Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Geen Afrika Cup voor Marokko: ‘Het is spijtig dat het zo moet lopen’

Laatste update:

Marokko heeft afgezien van de organisatie van de Afrika Cup van volgend jaar en mag daarom van de Afrikaanse voetbalfederatie CAF niet meedoen aan het toernooi. “Het is spijtig dat het zo moet lopen”, reageert veertienvoudig international Nordin Amrabat in gesprek met Voetbal International.

/

“Maar ik denk wel dat het een verstandige, moedige en goede beslissing is om de Afrika Cup niet in Marokko te houden”, aldus Amrabat. Het land zou in januari gastheer zijn van het Afrikaanse equivalent van het Europees kampioenschap, maar vreest voor een ebola-uitbraak en heeft zijn handen daarom van de organisatie af getrokken. De CAF heeft nog geen nieuwe organisator aangewezen.

Bondscoach Badou Zaki zei op een persconferentie al begrip te hebben voor het besluit van de Marokkaanse overheid: “Ik heb alle vertrouwen in de regering en sta dan ook achter deze beslissing. De gezondheid van de burgers is het meest belangrijk”, sprak Zaki. Marokko oefent donderdag en zondag tegen respectievelijk Benin en Zimbabwe.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Gewoon respect voor Marokko voor de moeilijke keuze.

Spijtig dat andere Afrikaanse landen er anders over denken.

11 november 2014 om 22:02

Meer dan respect. Het getuigt van visie en klote. Iets wat mijn voetbalbond niet heeft.

11 november 2014 om 22:09

Het is spijtig dat bepaalde personen de ernst hiervan niet inzien. Het zijn de gewone burgers (fans) die in gevaar komen. De organisators kunnen (met hun geld) van een beschermd gebied kijken en zullen zo niet in gevaar komen.

Laten we hopen dat (er in geval dat het doorgaat) geen extra slachtoffers zullen vallen.

Mag ik ook vragen (uit nieuwsgierigheid) welke land (voetbalbond) je bedoelt?

11 november 2014 om 22:32

Nederland. Het land wat met alles altijd het liefste schooljongetje is.

Klopt ik vind dit een geweldige actie van Marokko. Men neemt niet het belang van voetbal in ogenschouw, maar juist die van de mensheid. Het enige ethisch verantwoorde besluit wat genomen kon worden, is gemaakt.

11 november 2014 om 22:40

Eerlijk gezegd denk ik dat Nederland op hetzelfde wijze zou reageren op een mogelijk gevaar voor haar bevolking.

11 november 2014 om 22:44

Heb jij enig idee wat ebola is en hoe het overdragen wordt?

Levensgevaar? Een beetje googelen en je komt ver in het leven.

11 november 2014 om 22:50

Ja levensgevaar. Of wil je zeggen dat je niet kan sterven door Ebola. Als je ziet dat zelfs dokters besmet geraken (en dat met veel voorzorgsmaatregelen) dan kun je toch besluiten dat Ebole niet zo ontschuldig is.

Veel geluk met google, hopelijk weet je ook dat niet alles wat op internet staat juist is...
Tip, vermijd zoveel mogelijk wikipedia.

12 november 2014 om 01:06

Zelfs dokters? Wat een logica.

Artsen behandelen en hebben veel meer lichamelijk contact met een patiënt dan twee mensen die naar een voetbalwedstrijd gaan.

Met Google bedoel ik dat je misschien iets meer moet verdiepen in de materie ipv alles klakkeloos over te nemen.

Als je zo'n schijtbak bent moet je misschien een grote bubbel aanschaffen. Er zijn veel ziektes hier in Nederland die je net zo gemakkelijk kunt oplopen en waar jaarlijks ook zat mensen aan sterven....sluit alle ramen en deuren want je weet maar nooit.

Marokko gewoon voor 100 jaar schorsen en als ze jouw ook kunnen schorsen zou ook fijn zijn. Stelle doemdenkers en propoganda makers

12 november 2014 om 01:51

De dokters hebben meer bescherming dan fans die naar een wedstrijd gaan kijken. Als jij denkt dat meer dan 90 minuten naast iemand zitten die Ebola heeft jou niets zal doen, dan ben je een hopeloos geval. Natuurlijk jij weet het beter dan de dokters en wetenschappers...

Wel leuk om zo te lullen vanuit je veilig bed.

Trouwens uit nieuwsgierigheid, van waar haal je je info????

12 november 2014 om 07:49

Hoeveel artsen hebben HIV / Aids opgelopen door het behandelen van patiënten? Zelfs de zware beschermende kleding die de artsen bij Ebola dragen bied niet de bescherming die ze nodig hebben. 10% Van de ebola patiënten is medicus.
En jij denkt dat er maar een verwaarloosbaar risico is voor de massa onbeschermde burgers.
Daar denken de getroffen landen wel anders over. Het sociale is leven compleet ontwricht door de ziekte. Scholen zijn dicht maar het is geen vakantie.

12 november 2014 om 13:58

@dibagio eerder is een reactie van je verwijderd door onzin. dus ik psot het nog maar een keer.

Ebola is begonnen bij vleermuizen. Zij verspreiden het virus onder meer via hun ontlasting. Verschillende dieren in het Afrikaanse tropische regenwoud kunnen dus met het virus worden besmet, zoals chimpansees, gorilla’s en antilopen (zij komen namenlijk in contact met de ontlasting van de vleermuizen). Deze dieren hebben seks met elkaar, zweten etc. en als mensen deze dieren slachten en eten, kunnen zij het virus ook krijgen. Mensen kunnen, als zij ziek geworden zijn, andere mensen besmetten via direct contact met bloed, ontlasting, urine, sperma, braaksel en zweet. Dus in gebieden waar rioleringen vrij slecht zijn en maar gewoon in de bosjes gescheten wordt en waar sexuele voorlichting al beperkt is etc heb je dus een probleem.

nou stel je voor dat er 100.000 man op een plein in Marrakesh staat, voetbal te vieren. en 1 iemand zweet zich uit de naat en stoot andere aan met zijn zweet. (imagine dat hij Ebola heeft) en hij infecteerd er 10. die 10 infecteren anderen een paar dagen later, en die 100 weer anderen, etc etc etc. ben je mooi de klos als land.

ter info: een lichaam dat overleden is en vocht loslaat uit het lichaam (omdat het lichaam het niet meer vasthoudt, kan ebola ook overdragen, vooral in landen waar het gebruikelijk is om de overledenen te kussen en te omhelzen als afscheid. met andere woorden, huge impact.

goede beslissing van Marokko.

Hele goede zaak van Marokko, alleen kinderachtig van de Caf. Wat willen zij dan? dat noord afrika + europa gevaar moet lopen?

11 november 2014 om 22:20

Tja, ik vind persoonlijk dat de VN moet ingrijpen en het toernooi moet verbieden. Uitstellen tot een nader bepaald tijdstip. Als dit toernooi gehouden wordt heb je kans dat Ebola zich uitbreidt tot over de hele wereld. Die spelers spelen in zowel Europese, Amerikaanse als Afrikaanse competities. Mochten ze blootgesteld worden staat de hele wereld in brand.

11 november 2014 om 22:32

Ja snap de CAF ook helemaal niet, kan je als Marokmo zijnde geen bezwaar aantekenen bij de FIFA wegens uitsluiting door de CAF of heeft de FIFA helemaal geen recht op het domein van de CAF?

11 november 2014 om 22:51

De Fifa zal hier niets aan kunnen doen.
Marokko heeft nooit kwalificatie wedstrijden gespeeld. Ze waren als gastheer automatisch gekwalificeerd. Nu zien ze af van de organisatie dus zijn ze dat ticket automatisch kwijt.

12 november 2014 om 00:40

Marokko ziet niet af van de organisatie.. Ze wilden alleen maar uitstel vanwege de uitbraak van de ebola-virus en de risico dat het virus zich in eigen land zal verspreiden.

12 november 2014 om 02:56

Marokko ziet weldegelijk af van de organisatie. Uitstel is afgewezen en ze hebben vervolgens bewust de deadline voor het bevestigen van de organisatie laten verlopen. Hiermee hebben ze de facto de organisatie terug gegeven.

Heel veel respect voor Marokko voor wat ze dit gedaan hebben, ik hoorde ook dat Marokaans NT word uitgesloten tot 2022.. echt triest ik bedoel het is toch geen Geld boven Mensenlevens?

Eerlijk is eerlijk marokko was best in vorm, en maakte zeker een grote kans op de beker. Dus is het nog mooier te zien dat deze keus wordt gemaakt. At the end of the day is football just a game.

Goeie beslissing van Marokko. Blijkbaar hebben ze daar veel meer verstand dan die vieze organisatoren die enkel uit zijn op winstbejag en de toekomstige organisator die staat te springen dit te organiseren boven de gezondheid van de eigen mensen.

11 november 2014 om 22:15

Hoe wil je ze mee laten doen bij europa? De landen in het verre oosten van europa vind ik al gek dat ze meedoen, laat staan een land wat al helemaal niet bij europa hoort.
verder met je eens

11 november 2014 om 22:21

Israel hoort ook totaal niet bij Europa

11 november 2014 om 22:24

Israël is een uitzondering vanwege hun relatie met vele moslimlanden...

11 november 2014 om 22:47

Laat ik vooropstellen dat je helemaal gelijk hebt en ik deel daardoor automatisch je mening, behalve dat je het gek vindt dat de Oost-Europese landen meedoen, het zijn immers ook Europeanen.

Ik vind ook dat landen buiten Europa niet mee kunnen doen op een Ek.
Daarom heb ik me altijd al verbaasd dat landen als: Israel, Kazachstan, Armenie, Azerbeidzjan en zelfs Rusland en het voormalige Sovjet Unie wel meededen.
Al die landen behoren namelijk tot Azie en niet tot Europa.


11 november 2014 om 22:57

Bedoelde met het verre oosten landen als Armenie azerbeidzjan en rusland

11 november 2014 om 23:11

Illuminati. I rest my case.

11 november 2014 om 23:12

Quote: "verre oosten van Europa" end quote.

12 november 2014 om 03:09

Heel simpel: Kazachstan, Armenië, Azerbeidzjan en Rusland liggen allen gedeeltelijk in Azië en weldegelijk gedeeltelijk in Europa (ondanks dat jij beweert van niet, liggen ze toch echt allen gedeeltelijk in Europa). Hierdoor is het aan het land zelf om te kiezen bij welke continentale bond ze zich inschrijven.

Voor Kazachstan, Armenië en Turkije gaat het maar om een klein deel dat in Europa ligt, maar dat is al genoeg.

Cyprus en Israël zijn de enige uitzonderingen in het UEFA-gebied. Die behoren volledig bij het Aziatische continent. Voor Israël (die eerder wel in Azië meespeelde) en Cyprus is een uitzondering gemaakt i.v.m. politieke redenen. Israël vanwege de hoogoplopende ruzies met andere Aziatische landen, Cyprus omdat het geen enkele binding met Azië heeft en wel met Europa (vooral binding met Griekenland).

Overigens: als je landen die gedeeltelijk buiten Europa liggen niet bij de Uefa wilt hebben, dan zou Nederland zelf ook uit de Uefa moeten gaan, want het land Nederland ligt ook gedeeltelijk buiten Europa: Bonaire, Saba en Sint-Eustasius behoren sinds 2010 tot het land Nederland, maar liggen toch echt in het CONCACAF-gebied (Noord- en Midden-Amerika + het Caraïbisch gebied).

12 november 2014 om 12:43

Ja dat kan je ook over Groot Brittannie hebben of Frankrijk,spanje die hebben allemaal nog kolonies.moeten die dan ook weg?

Maar toch zou ik nog maar eens goed opletten met aardrijkskunde want kijk maar eens goed waar de ligging van die landen is en dat is geen Europa.

12 november 2014 om 13:12

Die kolonies van het Verenigd Koninkrijk (groot Brittanië is geen land, maar een eiland) en Frankrijk hebben volgens mij allen een eigen regering en tellen dan ook als eigen staat. Net zoals Curacao ook niet bij het land Nederland behoort. (curaçao is ook FIFA-lid overigens).

Verder klopt je laatste alinea niet. De grens van Europa ligt namelijk verder dan jij denkt. De grenzen liggen bij de Kaukasus en de Oeral, precies waar die landen allemaal liggen.

Alleen over Armenië heb ik me vergist, dat is wel volledig Azië, maar is ook bij Europa ingedeeld vanwege het feit dat het vrijwel volledig wordt omringt door Europese landen.

Kaart Europa: http://nl.wikipedia.org/wiki/europa_%28werelddeel%...

12 november 2014 om 16:49

Ach misschien heb je wel gelijk maar ik vind het uiterst merkwaardig dat die landen tot Europa behoren.

11 november 2014 om 22:20

@jac7

Geen gek idee en volgens mij is het mogelijk, omdat Marokko een EBU land is.

Als ze tot 2022 uitgesloten zijn, kan Marokko echt beter bij uefa aansluiten, europese voetbal past hen ook veel meer.

11 november 2014 om 22:57

@chyno

Wat is een EBU land?

Kudos Marokko. Zonde dat de CAF niet inziet hoe erg het ebola-virus is en vooral ook hoe besmettelijk. Ik hoop voor mijn Marokkaanse broeders dat de Ebola Cup dit jaar sowieso niet doorgaat in welk land dan ook. Of is een hoger beroep bij het CAS anders niet mogelijk?

11 november 2014 om 23:48

Jij snapt het. Ebola is niet zomaar iets, het kost vele mensenlevens. Een ziekte zoals Ebola verspreid erg snel en een evenement zal de verspreiding naar alle waarschijnlijkheid aardig wat verergeren.

12 november 2014 om 02:04

Natuurlijk is een hoger beroep bij het CAS mogelijk, maar dan moet er eerst een officiële straf worden uitgesproken door het Caf. Al die wild west verhalen over een schorsing tot 2022 zijn gewoon uit de lucht gegrepen.

Marokko zal, gezien de situatie, ook gewoon een sterke zaak hebben bij het Cas.

Wat een vreemde beslissing van caf! Een enorm risico om dit toernooi door te laten gaan in africa. Erg moedig van Marokko, de juiste beslissing

11 november 2014 om 22:40

Weet je wat het ergste is?
Marokko kan, als dat zou gebeuren, op de kop gaan staan en van alles roepen, er gebeurt helemaal niks.je staat gewoon machteloos tegenover een zooitje bandieten en blijft geschorst voor die Wk's en Afrika Cupjes...

11 november 2014 om 22:50

Marokko beschermt indirect Europese spelers, dus verdient solidariteit van grote Europese landen.

11 november 2014 om 22:58

Die Uefa is net zo'n vreemd zooitje als de CAF nu blijkt te zijn. Die gaan Marokko niet toestaan aangezien de Uefa en CAF dan minder macht krijgen, omdat landen dan sterker staan aangezien zij anders gewoon overstappen. De bandieten/schurken/schavuiten helpen daar elkaar gewoon mee.
Dat is wat ik denk...

11 november 2014 om 22:58

Ik vind dat Marokko dan zou moeten opstappen van de CAF en proberen bij de UEFA aan te sluiten. Of je organiseert gewoon mooie oefenpotjes tegen grote voetballanden om jezelf te testen.

12 november 2014 om 02:24

Gister is de voorzitter van de Marokkaanse voetbalbond gezien in Frankrijk hij is in gesprek met uefa over of het kan dat marokko zich aan sluit bij uefa en er is een grote kans dat dat gaat gebeuren omdat marokko zo dicht bij Europa aanstaat

12 november 2014 om 03:14

Marokko ligt niet in Europa, dus dit kan niet zonder toestemming van de Uefa, CAF én de Fifa.

Ik zie de CAF en de Fifa daar niet zomaar mee akkoord gaan.
De enige landen die volledig buiten Europa liggen zijn nu (nog) Israël en Cyprus. Cyprus heeft nooit bij een andere bond behoort en had vanaf het begin al toestemming van de Fifa. Israël behoorde eerste wel tot de AFC (azië), maar door de politieke verhoudingen was de AFC blij om van Israël af te zijn en de Fifa zag de noodzaak ook in.

Het enige andere land dat vanaf een andere continentale bond naar de Uefa kwam is Kazachstan. Dat was eerst ook lid van de Afc, maar doordat het gedeeltelijk (klein deel in het noordwesten) in Europa ligt, mag dat land volgens de FIFA-reglementen ook zelf kiezen bij welke bond het wil behoren. Dat land had dus geen toestemming nodig van de AFC en de Fifa om te switchen.

Dit is een beetje onzin, Marokko doet dit ook vanwege hun politieke redenen. Het is dus niet alleen vanwege ebola hoor.

11 november 2014 om 22:40

Welke politieke reden dan? Voor de Afrika Cup is voor honderden miljoenen geïnvesteerd in nieuwe stadions, vliegvelden zijn massaal geüpgraded, de infrastructuur is aangepakt (wat sowieso al onderdeel was van het regeringsakkoord voor de komende jaren).

Ik vraag me echt af op welke redenen jij doelt...

12 november 2014 om 00:32

Inderdaad... Marokko loopt aardig wat inkomsten mis, naast het feit dat er al geïnvesteerd is. Dus Financieel gezien een zware domper voor Marokko. Dus ik snap ook echt niet wat voor politieke redenen Magnificent dan hier bedoelt....

Goed nieuws!! Zo blijft onze Karim tenminste in Rdam!

11 november 2014 om 22:28

Ja want een Engelse Turk speelt voor Marokko

11 november 2014 om 22:36

El Ahmadi is een Engelse Turk?

11 november 2014 om 22:37

Karim El Ahmadi, ken je die nog?

11 november 2014 om 22:38

El Amahdi bedoelt hij, Wandering

11 november 2014 om 22:41

Wandering, hahahaha. De een heet Kazim-Kazim, met een Z en de ander heet Karim, met een R.

Hihi...

11 november 2014 om 22:56

Oeps blunder van mij. Onze Enschedese vriend vergeten. Of zou ik hem onbewust verdrongen hebben

11 november 2014 om 22:59

Is dat een vraag aan mij, Wandering?
Want je kan van mij niet verwachten dat ik daar het antwoord op heb...
Het komt op mij in ieder geval over als een vraag...

12 november 2014 om 01:07

Dat noemt men een retorische vraag...

12 november 2014 om 03:15

Ik denk dat laatste wandering

Enige wat moet rollen is volgens de voetbalbond van Afrika het geld. Zelfs de ballen missen ze om in te zien dat ebola een gevaarlijk virus is! Moedige beslissing!!

Respect voor deze moedige actie! Ik zie de meeste landen dit niet doen. Schandalig dat ze nu geschorst worden !

Gelijk hebben ze risico is te groot met alle fans die er op af komen en het zou dan maar over de grens via spanje naar ons toe komen dus al met al gaat gezondheid voor alles prima zet

Een wijs besluit van Marokko, ebola is een zeer besmetelijke ziekte en met 10duizenden supporters uit allerlei Afrikaanse landen is er altijd een kans op besmeting, dat de CAN dat niet begrijpt is het hun probleem maar Marokko moet eerst aan zn burgers denken dan het organiseren van een toernooi en terecht ook.

Trots op mijn land Marokko dat ze blijven bij hun beslissing om de CAN uit te stellen ondanks de harde straffen. Die leden van de CAF zien alleen maar dollar-tekens en ben er 100% van zeker dat Algerije de CAF beïnvloedt. Ik weet niet waarom, maar de Algerijnen zijn zo jaloers van de Marokkanen.

Er is onlangs een man geraakt aan de grens tussen Marokko en Algerije. Die man stond op Marokkaans grondgebied en werd geraakt door Algerijnse soldaten. Kogel langs zijn kaak en langs zijn oog aan de andere kant er weer uit.

12 november 2014 om 02:24

Ik ben zelf Algerijns maar mij boeit het echt niet waar die Cup gehouden word. Integendeel, van mij mogen ze 'm dit jaar in de vitrinekast houden en pas d'r uit halen als er wat tegen ebola is gevonden. Ik heb juist diep respect voor de keuze van de Marokkaanse voetbalbond/overheid om het toernooi niet te organiseren. Mocht het eenmaal fout zijn gegaan dan had het virus via Marokko makkelijk verspreid naar Algerije en Europa, en liever zie ik zo'n nare ziekte niet verder verspreiden dan dat het al is. Daarom kan ik dit besluit alleen maar toejuichen en hopen dat Algerije hetzelfde zou hebben gedaan, en ik ben niet de enige Algerijn die er zo over denkt. Geloof mij, het hele Algerijnse volk komt in opstand als Algerije plots de Afrika Cup krijgt, we willen 'm dit jaar in ieder geval echt niet te organiseren. Die complottheorieën toch altijd..

Erg jammer, Marokko heeft wel goede spelers, had ze graag willen zien. Maar gezondheid gaat voor, slimme zet van Marokko. Laf zooitje die CAF, een land schorsen dat veiligheid wil hebben voor het land.

Ik snap dit niet ! Waarom kiest de Marokkaanse overheid er voor om de Afrika Cup te verschuiven of niet te organiseren als het toch landen als Zimbabwe en Benin ontvangt ? PS: Ik ben Marokkaans.

11 november 2014 om 22:55

Ik als niet Marokkaan weet het wel, omdat een oefenpotje weinig mensen trekt ik denk niet dat er veel supporters uit bijvoorbeeld Benin zitten te wachten op een vriendschappelijk potje. De kosten naar Marokko alleen al is al superduur voor ze.

11 november 2014 om 23:01

@serbianfootball

Ja, maar met de beslissing van de Marokkaanse overheid willen ze toch elke kans op Ebola vermijden. Deze kans bestaat dus wel als je zulke wedstrijden toe laat.

11 november 2014 om 23:11

Dus jij hebt liever dat de Cup doorgaat en mensen worden besmet. Come on man mensen gaan voor voetbal. Ik snap dat je het jammer vind maar als je voetbal voor gezondheid kiest ben je niet lekker.

11 november 2014 om 23:29

@ Yibrahimi

Zoals Serbia het eigenlijk al aangaf, die handjevol supporters die het zich kunnen veroorloven om zo'n trip te maken zijn makkelijker te controleren dan duizenden die massaal een groot evenement bezoeken.

Eindelijk besturen van landen die kloten hebben en gewoon het beste voor men heeft.
Bepaalde andere landen kunnen hier een voorbeeld van nemen!

Kan de Marokkaanse overheid niet bepaalde checkpoints in de luchthavens plaatsen waarbij er gecontroleerd word of je de Ebola -virus draagt of niet? Als Marokko deze editie niet organiseert dan is de bouw voor de stadions eigenlijk voor niets gegaan.

11 november 2014 om 23:38

Hoe wil je iedereen hierop controleren? Dan sta je uren na aankomst nog steeds op het vliegveld. Het is niet zoiets als door een metaaldetector lopen en op een scherm komt te staan Ebola positief of negatief

12 november 2014 om 03:29

Daarom wilde Marokko het toernooi uitstellen tot in de zomer, want dan hebben ze tijd genoeg om hun luchthavens van goede apparatuur te voorzien. Dat corrupte groepje van de CAF wilde hier niets van weten. Ergens hoop ik dat al die bestuurders Ebola krijgen

12 november 2014 om 08:06

Het mee dragen van Ebola is niet eenvoudig te herkennen. Alleen patiënten zijn te herkennen. Ik kan als gezond persoon het land verlaten om pas dagen later de verschijnselen te tonen. Van af dat moment ben ik een besmettelijk patiënt voor mijn omgeving.
Ik kan dus ineens ziek worden in een stadion, op een plein, winkel of hotel kamer.

Nu zijn er al tijden van deze checkpoints op luchthavens in de getroffen landen, maar de waarde ervan heeft Nederland doen besluiten om niet een checkpoint op Schiphol op te zetten. Het creëert een vals veiligheidsgevoel.

Goed besluit van marokko en veel respect voor. Wel jammer dat de afrika cup niet daar gehouden wordt, marokko is echt een prachtig land met een goede voetbalcultuur, maar inderdaad veilig van de bevolking is belangrijker.
zou het niet eens heel raar vinden als marokko gewoon meedoet met het EK eigenlijk...zeker als ze dadelijk een enorme schorsing kijken. Ik wil benatia, barrada, belhanda, chamakh etc. Wel op het hoogste niveau zien acteren.

11 november 2014 om 23:13

Ik heb al vaker aan gegeven dat Marokko qua spelers wel meekan met het WK ze lijken precies op Servie. Zou jongens als Benatia, Belhanda, Boussoufa, Dirar als neutrale voetbalkijker ook liever zien dan ijsland of Wales.

Respect voor dit moedige besluit van de Marokkaanse voetbalbond. Ebola is gewoon de wereld in geholpen door de Elite. Geweldig dat men zich in Marokko hier tegen af zet.

Een verstandige keus van de Marokkaanse regering en voetbalfederatie. Een Ebola-uitbraak in Marokko zou funest zijn voor het toerisme in het land. Jaarlijks spenderen (marokkaanse) Europeanen miljoenen Euro's tijdens hun zomervakanties. Als die knaken wegblijven dan heeft de inheemse bevolking veel minder werkgelegenheid. Logisch dat je een Africa Cup laat schieten die qua omzet toch niet op kan boksen tegen het zomerse toerisme. Bovendien is Marokko de springplank naar Europa voor Afrikanen. En ik denk dat niemand in Spanje of elders in Europa zit te wachten op die vreselijke ziekte.
Het CAF denkt alleen aan geld en niet aan het welzijn van de burgers in het organiserende land. Zul je net zien dat er een Ebola-uitbraak komt in het land dat de Africa Cup wel organiseert.
Good job Marokko! Jullie doen de clubs in Europa ook meteen een plezier. Die hoeven hun Afrikanen dan niet meer af te staan net na de winterstop.

Ebola is een zeer serieuze zaak en ik vind de beslissing van Marokko dan ook vol-ko-men terecht. Er staan mensenlevens op het spel, dat moet toch ver boven een voetbaltoernooi staan.

Jammer! Afrika is een en al corruptie. (Marokkaanse bond ook). Bij Europa aansluiten is geen optie. Gewoon de straf uitzitten.

Het grappigste is dat Marokko zich helemaal niet heeft teruggetrokken, hier maakt Voetbalzone weer een fout in. Marokko heeft alleen voorgesteld aan de CAF om het uitte stellen tot volgend jaar wanneer er meer informatie is over de Ebola en verspreiding kansen. Dus de schorsing dat ze nu krijgen is niet eens een geldige schorsing want Marokko blijft er op hameren dat ze het willen hosten alleen doet de CAF moeilijk omdat ze dan niet op tijd hun geld binnen krijgen in verband sponsors en tv rechten.

Ik hoop dat Marokko het hoger op gaat zoeken en deze sancties weg kan vagen of zich bij het Uefa kan aansluiten. De infrastructuur, stadions en faciliteiten hebben ze ervoor.

12 november 2014 om 01:57

Marokko heeft zich wel degelijk teruggetrokken door met opzet het ultimatum van de CAF te laten verlopen, nadat eerder al bleek dat de CAF niets van uitstellen wou weten.

Er is zelfs een officiële brief openbaar gekomen waarin exact staat beschreven waarom Marokko heeft besloten om zich geen kandidaat meer te stellen voor het gastheerschap.

12 november 2014 om 08:19

Nee. Minister van Jeugd en Gezondheid in Marokko zei zelf dat Marokko alleen vroeg voor meer tijd.

12 november 2014 om 11:21

Het was voor Marokko allang duidelijk dat het toernooi niet uitgesteld zou worden, aangezien de CAF vanaf moment één al vasthield aan de gestelde datum/periode.

Dat was voor Marokko de reden om het ultimatum te laten verlopen in plaats van een officiële terugtrekken en de daarbij behorende boete's. Door zich niet officieel terug te trekken, maar de deadline te laten verlopen maken zij bij het CAS namelijk ook een hele goede kans, aangezien ze dan kunnen zeggen dat ze er alles aan gedaan hebben om het toernooi toch door te laten gaan op data/in een periode die heel Afrika beter uit zou komen.

Ga geen nee zeggen, want genoeg zeer goed ingevoerde mensen in Marokko hebben mij dit al bevestigd.




Eindstand neig ik om te zeggen dat dit een Politiek spelletje is van Marokko.
Maar om het Marokkaanse volk,voetbal niet onder te doen hoeft Marokko absoluut niet worden uitgesloten worden van andere voetbalcompetities een sanctie mag gewoon niet volgen voor Marokko. Marokko sprak over verplaatsen van het toernooi na mijn mening is dat puur om het Marokkaanse team wat meer te laten bouwen.

12 november 2014 om 00:51

Hou die Algerijnse propaganda voor je.. Als, als, als koop je nix voor vriend.. Zelfs al zou Algerije de beker winnen in Marokko dan nog zou er nix aan de hand zijn.. Het is maar een voetbaltoernooi.. De koning gaat echt niet de beker overhandigen aan Algerije.. Als Algerije de beker zou winnen zou die beker wel gewoon door een minister of een andere functionaris uitgereikt worden..
Als Marokko bang zou zijn geweest van Algerije zouden ze zich niet kandidaat hebben gesteld voor de afrika cup of om uitstel gevraagd hebben.. Marokko wil t gewoon dolgraag organiseren, maar vreest voor een epidemie..
Marokkanen zien liever moslimbroeders de beker omhoog houden dan een stel ongelovige Afrikanen.. Marokko's doelstelling is gewoon om een goed resultaat te behalen, dat wil per definitie niet zeggen de beker winnen.. Zolang er maar een goed resultaat behaalt wordt en die kans is vrij groot in eigen huis.. Net zoals Algerije (zogenaamde sterke team) met 4-0 naar huis werd gestuurd thuis in volle stadion.
Mocht Algerije de beker winnen dan worden ze gefeliciteerd en gaat het dagelijkse leven gewoon weer verder.
Dat de Algerijnse media allerlei andere onzinverhalen de wereld in doet helpen is logisch.. Algerije heeft altijd al hun best gedaan om Marokko politiek dwars te zitten. Dat jij in zulke complottheorieën gelooft is uitermate zwak.

Jij noemt geen feiten maar je gebruikt drogredenen.

Dus omdat er afrikanen in Marokko zijn zou Marokko maar gewoon risico moeten lopen met een afrika cup..?

Inderdaad werden er wedstrijden gespeeld in Marokko door Afrikaanse landen.. Maar de staf en spelers van 2 landen controleren is vrij simpel en daarnaast komen er geen toeschouwers uit de afrikaanse landen speciaal voor kwalificatiewedstrijden naar Marokko en als ze al komen is het een geringe hoeveelheid en simpel te controleren. In tegenstelling tot een afrika cup waarbij duizenden voetbalfans naar Marokko zullen afreizen en zeker niet te overzien en/of te controleren zijn.
Dus omdat er in Marokko risicovrije kwalificatiewedstrijden werden gespeeld die gemakkelijk te controleren waren moet Marokko maar gewoon risico lopen met een afrika cup..?

Dus omdat er een aantal vluchten gaan vanuit Marokko naar risicogebieden, waarbij deze vluchten simpelweg gescreened kunnen worden.. moet Marokko maar gewoon risico lopen met een afrika cup..?

Als jij dat soort drogredenen feiten noemt, dan ben je met alle respect niet serieus te nemen.

En als jij gelooft dat er weinig voetbalfans op de afrika cup zullen afkomen en dat het makkelijk te controleren is dan behoor jij niet bepaald tot het meest snuggere gedeelte van de bevolking.

12 november 2014 om 00:58

Wat een lariekoek! En nog vol met spelfouten, alleen daarom alleen al kan ik je niet serieus nemen. ik krijg een donkerbruin vermoeden dat je uit Algerije komt, het land waar niet eens zolang geleden hele dorpen werden uitgemoord, van vrouw, kind tot zelfs aan de ezels en de rest van het vee toe.

Het is heel simpel; Marokko wilt het toernooi niet in het komend voorjaar houden zolang de uitbraak van Ebola niet ingedamd is. De kans voor verspreiding is te groot. Ze hebben al om uitstel gevraagd! En dat verzoek is helaas niet ingewilligd door de Caf. (alleen hierom kun jij je Algerijnse propaganda stuk in de prullenbak gooien)

Geen risico's nemen lijkt me, goede beslissing.

Er zijn mensen in Mali gisteren gestorven aan Ebola..... Als het goed is een verpleegster. En Mali is volgens mij wel zeker van een plaats in de AFCON. En Mali is ook niet verschrikkelijk ver weg van Marokko....

Afrika cup is zo i zo een k u t toernooi boeie al zou het niet doorgaan, hoeven we niet te zien hoe de toeschouwers op het veld achter een vogel aanrennen.
... kan eurosport curling laten zien daar kijken net zo veel mensen naar...

Hier kunnen veel landen een voorbeeld van aannemen, een zeer wijs besluit van Marokko dat de volksgezondheid een stuk belangrijker vindt dan geld.

Het is gewoon achterlijk dat mensen boos worden omdat Marokko dit niet wilt. Mensenlevens zijn belangrijker dan voetbal/geld.

Die Afrikanen denken zoals ze voetballen.. te kortzichtig en onderschatten ebola virus heel erg!
Hier is er sprake van voetbal boven de gezondheid en veiligheid van de mens.

Marokko wordt hierin onnodig gestraft vind ik!

Afrika is een arm continent met derdewereldlanden, er is veel corruptie. De minister van de caf issa hayatou heeft in een telefonische interview met het france nieuwszender Fr. 24 verteld dat hij en zijn staf 57 jaar bezig zijn om het caf op te bouwen, en als t toornooi niet doorzou gaan. Dan zal dit voor t caf en t Afrikaanse voetbal slecht zijn. Het toornooi moet doorgaan op de geplande datum heeft ie meerdere keren aangegeven! De straf die hij Marokko heeft opgelegd, zijn meer uit woede en emoties opgelegd en blijkbaar zijn er veel belangen bij! Waar geen eens word gedacht aan ebola de consequenties de duizenden doden en de duizenden die ziek zijn en momenteel behandelt worden! Ik heb t gevoel dat het maar weer om een ding gaat "geld"!!!!! waar een paar mensen beter van kunnen worden en voor de rest overal Scheit aan hebben. je ziet al dat er met de toewijzing van wk 2018 en 2012 al dingen niet goed gAn waar word gesproken over omkoping etc wat niet bewezen is uiteindelijk! Maar als er al bij de fifa dingen fout gaan, waarschijnlijk "niet bewezen" Laat staan in Afrika bij de caf!

Afrika is een arm continent met derdewereldlanden, er is veel corruptie. De minister van de caf issa hayatou heeft in een telefonische interview met het france nieuwszender Fr. 24 verteld dat hij en zijn staf 57 jaar bezig zijn om het caf op te bouwen, en als t toornooi niet doorzou gaan. Dan zal dit voor t caf en t Afrikaanse voetbal slecht zijn. Het toornooi moet doorgaan op de geplande datum heeft ie meerdere keren aangegeven! De straf die hij Marokko heeft opgelegd, zijn meer uit woede en emoties opgelegd en blijkbaar zijn er veel belangen bij! Waar geen eens word gedacht aan ebola de consequenties de duizenden doden en de duizenden die ziek zijn en momenteel behandelt worden! Ik heb t gevoel dat het maar weer om een ding gaat "geld"!!!!! waar een paar mensen beter van kunnen worden en voor de rest overal Scheit aan hebben. je ziet al dat er met de toewijzing van wk 2018 en 2012 al dingen niet goed gAn waar word gesproken over omkoping etc wat niet bewezen is uiteindelijk! Maar als er al bij de fifa dingen fout gaan, waarschijnlijk "niet bewezen" Laat staan in Afrika bij de caf!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren