Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Mourinho: ‘Het is duidelijk dat ze bij Barça niet begrepen hoe goed hij is’

Laatste update:

Toen afgelopen zomer bleek dat Cesc Fàbregas zijn langste tijd had gehad bij Barcelona, leek het erop dat de middenvelder terug zou keren bij Arsenal. Trainer Arsène Wenger stelde echter geen prijs op de rentree van de Spanjaard, waarna collega José Mourinho van Chelsea zijn kans schoon zag.

/

De Portugese oefenmeester haalde Fàbregas naar Stamford Bridge en vanaf dag één laat de spelverdeler een uitstekende indruk achter bij de koploper van de Premier League. Mourinho kijkt niet op van de verrichtingen van de 94-voudig Spaans international. “Hij is een speler die ik kende van Barcelona”, laat de voormalig Real Madrid-coach weten aan ITV.

“Maar de mensen daar begrepen duidelijk niet hoe goed hij is”, meent the Special One. “Want soms werd hij zelfs opgesteld op posities waarvoor hij niet geschikt is. Ik wist jaren geleden echter al dat hij een topper is”, vervolgt Mourinho, die zich buiten het veld wel heeft laten verrassen door Fàbregas, die ‘een beter persoon’ is dan de Portugees had verwacht. “Hij is een fantastische jongen.”

Arsenal had Cesc Fàbregas afgelopen zomer terug moeten halen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Je kunt veel zeggen over Mourinho maar in dit geval heeft hij wel gelijk Barcelona gebruikte hem namelijk niet altijd als middenvelder maar ook als linksbuiten nu zie je dat wanneer hij in de asvan het veld speelt veel gemakkelijker passes kan geven

22 oktober 2014 om 11:57

tja, maar dat wist iedereen al.
Iedereen wist toen hij bij arsenal speelde al wat voor geweldige voetballer Fabregas was.

Barca had hem of niet moeten halen, of op het middenveld neer moeten zetten.

22 oktober 2014 om 12:19

Eigenlijk heeft Fabregas zichzelf gehaald. Hij betaalde een groot deel van de transfersom en wilde per se bij Barca voetballen.

Barca snapte zelf ook wel dat ze hem niet nodig hadden zolang Xavi en Iniesta er nog rond liepen.

22 oktober 2014 om 12:00

Zoveel heeft Fabregas niet op de buitenpositie gespeeld, 90% van de wedstrijden speelde hij bij Barça op het middenveld, toch vonden ze het prima dat hij weg wilde, dat zegt ook wel iets.

Schijnbaar paste Fabregas niet zo goed bij het Barça spel, hij heeft nooit echt kunnen overtuigen, jammer maar helaas, Chelsea blij en Barça ook niet ontevreden, prima toch?

22 oktober 2014 om 12:03

Hij heeft bij Barcalona het meest op het middenveld gespeeld. Jij weet overduidelijk niet waar je het over hebt; Cesc speelde in zijn eerste seizoen juist op het middenveld waardoor Iniesta vaak moest uitwijken naar de linkerkant, daarna heeft hij onder Martino ook gewoon op het middenveld gespeeld aangezien Tata een roulatiesysteem hanteerde.

Snap dan dat Chelsea niet op de helft van de tegenstander speelt zoals Barca dat wel doet. Hij krijgt bij Chelsea nu eenmaal veel meer tijd en ruimte om passes te versturen. Als de ruimtes die je krijgt zo klein zijn als wanneer de tegenstander zich ingraaft moeten de passen van een zodanige precisie zijn dat iedere bal die niet met de juist snelheid of op het juiste moment gegeven word onderschept kan worden.

22 oktober 2014 om 12:10

Het is wel duidelijk dat de lange bal achter de verdediging echt een speciale kwaliteit is van Cesc. In zijn Barcelona tijd kon hij die amper geven omdat de tegenstander tegen de eigen 16 aan speelde. Ik vind alsnog dat Cesc wel goed bij Barcelona paste. Hij maakte redelijk veel goals en gaf ook veel assists. Rakitic doet het verdedigend beter maar zal denk ik niet aan de cijfers van Cesc komen.

22 oktober 2014 om 12:19

Ik ben al lang blij dat Rakitic het verdedigend beter doet. In offensief opzicht hebben we weelde genoeg. Iniesta en Messi zullen wel met assists strooien. Maar verdedigend werden we vaak overlopen op het middenveld. Rakitic is een goede stofzuiger om het vuile werk op te knappen en nu en dan eens uit te halen vanaf de tweede lijn.

24 oktober 2014 om 12:40

We? Whahaha!

22 oktober 2014 om 14:22

Hij speelde vaak genoeg op het middenveld, maar fabregas paste niet goed genoeg in het systeem en spel van barca. Bij barca is het lastig om te spelen omdat er veel in kleine ruimtes wordt gespeeld. Het is ook geen ramp dat hij niet goed genoeg was. Zelfs ronaldo zou het veel minder goed doen bij barca omdat hij bij barca niet die ruimte zou krijgen.

Ik ben het een keer eens met deze man en dat gebeurt echt zelden. Dat ze Cesc hebben laten gaan snap ik niet echt. Hij was een van de belangrijkste spelers van Barcelona. Hij scoorde veel goals en gaf ook heel veel assists. Qua organisatie en verdedigend werk doet Rakitic het nu beter maar ik denk niet dat Rakitic aan zijn rendement kan komen.

22 oktober 2014 om 12:36

Voor het team is Rakitic een stuk beter dan Fabregas. Barcelona heeft veel meer behoefte aan zo'n type dan aan Fabregas die wellicht aanvallend beter is. Aanvallend had en heeft Barcelona namelijk geen enkel probleem. Het was in de omschakeling kwetsbaar.
Fabregas is een hele goede middenvelder en voor Chelsea vast en zeker een topaankoop. Echter is het een prima beslissing geweest van Barcelona om hem te verkopen.

Ik blijf het ook niet begrijpen dat Barca zowel Fabregas als Sanchez heeft weggedaan. Fabregas is jonger en beter dan Rakitic. Sanchez is jonger en beter dan Pedro..

22 oktober 2014 om 11:55

Pedro is binnenkort verleden tijd. Die wordt gewoon een vaste bankzitter.

22 oktober 2014 om 13:51

In dat opzicht is het wat logischer ja, maar desondanks heb je ook altijd wel te maken met blessures/schorsingen en een druk programma dus Sanchez hadden ze gedurende het seizoen ook zeker goed kunnen gebruiken! Een sterke bank is minstens zo belangrijk als een sterke basis.

22 oktober 2014 om 11:58

k denk dat sanchez te duur is als bankzitter. Neymar, messi, suarez zullen in de basis staan in de grote wedstrijden

22 oktober 2014 om 12:09

Inderdaad, als je Sanchez laat banken kan je hem nadien slechts voor een fractie van de prijs verkopen. Pedro is beter geschikt als bankzitter.

Daarmee heb ik niet gezegd dat Barça nu goed onderhandelt over de prijs of dat er nog veel transfers in het verschiet liggen de komende 'windows'.

Ik ben er maar wat blij mee, maar het is wel echt heel erg apart van Barcelona... Fabregas of Rakitic, nou ik weet het wel.

Heerlijke speler en zeker de beste middenvelder van de Premier League op dit moment. Een ontzettend pluspunt dat hij de competitie al kende. Daarbij is het ook cruciaal dat hij en Costa elkaar vinden. Was dit niet zo dan sta je heel ergens anders in de ranglijst.

22 oktober 2014 om 13:00

Jij bent logischerwijs blij met Fabregas, en ik met Rakitic.

Fabregas past gewoon niet in het spel van Barcelona. Te aanvallend ingesteld en juist daar is het op misgegaan laatste jaren. Rakitic is zowel aanvallend, maar toch ook zeker verdedigend ijzersterk en is naar mijn mening een completere voetballer dan Cesc. Maar Cesc past weer precies in jullie spel en daardoor zijn wij beide tevreden met de aankopen op het middenveld Voor mij is het een zege dat hij vertrokken is, en voor jullie ook.

Bij Barça staat het gewoon goed zonder Frabregas. Transfers horen bij het spel. Het is niet omdat je een speler verkoopt dat je zijn kwaliteiten niet wist te beoordelen.

Dat is het hele probleem van Barca. Misselijk hoeveel gehaalde topspelers daar zijn 'verkracht' om ze niet op hun echte positie op te stellen. Ibrahimovic, Henry, Hleb, Toure, Fabregas zijn allemaal voorbeelden die top waren maar toen ze bij Barca aankwamen of niet op hun plek kwamen te staan of gewoon te weinig werden gewaardeerd. Ook afgelopen zomer toen ze Cuadrado wilden halen en dan omturnen als rechtsback terwijl het een buitenspeler is.
Bij Suarez doen ze hetzelfde, het is een spits maar wordt straks op de rechtsbuiten positie gezet. Suarez zal slagen maar dat komt alleen door zijn eigen overlevingsdrang want hij zal nooit zo in the picture komen te staan als Messi en Neymar.

22 oktober 2014 om 12:01

Wat een onzin. Yaya werd juist een topper bij Barca, alleen gaven ze de voorkeur (terecht, zo blijkt achteraf) aan Busquets. Hleb was nooit een topspeler en Ibra had prima cijfers bij Barça maar door onenigheid met Pep en een voorkeur om Leo in de spits te posteren koos hij ervoor om te vertrekken. Fabregas werd verkeerd gebruikt, maar met een Iniesta en Xavi op zijn positie is het niet raar dat ze hem op een andere positie probeerden. Henry speelde ook uitstekend, al was hij wel op z'n retour en lang niet zo goed als zijn tijd bij Arsenal.

22 oktober 2014 om 12:15

De meeste mensen vergeten ook dat Busquets gewoon samen met Yaya op het middenveld speelde. Later werd Busquets echt vast nummer 1 samen met Iniesta en Xavi om hem heen en dat bleek wel een terechte keuze geweest. Ook Zlatan stond gewoon in de spits alleen wilde Messi op een gegeven moment in de spits spelen en dat lijkt mij ook geen verkeerde keuze geweest van Pep. Ik denk dat je moeilijk Pep de schuld kan geven na alle prijzen die ze wonnen in zijn tijd. Ik ben sowieso geen voorstander van spelers die alleen maar op 1 positie kunnen spelen. Messi is geen spits, Neymar is geen linksbuiten en Suarez is ook geen buitenspeler. Wanneer je maar alle posities bezet houdt en vanuit je taak voetbalt kun je op elke positie succesvol zijn.

22 oktober 2014 om 12:02

ach ja, andere clubs halen 25 goede spelers en zetten die wereldtoppers op de bank of de tribune. Das pas klotuh voor de gemiddelde voetballiefhebber. Stel dat al die toppers die bij city en chelsea elke week op de bank zitten gewoon bij de tegenstanders in t veld zouden staan.

Daar wordt voetbal kijken een stuk mooier van.

22 oktober 2014 om 13:21

Daar heb je ook zeker een punt dat is helemaal klote. Ik heb alleen heel veel van mijn idolen zoals Cesc, Henry en Ibra zien wegkwijnen bij Barca, vandaar dat ik steeds minder empathie krijg voor deze club terwijl het vroeger voor mij een van de mooiste clubs was.

22 oktober 2014 om 14:20

op zich heeft henry toch genoeg gespeeld daar, alleen wel van links, maar dat wist hij ongetwijfeld op het moment dat hij kwam.

Ibra is gewoon slachtoffer geworden van de stormachtige ontwikkeling van messi.
Als je iemand in het centrum kunt zetten die 50+ goals maakt per seizoen en die je team naar alle prijzen schiet, dan valt er wat voor te zeggen.
Feit is wel dat ze dat waarschijnlijk ook al voor de aankoop van Ibra wisten. Dus dat kun je zeker onhandig noemen. 1 voordeel...ibra maak je niet zomaar kapot en hij heeft dat jaar toch nog veel gespeeld en is toen weer vertrokken. Geen schade dus.

Dom van Barca dat ze Thiago en Fabregas lieten gaan ik vond ze alle twee de kwaliteiten hebben de opvolger te zijn van Xavi

22 oktober 2014 om 13:05

Ja, maar de tijd was nog niet rijp om die 2 te laten opstellen met Xavi en Iniesta in de gelederen.
Thiago is daarnaast een overschat en arrogant mannetje en past qua karakter dus niet bij Barcelona en Fabregas leek een gelukkig huwelijk, maar past niet in het spel van mijn club. Te aanvallend ingesteld.

En daar ging het juist mis. Barcelona is op elke positie nagenoeg perfect. De keeper, Cv's, Lb,
hele middenveld en Messi en Neymar. Alleen de Rb's zijn bij Barca niet helemaal perfect. Alves is weer in vorm, maar is wel op zijn retour en Pedro is waardeloos uit vorm. Jammer voor hem, want ik heb nog altijd heel erg veel respect voor zijn mentaliteit, maar is dus niet top. Suarez komt erbij en je weet niet hoe hij gaat presteren en Sandro is duidelijk een topper in wording, maar is er ook nog niet.

22 oktober 2014 om 13:14

Thiago overschat en arrogant? Dat zei je vast niet toen hij nog voor Barcelona speelde. Trouwens bij FC Barcelona heb je nog meer van die mannetjes die arrogant en overschat zijn waarom spelen zij wel nog bij Barcelona?

Nee man, Barcelona heeft totaal gefaald met Thiago.

22 oktober 2014 om 13:44

Noem er eens eentje dan die arrogant is bij Barcelona? Ik ken helemaal niemand.

Ik weet dat je een Suarez, Alves en Neymar gaat gaat opnoemen, maar de spelers die jij gaat opnoemen zijn denk ik niet arrogant. Ik leg het dan wel uit bij de namen die jij gaat noemen.

En ja Thiago is overschat. Speelde niet voor niets nauwelijks in het eerste elftal en zelfs dan was het geen succes.

Thiago heeft zijn reden van vertrek uitgelegd, maar dat strookt totaal niet met hoe het in de werkelijkheid in elkaar zit.

Thiago zei dat hij naar Bayern ging, omdat hij meer speeltijd wilde. Maar dat kan nooit echt de reden geweest zijn. Bij Barca had je destijds Xavi en Iniesta, maar bij Bayern was de concurentie veel en veel groter. Daarnaast had Bayern zojuist Barcelona met 7-0 overklast en voelde Thiago denk ik de definitieve ondergang in Camp Nou van Barcelona, in plaats van dat hij dan denkt, ik ga vechten voor mijn plaats in Camp Nou, want Xavi wordt ouder, maar nee, hij ging destijds naar een Bayern voor wie destijds een grote toekomst weggelegd voorspeld was. Dus Thiago ging puur voor succes naar Bayern Munchen.

Daarom heb ik respect voor spelers als Xavi en Casillas. Dat zijn niet zulke verraders.

Nee, ik ben blij dat Thiago weg is, al is dat jammer voor zijn broertje Rafinha, want broers samen bij 1 grote club zou toch prachtig geweest zijn. Ook zal het contact tussen beide spelers aanzienlijk verminderd zijn. Dan heb ik het uiteraard over persoonlijk contact en niet over een whatsapp ofzo.

En niemand is overschat bij Barcelona, maar Enrique laat sommige spelers wel beter spelen dan dat ze daadwerkelijk zijn en bovendien gaat Enrique met het bestuur overleggen, over hoe zijn selectie vanaf het seizoen 2015/2016 moet zijn. Dan zullen spelers als Pedro waarschijnlijk vertrekken en wellicht ook een Pique, ook al hoop ik niet op die laatste.

22 oktober 2014 om 20:44

Thiago overschat en arrogant? Hij is in potentie 1 vd beste middenvelders ter wereld. Dat zie je gewoon direct aan hem, zou je toch moeten weten als Barca supporter. En waarom denk je dat hij arrogant is? Kan geen enkele goede reden daarvoor bedenken.

Zijn laatste seizoen bij Barca gaf Tito hem te weinig speeltijd, zelfs in de kleine wedstrijden gaf hij Xavi de voorkeur. Waarna zijn lage clausule (25m?) geactiveerd werd. Hij wou meer speeltijd en je zou inderdaad denken dat het nog moeilijker zou zijn voor hem om speeltijd te krijgen bij Bayern, maar Pep is de trainer en ze kennen elkaar al sinds Barca B volgens. Voor zijn blessures was hij meestal basisspeler bij Bayern.

Cesc kwam in bepaalde opzichten te kort voor Barcelona.
Hij snapte het kaatsen niet zo goed en heeft blijkbaar aangeleerd om het spel zo snel mogelijk naar voren te zoeken in Engeland. Bij Barca is balbezit en positiespel essentieel waarbij kaatsen en door bewegen in je spel gehamerd moet zitten. Fabregas past veel beter in Engeland.

22 oktober 2014 om 12:27

Dat was eerder de schuld omdat hij op verkeerde posities werd misbruikt

22 oktober 2014 om 12:33

Hij is vaak genoeg op het middenveld gebruikt om dat hij was gehaald als beoogde vervanger voor Xavi.

Barcelona past zijn spelers aan aan het team; Mourinho past het team aan aan zijn spelers.

Dat is voor mij ook de reden waarom Mourinho enkel op korte termijn resultaten heeft weten te behalen, en waarom het voor Barcelona zo moeilijk is om bepaalde spelers in het team te laten passen.

Mourinho kan zo weer lekker zeuren op Barcelona haha, maar wel onterecht. Tuurlijk wisten ze hoe goed hij was, maar hij paste gewoon niet in het team met spelers zoals Messi en Iniesta.....

mourinho heeft natuurlijk gelijk maar aan de andere kant kan men ook stellen dat barca veel goeie spelers heeft en je kan er uiteindelijk maar 11 opstellen en is het uiteindelijk maar fair van barca geweest dat ze duidelijk waren in hun keuze en fabregas niets in de weg legden , om elders zijn loopbaan verder te zetten want dat verdiend hij echt wel en hij laat dus wel zien dat hij echt wel een reuze speler is voor een team , eentje die een team beter laat spelen !

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren