Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Mogelijk schorsing voor Maher na incident in topper met Ajax

Laatste update:

De aanklager betaald voetbal buigt zich dinsdag over de trap (na) van Adam Maher tijdens de competitietopper tussen PSV en Ajax. Dat meldt De Telegraaf.

/

Vijf minuten na rust gaf Maher een trap in de richting van Joël Veltman. De arbitrage nam dat voorval niet waar en zodoende komt de aanklager in actie. Maher is een belangrijke kracht voor Phillip Cocu. De middenvelder speelde 23 van de 25 competitieduels dit seizoen.

Arek Milik hoeft daarentegen niet te vrezen voor een schorsing. De tik die de spits van Ajax met zijn elleboog uitdeelde aan Jeffrey Bruma werd tijdens de kraker al beoordeeld door de scheidsrechterlijke leiding en kan zodoende niet alsnog worden bestraft op basis van de tv-beelden.

Adam Maher verdient een schorsing

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Arbitrage nam de voorval niet waar? Hoe kun je dat niet zien? Hij stond er bij

3 maart 2015 om 07:14

Hij stond erbij en hij keek er naar............
Eigenlijk is het triest dat hij nu zegt het niet gezien te hebben

3 maart 2015 om 08:12

Zou dat ook kunnen gelden voor die trap van Bruma op het onderbeen van Milik? Waar Bruma nota bene een vrije trap voor kreeg... Was echt donkerrood

3 maart 2015 om 08:18

Mee eens, maar aangezien PSV daar een vrije trap voor kreeg zal het als beoordeeld genoemd worden..

3 maart 2015 om 08:22

Als je daar naar kijkt kan dat niet eens beoordeeld zijn, want dan zou Bruma geen vrije trap gekregen hebben

3 maart 2015 om 08:28

Dat was onbeholpen van beide kanten. Dan zou milik evengoed een onderzoek aan zijn broek moeten krijgen. Prima w.m.b.. Hij is toch geblesseerd.

3 maart 2015 om 08:44

Het is dus wel beoordeeld, maar verkeerd, net als bij Milik. Blijf het een rare regel vinden dat als iets verkeerd beoordeeld is, dit niet terug gedraaid kan worden. Tenzij het een verkeerde rode kaart betreft, dan kan het ineens wel!

3 maart 2015 om 09:35

Was niet veel aan de hand. Maher die zijn been een beetje liet hangen, meer niet. Bij kazim was er een heleboel meer aan de hand. En dat was al niet genoeg voor een schorsing of sanctie.

maar ja...het is psv dus zal er wel een schorsing volgen. Net zoals die belachelijke schorsing van van Bommel. (die toen een flinke duw kreeg waardoor hij tegen zijn tegenstander aan werd geduwd. resultaat rood voor van bommel, terwijl het zijn schuld helemaal niet was).

Nee, ik heb geen vertrouwen in de eerlijkheid van de knvb. En ik denk dat veel mensen geen vertrouwen hebben in de Knvb.

3 maart 2015 om 10:34

Wees blij dat als iets niet beoordeeld is, het nog door de arbitragecomissie behandeld kan worden. In spanje is het alleen mogelijk een speler te schorsen oop basis wat de scheidsrechter gezien heeft en opgeeft.

3 maart 2015 om 11:15

Maher die zijn been een beetje liet hangen? Hij maakt een natrappende beweging dus is dat een rode kaart waard. Ik zou de beelden nog eens goed bekijken als ik jou was. Ik denk dat Maher een voorstel van 3 wedstrijden tegemoet kan zien waarvan 1 voorwaardelijk.

3 maart 2015 om 11:40

En die elleboog van milik was donker zwart

3 maart 2015 om 11:44

Natrappen is ook rood. en Maher (omdat ie zijn been liet hangen en dus op zoek was naar contact, dus natrappen) had ook rood moeten hebben. maar het was geen harde trap op doodschop. was misschien ook nog eens niet raak.

Maar als de knvb maher willen schorsen op deze beelden dan zetten ze zichzelf wel heel erg te kijk. Zeker na het vrijpleiten van kazim.

En dat is wat ik bedoel.

3 maart 2015 om 11:53

Dus om een beweging zonder raken moet iemand meerdere duels geschorst worden, maar een dikke elleboogstoot in het gezicht is toegestaan!!???? Zou toch op van Praag met je knjb!!! En je instructies aan scheidsrechters!!

Maar goed knjb, als dat mag:
Zal eens zien hoeveel ik er op zondag iedere keer kan neerhoeken dan!! En kom dan ook niet aan met een rode kaart en al helemaaaal geen schorsing

3 maart 2015 om 13:57

Ben het met je eens dat de Knvb helaas niet altijd consequent is. Kazim had ook geschorst moeten worden. Dat gebeurde dus niet terwijl Stef Nijland bijvoorbeeld wél een schorsing aan zijn broek kreeg. Schijnbaar is de verdeeldheid groot aangezien het ene incident wel wordt bestraft en de ander niet.

3 maart 2015 om 08:54

Wat nog erger is dat hij het voorval van Millik wel waar nam en dit niet bestraft.

Het is gewoon een domme actie van Maher maar Millik had er gewoon de 1e minuut af gemoeten.

3 maart 2015 om 09:39

Kom op zeg, nou moet je ook niet overdrijven. Hij had zijn arm hoog, dat is waar, maar hij slaat er niet mee, dus geen elleboogstoot. Gewoon wild inkomen, had een gele kaart moeten zijn, maar voetbal blijft een contactsport en ik ben blij dat de scheids veel toe liet die wedstrijd. Beetje mannelijk voetbal moet kunnen en dat kwam ook de amusementswaarde ten goede.

3 maart 2015 om 10:14

Het was inderdaad dom, maar er zat geen slaande of zwaaiende beweging in.
Maar normaliter hoor je hier inderdaad rood voor te geven, overigens gebeurd dat wel tig keer per wedstrijd dat een speler met ellebogen de lucht in springt...
Maarja de scheidsrechters zijn niet consequent.
Idem dito bij vast houden bij een corner of vrijetrap in de 16... de ene keer krijgt iemand een pingel, de andere keer krijgt iemand een ipon(of hoe dat ook heet) en gebeurd er niks.

3 maart 2015 om 12:49

Wat mij verbaast is dat toen Toivonen het een tijd geleden tegen Vertonghen deed iedere ajacied moord en brand schreeuwde en het helemaal terecht was, en nu is het mannelijk voetballen?
Of toen Toivonen het tegen (feyenoord of ajax was het) in de eerste minuut deed, zwak van de scheids dat hij neit direct rood trok. Maar nu mag het in een keer allemaal wel.

Ik vind het absoluut rood voor maher, maar zo zouden er deze wedstrijden wel 4/5 rode kaarten getrokken moeten worden aan beide kanten. Ik vind het jammer van de knvb dat ze dan alleen dit momentje er nog uit kunnen plukken terwijl de arbitrage heeft gefaald de hele wedstrijd. De spelers wisten gewoon niet meer wat wel mocht en niet, dus dan vind ik dat dit (ook al is het rood) geen schorsing meer mag opleveren. Of je moet alle incidenten toch opnieuw gaan bekijken.

Dat terzijde:
maher zouden ze niet missen, hendrix terug op het middenveld en guardado linkshalf.

3 maart 2015 om 13:29

Als Bruma gewoon meespringt en het duel aangaat, zoals haast elke verdediger, dan krijgt ie de elleboog op zn borst en hoor je er niemand over. Tegenwoordig gaat 60 van de spelers zo een kopduel in en dat ziet het er ineens heel ernstig uit wanneer je een matige verdediger hebt die niet van de grond komt. De elleboog komt tegen het geziht van Bruma, maar het was echt geen elleboogstoot hoor. Wat mij betreft is het prima dat zowel Milik als Isimat en Maher niet bestraft werden. Het gejank om rood voor Milik hoor je nu met name door de frustratie van een verliespartij en ons Ajacieden had je wss gehoord over Isimat en Maher wanneer we niet gewonnen hadden. De scheids had misschien wel wat fouten, maar hij floot wel lekker in de geest van de wedstrijd. Beter zo dan overal kaarten voor trekken en ook niet foutloos zijn. De actie van Bruma op het been van Milik vond ik geen rood, beide gaan hard naar de bal en Milik is echt maar heel iets eerder. Een beetje zoals Te Vrede tegen Roma, dat vond ik gezien de intentie ook geen rood. Het waren allemaal een beetje van die momenten van je kan ze geven, maar ik vind het wel lekker dat het een keer niet gebeurd. Rood zie je trouwens zelden in de eerste minuut, durven scheidsrechters toch niet zo goed te geven en dat heeft niets met partijdigheid te maken.

3 maart 2015 om 14:34

Had hij wel geel voor kunnen geven, maar aan de andere kant, Milik springt en dan hou je je armen nou eenmaal niet naast je lichaam. Dat Bruma dan zo halfbakken een duel aan wil gaan en tegen Milik opspringt kun je Milik niet kwalijk nemen.
Maar volgens mij was het gewoon een vrije trap dus is het bestraft, dus ik zie t probleem niet kip

4 maart 2015 om 18:00

Ik vind het ook lachwekkend dat ze bij VI het zo raar vinden dat je met je armen omhoog springt...deden ze vroeger ook(al ontkennen ze dat) net als dat een keeper met zijn knie omhoog springt, hierdoor komt hij hoger en beschermt hij zichzelf... kan een armswing er ook voor zorgen dat je net even wat hoger komt.
Natuurlijk moet je geen slaande beweging maken, ik vind dat dit ten aller tijden via videobeelden een schorsing moet kunnen opleveren, ongeacht of de scheids het zag of niet.
Zo houd je het spel mannelijk maar kan je toch schorsen als iemand duidelijk andere intenties had.

4 maart 2015 om 18:30

belachelijk al die ajacieden die beweren dat van Milik geen rood had moeten zijn.
Een duidelijker voorbeeld van een elleboogstoot is er bijna niet te vinden.

3 maart 2015 om 10:37

Neemt niet weg dat het misschien daarom wel een lekkere wedstrijd is geworden. Een tikkie hier en daar is helemaal niet erg al er maar volwassen mee omgegaan word, alleen wat Maher deed was 2 stappen over die grens van het toelaatbare, natrappen. Voor de wedstrijd PSV-Ajax zag ik L.pool-M.C. spelen en ook daar ging het er fors aan toe maar wel met respect naar elkaar en ik zou graag willen dat dit fysieke ook de norm in NL werd en niet dat softe die de meeste scheidrechters hanteren.

Hoe kan hij dat niet hebben waar genomen?
Hij stond er naar te kijken toch?

Mocht het zo zijn dan is het wel terecht want natrappen hoort niet.

3 maart 2015 om 07:57

Tja een leeboog geven ook niet en die heeft hij ook gezien natuurlijk.

We hebben als knvb natuurlijk belachelijke regels. Als een scheidsrechter iets beoordeeld en hij ziet het fout kan het niet meer gestraft worden.
Je ziet wekelijks dinghen voorbij komen waar de scheids fout zit.

Kazim zag hij ook alleen gaf geen vrije trap daarom kon hij nog bestraft worden. Ons rechtsysteem in nederland al zwak maar de knvb doet daat lekker aan mee.

En even voor de goede orde als een feyenoorder en klap of elleboog zou geven mag hij van mij ook naderhand gewoon geschorst worden....

3 maart 2015 om 08:01

Domme actie van Maher inderdaad. Aan de andere kant, het was meer een frustratietrap in de de lucht dan dat hij echt probeerde iemand te raken.

Los van het feit dat het dom was, de scheids stond er letterlijk bovenop, keek die kant op en het was bovendien op de plek waar het spel plaatsvond. Onmogelijk dat Makkelie dat niet heeft zien gebeuren.

Nu maar wachten op de Psv-ers die weer gaan huilen over Milik maar daarbij vergeten dat Isimat, Bruma en Wijnaldum ook goed weg kwamen. Bovendien gebeurde dit niet eens in een duel...

3 maart 2015 om 07:09

Maar toch vind ik het overdreven als hij hiervoor een schorsing krijgt. Hij deed namelijk vrij weinig..

3 maart 2015 om 07:12

Nu schorsen hoeft voor mij ook niet, ja tuurlijk was het natrappen maar geef dan rood als je met je neus bovenop staat ipv te zeggen dat je het niet hebt gezien.

3 maart 2015 om 07:16

Soms zie je ze al rood geven voor een kopstoot beweging... zonder de tegenstander te raken.. het gaat om het voorbeeld he.
Kinderen moeten begrijpen dat een dergelijke reactie niet kan! Het was een duidelijk trappende beweging richting een speler terwijl er geen bal in de buurt was

3 maart 2015 om 07:20

Dan hadden ze Kazim ook moeten schorsen, die sloeg gewoon en raakte een tegenstander, maar dat was te licht.........dus dat gaat ook niet op

3 maart 2015 om 07:23

Ergste vind ik dat de scheids nu zegt dat ie het niet waargenomen heeft, terwijl hij er naar keek en Maher er op aanspreekt.. iets met je verantwoordelijkheid pakken.

Maargoed natrappen hoort niet idd

3 maart 2015 om 07:33

@xfactor en die elleboog van Milik is zeker een geen slecht voorbeeld? Prima dat je Maher gaat schorsen, maar ben dan ook consequent.

3 maart 2015 om 07:35

Dat van Milik was te vergelijken met Isimat, dus dan zouden ze beide geschorst moeten worden. Dan liever geen van beide toch?

3 maart 2015 om 08:39

Ik zei dat juist omdat je ipv te wijzen naar andere incidenten gewoon dit incident moet bekijken.

Milik had inderdaad ook rood kunnen krijgen net als Isimat, Wijnaldum en Bruma

3 maart 2015 om 11:43

@ Jaapvan Haafte

Dat gaat dus wel op, alleen moeten de scheidsrechters en de knvb nu eens consequent worden in het toepassen van de regels.

3 maart 2015 om 07:33

Toch mooi dat je er dan zelf over begint en ook zelf nog eens huilt over psvers

3 maart 2015 om 08:42

Ik wilde daarmee aangeven dat de psv-ers gewoon moeten kijken naar dit voorval zonder te wijzen naar een mogelijke rode kaart voor Milik. Dat staat toch los van of dit rood is of niet? Daarom zeg ik tuurlijk zijn er meer incidenten geweest die rood hadden kunnen zijn Brum, Isimat en Wijnaldum

3 maart 2015 om 08:03

Dus ga jij huilen omdat anderen mogelijk zouden kunnen gaan huilen?

Wat Milik deed was donkerrood en uiterst onsportief. Ik heb Isimat, Bruma en Wijnaldum geen dingen zien doen die daar zelfs maar bij in de buurt kwamen.

3 maart 2015 om 08:18

Niet? Slaande beweging van Isimat naar Milik, Bruma die vol op het scheenbeen van Milik doorgaat en Wijnaldum die Klaassen natrapt en als je goed kijkt zelfs even vol wil slaan maar zich inhoudt. Voor de rest heb ik die drie ook geen dingen zien doen die rood waard zijn. Die elleboog van Milik kan rood zijn. Aan de andere kant, waar moet je arm heen als je zijwaarts en in de loop springt terwijl je tegenstander niet eens van de grond los komt wat normaal wel zou gebeuren?

3 maart 2015 om 08:40

Haha dan heb jij na de eerste minuut de tv zeker uitgezet

3 maart 2015 om 09:19

Hey hoppa zo lust ik er ook nog wel een: ik heb milik niets zien doen wat rood waardig is. Wat een gelul in de ruimte zeg.

3 maart 2015 om 09:20

Dan heb je zeker liggen slapen?

maher natrappen (was gewoon op televisie tezien) Bruma schoffelde op onregelmentaire wijze milik van de gronden wijnaldum een slaande beweging alle 3 donkerrood.

Maar je heb gelijk slaande beweging is sporief na trappen is sportief maar wat Milik deed was onsportief.

Word wakker man en haal je philipsbril van je koker af

3 maart 2015 om 09:41

Wat Bruma deed was geen rood, dat was gewoon onhandig op zijn best. Wijnaldum kun je over discussiëren nu ik het terug zie. Isimat maakte een overtreding die geelwaardig was.

Maher verdiende inderdaad rood, was een domme actie. Maar dat zei ik al eerder hierboven.

3 maart 2015 om 10:17

Bruma was te laat en raakte de bal niet, dus Bruma had toen sowieso geel moeten krijgen...
Maarja je had aan beide kanten wat grof spel, en ik vind dat op zich best kunnen hoor.(hard spelen, overtredingen natuurlijk niet)

3 maart 2015 om 11:12

Gewoon een waardeloze scheids, en dan lopen die bromsnor en zijn kornuiten gister weer te roepen dat ie goed floot..

3 maart 2015 om 08:55

Nu maar wachten op de PSV-ers die weer gaan huilen over Milik.

Wie is er nu aan het huilen?

De knvb wil de competitie spannend maken.

3 maart 2015 om 07:09

Ik denk eerlijk gezegd niet dat PSV het kampioensschap mis zal lopen door een eventuele schorsing van Maher.

3 maart 2015 om 08:28

Nee gewoon 1/2? Wedstrijden met hendrix spelen zoveel ga j er niet op achteruit.

3 maart 2015 om 08:25

Nee, Maher wilt de competitie spannend maken.

Ik zij al tijdens de wedstrijd dat dit nog een staartje ging krijgen. Hij mag van geluk spreken dat ie niet direct van het veld werd gestuurd.

Ik heb het voorval niet terug gekeken na de wedstrijd maar van wat ik me kan herinneren is een kleine schorsing wel op zijn plaats, hij trapte op zijn rug terwijl de bal al lang weg was. Is gewoon 1 of 2 wedstrijden denk ik.

3 maart 2015 om 07:15

Ik dacht zelf dat het gezien en beoordeeld was.
Wat ik wel raar vind want natrappen is rood.

3 maart 2015 om 07:25

Volgens mij kan als er geen kaart voor is gegeven alsnog een schorsing worden uitgedeeld.

Alleen als het al bestraft is met geel kan er niks meer aan gedaan worden. Maar beoordeeld en niet gestraft kan geloof ik als nog bestraft worden achteraf.

Correct me if im wrong.

3 maart 2015 om 07:29

Als het beoordeeld is is het klaar, ongeacht of er wel of geen kaart voor gegeven is. Of de scheids moet aangeven dat hij ergens anders voor floot, zoals bij Kramer, die werd teruggefloten voor doorgaan op de keeper en die elleboog had hij niet gezien, dan kan je achteraf nog schorsing krijgen.

3 maart 2015 om 07:43

Als je het ziet is het beoordeeld maar hij moet het dacht ik dan wel opschrijven.
Als hij dat niet heeft gedaan kan het dacht ik wel weer.
Maar ja veel te veel regels iemand die natrapt of slaat moet altijd geschorst worden ook al is het beoordeeld.

Het was natuurlijk wel natrappen, dus in principe een rode kaart. Het was niet netjes wat hij deed, maar aan de andere kant raakte hij hem nauwelijks. Misschien 1 duel schorsing, maar daar zou het dan ook bij moeten blijven. We hebben prima vervanger met Hendrix (die ik eigenlijk liever zie, hoewel ik Maher zondag een van de beteren vond)

Hahahaha................ik zag wel meer gemene dingen die over het hoofd werden gezien dit weekend.
Maar die helpen Ajax hier niet mee.
Wel vreemd dat juist Ajax vaak geen straf krijgt.
oa gele kaarten die vergeten zijn op te schrijven of dergelijk, ach ja...........

3 maart 2015 om 07:30

Bij welke wedstrijd van Ajax zijn ze dat dan vergeten?

3 maart 2015 om 07:56

Inderdaad Milik die een elleboog geeft. Zal wel komen doordat t in de 3e min was. Durven ze niet te fluiten. Was gewoon donker rood.

3 maart 2015 om 09:24

Klopt ze durfde niet te fluiten zeker niet bij de incidenten van de psv spelers.

Zie het eens als een neutrale toeschouwer en je praat/typt anders

elleboog ten alle tijden rood ben ik het mee eens maar wat de spelers van psv deden was nog wel een donkere rode kleur dan die van milik

3 maart 2015 om 11:08

Geel was op zijn plaats, donkerrood niet.

3 maart 2015 om 08:35

Dus dat is allemaal een rede om iemand vrijuit te laten gaan als hij iemand natrapt?
Wat trouwens bijna allemaal bullshit is wat jij zegt.

Ach ach weer lucky ajax he de knvb kan nie tegen da psv kampioen wordt. Effe snel naar de wedstrijd opschrijven dat het van milik is waargenomen

3 maart 2015 om 07:32

Als Ajax kampioen had moeten worden was het tegen Vitesse, Willem II en Az wel anders afgelopen. En dan hadden er waarschijnlijk 3 psv-ers rood gekregen zondag dus wat is je punt?

3 maart 2015 om 07:34

Vindt je dit niet heel kinderachtig van je?

3 maart 2015 om 07:34

Dat van Milik was toch ook geen bewuste elleboog of wel? Snap niet dat over die actie zo moeilijk gedaan wordt door sommige want hij deed echt niks. Die dramatische verslaggever vond het ook al zo erg. Als dat al rood zou moeten zijn, en hoezo lucky ajax? Alsof het ajax uitmaakt of maher geschorst wordt of niet. Niet zo huilen knul.

3 maart 2015 om 10:17

Ownee omdat et ajax is is het niet bewust kom op man als je maher schorst moet milik ook geschorst worden

3 maart 2015 om 07:50

@Renskiu, er zijn op voetbalzone vaak reacties te lezen van mensen die reageren vanuit emotie en daarmee de realiteitszin uit het oog verliezen. Jij bent daarvan de overtreffende trap. Zeg maar het kleine verwaarloosde broertje van Calimero. "De KNVB wil niet dat PSV kampioen wordt"

3 maart 2015 om 08:54

Djo Ams

'het kleine verwaarloosde broertje van Calimero' als overtreffende trap.
Leuk gevonden. Die houden we erin.

3 maart 2015 om 08:43

haha na de wedstrijd opschrijven? Hij fluit toch op dat moment?
Bij Maher floot hij niet voor een overtreding en bij Isimat ook niet...

Wat is dit nu weer voor onzin? Waarom maher wel en milik niet? Dan moet de Knvb ook consequent zijn

3 maart 2015 om 07:33

Waarom Isimat, Bruma en Wijnaldum ook niet?

3 maart 2015 om 11:25

Vergeet Locadia ook niet die gaf Boillissen ook een flinke tik

3 maart 2015 om 07:35

Omdat Milik niks deed en Maher natrapt, daarom.

3 maart 2015 om 08:03

Milik plantte heel bewust zijn elleboog in het gezicht van zijn tegenstander, dat mag nu eenmaal niet. Jij hebt echt drop in je ogen, niet?
Maher trapte na en ik vond het dan ook vreemd dat de scheidsrechter die er bovenop stond en zijn kant op keek geen rood gaf. Het is wel krom dat er geen schorsing meer kan volgen wanneer een scheidsrechter iets (verkeerd) beoordeeld heeft.

3 maart 2015 om 08:29

Ja een staaf hihihi. Hij springt en maakt zich breed, niks aan de hand. Wat die knakker van PSV deed dat was dan weer wel bewust maar daar hoor je heel toevallig minder mensen over. Misschien komt het doordat Ajacieden niet zo'n zeikerds zijn.

3 maart 2015 om 09:03

Ik vond het wel iets, maar goed. Wat Maher betreft heb je helemaal gelijk.

3 maart 2015 om 10:21

Romario, verschil zit hem in het feit dat Milik geen slaande beweging maakt, hij springt gewoon met zijn ellebogen in de lucht, de scheidsrechter heeft da al beoordeeld en er kan dus niks gedaan worden.
Was het dom, jazeker... kon je rood geven jazeker, was het expres? nee... geel had voor mij voldoende geweest.... Krakakaaa

4 maart 2015 om 18:26

van Milik was juist een schoolvoorbeeld van een elleboogstoot en had donkerrood moeten zijn. Door de kromme regels van de Knvb en de valste verklaring van de scheidsrechter kan hij helaas niet meer geschorst worden.
Het vreemde is dat Kramer vorig jaar wel geschorst werd terwijl hij al geel had gekregen tegen ajax.
Daarom zou Milik nu ok alsnog 4 of 5 wedstrijden geschorst moeten worden voor deze overduidelijke elleboogstoot.
En dat er nog ajacieden zijn die het lef hebben om te beweren dat Milik niks deed is al helemaal belachelijk

4 maart 2015 om 19:02

Dat van de Rossi was een schoolvoorbeeld van een elleboogstoot. Dat van Milik was echt niks, daar blijf ik bij. Maar windt je vooral lekker op. En 4 of 5 wedstrijden? Ga toch weg, dan zou Kazim geen wedstrijd meer mogen voetballen dit seizoen.

3 maart 2015 om 07:56

Als je die hele tekst had gelezen , zie je dat het voorval van Milik al door de scheids is gezien in de wedstrijd en dus niet meer door videobeelden bestraft kan worden.

4 maart 2015 om 18:27

Dat was bij Kramer vorig jaar tegen ajax ook zo.
En toch werd hij toen gestraft dus dat zou nu bij Milik ook zo moeten zijn.
Want dit was een overduidelijke elleboogstoot.

3 maart 2015 om 07:58

Misschien even opletten. Van Milik is 'bestraft' tijdens de wedstrijd, dus kunnen ze daar geen actie op ondernemen. Net als de (vond ik) meest schandalige actie van de middag van Bruma (niet meer bij de bal kunnen en dan even doortrappen op het been onder het mom van een sliding). Deze was ook beoordeeld tijdens de wedstrijd en daar gebeurt ook niks mee. De intentie van Wijnaldum zou je ook nog wat mee kunnen doen, maar deze zal (net als bijv Kazim vorige week) te licht zijn.

Hou je over Maher. Scheidsrechter heeft blijkbaar aangegeven dit niet gezien te hebben. Hij heeft nagetrapt (hoe dom kan je zijn en waarom doe je dat op zo n moment?) en hoe licht ook daar kunnen ze bijna niet om heen om een (ik neem aan) lichte straf te gaan geven. Als ze dit door laten gaan en afdoen als 'niks aan de hand' dan krijgen ze straks meer problemen als dit bijvoorbeeld bij pakweg Heerenveen of ADO gebeurt.

3 maart 2015 om 08:08

Stel je niet aan man, wat Bruma deed was absoluut niet opzettelijk.

3 maart 2015 om 08:11

Hoe kan je dat als scheidsrechter niet waarnemen als je er naar staat te kijken, hij ziet wat mager doet.

3 maart 2015 om 08:21

@hoppa! Ieder zn mening wat betreft Bruma. Ik vond het een smerige overtreding omdat je hem door ziet halen. Als jij dat anders ziet is wat mij betreft best. Je hoeft het niet altijd eens te zijn toch

3 maart 2015 om 08:23

@liverpoolpsv: dat snapt niemand, maar blijkbaar is dit wat de scheidsrechter heeft doorgegeven. Niet gezien/ beoordeeld, dus kan de aanklager hiermee aan e gang...

Wat mij betreft hoeft trouwens niemand geschorst te worden. Gewoon een lekker potje met af en toe mensen die iets over de schreef gaan. Ik vond het eigenlijk wel vermakelijk en het leek er een beetje bij te horen. Alles beter dan een saaie heen en weer schuif schaak pot.

3 maart 2015 om 09:25

Heb al eerder inje andere posten geschreven haal je philipsbril af wat vedet schrijft klopt alleen jij wilt dat niet zien

3 maart 2015 om 09:53

@vedet
Daar ben ik het wel mee eens. Het was een pittige wedstrijd met veel strijd. Zolang er niemand bewust op uit is om de ander te blesseren vind ik het eigenlijk ook allemaal prima.

Ik denk alleen wel dat Makkelie in de beginfase iets te veel liet lopen, waardoor de strijd overging in grimmigheid. Dat voegt minder toe aan een wedstrijd.

3 maart 2015 om 10:22

Nee het was niet opzettelijk, alleen de noppen van je schoen in iemands onderbeen planten is toch wel geel waard? ook een stuk gevaarlijker dan tegen een elleboog tikken.

4 maart 2015 om 18:33

En waarom werd Kramer vorig jaar tegen ajax wel op basis van tv beelden geschorst terwijl het beoordeeld was?
Dit is nu pas echt klassenjustitie en het zou de ajacieden sieren om 1 keer eerlijk te zijn en toe te geven dat Milik donkerrood had moeten hebben.

3 maart 2015 om 08:23

liverpoolpsv,

Een tip voor jouw als je een reactie wilt plaatsen. Lees altijd eerst even de tekst. In jouw geval vooral de laatste alinea.

4 maart 2015 om 18:34

ook daar is de Knvb niet altijd consequent in.
Zie de straf van Kramer vorig jaar nadat in de wedstrijd ook al een vrije trap tegen had gekregen en volgens mij zelfs geel.
Dus de onzin die er geschreven wordt hoeft nog niet altijd logisch te zijn.

Dat was heel vies natrappen en dik rood, de scheids deed niks, heel schandalig, Maher alsnog Schorsen lijkt me meer dan rechtvaardig!

3 maart 2015 om 07:40

Maher raakt hem amper en zacht 1 of 2 wedstrijden id voldoende vind ik

3 maart 2015 om 07:57

Het gaat toch om de intensie? Zeg niet dat hij een lange schorsinh moet hebben,maar netjes is het allerminst ( en ja er waren ook Ajacieden die smerig speelde)

3 maart 2015 om 08:09

Volgens mij raakte hij hem helemaal niet. Was op de beelden niet te zien in elk geval. Tenzij jij diepte kunt zien op een 2D-scherm in een rechte lijn.

3 maart 2015 om 08:21

Hoppa!,

Om een rode kaart te krijgen voor natrappen hoef je je tegenstander niet eens te raken. Het gaat erom dat je natrapt

3 maart 2015 om 09:24

Natrappende beweging is al rood. Heb je geen speciale visie voor nodig.

3 maart 2015 om 09:55

Waar het om gaat is dat je, als hij niet raak trapt, helemaal niet kunt beoordelen of het zijn intentie was om raak te trappen.

Natuurlijk moet hij die beweging niet maken, maar voor hetzelfde geldt maakt hij een trappende beweging in de lucht uit frustratie. Ik vind Maher niet echt het type om de intentie te hebben om raak te trappen, namelijk.

3 maart 2015 om 10:25

Vind eerlijk gezegd 1 al genoeg hoor.
Het was niet een trap vanwege frustratie naar Veltman toe of wat dan ook... dan zou het van mij 8 wedstrijden mogen zijn bewijs van spreken, want dan kan iemand zijn agressie niet onder controle houden.
Dit was meer van dat het weer niet lukte en hij tikte zachtjes Veltman aan.

Maar dan nog mag het natuurlijk niet, vandaar ook die enkele wedstrijd voor mij.

3 maart 2015 om 11:25

Hoppa!,

Als men gedachten kon lezen dan was het veel makkelijker geweest. Echter de aanklager kan geen gedachten lezen, dus dan houden we het maar op de beelden en regels. En op de beelden is gewoon te zien dat Maher natrapt.

Wat jij nu doet is de misdraging van Maher verdedigen, terwijl het gewoon een misdraging is waarvoor men gestraft hoort te worden.

Natrappen is natrappen, of Maher het nou bewust of onbewust deed, of Maher nou wel iemand raakt of niet, of Maher nou wel iemand blesseert of niet. Het is en het blijft natrappen.

Het is goed dat maher geschorst moet worden een duidelijk signaal afgeven! Dit kan gewoon niet. De 'elleboog' van Milik vond ik geen elleboog. Hij maakt zich breed maar maakte geen slaande beweging

4 maart 2015 om 18:35

sorry hoor maar dit was een overduidelijke elleboogstoot.

Had ik niet verwacht en ik zou ook zeggen laat maar zitten. Er gebeurde zoveel in die wedstrijd dat gewoon doorging. Denk niet dat iemand hier nog op zit te wachten. En dat hij het niet heeft waargenomen geloof ik niet. Vanuit de camerastand achter de scheids kon je duidelijk zien dat hij alle zicht had op de situatie. Verder is dit wel de speler die ze het eenvoudigst kunnen missen. Was zelfs vergeten dat hij gisteren meedeed.

Domme overtreding. Maar zo vreselijk was het nou ook weer niet dat hij alsnog een schorsing moet krijgen.

3 maart 2015 om 08:19

Het maakt helemaal niet uit of het nou vreselijk was of niet. Feit is dat Maher na trapte en of het nou mis of raak was..... dat is gewoon een rode kaart.

4 maart 2015 om 20:41

In theorie heb je natuurlijk gelijk, maar ach, ik had liever gezien dat Bruma rood had gekregen. Dat was een doodschop, dus meer een rode kaart dan een reactie die wel meevalt.

Ze zouden eens af moeten van het idee dat je niet geschorst kan worden als de scheidsrechter iets of niets gezien heeft. Wat een onzin is dat zeg.

3 maart 2015 om 10:04

Dat is inderdaad onzin, maar ik vind het ook vreemd dat men de beslissing wel terug mag draaien als er een rode kaart is gegeven (seponeren).

Volgens mij was het argument van de Knvb altijd om de geloofwaardigheid en autoriteit van de scheidsrechter niet te ondermijnen, maar als je een rode kaart seponeert omdat er niets aan de hand is doe je dit toch ook?

Als je dit afzet tegen de meer dan idiote actie van Kazim (iemand tegen zijn kop slaan) en je weet dat hij niet werd geschorst kan het toch niet waar zijn dat Maher wel wordt geschorst????

3 maart 2015 om 09:26

Juist wel. Het zou typisch KNVB zijn om dit wel te bestraffen terwijl Kazim met 2 vuistslagen wegkomt. Meten met twee maten is de missie van onze bond.

3 maart 2015 om 10:26

Nee alles bij Kazim mag door onder het mom van mannelijkheid, winnaarsmentaliteit... zo vermoeiend dat.
Hoop echt dat die arrogante kwal eens op zijn plek gezet gaat worden.

3 maart 2015 om 10:33

Helemaal mee eens! Zo'n kwal die man. Matige speler, maar wel de topspeler uithangen. Met van alles bezig behalve met voetballen.

De enige echt smerige overtreding was die van Bruma!
Da's minimaal 4 wedstrijden.

3 maart 2015 om 08:10

Milik's elleboog was ook smerig, maar dat terzijde.
ON: PSV wordt er niet slechter op door Hendrix in plaats van Maher.

3 maart 2015 om 10:35

Ik zie Henrix veel liever spelen dan Maher, dan schuift Guardado naar de linkerkant.

Onzin Telegraaf verhaal dat ongetwijfeld als een nachtkaars zal uitgaan.

Miss ook die natrap van klaassen op wijndalum(wijnaldum) :'

3 maart 2015 om 10:27

Jammer joh, het was een natrap(pootje haken) van Wijnaldum, Klaasen deed alleen een soort bodycheck.

Moet zeggen als ajacied zag ik er niet zoveel in. Ik vond het niet eens echt een schop. Vraag mij ook af wat de intentie was waar ik iedereen over hoor.
Ik vond het eigenlijk niet genoeg voor een schorsing.

Zoals ik hierboven al zag als kazim niet geschorst werd dan was dit al helemaal niets.
Verbaasde mij overigens niet dat jack van gelder weer de moraalridder moest spelen en dit soort viorvallen naar voren halen. Naar glad sensatiebelust mannetje is dat toch geworden.

Beetje inconsequent als je het mij vraagt.

Natuurlijk is het een domme actie, maar niet dat hij iemand wilt blesseren . Op dat moment gebeurde er meer op het veld.

Ik blijf het een dom gedoe vinden om spelers nog naar wedstrijden te schorsen.

3 maart 2015 om 08:33

Waarom is dat nou weer raar? Dan nodig je spelers uit om vies te gaan spelen... Nu weten ze dat ze achteraf alsnog te pakken genomen kunnen worden en zo hoort het. Ik vind het zelf erg jammer dat ze de scheids nog zo belangrijk maken... Als achteraf blijkt dat een gele kaart onzin was, gewoon seponeren, of als geel eigenlijk rood had moeten zijn, gewoon alsnog schorsen.

3 maart 2015 om 18:57

Ja, maar wat jij zegt doen ze maar half.
Alles wat niet is waargenomen op genoteerd door de arbiter kan nog bestraft worden.

In het geval van Milik en Bruma, zijn die zwaardere overtredingen dan die van Maher, WEL waargenomen door de arbiter en kan dus niet bestraft worden.
En dat vind ik belachelijk en inconsequent.

Als ze dan toch de beelden nakijken kunnen ze ook meteen de scheids zelf wel schorsen.
Het is bijna onmogelijk dat hij het niet heeft gezien.
Hij had gewoon niet het lef om het te (be)oordelen.

Dan had hij rood moeten trekken en was het stadion helemaal ontploft.
nu laat hij het lekker makkelijk aan de aanklager over.

Het mag natuurlijk niet, maar het was een zacht tikje tegen de kont. Vond het zelf wel grappig, de spelers onderling gingen ook niet tegen elkaar te keer dus stelde het niet veel voor.

Off: Ik vond Maher zondag wel goed spelen, oogde zeer gretig en had strakke passen.

Dit zal niemand verbazen. Als Maher geschorst wordt dan zou dat terecht zijn maar als Milik ontsnapt dan is er gewoon weer sprake van willekeur. Zo werd Ajax enkele jaren terug nog kampioen toen Toivonen wel en Vertonghen niet werd geschorst. Het gat is nu gelukkig te groot.

3 maart 2015 om 08:47

Bruma, Isimat en Wijnaldum ontsnappen ook ... dus inderdaad willekeur!

3 maart 2015 om 08:50

Je kunt ook iedereen schorsen. Wie is de laatste Ajacied die op basis van TV-beelden is geschorst?

3 maart 2015 om 08:57

Ajacieden gedragen zich de laatste Jaren gewoon goed, ze zijn vaak de ploeg met de minste gele kaarten in een jaar.

Ik vond die actie van Milik niet een echte Elleboog, omdat hij zijn elleboog niet vol naar achteren plant, maar zich vooral breed maakt. Het zou een gele kaart kunnen zijn. Daarnaast is het gezien door de scheids, dus kan hij nooit geschorst worden achteraf.

Wat Maher betreft was gewoon natrappen, het was niet hard, maar je ziet dat hij nog even schopt. Ik kan overigens niet begrijpen dat dit niet is waargenomen door Makkelie, want die stond er letterlijk bovenop...

3 maart 2015 om 09:05

David Loggie,

Om jouw gerust te stellen.... Milik is al ontsnapt aan een schorsing. Als je de tekst gelezen had dan had je dat kunnen weten.

Maar welke Ajacieden hadden dan in de loop der jaren geschorst moeten worden op basis van TV-beelden?

3 maart 2015 om 12:37

Blind uit bij Roda op been bewust op been staan... Poulsen die na trapt op Buijs van RKC bij een corner ! Jaja ik een geheugensteuntje

3 maart 2015 om 14:27

En dat was allemaal niet waargenomen door de scheidsrechter? Want daar gaat het nou om. Blijkbaar zijn er nog steeds leden van VZ die het niet snappen wanneer iemand op basis van TV-beelden geschorst kan worden.

3 maart 2015 om 10:29

Natuurlijk, we werden de laatste jaren kampioen met PSV ruim achter ons...hoe kan Toivonen er nou voor gezorgd hebben dat wij kampioen zijn geworden?

3 maart 2015 om 12:39

Korte termijn geheugen Dennis? Volgens mij stonden jullie vaker achter PSV dan andersom

4 maart 2015 om 18:04

Euh...volgens mij word je kampioen na 34 speelronde(of eerder) dan heb je toch echt clubs achter je gelaten.

Nou, Maher schorsen zou ik wat overdreven vinden Vond het eerder wat onbeholpen, van een verder sportieve speler. Eerlijk gezegd vind ik de actie van Milik erger. Ik haat al die ellebogen.

Maher wel willen schorsen en Milik niet Knvb begint ook lekker met maffia praktijken zeg

3 maart 2015 om 09:29

Milik kan volgens de regels niet meer geschorst worden. Wees blij anders konden wijnaldum bruma en isimat ook toekijken een paar weken.

3 maart 2015 om 09:29

en Isimat, Bruma en Wijnaldum ook niet... inderdaad vieze praktijken...

Het is natuurlijk natrappen en in principe zou je hiervoor natuurlijk gewoon een schorsing voor moeten krijgen. Alleen vind ik dan wel dat Milik dan ook geschorst dient te worden voor iets waarmee je een tegenstander veel erger kan blesseren dan een kleine schop. Het rare is dat als die het waar heeft genomen je in principe niks anders zou kunnen doen dan een rode kaart te geven ook al is het in de 1ste minuut en beïnvloed dat natuurlijk gelijk het verdere verloop van de wedstrijd.

Bewust natrappen is rood! En niet waarnemen door scheidsrechter betekend onderzoek doen en uitwijzen of die gestraft moet worden. En dat is nu gedaan en dus wordt die hopelijk gestraft. Natrappen kun je niet goed praten. Mensen die dat hier wel doen zijn niet goed snik.

Wat zijn voetbalsupporters toch grote hypocrieten!

Als het een speler van hun eigen team iets flikt is het per ongeluk of helemaal niet zo erg. maar als het een ander team betreft (en dan vooral tegen een speler van hun eigen club) dan is het moord en brand. En wat wijzen we toch graag naar anderen.

Milik had voor zijn elleboog, rood moeten hebben. had ie ook niet kunnen scoren. Makkelie had daarmee meteen een maat gesteld van dat er fair moest worden gespeeld. maar hij liet hiermee toe dat er gemene dingetjes in het spel kwamen.

maher laat zijn been hangen en lijkt na te trappen. (is schorsing). Bruma komt in een duel net zo onbesuisd in als zijn tegenstander. alleen raakt Bruma zijn tegenstander wel heel vervelend. ook hier heb ik wel eens rood voor zien geven. En Isimat plante ook zijn hand in het gezicht van de tegenstander. (dit vond ik niet echt een overtreding, maar dat kan aan mij liggen.

al met al heeft makkelie een ongelukkige wedstrijd gefloten. en hij had meteen een daad moeten stellen om milik terecht ervan af te moeten sturen. misschien dat ie dan de wedstrijd meer onder controle had gekregen. Nu moest hij veel meer toe laten dan normaal.

en ergens kan ik het werkelijk niet geloven dat makkelie het voorval met maher niet heeft gezien. Hij keek naar de situatie en stond op een paar meter. echt ongeloofwaardig. Het lijkt erop dat makkelie zichzelf aan het indekken is.

Maher schorsen om beelden wordt lastig, denk ik. De aanklagers hebben nu eenmaal zichzelf gediskwalificeerd door kazim niet te schorsen. maar natrappen is schorsing. ook al lijkt het niet zo erg.

3 maart 2015 om 10:30

Milik heeft niet gescoord hoor

3 maart 2015 om 10:57

oeps! sorry! Je hebt gelijk, my bad!

3 maart 2015 om 10:48

Opzich ben ik het redelijk met je eens. Maar wat Milik betreft was het geen echte elleboogstoot. Hij stootte niet naar achter, hij maakte zich meer breed. Wel had hij een gele kaart kunnen krijgen voor gevaarlijk spel, want het hoort niet helemaal hij deed. Maar nogmaals ik vond het geen pure elleboogstoot naar achter gericht.

3 maart 2015 om 11:05

Is wat voor te zeggen. maar nu ga ik zelf een beetje hypocriet doen en een voorbeeld erbij pakken. Toivonen deed dit ook en kreeg daarvoor wel rood. nu weet ik dat toivonen en milik niet te vergelijken zijn, maar de acties wel.

Natuurlijk maak je jezelf in zo een situatie breed. Dat zit gewoon in je. Maar neemt niet weg dat je daarbij wel het risico loopt om een elleboog uit te delen. En als je je elleboog zo hoog optrekt, dan loop je extra de kans op een rode kaart. en daarom vind ik het rood.

3 maart 2015 om 11:23

Ik kan me de actie van Toivonen eerlijk gezegd niet meer voor de geest halen. Wat ik wel weet is dat hij (toivonen) vaker smerige acties had. Misschien niet fair om dat nu zo te zeggen, maar het speelt wel mee voor mij om mijn mening daar over te hebben.

Mocht Makkelie rood hebben gegeven zou ik het (veel) te zwaar vinden, maar misschien speelt de clubvoorkeur onbewust een rol. Ik probeer namelijk altijd zo objectief mogelijk kijken, wat vast niet altijd lukt.

Het zegt al genoeg dat wij over de actie verschillen van mening, nadat wij het waarschijnlijk minimaal drie keer hebben gezien. Beide onderbouwen we onze eigen meningen. Het geeft dus aan dat de scheidsrechter niet per se de verkeerde keuze heeft gemaakt, daar hij snel moet beslissen.

3 maart 2015 om 11:35

Absoluut waar. Natuurlijk kijkt men altijd met een voorkeur. (de een licht de andere zwaar). Is ook begrijpelijk.

Ik geef ook aan dat Milik en Toivonen niet te vergelijken zijn. Toivonen was nu eenmaal geen lieverdje. Maar de acties die beiden maken waren identiek. vandaar mijn enigszins hypocriete vergelijking.

En ja, een scheids moet meteen beslissen. Maar ik denk dat Makkelie zich ook liet beinvloeden doordat de wedstrijd nog maar 13 seconden bezig was. En wij kunnen al meteen drie herhalingen zien als het spel stil ligt. Daar heb je gelijk in.

Makkelie was niet op zijn best die dag. Daar ben ik wel van overtuigd.

3 maart 2015 om 12:06

Ik vind het sowieso vreemd dat de Knvb Makkelie had aangesteld voor deze wedstrijd. Is niet de beste scheidsrechter van Nederland op zijn zachtst gezegd.

3 maart 2015 om 15:05

Klopt. en dat heeft makkelie dus nu ook bewezen. Kan zo een wedstrijd absoluut niet aan.

Heeft dat ff lang geduurd! De Telegraaf schreeuwde al moord en brand direct na de wedstrijd, dus dit moest er natuurlijk van komen. En heeft Maher iets gedaan wat niet mag is dit natuurlijk ook volkomen terecht. En hoe gek het ook is, hij stond er bovenop, maar Makkelie heeft de overtreding van Maher in het veld niet waargenomen waardoor deze dan nu nog bestraft kan gaan worden. En die elleboog van Milik moeten we het dan maar niet meer over hebben. Deze is in het veld immers al beoordeeld.

Dit is toch de grootste kolder die er bestaat en meten meten met twee maten. De Knvb zal zijn eigen competitie wel weer nieuw leven in willen blazen.



3 maart 2015 om 10:39

Euh?
Telegraaf melde ook netjes de elleboog van Milik, of is je selectieve geheugen weer eens de weg kwijt?

En aan tafel bij VI hebben ze dat moment, evenals die van Milik er ook uitgelicht.
Dus niet zo aanstellen.

3 maart 2015 om 11:29

@ndisdenaam

Mijn "selectieve geheugen weer eens de weg kwijt"? Leg dat Weer eens uit praatjesmaker! Flinke uitspraken, erg stoer!

Heb ik ergens gezegd dat de Telegraaf de elleboog van Milik niet gemeld heeft? Heb ik ergens gezegd dat VI het wel / niet besproken heeft? Heb VI niet eens gezien en het daar ook helemaal niet over gehad. Maar dan nog mag het mij frustreren dat het één wel een vooronderzoek is en het andere niet. Het verhaal dat Makkelie de overtreding van Maher niet gezien heeft is namelijk op zijn zachts gezegd erg vaag.

4 maart 2015 om 18:07

Flinke uitspraak?
Zo jij bent snel onder de indruk...wat een gemiep.
Wat ik er mee probeer te zeggen is dat jij iets aanhaalt, dat de Telegraaf(de huiskrant van Ajax) maar weer eens een speler wilt laten schorsen door het er uit te lichten, terwijl je dan ook leuk vergeet te zeggen dat diezelfde Telegraaf ook gewoon Milik er bij pakte... wilt de Telegraaf beide schorsen?

Wat Makkelie en co wel of niet hebben gezien weet ik ook niet, ik kan immers niet in hun hoofd kijken.

3 maart 2015 om 10:50

Van Milik vond ik geen zuivere elleboogstoot, hij maakte zich meer breed. Ik vond het een gele kaart, omdat hij zich meer breed maakt, dus gevaarlijk spel.

Maher maakte gewoon een schoppende beweging, dat is dus natrappen. Wat ik alleen niet begrijp is dat Makkelie het niet had waargenomen? Die vent stond er 5 meter vanaf en keek gewoon naar dat 'duel' tussen Veltman en Maher. Van de andere kant, als hij het had gezien dat Maher die beweging maakte, had hij gewoon meteen rood moeten geven. Het blijft wel vaag.

Terecht. Ik vind het sowieso nog steeds raar dat ze niet achteraf een schorsing kunnen uitdelen als het verkeerd beoordeeld is. b.v zoals bij milik

Eerlijk is eerlijk. Maher trapt na en moet geschorst worden. Ik vond persoonlijk de elleboog van Milik meer lomp en dom dan bewust dus die hoeft wat mij betreft niet geschorst worden. Ik vond Maher en Wijnaldum wat opgefokt tegen Ajax. Weet niet zo goed waar dat weg kwam. We stonden veertien punten voor en nu nog elf punten dus in principe geen vuiltje aan de lucht met nog slechts negen duels te gaan. Tuurlijk kan het nog op de tocht komen maar dat kan ik me niet voorstellen. Het jammere is is dat scheidsrechters dit vaak niet waarnemen tijdens de wedstrijd. Ook de handsbal van Klaasen werd niet opgemerkt.

Ik had tegen Go Ahead eigenlijk een opstelling in gedachten waarbij Maher of Wijnaldum hangend op rechts zou staan en Narsingh op de bank. Hendrix dan op het middenveld voor wat meer stabiliteit.

3 maart 2015 om 10:52

Precies, eindelijk iemand die het met me eens is. Milik maakte zich meer breed, hiervoor had hij wel een gele kaart mogen ontvangen omdat je kunt spreken van gevaarlijk spel.
Maher maakte daarentegen gewoon een trappende beweging, niet heel slim van hem.

PSV hoeft zich niet druk te maken, als ze gewoon zo spelen als de afgelopen weken worden ze gewoon kampioen.

Waar ik niemand over hoor was een schandalige overtreding van achteren met 2 benen op het middenveld. Makkelie gaf hier voordeel. Wel weer typisch dat hier geen herhaling van kwam. Volgens mij kreeg Willems voor veel minder dan dat rood laatst. Zo zie je maar dat ook FOX gewoon mee doet aan beeldvorming.

Dit had ik al verwacht tijdens de wedstrijd.
Al dacht ik wel dat ook Milik geschorst zou worden -.-

Psv'ers klagen over willekeur, en misschien enigszins terecht. Maar als je het aantal zware overtredingen waar een schorsing op zijn plek was geweest naast elkaar zet, dan kom ik toch echt op Ajax 1/2 en PSV 3/4. Dus zelfs met een willekeurig straffende Knvb lijkt het me meer verdiend dat een speler van PSV een schorsing krijgt dan een van Ajax. Maar goed, de regel dat alleen een schorsing kan volgen wanneer een scheidsrechter iets niet beoordeeld heeft, blijft gek.

Het was een domme actie van Maher, dus ik had dit wel verwacht.
Wat me wel tegenstaat is dat de scheids op dat moment naar de situatie keek en het dus in mijn optiek wel gezien moet hebben en dus beoordeeld.

Verder hoop ik dat er geen aanklacht komt. Ik vond de topper afgelopen zondag soms wat stevig van beide zijden met een scheids die vrij veel liet doorgaan. Persoonlijk vind ik dat prettig, ik heb geen moment het idee gehad dat het ontspoorde en dit soort wedstrijden zullen Ajax en PSV in Europa ook genoeg meemaken, dus waarom ook niet in de binnenlandse competitie? Wat mij betreft zetten de scheidsrechters deze manier van fluiten door.

Ik verwacht geen aanklacht, aangezien dit toch wel te vergelijken was met wat Kazim deed en daar kwam uiteindelijk niks uit. Zo wel dan kunnen we Maher wel een wedstrijd missen, is op dit moment (nog) geen dragende speler.

ik blijf het raar vinden dat wanneer een situatie al beoordeeld is dit achteraf niet alsnog kan.
Tijdens een wedstrijd moet de scheids snel oordelen.
Terwijl als een situatie niet is beoordeeld tijdens de wedstrijd dan kan dit achteraf uitgebreid bekeken worden met videobeelden en vertragingen.
Best wel oneerlijk.

3 maart 2015 om 14:41

Sander6,

Het heeft niet met oneerlijk te maken. Het heeft meer te maken met dat je niet iemand twee maal kunt straffen voor hetzelfde vergrijp.

Als jij bijvoorbeeld een overtreding maakt en de scheidsrechter geeft voor de tegenstander een vrije trap, dan ben jij al bestraft door een vrije trap tegen. Dan kan het nooit gebeuren dat achteraf de aanklager jouw alsnog gaat bestraffen.

De TV-beelden zijn puur bedoeld voor spelers die zich dusdanig hebben misdragen en niet opgemerkt zijn door de scheidsrechter en diens assistenten, waarvoor je geschorst hoort te worden.

Ahahahaha. De laatste truc van Jack. Dit wordt traditie: Ajax moet geholpen worden en als Jack fluit, komt het aanklagertje uit zijn holletje. Mr. Willekeur heeft zijn oordeel al klaar.

Calimero's in Amsterdam.

4 maart 2015 om 18:08

Calimero's in Amsterdam?
Nee dat bestaat niet, normaal gesproken wijzen andere altijd naar het grote boze gemene Ajax en Amsterdam.
En Jackie praat vaker negatief van positief over Ajax, zeg maar gerust nooit positief.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren