Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Kampioen' NEC jaagt op all-time record: 'Dat moeten we nastreven'

Laatste update:
/

Dat NEC kampioen wordt van de Jupiler League staat vast, het is alleen nog even de vraag wanneer. Mocht FC Eindhoven een misstap begaan en de Nijmegenaren winnen, dan is het vrijdagavond al zover. Daarmee kan het elftal van Ruud Brood de snelste kampioen ooit worden in de Jupiler League.

Aanvoerder Rens van Eijden kijkt nu al reikhalzend uit naar het moment dat de club zich zeker stelt van een terugkeer op het hoogste niveau. "We willen de schaal zo snel mogelijk veiligstellen", zegt hij in De Telegraaf. "Dat is voor ons heel belangrijk." Hij wijst op het gat waarin de club zou vallen als er niet binnen een jaar promotie zou worden bewerkstelligd. "Dat kan nu niet meer misgaan."

NEC speelt nu vooral voor het puntenrecord van 96, dat ooit werd neergezet door RKC in het seizoen 1987/88. "We kunnen dit seizoen tot 104 punten komen. Dat zal niet makkelijk zijn, want dan moeten alle resterende wedstrijden gewonnen worden. Maar dat moeten we nastreven", aldus Van Eijden. NEC gaat vrijdagavond op bezoek bij MVV Maastricht.

NEC wordt vrijdag al kampioen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als ze na het kampioenschap gewoon met dezelfde inzet en scherpte blijven voetballen zie ik ze het puntenrecord wel verbreken. Mooi voor NEC dat ze na een jaartje weer terugkomen op het hoogste niveau, vind het toch een club dat in de Eredivisie thuishoort

Als ze zo door blijven spelen slagen ze erin. Ze spelen bijna iedereen helemaal zoek!!!

Leuk dat NEC weer in de eredivisie komt. Nu duidelijk is wie de nummer 1 van Gelderland is, mis je de derby toch wel! Volgend jaar weer twee mooie potjes op het programma!

19 maart 2015 om 09:55

NEC blijft idd de nr 1 van Gelderland. Misschien niet qua voetbal maar voor de rest wel.

19 maart 2015 om 11:24

Moet eerlijk zeggen heb beide ploegen live mee mogen maken heb een aantal thuis wedstrijden van NEC bezocht vorig seizoen in de Eredivisie en ook dit jaar Vitesse. Voetballend is het verschil enorm .. Vitesse is daarin gewoon vele malen sterker in. Maar als het gaat om clubliefde ... Ik ben voor geen van beide , ben gewoon een groot voetbal liefhebber maar NEC heeft een vele male gezelligere en betere aanhang. Gelredome 9/10 keer half gevuld .. Nec was vorig seizoen tot san de laatste pot bijna zo goed als gevuld. En natuurlijk is gelredome een stuk groter maar dan nog verwacht je er veel meer publiek .

19 maart 2015 om 11:48

Ben het hier wel mee eens. Ook geen Vitesse of NEC fan, maar voor mij is het duidelijk: Vitesse betere club, beter voetbal, NEC "gezelliger" en meer een volksclub. Het is maar wat je leuker vindt.

20 maart 2015 om 00:32

Pfk: NEC had vorig seizoen vrijwel nooit een uitverkocht huis. Slechts één wedstrijd kregen ze toen uitverkocht (thuis tegen AZ) volgens de cijfers van de club zelf. Je zag bij NEC ook elke wedstrijd de 'gaten' weer in de tribunes. Kom dus niet met die onzin aanzetten.

Overigens: daarnaast telt NEC ook alle verkochte kaarten (want die wedstijd tegen AZ zaten er volgens NEC 13.400 mensen, terwijl het stadion maar een capaciteit van 12.500 heeft), terwijl Vitesse alleen opgedaagde mensen telt.
Al met al zat Vitesse bovendien nog voor 75 vol, dus dat het 9 van de 10 keer maar half vol zat klopt niet (sterker nog: geen enkele keer zat het voor de helft of minder vol)

Als inwoner van Nijmegen vond ik het NEC-publiek ook niet zo gezellig, want bijna elke wedstrijd waren er wel incidenten en meerdere keren (zeer) ernstige incidenten.

20 maart 2015 om 22:09

Inclusief Ajax zijn er dertien clubs die het aantal verkochte kaarten als bezoekersaantal melden: Nec, VVV-Venlo, Feyenoord, AZ, FC Twente, Vitesse, FC Groningen, FC Utrecht, Excelsior, Roda JC, De Graafschap en Nac. Dit was in 2012. Nergens iets te vinden dat Vitesse is overgestapt naar het vermelden van opgedaagde toeschouwers.

19 maart 2015 om 10:18

Jammer van zo'n provocerende reactie. Gelukkig staat NEC wel voor trouw publiek en een normale manier van besturen. Dat kan je toch niet zeggen over jouw club dat het moet hebben van de ene na de andere nieuwe eigenaar.

19 maart 2015 om 10:37

Is gewoon een feit. Vitesse is de NR 1 van Gelderland. Of wil jij nu zeggen dat dit niet zo is?

19 maart 2015 om 11:04

Nee , die zijn niet de nr 1
Eerst heb je NEC dan De Graafschap en dan pas Vitesse. Die zijn veel populairder in de gehele provincie. Vitesse alleen in Arnhem. Je had vroeger ook nog eens Wageningen en die waren ook nog populairder

19 maart 2015 om 11:27

Och och fc Wageningen. Ik ben te jong om er ooit te zijn geweest maar door de verhalen van mijn vader krijg ik nog kippenvel als ik langs de Wageningse Berg rijd.

19 maart 2015 om 13:06

Voetbaltechnisch gezien zijn ze inderdaad beter dan NEC of De Graafschap. Maar op het voetballend gedeelte na zijn die twee laatstgenoemde clubs vele malen mooier dan Vitesse in mijn ogen. Heb elke Gelderse club bezocht (als uitsupporter) en mijn conclusie is dat NEC en De Graafschap veel warmere, gezelligere clubs zijn met supporters die heel erg meeleven met de club.

19 maart 2015 om 17:30

Ik heb het over het voetballende gedeelte. De rest wat je allemaal aan het benoemen bent is zo subjectief.

19 maart 2015 om 20:47

Ik denk dat de meeste wedstrijdbezoekers het met me eens zijn. Een voetbalclub is zoveel meer dan voetbal alleen. Ik weet niet of je vaak naar wedstrijden gaat maar bezoek alle drie de clubs eens. Dan kom denk ik dat je het met me eens zal zijn dat op het voetbal na er verder niet veel te beleven valt bij Vitesse.

20 maart 2015 om 00:40

Herlev: waar haal je die wijsheid vandaan? Vitesse scoort op aantal fans, aantal leden van de fanclub, aantal seizoenskaarten, etc. beter dan NEC en De Graafschap. Daarnaast is het ook onzin dan NEC populairder is in de provincie. NEC haalt zijn fans vooral uit Nijmegen en directe omgeving, terwijl Vitesse uit de hele provincie zijn fans haalt, zelfs in Nijmegen zijn er nog aardig wat Vitesse-seizoenkaarthouders, terwijl er weinig NEC-seizoenkaarthouders in Arnhem zijn.

20 maart 2015 om 19:07

Dat is omdat Nijmegen een universiteitsstad is, en er dus aardig wat Arnhemmers studeren. Andersom heeft Arnhem geen bovenlokale functies waardoor Nijmegenaren er gaan wonen. Dat verklaart het aantal Vitesse seizoenskaarten in Nijmegen dunkt mij.

Mooi NEC hoort thuis in de eredivisie

Is het wel eerlijk om dit seizoen te vergelijken met seizoen 1987/88, toen er minder teams in de eerste divisie actief waren?

19 maart 2015 om 08:55

Dat is om gerekekend

19 maart 2015 om 09:01

Ik zie dat het in het artikel op de telegraaf is omgerekend naar een 3 punten systeem, maar ik zie nergens dat er rekening is gehouden met een verschillend aantal deelnemers.

19 maart 2015 om 10:08

Scheelt inderdaad twee wedstrijden aangezien er toen 19 clubs in de eerste divisie speelden. Ironisch ook dat rkc op de dag dat ze het record kwijtraken misschien stijf onderaan staan

19 maart 2015 om 16:33

Was inderdaad een team minder destijds. RKC had dat seizoen 12 verliespunten. NEC staat momenteel op 10 verliespunten.

Knap hoor, met zoveel machtsvertoon meteen weer terugkeren. Uiteindelijk is die degradatie alleen maar goed geweest voor de club denk ik, hetzelfde verhaal als bij Willem II.

19 maart 2015 om 09:13

Dat denk ik dus ook. Maar had niet verwacht dat ze met zo'n groot verschil kampioen zouden worden..

19 maart 2015 om 09:44

Ja, maar ben wel benieuwd hoor... Wij hebben nu al meer punten dan Willem II vorig jaar had..

19 maart 2015 om 10:05

Die hebben ook nog heel lang concurrentie gehad van Dordrecht, dat zette er misschien meer druk op. NEC is vrijwel heel het seizoen onbezorgd op weg geweest richting de titel. Hoe zit het met die Alireza en Limbombe, voetballen die volgend jaar ook nog bij NEC?

19 maart 2015 om 12:17

Laten we het hopen... Limbombe denk ik wel, Alireza zou wel eens een goede transfer kunnen maken.

19 maart 2015 om 10:20

Ik denk dat het financieel niet goed is geweest voor de club. Qua begroting toch flink omlaag gegaan maar wel een erg hoge salaris post. Ik denk dan ook dat NEC qua financiën er niet bepaald beter op is geworden.

19 maart 2015 om 10:35

Een jaartje JL is niet zo erg, maar veel langer moet het voor de financien inderdaad niet duren. NEC heeft bijvoorbeeld gewoon de voor hen relatief dure Van Eijden en Alireza kunnen behouden. Wat ik vooral bedoel is dat clubs bij zo'n degradratie in elk geval als eerste alle dure paniekaankopen de deur uitwerken en zo schoon schip maken in de selectie. Volgend jaar zal moeten blijken of ze zich nu goed genoeg voorbereid hebben op de Eredivisie.

19 maart 2015 om 10:42

Als ik me niet vergis heeft NEC geaccepteerd dat ze een te hoge uitgave zouden hebben en hierdoor in Categorie I zouden komen qua financiën. Ze hadden vorig seizoen inderdaad wat dure paniekaankopen gedaan maar er is verder niets vertrokken wat veel geld op heeft geleverd. Ik denk dan ook dat het verkoop van bijvoorbeeld Jahanbakhsh broodnodig is. Begroting zal weer stijgen, maar niet immens. Ze zullen daarnaast ook gewoon sterker worden op meerdere plekken. Daarvoor is geld nodig.

19 maart 2015 om 13:28

Ik dacht dat nec sowieso geldproblemen had, het is toch niet zo dat de begroting automatisch verschilt tussen het laatste jaar eredivisie en het nieuwe jaar eredivisie ondanks dat tussenjaartje? Volgens mij moet nec gewoon bezuinigen.

19 maart 2015 om 14:01

Er zit wel degelijk een verschil. Kijk alleen al naar sponsors, kaartverkoop en tv gelden wat veel minder is geworden. Dat ga je na 1 jaar Eredivisie niet direct weer opkrikken. De begroting zal wel wat minder uitkomen.

Ze zullen inderdaad moeten bezuinigen of spelers goed verkopen al vraag ik me af wie ze voor veel geld kunnen verkopen.

Limbombe en Jahanbakhsh zullen gevolgd worden. Verder weinig spelers die het echt laten zien waarmee je geld verdiend.

Mooi doel voor de komende tijd om na het kampioenschap de spelers gemotiveerd te houden.

19 maart 2015 om 09:41

Eens! Al vind ik ook dat ze naar 100+ doelpunten moeten streven. Ze staan immers al op 83.

19 maart 2015 om 09:54

Ik zou gewoon proberen om voor alles te gaan, snelste kampioen (als dat kan), meeste punten, meeste doelpunten voor, beste spelersbeoordelingen.

Zoals al gezegd wordt in andere reacties, gewoon met dezelfde inzet en passie doorgaan. Ik zie NEC niet meer dan 1x punten verspelen dus over de 100 punten gaat ze vast wel lukken!

Dit is natuurlijk heel netjes en leuk voor de eredivisie dat NEC weer terug is. Hoort toch echt wel in de eredivisie thuis. Straks weer de beladen wedstrijden tegen Vitesse. Degraderen is nooit leuk maar er kan ook wel weer een gelachen worden in Nijmegen een kampioenschap is toch iets bijzonders maakt niets uit of dat nu in de JL is. Ze zijn weer terug en hoop dat ze een aantal spelers kunnen behouden.

Goed bezig Nec. Fantastisch dat jullie weer terug zijn. Ik heb jullie gemist. Ajax - NEC voor mij de mooiste wedstrijd van het seizoen omdat ik Ajacied ben en omdat NEC behoord tot mijn favoriete clubs die ik bewonder. Wel even wat nieuwe aankopen doen hoor en anders gewoon huren en dan misschien met opties tot koop. En er zijn straks weer genoeg spelers die transfervrij zijn. Van der Velden, Sno, Goossens enz. Allemaal spelers die al bij NEC speelde en nu weer van waarde kunnen zijn in de Eredivisie. Welkom terug!

19 maart 2015 om 11:04

Ik heb zo'n gevoel dat het Nijmeegse publiek niet zo zit te wachten op Sno en Goossens, zijn niet voor niets in hun eerdere periode uitgekotst omdat het luie ego's waren. VD Velden zou nuttig kunnen zijn maar bij hem beginnen de jaren ook te tellen. Zou je erbij kunnen nemen als back-up.

Als ik nu kritisch naar de selectie kijk, wetende dat Conboy transfervrij vertrekt(grote aderlating) moet NEC een ervaren 2e keeper, minimaal 1, misschien zelfs 2 linksbacks(afhankelijk van wat Leiwakabessy doet), 1 sterke centrale verdediger, 1 middenvelder en evt een buitenspeler halen. En dan voor elke vertrekkende speler er ook 1 terug halen.

Net als vorige zomer moet NEC de lat hoog leggen qua versterkingen, dat betekent net als Willem II spelers proberen te halen die eigenlijk onhaalbaar zijn. Wuytens van AZ, Lachman, Ritzmaier, Hupperts vallen ieder nu buiten de boot bij hun clubs, zou zeggen dat NEC naar dat soort spelers als eerste moet kijken. Zoals ik al zei waarschijnlijk onhaalbaar maar nooit geschoten....... Gunst van Eindhoven zou een goede linksback zijn.

19 maart 2015 om 11:30

Wat zou je vinden als De Sa en van der Hart naar NEC zouden komen? En Misschien dus die Gunst van Eindhoven. Keepers ja noem eens iemand ik zou dan dus uitkomen op van der Hart. Maar ja dan moet hij ook spelen iedere week. En dan zal Smits op de bank moeten plaats nemen. Ik ken de keepers niet zo uit de JL. Maar zit er daar misschien wat tussen? Of zou Diederik Boer een goeie keeper zijn voor Nec? En van der Velden zou ik ook wel halen. En ik zou ook eens even in België kijken. Misschien kun je Apau terug halen van Westerlo. Voor de rechtsback. Maar ik vind die Seedorf van RKC ook wel een goeie. Voor de linksback dus Gunst en nog iemand als Jeffrey stopt. Maar die Disveld is toch ook een linksback of niet? Oja nog een dingetje die Ricardo Kip van Almere die zou toch ook uitstekend bij NEC passen of niet?

19 maart 2015 om 12:16

Wat ik tot dusver heb gehoord, en dit waren geruchten: Nick van der Velden, Stijn Schaars, Erwin Mulder. Laatst nog een artikel gelezen dat Schaars weer bij de eerste 11 wilt horen van PSV, dus dat verwacht ik niet. Mulder en vd Velden allebei een aanwinst voor NEC. Ik ben ook erg fan van van Weert van Excelsior.

19 maart 2015 om 13:08

Zou idd ook een goeie spits zijn voor Nec? Je zal het als NEC zijnde toch moeten zoeken bij spelers die t'vrij zijn of die niet spelen of spelers meenemen van uit de JL. Zo vind Kip van Almere, Gunst van Eindhoven, Seedorf van RKC en die Opoku van Oss goeie spelers voor Nec. Het liefste zie ik natuurlijk een speler als Türüç naar NEC gaan. Maar dat zie ik niet zo snel gebeuren. Die zal wel naar Groningen ofzo gaan denk ik.

19 maart 2015 om 13:12

' Wat zou je vinden als De Sa en van der Hart naar NEC zouden komen?'

Verschrikkelijk.van der Hart vind ik niet veel, maakt bijna elke week wel een beslissende fout. Maar bij NEC zullen ook wel wat hersencellen hebben, die zullen niet een talentvolle keeper uit de eigen jeugd vervangen door een mindere huurspeler. De Sa kan je erbij nemen maar is minder dan de buitenspelers die er nu staan, dus niet voor de basis als je het mij vraagt. Anders geen geld aan uitgeven.

' Misschien kun je Apau terug halen van Westerlo. Voor de rechtsback.'

Vond dat ten eerste geen geweldenaar en ten tweede is NEC op die positie al prima bezet met Appiah, Gravenbeek en Disveld.

' Oja nog een dingetje die Ricardo Kip van Almere die zou toch ook uitstekend bij NEC passen of niet?'

NEC moet spelers halen die iets toevoegen, en dan vallen heel veel spelers uit de Juup af. Zo'n Kip is een leuke speler maar geen toegevoegde waarde. Zou in dit team ook echt geen plekje krijgen met o.a. Van Moorsel, Foor, Santos, Breinburg en Daemen. Zelfde geldt voor Opoku en Seedorf. Voegen niks toe. NEC moet het hoger zoeken en geen spelers halen die minder zijn dan wat je al hebt. En dat is geen arrogantie, puur de realiteit dat je gezien de financiën alleen spelers moet halen die aantoonbaar beter zijn. En de spelers die jij noemt zijn eigenlijk allemaal minder. Niet aan beginnen, 1 jaar Juup is wel voldoende.

19 maart 2015 om 13:45

Van der Linden (Eagles) en Stans (Excelsior) staan ook op de radar weet ik van insiders.

19 maart 2015 om 13:46

Inderdaad en ASJEBLIEFT geen ajax of psv spelers huren. Verschrikkelijk is dat.

19 maart 2015 om 18:09

Inderdaad krijg je weer van die Gravenberch en Castillion spelers. Moeten dan wel echt meerwaarden zijn, ben sowieso niet zo'n fan van huren.

Hoop voor ze dat alireza en limbombe (?) bij de club blijven. Toch de smaakmakers. Verder moeten ze wel op zoek gaan naar directe versterkingen om het team wel op eredivisie niveau te houden.
Mischien een joey sleegers huren van feyenoord als hij geen kans maakt mij het eerste en nog wat versterkingen in de verdediging.

Ben benieuwd volgend jaar

19 maart 2015 om 10:19

Nicee

19 maart 2015 om 10:22

Jahanbakhsh lijkt mij toch niet te behouden. Het was al knap dat ze hem dit seizoen hebben kunnen houden. Dat lijkt mij niet nog een jaar te lukken.

19 maart 2015 om 10:35

Daar heb je wel gelijk in maar voor alireza zelf is het beter om nog 1 jaartje nec te blijven en eredivisie ervaring op doen als basisspeler. Maar ik zie die jongen het wel redden tot een topclub in nederland en wie weet een stapje hoger.

19 maart 2015 om 14:18

Anderzijds wilde hij wel een jaar JL spelen met NEC, terwijl er na het WK haast wel interesse moet zijn geweest. Ik heb nergens vernomen dat hij er een issue van heeft gemaakt dat NEC hem niet verkocht heeft, dus misschien heeft hij het wel ontzettend naar zijn zin daar. Daarnaast zal nog een jaartje goed spelen in de Eredivisie hem meer mogelijkheden opleveren dan dit jaar JL.

Fijn om te zien dat een club als NEC weer terugkeert! Ben benieuwd hoe ze zich staande gaan houden volgend seizoen. Denk dat ze met deze spelers al makkelijk in de eredivisie mee kunnen.

Kan nu al niet wachten tot DE derby, eindelijk...

Mooi voor Nec. Betekend dat je als degradant dus toch direct weer heel goed kunt presteren, Tegelijkertijd is het voor mij pijnlijk om te zien hoe een misschien wel grotere club als Sparta het na 6 jaar ofzo nog niet lukt. Hoe moeilijk kan het zijn om als een club met zo'n stadion en zo'n begroting en zo'n jeugdoplieiding niet eens een structurele top-5 club te zijn?

NEC hoort in de eredivisie en ik denk ook zeker dat ze klaar zijn voor de overstap. Hebben met die Jahankabash, die andere buitenspeler en Foor toch aardige spelers. Denk dat ze beter de overstap maken dan Excelsior, Dordrecht, Go Ahead en Cambuur dat gedaan hebben!

19 maart 2015 om 11:22

Ik bedoel natuurlijk beter de overstap niet in prestatie, maar in klaar zijn voor deze overstap. Deze selectie schat ik hoger in dan die selecties en ze hebben waarschijnlijk een betere begroting om misschien wat te versterken

Vind Nec een mooie club!

Ook mooie uitwedstrijd om heen te gaan. Hun horen ook gewoon in de eredivisie spelen mooi op gewoon gras. En hebben een stadion wat wel in de eredivisie thuis hoort!

Kan iemand mij vertellen hoe het met Roda Jc zit?? hebben hun al een periode titel te pakken? en hebben ze daar nog kans op. Want zou zuur zijn als hun niet promoveren met dat Stadion

19 maart 2015 om 13:17

Roda staat nu 3e, hebben geen periodetitel en moeten oppassen dat ze niet nog verder afzakken. Spelen slecht, het is op z'n zachtst gezegd onrustig daar, hetgeen ook niet heel raar is omdat ze afgelopen zomer op de transfermarkt grotendeels ook maar wat gedaan hebben qua het halen van spelers. Zullen in deze vorm weinig kans maken tegen Eredivisieploegen, maar wanneer ze zoals in de beker boven zichzelf uit kunnen stijgen zoals tegen Heerenveen en PSV zou het kunnen. Maar ik zie het niet gebeuren.

19 maart 2015 om 13:23

Okee bedankt!

Dan weet ik voldoende gaat dus nog mooi lastig worden Terwijl jullie en Roda gewoon in de eredivisie horen

Alvast gefelciteerd met het kampioenschap :P

Van de derby in Gelderland tegen achilles 29 naar de derby in Gelderland tegen Vitesse.

Denk dat Eindhoven ook wel wint dit weekend, dus wordt een weekje uitgesteld gok ik.
Maar dat ze terug komen is wel zeker en NEC hoort gewoon in de eredivisie thuis!
Vorig jaar was gewoon een ramp jaar voor ze. Ben wel blij als ze terug zijn.
Roda vraag ik me nog af, die zijn steeds slechter gaan spelen.
Ben ook benieuwd hoe het met de nacompetitie gaat worden, wie weet weer een verassing of zo, we gaan het zien.

Die hebben wel een strak seizoen gespeeld in de eerste divisie, maar ze vraag is natuurlijk: is NEC nou zo goed of zijn zij nou zo slecht? En ik ben wel benieuwd wat de financieel balans is van Nec, want na zo'n jaar gaat je last krijgen van je financiën als die niet genoeg zijn teruggebracht.

104 punten gaan jullie niet halen hoop ik.
Ik hoop dat mijn cluppie zijn ongeslagen thuis-status kan behouden en de 3 punten in Oss kan houden.
Verder alvast proficiat aan Nec,terecht kampioen

19 maart 2015 om 19:55

Ongeslagen in 2015

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren