Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Toekomst Van der Vaart is binnen twee weken duidelijk’

Laatste update:

Het lijkt erop dat Rafael van der Vaart toch openstaat voor een hereniging met Ajax. Wanneer hij in de laatste seizoenen gevraagd werd naar een comeback in Amsterdam, zei de middenvelder dat hij nog niet precies wist hoe zijn toekomst eruit zou zien. En vorige week maandag nog sprak hij met FOX Sports en zei hij dat hij wel ‘nadacht’ over Ajax, maar dat zijn rentree bij Hamburger SV ook geen succes was geworden.

/

Vader Ramon van der Vaart laat in gesprek met betaalzender FOX Sports echter weten dat de toekomst van zijn zoon binnen twee weken bekend zal zijn. De Telegraaf schreef maandagochtend dat Ajax contact had gelegd met het kamp-Van der Vaart en dat de routinier niet direct afwijzend had gereageerd. Zijn vader zet de geruchten nu meer kracht bij.

“Tussen Ajax en ons is tot nu toe een keer serieus contact geweest. Rafael staat open voor alles, en dus ook open voor Ajax. Maar het hangt van veel dingen af. Verder kan ik er nog niets over zeggen”, zegt hij maandag. Van der Vaart maakte ruim vijftien jaar geleden, op 19 april 2000, in de uitwedstrijd bij FC Den Bosch zijn debuut in het eerste elftal van Ajax. Hij speelde uiteindelijk 156 wedstrijden voor de club, voordat hij een transfer maakte naar HSV.

In Duitsland verdiende Van der Vaart een droomtransfer naar Real Madrid, maar werd hij uiteindelijk niet gelukkig: via Tottenham Hotspur keerde hij in de zomer van 2012 terug naar Hamburg en daar werd hij meteen aanvoerder. Dit seizoen werd Van der Vaart veelvuldig bekritiseerd en zelfs even gepasseerd, maar zondag deed hij nog negentig minuten mee in de met 1-2 gewonnen uitwedstrijd bij FSV Mainz 05.

Sinds bekend werd dat Van der Vaart niet meer in Hamburg kan blijven, werd hij gelinkt aan Sporting Kansas City en Celtic. De Amerikanen verkenden zijn komst serieus, maar haakten af toen zij begrepen hoeveel de Nederlandse middenvelder wilde verdienen. Daar was geen beginnen aan voor Kansas, zei trainer Peter Vermes. Celtic werd eveneens genoemd, door het Duitse BILD.

Als Rafael van der Vaart terugkeert bij Ajax, voor hoeveel jaar moet de club hem dan vastleggen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ben benieuwd, maar denk dat hij alleen wat kan toevoegen als hij als middenvelder gehaald wordt. Als spits heb ik liever iemand anders.

4 mei 2015 om 18:31

Ja ok maar Klaassen en Gudelj zullen spelen. Wat doe je met de talenten Sinkgraven en Bazoer dan. Tevens komen Nouri en van Beek eraan. RvdV zal niet gaan bankzitten met een riant salaris en met het sportieve oogpunt dat hij ook graag nog bij het NL-elftal actief wil zijn. Mischien in de Schone rol als valse buitenspeler op rechts of links. Hij is nog wel iets beter dan Schone.

4 mei 2015 om 19:18

Bank. Lekker veel concurrentie. Laat maar zien wie de beste is. Bovendien kunnen zowel Bzoer als van der Vaart niet een volledig seizoen spelen.

4 mei 2015 om 19:54

Laat Nouri en Van Beek lekker banken, die snotneusjes hebben nog niets bewezen. Kunnen mooi minuten maken wanneer Van der Vaart moegestreden is.
Nog beter zou zijn dan die jochies verhuurd worden. Het 1e van Ajax moet het vlaggenschip zijn, niet een veredeld jeugdteam

4 mei 2015 om 21:11

Lekker naar huis komen rafie

4 mei 2015 om 21:43

"lekker naar huis komen Rafie".......rafie????? Alsjeblieft zeg, doe effe normaal. Moet "rafie" dit Ajax gaan redden? 't is geen kind van 6 jaar, zet meteen duidelijk neer hoe er bij Ajax met de jongetjes om wordt gegaan. Zet er godver..... eens een vent neer en zorg dat er een totaal, maar dan ook totaal andere cultuur bij Ajax gaat heersen.

4 mei 2015 om 19:21

Van der vaart voegt sowieso wat toe aan Ajax. En dat is iig ervaring en aangezien hij het uithangbord dan is kunnen andere talenten makkelijker zich ontwikkelen (minder in de picture).

En op eredivisie niveau is hij nog meer dan goed genoeg. Hij kan op alle posities op t middenveld terecht en in de spits.

Niet nodig. We hebben genoeg aanvallende middenvelders die nodig wedstrijden moeten maken om een topper te worden.

Als verdedigende middenvelder is hij te traag en kan niet verdedigen, wel spelverdelen maar dat is niet genoeg.

Als nr 10 zou kunnen, maar lijkt er niet op dat De Boer met een 10 gaat spelen.

Dus, ga maar lekker ergens cashen oid, ipv te mislukken bij Ajax, wat ik hem niet gun.

4 mei 2015 om 18:13

Van der Vaart zou ik als spits of creatieve AM gebruiken, zet Klaassen en Gudelj om hem heen om de vuile meters te maken en hij heeft zelf in Duitsland gespeeld, waar ze conditioneel vaak wat verder zijn.

Hij is wel goed in de kleine ruimte en heeft veel inzicht en bovenal ervaring in de absolute top. Sinkgraven kun je dan bv. ook een keer op LA zetten, hij geeft Ajax een handvol meer opties. In mijn opstelling heb ik een voorbeeldje van een leuke opstelling, maar er zijn veel opties met van der Vaart erbij.

4 mei 2015 om 18:20

Ja en dan offer je Bazoer op terwijl hij een heerlijke jaar heeft gespeeld dat kan je niet maken! Vdv is overbodig je hebt ook nog Sinkgraven die staat te trappelen om te spelen

4 mei 2015 om 18:23

Bazoer is nog jong en krijgt ongetwijfeld een terugslag. En wat te denken van blessures, als je op alle vlakken speelt incl. voorronde CL blijft echt niet iedereen fit. Dit jaar zaten we ook veel te krap in zowel middenvelders als backs. Sinkgraven was broodnodig, zelfs met hem speelden we nog met een middenveld met twee 18 jarigen en Sinkgraven als 19 jarige.

Bovendien zou je ook prima een keer kunnen kiezen voor Bazoer, hij zal zorgen voor de nodige concurrentie, als Gudelj of Klaassen niet presteren staat hij er zo in.

4 mei 2015 om 18:53

Hopelijk gaat Ajax komend seizoen anders spelen met eventueel van de vaar achter Milik en Bazoer verdedigende middenvelder.

Uitstekend, nu Gudelj en Emanuelson nog en we zijn er helemaal klaar voor!

GK: Cillessen, Boer, Leeuwenburgh
RB: Van Rhijn, Tete, Sanniez
Rcv: Veltman, van der Hoorn, van Bruggen
Lcv: Riedewald, Viergever, Mirani
LB: Boilesen, Emanuelson, Savastano
VM: Gudelj, Serero, El Mahmoudi
AM 1: Klaassen, Bazoer, van de Beek
AM 2: Sinkgraven, Andersen, Nouri
RA: El Ghazi, Schone, Becker, Muric
SP: Milik, van der Vaart, Zivkovic
LA: Fischer, Menig, Acolatse, Cerny.

Emanuelson en van der Vaart transfervrij oppikken, Gudelj voor 6 miljoen. Sigi, Duarte, Kishna voor totaal iets van 14 miljoen verkopen en Zimling weg natuurlijk. Mooi een stuk ervaring en gif erbij.

4 mei 2015 om 18:22

Sigi max 5 mil serero max 3.5 mil Duarte teab, 14gasn we mi t beuren voor deze middelmaat spelers

4 mei 2015 om 18:24

Kishna niet geteld? Ik reken op 7,5 voor Kishna, 4,5 voor Sigi en Duarte 2 miljoen.

4 mei 2015 om 19:05

Heerenveen heeft optie tot koop op Duarte maar vast niet voor 2 mio.... eerder 7 Ton of zo. Kishna heeft nog niets bewezen en denk dat ajax al lang blij is met 4mio Euro, Sigi heeft wel verlengd maar meer dan 2 mio levert hij niet op bij elkaar dus veel minder dan wat jij aangeeft. Indien VdV komt kun je wellicht Klaassen verkopen voor een mooi bedrag.

4 mei 2015 om 19:09

haha.
Sigi konden ze vorig jaar al niet kwijt aan de straatstenen. Als daar €2 miljoen voor gevangen wordt, is het een wonder. Duarte krijg je max €300.000 voor en Kishna heeft nog maar een contract tot 2016 ( optioneel extra jaar), is een moeilijke jongen, heeft nog niks laten zien en wil niet bijtekenen: €3 miljoen.

4 mei 2015 om 19:17

Klaassen moet je gewoon houden natuurlijk. Sigi is wel weer de spits van ijsland, krijg je echt wel 4,5 voor, vorig jaar was er nog sprake van 11 miljoen. Kishna kun je ook meer voor krijgen.

En wat dan nog.. draai je nog quite..

4 mei 2015 om 19:19

Dan reken je jezelf rijk denk ik. Voor die drie spelers krijg je misschien 8 tot 10 miljoen euro en dan mag je je handjes dichtknijpen. Zou je, als je supporter was van een andere club, 7,5 miljoen een redelijk bedrag vinden voor een speler die nog nooit een seizoen lang goed gespeeld heeft en de afgelopen tijd veelvuldig in de media is geweest doordat hij conflicten bij de club heeft (wat zijn waarde doet dalen)? Daarnaast heeft Duarte tot op heden, als je naar de minuten kijkt, nog niet eens drie volledige wedstrijden in de eredivisie gespeeld en daar verwacht je 2 miljoen voor te krijgen? Clubs betalen niet het drievoudige voor een speler omdat hij bij Ajax onder contract staat...

4 mei 2015 om 19:27

Toch wel, Ajax krijgt vaak veel voor zijn spelers. Misschien zit ik aan de hoge kant, maar de inkomsten zullen zeker de uitgaven gaan dekken minimaal.

4 mei 2015 om 19:28

Cajx, sorry hoor! Maar Klaassen verkopen? Gaat het wel helemaal goed met je? Dat is een oer Ajacied, een van de weinige met pit en klasse! En kind van de club, moet niet gekker worden hier.

4 mei 2015 om 21:52

Indrukwekkend om te lezen dat de Ajaxsupporters over geld praten ipv kwaliteit op het veld. Wie kunnen we verkopen en hoeveel centjes kan Marc weer op de rekening zetten.
Jullie zien het zelf niet meer, maar de prioriteiten bij Ajax liggen al 4 jaar niet meer bij Ajax 1. Cruijff, de Toekomst en de Rekening zijn allemaal veel belangrijker geworden. Wordt tijd dat er eens iemand op staat en de zaak eens goed aan het schijten brengt en ze daar eens een spiegel voor houdt.
(geld geld geld is trouwens wel een Joodse eigenschap)

4 mei 2015 om 22:19

Het is vooral indrukwekkend dat we grotendeels op de opleiding leunen, dit is gewoon doorselecteren, Kishna, Sigi, Zimling en Duarte weg. De rest kan gewoon blijven.

Prioriteiten liggen gewoon bij Ajax 1 maar er wordt wel op de lange termijn gewerkt.

4 mei 2015 om 18:30

Van der Vaart komt echt niet naar Ajax om 2e viool achter Milik te spelen hoor. Die komt naar mijn idee alleen als hij op zijn favoriete plekje kan spelen en gegarandeerd is van een basisplaats. Met dat in het achterhoofd, denk ik niet dat het een goed idee is om hem te halen. Dit zou ten koste gaan van Klaassen, Sinkgraven, Gudelj (als hij komt) of Bazoer.

Wat betreft Emanuelson ben ik het wel met je eens, die zie ik graag komen en is ook echt een versterking op LB. Daarnaast mag er van mij absoluut nog een sterke, ervaren LCV bij komen. Viergever overtuigt niet en met name achterin moet er echt een goede voetballer bij komen. Eentje die dat eindeloos rondspelen achterin kan doorbreken en naar voren toe durft te spelen. Iemand als Vertonghen, een speler met lef. (en nee, hiermee bedoel ik niet dat Vertonghen moet komen, maar een zelfde type)

4 mei 2015 om 18:39

Daar moet hij zich van bewust zijn, Ajax zal er eerlijk over zijn. Gezien zijn fysieke gesteldheid lijkt het mij ook verstandig voor hem, hij kan miss nog twee seizoen vol spelen of drie als hij ook soms rust neemt. En Ajax speelt in alle competities incl. voorronde CL. van der Vaart zal gewoon op zijn favoriete plekje terecht komen als hij zich laat inzakken en met die gedachte zal Ajax hem ook halen.

Viergever doet het met name op LCV erg, erg goed. Viergever speelt juist vaak in, je moet eens beter opletten en noem mij daarnaast een linksbenige CV met betere voetballende kwaliteiten die haalbaar is. Ik zie het wel zitten in Viergever die de concurrentie met Riedewald aangaat.

4 mei 2015 om 18:56

Niemand is zeker van een basisplaats dat moet je verdienen en dat weet VDV ook wel.

4 mei 2015 om 20:13

En wat denk jij dat deze selectie kan uitrichten ? Met alle respect als djinpro al te sterk is in de EL! Voor nl voetbal zou het wel leuk zijn dat er weer wat resultaten worden geboekt! Maar dit geldt voor alle nl clubs hoor ik ben er niet voor om alles af te kraken maar deze selectie is niks sterker dan die van 2014-2015

4 mei 2015 om 21:21

Van der Vaart als vrije verdediger op ''4'' of eventueel op ''6'' zou ik ook wel eens willen zien. Hans Westerhof (vroeger zijn trainer bij Ajax) voorspelde ook al eens dat Van der Vaart in zijn nadagen ook als defensieve middenvelder of vrije verdediger goed uit de voeten zou kunnen. Een speler als Gerald Vanenburg (ook van origine een aanvallende middenvelder) eindigde ook als libero in Duitsland. Enige (belangrijke) verschil is dat je als verdediger bij Ajax met veel ruimte in je rug moet kunnen spelen en Van der Vaart is nooit de snelste geweest, maar nu ook allesbehalve fit. Misschien tegen de wat mindere tegenstanders op ''4'' en anders ''6'' of ''10''.

Als ''6'' zou ik hem dan wel willen zien. Hij is fel genoeg en Van der Vaart heeft het vermogen om zonder balverlies te spelen. Heeft veel inzicht en kan ook nog een vrije trap of corner nemen.
Ik denk dat hij misschien nog wel 1 of 2 seizoenen wat kan toevoegen aan Ajax.

Cillessen
v. Rhijn
Veltman
Bazoer
Emanuelson
Klaassen
v.d. Vaart
Sinkgraven
El Ghazi
Milik
Fischer

Als hij dan nergens meer gewild is, als hij dan eindelijk tot het besef is gekomen dat niemand hem meer van die belachelijke bedragen gaat betalen..

Dan komt hij terug naar Ajax..

Nou bedankt hoor vd Vaart.
Jippie.

Fantastisch signaal ook wat Ajax afgeeft aan toekomstige 28-31 jarige spelers.
"joh, blijf nog ff lekker in het buitenland ballen. Als je straks 43 bent en als een zoutzak over het veld loopt dan ken je altijd nog bij ons terecht.. "

smh


4 mei 2015 om 18:09

Spelers zullen tussen de 28 en 31 sowieso niet terugkeren bij Ajax zo eerlijk moeten we wel zijn.

Van Der Vaart kan in de eredivisie als spelmaker nog heel belangrijk zijn. Met 2 spelers in zijn rug en een grote sterke spits voor hem kan het zomaar gaan lopen en zou het me niet verbazen als hij komend seiOen tot beste speler zou worden uitgeroepen.

4 mei 2015 om 18:15

Inderdaad en behalve dat heeft hij ervaring in de absolute top en 108 interlands achter zijn naam staan. We komen echt ervaring tekort.

4 mei 2015 om 18:18

mehh..

Ik ben misschien te hard voor hem, want hij verdient echt wel wat krediet.

Maar het spijt me man, ik zie het echt niet gebeuren..
Klopt dat hij voor in de competitie heus wel wat zal toevoegen, zelfs beslissend zijn tegen lagere teams.
Maar zodra het niveau/tempo omhoog gaat of Europees ofzo, zie ik hem het niet meer bijbenen.
(vooral ook mentaal niet, hij is altijd al iemand geweest die snel "zijn koppie laat hangen" imo)

Maar goed, misschien bewijst hij dat ik ernaast zit.
Zou ik alleen maar mooi vinden.

Wat dat signaal/die spelers betreft heb je natuurlijk gelijk.
En ik ga daar iets te kort door de bocht..

Maar ik vind het gewoon klote dat hij alles zo lang aan het lijntje houd en zo openlijk laat merken dat hij echt eerst wil kijken waar hij het meest verdient.
Ik snap dan ook die liefde voor hem niet van de Fans terwijl hij zo openlijk laat zien dat clubliefde hem helemaal niks doet.
Maar dan ook helemaal niks..

4 mei 2015 om 18:26

Ik ben het deels met je eens, maar dat ie eerst verder wil kijken is niet heel gek. Hij kan in Nederland eigenlijk alleen maar falen en dat beseft ie ook. Terwijl dat dat eigenlijk zonde zou zijn voor zo'n grote speler.

4 mei 2015 om 18:28

@hans

Ik begrijp het wel, maar het zijn ook maar media berichten, ik verwacht van de generatie die nu vertrekken wat meer krediet. Siem de jong, Eriksen, Anita, Blind, van der Wiel, Suarez, Verthongen, Alderweirld daarvan heb ik betere hoop op een terugkeer. Ajax is heel ruimhartig geweest bij hun vertrek, ook onderdeel van de revolutie op lange termijn. Uiteindelijk moeten deze spelers met internationale ervaring terugkeren. Heb het gevoel dat die spelers een stuk dankbaarder zijn en bovendien als we eens vasthouden aan ons bestuur is het gewoon een weerzien.

Zeer goede versterking als De Boer hem als spelmaker op 10 neerzet en met de punt naar voren gaat voetballen.

Met Van Der Vaart op 10 zullen minder tegenstanders voor hun eigen 16 gaan hangen en dus meer druk proberen te zetten. Op papier zou dit dan on de omschakeling veel ruimte moeten creeren.

4 mei 2015 om 18:50

Ik zou het lekker dynamisch houden,

Klaassen - Gudelj - Sinkgraven

El Ghazi - Van der Vaart - Fischer.

De mogelijkheden zijn eindeloos. In een handomdraai zet je Klaassen naast Gudelj, van der Vaart inzakken, Sinkgraven naar LA en Fischer de spits in. Maar Klaassen, El Ghazi en Fischer kunnen ook goed in het gat duiken dat van der Vaart laat. Allemaal scorend vermogen en een optie voor de spits positie.

4 mei 2015 om 19:07

Als de Boer Klaassen weer gewoon in een aanvallende rol neerzet, dan kan hij lekker over van der Vaart heen denderen en doen waar ie goed in is: beslissend zijn. Kan een leuk tandem gaan worden net als Pantelic - de Jong destijds. Ik zou het enorm toejuichen in ieder geval. Het type van der Vaart in de spits zie ik eerder slagen dan het type Milik of Zivkovic. Zo kun je op verschillende manieren een tegenstander bestrijden. Van der Vaart, Klaassen, El Ghazi, Fischer en Gudelj zijn ook allen in staat om 10 doelpunten minimaal te maken (al zullen ze dat niet alle 4 tegelijk in 1 seizoen doen. Enorm veel creativiteit en mensen die de opening kunnen vinden heb je dan op het middenveld en in de aanval.

4 mei 2015 om 19:14

Juist, we begrijpen elkaar. Als er iemand is met diepgang is het Klaassen wel. Als er ruimte nodig is kan Klaassen ook een keer inzakken en kan een van de buitenspelers de spits in. Is maar net waar om gevraagd wordt.

Je moet tijdens de wedstrijd van systeem kunnen wisselen. Milik is fysiek wel weer sterk en ook in de lucht goed, kan uiteraard wel een prima optie zijn als je wat meer kracht nodig hebt. Zivkovic heeft dat weer als we wat meer op de counter spelen.

7 mei 2015 om 01:43

Precies, eindelijk kunnen we avontuurlijker spelen..

Denk dat Ajax er beter aan doet een minder aanvallend ingestelde middenvelder te halen.
Klaassen en Sinkgraven zullen niet zomaar op de bank gezet worden verwacht ik.
Vind Klaassen niet een nr 6 dus zou juist voor die positie een andere speler halen. Haal je vd Vaart zal Sinkgraven waarschijnlijk op de bank komen en dat zou zonde van zijn ontwikkeling en waarde zijn.
vd Vaart heeft geen restwaarde en betwijfel ook zijn meerwaarde gezien zijn fysiek.

4 mei 2015 om 18:31

van der Vaart kan ook in de spits, Sinkgraven kan ook op LA spelen. Verkoop van Kishna en Sigi lijkt mij logisch dus nog helemaal niet zo gek.

Je hebt een sterke bank nodig en concurrentie, zeker als je een wat oudere speler als van der Vaart haalt en voorronde CL speelt. Hoort bij een topclub, de beste zullen spelen.

4 mei 2015 om 18:52

Sinkgraven als linksback? Begrijp ik dat goed?
En van der Vaart in de spits?
Kan ik m eerlijk gezegd niet voorstellen.

4 mei 2015 om 19:01

Nee als AM en van der Vaart in de spits. En dan lekker van positie gaan wisselen. Sinkgraven kan een keer naar linksbuiten, van der vaart inzakken naar AM en Fischer in de spits om maar een variant te noemen.

Maar je kunt ook met de punt naar voren gaan spelen, of Emanuelson door laten schuiven naar LA en Klaassen in laten zakken en vanuit VM gudelj doorschuiven naar AM.

Dan gaat ajax naar een enorm dynamisch systeem, wat lastig te verdedigen is.

4 mei 2015 om 19:02

Ejens

Hij bedoelt als linkervleugelspeler, aanvallend dus. Heeft Sinkgraven al eerder gespeeld bij Heerenveen, maar is niet zijn meest favoriete rol. Van der Vaart is bij Ajax al eerder gelegenheidsspits geweest en vulde dit prima in. Juist in het type spel dat Ajax nastreeft kan je een spits als van der Vaart gebruiken. Zie bijvoorbeeld hoe Messi het bij Barcelona doet. Een spits die er niet alleen staat om balletjes erin te prikken, maar juist meer voor de spelers om zich heen. Dat is wat Ajax van een spits vraagt en dat kan van der Vaart zeker wel brengen. Daarnaast heeft ie zeker ook genoeg scorend vermogen en is hij stukken beter in de kleine ruimte dan Milik en Zivkovic.

4 mei 2015 om 19:09

@shorty

Alleen staat wat betreft de opstelling gewoon op AM, als je met Sinkgraven, Klaassen, El Ghazi en Fischer om van der Vaart heen speelt kun je alle kanten op. Zeker als je Gudelj plus de verdedigers ook nog in kunt laten schuiven.

4 mei 2015 om 22:04

La?

Linksachter, Linker Aanvaller / Left Attacker, Lightning Attack, Large Animal, Late Arrivederci of toch Lupic Anticoagulant?

Als hij nog wat van waarde voor Ajax wil betekenen dan moet hij nu komen. Wordt minder en minder, vooral fysiek. Misschien als hij komt dan kan het allemaal mogelijk goed aflopen en misschien zelfs wel weer in de kijker voor Oranje spelen. Gaat hij naar de VS dan zie ik het sportief somber in voor hem.

Als ze hem dan maar wel gewoon gebruiken als middenvelder en niet misbruiken als hangende spits. Daar wordt echt helemaal niemand vrolijk van en zou een schande zijn.

4 mei 2015 om 18:33

Bij Siem de Jong hoorde ik niemand klagen, kan prima werken. Wordt het lekker dynamisch en bewegelijk van (ben mij ervan bewust dat ik het over raffie heb) van der Vaart inzakken en Fischer, El Ghazi of Klaassen in de spits laten duiken. Klaassen heeft er de diepgang en scorend vermogen voor, zelfde geld voor Fischer en El Ghazi die daar beide kunnen spelen.

Wordt helemaal leuk als Sinkgraven ook nog hebt, die kan lekker naar LA switchen, Gudelj en Riedewald kunnen zo een linie inschuiven van achteren. Als hij komt samen met Gudelj en Emanuelson voor LB hebben we een geweldige selectie.

4 mei 2015 om 19:49

Nee Siem de Jong is dan ook geen Van der Vaart. Siem de Jong is een loper, een sterke speler en een vechter, Van der Vaart is sierlijk, een technicus met een goede trap.

Van der Vaart is echt niet zo beweeglijk (meer) en ook niet sterk, snel of wat dan ook en ik zie dan ook echt niet één kwaliteit waarom Van der Vaart misbruikt zou moeten worden als spits. Als Ajax net zo denkt als jij hoop ik voor Van der Vaart dat ie een andere club kiest.

4 mei 2015 om 22:14

Klopt maar de Jong was ook middenvelder. Hoeft ook niet veel te bewegen, dat doet Klaasen wel die er overheen gaat.

@hans kazan
Volgens mij is men echt vergeten hoe hij is weggegaan bij Ajax. Hij werd op de bank geplaatst en werd niet gewaardeerd bij de club. Zijn toenmalige vriendin werd elke wedstrijd uitgemaakt voor hoer hoe denk je dat vele fans zullen reageren op zijn huidige vriendin ? Er valt niks te winnen mocht hij een keer niet presteren zal men weer gaan lullen over zijn salaris of dan is hij te dik ze verzinnen wel wat, ik zie het al helemaal voor me hoe men hem gaat afmaken in de media dus ik zie hem niet terugkomen helaas

De zoveelste thread over 'vd Vaart naar Ajax!?'? Word er beetje zat van. :P

Ik hoop echt dat hij naar ajax gaat, deze gozer kan echt niks meer. Kun je misschien beter davids terug halen die is fitter dan hem.

4 mei 2015 om 20:41

Jij hebt duidelijk echt totaal geen versrand van voetbal of voetballers..misschien moet jij je bezig gaan houden met ballet of iets in die richting

4 mei 2015 om 22:06

Davids zou inderdaad wel eens fitter kunnen zijn, daar is hij wel het type voor.

Ik geloof er niet meer zo in dat ' oud' Ajacieden terug komen. Denk dat hij ergens gaat cashen. Maar wil hij weer in beeld komen dan zou Ajax een goede stap zijn, maar waar gaat hij spelen? Serero gaat dan weg denk ik en Andersen word verhuurd. Mocht van de vaart komen dan zal Gudelj ook niet komen. Of worden Gudelj en van de vaart onze ervaren spelers.

4 mei 2015 om 19:08

bij oranje moet er nog tussen

Ik snap niet waarom dit bericht zo pessimistisch ontvangen wordt. Vdv is een speler vol ervaring , iets wat ajax gewoon mist met de huidige selectie. Het zou de ontwikkeling van de jonge spelers in de weg zitten, maar naar mijn mening kan dit alleen maar goed uitpakken op termijn.

4 mei 2015 om 19:06

Eens, maar waarom, de concurrenten schijten al in de broek als Ajax de selectie bij elkaar houdt en oorselecteert plus dat er een stel ajacieden enorme zeikerds zijn, hoogtijd voor vakantie voor sommigen.

Ik wil vd Vaart wel eens ik de Pirlo rol zien bij Ajax

4 mei 2015 om 19:13

De techniek van Pirlo is stukken verfijnder als Van der Vaart.
Zonde eigenlijk, was inderdaad technisch geweldig maar kampt al sinds zijn 25ste met overgewicht. De discussie Sneijder of VdV was snel afgelopen.

Ik kan me wereldgoal van vd.vaart tegen feyenoord nog herinneren. Zelfs ibrahimovic deed hem dat niet na.

Zet hem links centraal achterin met een sterke mandekker ernaast. En een fatsoenlijke linksback, zoals Bogarde vroeger.

krijg je veel meer voetbal van achteruit.

4 mei 2015 om 19:14

Alleen komt Vdv geen lantaarnpaal meer voorbij en verdedigen heeft hij al heel zn leven niet gedaan.

Die gaat nog niet naar ajax hoor.

Zou wel grappig zijn als vd.vaart volgend seizoen terug komt, huntelaar het seizoen daarop en sneijder het seizoen daar weer op.

4 mei 2015 om 19:18

Misschien wil Sjaak Swart ook nog wel

4 mei 2015 om 19:28

En daarna Luis Suarez en vooral ook Vermaelen Ik hoop dat we een soort poule op kunnen zetten van oud spelers die aan de lopende band terug komen, want zo gaan ze ook ongeveer weg.

4 mei 2015 om 19:35

Suarez zei wel dat hij ooit terug wilt keren naar ajax. Maar aangezien hij altijd heel ver boven het salarisplafond van ajax zal verdienen zie ik hem niet meer terug keren. Hetzelfde geldt voor ibrahimovic.

Wie zegt nu dat het binnen twee weken duidelijk is? Dat staat niet in het artikel...

Hij wilt nog in beeld komen bij oranje, dan is dit een goede stap al vraag ik me dan nog steeds af of hem dat zal gaan lukken..

Daarnaast weet ik niet of we wat aan hem zullen hebben bij ajax maar dat terzijde.

Die komt niet want hij wil niet,dit begint een beetje op het Eto verhaal te lijken al had die geen geschiedenis bij Ajax.
Maar voor de rest wist iedereen al dat het niet ging gebeuren en dat gevoel heb ik bij Rafa ook heel erg.

Misschien ziet vd.vaart het wel zitten dat zijn kinderen in Nederland opgroeien.

Waar is Ajax mee bezig? Die bejaarde houthakker die wil je toch niet eens meer terug? Is niet eens goed genoeg bevonden voor HSV en dan wil Ajax met die gast in zee? Echt ongelooflijk. Ga eens voor kwaliteit Overmars. Met je gepruts en dit soort spelers binnen te halen wordt je toch niet meer serieus genomen? Haal eens spelers op in Spanje of Engeland en ga daar eens spelers kopen in plaatst van bejaarden binnen te halen. Schijtziek wordt ik er van!

Het is te zien dat men geen Duits voetbal kijkt . Anders zou niemand zeggen dat hij een versterking .ajax kan beter de jeugd kans geven . Met een beter speler als gudlej . Klaasen is een echt goed speler Bazoer is echt goed .

4 mei 2015 om 20:55

Moet je dit wel willen, ajax is minimaal 2de keus voor vdvaart, en naar mijn idee is deze man al ver over the hill.
Geef bazoer en sinkgraven het vertrouwen, met als werkertje gudelj erachter. (Die overgens tekort komt voor ajax of psv).

Ajax doet drie en misschien vier aankopen': "er zijn er zeven bekeken"

Ajax heeft zich gemeld voor Rafael van der Vaart en dat lijkt het startschot voor een drukke transferzomer in Amsterdam. Mike Verweij doet een boekje open over de plannen van de nummer twee van de Eredivisie.

De journalist van De Telegraaf stelt bij Afkicken dat de staf van Ajax, geleid door technisch directeur Marc Overmars (foto), zeker drie en wellicht vier aankopen wil doen. "ze gaan sowieso op zoek naar een ervaren spits en afgelopen week zijn er zeven bekeken", aldus Verweij.

Eén van hen is Oscar Cardozo, die onder contract staat bij Trabzonspor. "dat is een heel serieuze optie en is aangeboden aan Ajax, maar heeft een enorm salaris. Het kamp-Cardozo ziet Ajax als een heel mooie oplossing, maar er is een verschil tussen willen en kunnen."

Ajax is ook op zoek naar versterking voor het middenveld en de verdediging. AZ-aanvoerder Nemanja Gudelj vertrekt volgens Verweij voor '99 procent zeker' naar Amsterdam. En dan is er ook nog Ricardo Kishna. "in het achterhoofd houdt Ajax rekening met zijn vertrek. Dat zou voor alle partijen het beste zijn, dus er wordt ook zijdelings naar een linksbuiten gekeken. En er wordt ook nog gezocht naar een goede centrale verdediger.

Ik ben benieuwd wie ajax allemaal gaat halen. Gudelj en vd.vaart lijken een zekerheidje te worden. Verder wilt ajax meestal een linksbenige centrale verdediger, agger zou een optie kunnen zijn en cardozo als ervaren spits zou ook mooi zijn, linksbuiten huren : el haddadi of januzaj

--------------------------Cilessen
-----Van rhijn veltman agger riedewald
---------------Gudelj bazoer klaassen
-------------------------Vd.vaart
-------------------El ghazi cardozo

4 mei 2015 om 21:32

Agger is geen voetballer voor Ajax (hooguit niveau Bergdolmo, niet slecht en ook niet goed), hij is ook niet voor niets overbodig geraakt bij Liverpool. Daarnaast heeft Ajax geen behoefte aan nóg een spits. Milik en Zivkovic bieden voldoende mogelijkheden, zeker als Van der Vaart er ook nog bij komt. (hij kan ook als spits uit de voeten)

Hopelijk wordt Sigthorsson snel verkocht en wordt Emanuelson terug naar Amsterdam gehaald. Ook Boilesen (drama) en Schone (over zijn top, voegt alleen bij dode spelmomenten wat toe) mogen wat mij betreft snel vertrekken uit Amsterdam. Gudelj en Van der Vaart erbij en klaar ...

Cillessen
v. Rhijn
Veltman
Viergever
Emanuelson
Bazoer
Klaassen
Sinkgraven
El Ghazi
v.d. Vaart
Fischer
4 mei 2015 om 22:45

Mooie opstelling, difference09.
Ik heb de laatste tijd geen betere langs zien komen hier op vz.
Ik denk alleen niet dat Ajax ineens zonder buitenspelers gaat spelen.
Cardozo zou geweldig zijn, maar heeft nog wel een contract toch?
Enig idee wat je daar nog voor zou moeten betalen?
Agger zie ik ook graag komen.
Heeft Veltman eindelijk een echte verdediger naast zich.
Tot slot zou je eventueel Emanuelson nog kunnen halen.
Het is nog afwachten hoe Fischer terugkomt en je kan hem op linksback ook nog gebruiken.

---------------cillesen
Van rhijn-Veltman-agger-Emanuelson
------Klaassen-----------gudelj
El ghazi-----van der vaart-----Fischer
------------------cardozo

4 mei 2015 om 22:59

Hij is aangeboden bij ajax maar hij heeft nog wel twee jaar contract en verdient in Turkije 2,5 miljoen per jaar. Het is nog niet duidelijk wat zijn transfersom is maar hij zal salaris moeten inleveren als hij naar ajax wilt gaan. Positief is dat zijn management hem graag naar ajax zien gaan.

4 mei 2015 om 23:29

Volgens mij heeft trabzonspor hem vorige zomer voor vijf miljoen gekocht.
Dus dan zal die denk ik nog wel drie miljoen moeten kosten.
Dat salaris zal wel gaan lukken denk ik.
Je kan hem ook eventuele bonussen geven als Ajax de groepsfase CL haalt of kampioen wordt.
Daarbij wil hij volgens mij ook gewoon weg uit Turkije met dat gedoe met die supporters daar.
Ik moet trouwens wel toegeven dat ik agger lang niet heb zien spelen maar is wel haalbaar voor Ajax als je kijkt naar waar die nu speelt.
Er is iig wel nog een keiharde LCV nodig met wat ervaring.
Betekent niet dat het gelijk een 30er moet zijn natuurlijk.
Nog suggesties?

5 mei 2015 om 00:24

Er zijn weinig haalbare linksbenige centrale verdedigers voor ajax. Hopen dat agger nog een hoog niveau kan halen.

Iedereen die alleen maar commentaar geeft of rvdv..flikker lekker op. Deze jongen kan nog zeker mee met de top..loopt meer kilometers op het veld dan jullie zeggen en denken. Ajax zal rvdv zeker nodig hebben en ik hoop dan ook zeker op zn komst. Met zijn ervaring en alles hebben we daar een zeer goede speler aan. Een ieder die zegt dat hij niks kan..ga lekker de competitie in afghanistan kijken en laat ons hier met rust..of bemoei je met dingen waar je misschien wel verstand van hebt

4 mei 2015 om 21:44

Klopt helemaal ! Van der Vaart is niet snel (nooit geweest ook trouwens), maar hij maakt iedere wedstrijd wel veel meters. In Oranje maakte hij per wedstrijd op zeker moment zelfs meer kilometers dan Kuijt (!)

Daarnaast is Van der Vaart in technisch opzicht superieur aan veel andere voetballers. Bij een ploeg die vooruit voetbalt (ajax) zal hij het beter doen dan bij een degradatiekandidaat in Duitsland (hsv) waar minder op techniek en inzicht wordt gevoetbald. (fysiek is hij gewoon niet super) Hij voegt zeker nog iets toe aan dit Ajax (i.t.t. jongens als Heitinga) en het is zonde om nu al af te bouwen in de VS o.i.d. Als Van der Vaart een klein beetje eergevoel heeft dan keert hij terug om het te laten zien.

Van der Vaart kan bij Ajax wekelijks nog makkelijk 60-70 minuten het verschil maken en als hij echt fit wordt misschien wel een volledige wedstrijd. Zodoende komen ook spelers als Nouri, Bazoer, Van de Beek en Sinkgraven voldoende aan spelen toe. Als de Champions League wordt bereikt dan heb je bovendien meer dan 3 goede middenvelders nodig. Met Gudelj, Klaassen, Bazoer, v.d. Vaart en Sinkgraven heb je er al 5.

4 mei 2015 om 22:13

Ik loop ook 16 kilometer in 1,5 uur, maar kan qua fitheid geen topvoetbal aan.

7 km sprintjes trekken is zwaarder dan 12 km rondsjokken zoals Van der Vaart. Geweldig inzicht, geweldige traptechniek, maar zeker niet fit.

4 mei 2015 om 23:05

Nogmaals, Van der Vaart heeft het nooit van zijn sprint- of loopvermogen moeten hebben. Ik ben het met je eens dat hij ervoor moet zorgen dat hij fit is, als is het maar om het goede voorbeeld te geven, maar ook op basis van zijn huidige conditionele toestand kan hij voetballend zeker nog iets aan Ajax toevoegen.

Kijk maar eens beelden terug (youtube) van Van der Vaart toen hij 19 á 20 jaar oud was. Ook toen leken zijn ''sprints'' op ''sjokken'', waarschijnlijkheid is hij of oogt hij gewoon een beetje lui. Altijd zo geweest, misschien nu iets meer.
Toch is het een speler van grote klasse.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren