goal geschoten toen Sanchez uit een zeer lastige hoek op de vuisten van Cillessen schoot.
Na de groepsfase had Cillessen gedeeld het laagste percentage succesvolle passes van alle Europese keepers.

Hij heeft verder niets verkeerd gedaan op het WK hoor, begrijp me niet verkeerd. Echter is het WK absoluut geen toernooi geweest waar hij zijn klasse heeft laten zien. Als je zal zoeken naar een lijst van beste keepers van het WK dan zal je Cillessen ook niet tegen gaan komen.

Als ik kijk naar een zeer bekende statistieken site dan is zijn gemiddelde cijfer in de CL een 6.17. Ik betwijfel dat een keeper die volgens jou statistisch gezien fantastisch heeft gepresteerd in de CL van een statistieken site een 6.17 als gemiddeld cijfer krijgt.

Ook het meevoetballen valt wel mee. Zijn lange bal is verre van goed. En hij neemt met korte ballen vaak risico waarbij het niet altijd even goed afloopt. Tegen Legia schoof hij de bal bijvoorbeeld zo in de voeten van een aanvaller die hem daarna huizenhoog over schoot. Geef zo'n bal aan de gemiddelde PL spits en je bent het haasje.

Het passing percentage van Cillessen over afgelopen Eredivisie seizoen is 65,4% en daarmee komt hij op een 5de plek. Ter vergelijk: Zoet heeft 73,1% en daarna komen Vermeer, Lamprou en Marsman met percentages tussen de 68 en 66%.

Dus tja. Ieder zijn mening over de kwaliteiten en potentie van Cillessen. Afgezien van zijn degelijkheid zie ik hem persoonlijk nergens in uitblinken. In bijna geen enkel aspect zie ik voldoende kwaliteit om in hem een keeper te zien die de komende jaren bij United de onbetwiste nummer 1 zal zijn.

1 juli 2015 om 10:18

@ Smk88

En Lloris maakte de stap naar Tottenham toen hij net zo oud was als Cillessen nu is. alleen is er een groot verschil, toen Lloris de stap maakte was hij nog niet zo goed als Cillessen nu is. Hetzelfde geld voor Handanovic, Diego Lopez, Bravo etc. Die kwamen allemaal ook pas rond hun 26ste bij een club van naam terecht.

Dat Lloris zich doorontwikkeld heeft in die jaren is waar. Maar Europees en op het WK laat Jasper al zien ongelofelijk stabiel te zijn. Zijn reddingspercentage is in alle 3 de competities één van de hoogste van Europa.

Geef Jasper een kans bij United en hij zal er gewoon staan zoals hij altijd heeft gedaan. Geen rare fratsen, niets spectaculairs. Maar wel heel erg stabiel.

1 juli 2015 om 10:19

Grote onzin, als je wekelijks uitblinkt in de Eredivisie en daar qua prestatie en statistieken ver boven de rest uit steekt dan toon je aan dat je klaar bent voor een volgende stap. Als je op het allerhoogste podium ook laat zien dat zelfde niveau te halen en je bent nog vrij jong dan ben je gewoon klaar voor de absolute top. Ik durf Cillessen bij de top 5 beste keepers van het moment te scharen. Enkel Neuer, De Gea en Courtouis schat ik echt beter in. Cillessen is uitermate betrouwbaar en maakt simpelweg zelden tot geen fouten. Zijn enige zwakte is strafschoppen en dat komt zelden voor waardoor je een ideale sluitpost hebt voor elk elftal. Op basis waarvan verwacht je dan dat Cillessen genoegen neemt met Europese subtop, dat is Ajax naar mijn mening al.

1 juli 2015 om 10:39

@ Arjan4ajax

Top 5 is wel overdreven. Je vergeet Peter Cech, Buffon (bijna treble gepakt). Maar ook vergeet je Casillas (vorig jaar nog records gebroken) voor het gemak allemaal even.

Neuer, Gea, Courtois, Casillas, Cech, Buffon en Lloris. Dan heb je nog spelers als Valdes, Diego Lopez etc. Maar Cillessen kan je wel in de top 10-20 scharen. Het voordeel sdat hij heeft is dat hij gemiddeld 3 jaar jonger is dan Valdes, Lopez, Lloris etc

1 juli 2015 om 10:53

ajax europese subtop? Dat is wel erg optimistisch. Dat ben je naar mijn mening als je het of in de CL net ondet de topclubs presteert, of in de EL een grote rol speelt. Ik zie clubs als Sevilla, Atletico, Arsenal, Wolfsburg, etc meer als europese subtop

1 juli 2015 om 11:20

@D-Bergkamp,

Kom op nou, alsof Cillessen nu veel verder is dan Lloris op dezelfde leeftijd. Lloris werd op jongere leeftijd wereldwijd door velen in de top 10 beste keepers van de wereld gerekend.

Hij pakte op zijn 20ste een basisplaats in de veel sterkere Franse competitie en vertrok op 25-jarige leeftijd naar de Premier League. Hij had toen al ruim meer dan 200 wedstrijden in de L1, 40 CL wedstrijden en 40 interlands voor Frankrijk gespeeld. Toen Lloris 23 was haalde hij met Lyon de halve finale van de CL en daarna nog 2x de groepsfase overleefd.

Met alle respect voor Cillessen hoor, maar hij heeft 2 seizoenen op de bank achter Vermeer moeten zitten en nu net 2 jaartjes een basisplaats bij Ajax in de Eredivisie. Hij heeft net 11 CL wedstrijden mogen spelen, 6 EL wedstrijden en een WK waar hij nagenoeg niets te doen heeft gehad.

Echt op basis van wat is Cillessen nu veel verder dan een keeper die toen en nu nog steeds tot de besten ter wereld wordt gerekend?

Een beetje chauvinisme is begrijpelijk maar laten we nou niet schromelijk overdrijven.

1 juli 2015 om 11:35

Alsof je kwaliteiten worden afgerekend op het aantal wedstrijden of seizoenen dat je gekeept hebt. Keepers kunnen een verschillende ontwikkeling doormaken, dus dat kun je nooit met elkaar vergelijken. Cillessen maakt echt zelden tot nooit een fout, maakt belangrijke redden op cruciale momenten en heeft dat naast de eredivisie ook in de CL en in het Nederlandse elftal laten zien. Waarom je dan niet klaar zou zijn voor de top is mij een raadsel. Er valt te twisten over persoonlijke smaak, want wat jij van Lloris vindt kan ik weer van Cillessen vinden.

1 juli 2015 om 17:04

@ Sammerens

Lloris bij Olympique heeft aardige prestaties gehad, maar je blijft de prestaties van Cillessen maar bagetaliseren. Onterecht. Cillessen heeft op zowel competitie niveau, El/cl niveau en Interlands niveau één vand e hoogste reddingspercentages van heel Europa. Wat wil je nog meer van een keeper? Hij wint de concurrentie strijd van o.a. Krul en Vorm die basis Newcastle en wissel Tottenham zijn. Oftewel zo slecht is zijn concurrentie ook niet precies.

Chauvinisma benoem je, ik benoem realisme. Gebaseerd op alle statistieken en de concurrentie strijd die Cillessen heeft gewonnen kan je gerust stellen dat deze 26 jarige keeper de potentie heeft om een top 10 keeper te worden binnen 2 jaar. Oftewel hetzelfde traject dat Lloris heeft gevolgd.

Lloris is op het moment beter, Maar geef Cillessen 2 jaar de tijd in de premier league en dan kijken we nog eens terug. Tenslotte vertelde ook iedereen dat Eriksen, Vertonghen, Suarez, Blind, Vd Wiel, etc etc het allemaal niet zouden gaan redden. Wat zat iedereen toen fout.

1 juli 2015 om 20:46

@D-Bergkamp,

Ik reageer op jou omdat jij beweert dat Cillessen veel verder is dan Lloris nu. Ik geef alleen aan dat dit naar mijn mening en die van de internationale media onjuist is. Zoals gezegd werd Lloris destijds al door grote media uit de grote voetballanden tot de top 10 keepers ter wereld geschaard. Dat is gewoon terug te zoeken via de welbekende zoekmachines.

Verder is er onderzoek gedaan naar het statistiek reddingspercentage, wat voor de vele Cillessen fans hier een stokpaardje is, en daaruit bleek dat het een verschrikkelijk onbetrouwbare statistiek is. Ik kijk naar de keepers, de reddingen en de tegengoals. Naar het tempo en ook de kwaliteit van de schoten die ze tegen krijgen. Dat zegt mij vele malen meer dan het statistiek reddingspercentage. Ik heb hier al eens eerder aangegeven dat tot ergens in de tweede seizoenshelft Jeroen Zoet een beter reddingspercentage had dan Cillessen, om maar aan te geven hoe betrouwbaar die statistiek is. Er is hier, ondanks dat gegeven, toch niemand die wil beweren dat Zoet en Cillessen qua kwaliteiten momenteel bijna gelijkwaardig zijn lijkt mij. Net zoals men het meevoetballen als een topkwaliteit van Cillessen noemt. Zijn passingpercentage is echter lager dan 4 andere keepers in de Eredivisie. Kunnen die spelers dus beter meevoetballen?

Je zegt geef "cillessen 2 jaar de tijd in de PL en dan kijken we nog eens terug". Wellicht groeit hij inderdaad wel door als hij onder veel meer weerstand moet voetballen. Punt is echter dat United een absolute topper moet hebben als vervanger voor de Gea en niet iemand die alles nog te bewijzen heeft in een grotere competitie en het niveau hopelijk aan kan.

1 juli 2015 om 08:47

Als ze echt voor een stunt willen zorgen halen ze hahn. We zagen bij vermeer al dat zo'n transfer niet ondenkbaar is.

1 juli 2015 om 08:56

Niet ondenkbaar? Die situatie is totaal niet te vergelijken. Vermeer is een stuk ouder en wilde per se spelen, terwijl Feyenoord Hahn gewoon nog een jaar kan verhuren omdat hij jong is en de opvolger van Vermeer moet worden. Dus blijf jij er maar van dromen dat Hahn denkbaar is. Mocht Ajax met 10 miljoen op de proppen komen, is het natuurlijk bespreekbaar. En nee, Hahn is die 10 miljoen (nog) niet waard, maar Cillissen is ook geen 30 miljoen waard.

1 juli 2015 om 09:46

bij 5 Mio verkoopt Feyenoord hem wel hebben ze geld voor een extra verdediger en aanvaller

1 juli 2015 om 09:54

Ik droom daar niet van, hoop dat hahn gewoon bij feyenoord blijft. Zeg alleen dat het wel een stunt zou zijn. Nergens voor nodig om een ander woorden in de mond te leggen.

1 juli 2015 om 11:44

Hahn heeft al bij Ajax gezeten. Velen lijken dit te zijn vergeten. Het is heel goed mogelijk dat hij gaat procederen als Feyenoord hem niet laat gaan.

Hij staat bij Feyenoord op de bank en zal als 1e keeper bij Ajax een stuk meer kunnen verdienen.

1 juli 2015 om 08:47

Sergio Padt

1 juli 2015 om 09:20

Ik vind Padt echt geen heel gek idee. Heeft een prima seizoen gedraaid bij Groningen. Werd in aanloop naar de bekerfinale vergeleken met Hahn en kwam daarin statistisch gezien nog beter naar voren dan de keeper van Feyenoord. Is 25 jaar dus heeft nog tijd om te groeien. Is volgens whoscored.com na Cillessen en Zoet ook de beste keeper op de Nederlandse velden. Komt uit de jeugdopleiding van Ajax dus kent de filosofie.
En wat wordt het anders? Van der Hart is duidelijk nog niet goed genoeg gebleken dit seizoen bij Gae. Werd daar zelfs gepasseerd. Kan er wel komen maar is er nog lang niet. Nordfeldt tekende al bij Swansea. Verder heb je nog Room en Ruiter die wel talent hebben, maar dan kies ik toch voor Padt.

1 juli 2015 om 09:25

In Noorwegen schijnt een aardig keeperstalent rond te lopen (bij Molde Fk): Nyland. Heb hem nog nooit zien spelen, maar ken zijn naam uit sites die statistieken bijhouden. Dat zegt vaak wel wat. Heeft een clausule van 2,2 miljoen pond. Onder andere Southampton zit ook achter hem aan.

1 juli 2015 om 09:50

Oké halen dus. Of ochoa of vorm. In Nederland loopt niemand rond die ook maar half zo goed is als Cillessen.

1 juli 2015 om 10:21

Ochoa heb ik m'n grote twijfels bij. Keepte een fantastisch wk, maar zit bij Malaga op de bank. Waarom toch als het zo'n goede keeper zou zijn. Piekte schijnbaar op het juiste moment.

Ik hoop het niet! Is van Ajax toch van cruciaal belang dat Jasper blijft voor mogelijke kwalificatie voor de CL. Ik weet geen andere keeper die Ajax kan halen en er meteen staat. Vind Jasper echt een erg goede keeper voor Ajax en straalt zoveel rust uit en laat alles er zo makkelijk uit zien. Welke keeper je ook haalt die moet toch eerst wennen in het team en dat kunnen we nu niet gebruiken.

1 juli 2015 om 08:41

Kenneth Vermeer ophalen bij Feyenoord?

1 juli 2015 om 08:44

Die zou ik niet weer bij Ajax hoeven te zien. Ik zag vroeger het verschil niet echt in kwaliteit tussen Vermeer en Cillessen alleen sinds Cillessen echt eerste keeper is geworden zie je een enorm verschil. Cillessen komt over of hij weet wat hij doet en bij Vermeer ziet het er in mijn ogen veel onrustiger uit. Dat bewijzen de statistieken van vorig jaar ook natuurlijk en het gevoel wat een keeper afgeeft komt ook bij de verdedigers over. Ik zou echt niet weten wie hem moet opvolgen

1 juli 2015 om 10:47

Ik hoef persoonlijk Vermeer ook niet perse terug. Echter als je vervanger voor Cil zoekt die 1) Nederlands moet zijn. 2) weinig aanpassings problemen zal hebben. En 3) enigsinds in de buurt komt van het niveau van Cil. Dan zijn er weinig alternatieve op Vermeer na

waarom hebben ze daar dan niet op ingespeeld en Maarten Stekelenburg benaderd?
Was transfervrij...

1 juli 2015 om 08:39

Stekelenburg is niet transfer vrij, is verhuurd aan southampton.

1 juli 2015 om 08:51

Even zn reactie nog een keer lezen hij sprak al in de verleden tijd

1 juli 2015 om 08:54

Je hebt gelijk, staat inderdaad nog onder contract bij Fullham. Dacht dat hij transfervrij was, excuus

1 juli 2015 om 08:51

Uitgeleend door Fulham aan South

Jasper Cillessen en Stefan de vrij? Die van Gaal is gek als hij denkt dat hij daarmee Manchester kampioen maakt.

1 juli 2015 om 08:44

de Vrij staat gewoon echt heel goed te spelen denk dat het echt wel een versterking zal zijn.
Cillessen vind ik persoonlijk niet goed genoeg misschien eerst een tussen stap maken. (is mijn mening) maar zoals ik al vaker zei, bij Van Gaal weet je het nooit die kan spelers tot het uiterste laten gaan. maar zal wat zijn, Cillessen, de Vrij, Depay,, Blind en misschien Clasie ook nog.

Gewoon hanh kopen probleem opgelost 3 mil neer leggen.

Dan nog 10 in spits investeren en je houd er nog 10+ over

1 juli 2015 om 08:39

Cil was goed maar ik vind een keeper nooit een onvervangbare kracht zelfs de gea en neuer zijn te vervangen

Doelpunt meer of minder maakt echt niet zoveel uit op 34 wedstrijden

1 juli 2015 om 08:41

Die ryan (aussie in belgie) schijnt heel goed te zijn. Misschien die proberen.

1 juli 2015 om 10:11

Kom op man! Waarom zou je van Brugge naar Ajax gaan? Zo een Keeper, kan gelijk naar de Europese subtop.

1 juli 2015 om 08:58

ik weet niet hoeveel volledige wedstrijden van hahn je gezien hebt, maar t is vaak spectaculair, maar veel te vaak zakt hij door de onder grens. Is echt nog niet stabiel genoeg voor ajax

1 juli 2015 om 09:04

Talent heeft hij zeker die komt er wel.

En vermeer kan nog makkelijk 5 jaar keepen dus hahn valt wel te paaien, is overigens ook begonnen bij ajax

1 juli 2015 om 09:02

En jij denkt dat Feyenoord achterlijk is? Voor 3 miljoen mogen jullie Hahn zijn handschoenen hebben. Hij is een van de grootste, zowel letterlijk als figuurlijk, keeperstalenten van Nederland en de eerste keeper van Feyenoord na aankomend seizoen als hij zo doorgaat. Cillissen is geen 30 miljoen waard, dus mocht Ajax dat ontvangen mag je voor Hahn ook wel 10 miljoen betalen.

1 juli 2015 om 09:12

Alleen ben je niet in de positie om 10 te vragen en moet je genoegen nemen met minder. Echter hoop ik dat ze betere opties hebben dan Hahn, presteert nog niet constant genoeg om bij de echte top te spelen.

1 juli 2015 om 09:22

Waarom zou Feyenoord geen 10 miljoen kunnen vragen als Ajax Hahn wil hebben? Ten eerste heeft Ajax dan net een flinke duit verdiend met de verkoop van Cillessen en ten tweede is het de aartsrivaal die aanklopt. Beide factoren verhogen de vraagprijs flink, dus ik denk dat Hahn niet voor een grijpstuiver naar Amsterdam zal gaan.

1 juli 2015 om 09:48

Als je weinig centen hebt dan zul je ook met minder genoegen moeten nemen.

1 juli 2015 om 09:59

Feyenoord heeft misschien niet zo veel geld als Ajax, maar weinig centen is overdreven. Er hoeven geen spelers verkocht te worden oid, dus de noodzaak is absoluut niet aanwezig.

1 juli 2015 om 10:04

Maar er moeten wel nieuwe spelers gekocht worden om selextie uit te breiden dus is zeker wel interressant om hahn voor zacht prijsje te halen

1 juli 2015 om 17:38

@ JK-Ajax

Ik betwijfeld het of Ajax serieuze opties heeft omdat men zich nu pas weer is gaan oriënteren (zoals gewoonlijk weer te laat). Aangezien Overmars er een broertje dood aan heeft om intensief te scouten en om van bekende/voorspelbare paden af te wijken denk ik dat ze gewoon Boer zullen doorschuiven mocht Cillessen vertrekken.

1 juli 2015 om 10:29

Hoezo Hanh kopen hij is bij ons al een weggestuurd omdat andere beter waren een Onana wie aanpassing problemen had is in potentie beter dan Hanh zelfde geld voor Leeuwenburg. Als Cillessen wordt verkocht heb je een keeper voor 1 jaar nodig of wie ouder is dan Hanh. Jordi Masip zou een goede vervangen zijn wegens zijn meevoetballende kwaliteiten

ben benieuwd. volgens mij zal Feyenoord er nog wat aan over houden als de Vrij weg gaat. maar zal er ook echt 23 MLJ voor Jasper Cillessen betaald worden? mij lijkt dat wel erg veel. (al kan Ajax vragen wat ze willen want ze hoeven niet te verkopen) en als ik het zo lees is het strak een hoog NL gehalte daar

1 juli 2015 om 09:54

23 miljoen in niet genoeg. Het moet richting de 30 miljoen gaan minimaal. Wat heb je nou aan 23 miljoen als er geen vervanger is te halen. Misschien dat er een vervanger in het buitenland rondloopt, maar Ajax' fantastische scouting kennende, komen ze wel weer uit bij Ruiter ofzo. Dan kan je beter Cillessen houden voor die 23 miljoen. Fans willen niet weer een uitgekleed Ajax.

1 juli 2015 om 17:52

@ Leidsehood

Persoonlijk houd ik rekening met een tussen jaar omdat Ajax pas sinds de hevige kritieken opeens weer in beweging is gekomen (veel te laat). Zoals gebruikelijk is men weer volledig verrast dat er een serieuze kans bestaat dat Cillessen vertrekt. De aankopen die onlangs gehaald zijn; zijn ook niet zorgvuldig gescout maar waren zoals altijd meer voor de hand liggende snelle antwoorden (waarvan er twee eigenlijk niet voldoen aan het profiel wat er gesteld werd) omdat men geen schaduwlijstjes had. Zonder de hevige kritiek was men gewoon door gegaan. Mocht hij gaan hoop ik natuurlijk dat Ajax zoveel mogelijk vangt, maar aan de andere kant maakt het ook weer niet zoveel uit omdat men niet verder kijkt dan (koopjes) in Nederland of Scandinavië.

Tja als er 28 miljoen of meer wordt geboden kun je nog wel zo koppig zijn maar rationeel gezien moet je dat gewoon accepteren; zulke bedragen worden normaal gesproken enkel voor topscoorders betaald. Het is wel jammer dat Stekelenburg net heeft getekend bij Southampton anders was hij uiteraard de eerste keus geweest. Ben benieuwd wie er nu in aanmerking komt, ik zie in de Eredivisie geen enkele keeper die voor Ajax interessant zou kunnen zijn (op Vermeer na maar dat is uitgesloten). Het lijkt me dus dat Ajax over de grens moet gaan kijken naar goede talenten.

1 juli 2015 om 08:44

Hahn lijkt mij ook interessant voor ajax. Ik denk echter niet dat feyenoord dat zomaar laat gebeuren.

1 juli 2015 om 08:45

Klopt voor keepers wordt doorgaans niet zo veel betaald, maar ik denk dat Cillessen (al dan niet op korte termijn) tot de Top 10 van beste keepers behoort.

En in dat geval moet je gewoon ene hoger bedrag nastreven.

Zou Vorm geen optie zijn om als vervanger op te treden voor Cillessen ?

1 juli 2015 om 09:00

Tuurlijk is Vorm een optie, maar die verdiend nu een salaris dat Ajax niet kan bieden en lijkt me daarom niet haalbaar. Ajax moet op zoek naar goede talenten.

1 juli 2015 om 09:03

Hart
Courtouis
Ter Stegen
De Gea
Casillas
Czech
Lloris
Bravo
Diego López
Oblak
Valdes

Zomaar wat keepers die beter zijn en dan vergeet ik er ongetwijfeld een hoop.

1 juli 2015 om 09:04

Waarom proberen ze het niet? Misschien is hij bereid om in te leveren, aangezien Lloris eerste keeper is. Als Lloris vertrekt zal Spurs echt wel een andere keeper aantrekken.

1 juli 2015 om 09:06

Ospina, Handanovic, Buffon, Ter Stegen.. Cillissen in de top 20 beste keepers, maar dat mag ook wel als eerste keus bent bij Oranje.

1 juli 2015 om 09:14

Neuer iemand? De beste keeper niet vergeten.

1 juli 2015 om 09:30

Lopes, Ruffier en Mandanda vind ik ook beter.

1 juli 2015 om 09:56

De enige keepers die echt beter zijn dan Cillessen zijn Neuer De Gea Courtois. De rest is gelijkwaardig.

1 juli 2015 om 10:15

Maak er even van "de rest vind ik gelijkwaardig", want ik denk niet dat het een feit is. Ik vind namelijk alle genoemde keepers beter.

1 juli 2015 om 10:19

@leidsehood,

Wauw, Ik kan het niet bespeuren maar dit moet haast wel sarcasme zijn. Indien dit niet het geval is ben ik heel benieuwd naar onderbouwing van deze bewering.

1 juli 2015 om 10:45

Cillessen zit nu in de top 40 à 50 van de wereld.

1 juli 2015 om 13:12

Valdes? wanneer heb je valdes voor het laatst zien spelen? hij moet eerst maar eens zijn vorm weer terug krijgen na die lelijke blessure

Er lopen ongetwijfeld meer goede keepers rond in deze wereld en het bedrag dat ze zuden kunnen ontvangen is natuurlijk niet misselijk.

Een Nederlandse club mag 25 miljoen op een keeper nooit afwijzen. Dit is toch belachelijk veel geld en zeker voor een doelman uit de Eredivisie. Ik hoop dat we Jasper nog een jaartje bij Ajax kunnen houden, maar als er echt een bod van 25 miljoen komt dan kan je hem niet houden ook al heb je het geld niet echt nodig.

Louis van Gaal moet niet de fout gaan maken om teveel Nederlanders te halen. Twee of drie is meer dan zat.

1 juli 2015 om 08:59

Daar denkt Louis heel anders over.

1 juli 2015 om 17:56

@ lfc_forever

Even los gezien van de discussie of de Nederlandse spelers wel of niet goed genoeg zijn, maar wat maakt dat nou uit. Wanneer selecties bestaan uit een meerderheid van Spaanse of Zuid- Amerikaanse spelers hoor je nooit mensen klagen, alleen als het om Nederlanders gaat is het opeens een probleem.

Ochoa, Ospina, Zieler.

Even wat namen, kijken of er één haalbaar blijkt.
Dit Ajax wordt gewoon nóg matiger dan het al was. Ik begrijp er niks van, je grootste versterking komt voor het middenveld, wat al vol was. Haal is een topper voor op de vleugel en een superspits. En een linker CV.

Hebben toch een groot probleem als hij weg gaat, heeft heel wat punten gepakt en ajax leidt altijd hun eigen keepers op dus ik ga ervan uit dat er niet 1 word gekocht uit het buitenland hmmm en zo ja zou ik gaan voor Vorm, Hanh of misschien Ruiter

1 juli 2015 om 09:04

Vorm verdiend veel. Ruiter is vele malen beter dan Hahn.
Ruiter heeft Utrecht zo vaak op de been gehouden.

Nou als man united kampioen wil worden en dat denkt te gaan doen met aankopen als de vrij en clasie jongens die nog nooit kampioen geworden zijn in een competitie waar wereldkampioenen en Europees en Zuid-Amerikaans kampioenen over elkaar heen rollen dan geef ik ze heel weinig kans!! En met Ramos iets meer! Eigenlijk schandalig dat als je zoals Ajax probeert te bouwen aan een team voor de toekomst en met langdurige contracten werkt de enige zekerheid die je hebt dat als de clubs net veel geld maar zonder visie voor jou speler komen je een hoge transfersom kan krijgen en ze geen nee kan verkopen omdat je dan met een gedemotiveerde speler achterblijft!! Misschien een nieuwe regel invoeren dat je spelers pas mag benaderen in hun laatste contract jaar en dat als ze een nieuwe aanbieding van hun huidige club ontvangen dat als verlening wordt aangemerkt en je alsnog de hoofdprijs kan opstrijken! Denk dat dat het meest fair is en clubs als Ajax waar wel een visie aan vast zit de Europese subtop weer inkrijgen en bij een goede lichting tijdelijk de top!

1 juli 2015 om 14:51

Jouw voorstel gaat tegen een heleboel wetgeving in, dat gaat dus niet lukken.

En Ajax is gewoon wat het is: een opleidingsploeg voor grote clubs. Als Cilissen nu klaar is voor een grote club, zijn ze bij hem blijkbaar klaar en kunnen ze nu een volgende op gaan leiden richting topclub. Of misschien een tussenpaus voor een groter talent uit de jeugd er klaar voor is. Maar dan het liefst een oudere die de jonkies in het team en de jonge keepers veel kan leren.

Er is vast wel ergens een jonge Scandinaviër op te pikken die zo mee kan. Patrik Carlgren van Jong Zweden bijvoorbeeld. Kan je voor minder dan een miljoen oppikken. Heeft als voordeel: kan een pingel keren (zie gister EK finale).

1 juli 2015 om 10:17

Iedereen kan een pingel keren. Je moet geluk hebben dat de bal jou kant op komt

1 juli 2015 om 11:11

Cillesen anders niet!

1 juli 2015 om 18:00

@ Forzarodaole

Boeie, voor de rest is hij een prima en een betrouwbare keeper. Nu weet ik dat het een cliché is maar; bij van der Sar duurde het ook heel lang voordat hij penalty's ging stoppen. Daar werd lang niet zoveel commotie over gemaakt zoals dat vandaag de dag wel bij Cillessen gebeurd.

1 juli 2015 om 17:12

Krul kan ook een penalty stoppen, toch ging de voorkeur bij het keepen uit naar Cillissen.

Hoe duur zou Krul zijn, heeft nog een twee jarig contract?

Ajax zou zo'n goed team hebben als ze al dat geld dat ze verdienen terug zouden stoppen in de selectie.... Maar nee, er komen spelers van het type Zimling, Duarte en 4gever voor in de plaats.
Als de spelers die Ajax versterken niet meer willen spelen in de eredivisie ivm salaris, verkoop dan je sterren niet want ze hebben toch niks aan dat geld.

Van Gaal haalt weer zijn oude trucje uit de hoge hoed, je lekker omringen met Nederlanders. Maar als Ajax een reusachtig bedrag kan vangen voor Cillessen dan moet dat gewoon gebeuren, van zo'n bedrag kan Ajax weer lekker door met waar ze mee bezig waren, alleen de vervanger inderdaad, dat is misschein wel even moeilijk.

De bedragen die ik hoor voor Cillessen zal je nooit meer kunnen krijgen, 25 miljoen is een grote strik er om heen en laten gaan. Ik denk dat het vertrek van een keeper makkelijker valt op te vangen dan van een 10 of een Depay

In de Engelse media heb ik de naam Cillissen maar een keer genoemd zien worden. Er wordt geen rekening met deze transfer gehouden.

De jongen heeft net heel bewust zijn contract verlengd en zal dus zeker niet teleurgesteld zijn als het deze zomer niet doorgaat .des te betere onderhandelingspositie voor Ajax.

Drukke tijden voor Overmars. Nieuwe spits nu Siggi weg gaat en dan ook nog een nieuwe keeper.
Maar ja, ook hij zal toch al wel voorbereidingen hebben getroffen om deze verkopen adequaat op te kunnen vangen?????

1 juli 2015 om 18:02

@ herlev

LOL Overmars en voorbereid zijn, die man is nergens op voorbereid, iets wat hij en de Boer zelf vorig seizoen ook hebben toegegeven. Wat eigenlijk al niet te begrijpen was gezien het rapport Coronel en de revolutie. Goed, je zou denken dat ze daar geleerd van zouden hebben, maar niets is minder waar helaas.

Ik moest wel even lachen toen ik Clasie las. Clasie en United, haha. Misschien Newcastle united maar zelfs daar gaat ie banken.

1 juli 2015 om 09:07

Clasie gaat niet naar United. Schneiderlin komt. Dat de transfer nog niet rond is, is een kwestie van tijd.

1 juli 2015 om 09:15

Dat denk ik ook, het was meer een reactie op dit artikel. Clasie en United, hoe verzin je zoiets als journalist. Dan lul je ook maar wat dom in de rondte.

Ik vraag me af hoe de Telegraaf met deze namen komt. De Vrij is een goede verdediger maar nog lang niet klaar voor United en er moet toch een CB komen die ervaring genoeg heeft en ouder is. Tottenham wil geen zaken doen omdat van Gaal hun afgewezen heeft? Hm lijkt me ook sterk. Ze zullen vast moeilijk doen maar zo moeilijk? En Woodward weet ook dat de fans het nooit zouden accepteren om de Gea te vervangen voor Cillessen, een keeper die 5 klasse minder is. Hij zei zelf dat hij wil dat de beste spelers voor United spelen dus dan moet hij zich daar ook aan houden

1 juli 2015 om 09:19

De tranen schieten je toch ook in de ogen als je die namen leest?

Ramos, maar anders de Vrij.
Schneiderlin (en eerder Schweinsteiger genoemd), maar anders gaan we wel voor Clasie.
Lloris, maar anders Cillessen.

Absolute topnamen (schneiderlin top/subtop) maar als tweede optie vanaf het perspectief van een club als United gezien een lijstje met b-garnituur.

Ik kan niet anders dan duimen dat die alternatieven absoluut uit de duim zijn gezogen en komend seizoen niet in het shirt van United voetballen.

1 juli 2015 om 09:25

Haha maar echt. Gewoon niet fijn wakker worden dit.
Ik heb nog liever geen versterkingen dan dat deze namen komen. Clasie lijkt me sowieso onzin, van Gaal praat altijd over balans en dat we te weinig spelers hebben die lang zijn en wat meer body hebben, dus dan kom je echt niet aan bij Clasie.

Hoe meer ik er ook over nadenk, hoe meer ik dit onzin ga vinden. De Engelse media hebben al weinig idee over wie van Gaal gaat halen, hoe zou de Telegraaf dit nou weten? Met Depay was het anders want toen kwamen de 2 beste PSV watchers met het nieuws en kwam het ook uit Psv's kant. Nu claimt de Telegraaf dit alsof ze zelf het lijstje van van Gaal hebben gepikt ofzo.

Cillessen was ook niet van Gaal's beste/eerste keus voor het Nederlands elftal, maar omdat Vermeer niet speelde moest hij wel kiezen voor Cillessen op het WK. En daar was hij ook nog eens koppig om niet te luisteren naar Frans Hoek's instructies.

1 juli 2015 om 09:29

Ach, De Vrij was toevallig op vakantie met Van Persie en Blind. Dan zijn de geruchten ook snel gevoed. Met Ramos erbij maakt De Vrij natuurlijk geen schijn van kans meer, maar mocht hij niet komen, is het toch een versterking.

Het wordt Cillessen hoor! Een meevoetballende keeper en dat is wat Louis zoekt. Ook op aanraden van Frans Hoek. Als ik Ajax was, zal ik voor Velthuizen gaan.

1 juli 2015 om 09:15

Velthuizen je maakt een grapje neem ik aan. Velthuizen is niet goed genoeg voor Vitesse laat staan voor Ajax. Room is misschien wel geschikt? Een stuk jonger dan Velhuizen en een heleboel talent meer.

1 juli 2015 om 09:41

Velthuizen is een goeie keeper! Jarenlang onomstreden bij Vitesse tot dat Room hem uit de basis keepte. Kijk maar naar Vermeer en Cillessen toen bij Ajax. Zelfde verhaal. Doet vermeer het slecht bij Feyenoord? Hij heeft laten zien dat hij nog goed kan keepen. Velthuizen moet je niet afschrijven. Prima vervanger voor Cillessen!

IK hoop ontzettend erg dat Cillessen voor een groot bedrag naar Manu gaat. Dat is voor NEC namelijk ook innen, met onze 10% van de winst.

Mocht Cillessen voor 25-30 miljoen euro verkocht worden aan United dan lachen jij, ik, NEC en Ajax de penis uit de pantalon. 30 miljoen zijn bedragen die natuurlijk nergens over gaan. NEC strijkt 10% op van het verkoopbedrag. Dus dat zal rond de 3 miljoen komen te liggen. Voor NEC begrippen een fantastische som en ook voor Ajax niet verkeerd lijkt me. Het enige nadeel is dat de sterkhouder vertrekt uit A'dam en er niet zo makkelijk een opvolger klaar staat of is te vinden...

Cillissen kan die stap maken. Hij kan echt een topper worden. Heeft alles in zich ook. Ajax moet hem dat ook gunnen. Hij is langzaam het niveau ontgroeid van de eredivisie. Over de opvolging zal het in buitenland op zoek moeten. In Nederland loopt niets rond en dat is betreurenswaardig en vreemd. Waar blijft het keeperstalent wat Ajax altijd wel in huis had ?

2 juli 2015 om 10:49

Dat hebben we nog steeds in huis, maar momenteel is er niemand die er echt al klaar voor is. Ik denk dat Leeuwenburgh nog het dichtst er tegenaan zit, maar die hebben we verhuurd voor aankomend seizoen.. V Bladeren gaat een goede worden, maar die is net 18 en moet nog een aantal stappen maken alvorens hij in aanmerking komt.

Serieus, waar denken die mensen aan, Vermeer terug halen, nee dank je. Die heeft laten zien waarom hij 2e keus was, zeker op het eind van het seizoen.
Stekelenburg, gelukkig al weg, die speelt al jaren als een krant, heb je niks aan.
Die grabbelaar van Velthuizen, daar ga ik maar niet eens op in. Zit niet voor niks op de bank.
De enige die ik serieus een kans zou willen geven zijn Vorm of Padt, een oudere met PL ervaring of een jongere ex Ajax die ik nog wel verder zie ontwikkelen.

Dit is wel een heel wrange situatie voor Ajax. Mocht Cillessen vertrekken, dan is de transfer van Vermeer naar Feyenoord ineens nog pijnlijker. Ongeveer de enige waardige vervanger van Cillessen momenteel...

1 juli 2015 om 10:34

Op de Nederlandse velden wel ik hoop dat men zelf navraag doet bij Barca voor Masip wie ik een geschikte opvolger vind zeker binnen het meevoetballen

Vorm, Ochoa (zit op de bank bij Malaga), Stekelenburg had een paar weken geleden makkelijk gekund en misschien kunnen we Feyenoord een steekje terug geven op dit gebied met Warner Hahn?
Of Mickey van der Hart gewoon

Als het zover komt, dan moet Ajax voor Matthew Ryan gaan. Hopelijk gaat United voor Lloris.

1 juli 2015 om 09:39

Ryan lijkt me niet haalbaar. Die jongen ligt nog tot 2018 vast en ik denk niet dat hij een stap naar Ajax als een logische vervolgstap zal zien. Ajax ligt niet ver voor op Brugge dus ik ga er van uit dat hij nog een seizoen blijft en dan vanuit Brugge naar een grotere competitie zal gaan.

1 juli 2015 om 09:56

Nee, daar heb je een punt. Ik denk zelfs dat hij zich financieel niet kan verbeteren bij Ajax. Zonde eigenlijk, prima doelman.

Mochten we hem moeten verkopen, 40 miljoen op dit moment. Dat trage handelen van clubs als man utd, zit ajax straks met een probleem. Geld zat die club en jasper heeft een langdurig contract. Beste vervanger lijkt mij van der Hart, prima keeper. Misschien Stevens, Hahn of Padt nog overnemen.

1 juli 2015 om 10:39

Je bent niet goed om Stevens te willen hallen dan kun je beter Onana er neer zetten wie alleen door heimwee en aanpassing problemen nog niet altijd top speelde. En Padt en Hahn zijn bijde al weg gegaan omdat ze minder waren.

1 juli 2015 om 11:38

Ik denk inderdaad dat het beter is om het intern op te vangen. Laat Onana en van der Hart het maar uitmaken wie de beste is.

Als van Gaal Cillessen nog haalt, na Blind, die gewoon een flop bleek, neem ik hem niet meer serieus.

Onbegrijpelijk dat elke Nederlander die met een transfer in verband wordt gebracht ook gelijk aan United gelinked wordt.. Kom op man, Clasie, Cillessen en de Vrij?????
Je mag van de club & dankzij de sponsoren een kleine 150mln uitgeven aan ‘top’ spelers en dan kom je met Nederlanders en verleg je de aandacht van Schneiderlin naar Clasie, van Ramos naar de Vrij en van Loris naar Cillessen……
Mocht v Gaal dit serieus bij Woodward indienen dan mag hij gelijk zijn koffers pakken en lekker aan de Portugese kust gaan zitten..

1 juli 2015 om 10:37

Clasie komt niet want Schneiderlin komt. Als Ramos toch bij Real Madrid blijft vind ik dat ze voor Godin moeten gaan. Dat vind ik een klasbak! Cillessen is een prima vervanger voor de Gea. Een meevoetballende keeper en dat is wat Louis wil.

1 juli 2015 om 10:49

Clasie komt niet naar United. Schneiderlin komt. Dan zal ik als Ramos niet komt voor Godin gaan. Dat vind ik een klasbak! Cillessen vind ik een prima vervanger voor de Gea. Een meevoetballende keeper. Dat is wat Louis wil.

Van Gaal gaat bijna een Nederlands team maken, Cillessen, De Vrij misschien. En dan heb je al Depay, Blind en RvP. Ik zou voor Lloris gaan en Ramos en als alternatief misschien Cillessen en Hummels/Godin

ou zonde zijn als Cilessen vertrekt, maar zo'n hoog bedrag kun je simpelweg niet weigeren. Punt is dan wel dat Utd. NU moet kiezen. Anders zit je weer met gezeur in de voorbereiding. Verdedigers die niet meer weten waar ze aan toe zijn (andere coaching dan Cilessen).

Jammer dat het pas nu concreet begint te worden. Als Cillessen meteen in het begin van de transfermarkt naar Manchester zou zijn gegaan had Ajax Stekelenburg terug kunnen halen of Nordfeldt van Heerenveen kunnen kopen.

De opties die nu de ronde doen zijn m.i. of niet haalbaar of niet goed genoeg.

Hahn- Staat onder contract bij Feyenoord en die zal de concurrentie niet sterker willen maken.
Ruiter- Laat die eerst maar een paar jaar achter elkaar bij Utrecht presteren, afgelopen seizoen niet indrukwekkend.
Room- Vitesse zal hem niet zomaar laten gaan en de hoofdprijs is hij niet waard.
Vorm- Verdient op dit moment waarschijnlijk veel meer dan hij bij Ajax kan krijgen.
Ryan- Van Club Brugge naar Ajax is niet echt een vooruitgang.
Ochoa- Type Romero, meer een showkeeper dan een goede keeper.
Onana- Was afgelopen seizoen eigenlijk nog geeneens goed genoeg voor Jong Ajax.
Van der Hart- geen Ajax niveau.

Kortom, lastig verhaal. Hoop voor Ajax dat Utd voor Lloris gaat.

1 juli 2015 om 10:42

Als je zegt dat Onana niet een goed genoeg voor Jong Ajax is heb je zeker geen verstand van voetbal ondanks zijn heimwee en aanpassing problemen met het weer en taal hield hij Jong Ajax ook regelmatig op de been dat de eerste paar wedstrijden op een foutje te betrappen is gewoon begrijpelijk. Onana is niet voor niks op dit moment derde keeper en wordt ook boven de rest van de keepers geplaatst

De bedragen van 25-30 miljoen die hier genoemd worden lijken me onrealistisch voor een keeper. Ik denk dat het om een transferbedrag van 15-18 miljoen zal gaan.

Bijzondere keuze van Man United! Persoonlijk heb ik echt mijn twijfels over dit bericht hoor.

Met alle respect voor Cillessen, maar veel meer dan een redelijke doelman is hij toch niet op internationaal top niveau? Hij zal best nog wel een stapje hoger dan Ajax kunnen, maar Manchester United reken ik toch nog steeds tot de wereldtop.

Ik dat united beter de portmonnee kan trekken voor iemand als Neuer. Cillessen is een verzwakking ten opzichte van de Gea...

Voor Ajax kan het natuurlijk een mooie deal zijn! Als er inderdaad "megabedragen" op tafel komen, dan moet Ajax natuurlijk gewoon toehappen. Dat is de enige manier om ooit het gat tussen Ajax en de europese subtop te dichten.

als van gaal dit na blind doet, ga ik toch zachtjes aan vermoeden dat hij er een fijn percentage van krijgt ..
van de gea naar cillesen .. dan mogen ze wel echt minimaal 100m in de verdediging investeren ..

1 juli 2015 om 17:14

Ze willen toch de Vrij halen.

1 juli 2015 om 22:49

lol ja dan komt het zeker goed

Is Rulli geen goede opvolger van Eustiadentes? Zeer talentvolle keeper volgens filmpjes en FM.

1 juli 2015 om 10:39

Is naar Real Sociedad gegaan en staat daar momenteel in de basis geloof ik?

Zijn betere opties.. bij united zitten de fans er ook niet op te wachten ze zijn namelijk het penalty gebeuren niet vergeten.
lijkt ook iets te veel nederlanders te willen halen bij united net zoals bij barca toen.
je zou denken dat ie er van zou leren

Ik durf het bijna niet
Maar zou Erwin Mulder niets zijn heb nooit begrepen dat hij er uit moes voor Vermeer

Een betere keeper dan Cillessen kunnen we als Ajax zijnde toch niet vinden op dit moment, gaat een groot probleem worden als die weggaat volgend seizoen...

Serieus, wanneer is het gewoon een Nee, we verkopen hem niet?!? Waarom is Overmars zo mak als een lammetje als er een grote club komt voor een van onze topspelers?

Ajax heeft het geld niet nodig, maar juist de goede spelers om de volgende stap te kunnen zetten in de ontwikkeling van de club, als je iedere keer als een mak lammetje 'meeehhh' zegt en je spelers maar zonder slag of stoot laat gaan dan kom je nooit vooruit!

Daarbij heeft Cilessen (net als Blind vorig jaar overigens) zelf aangegeven met Ajax bezig te zijn, omdat hij niet voor niets net z'n contract tot 2018 had verlengd.

Dus als Ajax hem laat gaan vind ik het echt te triest voor woorden, sla dergelijke aanbiedingen gewoon af en hou die jongen in huis, anders vind ik het echt een teken van zwakte waarmee je grote clubs alleen maar in de kaart speelt, omdat zodra ze interesse tonen je toch wel op je rug gaat liggen!

Misschien lief aan Feyenoord vragen of Vermeer terug wil komen?

Verder: Leuk dat zo mogelijk straks veel Nederlandse internationals spelen bij United. Hopelijk kan Van Gaal de as in de competitie zo smeden dat de nieuwe bondscoach dat straks niet meer hoeft te doen.

Wat heb je nou aan deze jonge? Denk even serieus en logisch na! Na nederland - argentinië.

Stel je manchester united komt in de 8ste finale, kwartfinale, halve finale, finale en het wordt een penaltyreeks. Deze gast kan niks tegenhouden! Net als Nederlands elftal tegen Argentinië.

Waarom niet gewoon Leno van B. Leverkussen halen? Jong en talentvol die wel een penalty kan tegenhouden.

1 juli 2015 om 10:45

Leno is zeker een goede keeper maar niet nodig als vervanger omdat men in de jeugd met Onana en Leeuwenburg en Groothuizen genoeg talent heeft. Ik zou liever een ervaren keeper willen zien

1 juli 2015 om 10:49

Ja Ok hij is geen penaltykiller, maar heb je bijvoorbeeld Feyenoord-Ajax van afgelopen jaar gezien? Deze gast heeft ons 3 punten bezorgd met magnifieke reddingen. Zo zijn er nog een aantal wedstrijden te noemen waar deze man gewoon een eindbaas is.

1 juli 2015 om 10:59

Leno is echt haalbaar voor ajax, ookal geven ze leverkussen 40 miljoen, Leno zal niet naar de eredivisie willen vertrekken

1 juli 2015 om 11:21

Ik bedoelde dat man.united Leno moest halen, niet ajax haha :P zodat Cillessen kan blijven. Leno gaat inderdaad nooit naar ajax, zijn volgende stap zal zeker niveau R.madrid of PSG worden zeker geen ajax.

Ajax kan misschien wel voor Hahn gaan ofzo (keeper van feyenoord) of de talenten inderdaad de kans geven.

Btw Japser is een goeie keeper, heeft bijna alles! Als hij alleen penayltys kan stoppen, ben ik blij voor hem en het nederlands elftal. Dan gaat het een goeie worden hij is nog jong!

Nou, als je alles moet geloven speelt volgend seizoen het halve nl elftal bij ManU...

Vorig jaar rond deze tijd hadden we nog de 2 beste keepers van de eredivisie (misschien wel de 2 beste nederlandse keepers).. Als deze transfer doorgaat hebben we of een jeugdkeeper (van het Hart) of een B keeper (de Boer).. Ik kan me geen keeper bedenken die Ajax nu nog kan halen die er ook gelijk zal staan..

Hahn zou een goede vervanger zijn, maar die speelt bij feyenoord. Ochoa is transfervrij maar wil waarschijnlijk teveel salaris, verdiende bij sociedad 2,75 miljoen per jaar. Michel vorm zou ook nog kunnen

Chapeau voor Ajax als ze hem voor 28 miljoen verkocht krijgen. Als ik Manchester was dan zou ik voor dat bedrag toch voor een andere optie gaan, maar wie ben ik. Van Gaal bepaalt en daar moet Ajax van profiteren.
Als Van Gaal voorlopig in Manchester blijft dan lopen daar over een jaar weer 8 Nederlanders rond, net zoals bij Barcelona destijds.

Cilessen is een meer dan uitstekende doelman die absoluut tot een van de beste keepers ter wereld kan gaan horen de komende jaren. Nee, dat is hij nog niet, maar hij heeft de afgelopen seizoenen bij Ajax prima stappen in zijn ontwikkeling doorgemaakt, al dat geleuter over het niet stoppen van penalties is zwaar overdreven, van der Sar heeft ook jarenlang nauwelijks een penalty gestopt tot hij ineens bij United de winnende tegenhield in de CL finale!

Jasper is gewoon een uitstekende doelman!!

Voor 20 miljoen Cillessen verkopen en Room of Vorm halen of Vermeer terughalen, zodat Hahn bij Feyenoord keeper nr 1 kan worden.
De Boer is ook een goede keeper voor het 1e van Ajax en ze hebben goede jeugdkeepers.

Het beste is als Jasper gewoon blijft, maar als je eventueel Michel Vorm voor een mooi prijsje kan ophalen is dat ook een goeie deal denk ik!

Van Gaal moet oppassen dat het geen Nederlandse enclave wordt zoals toen bij Barcelona. Als het mis gaat is dat juist een stok om mee te slaan. Clasie vind ik trouwens totaal niet passen bij een topclub als Man United.

1 juli 2015 om 11:44

En Blind wel?
Misschien gaat van Persie wel weg, als hij wil.
Voor Depay zou het goed zijn, als hij blijft, kan een soort mentor voor hem zijn.

1 juli 2015 om 11:59

Volgens mij spelen er wel meer spelers bij United die ik er niet vind passen. Zoals een Blind.

Maar ik ben het er wel mee eens dat ik vind dat van Gaal op moet passen met al die nederlandse spelers.

Voor Jasper zou het natuurlijk een mooie stap zijn. Als ajax zijnde zou ik niet (graag) mee werken. Ook in Nederland lopen er een aantal talent volle keepers rond (bijvoorbeeld Room en Hahn) maar, ondanks dat ik vind dat Jasper overschat wordt, zijn zij nog niet zover en ga je dus een paar stappen terug zetten. En financieel gezien heeft Ajax het niet nodig.

35 miljoen minimaal of lekker blijvende amsterdam

Weet je wat 35 miljoen is?
Weet je wat je daar voor kan kopen?

In Nederland hoef je in ieder geval niet te zoeken. Hier is er maar één die Cillessen kan opvolgen en dat is Vermeer. Maar die gaat niet terug komen denk ik. Je moet echt in het buitenland kijken. In de PL zie ik wel drie keeper die bij Ajax onder de lat zouden kunnen staan Vorm, Pantilimon en Mannone. Maar de vraag is zitten deze gasten op Ajax en de Eredivisie te wachten. Ik denk het namelijk niet. Misschien is Ajax wel een uitdaging maar de PL verruilen voor de Eredivisie... En waarschijnlijk ook minder verdienen. Dit is een hele klus om weer een Ajax waardige keeper te vinden. Ben benieuwd wie er dan volgend seizoen onder de lat staat. Oja nog even reageren op de poll. Als je ervaring en HD kwaliteit wil moet je zeker voor Lloris kiezen. Maar wil je kwaliteit en een langere toekomst moet je voor Cillessen kiezen. Cillessen is volgens mij nu 25. En Lloris is 28 of 29. Dan gaat Jasper toch net weer een paar jaartjes langer mee.

Cillessen wilt zelf ook gewoon weg hoor als United komt. Hoe vaak komt die kans voorbij. Zeker voor een keeper is die kans bij zo'n grote club nog kleiner dus.
En zulke bedragen zijn toch niet voor Ajax te weigeren.

1 juli 2015 om 12:36

Er worden geen bedragen genoemd, maar voor 20 miljoen is een mooi bedrag, het is ook niet netjes naar Cillessen toe, als je hem zo'n transfer niet gunt, als alle verhalen waar mogen zijn.

Is Romero geen haalbare optie? Speelt bij sampdoria en is eerste keeper van Argentinië. Hij kan ook nog eens strafschoppen stoppen.
Ik hoop dat het 1 van deze 4 wordt in ieder geval:
1.romero
2.ochoa
3.hahn
4.room

1 juli 2015 om 15:24

Eerste 2 zullen qua salaris boven de norm willen... Nummer 3 zal niet mogen van Feyenoord ...

1 juli 2015 om 15:58

Dan maar een keer boven de norm salaris aanbieden. Net zoals met eto'o is gebeurt.

1 juli 2015 om 17:06

En nummer 4 is pas een half seizoen eerste doelman bij Vitesse.

als de as van utd gaat bestaan uit cillessen, de vrij, clasie en wie dan ook in de spits, gaat van gaal binnen 5 wedstrijden met pek en veren old trafford. Ongelooflijk dat ze hem nog steeds zoveel geld uit laten geven, dit kan wel eens een definitieve nekslag worden voor utd.

1 juli 2015 om 13:12

Clasie gaat niet naar Manchester United. Schneiderlin wordt het. Cilessen gaat concurreren met Valdes. En de vrij is gewoon een heel goede verdediger, was 1 van de beste op het WK ook mede dankzij Van Gaal.

Ik neem van Gaal al jaren niet serieus en nu ook niet. Die wilt gewoon een Holland United ervan maken net als hij in Barca deed. Die Nederlandse namen trekken United niet naar een hoger nvieau. En waarom zou je een doelman halen als je Valdes hebt.

1 juli 2015 om 15:02

Bij Barca waren het nog wel topclub waardige spelers (op Hesp na). Maar Clasie is echt niet topclub waardig. Cilissen kan goed genoeg worden, maar is nog geen echte topper. En De Vrij vind ik lastig in te schatten, maar er zijn zeker betere opties dan hem.

Mocht ajax meer als 20 miljoen krijgen voor Cilissen dan mogen ze in hun handjes knijpen. Bizar bedrag.

In Nederland heb je weinig keuze... Hoogstens Room, rest komt Niveau te kort.... Een michel Vorm zal te duur zijn... Dus je komt op de buitrnlandse markt uit... Gezien de eigen lichting nog niet goed genoeg zijn.

Aiii eerste naam van het lijstje van ajax als opvolger van Cillessen is bekend. Sergio Padt... Overmars gaat weer voor pure middelmaat.

2 juli 2015 om 00:27

difference, je begint vermoeiend te worden. Ik denk dat de keuze voor een nieuwe keeper niet alleen van Overmars afhangt. Van der Sar zal Overmars ongetwijfeld met raad en daad bijstaan en de keuze voor Sergio Padt is nog niet zo verkeerd. Padt speelde vier keer voor Oranje onder 21
en speelde het Europees Kampioenschap voor 17 jarigen in 2007.

Vermeer voor 3 miljoen

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren