Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Rutten bromt: ‘Wat overdreven, dat heeft hij helemaal niet nodig’

Laatste update:

John van den Brom beklaagde zich na afloop van de uitwedstrijd tegen Feyenoord (2-2) over een gebrek aan sportiviteit die de thuisploeg aan de dag zou hebben gelegd. De coach van AZ was van mening dat Feyenoord de bal twee keer terug had moeten geven aan de Alkmaarders, nadat de bezoekers het leer voor een blessurebehandeling uit hadden geschoten.

/

Trainer Fred Rutten snapt echter niets van de kritiek van zijn collega, zo vertelt hij in gesprek met Voetbal International: “De eerste bal was al uit als je ‘m dan over de lijn schopt, betekent dat niet dat die ingooi terug moet”, stelt de keuzeheer van de Rotterdammers. Hij vindt dat de ‘verantwoordelijkheid’ bij de scheidsrechter en de spelers zelf ligt.

“Die kunnen heel goed beoordelen of iets een overtreding is of niet en bepalen zelf of ze een bal wel of niet teruggeven. Ik weet dat wij dat altijd zullen doen als de situatie er recht aan doet. Ik vind het overdreven om daar dan na afloop een punt van te maken, zoals mijn collega bij AZ heeft gedaan. Dat heeft hij ook helemaal niet nodig.”

'Het is overdreven van John van den Brom om er na afloop een punt van te maken'

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Lol, Rutten wat wil je nu eigenlijk duidelijk maken?
Dat zegt vdbrom toch ook, dat is aan de spelers. Die hebben de keuze om de bal terug te geven.

15 december 2014 om 20:12

Volgens mij zegt ie dat Vd brom het niet nodig heeft. Máár volgens mij heeft Feyenoord dat niet nodig. Het is werkelijk belachelijk en schandalig, dit is een ongeschreven regel in de ongeschreven voetbal grondwet!

15 december 2014 om 20:19

Een schawlbe heb je ook helemaal niet nodig....als je toch over sportiviteit hebt verbeter de wereld en begin bij jezelf.

15 december 2014 om 20:29

de ongeschreven voetbal grondwet!

haha get a life

15 december 2014 om 20:38

Wie ben jij om mij te vertellen een leven te krijgen. Ik hecht gewoon waarde aan sportiviteit en feyenoord is verdomme de enige ploeg die ik dit de afgelopen jaren zie presteren. En als Rutte iets wat zo krom is ook nog recht probeert te lullen dan ben je ook wel echt alles qua gunnen kwijt.

schandalig

15 december 2014 om 20:51

Beetje moraalridder? Oh ja tis Feyenoord dus een rede tot afzeiken. Het telkens gaan liggen en blijven liggen als je niet geblesseerd ben is zeer sportief. Zie ik bij elke ploeg. De ene bal was idd al uit werd niet eens uitgeschoten voor de blessure. Dus waarom terug geven??

Puur zeuren om het zeuren.

15 december 2014 om 20:58

Man je zegt maar wat volgens mij heb je de hele wedstrijd niet gezien. Ga nou geen jawel zeggen maakt mij niet uit wat je zegt, je neemt het gewoon klakkeloos over omdat het over Feyenoord gaat.

15 december 2014 om 21:10

Een echte blessure tuurlijk, maar az zat alleen maar te rekken.

15 december 2014 om 21:49

Al die Feyenoord fans weer gelijk op de achterste poten. Het is inderdaad een ongeschreven regel waar letterlijk elke ploeg zich aan houdt. Rutten had dit gewoon moeten afkeuren in plaats van de spelers te beschermen. Natuurlijk kan een jonge ploeg die zich laat opfokken een keer zo'n onsportieve keuze maken. Maar dan zouden ze achteraf moeten zeggen dat het niet zo slim was.

Rutten had of zijn mond moeten houden of dit afkeuren. Ik vind het eerlijk gezegd ook niks voor hem om juist tegen de fatsoensregels in te gaan. Zoals ik eerder zei, staan de Feyenoord fans nu op de achterste poten, maar als ze dit zelf overkwam was de wereld ook te klein. Laten we ons gewoon lekker met z'n allen aan deze ongeschreven regels houden, daar wordt uiteindelijk iedereen beter van.

15 december 2014 om 22:13

Kugh Suarez Vertonghen ....

15 december 2014 om 22:48

Haha briljant!

15 december 2014 om 23:03

Tjah ze hebben eindelijk iets gevonden dit seizoen maar het blijft hypocriet..... ik keur het niet goed wat Feyenoord deed gister maar het was wel terecht.

15 december 2014 om 23:51

@100% Ajax Dan volg jij zeker de Eredivisie niet? Vorig jaar nog heeft Vitesse dat tegen NAC gedaan en daaruit gescoord. Is toen nog flinke ophef over geweest.
Maar is de bal niet teruggeven de enige vorm van onsportiviteit, dan was Balotelli tegen Ajax één van de meest sportieve spelers. Tijd rekken is het irritantste en onsportiefste wat er is. Als er nu een Azér een echte blessure had opgelopen was ik het helemaal met de kritiek eens, maar zoals het nu is gegaan is het een storm in een glas water.

16 december 2014 om 07:44

Als het toch over sportiviteit gaat kan Van de Brom beter hand in eigen boezem steken. Dat faken van blessures, die gekke Esteban die capriolen uithaalde, tijdrekken, etc is ook niet bevorderlijk voor de sportiviteit. Daar hoor je Johny niet over.

16 december 2014 om 13:17

Wat zijn nu precies ongeschreven regels? Was er dan ook niet een ongeschreven regel dat de top 3 geen talenten van elkaar over zou nemen. En kijk dan is wie hier de laatste jaren geen boodschap aan heeft.

Nee, onsportief gedrag (voortdurend tijdrekken), mag best beantwoordt worden met onsportief gedrag. En de bal dan niet teruggeven is een prima reaktie.. Je hebt als speler eigenlijk geen ander middel om hier op te reageren. Dus keur ik het niet alleen goed ik zou het ook aanmoedigen.

16 december 2014 om 15:55

En jij beschermt feyenoord omdat je fan bent wat is het verschil ...?

16 december 2014 om 15:57

Als je dat al briljant vind wil ik het niveau waarop je je normaal bevind niet weten..

16 december 2014 om 17:20

Het is gewoon zo zoek ff Topic terug van Suarez die bakkal beet Ajacieden beschermde hem....

15 december 2014 om 20:28

Hij wil duidelijk maken dat vd Brom niet mort zeuren en zicht met zijn eigen tijdrekkende ploegje moet bezig houden.

15 december 2014 om 21:09

Precies. Vd Brom begint erover dus hij heeft er blijkbaar last van. Beetje goedkope manier om ke teleurstelling af te reageren. Rutten reageert hier perfect op.

15 december 2014 om 22:12

Rond 70e minuut toen er Echt een blessure was kreeg AZ gewoon de bal terug van der Brom moet niet zo Hypocriet doen wantaz was een uur lang tijd aan het reken en overtredingen aan het maken.... zucht

Geloof dat er al genoeg over is gezegd. Korte samenvatting: De Feyenoord fans vinden het heel normaal, grofweg alle andere supporters spreken er schande van. Best logisch aangezien iedere fan hetzelfde zou zeggen als dit bij hun club gebeurd. Was het bijvoorbeeld bij AZ gebeurd hadden AZ supporters gezegd dat ze het normaal vonden en hadden de Feyenoorders geklaagd dusja...

15 december 2014 om 19:59

Nee, nee nee heb toch gisteren genoeg Feyenoorders gezien die dit ook zwaar afkeurden. Er waren er wel een paar, maar het merendeel was hier op tegen.
En ja ik had het ook afgekeurd als mij club dit had gedaan.

15 december 2014 om 20:08

Achja om de haverklap een blessure faken is natuurlijk wel sportief.
Maar dat is natuurlijk al geaccepteerd in het voetbal!

15 december 2014 om 20:15

Er is een grondig verschil tussen de bal niet terug geven en het faken van een blessure, namelijk dat ik de afgelopen jaren het faken meer maals in elke wedstrijd tegen kom. Maar dit onsportieve gedrag van het niet terug geven van een bal ben ik alleen bij feyenoord tegen gekomen. En dat meerdere keren in een wedstrijd! En dat Rutte zegt dat het bij de spelers ligt dat is toch niet normaal dat je aanvoerder zoiets uitvreet???

15 december 2014 om 20:17

Maar je weet niet altijd of iemand echt geblesseerd is en misschien heeft ie het op de één of andere manier 'zelf' gedaan en is het ernstig. Die schwalbe van Traoré van Vitesse was wel belachelijk.

15 december 2014 om 20:31

dus omdat een bepaald soort onsportief gedrag vaker voorkomt is het minder erg?
Elleboogstoten komen ook vaker voor dus is dat dan ook minder erg?
Je hebt actie en reactie en AZ begon met tijdrekken dus dan heeft Feyenoord groot gelijk dat ze dat niet gaan belonen.

15 december 2014 om 20:46

Zal het dan nog maar een keer uitleggen voor meneer Fransen. Het heeft niks te maken met belonen en tijd rekken etc. Speler lijkt blessure te hebben bal wordt uitgeschoten en een normale reactie zou dan zijn om de bal gewoon terug te geven. Je wint en je verliest er niks mee als je de bal gewoon terug geeft. Die paar seconden gaan je echt de das niet omdoen. Dat hadden ze al over zichzelf uit geroepen. Het laat gewoon zien dat Feyenoord blijkbaar een paar respectloze voetballers heeft rondlopen. En dat er dan 'fans' zoals meneer Fransen rondlopen die dit durven goed te praten, nou daar walg ik dus van. En Feyenoord doet het nog structureel ook. Ik heb deze respectloze actie namelijk Nooit bij andere clubs gezien in de eredivisie. Dat zegt dus ook genoeg.

15 december 2014 om 22:15

Ik keur het niet goed wat Kazim doet hij komt voor de zoveelste keer weg .... het is me een raadsel dat hij nog geen rood heeft gekregen dit seizoen..

15 december 2014 om 23:07

@100 Ajax

Wat een gelul dus omdat het ene vaker gebeurd moet dat dan maar gewoon geaccepteerd worden?

Az doet net als of er een blessure is, speelt bal naar buiten veel drama maar weinig aan de hand. Ja, logisch dat dan de tegenstander zulke grappen niet accepteert.

Feit dat je het als club zijnde zo ook nog eens op onsportiviteit van een ander te gooien is helemaal wrang, het begint immers bij jezelf.

Van den Brom zou eerst eens naar zichzelf en Az moeten kijken en dan pas naar een ander wijzen.

16 december 2014 om 13:29

Inderdaad weet je dat nooit maar. Maar als je vijf keer in 1 helft ligt te janken op het moment dat de tegenstander haast heeft dan weet je dat daar fake aktie's tussen zitten. Dus riep AZ het over zichzelf af. Als je altijd doet of je de ergste kwalen of blessures hebt wees dan ook niet boos dat nemand je meer sereieus neemt. Ik ben het dan ook hartstochtig eens met wat Feyenoord deed. En zou iedereen willen oproepen dit voorbeeld te volgen.

16 december 2014 om 13:34

Arwinos

Ik praat het niet alleen goed maar zou het nog willen aanmoedigen ook. Respectloos gedrag mag prima met respectloos gedrag beantwoord worden.
Ik zou het ook willen aanmoedigen naar iedere ploeg die respectloos behandelt wordt door overdreven tijdrekken. Ook als Feyenoord de tijdrekker is. Ik kan daar zo van balen.

15 december 2014 om 20:15

Neehoor, dan had ik het ook afgekeurd. Feyenoord liet zich qua sportiviteit van zijn slechtste kant zien. Zonde want dat heeft die ploeg niet nodig. Feyenoord speelde fantastisch in de eerste 25 minuten maar heeft door dit misselijke gedrag toch behoorlijk afgedaan. En dan laat ik die wraakactie van Boetius maar even buiten beschouwing. Dat was namelijk ook donkerrood. Ondanks dat is het gelijke spel wel gewoon terecht.

15 december 2014 om 20:18

Wat dacht je van die irritate Kazim.. die is bij elk opstootje betrokken en loopt daar te schreeuwen tegen werkelijk iedereen... Ook tegen de scheidsrechters..

15 december 2014 om 20:22

Estebans was in deze wedstrijd daarin even irritant als kazim.

15 december 2014 om 20:33

AZ heeft voor mij ook behoorlijk afgedaan met hun anti voetbal.

15 december 2014 om 20:36

Precies!! Jullie Alkmaarse straatvechter genaamd Esteban Alvarado wist niet hoe snel hij bij elk opstootje moest zijn dus laten we nou geen calimero gedrag aan de dag leggen, verder vraag ik me af of jij wel hebt gezien WAAROM boetius die wraakactie deed, maargoed vooral blijven hebben over als "grote meneertjes" voetballen en dan als AZ zijnde je helemaal ingraven en alleen counteren en bij elk tikje, scheetje of windvlaagje gaan liggen alsof je door een raket wordt geraakt bravo!! Ik kan me Ajax - AC Milan nog herinneren met Balotelli deed ook hetzelfde wanneer die werd aangetikt doen alsof elk bot in zn lichaam werd gebroken.... walgelijk.....

15 december 2014 om 20:50

Ja en toen het tegen Ajax gebeurde was het slim en hoe het italiaanse voetbal nu eenmaal gespeeld werd. Tegen Ajax is het niet meer als normaal dat een ploeg zich totaal ingraaft en daar wordt ook altijd laconiek op gereageerd. Want dan ligt het opeens aan Ajax als ze er niet doorheen komen. Ik snap best dat AZ een 2-0 voorsprong liever verdedigt met terugzakken dan met gevaarlijk aanvallend voetbal en dan alsnog verliezen. Het is anti voetbal pur sang. Maar dat wil niet zeggen dat je dit soort kleine dingen als een bal gewoon terug geven maar moet laten. Dat getuigd en van wanhoop, want blijkbaar zijn ze zo wanhopig om te winnen dat je niet eens meer respect kan tonen, en van respectloosheid. Niet goed te praten gewoon!

15 december 2014 om 22:17

Gudelj had een smerige actie op JP bij stand van 0-2 stond op zijn been na een overtreding...

16 december 2014 om 00:19

@voetballr: dat van dat amti-voetbal vind ik niet terecht. AZ heeft geen blessures gefaked. Enkel Poulsen had wat last na een duel met Kazim geloof ik. Verder is de bal twee keer buiten geschoten toen er een Feyenoorder lag. Een keertje was het Toornstra, die andere keer weet ik even niet meer wie het was maar toen kreeg AZ de bal niet terug.

Qua voetbal vergeet je dat Feyenoord gewoon beter was, zeker in De Kuip. AZ kan thuis met de sterkste elf wellicht wat aanvallender spelen. Nu ontbraken er drie belangrijke schakels met Johansson, Ortiz en Berghuis. Wat er overbleef was heel jong en onervaren. Dan kan je blind gaan aanvallen maar dan krijg je met 4-0 ros. Dit was gewoon de speelwijze.

Maar even een vraag he, straks tegen Roma, waar teken jij voor? Lekker aanvallen en 4-0 ros krijgen, of realistisch wat inzakken en gokken op de snelheid van Boetius bijvoorbeeld? AZ speelt niet zoals Twente altijd laf. Mocht de situatie er echter om vragen dan gaan we counteren. Dat vind ik niet zo'n probleem.

16 december 2014 om 00:42

@thedoc

Leuk dat je een AZ speler beschuldigd.... En de meest duidelijke rode kaart vergeet.... De opzettelijke elleboog stoot van Boetius in het gezicht van gouweleeuw

Ik begrijp dat je een club voorkeur hebt.... Maar veel duidelijker rood dan dat kan Boetius niet krijgen.....

16 december 2014 om 13:39

Azalkmaar2
Als wij voor jou zijn afgegaan dan is ons doel bereikt. Jullie speelde respectloos en onsportief en op de reaktie die dat uit lokt wil ji dan gaan discusieren.
Nogmaals ik zou willen oproepen aan alle ploegen ook als dit tegen Feyenoord is. Als een ploeg onsportief gedrag vertoont door overdreven tijd te rekken is dit een prima reaktie.

16 december 2014 om 14:43

@feyenoord

AZ speelde respectloos, hoe dan?

- Boetius had rood moeten hebben
- Feyenoord speelde bal niet terug naar Az... bij blessures van Boetius ook niet!!
- Poulsen werd omver gekegeld door Esteban en Kazim.. daardoor bleef Poulsen 10 seconden liggen.... dat is toch geen blessures faken?

16 december 2014 om 16:06

@The-DOC dat is niet gudelj zijn schuld maar die van de scheids want die boeitius had al 2x rood moeten hebben koppstoot en ellenboog maar ik bemoei me niet

Misschien een goed idee voor van der Brom om zich alleen met AZ te bemoeien daar heeft hij z'n handen al meer dan vol aan. Ook Rutten moet van der Brom lekker laten praten.

15 december 2014 om 20:06

Momenteel doet Van den Brom het hartstikke goed. Was een wonder dat AZ gezien de enorme mogelijkheden in de tweede helft niet won.

15 december 2014 om 20:25

Juist daarom laat de trainers zich druk maken over hun eigen selectie en niet over de spelers van de opponent.

15 december 2014 om 20:20

En die az-spelers die 50 minuten tijd hebben gerekt zijn wel sportief? Jammer van die ophef allemaal, het was een mooie wedstrijd. Alleen de actie van boetius was niet zo netjes, daar kwam hij goed weg.

15 december 2014 om 22:19

haha allemaal moraal ridders hier... man jij hebt jaren langt gejuicht als Suarez weer een onterechte penalty kreeg doe niet zo Hypocriet...

16 december 2014 om 07:45

Onzin... natuurlijk zijn ajacieden blij met penaltys die de club meekrijgt (zijn er al niet zoveel...), terecht of onterecht. Maar als het goed is zijn ze tegelijkertijd ook in staat in te zien wanneer de club onterecht is bevoordeeld, dat kan prima samen...

Wat ik hier echter lees is vooral 'wat feyenoord deed was prima, omdat...' en dan wordt er met de vinger gewezen naar az dat tijd aan het rekken was, vitesse dat dit ook ooit eens deed, of ajax dat natuurlijk sowieso evil is.... dat is een beetje jammer. Wees blij dat jullie tot 2-2 teruggevochten zijn, maar niet op de manier waarop.

Tja Rutten, Van den Brom had het over de verantwoordelijkheid van spelers van Feyenoord, dus geen weerlegging.

15 december 2014 om 20:12

Zelfs good old fredje is gehersenspoeld door dat agressieve volk op die tribune, van den brom heeft gewoon gelijk, het is gewoon onsportief!

15 december 2014 om 20:19

Precies, dacht dat Rutten altijd wel netjes bleef.

15 december 2014 om 20:26

Agressieve volk op de tribune? Scheer vooral 45.000 man over 1 kam. En als je dit vind kijk dan lekkergolf.

15 december 2014 om 20:34

Rutten bleef ook netjes en gaf subtiel aan dat vd Brom niet zo moet zeuren.

15 december 2014 om 20:41

Dat vind ik ja, en ik kijk gewoon lekker naar voetbal. Misschien moeten ze camera's op de hoofdtribune richten, want op de rest van de tribunes zitten alleen maar doorgesnoven ettertjes die er alleen op uit zijn om de scheids te manipuleren als ze het een keer niet kunnen winnen!

15 december 2014 om 20:51

Ik ben blij dat er nog zulke kortzichtige mensen zijn zoals jij. Als jij uit het jaar 1981 komt wens ik je nog veel succes met je leven want je zult het zeker nodig hebben. Want zover ik het kan beoordelen ben je een triest mannetje.

15 december 2014 om 20:59

Ik had geen andere reactie verwacht van een feyenoord supporter die om de haverklap boetes krijgen van de uefa en bij alle uitwedstrijden in het gezinsvak voor problemen zorgen

15 december 2014 om 21:01

En voor zover ik kan beoordelen ben jij net zo onsportief als dat hele clubje van je afgelopen zondag!

15 december 2014 om 21:10

Oh ja natuurlijk.... prima dat mag je vinden, want mannetjes zoals jij worden toch niet serieus genomen.

15 december 2014 om 21:16

Sorry voor mijn reactie, ik begrijp de frustraties aan jullie kant. Het is natuurlijk niet leuk als je voor de laatste keer in de vorige eeuw kampioen van Nederland bent geworden als topclub zijnde!

15 december 2014 om 21:20

Ja natuurlijk! Daar heeft het zeker weten mee te maken! jij legt de vinger op de zere plek.

15 december 2014 om 21:26

Ben blij dat we toch nog op één lijn zitten, had het eigenlijk niet meer verwacht als ik heel eerlijk ben!

Kansloos dat Rutten dit zegt..zelfs bij het bierteam FC bal op het dak 11 zijn ze nog sportiever.

15 december 2014 om 20:47

Verbeter de wereld en begin bij je eigenclub... 50 minuten lang tijd rekken en blessures faken! Sportief man! Ga nu maar niet doen alsof AZ het braafste jongetje van de klas is

15 december 2014 om 20:54

Net alsof Feyenoord nooit blessures faked. Dat doet iedere ploeg. Dat is voetbal, en ook met faked zit er verschil. Ben je echt geraakt of is het een totale schwalbe. Maar voetbal is ook je houden aan een bepaald aantal ongeschreven wetten zoals het terug geven van een bal. En ja dat kunnen ze dan blijkbaar bij het bierteam van FC bal op het dak 11 beter als Feyenoord!

16 december 2014 om 00:15

Ach man dat faken is toch net zo erg. Die schwalbe van uth bijvoorbeeld, hoor je nu niemand meer over...

Deze wedstrijd was toch juist voetbal, op het scherpst van de snede, vol met passie en strijd. Az rekte de hele wedstrijd tijd, Feyenoord geeft een bal niet terug, opstootjes erbij, alles zat erin. Moet iedereen nu niet zielig gaan doen of AZ zo benadeeld is, ze deden zelf net zo hard mee.

16 december 2014 om 14:45

@scf

Blessures faken? Kijk aub dat moment even terug.

Poulsen werd omver gekegeld door Esteban die uitkwam.. en volgens mij zat Kazim (?)ook daar in de buurt, maar het was Esteban die uitkwam en vol tegen Poulsen aanvloog...

Wat is daar blessure faken aan? :S Dat je als Feyenoord fan... achteraf overal een excuus voor wilt zoeken oke.. maar doe wel even onderzoek.. dan merk je dat het onzin is.

Oh en Boetius had rood moeten hebben voor die elleboog in het gezicht van Gouweleeuw.......(kreeg slechts geel)

15 december 2014 om 22:22

zeg ff tegen Gouweleeuw , Elm Esteban en Gudelj dat ze normaal moeten doen ...

Nou,....niet de Fred.
Wat een raar mannetje toch, iedereen kon zien dat Feyenoord zich op dat gebied zeer onsportief toonde.

Ik zou t zelf nooit doen, ben het er ook helemaal niet mee eens, maar ergens begrijp ik t wel.... AZ haalde alles uit de kast om te rekken en te faken. Daar raakten de Feyenoorders gefrustreerd door.

Na de blessure van Toornstra deed Poulsen wel keurig de bal uitschieten en kregen ze hem terug. Het was in t heetst van de strijd, en die was (gelukkig een keer in NL) heet!

15 december 2014 om 21:11

Ja precies, maar schijnbaar is iedereen dat vergeten hier, Ze gaven netjes de bal terug. Men moet zich niet zo druk maken, vind het ook wel leuk om te zien die strijd en wil om te winnen bij beide clubs, denk dat helemaal de neutrale supporter van deze wedstrijd heeft genoten.

16 december 2014 om 14:46

Youngone

AZ schoot ook de bal uit... toen Boetius voor de 27ste keer die middag op de grond lag... en toen kreeg AZ de bal ook niet terug...

En toen Poulsen omver werd gekegeld door Esteban en Kazim... schoot AZ ook de bal uit voor een blessure behandeling.........en kreeg AZ de bal ook niet terug?? Hoe onsportief ben je dan?

16 december 2014 om 14:46

Youngone

AZ schoot ook de bal uit... toen Boetius voor de 27ste keer die middag op de grond lag... en toen kreeg AZ de bal ook niet terug...

En toen Poulsen omver werd gekegeld door Esteban en Kazim... schoot AZ ook de bal uit voor een blessure behandeling.........en kreeg AZ de bal ook niet terug?? Hoe onsportief ben je dan?

Heerlijk die reacties hier, iedereen vind dit onsportief maar het tijd rekken van faken van blessures, de bal over de zijlijn schieten om zo onder de druk vandaan te komen en schwalbes om strafschoppen te krijgen is allemaal wel normaal en sportief? Vind het meer dan terecht dat ze doorgingen, het ligt aan de situatie, beide keren was er niets aan de hand en kon de speler weer gewoon door of stonden al op als de bal over de lijn was, hopelijk stopt het nu een keer om blessures te faken te feyenoord. Ook heel fijn trouwens dat als je deze mening heb je direct wordt uitgemaakt voor aggresieveling, idioot ej weet ik het allemaal hahaha. Oh ja en ik lees al diverse keren dat het heel de tijd gebeurde, maar het was maar 2x, plus toen Immers op de grond lag ging feyenoord ook zelf door en de eerste keer was de bal al over zo goed als uit.

Fred vergeet voor het gemak het tweede moment maar en die was juist schrijnend. Hij had het zichzelf gemakkelijk kunnen maken en zijn excuses en namens de ploeg kunnen maken. Hadden hij en zijn team er weer prima op gestaan maar nu blijft dit de komende weken toch hangen. Bijzonder jammer.

15 december 2014 om 22:25

Doe ff normaal man AZ speelde mee constant overtredingen tijd rekken..... dan speel je de bal niet terug bij nep blessures.. Er was niks aan de hand bij Poulsen ! En ze kregen bij de blessure van Toornstra netjes de bal terug maar dat ben jij vast vergeten .. jij vind het gewoon leuk om eindelijk iets negatiefs over Feyenoord te schrijven.

16 december 2014 om 00:40

Poulsen faked een blessure???? Kijk dat moment eens terug!

Poulsen werd om ver gekegeld tijdens een luchtduel tussen Esteban (kwam uit) en een Feyenoorder (Kazim?)

Een niet zo sterke Poulsen die omver gekegeld wordt door 2 grote gasten...... En dan heeft hij (heel kort) pijn....

zet je Feyenoord bril alstublieft even tijdelijk af lol.

Zo ken ik Rutten weer. In plaats van het onsportieve gedrag afkeuren, er omheen draaien. Nooit recht door zee, altijd een wiebelkont. Ook met de spelers en staf. Daarom zal Rutten nooit een grote prijs pakken.

15 december 2014 om 22:27

haha het was een harde wedstrijd en als 1 team constant tijd rekt speel je de bal niet terug... maar jij hangt de moraalridder uit zonder goede argumenten..

Het is misschien niet helemaal correct wat Feyenoord gister deed en sommoge dingen aan beide kanten waar misschien over de rand. Maar kom op. We lopen zo vaak te zaniken dat we internationaal te lief zijn en dan wordt er eens mannelijk gespeeld en van alles proberen om de tegenstander uit de tent te lokken. Dan is het weer niet goed. Bedenk wel dat er gister bij elkaar 9 spelers in de basis startte die 20 of jonger waren. Dit was voor mij juist het bewijs dat we dus ook over een echte winnaarsmentaliteit kunnen beschikken in Nederland. Wat mij betreft was gister reacties reclame voor het voetbal en ik heb geweldig genoten.

15 december 2014 om 22:28

Eindelijk een objectieve reactie... het was van beide kanten fout maar dat maakte de wedstrijd nog mooier.

15 december 2014 om 23:12

Eindelijk een reactie die in jouw straatje past bedoel je...

16 december 2014 om 14:57

Dos Santos, Hoedt, Haye, Luckassen en Tankovic zijn ook toppers!

AZ was gemiddeld 21.5 jaar tegen de 25.3 jaar van Feyenoord gemiddeld.........daar zit ook een groot verschil.

Feyenoord is in de vorm van Kazim, Wilkshere, Immers, El Ahmadi etc natuurlijk zeer ervaren... dus weten precies hoe zij spelers van de tegenpartij moeten ontregelen.... bij AZ had je alleen Poulsen (28) en Elm (28) die de leeftijd flink omhoog trokken......maar juist Poulsen en Elm zijn de ''brave jongens''.

Wesley Hoedt en Nemanja Gudelj zijn echte strijders! Hopelijk blijven zij allebei nog bij Az... samen met Haye, Haps en Dos Santos heeft AZ dan een hele mooie jeugd......en dan komen Fernando Lewis en Joris van Overeem ook nog eens terug.

Prima terugbetaling voor al het tijdrekken en zielige spel van AZ

16 december 2014 om 00:00

Idd, hoe Feyenoord nu als onsportief wordt neergezet slaat nergens op. Allemaal papegaaien hier. AZ rekte de hele wedstrijd tijd, Feyenoord geeft een balletje niet terug. Hard tegen hard, moet kunnen. Had elke wedstrijd maar zoveel passie en strijd, dan zaten andere stadions ook eens vol.

16 december 2014 om 00:36

Zielige spel?

En dan vergeet je de rode kaart die Boetius had moeten hebben... Maar hij kreeg slechts geel voor een elleboog in het gezicht van gouweleeuw...

16 december 2014 om 00:52

Daar kwam boetius goed weg idd. maar az vond het stiekem vast niet erg, kon er weer een speler twee minuten op de grond liggen.

16 december 2014 om 14:47

Natuurlijk vond AZ dat wel erg. Boetius had er gewoon afgemoeten met rood. Dan kan je daarna de wedstrijd rustig uitspelen.....

En 2 minuten op de grond? Gouweleeuw stond zelf weer op... wees blij dat Gouweleeuw niet een halfuur door ging rollen....

Gouweleeuw stond juist Enorm snel op.... en door dat Gouweleeuw juist Geen theater deed... kreeg Boetius juist geen rood.......

Het getuigt niet van karakter dat Fred op deze manier het idiote gedrag van z'n spelers verdedigd. Waarschijnlijk kijkt Fredje met hetzelfde brilletje als een groot aantal supporters, maar da's in dit geval niet de juiste bril

En we zijn met zijn allen het hele respect gebeuren al weer vergeten. Blauwe kaart bladiebla, wat een onsportiviteit toch op dat veld. Zoals Immers en Kazim zich ook misdroegen en iedere keer maar weer dat alpha mannentjes gedrag...blegh!

16 december 2014 om 00:39

En az was netjes zeker? Esteban was erger dan kazim en immers bij elkaar.

16 december 2014 om 09:23

Nee dit gaat over het NL voetbal in zijn algemeenheid. Toevallig door dit artikel gaat het nu even over met name die 2 want die zie ik al weken iedere keer de grote jongen uithangen en bij ieder opstootje aanwezig zijn. Maar ja...hearts and minds winnen in Rotterdam he..

16 december 2014 om 14:49

Berliner,

Wanneer Kazim structureel tegen Gouweleeuw en Poulsen loopt te etteren.... dan is het neit meer dan logisch dat een ''groot'' iemand daarbij wilt komen om te helpen.

Of het slim is dat hij komt ''helpen'' is een tweede......maar Kazim die zocht werkelijk met iedereen ruzie! Ook met Wesley Hoedt!

Esteban vouwt Kazim dubbel wanneer het moet... dus Kazim moet niet Tijger doen als je pussy bent :P

16 december 2014 om 14:52

En Berliner,

Gouweleeuw werd een gele kaart aangenaaid door Kazim.... en vervolgens sinds dat moment.... deden Clasie, Immers en Kazim er alles aan om Gouweleeuw ''boos'' te krijgen en een 2de gele aan te krijgen.

Dat is nog wel het ergste.

En het proberen uit te lokken.. door Immers en Clasie... van Wesley Hoedt.... hoe kinderachtig is dat dan? Ik snap dat je wilt winnen als Feyenoord zijnde....... maar was het geen beter idee als Feyenoord gewoon ging aanvallen en niet continue ruzie ging zoeken?

Je speelt daar overigens AZ meer mee in de hand (zolang je AZ geen rood aansmeert) door continue het spel te onderbreken en dan te willen ''knokken'..

Overigens, stookte dat ''knokken'' het vuurtje wel flink op.... maar of je daar als Feyenoord blij mee moet zijn is een tweede...

16 december 2014 om 14:59

Haha ben het met jullie eens dat Kazim iets minder gefrustreerd mag doen. Maar het slaat nergens op dat Feyenoord alleen de schuld krijgt. AZ deed net zo hard mee. Zuigen, tijdrekken, alsmaar op de grond liggen. Beetje makkelijk om het alleen op de Feyenoorders af te schuiven. Het was van twee kanten en ik vond het (behalve de actie van Boetius) niet over de schreef gaan. Die bal een keer niet teruggeven is best logisch als de tegenstander ook niet fair is door alsmaar tijd te rekken. Maar blijkbaar zijn veel fans ook pussy's jan :P

AZ van gemiddeld 21.6 jaar tegen een Feyenoord van gemiddeld 25.3 jaar...

Bleef AZ toch maar mooi op de been... en moet eigenlijk 1-3/1-4 maken wanneer Muamer Tankovic wat scherper wordt.... maar Tankovic is wel een toptalent hoor. Vorig jaar bij Fulham al in de Premier League aardig wat wedstrijden gespeeld.

Volgend jaar (of misschien wel eerder) gaat Tankovic definitief vlammen... nu al 5 goals en 5 assists in 13 wedstrijden... en dat als middenvelder/linksbuiten.

En de reactie van Rutten is een beetje raar vind ik persoonlijk........want hij zegt min of meer hetzelfde als Van den Brom.... dat spelers het zelf uit moeten zoeken..........dat zei Van den Brom ook..........alleen dat het onsportief is van Feyenoord zei Van den Brom.................maar het punt van onsportief ontwijkt Rutten.... met andere woorden, Rutten zegt eignelijk niets nieuws :P

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren