Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

PSV weer forse stap dichter bij titel dankzij late goal FC Utrecht

Laatste update:

In Eindhoven kunnen de voorbereidingen voor het kampioensfeest definitief in gang worden gezet. Waar PSV zaterdag eenvoudig won bij FC Twente, morste Ajax zondag voor het eerst in vijf wedstrijden tijd punten. De lastige uitwedstrijd bij FC Utrecht leek lange tijd goed te eindigen voor het elftal van Frank de Boer, maar in de slotfase incasseerden de Amsterdammers toch nog een gelijkmaker: 1-1. De achterstand op de koploper is daarmee, met nog vijf duels te gaan, weer tien punten.

/

Als verwacht mocht worden was het begin in de Galgenwaard vliegensvlug, razendsnel en boordevol adrenaline. De rivaal uit de hoofdstad was de thuisploeg de laatste jaren goed gezind, getuige het feit dat Ajax sinds de zomer 2009 nooit meer een Eredivisiewedstrijd wist te winnen op Utrechts grondgebied. Het krachtige begin leidde tot één echte kans: Willem Janssen kwam echter een fractie te laat om een voorzet binnen te glijden en zag hoe Joël Veltman het gevaar verijdelde. Aan de overkant was Thulani Serereo dreigend met een strakke knal.

Ajax nam daarna het heft voorzichtig in handen. De bezoekers controleerden de wedstrijd, maar slaagden er voor rust nauwelijks in om een echte kans af te dwingen. Verder dan een schietkans voor Ricardo van Rhijn, die uit kon halen vanaf randje zestien, kwamen de bezoekers niet. Zodoende zorgde een opmerkelijk moment met Edouard Duplan in de hoofdrol voor de meeste opwinding. De aanvaller van FC Utrecht werd geblesseerd afgelost door Tommy Oar, zonder daar zelf weet van te hebben. Tot grote hilariteit van de thuisfans probeerde de Fransman toch terug het veld in te komen.

/

Wat beide teams in de eerste helft niet was gelukt, deed Ramon Leeuwin vrijwel meteen na de onderbreking wel. De verdediger van FC Utrecht vond het net, maar deed dat aan de verkeerde kant. Een voorzet van Kolbeinn Sigthórsson, de vervanger van de geblesseerde Arek Milik, werd door Leeuwin onfortuinlijk achter Robbin Ruiter gewerkt. Gesteund door die voorsprong kon Ajax daarna de wedstrijd steviger in handen nemen.

Het was voor de gasten uit de hoofdstad echter oppassen voor snelle tegenstoten, bijvoorbeeld via Oar. De Australiër toonde zich diverse keren dreigend en testte Cillessen met een ziedend schot. De international van Oranje had er echter goed het oog in en hield zijn doel lange tijd schoon. Vijf minuten voor tijd ging het echter toch nog mis: invaller Gévero Markiet frommelde van dichtbij de 1-1 binnen. Niet veel later kreeg Leeuwin nog rood voor een overtreding op Nicolai Boilesen, maar dat had geen invloed meer op het eindresultaat.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dat doelpunt van Utrecht voelde je gewoon aan komen. Het was wachten totdat Ajax in de fout ging.

En Boilesen denkt even dat hij Gareth Bale is op de flank. Ga weg alsjeblieft.
Jammer ook dat Schone bij Ajax blijft. Je hebt ervaring en oudere spelers nodig maar dit kan echt niet meer.

5 april 2015 om 14:27

Boilesen vond ik eerlijk gezegd 1 van de betere vandaag en dat zegt genoeg over de rest. Heb je bijvoorbeeld gezien hoeveel kansen Serero heeft verprutst? En dat zeg ik als Serero fan! Man als hij nou een bal over 10 meter kon geven stonden heel wat spelers 1 op 1 voor de keeper.

Tsja Utrecht slecht, Ajax slecht, 1-1 een terechte uitslag.
Hopelijk komen er wat betere spelers in de zomer.
Leuk al die langdurige contracten, maar wie wilt deze spelers nou hebben? FF serieus wie gaat Andersen kopen?

Tijd om de bezem uit de kast te halen, want inderdaad de ervaren spelers die er nu in staan zijn wekelijks helaas de mindere.
Ennnn man het voetbal moet gewoon veel beter. Dat mis ik zo erg dit seizoen. Een leuk pot voetbal van Ajax.

5 april 2015 om 14:50

@lee112
Ja en jij als Serero fan😂
Maar wat ik je van de week al zei dat je vast de zwakke punten van Serero gaat ontdekken, komt dus al heel gauw. Ajax heeft gewoon een goede spel verdeler nodig en niet een kneus die nog geen paas over twee meter goed kan geven en continu verkeerde keuzes maakt.

5 april 2015 om 17:52

Natuurlijk is het onzin om nu te roepen dat De Boer een slechte coach is. Net zo goed is het onzin om Schone af te kraken. De Boer heeft de afgelopen jaren aangetoond met een middelmaat wel een goede reeks neer te zetten en daardoor kampioen te worden. Schone heeft Ajax de afgelopen jaren meermaals op cruciale momenten er doorheen gesleept. Is nu inderdaad niet in zijn beste vorm.

Maar je kan De Boer wel twee dingen verwijten. Ten eerste dat hij inderdaad spelers uit vorm opstelt. Het credo luidt toch dat ze graag talent voor de leeuwen werpen. Ten tweede de instelling van zijn spelers. Die lopen erbij als een stel zout zakken. Al weken. Alsof het oefenpotjes zijn die nergens om gaan. Er wordt geen 110% gegeven maar nog niets eens 70. Het is sloom, traag, duels worden niet aangegaan, passes komen niet aan. De instelling ontbreekt, daar waar die er de voorgaande jaren wel was.

5 april 2015 om 14:28

Ook maar eens doorselecteren in de staf. Wisselen in de 70ste minuut? Terwijl die Ijslander er volledig doorheen zat. Bazoer liep tegen zichzelf te voetballen. En dan Kishna voor 3 minuten brengen? Frank echt... bedankt voor de kampioenschappen maar het voetbal wordt wekelijks slechter.

5 april 2015 om 14:32

Ik ben helemaal klaar met Frank de Boer. Vier titels ja, maar 4 jaar schandalig slecht voetbal. En constant de verkeerde beslissingen nemen. Constant spelers laten staan die er niets van bakken. Hoe durf je Sig nog te laten spelen? Tegen Dnjepr viel ie in, we gingen eruit. Tegen Ado nog dramatischer... en vandaag leek hij alsof hij niet eens meespeelde. Frank de Boer draait Ajax al het hele jaar eigenhandig de nek om. De beste wedstrijden werden gespeeld met Kishna en El Ghazi op de flanken, maar om de een of andere reden krijgen zijn lieverdjes bijna steevast de voorkeur. Jammer dat zo'n man het voor het zeggen houdt, er is geen club die Sig wil kopen en volgend jaar staat hij weer in de basis, we kunnen het seizoen al bij voorbaat als verloren beschouwen. En niemand die hem erop aan durft te spreken. Geen journalist, presentator of columnist. Frank de Boer is heilig blijkbaar. Ik word er kotsmisselijk van.

5 april 2015 om 14:39

@JizZzy

En ik word kotsmisselijk van jou, denk je dat Frank niet een ander niveau voor ogen heeft ??

Zijn spelers zijn middelmaat en laten hem gewoon in de steek door simpele opdrachten niet uit te voeren.

Ajax is gewoon matig met een paar middelmatige spelers, dan moet je niet raar op kijken dat je geen kampioen word en niet kan winnen van Utrecht.

5 april 2015 om 14:42

De Boer is degene die Boilesen, Sigthorson en van Rhijn op blijft stellen. Tete is allang beter dan van Rhijn, Boilesen en Sigthorson zijn gewoon lachertjes. Schone is geen linksbuiten.

Dat zijn gewoon trainers fouten.

5 april 2015 om 14:44

Hou toch op met je ghazi en kishna.. Die bakken er ook echt helemaal geen reet van man.. Dit worden gewoon nieuwe gevalletjes Ebecilio.. Bazoer Klaassen en cillessen zijn de enige die veel potentie hebben.. De rest kan er geen kloot van

5 april 2015 om 14:45

Jizzy, ben het helemaal met je eens. De Boer wordt verafgoodt door oa de media, maar ik begrijp niet waarom. Het is een hele matige trainer, die onbegrijpelijke keuzes maakt en Ajax verschrikkelijk laat voetballen. Misschien zijn we wel 4x kampioen geworden ondanks De Boer...

5 april 2015 om 14:46

Volgens Frank domineren we altijd? Spelen we aardig, creëren we kansen. Nooit wordt hij boos, dus hoezo in de steek gelaten? Hij accepteert alles dus

5 april 2015 om 14:55

Ik heb niets van de wedstrijd meegekregen, maar durf hier op basis van ervaringen uit het recente verleden wel iets over te zeggen!
Schöne, Sigthorson, van Rhijn, Boilesen en Serero zullen weer niet goed hebben gepresteerd. Schöne is absolute middelmaat, Sigthorson hetzelfde. Boilesen niet goed genoeg, van Rhijn zit aan zijn top, Serero ook.
De Boer, wordt eens wakker want zo kan het niet langer! Doorselecteren en weg met middelmaat.

5 april 2015 om 14:58

Pure successupporter jij, waarsschijnlijk stond je vorig jaar wel bij de huldiging van Ajax te roepen dat De Boer geweldig is, dat is hij, beste coach in jaren, of wil je Jol of van Basten terug, een pannekoek ben jij, als Ajax het goed doet is De Boer een topcoach maar als het even minder gaat is hij verschrikkelijk, supporters als jij maken de club kapot...

5 april 2015 om 15:00

Helemaal met avvandijk eens. Zou Sinkgraven aan het rijtje toe willen voegen. Ghazi is inderdaad de nieuwe Ebecilio. De hele verdediging is ruk. Een klein spielmachertje van 43 kg die er geen reet van bakt. Hier kan geen enkele trainer iets van maken. Wat je de boer mag verwijten is dat hij deze selectie niet steeds moet ophemelen maar gewoon eens man en paard noemen.
Hopelijk houdt Ajax de tweede plek vast

5 april 2015 om 15:49

Schone heeft jullie twee van de afgelopen vier titels gebracht, zonder hem en zijn beslissende momenten waren jullie nergens geweest! Dus om nou zo negatief over hem te praten begrijp ik niet! Rest is overigens wel pure middelmaat!

5 april 2015 om 15:58

Vier jaar slecht voetbal is een ordinaire leugen. Hoe kun je de rest van je reactie dan nog serieus nemen? Bij elke andere club zou Frank de Boer tot held zijn bekroond door vier titels op rij te winnen waarvan de laatste ander half jaar met een enorm zwakke selectie.

5 april 2015 om 16:36

Dus Ajax is al de jongste ploeg van de ere divisie en jij wil nog eens meer 19 jarige spelers opstellen ??

5 april 2015 om 16:50

Hoe durf je El Ghazi een gevalletje Ebicilio te noemen, die gast heeft in zijn debuutjaar al 10 goals gemaakt en 9 assists afgeleverd en is pas 19 jr! Ga gewoon heel snel je mond wassen. Hij zit alleen even in een mindere periode, dat hoort erbij. Duidelijk dat je de ballen verstan van hebt.

5 april 2015 om 16:52

Hier weer zo een uislkuiken die El Ghazi de nieuwe Ebicilio noemt.. Je bent knettergek! El Ghazi heeft in zijn Debuutjaar al 10 goals gemaakt en 9 assits afgeleverd. Jullie zijn echt niet goed wijs.

5 april 2015 om 20:19

Ja leuk man 10 goals en 9 assists. Ga jezelf lekker op cijfertjes blind staren en laat de mensen die kijken terecht oordelen dat El Ghazi helemaal geen groot talent is en verreweg het meest de bal verliest in de ploeg wedstrijd na wedstrijd na wedstrijd.

5 april 2015 om 20:38

Het maakt mij niet uit, zolang Schöne, van Rhijn, Serero, Sigthorson maar niet meer spelen in het eerste van Ajax. Stuk voor stuk een aanfluiting.

5 april 2015 om 14:34

Naast Sigthorsson ergerde i me vooral weer aan nietsnut Serero. Ik geloof vandaag weer 100 keer de bal ingeleverd of verkeerde keuze gemaakt

5 april 2015 om 14:40

Het is gewoon triest dat je zo inspiratieloos voetbal week in week uit laat zien.. Vandaag hadden we geluk met de goal em dat Utrecht ook ontzettend zwak was.

5 april 2015 om 15:09

Wordt het dan niet eens tijd voor een nieuwe trainer? De Boer heeft het uitstekend gedaan, maar het spel is al tijden niet om aan te zien. Misschien wel het juiste moment voor een frisse wind en een stap omhoog voor De Boer.

5 april 2015 om 14:50

@ Medellin,

Precies, het was gewoon wachten op een doelpunt van FC Utrecht en Ajax speelde, niet voor het eerst, erg voorspelbaar voetbal en erg slordig.

Het tempo ligt gewoon veel te laag voor het voetbal waar Ajax naar wilt streven en er ligt te weinig risico in het spel bij Ajax. Soms zie je bijvoorbeeld dat ze in één keer 'n pass naar een teamgenoot kunnen geven, maar nee hoor, ze spelen de bal eerst naar een 'tussenstop' om het maar even zo te noemen.

En nee, het is niet zo dat Ajax bij elke pass een risico moet nemen, maar er mag wel wat meer met risico worden gevoetbald en het tempo moet ook echt gewoon omhoog, want het voetbal bij de plaatselijke amateurclub waar ik heb gevoetbald, gaat zelfs nog sneller en ja, dat zeg ik als Ajacied.

Vandaag vond ik vooral Anwar el Ghazi matig en slordig spelen. Dat bijvoorbeeld Nicolai Boilesen matig speelt, verbaasd mij niets, want dat doet hij eigenlijk al heel lang, maar el Ghazi maakte onnodige acties, leed veel balverlies en gaf passes niet strak genoeg of op het verkeerde moment.

Dat Frank de Boer vast blijft houden aan Nicolai Boilesen en dat hij Kolbeinn Sigþórsson als vervanger van Arkadiusz Milik opstelt, begrijp ik echt gewoon niet en dat zegt de Boer nog even voor de wedstrijd doodleuk zegt dat 'richairo Živković er nog niet klaar voor is om te starten', en Riechedly Bazoer in een aanvallende rol opstelt en Davy Klaassen in een controlerende rol opstelt, terwijl het juist andersom hoort te zijn.. Ik begin de laatste tijd juist minder te begrijpen van de keuzes van de Boer.

De Boer ziet zelf ook wel dat Boilesen gewoon matig bezig is, waarom blijft hij hem dan opstellen? Zet daar dan gewoon Jaïro Riedewald neer. Die heeft in mijn ogen veel meer pit in zijn spel dan Boilesen en bij hem heb ik ook een zekerder gevoel dan bij Boilesen.

Dan verteld de Boer dat Živković te weinig ervaring heeft en daardoor niet zal starten, maar het kan aan mij liggen, maar ikzelf denk van dat je toch juist de meeste ervaring opdoet als je wordt opgesteld op je natuurlijke positie en als je dat niet doet, dan zal je ook nooit ervaring krijgen op die positie.

Hetzelfde bij Bazoer en Klaassen. Volgens de Boer heeft Bazoer te weinig ervaring om als controlerende middenvelder te spelen, terwijl dat volgens velen, en ook volgens mij, de juiste positie voor Bazoer is, maar Bazoer zal toch juist alleen maar meer ervaring opdoen als hij op de juiste positie wordt opgesteld? Want hoe kan je nou ervaring op een positie opdoen, als je er nooit wordt opgesteld?

Verder gaat dit dan ook nog ten koste van de kwaliteiten van Davy Klaassen. Dus wat probeert de Boer nou precies te doen? Het enigste wat hij hier nu doet, is de kwaliteiten van Klaassen niet optimaal benutten en Bazoer op een positie laten spelen, waardoor hij geen ervaring opdoet op de positie die eigenlijk van hem is.

Bazoer was eerst een centrale verdediger en volgens de Boer is hij dus nog niet klaar om als controlerende middenvelder te spelen, maar Bazoer heeft naar mijn weten ook (bijna) nooit in een aanvallende rol gespeeld, dus hoe kan hij daar wel klaar voor zijn? En ja, als controlerende middenvelder heb je een belangrijke taak door de verdediging te beschermen, etc. maar Bazoer kan dat in mijn ogen ook gewoon, ongeacht zijn leeftijd.

Als de Boer dan weer zegt van 'dat Bazoer te weinig ervaring op de zes positie heeft', dan denk ik waarom misbruik je daarvoor dan een andere speler, in dit geval dus Klaassen? Ik denk dan van je bent er klaar voor, of je bent er niet klaar voor en als hij er volgens jou niet klaar voor is, ga dan geen andere spelers misbruiken door ze op de verkeerde posities neer te zetten.

Ook Lasse Schöne vond ik vandaag weer matig spelen. Buiten zijn vrije trap die op de lat belandde, heeft hij niet veel goeds gedaan. In z'n eerste twee seizoenen bij Ajax speelde Schöne gewoon uitstekend en dit seizoen begon hij ook prima, maar sindsdien is het achteruit gegaan met hem en dat is al zo sinds de maand oktober/november.

Als buitenspeler heeft hij gewoon geen passeer actie en komt hij snelheid tekort om een mannetje te passeren. Als Schöne speelt, dan zie ik hem gewoon het liefst op het middenveld.

Ikzelf had vandaag tegen FC Utrecht gewoon liever deze opstelling gezien (zie opstelling). Ik denk dat Ajax hierdoor veel beter zou spelen en dat bijvoorbeeld spelers als Schöne, Bazoer en Klaassen veel beter tot hun recht zouden komen.

Edit:

De commentator van Fox Sports zei op een gegeven moment ook 'vandaag speelt Kolbeinn Sigþórsson geen gelukkige wedstrijd', toen dacht ik bij mezelf 'heeft hij die dan weleens gehad? Die zullen zeker maar op een hand te tellen zijn.'

Cillessen
v.Rhijn
Veltman
Viergever
Riedewald
Klaassen
Bazoer
Schöne
el Ghazi
Živkovic
Kishna
5 april 2015 om 15:05

Boilesen liep vandaag 13,13 km das veel te veel

5 april 2015 om 15:12

Over Bazoer: volgens mij bedoelt Frank dat hij te weinig algemene ervaring heeft om op de nummer 6 te spelen. Klaassen staat daar om leiding te geven aan het middenveld, wat voor die positie nodig is. Volgens mij heeft Frank al eens gezegd dat hij in Bazoer een toekomstige 6 ziet. En Zivkovic heeft in zijn minuten in Ajax 1 nauwelijks aangetoond dat hij Ajaxwaardig is (niet dat Sigi dat wel is).

5 april 2015 om 15:14

Een lang verhaal maar veel onzin.
Boillissen en Schone speelden vandaag redelijk, niet goed maar ook niet slecht. Vandaag waren anderen slechter. Maar als je iemand niet mag speelt hij altijd slecht, denk aan Blind in Oranje kan in velen niets goed doen.

5 april 2015 om 15:35

Maar wat komt Zivkovic dan doen?
Vandaag mocht hij een half uur meedoen en hij deed nagenoeg alles fout. Won geen duels. Houdt geen ballen vast en rent maar wat met de bal.
Sowieso vind ik een aanval met Kishna, Zivkovic en El Ghazi te gewaagd. Een stel jonkies die het te mooi wilt doen.
Je middenveld en verdediging vind ik wel wat hebben. Vooral Schone daar. Hij kan tenminste wel een steekbal geven.

5 april 2015 om 15:45

Op de meeste punten ben ik het wel met je eens. Ook met de opstelling die je achteraf neerzet.

Volgens mij speelde Serero vandaag in een verdedigende rol en Klaassen als linkshalf. Dat vond ik al een vooruitgang t.o.v. Klaassen op 6. Serero is dan alleen ook niet de man die Ajax nodig heeft.

Dat Bazoer aanvallend speelt begrijp ik ook niet helemaal. Dat hij het opzich prima doet staat natuurlijk buiten kijf. Maar die mooie passes kan hij toch ook vanaf de 6 positie geven?

Verder merk je gewoon dat Sinkgraven veel toevoegt aan het spel. Ik miste hem echt in deze wedstrijd. Hij legt misschien veel risico in zijn spel en is af en toe nog wat slordig, maar hij voegt met zijn extra inzicht wel echt iets toe aan het team. Daarnaast is hij ook altijd gretig.

Sigthorsson voegde echt totaal niets toe met zijn belabberde spel. Sowieso aan het hele spel van Ajax niet. En dat gelul over die goals in belangrijke wedstrijden. Die maakte Boerrigter ook. Hij staat er nu vooral om een bal vast te houden en door te spelen maar zelfs dat mislukt. En dan ben je zo'n beer van een kerel...die spits van Utrecht zou het zelfs nog beter doen. Die zette Viergever ook gewoon even lachwekkend opzij!

Schöne in de basis als middenvelder is een optie maar ik zie hem het liefst als de ervaren stand-in voor Bazoer en Sinkgraven. Bazoer dan in de controlerende rol en Sinkgraven als linkshalf. Dan krijg je dit:

Van Rhijn/tete - Veltman/v.d Hoorn - Viergever/riedewald - Boilesen/riedewald

Klaassen/bazoer - Bazoer/schöne - Sinkgraven/schöne

El Ghazi/? - Milik/zivokovic - Fischer/kishna/andersen

Zelf zou ik het aan de hand van de vorm van de dag zo neerzetten:

Van Rhijn - Vd Hoorn - Veltman - Viergever

Bazoer - Riedewald/schöne - Sinkgraven

El Ghazi - Klaassen - Kishna

Sightorsson kan het gewoon niet en Zivkovic is er blijkbaar nog niet klaar voor. Anders wordt je ook niet 2 keer weggestuurd bij Jong Oranje en speel je merendeel bij Jong Ajax. Klaassen kan waarschijnlijk erg goed als spits. Zeker in het systeem van Ajax. Daarnaast kan hij erg goed koppen. Eigenlijk gewoon hopen dat Milik snel terug is.

Boilesen heeft bij mij het voordeel van de twijfel nog. Zo slecht vond ik hem vandaag bijvoorbeeld niet. Maar het zou niet verkeerd zijn die jongen af en toe eens op de bank neer te zetten. Als hij weer 2 wedstrijden achter elkaar staat te kloten bijvoorbeeld. En dat hij aanvoerder is is natuurlijk helemaal lachwekkend. Al geloof ik best dat er een logische reden achter moet zitten.

Zoals ik al zei ben ik het verder grotendeels gewoon met je eens.

5 april 2015 om 16:02

Maakt dat nou heel veel uit? Denk je dat Jordi Alba of Alaba niet veel lopen? Het is voor een linksback juist een teken van activiteit als die veel loopt. Ik vond Boilesen zoals gewoonlijk zwak bij balverlies, maar redelijk in balbezit. Hij is een veel slechtere versie van Blind en Willems, die beiden verdedigend ook niet top zijn (maar wel beter dan Boilesen) maar verdedigend hebben zij allebei echt een meerwaarde.

5 april 2015 om 18:06

PSV kampioen ole ole

Je probeert toch zo positief mogelijk te blijven maar dat wordt dit seizoen toch steeds moeilijker..
Ik heb onwijs veel respect voor de prestaties van Frank de laatste jaren, maar wat er dit seizoen gepresteerd wordt slaat gewoon helemaal nergens op. Ook de beslissingen die Frank maakt zijn gewoon niet te verklaren. Hoe kan je Sigthorsson die de hele wedstrijd geen bal raakt 70 minuten lang laten staan? Waarom breng je Kishna pas in de 87’ste minuut?
Daarnaast is het spel gewoon niet om aan te zien, Van Rhijn een schandalige prestatie, evenals Sigthorsson. Je zou bijna hopen dat ze nog een aantal keer verliezen en het technisch hart wakker wordt geschud.
Enige lichtpuntje van vandaag is wellicht Veltman die dit seizoen bewijst dat het gewoon een prima verdediger is.

5 april 2015 om 15:50

Serero is de beste bal afpakker van de selectie alleen moet weten dat hij niet in de afrondingsfase moet komen...maar iedereen moet niet gaan roepen dat hij niets kan. De 2 backs zijn de 2 zwakste schakels die moeten vervangen worden

Terechte uitslag,
Niemand verdiende te winnen

Erg jammer dat Ajax 2 punten laat liggen in Utrecht. Ajax had na de 0-1 genoeg kansen om verder uit te lopen maar dat gebeurde niet. Ajax heeft met nog 5 wedstrijden tegaan 10 punten minder dan Psv. Ik hoop dat Ajax alle 5 wedstrijden wint en dat PSV 4 wedstrijden verliest, het is niet reeel maar in de Eredivisie kan alles.

5 april 2015 om 14:28

Je hoopt dat ajax nog 5x een eigengoal mee heeft, of een hobbeltje, of een van richting veranderde vrije trap.
Nee dat is niet reeel. Als je niet meer 'gewoon' een wedstrijd kan winnen, verdien je niets!

5 april 2015 om 14:28

De kans dat Dordrecht in de eredivisie blijft is groter dan de kans dat ajax kampioen wordt haha. Overigens blijf ik ook hopen, dat is ook logisch.

5 april 2015 om 14:28

Ik acht de kans groter dat PSV volgende week al kampioen is. PSV twee thuiswedstrijden voor de boeg, over twee wedstrijden zijn we gewoon kampioen.

5 april 2015 om 14:30

Ajax heeft hier echt geen kansen gehad om verder uit te lopen, probeer is niet door je ajax bril te kijken. Na de 0-1 heeft Ajax alleen nog maar achteruit gelopen en helemaal niks meer gepresteerd. En ik snap dat je nog hoopt, maar PSV verliest natuurlijk nooit meer 4 wedstrijden en Ajax wint er ook geen 5 meer.

5 april 2015 om 14:31

De meeste dromen zijn bedrog

5 april 2015 om 14:31

zit niet te dromen jongen, eet je pizza op xd
PSV gaat dit echt niet meer weggeven. Kampioenen!!!

5 april 2015 om 14:35

Dat je nog over het kampioenschap durft te praten. Ajax speelt zo ontzettend slecht, dat het soms bijna pijn doet aan je ogen. Dat zeg ik niet omdat ik anti-Ajax ben, maar omdat Ajax bij mij hoog in het vaandel staat. Mooie club met een prachtige filosofie en dan nu dit...

Ik zou eerder naar onderen kijken, want Feyenoord staat op 6 punten en zijn goed in vorm..

5 april 2015 om 14:38

Sorry, maar Ajax had verdiende niks in Utrecht. Het enigste doelpunt dat ze cadeau kregen was van Leeuwin, voor de rest was ajax vrij weinig. Utrecht speelde ook niet best maar dat ajax verdiende te winnen, man man laat me niet lachen. Terechte uitslag.

5 april 2015 om 14:39

Kunnen we eerst niet hopen op een goed pot voetbal?
Ajax verdient sowieso geen titel dit jaar. Het idee alleen al dat sommige spelers een bonus van 300k zouden krijgen.

Zeker jammer, want Utrecht was ook slecht, maar wat Ajax in de tweede helft liet zien was wel heel erg bedroevend. Helaas.

5 april 2015 om 14:53

Week in week uit bedroevend voetbal en dan hebben ze ze ook de ballen nog sommige plaatsen met 50% duurder te maken. Het is niet te geloven. Ik hoop voor alle ajacieden dat marc de knip eens gaat trekken deze zomer en een paar ervaren goeie krachten haalt. oke dan ben je misschien 20/30 miljoen kwijt maar dan heb je ook wat

5 april 2015 om 14:42

De kans dat Feyenoord 2e wordt is een stuk groter dan dat Ajax 1ste wordt.

Toen ik de opstelling zag, wist ik al dat het een zware wedstrijd voor mijn oogleden zou worden. Wat een drama.

Dacht dat De Boer het elftal vast ging klasrstomen op het volgend seizoen. Siggy, Schone en Boilesen opstellen... Why? Siggy pas wisselen na 70 minuten terwijl hij geen pepernoot raakt... Why? Kishna 3 minuten voor tijd inbrengen.. Why?

Dat dit Ajax nog 2e staat, ik vind het echt ongelovelijk!

5 april 2015 om 15:26

Hé Dirk, ik ben er nooit zo'n fan van om de spot te drijven met figuren die een hersenscheet te veel laten. Dus daarom zal ik het niet doen.

Maar je bent wel een idioot.

Nou, groetjes hè!

Eindelijk, Ajax verdiende de tweede helft helemaal niks meer. Waar PSV Verder zoekt naar een 2e a 3e goal gaat Ajax terug uitlopen en hopen op een goede aanval.

Terechte uitslag. Ajax was erg slecht, utrecht had makkelijk kunnen winnen.

Ajax is al weken matig tot zwak zelfs. Utrecht uit, ADO thuis, go ahead thuis en Excelsior thuis allemaal nipt gewonnen of een gelijkspel zoals vandaag.

5 april 2015 om 14:31

Utrecht verdiende hier niet om te winnen hoor. Ajax ook niet daar niet van.

5 april 2015 om 14:38

Dus een 1-1 is zeer verdiend vind je niet?

5 april 2015 om 14:40

Dat zeg ik toch helemaal niet. Maar hij doet net of dat Utrecht hier verdienden om te winnen.

5 april 2015 om 14:58

nee dat probeer ik ook helemaal niet te zeggen, het kotm erop neer dan ajax nu een geluksfactor mee heeft dat ook de slechte wedstrijden gewonnen worden door ajax.

5 april 2015 om 14:33

Precies, het geluk kon niet blijven aanhouden. Het spel is ook niet om aan te zien. PSV terecht kampioen.

5 april 2015 om 14:35

Ja net gewonnen ik dacht toen ze weer een lucky eigengoal kregen: "nee he gaan ze nu weer winnen door een eigengoal." maar gelukkig heeft het recht gezegevierd want utrecht verdiende zeker 1 punt. Met al die strijd en passi die ze leverden. Ze verdedigden gewoon met 5 mensen op de helft van ajax dat is gewoon lef en moet beloont worden.

5 april 2015 om 14:41

Ook die tellen hoor daar kan Ajax niks aan doen.

5 april 2015 om 18:27

Gae thuis 3-1. Sinds wanneer is 3-1 nipt winnen? Dan heeft feyenoord vrijwel alles nipt gewonnen

5 april 2015 om 18:41

bedoelde GAE uit dan.

Weer een geweldige wedstrijd gezien man van de wedstrijd was toch echt Sighonson onterecht gewisseld. Maar ff serieus is dit nou de Nederlandse top?? op wat trainen ze elke dag!? Er word geen fatsoenlijke kans gecreeerd en dit is al de zoveelste wedstrijd zoek het probleem en doe er wat aan! Psv word verdient kampioen gefeliciteerd.

5 april 2015 om 17:28

Haha wat een heerlijke reactie rayno!

Wat een slappe hap weer. Pure middelmaat bij Ajax. Cilissen blijft weer als een kleuter in zijn doel staan. Van Rhijn kon vandaag nog niet meer een 5e klasser mee. Schone keer op keer balverlies. Sigthorson weer eens onzichtbaar.

Wat faalt Ajax toch hard!

Als Ajax zo blijft dan is het te hopen dat ze geen CL halen...

5 april 2015 om 15:38

Voor het Nederlands voetbal is dat eigenlijk wel te hopen. Ajax heeft zelfs grote kans om voorronde CL door te komen doordat ze waarschijnlijk de geplaatste ploegen zoals een Arsenal, Valencia ontlopen in de vierde voorronde. Daar hebben ze namelijk genoeg punten voor gehaald de laatste jaren. Bovendien kwam Ajax de vorige keer in de voorronde ook door in 2010.

5 april 2015 om 15:55

Om daarna vernederd te worden in groepsronde?

5 april 2015 om 17:03

@mugatu

Op welke editie doel je? Die van vorig jaar toen we 1 punt tekort kwamen? Of die daarvoor toen Zagreb goals doorliet om Lyon verder te laten bekeren ten koste van Ajax? Of die wedstrijd dat we Barca versloegen met een wervelende eerste helft? (terwijl Barca tot die wedstrijd nog niks verloren had dat seizoen)

Karma voor dat handjevol supporters die gisteren zaten te mauwen om competitievervalsing. Voor de rest (90% dus) erg zonde. Gelijkmaker hing ook in de licht.. Voorsprong op Feyenoord behouden lijkt me niet zo moeilijk, 2e plek lijkt me ook terecht. In de vCL lekker vlammen en 2 Nederlandse ploegen de CL in!

5 april 2015 om 14:43

Competitievervalsing was het niet. Maar een wedstrijd spelen zonder die te willen winnen dat blijf ik gewoon onbegrijpelijk vinden. Niet dat ik vandaag bij Ajaxspelers nou zoveel wil om te winnen zag, maar je begrijpt vast wat ik bedoel.

Ik weet niet of die tweede plek terecht is, maar dat maakt niet uit. Kan er ook niet tevreden mee zijn, maar voorrondes CL zijn inderdaad wel belangrijk.

5 april 2015 om 16:29

Dat ben ik ook zeker met je eens. Helaas zie ik dat bijna de helft (als het niet meer is) van de wedstrijden, daarom snapte ik de ophef ook niet helemaal. Maar dat boeit eigenlijk ook weinig.

Hopen op een goede loting voor Ajax, kunnen ze in juli/augustus zorgen voor iets wat al jaren niet gelukt is. Zou echt een opsteker zijn als we eindelijk weer 2 clubs in de CL hebben.

10 in plaats van 5 punten achterstand. Gefeliciteerd Psv.

dit kan niet meer mis gaan voor psv eindelijk naar 7 jaar weer de beste van nederland, heb er lang op moeten wachten, maar het is gelukt

5 april 2015 om 14:33

Gefeliciteerd! Gewoon de beste ploeg dit jaar , hartstikke verdiend. Hopelijk wordt de strijd volgend jaar weer wat spannender!

5 april 2015 om 14:35

Bedankt maar het hoeft van mij zo spannend te worden dat is slecht voor mijn gezondheid hahahahahahah

5 april 2015 om 14:45

Gefeliciteerd Mede boeer het gaat ons dit seizoen weer eindelijk lukken ... het moest natuurlijk allang beslist zijn maarja het zij zo.
Haller is trouwens wel een nuttige spits .. Klaasen leverde ook veel ballen in vond ik hoor.

Weer niet gelukt om in Utrecht te winnen. Het is ons niet gegund.

5 april 2015 om 14:32

Heeft niks met gunnen te maken, we speelden gewoon veel te slecht, kansen worden niet uitgespeeld.... en dan nog Siggy in de spits dat kan echt niet meer... Er zullen grote en goeie aankopen gedaan moeten worden om deze selectie fatsoenlijk op de rit te krijgen.

5 april 2015 om 14:37

Siggy heeft in de hele wedstrijd ongeveer 2x de bal gehad dat kan je hem niet verwijten. Bazoer, schone, serero,el ghazi, klaassen speelden allemaal belabberd. Passjes over 5 meter die niet aankwamen, slap in de duels dit is toch ajax onwaardig? Marcie luister naar je supporters en investeer in de zomer want dit kan echt niet meer.

5 april 2015 om 14:40

Natuurlijk Siggy kreeg weinig ballen, maar vind je het gek als hij zo belabberd speelt? Houd totaal geen bal vast, slechte loop acties en is nergens te vinden op het veld dat kan gewoon echt niet meer...

5 april 2015 om 14:44

Dat bedoelde ik ook helemaal niet weet ook wel dat we hier niet verdienden om te winnen. Bedoelde dat het ons al jaren niet lukt om in Utrecht te winnen.

5 april 2015 om 14:46

Ik snap dat het niet de beste spits is die ajax ooit heeft gehad maar ik vind het gewoon raar dat boilesen en siggy altijd met de grond gelijk worden gemaakt door de ajax supporters terwijl de rest ook als een natte krant heeft gespeeld. Het ligt echt niet alleen aan hun.

5 april 2015 om 14:52

De Boer had gewoon met Kishna en El Ghazi op de flanken moeten spelen plaats van Schone. Dan had je misschien nog iets aan Siggy gehad.

Die rode kaart was zwaar overdreven ...

5 april 2015 om 14:33

De eerste had hij al moeten geven. Hier kun je hem ook gewoon geven.

5 april 2015 om 14:35

Net zoals bij Van Rhijn. Erg vreemd dat Van Rhijn er zonder kaart mee weg kwam voor een soortgelijke overtreding.

5 april 2015 om 14:36

Idd van Rijn had ook rood verdiend ja.

5 april 2015 om 14:38

Diemers was donkerrood en leeuwin ook, wat een vieze overtreding was dat!

5 april 2015 om 14:40

Ja en van Rhijn verdiende wel 4 rode kaarten met zijn overtreding (...).

5 april 2015 om 14:41

was gewoon een rode kaart, geen hele harde overtredong maar wel puur op de man.

5 april 2015 om 23:59

hij speelt de bal ook nog haha was gewoon geel net als die van vrijn geel was

De Boer maakt gewoon kolossale fouten om weer met Sigthorson in de spits, Schone op de vleugel te beginnen. Je start dan gewoon al met 2 wissels. Van Rhijn speelt weeeer belabberd. Geef Tete nou eens de kans. En dan weer die Boilesen man man dat zijn gewoon redenen om de trainer te ontslaan. De Boer leeft gewoon totaal in zijn eigen wereldje. Is er wel iemand die hem tegen durft te spreken.

Waarom moest Denswil weg? Voor Viergever??

Ga nou eens gewoon de spelers opstellen op de posities waar ze het liefst zelf willen spelen. Dump al die Scandinaviers die toch niets toevoegen. Ontsla de scouts.

1-1 was uiteindelijk wel terecht. Ajax deed 2e helft ham and eggs.

5 april 2015 om 15:51

Jank eens niet zoo op Boilesen. Mee eens dat hij de vorige potten drama was, maar vandaag speelde hij als een van de beteren. Dat zegt natuurlijk ook wat over Ajax vandaag, maar je kritiek op hem vandaag slaat echt nergens op.

5 april 2015 om 16:07

Ja omdat Utrecht ook megaslecht was en Duplan er al vroeg uit lag. Van mij mag heel dat zooitje weg. Sigthorson, Andersen, Moisander, Schone, Bpilesen, Serero, Zimling. Allemaal buitenlanders gehaald, gekocht whatever die niets hebben toegevoegd. Nou ja misschien Schone maar die wordt misbruikt. Andersen zou je kunnen verhuren om hem het voordeel van de twijfel te gunnen.

5 april 2015 om 17:27

Denswil moest weg voor Moisander. Althans, dat was de overweging in de winter. Moisander heeft ons na de winterstop persoonlijk minstens 6 punten gekost. Dus ja, die beslissing mag in het rijtje fouten van Overmars, wat ondertussen aardig lang is: Zimling, Vermeer, Blind de laatste dagen wegdoen, geen echte versterking halen, etc etc.

Scouts zijn drama. Dit zitten bijna in de peuterspeelzaal te scouten tegenwoordig. PSV dit jaar dus de enige verdiende kampioen. Die halen Guardado en De Jong (spelers waarvan je weet dat ze wat gaan toevoegen) en houden Wijnaldum en Depay. Dat was het verschil wat mij betreft. (plus Moisander, Schone, Boilesen, Sigtorsson die opeens niks meer kunnen)

Het wordt steeds duidelijker dat de boer niet meer geschikt is als trainer van ajax. Hij blijft spelers opstellen die er niks van kunnen, komt veel te laat met wissels, hij is niet in staat ajax naar een hoger niveau te tillen.

5 april 2015 om 14:50

Het wordt gewoon steeds duidelijker dat de Boer niet met moeilijke jongens kan omgaan. De ideale schoonzonen (boilesen schone sigturson) spelen bijna altijd en hebben veel meer krediet dan jongens die iets "moeilijker" (kishna zivkovic) zijn. En bovendien speelt de Boer altijd zeer gecontroleerd. Alles moet wijken voor balbezit. Dit hoor je ook aan zijn uitleg na de wedstrijd altijd: "we hebben gedomineerd, hadden veel meer balbezit". terwijl ze vaak gewoon erg weinig kansen creëren. En volgens mij is de Cruijff filosofie juist veel risico nemen man opzoeken, balverlies is niet erg omdat je hem toch weer snel veroverd door hoog druk te zetten. Bij de Boer is het juist geen risico nemen de zekere bal spelen een middenvelder ipv van een buitenspeler want die verdedigd mee en lijd minder balverlies. Psv wordt dit seizoen vaak verweten dat ze counter voetbal spelen maar PSV speelt in balbezit 10X aanvallender dan Ajax en speelt ook altijd met 2 echte buitenspelers en minstens 2 aanvallend ingestelde middenvelders

Terechte uitslag, voetbal was aan beide kanten niet om aan te gluren. De 1-1 hing in de lucht, omdat Ajax het niet afmaakte. Leuk voor Markiet, dat hij scoorde, want verdedigend is hij matig.

Sighthorsson, Boilesen en Viergever zijn Ajax onwaardig. Ervaring is noodzakelijk, gelukkig ziet Overmars dit ook. Tweede plaats vasthouden, en dan op naar volgend seizoen!

PSV is terecht kampioen, want die kunnen dit soort wedstrijden nog over de streep trekken. Feyenoord verdiend het qua voetbal tweede te staan, maar Ajax staat daar (mede door geluk).

Ongelooflijk dat Ajax gwn 5x geluk heeft met eigen goal in 4 maanden tijd ofzo.
Thuis tegen Heerenveen word psv denk ik kampioen. Verder vond ik de eerste helft van een laag niveau waarbij van rhijn speelde als een amateur.

5 april 2015 om 14:45

Is geen geluk daar kan een ploeg niks aan doen. Ook die tellen.

5 april 2015 om 15:01

Grappig feitje over die 5 eigen doelpunten, die zijn namelijk gemaakt door:
1 huidige Ajacied(sinkgraven), 1 ex-ajacied(Kappelhof), 1 verhuurde Ajacied(vd Hart, welliswaar samen met verhoek) en 2 Amsterdammers!

5 april 2015 om 15:04

Mooi dat ze dat doen voor Ajax hihi.

5 april 2015 om 16:02

mooi opgezocht!

5 april 2015 om 20:44

Eens een Ajacied, altijd een Ajacied. Dat blijkt maar weer eens.
Los daarvan, bizar toeval natuurlijk.

Als je toch alleen maar wil verdedigen in de tweede helft, waarom dan geen Van Der Hoorn tegen de kopsterke Markiet en Haller?

5 april 2015 om 14:36

Omdat van der Hoorn een nog slechtere speler is? Die jongen kan echt niks.

5 april 2015 om 14:46

Van Der Hoorn kan niks? Volgens mij heeft hij de laatste tijd bij Ajax meer laten zien dan Boilesen en Sigthorson bij elkaar, zeker in aanvallend opzicht.

5 april 2015 om 15:06

Van der Hoorn is nog slechter dan Boilesen en van Rhijn. Alle drie graag vertrekken, en neem Schöne, Sigthorson, Serero en Kishna lekker mee. Drie maal middelmaat en een met onvoldoende karakter in zijn donder.
Ajax moet gewoon stoppen met breedte aankopen doen. Ook Viergever maakt Ajax niet beter, net als Duarte.

De Boer bewijst nu week in week uit een tactisch onbenul te zijn. Waarom zo laf? Waarom achteruit lopen als Markiet erbij komt? Waarom Kishna pas brengen als het weer gelijk wordt? Waarom Sigthorsson nog? Waarom? Waarom? Waarom?

Die overtreding op t eind van leeuwin moest ik wel effe lachen. al die supporters van utrecht die je op de achtergrond tekeer ziet gaan.
Terechte kaart maar zulke spelers kunnen ajax ook gebruiken met zulke wedstrijden gwn 110 inzet en als t moet ook de grens opzoeken met duels.

Ajax kan er echt helemaal niets van, het is dat Utrecht in eigen doel schiet zodat het nog wat lijkt. Maar jonge jonge jonge, goed dat ze geen CL gaan spelen. Zie het al voor me Ajax tegen Real, Bayern of Chelsea. Pffff

Ontsla de boer gewoon, hij is geen trainer van het aanvallende voetbal wat bij ajax hoort.

5 april 2015 om 14:40

Het probleem zit veel dieper dan alleen de Boer, wanneer krijgen we nou eens mensen aan het roer die het plan 1 op 1 gewoon uitvoeren. Als ik nu weer naar de Boer luister valt het allemaal wel mee en hadden we met drie of vier nul moeten winnen.

5 april 2015 om 14:42

Helemaal mee eens, het lijkt wel of ze het niet willen zien waar de problemen liggen.

5 april 2015 om 14:44

Ah gozer, waar was het super publiek van Ajax na de 1-1? Nergens, zoals ik tijdens de wedstrijd al zij. jullie hadden niet eens moeten winnen omdat jullie simpel weg geen EEN doelpunt hebben gemaakt. Gewoon een slechte pot van beiden teams, dus een gelijk spel is meer dan terecht.

5 april 2015 om 14:49

Toen de spelers de fans bedankten, zongen ze gewoon hoor. Zegt genoeg dat het niet eens vol zit tegen Ajax.

5 april 2015 om 14:51

@ Kevinst

Waar hoor jij mij zeggen dat Ajax recht had op meer ? Ons uit publiek heeft zich ook laten horen hoor, maar in plaats van over onze supporters te beginnen; waar was jullie heksenketel dan? In eigen huis horen de thuis supporters ten alle tijde meer geluid te maken dan de uit supporters en zeker in de voor jullie belangrijkste wedstrijd van het jaar.

5 april 2015 om 14:54

En zeker als het voor hun de wedstrijd van het jaar is. Heb ze nauwelijks gehoord alleen op het einde.

5 april 2015 om 15:02

Daar hadden ze bij Ajax hun voordeel mee moeten doen, aangezien die gewend zijn om in een stil stadion te spelen.

5 april 2015 om 15:04

Klopt, wel jammer dat een wedstrijd tegen de heersende kampioen niet eens meer een aansprekende wedstrijd is.

Vroeger was een wedstrijd tegen Ajax altijd uitverkocht, maar ja toen leek het voetbal nog ergens op
Opa heeft gesproken

5 april 2015 om 15:09

Blijf lekker in je waas en volg de media, dat het onze wedstrijd van het jaar is! Dat is het pas wanneer Utrecht een degradatie, ticket voor europa , etc speelt.

5 april 2015 om 15:13

Sorry, maar in welke wetgeving staat dat thuis supporters ten alle tijdens zich moeten laten horen..? En het is de wedstrijd van het jaar niet, we genieten er optimaal van als jullie worden ingemaakt door ons. Dat is het enigste.

5 april 2015 om 17:36

@ jollie18

Precies, wanneer het om onze supporters gaat zijn ze vaak selectief Oost-Indisch doof. Vandaag was er inderdaad weinig van te merken dat het voor de Utrecht supporters de wedstrijd van het jaar was, want gedurende wedstrijd hadden hun spelers ook wel een zetje in de rug kunnen gebruiken van hun twaalfde man. Al kan ik er mij ook wel iets bij voorstellen dat je er niet vrolijk word dat zelfs wanneer Ajax op haar slechts is; dat ze dan nog niet in staat zijn om iets uit te richten.

5 april 2015 om 17:55

@ Kevinst

Hahahaha je weet het mooi te vertellen, wellicht is de politiek iets voor je. Ontkennen dat de wedstrijd tegen Ajax in Utrecht niet de wedstrijd van het jaar is voor de meeste FC Utrecht supporters en de club is een grove leugen.

"sorry, maar in welke wetgeving staat dat thuis supporters ten alle tijdens zich moeten laten horen..?"

Hmmm veel van jouw mede supporters en die van Feyenoord denken toch vaak ons de les te moeten lezen dat dit continue het geval moet zijn. Bij deze kunnen we er dus vanuit gaan dat we jou dan ook nooit zullen horen klagen dat de sfeer Arena zoveel minder is dan in Den-Haag, Rotterdam of Utrecht, deal ?

5 april 2015 om 18:04

@ wandering

Precies, zover ik mij kan heugen ging het in alle voorgaande wedstrijden tegen FC Utrecht in Utrecht er een stuk heter aan toe. Het was inderdaad ook veraasend dat het niet uitverkocht was, ten eerste natuurlijk omdat de grote vijand op bezoek kwam. En ten tweede ook omdat ik de afgelopen dagen hier ook veel FC Utrecht supporters hoorde dat FC Utrecht er tegen iedereen opvloog die seizoen, dat is het toch hetgeen wat mensen willen zien bij dit soort volksclubs, tenminste daar gaan ze volgens eigen zeggen altijd zo prat op. Dat vroeger alles beter was ben ik als Ajacied uiteraard roerend met je eens.

6 april 2015 om 00:09

en hoe slecht ben je zelf dan als je er als topclub ajax al 6 jaar niet kan winnen

6 april 2015 om 13:46

@ ramonfcu

Dat is gewoon slecht, en dat word ook altijd beaamt door alle Ajacieden. Al vind ik het wel mooi om te zien dat in een seizoen waarin Ajax niet dieper kan zakken; clubs zoals Feyenoord en Utrecht nog niet in staat zijn om van Ajax te winnen. Ajax mocht gisteren dan wel weer slecht zijn maar we moeten nou ook niet gaan doen dat FC Utrecht er iets serieus tegen in kon brengen.

Lelijke wedstrijd. Ajax leek de wedstrijd onder controle te hebben, gaf weinig weg maar creëerde zelfs ook vrijwel niks. Doelpunt van Ajax viel daarnaast lucky uit de lucht. Al met al een terechte score. PSV over twee weken kampioen in eigen huis (al sluit ik zelfs niet uit dat dit Ajax punten verspeeld tegen een tegen degradatie strijdend Heracles).

Terechte uitslag. Geen van beide teams verdiende een overwinning.
De rode kaart voor Leeuwin zal wel geseponeerd worden. Was hetzelfde als de overtreding van Van Rhijn in de tweede helft, waar die niet eens een kaart voor kreeg. Rare beslissingen van Van Boekel. Bijna werd Ajax weer geholpen door een Pol

10 punten los. Lekker!!!
Nu wel hopen dat Ajax volgende week niet verliest van Heracles, wanneer PSV vrijdag wint van Pec. Liever niet kampioen worden zonder te spelen.

Die rode kaart sloeg echt helemaal nergens op. Daarnaast speelde Zowel Ajax als Utrecht een verschrikkelijke wedstrijd. 0-0 was een terechte uitslag geweest voor deze droevige pot. En ja nu spreken we het uit in Eindhoven: Psv wordt na 7 jaar weer eens kampioen. Hugo, bedankt voor je super voorspellingen weer dit weekend! Alles mis gegokt, Hulde!

5 april 2015 om 14:42

Hahah, man, je moet niet naar hugo luisteren. Die man heeft weinig verstand van voetbal. Dat laat hij weer blijken. 1-1 terechte uitslag.

Eindelijk krijgt Ajax een keer de deksel op de neus waar ze zeker recht op hebben. Spelen al weken echt slecht en winnen iedere keer met veel geluk. Ook vandaag was Ajax gewoon ver onder de maat.

Matig niveau van beide kanten zeg. Bij Utrecht komt het nog door een gebrek aan kwaliteit maar hoe Ajax voor de dag komt is eigenlijk nog schandaliger. Ook tegen Ado en Exelsior al super matig gespeeld maar wel het geluk om te winnen, nu gelukkig niet.

Letterlijk, wat Ajax in zo'n tweede helft laat zien omdat ze 0-1 voor staan, dat kan toch niet? Zo weinig initiatief, ze geven bij een kleine voorsprong gewoon compleet het initiatief aan een zwak Utrecht, is dat tegenwoordig Ajax? Deden ze ook tegen Psv, en dan PSV een counter ploeg noemen.

Heb alleen de tweede helft kunnen kijken.. Maar als het net zoals de 2de was ben ik dat ik het niet heb gezien. Het was alweer om te janken!

Dat Ajax niet zelf een doelpunt heeft kunnen maken zegt al genoeg...

5 april 2015 om 14:42

Tweede helft zelfs niet fatsoenlijk op doel geschoten..

Franks zijn fout (vind ik)
als markiet erin komt moet je van der hoorn erin zette en 5/3/2 gaan spelen. Je kan nooooit viergever/veltman tegen 2 van die kerels laten spelen.
Ook is serero echt een slimme balafpakker maar in de omschakeling maakt hij zo vaak een slechte keuze
Zoals die 4/1 en zo dramatisch uitspelen

Tsja. Een passende afsluiter (bijna) van dit seizoen. Wat dat betreft mag Ajax van geluk spreken dat we tweede staan. Niet dat die andere clubs nou zo geweldig voetballen, maar Ajax dit seizoen is echt matig.

De Boer ook weer met een vreemde keuze (sigtorsson wtf). Verder weinig goed voetbal en een typerende goal voor (en trouwens ook een typerende goal tegen, want waar is de kwaliteit om zoiets uit te spelen en die wedstrijd over de streep te trekken?)

PSV volgend weekend kampioen. En terecht, niks klopte bij Ajax dit seizoen. Transfers waren slecht, spelers uit vorm, en De Boer deed ook gekke dingen. Dan blijft er weinig over.

5 april 2015 om 14:42

@ Leidsehood

Als je hem dan ook weer hoort zo bij Fox, het viel volgens hem allemaal wel weer mee, sterker nog we hadden volgens hem zelfs met drie of vier nul moeten winnen. Het probleem van Ajax zit veel dieper dan de Boer, het is weer de hele organisatie, wanneer krijgen we nu eens mensen die het plan gewoon 1 op 1 uitvoeren.

5 april 2015 om 14:49

Ja, ik ben een fan van zijn nuchtere analyses. Maar hij is het laatste jaar echt te vaak positief na dramatische wedstrijden.

Ajax had dit jaar ook wel een beetje pech met bepalende spelers die uit vorm waren. Moisander (vorig jaar erg goed, nu super slecht), Boilesen (reserve aanvoerder die alles fout doet), Veltman (eerst uit vorm, toen halve seizoen geblesseerd), Sigtorsson (niks gebracht), Schone (vorig seizoen goed, dit seizoen veel minder), en Serero (niet ontwikkeld dit seizoen). Allemaal een slecht/matig seizoen gespeeld.

Daar komt bij wat jij al zegt. Leuk beleid op papier, maar in de praktijk is het aanmodderen met Zimling en Blind weg op de laatste dagen van de transfermarkt. Ben wel erg blij met El Ghazi en Bazoer dit seizoen; en met een aantal talenten die eraan komen. Volgend seizoen kan er eindelijk een leuk team staan, als er 2 aankopen bij komen.

5 april 2015 om 21:44

@ Leidsehood

In hoeverre kunnen we dat nog pech noemen ? Voor revolutie hadden we ook veel met blessures te maken. Dat was ook een punt van Cruijff, maar toch is daarin ook weinig veranderd en worden spelers over het algemeen weer te snel ingebracht.

Wat Sightorson betreft is het gewoon lachwekkend, hij was al door Ajax publiek afgeserveerd en opeens was hij "the best man for the job". Vanaf dat Overmars in dienst trad handelde hij alleen maar tegenstrijdig met hetgeen wat volgens het rapport Coronel en de revolutie de bedoeling was. Het stinkt gewoon weer aan alle kanten, scouts die uit zichzelf opstappen, bestuursleden die met elkaar in de klins liggen en supporters die geschoffeerd worden, het is helaas weer een zooitje.......ik snap het gewoon echt niet dat het weer zover gekomen is.

Wat ik van volgend seizoen moet verwachten durf ik nu nog niet te zegge, buiten een aantal gerichte aankopen moet er op mentaliteit vlak ook echt iets veranderen bij de spelers. Het mogen maken van fouten moet ook strakker getrokken worden, persoonlijk vind ik het allemaal te vrijblijvend wat gemakzucht in de hand werkt. Als je in het buitenland een aantal keer dezelfde fout maak heb je een probleem, en ik vind dat we ook in Nederland daar naartoe moeten. Ajax wilt dat spelers eerder gaan pieken, maar dat betekend dan ook dat je minder ruimhartig moet zijn met het accepteren van domme naïeve fouten die gewoon echt niet kunnen als professional.

Hetzelfde geld voor het conditionele gedeelte, er word altijd keihard getraind, maar wanneer we Europees spelen zien we toch dat onze spelers "vaak stamina" tekort komen. Als je de onvrede hoort vanuit de opleiding en scouting is er eigenlijk nog weinig verandert, dat is ook gewoon terug zien in het spel omdat alle kritiek punten van het spel van voor de revolutie nog steeds het huidige spel domineren.

Gooi jonk of Seedorf maar voor de groep en geef ajax weer zijn gezicht terug!

Frank bedankt voor de 4 titels, maar met zo'n waardeloze opstelling te komen, ga dan ajb weg

Denk dat de Boer zelf ook baalt als een stekker, er zit gewoon niet veel meer in.

De fut is er uit bij een aantal spelers, PSV verdient het kampioenschap omdat ze veel constanter zijn dan Ajax dit seizoen.

Laten we het maar als een overgangsjaar betitelen en gewoon tweede worden.
Daarna met een frisse selectie de voorrondes CL overleven.

Een seizoen om snel te vergeten.

5 april 2015 om 14:47

@ Leeuw087

De Boer vond het zoals gewoonlijk wel meer meevallen, sterker nog we hadden volgens hem met een nulletje of drie/vier moeten winnen. Ik verwacht geen goed voetbal meer van Ajax, maar ik verwacht wel dat ze zich op zijn minst een normale strijdlust tonen en normaal verdedigen in plaats van dat ouderwetse geklungel van ze.

5 april 2015 om 14:53

afca_leeds,

Ben het honderd procent met je eens, maar het lijkt er momenteel wel op dat het seizoen al voorbij is voor Ajax.

Soms heb ik het idee dat Frank sommige spelers niet te veel gebruikt, omdat die dan mogelijk nog opvallen bij de scouters op de tribune.

Anders kan ik me niet voorstellen dat Tete en Zivkovic niet in de basis mochten starten.

Heb ondanks alles hoge verwachtingen voor het komende seizoen, de tijd komt steeds dichterbij dat getalenteerde jeugdspelers kunnen aansluiten.

Hopelijk nog wel een goede ervaren kracht er bij halen.

5 april 2015 om 22:19

@ Leeuw087

We spelen nog voor de tweede plek, gezien de huidige vorm van Ajax zie ik ze die tweede positie nog wel verspelen, in mijn ogen zijn we er nog niet. Persoonlijk lijkt het me niet dat hij sommige talenten niet laat spelen omdat de club bang is dat ze dan opvallen bij scouts van andere clubs, ik weet zeker dat elke grote Europese club precies weet wie er op de Toekomst spelen. Een andere reden is denk ik ook omdat er nu al op geen enkel vlak enige balans zit in deze selectie, als we daar nu nog meer onervaren spelers aan gaan toevoegen ben ik bang dat we onszelf dan helemaal de nek omdraaien.

Over volgend seizoen durf ik geen voorspelling te doen, begrijp me niet verkeerd ik heb ook vertrouwen in de aankomende lichting, maar een aantal zaken moeten gewoon nu eens echt opgelost worden of er moet een serieus begin mee gemaakt worden.

- We missen kwaliteit/gedegen ervaring, dus niet spelers die alleen of voornamelijk alleen maar Eredivisie ervaring hebben, of die voornamelijk in het buitenland de bank hebben warm gehouden.

- Fysiek komen we tekort, kracht, lengte en uithouding vermogen, want ondanks dat er hard getraind word komen we Europees vaak stamina tekort. Dat was voor de revolutie al een probleem en dat zal voor volgend seizoen nog niet opgelost kunnen worden. Verder zijn er net zoals voor de revolutie ook nog teveel (langdurige) blessures, ook een hard verbeter punt uit het plan Coronel en de revolutie.

- Hetzelfde geld voor het mentale aspect, te vaak geven spelers aan dat ze niet scherp aan de wedstrijd begonnen, in de slot minuten/seconden verslappen en zo nog een goed resultaat weg geven, simpele afspraken in het veld continue niet na komen, concentratie problemen waardoor ze vaak niet eens in staat zijn om elkaar de bal toe te spelen of waardoor ze niet of veel te laat ingrijpen en de vechters mentaliteit die toch ook vaak ontbreekt.

- Het verdedigen (als we het al zo kunnen noemen) is van een erbarmelijk niveau.

- De vele afzwaaiers bij standaard situaties.

Als je dan ook nog in ogenschouw neemt dat de onvrede onder scouting groter is dan ooit te voren, maar ook de mensen in de opleiding zwaar ontevreden zijnover het technisch beleid wat niet uitgevoerd word zoals afgesproken was. Dat verschillende directeuren met elkaar in de klins liggen of zich laten intimideren; dan staat het huilen mij nader bij dan het lachen. En zijn we eigenlijk gewoon weer terug bij af bij ons aller Ajax.

Dan hou ik de nieuwe kwaaltjes "het niet vooruit willen/durven spelen", het "tergend langzame baltempo, "het inconsequente vertrouwen beleid van de Boer", "zijn wissel beleid" en tenslotte het maar doorgaan met het positioneel misbruiken van spelers nog even buiten beschouwing. Ondanks dat ik wel een aantal lichtpunten zie, hoop ik dat men eens echt hun schouders eronder gaan zetten. Dat sommige mensen vervangen worden omdat ze gewoon niet geschikt zijn voor de functie en dat men gewoon het plan 1 op 1 gaat uitvoeren.

Dat je punten verspeeld bij utrecht uit kan gebeuren. Maar als je ziet hoe deze wedstrijd weer wordt gespeeld. Het is toch schandalig!! Kom je ook nog 1-0 voor, maar dan houd het mentaal helemaal op en durven ze niet eens meer van eigen helft af te komen..??
Waar is het ajax dat door drukt en energie blijft leveren om wedstrijden voetballend 3,4 of 5 goals te maken.. Het zegt toch genoeg dat een Boilesen, die in een diepe dip zit, nog het best voetbalt vanmiddag.
Dit heeft niet eens met ervaring te maken, maar is gewoon mentaal. Een topsporter wilt altijd winnen, maar deze luie voetballers hebben totaal geen idee wat je ervoor moet doen om een topsporter te zijn!
Dit seizoen is werkelijk schandalig! Laat ze allemaal van de zomer maar zwaar vrijwilligerswerk doen tot het nieuwe seizoen begint. Misschien zijn ze dan in staat om 90 minuten vol gas te gaan en eindelijk is blij zijn dat ze profvoetballer zijn met dat salaris...

Zelfs een eigen doelpunt als voorsprong verdedigen was teveel gevraagd. Het is tekenend voor dit seizoen van ajax.

Het was weer een vermoeiend seizoen. We zien nu toch al 2/3 jaar een belabberd Ajax. Ik denk echt dat we met iets meer lef op de transfermarkt, afgelopen zomer, PSV ver achter ons hadden kunnen laten. Al jaren de titel veroveren, daardoor de CL miljoenen binnen harken en de concurrenten op grote achterstand zetten financieel gezien. Juist dan verwacht je ook sportief meer afstand van de concurrenten te nemen. Maar door een te afwachtende Marc Overmars hebben we het dit seizoen met een te onervaren elftal moeten doen (alweer!) en hebben we daardoor PSV terug laten komen. Een gemiste kans....zo zonde..

Edit:
Voor ik het vergeet: PSV (supporters): Gefeliciteerd met de titel! Meer dan terecht!

5 april 2015 om 15:00

Top reactie, bedankt voor de felicitatie
Hoop dat jullie de CL halen!

5 april 2015 om 15:40

@ Arievink

Dat is ook iets wat ik niet snap inderdaad. Je zou denken dat het gat steeds groter wordt maar toch heeft PSV ajax (sportief) weer even ingehaald. Ik ben er blij mee, bedankt Overmars

5 april 2015 om 17:16

Helemaal mee eens! Er had een gat geslagen kunnen worden, maar in plaats daarvan laten ze de beste speler Blind veel te laat in de transferperiode weggaan alsmede de meest ervaren speler Poulsen, en halen ze middelmaat ervoor terug of zelfs ondermaat in het geval van Zimling.

Het idee van Cruyff was toch simpel. Talenten aanvullen met ervaring en exceptionele spelers van buitenaf. Zorgen dat je elk jaar een klein beetje beter wordt. Nu werden we zwakker. Viergever was niet exceptioneel. Milik was beter dan Sigtorsson, maar mocht niet spelen.

Dit seizoen valt dan ook te beschrijven in een kroniek van een aangekondigd kampioenschap. Het was vanaf het begin duidelijk dat PSV de grote favoriet was, omdat Ajax zich had laten verzwakken.

Nou moet ik wel zeggen dat het ook niet mee helpt dat 6 dragende spelers een dramatisch seizoen hebben gedraaid. Veltman, Moisander, Boilesen, Schone, Sigtorsson, Serero. Allemaal onvoldoende, terwijl ze er wel hadden moeten staan.

De grootste fouten zijn zonder twijfel door Overmars gemaakt in het aan- en verkoopbeleid.

5 april 2015 om 23:28

thanks Arie ,

gezien jullie puntenverlies in een kort tijdstip hebben wij aardig jullie kunnen inhalen. volgend seizoen een ervaren kracht halen lijkt me geen overbodige luxe. hoop dat t volgend jaar weer spannend word !

Tijd om flink door te selecteren voor volgend seizoen. Van rhijn verkopen, viergever naar de bank, boilesen verkopen, serrero verkopen, sigthorsson verkopen, zivkovic verhuren. De boer en overmars ontslaan.

Die rode kaart van Leeuwin sloeg werkelijk waar nergens op, en dan voor die keiharde charge van Diemers slechts geel geven..

6 april 2015 om 00:38

Ik dacht in eerste instantie precies hetzelfde, maar als je de beelden terug kijkt dan zie je gewoon dat Leeuwin echt kwam invliegen. Beide voeten waren van de grond en dat is niet de manier om een bal te veroveren, maar een manier om je tegenstander te blesseren.

En nu? PSV kan in theorie kampioen worden volgende week als Ajax verliest. Alleen PSV speelt op vrijdagavond, dus wordt schaal niet stadion in gebracht.. En Ajax speelt op zaterdag. Zou inhouden PSV kampioensfeest heeft zonder schaal?
Normaal wordt er dan tegelijk gespeeld toch, en denk niet Eindhoven al die PSV supporters in stad wil hebben zaterdagsavonds?
Worden beide wedstrijden naar zondag gezet?

5 april 2015 om 15:01

De wedstrijden blijven gewoon op vrijdag en zaterdag denk ik.

5 april 2015 om 16:34

Interessante vraag. Vorig seizoen werd Ajax - ADO verzet omdat Ajacieden blijkbaar niet 4 uurtjes konden wachten op de uitslag van Feyenoord - Psv. Als de Knvb niet hypocriet wilt zijn, zorgen ze dat de wedstrijden van PSV en Ajax volgende week ook tegelijkertijd worden gespeeld en indien nodig de wedstrijden in de we(e)k(en) daarop ook.
4 uurtjes wachten is niets vergeleken (max.) ruim 24 uur.

5 april 2015 om 20:47

Dat wordt psv verplaatsen naar de zaterdag dan.

5 april 2015 om 21:50

@bosche_bol

Dan regelen jullie maar met PEC dat jullie wedstrijd verplaatst wordt, wij gaan ons niet aanpassen voor een eventueel kampioensfeest in Eindhoven. Vorig jaar hebben wij ook onze eigen wedstrijd verzet, niet die van jullie. Het is jullie probleem wat jullie met Zwolle moeten oplossen. Ik denk niet dat ze bezwaar hebben tegen een extra rustdag in verband met het bekervoetbal.

Maar wij als Ajacieden gaan natuurlijk niet op een ander tijdstip naar het stadion voor jullie.

5 april 2015 om 22:30

Ik vind het sowieso vreemd dat PEC vrijdag al weer moet voetballen na een doordeweekse wedstrijd.
Overigens moet Ajax zaterdag uit naar Almelo. Het lijkt me meer dat Heracles hun wedstrijd niet zal gaan verzetten. Ook terecht, want het is inderdaad een "probleem" dat PSV aangaat. Al zal men in Eindhoven niet zo zeuren verwacht ik.

Zou Ajax nog bijna winnen ook door dat eigen doelpunt. Mooi dat ze weer eens afgestraft worden. Ajax staat met die 2e plek veel te hoog voor het voetbal dat ze laten zien.

5 april 2015 om 15:08

En ook nog tegen tien man. Nee Ajax leeft duidelijk boven z'n stand.

Tijd voor een nieuwe revolutie zou ik zeggen.

5 april 2015 om 14:59

Jup, ajax moet eens goed kritisch naar zichzelf kijken wat er allemaal mis gaat. Je kunt er een hele waslijst van maken.

Utrecht bedankt! Heerlijk weekend zo. Leek lange tijd weer lucky hoofdstedelingen, maar toch een dik verdiend punt voor Utrecht. Nu maar een drankje in doen. Proost!

Blij met dit resultaat, maar wat is het jammer hoe Ajax de laatste tijd speelt. Kunnen zo mooi spelen maar er zit een rem op, en ik heb het idee dat dat De Boer is. Fantastische trainer, maar hij heeft zijn filosofie te hoog zitten.

Lekker! Kwamen ze bijna weer weg met een schamele overwinning! Ook al was het al duidelijk, nu is het helemaal zeker! Het kampioensfeest zal weer in het zuiden zijn!

Volgens mij voert de boer gewoon zijn eigen beleid ipv naar cruijff te luisteren.

5 april 2015 om 16:03

Waarom zou De Boer naar Cruijff moeten luisteren? Als Cruijff het allemaal zo goed denkt te weten, dan moet hij zelf maar trainer worden van Ajax.
De Boer heeft met zijn eigen beleid Ajax vier landskampioenschappen bezorgt. Dit seizoen doen ze het qua resultaat niet eens minder dan de vorige jaren. Ook het vertoonde spel is over het algemeen niet minder dan anders. Ajax heeft nu alleen de "pech" dat PSV het een keer niet laat liggen.
PSV al vanaf speelronde twee op de eerste plek en ze lijken het echt niet meer af te gaan geven. Een record?

Het was weer ondermaats vandaag. Wel grappig om te beseffen dat al die clubs onder ons het nog slechter doen. Zo'n feyenoord piekt tegen PSV en AZ maar heeft nog steeds 6 punten minder. Terwijl ajax zo loopt te prutsen. Maar ja, zo is het al jaren. Het wordt tijd dat er iets gaat gebeuren want ik ga al lange tijd met tegenzin naar de Arena.

5 april 2015 om 15:58

Dat is ook meer geluk dan wijsheid dat de voorsprong op Feyenoord nog 6 punten bedraagt! Feyenoord had er 6 verdiend in beide ontmoetingen met Ajax en eigenlijk ook nog eens 3 in Eindhoven mee naar Rotterdam moeten nemen! Agja, pech zullen we maar zeggen!

Wat een slechte wedstrijd van beide kanten.

Ajax was bagger en utrecht was bagger. Ajax had weer eens een eigen goal nodig om te winnen, deste mooier was de gelijk maker. Hoeveel wedstrijden heeft ajax al gewonnen door een eigen goal? Dacht 4, geeft weer eens aan hoe lucky en slecht ze zijn dit seizoen.

Ajax na 29 wedstrijden.

2014/15: 63 punten.
2013/14: 62 punten.
2012/13: 63 punten.
2011/12: 61 punten.
2010/11: 58 punten.

Qua resultaat doet Ajax het nog steeds niet eens zo verkeerd vergeleken met de kampioensjaren. Ook voetballend is het niet echt minder dan de laatste 2-3 jaar. Verschil is alleen dat PSV dit seizoen eindelijk weer eens een keertje goed draait en redelijk constant is.

5 april 2015 om 21:50

Voetballend niet minder ? dit elftal is niet te vergelijken met de elftallen waar spelers als Eriksen, Van der Wiel, Anita, Suarez, Vertonghen, Alderweireld en De Jong deel van uit maakte. Dat was echt een hoger niveau wat we toen wekelijks kregen voorgeschoteld.

Het algemene niveau van de Eredivisie gaat gewoon achteruit, clubs als bijvoorbeeld SC Heerenveen, Nac, FC Utrecht en Heracles hebben veel minder materiaal als destijds. Dit Ajax wat nu waarschijnlijk 2de wordt zou 5 jaar geleden waarschijnlijk strijden om Europees voetbal. PSV wat met enige overmacht kampioen wordt zou 10 jaar geleden niet eens kampioen zijn geworden waarschijnlijk. Maar het feit dat de niveau daling in Nederland onze nationale resultaten opfleuren wil niet zeggen dat er geen reden tot zorg is.

Met dit elftal 2de worden is ook zeker geen schande, PSV heeft beter materiaal en de spelers zijn verder in hun ontwikkeling. Voor Ajax is het uiteindelijk een overgangsjaar gebleken. Je kan niet jaarlijks je sterspelers en routiniers in de verkoop doen en verwachten dat het evenwicht zich automatisch hersteld. Laat staan dat je daarmee naar een hoger niveau groeit. Zeker gezien het aankoopbeleid wat daarbij hoort ontstaat toch het beeld dat ze op beleidsniveau onvoldoende bijsturing hebben gegeven.

5 april 2015 om 22:40

Ik vind Ajax al jaren voetballend niet bijzonder. Onder De Boer is het vooral resultaatvoetbal. Weinig diepgang en weinig creativiteit. Veel balbezit op eigen helft en veel ballen breed en terug richting de keeper. Dat is echt niet iets van dit seizoen. Ajax speelt al zo'n 3 jaar op zo'n manier.

6 april 2015 om 00:34

Je hebt gelijk Bosche_bol, maar waarom zeg je dit al een paar weken lang?

6 april 2015 om 01:39

Zou je me niet willen stalken aub?

Het is een reactie op die vele herhalende reacties jegens de Boer en Ajax. Dit seizoen bakt Ajax er volgens velen helemaal niets van terwijl de grappige waarheid zo is dat Ajax een van de beste Eredivisieseizoenen onder De Boer beleeft.

6 april 2015 om 01:39

Edit: dubbel.

Eerste helft prima dan start je ook goed en kom je terrecht op 0-1. Daarna is het ineens inzakken en drama, Ajax moest gewoon zo doorgaan en voor de aanval kiezen.

En als je dan al iets inzakt zet je er wat snellere spelers in Frank, Zivkovic en Kishna ipv. de wederom dramatische Sigi en Schone bijvoorbeeld. Snap er echt niks van en zag die 1-1 al ver van tevoren aankomen, vond de verdediging eigenlijk nog wel goed, maar die kwamen voor de veranderende instelling veel te veel onder druk te staan en dan valt die een keertje goed.

Als ze niet gaan opletten, zal zelfs feyenoord op plaats 2 komen, jongen jongen, wat een wedstrijd was het weer. Kishna 3 minuten mee laten doen is toch niks en had gewoon begonnen met hem of te wel met zivkovic samen met sigi.

Je hebt toch echt van die mensen die iedereen napraten, de boer heeft ons vier kan=mpioenschappen gebracht en nu loopt het niet zoals het moest, dan wordt hij aan het kruis genageld. Ga weg successuporters en loop over naar andere clubben.

wat was ayoub goed he👍

Dit gelijk spel mag ook frank zich aanrekenen. Het begon al met de vreemde opstelling waarmee je nooit in de omschakeling eruit kon en ging vrolijk door toen na een uur duidelijk werd dat de wedstrijd zou kantelen omdat een aantal jongens niets meer konden brengen. Hij grijpt steeds te laar in. Waarom speelde Sinkgraven niet? Geblesseerd?

Het is een kwestie van tijd tot dat Ajax een generatie heeft gecreëerd die allemaal het beoogde spel beheersen en kunnen uitvoeren. Wat mij betreft gaan we geen zinloze aankopen doen maar de tijd zijn werk laten doen. Sigtorson behoort komend seizoen niet meer in Amsterdam te voetballen. Schone is een leuke speler voor op,de bank, hij kan met zijn vrije trappen en tactisch inzicht een wedstrijd openbreken. Maar voor de basis komt hij momenteel te kort.

Frank zit in een lastige positie want de spelers die het moeten gaan doen zijn er nog niet helemaal klaar voor. De jongens die er nu staan kunnen het niet. Het enige wat hij kan doe. Is de rust bewaren en stoïcijns doorgaan met waar hij mee bezig is.

Ajax investeerd in de toekomst en dat gaat beloond worden. We hebben de selectie inprincipe al rond voor komend seizoen en vanuit de jeugdopleiding wordt de selectie vanzelf aangesterkt. Die ervaren krachtenhoeven van mij niet gehaald te worden. Deze selectie hebben voor komend seizoen een jaar ervaring meer in de rugzak. Dat is al een heel verschil. Met de rentree van Fischer hebben we er een redelijk ervaren aanvaller erbij. Met deze selectie kunnen we mooie prestaties neerzetten alleen moeten de puzzelstukjes nog op zijn plaats vallen.



van rhijn serero shone Veltman . Te zwak Veltman speelde tegen een groot sterk speler dat kan nog . Dit laat nogmaals zien dat frank er niks VAN bakt . 4 keer kampioen en je noemt dit voetbal . Op basis van vorig jaar moest ajax zeker kampioen worden . Alleen dit jaar deed PSV niet mee aan een wanhopig seizoen . 4 keer achter elkaar was te mooi voor woorden zelfs PSV kan niet zo slecht blijven spelen en punten verneuken net als ajax . Dus einde sprookje frank de boer . Volgend jaar zie ik ze ook niet winnen met dit manier van spelen . Feyenoord maakt meer kans op plaatst 2 dan ajax . Vertrouwen op de verkeerde spelers . Kisna is het probleem niet maar de hele selectie plus de staf . Het is over net als de seizoen .

De conclusie is simpel, de Boer heeft het 4 jaar prima gedaan, het maximale eruit gehaald en gebruik gemaakt van het gestuntel van de concurrentie.
Nu blijkt dat bij een echte uitdaging ook de Boer het niet redt. Laat falende spelers keer op keer staan, wisselt te laat en de verkeerde spelers, geeft onbegrijpelijke analyses en is niet bij machte om deze selectie tot op het bot te motiveren. Bovendien is de spelopvatting zienderogen achteruit gegaan: doorgeslagen in het heilig verklaren van balbezit, en daardoor prioriteiten uit het oog verliezen; aanvallend voetbal, veel spektakel en resultaat. Helaas, maar we mogen de Boer alleen maar dankbaar zijn, maar dit jaar wordt duidelijk dat het nu niet meer gaat.

PSV is duidelijk veel beter als Ajax !

De boer maakt net als andere trainers ook fouten, alleen dat die helemaal afgezeken word slaat natuurlijk ook nergens op. Hij heeft een zeer matig elftal met miss 3 spelers die potentie hebben en een aantal die het net niet
Zijn en een aantal spelers die echt zeer matig zijn. Daarbij heeft het basis team van zowel feyenoord als vitesse een sterker team, wat ik dus wil zeggen is dat de boer een puike prestatie neerzet om met dit team 2e te worden.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren