Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Stevens drukt Mercedes op het hart: ‘Geef toch eens wat meer gas’

Laatste update:

Autofabrikant Mercedes is al jaren nauw verbonden aan VfB Stuttgart en is sinds het seizoen 2008/09 ook de officiële naamgever van het stadion van de club. Mercedes droeg twintig miljoen euro bij aan de renovatie van de thuishaven en verwierf daarmee het recht om dertig jaar lang de naamgever te zijn. Daarnaast betaalt men jaarlijks een som geld aan VfB Stuttgart als hoofdsponsor, maar Huub Stevens zou graag zien dat de steun verder gaat.

/

De Nederlandse coach behoedde zowel afgelopen seizoen als het jaar ervoor de club voor degradatie. Tweemaal ontsnapte VfB Stuttgart aan afzakking naar de 2.Bundesliga en Stevens heeft er een goede blik in de keuken kunnen werpen. Hij spreekt in BILD uit dat Mercedes zich best wat meer mag inspannen voor VfB Stuttgart. “We spelen in de Mercedes-Benz Arena en spelen en trainen met de ster van Mercedes op de borst.”

“Ik zou wensen dat Mercedes eens wat meer gas zou geven”, roept Stevens op. “Dat de club weer tegen degradatie moet strijden, is toch ook geen goede reclame voor Mercedes?”, vraagt hij zich af. In het seizoen 2006/07 werd VfB Stuttgart voor de vijfde en laatste keer kampioen van Duitsland. De laatste seizoenen eindigde de club steevast in het ‘rechterrijtje’ en was het tot het einde toe spannend of men erin zou blijven.

Heeft Huub Stevens gelijk?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zou leuk zijn als Mercedes net als Volkswagen wat meer geld in de club pompt! Meer concurrentie in Duitsland

22 juni 2015 om 11:48

Daimler vergelijken met een Volkswagen is in mindere mate terecht. Volkswagen is vele malen groter en kan dus veel meer bieden voor een club. Ook BMW group is een stuk groter. Uiteraard kan Daimler iets meer doen, maar de laatste jaren loopt het daar ook terug. Steven kijkt enkel naar Stuttgart en dat is zijn goed recht, maar jaarverslagen van dat soort grote bedrijven zijn gewoon openbaar en door daar een uurtje tijd aan te besteden leer je al snel dat deze wens niet snel gehoord gaat worden.

22 juni 2015 om 12:26

beide bedrijven zijn ook helemaal niet te vergelijken met elkaar, laten we eerlijk zijn. Volkswagen is vele malen groter zoals je al zegt en de business-doel is totaal verschillend.

waar Volkswagen focus neerzet op personen auto's zoals met de merken, Audi, Porsche, seat, skoda en volkswagen zelf (volgens mij ook lamborghini?) heeft Daimler alleen Mercedes als personen auto en Smart (of is dit Bmw?)

daarbij is Mercedes naar mijn info wel meer actief in Trucks en Bus vervoer in verschillende continenten en bouwt het ook die typische Amerikaanse Trucks met ik dacht "freightliner" (die ook trucks leveren aan Amerikaanse en Canadees leger)

maar inderdaad is Daimler wel de laatste die geld kan pompen in een voetbal club, want zoals je zelf al zei doen de Daimler bedrijven niet al te best. daarbij zitten ze volgens mij goed in de Formule 1.

22 juni 2015 om 12:44

Klopt niet hoor dat Volkswagen vele malen groter is? Beide bedrijven bespelen hele andere markten, dat zeker, maar Daimler draait een even grote omzet als VW (circa 120 miljard per jaar) en ze hebben eenzelfde jaarlijkse winst (circa 8 miljard per jaar). VW heeft Audi, Seat, Skoda, Bentley, Bugatti, Lamborghini en Porsche onder hen maar Daimler heeft dan weer Daimler Truck North America, Maybach, Mercedes-Benz, Naw, Saurer, Setra, Smart, Sterling, en Western Star onder hen. Het zijn twee verschillende markt geöriënteerde bedrijven die op verschillende markten spelen maar die beiden gigantisch groot zijn.

22 juni 2015 om 13:37

Maar Maybach stopte al in 2012 en Sterling in 2010..

de winst van Volkswagen AG zit op 10,9 miljard in 2014 terwijl Mercedes op 6,9 zit.

hmmm een klein verschil van 4 miljard.

http://www.bloomberg.com/research/stocks/financial...
http://www.bloomberg.com/research/stocks/financial...

check maar op bloomberg, heb je een mooi overzicht van de annual reports van beide Ag's zowel Volkswagen group als Daimler AG.

22 juni 2015 om 13:57

Oh ik geloof je wel, ik ging er van uit dat mijn bron een goede bron was, al zijn en blijven beide grote spelers op de markt en zijn het beide giganten. Maar Audi is dus afstand aan het nemen van Daimler, wany in 2010 was er geen verschil.

22 juni 2015 om 14:09

ik weet niet wat de winst is van Audi in vergelijking met Mercedes. ik denk in het algemeen dat beide ongeveer hetzelfde zijn aangezien het beide dure en luxe auto's zijn.

de verschillen zit hem gewoon in het feit dat Daimler meer focus legt op transport zoals trucks en bus vervoer waarbij Volkswagen er volgens mij (kan het fout hebben) er helemaal geen business in heeft.

22 juni 2015 om 14:19

Neen ik denk ook niet dat VW in de business van het transport zit zoals Daimler, althans niet dat ik weet.

22 juni 2015 om 19:33

VW heeft ook een transportsector met Man, Scania en de bekende VW Bus.

22 juni 2015 om 19:52

Ahzo thanx @duitser, dat wist ik dus niet

22 juni 2015 om 20:46

Volkswagen zit niet alleen in de auto's ze doen ook trucks Volkswagen is behalve eigenaar van Audi, Seat, Skoda, Porsche, Lamborghini,bugatti en Volkswagen ook eigeaar van M.a.n en Iveco trucks. Hierdoor een groter omzet met als gevolg meer sponsorgeld over om te inversteren. En laten we niet vergeten de laatste jaren doet Wolfsburg beter in de competitie de VFB Stuttagt.

22 juni 2015 om 12:40

Voetbal is maar bijzaak voor Mercedes en dat is logisch natuurlijk, het heeft simpelweg geen prioriteit en dat merk je hierin.

Gas geven doen ze al in de Formule 1.

22 juni 2015 om 11:36

Inderdaad, dat is ook meer relevante reclame dan een voetbalclub. De formule 1 kost alleen maar geld, dat is pure marketing die sport.

22 juni 2015 om 11:53

Bij de formule 1 wordt overigens niet alles betaald door de fabrikanten hoor. Racers moeten hun eigen stoeltje kopen in de teams.

22 juni 2015 om 12:07

Dat is niet helemaal waar, Hamilton heeft net een contract getekend van 30 miljoen per jaar bij Mercedes, dus deze opmerking slaat nergens op .

22 juni 2015 om 12:09

Klopt. coureurs moeten sponsors en dus geld meenemen voor een stoeltje. Maar Mercedes AMG geeft per dag zo'n miljoen euro uit aan research and development. En dat gebruiken ze in de Formule 1, en ze domineren. Ultieme reclame van een producent van luxeauto's met pit. Voor naamsbekendheid hoeft Mercedes Stuttgart niet te steunen. De enige reden dat Mercedes verbonden is met Vfb is omdat Mercedes hoofdkwartier in Stuttgart staat. En dat Stuttgart bijna degradeert slechte reclame is zoals Stevens zegt moet ik echt om lachen. Alsof men geen Mercedes koopt omdat Stuttgart slecht speelt. Ik koos ander merk omdat die auto meer met me deed, niet omdat Stuttgart 16de stond.

22 juni 2015 om 12:11

@rijkaard

F1 coureurs verdienen inderdaad veel. maar voordat je dat salaris krijgt moet je eerst investeren. Toen Alonso paar jaar terug naar ferrari ging bracht hij 25miljoen per jaar mee in sponsoren. Daarna verdiende hij dat bedrag ook terug in salaris maar als je die sponsoren niet brengt en wel dat salaris wil kunnen ze je auto niet verbeteren en dan is het met een zeepkist tussen de bolides.

22 juni 2015 om 12:40

@panerai: En voetbal is dat niet? Leg eens uit?

22 juni 2015 om 15:25

@rijkaard. Er zijn nauwelijks inkomsten. De uitgave zijn vele malen groter. Deze opmerking is wel degelijk relevant, je snapt er gewoon geen hout van.

22 juni 2015 om 15:27

Borreltje,

Bij voetbal heb je eigen stadion dus eigen kaartverkoop en prijzen geld. Bij formule 1 heb je geen thuis wedstrijden of een lucratieve champions league. Ze krijgen geld van sponsoren en de merken pompen er het meeste geld in.

Ja coureurs krijgen prijzengeld. Maar het is niet vergelijkbaar met voetbal.

22 juni 2015 om 20:50

Dat kan je ook van Volkswagen zeggen hun hoofdkwartier staat in Wolfsburg. En Volkswagen verkoopt altijd wel daar hoeven ze geen voetbalclub voor te sponsoren. Wat voor Mercedes geldt geld ook voor Volkswagen in dit geval.

Deze club hoort natuurlijk gewoon mee te doen in de top 8. Qua selectie totaal niet minder dan een Augsburg wat gewoon 5de wordt. Talent is er ook genoeg met Werner, Leitner, Rudiger en Baumgartl. Ongelofelijk dat deze club elk jaar rond plek 15 staat. En voetballen kunnen ze wel degelijk. Want in tegenstelling tot HSV speelt Stuttgart tenminste nog voetbal wat dergelijks op lijkt. Maar elke keer is het net niet.

22 juni 2015 om 13:02

Onderschat je de Bundesliga nu niet heel erg? Dat is echt een sterke competitie hoor.

Als ik topman van Mercedes Benz zou zijn, zou het mij een doorn in het oog zijn dat de club van cuncurrent Volkswagen het zo goed doet, en dus zou ik wel wat extra geld willen investeren.

22 juni 2015 om 12:14

Volkswagen is natuurlijk niet echt een concurrent van Mercedes he, dan zou je eerder moeten kijken naar BMW en Audi. Mercedes richt zich bovendien meer op de Formule 1, daar gaat het perfect met ze dus dat is reclame genoeg.

22 juni 2015 om 12:21

En wie is dan de eigenaar van Audi?

Edit: komt nog bij dat beide merken bestelbusjes maken, beide merken vrachtwagens maken.
Dus ik denk zeker dat de Daimler Mercedes groep de Volkswagen MAN groep als een concurrent zien.

22 juni 2015 om 12:27

Geeronimo

Audi is sinds de jaren 60 eigendom van VW, dat is toch algemeen geweten. Ik vraag me wel af hoe het dan zit met eventuele belangenvermenging aangezien Bayern gesponsord word door Audi, welke dus onder Volkswagen (wolfsburg) vallen.

22 juni 2015 om 12:35

Wordt nog grappiger, Audi is een van de hoofdsponsoren van FC Ingolstadt die nu gepromoveerd zij naar de BL. FC Ingolstadt speelt in het Audi-Sportpark stadion.

22 juni 2015 om 13:22

Wat heeft dat er nou weer te maken, wie de eigenaar is? Is Chevrolet dan ook een concurrent van Fiat omdat Fiat de eigenaar van Chrysler is? En Smart van Rolls-Royce zeker (mercedes en Bmw)? Sponsering gaat echt op merkniveau. Het is niet voor niks zo dat bijvoorbeeld het Volkswagen concern een superuitgedachte strategie heeft voor sportsponsering op merk: Volkswagen sponsort de Olympische spelen, Skoda de wielrennerij. Audi en Porsche zijn respectievelijk high-tech en snelheid, dus die rijden Le Mans, Volkswagen en Seat zijn respectievelijk degelijkheid en emotie, dus die rijden rally's... En in voetbal laten Audi en Volkswagen bij hun lokale clubs zien dat ze ook hun roots niet vergeten zijn.

Op de personenauto-branche zal Mercedes Volkswagen in mijn optiek eigenlijk niet als concurrent zien. wandering heeft dan weer wel een punt met de bedrijfswagen-divisie, daar had ik niet bij stilgestaan.

22 juni 2015 om 13:42

Nu ja, want Chevrolet is eigenaar van Daewoo die weer een rechtstreekse concurrent van Fiat zijn

22 juni 2015 om 13:54

Oei, in dat geval wordt het hoog tijd dat Chevrolet een grote voetbalclub gaat sponsoren

22 juni 2015 om 14:05

Geeronimo

Haha sponsort Chevrolet al niet Man United? en ik vind het, mijn excuses voor het taalgebruik, vrij naïef om te denken dat het merkgebonden aspect maakt dat het niet verdacht is en er geen belangenverstrengeling zou kunnen plaatsvinden. Uiteindelijk komt het erop neer dat 1 overkoepelende naam (in dit geval VW) geld stort met grote bijkomende belangen in met elkaar concurrerende voetbalclubs. In een klimaat als dat van het topvoetbal is corruptie en belangenverstrengeling schering en inslag dus ik vind dit op zijn minst ... raar.

22 juni 2015 om 14:32

Ja, maar is dit niet alomtegenwoordig in de sport? Porsche en Audi bevochten elkaar met het mes tussen de tanden in Le Mans dit jaar. Mercedes levert motoren aan meer dan 1 Formule-1 team. In Engeland is het zelfs al een paar keer voorgekomen dat clubs dezelfde (!) shirtsponsor hadden. Had Man U De Vrij wat makkelijker bij Feyenoord kunnen halen dan andere clubs, omdat de sponsoren Chevolet en Opel óók tot hetzelfde concern behoren? Krijgt Zenit wel net zo moeilijke poules als de rest in de Champions League, omdat hoofdsponsor Gazprom ook één van de grootste sponsoren van de Champions League is? (die laatste vind ik nog een tikkeltje erger eigenlijk). Je moet er maar van uit gaan dat ze volgens belangrijke waarden van de sport functioneren, eerlijke competitie, maar zeker weten doe je het nooit.

22 juni 2015 om 15:04

Natuurlijk natuurlijk, het is zo alomtegenwoordig dat niemand zich er nog vragen bij lijkt te stellen, maar uitgaan van het gegeven dat ze de eerlijkheid van de sport in hun acties meenemen is iets wat ik niet doe. Ik vrees dat er veel meer corruptie en belangenverstrengeling in ons geliefde voetbal zit dan wij durven denken. Maar misschien ben ik te negatief, dat kan ook. En zoals je het zegt, we weten het nooit zeker, of het nu fris verloopt of het een beerput is.

22 juni 2015 om 20:54

wandering Airbag heeft het over het merk Volkswagen niet over Audi en Volkswagen behoort toe aan de V.a.g groep.

22 juni 2015 om 21:07

Auto met 4 wielen, Mercedes en ook VW, concurrenten dus

22 juni 2015 om 20:52

Sorry Airbag Volkswagen is geen concurerent van Mercedes. Laten we eerlijk zijn als je zegt dat Audi een concurrent van Mercedes is heb je geijk.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren