Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Misschien hadden ze dit ook een keer bij Ajax moeten uitproberen'

Laatste update:

Ajax had vorig seizoen Bojan Krkic in de selectie zitten en kreeg de kans om de samenwerking met de aanvaller met nog een jaar te verlengen. De Amsterdammers maakten daar echter geen gebruik van: Bojan stelde behoorlijk teleur bij Ajax en kon daardoor al snel weer vertrekken. Vervolgens kwam het voormalige wonderkind van Barcelona in de Premier League terecht.

/

Bojan tekende een contract bij Stoke City en daar werden de nodige vraagtekens bij gezet, aangezien de aanvaller zijn fysieke beperkingen zelfs in de Eredivisie niet kon maskeren. Bij the Potters doet Bojan het echter boven verwachting goed. Hij speelt in het elftal van Mark Hughes niet op de flank, zoals bij Ajax het geval was, maar meer in de rol van schaduwspits.

Volgens ploeggenoot Erik Pieters past die rol beter bij de nog altijd pas 24-jarige Bojan. "Hij is creatief, kan goed tussen de linies spelen en weet wáár hij moet lopen. Misschien hadden ze dit ook een keer bij Ajax moeten uitproberen...", zegt Pieters in gesprek met Voetbal International. Hij kende Bojan voorheen ook alleen als vleugelspeler, maar merkte al snel dat de aanvaller ook centraal kan spelen.

"Bij Ajax had hij misschien een mindere periode", weet Pieters. "Daar werd hij altijd op de flanken neergezet, net als daarvóór bij Barcelona. Het hangt er denk ik ook van af welke taak je als buitenspeler krijgt. Maar zo zie je maar hoe verfrissend een nieuwe omgeving kan zijn."

Ajax had Bojan Krkic niet weg moeten doen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Volgens mij stond hij daar wel een paar keer tijdens een aantal wedstrijden.

Bojan is beetje een mooie weer voetballer

9 januari 2015 om 08:10

Vandaar dat hij het in zomerland Engeland wel goed doet.

9 januari 2015 om 08:23

Doet hij het goed dan? Hij heeft 3 goals en 1 assist tot nu toe. Maar de verwachting was zo laag dat hij iedereen daar al mee heeft kunnen verassen.

9 januari 2015 om 08:33

Mooi weer voetballer heeft niet alleen betrekking op de weersomstandigheden he Daar word mer bedoeld als het team goed draait en je bent in vorm dan lukken dingen wel ten opzichte van dezelfde dingen die je niwt lukken als je uit vorm bent. Zlatan is een goed voorbeeld, stel hij speelt in een slecht team of met een slechte vorm, hij blijft altijd zijn doelpunten maken

9 januari 2015 om 10:37

Misschien moet je wat wdstrijden bekijken van hem ipv op basis van cijfers te beoordelen. Bojan speelt gewoon erg goed daar, als lichtgewicht tussen de zwaargewichten van Stoke. Echt een verademing om te zien en een plaag voor zijn tegenstanders. Dat hij niet vaak scoort of assist geeft doet weinig af een zijn spel verder.

9 januari 2015 om 11:00

Sorry hoor, maar bij het kijken naar Engels voetbal zap ik niet gelijk naar Stoke city- QPR.

9 januari 2015 om 11:03

Jdg84,

Misschien dat hij daardoor juist meer opvalt. Bij Ajax spelen er meer types als hem en als hij dan niet veel scoort valt hij ook minder op.

9 januari 2015 om 11:09

Ik ga niet live naar Stoke kijken, ik zie ze wel altijd op Motd. Hij valt alleen maar op door zijn formaat en af en toe een zwak afstandsschot, ik zou het geen verademing noemen. Hij is ook pas zes keer in de basis gezet in de Epl. Als het zo'n verademing was zou dat wel anders zijn.

9 januari 2015 om 17:10

Als je de afgelopen gijd Motd hebt gekeken dan heb je toch zijn invloed op hun goede spel kunnen zien? Hij is constant dreigend bij Stoke

9 januari 2015 om 17:22

Nou misschien heb je gelijk, dan denk ik dat ik gewoon te veel gewend ben om van Bojan onder de indruk te zijn.

10 januari 2015 om 00:06

Het broekie Bojan speelde toch echt beter, hij komt niet eens meer in de buurt van zijn debuut periode bij Barca, hij is het gewoon verloren door de druk, de druk die bij Stoke nog weer lager ligt als bij Ajax en alsnog zijn ze prestaties niet je van het..

Leuk idee van Pieters, maar Ajax speelt onder de Boer niet meer met de punt naar voren, maar met de punt naar achteren. Daarnaast heeft Bojan centraal in de spits gespeeld als een soort 9 1/2, zoals Siem de Jong ook gedaan heeft, en dat was ook geen onverdeeld succes. Sowieso moet de positie niet uitmaken voor iemand met de capaciteiten van Bojan, zeker niet op het niveau van de Eredivisie.

Even wat beter opletten dan Pieters, Bojan heeft wel degelijk wat wedstrijden op de CF positie gespeeld!

9 januari 2015 om 08:13

Bojan was bij ajax de beste spits vorig jaar, alleen de bier heeft nou eenmaal het syndroom van sigthorsson.. Of die man goed of slecht was, hij stond er altijd in..

9 januari 2015 om 08:51

Ha ha bier!

9 januari 2015 om 09:37

Dennis Bier

9 januari 2015 om 11:04

En alsnog werden we kampioen. Heeft hij het toch goed gezien die de Bier.

Doen ze daar wel meer. Mensen die niet gemaakt zijn voor de flank, toch erop zetten.

Wesley Sonck had ook die eer.

9 januari 2015 om 08:30

En niet alleen 'daar'. Overal wordt getracht een zo sterk mogelijk team op te stellen, dat impliceert soms dat spelers niet op hun favoriete stek worden gezet. Het is aan spelers daarmee om te gaan. Het is natuurlijk de wereld op zijn kop om het falen van Bojan bij Ajax te wijten aan een verkeerd gebruik. Hij heeft gewoon helemaal niks laten zien. En volgens mij is de juiste volgorde: 1 presteren en 2 aanspraak maken op bepaalde voorkeuren.

Ik vind het hartstikke leuk voor Bojan dat hij nu beter uit de verf komt maar soms werkt het eenmaal zo dat een speler in een bepaald systeem beter rendeert. Het zou niet erg succesvol zijn als Ajax steeds alles zou omgooien om bepaalde spelers maar in te passen. De kracht licht uiteindelijk bij het collectief.

Wat verder opvalt is dat aan PSV gelieerde spelers en bestuurders maar niet kunnen nalaten om Ajax verwijten te maken, of hun eigen situatie consequent aan Ajax te spiegelen. Of het nu spelers, bestuurders of ex-spelers zijn, het is een opvallend patroon. Komt op mij toch altijd enigszins gefrustreerd over, dat voortdurende 'ja maar zij'. Hoog tijd dat ze er weer eens een titel pakken en in hun eigen spiegel durven kijken in plaats van uit het raam naar de boze buitenwereld.

9 januari 2015 om 08:39

Ik vind dat je als club toch wel wat verantwoordelijk draagt.

Het wil gewoon zeggen dat je te weinig mensen hebt voor de ene positie en een overschot op de andere.

Een club kan een speler zijn carrière op die manier naar de vaantjes helpen. Want de perceptie is er wel eh, bij het publiek, media en scouts: hij kan het niet.

Fout, hij kan het niet op die positie.

Er kan altijd wat onbalans zitten qua posities, maar ipv een koerspaard te maken van een boerenpaard, zou men beter zo'n speler asap verkopen.

9 januari 2015 om 09:07

IedereenKomt. Man, man. Hij kan het ook gewoon niet. Hij heeft bij Ajax ook gewoon in de spits rondgelopen en dat was ook geen succes. Nu heeft hij bij Stoke 3 goals en 1 assist afgeleverd op zijn 'favoriete' positie en wordt hij opgehemeld door zijn teamgenoot Pieters. De verwachtingen waren dan blijkbaar wel heel erg laag van te voren. Komt nog eens bij dat er bij Stoke niet heel veel technisch vernuft rondloopt en een speler als Bojan daar dus al snel als technisch wonder wordt gezien. Nee, deze jongen was een fantastische jeugdspeler, maar is als senior gewoon veel te licht gebleken.

9 januari 2015 om 09:22

Inkemontana,

Vrouw, vrouw. Een keer of 24 heeft die mogen opdraven voor jullie. Het aantal keer in het centrum is me onbekend. Ach laten we de helft nemen.

Kan je op zo'n korte tijd een voetballer klasseren? Neen, dat denk ik niet.

Ik kan je dozijnen voorbeelden geven van spelers die een half tot zelfs een volledig jaar nodig hadden om op hun plooi te komen. En al zeker wanneer ze uit den vreemde kwamen.

Bacca bij Club Brugge of Matías Suárez bij Anderlecht bijvoorbeeld.

Nu ja, ik weet ook wel dat hoe hoger je gaat in de hiërarchie, hoe minder tijd je krijgt.

9 januari 2015 om 10:18

Je zou beter naar de PL kijken onnzelaar, voor je je mening gaat geven. Je kijkt gwn statistieken, als je alleen al eens naar Match of the Day zou zien dan zou je weten dat Bojan geweldig speelt en dat er bij Stoke City zeer goede voetballers spelen.

9 januari 2015 om 10:24

Dus wat verwijt je Ajax nu Iedereen Komt? Dat ze aankopen te snel afserveren?

Ik vind dat Ajax niks te verwijten valt in dit geval, die jongen heeft gewoon veel kansen gehad en was bovendien nog wel eens geblesseerd. Daar naast was hij gehuurd en zou hij een enorm salaris krijgen als hij definitief overgenomen zou worden. Volgens jou zou Ajax in principe anderhalf jaar met dezelfde elf moeten voetballen, ongeacht de prestaties. Spelers hebben namelijk de tijd nodig om zich aan te passen. Je snapt zelf ook wel dat het zo niet werkt. Daar naast heeft Bojan nu een opleving, maar ik ben benieuwd hoe lang het duurt. Vind het namelijk niet heel bijzonder, of laat ik het zo zeggen, hij blinkt nergens in uit.

9 januari 2015 om 10:51

de10,

Te snel afserveren, ja, ten dele. Maar als je dan zo'n kerel dan nog eens veelvuldig op zijn verkeerde plek zet... Het is dus eerder de combinatie.

Je kan wel zeggen dat het zo niet werkt, maar blijkbaar kan bij Club en Anderlecht het wel. En het is nu niet dat die clubs zoveeeeeel minder zijn eh.

Ja, Bojan moet zeker nog bevestigen, ben ik het zeker mee eens. Eén zwaluw maakt de lente niet.

9 januari 2015 om 11:32

Waarom zou je in topsport veel tijd moeten krijgen om je te profileren binnen een team. Bojan was gehuurd en de jeugd kwam eraan. Maakt de keuze vrij simpel.

9 januari 2015 om 11:50

Numbernine,

Ze zullen wel een koopoptie hebben gehad, niet?

En waarom je tijd moet krijgen? Omdat dit misschien lonend is?

Volgens het nieuwsblad.be bracht Bacca - waar ze geduld mee hadden - 10 miljoen op.

Matías Suárez - hadden ze nog meer geduld mee - was dan weer volgens sporza.be goed voor 16 miljoen euro. Pech dat ie niet door de medische keuring van Cska Moskou geraakte.

Zijn toch aardige bedragen?

9 januari 2015 om 12:30

"wat verder opvalt is dat aan PSV gelieerde spelers en bestuurders maar niet kunnen nalaten om Ajax verwijten te maken, of hun eigen situatie consequent aan Ajax te spiegelen. "

Manodedios, je verwijt de ketel.....
Pieters zegt dit omdat Bojan van Ajax afkomt, verder doet hij niks. Alleen jij gaat dit weer verbinden met Psv. Dat is dus jouw patroon, niet dat van anderen.

9 januari 2015 om 14:55

Vond het ook een beetje een rare reactie, kon die link met Psv totaal niet leggen. En vind het ook een terechte opmerking, zou goed kunnen geweest.

9 januari 2015 om 15:14

Voor Stoke City een prima speler..voor Ajax net niet. Dat kan. Ajax speelt ook niet om 10e te worden.

9 januari 2015 om 09:48

Tsja, bij Milan hadden ze er met Huntelaar ook een handje van, vervolgens mocht ie weer weg omdat hij niet voldeed. Soms heb je nu eenmaal in de spits een speler lopen die meer scoort, maar is de tweede spits weer te goed om te laten banken, dus om die toch maar te laten spelen zet je hem op de flank. Sommige spitsen bewijzen hun waarde ook op die positie, anderen niet.

9 januari 2015 om 10:54

Ja, mee eens. Het is zeker niet de exclusiviteit van Ajax alleen. Er zijn best wel wat clubs die het nog doen.

En absoluut, soms 'past' een speler niet bij de club of gewoon de groep.

Heb toch wel een zwak voor hem. Hij was de enige bij Ajax die een mannetje kon passeren.

Misschien moet Pieters wat vaker naar de eredivisie kijken. Bojan heeft bij Ajax ook als een soort van halve spits gespeeld. Ik denk dat Bojan vooral profijt heeft van een lange slungel in de punt voor hem.

9 januari 2015 om 08:09

Ja, als halve spits met niemand ervoor. Dat is wel een andere rol dan dat ie nu heeft met bijv. Crouch

Volgens mij speelde hij destijds in de bekerwedstrijd tegen feyenoord(?) als valse spits. Was toen een goed aanspreekpunt en de enige die liet zien dat hij kon voetballen in de eerste helft. Verder heeft hij weinig gepresteerd in het centrum van de aanval.

Frank heeft er een handje van om spelers op de verkeerde positie neer te zetten. Andersen is daar het laatste voorbeeld van.

9 januari 2015 om 08:37

En dat gebeurt met een reden. Als een speler wel de kwaliteit maar nog niet het fysiek heeft, laat de boer ze meestal op de flank beginnen om niet meteen overlopen te worden. Doet hij vaak ook met wissels, eerst op de vleugel in het tempo van de wedstrijd komen en dan naar het middenveld.

Bojan kwam overduidelijk te kort voor Ajax dat hij het nu even aardig doet zegt meer over Stoke dan over Ajax.

9 januari 2015 om 08:18

Wat wil je nu zeggen? Dat de eredivisie beter is als de BPL?

9 januari 2015 om 08:30

Nee wel dat Ajax beter en veel groter dan stoke waar de verwachting lager is en alles wat bojan goed doet eeen extra is. En momenteel doet stoke het heel aardig

9 januari 2015 om 08:32

Nee natuurlijk niet. De verwachtingen en de druk zijn bij Stoke ten opzichte van bij Ajax een stuk lager. Stoke kan drie vier wedstrijden op rij verliezen en dan is er niet zoveel aan de hand. Als je bij Ajax drie wedstrijden niet goed speelt dan gaan ze aan je poten zagen.

9 januari 2015 om 09:44

Volledig mee akkoord. Mijn excuses voor de verkeerde opvatting!

9 januari 2015 om 14:59

Bojan was technisch gezien een van de beste, zo niet de beste, spelers van ajax.

9 januari 2015 om 15:30

Alleen met techniek kom je er niet, John de Bever en Edwin Grünholz waren nog een stuk technischer dan Bojan maar beide hebben het toch niet gemaakt in het betaalde voetbal.

Deze meneer Pieters weet waarschijnlijk niet dat Ajax met de punt naar achteren speelt.
Dat zou hij bij Ajax nooit kunnen.

Nou, hij heeft er wel op gespeeld, dus E.p. heeft niet goed opgelet, ik zelf vind het jammer dat ze hem niet nog 1 jaar langer hadden gehouden. Maar dat is de keuze van Ajax. Voor bojan ben ik wel blij dat het hem nu wel lukt. Het is hem gegunt.

Bojan is goed als je tien hard werkende voetballers om hem heen zet. Dat hij niet mee hoeft te verdedigen. In Nederland passen tegenstanders vaak het team aan tegen Ajax. Een verdediger die er over heen klapt en hij is in de problemen.

Ik denk dat De Boer dit ook wel had gezien, maar hem niet definitief heeft gehaald vanwege het aantal aanvallers die eraan komen uit de jeugd. Hij liet bij Ajax ook bij vlagen hele goede dingen zien. Soms snelde hij ineens drie man voorbij. Tegen FC Twente stond hij een keer centraal en dat was veelbelovend.

Denk ook wel dat het voor sommige spelers bij Ajax verlammend werkt.
Dan krijgen ze te veel opdrachten mee en moeten ze in het "Ajax" systeem spelen. Terwijl als een speler iets vrijer mag spelen de kwaliteiten van de betreffende speler er beter zullen uitkomen...
Wat te denken van sightorson? Dat was een ijskoude killer voor het doel en een echte afmaker. Nu zie je hem elke keer proberen mee te voetballen en aanspeelbaar te zijn. Ziet er aardige triest uit elke keer, en van die ijskoude killer is maar weinig meer over....

9 januari 2015 om 09:53

Dat ligt niet alleen aan de opdracht voor siggi, maar ook doordat siggi de voorzetten moet krijgen van de flanken, want daar is hij een killer in en dat is niet gebeurd, kishna heeft die neiging wel, die gaat buitenom en zet voor, als voorheen altijd werd gedaan, en el ghasi heeft dat ook wat meer dan een bv fisher, die kruipt naar binnen toe en dat deed bojan ook toen die bij ajax speelde en dan zal siggi mee moeten voetballen, zag hem ook een paar keer goed meeverdedigen. dacht de laatste wedstrijd van hem dat hij er weer was op zijn niveau, jammer dat die zon gemene tackle kreeg te verduren.

9 januari 2015 om 10:58

Ja heb je ook wel gelijk in hoor...
Maar ik vraag me wel af in hoe verre je een speler het "Ajax" spelletje moet gaan laten spelen...
Neem een Zivkovic ook een afmaker die diepte zoekt en altijd doelgericht is. Moet je die omtoveren tot een mee voetballende aanvaller?
Tuurlijk kan je hem leren mee te voetballen, maar denk dat zijn primaire taak gericht op het doel moet zijn. Doen waar hij goed in is en dat is doelpunten maken...
Willen ze hier ook een echte "Ajax" spits van maken dan doe je zijn echte kwaliteiten te kort.
En ben bang dat we dan nooit meer een Ajax spits gaan zien die 20 doelpunten gaat maken per seizoen...

9 januari 2015 om 14:20

klopt ook weer wat je zegt, maar laten we even afwachten wat milik nog brengt, die is wel op de goede weg. Ook iemand met de voetbalkwaliteit als suarez zal lastig zijn om zo eentje nog te vinden, zonder die gekke dingen.

Als je als speler van Ajax 1 miljoen per jaar verdient dan hoor je de beste speler van de eredivisie te zijn en op zijn minst bij Ajax. Hij heeft links, rechts, schaduwspits en spits gespeeld maar Bojan had ook wel eens geen zin, vorm of weer een blessure. Typisch gevalletje van eeuwig talent wat te snel omhoog geschreven is. Bij Barca, AS Roma, AC Milaan, weer Barca en Ajax heeft hij het in totaal niet gemaakt ? Dat hij bij Stoke zijn laatste kans pakt is alleen maar mooi voor het voetbal.

Heeft bij Ajax zijn beste wedstrijd ook als spits gespeeld en tegen het einde van het seizoen begon het juist beter te lopen.

9 januari 2015 om 11:06

Tegen het einde van het seizoen loopt het meestal beter bij Ajax. Dan zijn ze ook beter ingespeeld op elkaar (aangezien elk seizoen de samenstelling verandert).

Beste 10 die stoke heeft en daarom prijzen ze hem de hemel in. Spelers van stoke hebben voorin een kik maar wat ge doet tactiek. Nee, bojan vind ik nog steeds niet goed.

Heeft hij ook wel gestaan, maar hij is zo veel geblesseerd geweest dat hij het niet heeft kunnen laten zien.. Pas op het eind liet hij het meer zien, maar ga je een speler die zo vaak geblesseerd is aan je binden?

Ik had hem er graag bij gehad, maar ga er van uit dat dit de afweging was om hem te laten gaan, als daar spraken van was..

Misschien had Ajax hem met krukken of in een rolstoel daar neer kunnen zetten, want meestal was Bojan geblesseerd. Daarnaast verwacht je van een topspeler van Barcelona dat hij op meerdere plaatsen uit de voeten kan en dat heeft hij slechts een paar wedstrijden laten zien en toen stond hij in een vrije rol centraal. Jammer dat hij toen (weer) geblesseerd raakte.

In het land der blinden is eenoog koning. Bojan valt bij Stoke positief op, komt voornamelijk door de tactisch dramatische medespelers. Naast Crouch lijkt ook Ruben Schaken een soort Messi. Bojan komt te kort voor de subtop, zeker bij een voetballende ploeg op de helft van de tegenstander. Bij Stoke is hij prima op z'n plek.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren