Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'In het begin had ik het gevoel Van Persie niet aan te kunnen, nu wel'

Laatste update:
/

Joël Veltman kende woensdag een ongelukkig optreden tegen Mexico. De defensie van Nederland kreeg nauwelijks grip op de uitgekookte spitsen van de Midden-Amerikanen en directe tegenstander Carlos Vela scoorde twee keer. De Ajacied probeert echter te leren van die ervaringen en hoopt zondag tegen Letland revanche te nemen.

Volgens Veltman is er namelijk geen reden voor Guus Hiddink om hem uit de basiself te halen. "Letland is niet te vergelijken met Mexico, een totaal ander duel. Ik moet laten zien dat ik snel leer", zegt hij in gesprek met Helden. Naar eigen zeggen gebeurt dat vooral tijdens trainingen, waar hij veel te maken heeft met Robin van Persie als directe opponent. "Je weet: als hij een keer draait, is het een goal. Maar ik heb niet meer het gevoel: ik kan hem niet aan. Dat had ik in het begin wel."

Meedogenloos wil hij zichzelf echter (nog) niet noemen. Van de huidige Oranje-verdedigers komt alleen Ron Vlaar voor dat predicaat in aanmerking, vindt hij. "Het zit ook wel in Stefan de Vrij en mij, maar wij moeten op dat vlak naar Ron toe groeien. Ik ben bij Ajax opgeleid met de gedachte om alles goed en netjes op te lossen. Nu moet ik af en toe een beuk uitdelen."

Gaat Joël Veltman de absolute top halen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

De enige talentvolle verdedigers die dat nog meer hebben zijn Rekik en Sven van Beek, maar die moeten allebei nog veel leren. Daarnaast heeft Kongolo het meeste talent en snap ik niet dat Denswil al zo lang buiten de basis staat. Is hij zover afgezakt? Bruma, Veltman, BMI zijn niet goed genoeg. De Vrij komt eraan als hij zijn cursus mannelijkheid in Italie voltooit

15 november 2014 om 10:10

Pardon? Je naam zegt al wel genoeg, ongelofelijk dat jij zo'n feyenoord bril op hebt.
Veltman is potentiële top, ik garandeer het.
Wendbaar, snel, tackle is goed, af en toe domme overtredingen: die moeten eruit.

15 november 2014 om 10:14

en jij heb geen Ajax bril op? 😂

15 november 2014 om 10:17

Veltman kan alles goed behalve echt verdedigen. Het is een mug, met weinig fysiek. Hij moet het van positionering hebben. Als je ooit een keer naar Engeland, Spanje of Duitsland wilt moet je fysiek ook meekunnen. Dat gaat hem gewoon niet lukken. Het is een typisch Nederlandse verdediger. Kan voetballend bijna alles, maar is niet hard en doortastend genoeg en dat moet hij compenseren met overtredingen. Ik ben overigens voor Nederlandse voetballers. Koester geen haat jegens Ajax alleen rivaliteit

15 november 2014 om 10:26

van Beek deed het goed bij jong oranje wil je zeggen?
was de zwakste schakel van het team.
ik koester ook geen haat tegen Feyenoord, maar wel als ze allemaal een "willemvanhanegemfeyenoordbrilletje" ophebben.

15 november 2014 om 10:27

Klopt, dat heb ik niet.
Ik ben gewoon realistisch

15 november 2014 om 10:31

Ik zie Veltman nooit de top bereiken. Ik vindt rekik, kongolo en van beek allemaal beter.

15 november 2014 om 10:31

Hahaha ik zal je uit de droom helpen: Veltman is geen potentiele top. Van Beek ook niet. Enige in Nederland die dat heeft is Kongolo. En dan heb ik het uiteraard alleen over de verdedigers.

15 november 2014 om 10:34

Ik zeg toch niet dat van Beek er al is? Maar 6 doelpunten tegen en 5 uitwedstrijden geen tegengoal krijgen, waaronder Twente en Vitesse als ik het goed heb, wil ook zeggen dat het geen koekenbakker is. Refereren naar 1 wedstrijd en iemand daarop beoordelen is gewoon niet zo slim. Veltman maakt gewoon regelmatig een foutje.
Ik vind de bril van Willem niet zo mooi en bovendien zijn mijn ogen prima.

15 november 2014 om 10:36

Als je het zo wilt redeneren, heb dan ook diezelfde haat tegen die mede supporters van je die continu hen ajax brilletje op hebben.
bekijk het dan van 2 kanten .

Overigens heb je gelijk en was van Beek 1 van de zwakste schakels in jong oranje.
Maar zo openlijk dat ik toegeef dat van beek door de mand viel in jong oranje.
Zo surrealistisch ben jij door te zeggen dat Veltman potentiële wereldtop is.
Als jij niet wilt dat er mensen door een feyenoord brilletje kijken.
Doe dan iig een uitspraak waarmee je serieus genomen kan worden.

15 november 2014 om 10:44

AFC Ajaxfan, nou volgensmij als je goed leest beweerd hij ook gewoon dat Denswil een talent is. En hij schrijft BMI af, wat een Feyenoordbril heeft hij hé?

15 november 2014 om 10:50

@PSV Eindhoven1 Alleen Kongolo heeft hiervan genoeg talent Rekik en Veltman komen sws niet in de top.

15 november 2014 om 11:35

Lol ben daarom vorige week ook maar van naam veranderd. Ik merk dat ik daardoor veel neutraler kan reageren. Ik kan het iedereen aanraden jongens. Alleen als je researche zou doen op de afkomst van mijn naam zou je uitspraken over mijn voorkeur kunnen doen. Er zijn overigens gasten die dat doen dus bij deze laat maar horen wat je denkt.

On: Veltman heeft nog veel te leren.

15 november 2014 om 11:38

Jij bent echt een mogool he ,

Veltman komt toch veel te kort, dat zie je gelijk , rekik, bruma, van beek, kongolo ook trouwens. Worden veel te overschat. Rekik zou die Alex die tussen 2004 en 2007 bij psv als voorbeeld moeten zien wat een topverdediger is, want ze denken dat ze geweldig zijn door dat veel te hoge salaris dat ze krijgen . virgil van dijk heeft wel die fysieke kracht en uitstraling voor een topverdediger.

15 november 2014 om 12:03

Jij zegt nu dat van dijk wel dat fysieke en uitstraling heeft voor een topverdediger.
Maar heeft bijv een kongolo niet meer snelheid? geen betere passing? n veel beter met ruimte in zijn rug verdedigen.
Dus je mening gaat niet op.
Want waar van dijk wel die uitstraling en power heeft.
mist van dijk enerzijds de snelheid en de passing.
het is maar als club wat je liever hebt.
Als je ver van je goal af wilt verdedigen heb je meer aan kongolo dan bijv van dijk.
Daarbij is Kongolo met zijn 20 jaar verder dan dat van dijk toen was.
uiteindelijk is het met elk "talent" koffiedik kijken.
En zien we over pakweg 5 jaar pas waar ze echt staan.

15 november 2014 om 12:08

Ajax bril? Hij is 22 en staat in de basis van het Nederlands elftal. Hij heeft een WK gespeeld...

15 november 2014 om 12:36

Veltman kan dus nooit mee met de top volgens jou omdat hij geen fysiek heeft maar vervolgens noem je Van beek en Kongolo als grotere talenten?

15 november 2014 om 12:59

hij heeft een wk op de bank gezeten en heeft een oefenwedstrijd in de basis gespeeld omdat Bruno heeft afgezegd want die staat in de hiërarchie nog altijd boven Veltman en terecht. Ondanks dat hij de laatste wedstrijden matig speelde laat hij bij Porto wekelijks zien wel een goede verdediger te zijn.

Dat Veltman bij de selectie zit is al puur uit armoede en omdat Hiddink het op een of andere vreemde manier niet ziet zitten in Douglas en van Dijk.
Kongolo en van Beek zijn verdedigend nu ook al beter dan Veltman.
En een CV moet toch in de 1e plaats kunnen verdedigen.

15 november 2014 om 13:02

Hhahah jij garandeert maar een eind weg! Ik raad je aan niet overmoedig te worden en er geen geld op te zetten. Potentiele top hahaha dankje die had ik even nodig! De enige manier dat hij top wordt is door een guy-guy scene.

Mag blij zijn als hij in ren topcompetitie terechtkomt wwar dan ook

15 november 2014 om 13:11

Heeft een WK gespeeld... Veltman, Kongolo mochten meekijken maar meer niet.

Laat hun eerst maar bij Ajax/Feyenoord rots in de branding worden. DAN mag je praten over toppers, potentie had Drenthe ook en kijk waar die is. Weinige halen daadwerkelijk de top

15 november 2014 om 19:59

Ik zei potentiële top, niet wereldtop.
Blijf bij de feiten alsjeblieft.
Jij bent hier dus degene die niet serieus genomen kan worden.

15 november 2014 om 10:14

Ongelooflijk dat je dit kunt zeggen. Heb je veltman wel eens zien voetballen. De absolute wereldtop denk ik ook niet dat hij haalt, maar het is een geweldig talent! Als jij kongolo meer talent vind hebben dan veltman, dan is er iets goed mis.

15 november 2014 om 10:23

Kongolo heeft er al een foutloos half jaar opzitten (tweede helft vorig seizoen). Kan Veltman dat ook zeggen?
Terence heeft alles wat een verdediger moet hebben. Snel, lang, sterk, timet goed, goede pass, kopsterk, positioneert goed. Hij mist wat ervaring maar is overduidelijk het grootste verdedigende talent van Nederland. Dat had ik ook gezegd als hij ajacied was

15 november 2014 om 10:25

@oeffelt#10 Ik heb Veltman veels te vaak zien voetballen, hij komt voor het hoogste niveau veel te kort. Zakt vaak door het ijs als het niveau wat hoger wordt dan potjes als tegen Dordrecht, Heracles etc.

Daarnaast is Kongolo 2 jaar jonger en veel verder ontwikkeld dan Veltman toen hij 20 jaar was. Veltman is momenteel verder door zijn ervaring maar potentieel zie ik meer in Kongolo

15 november 2014 om 10:26

Dan is er ook iets goed mis met mij. Kongolo staat in de Eredivisie als een huis, kan je van Veltman niet zeggen. Overrated talent.

15 november 2014 om 10:39

Oeffelt#10,

Ongelooflijk?? Volg jij überhaupt voetbal??
Heb jij ooit voetbal gekeken.
Als jij kongolo minder talent vindt hebben dan Veltman, dan zou ik je voetbalverstand nog maar is ff bijschaven.
Veltman is wel iets verder dan Kongolo.
maar uiterlijke potentie heeft kongolo zoveel meer dan Veltman.
of het eruit komt is een 2de.
1 op 1 met Veltman of Kongolo. kies maar!
Kom dan ook met argumenten waarom het voor jou velt man zou moeten zijn.
Hoop gebrul

15 november 2014 om 10:46

Niet alleen met jou kan ik zeggen.
Denk dat er dan in 1x genoeg mensen zijn met een beperking qua voetbalverstand.
Elke drol die ziet toch dat Kongolo een vele malen grotere talent is dan Veltman.

15 november 2014 om 10:51

Daniel?

Veltman heeft heel goed gespeeld in de Eredivisie tot nu.

15 november 2014 om 12:10

Kongolo is voor mij het grootste Nederlands verdedigend talent. Maar vind veltman ook niet slecht. Vind ze allebei ieder grval veel beter dan rekik en bruma. Dat die 2 bij het Nederlands elftal zitten is echt gekkewerk. We hebben hier in nederland doetjes als verdedigers. Echte mannan als van Dijk en vlaar in het centrum zou voor mij het beste centrum zijn. Kan kongolo het mooi overnemen. De vrij, veltman, rekik, bruma. Nee zijn nog jochies vergeleken met beesten als dijk en vlaar. Kunnen mischien niet zo goed voetballen als veltman en de vrij. Maar het gaat puur om je man uit schakelen, kracht, snelheid, kopsterk. Laat de mannen ervoor maar gied voetballen.

15 november 2014 om 12:19

Hahaha jij snapt het.
Daar rook ik er 1 zo op in de Uncle. Hehe.

Maar het klopt gwn wat je zegt.
Zet lekker vlaar en van dijk in het centrum en laat ze gwn hun man uitschakelen.
Laat die andere mannen maar voetballen.
Volgens mij vergeten mensen nog weleens het belangrijkste van een verdediger namelijk Verdedigen! zorgen dat die spits geen kans krijgt!
desnoods spelen ze met Douglas vlaar en van dijk!
laat er dan maar iemand doorkomen hahahah

15 november 2014 om 13:02

oeffel: ongelooflijk dat je met droge ogen durft te beweren dat Veltman meer talent heft dan Kongolo.
Terence is 3 jaar jonger en speelt bij Feyenoord al bijna een jaar in de basis en speelt verdedigend heel erg sterk. Opbouwend kan en moet het nog wat beter maar in de jeugd heeft hij veelvuldig laten zien dat hij opbouwend ook erg sterk is.

15 november 2014 om 10:41

Als De Vrij zijn cursus mannelijkheid heeft voltooit zit hij nog steeds met het probleem dat hij veel te traag is en de draaicirkel van een walvis heeft. Zet er een hele goede mandekker naast en dan kun je daar mee wegkomen, maar wanneer hij zelf met wat ruimte in zijn rug zal moeten spelen zal dit altijd een zwakke verdediger blijven.

15 november 2014 om 11:03


Dat dhr. Veltman dat voelt heeft meer met van Persie op dit moment te maken dan met hemzelf ben ik bang. Ik volg alle wedstrijden van zowel Feyenoord als Ajax. En ik kan volledig objectief zeggen dat Kongolo een beter keuze zou zijn dan Veltman.

15 november 2014 om 12:08

Jij volgt als Feyenoorder ook elke wedstrijd van Ajax.
Heb je de verkeerde afslag genomen ofzo??

15 november 2014 om 13:06

misschien op tv?
Maar hij heft wel gelijk dat Kongolo en ook van Beek nu al veel sterker spelen dan Veltman. Van Kongolo had ik dat altijd al verwacht maar van Beek heeft me dit seizoen verrast met zijn sterke spel. Hij is rustig, hard in de duels en heeft een geweldige pass. Ook heeft op dit moment nog meer dan Terence de durf om door te schuiven naar het middenveld. Ze vullen elkaar heel goed aan en ik verwacht dat ze binnen 2 jaar het centrum van Oranje zullen gaan vormen.

15 november 2014 om 12:40

Misschien zou jij je eens meer in de spelers moeten verdiepen. Ten eerste kan de natuurlijke bouw je al sterker maken op je 18e. Daarnaast is dit pas het 2e seizoen van Veltman op het hoogste niveau. Er zijn genoeg wereldtoppers op te noemen die in het verleden vaak de fout in gingen en sommige nog steeds. Iedereen roept wat een beest Vlaar is maar ben je ook vergeten wat een matige speler dit was? Mag Veltman die pas 1 jaar prof is mede door blessures ook de kans krijgen om zich te ontwikkelen ? En betekent dit dat hij elke week foutloos moet spelen? Dan zat hij namelijk nu niet meer bij Ajax. Bovendien maken zelfs wereldtoppers nog domme fouten. Vanwaar die haat op Veltman ?

15 november 2014 om 13:09

dat is geen haat maar hij komt gewoon te kort.
En het feit dat dit pas zijn 2e seizoen in de basis is kan ook iets zeggen over zijn niveau. Een de Vrij en BMI die iets jonger zijn hebben al meer ervaring omdat ze meer talent hebben en dus al jonger in de basis stonden.
Dat zelfde geldt voor Kongolo en van Beek die nog jonger zijn maar nu al net zo veel ervaring hebben en beter spelen.

15 november 2014 om 14:27

Waarom is dat haat? Ik vind dat hij te kort komt. Weet je wel welke woorden je gebruikt? Ik haat Veltman niet, maar vind hem gewoon niet goed genoeg voor Oranje. Heb ook niet de indruk dat hij dat gaat worden. Hij mag zich best ontwikkelen en ik zou zelfs blij zijn als ik me in hem vergis.

Ik vind hem een beetje vervelend worden, met zijn uitspraken over de betere voetballers, als van Persie, Messi etc.

Iedere keer zegt hij niet 'bang' te zijn voor deze spelers, en dat hij ze wel aankan. Maar hij laat iedere x weer zien, dat hij dit totaal niet kan.

Ik snap dat dit aan hem gevraagd wordt in een interview, maar ik vind dat je dit soort antwoorden niet kan geven, als je iedere x weer loopt te schutteren op het veld.

15 november 2014 om 12:11

Maar Veltman speelde goed tegen Barcelona.

En jij kan het tegendeel niet beweren wat Van Persie betreft.

Dus of je het vervelend vindt of niet: Veltman kan zich nu al meten met de absolute wereldtop.

15 november 2014 om 12:43

@geert veltman kan zich nu meten met absolute wereldtop?
blijf vooral je eigen onzin geloven haha absolute wereldtop me reet die sukkel maak veel ste veel fouten en domme overtredingen

15 november 2014 om 13:11

Gebrek aan zelfvertrouwen en arrogantie heeft hij in ieder geval niet.
Gebrek aan realiteitszin en talent daarentegen wel.
Een leuke verdediger voor de eredivisie maar als hi bij de subtop komt mag hij al heel blij zijn.

Altijd die uitspraken weer dat hij zich goed voelt niet bang is en iedereen wel de baas kan zijn, vind ik hem.nog steeds lopen te schutteren achterin en pakt hij onnodige kaarten. Ik vind het maar niks en hij moet met beide beentjes op de grond worden neergezet.

Elke keer probeer ik te zien wat anderen zien in dit "talent" van 23. Ik
Zie het niet... Als je dan kijkt hoe ver varane is en welke stomme fouten Veltman maakt dan blijft hij op het eredivisie niveau. Goed voor Ajax, af en toe een foutje, voorin maken ze er toch wel 2 doelpunten. Maar internationaal komt hij gewoon te kort. En zeggen dat hij elke keer zo leert. Zie er niets van.

15 november 2014 om 12:40

Misschien zou jij je eens meer in de spelers moeten verdiepen. Ten eerste kan de natuurlijke bouw je al sterker maken op je 18e. Daarnaast is dit pas het 2e seizoen van Veltman op het hoogste niveau. Er zijn genoeg wereldtoppers op te noemen die in het verleden vaak de fout in gingen en sommige nog steeds. Iedereen roept wat een beest Vlaar is maar ben je ook vergeten wat een matige speler dit was? Mag Veltman die pas 1 jaar prof is mede door blessures ook de kans krijgen om zich te ontwikkelen ? En betekent dit dat hij elke week foutloos moet spelen? Dan zat hij namelijk nu niet meer bij Ajax. Bovendien maken zelfs wereldtoppers nog domme fouten. Vanwaar die haat op Veltman ?

15 november 2014 om 12:51

Hij wordt inderdaad over een paar weken al 23... Schandalig dat we het hier nog hebben over een talent. Deze jongen mag zijn handjes dichtknijpen dat hij überhaupt in ajax1 mag spelen. Denk dat dit ook niet al te lang meer zal duren zodra er echte verdedigende talenten opstaan bij Ajax. Zelfs Denswil-Viergever is een beter duo.

15 november 2014 om 13:13

@rex: Je bedoelt het talent wat de ajacieden zien in dit zogenaamde talent.
De rest van Nederland ziet dat namelijk net zo min als jij.
En dan ook nog aankomen met een gebrek aan ervaring terwijl veel jongere spelers met meer talent al meer ervaring hebben.

Veltman kan helemaal niet verdedigen. Ja, je kan hem wel opstellen als verdediger maar valt elke keer weer door de mand. En wie dat niet kan zien heeft geen verstand van voetbal.

15 november 2014 om 12:42

Haha jij hebt er geen verstand van. Statistieken bewijzen juist dat hij verdedigend erg sterk is anders win je niet 80% van je duels. Maar ja erg makkelijk om de menigte na te praten. Moet erg naar zijn om geen eigen mening te hebben lijkt me.

Haha bij mij is er ook iets goed mis dan. Ga dokter maar eens bellen

15 november 2014 om 10:33

Was reactie op danielvb22

Veltman wordt zo'n bankzitter in de Engelse subtop.

15 november 2014 om 10:48

Misschien kun je ook even in je glazenbol kijken. Of nederland zich kwalificeert voor het ek 2016. Dan kan guus ook weer rustig slapen.

15 november 2014 om 10:54

Dat kan ik ook.

Nederland gaat zich kwalificeren voor het ek van 2016 in Frankrijk.

15 november 2014 om 11:33

Droom verder jonge

veltman is een goede voetballer voor in de eredivisie maar het is geen echte verdediger of mandekker voor op topniveau. iemand in de achterhoede die zich eruit probeert te voetballen, maar te vaak fouten maakt en dan het onderspit delft.

geef die jongen tijd en hij kan zeker uitgroeien tot een topspeler en uitstekende verdediger want het talent is aanwezig, maar nu is het te vroeg voor deze jongen. wij missen behoorlijke mandekkers, ik zou virgil van dijk een kans geven of johnny heitinga weer oproepen, de laatste valt in hetzelfde kaliber als een vlaar en stefan de vrij moet nog in die rol groeien.

iemand die nu zeker een kans verdient is kongolo, in korte tijd uitgegroeid tot een pilaar in de feyenoord verdediging (samen met van beek) en een uitmundende mandekker. goed overzicht, slim positiespel, sterk in de lucht en overheersend in duels.

Veltman is inderdaad fysiek erg zwak. Beslist geen type,jaap stam bv. Als je die in het strafschopgebied tegen kwam keek je wel uit. Veltman loop je zo omver. Zal nooit de top halen denk zelfs dat hij voor Ajax te kort komt.

15 november 2014 om 12:44

Wint 80% van zijn duels. Hoezo moet je sterk zijn als je slim bent ? Hij is pas 1 jaar prof dus geef hem ook eens tijd om zich te ontwikkelen.

15 november 2014 om 15:08

Leuk die statistiek hoor, maar daaraan kan je niet afleiden hoe goed die verdediger is. Misschien een heel klein beetje, maar wat voor duels wint hij? 1 tegen 1? Samen met andere speler bal afpakken? Duels waarbij fouten kansrijke positie's ontstaan voor tegenstander?
Wat gebeurt er bij die andere 20%? Doelpunten? Assist? Overtal situatie tegenstander?
Zeg het maar!?!
Makkelijk roepen die 80% maar zegt in feite heel weinig! En dan hebben we het ook nog eens op eredivisie niveau, wat gebeurt er internationaal?

17 november 2014 om 21:22

Het zegt dat hij het beter doet dan andere verdedigers in de Eredivisie. Voor iemand met zijn lengte wint hij bijvoorbeeld erg veel kopduels. Uiteraard verliest hij er ook wat tegen spelers die boven de 1.90 zijn. Dus oftewel hem slecht noemen vanwege zijn postuur zegt mij ook niets. Ik beoordeel hem op het veld en ik zie in hem een toekomstig topverdediger. Mensen kijken naar nu maar dit is slechts zijn 2e seizoen. Mensen geven hem geen tijd.

Sja, op dit moment Rvp kan elke verdediger RvP wel verdedigen, RvP verkeert niet in grootse vorm. Goed om te zien dat hij zelf ziet dat af en toe eens een beuk moet uitdelen, maar om eerlijk te zien zit dat er bij hem niet in. Hij is fysiek gewoon niet sterk genoeg om de absolute top te halen. Kongolo, Rekik en in mindere mate Van Beek en Bruma zijn grotere talenten dan deze overschatte verdediger. Daarnaast heb je nog Douglas, Van Dijk en De Vrij die al veel beter zijn dan deze gozer.

Als je toch als spits in de tunnel naast Veltman staat, dan denk je toch; heerlijk, ik ga er vandaag 3 inleggen! Sta je naast types als Vlaar, maar ook Douglas of van Dijk dan denk je toch eerder; hmm, dit kan wel eens een lastige vervelende middag/avond worden.

Mijn punt is; Veltman mist alle kwaliteiten in de basis om een echt goede verdediger te worden. Het is mij ook een absoluut raadsel dat hij bij Oranje zit. Natuurlijk, hij kan redelijk mee met voetballen en hij kan een redelijke pass geven. Alleen gaat hij nog te vaak in de fout en dat kost zijn teams punten. Juist dat ene moment waarop hij dat foutje maakt is beslissend en maakt uit of hij erbij zou moeten horen of niet. Dat i.c.m. het gemis aan lengte, body, kop kracht en de over mijn lijk mentaliteit, maakt hem een pussy eerste klas en een lachertje in de achterhoede van Oranje.

15 november 2014 om 11:48

Haha, inderdaad. Als je naar hem kijkt, lach je toch je ballen uit je broek en vraag je jezelf af waar zijn hockeystick is?

15 november 2014 om 12:24

Hahaha, geweldig. Ben het trouwens helemaal mee eens. Verdedigers moeten sterke, harde kerels zijn met een uitstraling van "over m'n lijk".

15 november 2014 om 12:18

Ik kan lezen dat je erg veel verstand heb van voetbal. Als je niet ziet at Veltman geen talent heeft, maar er nog niet is dan snap je mijns inziens niet zoveel van het spelletje.

On: Douglas speelt als een natte krant, en van Dijk in de Schotse competitie. De enige die goed is, Vlaar, die is helaas geblesseerd. Zou zeggen probeer Heitinga dan eens.

15 november 2014 om 13:33

Veltman heeft zeker talent als voetballer, maar niet als onverzettelijke verdediger voor de top. Aan lengte gaat hij niet meer winnen, aan kracht kan hij wel nog winnen, maar dan zal hij flink aan de bak moeten. Verder maakt hij (op zijn niet al te jonge leeftijd meer..) nog steeds veel onnodig domme fouten. Komt simpelweg te kort voor de top, maar blijft een redelijke clubvoetballer voor de Eredivisie.

Alleen beoordelen we hem hier even als international. Dat heeft niets met snappen te maken, maar met het objectief beoordelen van een speler op topniveau. Dat blijft een mening en blijkbaar ben jij het daar, hoe onbegrijpelijk ook want hij bewijst wekelijks je ongelijk, niet mee eens.

15 november 2014 om 14:05

Wie had je dan gedacht achterin. Tuurlijjk maakt hij fouten, maar hij is van de eredivisie, de gene die vaker op topniveau speelt dan van de andere clubs.en hij is nog wisselivallig omdat hij nog jong is.

Rekik en Bruma schitteren ook elke week, daar wordt je ook echt bang van. Van Beek en Kongolo maken ook zoveel indruk en hebben nog niet op top niveau gespeeld. Kongolo/veltman wel trouwens ingevallen op het WK beiden niet onverdienstelijk.

Dus zeg het maar.

15 november 2014 om 12:29

Ze verschillen wat in lengte maar verder is je beschrijving van de kwaliteiten, en het gebrek daaraan, van Veltman ook volledig op Stefan de Vrij van toepassing. Traag, de draaicirkel van een vrachtwagen, gaat als een oud wijf de duels in, staat vaak verkeerd opgesteld, maar aan de bal is het wel aardig. Die gaat trouwens ook zo'n beetje iedere wedstrijd wel een keer in de fout.

15 november 2014 om 13:31

Klopt! Stefan de Vrij is ook niet al te best. Vind hem alleen net wat sterker dan Veltman. Indi werd altijd gezien als de sterkste van de twee, maar eigenlijk heeft de Vrij meer spiermassa. Klinkt raar, maar dat is echt zo! Is alleen te langzaam en een te lage handelingssnelheid. Volledig mee eens.

15 november 2014 om 14:45

Het gaat mij bij De Vrij en Indi niet eens alleen om het feit dat ik ze niet zo geweldig vind maar ik zie ze ook steeds dezelfde fouten maken. Ik moet zeggen dat ik op de lange termijn meer verwacht van het huidige centrum van Feyenoord. Van Beek vind ik voetballend niets bijzonders maar die kent zijn beperkingen en gaat er in de duels wel vol voor en Kongolo lijkt mij het hele pakket te bezitten. Die jongen is sterk en snel en maakt op mij aan de bal een veel betere indruk dan Martins Indi dat doet. Ze missen misschien nog wat ervaring maar ik heb niet het idee dat Feyenoord er in het centrum op achteruit is gegaan.

Veltman moet naast het voetballende, verdedigende, tactische en fysieke, ook leren om niet elke dag breeduit in de media te verschijnen als je als een halfgare staat te verdedigen in Oranje. Elke dag lees ik wel weer een visie van Veltman, vaak totaal ontdaan van enige zelfreflectie en dan zie je hem twee dagen later weer volstrekt weerloos over het veld strompelen. Deze jongen denk zelf volgens mij een groot talent te zijn, maar de rest van Nederland weet wel beter.

Ik ben bij Ajax opgeleid met de gedachte om alles goed en netjes op te lossen. Nu moet ik af en toe een beuk uitdelen."

Ben ik de enige die dit een opvallende uitspraak vind? Ajax wil met de opleiding hogerop, dan moet je ook opleiden voor de top en niet voor de Eredivisie. Hopelijk kan een Stam en co hier in de jeugd al wat meer aandacht aan besteden.

15 november 2014 om 15:33

Wat denk je van ik kan van Persie wel aan...
Hilarische uitspraak na 3 tegengoals tegen Mexico! En een jaartje eredivisie.
Zolang hij dat blijft denken zal het nooit een topper worden.

waarom zou je dan bij oefenwedstrijden ook niet een gouweleeuw of hoedt van AZ oproepen doen het al een tijd erg goed ja maken nog stomme foutjes maar.

Gouweleeuw is verdedigend echt 3x beter dan Veltman!

En dat ze van Dijk negeren is echt zo onterecht!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren