Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Update: Fenerbahçe denkt aan fans en is klaar om Süper Lig te hervatten

Laatste update:

De selectie van Fenerbahçe is in de nacht van zaterdag op nacht warm onthaald op de luchthaven van Istanbul. De spelersbus van de Turkse topclub werd zaterdagavond, na afloop van het uitduel met Rizespor (1-5 winst), beschoten toen men op weg was naar het vliegveld van Trabzon. De buschauffeur raakte gewond. Er is nog veel onduidelijkheid over het incident.

/

Zo is nog niet duidelijk of het om een gewapende man ging of meerdere gewapende mannen dan wel supporters van Trabzonspor. Ook wordt gesuggereerd dat er vanuit een auto, die de andere kant opging, is geschoten. Op beelden van lokale media is te zien dat er in ieder geval diverse kogels door de voorruit van de bus zijn gegaan. Het zou zeer zeker geen stenen zijn geweest. Bovendien vond het incident plaats op een viaduct. Een bewuste moordaanslag, zo schrijven diverse media in Turkije.

De chauffeur, het enige slachtoffer, werd in het gezicht en in de buik geraakt. Hij werd direct naar een ziekenhuis gebracht, waar hij inmiddels niet meer in kritieke toestand zou verkeren. De chauffeur zou de bus nog aan de kant hebben kunnen zetten om ernstiger leed te voorkomen, al wordt ook beweerd dat de veiligheidsmensen van Fenerbahçe konden ingrijpen. Het gezelschap werd vervolgens in gepantserde auto's naar het vliegveld gebracht.

Fanatieke aanhangers van de club uit Istanbul staken hun helden bij terugkomst een hart onder de riem door liederen te zingen en vuurwerk af te steken. Dirk Kuyt zat vanwege een blessure niet bij de selectie en volgde de wedstrijd thuis in Istanbul. "Ik ben gechoqueerd en stond te trillen op mijn benen toen ik het hoorde”, vertelde de Nederlander aan de NOS. Fenerbahçe praat via de officiële kanalen over een moordaanslag en wil dat de competitie tijdelijk wordt stilgelegd.

"Ik kan niet geloven wat ons net is overkomen”, reageerde Bekir Irtegün via Twitter. "Op de chauffeur na zijn we allemaal ongedeerd. Ik begrijp niet hoe dit heeft kunnen gebeuren.” Tal van Süper Lig-clubs hebben hun afschuw over het incident kenbaar gemaakt. Aartsrivaal Galatasaray reageerde met ontzetting op het voorval. De club van Wesley Sneijder wenste iedereen van Fenerbahçe 'veel sterkte'.

Update 6 april 10.50 uur - Turkse bond stelt wedstrijden Fenerbahçe uit na aanslag
Fenerbahçe zal deze week niet in actie komen. De Turkse topclub zou dinsdag 7 april in de beker tegen Mersin en maandag 13 april in de competitie tegen Bursaspor spelen, maar deze wedstrijden zijn door de Turkse bond uitgesteld. Fenerbahçe had gevraagd om een algehele staking in het Turkse voetbal, maar de overige ploegen gaan wel gewoon door.

Update 6 april 15.32 uur - Complete 27ste speelronde in Süper Lig gaat niet door
Niet alleen de wedstrijden van Fenerbahçe tegen Mersin (dinsdag, beker) en Bursaspor (volgende week maandag, competitie) gaan niet door in Turkije. Na overleg is besloten de gehele 27ste speelronde te annuleren, vanwege het incident met de spelersbus, zaterdagavond. De bus van Fenerbahçe werd , na afloop van het uitduel met Rizespor (1-5 winst), beschoten toen men op weg was naar het vliegveld van Trabzon. De buschauffeur raakte daarbij gewond. De Turkse bond en de clubs kwamen maandag bijeen en besloten tot een afgelasting van de komende speelronde. Op 17, 18 en 19 april wordt de speelronde ingehaald.

Update 7 april 09.55 uur - Politie arresteert vermoedelijke dader van aanslag op spelersbus
De Turkse politie heeft de vermoedelijke dader opgepakt van de aanslag op de spelersbus van Fenerbahçe. Dat heeft de gouverneur van Trabzon bevestigd aan diverse Turkse media. "Er zijn twee verdachten gearresteerd en ondervraagd", verduidelijkte Adil Celal Öz. Naast de vermoedelijke dader is er nog een persoon opgepakt; hij zou de schutter telefonisch hebben gemeld dat de bus eraan kwam. De twee ontkennen elke betrokkenheid bij de aanslag van zaterdag.

Update 15 april 17.25 uur - Fenerbahçe denkt aan fans en is klaar om Süper Lig te hervatten
Fenerbahçe is er klaar voor om de Turkse competitie weer te hervatten. De Turkse grootmacht besloot tijdelijk niet meer in actie te komen, nadat er een aanslag was gepleegd op de spelersbus. Daarbij raakte de chauffeur zwaargewond. Woensdag besloot de titelkandidaat uit Istanbul de protestactie te beëindigen, om de supporters niet van de club en het voetbal te vervreemden.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hier zijn echt geen woorden voor.
Mocht de chauffeur de bus inderdaad nog aan te kant hebben gezet nadat die beschoten was, respect voor die man en die verdiend echt een lintje!!
Als ze dat in turkije ook hebben

Moet er toch ni aan denken als die bus niet aan de kant gezet kon worden damn...

Sterkte voor alles en iedereen die hier op negatieve manier mee te maken heeft gekregen

Hopen dat ie het haalt!

Respect voor de buschauffeur, de veiligheidsdiensten en de politie. Gelukkig hebben ze erger voorkomen.

Niet normaal.... het is gewoon te gek om het te doen echt schandalig

Inderdaad geen woorden voor.
Hoop dat de buschauffeur het red en de daders gepakt worden pfff.. Triest

Waanzin ten top !!!! Come on, het is voetbal, er is meer in het leven !

5 april 2015 om 09:06

Wat bedoel je daarmee bogarde ?

5 april 2015 om 09:13

Dat men een spelersbus gaat beschieten. Zit die haat dan zo ongelofelijk diep, dat je alle realiteit uit het oog verliest ??

5 april 2015 om 09:40

zieke lui zijn het. Gaat helemaal nergens over.

5 april 2015 om 09:46

Veel supporters voelen helaas meer haat voor andere clubs dan liefde voor de eigen club. Zo is dat in Nederland niet anders.

5 april 2015 om 13:05

Ja maar dit gaat toch echt wel een beetje verder dan het "haten" van je rivaal. Dit is gewoon ziek.

Te triest voor woorden dit en helaas het volgende dieptepunt in het Turkse voetbal.
Geen woorden voor.
Dit is een bewuste aanslag geweest, kan gewoon niet anders.

5 april 2015 om 11:22

Inderdaad. Aanslagen, agressieve fans, omkoopschandalen en het gaat maar door.

Ik snap werkelijk niet wat spelers als Sneijder, Kuyt, Donk, babel bezielt naar zo een land te gaan voetballen.

5 april 2015 om 11:39

Vanwee het geld, het zijn allen ordinaire broodvotballers

5 april 2015 om 12:30

Ja maar dan kun je toch net zo goed in de woestijn gaan voetballen?

5 april 2015 om 13:25

Want Ajax gooit geen vuurwerk op het veld, want die keeper van AZ werd niet aangevallen door een fan die het veld bestormde, want er vindt geen competitievervalsing plaats en Willem 2 heeft helemaal niets te maken met een omkoopschandaal.

Sjaak, wat jij nu aan het doen bent, is niks anders dan discrimineren. Ik hoop dat je daarvan op de hoogte bent.

5 april 2015 om 13:37

Grappig dat als iets negatiefs zegt over de Turkse competitie dat het meteen discriminatie is. Als je iets zegt over een andere competitie hoor je dat nou nooit. Beetje vermoeiend. Kijk, ik vind jou een ongelofelijke zeiksnor. Dat is geen discriminatie want de rede dat ik het vind is niet je afkomst. Komt alleen door je kansloos gezever.

5 april 2015 om 16:27

Omkoopschandalen, agressieve 'supporters', aanslagen op spelersbussen komen ook voor in andere competities. Ik zag niemand na de aanslag op de spelersbus van Borussia Dortmund zich afvragen wat Van der Vaart, Bas Dost, Huntelaar, etc. te zoeken hebben in zo'n competitie. Ik zag niemand na het omkoopschandaal roepen dat voetballers niks te zoeken hebben in Italië.

Wat in Turkije gebeurt, gebeurt net zo goed in de meeste andere Europese competities en ook in de grote competities. Je kan het geen aantrekkelijke competitie vinden, dat is jouw mening, maar je moet gebeurtenissen die overal plaatsvinden niet opeens gaan gebruiken om te beargumenteren dat voetballers daar niks te zoeken hebben.

5 april 2015 om 15:32

Fantastisch onderbouwd ook! Voor het gemak ook niet ingaan op de rest.
Typisch een geval die alleen vanuit eigen perspectief naar dingen kijkt en altijd wijst naar een andere groep, want waar ik bij hoor doet niets fout.
Egoïsme, geen inlevingsvermogen en een gigantische bord voor de kop!

Ik heb op diverse Turkse mediakanalen gelezen dat de chauffeur geen kogelwonden heeft maar is geraakt door een steen/stenen. Het gaat nu goed met hem.
Belachelijk natuurlijk dat dit kan gebeuren. Maar wat houdt de (Turkse) media ervan om een van een mug, een olifant te maken.

Gebeuren ineens rare dingen in het voetbal in 2 weken, keeper krijgt vuurpijl naar zijn hoofd gesmeten, 2x op een dag een bus geschoten en nu ook met een slachtoffer. Hier moet men wat tegen doen, dit kan zo niet langer. Zonder respect geen voetbal.

Alsof de Turkse media het niet genoeg uitvergroot moet de competitie ook gestaakt worden? Onzin. Het blijft ernstig wat er is gebeurt, maar een competitie staken gaat te ver. De chauffeur is niet meer in kritieke toestand.

Ik heb het idee dat de haat tussen Fenerbahce en Trabzonspor groter zal worden dan de haat tussen Fenerbahce en Galatasaray (als dit nu al niet zo is). Vind wel dat er snel een verband wordt gelegd met Trabzonspor. We zullen moeten afwachten op meer nieuws. Op dit moment is het meer uitvergroten, uitvergroten en uitvergroten, in plaats van kwalitatieve informatie over deze aanval.

5 april 2015 om 10:29

Spelersbus van Borussia Dortmund ook beschoten, word steeds gekker

waanzin dat dit soort dingen kunnen gebeuren.

Er is geen pistool gebruikt. Ter bevestiging.

5 april 2015 om 11:17

Nee klopt er is een shotgun gebruikt.

5 april 2015 om 12:11

Kijk 1x naar de foto en je ziet dat het een vuurwapen was, ter bevestiging.

Is het al bekend of de dader een supporter van een andere club is?

En ik moest de Turkse competitie meer credits geven haha. Dit is dus een hele goede reden om in een ander land te gaan cashen

Maar wel blijven mensen de Turkse competitie prijzen omdat ze 'zulke geweldige supporters hebben'. Geweldig? Wat is er geweldig aan mensen wiens leven zo sneu is dat voetbal het enige is wat ze hebben? Dat is juist dieptriest. Er zijn zoveel incidenten omtrent het Turkse voetbal en nu zijn er dus intussen al mensen wiens leven zo leeg is dat ze spelers van een andere club gaan proberen te vermoorden. Supporter fanatisme en IQ is zonder meer negatief gecorreleerd met elkaar, maar toch blijven we de 'fanatieke' supporter prijzen.

5 april 2015 om 11:19

Wie zegt dat het Turkse voetbalsupporters waren? Jij volgt duidelijk niet wat er allemaal aan de hand is in Turkije.

5 april 2015 om 11:23

Zelfs zonder deze schietpartij blijft mijn punt gewoon staan hoor. Het gaat mij er vooral om dat we altijd prijzend praten over fanatieke supporters terwijl fanatieke supporters vaak gewoon totale idioten zijn.

5 april 2015 om 11:28

Hij heeft het over het turkse voetbal en de supporters daar. Wat ie zegt klopt Toch gewoon. Schijnbaar heb jij zelf in een grot geleefd of wil je niet zien dat daar iets niet pluis is.

5 april 2015 om 11:54

Robert41

Ik heb de afgelopen niet in een grot geleefd, maar jij hebt blijkbaar niet verder gelezen dan je regionale krant. Wat een onzin zeg. Ik volg Turkse voetbal al bijna 20 jaar en nog nooit iets over een bus geschoten met vuurwapens gehoord. Maar ja het gaat nu over Turkije dus het is weer makkelijk roepen en schreeuwen. Zonder een of andere bron te geven.

Wel een pistool incident met internationals van Turkije, maar als dat meteen een verband kan leggen met heel Turkse voetbal..

5 april 2015 om 12:34

Ook niets gehoord over omkoping of iets dergelijks? Ga terug naar je grot man

6 april 2015 om 16:15

Dat jij van een schiet incident naar omkoping gaat zegt genoeg over jou, je wilt je gelijk uit omkoping halen terwijl hij doelt op schiet een incident, zwakke reactie, als we over omkoping praten kunnen we net zo goed Nederland en Italie ook afschrijven want het gebeurd bijna overal.

8 april 2015 om 18:12

In Nederland gebeurd helemaal niets zeker... Ik snap überhaubt niet waarom je zo'n haat reactie moet posten. Het lijkt er wel op dat jullie wachten op dit soort nieuws om ff jullie uitlaatklep te laten klapperen... Sneu dat het gebeurd is, maar er gebeurd van alles, overal, elke dag. Telkens met dit soort buitenlandse nieuws hebben sommige Nederlanders hier de neiging om hunzelf te vergelijken met een ander, waarom? Nederlandse competitie is best mooi, gebeurd af en toe ook wel lompe dingen, shit happens. In Turkije is die 'shit' wat groter, omdat Turkije groter is... Vergelijk even ongeveer hoeveel supporters voor Feyenoord of Ajax zijn en hoeveel voor Galatasaray en Fenerbahce... Oh en Nederlandse voetballers daar hebben het naar hun zin, daarom zijn ze ook daar. Krijgen kruiwagens vol geld, luxe huizen met prachtige uitzichten, snap eerder niet hoe JIJ niet snapt waarom ze daar wel willen spelen...

5 april 2015 om 11:38

Ahh huilie huilie hoe kom je nu weer bij IQ en al dat soort onzin?? Het zou waarschijnlijk om stenen gaan en de verwondingen zijn vooral glasscherven. Wat een prestatie om alle fanatieke supporters over 1 kam te scheren.

5 april 2015 om 11:45

Waarom huilie huilie? Kan mij verder niks schelen wat daar in Turkije gebeurt, ik woon er gelukkig niet.

Ik heb geen paper die ik kan citeren maar een paar empirische observaties en je weet genoeg. Je mag van mij best beweren dat er geen relatie is hoor, als jij lekker naïef wilt doen ga je gang. Het is overduidelijk dat het gemiddelde IQ onder fanatieke supporters niet bijster hoog ligt. Je moet sowieso niet al te snugger zijn wil je je leven zin geven door een paar gasten die tegen een bal aan trappen. Eigenlijk is het niet eens te beschrijven hoe sneu dat is.

Het feit dat jij stenen en glasscherven bagatelliseert zegt ook weer genoeg over jou. Je besmeurt overigens de prachtige magazine naarwaar je jezelf hebt vernoemd met je reacties. Beetje jammer.

6 april 2015 om 22:55

Het enige wat ik probeerde duidelijk te maken is dat het wel meevalt. Er worden elke dag mensen vermoord voor 5 euro maar omdat het toevallig een bekende club is moeten we allemaal doen of we het super erg vinden. Voorruit kapot en de chauffeur is gewond maar zeker niet in levensgevaar. Natuurlijk keur ik dit af maar er gebeuren (zeker in Turkije) dagelijks veel ergere dingen.

Misschien zegt het meer over jou dat je totaal geen empathie kunt opbrengen voor fanatieke supporters. Ik ga ook om de 2 weken naar het stadion en kijk gemiddeld 10 wedstrijden per week op de tv.. Ik ben niet al te snugger volgens meneer Tristan. Je zet mijn neef voor schut met die nick van je.

5 april 2015 om 12:22

Turkse supporters zijn ook geweldig, maar er zijn altijd een paar gekken bij. Daar kan je niets aan doen. Turken zijn nou eenmaal zo nationalistisch en dat zie je ook terug in het Turkse voetbal.

6 april 2015 om 11:06

In frankrijk is afgelopen weekend de bus van psg beschoten en die van dortmund ook maar daar horen we niks van.. ?

6 april 2015 om 11:42

Bij Dortmund zaten de spelers niet in de bus, dat is wel een vrij belangrijk verschil he? Bij Dortmund spreek je van vandalisme, in Turkije van een moordaanslag.

Oha... En ik schaamde me voor de Griekse competitie helemaal kapot....

Ik hoop dat de aanslagpleger(s)) snel mogelijk wordt gepakt..

Eerst de bus van Dortmund en nu die van Fenerbahce.... zou die aanslag pleger geïnspireerd zijn geraakt door wat er bij de Dortmund bus gebeurd is ??

Werkelijk walgelijk. Ik snap wel dat Fener een staking wilt want je moet met de clubs, gezamenlijk, een statement maken. Dit is pure misdaad en de daders moeten zwaar gestraft worden. Als ik zo hoor dat de chauffeur de bus nog aan de kant heeft weten te zetten dan een dikke pluim voor deze man! Ik hoop dat de supporters van Fener zich wel rustig gaan houden nu want vaak volgt op zo'n actie een reactie.

We moeten wachten tot het onderzoek is beëindigd, voordat we hem of haar de schuld gaan geven. Paar dagen geleden is er nog een aanklager vermoord door leden van de extreem-linkse terreurgroep DHKP-C. Wie zegt dat zij hier ook niet aansprakelijk voor zijn?

De gemoederen zijn al heel hoog opgelopen in Turkije, zo'n actie is perfect om het het vuur nog meer aan te wakkeren. Iedereen in Turkije kent de ruzie tussen Fenerbahce en Trabzonspor, daar misbruik van maken is heel makkelijk.

Ik zeg niet dat het geen 'supporters' waren, maar er is nog helemaal niks duidelijk. Mensen die hier nu opeens de competitie, het land Turkije en de supporters zitten af te kraken, hebben duidelijk met smart zitten wachten op zo'n bericht. De perfecte mogelijkheid om weer af te geven op de Turkse competitie en te provoceren.

5 april 2015 om 12:09

Klopt man , kan zelfs Tore zijn geweest niks uitsluiten

5 april 2015 om 12:34

Waarom zou DHKP-C een aanslag plegen op de spelersbus van Fener? Ik denk eerder dat zij een aanslag proberen te plegen op de politie net als die ene Elif Sultan Kosen.

5 april 2015 om 14:23

Het is niet per se een aanslag op de spelersbus van Fener. Maar DHKP-C wil gewoon onrust veroorzaken en de beef tussen Fener en TS is een geschikte mogelijkheid om voor onrust te zorgen. Nog meer verdeling tussen de inwoners van Turkije.

5 april 2015 om 15:41

Tja, als je het zo bekijkt zou het niets een zo raar zijn. De DHKP-C is gewoon het schoothondje van de MIT.

Zeer triest dit. Hopen dat de chauffeur het haalt. Off: als je een stuk schrijft over een dergelijk incident of enig ander stuk lees het dan nog ff door voor je het post. Als ik een mail naar een klant had geschreven met zoveel taalvaudten was ik op staande voet ontslagen.

Dit is gewoon SCHANDALIG!! Ook al is de club Fenerbahçe in opspraak geraakt over diverse omkoopschandalen, schieten gaat wel heel erg ver!! Wat kunnen de spelers en vooral de buschauffeur hieraan doen?? Wat bereikt ie hiermee?? De enen jaar wordt Fenerbahçe kampioen de andere jaar Galatasaray of n ander team het gaat toch om de spanning, passie en het spelletje? Zonder gezonde rivaliteit is t toch niks aan voetbal?? En dan vindt iedereen t gek dat er een kaartsysteem wordt geintroduceerd niet dat ik voorstander ben hiervan want ik haat lege stadions. Ik wens ze veel sterkte..

Wat mij betreft wordt de competitie even stilgelegd, al is het alleen maar om een duidelijk statement te maken. Hopen dat de buschauffeur het haalt. Het voelt allemaal een beetje als ver van m'n bed, maar het is schrikbarend dat zoiets gebeurt...

Goed trouwens dat ons clubje hier ook meteen wordt genoemd, terwijl er nog helemaal (!) niets bekend is over het incident. Mocht het achteraf helemaal niets met Trabzon te maken hebben, dan blijven we gewoon een smet houden, omdat er over ons is gespeculeerd....

Maar goed, hoop dat ze de dader(s) in ieder geval snel oppakken en voor het gerecht slepen. Dit is absoluut van het zotte namelijk.

5 april 2015 om 13:10

Het is de media, maar het ligt ook een beetje voor de hand om te zeggen dat het Trabzonspor supporters zijn als het gebeurt op weg naar Trabzon. Andere zeggen weer DHKP-C en PKK. We zullen het zien.

5 april 2015 om 14:45

Zien mijn reactie hieronder, want blijkbaar is mijn reactie aan jouw niet doorgekomen. Iets vergelijkbaars heb ik nu wel geplaatst onder de reactie van Forzafener.

6 april 2015 om 16:58

Ja Pkk. God, heb je nou ook mensen die dat zeggen? Want PKK gaat naar Trabzon om daar even Fenerbahce uit te schakelen. PKK doet dat niet. Die hebben daar niets te zoeken en hebben helemaal niets met dit soort aanslagen. Dat past allereerst niet bij de ideologie van Pkk.

Maar goed.

7 april 2015 om 18:19

Ga toch weg man. In 2012 pleegde de PKK een aanslag in de srad waar ik vandaan kom, Gaziantep. Daarbij waren 10 doden en 66 gewonden. En dat was een aanslag op een bus. Nee, de PKK doet zulke dingen niet, nee. Vuile terroristen.

7 april 2015 om 19:31

Weet je wat ik probeer uit te leggen met mijn reactie?
Dat PKK overal te makkelijk de schuld van krijgt in Turkije. Altijd als er wat gebeurd is het de Pkk.

Ik durf alles in te zetten dat PKK hier niks mee heeft te maken.

Overigens: binnenkort wordt PKK van de lijst afgehaald. Maar dat is iets anders.
Ikga nu ook niet meer verder op jou of anderen in. Anders gaan we te veel off topic.

7 april 2015 om 22:31

Probeer PKK hier nu niet neer te zetten als een normale partij ofzo. PKK is een terroristische organisatie. Ik ga verder ook niet meer afdwalen, anders wordt het off-topic

5 april 2015 om 13:32

Het komt allemaal door die Mahmut Uslu, schoothondje van Aziz. Zelfs na zo'n incident probeert hij de boel op te fokken door leugens te verspreiden. Eerst zegt ie dat het hun vaste chauffeur is, vervolgens zegt ie dat ze de bus gehuurd hebben en dat ze hem niet kennen.

Ik ben tegen het plan om de competitie stil te leggen. Waarom zeiden ze dit niet toen Gokhan Tore werd neergeschoten?

5 april 2015 om 13:54

Gokhan Tore was geschoten in een nachtclub. Heeft dus niets te maken met voetbal. Dit is een aanslag op een hele team.

5 april 2015 om 14:46

Persoonlijk vind ik het niet vergelijkbaar. Sluit me aan bij Emregs27.

5 april 2015 om 14:09

Ja natuurlijk gaan de vingers als eerste naar Trabzon fans. Dat is toch logisch gezien de toestand tussen beide clubs? Als er een bus van Trabzonspor wordt beschoten in de buurt van Kadikoy, gaan alle vingers toch ook naar Fenerbahce aanhangers? Maar ik zeg niet dat het Trabzonspor supporters zijn. Ik zeg alleen dat het niet meer dan normaal is dat Trabzonspor fans als hoofdverdachte worden gezien. Maar ja, kan ook maar eens een staatsmogool zijn geweest die het land nog meer in chaos wil brengen.

5 april 2015 om 14:45

Uiteraard snap ik ook wel dat het logisch is. Ik had net een reactie geschreven aan Emregs27 (maar die is blijkbaar niet geplaatst. Als die wel geplaatst had geweest, had je mijn standpunt wel begrepen. Ik bedoel namelijk niet dat het onlogisch is, vooral niet na alle toestanden de afgelopen jaren.

Maar ik bedoel meer, in deze situatie is nog helemaal niets bekend. Het kan van alles en nog wat zijn geweest. Het is dus niet meer een aanname, of beter geformuleerd, een speculatie om te zeggen dat Trabzon supporters er mee te maken zouden hebben.

Daarom is het jammer, want als achteraf blijkt dat het niemand van 'ons' was, blijf je wel altijd geassocieerd staan omtrent deze gebeurtenis. Na verloop van tijd zul je dan nog steeds reacties zien van mensen die wel koppig naar ons blijven wijzen, omdat dat ze makkelijker uitkomt.

Dat VZ dan geruchten over neemt is ook logisch, maar het is een gevoelige kwestie. Zo wordt een publieke opinie gevormd over een club, die er wellicht niets mee te maken heeft. Krijg ik straks Nederlandse vrienden over een paar jaar naar me toe, die me dan vertellen dat wij ook al eerder bijvoorbeeld de spelersbus hebben beschoten. Omdat de associatie al eenmaal is gemaakt. Zo werken mensen helaas en daarom vind ik zulke geruchten altijd gevaarlijk.

5 april 2015 om 15:44

Ik snap wat je bedoelt. Mensen horen een keer zoiets en dan herhalen ze het steeds, terwijl het misschien geen Trabzonspor fans zijn. Dan moet je weer aan iedereen uitleggen dat het niet klopt. Eenmaal geassocieerd kom je er niet meer vanaf.

Dit is geen voetbal, dit is politiek !

Triest. Wat een zooitje daar.

In Turkije hebben ze de Orde van de Republiek Turkije. Hoogste presidentiële onderscheiding.

Het

Heel vreemd dit. Zet de gehele competitie dan stil en niet alleen de wedstrijden van Fenerbahce. Wat is nu de onderbouwing hiervan? Het was alleen een aanslag op Fenerbahce en niet het Turkse voetbal? Alleen Fenerbahce mag even rusten en de rest niet? Ik snap er helemaal niks meer van. TFF is 1 pot nat.

Ik vind dat de competitie wel eventjes stilgelegd mag worden. 3/4 wedstrijden. Voetbal leeft naar mijn mening teveel in Turkije.

Waar was de Turkse bond toen de spelersbus van Galatasaray werd aangevallen in Diyarbakir? Waarom werd er toen gewoon doorgespeeld en nu niet?

6 april 2015 om 15:45

De spelersbus van Fener is zovaak aangevallen in de karadeniz gebied, toen eisten wij toch ook niet om een stilstand.. Je kan die situaties gewoon niet met elkaar vergelijken, hier was het gewoon een gepland aanval met als doel de hele spelersbus in de ravijn te laten vallen. Zowel bij Galatasaray in Diyarbakir als Fener meerdere keren eerder in karadeniz gebied kan je gewoon niet met deze situatie vergelijken. Ook lees ik dat ze deze sitautie vergelijken met de schietincident van gokhan tore vorig jaar, dat is ook een belachelijke vergelijking...

6 april 2015 om 16:15

Iedere spelersbus wordt aangevallen in Diyarbakir en Cizre, dat is niet zo raar, je hoeft niet gelijk GS er uit te pikken. Alleen heeft dit naar mijn mening niks te maken met voetbalhooligans, dit is gewoon een geplande aanval op alle inzittenden van de bus.

Echt bizar dat mensen hierboven doen alsof er helemaal niks aan de hand is. Stel je voor dat er spelers werden geraakt en dan? Goed van de TFF om de wedstrijden van Fener uit te stellen voor een week. Wanneer andere wedstrijden worden uitgesteld is het weer niet goed.

Kijk eens aan, een wijze besluit

Ik weet niet of dit verstandig is, laat staan of dit überhaupt werkt.
Als PSV de platte kar voor bereid kunnen we dit soort dingen dus gaan verwachten. Dit zorgt voor een verkeerde vorm van aandacht. Iedereen in Turkije weet toch dat dit niet kan en mag gebeuren ? Na AZ - Twente ging ook alles gewoon door, zelfs de wedstrijd (twente verloor wat weer een bestorming bij Feyenoord teweeg bracht).
Aandacht en scherp veroordelen. Niet over de top.

6 april 2015 om 16:20

Zolang de daders niet zijn gepakt en men niet weet wie er achter zit vind ik het een vrij logische beslissing. Wie weet gebeurd het anders zo weer.

Maar in de tekst staat dat de hele speelronde wordt geannuleerd, ik ga er vanuit dat bedoeld wordt uitgesteld?

6 april 2015 om 16:32

Het heeft maanden geduurd voor dat ze de daders van Heemskerk hadden gepakt.
Het gaat om het podium wat je bied voor allerhande gekken. Het zal wel een voetbal fan zijn, maar daar door komt dit gedrag niet. Nu heb nog meer aandacht voor mafferikken die een stompzinnig statement willen maken.
Mijn opstelling is , the show must go on.

Een wijs besluit van de Turkse bond en de clubs om tot een afgelasting te komen voor de volgende speelronde. Iedereen moet even stil staan wat voor 'ongezonds' er afgelopen zaterdag is gebeurd.

Het is omdat fener 8 spelers geblesseerd heeft (meireles, Kuyt, Egemen,diego, Volkan, Bruno Alves, Alper Potuk en M.topuz) en tegen een sterk bursaspor moet spelen.
Daarom vroegen ze voor een uitstel, dit soort incidenten gebeuren vaak in het turks voetbal zeker als je verplaatsing moet gaan in Diyarbakir gebeurt het bij elke team.
Ik herinner me dat de Bursaspor bus bekogeld en beschoten werd , competitie werd niet stil gelegd, vorig jaar in trabzon had fener de zelfde probleem kon zelfs uren niet uit de stadion, deze keer kwam het fener gewoon goed uit helaas.

6 april 2015 om 18:05

Het gaat hun nu echt niet om gebleseerde spelers maar om het leven van hun spelers! Dit is totaal niet te vergelijken met andere incidenten, hier is doelbewust de bus van fener beschoten met als doel spelers te doden. Jouw reactie slaat totaal nergens op.

6 april 2015 om 18:09

Wat een malloot ben jij zeg dat je weer iets erachter moet zoeken. Die andere dingen wat je opnoemt kan je toch niet vergelijken met dit? Volgens mij snap jij de ernst van deze gebeurtenis nog niet helemaal. Iedereen in die bus is gewoon aan de dood ontsnapt en na een paar dagen besef je zoiets pas echt dan ben je echt niet in staat om direct de week erop weer te gaan voetballen. Met name de buitenlandse spelers zijn zich dood geschrokken. Dit is juist ook gunstig voor gs met blessures als melo en burak die nu ook een week extra hebben om te herstellen. Tuurlijk is het ook in voordeel voor ons met al deze blessures maar om te denken dat fener voor deze blessures uitstel heeft gevraagd dan ben jij gewoon ziek in je hoofd.

Nu kan iedereen weer tot bezinning komen, alhoewel ik het een overdreven besluit vind. Nu geef je dit soort daden een podium. Met een Burak, Semih, Melo die geblesseerd zijn is dit natuurlijk voordelig voor ons. Maar dan nog had het voor mij gewoon door kunnen gaan.

6 april 2015 om 19:18

Ik vind het eigenlijk diep triest dat sommigen hierboven beweren dat er uitstel is vanwege de blessures van Fenerbahce. Er is een aanslag gepleegd op hun levens en nog steeds proberen mensen Fenerbahce zwart te maken. Ik durf te wedden dat er zelfs mensen blij zouden zijn geweest als een Emre of Volkan was omgekomen. Maar goed. Nu ligt de hele competitie plat en dat is goed om een statement neer te zetten. Als alleen Fener Bursa was uitgesteld, dan was dit incident gezien als alleen een aanslag op Fener. Het is een aanslag op het Turkse voetbal.

6 april 2015 om 20:16

Forza, dat is dus onze voetbalklimaat anno 2015. Als het ging om mijn club, zou ik dit gebruiken om heel de club met elkaar te verbinden. En van die blessures, tja, je wilt er niet aan denken, maar in Turkije is alles mogelijk gebleken.

Jammer dat zoiets kan gebeuren en dat een onschuldige persoon wordt verwond. Gelukkig gaat het nu goed met hem, maar had ook anders kunnen verlopen.

Ik weet niet wie het heeft gedaan en wil ook niet iemand uit Trabzon beschuldigen, wat heel veel wel doen helaas.
Wel moet ik vermelden dat overal in Turkije haat is tegen Fenerbahce en de bestuurders. Misschien moeten diegenen zich afvragen hoe dit is ontstaan. Zoals de parlementslid van de regerende partij vorige week heeft toegegeven, hebben zij Fenerbahce gered van een degradatie na de omkoopschandaal. Als er nu rechtvaardigheid was en diegenen die hebben omgekocht een verdiende straf hadden gekregen, was de haat niet groter geworden...

6 april 2015 om 21:27

Fenerbahce is altijd al gehaat. Ook voor het omkoopschandaal. Het zegt genoeg dat de overige 3 grootmachten Fenerbahce aanwijzen als aartsrivaal. In de tijd van Yildirim en ook in de tijd van Ali Sen.

7 april 2015 om 11:09

Ja, maar de haat is verspreid over heel het land. Niet alleen de omkoopschandaal heeft hiertoe geleid, maar ook aspecten zoals de uitspraken van Aziz Yildirim en Mahmut Uslu, goedpraten van de bananenschandaal in Kadikoy, de teksten van de supporters richting familie van Riza Calimbay. Supporters met vuilniszakken om een hoofd en de biscuits met de tekst negro. Dit zijn een aantal voorbeelden. De haat jegens Fenerbahce is de laatste jaren vooral groter geworden vanwege de antipathieke uitspraken van de voorzitters. De supporters zijn hier ook in meegegaan en voelen zich nog steeds de grootste van het land. Vandaar dat ze ook denken dat ze een republiek zijn binnen de Republiek of Turkije.

7 april 2015 om 12:59

Je doet alsof Fenerbahce een racistische club is. Je doet alsof al het kwaads van ons komt. Overdrijven is ook een vak.

7 april 2015 om 16:55

Forza

Maak onderscheid tussen bestuurders van Fener en Fenerbahce als club. Niemand heeft iets tegen Fenerbahce. Jij als Aziz criticaster zou dat moeten weten. Die virus Aziz moet weg.

7 april 2015 om 18:17

Dat weet ik. Echter valt iedereen de club Fenerbahçe ook aan. Zelfs na zo een incident en daar kan ik slecht tegen.

Trabzonspor hooligans hebben wel vaker Fenerbahce bus aangevallen. Stelletje millitanten zijn het vooral. Allemaal hebben ze een pistool, maar een iq van 70. Inlichtingendiensten maken ook veelvuldig misbruik van deze randebielen. Zie moord hrant dink, santoro, mc donalds, meerdere aanslagen op Fenerbahce bus/spelers.

TFF gaat alles doen om dit jaar Fenerbahce kampioen te maken vieze corrupte honden

7 april 2015 om 11:17

Vergeet niet dat de partij waar jij sympathie voor hebt de grootste corrupten zijn. Er is vaker toegegeven (ook door eigen parlementsleden) dat ze ervoor hebben gezorgd dat Fenerbahce niet is gedegradeerd. Ook de Turkse voetbalbond is door de huidige regering naar voren gebracht. Ow ja en niet te vergeten dat Turkish Airlines niet voor niets pas sponsor is geworden van de Uefa zoals Yapi Kredi dat eerder is geworden. Turkse regering heeft ook een belangrijke rol gespeeld bij de transfers van Trabzonspor. Trabzonspor heeft namelijk 50 miljoen Dollar gekregen. Als tegenprestatie om de zaak jegens omkoopschandaal af te sluiten...

7 april 2015 om 13:04

Hoe hypocriet kun je zijn man. De partij waar jij voor bent heeft dat allemaal geregeld.

7 april 2015 om 13:29

Akpartili: Corruptie

Pure competitievervalsing. Nu kan fener met gerust hart zich klaarstromen voor de titelstrijd. Bedankt Demiroren?

7 april 2015 om 13:01

Dat kunnen jullie toch ook in de tussentijd?

7 april 2015 om 14:28

Dat is wat anders. Dat is inderdaad een optie alleen vind ik de maatregel zeer ongepast. Je moet gewoon doen met de middelen wat je hebt. Fener heeft 8 geblesseerden, die kunnen zich nu lekker herstellen .

7 april 2015 om 14:42

Ik praat de maatregel niet goed. Maar mensen moeten zeker niet doen alsof dit alleen Fener ten goede komt. De meeste blessures zijn niet eens zo erg. Hadden kunnen spelen tegen Bursa of Mersin nog eerder. En btw, Galatasaray heeft zo ook genoeg tijd om Melo en Semih Kaya fitter te krijgen. En zo genoeg andere clubs. Daarbij moet je niet vergeten dat tijdens trainingen er ook blessures kunnen komen.

Er wordt een uitstel gedaan om een statement te plaatsen en mensen maken er zo veel mogelijk gebruik van om weer iets achter Fenerbahce te zoeken.

7 april 2015 om 21:41

Battigol: Jij bent echt niet 100, er word een aanslag gepleegd? Waarom zou fenerbahce het zelf laten doen? de chauffeur heeft het met geluk overleeft. Als fener competitievervalsing deed toen was het niet dat een chauffeur werd geschoten. Maar een heel ander verhaal, en ja 8 geblesseerden maar... het is nu goed voor iedereen elke team kan nu rusten? dusja waarom alleen fener ipv de hele competitie die rustig aan kan doen.

Ik had ook niet anders verwacht van Fenerbahce! Reverse v.2263253612. Ze zouden de R van een versnellingsbak moeten vervangen met de logo van Fenerbahce. Haha hilarische club!

15 april 2015 om 18:33

Fener is een ongeloofwaardige club. R.

15 april 2015 om 22:16

Ga lekker slapen!

Met je hilarische club. Als er een aanslag wordt gepleegd op jouw club praat jij niet zo.

On:

Goeie beslissing. Iedereen is weer klaar om de strijd te hervatten. Veel succes in de aankomende spannende weken!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren