Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Update: Ajax sleutelt aan Amsterdam ArenA: ‘Het ziet er fantastisch uit’

Laatste update:
/

Ajax gaat de capaciteit van de Amsterdam Arena in de winterstop verder uitbreiden. Dankzij een nieuwe tribune aan de oostzijde kan de thuishaven van de regerend kampioen vanaf 16 januari 2015 53.346 toeschouwers herbergen. Dat is 294 zitplaatsen meer dan de huidige capaciteit.

Na de thuiswedstrijd tegen FC Utrecht van aankomende zondag wordt demontabele tribune uit de gracht van de lange zijde oost verwijderd. Na de bekerwedstrijd tegen Vitesse op 18 december, wordt deze vervangen door een vaste tribune die over de gracht wordt gebouwd.

Tijdens de eerste wedstrijd na de winterstop, thuis tegen FC Groningen op 16 januari, kunnen de nieuwe zitplaatsen voor het eerst in gebruik worden genomen. In de winterstop van het seizoen 2012/13 breidde Ajax de capaciteit van de thuishaven ook al eens met 900 plekken uit.

Update 12 januari 17.58 uur - Ajax sleutelt aan Amsterdam ArenA: ‘Het ziet er fantastisch uit’
Ajax heeft de capaciteit van de Amsterdam ArenA met bijna 300 zitplaatsen uitgebreid. De club heeft een nieuwe tribune aan de oostzijde van het stadion laten bouwen en er kunnen nu 53.346 supporters in de ArenA terecht. Algemeen directeur Michael Kinsbergen laat via zijn account op Twitter weten dat de vernieuwde oostzijde er ‘fantastisch’ uitziet.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

294 zitplaatsen daar doen we het voor!

11 december 2014 om 16:07

294 x gem €30 per kaartje is al €8.820 euries. Dat keer 17 thuiswedstrijden kom je al gauw op €150.000 extra per seizoen.

11 december 2014 om 16:13

Waarvan Ajax zelf maar een klein percentage krijgt.. Ja echt een hele verbetering ja.

11 december 2014 om 16:16

Ik zal je wel vertellen die kaartjes zullen wel duurder zijn dan 30 euries.

11 december 2014 om 16:18

Net alsof Ajax deze uitbreiding doet voor het geld...

11 december 2014 om 16:32

Vroeg of laat zal Ajax het stadion kopen, dus Uiteindelijk is het investeren in de toekomst. En buiten dat, als je de capaciteiten van het stadion kunt vergroten en er is vraag naar, waarom zou je het dan niet doen?

11 december 2014 om 16:40

Waarvoor dan Lfc11?

De zeizoenskaarten zijn uitverkocht alleen is het jammer genoeg heel vaak dat je lege plekken ziet.veel lege plekken met als tegen willem 2 de top.
Vind dat toch zonde dan maar liever wat kleiner en elke week gevuld.

11 december 2014 om 16:44

Hoezo een klein percentage??? Recettes zijn gewoon voor Ajax hoor...

11 december 2014 om 16:45

Veel Ajax fans komen ook uit het Zuiden van het land en reizen dan per trein. Zo'n avond wedstrijd is dan gewoon klote, want je moet je ontzettend haasten om de trein terug naar Den Bosch nog te kunnen halen. Ik moet vanuit Den Bosch verder naar Oss, maar tegen de tijd dat we daar aankomen rijden er geen bussen meer. Moet je nog maar eens iemand vinden die zo gek is om je op te komen halen. Ik denk dat daarom veel mensen die wedstrijden laten schieten.

11 december 2014 om 16:53

Niet als voornaamste reden. Uitstraling van het stadion, lelijke demontabele tribune weg. Dat ding is leuk en aardig, maar als de oostzijde net zo wordt als de hoofdtribune ziet dat er natuurlijk veel beter uit dan hoe het er nu uitziet. Bovendien ben je dan definitief af van die gracht aan de oostzijde.

11 december 2014 om 17:46

Ajax krijgt gewoon geld.

11 december 2014 om 18:33

Kaartje op die plek 30 euro? Misschien bij Galatasaray, bij Ajax betaal je daar minimaal 50/60 euro voor. Daarbij speel je natuurlijk meer dan 17 thuiswedstrijden, je speelt ook nog in de beker, Europees en en vriendschappelijk. Zeg dus dat je per jaar zomaar 25 thuiswedstrijden speelt kom ik uit op ongeveer 440.000 per seizoen. Nou gaat daar nog belastingen etc van af dus zeg dat je 300.000 netto overhoudt.

Daarbij voor Viswinkel, Ajax huurt de Arena per jaar voor een vast bedrag, de opbrengst van deze kaartjes of een percentage daarvan gaan niet naar de eigenaren van de Arena maar blijven dus gewoon in eigen zak.

Natuurlijk gaat het ook niet om die paar honderd extra plaatsen, het is vooral belangrijk dat je van die vreselijke gracht af bent en dit brengt meer sfeer en beleving in het stadion omdat het publiek er gewoon dichter op zit. Het is dus vooral een impuls voor het stadion, die paar ton die je er jaarlijks extra mee verdient is mooi meegenomen.

11 december 2014 om 18:39

@viswinkel. Ajax huurt de Arena voor een flinke som geld. Waarom zou je dan ook nog eens een groot gedeelte van je kaartverkoop moeten afstaan aan de verhuurder? Een marktkoopman die een kraam huurt staat toch ook niet zijn omzet aan de verhuurder af? Kortom, je praat zonder enige kennis.

11 december 2014 om 18:43

bliek. Je snapt toch wel dat een kleiner stadion daar niets aan veranderd. Ajax heeft gewoon een uitgebreide schare supporters, waarvan er ook veel zich aan de andere kant van het land bevinden. Deze kunnen niet elke keer op en neer reizen voor een wedstrijd, waardoor er lege plekken zijn. Wil je dat oplossen, dan moet je weer terug naar het systeem dat iemand met een seizoenkaart de kaartjes (die ze nu dus niet hoeven te hebben) op gaat halen. Worden ze niet opgehaald, dan worden die kaartjes in de vrije verkoop gegooid. Op deze manier krijg je je stadion wel helemaal vol.

11 december 2014 om 18:56

Om mee te doen met grotere toernooien, als Ajax straks de ArenA koopt is de opbrengst van hun. Ook voor een Europa/Champions League finale of EK.

11 december 2014 om 19:37

Nijogreth is toch zonde een seizoenskaart nemen als je alleen regen de grote clubs ga. Ik zou al Ajax zijnde dan terug gaan naar minder seizoenkaarten en meer losse verkoop en dan idd degene die een aantal percentage geweest is de seizoenkaart houden.
Dit is geen gezicht

11 december 2014 om 20:02

Ik woon zelf in het zuiden van het land, maar ben al sinds jaar en dag fan van Ajax. PSV is natuurlijk vele malen dichterbij, maar met die club heb ik niks. Wel zit ik vrijwel elke zondag bij de wedstrijden van de club waar ik zelf voetbal te kijken. Als ik kan (niet vaak, want ik voetbal dus zelf ook) dan ga ik wel eens naar Ajax kijken. Heb dan ook geen seizoenkaart voor die paar wedstrijden.

11 december 2014 om 20:47

@gulio
@rugu
@chukkie

Goh raar, zal zeker wel net veranderd zijn dan. Dit komt namelijk uit het jaarverslag van Ajax:

De huur inzake de Amsterdam Arena bestaat uit twee componenten:
een basishuur die jaarlijks wordt geïndexeerd en een percentage over de netto recette-opbrengsten.
Ten aanzien van de verdeling van de netto recette-opbrengsten geldt de volgende regeling:
- over de eerste EUR 15 miljoen aan netto recette-opbrengsten wordt 25% afgedragen aan de Amsterdam Arena;
- over de netto recette-opbrengsten tussen EUR 15 miljoen en EUR 20 miljoen wordt 20% afgedragen aan de Amsterdam Arena;
- over de netto recette-opbrengsten tussen EUR 20 miljoen en EUR 25 miljoen wordt 15% afgedragen aan de Amsterdam Arena;
- over de netto recette-opbrengsten hoger dan EUR 25 miljoen wordt 10% afgedragen aan de Amsterdam Arena.

De in bovenstaande staffel genoemde bedragen zijn jaarlijks, voor het eerst op 1 juli 2011, onderhevig aan indexering op basis van de jaarprijsindexering volgens de consumentenprijsindex (cpi).

Bovendien draagt Ajax over de meeropbrengst uit kaartverkoop als gevolg van de uitbreiding van het hoofdgebouw van het stadion en de verbetering van de faciliteiten voor de stoelen op de tribunes aan de westzijde van het stadion 25% af. Deze meeropbrengst maakt geen onderdeel uit van de netto recette-opbrengsten in bovenstaande staffel.

11 december 2014 om 21:03

En dat baseer je op een aandeel van 13 procent..

12 december 2014 om 00:20

Lul niet, Ajax krijgt de opbrengsten van de kaartjes en niet de verhuurder.

12 december 2014 om 01:00

@gabrokaragoz

En wat is je bron? Ik haal de informatie uit het verslag dat Ajax zelf gebruikt. Lijkt me redelijke betrouwbaar. Of geloof je je eigen club niet?

12 december 2014 om 08:21

Jij weet ook wel dat je niet uit kan gaan van 17 wedstrijden. De Arena zit vaak niet vol. Maar het zou natuurlijk kunnen komen dat de seizoen kaarten weg blijven en dat deze plekken in losse verkoop wel verkocht worden. Dan zou je uit kunnen gaan van 17 wedstrijden.

12 december 2014 om 11:02

@ kwartier

Wat is jouw connectie dan met Arsenal en AS Monaco ?

12 januari 2015 om 18:02

Scheelt dat het stadion ook elke week uitverkocht is...

12 januari 2015 om 18:06

Als die extra wedstrijden uitverkocht gaan zijn wel inderdaad. Maar op de CL poulewedstrijden na zal dat nauwelijks het geval zijn.

12 januari 2015 om 18:14

@ Gulio

Het is sowieso al kansloos dat veel Ajax 'fans' uit het zuiden komen. Gloryhunters, die zie je nooit in de Arena. Als je uit Tilburg komt, hoor je voor Willem II te zijn. Den Bosch, Den Bosch. Breda nac. Eindhoven psv.

12 januari 2015 om 18:36

De arena is elke week gwn gevuld op een paar duizend na in wedstrijden zoals willem 2 Dordrecht nac enz. On: mooi dat de gracht weg is. Vind grachten lelijk. Supporters horen dicht op het veld te zitten. Nu de gracht voor de F- side nog weg. En ik hoop dat 410 een x naad de eerste ring wordt verplaatst. Zijn daar veel bettler te horen en dan kan niemand meer tegen hun op. Samen met de F-side daar sfeer maken!!

12 januari 2015 om 18:44

En als je uit Vlissingen of Terneuzen komt dan? Wat praat jij onzin zeg.

12 januari 2015 om 19:04

Ah natuurlijk. En bij Feyenoord zitten alleen maar supporters die om de hoek wonen... Hahahahaha. Dat zal het zijn ja. Trpuwe supporters komen altijd, elke wedstrijd. En zeker die met een seizoenskaart. In de arena worden gewoon heel veel kaartjes vrij gehouden voor sponsoren, omdat ze daar met een arrangementje het driedubbele voor kunnen vragen. Maar die mensen blijven veel makkelijker weg of blijven lekker hangen aan de bar na hun seminar in een van de zalen in de Arena. Niets ergs aan, dat gebeurt bijvoorbeeld ook in Ahoy bij het World Tennis Tournament. Maar ga dan niet als Ajax zijnde roepen dat je elke thuiswedstrijd uitverkocht huis hebt omdat op papier je kaartjes weg zijn, terwijl in de praktijk je tribunes half leeg zijn (behalve tegen Feyenoord en PSV, want dat vinden de gasten van de sponsoren dan wel weer interessante potjes).

12 januari 2015 om 19:19

Magneet, als je elk beschikbaar kaartje verkoopt, is het gewoon uitverkocht, of nu iedereen met een kaartje binnen is of niet! Maareh, waar waren 'al die trouwe supporters die altijd komen' dan tegen Emmen?

12 januari 2015 om 19:21

Jajaja suc6magnet, Feyenoord is fantastich, het legioen de beste van de wereld, ook in bittere tijden zingen ze altijd 1 van de 2 kinderliedjes, ga je weer lekker naar een Feyenoord topic? Doei.

On:

Fabtastich dat die grachten weg gaan, vond die zo oer lelijk!

12 januari 2015 om 19:33

@gulio. Wat een onzin kraam jij uit zeg. Dus omdat ik verhuisd ben naar Friesland moet ik ineens voor Cambuur of Heerenveen zijn om maar geen gloryhunter te zijn.

Volgens mij is een Gloryhunter (of successupporter) iemand die pas fan wordt bij successen en fan af is in zwaardere tijden.

Fan zijn is geen topografisch gegeven maar een emotionele band met een club!

12 januari 2015 om 20:30

Jtw.

Jij zou je zo in Noord-Korea kunnen vestigen, wie ben jij om de bepalen dat een inwoner van het Zuiden. Voor een club van het Zuiden moet zijn, wat een primitieve onzin.

Je hebt ook inwoners van Amstedam en Eindhoven die wellicht voor Feyenoord zijn, dit is een vrij land hoor en iedereen maakt zijn eigen keuzes. Fan zijn van clubs in buitenland mag zeker ook niet van jou..

12 januari 2015 om 20:41

Ajax wil van de Arena een echte voetbaltempel maken en met deze uitbreiding is dat aardig gelukt. Die klote gracht is nu bijna verdwenen. Een kwestie van tijd en Ajax zal de Arena helemaal overnemen.

12 januari 2015 om 21:33

Helaas kunnen niet alle supporters naar het stadion komen. Daar zijn de stadions te klein voor. Hahaha alleen een echte supporter als naar het stadion komt. Man je moest eens weten hoeveel actieve voetballers supporter zijn. Alleen gaan die sporten op Zondag.

13 januari 2015 om 07:40

Ik heb ook een seizoenskaart maar laat af en toe ook en wedstrijd schieten simpelweg omdat het gewoon financieel niet meer haalbaar is om alle wedstrijden te volgen. Moet helemaal uit Leeuwarden komen en dat kost me gewoon erg veel geld.

On: de nieuwe tribunes aan de lange zijnde zien er goed uit, vind het alleen belachelijk wat voor prijzen ze vragen voor deze plekken. De plekken aan de zijde waar de spelers en trainer ook zitten zijn veelal leeg omdat ze veel te duur zijn,

13 januari 2015 om 22:38

@ Gulio

Serieus? Ik dacht dat ze in het Zuiden voor PSV waren.

14 januari 2015 om 22:10

Nou ik vind iemand die uit het zuiden komt, en er iedere wedstrijd zit meer ajacied dan een Amsterdammer die maar 5x per jaar gaat terwijl hij wel de middelen en mogelijkheden heeft om Ajax te bezoeken.
Wat een kolder.

Ik kom uit (let op kom) Beverwijk, voor wie moet ik dan zijn?
De Kennemers?,ado'20(heemskerk, ben ik ook trouwens), Telstar??
Ik woon om precies te zijn 17 KM buiten Alkmaar, en 15 buiten Amsterdam(stadsgrenzen).

Niemand bepaald voor wie iemand moet zijn, de enige die dat bepaald is de persoon zelf.

11 december 2014 om 18:02

ik denk dat er 294 bijkomen in vergelijking met de tijdelijke zitplaatsen die er nu al staan. ik hoop dat ze deze zomer ook de lange zijden gaan verbouwen zodat ze dichter op het veld komen te staan.

Ajax heeft uitgesproken, dacht ik, om aan de Zuid zijde een "Rood-Witte" muur te willen - a la Dortmund tribune... ik denk dat dit ook zou inhouden dat Vak410 verhuist naar achter het goal... dit doel heeft alleen zin in mijn ogen als de tribune lekker dicht op het veld zit...

ik zeg veld verlagen (a la Barca) en dan de tribunes onderin aanbouwen naar dichter tegen het veld.

11 december 2014 om 19:02

Veld verlagen zal alleen niet lukken ben ik bang. Je zit met de parkeergarage die onder de Arena zit.

11 december 2014 om 19:05

Het veld verlagen gaat lastig worden, want er zit een flinke parkeergarage onder.

11 december 2014 om 22:29

Dus het veld kan flink omlaag!

11 december 2014 om 19:39

Ik dacht er kmt een 3e ring bovenop hahah,. waaroom die 300 plekken extra?

12 januari 2015 om 18:09

Omdat het geen drol kost en het makkelijk kan, is makkelijk snelle extra winst.
Daarnaast, als je meteen 10.000 extra plaatsen, of nog meer, extra hebt weet je niet altijd zeker of je deze wel altijd gevuld krijgt. Een kleine 300 die je even in de winterstop erbij plakt krijg je moeiteloos vol.

12 januari 2015 om 18:12

Omdat de gracht dan dicht is, het is niet zozeer gedaan voor de extra zitplaatsen maar meer omdat het er een stuk mooier uit ziet.

12 januari 2015 om 19:33

Buiten de euro's die het meebrengt gaat het ook zeker meedragen aan de sfeer.

Tering wat een uitbreiding.

Wordt tijd dat de gracht eindelijk definitief vol komt met vaste tribuneplaatsen.

11 december 2014 om 16:05

Daarom kopen ze geen spelers hè? Ze sparen die 100 miljoen daar voor op

11 december 2014 om 16:18

Zullen we het niet doen.. Je hebt kunnen zien wat er gebeurde als de beveiliging rondom het veld niet helemaal in orde is. Een keer wordt vergeten een loopbrug of hekje af te sluiten en meteen rent er een idioot het veld op om een keeper te molesteren.

11 december 2014 om 16:45

Och.... in Alkmaar kreeg ik ook wel eens stenen om mijn oren...

11 december 2014 om 18:25

Volgens mij molesteerde die keeper eerder die idioot die het andersom probeerde haha. Maar even serieus, hoeveel streakers zie je jaarlijks? Volgens mij kan je het nooit volkomen uitsluiten

12 januari 2015 om 18:10

Inderdaad, die gekke dingen zie je in principe alleen tijdens bekerwedstrijden e.d.

11 december 2014 om 16:34

@polop

"wordt tijd dat de gracht eindelijk definitief vol komt met vaste tribuneplaatsen."
Hoe wil je dit realiseren op de korte zijdes?

11 december 2014 om 16:37

top12 : Arsenal effect, dat zou echt fantastisch zijn als die grachten we gaan, dan zit je echt recht op het veld. Maar dat is toekomstmuziek.

11 december 2014 om 16:41

Een van de korte zijdes zou je in principe deels kunnen vullen met een prefab-tribune. Ligt er natuurlijk aan wat het moet kosten en hoeveel moeite het kost om het steeds op te bouwen en af te breken. Één van de korte zijdes zal nimmer gevuld worden met een tribune, want die zijde wordt gebruikt voor de supporters net een handicap. De lange zijdes zijn straks tot het veld gevuld, dat zou dan dus betekenen dat er voor de mindervaliden geen plaats meer zou zijn als ze beide korte zijdes gaan opvullen. Dat gaat niet gebeuren.

11 december 2014 om 16:50

@observatie

Probleem is alleen dat je daar net over de reclameborden heen kunt kijken. Het zicht op die rijen zal hoogstwaarschijnlijk niet aan de UEFA-standaarden voldoen.

11 december 2014 om 16:51

@gulio

Ik doelde meer op zichtlijnen en dergelijke. Die maken het onmogelijk de tribunes in de Arena ook aan de korte zijdes door te trekken tot aan het veld.

11 december 2014 om 19:23

Ze zullen er vast wel een idee voor hebben anders zouden ze het niet naar buiten brengen natuurlijk.

13 december 2014 om 00:07

@thaddeos

De extra plekken komen alleen op de lange zijde.

12 januari 2015 om 22:02

Het is inderdaad een kleine uitbreiding. Gedaan in de winterstop... dacht je dan dat er in de winterstop zomaar even een uitbreiding van 20.000 tribuneplaatsen zou komen ?

iedere plek is er 1!

11 december 2014 om 16:55

Wat was dat voor een grafstemming gister, ongelofelijk. Er is maar een enkele vak met sfeermakers, de rest zit maar wat.

11 december 2014 om 17:17

@chov

Ben jij er bij geweest dan Gisteren?
Simon Zwartkruis Ajax clubwatcher voor VI beweerde juist dat het een van de beste wedstrijden qua sfeer was...

Ik kom er niet vaak maar de sfeer in vergelijking met 10 jaar terug is echt verbeterd..

11 december 2014 om 17:57

Ja, ik was er en zat opgetogen aan de lange zijde maar als je sfeer wilt heb je daar echt helemaal niks te zoeken terwijl dat de beste plekken zijn.
Ben er ook met Ajax-Feyenoord(beker) geweest idem dito. De sfeermakers zijn gewoonweg met veel te weinig om een verschil te maken.

Als ik dit zit bij Feyenoord zie je iedereen staan, iedereen zingen. Wat een machtige sfeer. Heb daarom ook besloten om volgend jaar Feyenoord-Ajax bij te wonen ipv andersom

11 december 2014 om 17:58

Kijk maar eens via Youtube naar het afscheid van Blind en Litmanen. Wat was het toen een ongelofelijke dode bedoeling zeg. Sfeer is er zeker 110% op vooruit gegaan.

11 december 2014 om 19:00

Ik heb Feyenoord -Dordrecht gezien, maar veel sfeer was er niet tot de rode kaart.

12 december 2014 om 11:09

@ Chov

De sfeer is de Kuip houd ook vaak te wensen over, de afgelopen jaren kun je daar ook regelmatig een spelt horen vallen. Ja, het spookt gerust nog weleens in de Kuip, alleen zoals het in het verleden was is dat in het heden ook lang niet meer van hetzelfde niveau.

De gracht is echt een minpuntje in de ArenA. De supporters mogen wel wat dichter op het veld zitten. Dat brengt meer sfeer, zoals ook te zien is bij andere clubs

Wij zijn het groten Ajax en dan zouden we ook meer plaatsen moeten hebben mooi project.

11 december 2014 om 17:15

Jij speelt bij Ajax?

Of de stoelen er uit gooien, staantribunes maken en op die manier de capaciteit verhogen.

Doen ze dat bij dortmund ook niet? Alleen bij wedstrijden in europa hebben ze er dan stoeltjes in zitten.

11 december 2014 om 16:18

Ajax is ook al aan het onderzoeken om vak410 boven de f-side te plaatsen en dat heel zuid dan staantribunes zijn. Net als de gelbe wand bij Dortmund

11 december 2014 om 16:19

Maar mag dat in Europa?

11 december 2014 om 16:24

Nee in Europa niet. Dan zouden er stoeltjes geplaatst moeten worden. Bij Dortmund zitten er in de competitie zo'n 80.000 mensen en in de CL rond de 65000 dacht ik

11 december 2014 om 16:38

@ajaxbosna

Ik dacht dat dat een aantal jaren terug al was gedaan voor alleen de F-side en dat dat toentertijd niet kon. En de tweede ring lijkt me wat te stijl. Ik zou er niet teveel op hopen als ik jou was.

11 december 2014 om 18:27

@tom12 de 2e ring verdwijnt dan min of meer achter het doel

Idd die grachten mogen van my ook dicht zodat we dichter op het veld zitten.

11 december 2014 om 16:15

Ze mogen eerst wel eens wat doen aan die afgrijselijke kleuren. De teletubbies steken grijs af bij dat regenboogpalet op de tribunes.

11 december 2014 om 16:21

Ach ja zit de Arena vol dan zie je ook niet eens de stoeltjes en trouwens ik kom voor t voetbal en ga niet naar de stoeltjes kijken lekker belangrijk.

Dit wordt niet gedaan voor de uitbreiding, maar voor de uitstraling van de tribunes. Dit gaat er enorm veel mooier uitzien dan de noodtribunes. Net als bij de huidige fieldseats.

't zijn misschien niet veel extra stoelen maar het ziet er in ieder geval veel beter uit.

Waarom hebben ze het steeds over Ajax doet dit, Ajax doet dat? Stadion Amsterdam N.v. is de eigenaar van het stadion en de hoofdentree en logischerwijs degene die dit soort beslissingen maakt. Daarnaast bezit Ajax maar 13% van de Arena en heeft Ajax zelf dus alleen beperkte inspraak in dit soort beslissingen.

12 januari 2015 om 18:51

Scherp. Enig idee hoeveel het Ajax zou kosten om grootaandeelhouder te worden?

14 januari 2015 om 11:29

De details weet ik er niet van, maar we kunnen wel een ruwe schatting maken. In 2011 werd aangegeven in een rapport van de gemeente dat 100% van de aandelen ongeveer 70 miljoen euro waard is. De gemeente heeft 49% en wil deze aandelen graag kwijt. Ajax heeft nog 38% van de aandelen nodig voor de 51% waarmee ze het praktisch voor het zeggen krijgen. Dus ik gok een ruime 25 miljoen.

12 januari 2015 om 23:08

Ajax is wel hoofdhuurder naast het belang van 13% dat Ajax al heeft.
Dus Ajax heeft zeker inspraak, daarnaast is er al jaren geleden aan gegeven dat de Amsterdam Arena NV meer een voetbalstadion wilt worden.

14 januari 2015 om 11:31

Natuurlijk hebben ze de meeste inspraak, maar ik neem aan dat Ajax het gewoon volledig voor het zeggen wil hebben in de Arena. Naast het voetbal aspect, ook omdat Ajax dan meer meedeelt in de opbrengsten van de Arena. Iets dat nu niet of nauwelijks het geval is.

Dan heb je een paar miljard euro op de bank staan en dan wil je wel eens je stadion uitbreiden.

En dit met tweehonderdvierennegentig zitjes. Daar doe je het voor, toch?

11 december 2014 om 17:04

Ik weet niet waar jij de informatie vandaan hebt maar een paar miljard heeft geen enkele voetbalclub op de bank staan.

Misschien is er wel een club met een miljard schuld maar dat verwacht ik niet. Maar volgens mij komen Real en Barca ongeveer op de helft.

Een vol balkje blijkt dus niet te duiden op een hoog iq of kennis van zaken. Het kan ook bereikt worden dankzij spammen ,..... Dit blijkt nu dan toch weer een manco van het puntensysteem.

11 december 2014 om 17:08

Ik weet het, een overdrijving, zelfs als deze zo van de pot gerukt overdreven is, het werkt niet altijd op schrift.

Altijd is er minstens één iemand die het wél letterlijk neemt.

Proficiat, vandaag bent u die mens.

11 december 2014 om 17:15

Haha mensen die fouten maken en dan naar anderen wijzen of het gooien op sarcasme...... Zo sneu , voorspelbaar en dagelijkse kost op internet.

11 december 2014 om 17:52

Ja want het zou zomaar realistisch kunnen zijn dat Ajax miljarden op de bank heeft staan. Uiteraard. Echt wel. No kidding. Serieus. Ja, toch?

Enne, als je mensen nog eens persoonlijk aanvalt en wilt gewag maken dat ze dom zijn, gebruik dan nooit de term 'iq'.

Alleen mensen die niet weten waar IQ voor staat, doen het wel eens. En u zit daar dus bij.

IQ heeft namelijk zeer weinig te maken met intelligentie. Met IQ kan je wel een paar nuttige dingen doen, maar het leert ons niet of iemand slim of dom is.

Het heeft bijvoorbeeld wel een voorspellende waarde over de slaagkansen op het succesvol afronden van academisch onderwijs.

Zo, u bent er niet slimmer van geworden, noch is uw IQ gestegen, doch is uw kennis weer een klein beetje toegenomen. Dat is ook al iets.

12 januari 2015 om 19:31

Iedereen komt,

Met die miljoenen die Ajax op de bank heeft staan kan Ajax De Arena zelfs met duizenden zitplaatsen uitbreiden. Maar iemand met een beetje verstand weet gewoon dat Ajax de Arena moet delen de Gemeente Amsterdam en niet zomaar met De Arena kan doen wat ze willen en daarbij is het ook afwachten of Ajax wel die zitplaatsen vaak genoeg gevuld zal krijgen. Anders krijg je net zo'n verhaal als de Gelredome. Groot stadion, maar nooit uitverkocht.

Ook kun je een heel verhaal vertellen over IQ, maar dan krijg je weer hetzelfde verhaal als wat jij zei, met je "miljarden". Ook jij weet wel wat Johnboy815 bedoelde met "iq".

11 december 2014 om 18:02

Ik weet niet of je het weet maar er komt binnen 4/5 weken 294 vaste stoeltjes bij, als je bijv. 3000/4000 stoeltjes wilt uitbreide dan ben je wel even bezig, terwijl het seizoen al bezig is. Dit is dus niet mogelijk.

11 december 2014 om 18:18

Gaan er dan, deze zomer of zo, 3000 / 4000 zitjes bijkomen?

11 december 2014 om 18:28

Nee maar wel richting het EK.

11 december 2014 om 18:51

Niet gelijk meer dan?

13 januari 2015 om 22:40

Misschien krijgen ze dan net als bij Vitesse te maken met lege stoeltjes doordat ze het stadion groter maken.

Nieuwswaarde van 0,0 maar goed het gaat over Ajax en dat scoort. Dat zie je wel weer aan het aantal reacties.

11 december 2014 om 17:03

Altijd toch zo? Bovendien is het ook makkelijk scoren voor mensen die niet zoveel met Ajax hebben (mensen zoals ik). Maar een speler van Ajax laat een scheet, of De Boer laat een, nouja, een boer en het wordt direct op VZ gezet.

12 januari 2015 om 18:40

Comred,

Zelfs een scheet bij Ajax wordt gelezen zoals leden als jij. Dus dan is het toch logisch dat VZ dat plaatst, omdat bijna iedereen dit leest?

12 januari 2015 om 19:38

Nee, ik zocht eigenlijk een beetje naar een comment zoals die van Johnnie10. Ik klik niet op zoveel dingen van Ajax, zeker niet wanneer het verder geen nut of discussie kan veroorzaken (cq een Kishna die zich nu 'veel sterker dan ooit' voelt, als voorbeeld dan).

De Amsterdam Arena is gewoon één van de sfeervolste stadions van Nederland. Nu er nog verder wordt uitgebreid, zal dit de sfeer alleen maar ten goede komen. Beter dan sommige andere stadions in Nederland waar de tribunes vol zitten met psychopaten.

11 december 2014 om 17:10

Dan had je gisteren de tv uitstaan. Helaas kennen wij in Nederland geen echte sfeer, zoals die in Duitsland is bijvoorbeeld.

11 december 2014 om 17:16

Hoezo? De sfeer zat er gisteren prima in hoor. In ieder geval beter dan bij de gemiddelde Nederlandse club. Zoals het in Duitsland is kunnen we inderdaad niet aan tippen, maar binnen Nederland is de Arena een uitermate sfeervol stadion in vergelijking met andere clubs.

11 december 2014 om 17:17

Alleen Go Ahead heeft echt een goeie sfeer. Zijn met weinigen, maar ze maken wel massaal kabaal. Ook grootste staan tribune van Nederland.

11 december 2014 om 17:35

Dat vind jij. Ik vind dat er meer clubs zijn met een goede sfeer, zoals Ajax en Nac, maar ook VVV bijvoorbeeld.

11 december 2014 om 17:51

En vergeet Cambuur niet, die zijn ook flink fanatiek. Ik vond de sfeer daar vorig jaar echt geweldig.

Bij Ajax vind ik de sfeer gekunsteld. Maar goed, ik zal als supporter van Vitesse maar niet over sfeer beginnen, aangezien het bij ons ook een stuk beter zou kunnen. Al was die bij ons de laatste wedstrijd tegen Twente wel heel goed.

Voor die paar cl wedstrijden dat het is vol zit... tegen gae zaten er iig net meer dan 30000 man dus als ze het niet voor het geld doen waarvoor dan?

11 december 2014 om 18:05

Is wel vaker uitverkocht hoor Weer extra inkomen, ajax is straks niet meer te stoppen.

12 januari 2015 om 18:22

Wat een onzin er zit altijd meer dan 45000 man.

12 januari 2015 om 18:41

Niet alleen in de CL is het vol, ook wedstrijden tegen ajax psv feyenoord twente az. De laatste 3 thuiswedstrijden van het seizoen zijn ook altijd gevuld. De minder belangrijke wedstrijden tegen willem2 nac excelsior dortdrecht enzo zijn het er ong. 48000 tot 50000. De moddelmatige wedstrijden tegen de middenmoters van nl zijn het er meestal al meer dan 50000.

12 januari 2015 om 18:41

Sorry het moest zijn wedstrijden van ajax tegen....

Marginaal, maar ok, het haalt Vz...
Ze kunnen beter wat doen aan het tijdelijk verhuirsysteem van niet aanwezige SC-houders. Bij een Man United werkt dat fantastisch, ook de voorwaarden daarvan lokken uit dat je je kaart wel via internet gaat verhuren. doe je dat niet, ontvang je na 2 jaar geen SC meer. Kandidaten genoeg daarboor in Man

Poeh poeh. Dat is me wat zeg. Zijn dit plekken voor dagjes mensen?

Ik begrijp eigenlijk niet zo goed waarom ze niet meteen alle grachten dichtknallen. Is toch net zo makkelijk? Die extra plaatsen verkoop je toch wel en het ziet er een stuk beter uit.

12 januari 2015 om 18:39

Veiligheid is natuurlijk ook een issue. De lange zijde wordt toch veelal bezocht door vermogende mensen die in het algemeen minder 'hooliganistisch' zijn en dus voor weinig dreiging zorgen.

Als je uitbreidt doe het dan goed. 300 zitplaatsen is 3 keer niks. Zorg ervoor dat er minimaal 80.000 mensen in kunnen. De Arena is veel te klein voor een club als Ajax. Dat stadion hoort minimaal zo groot te zijn als het stadion van Barcelona.

12 januari 2015 om 18:39

En Groningen hoort eigenlijk een stadion te hebben voor 40.000 man. Ga toch weg. Barca is een club aan de wereldtop, uit een miljoenenstad met nog enorm veel fans uit de regio. Ajax mag dan wel een van de grootste uit NL zijn, maar een stadion van 100k krijgt ook Ajax niet vol.

12 januari 2015 om 20:04

De Arena heeft nu al regelmatig lege plaatsen. Een groter stadion geeft nog meer lege plaatsen tegen mindere clubs.

12 januari 2015 om 23:11

Tenzij je hier goedkopere kaarten voor aanbied.
Zeg maar een tientje per kaart.
Tevens het interne scc-verhuur systeem moet anders, nu kan jij alleen je SCC aanbieden aan een andere SCC-houder.

Als je nou gewoon je kaart aan iedere willekeurige particulier kan aanbieden is het veel handiger, deze particulier moet dan wel geregistreerd worden, altijd handig mocht er wat gebeuren dat die persoon makkelijk te traceren is.

De kaart die wordt verkocht gaat 50/50 verdeeld worden, dus de club heeft extra inkomsten en jij krijgt geld als je een keertje niet kan.

Mijn kaart kon vorig jaar tijdens Ajax - Groningen 40 euro op brengen... geen kattepis dus..

Pff wat een geklaag weer. Ja, het zijn niet veel plaatsen maar het is ook niet gemakkelijk om uit te breiden, ookal heb je voldoende ruimte. Er zijn bergen aan criteria waar je aan moet voldoen, papierwerk dat geregeld moet worden, systemen die aangepast moeten worden en ga zo maar door.

Lekker voor Ajax, toxh weer 300 plaatsen. Weer wat extra knaken op termijn en bovenal meer supportersvreugd en hopelijk ook een verbeterde uitstraling. Grachten zien er niet uit.

Zou goed zijn als ajax z.s.m de arena kan overnemen of een groot aandeel gaat krijgen als eigenaar van de arena als het eenmaal helemaal is uitgebreid. Levert op de lange termijn meer inkomsten op.

Grootste club van nederland moet gewoon!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren