Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Hazard verklaart Chelsea de liefde: 'Ik incasseer klappen als een bokser'

Laatste update:

Met zijn goede prestaties heeft Eden Hazard de aandacht getrokken van andere clubs, maar de Belg ziet geen reden om Chelsea te verlaten. Hij verlengde zijn contract niet al te lang geleden tot medio 2020 en deed dat met zijn volle verstand. "Waarom zou ik veranderen? Als je gelukkig bent en alles gaat goed, is daar geen reden toe", zegt hij in een interview met de London Evening Standard.

/

In Londen heeft de 24-jarige aanvaller alles wat zijn hartje begeert. "Ik geniet van het spelen voor deze club en heb de kans om prijzen te winnen. Dan zou het wel heel erg stom zijn om van club te veranderen", vindt Hazard, die dit seizoen een groot aandeel had in het behalen van de landstitel. Niet voor niets werd hij verkozen tot beste speler van de Premier League over de afgelopen tien maanden.

Ook het harde karakter van de Engelse competitie is geen reden voor Hazard om elders rond te gaan kijken. "De mensen hier houden van een eerlijk duel, van de onderlinge strijd. Maar ik blijf spelen zoals ik altijd gedaan heb. Ik probeer de fans te vermaken door middels van assists en doelpunten. Ik kan wel een tik verdragen, dat is geen probleem. Ik heb er maar mee te leven. Ik incasseer klappen als een bokser."

Denk jij dat Eden Hazard ooit nog in een andere competitie speelt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Gelukkig is Hazard niet zo een huilbaby als Mourinho, die vond dat scheidsrechters Hazard moesten beschermen. Los van het feit dag laatstgenoemde wellicht gelijk heeft, siert het Hazard zich mannelijk op te stellen en niet te zeuren!

26 mei 2015 om 14:53

Mooie dribbelaar, heeft dit jaar veel geslaagde dribbels, een grote toevoeging voor Chelsea.
Verder zie ik hem inderdaad weinig zeuren naar de tegenstander of de scheids toe.

Zie graag Mourinho net zo aanvallend spelen als tijdens het 1e seizoenshelft, dan is het echt tof om naar Chelsea te kijken, dat verdedigende is echt niet om aan te zien! Wellicht slim om voor zekerheid te kiezen, maar ook met offensief voetbal speelt Chelsea bijna iedereen van de mat.

26 mei 2015 om 15:48

Zeker eens, maar ik verwacht dat Chelsea die richting meer en meer naartoe zal gaan. Het eerste seizoen van Mourinho's terugkeer was het amper mogelijk, omdat ze niet in staat waren om dominant te laten spelen door het gebrek aan een spelverdeler en een goede spits die ballen kan vasthouden.
Dit jaar was duidelijk een geweldige sprong voorwaarts gemaakt door de komst van Cesc en Costa, waardoor ook spelers als Willian, Hazard en (begin vh seizoen) Oscar veel beter konden renderen. Echter, helaas kregen we te maken met cruciale blessures terwijl we geen brede selectie hadden (minste roulatie van ieder team in de Pl), waardoor we weer bij het spelersmateriaal uit kwamen die niet gemaakt zijn voor dominantie (mikel, Ramires, verouderde Drogba). Hierdoor eindigden we met 'betonvoetbal', maar Mourinho heeft duidelijk aangegeven dat dit noodgedwongen was en hij het Chelsea van de eerste maanden ziet als het 'echte' Chelsea.

Hierom verwacht ik komende zomer een verdere trend naar dominant voetballend Chelsea. De betonvoetballers zullen vervangen worden door talenten en aankopen, waardoor ook de wisselspelers in staat zullen zijn om dominant voetbal te spelen zoals bij een club als Arsenal al jaren de situatie is.

Zie opstelling, hierbij heb je capabele wissels als Oscar, Loftus-Cheek, Falcao, Remy, Cahill, Luis, Cuadrado, Zouma en misschien Van Ginkel.

Courtois
Ivanovic
Varane
Terry
Azpiliqueta
Cesc
Matic
Willian
Gotze
Hazard
Costa
26 mei 2015 om 16:03

Oh ok, kijk dit is een goede uitleg. Nu begrijp ik beter waarom dit gebeurde.
Want ik moest echt wennen aan die plotselinge switch, vond het vervelend om aan te zien.

Cesc en Matic naast elkeer is echt geweldig. Matic die de ballen onderschept, maar ook aan de bal heel wat toevoegt en Cesc als centrale middenvelder die enorm goed met Gotze overweg zou kunnen. Willian vind ik als voetballer beperkt, hij heeft natuurlijk wel de pace, maar mist in mijn ogen de rust en het overzicht. Is er geen betere optie? Hazard: enough said.

Costa idem dito, hele scherpe spits die ook gewoon lekker vervelend is voor de centrale verdedigers. Achterin ook puik, Varana blijft denk ik wel bij Real, aan de andere kant, hij speelt echt te weinig bij Real.

26 mei 2015 om 16:19

Graag gedaan, ik denk dat het ook wel tegelijkertijd de 'ware Mourinho' toont, namelijk direct terugspringen naar het defensieve spel indien het niet meer goed loopt/het even tegenzit. Echter, er is wel degelijk hoop op een attractief spelend Chelsea

Ja de combinatie met Gotze lijkt mij ook ideaal, zeker ook omdat het enigszins kan switchen tussen 4231 en 433 waarbij Cesc een soort Xavi rol op zich kan nemen en Gotze de Iniesta rol kan opnemen. Echter, het is uiteraard maar de vraag of Gotze weg mag/wil.
Varane wordt al lange tijd gelinkt aan Chelsea, vanwege zijn gebrek aan speeltijd en de band met Mourinho. Enige nadeel is dat de nieuwe trainer hem wellicht wel wilt gebruiken, waardoor hij zelf niet meer weg zou willen. Het zou wel een ideale aankoop zijn voor Chelsea, waardoor de toekomst ideaal zou zijn met Zouma en Varane!
Verder wordt Griezman veel in verband gebracht met Chelsea waarschijnlijk voor de plek van Willian. Zelf ben ik fan van Willian vanwege zijn harde werken en pure technische kwaliteiten, maar ik ben het met je eens over zijn gebrek aan tactische aspecten als overzicht. Als fan van hem hoop ik dat hij dit kan bijleren, maar het is wellicht verstandiger om 'gewoon' te kijken naar betere opties.

26 mei 2015 om 16:32

@ Lampardcfc

Ik ben het zeker met jou eens. Chelsea speelde gewoon zeer mooi voetbal de eerste seizoenshelft. Ik ben ook best wel jaloers op de selectie van Chelsea haha. Ik vind het ook zeer knap hoe jullie een wedstrijd kunnen controleren en professioneel uitspelen. De tweede seizoenshelft was inderdaad minder, en tegen PSG heeft Mourinho toch wel gefaald vind ik. Maar al met al gewoon een zwaar terechte kampioen.

Qua blessures viel het bij jullie toch best mee? Alleen Costa en Remy waren cruciale blessures toch? Tevens is dit wel een beetje de schuld van Mourinho, aangezien hij echt nauwelijks heeft gerouleerd waar dat wel vaker had gekunt naar mijn mening. Bovendien had hij in bepaalde gevallen best een beroep mogen doen op Brown of Solanke in plaats van Drogba, maar dat kan volgende seizoen natuurlijk komen,

Ik verwacht inderdaad dat Mourinho gaat kopen, alleen ben ik wel benieuwd welke spelers hij gaat kopen. Van jouw lijstje denk ik niet dat Varane haalbaar is. Pepe zal minder gaan spelen en Real zal toch wel een belachelijk hoog bedrag vragen denk ik. Gotze vind ik een goede aankoop, alleen twijfel ik nog steeds of ik hem een echte 10 vind. Hoe groot acht jij de kans dat Bayern hem laat gaan trouwens?

Ik denk dat jullie ook onderhand op zoek moeten gaan naar een vervanger voor Terry. Hij speelt nu geweldig (en ik ben jaloers dat jullie al zoveel jaren zo'n geweldige verdediger en leider hebben ) en ik zie hem nog wel 2 jaar doorgaan, maar na die 2 jaar zal het er toch ook wel opzitten. Ivanovic is ook al de 30 gepasserd, en Cahill is ook al weer 29. Aangezien jullie in de verdediging al niet heel breed zaten (maar 1 wissel CV en 1 echte back-up voor lb) zullen daar redelijk wat spelers bij moeten komen binnen nu en 2 jaar denk ik. Wie zie jij daar graag voor komen (buiten Varane dan)?

Welke spelers zou jij eventueel verkopen om bepaalde aankopen mogelijk te maken? Ramires, Mikel en Felipe Luis? Eventueel Cuadrado? Waarom zie jij Falcao graag komen trouwens? Kun je niet beter als 3e spits kiezen voor Brown of Solanke?

Als je toch eens een combinatie van Chelsea en Arsenal kon maken haha, dan kreeg je toch best wel een prachtig team! Dominant voetbal iets meer richting Arsenal, verdedigende klasse veel meer richting Chelsea. De basis zal dan bestaan uit merendeel Chelsea spelers (buiten Koscielny, Ozil en Alexis denk ik) en de bank uit veelal Arsenal spelers.

26 mei 2015 om 16:35

@lampardcfc

Ja attractief zeker. Stond echt verbaasd hoe mooi Chelsea speelde. De Combinatie Cesc/costa was ook fantastisch om te zien.

Klopt, je kan door de veelzijdigheid van het middenveld echt lekker switchen van formatie, alhoewel Cesc met ruimte voor zich een moordenaar is. Hij kan versnellen en hijzelf houdt ervan om snel de diepte te zoeken.

Bij Barca ging het fout omdat de middenvelders te dicht bij elkaar stonden, hij kwam daar niet uit de voeten, het spel lag hem niet. Barca speelde toen meer op balbezit, iets wat hij liever niet teveel heeft, hij wil gewoon graag naar voren.

Varane en Zouma zouden (later) een gevaarlijk duo kunnen worden, allebei fysiek sterk en Varane is aan de bal techinsch, kalm en bedachtzaam.

Griezman is dus een ideale speler voor Chelsea, in Engeland ligt er aan de buitenkanten en eigenlijk op het veld zelf meer ruimte dan in Spanje.
Griezman moet het doen met minimale ruimte, alsnog komt hij er vaak uit.

Het is een soort David Villa die dreigend naar binnen gaat en iets heel onvoorspelbaars kan doen. Willian is een monsters in meters maken, die kun je soms ook gebruiken, roteren wellicht?

26 mei 2015 om 16:40

Cuadrado gaat volgend seizoen ook verbazen. Mensen schrijven hem af maar het is niet makkelijk om in de winter van Italie naar Engeland te gaan en dat zonder voorbereiding met het team. Zijn laatste wedstrijd was veelbelovend en nu kan hij een hele voorbereiding meedoen en heeft hij een beetje PL-ervaring.

26 mei 2015 om 17:31

Ik weet niet of hij gaat verbazen, maar het is inderdaad totaal onterecht dat mensen hem nu al afschrijven. Hij heeft zoals je zegt geen tijd gehad om aan het team en de competitie te wennen, terwijl er wel verwacht wordt dat hij presteert.

Ik vond hem in de afgelopen wedstrijd inderdaad zeer verdienstelijk spelen, hij had goede acties in huis en speelde goed mee. Wel jammer dat hij er dan geblesseerd af moet in de 1e helft.. Weet jij toevallig of die blessure ernstig is?

26 mei 2015 om 17:15

Als die niet zo een huil baby was was hij wel gaan vechten in de UFC. Voetballers zijn eenmaal niet zo heel bikkel. De hooligans doen het wel voor ze. Mvg, profanalist

26 mei 2015 om 17:53

Goed verhaal. Dan ga jij toch lekker al rennend een tik op je scheen, knie, hiel, achillespees of bovenbeen incasseren...
Er zijn er een paar die het hardst schreeuwen (ha!) en lang op de grond liggen. 9 van de 10 voetballers doet dit echter niet, ondanks de enorme fysieke belasting.

26 mei 2015 om 18:07

Inderdaad, ikzelf als buitenspeer krijg ook behoorlijk wat trappen te verduren, maar niet huilen en opstaan. Meestal loop je het er toch binnen een halve minuut van af. Duiken doe je maar in het zwembad.

Wauw Hazard, ga je nog ooit stoppen met het praten over klappen incasseren?

26 mei 2015 om 14:51

Want? Hij doet er niet huilerig over en het is gewoon waar dat Hazard flinke trappen/klappen krijgt tijdens wedstrijden.

Ik denk dat Hazard hierin gewoon gelijk heeft. Hij speelt uitstekend en is heel belangrijk geweest voor Chelsea dit seizoen. Dat hij z'n contract verlengde was niet meer dan logisch. Hij zit goed in zijn vel, en kan inderdaad incasseren, zoals het hoort, maar staat weer voor zijn clubbie. Denk dat hij aankomende jaren een belangrijke schakel blijft in het team van Mourinho.

Hij incasseert klappen als een hond? Dat is een vreemde uitspraak....

26 mei 2015 om 14:58

Als een onderbroek..

Bokser bedoelen ze denk ik

On: Ik ben echt fan van de dribbelaar in hem. Hij heeft een korte versnelling, verliest zelden tot niet de bal.
Zou echt top zijn als hij zich net zo als Ronaldo gaat ontwikkelen, dan hebben we over 2 a 3 jaar weer zo'n doelpuntenmachine erbij!

26 mei 2015 om 15:04

Toen Ronaldo 23 was schoot die er al 30+ in.

26 mei 2015 om 15:07

Dat betekent niet dat hazard geen doelpuntenmachine kan worden. Denk alleen dat hij dat niet wordt, komt niet altijd voor het doel zoals Ronaldo doet met zijn lengte. Hazard kan net als Robben geweldig naar binnen komen en die bal erin schieten. Wat heeft die man ook een heerlijke dribbel en techniek!

26 mei 2015 om 15:20

Snap dat ze 'bokser' bedoelen, alleen schrijf het dan ook zo op. Nu verwijzen ze dus in feite naar een hond :P

26 mei 2015 om 15:38

Maldini had er toen nog geen 23 in liggen.

26 mei 2015 om 16:46

@ Isco24.

Aan de andere kant zou ik dat ook weer jammer vinden. Ronaldo speelt nu puur voor de effectiviteit, de doelpunten. Ik vind dat geweldig om te zien, maar ik kan meer genieten van Eden zijn teamspel. Dit is natuurlijk puur mijn eigen voorkeur hoor. Ik ben ook echt fan van die dribbelaar in hem, hoe hij op pure techniek spelers passeert en toch ook nog de kracht heeft om niet makkelijk van de bal gezet te worden vind ik echt geweldig!

Ik denk bovendien dat Hazard pas echt een doelpuntenmachine kan worden (als hij het uberhaupt al wordt) als hij in La Liga gaat spelen. Ik blijft van mening dat het geen toeval is dat alle doelpunten records altijd in La Liga worden gebroken. In de Premier League heb je m.i. meer teams die puur op fysiek verdedigen, waardoor het moeilijker wordt om te scoren.

Redelijke speler, maakt weleens een leuke actie maar scoort weinig, Chelsea had weinig cuncurrentie dit seizoen. Manu, liverpool, arsenal en City allemaal waren ze er niet. afgelopen seizoen stond de premiere league op een laag pitje.

26 mei 2015 om 16:30

redelijke speler? als je niet helemaal lyrisch wordt van deze speler ben je geen voetballiefhebber. een van de besten ter wereld

26 mei 2015 om 16:31

14 goals vind ik best veel voor een linkerflankspeler. Het is ook wel iets meer dan een leuke speler. Hazard is namelijk zo goed als wereldtop, niet voor niks de beste van de premier league Dit jaar.

26 mei 2015 om 16:40

Niet iedereen hoeft net zo veel als Ronaldo of Messi te scoren he. Bovendien voegt Hazard zo veel meer toe aan het team dan alleen goals. Hij brengt Chelsea altijd over het dode punt, geeft creativiteit wanneer Chelsea vast zit, is een ontzettende teamspeler, geeft assists (had er ook best wel meer kunnen hebben als medespelers vaker de kansen zouden afmaken) en geeft bovendien altijd 100 %. Chelsea had inderdaad weinig concurrentie, maar ze hebben gewoon een goed seizoen gedraaid en in de topwedstrijden ook gewoon resultaat gehaald.

26 mei 2015 om 16:44

Tja het is maar wat je wilt. Geef mij maar een Hazard die met zijn acties veel toegevoegde waarde heeft aan het spel en ook andere beter dan maakt dan een pure doelpuntenmachine als Ronaldo. Al is het aantal van Hazard toch best wel wat voor een flankspeler.

Ik ben zeer gecharmeerd van deze rasvoetballer. Zijn passeeracties zijn geweldig, en hoe hij dit seizoen Chelsea bij de hand heeft genomen op momenten dat ze vast zaten vind ik echt geweldig! Verder vind ik het ook mooi om te zien dat Hazard, zoals hij zelf ook zegt, die ''klappen'' zonder klagen incasseert. Hazard zie ik nauwelijks tot niet zeuren als er overtredingen op hem worden begaan, en hij gaat ook niet zomaar liggen (dit zie je bijvoorbeeld ook bij Alexis). Dat vind ik mooi om te zien. Dat mensen zeuren over zijn doelpuntenproductie vind ik nogal onzin. In de Premier League is het niet makkelijk om veel te scoren, en de cijfers van Hazard zijn gewoon hardstikke goed (14 goals en 9 assists in de competitie). Het enige wat Hazard van mij wat vaker mag doen is voor eigen succes gaan. Hij heeft een goed schot, en zou dit vaker kunnen gebruiken.

26 mei 2015 om 16:45

Exact.

Naast zijn overduidelijke voetbalkwaliteiten heefr hij ook gewoon een geweldige persoonlijkheid. Zeurt nooit zoals je zegt en heeft ook nooit ruzie met tegenstanders.

26 mei 2015 om 17:28

Precies, dat vind ik wel echt een toevoeging aan de voetballer Hazard. Zijn inzet is ook geweldig, hij gaat altijd door en geeft alles voor het team. Dat zie ik toch liever dan een speler als Ronaldo die veelal voor zichzelf speelt. Ik baal nog steeds dat Arsenal toen niet het geld kon uitgeven om hem te halen, want hij zou ook fantastisch bij ons passen!

Geweldige speler. Chelsea zal aan al zijn eisen voldoen denk ik om hem ten koste wat het kost te behouden mocht hij ooit de neiging hebben om weg te willen. Die zit (helaas) wel goed daar. Had gehoopt dat hij Ronaldo zou vervangen mocht die weggaan, dit of volgend seizoen, maar ik denk niet dat dat er in zit.

Chelsea mag in haar handjes klappen dat ze zo'n parel in het team hebben. Wat een speler, speelt met zoveel flair. Over een paar jaar wint hij de Ballon D'or.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren